[PC] Team Fortress 2, deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 10.691 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

Ik speel met een 6800XTreme (overgeclockte 6800LE met bijna identieke resultaten als 6600GT). .Maar ik denk toch dat mijn p4 de bottleneck is. ..

Hoe speel je met dx8 dan? Gewoon dx8 installeren over dx9? Worden dan de prestaties van de processor ook verbeterd?

Hoe kom je aan een E8400??? Die is toch nog niet leverbaar?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 30-01-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Ik vind het wel grappig om met medic te spelen, maar dat is wel lastig in hectische momenten als er meerdere mensen door elkaar lopen. Je wil dan iemand healen maar als er wat lui door elkaar lopen is het heel lastig om de goede persoon (op tijd!) te healen. Heel vaak heb je steeds de verkeerde persoon te pakken in zo'n geval.

Verder ook lastig dat als je een heavy healed en er komt iemand anders langs die 'Medic!' roept, de heavy weer pist off is dat ie ineens zn health kwijt is. Maar doe je het niet dan is die andere pipo weer pist off. Je kan het ook nooit goed doen..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, daar wen je wel aan. Wat het meest irritant is: je hebt uber en ubered een heavy of pyro of zo. . En dan wordt je opeens de lucht in geschoten waardoor je vriend geen uber meer heeft. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Daar wen je inderdaad wel aan. Wat betreft het healen wanneer je kiest voor een buddy; gewoon degene die langs loopt checken. Heeft hij nog voldoende health om het terug te redden richting een dispenser, gewoon laten gaan. Staat 'ie in de fik of staat hij echt in het rood, snel even wat erbij doen en vervolgens weer teruggaan naar je buddy. Vaak lopen er meerdere medics rond, in ieder geval 2 per team, dus wanneer de ander zorgt dat hij (of zij) in de 2e linie rondhuppelt dan moet het helemaal goedkomen.
Teveel mensen die door elkaar heen lopen; gewoon continue je beam even op iemand anders gooien. Op een gegeven moment zitten ze allemaal wel vol. En anders neem je afstand en laat je ze naar je toe komen. Werkt bij mij prima.

Het is inderdaad irritant wanneer je wordt weggeblazen, maar dat is gewoon slim verdedigen door de tegenpartij. Zelf hoop ik ook altijd dat mijn teamgenoten dat soort acties uithalen om ubers op te breken.

[ Voor 3% gewijzigd door Mik! op 30-01-2008 11:58 ]

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-03 08:31
Anoniem: 231122 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:17:
Ik speel met een 6800XTreme (overgeclockte 6800LE met bijna identieke resultaten als 6600GT). .Maar ik denk toch dat mijn p4 de bottleneck is. ..

Hoe speel je met dx8 dan? Gewoon dx8 installeren over dx9? Worden dan de prestaties van de processor ook verbeterd?

Je moet dan even bij de properties van TF2 in steam instellen (command line options ofzo) "- dxlevel 81". Dan TF2 starten en je instellingen veranderen. Als je dan TF2 afsluit moet je wel dat 'dxlevel 81' weghalen, anders reset hij je settings steeds :S Ik vind 8.1 er eigenlijk leuker uitzien dan 9.0. Veel meer cartoon achtig zonder al dat glimmende. En inderdaad, zelfs mijn brakke bak trekt 2xMSAA, wat er meteen een stuk beter uitziet. Voor de rest alles op low, op textures na, die heb ik op high.

En tja, custom maps leveren meestal slechte framerates op. Spawn bij lazytown is inderdaad wel heel erg. Maar ach, het is te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ook vervelend als je in de laatste minuut van een map eindelijk een ubercharge heb weten te maken, dat je een soldier ubert (bij gebrek aan beter) en dat deze lekker blijft stilstaan en probeert een medic aan de andere kant van de map neer te schieten met raketten. Daar doen we het niet voor, vriend!

Ik heb trouwens geen enkele framerate problemen, maar ik heb wel soms last van vervelende 'vertex artifacts', ofzo. Na een poos spelen, als mijn videokaart warm begint te worden, misberekent hij bepaalde polygonen van modellen, waardoor de wenkbrauw van één of andere scout opeens eindeloos ver omhoog steekt, of tot in het verdwijnpunt van de horizon loopt. Wordt pas gefixt als de map en modellen opnieuw geladen worden. Ik heb een ATI X1900XT die koel genoeg blijft, maar ik denk dat hij in mijn vorige, kleinere behuizing een keer half aangebrand is, of zoiets. In ieder geval flink vervelend. Soms gebeurt het namelijk ook bij de deurpost van een gebouw, en dan heb je opeens een uitgerekte texture, waardoor je geen zak meer ziet van alles wat daarachter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Anoniem: 231122 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:17:

De E8400 is sinds vorige week donderdag leverbaar.

Spelen in dx8.1 doe je door in de opstartparameter van het spel "-dxlevel 81" op te nemen; Klik in Steam met je rechtermuis op Team Fortress 2 en kies Properties. Daar staat een knop om bovenstaande "app launch parameter" toe te voegen.
Zie ook Anoniem: 25342 in "[PC] Team Fortress 2, deel 4"

[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 30-01-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25342

Weet wel wat je gaat missen als je directx8 gaat gebruiken ipv directx9+

Geen Floating point textures
Geen multiple render targets
Beperkte shadeer lengte
Geen HDR (draait wel maar met veel performance verlies)
Geen instancing

En nog veel meer features die er niet inzitten.... je zou zelfs naar 7.0 kunnen gaan als je meer om de performance geeft dan om de eyecandy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 07:51

glashio

C64 > AMIGA > PC

LUH-3417 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:41:
Ook vervelend als je in de laatste minuut van een map eindelijk een ubercharge heb weten te maken, dat je een soldier ubert (bij gebrek aan beter) en dat deze lekker blijft stilstaan en probeert een medic aan de andere kant van de map neer te schieten met raketten. Daar doen we het niet voor, vriend!
Voor dat zo momenten is ingame voice van essentieel van belang :) Ik spreek diegene die mijn uber krijgt altijd aan via voice. Pas na antwoord van diegene geef ik uber. En gister was het ook lekker, gewoon met 2 medics afspreken (Neusbeer) om allebij exact na elkaar te uberen.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@Moonroach
Toen ik nog neit in dx81 draaide irriteerde ik me rot aan die witte gloed over de schouders vanalle karakters, nu is die weg. Ik vond het er neit uit zien. Sowieso vind ik dat glimmende gedoe, ook van de vloeren, maar niets. Oftewel, in dx81 vind ik de stijl van het spel zelfs mooier :)
Maar, wel een mooie opsomming. Al weet ik van het merendeel niet wat het is/wat ik er aan heb.

[ Voor 13% gewijzigd door frickY op 30-01-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
Mij valt vooral het alt-tabben tegen van tf2 inderdaad. Ik heb een quad core maar helaas zit die multicore support er nog niet in een officiele release in en ik ga er ook niet mee kloten.
Game draait verder heerlijk met alles op full op m'n Nvidia kachel. (8800GTX)

Pwnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Donderwolk schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:57:
Mij valt vooral het alt-tabben tegen van tf2 inderdaad. Ik heb een quad core maar helaas zit die multicore support er nog niet in een officiele release in en ik ga er ook niet mee kloten.
Wat bedoel je met het alt tabben? Bij mij kom ik er sowieso met moeite weer in als ik durf weg te alt-tabben. Als ik dan terug alt-tab naar TF2 blijf ik mn desktop zien. Ik moet dan echt moeilijk gaan doen en op allerlei knoppen rammen en met wat mazzel komt ie dan weer terug. Heel vaak krijg ik dan echter ook mn desktop weer te zien als ie een ander level gaat laden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan wel alt-tabben maar je moet gewoon gedult hebben.. Bij mij dan..

En je kan toch +host_thread_mode 2 (of 4) zetten. Dan krijg je toch multicore support of is dat voor iets anders?

En tf2 wilt niet booten bij dx7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25342

Anoniem: 231122 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:59:
Je kan wel alt-tabben maar je moet gewoon gedult hebben.. Bij mij dan..

En je kan toch +host_thread_mode 2 (of 4) zetten. Dan krijg je toch multicore support of is dat voor iets anders?

En tf2 wilt niet booten bij dx7 :P
niet op 4 zetten, op 2 dan forceer je em al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08
Donderwolk schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:57:
Ja daar heb ik ook last van terwijl ik daar gaan problemen mee heb bij zwaardere games dan TF2. Ik denk dat het aan de source engine ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik speel dus met een Asus 6600GT (driver van 5 december 2007: 6.14.11.6921) met de volgende settings
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/eprui/tf2-videosettings.jpg

Mijn FPS hangt continue tegen de 60 (max wegens vsync). Bij de spawn bij lazytown zakt deze naar ongeveer 30. Toch ziet het spel er wat mij betret goed genoeg uit.

Ik was voorheen aan het twijfelen een nieuwe videokaart te kopen voor TF2, maar dat ben ik nu voorlopig niet meer van plan. Ik zal vanavond 4x MSAA eens proberen

Alt+tabben gaat nu overigens ook nagenoeg vloeiend. Alleen de UIGameOverlay wil soms wel eens flippen waardoor je een flikkerend scherm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik lees hier dat bij de meeste mensen TF2 zeer goed draait, en daarom vind ik het raar dat ik regelmatig grote fps drops heb. Ik heb een demo opgenomen en met het 'timedemo' commando heb ik een gemiddelde fps van 55.76. Dat lijkt genoeg, maar toch merk ik zeer grote fps drops als er veel geschoten wordt en als ik door een map als 'cp_lazytown_fix_v2' loop. Eis ik nu te veel van mij systeem (E6600, 2GB RAM, Ati Radeon HD3850) of krijgen jullie ongeveer dezelfde resultaten?

Video instellingen
fps_test.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Lazytown = niet geoptimaliseerde map = bij iedereen fps drop = geen goed referentiematriaal.

Iedere PC draait lazytown met FPS verlies, de wat krachtigere PCs hebben hier wat minder last van omdat de minimale FPS dan alsnog hoog genoeg is.

[ Voor 56% gewijzigd door Brainstorm op 30-01-2008 18:59 ]

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.