[PC] Team Fortress 2, deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 10.899 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
kortom, net als bij alle andere classes heb je óók bij de medics betere en minder goede spelers. Een goede medic zorgt ervoor dat de health van zoveel mogelijk van zijn teammates op niveau blijft en timed zijn ubers in samenwerking met dit team.

lastig blijft het als je mindere skilled offensive spelers hebt, of mensen die voor hun eigen kills gaan ipv de CP of de koffer.

in mijn geval zit de medic- schreeuw- knop naast de reload knop...

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Cleetje schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:43:
Eigenlijk weiger ik dus mensen te helpen die niet bereid zijn even normaal te doen en na te denken. Ik wil veel teammates healen, maar het moet allemaal wel kunnen. Daarvoor moet je in ieder geval in zicht staan en mag het niet zo druk zijn. Helemaal aardig is het als je zelf bereid bent even naar me toe te lopen, dan heb je grote kans dat ik je tussendoor nog snel weet te healen.
Ik wil ook wel eens medic roepen als ik een hp of 20 mis, vlak bij het spawn ben, en een medic zie.
Dat doe ik niet omdat ik de spawn niet in wil lopen, maar om de medic te helpen zijn uber te chargen. Dat wordt echter niet vaak als zodanig opgevat.

Gisteren weer een paar belabberde potjes op #2 gespeelt. Als blauw walsden we over het rode heen in well, in de vorm van ronden van een minuut of 4. Vervolgens naar rood gechanged en dan wordt al snel duidelijk waarom;
- Geen medics
- 3 snipers
- 2 engineers maar geen teleporters
- 2 pyros
- 1 scout

In de teamchat meerdere malen aangedrongen op een andere class indeling maar zonder resultaat. Ook niemand die wat terug zegt. Na 10 minuten ben je het dan al snel beu.
Als die snipers soldier waren, en 1 pyro een medic, zouden de kansen heel anders zijn. Maar helaas

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 02-01-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

Shabbaman

Got love?

Een class balance script lijkt me toch een mooie...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Shabbaman schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:28:
Een class balance script lijkt me toch een mooie...
Maar dat is erg map based imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Er zitten nogal wat haken en ogen aan ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

frickY schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:43:
[...]

Ik wil ook wel eens medic roepen als ik een hp of 20 mis, vlak bij het spawn ben, en een medic zie.
Dat doe ik niet omdat ik de spawn niet in wil lopen, maar om de medic te helpen zijn uber te chargen. Dat wordt echter niet vaak als zodanig opgevat.

Gisteren weer een paar belabberde potjes op #2 gespeelt. Als blauw walsden we over het rode heen in well, in de vorm van ronden van een minuut of 4. Vervolgens naar rood gechanged en dan wordt al snel duidelijk waarom;
- Geen medics
- 3 snipers
- 2 engineers maar geen teleporters
- 2 pyros
- 1 scout

In de teamchat meerdere malen aangedrongen op een andere class indeling maar zonder resultaat. Ook niemand die wat terug zegt. Na 10 minuten ben je het dan al snel beu.
Als die snipers soldier waren, en 1 pyro een medic, zouden de kansen heel anders zijn. Maar helaas
Het viel me ook op dat het algeme niveau zo laag lag gister, haalde met scout met gemak 3:1, iets dat ik op #1 never haal. Is dat normaal op de #2 server? Toch wel typisch dat het zoveel verschilt.

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cabo schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:15:

(users die ik het meeste kill, maar mij ook vaak killen zo te zien. En ik sta bij bijna iedereen als de meest gekillde user.)
1. [GoT] Spl@t 56 111
2. [GoT] Koeitje 44 133
3. Peek 43 19
4. [GoT]Brainstorm 36 59
5. [GoT]Venxir 34 46
6. -MR- Pinjataaa! 34 24
7. [GoT]DeNeusbeer 33 37
8. [SjoQ]Glashio 33 29
9. [GoT] Kalfje 31 47
10. [GoT] StarLite 31 38
Valt het je op dat ik degene ben die je 3 keer zo vaak molt als jij mij molt. En dat ik de enige daarin ben.

/me heeft spycheck-glasses :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:08
Casbah was gisteren echt een totale ramp. Mijn hele team werd vastgezet in de spawn gang en er was niemand met een beetje skill om rood terug te vechten. Dus rood ging dood leuk onze eigen basis volbouwen met sentries.
Ik ken casbah erg goed en deze remake is het toch nog niet helemaal. Ook is het jammer dat TF2 geen trappen heeft dus bepaalde delen zijn nu anders. De map voelt niet zo aan als in TFC en dit heeft te maken met de afmetingen van de map die toch niet helemaal kloppen, niet alles is het zelfde en de toch wat veranderde classes en speel stijl in TF2.

In TFC vond ik de capture the flag maps altijd erg leuk maar bij TF2 is er echt geen hol meer aan. In TFC maakte het niet uit dat je vaak dood ging want je spawnde toch weer snel en het was gewoon belangrijk dat je de flag ff een paar meter verplaatste of aanraakte zodat deze weer 60sec bleef liggen, maar nu word je in TF2 beloond voor het niet dood gaan dus niemand die zich meer wil opofferen. Wat ik ook een nadeel vind is de zeer matige beloning voor het cappen van een flag, in TFC was het cappen van de flag 10 kills waard dus kon je als scout of medic die weinig kills maakte toch punten scoren.
frickY schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:43:
De teams waren gisteren ook zo belabberd op server #1 dat ik op casbah al na een paar minuten op -200 punten stond en de maps daarna werd het niet beter. Ik vind het echt niet erg om me op te offeren voor het team enzo maar dan moet het team wel mee werken en luisteren, maar helaas is dit over het algemeen ver te zoeken. Als ik in een team kom met te veel engi, sniper etc en de mensen vriendelijk verzoek om een andere class te nemen gebeurt er meestal niks en weet je dus al aan het begin van de ronde dat je ten dode opgeschreven bent. Ik werd er gisteren zo ziek van dat ik maar op een andere server ben gaan spelen samen met wat anderen.
Wat zou ik toch soms graag adminrights willen om mensen te kicken die niet mee spelen in het team }:|
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:29:
[...]

Valt het je op dat ik degene ben die je 3 keer zo vaak molt als jij mij molt. En dat ik de enige daarin ben.

jaja ;) denk dat ik jou maar eens wat minder moet waarschuwen wanneer ik cabo achter je zie lopen.

Ik pik cabo er vaak erg snel uit en heb al vele levens gered om ff SPY!! blabla door mn mic te roepen maar helaas zijn er weinig mensen met mics die het zelfde doen voor mij. Mensen zijn zelfs te lui om ff X-2 te drukken voor de ingame spy command om de rest van het team te waarschuwen. Ik word vaak genoeg neergestoken door cabo terwijl er een medic achter me loopt die best een waarschuwing had kunnen geven. Veel medics zitten ook constant naar de kont van de heavy te loeren terwijl ze vaak beter achterom kunnen kijken of er niks verdachts aankomt. Als ik medics speel ben ik constant in bewig om niet beschoten of gestabbed te worden en kijk ik erg veel om me heen en naar achteren.
Gelukkig geld dit niet voor alle medics en team mates, maar mensen checken en waarschuwen echt te weinig voor spies imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

LoL de enige ? hahaha heb em hier op 4,5 staan, ik kill cabo 4,5 keer en hij mij 1 keer :P maar ik moet wel zeggen dat zodra cabo in de server zit ik actief aan het spy hunten ben.

Oh en even over het medic zeur gedoe en team balance enzo, ben ik soms 1 van de weinige mensen die het gewoon niks kan schelen of die in een iets minder goed samenwerkend team zit ? zolang ik maar lol heb dan vind ik alles goed. Ik snap niet dat sommige mensen zo fanatiek worden als het om een spelletje gaat, de lol die je eraan beleeft is toch vele malen belangrijker dan de punten die je haalt ?

En ja dat mensen voor niks om medics gaan zitten zeuren is irritant, maar daar kun je toch niet omheen. Heb laatst even op een public server gespeeld als medic, nou dan wordt je dus echt helemaal gillend gek van die mensen die als ze 1hp missen medic gaan roepen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Spelen doe je IMO voor je plezier en kies daarom meestal een leuke class, soms kies ik een class die een team hard nodig hebt. Maar af en toe heb je van die mensen er tussen zitten die al 3 maps soldier spelen en dan gaan zeuren van "iemand moet medic zijn", dan denk ik wordt zelf toch lekker medic en kap met zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Je mag van mij best voor je plezier spelen, maar ik hoop dat er op de GoT-servers mensen komen die voor het plezier van het team spelen.

Het spel heet niet voor niets niet SniperFortress 2 of EngineerFortress 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
FrostXL schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:20:
Het viel me ook op dat het algeme niveau zo laag lag gister, haalde met scout met gemak 3:1, iets dat ik op #1 never haal. Is dat normaal op de #2 server? Toch wel typisch dat het zoveel verschilt.
De meeste GoT-ters joinen #1 waardoor #2 vaak wordt bevolkt door newbs en noobs. Dus ja, helaas komt het vaker voor, al heb ik ok ontelbaar veel goede potjes met niet-gotters gespeelt :).
Rutger Mulder schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:59:
maar nu word je in TF2 beloond voor het niet dood gaan dus niemand die zich meer wil opofferen. Wat ik ook een nadeel vind is de zeer matige beloning voor het cappen van een flag, in TFC was het cappen van de flag 10 kills waard dus kon je als scout of medic die weinig kills maakte toch punten scoren.
Je bedoeld die 2 punten die je kwijt bent voor het verliezen van de intell en het doodgaan? Die punten moet je gewoonweg negeren, dat is een slechte indicatie van je presteren als team.[/]
Wat zou ik toch soms graag adminrights willen om mensen te kicken die niet mee spelen in het team }:|
Moesten misschien eens gaan nadenken over het bannen van ubernoobs. Niet omdat ze noob zijn, maar gewoonweg omdat he thet spelplezier bederft. Een ban van een maand zodat ze op andere servers aan hun skill kunnen werken, ofzo. Het verpest soms echt het hele spel en de sfeer.

[ Voor 50% gewijzigd door frickY op 02-01-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Kreeg vanmiddag de melding van steam dat er een nieuwe event was met als titel "password server #3" maar de event is nergens terug te vinden :?
Wat ook erg irritant is is dat je op steam *niet* terug kan kijken naar events die al geweest zijn, als er dus een event om 20:00 is waar het password in staat en je komt om 20:01 op de steam group pagina kan je dus niet meer zien wat het wachtwoord is 8)7 8)7

Mensen bannen ben ik zelf tegen, zeker een maand is veel te lang.
Wat wel een idee is is een mogelijk tot het husselen van team DMV een vote, als 2/3e [ofzo] op de server voor is worden de teams direct random opnieuw ingedeeld. Als 1 team het andere totaal afslacht is het ook niet leuk voor het winnende team en ik denk [hoop] dat best wat mensen in het winnende team voor een hussel zullen instemmen als duidelijk is dat de team dik oneerlijk zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door StarLite op 02-01-2008 15:39 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shabbaman schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:23:
Je mag van mij best voor je plezier spelen, maar ik hoop dat er op de GoT-servers mensen komen die voor het plezier van het team spelen.

kijk daar sla je de plank mis shabba, dat is dus niet precies waar ik op doelde. Ik wil alleen maar zeggen dat de mensen niet altijd zo moeten gaan zeuren als het een keer wat tegenzit, je kunt niet altijd in een sterrenteam spelen... ook niet als het om de got servers gaat. En vergeet niet dat sommige mensen het spel nog niet eens zo lang hebben en gewoon eens willen kijken naar de verschillende classes dat moet kunnen vind ik.

het is leuk als een team goed functioneerd maar als ik me er niet prettig bij voel dan kies ik toch echt een andere class hoor :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 16:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik doelde niet op jouw reactie hoor. Je bent vrij om de class te spelen die je wilt, maar als je zo nodig de vijfde engineer, spy of sniper wilt spelen dan ben ik je in ieder geval erg dankbaar als je dat niet op de GoT-servers doet (en dan druk ik me nog voorzichtig uit). Nu ga ik niet over het beleid, maar volgens mij kan ik zonder gevaar stellen dat de meeste GoTters teamplay hoog in het vaandel hebben staan. Hopelijk.

EDIT: en hoezo "weer" :+

[ Voor 3% gewijzigd door Shabbaman op 02-01-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaTaLeKe schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:20:
Spelen doe je IMO voor je plezier en kies daarom meestal een leuke class, soms kies ik een class die een team hard nodig hebt. Maar af en toe heb je van die mensen er tussen zitten die al 3 maps soldier spelen en dan gaan zeuren van "iemand moet medic zijn", dan denk ik wordt zelf toch lekker medic en kap met zeuren.
/me meld zich

Ik doe dat ook, maar ik weet dat ik als Demo/HWG/Soldier/Sniper nuttiger ben voor het team :P. Maar goed, ik let er wel op dat ik niet de 6de sniper ben ;). Een extra soldier kan bijna elk team wel gebruiken. Als je echt niet weet welke class nodig is: soldier is altijd goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Shabbaman schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:07:
Ik doelde niet op jouw reactie hoor. Je bent vrij om de class te spelen die je wilt, maar als je zo nodig de vijfde engineer, spy of sniper wilt spelen dan ben ik je in ieder geval erg dankbaar als je dat niet op de GoT-servers doet (en dan druk ik me nog voorzichtig uit). Nu ga ik niet over het beleid, maar volgens mij kan ik zonder gevaar stellen dat de meeste GoTters teamplay hoog in het vaandel hebben staan. Hopelijk.

EDIT: en hoezo "weer" :+
Je hebt het over mijn reactie waarop ik zeg dat ik vaker een leuke class kies dan een class die nodig is. Natuurlijk is dit soms niet echt "team" maar ik kies heus geen 4de soldier of 3de pyro. Ik speel regelmatig met pyro, medic en scout en als ik kies dan kijk ik eerst voor pyro, niemand of 1 iemand pyro, makelijke keus. geen medic's dan ga ik medic en geen scout, nah niet belangrijk alleen als ik er zin in heb ;p. Daarnaast moet je eens naar jezelf kijken als je telkens roept van o het is niet echt een team, kies zelf een keer een andere class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:02
Ik kies mijn klasse steeds zo:
- indien er een plaats is in het rode team dan neem ik die (overblijfsel uit mijn TFC tijd, mijn clan speelde quasi altijd rood tijdens wars ;))
- dan kijk ik naar de map en eventueel de rol van het team waarvoor ik speel (attack/defend)
- als laatste kijk ik of het aantal per klasse een beetje goed is verdeeld (of niet)

In de kleinere mapjes (voornamelijk CTF) ben ik de laatste tijd een beetje aan het leren pyro-en (wat een woord 8) ). Pyro spelen doe je niet voor de frags, maar het plezier van het 'pesten' van het andere team >:) Een medic killen of zijn uber laten verspillen is tactisch heel goed, in combinatie met een beetje soldier en posities wisselen kan je zo erg effectief zijn als defense :) Ook offense speel ik heel graag met pyro, maar dan liefst met een medic achter me.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Rutger Mulder schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:59:
Casbah was gisteren echt een totale ramp. Mijn hele team werd vastgezet in de spawn gang en er was niemand met een beetje skill om rood terug te vechten. Dus rood ging dood leuk onze eigen basis volbouwen met sentries.

Wat ik ook een nadeel vind is de zeer matige beloning voor het cappen van een flag, in TFC was het cappen van de flag 10 kills waard dus kon je als scout of medic die weinig kills maakte toch punten scoren.
Ik herinner mij Casbah in TFC als een hele leukle map. TFC is heel snel en overal explosies. In TF2 past die map jammer genoeg niet. Het vastzetten van een team in deze map dat is niet zo bijzonder dat gebeurt in TFC ook. Maar in TF2 is het onmogelijk om door die barriere heen te breken. Ik vind het nog steeds een leuke map, alleen met wat veranderingen zou die perfect zijn.

Ik offer mij vaak om even de intel te verplaatsen als een spy. Een spy zie je niet aankomen en als ik stickies op de grond zie bij de intel kan ik toch verandering in de situatie brengen. Zo heb ik het altijd al gedaan bij TFC. Of als medic dubbel concen, je conct richting de flag en activeert tegerlijkerheid een andere conc, zo conc je weer. Heerlijk is dat. Maar goed, die suicide pogingen hakken wel in de stats. Maar als ik maar plezier heb :)

De map Avanti vond ik in TFC ook heel erg leuk. Avanti heb ik een paar gespeeld op TF2. Alleen de map klopt totaal niet. De sentry bij cap 2 kan de vijand raken bij cap 1. ( TFC mensen snappen dit wel als je avanti speelt) Ook gewoon een 1 op 1 kopie, jammer.
[...]

Ren ik net achter een heavy aan omdat ik weet dat het koeitje is. Draait hij razend snel om en schiet mij dood. Dat zie ik ook vaak bij Spl@t en krosmol. Krosmol heeft mij de laatste dagen letterlijk gedomineerd, jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Weet iemand de datum voor de nieuwe patch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITssME
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-08 20:50
Super spel. Zou iemand mij ook willen toevoegen aan de GOT group?

http://steamcommunity.com/profiles/76561197968447637

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 01:55

DNB

GoTCoast schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:04:
Weet iemand de datum voor de nieuwe patch?!
"de" nieuwe patch? voor zover ik weet geeft valve niet echt vastomlijnde data uit, van wanneer ze iets gaan veranderen. Het is meer van: als er wat gebeurd is merk je het wel. De laatste update was in ieder geval 31 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:30
Ik ben het er mee eens dat de 1:1 kopie van Casbah niet werkt voor TF2, zeker omdat de teambases maar één uitgang hebben en dan kan net zoals gisteravond één team vastgezet worden op hun eigen spawn. (en een score van 8:1 oid ontstaan). Een aantal granaten had dat vroeger wel verholpen (TFC).

Verder is het waar dat een gebalanceerd team soms ver te zoeken is en dit erg frustrerend kan zijn.
Echter ben ik wel van mening dat wanneer bijvoorbeeld team blauw team rood ronde na ronde overheerst, er bij spelers van blauw ook wel eens een lichtje mag gaan branden om de boel wat te balancen (iets wat ik tot nog toe helaas nog niet heb mogen meemaken).

Sure een beetje overmacht is leuk, maar ronde na ronde een ander team in de pan hakken zonder dat het andere team hier heel veel aan kan doen is wel een beetje zwak.
Het spel wordt naar mijn mening namelijk veel leuker wanneer de teams een beetje in evenwicht zijn, dan is er tenminste een uitdaging!

This post was created with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
DeNeusbeer schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:35:
[...]

"de" nieuwe patch? voor zover ik weet geeft valve niet echt vastomlijnde data uit, van wanneer ze iets gaan veranderen. Het is meer van: als er wat gebeurd is merk je het wel. De laatste update was in ieder geval 31 december.
Ik bedoel de patch die zo'n 2 weken geleden is aangekondigd, met de nieuwe archievements? Die alleen nog door Microsoft goedgekeurd moet worden ofzo :S

(I'm anti-microsoft xP)

BTW: Leuk potje was het vandaag he? Neusbeer? Ik had je wel een aantal x te pakken xP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die komt deze maand nog uit zo schijnt

Afbeeldingslocatie: http://www.teamfortress.pl/files/tf2medicachivements.png

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB

DNB

ik vond ook net een artikel waarin ze alle nieuwe medic achievements hebben
http://www.quate.net/tf2medic

sommigen zien er heel makkelijk uit, zoals medic assist x en meidc top scoreboard :)
Maar "medic kill while charged" ? dan moet je al een andere medic hebben die jou ubert en dan mensen bonesawen ofzo. En wat moet ik me voorstellen bij "medic simulate charge", dat je "i am charged roept" terwijl het stiekem niet zo is?
"Heal achiever" is ook een taaie, meer mazzel dan iets anders lijkt me, en vooral alstig met mensen die al zo goed als alles hebben.
Deze beschrijvingen zijn een beetje vaag, ik weet ook niet of ze echt zijn of dat er iemand goed is met photoshop.

hm, Pol, was me 1 minuutje voor

[ Voor 3% gewijzigd door DNB op 02-01-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Heerlijk die achievements.

Lees dit
We're working on a large new feature that'll add a set of interesting choices for Medics to make about their tactics, so in the future we expect the Medic role to broaden over time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat had ik ook al op het forum van steam gelezen ;) maar wat zal daaronder vallen ? Ik vond het voorheen wel leuk om in TFC met de medic iedereen ziek te maken ( infect ) dat was altijd lachuh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Het leuke dat ik TF2 gekocht is dat valve er nog steeds aan werkt (Achivements). Ik wil niet gelijk zeggen dat het waar is wat er op de forums wordt gepraat. Maar het klinkt interessant.

Als medic de vijandelijke team infecten was ook leuk. Maar ik kan niet zeggen effectief. Wat wel werkt is een conc gooien op een heavy dan infecten, :) en schieten.

Ik vind het goed in TF2 dat ze alles van TFC hebben verbeterd wat slecht is. Pyro en spy zijn echt gewoon niet doen. In TF2 wel. ( al vind ik de spy nog een beetje zwak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB

DNB

Speculatie ten top in dat topic, ik ga er niet meer aan toevoegen, ik zie het wel verschijnen :)
Maar volgens mij valt het tekort aan medics best wel mee toch? SOms zit ik wel op een server waar iedereen als een kip zonder kop rondrent, en daar is dan inderdaad geen medic, maar over het algemeen valt het best mee vind ik, altijd wel minstens 1 medic.

Trouwens wel een mooie post daaruit:
Did they actually put out an update to fix the needlegun jump? My roommate and I just did it in a way the worked spectacularly... Needlejumping a cloaked spy over the train during setup on well...I backstabbed almost the entire enemy team!
dat had ik ook wel willen zien >:)

Enne cabo, dat moet jij zonodig zeggen "ik vind de spy nog een beetje zwak". Als ik het aantal mensen zie dat je helemaal gek maakt met je backstabs, valt dat zwak zijn best wel mee. Als het andere team flink paranoïde wordt heb je al meer bereikt dan veel andere classes kunnen. Er gaat veel tijd verloren met op elkaar schieten ipv op de vijand, vooral als die net om de hoek komt als je op elkaar aan het schieten bent :X

[ Voor 23% gewijzigd door DNB op 02-01-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cabo schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:48:

Ren ik net achter een heavy aan omdat ik weet dat het koeitje is. Draait hij razend snel om en schiet mij dood. Dat zie ik ook vaak bij Spl@t en krosmol. Krosmol heeft mij de laatste dagen letterlijk gedomineerd, jammer genoeg.
Als ik weet dat er een spy is, dan is dat mijn eerste prioriteit. En als je eerst m'n medic neerstabt valt het een beetje op dat er een spy achter me staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Hmm, ziet er wel interessant uit die nieuwe achievements. Sowieso dat ze aan de slag gaan met medic vind ik niet verkeerd ^^

Ik ben minder bezig met spychecks, probeer het wel meer te doen, zeker wanneer Cabo rondhuppelt in de server. Ik ben elke keer net te laat met de snelcode van spy, maar ik ga deze ff onthouden. Kijken of ik wat vaker aan kan geven dat er weer eentje aan het backstabben is. Uiteindelijk werkt mic wel het beste..

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vreemd dat er alleen nieuwe archievements komen voor de medic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Er zitten ook verwijzingen naar nieuwe Pyro achievements las ik op de Steam Powered forums, dus wie weet :) Ik denk dat ze iedere class gewoon 25+ nieuwe achievements geven.

Hopelijk samen met wat nieuwe maps \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trigalti
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-02 07:18

Trigalti

Hmm

Spyen is wel echt ubervet.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 21:47
Tijd voor wat stats :P
Shabbaman schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:00:
Volgens mij is server 1 bijna druk genoeg om iedere avond een event te hebben...
Hieronder zie je de gemiddelde bezetting van server #1. Het eerste plaatje is van november, de tweede van december. De bovenste lijn representeert het gemiddeld aantal speler (5 min average), de onderste lijn de hoeveelheid [GoT] spelers die op dat moment aanwezig zijn. Goed te zien is dus dat tussen 20:00 en 23:00 de server nagenoeg helemaal vol zit en dat ongeveer de helf van de spelers dan van GoT zijn.

Afbeeldingslocatie: http://red-snow.org/tf2/statsgen/november2007_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://red-snow.org/tf2/statsgen/december2007_small.jpg

Nog wat map statistieken dan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Total time:     27d 03h 35m 32s
Total sessions:     1292
Average session time:   0d 00h 30m 15s

Map                      Total          Times           Avg.           Avg.         Avg.        Joined/     Left/
                         Time           played          time           Joined       left        min.        Min.
--------------------------------------------------------------------------------
cp_castle                1d 17h 10m 33s     70       0d 00h 35m 17s     19,8        20,0        0,56        0,57
cp_dustbowl              7d 00h 30m 25s     236     0d 00h 42m 50s      20,8        19,1        0,49        0,44
cp_granary               1d 07h 06m 00s     98       0d 00h 19m 02s     12,5        12,6        0,66        0,66
cp_gravelpit             1d 23h 54m 41s     130     0d 00h 22m 06s      12,2        12,1        0,55        0,55
cp_labor                 0d 11h 11m 27s     41       0d 00h 16m 22s     10,0        11,0        0,61        0,67
cp_lazytown              3d 01h 55m 18s     131     0d 00h 33m 51s      17,0        17,4        0,50        0,51
cp_mountcoaster          0d 01h 18m 28s     5         0d 00h 15m 41s        16,8        11,4        1,07        0,73
cp_warpath               2d 03h 00m 22s     110     0d 00h 27m 49s      13,9        14,4        0,50        0,52
cp_well                  1d 16h 02m 00s     104     0d 00h 23m 05s      13,6        14,2        0,59        0,61
ctf_2fort                2d 14h 06m 45s     108     0d 00h 34m 30s      21,9        21,2        0,64        0,61
ctf_mach2                0d 01h 45m 01s     4         0d 00h 26m 15s        16,8        17,3        0,64        0,66
ctf_quarry_v2            0d 13h 02m 17s     31       0d 00h 25m 14s     16,5        15,9        0,65        0,63
ctf_snofort_final        0d 02h 31m 34s     4         0d 00h 37m 53s        35,8        28,5        0,94        0,75
ctf_turbine              2d 01h 40m 07s     110     0d 00h 27m 05s      15,4        15,7        0,57        0,58
tc_hydro                 2d 08h 20m 34s     110     0d 00h 30m 43s      18,3        18,6        0,60        0,61

Van links naar rechts: de map naam, totale tijd over alle sessies, aantal sessies, gemiddelde sessie tijd, gemiddeld aantal spelers dat joined per sessie, gemiddeld aantal spelers die de map verlaat per sessie, gemiddeld aantal spelers dat joined per minuut, gemiddeld aantal spelers dat weg gaat per minuut.

Speler stats (alleen GoT spelers)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
Player                                  # of stats commands
01. [GoT] Koeitje                           1238
02. [GoT] Weenie                            414
03. [GoT] C.44                              326
04. [Got]shinigami[NL]                      285
05. Peek                                    253
06. [GoT] Spl@t                             145
07. [GoT]HertogJanNL                        130
08. [GoT] Kalfje                            124
09. [GoT]Shammah                            116
10. [GoT]insanity                           103

Player                                  # of 'say' or 'say_team' commands
01. [GoT]cabo                               5734
02. [GoT] CiPHER                            4037
03. [GoT]Shammah                            2138
04. [GoT] Koeitje                           2112
05. [GoT] Kalfje                            2048
06. [GoT] Spl@t                             2033
07. [GoT]Brainstorm                         1914
08. Peek                                    1902
09. [GoT] dutchmega                         1674
10. [GoT]DeNeusbeer                         1355

Player                                  Avg 'say' length (longest)
01. [GoT] CopyKat                           29,0
02. [GoT]eendje                             27,1
03. [GoT] Denzo                             25,8
04. [GoT]Yamanaka                           24,6
05. [GoT]Mik                                24,6
06. [GoT] CiPHER                            23,7
07. [GoT] Kalfje                            23,3
08. [GoT] dutchmega                         23,3
09. [GoT]Methos                             22,9
10. [GoT]  <<K.A.I.N>>                      22,9

Player                                  Avg. 'say' length (shortest)
01. [GoT]m?rkyB                             4,6
02. [GoT] PTR                               5,4
03. [GoT]SileX                              7,8
04. [GoT] Grandmasg                         7,9
05. [GoT]MK                                 8,7
06. [GoT]Irridium                           8,9
07. [GoT]Golivier                           9,2
08. [GoT] TANK!E -=[OW]=-                   9,4
09. [GoT]Trigalti                           9,4
10. [GoT] GekkeDamir                        10,0

Player                                  # of maps played
01. [GoT] Spl@t                             514
02. [GoT]Brainstorm                         398
03. [GoT]cabo                               375
04. [GoT]PSYduck                            334
05. [GoT] Kalfje                            302
06. [GoT]noreason                           300
07. [GoT] StarLite                          271
08. Peek                                    270
09. [GoT]DEAN-XLR8                          246
10. [Got]shinigami[NL]                      242

Player                                  total time played
01. [GoT] Spl@t                             9.09:27:11
02. [GoT]cabo                               6.12:51:58
03. [GoT]Brainstorm                         6.02:15:56
04. [GoT]PSYduck                            5.06:53:44
05. [GoT]noreason                           5.01:09:53
06. [GoT] Kalfje                            5.00:14:05
07. [GoT] StarLite                          4.17:14:41
08. [GoT]DEAN-XLR8                          4.09:40:10
09. Peek                                    4.08:22:08
10. [GoT] Koeitje                           3.19:00:46

Van boven naar beneden:
* aantal keer dat er een hlstatsx command gegeven is (rank, session, statsme, top10)
* Aantal keer iets gezegd
* Gemiddelde lengte van getypte text (langste zinnen)
* Gemiddelde lengte van getypte text (kortste zinnen)
* Aantal mappen gespeeld
* Totale tijd gespeeld

Tijden zijn trouwens allemaal in dagen.uren:minuten:seconden formaat :) Alle stats zijn berekend over november en/of december over ~1300 gespeelde mappen van de ~1850. Een map moet minimaal 4 keer gespeeld zijn en een sessie moet minimaal 5 minuten duren + gemiddeld 8 spelers bevatten om meegeteld te worden. Op die manier worden momenten dat er bijn niemand speelt niet meegeteld, de eigenlijke bezetting ligt dus een heel klein beetje hoger dan dat in de grafieken getoond wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Brainstorm op 02-01-2008 21:43 ]

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB

DNB

Ha! nog meer stats. Hier kan je weer een heleboel leuke dingen uit opmaken. Zoals dat rond etenstijd het percentage gotters flink afneemt. Waarschijnlijk zitten er dan meer buitenlanders die op andere tijden eten. Ook leuk om te zien is wie de grootste kletskous is: cabo, maar cipher kan er ook wat van. CopyCat houdt meer van lange conversaties, terwijl sommigen wel heel kortaf zijn (ik zal geen namen noemen), nooit geleerd om met 2 woorden te spreken zeker ;) Ook kan je zien dat Koeitje weel heel erg statsverslaafd is, met 3x zoveel views als de nummer 2 :o , 1200 tegen 400. En Spl@t, die speelt gewoon te veel :+
Leuk Brainstorm :)

[ Voor 4% gewijzigd door DNB op 02-01-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Laatst online: 09-09 16:47
Hebben achievements ook nog enig nut naast dat het 'leuk' is om te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... wat versta jij onder nut ? Dat het leuk is om ze proberen te halen ? of dat je er daadwerkelijk wat aan hebt ?

Nou je hebt er niks aan, maar het is gewoon wel leuk om ze te halen is toch een onderdeel van het spel vind ik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB

DNB

RedruM schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:52:
jazeker:
- je kan ermee opscheppen: "kijk, ik heb al zoveel achievements".
- je kan een mooi bekertje boven je hoofd zien als je er een haalt, dat betekent dat je nog meer kan opscheppen.
- Het geeft een goed gevoel in je onderbuik.
- Je krijgt het idee dat je tenminste iets kan
- Het haalt mensen over meer te spelen(toch proberen die ene achievement te halen), waardoor JIJ meer medespelers hebt.
- Het zijn, zoals je zelf al zei, leuke plaatjes om naar te kijken.
- Het is van valve, alles van valve is per definitie mooi en prachtig _/-\o_

en ik ben vast nog wat vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Laatst online: 03-07-2024
Vanavond eens onder Viesta 64bit gespeeld, met mijn CF gaat het beter, alleen werd ik wel vanwege conection problems eraf gegooid, eerst op #2 en later na een map wissel ook op #1,
irritant...

Het vrouwke vond het in ieder geval niet erg; lig ook eens op tijd in het mandje :>

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ha lachen die stats maar houden ze rekening met voicecom? Dacht het niet. En als je voice gebruikt hoef je toch helemaal niet te chatten ?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 16:52

Zydell

* * * * *

RedruM schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:52:
Ik denk dat ze zeker een nut hebben omdat beginnende spelers spelenderwijs de mogelijkheden van de verschillende classes ontdekken en uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Cabo schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:25:
Ik vind het goed in TF2 dat ze alles van TFC hebben verbeterd wat slecht is. Pyro en spy zijn echt gewoon niet doen. In TF2 wel. ( al vind ik de spy nog een beetje zwak).
De spy was in TFC aardig mee te spelen al wist je hoe. Je moet in dat spel ook niet als lijk midden in een gangpad gaan liggen. Heb wat snipers in de rug gestoken in dat spel. :>

De pyro, hoewel zwakker dan zijn teamgenoten, kan in TFC evengoed het bloed onder de nagels vandaan halen bij de vijanden. Vooral bij snipers. Die napalmraketten zijn erg traag maar zetten zelfs dingen achter een muurtje in de fik wanneer ze inslaan. Op 2fort hebben vijandelijke snipers daar toch een hekel aan. Van de pyro in TF2 hebben ze de napalmraketten en al zijn granaten opgeofferd voor een betere vlammenwerper. Nadeel hiervan is dat de rol van de pyro nog simpeler is gemaakt. Neem bijvoorbeeld in verhouding de engineer: die moest alleen maar zijn granaten inleveren. ;)

TIP: voor het snel herkennen van een vijandelijke spy in TF2: kijk naar zijn health-bar. Al staat hij precies in het midden dan is de kans groot dat het een spy is.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oe, nu ziet iedereen dat ik een 'session' slet ben :'( .

Maar kan je de mappen die maar 4 keer gespeeld zijn niet eruit donderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Shabbaman schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:23:

Precies !!!
TEAMWORK
frickY schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:28:
Je bedoeld die 2 punten die je kwijt bent voor het verliezen van de intell en het doodgaan? Die punten moet je gewoonweg negeren, dat is een slechte indicatie van je presteren als team.
Niet het dood gaan maar voor het cappen ervan, je krijgt 2 punten voor de cap en het team krijgt 5. Als ik 2 punten wil verdienen kill ik wel de eerste en beste vijand die ik tegen kom, waarom wil je de intel dan nog cappen.....
Ik vind het nogal een magere beloning voor de tijd, moeite en klote score die je overhoud aan de offense op een ctf map.

In TFC speelde ik meestal medic of scout als de flag capper. Mijn kill per death ratio was 1:4 (0.25) maar ik scoorde mn punten met het killen van sentries met grenades en de flag caps en die waren niet makkelijk op 2fort!! Het kwam regelmatig voor dat er niks gecapped werd per game(1 uur). Wanneer je dan een flag kon cappen gaf dat echt een kick.
The Zep Man schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:32:
[...]
De spy was in TFC aardig mee te spelen al wist je hoe. Je moet in dat spel ook niet als lijk midden in een gangpad gaan liggen. Heb wat snipers in de rug gestoken in dat spel. :>

De pyro, hoewel zwakker dan zijn teamgenoten, kan in TFC evengoed het bloed onder de nagels vandaan halen bij de vijanden. Vooral bij snipers. Die napalmraketten zijn erg traag maar zetten zelfs dingen achter een muurtje in de fik wanneer ze inslaan. Op 2fort hebben vijandelijke snipers daar toch een hekel aan. Van de pyro in TF2 hebben ze de napalmraketten en al zijn granaten opgeofferd voor een betere vlammenwerper. Nadeel hiervan is dat de rol van de pyro nog simpeler is gemaakt. Neem bijvoorbeeld in verhouding de engineer: die moest alleen maar zijn granaten inleveren. ;)

TIP: voor het snel herkennen van een vijandelijke spy in TF2: kijk naar zijn health-bar. Al staat hij precies in het midden dan is de kans groot dat het een spy is.
Spy spelen in TFC had je erg veel skill voor nodig, je kon niet ff makkelijk de basis in lopen met een cloak. Wanneer friendly fire uitstond dan werd iedereen beschoten om te spy checken :(. Ik had trouwens een spy script zodat wanneer ik een fake death deed ik ook mn backpack op de grond gooide zodat men dacht dat ze me gedood hadden :P. Maar het was idd altijd erg leuk om al die snipers op 2fort te killen.(deed ik trouwens met een grenade jump op het balkon, veel sneller en minder gevaarlijk dan binnenlangs lopen)
Ik vind dat spies best goed zijn in TF2 alleen is het jammer voor hun dat er geen friendly fire meer is en dat ze geen fake deaths kunnen doen. Je moet alleen niet spy spelen om veel punten te scoren want daarvoor ga je toch te veel dood imo.

Ik vind pyro's nog steeds erg zwak omdat ze op relatief weinig maps/plaatsen echt nuttig zijn. De pyro kan de vijand niet snel killen en word daardoor vaak ook zelf gedood voordat zijn target is dood gebrand. Een goede soldier zal een pyro met gemak doden. Het zou wel goed zijn als de pyro zijn napalm raketten terug kreeg want zijn shotgun helpt hem ook erg weinig op lange afstand.
Voor medics is het te gevaarlijk om te teamen met een pyro want hij moet erg dichtbij komen en killed te langzaam waardoor de medic/pyro zelf gedood kunnen worden. Alleen voor ubers is de pyro soms erg handig.
Kain_niaK schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:12:
Ha lachen die stats maar houden ze rekening met voicecom? Dacht het niet. En als je voice gebruikt hoef je toch helemaal niet te chatten ?
Inderdaad want ik spreek meer met mijn mic dan mensen typen. Ik typ eigenlijk alleen wanneer ik het andere team wat te melden heb.
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 02:59:

LOL 8)7

Jij kijkt bijna 10x zovaak naar je stats als ik terwijl ik veel meer speeltijd heb dus is het eigenlijk bijna 30x zoveel.

[ Voor 5% gewijzigd door Rutger Mulder op 03-01-2008 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, als ik dood ga check ik meestal m'n session. Heb ik wat te doen tijdens het respawnen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:05
Statshoeren!:P Whaha, erg vet om dat hier te posten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Rutger Mulder schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 03:28:
Ik vind pyro's nog steeds erg zwak omdat ze op relatief weinig maps/plaatsen echt nuttig zijn. De pyro kan de vijand niet snel killen en word daardoor vaak ook zelf gedood voordat zijn target is dood gebrand. Een goede soldier zal een pyro met gemak doden. Het zou wel goed zijn als de pyro zijn napalm raketten terug kreeg want zijn shotgun helpt hem ook erg weinig op lange afstand.
Voor medics is het te gevaarlijk om te teamen met een pyro want hij moet erg dichtbij komen en killed te langzaam waardoor de medic/pyro zelf gedood kunnen worden. Alleen voor ubers is de pyro soms erg handig.
Al heb je een heel slecht of niet oplettend vijandelijk team dan kan je met de pyro veel kills achter elkaar maken. Loop door het riool naar de vijandelijke basis en zodra ze in gevecht zijn met jouw team in je eigen basis kan je ze allemaal van achter aanvallen op de brug. Helaas moet de pyro het erg hebben van de schade die hij na zijn aanval doet. Ik heb namelijk het idee dat dat het enige is dat ze sterker hebben gemaakt vanuit TFC.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
The Zep Man schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 07:42:
[...]
Al heb je een heel slecht of niet oplettend vijandelijk team dan kan je met de pyro veel kills achter elkaar maken. Loop door het riool naar de vijandelijke basis en zodra ze in gevecht zijn met jouw team in je eigen basis kan je ze allemaal van achter aanvallen op de brug. Helaas moet de pyro het erg hebben van de schade die hij na zijn aanval doet. Ik heb namelijk het idee dat dat het enige is dat ze sterker hebben gemaakt vanuit TFC.
Persoonlijk vind ik de pyro vooral leuk om even onrust te zaaien. Ubertje d'r op en wat enemies in de fik laten steken. Zodra de uber bijna afgelopen is zo snel mogelijk wegkomen en hopen dat het team ondertussen volgt om de klus af te maken. Dat vind ik persoonlijk een groot voordeel van een pyro. Voor sentries, veel kills etc. is een pyro niet sterk genoeg, dan kan je beter met een HWG voor uberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Over de stats:
Vind 't altijd leuk om stats te zien. Chat/praat ik echt zoveel? Maar goed, leuk om te zien dat warpath in trek is. Vind het ook een leuke map.

Om even terug te gaan naar de opmerking dat de spy zwak is. Wanneer ik als spy speel wil ik zoveel mogelijk vernietiging aanbrengen. Misschien niet de juiste class, maar spy is gewoon genieten. En ja ik ga vaak dood, maar dat mag de pret niet deren. *O*

Gister vond ik Casbah best leuk, die mag blijven.

[ Voor 29% gewijzigd door Cabo op 03-01-2008 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-08 08:02
Ik vind het niet terug in deze thread, hoe toon je je FPS ingame? Misschien leuk om aan de startpost toe te voegen?

En is het niet mogelijk om wanneer je je team moet kiezen de huidige teamindeling niet te laten zien? Dat maakt het al wat moeilijker om gericht te kiezen, dan moet je maar gokken ;) Bij DoD zijn er van die mods als ik me niet vergis.

Ik ben ook zwaar verslaafd aan het spel... Begonnen met vooral scout/soldier/medic, maar nu ben ik toch ook de andere classes wat verder aan het verkennen, wat soms nog wel leidt (of lijdt?) tot frustratie van mijn tegenspelers... Even geduld nog zou ik zeggen, het gaat beter en beter :P

Oh, nog 1 vraagje... Iedereen die in de community group zit mag [GoT] gebruiken?

[ Voor 35% gewijzigd door codemann op 03-01-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

codemann schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:39:
Ik vind het niet terug in deze thread, hoe toon je je FPS ingame? Misschien leuk om aan de startpost toe te voegen?

En is het niet mogelijk om wanneer je je team moet kiezen de huidige teamindeling niet te laten zien? Dat maakt het al wat moeilijker om gericht te kiezen, dan moet je maar gokken ;) Bij DoD zijn er van die mods als ik me niet vergis.

Ik ben ook zwaar verslaafd aan het spel... Begonnen met vooral scout/soldier/medic, maar nu ben ik toch ook de andere classes wat verder aan het verkennen, wat soms nog wel leidt (of lijdt?) tot frustratie van mijn tegenspelers... Even geduld nog zou ik zeggen, het gaat beter en beter :P

Oh, nog 1 vraagje... Iedereen die in de community group zit mag [GoT] gebruiken?
Voor de FPS counter ingame het zelfde als in alle source games. Namelijk cl_showfps.
Wat makelijk is, is een bindtoggle. Bijvoorbeeld : bindtoggle ctrl cl_showfps
Dat vul je in in je console of in een .cfg bestand en dan kun je met ctrl je fps aan of uit zetten.
Staat trouwens al minstens 15 keer in de 4 TF2 topics of zo.

Over die teamindeling. Normaal zie je die ook, er is nu echter een script actief dat je zelf in een team in deeld. Dit na elke mapchange. De server doet dit om te voorkomen dat alle Gotters bij elkaar in het team kruipen zodat het andere team geen kans maakt. Dus om alles een beetje spannend te houden. Het script werkt nu zeer goed en je bent automatisch de laatste klasse die je speelde. :)
Dus hulde aan het script van brainstorm !

En iedereen die op gathering of tweakers zit mag de [GoT] tag dragen. Natuurlijk is het ook aan te raden om de tweakers.net groep van Punisher te joinen en/of de [GoT] TF2 groep van Hertog Jan.
De laatste is momenteel het meeste actief maar de eerste heeft het meeste gebruikers al zijn de meeste van alle twee lid.
Vroeg of laat komt er een eigen forum (als ik wat tijd heb) en hopelijk vloeit er ooit nog een echte [GoT] clan uit voor met ultra team work !

[ Voor 27% gewijzigd door Kain_niaK op 03-01-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Leuke stats Brain!

Ik was zelf al begonnen met wat mapstatistieken uit te lezen. In welke maps het vaakst ge-RTV-ed wordt, welke maps geextend worden, etcetera, maar was daar nog niet zo ver mee.

Dat ik veel typ wist ik al, je moet wat bij gebrek aan voicecomm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Misschien dat iemand van Hut armyofgot.nl nog overheeft. Armyofgot.com is in ieder geval nog vrij.

En die stats zijn dope de bom. Meer stats! Ik kom er dan wel niet in voor, maar 10.000 keer mijn score opvragen moet te doen zijn. Ik heb het nu nog nooit gedaan, maar er moet een script te maken zijn die dat gewoon in 1 keer doet ;)

EDIT: je kan via Steam een voicechat open laten staan terwijl je TF2 aan het spelen bent. Best handig.

[ Voor 67% gewijzigd door Shabbaman op 03-01-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
Kain_niaK schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:47:
Voor de FPS counter ingame het zelfde als in alle source games. Namelijk cl_showfps.
Wat makelijk is, is een bindtoggle. Bijvoorbeeld : bindtoggle ctrl cl_showfps
Dat vul je in in je console of in een .cfg bestand en dan kun je met ctrl je fps aan of uit zetten.
Staat trouwens al minstens 15 keer in de 4 TF2 topics of zo.
Excuses, ik had in deze thread gezocht op FPS en vond het niet terug, ook niet in de startpost. Bedankt in ieder geval, vanavond wat mee spelen.
Kain_niaK schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:47:
Vroeg of laat komt er een eigen forum (als ik wat tijd heb) en hopelijk vloeit er ooit nog een echte [GoT] clan uit voor met ultra team work !
Ik werk zelf voor een hosting firma, heb dus alles voor handen om een forum op te zetten als jullie willen. Stuur gerust even een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Dat zou wel handig zijn. De reden dat we een forum nodig hebben is omdat we nu nog gedoogd worden in dit topic maar dit niet altijd zo zal blijven. Vooral als we te veel over spelen op de tweakgaming server hebben en minder over TF2 in het algemeen. Ik ken eigenlijk geen enkel spel dat Gotters zo bij elkaar bracht met gamen als dit spel. Best wel speciaal. Maar TF2 is natuurlijk ook DE team based game van het moment. In ieder geval als ik terug kom van mijn vakantie in Australië dan ga ik mij eens bezig houden met een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Become
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:18
Geweldig die nieuwe achievments, ben er echt erg blij mee. Het geeft aan dat valve nog steeds bezig is om tf2 uit te breiden, maar het belangrijkst vind ik dat hopelijk iedereen nu ook wat vaker medic gaat spelen. Het komt nu nog te vaak voor dat mensen lopen te zeuren dat het een noob-team is omdat er te weinig medics zijn. Als je dan als medic zijnde zegt dat ze zelf ook op het knopje kunnen drukken om medic te worden krijg je te horen dat "ik ben geen goede medic" of "ik ben meer waard als demoman nr 5" Ik was ook geen goede medic toen ik begon te spelen (en nog steeds niet altijd). Maar net als alle andere classes kan je dit ook gewoon leren en ik hoop dan ook dat de nieuwe achievments dit voor de medic classe doet.
Ik begin eigenlijk wel enigzins mijn twijfels te krijgen over hlstatsx. Sommige dingen eraan zijn leuk, zoals wie je het meest killed, maar de punten hoeven van mij niet. Ik heb het idee dat dit er juist voor zorgt dat er minder teamwork is, omdat mensen te bezorgt zijn om hun virtuele puntjes om zich in te zetten voor het team. Aan de andere kant zorgt het er wel voor dat mensen terugkomen naar de server en dat is toch wel een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
Kain_niaK schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:46:
In ieder geval als ik terug kom van mijn vakantie in Australië dan ga ik mij eens bezig houden met een forum.
offtopic:
Waar in Australie zit je? Ben er vorig jaar ook geweest, en gewoon de naam van het land horen doet me al terug watertanden :9~

Ik kan zonder problemen vanavond een forum online zetten, en er eventueel met Drupal een kleine site rond gooien. Alleen ben ik een programmeur dus grafisch bak ik er niet veel van, maar ik merk dat er hier genoeg talent zit om dat aan te vullen ;)

Trouwens, als ik de snelheid van antwoorden hier soms zie, kunnen we misschien beter ook een chatkanaal openen :P

[ Voor 10% gewijzigd door codemann op 03-01-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik moet eerst nog een leuke domeintje registeren. Dacht aan iets in de aard van Got.nl of zo. Of Gotclan of iets in de aard. Nu ja zal wel afhankelijk zijn van wat er vrij is. Misschien tijd voor een poll om te zien of er animo is voor 1) een eigen forum 2) clan worden?

Dus een poll !

Poll: Moet er een eigen forum komen voor [GoT] spelers?
ja
nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=258131&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

En de tweede vraag

Poll: Wie heeft er zin om een clan te worden met [GoT]?
ik wel
ik niet
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=258133&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

EDIT: Oei, ik heb de oude layout gekozen voor de pol. Die is een beetje onduidelijk.
Ik verander het eventjes....veranderd. Sorry voor die twee die al gestemd hebben. Even opnieuw stemmen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kain_niaK op 03-01-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Ondanks het feit dat een clan toegevoegde waarde heeft (zeker qua gameplay etc) en het mij wel leuk lijkt, is mijn grootste bezwaar de tijd die erin gestoken moet/gaat worden. Ik vind het nu gewoon heerlijk om vrijblijvend op een leuk niveau te spelen, geen verplichtingen om standaard elke avond online te zijn om te trainen of clanwars te doen. Tuurlijk, als ik tijd heb wil ik best meespelen met wars (als daar behoefte aan is), maar voor mij persoonlijk bevalt de huidige vorm erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Even mijn reactie geven waarom ik zo gestemd heb.

Ik vind een aparte forum wel leuk, want dan wordt het iets duidelijker wie je allemaal tegen kunt komen online.
Maar de clan, vind ik wel een leuk idee, maar ik wil niet meedoen. Ik zit met mijn school (4Havo) en het is gewoon redelijk veel werk, dus kan ik geen verplichtingen hebben. Ene week kan ik super veel gamen, andere week nauwelijks. Dus ik wil dan niet in de clan. Alleen ik vind het wel een leuk idee, maar er werd gevraagd wie in de clan wilde, en dat dus niet.

EDIT: Eigenlijk net zo als die boven mij. Tijdgebrek!

[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 03-01-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe , de 1e vraag is wel , handig ja een eigen forum. Maar een clan, tja dat gaat em niet worden denk ik voor mij aangezien ik militair ben en nogal vaak weg ben en je eigenlijk als je in een clan zit juist wel aanwezig moet zijn met oefeningen en die meuk.... Gaat dat qua tijd een beetje moeilijk worden.... maar als ik ergens mee kan helpen en ik ben gewoon in nederland dan is het natuurlijk niet zo'n probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Nah kijk, ik heb best wel tijd voor een clan maar wil ook niet al mijn tijd in er in gaan steken.
Maar da's ook niet de bedoeling. De bedoeling is dat we gewoon blijven spelen op de tweakgame servers en dat we sporadisch eens een clanwar spelen of iets met de clan doen. Er zijn meer als genoeg Gotters die regelmatig op de server spelen dus één keer in de 2 weken of een keer in de maand moet het zeker mogelijk zijn om een clan war te spelen als het ruim van te voren is aangekondig. Op ons eigen forum kunnen we dat soort dingen allemaal makelijk regelen. Onderdelen maken met tactische tips, scripts, tweakguides, etc etc.
Oefenen doen we gewoon al spelend op de servers, wanneer je kunt en wilt. De gene die vaak met elkaar een war gaan spelen gaan dan gewoon wat vaker bij elkaar in het team om goed te leren samen te spelen.

Als we een clan worden dan moet het gewoon vrij blijvend zijn voor degene die dit willen en voor de die-harders, als die er zijn, werken we wel iets anders uit. TF2 is een fun game en dat moet je niet te serieus gaan opvatten. Maar af en toe een clan war spelen lijkt me een welkomende afwisseling van de hele tijd tegen andere gotters en gotterinen spelen. Daarbij versterkt het het team gevoel en is het helemaal de max om bijvoorbeeld met een stel Gotters te winnen tegen wat mensen van FOK!. Ja toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Kain_niaK op 03-01-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Daar kan ik me wel in vinden. Ik heb niet zo'n tijd voor een clan (lees: ik zit onder de plak), maar eigenlijk wil ik wel met een vast groepje spelers spelen. Op zich is dit ook wel wat ik nu op de twee servers kan vinden, maar wat gestructureerder lijkt me prima. Ik heb niets tegen trainen en oorlogje spelen, maar iedere avond of zelfs ieder weekend kan ik gewoon niet waarmaken.

Een eigen forum lijkt me wel handig, dan kunnen er wat gestructureerder discussies gevoerd. Ik kan ook wel op mijn forum een subforum maken, maar dan moeten jullie wel in het engels blaten en net doen alsof je een civilization nerd bent ;)

Ik blijf erbij: ArmyofGot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik wil ook meedoen met een clan. Heb in principe tijd zat. Geen idee hoe dit allemaal werkt kwa regels en dergelijke. En in hoeverre is spy acceptabel? Engineer ligt mij ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Become
Heb voor zowel een forum als clan gestemd. Forum spreekt voor zich lijkt mij zo en clan lijkt me leuk om te doen. Heb redelijk wat tijd (zit niet onder de plak :+ ), maar wil het wel voor de lol blijven spelen. Maar af en toe een war en goede teamplay spreken mij wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ach jo, als jij het liefste spy wil spelen dan doe je dat toch? De gene die het beste een class kan spelen moet hem gewoon spelen in een clan war en anders maak je er afspraken over. Het gaat mijn puur en alleen over het samenspelen als team en winnen als team. Iedereen levert daar zijn eigen aandeel in. Sommige classen zijn wel iets essensieler als andere zoals bijvoorbeeld medics. Die zijn absoluut noodzakelijk voor een vlotte overwinning. Maar ook zoiets kwetsbaars als een scout kan goed zijn in zijn beste punt. Ik speel graag als spy omdat ik dat het leukste vind. Maar ondertussen heb ik ook alle klassen geprobeert en ik speel alles wel graag. Afhankelijk van de map en de nood aan andere klasse kies ik een klasse. Maar als er niemand spy is of de spy er niet veel van bakt dan ga ik spy. Spies die sentries op het cruciale moment sappen zijn soms nog wel handiger als medics. Anyway, ik weet zeker dat een [GoT] clan aanleidig zal geven voor het ontwikkelen van allemaal nieuwe tactieken. Zolang het maar fun is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik zit onder de plak, dus geen clan voor mij. Forum hoeft van mij ook niet ik heb nu al weinig tijd om het allemaal te lezen aangezien er gegamed moet worden. :P

Pwnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Heeeej old+newskoolers, even ene bookmarkje hier van Eek! ;)
Zie nu dat er GoT servers zijn, zal er ook eens rondhobbelen maar let niet te veel op me, ik speel het voor de onnozelheid :+ Scout ftw hehe geen CS knifen meer... het word knuppelen!

[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 03-01-2008 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forum? Alleen als jullie clan dingen willen bespreken lijkt mij dat zinvol. Zie niet de toegevoegde waarde. Heb zelf geen zin in het clan gebeuren, ik speel liever UT3 als ik wat serieuzers wil doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Donderwolk schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:23:
Ik zit onder de plak, dus geen clan voor mij. Forum hoeft van mij ook niet ik heb nu al weinig tijd om het allemaal te lezen aangezien er gegamed moet worden. :P
Forum is gewoon leuk omdat we dan een plekje van ons zelf hebben en dan word het hier niet meer zo vervuild. (word het hier wel heel erg rustig in dit topic natuurlijk). :)

@koeitje
Waarom zou een clan serieus moeten zijn? Jij houdt toch ook het meeste van teamwork? Nergens zoveel potentie voor teamwork als bij een clanwar.

[ Voor 14% gewijzigd door Kain_niaK op 03-01-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
Ik merk dat er heel wat positieve reacties zijn op het forum. Ik zal vanavond een deel van mijn TF2-tijd opofferen en al eens iets opzetten op mijn eigen domeintje.
Willen jullie alleen een forum? Of maak ik er een kleine website in Drupal rond?

Update : ik vertel het net even tegen mijn baas en in een gekke bui controleert hij of er nog teamfortress domeinen vrij zijn. De .be blijkt nog vrij te zijn, heb ik even mogen registreren ;) Een eerste domeinnaam is er dus alvast, teamfortress.be ! Om toch een beetje mijn belgische roots ook door te drukken :P

[ Voor 39% gewijzigd door codemann op 03-01-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-03 08:31
Haha, dezelde discussie wordt keer op keer gevoerd :-)

Het wordt geen clan in de zin van '7 mensen die 20 uur per week TF2 spelen', maar eerder een poel van mensen (zeg, 20-30 man) die af en toe een team willen vormen en tegen een andere (fun)clan spelen, of tegen elkaar. Het forum is vooral nodig voor teamindeling etc, voor de rest blijven we gewoon tweakers natuurlijk, maar het is niet de bedoeling dat we hier uitgebreid wars gaan bespreken enzo, dat is gewoon te chaotisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Laatst online: 03-09 21:47
Voor beide keuzes met 'ja' gestemd. Een forum lijkt me sowieso een goed idee, daar hebben we veel meer ruimte om over de meest onzinnige TF2 details te praten :P Wat btw mooi zou zijn is om een afgesloten gedeelte te hebben waar alleen GoT leden toegang tot hebben, is makkelijk om bijvoorbeeld server wachtwoorden te posten. Het idee wat Kain heeft over een clan bevalt me wel.
Kain_niaK schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:12:
Idd, houden ze geen rekening mee. Zeker die player stats zijn gewoon voor de fun.
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 02:59:

Bedoel je uit dat lijstje halen of van de server verwijderen? Op de server staan ze namelijk niet in de cycle, alleen met RTV worden ze heel af en toe gekozen. Oorspronkelijk bevatte het lijstje ook nog een hoop mappen die 1, 2 of 3 keer gespeeld zijn.
Cabo schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:15:
Over de stats:
Vind 't altijd leuk om stats te zien. Chat/praat ik echt zoveel? Maar goed, leuk om te zien dat warpath in trek is. Vind het ook een leuke map.
..
Gister vond ik Casbah best leuk, die mag blijven.
Ja warpath is iid 1 van de betere mappen. Casbah vind ik persoonlijk wat minder, ik denk dat het als CP map veel leuker was geweest. En die irritante muziek in het begin moet er uit gesloopt worden. Wel een spy map trouwens, duurde gisteren niet lang voordat ik weer een mes in mijn rug had :P

Wat me trouwens opvalt is dat niemand tot nu toe heeft opgemerkt dat de respawntijd op #1 lager ingesteld is :) Ik heb eindelijk uitgevonden hoe je die kunt aanpassen, het is een hidden variable in TF2. Normaal gesproken staat deze op '10', dit is niet in seconden maar een bepaalde vermenigvuldigingsfactor. Zet je hem op '0' dan heb je instant respawn. Ik heb hem op 57 staan momenteel (dan spawn je in 5-10 8-15 seconden). Wat ik heb gemerkt dat de verminderde respawntijd behoorlijk effect heeft op de balans, het is in ieder geval een stuk moeilijker geworden om bijvoorbeeld cp2 in dustbowl stage 3 te cappen. Misschien dat 5 een te lage waarde is en 6 of 7 beter is...

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 22:42

XPointman

ja, of niet

Ik zou wel mee willen doen met deze clan, maar ik denk dat ik dan eerst een tijdje zal moeten pubben op de GOT servers.

maar goed, mocht men er toch iets in zien, dan hoor ik dat graag.

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:28:
Forum? Alleen als jullie clan dingen willen bespreken lijkt mij dat zinvol. Zie niet de toegevoegde waarde. Heb zelf geen zin in het clan gebeuren, ik speel liever UT3 als ik wat serieuzers wil doen :)
Je klinkt anders behoorlijk serieus als je in je microfoon zit te bleren :O |:( Tis maar een spelletje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB

DNB

Ik vond de respawntijd zoals hij was eigenlijk wel goed, het duurt dan wel 20 seconden, maar dan kan je even achteroverleunen en tot rust komen voor je weer vol in de actie gaat, of je stats checken natuurlijk :+
Anders krijg je meer en meer het idee van wat ik wel op van die fast-spawn servers zie: totale chaos. Punten cappen wordt dan steeds lastiger, er is altijd wel een vijand in de buurt, en over intel capturen nog niet gesproken, het is al lastig genoeg op 2Fort.
Misschien dat iets lager wel goed is voor de ongeduldigen (8-9), maar persoonlijk ben ik tegen. Ze zullen er vast over nagedacht hebben bij valve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
Placid_K schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:56:
[...]
Je klinkt anders behoorlijk serieus als je in je microfoon zit te bleren :O |:( Tis maar een spelletje..
Je speelt toch om te winnen? Of ben jij die engineer die de hele tijd wat achterin blijft hangen terwijl iedereen al 4 cp's verderop rondhangt? :P

Pwnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainstorm schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:46:

Bedoel je uit dat lijstje halen of van de server verwijderen? Op de server staan ze namelijk niet in de cycle, alleen met RTV worden ze heel af en toe gekozen. Oorspronkelijk bevatte het lijstje ook nog een hoop mappen die 1, 2 of 3 keer gespeeld zijn.
Uit het lijstje gooien, soms moet je namelijk ineens kiezen uit 1 goede map en 4 slechte...ik zie graag dat er wat meer fatsoenlijke keuze is.
Placid_K schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:56:
[...]

Ben gewoon fanatiek, en wil wel winnen. :P
Donderwolk schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:14:
[...]

Je speelt toch om te winnen? Of ben jij die engineer die de hele tijd wat achterin blijft hangen terwijl iedereen al 4 cp's verderop rondhangt? :P
Nah, hij is gewoon de 4de spy in een defending team ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
HertogJanNL schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:46:
Haha, dezelde discussie wordt keer op keer gevoerd :-)

Het wordt geen clan in de zin van '7 mensen die 20 uur per week TF2 spelen', maar eerder een poel van mensen (zeg, 20-30 man) die af en toe een team willen vormen en tegen een andere (fun)clan spelen, of tegen elkaar. Het forum is vooral nodig voor teamindeling etc, voor de rest blijven we gewoon tweakers natuurlijk, maar het is niet de bedoeling dat we hier uitgebreid wars gaan bespreken enzo, dat is gewoon te chaotisch.
Oh zeg dat dan. ;)
Dan kan ik me er wel in vinden. Dan zie ik het nut ook meteen in van een eigen forum. Dan kun je bepaalde onderwerpen wat makkelijker onderverdelen ipv alles in 1 groot topic te stoppen op GoT.

Kan ik m'n stem nog wijzigen? O-)

Pwnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Het verbaast me elke keer weer hoe gebalanceerd TF2 eigenlijk is. Toen ik net begon was ik er van overtuigd dat soldier/sniper/engi de beste classes waren en dat vooral classes als pyro, scout en spy waardeloos zouden zijn. Nu ik die laatstgenoemden heb gespeeld weet ik dat dat niet waar is. Tering.. vooral scout kan hard uit de hoek komen zeg.. 2x vol shotgun op point blank range tegen soldier/heavy en hij is wel dood :) Pyro is ook erg lachen om mee te backstabben en in een keer 6 mensen in de hens te steken. Enige 'probleem' lijkt te zijn dat je nooit, maar dan ook nooit levend een battle verlaat als Pyro. Spy is ook geweldig met de juiste binds/scripts, maar voor mij het meest intensief om mee te spelen.. je moet echt constant nadenken over hoe de vijand jou ziet en dingen anticiperen. Verreweg de leukste class is het als je plannetje perfect uitpakt maar ook verreweg het meest frustrerend als het slecht gaat.

De enige classes die ik nog niet veel gespeeld heb zijn Heavy en Demoman. Ik vind Demoman tot nu toe onbegrijpelijk (rare manier van spelen...hoe maak je in open gebieden in vredesnaam kills :P) en Heavy te onhandig (tenzij je constant op een medic kan rekenen).

Ik ben in ieder geval een beetje begonnen met aparte class configs. Spy is anders echt onspeelbaar imo. Er zijn echter nog een aantal dingen in het spel waar ik me aan erger. Bijvoorbeeld bij 2forts vind ik het 'intelligence-menu'tje' extreem irritant. Ten eerste neemt het veel schermruimte in en ten tweede moet ik er 5 seconden naar kijken voor ik begrijp wat de status van onze/hun intelligence is. Is er een manier om het menu aan te passen naar eigen voorkeur/plaatjes oid?

Ohja, en wat is Hydro een afschuwelijke map zeg. Hoe moet je in godsnaam al die verschillende matchups in korte tijd uit je hoofd leren. Ik loop na iets van 5 keer spelen nog steeds te prutsen daar. Erg irritante map in het begin in ieder geval.

[ Voor 34% gewijzigd door RedruM op 03-01-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Donderwolk schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:14:
[...]

Nee, ik ben meestal medic of soldier. Superhick is mijn nick :P Fanatiek zijn? Prima. Maar je kan het ook overdrijven. Ik kon zo 1,2,3 de optie niet vinden om de microfoon uit te zetten, anders had ik waarschijnlijk wat minder last van dat gezever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:15:
[...]
Ben gewoon fanatiek, en wil wel winnen. :P
Steek onder de gordel je bent gewoon een statslet :P haphaphap

Jullie willen gewoon een soort $terf maken:
http://clanbase.ggl.com/claninfo.php?cid=5958
Veel man, altijd warren :) irc dinges erbij... gaan met die banaan?

[ Voor 28% gewijzigd door Vandread op 03-01-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
Placid_K schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:36:
[...]

Nee, ik ben meestal medic of soldier. Superhick is mijn nick :P Fanatiek zijn? Prima. Maar je kan het ook overdrijven. Ik kon zo 1,2,3 de optie niet vinden om de microfoon uit te zetten, anders had ik waarschijnlijk wat minder last van dat gezever :)
Volgens mij kan je muten als je via scoremenu rechtermuisknop op een naam doet, maar zeker weten doe ik het niet. Ik vind het meestal wel leuk als mensen hun frustraties via de microfoon uiten, het is een teken dat ze iig de drive hebben om te winnen.

Pwnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Become
Als demo in open ruimtes werkt ik voornameljk met stickies, beetje anticiperen waar vijand heenrent en daar stickies neergooien, of rechtstreeks op de vijand mikken en meteen laten ontploffen, maar dat is moeilijker en werkt eigenlijk alleen als diegene weinig health heeft. En ondertussen gewoon blijven spammen met je gewone nades, na een tijdje kan je er best goed mee mikken en niks is zo leuk om op die manier een scout uit de lucht te schieten :+

Bij options staat trouwens ergens een optie voor een minimal HUD (of iets in die richting), alles is dan kleiner, health, ammo en volgens mij ook intel-informatie.

Hydro is gewoon een kwestie van veel spelen en dan ken je het wel. Moet wel toegeven dat als ik het kaartje zie, ik niet meteen weet hoe de stages aan elkaar aansluiten, maar dat zie je direct als je naar buiten rent.

[ Voor 9% gewijzigd door Become op 03-01-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Ohja nog een vraagje over medic healing. Charged uber nu wel of niet sneller als de teammates die gehealed worden gewond zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
RedruM schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:53:
Ohja nog een vraagje over medic healing. Charged uber nu wel of niet sneller als de teammates die gehealed worden gewond zijn?
Als ik me niet vergis is dat iets wat veranderd is in een recente update. Tegenwoordig maakt het niet meer uit. Ik weet in ieder geval zeker dat je als medic tegenwoordig perfect een uber haalt in de Setup fase, zonder gekke dingen te moeten doen. Het is trouwens wel grappig om met 2 medics elkaar te healen in die Setup terwijl iedereen achter een medic zit te schreeuwen :P

[ Voor 11% gewijzigd door codemann op 03-01-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

RedruM schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:27:
De enige classes die ik nog niet veel gespeeld heb zijn Heavy en Demoman. Ik vind Demoman tot nu toe onbegrijpelijk (rare manier van spelen...hoe maak je in open gebieden in vredesnaam kills :P)
Stickies gooien op het punt waar een enemy overheen gaat lopen en laten ontploffen als ie er op staat :P Vergt oefening maar tis zeker goed te doen. Ook met je primary grenade launcher kan je prima op iemands hoofd schieten met wat oefening hoor, zeker heavies en soldiers zijn makkelijk te doen.
Ohja, en wat is Hydro een afschuwelijke map zeg. Hoe moet je in godsnaam al die verschillende matchups in korte tijd uit je hoofd leren. Ik loop na iets van 5 keer spelen nog steeds te prutsen daar. Erg irritante map in het begin in ieder geval.
Gewoon heel veel spelen :P

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

RedruM schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:53:
Uber charged sneller bij gewonde teammates. Maar dit is inderdaad niet meer van belang in 'setup' fase.
De enige classes die ik nog niet veel gespeeld heb zijn Heavy en Demoman. Ik vind Demoman tot nu toe onbegrijpelijk (rare manier van spelen...hoe maak je in open gebieden in vredesnaam kills :P)
Sticky's schieten. Fire-knop wat langer indrukken zodat je de vijand bereikt. Wanneer de sticky langs de vijand vliegt laat je em ontploffen.
Af en toe zo'n heerlijke critical sticky in een groep vijanden *KETS* weer kills er bij.
De primary grenade launcher gebruik ik voornamelijk in close-combat, wanneer ik bijvoorbeeld een klein gangetje inloop switch ik ernaar.

[ Voor 46% gewijzigd door Kanarie op 03-01-2008 14:05 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Zow, ik zie dus pas net de stats. En wederom blijkt weer dat ik gewoon veels te veel lul. Ik heb alleen geen idee hoe het komt, want ik werk dus al een aardige tijd met een mic. Oftewel, ik typ sporadisch iets. Nou ja, het zegt ook meer over de woorden/lengte van zinnen (het zal jullie ook niet verwonderen dat ik altijd ruzie heb met de SMS max :P).

Toch werpt het blijkbaar zijn vruchten af, want er werd gister regelmatig geklaagd dat ik zo veel medics achter me had hangen (helaas was ik dan weer te brak bezig en ging onnodig vaak dood) :P Ik wist niet dat mijn charmes zo onweerstaanbaar waren voor Medics (heb ik ze überhaupt?)…

Wat betreft de clan: op zich leuk als het casual blijft. Ik heb namelijk geen zin in een 2e job, maar wil gewoon een beetje kunnen relaxen. Wel plaats ik vraagtekens bij het nut t.a.v. teamwork, want uiteindelijk zijn het vooral de randoms die roet in de teamwork gooien. De maandagavondjes zijn niet voor niets veel hoger in niveau. Maar goed, ik sta open voor wat nieuws, mits het geen verplichting wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Ik ben opzich wel in voor een actieve clan. Op dit moment zit de server dagelijks vol met GoTers in de avond dus ik denk dat er zat mensen zijn die actief of af en toe mee kunnen doen met clan wars. We zien wel hoe actief we willen gaan warren etc, maar ik denk dat men heel veel van clan wars kan leren. De GoTers kennen elkaars skills wel en van de n00bs leer ik niks nieuws, maar van andere goede clans kun je altijd weer wat leren. Welke classes waar goed zijn, leuke sentry spots etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:54
Ik baal dat ze die sniper exploit gefixed hebben. Niet zo zeer omdat ze het gedaan hebben op zich, maar ik had echt zo'n bewegingspatroontje in m'n vingers met de sniper dat als ik iemand raakte maar hem niet doodschoot instant naar secondary switchte om er gelijk wat kogels achteraan te schieten. Dat duurt nu belachelijk lang ineens.
Het is goed dat het eruit is om de zoom in zoom out tijd exploit te verhelpen, maar als ik net m'n sniper geweer heb geschoten hoef ik toch niet eerst uit te zoomen en te reloaden voor ik me andere wapen pak (realistisch gezien dan).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:40

Pinjataaa

Hit me!

MrAngry schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:34:
Ik baal dat ze die sniper exploit gefixed hebben. Niet zo zeer omdat ze het gedaan hebben op zich, maar ik had echt zo'n bewegingspatroontje in m'n vingers met de sniper dat als ik iemand raakte maar hem niet doodschoot instant naar secondary switchte om er gelijk wat kogels achteraan te schieten. Dat duurt nu belachelijk lang ineens.
Het is goed dat het eruit is om de zoom in zoom out tijd exploit te verhelpen, maar als ik net m'n sniper geweer heb geschoten hoef ik toch niet eerst uit te zoomen en te reloaden voor ik me andere wapen pak (realistisch gezien dan).
Haha ik heb er nu ook erg last van!
Vooral op 2fort, normaal schoot ik er een paar achter elkaar, vooral als er een scout over het dak komt is die snelle switch fijn.. Nu, als ik mis, ben ik zo goed als dood :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Volgens mij heb jij van meer dingen last dan die bug. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:40

Pinjataaa

Hit me!

Cabo schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:51:
Volgens mij heb jij van meer dingen last dan die bug. :+
Daar heb je gelijk in, heb ook last van een andere bijzonder irritante bug.. Cabo heet ie volgens mij.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
*O* Eerste post in dit topic *O*

Wat informatie gevonden over hoeveel damage alle wapens doen en op welke afstanden, vond ik zelf iig wel handig.
PB = point blank, MR = medium range = van de supply deur tot de muur tegenover op 2fort, LR = long range = van battlement tot battlement op 2fort:
Primary weapons:
Scattergun: PB: 85-105 (crit: 180) MR: 10-40 LR: 3-10
Rocket Launcher: PB: 105-115 MR: 50-90 LR: 45-60 (all crits: 270)
Flamethrower (per ammo, not including afterburn): PB: 15 Max R: 5
Minigun (per ammo): PB: 50-55 (crit: 105) MR: 5-30 (crit: 105) LR: 5-10 (crit: 30)
Grenade Launcher: All ranges: 65-125 (crit: 295)
Syringe Gun: PB: 10-15 MR: 5-10 LR: 5-6 (all crits: 30)
Sniper Rifle: All ranges: 110-195 (crit: >300)
Revolver: PB: 55-60 MR: 35-45 LR: 20-25 (all crits: 120)

Secondary weapons:
Pistol: PB: 20-22 (crit: 45) MR: 10-15 LR: 8-9 (all crits are probably 45, but I couldn't seem to get any at MR or LR)
Shotgun: PB: 80-90 (crit: 180) MR: 10-30 LR: 3-10
Sticky Bomb: 90-140 (crit: >300) (range not applicable)
Machine Pistol PB: 10-12 MR: 4-6 LR: 4-5 (all crits: 24)

Melee weapons:
Baseball Bat: 30-45 (crit: 105)
Shovel, Fire Axe, Fists, Bottle, Wrench, Bonesaw, Machete: 45-85 (crit: 195)
Butterfly Knife: 30-50 (cannot crit!)
Paar dingen die opvallen:
  • Alle wapens behalve de sniper rifle en de nade/sticky launcher doen (veel) minder schade op afstand, zelfs de rocket launcher :? Crits lijken wel onafhandelijk te zijn van de afstand, op de minigun na.
  • De knuppel van de scout doet minder schade per klap dan de andere melee wapens, maar slaat wel weer een stuk sneller (ongeveer 2x?), waardoor hij netto waarschijnlijk meer damage per second doet.
  • De knuppel van de scout en het mes van de spy wijken af, de rest van de melee wapens zijn qua schade identiek.
  • De damage van de pyro is niet al te best, zoals velen al in de praktijk hadden ondervonden :X Zelfs dichtbij verliest de flamethrower het over het algemeen van dichtbij van een soldier, en wordt ie doormidden gezaagd door een heavy. Het enige waar ie echt goed in lijkt te zijn, zijn imo dus spy checks en ubercharges. En eventueel hinderlagen, maar het verrassingseffect is eigenlijk voor elke class een groot voordeel.
  • (De pyro flamethrower heeft volgens mij trouwens wel de mogelijk tot critten, vlam verandert soms iets van kleur)
  • De revolver van de spy doet best redelijke damage, vooral de crits zijn lekker :Y) 1 crit + normaal schot is genoeg om medics, scouts, snipers en spies op max hp te mollen (en dichtbij zelfs ook pyro's + demomen).
  • Crits van explosive weapons lijken x3 schade, de rest x2. Rocket crits (~270 dmg) one-shotten dus iedere niet-gebufte class behalve de heavy, zoals menigeen tot zijn ontsteltenis heeft mogen constateren })
  • De enige classes die zich druk hoeven maken om waar ze hun vijanden raken, zijn de spy (rug) en sniper (hoofd). Voor de andere classes doen alle schoten overal evenveel damage, je hoeft dus bijvoorbeeld in heavy vs heavy gevechten niet op de torso + hoofd te mikken (wat ikzelf altijd wel deed).
Wel interessant voor de gevorderde gebruiker, misschien iets voor de TS? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Wat forum betreft is er ook wel een plekje te reserveren op het Tweakgaming-forum.
Sowieso is een nieuwe website in ontwikkeling meer in webportal-style, waarin meer ruimte is voor games individueel. Wellicht vind men dat ook een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
Twist schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:55:
[...]

Paar dingen die opvallen:
  • De damage van de pyro is niet al te best, zoals velen al in de praktijk hadden ondervonden :X Zelfs dichbij verliest de flamethrower het over het algemeen van dichtbij van een soldier, en wordt ie doormidden gezaagd door een heavy. Het enige waar ie echt goed in lijkt te zijn, zijn imo dus spy checks en ubercharges. En eventueel hinderlagen, maar het verrassingseffect is eigenlijk voor elke class een groot voordeel.
Pyro doet natuurlijke burn damage over een x periode. Waardoor hit and run tactics mogelijk worden. Helaas voor de pyro ontbreekt het vaak aan de 'run' waardoor je vaak alsnog wordt neergemaaid. Een brandbom zou voor de pyro misschien nog een leuk extraatje zijn om hem wat aantrekkelijker te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Donderwolk op 03-01-2008 16:04 ]

Pwnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Het zou ook wel leuk zijn als het vuur zich door spreid wanneer iemand die al brand dichtbij een ander teamlid komt. Net zoiets als de aids van de medic in TFC, heerlijk als het hele enemy team infected was.
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.