Wil ik weten hoe ze aids verspreiden in TFC?Rutger Mulder schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:28:
Het zou ook wel leuk zijn als het vuur zich door spreid wanneer iemand die al brand dichtbij een ander teamlid komt. Net zoiets als de aids van de medic in TFC, heerlijk als het hele enemy team infected was.
Verwijderd
Dat is al zo hoor, alleen moet je echt helemaal tegen iemand aanlopen, en je brandt dan ook maar heel eventjes.Rutger Mulder schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:28:
Het zou ook wel leuk zijn als het vuur zich door spreid wanneer iemand die al brand dichtbij een ander teamlid komt. Net zoiets als de aids van de medic in TFC, heerlijk als het hele enemy team infected was.
Mijn dubbele 'Ja' is ook genoteerd!
een clan lijkt met in deze game een toegevoegde waarde zeker met een aantal van deze gezellige en over het algemeen aardig 'skilled' mede GoT'ers!
wat betreft de hoeveelheid tijd die erin gestoken gaat moeten worden zal het wel relatief moeten zijn. Ik, als, op zeer korte termijn, aanstaande vader van de tweede (eerste is bijna drie) zal in de komende weken niet meer dan 2 a 3x in de week online komen ( in de slaap uurtjes van de moeders en de twee spruiten...)
maar toch zou ik graag mee willen doen! Ben helemaal hooked sinds de beta (heb COD4 en episode 2 nog steeds niet uitgespeeld) en vind het de moeite waard om met een stel gasten van de server verder te gaan!
en ben ook best bereid om tijd te steken in organisatorische/ regel zaken!
goed initiatief.
@ Cipher, tweakgaming is volgens mij prima voor een forum, ben zovast geregistreerd.
een clan lijkt met in deze game een toegevoegde waarde zeker met een aantal van deze gezellige en over het algemeen aardig 'skilled' mede GoT'ers!
wat betreft de hoeveelheid tijd die erin gestoken gaat moeten worden zal het wel relatief moeten zijn. Ik, als, op zeer korte termijn, aanstaande vader van de tweede (eerste is bijna drie) zal in de komende weken niet meer dan 2 a 3x in de week online komen ( in de slaap uurtjes van de moeders en de twee spruiten...)
maar toch zou ik graag mee willen doen! Ben helemaal hooked sinds de beta (heb COD4 en episode 2 nog steeds niet uitgespeeld) en vind het de moeite waard om met een stel gasten van de server verder te gaan!
en ben ook best bereid om tijd te steken in organisatorische/ regel zaken!
goed initiatief.
@ Cipher, tweakgaming is volgens mij prima voor een forum, ben zovast geregistreerd.
Volgens mij uber je sneller als je iemand healt die er zwaar aan toe is, maar zoals je zelf al aangeeft is het bij de setup periode niet meer nodig om te damagen.RedruM schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:53:
Ohja nog een vraagje over medic healing. Charged uber nu wel of niet sneller als de teammates die gehealed worden gewond zijn?
Klopt, een pyro moet vooral snel zijn en nooit van voren aanvallen. Situatie eerst overzien en snel naar binnen, flamen en gelijk weer naar buiten. Als pyro heb ik de neiging om toch nog even door te zetten maar dan leg ik meestal het loodje, vooral tegen soldiers en heavies.De damage van de pyro is niet al te best, zoals velen al in de praktijk hadden ondervondenZelfs dichtbij verliest de flamethrower het over het algemeen van dichtbij van een soldier, en wordt ie doormidden gezaagd door een heavy. Het enige waar ie echt goed in lijkt te zijn, zijn imo dus spy checks en ubercharges. En eventueel hinderlagen, maar het verrassingseffect is eigenlijk voor elke class een groot voordeel.
Maar ik wist niet dat crits volledig random waren, dacht altijd dat het met headshots of zo te maken had. Maakt het mikken een stuk eenvoudiger.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Is opzich best knap; in een non- friendly fire game je teammates afschieten
da's toch wel een paar puntjes waard...
da's toch wel een paar puntjes waard...
Ha
Eigenlijk krijgt hij -50 punten, de vertaling is alleen niet goed.
Da's eigenlijk pas de tweede keer dat ik die bug gezien heb, mijzelf is het ook een keer overkomen. Was op stage 3 van dustbowl waar ik gekilled werd door een sentry van iemand van mijn eigen team, TF2 rapporteerde ook echt een teamkill. HLStatsX geeft voor teamkill events -50 punten...
Da's eigenlijk pas de tweede keer dat ik die bug gezien heb, mijzelf is het ook een keer overkomen. Was op stage 3 van dustbowl waar ik gekilled werd door een sentry van iemand van mijn eigen team, TF2 rapporteerde ook echt een teamkill. HLStatsX geeft voor teamkill events -50 punten...
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Het kleine handwapen dat oa gebruikt wordt door de scout en engineer doen net meer dmg op afstand dan hun normale shotguns.Twist schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:55:
Eerste post in dit topic
Wat informatie gevonden over hoeveel damage alle wapens doen en op welke afstanden, vond ik zelf iig wel handig.
PB = point blank, MR = medium range = van de supply deur tot de muur tegenover op 2fort, LR = long range = van battlement tot battlement op 2fort:
[...]
Paar dingen die opvallen:
- Alle wapens behalve de sniper rifle en de nade/sticky launcher doen (veel) minder schade op afstand, zelfs de rocket launcher
Crits lijken wel onafhandelijk te zijn van de afstand, op de minigun na.
- (De pyro flamethrower heeft volgens mij trouwens wel de mogelijk tot critten, vlam verandert soms iets van kleur)
En de flamethrower crit inderdaad, dat zie je ook duidelijk aangegeven zoals bij andere wapens (er verschijnt 'critical hit' boven het target).
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Krijg je ook strafpunten als een engineer door z'n eigen sentry wordt afgeschoten? Da's de enige situatie waarin een (eigen) teamkill mogelijk is.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Nee want dat is suicide, geen teamkill.
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Hey ik zou graag de Got clan willen joinen, ik speel altijd onder de naam Loonatik, zit al een tijdje op de servers te spelen 
Speel meestal als engineer of Soldier maar in principe alles, hangt een beetje van de situatie af
.
Speel meestal als engineer of Soldier maar in principe alles, hangt een beetje van de situatie af
Dat was inderdaad een wazige kill, ik heb niet eens gezien dat het me 50 punten heeft gekost. Was me zo aan het verbazen over een TK met mijn sentry.Become schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:23:
Maar vooral deze vond ik erg raar, was 2 dagen geleden op server 1 van GoT
[afbeelding]
en hij krijgt er nog 50 punten voor ook
http://steamcommunity.com/profiles/76561197961215871kadooosh schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:48:
Hey ik zou graag de Got clan willen joinen, ik speel altijd onder de naam Loonatik, zit al een tijdje op de servers te spelen
Speel meestal als engineer of Soldier maar in principe alles, hangt een beetje van de situatie af.
Loonatik's ID page
Oh.. over de polls... eigen forum kan geen kwaad, en om nou clan te worden.. heb niet echt behoefte aan clanwars ofzo.
[ Voor 12% gewijzigd door OxiMoron op 03-01-2008 21:39 ]
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Verwijderd
hallo,
ik ben blijkbaar gebanned van de server ?
ik speelde de laatste dagen een hoop op de server en zou graag weten waarom en of dit nog kan teniet gedaan worden
cheers,
Reinie
ik speelde de laatste dagen een hoop op de server en zou graag weten waarom en of dit nog kan teniet gedaan worden
cheers,
Reinie
Verwijderd
Zat net ff op Teamfortress-2.nl server, sinds vandaag eens pyro geprobeerd en wat er mij net toch gebeurde...
Ik heb een medic aan me reet hangen, ik ren naar middenpunt, (Gannery heet de map dacht ik) staan zo'n 5 a 6 man, 3 ervan scouts, ik schiet vuur om mij heen en paar seconden later waren ze allemaal dood (met behulp van extra teamleden die helpen met damage).
Zag er zeer fijn uit, zoveel kills achter elkaar
pyro zeer leuk om te spelen al zeg ik het zelf.
Vaak steek ik iemand in de fik, om daarna met de shotgun verder te knallen. In veel gevallen gaan ze dan sneller dood dan hele tijd vuur spammen.
Damn deze game owned.
Ik heb een medic aan me reet hangen, ik ren naar middenpunt, (Gannery heet de map dacht ik) staan zo'n 5 a 6 man, 3 ervan scouts, ik schiet vuur om mij heen en paar seconden later waren ze allemaal dood (met behulp van extra teamleden die helpen met damage).
Zag er zeer fijn uit, zoveel kills achter elkaar
Vaak steek ik iemand in de fik, om daarna met de shotgun verder te knallen. In veel gevallen gaan ze dan sneller dood dan hele tijd vuur spammen.
Damn deze game owned.
Hmmm... als ik als pyro een scout probeer te flamberen, dan rennen ze meestal achteruit terwijl ze mij met 1 schot afmaken. Altijd goed voor een deja-vu: "oh ja, wisselen naar shotgun"

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik heb wel ooit eens mezelf doodgeschoten met mijn eigen sentry, maar nog nooit een team mateSuicyder schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:14:
[...]
Dat was inderdaad een wazige kill, ik heb niet eens gezien dat het me 50 punten heeft gekost. Was me zo aan het verbazen over een TK met mijn sentry.
Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2
wou ff zeggen tegen TS dat in de game zelf ook info is over de keuzes van de ontwerpers, staat wel in het menu waar je na opstarten komt, is van 3 van de standaard Valve maps, oa Well. Mss kun je daar wat nuttige info in vinden. Zal me binnenkort ff gaan aanmelden bij de public groep, is echt een vet spel, see you soon.
Mss een algemeen idee, of misschien bestaat ie al: een hyve voor tweakers,
weet niet of ik dat durf te zeggen
Mss een algemeen idee, of misschien bestaat ie al: een hyve voor tweakers,

[ Voor 16% gewijzigd door Gert Pronk op 03-01-2008 23:42 ]
Probeer nog eens te connecten?Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 22:28:
hallo,
cheers,
Reinie
Zojuist een potje gedaan op Got#1, was erg hoog niveau. Ik was middenmoot van m'n team en gewoon hard punten aan het verliezen. Wel erg mooi teamwork gezien en goede voicechat. Blijkt toch erg belangrijk te zijn.
Mooiste was toen we met een op papier zwakker team door goede communicatie en slechte taktiek van het sterke team (splat, koeitje, kalfje, arie) toch aan de winnende hand waren op turbine.
Mooiste was toen we met een op papier zwakker team door goede communicatie en slechte taktiek van het sterke team (splat, koeitje, kalfje, arie) toch aan de winnende hand waren op turbine.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ons team had geen sentries bij flagroom en hielp slecht bij het verdedigen van intelligence als die eenmaal gejat werd. Heb Koeitje 15 keer defense zien halen en kwam zelf ook aan zo'n getal.MrAngry schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 02:10:
Zojuist een potje gedaan op Got#1, was erg hoog niveau. Ik was middenmoot van m'n team en gewoon hard punten aan het verliezen. Wel erg mooi teamwork gezien en goede voicechat. Blijkt toch erg belangrijk te zijn.
En net toen ons team wel werkende defense had (tnx Splat) was de tijd om
[ Voor 5% gewijzigd door Kanarie op 04-01-2008 03:33 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Vegeet mijn medic skills niet - even teamen met koetje als heavy en het resultaat = 88 kill assists
en nog meer punten voor koeitje
We gingen wel lekker toennet , heel blauw hun eigen spawn indrukken etc
We gingen wel lekker toennet , heel blauw hun eigen spawn indrukken etc
Zo zie je maar weer dat voicechat zoveel meer kan betekenen voor een team. Ubers timen, spycheck, tactieken doorgeven (als in 'als wij deze kant pakken, pakken jullie dan de ander'). Ik merk echt wel zodra ik zelf ook met mic speel het 10x lekkerder gaat, zeker wanneer je samenwerkt met anderen die met mic spelen.
Aah, stickies voor de spawn zeker? Zo'n hekel aan, maar goed het werkt helaas wel ^^ Ach, ik moet niet veel zeggen, het komt op hetzelfde neer om in het gangetje op de laatste stage van dustbowl met een heavy te blijven spammen (altijd leuk om je records te verbreken als most points, most assists, most healing etc)
Aah, stickies voor de spawn zeker? Zo'n hekel aan, maar goed het werkt helaas wel ^^ Ach, ik moet niet veel zeggen, het komt op hetzelfde neer om in het gangetje op de laatste stage van dustbowl met een heavy te blijven spammen (altijd leuk om je records te verbreken als most points, most assists, most healing etc)
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Moist points? 
Ik vind voicechat leuk, mits je de mensen aan de andere kant ook een beetje kent. Ik voel me vaak toch wat geremd. En iedere keer "v" indrukken leidt wel een beetje af. Ik speel ook wel met een steam voicechat op de achtergrond. "Tsjonge jonge, waar is die engineer nou weer mee bezig?", is misschien niet zo aardig als je dat door de ingame voicechat blert.
Ik vind voicechat leuk, mits je de mensen aan de andere kant ook een beetje kent. Ik voel me vaak toch wat geremd. En iedere keer "v" indrukken leidt wel een beetje af. Ik speel ook wel met een steam voicechat op de achtergrond. "Tsjonge jonge, waar is die engineer nou weer mee bezig?", is misschien niet zo aardig als je dat door de ingame voicechat blert.
Hebben jullie dan een headset of gewoon losse mic + koptelefoon?
Persoonlijk vind ik een headset iets plezieriger omdat je microfoon beter gepositioneerd is en je dus beter te verstaan bent. Ik heb nu nog zo'n el cheapo ding van creative en die bevalt me wel redelijk goed, alleen wat meer bas bij explosies zou de game ervaring wel verbeteren.
Persoonlijk vind ik een headset iets plezieriger omdat je microfoon beter gepositioneerd is en je dus beter te verstaan bent. Ik heb nu nog zo'n el cheapo ding van creative en die bevalt me wel redelijk goed, alleen wat meer bas bij explosies zou de game ervaring wel verbeteren.
Pwnd
Ik heb een goedkope headset van €4. Die hang ik altidj om mijn nek met de microfoon bij mn smoel. Het geluid van dat ding is belabbert, dus doe altijd een betere koptelefoon op of speel over de speakers
Whoops ^^Shabbaman schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:25:
Moist points?
Haha, wat dacht je van mij in het begin dan? Een vrouw over de voicechat.. Ach, de meeste mensen met voicechat zijn net zo gestoord, dus dat is altijd leuk ^^ Ik heb zelf 'shift' voor voicechat en dat werkt voor mij prima. Mijn pink op de shift-button en de rest van de hand gewoon gebruiken voor de overige dingen.
Nu we het toch (weer
) over voicechat hebben: is d’r aanstaande maandag nog een GoT event? Er mag van mij ook wel een 2e dag in de week voor gepland worden, die potjes zijn toch altijd briljant & spannend. En mocht de balans zoek zijn, dan help ik Swiffertje gewoon weer hoor (hopelijk zonder mn favoriete medic overhoop te moeten maaien) 
Ik gebruik trouwens gewoon een Logitech headset (Internet Chat of zo), heeft me een aantal maandjes geleden rond de 20 euro gekost. Volgens mij geeft die ook wel helder geluid (maar dat zal de rest moeten beoordelen), dus daar heb ik niets te klagen. Voorheen had ik wel ergens een stand-alone mic, maar dan kun je niet ‘ontspannen’ gamen (voor zover dat kan met TF2). Bovendien pakt die veels te veel ruis, vandaar ook dat ik een hekel had aan het ding. Overigens zijn de 'boxen' ook prima qua geluid, maar verwacht geen diepe bass of zo.
Ik gebruik trouwens gewoon een Logitech headset (Internet Chat of zo), heeft me een aantal maandjes geleden rond de 20 euro gekost. Volgens mij geeft die ook wel helder geluid (maar dat zal de rest moeten beoordelen), dus daar heb ik niets te klagen. Voorheen had ik wel ergens een stand-alone mic, maar dan kun je niet ‘ontspannen’ gamen (voor zover dat kan met TF2). Bovendien pakt die veels te veel ruis, vandaar ook dat ik een hekel had aan het ding. Overigens zijn de 'boxen' ook prima qua geluid, maar verwacht geen diepe bass of zo.
spoiler:
Damn, zit ik weer hele verhalen te kloppen. Zo kom ik nooit af van die chat 'achievement'. Can someone please shut me up? A.u.b. zonder gebruik van zekere ritsen...
Ik heb een dure koptelefoon met een losse microfoon die aan de koptelefoonkabel hangt (kan ook aan je trui bijvoorbeeld). Het geluid zal wel belabberd zijn, maar daar kan ik niet over oordelen. Mijn stem resoneert in het bureaublad, dan krijg je een erg irritante galm.
Je moet de voicechat natuurlijk ook gewoon kunnen "binden" met een script, en dan met +voice/-voice ofzo. Dan kan hij gewoon aanblijven. Idee?
@mik: ach, de gemiddelde twaalfjarige klinkt ook als een meisje.
Je moet de voicechat natuurlijk ook gewoon kunnen "binden" met een script, en dan met +voice/-voice ofzo. Dan kan hij gewoon aanblijven. Idee?
@mik: ach, de gemiddelde twaalfjarige klinkt ook als een meisje.
Teamspeak/Ventrilo? Werkt trouwens prima icm met tf2. Als je bijv ventrilo gebruikt werkt je voice in game nog steeds zodat ook andere spelers die niet op ts/vent zitten je kunnen horen.Shabbaman schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:21:
Pwnd
Ik denk overigens dat de meeste mensen wel erg zelfbewust/geremd zijn met voicechat. Ik was het in ieder geval wel. Na een paar keer was dat eigenlijk wel weer weg en nu hoor je mij ook vaak zat. Ik probeer het wel kort te houden in geval van actie (stickies! Spy!), maar in een melige bui wil ik nog wel eens flauw lopen doen. Ook dat moet kunnen, het zorgt toch voor een wat relaxtere sfeer.
Moraal van het verhaal: even over die drempel stappen en het valt uiteindelijk reuze mee. Daarna wordt het wat lastiger om de chat te doseren, maar dat is weer de andere kant
P.s. Ik zit nog wel knarsetandend achter de PC als ik dan mn eigen stem via een ander hoor (wederom een reden voor headset).
Moraal van het verhaal: even over die drempel stappen en het valt uiteindelijk reuze mee. Daarna wordt het wat lastiger om de chat te doseren, maar dat is weer de andere kant
P.s. Ik zit nog wel knarsetandend achter de PC als ik dan mn eigen stem via een ander hoor (wederom een reden voor headset).
Melig doen is goed, het is en blijft een spelletje. Jammer is wel dat je sommige dingen niet kort kan zeggen, zoals 'hey kan je me healen dan ga ik door het ravijn de vijand van achteren aanvallen ik wacht wel op je bij die loopplank'. En als dan net iemand anders ook wat zegt dan verstaat niemand je meerCleetje schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:46:
Ik denk overigens dat de meeste mensen wel erg zelfbewust/geremd zijn met voicechat. Ik was het in ieder geval wel. Na een paar keer was dat eigenlijk wel weer weg en nu hoor je mij ook vaak zat. Ik probeer het wel kort te houden in geval van actie (stickies! Spy!), maar in een melige bui wil ik nog wel eens flauw lopen doen. Ook dat moet kunnen, het zorgt toch voor een wat relaxtere sfeer.
Ventrilo gebruik ik liever niet. Speelde ooit veel CS / CSS en heb het toen wel gebruikt, maar vond het altijd een beetje cheaten als je buiten het spel om met elkaar praat. Zeker als de één dood is en de ander niet... Verder is het een probleem als je met je hele team wilt praten, dan moet iedereen bij elkaar zitten en als dan iemand van team wisselt...
Verwijderd
Ik zal het nog maar eens voor de derde keer vragen, wie weet word mijn post gezien/gelezen.
Kan iemand mij even aan de TF2 groep adden?
http://steamcommunity.com/id/yamanaka
Kan iemand mij even aan de TF2 groep adden?
http://steamcommunity.com/id/yamanaka
Ik vind gewoon dat je alles moet kunnen blerren. Doet koeitje toch ook? Sukkels en weet ik veel allemaal.Shabbaman schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:25:
Moist points?
Ik moet wel even zeggen dat ik de GOT #1 server een groot succes vind. Er is altijd een wachtrij en wachttijden van 30 minuten is geen uitzondering.
Gaan er nog veranderingen plaats vinden mbt server 2 en 3. Server 2 vind ik echt

Kan mij helpen met dit: Ik kan geen stats oproepen van Q4 2007, wel van andere got members. hier
[ Voor 38% gewijzigd door Cabo op 04-01-2008 11:33 ]
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Voicechat moet wel met enige mate gebruikt worden: iedereen afzeiken via de voice werkt totaal niet (hooguit averechts). Soms klaag ik ook wel dat een spy me in mn ogen ‘facestabbed’ wat totaal onmogelijk lijkt, maar stiekem kan ik er wel om lachen (ik zie dan weer van alles voor me).Cabo schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:13:
[...]
Ik vind gewoon dat je alles moet kunnen blerren. Doet koeitje toch ook? Sukkels en weet ik veel allemaal.
spoiler: ”facestabbing”
Cabo die met een lepeltje en vork mn ogen druit loopt te pulken b.v.
Verder probeer ik al met al zo weinig mogelijk kul te verkopen tijdens acties, want dan bezet je de lijn. Constant geklaag heeft hetzelfde probleem, maar haalt vervolgens ook het moraal rap naar benee (en volgens mij is het juist bedoelt om te motiveren). Af en toe geklaag is niks mis mee, maar breng het dan vooral als opbouwende kritiek (nee, ik hoef geen voiceknuffels als ik wat fout doe
P.S. Voordat het verkeerd opgevat wordt: ik richt me niet tot 1 persoon. Mocht iemand vinden dat ik nu hypocriet ben, dan mag je me dat gewoon vertellen (zei het fatsoenlijk
Net weer ff op willekeurige public gespeeld, maare dan wals je echt over de spelers heen als je got server gewend bent
Ook soms erg leuk tho
[ Voor 9% gewijzigd door punisher007 op 04-01-2008 12:08 ]
Ik snap wat je bedoelt. Ik amuseer mij eigenlijk wel wanneer koeitje pissed is.Cleetje schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:56:
[...]
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Voicechat moet wel met enige mate gebruikt worden: iedereen afzeiken via de voice werkt totaal niet (hooguit averechts).
Hehehhe ik vind het ook wel komisch af en toeCabo schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:11:
[...]
Ik snap wat je bedoelt. Ik amuseer mij eigenlijk wel wanneer koeitje pissed is.
Ik wel, zorg dat je seizoen 7 pakt (autumn 2007). Dan sta je op de 15e plaats. Beetje rare lijst trouwens, sommige spelers staan er 2 keer in (copycat, koeitje) met 2x exact dezelfde score.Cabo schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:13:
[...]
Kan mij helpen met dit: Ik kan geen stats oproepen van Q4 2007, wel van andere got members. hier
Server #1 is inderdaad mijn favo server, alleen de wachttijd is jammer, zeker wanneer er een hoop randoms rondlopen en half GoT ontzettend lang in de wachtrij staat. Ik join dan vaak gewoon #2 even om de tijd te doden (en dan blijkt het toch best gezellig te zijn, maar dan vergeet je dat je autojoin aan hebt staan), maar mijn voorkeur gaat toch veelal uit naar #1 (vraag mij niet waarom, geen logisch antwoord op eigenlijk). Misschien vaker #2 joinen in de hoop dat andere mensen volgen? (alhoewel, ik betrap mijzelf ook wel kuddegedrag door te kijken in welke server de 'vaste groep' rondhangt).
Even een update over de king of the hill map waar ik het een tijd geleden over had. Ik ben al druk bezig geweest met het concept en ook al begonnen aan een map. De map begint eindelijk een beetje uiterlijk te krijgen alhoewel er nog wel veel moet gebeuren.
Een kleine status update:

Dit is als je net de spawn uitkomt van rood.

Dit is het midden van de map, met de King of the Hill like CP.

Detail shot van de CP, geen commentaar over de paarse kleuren aub, dat komt omdat ik nog geen cubemaps heb gebuild
Dus die gaan nog weg 
Op het moment dat een team deze CP captured gaat de timer boven in tellen. Zodra deze op 00:00 komt heeft het team gewonnen. Wat wel belangrijk is dat elk team een eigen timer heeft. Dat wil dus zeggen dat als rood op 03:00 staat en blauw voor de eerste keer de CP over neemt de timer van blauw verder gaat op 05:00. Rood krijgt er dan 20s bij op de timer tot een maximum van 05:00. Het is dus belangrijk dat je niet meteen heen en weer gaat bij de timer want dan kan je dus snel weer een timer hebben van 05:00

overzicht vanaf blauw

Deze map heeft gelukkig nog een twist naast alleen 1 moeilijk te capturen CP voor king of the hill. Op het moment dat de CP wordt gecaptured komt er na 35 seconden een flag te spawnen, op de rode capture point of op de blauwe capture point, dit is bij map start random bepaald. Als de map spawned kunnen beide teams (ook al is de flag rood ;p) de flag oppakken en moeten hem naar de andere kant van de map brengen.
Zodra een team de flag oppakt wordt hij van dat team, op het moment dat hij op de grond valt blijft hij van dat team, totdat er 15 seconden voorbij zijn. De flag wordt dan weer neutral en kan door beide partijen opgepakt worden. Zodra er een capture wordt gedaan door een team, krijgt het winnend team een bonus, wat het precies is weet ik nog niet, misschien Tijd van de timer af, of snellere respawn voor 20 seconden, zoiets.
Na de capture respawned er een flag aan de andere kant van waar hij net spawnde in 35 seconden. En kunnen beide teams hem weer oppakken. Omdat je de flag dus kan afpakken is het belangrijk dat een team samenspeeld. 1 scout zelf is zo dood, en dan kan de tegenpartij de flag dus heel dichtbij de CP inleveren.

Zo zie je welke flag er gespawned is, ik hang er waarschijnlijk nog een geluidseffect aan, maar veel effecten in TF2 zijn niet ingesproken voor dit soort CTF

Shot van de indoor ruimte vlak bij de spawn.
ideeën en/of commentaar ?
Ik hoop uiteraard dan hij getest kan worden met GoTérs op een van de twee GoT servers zodra hij in een playable state is
(nou ja, hijs nu al speelbaar, maar ik moet nog eerst detail afmaken imho
)
De 3d skybox komt pas als allerlaatst!
Een kleine status update:

Dit is als je net de spawn uitkomt van rood.

Dit is het midden van de map, met de King of the Hill like CP.

Detail shot van de CP, geen commentaar over de paarse kleuren aub, dat komt omdat ik nog geen cubemaps heb gebuild
Op het moment dat een team deze CP captured gaat de timer boven in tellen. Zodra deze op 00:00 komt heeft het team gewonnen. Wat wel belangrijk is dat elk team een eigen timer heeft. Dat wil dus zeggen dat als rood op 03:00 staat en blauw voor de eerste keer de CP over neemt de timer van blauw verder gaat op 05:00. Rood krijgt er dan 20s bij op de timer tot een maximum van 05:00. Het is dus belangrijk dat je niet meteen heen en weer gaat bij de timer want dan kan je dus snel weer een timer hebben van 05:00

overzicht vanaf blauw

Deze map heeft gelukkig nog een twist naast alleen 1 moeilijk te capturen CP voor king of the hill. Op het moment dat de CP wordt gecaptured komt er na 35 seconden een flag te spawnen, op de rode capture point of op de blauwe capture point, dit is bij map start random bepaald. Als de map spawned kunnen beide teams (ook al is de flag rood ;p) de flag oppakken en moeten hem naar de andere kant van de map brengen.
Zodra een team de flag oppakt wordt hij van dat team, op het moment dat hij op de grond valt blijft hij van dat team, totdat er 15 seconden voorbij zijn. De flag wordt dan weer neutral en kan door beide partijen opgepakt worden. Zodra er een capture wordt gedaan door een team, krijgt het winnend team een bonus, wat het precies is weet ik nog niet, misschien Tijd van de timer af, of snellere respawn voor 20 seconden, zoiets.
Na de capture respawned er een flag aan de andere kant van waar hij net spawnde in 35 seconden. En kunnen beide teams hem weer oppakken. Omdat je de flag dus kan afpakken is het belangrijk dat een team samenspeeld. 1 scout zelf is zo dood, en dan kan de tegenpartij de flag dus heel dichtbij de CP inleveren.

Zo zie je welke flag er gespawned is, ik hang er waarschijnlijk nog een geluidseffect aan, maar veel effecten in TF2 zijn niet ingesproken voor dit soort CTF

Shot van de indoor ruimte vlak bij de spawn.
ideeën en/of commentaar ?
Ik hoop uiteraard dan hij getest kan worden met GoTérs op een van de twee GoT servers zodra hij in een playable state is
De 3d skybox komt pas als allerlaatst!
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Wordt het nu niet een enorm sniperfeest? Zo lijkt het me haast niet te doen om dat punt te cappen.
Dat is ook wel de bedoeling eigelijk. Dat punt innemen is niet iets wat je 1,2,3 in je eentje doet, dat moet je doen met een groepje, ten eerste omdat je hem ook meteen moet verdedigen, verlies je hem meteen nadat je hem overneemt dan verlies je weer 20s op je timer. En ten tweede om hem uit de handen te houden van de vijand 
Maar misschien moet ik nog doen aan de directe line of sight daarzo. Ik denk dat het een stuk duidelijker word met een playtest.
Maar misschien moet ik nog doen aan de directe line of sight daarzo. Ik denk dat het een stuk duidelijker word met een playtest.
Haha ja ik heb gisteren ook als newbie medic over m'n voeten gehad van de lieve Koeitje. Ik kon er wel mee lachen, en hij had eigenlijk wel gelijk over wat hij zei, maar ik kan me inbeelden dat sommige mensen dat toch wel irri vindenCabo schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:13:
[...]
Ik vind gewoon dat je alles moet kunnen blerren. Doet koeitje toch ook? Sukkels en weet ik veel allemaal.
Uiteindelijk toch telkens hoog geëindigd en, veel belangrijker, een aantal keren een heel belangrijke hulp geweest!
Koei stelt inderdaad hoge eisen aan medics (en voldoe je niet dan hoor je het ook ^^)maar goed, dat geldt voor meerdere spelers. Profiteer ervan, je skills nemen alleen maar toe dankzij dat soort spelers.
Had gister wel een paar keer dat een medic meeliep met uber(altijd lief) en wanneer hij geactiveert moest worden, dat hij weg liep
If it aint broke, fix it till it is!
Verwijderd
King of the hill is gaaf. Maar let er wel op dat er plekken zijn waar een engineer relatief veilig wat meuk uit de grond kan stampen. Een ander leuk idee is misschien wel een brug over het cp met in het midden een gat.
. En timen van ubers is belangrijk natuurlijk, probeer altijd op het moment te timen dat je veel damage kan doen. Als er geen stickies liggen kan je vak gewoon ineens met shotgun richting een locatie rennen om dan daar naar machinegun en uber te switchen
. Pointblank is namelijk de enige range waarop een heavy effectief is. En aangezien je zo traag bent daarmee moet je een uber echt laat inzetten, anders is het vijandelijke team al weer uit zicht.
Als ik doodga terwijl we een uber proberen te timen vind ik niet zo erg. Maar als ik 3 keer moet vragen terwijl ik heen en weer ren tussen binnen en buiten en ondertussen granaten kop vind ik dat wel vervelend
Mja ik ben nogal een stuiterbal als ik met demo/soldier speel en veel medics kunnen het niet meer volgenMik! schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:24:
Koei stelt inderdaad hoge eisen aan medics (en voldoe je niet dan hoor je het ook ^^)maar goed, dat geldt voor meerdere spelers. Profiteer ervan, je skills nemen alleen maar toe dankzij dat soort spelers.
Als ik doodga terwijl we een uber proberen te timen vind ik niet zo erg. Maar als ik 3 keer moet vragen terwijl ik heen en weer ren tussen binnen en buiten en ondertussen granaten kop vind ik dat wel vervelend
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 13:45 ]
Kleine aanvulling:Mik! schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:24:
Sowieso moet je niet snel opgeven als Medic, het is echt een keiharde job. De meest fanatieke spelers stellen inderdaad hoge eisen en klinken soms hard, maar stiekem zijn ze blij dat er in ieder geval geen tekort is aan Medics (alé, te veel is ook niet goed). Het belangrijkste is dan ook doorbijten (af en toe terugbijten
Soms baal ik wel dat ik niet vaak Medic kan zijn (briljante class), want meestal zijn er niet zo heel veel Heavies (ook een briljante class). Er gaat toch niets boven het dominaten van mensen als Medic *kuch*of mensen meenemen in het graf met je Needlegun*kuch*. Alhoewel, het Überfisten is ook een aparte tak van sport als Heavy (niet altijd even goed ontvangen
Hmm, ik heb het ook wel een paar ontzettende irritante acties gezien. Ben je iemand aan het healen, komt er nog een medic bij die toevallig een uber heeft. Prima, neem diegene maar over, dan zoek ik een volgende maatje op om mijn uber te chargen, kijk ik om, loopt de medic weer weg en staat degene er alleen voor. Ja, rot dan toch gewoon op en laat mij diegene dan gewoon aanhouden als maatje. Als ik dan ook nog gekilled word op het moment dat ik weer terugloop naar die ander (zeker wanneer ik een uber heb of anders bijna één) dan zit ik vloekend, scheldend, tierend achter de pc.
Het is jammer dat sommigen gewoon de class niet snappen en het liefst medic spelen om de punten. Tsja de punten zijn leuk, de dominates ook, maar het mooiste is toch om samen met wat spelers een doorbraak te forceren dankzij een goede samenwerking en het timen van ubers. Helaas zien te weinig mensen dat en zien ze alleen maar leuk het makkelijke punten scoren met de mensen die je mag kwalificeren als goede spelers.
Het is jammer dat sommigen gewoon de class niet snappen en het liefst medic spelen om de punten. Tsja de punten zijn leuk, de dominates ook, maar het mooiste is toch om samen met wat spelers een doorbraak te forceren dankzij een goede samenwerking en het timen van ubers. Helaas zien te weinig mensen dat en zien ze alleen maar leuk het makkelijke punten scoren met de mensen die je mag kwalificeren als goede spelers.
Maar ik denk wel dat het standpunt van een medic en de gehealde persoon anders is. Een medic probeert te overleven en zijn uber te plannen voor hij of de persoon die hij healt er aan is. En ik heb soms toch nog de reactie om maar snel de uber te starten als er opeens rockets rond je oren vliegen. In een open ruimte kan dat uiteraard lullig zijn als de vijand nog ver is of als net de persoon die je healt ze toch al afknalt.
Maar even iets anders :
Zoals eerder gezegd ben ik gisterenavond begonnen met een kleine website op te zetten in combinatie met een forum voor [GOT] TF2. Mijn eerste bedoeling is om wat leuk nieuws te kunnen posten (vergelijkbaar met de startpost op het forum) en gezellig te kunnen babbelen op het forum.
Drupal en phpBB3 lopen al lekker sync, en nu kom ik aan de grafische afwerking. Is hier niemand die grafisch onderlegd is om samen even een leuke layout in elkaar te duwen?
Maar even iets anders :
Zoals eerder gezegd ben ik gisterenavond begonnen met een kleine website op te zetten in combinatie met een forum voor [GOT] TF2. Mijn eerste bedoeling is om wat leuk nieuws te kunnen posten (vergelijkbaar met de startpost op het forum) en gezellig te kunnen babbelen op het forum.
Drupal en phpBB3 lopen al lekker sync, en nu kom ik aan de grafische afwerking. Is hier niemand die grafisch onderlegd is om samen even een leuke layout in elkaar te duwen?
[ Voor 36% gewijzigd door codemann op 04-01-2008 14:19 ]
Mik bedoelt o.a. dat je als Medics ook onderling een beetje samenwerkt (ipv buddy hoppen vanwege punten). Een mooie vorm van teamwork is een Medic die een über heeft (tijdelijk) plaats maakt voor een Medic die hem nog aan het opladen is (über gaat immers sneller als iemand <100% zit). Meestal probeer je dan daarna weer terug te gaan naar je oorspronkelijke buddy. Het is dan verwarrend als je denkt “ow, die wil ff sneller een über, ik maak wel ff plaats”, om vervolgens te zien dat die weer in de steek gelaten wordt en alsnog het loodje legt (of dat die niet hetzelfde doet). Dat is ook een beetje een kwestie van communicatie, maar je hebt echt figuren die hierdoor een beetje egoïstisch overkomen (lijken dan idd alleen om de punten te geven). Bovendien is het voor de buddy erg lastig te zien wat er gebeurt (naam verandert alleen), wat de reputatie van Medic #1 kan schaden.codemann schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:10:
Maar ik denk wel dat het standpunt van een medic en de gehealde persoon anders is. Een medic probeert te overleven en zijn uber te plannen voor hij of de persoon die hij healt er aan is. En ik heb soms toch nog de reactie om maar snel de uber te starten als er opeens rockets rond je oren vliegen. In een open ruimte kan dat uiteraard lullig zijn als de vijand nog ver is of als net de persoon die je healt ze toch al afknalt.
In het verlenge daarvan:
Sowieso is me laatst opgevallen dat ik op een gegeven moment meerdere Medics achter me had hangen, terwijl er toch echt maar 1 de assists krijgt. Dat is erg zuur voor het team, maar ook voor de overige Medics (nee, ik wil hier niemand claimen). Ook voor mij is het niet erg prettig als ik een random Medic achter me heb plakken die mijn stijl niet begrijpt, maar ondertussen dus een bekende Medic ‘wegdrukt’. Hierdoor kan de offense ook inkakken, terwijl die random soms alleen uit lijkt te zijn op snel scoren (en helaas helpt dat het team niet).
Soms is het ook grappig hoor, dan loop ik b.v. Mik wel eens te pesten dat Polletje mijn kontje onweerstaanbaar vindt (“ja sorry, ik wil niet vreemd gaan, maar mijn kontje valt nu eenmaal goed in de smaak”).
P.s. fatsoenlijke/begripvolle spelers nemen het je echt niet kwalijk als je een über 'verspilt' om in leven te blijven. Een dooie Medic heb je sowieso weinig aan, maar je leert ook weinig als je te voorzichtig bent. Ik ben ook van Mik afgekeken hoe ik übers (beter) moet timen, die gooide ik eerder al aan zodra ik ze had, bij wijze van. Ik ben dan ook vaak zat doodgegaan doordat ik veels te laat wou überen, maar ja, na een paar keer leer je dat beter in te schatten en dan ben je toch weer gegroeid als speler. Af en toe moet je een stapje terug doen om een betere weg te vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door Cleetje op 04-01-2008 14:47 ]
Er bestaat al en king of the hill map, weet niet precies hoe die heet. Is gewoon een grote heuvel met een cap. Maar wat ik bedoel is, neem een creatieve naam.Wiebbe schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:52:
Even een update over de king of the hill map waar ik het een tijd geleden over had. Ik ben al druk bezig geweest met het concept en ook al begonnen aan een map. De map begint eindelijk een beetje uiterlijk te krijgen alhoewel er nog wel veel moet gebeuren.
mijn map heet ook echt geen King of the hillCabo schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:41:
[...]
Er bestaat al en king of the hill map, weet niet precies hoe die heet. Is gewoon een grote heuvel met een cap. Maar wat ik bedoel is, neem een creatieve naam.
Het ging om de speelstijl van de map die KotH is. Op dit moment heet hij Backtown, gewoon iets wat in mijn achterhoofd opkwam nadat ik met lazytown was bezig geweest. Maar opmerkingen of een idee over de naam mogen altijd
Dat is natuurlijk altijd moeilijk he, om een fast paced gameplay (die ik probeer te maken door steeds wisselende flags/capture points te maken) een manier te vinden om voor engineers een spot te zoeken. Maar gelukkig zijn er op dit moment een aantal spots met plekken voor engineers, vooral bij de flag capture point, en in wat mindere mate bij de middle KotH plek.Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:37:
King of the hill is gaaf. Maar let er wel op dat er plekken zijn waar een engineer relatief veilig wat meuk uit de grond kan stampen. Een ander leuk idee is misschien wel een brug over het cp met in het midden een gat.
Een brug kan op zich wel, maar dat moet uiteraard wel in de map design passen, misschien iets met van die verf/bouw stellages die je vaak ziet staan, nemen weinig ruimte is qua overzicht, maar gaam wel de hoogte in..
[ Voor 45% gewijzigd door Wiebbe op 04-01-2008 15:47 ]
Volgens mij was hij alleen bezig geweest met een recompile (o.a. ivm telebug).Cabo schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:53:
Heb jij lazytown gemaakt?
Een King of the Hill map lijkt me op zich wel grappig, maar hoop wel dat er voldoende balans is voor alle classes. Probleem met heel veel customs is dat ze een enorme voorkeur hebben voor een handjevol classes en de rest in de kou laten staan. Denk hierbij vooral aan Pyro die ambush spots nodig heeft, close quarters voor Pyro's en Heavies, hoekjes voor Spies, Medics en Engineers, ga zo maar door. Hoogst irritant is het als het een sniperfest wordt, daar heb ik een gigantische hekel aan.
Een mooi voorbeeld is Granary met de middelste cap: in 1e instantie een grote open ruimte, maar de containers bieden beschutting voor meerdere classes. Hierdoor kunnen Pyro's ambushen (ook van boven), Heavies kunnen close quarters dwingen en Medics hebben voldoende beschutting. Ook spies hebben hier voldoende mogelijkheid om te cloaken/decloaken, terwijl snipers zich een beetje kunnen verschansen in de hoogte, zonder overpowered te zijn.
Kortom: graag meerdere gangen om aan te vallen (niet meer dan 3, da's overkill) met hier en daar nog wat verschil in hoogte. Hoekjes en obstakels moeten rocket/nade-spam moeilijker maken (lange tunnels zijn erg makkelijk te verdedigen/moeilijk door te breken). Erg belangrijk is gewoon dat long range gelijk staat aan misbruik (snipers en soldiers met name).
Ik heb zelf de push-to-talk key onder "Q" staan, lekker dichtbij mijn WASD keys 

Als er 3 engineers op stage2 van dustbowl allemaal een L1 sentry op het huisje bouwen die vervolgens alle 3 door de 1e de beste niet geuberde scout worden afgeknald krijgen ze dat wel te horen
Of van die prutsnoobs die denken dat een sentry helemaal bij de snipers/spawn bovenop die blokken op lazytown enig nut hebben, laatst waren er 2 engineers die daar constant sentries bouwden (met 0,0 nu, want ze raken de CP niet eens vanaf daar en worden door de 1e de beste sniper neergeschoten). Na wat "commentaar" via voice ging iig 1 van de 2 ergens anders bouwen
De andere engineer haalde ook niet bijzonder veel punten dat potje 
Toen we laatst op dustbowl stage2 met een paar engineers uit de spawn renden blerde ik ook door de mic dat ze het niet moesten wagen om allemaal een eigen sentry te bouwen op het dak, en tot mijn verbazing hamerden we alle 3 aan dezelfde sentry die in no-time level 3 was
Hadden zelfs tijd om vlak voor de timer een 2e sentry level 3 te hebben
Ow, dat doe ik wel hoorShabbaman schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:25:
Als er 3 engineers op stage2 van dustbowl allemaal een L1 sentry op het huisje bouwen die vervolgens alle 3 door de 1e de beste niet geuberde scout worden afgeknald krijgen ze dat wel te horen

Of van die prutsnoobs die denken dat een sentry helemaal bij de snipers/spawn bovenop die blokken op lazytown enig nut hebben, laatst waren er 2 engineers die daar constant sentries bouwden (met 0,0 nu, want ze raken de CP niet eens vanaf daar en worden door de 1e de beste sniper neergeschoten). Na wat "commentaar" via voice ging iig 1 van de 2 ergens anders bouwen
Toen we laatst op dustbowl stage2 met een paar engineers uit de spawn renden blerde ik ook door de mic dat ze het niet moesten wagen om allemaal een eigen sentry te bouwen op het dak, en tot mijn verbazing hamerden we alle 3 aan dezelfde sentry die in no-time level 3 was
Hadden zelfs tijd om vlak voor de timer een 2e sentry level 3 te hebben
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Erg irritant inderdaad. Tijdens een uber switchen is iets wat je liever voorkomt. Maar soms kan het gebeuren dat je je lock kwijtraakt en dan maar zsm een andere speler als target locked. Zeker in het heetst van de strijd gebeurt dit nog wel eens.Mik! schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:58:
..., kijk ik om, loopt de medic weer weg en staat degene er alleen voor. Ja, rot dan toch gewoon op en laat mij diegene dan gewoon aanhouden als maatje.
Pwnd
Sniperfest is spyfestCleetje schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:04:
[...]
Volgens mij was hij alleen bezig geweest met een recompile (o.a. ivm telebug).
Hoogst irritant is het als het een sniperfest wordt, daar heb ik een gigantische hekel aan.
Daar heb jij Medics (en eenzame Heavies) voor, niet zeuren
Iedereen zou eigenlijk een mic moeten aanschaffen voor online games. Het maakt echt niet uit hoe je stem klinkt hoor, vind het juist tof als iemand zn mic gebruikt. De mensen waar je mee gamed zie je meestal toch niet in het echte leven dus wat boeit het.
Wat wel rare situatie kan opleveren is als andere huisgenoten over de gang lopen en jou tegen de pc horen schreeuwen
. Is die kerel gek geworden ofzo? maar dat went snel genoeg. Alleen moet ik me 's avonds nog wel een inhouden om niet iedereen wakker te maken hehe.
Ik heb deze logitech headset (gekregen bij guildwars collectors edition)
PC Headset 120

Kost in de winkel iets van 20 euro ofzo. Verder niet supergeluid of veel bass, maar voor gaming is het prima. Helaas zijn alleen mijn earpads nu versleten dus ik ben aan het kijken naar wat nieuws met wat betere geluidskwaliteit zodat ik ook lekkermuziek kan luisteren. Het word dus een koptelefoon met losse mic maar ik weet nog niet welke mic ik het beste kan kopen.
Ik zag deze zalman mic bij azerty, maar ik heb geen idee of dit een beetje goed is dus als iemand ervaring heeft met dit soort mics hoor ik het graag. Kost trouwens maar 4,56 € dus kan altijd de gok wagen.

Ik vind dunne mics eigenlijk het mooist zoals deze sennheiser, maar helaas kost deze 615$

Als koeitje of ik pissed off zijn en wat door de mic bleren dan is er ook een goede reden voor. Als mensen naar ons luisteren kunnen ze vaak nog wat leren.
Ik denk dat die king of de hill map vooral voor demos erg goed is, lekker stickies voor de deuren etc en de vijand durft er niet langs. Ben bang dat als 1 team aan het winnen is dit vaak ook zo blijft.
@medics
speel met iemand die een mic heeft en die zegt wel wanneer de uber aan moet. Vind het altijd zo jammer wanneer ubers worden verspilt als ze (veel) te vroeg aangezet worden.
Wat wel rare situatie kan opleveren is als andere huisgenoten over de gang lopen en jou tegen de pc horen schreeuwen
Ik heb deze logitech headset (gekregen bij guildwars collectors edition)
PC Headset 120

Kost in de winkel iets van 20 euro ofzo. Verder niet supergeluid of veel bass, maar voor gaming is het prima. Helaas zijn alleen mijn earpads nu versleten dus ik ben aan het kijken naar wat nieuws met wat betere geluidskwaliteit zodat ik ook lekkermuziek kan luisteren. Het word dus een koptelefoon met losse mic maar ik weet nog niet welke mic ik het beste kan kopen.
Ik zag deze zalman mic bij azerty, maar ik heb geen idee of dit een beetje goed is dus als iemand ervaring heeft met dit soort mics hoor ik het graag. Kost trouwens maar 4,56 € dus kan altijd de gok wagen.

Ik vind dunne mics eigenlijk het mooist zoals deze sennheiser, maar helaas kost deze 615$

Als koeitje of ik pissed off zijn en wat door de mic bleren dan is er ook een goede reden voor. Als mensen naar ons luisteren kunnen ze vaak nog wat leren.
Ik denk dat die king of de hill map vooral voor demos erg goed is, lekker stickies voor de deuren etc en de vijand durft er niet langs. Ben bang dat als 1 team aan het winnen is dit vaak ook zo blijft.
@medics
speel met iemand die een mic heeft en die zegt wel wanneer de uber aan moet. Vind het altijd zo jammer wanneer ubers worden verspilt als ze (veel) te vroeg aangezet worden.
Qua mic maakt de kwaliteit niet veel uit, ik gebruik een losse mic die bij mijn €15 webcam zat en die werkt ook prima
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Dat werkt inderdaad het beste. Ik weet niet precies wat er om de hoek staat en hoe het zit met reload, ammo etc. Wederzijdse communicatie is natuurlijk helemaal geweldig, want dan kan je helemaal anticiperen op de situatie voor en achter je (zeker wanneer de rugdekking nog wel eens wil ontbreken en cabo met z'n uber-dar rondwandelt)Rutger Mulder schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:27:
@medics
Mijn broertje heeft een vrij dure koptelefoon met mic (echt helemaal geweldig, je hoort ook geen klap wat er om je heen gebeurt, maar zit volledig in het spel). Ik ben nog steeds bezig om de andere pc dusdanig te krijgen dat TF2 daar goed op kan draaien (gezeik met videokaart), maar zodra dat lukt hoop ik jullie weer volledig lastig te kunnen vallen met mijn stem (en mijn frustraties af en toe dus ^^)
Tijdens een uber switchen vind ik niet erg, soms moet het even, maar het gaat om het overnemen voordat een uber wordt aangezet. Kijk, als een medic eerder een uber heeft dan mij, dan geef ik graag degene die ik op dat moment aan het healen ben over aan diegene omdat ik er vanuit ga dat hij (of zij) met diegene en een uber de boel op gaat ruimen. Ik laad ondertussen mijn uber verder op en neem eventueel weer degene over zodat je in korte tijd 2 ubers achter elkaar hebt om de boel mooi te spammen (werkt zo lekker wanneer je psyduck als 2e medic rond hebt wandelen in je team). Maar helaas heb je dus van die mensen die dan opeens weer gaan zwerven naar een volgende, want per zoveel health krijg je volgens mij ook nog weer een punt (of per volle balk ofzo), dat is dus die irritante actie waar ik het over heb.Donderwolk schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:13:
[...]
Erg irritant inderdaad. Tijdens een uber switchen is iets wat je liever voorkomt. Maar soms kan het gebeuren dat je je lock kwijtraakt en dan maar zsm een andere speler als target locked. Zeker in het heetst van de strijd gebeurt dit nog wel eens.
Mic maakt idd niet veel uit, tot een paar maanden geleden gebruikte ik ook gewoon headset van € 5,-. Die goedkope headset zitten alleen niet altijd lekker, na een tijdje spelen krijg ik dan gewoon zere oren (plastic van de koptelefoon drukt tegen oorschelpen). Daarna een wat duurdere (Sennheiser) headset gekocht, nergens meer last van, ik kan die zonder problemen urenlang dragen. Voordeel is ook dat de microfoon wat steviger is.StarLite schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:36:
Qua mic maakt de kwaliteit niet veel uit, ik gebruik een losse mic die bij mijn €15 webcam zat en die werkt ook prima
Verwijderd
ik heb al de moeite gedaan voor hem beneden te gaan halen nu moet ik nog van min stoel komen en die plug in het gaatje steken
maar das zo extreem lastig
edit: btw thx voor unban
edit: btw thx voor unban
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 18:09 ]
Ga jij eens even heel snel op #2 kijken en je schamen!Cabo schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:13:
Gaan er nog veranderingen plaats vinden mbt server 2 en 3. Server 2 vind ik echtomdat er geen custom maps in zitten. De map rotatie bestaat maar uit 5 maps ofzo? En mijn voorkeur gaat naar cusom maps.
Turbine, lazytown en andere goede customs draaien al een poosje mee op #2.
Gisteren overigens de eerste persoon op #2 gebanned die het leuk vond conitnue "Yay, flooding the server" te spammen.
Ik heb ook een wat goedkoper headsetje en die schijnt de ene keer heel slecht en klote te klinken en de andere keer prima. Moet toch maar eens een nieuwe kopen denk ik, mic breekt ook al bijna afBrainstorm schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:19:
[...]
Mic maakt idd niet veel uit, tot een paar maanden geleden gebruikte ik ook gewoon headset van € 5,-. Die goedkope headset zitten alleen niet altijd lekker, na een tijdje spelen krijg ik dan gewoon zere oren (plastic van de koptelefoon drukt tegen oorschelpen). Daarna een wat duurdere (Sennheiser) headset gekocht, nergens meer last van, ik kan die zonder problemen urenlang dragen. Voordeel is ook dat de microfoon wat steviger is.
Verwijderd
Je ruist alleen als een gekStarLite schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:36:
Ik had het al vaker ingame geroepen, maar heb dus problemen met mijn muis in TF2.
In windows en andere spellen en programma's is er niets aan in de hand, maar zodra ik TF2 ga spelen heb ik sinds de afgelopen 3 weken dat mijn muis elke paar minuten wegvalt. De laser gaat uit, en de knoppen reageren niet meer. Als ik op het moment van uitvallen een knop ingedrukt had, blijt deze hangen tot de muis na 1 tot 2 seocnden weer terug komt alsof er niets is gebeurd.
De ene keer blijft hij een halve seconde off, de andere keer bijna 2. Het is gewoon een bedraade muis, een logitech mx518. Andere usb hub geprobeerd, en de muis direct in de usb-poort in de pc maar het probleem blijft. Mijn usb toetsenbord heeft nergens last van.
Ik heb config files weggegooid, Team Fortress weggegooid, en nu maar gewoon heel Steam er af gegooid. Moet nu 4 uur wachten tot TF weer is gedownload, en dan maar hopen dat hij weer normaal doet
Ik snap echt niet waar dit probleem plots vandaan komt, maar hoop dat het over 4 uur weg is, en dat een ander het zelfde probleem nooit zal krijgen. Het is echt om histerisch van te worden als je net aan het schieten/healen bent.
In windows en andere spellen en programma's is er niets aan in de hand, maar zodra ik TF2 ga spelen heb ik sinds de afgelopen 3 weken dat mijn muis elke paar minuten wegvalt. De laser gaat uit, en de knoppen reageren niet meer. Als ik op het moment van uitvallen een knop ingedrukt had, blijt deze hangen tot de muis na 1 tot 2 seocnden weer terug komt alsof er niets is gebeurd.
De ene keer blijft hij een halve seconde off, de andere keer bijna 2. Het is gewoon een bedraade muis, een logitech mx518. Andere usb hub geprobeerd, en de muis direct in de usb-poort in de pc maar het probleem blijft. Mijn usb toetsenbord heeft nergens last van.
Ik heb config files weggegooid, Team Fortress weggegooid, en nu maar gewoon heel Steam er af gegooid. Moet nu 4 uur wachten tot TF weer is gedownload, en dan maar hopen dat hij weer normaal doet
Heb je toevallig al andere drivers van Logitech geprobeerd? Ik zelf heb de MX510 (rode versie), wat praktisch dezelfde is. Ik gebruik Mouseware 9.80 in Win XP en heb echt nergens last van, dus je zou eventueel dat nog kunnen proberen (desnoods downgraden, tis maar een muisdriver).frickY schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 23:04:
Ik had het al vaker ingame geroepen, maar heb dus problemen met mijn muis in TF2.
Ik heb config files weggegooid, Team Fortress weggegooid, en nu maar gewoon heel Steam er af gegooid. Moet nu 4 uur wachten tot TF weer is gedownload, en dan maar hopen dat hij weer normaal doetIk snap echt niet waar dit probleem plots vandaan komt, maar hoop dat het over 4 uur weg is, en dat een ander het zelfde probleem nooit zal krijgen. Het is echt om histerisch van te worden als je net aan het schieten/healen bent.
De nieuwere drivers van Logitech komen altijd mee met Setpoint, maar die ondersteund onze muizen officieel niet meer. In Vista had ik dan ook geregeld soortgelijke problemen die jij beschrijft met Setpoint (bij mij bevroor dat ding in-game, maar de pijltjestoetsen op het toetsenbord bracht weer leven in de muis). Overigens had ik de problemen overal sporadisch en bij bepaalde games gewoon erg vaak (zo had WoW er constant last van, maar TF2 zeer zelden).
Het kan een heel ander probleem zijn hoor, maar ik kan wel enigszins begrijpen hoe irritant het is.
Ik heb SetPoint nooit gebruikt. Wel vanavond geinstalleerd in de hoop dat dit mijn problemen zou verhelpen, maar helaas. Gebruikte altijd een HID-compliant mouse driver van Microsoft zelf. Doen alle knoppen, behalve de Document-switch knop, het ook prima mee.
Sowieso vind ik het vreemd dat het probleem zich pas 3 weken geleden is gaan voordoen. Het kan zijn dat ik iets op de console van TF2 heb getikt, of een benodigde windows service heb uitgeschakelt. Maar kon niets vinden wat daar op wees.
Sowieso vind ik het vreemd dat het probleem zich pas 3 weken geleden is gaan voordoen. Het kan zijn dat ik iets op de console van TF2 heb getikt, of een benodigde windows service heb uitgeschakelt. Maar kon niets vinden wat daar op wees.
offtopic:
downloading at 262.4kB/s Team Fortress 2 (41%). Enig nadeel van Steam; die servers zijn altijd zo sloom
downloading at 262.4kB/s Team Fortress 2 (41%). Enig nadeel van Steam; die servers zijn altijd zo sloom
edit:
Muis beignt nu ook af en toe in windows weg te vallen
Muis beignt nu ook af en toe in windows weg te vallen

[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 05-01-2008 14:21 ]
kadooosh schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:48:
Speel meestal als engineer of Soldier maar in principe alles, hangt een beetje van de situatie af.
IemandOxiMoron schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:37:
[...]
http://steamcommunity.com/profiles/76561197961215871
Loonatik's ID page
Wil men mij dan ook even toevoegen? Speel wel met dubbele tags dan, maar dat kan geen kwaad, zeker niet als ik bedenk dat HuT voorgekomen is uit GoT BF2
http://steamcommunity.com/profiles/76561197961748576
http://steamcommunity.com/profiles/76561197961748576
Ik denk dat het beter is dat alles mensen die de GoT group willen joinen ff één van de admins pm-en want de aanvragen vervuilen het topic nogal en de kans dat ze je aanvraag over het hoofd zien is groot.
Kijk op http://steamcommunity.com/groups/gottf2 voor de group en wie de admins zijn.
Kijk op http://steamcommunity.com/groups/gottf2 voor de group en wie de admins zijn.
Ik heb die zalman gehaald, maar ik vind het maar een klote ding, ik had verwacht dat het een clip-on dingetje was, maar je moet het dus vastmaken aan de kabel van je headset. Ik ben zelf dus ook nog aan het twijfelen of ik een bluetooth iets ga halen of dat ik nog verder zoek voor een clip-on mic.Rutger Mulder schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:27:
[afbeelding]
Helaas had ik ooit een clip-on mic, maar uitgeleend en toen weer gesloopt door diegene
Naja ieder zijn eigen aanpak. Ik hop wel naar meerdere mensen en probeer zoveel mogelijk mensen van het team levend te houden. Voor aanval ga ik gewoon vaak mee met degene die aanvalt en de uber gebruik ik zoals ik denk dat ie het beste tot zijn recht komt.Mik! schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:58:
Hmm, ik heb het ook wel een paar ontzettende irritante acties gezien. Ben je iemand aan het healen, komt er nog een medic bij die toevallig een uber heeft. Prima, neem diegene maar over, dan zoek ik een volgende maatje op om mijn uber te chargen, kijk ik om, loopt de medic weer weg en staat degene er alleen voor. Ja, rot dan toch gewoon op en laat mij diegene dan gewoon aanhouden als maatje. Als ik dan ook nog gekilled word op het moment dat ik weer terugloop naar die ander (zeker wanneer ik een uber heb of anders bijna één) dan zit ik vloekend, scheldend, tierend achter de pc.
Dat ligt ws aan mijn onboard geluidskaart, moet mijn x-fi ff RMA doen, ding is niet goedVerwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:25:
[...]
Je ruist alleen als een gek(kon ook iemand anders zijn). Ik heb een Sennheiser PC150, zit wel een goede mic op
. Je merkt toch dat mensen slechtere mics hebben, die hebben gekraak en dat soort dingen.
\o/
Je hebt je mic gratis bij een webcam en als ie ruist trek je de conclusie dat het aan je onboard ligt?StarLite schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 08:28:
[...]
Dat ligt ws aan mijn onboard geluidskaart, moet mijn x-fi ff RMA doen, ding is niet goed
Ik hoop niet dat je je x-fi RMA doet omdat ie ruist bij je mic
Verwijderd
Uh, ik heb ook onboard audioStarLite schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 08:28:
[...]
Dat ligt ws aan mijn onboard geluidskaart, moet mijn x-fi ff RMA doen, ding is niet goed
Nee, die doe ik RMA omdat ie totaal geen geluid meer produceerdMrAngry schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:27:
[...]
Je hebt je mic gratis bij een webcam en als ie ruist trek je de conclusie dat het aan je onboard ligt?
Ik hoop niet dat je je x-fi RMA doet omdat ie ruist bij je mic
\o/
Hoe snel loopt een pyro tov een spy? Sneller of langzamer?
Clowns to the left of me, Jokers to the right
als een spy zonder vermomming( of vermomming als engineer, pyro, medic,sniper,demo of spy ) loopt een spy even snel als een pyro als ik het goed hebKapoen schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:39:
Hoe snel loopt een pyro tov een spy? Sneller of langzamer?
EDIT: D0h vermomming als scout ook
[ Voor 5% gewijzigd door rubbieus op 05-01-2008 21:05 ]
Andersom gezegd, een pryo en spy lopen even snel behalve wanneer de spy als soldier of HWG is vermomd.
De demo loopt ook trager (93%)
Class speeds:
Scout 133%
Soldier 80%
Pyro 100%
Demo 93%
Heavy 77% (27% tijdens spin-up)
Engineer 100%
Medic 107%
Sniper 100%
Spy 100%
Class speeds:
Scout 133%
Soldier 80%
Pyro 100%
Demo 93%
Heavy 77% (27% tijdens spin-up)
Engineer 100%
Medic 107%
Sniper 100%
Spy 100%
Overduidelijk dat de spy nog te langzaam is
120% is beter
Hopelijk komt er ooit een update die dat waarmaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Cabo op 05-01-2008 23:18 ]
Ja, laten we zorgen dat hij iedereen kan inhalen terwijl ze weg rennen voor een mes in hun rug 
Cabo's wetdream bedoel je? ;p
Cabo's wetdream bedoel je? ;p
Zou iemand mij toe kunnen voegen, aub?
http://steamcommunity.com/profiles/76561197994937607
http://steamcommunity.com/profiles/76561197994937607
[ Voor 114% gewijzigd door Borrom op 06-01-2008 03:27 ]
Verwijderd
Wat een lekker potje weer. Ging echt als een heet mes door beter

Ik ben echt bang dat ze de demoman verder gaan nerfen
. Hij is namelijk nog steeds wel erg goed en beter dan een heavy is veel situaties. Het geheim? Gewoon een goede portie pipebombs drinken voordat je begint
Klik hier voor het geheim!
Heb trouwens nog wat screens van paar dagen geleden op Quarry. Veel mensen vinden het maar een saaie map en dan is er maar 1 optie:
Screen 1
Screen 2

Ik ben echt bang dat ze de demoman verder gaan nerfen
Heb trouwens nog wat screens van paar dagen geleden op Quarry. Veel mensen vinden het maar een saaie map en dan is er maar 1 optie:
Screen 1
Screen 2
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 02:43 ]
Haha, leuke screenshots van de maps. Hoezo verveling?Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:24:
Wat een lekker potje weer. Ging echt als een heet mes door beter![]()
[afbeelding]
Ik ben echt bang dat ze de demoman verder gaan nerfen. Hij is namelijk nog steeds wel erg goed en beter dan een heavy is veel situaties. Het geheim? Gewoon een goede portie pipebombs drinken voordat je begint
![]()
Screen 1
Screen 2
Heeft het nog flink veel kills opgeleverd?
Maar hoe krijg je die FPS onderin, want ik heb wel Fraps geinstalleerd voor alle programma's maar daar krijg ik steeds foutmeldingen dus wil gwn een andere programma; wist alleen niet dat het ook in Steam zat.
Welke comandos moet ik daarvoor gebruiken?
Verwijderd
net_graph 1 (of 2 of 3, uw keuze)
net_graphpos 1 (of 2 of 3, uw keuze)
Mensen die leagues volgen: ETF2L gaat deze maandag van start.
Deze avond om 20h00 wordt een kwartfinale gespeeld voor de starting cup: Infused gaming vs FoF²
http://etf2l.q3f.org
net_graphpos 1 (of 2 of 3, uw keuze)
Mensen die leagues volgen: ETF2L gaat deze maandag van start.
Deze avond om 20h00 wordt een kwartfinale gespeeld voor de starting cup: Infused gaming vs FoF²
http://etf2l.q3f.org
Naja klote aan demoman is gewoon dat er zoveel gespammed wordt en dat je dan gekilled wordt door lucky pipebombs van iemand die alweer 20km weg isVerwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:24:
Ik ben echt bang dat ze de demoman verder gaan nerfen. Hij is namelijk nog steeds wel erg goed en beter dan een heavy is veel situaties. Het geheim? Gewoon een goede portie pipebombs drinken voordat je begint
![]()
Ook vind ik dat ze de stickybombs hadden moeten laten ontploffen als er een explosive op wordt gesloten (beetje het idee van proximity mines in goldeneye). Het wegschieten van de stickies werkt namelijk niet fatsoenlijk. Dit zou er ook voor zorgen dat stickies beetje verstopt moeten worden.
[ Voor 7% gewijzigd door punisher007 op 06-01-2008 10:46 ]
cl_showfps 1GoTCoast schreef op zondag 06 januari 2008 @ 09:11:
Welke comandos moet ik daarvoor gebruiken?
Net_graph laat ook het hoeveelheid verkeer en dergelijke zien.
Verwijderd
En een soldier spammed niet dan? Met zowat ondodgebare crit missles die iedereen instagibben?punisher007 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 10:38:
[...]
Naja klote aan demoman is gewoon dat er zoveel gespammed wordt en dat je dan gekilled wordt door lucky pipebombs van iemand die alweer 20km weg is
Ook vind ik dat ze de stickybombs hadden moeten laten ontploffen als er een explosive op wordt gesloten (beetje het idee van proximity mines in goldeneye). Het wegschieten van de stickies werkt namelijk niet fatsoenlijk. Dit zou er ook voor zorgen dat stickies beetje verstopt moeten worden.
Stickies op kunnen blazen lijkt me wel een leuk concept, maar dan niet bij 1 ontploffing. Geef ze dan 300 life en 500 life voor een crit sticky. Dan hebben ze toch nog het effect van mensen even tegen houden.
Tja, een tijd geleden speelde ik veel demo, aangezien ik één van de weinigen was die die class nam en er ook nog kills mee wist te maken. Maar nu lopen er regelmatig 4 demo's rond in 1 team, zelfs op de GoT servers, zelfs GoTers die zich er schuldig aan maken!!Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:24:
Ik ben echt bang dat ze de demoman verder gaan nerfen. Hij is namelijk nog steeds wel erg goed en beter dan een heavy is veel situaties.
4 demo's in een team is toch niets mis mee? Zolang er ook maar minstens 1 engy en medic zijn.
Demo is een prima class die zowel offensive als defensive gebruikt kan worden. Liever 4 demo's dan 4 pyro's, spies, snipers, scouts of heavies.
Demo is een prima class die zowel offensive als defensive gebruikt kan worden. Liever 4 demo's dan 4 pyro's, spies, snipers, scouts of heavies.
Vanavond nog een Got only avondje doen?
Verwijderd
ik vind demo ook wel lekker omdat je er een lekker klootzakje kan mee zijn en immens irritant
maar daar is hij ook voor gemaakt het is zijn functie
ikzelf verkies engeneer boven alle andere klassen was zo in tfc en is nog altijd zo in tf2
en zeker ook een onmisbaar ventje voor zowel defense als offense
maar daar is hij ook voor gemaakt het is zijn functie
ikzelf verkies engeneer boven alle andere klassen was zo in tfc en is nog altijd zo in tf2
en zeker ook een onmisbaar ventje voor zowel defense als offense
Soldier spammed zeker, maar wel minder ammo en je moet je laten zien om te kunnen schieten. Demo's kunnen boogballetjes gooien.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:25:
[...]
En een soldier spammed niet dan? Met zowat ondodgebare crit missles die iedereen instagibben?![]()
Stickies op kunnen blazen lijkt me wel een leuk concept, maar dan niet bij 1 ontploffing. Geef ze dan 300 life en 500 life voor een crit sticky. Dan hebben ze toch nog het effect van mensen even tegen houden.
Dit topic is gesloten.