[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:
  • 115.856 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:08
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT//SpeedlinqLogo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
Vorige delen:Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Wie is Speedlinq
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Diensten - ADSL
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Diensten - Bellen
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Instellingen - ADSL
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Instellingen - Bellen
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Instellingen - ADSL modus en SNR
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Actievoucher
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Aandachtspunten
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Conclusie
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Algemene Voorwaarden
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Contact/Support

Wie is Speedlinq
Speedlinq is een in 2002 opgerichte Internet Service Provider (ISP), die zich uitsluitend richt op de verkoop van ADSL-breedband aansluitingen en daarbij passende producten en diensten. Speedlinq wil het gebruik van snel internet vooral makkelijk en leuk maken, en heeft daarop zijn producten en diensten afgestemd.

Een goed product, ook in de winkel verkrijgbaar, snel en eenvoudig te installeren en activeren en een unieke breedband startpagina. Dat is Speedlinq.
Speedlinq BV is een niet-beursgenoteerde onderneming. Het hoofdkantoor is in Den Haag gevestigd.

Diensten - ADSL
Speedlinq bied ADSL abonnementen aan via de volgende netwerken:
  • Tiscali netwerk
  • BBned netwerk
  • KPN netwerk
Voor een overzicht van de abonnementen en de kosten hiervan, ga naar de Speedlinq website

Diensten - Bellen
Speedlinq bied ook VoIP. Voor een bedrag van € 4,95 kun je onbeperkt bellen naar:
  • Speedlinq abonnees (Geen starttarief, geen kosten p/minuut)
  • Vaste telefoon nummers in Nederland (Starttarief van € 0,05, geen kosten p/minuut)
Let op! Als je een nummer belt en het is in gesprek betaal je ook € 0,05 start tarief

Voor de overige tarieven en meer info over bellen, ga naar de Speedlinq Bellen site

Instellingen - ADSL
Weet iemand alle instellingen? Zo ja, effe posten graag :)

Instellingen ADSL Tiscali Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/34

Instellingen ADSL BBned Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/35

Instellingen ADSL KPN Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/34

Instellingen - Bellen

Let op! Per 21 november 2007 worden alle Speedlinq Bellen klanten overgezet naar het Tiscali/Telfort systeem.

Instellingen VoIP Tiscali Netwerk:
SIP Service Domain tel.telefoniedienst.nl
Registrar: sip.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 6000

SIP URI: Gegevens uit je brief van Speedlinq bellen (bijvoorbeeld 31201234567)
Username: Gegevens uit je brief van Speedlinq bellen (bijvoorbeeld 31201234567)

Instellingen VoIP BBned Netwerk:
Registrar: sip.ritstele.com
Registrar Port: 38383
Proxy: sip.ritstele.com
Proxy Port: 38383
Expire Time: 3600

Instellingen VoIP KPN Netwerk:
Registrar: sip.ritstele.com
Registrar Port: 38383
Proxy: sip.ritstele.com
Proxy Port: 38383
Expire Time: 3600

Instellingen - ADSL modus en SNR

Om een stabielere verbinding (of juist een hogere snelheid) te krijgen kan je de ADSL modus en de signal-to-noise ratio (SNR) aanpassen. Dit kan voor SpeedTouch modems met de DMT tool. Om in deze tool aanpassingen te doen moet je de volgende stappen doorlopen:
  • Bovenaan in programma 'misc options' selecteren
  • Klik op 'enable experimental area'
  • Bevestig met 'ja', klik op 'save/close'
  • Je hebt nu tabblad 4 en 5 zichtbaar
Om de ADSL modus aan te passen doe je vervolgens:
  • Selecteer tabblad 4 (aan de rechterkant dus)
  • Druk links op 'connect' en rechts op tabblad 4 selecteer je 'adsl2' of 'adsl1'
  • Klik op 'apply/resync'. Wacht tot de modem weer contact heeft met de dslam
  • Klik op 'save settings'

Actievoucher
Om gebruik te maken van de anbiedingen moet je een Actie Voucher invullen.
  • Vul hier de ActieVoucher in

Aandachtspunten
  • Gratis modem, geen aansluitkosten en actiekorting op abonnement dient door de abonnee eerst te worden betaald en wordt pas terugbetaald als aan alle voorwaarden is voldaan!
  • De helpdesk kost € 0,70 per minuut en het kan even duren eer je iemand aan de telefoon krijgt!
  • De deskundigheid van de helpdesk laat soms te wensen over!
  • Communicatie is alleen mogelijk middels de formulieren op de website en de te dure helpdesk!
  • Sommige modems werken niet goed samen met sommige abonnementen!
  • Speedlinq geeft weinig informatie over instellingen van de ADSL abonnementen en het Speedlinq Bellen.
  • Speedlinq heeft een eigen usenet newsserver, maar voor gebruik met meer dan 1 thread op 256 kbps moet worden bijbetaald.
  • Een aantal aanbiedingen van Speedlinq zijn inclusief de € 9,50 lijnhuur ("killed voice" toeslag) die andere ISPs apart berekenen. Als je deze aanbiedingen bestelt maar toch je KPN telefonie wilt behouden krijg je geen korting op de abonnementsprijs.

Conclusie
  • Als je de goedkoopste internetverbinding zoekt en weinig service behoeft, zit je bij Speedlinq goed
  • Voor de service kun je dus in dit topic terecht ;)

Algemene Voorwaarden

Contact/SupportAdresgegevens
Speedlinq BV
Saturnusstraat 60
2516AH 's-Gravenhage
Telefoon: 070-3816981
Fax: 070-3830185

Postadres
Speedlinq BV
Antwoordnummer 10988
2501WB 's-Gravenhage

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Aangezien dit weer een nieuw deeltje betreft, even een opmerking vooraf.........(om dit deel wellicht een beetje 'clean' te houden)

Is het nou echt nodig dat we hier en masse gaan posten als de Speedlinq verbinding er (eventjes) uitligt?
Wat hebben we/andere eraan om dit te weten? En al helemaal al de reacties van: "nou hier in x niet hoor!" of "hier in y ook".

Tuurlijk zijn dit ook 'Speedlinq ervaringen" maar mi. voegen ze niets zinnigs toe en is het alleen maar 'vervuiling' en daardoor worden dit soort topics onnodig lang en heel onoverzichtelijk. Daardoor wekt het weer ergernis als mensen niet het hele topic doorlezen als ze bijv. op zoek zijn naar alternatieve DNS servers oid.

Over die DNS servers gesproken.....aangezien dit een veel voorkomend euvel schijnt te zijn bij SL, wellicht een tip om dit even in de TS mee te nemen/noemen........?

[ Voor 10% gewijzigd door kaajee op 17-12-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:20
@ Koene in Deel 7: Ik ben een zeer tevreden Speedlinq klant. Probleemloos overgestapt van XS4ALL 3Mbit en KPN ISDN-2 naar Speedlinq + Bellen via KPN netwerk. Erg snel (20Mbit) en goedkoop (veeel goedkoper dan mijn oude situatie), totaal 1 middagje down geweest door een servermigratie van Speedlinq.

Je leest hier vooral de negatieve reacties omdat mensen niets zeggen als ze tevreden zijn. Om kort te gaan: ik vind de prijs-kwaliteit verhouding prima in orde. Ik betaal weinig, krijg veel snelheid, reken niet op een goedkope/gratis helpdesk en heb een beetje geluk dat ik vrij dicht bij de KPN centrale woon. Aan dat laatste dank ik mijn hoge snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Ruimzicht op 17-12-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:08
De ervaring leert dat mensen die niet zoeken of hun probleem al eerder is gemeld, ook de startpost niet lezen. Persoonlijk heb ik er moeite mee om mensen OpenDNS aan te raden omdat zij geld verdienen door advertenties te tonen als je een niet bestaande domeinnaam in typt. Ook het afvangen van typos in de domeinnaam zint me niet.

Ik draai zelf m'n eigen DNS server (bind), maar ik snap dat dit niet voor iedereen is weggelegd.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 19:43
Misschien wel... Maar ik vind het toch wel fijn om te lezen dat het niet aan mij ligt
als de verbinding eruit is. Op de speedlinq site zul je het niet lezen.

Beetje hetzelfde als je je tv-kabel maatschappij belt als er een storing is....
Die vragen ook : "hebben de buren er ook last van ?"

Ik zie GOT dan maar als mijn buren. ;)
kaajee schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:39:
Aangezien dit weer een nieuw deeltje betreft, even een opmerking vooraf.........(om dit deel wellicht een beetje 'clean' te houden)

Is het nou echt nodig dat we hier en masse gaan posten als de Speedlinq verbinding er (eventjes) uitligt?
Wat hebben we/andere eraan om dit te weten? En al helemaal al de reacties van: "nou hier in x niet hoor!" of "hier in y ook".

Tuurlijk zijn dit ook 'Speedlinq ervaringen" maar mi. voegen ze niets zinnigs toe en is het alleen maar 'vervuiling' en daardoor worden dit soort topics onnodig lang en heel onoverzichtelijk. Daardoor wekt het weer ergernis als mensen niet het hele topic doorlezen als ze bijv. op zoek zijn naar alternatieve DNS servers oid.

Over die DNS servers gesproken.....aangezien dit een veel voorkomend euvel schijnt te zijn bij SL, wellicht een tip om dit even in de TS mee te nemen/noemen........?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 09:02

dread

Sluwe vlaming

Ik vind het ook wel fijn om te weten of er weer problemen zijn aangezien ze het zelf niet vermelden.

Ik kan weer mijn server thuis niet benaderen maar ligt dat aan mezelf (don't think so) of liggen ze er weer uit?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04-2023
Ik kan sinds kort geen email meer uitsturen (een aantal dagen) Het lijkt erop dat er iets met de smtp server insteling is. Hij staat nu ingesteld als mail.domeinnaam.speedlinq.nl

Is hier recent iets in gewijzigd bij speedlinq?

Al mijn computers in mijn netwerk bouncen een uitgestuurde mail direct met de volgende melding:

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: Factuur
Verzonden: 17-12-2007 21:20

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'emailadres@domein.nl' op 17-12-2007 21:20
554 <emailadres@domein.nl>: Relay access denied

Inkomende mail gaat goed. en versturen via webmail gaat ook OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04-2023
Ik heb al uitgevonden wat er was met de email. Het had niets met Speedlinq te maken. Het bleek dat mijn router verbinding had gemaakt met een ander draadloss netwerk. Daarom kon hij de instellingen van Speedlinq niet gebruiken.
Verbonden met mijn eigen wireless LAN en toen werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 17:52
heb nu al een tijdje speedlinq. iets meer dan een jaar inmiddels.
in het begin een hoop problemen gehad. daarmee heb ik het over het wegvallen van de verbinding.
deze komt na een minuut ongeveer weer terug. vooral later op de dag kreeg ik hier last van.
geregeld gebeld met SL omdat ik er zelf nie veel wijzer van werd.
monteur langsgeweest en die zei dat alles in orde was. is toen in een kast in de straat gaan kijken en daar bleek een probleem te zijn.
sinds een half jaar loopt het prima maar nu krijg ik weer precies hetzelfde sinds een week of 2.
opzich niet heel storend als je gewoon internet maar ik speel veel world of warcraft en dat is echt niet relaxed.
denk dat ik maar weer met SL ga bellen vanavond want het komt me wel de keel uit.
vooral nu ik wat meer tijd heb met vakanties enz om te gamen.
misschien toch maar eens een andere provider uitzoeken ;(

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89274

Heb hier sinds vandaag ineens mail problemen, heb een eigen mailserver hier in het netwerk hangen en kreeg ineens alle mailtjes terug :|
dit is de email die ik terug krijg van mijn server & van de mailserver bij speedlinq zelf

<xxxxxxxxxxxx.dsl.speedlinq.nl[xxx.xxx.xxx.xxx]>: Client host rejected: Spam source - sp79***** -

een andere pc hier in het netwerk zit namelijk rechtstreeks te mailen via de smtp van speedlinq en die krijgt pcies dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226147

Anoniem: 89274 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:34:
Heb hier sinds vandaag ineens mail problemen, heb een eigen mailserver hier in het netwerk hangen en kreeg ineens alle mailtjes terug :|
dit is de email die ik terug krijg van mijn server & van de mailserver bij speedlinq zelf

<xxxxxxxxxxxx.dsl.speedlinq.nl[xxx.xxx.xxx.xxx]>: Client host rejected: Spam source - sp79***** -

een andere pc hier in het netwerk zit namelijk rechtstreeks te mailen via de smtp van speedlinq en die krijgt pcies dezelfde melding.
Zo te zien staat je interne mail server geregistreerd als een spam source, dus waarschijnlijk heb je een open relay gedraaid (iedereen kan zonder aanmelding mail versturen via je interne mailserver, erg gevaarlijk als hackers door middel van port scanners erachter komen en via je interne mailserver flink wat spam naar mensen gaan sturen) en wordt je interne mailserver nu geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244687

Anoniem: 39815 schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:11:
Ik heb sinds mei internet + bellen abonnement 20000 (KPN) van Speedlinq in regio Alkmaar.

Modem is SpeedTouch 780 WL. Ik gebruik wireless niet (heb ik uitgeschakeld) maar gebruik dus gewoon kabels.

Verbinding klapt er regelmatig uit van bellen en internet tegelijk. Dan zit je aan de telefoon en ineens is het piep piep piep, kijk je op de PC en zie je dat internet er ook uit ligt. Of je zit lekker te internetten en kikt op een link en ineens verdwijnt de modempagina dat er geen verbinding is.
Na een minuut of 2 is je verbinding weer terug.

Ik heb op een gegeven moment ook gehad dat als ik mijn monitor aanzette mijn modem er uit vloog. Dit was opgelost toen de modem uit de meterkast naar een zijkamer is verplaatst. Wel klapt ie er dus regelmatig uit. Ik heb alleen geen idee of dat aan de modem ligt of aan de verbinding van Speedlinq. Ik heb geen andere VOIP modem tot mijn beschikking en kan dit toch ook niet uittesten.

Modem heeft ook laatste firmware (althans heb paar weken terug voor het laatst gecontroleerd en toen had ie nog de nieuwste).

2 vrienden in mijn regio die ook Speedlinq hebben (maar zonder bellen) hebben nooit problemen met uitval.

Zijn er andere Speedlinqgebruikers met soortgelijke problemen?

Ik vindt het wel een groot nadeel dat ze alleen een zeer dure helpdesk hebben en dat notabene een internetprovider NIET via E-MAIL te bereiken is!

Tenzij dit op te lossen is stap ik waarschijnlijk over naar kabelinternet + telefoon van Multikabel. Hebben mijn ouders ook en die hebben er nooit problemen mee.
Ik heb precies hetzelfde! En zowel met oude als nieuwste software is het bagger! Bellen naar vast lukt helemaal niet. Mobiel wel. Alles geprobeerd.... Speedlinq bellen is kansloos, die behandelen je als een kind en snappen er zelf niets van.

Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Toevallig kwam ik er vanmorgen achter dat ik geen mail kon ontvangen op mijn speedlinq mail adres. Ik stuurde nl. een mailtje van een ander webmail adres door naar speedlinq en dat kwam niet aan :(
DNS veranderd zoals hier beschreven staat (overigens niet voor de 1e keer) en nogmaals het mailtje gestuurd en hij liep vrijwel direct binnen in speedlinq :*)
Maar...
- hoe kan dit nu steeds gebeuren (al meerder keren voorgekomen bij mij)?
- wat gebeurt er met email die niet is aangekomen?
- kan ik die DNS adressen permanent zo laten staan of geeft dat problemen?

thanx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89274

Anoniem: 226147 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:40:
[...]

Zo te zien staat je interne mail server geregistreerd als een spam source, dus waarschijnlijk heb je een open relay gedraaid (iedereen kan zonder aanmelding mail versturen via je interne mailserver, erg gevaarlijk als hackers door middel van port scanners erachter komen en via je interne mailserver flink wat spam naar mensen gaan sturen) en wordt je interne mailserver nu geblokkeerd.
Het ziet er inderdaad naar uit inmiddels staan alle poorten dicht en kan men alleen nog via een vpn verbinding bij de server komen om in elk geval nog mail op te halen.
het is denk ik raadzaam om even met speedlinq te gaan bellen aangezien ik wel weer gebruik wil gaan maken van hun smtp server dan wel niet via mijn eigen server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Laatst online: 29-04 08:39
Laat maar: mail forwarden kreeg ik niet aan de praat, maar ophalen via gmail account werkt wel. (alleen via SSL weer niet). Op deze manier in staat mijn e-mail op een centrale plek binnen te laten komen...

[ Voor 66% gewijzigd door Warfare op 19-12-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39815

Ik zit er sterk aan te denken Speedlinq op te zeggen en over te stappen op kabelinternet + telefoon en TV van Multikabel. Kabel TV heb ik al van Multikabel en mijn ouders hebben er ook een complete bundel en zijn er zeer tevreden mee.

Ik heb voor Speedlinq gekozen (abonnement ADSL2 20000 bellen op netwerk KPN) omdat ze voor telefonie gunstige tarieven hadden en voor internet een hoge snelheid voor een lage prijs.

Helaas is de verbinding niet betrouwbaar. De verbinding klapt er regelmatig uit zowel tegelijk van telefoon als internet. Als ik dan op de modem kijk dan zie ik dat de lampjes internet, DSL, telefoon enz. uit zijn. LAN werkt dan nog gewoon wel.
Modem is SpeedTouch 780 WL (maar wireless is uitgeschakeld).

Dan mogen de tarieven wel laag zijn maar ik vindt het gewoon niet prettig als je een telefoongesprek hebt en de verbinding verbreekt enkele keren. Dan kan je weer terugbellen en opnieuw starttarief betalen (of zou dat stiekem de bedoeling zijn? :) ). Ook met internet erg irritant als je op een link klikt en vervolgens komt de modempagina in beeld dat er geen DSL verbinding is.

Ook lijkt de mailserver regelmatig niet te werken. Dan sturen mensen mij E-mail en dan wordt die mail teruggestuurd alsof het mailadres niet bestaat terwijl het gewoon juist ingevuld is.

2 vrienden in mijn regio hebben ook internet van Speedlinq en geen problemen. Maar die hebben alleen internet en geen telefoon en gebruiken ook niet de E-mail van Speedlinq zelf.

Het probleem van de klaperende verbinding lijkt vooral voor te komen in combinatie met Speedling bellen. Ik heb gehoord dat dat allemaal via een bedrijf genaamd Plimo gaat en dat het niet helemaal lekker gaat.
Ook vindt ik het erg vreemd dat een internetprovider niet via E-mail te bereiken is.

Ik moet wel toegeven dat de snelheid van het internet wel snel is. Maar persoonlijk heb ik dan liever wat minder snelheid en meer stabiliteit.

Zijn er hier andere gebruikers van Speedlinq internet + bellen in de regio Alkmaar? Hebben jullie ook zulke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87450

Anoniem: 39815 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:00:
Ik zit er sterk aan te denken Speedlinq op te zeggen en over te stappen op kabelinternet + telefoon en TV van Multikabel. Kabel TV heb ik al van Multikabel en mijn ouders hebben er ook een complete bundel en zijn er zeer tevreden mee.

Ik heb voor Speedlinq gekozen (abonnement ADSL2 20000 bellen op netwerk KPN) omdat ze voor telefonie gunstige tarieven hadden en voor internet een hoge snelheid voor een lage prijs.

Helaas is de verbinding niet betrouwbaar. De verbinding klapt er regelmatig uit zowel tegelijk van telefoon als internet. Als ik dan op de modem kijk dan zie ik dat de lampjes internet, DSL, telefoon enz. uit zijn. LAN werkt dan nog gewoon wel.
Modem is SpeedTouch 780 WL (maar wireless is uitgeschakeld).

Dan mogen de tarieven wel laag zijn maar ik vindt het gewoon niet prettig als je een telefoongesprek hebt en de verbinding verbreekt enkele keren. Dan kan je weer terugbellen en opnieuw starttarief betalen (of zou dat stiekem de bedoeling zijn? :) ). Ook met internet erg irritant als je op een link klikt en vervolgens komt de modempagina in beeld dat er geen DSL verbinding is.

Ook lijkt de mailserver regelmatig niet te werken. Dan sturen mensen mij E-mail en dan wordt die mail teruggestuurd alsof het mailadres niet bestaat terwijl het gewoon juist ingevuld is.

2 vrienden in mijn regio hebben ook internet van Speedlinq en geen problemen. Maar die hebben alleen internet en geen telefoon en gebruiken ook niet de E-mail van Speedlinq zelf.

Het probleem van de klaperende verbinding lijkt vooral voor te komen in combinatie met Speedling bellen. Ik heb gehoord dat dat allemaal via een bedrijf genaamd Plimo gaat en dat het niet helemaal lekker gaat.
Ook vindt ik het erg vreemd dat een internetprovider niet via E-mail te bereiken is.

Ik moet wel toegeven dat de snelheid van het internet wel snel is. Maar persoonlijk heb ik dan liever wat minder snelheid en meer stabiliteit.

Zijn er hier andere gebruikers van Speedlinq internet + bellen in de regio Alkmaar? Hebben jullie ook zulke problemen?
Probeer eens alternatieve DNS adressen? Heb het vermoeden dat de DNS server van Speedlinq een beetje brak is.

Pfoe, ik ben blij dat ik een eigen DNS server draai, heb dus waarschijnlijk straks geen last van deze shit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
RichieB schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:07:
De ervaring leert dat mensen die niet zoeken of hun probleem al eerder is gemeld, ook de startpost niet lezen.
In de startpost komen de lettertjes DNS niet voor. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog steeds mailproblemen :'(
Morgen dit maar eens uitproberen ...

edit: ik heb een thomson speedtouch 510 modem, fw van speedlinq staat er al op, dus daar heb ik niks aan. Iemand bekend of er misschien problemen zijn met dit modem?

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 198824 op 20-12-2007 13:28 ]

• Warfare
  • Laatst online: 29-04 08:39
De problemen lijken me toch erg regio afhankelijk. Ik heb nooit problemen gehad met verbindingen. wel eens een keer last van een echo op de telefoonlijn gehad :?

Het DNS probleem van enkele maanden geleden was natuurlijk ook een landelijk probleem, maar voor de rest is de lijn stabiel en snel (al is het niet de snelheid die belooft wordt).

Downloaden bij MS gaat met 1420 kb/s en da's geen 20mbit. Voor de rest weinig klagen.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Anoniem: 226147 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:40:
[...]

Oh nee hoor. niet alleen je interne mail server, hier is het ook gebeurd dat er erg veel spam op 1 of andere manier door de mailserver verstuurd is.
Daarom hebben ze de hele internet verbinding geblokkeerd, en heb zelf 2x moeten bellen, en bijna een hele week moeten wachten, totdat ik weer gewoon internet heb (en ik gebruik de mailserver zelf niet eens.).

Dat vindt ik zelf echt belachelijk, dat ze dan niet alleen de mailserver blokkeren, maar gewoon de hele internet verbinding

http://specs.tweak.to/15535

Kan ik trouwens gewoon mijn Linksys WRT54GS blijven gebruiken?

En dus niet de speedtouch routerfunctie, Linksys router staat al zo dat ik in het hele huis dekking heb, en wil 'm er het liefst bijhouden(staan ook mn portforwardings voor server in enzo).

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Anoniem: 87450 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:47:
Kan ik trouwens gewoon mijn Linksys WRT54GS blijven gebruiken?

En dus niet de speedtouch routerfunctie, Linksys router staat al zo dat ik in het hele huis dekking heb, en wil 'm er het liefst bijhouden(staan ook mn portforwardings voor server in enzo).
In principe wel, maar er ligt het gevaar van dubbel NAT (router-achter-router) om de hoek.....ga je ook bellen via SL?
Anders zou je de router functionaliteit van je SL modem uit moeten zetten.......

Ja, wij gaan ook bellen via SL, en kan de routerfunctie dus niet uitzetten.

Stel nou, ik hang die Linksys ( UTPkabel uit het modem in de internet poort van Linksys) aan het SL modem en schakel op het SL modem de firewall en alles uit(dus dat hij alle poorten gewoon open heeft staan), dan zou het toch probleemloos moeten werken? Of kan je die firewall niet uitschakelen op het SL modem/alle poorten openzetten?

Maybe moet ik mn linksys ip ranges veranderen maar dat maakt niet zoveel uit.

Heeft iemand ook een idee welk modem ik ga krijgen? 6 mbit lijntje incl voip op het kpn netwerk.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 87450 op 20-12-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2024
Anoniem: 87450 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:25:
Ja, wij gaan ook bellen via SL, en kan de routerfunctie dus niet uitzetten.

Stel nou, ik hang die Linksys ( UTPkabel uit het modem in de internet poort van Linksys) aan het SL modem en schakel op het SL modem de firewall en alles uit(dus dat hij alle poorten gewoon open heeft staan), dan zou het toch probleemloos moeten werken? Of kan je die firewall niet uitschakelen op het SL modem/alle poorten openzetten?
Ik gebruik de linksys als switch (niets aansluiten op WAN/internet poort, en DHCP server uitzetten). Verder niets veranderen aan SL router. Het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stefan52a schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:05:
[...]

Ik gebruik de linksys als switch (niets aansluiten op WAN/internet poort, en DHCP server uitzetten). Verder niets veranderen aan SL router. Het werkt prima.
Hang ik die SL kabel dan in een gewone poort op de Linksys?

En met mijn portforwardings voor m'n server enzo, hoe gaat dat werken? Als het SL modem die poorten dichtknijpt en de Linksys heeft ze juist open staan, dan gaat dat waarschijnlijk niet werken.

Ik draai dus een AD server onder windows 2003, met webserver,ftp server,mailserver . Het is heel belangrijk dat die ook bereikbaar blijft, anders kunnen de users niet meer inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
Anoniem: 87450 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:33:
Hang ik die SL kabel dan in een gewone poort op de Linksys?

En met mijn portforwardings voor m'n server enzo, hoe gaat dat werken? Als het SL modem die poorten dichtknijpt en de Linksys heeft ze juist open staan, dan gaat dat waarschijnlijk niet werken.

[...]
De SL router heb ik op een gewone poort (LAN) van de linksys aangesloten.

Ik weet helaas niet wat de portforwarding van de linksys doet als je DHCP server disabled. Ikzelf gebruik geen portforwarding op de linksys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
stefan52a schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:35:
[...]

Ik weet helaas niet wat de portforwarding van de linksys doet als je DHCP server disabled. Ikzelf gebruik geen portforwarding op de linksys.
Net even getest: Linksys zonder port forwarding ingesteld en SL met port forwarding ingesteld: ports worden geforward naar computer achter linksys wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stefan52a schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:49:
[...]

Net even getest: Linksys zonder port forwarding ingesteld en SL met port forwarding ingesteld: ports worden geforward naar computer achter linksys wifi.
Oke, dat is mooi.

Heb jij 2 verschillende IP-ranges draaien? Bijvoorbeeld het SL modem op 192.168.1.x en de Linksys op 192.168.2.X?

En kunnen de pc's uit 2 verschillende ranges dan probleemloos met elkaar connecten(lijkt me wel, gezien er in een bedrijfssituatie vaak meerdere switches hangen)?

Edit: ik bedenk met net dat m'n server en workstations dus gewoon aan de Linksys zijn geconnect, en dat zou probleemloos werken, alleen mn verbinding server ---> buitenwereld zou dan dus een probleem kunnen zijn.

Ik gebruik zoiezo m'n Linksys DHCP niet, die staat uit, vaste IP's roeleren, kun je ook user bannen enzo ;)

Komt misschien heel amateuristisch over, maar als straks het hele zootje niet meer werkt zit ik in de shit...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 87450 op 21-12-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
Anoniem: 87450 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:40:
[...]

Heb jij 2 verschillende IP-ranges draaien? Bijvoorbeeld het SL modem op 192.168.1.x en de Linksys op 192.168.2.X?

En kunnen de pc's uit 2 verschillende ranges dan probleemloos met elkaar connecten(lijkt me wel, gezien er in een bedrijfssituatie vaak meerdere switches hangen)?

[...]
Mijn linksys router/switch staat ingesteld op 192.168.1.1. De SL router staat op 192.168.1.254 en deelt IP adressen uit beginnend met 192.168.1.65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stefan52a schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 21:00:
[...]

Mijn linksys router/switch staat ingesteld op 192.168.1.1. De SL router staat op 192.168.1.254 en deelt IP adressen uit beginnend met 192.168.1.65.
Hebben bij jou zowel de Linksys als SL router dezelfde ip-range?

Als ik die Linksys gewoon in dezelfde ip-range kan houden zou heel mooi zijn, hoef ik niet alles te editten :P

En ik kan bij die SL router vast toch wel de wifi module uitschakelen, maar niet de routerfunctie? Dan heb ik niet 2 signalen in de buurt van elkaar...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 87450 op 21-12-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234058

Om de haverklap valt hier de verbinding weer weg sinds een paar weken (Speedtouch 546i v6 en Draytek Vigor 2800). In de avonden en het weekend is de lijn ontzettend instabiel, en de down- en uploadsnelheid is om te jankenIk ben nu sinds 28 september abonnee, en het heeft slechts twee weken zonder problemen gewerkt. Er is een monteur van KPN over de vloer geweest om de installatie bij ons binnen te onderzoeken, en daar was niets mis mee. De lijn was volgens hem ook in orde. Mja, ik koop het maar af, en stap lekker over. Geen 'Speed'linq meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 12:24
Anoniem: 234058 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:47:
Om de haverklap valt hier de verbinding weer weg sinds een paar weken (Speedtouch 546i v6 en Draytek Vigor 2800). In de avonden en het weekend is de lijn ontzettend instabiel, en de down- en uploadsnelheid is om te jankenIk ben nu sinds 28 september abonnee, en het heeft slechts twee weken zonder problemen gewerkt. Er is een monteur van KPN over de vloer geweest om de installatie bij ons binnen te onderzoeken, en daar was niets mis mee. De lijn was volgens hem ook in orde. Mja, ik koop het maar af, en stap lekker over. Geen 'Speed'linq meer voor mij.
Bij mij blijft 't ook gekloot.

Default traint Speedlinq in met 7200 kbps en 6 dB SNRM. Gaat 's ochtends en 's middags door-de-weeks meestel wel redelijk, maar 's avonds en in het weekend klapper de klapper de klap.

Als ik met DMT m'n Speedtouch 716 (via tabblad 4) het "default SNRM" vinkje weghaal en de SNRM-schuif helemaal naar boven zet (18 dB) blijft er nog 4200 kbps over maar de lijn is wél 24 uur per dag 7 dagen per week stabiel.

Ik zou als ik jou was dus niet zomaar opzeggen, maar genoegen nemen met die lagere snelheid totdat je er "gewoon" van af kunt.

[ Voor 5% gewijzigd door Volkert op 21-12-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Vanochtend weer de Speedlinq DNS servers eruitgeknald, wat gewoon niet mag kunnen.

Als je je DNS dan vastzet op 195.64.32.3 (van concepts ICT) dan werkt het wel weer ...

[ Voor 5% gewijzigd door Volkert op 23-12-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246049

Hey!
Ik heb een eigen .nl domein, maar het lijkt erop dat ik geen e-mail meer kan versturen vanaf adressen van dit domein. Eerder was ik bij Tele2, toen ging dat wel. Mail versturen via een gmail-account lukt wel! Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 16:26
Anoniem: 246049 schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:46:
Hey!
Ik heb een eigen .nl domein, maar het lijkt erop dat ik geen e-mail meer kan versturen vanaf adressen van dit domein. Eerder was ik bij Tele2, toen ging dat wel. Mail versturen via een gmail-account lukt wel! Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
Jan
Ik kan geen e-mail naar hotmail accounts versturen.
Dit kunnen twee dingen betekenen.

Edit: OMDAT DIT IN EEN NDR (Non-Delivery Report) STAAT...

a) Mijn ip adres staat op een blacklist
b) Een bepaalde range van Speedlinq staat op een blacklist

Mijn ip zit tussen range 89.220.12.1 -- 89.220.12.255
Nog meer mensen dit probleem?

(En blijkbaar mag je niet : "Ik niet" antwoorden, dus doe dat dan ook niet ;-))

[ Voor 3% gewijzigd door basduijn op 23-12-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226221

In een grijs verleden werkte de combinatie Speedlinq - Hotmail (edit: bij mij) ook niet geweldig. Ik dacht dat dit kwam doordat ik een ander mail adres als afzendadres gebruikte dan het Speedlinq mail adres. Dan heb je dus in je mail adres een ander domein staan dan waar je vandaan mailt (de smtp van Speedlinq) en loop je een grote kans dat dit wordt gezien als SPAM. Dit ligt overigens niet specifiek aan Speedlinq.
Ik doe nu alles via gmail; dit adres vind ik wat netter om als afzendadres te gebruiken. Dus nu zijn afzendadres en smtp weer van het zelfde domein. Sinds die tijd gaat het, voor zover ik weet, altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 20:15
voordat ik bij speedlinq kwam en dit forum las heb ik 3 dingen voorgenomen:

- mailservers van gmail gebruiken(imap en smtp)
- dnsservers van opendns gebruiken
- website extern laten hosten

geen problemen met speedlinq tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 16:26
Anoniem: 226221 schreef op maandag 24 december 2007 @ 08:39:
In een grijs verleden werkte de combinatie Speedlinq - Hotmail (edit: bij mij) ook niet geweldig. Ik dacht dat dit kwam doordat ik een ander mail adres als afzendadres gebruikte dan het Speedlinq mail adres. Dan heb je dus in je mail adres een ander domein staan dan waar je vandaan mailt (de smtp van Speedlinq) en loop je een grote kans dat dit wordt gezien als SPAM. Dit ligt overigens niet specifiek aan Speedlinq.
Ik doe nu alles via gmail; dit adres vind ik wat netter om als afzendadres te gebruiken. Dus nu zijn afzendadres en smtp weer van het zelfde domein. Sinds die tijd gaat het, voor zover ik weet, altijd goed.
Ik heb mijn eigen domein, mijn eigen MX record en mijn eigen mailserver, dus alles wat in het email adres (en de headers) staat is van mij. Dus dat gaat niet op. De NDR die ik krijgt zegt dat het bericht geweigerd is in verband met "policy reasons"

Om precies te zijn:

"Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
nolihc schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:05:
[...]

voordat ik bij speedlinq kwam en dit forum las heb ik 3 dingen voorgenomen:

- mailservers van gmail gebruiken(imap en smtp)
- dnsservers van opendns gebruiken
- website extern laten hosten

geen problemen met speedlinq tot nu toe...
Amen.. O-)
Laten we wel wezen: na één jaar profiteren van de goedkope aanbieding wil je toch niet blijven rondhangen enkel, omdat je aan vrienden en bekenden het Speedlinq-email-adres hebt doorgezonden en het zo'n heisa is om dat weer te veranderen?
Prima oplossing: een onafhankelijke mailserver en hosting-facility, zelf gebruik ik voor het 'vuile' werk zoals aanmaken van forum-bevestigingen Hotmail met een perfecte spambox, voor zakelijke posten een Zonnet-emailadres en voor vrienden en bekenden om overal - ook op vakantie - comfortabel bereikbaar te zijn Gmail..
En natuurlijk ben je een rund om gebruik te maken van de Speedlinq-VoIP service; je gebruikt gewoon Voipbuster of een andere Betamax-kloon; werkt perfect, goedkoop en geen gezeur met overzetten na contractbeëindiging bij welke ISP dan ook. En als je dan tóch de kaal koper-kosten moet betalen aan KPN, houd dan in vredesnaam een Bel Budget-abonnement aan, kost je geen drol extra en je bent - óók bij internet uitval - op een bestaand telefoonnummer te bereiken en kunt ook - voor noodoproepen - de buitenwereld bereiken.. 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Isaak Asimov op 25-12-2007 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben het toch niet echt met je eens.
Isaak Asimov schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 01:54:
En natuurlijk ben je een rund om gebruik te maken van de Speedlinq-VoIP service....
Heb speedlinq internet + voip sinds eind januari / begin februari dit jaar, de VOIP service werkte perfect (helder geluid, stabiel) en werkt tot de dag van vandaag nog perfect.

Het internet werkt ook perfect, stabiele lijn, goede snelheid ( geen geklapper of wat dan ook ).

Van de mail en DNS problemen die ik in de speedlinq topics heb gelezen heb ik niks gemerkt en daar zal ik ook niks van merken, aangezien ik een eigen DNS en mailserver hier op het LAN heb draaien, maarjah die draaide ook al toen ik nog bij mijn vorige provider zat.

Dus ik ben zowieso een zeer tevreden speedlinq klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100197

Anoniem: 234058 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:47:
Ik heb hier sinds 2 dagen ook problemen. Valt mij op dat Speedlinq meestal netwerk problemen krijgt na helpdesk slutings-tijden.

En ik baal goed want met die netwerk interrupties kan je dus niet fatsoenlijk online spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Anoniem: 226147 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 10:45:Heb speedlinq internet + voip sinds eind januari / begin februari dit jaar, de VOIP service werkte perfect (helder geluid, stabiel) en werkt tot de dag van vandaag nog perfect.
Laten we duidelijk zijn, dat over de kwaliteit van het gebodene ik niets heb gezegd in tegenstelling tot posters voor mij. Wél over de haken en ogen van het gebruik van diensten van een (willekeurige) ISP, wat betreft kosten en het onthand zijn wanneer die diensten wegvallen, bijv. bij internet-uitval of wanneer je je contract met de ISP wil beëindigen. Persoonlijk heb ik géén slechte ervaring met Speedlinq, mogelijk ook omdat ik geen gebruik maak van de extra diensten maar daar kan ik dus geen oordeel over vellen (wél anderen in dit topic). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239836

Sinds kort heb ik SL bellen via KPN comfort...
Vraag: Heeft iemand met ST706 en KPN comfort de voicemail wel kunnen aanpassen?
Ik zie verschillende berichten in het forum....
Toelichting:
Het lukt me dus niet om de voicemail instellingen via 1233 aan te passen. Menukeuze werkt niet 8)7 Volgens de discussie hieronder zou dat wel mogelijk moeten zijn.
Draai nu firmware 6.1.7.2. Bij thomson staat nu "706_Upgrade_R62T2_sip.exe"
Deze firmware installeren gaat niet vlekkeloos en voicemail werkt dan helemaal niet meer. :(
Heeft iemand met ST706 en KPN comfort de voicemail wel kunnen aanpassen?
Ook heb ik aangevinkt dat berichten via e-mail in mijn mailbox komen. Dit lijkt ook niet te werken..
Bij voorbaat dank voor mogelijk antwoorden...
Nb.
Heb wel gemaild naar SL maar ach.. Ze zullen wel weer zoiets zeggen van "is niet mogelijk op dit moment...
Sowieso wel apart als men een firmware upgrade van een half jaar geleden aanraad :?

Airwin schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:08:
Dit is al een tijdje een hekel punt: Voor Speedlinq bellen kun je niet de nieuwste firmware gebruiken.... Meestal is het probleem dat het geluid slechts 1 kant opgaat, zodat je als het ware een eenrichtingsgesprek kunt houden. Dat was niet de bedoeling van bellen.

Ik draai nu met 6.2.H.5 en bellen lijkt goed te gaan. Ik zou graag horen van anderen dat het ze ook lukt.

Ik heb het volgende gedaan:
Config van beide versies firmware (6.1.7.2 en 6.2.17.5) met WinMerge vergeleken en alles wat met VOIP te maken zou kunnen hebben opgenomen in de config voor 6.2.17.5
In de Speedtouch de volgende commando's gegeven:
connection unbind application=SIP port=5060
connection bind application=SIP port=38383

Presto!

Ik post nog even niet mijn .ini, want ik wil weten of anderen die ook lukt ... Als het goed gaat, zal ik proberen te zorgen dat speedlinq de juiste ini via hun support site uitgeven.
Ik draai nu 6.1.9.6, maar ik zal het proberen, we zullen zien (heb toch nog config en flash image van huidige firmware achter de hand, dus zo gefixt als het niet werkt)

*UPDATE*

Ik heb het uitgeprobeerd.
Ik heb de laatste firmware erop geflashed en ook de verschillen tussen de config van speedlinq en die van firmware 6.2 in de user.cfg van firmware 6.2 doorgevoerd bij de relevante onderdelen (internet & voip), en daarna de commando's die je noemt ingevoerd gevolgd.
Internet werkt en VOIP werkt,
Het leuke is het ledje van internet op het modem brand nu

En wat helemaal mooi is, met deze firmware werkt bij mij eindelijk de voicemail van speedlinq goed.
Eerst werkte de menu's daarbij met firmware 6.1.7.2 en 6.1.9.6 niet, werkt nu perfect

Kan ik eindelijk fantsoenlijk gebruik maken van me voicemail (had het al ingesteld met behulp van een vriend zijn modem), kon het eerst alleen maar afluisteren.

Moet me config nog wel perfectioneren, en beetje alles nakijken, maar thanx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226147 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 10:45:
Ben het toch niet echt met je eens.

[...]

Heb speedlinq internet + voip sinds eind januari / begin februari dit jaar, de VOIP service werkte perfect (helder geluid, stabiel) en werkt tot de dag van vandaag nog perfect.

Het internet werkt ook perfect, stabiele lijn, goede snelheid ( geen geklapper of wat dan ook ).

Van de mail en DNS problemen die ik in de speedlinq topics heb gelezen heb ik niks gemerkt en daar zal ik ook niks van merken, aangezien ik een eigen DNS en mailserver hier op het LAN heb draaien, maarjah die draaide ook al toen ik nog bij mijn vorige provider zat.

Dus ik ben zowieso een zeer tevreden speedlinq klant.
Hehe, eigen mailserver en DNS Server draaien = geen problemen hebben? Blij om te horen, want zowel mail als DNS doe ik via eigen servers, heb nooit zo'n behoefte aan spullen die geconfigureerd zijn door anderen, ik kan het zelf nl. altijd beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:17
@ adslbel

Probeer dit eens:
1. run "telnet 192.168.1.254" from the Start menu
2. Fill in your Administrator user name (default: Administrator password:<empty>)
3. type "voice config digitrelay=inband"
4. type "saveall"

[ Voor 9% gewijzigd door cornfed99111 op 26-12-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volkert schreef op zondag 23 december 2007 @ 10:39:
Vanochtend weer de Speedlinq DNS servers eruitgeknald, wat gewoon niet mag kunnen.

Als je je DNS dan vastzet op 195.64.32.3 (van concepts ICT) dan werkt het wel weer ...
Heb het net uitgeprobeerd, zowel bij mn tcp/ip instellingen als op de modem, maar werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Anoniem: 100197 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:08:
[...]
Heb het net uitgeprobeerd, zowel bij mn tcp/ip instellingen als op de modem, maar werkt niet.
Dan is er vast wat anders aan de hand.

Een klapperend modem kun je alleen maar oplossen door met DMT de SNRM marge omhoog te zetten (tot 18 dB) waardoor de downloadsnelheid flink daalt.

Maar ja, beter stabiel en wat langzamer dan instabiel en wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cornfed99111 schreef:
probeer dit eens....
1. run "telnet
<knip>

Helaas, dit helpt niet....
Nb. Heb nu wel de nieuwste firmware 62T2 van de speedtouch site draaien,
deze lijkt goed te werken volgens onderstaande recept:
1. download en flash de nieuwste firmware van de speedtouch site ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html )(voordat je flashed altijd eerst de factory defaults laden)
2. Gebruik de configurator V14 ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
service system modify name=VOIP_SIP port=38383
saveall
system reboot

Je modem reboot nu met de goede settings geladen.

Iemand nog een idee voor de voicemails menu via KPN comfort bellen?
Bij voorbaat dank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

basduijn schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:18:
[...]

Ik kan geen e-mail naar hotmail accounts versturen.
Dit kunnen twee dingen betekenen.

Edit: OMDAT DIT IN EEN NDR (Non-Delivery Report) STAAT...

a) Mijn ip adres staat op een blacklist
b) Een bepaalde range van Speedlinq staat op een blacklist

Mijn ip zit tussen range 89.220.12.1 -- 89.220.12.255
Nog meer mensen dit probleem?

(En blijkbaar mag je niet : "Ik niet" antwoorden, dus doe dat dan ook niet ;-))
Ik draai ook eigen mail en had precies hetzelfde. Alle speedlinq IP's staan op een soort greylist. Op die list staan dynamische IP's waar in principe geen mail vanaf gestuurd zou moeten worden. Je kan dit zelf ongedaan maken door je IP te laten unblocken bij de blocklist provider. Ik heb het geloof ik bij spamcop gedaan. Uurtje gewacht en alles werkte.
Speedlinq helpdesk wist uiteraard van niks en ik was 35 euro verder zondrr oplossing. :*)

Neem je bijv een abbo bij xs4all dan heb je dit niet, want xs4all haalt zelf zijn IP's er al af. Das nou het verschil tussen duur en goedkoop internet :P

Nu mijn probleem;
Een tijdje terug had ik hier een post neergezet over een klapperende lijn. Eerst maar eens de basic dingen gedaan;
- modem naast ISRA punt gezet (gaf om te beginnen al een behoorlijke snelheids winst)
- Ander modem gebruikt (ST780 ipv 716)

Alles leek stukken beter. Echter, het probleem is dus nog niet weg. Steeds klapt de lijn eruut en ik begin het nu echt zat te worden :( Vandaag dus weer alle kabels gecheckt:
- ISRA punt opnieuw gedaan. Kabeltjes binnen in zeg maar opnieuw gestript en goed vast gezet
- Nieuw kabeltje van ISRA naar modem
- Modem (ST780) voorzien van nieuwste firmware

Maar nee hoor.. probleem is er nog steeds &%^$#^ :(

Wat opvalt zijn de enorme hoveelheden errors:
Actief: 0 dagen, 0:02:33
Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.221 / 18.339
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/KB]: 46,00 / 73,00
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 17,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 15,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,5 / 6,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 40 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 82.566 / 237
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.050.528 / 185
en even later klapt de verbinding weer en traint het modem in op 16Mbit ipv 18Mbit:
Uptime: 0 days, 0:01:53
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.053 / 16.667
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 45,00 / 89,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 17,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 7,0 / 16,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 7,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 170 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 83.168 / 167
HEC Errors (Up/Down): 1.068.729 / 117
Vragen die ik heb:
- Wat kan ik nou zelf doen aan al die CRC errors en HEC errors?
- Wat is het verschil tussen local en remote? Bijv: bij error seconds. Local dus 170s. Maar wat is "local"? De LAN kant? Of mijn kant van de DSL lijn? Of??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Anoniem: 5897 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:25:
[...]

Vragen die ik heb:
- Wat kan ik nou zelf doen aan al die CRC errors en HEC errors?
- Wat is het verschil tussen local en remote? Bijv: bij error seconds. Local dus 170s. Maar wat is "local"? De LAN kant? Of mijn kant van de DSL lijn? Of??
Je hebt een slechte kwaliteit lijn tussen centrale en isra punt. Je kan 2 dingen doen:
- Een downgraden naar lagere verbindingen. Meestal wordt de lijn stabieler daardoor.
- Via het DMT Tool je router tweaken naar iets lagere transferwaarden, maar daardoor stabiliteit
winnende. In dit forum staat een handleiding ergens. Je moet wel een lagere firmware draaien,
ik meen dat de laatste firmware's maar beperkte ondersteuning hebben van het DMT Tool.

Ik heb dat idd gevonden van die DMT tool. De lijn blijft nu wel wat langer stabiel...na die slider helemaal omhoog gezet te hebben. Er blijft ruim 12Mbit over. Toch is hij vannacht weer geklapt...

Wat ik me nu afvraag; in hoeverre heeft dit met speedlinq te maken? Ik heb een bbned lijn, dus als ik bij een andere bbned provider ga dan heb ik weer hetzelfde? Of zit er ook apparatuur van speedlinq ergens?
En wat als ik nu een KPN lijn neem..hoe zit het dan? Uiteindelijk blijft het hetzelfde stukje koper, maar als het daaraan ligt dan moet dat toch te fixen zijn.

Heb ook maar een klacht ingediend bij speedlinq. Word hier helemaal gestoord van. :P

...en anders maar kabel :+

• driel24
Ik heb weer een verkeerde nota gehad.... (de belkosten staan er niet op)
Nog meer mensen hier "last" van ?

Ik had afgelopen weekend en maandag iets merkwaardigs. Het leek kwa verschijnselen op het DNS probleem, alleen maakte het geen fluit uit welke DNS servers ik invulde. Soms deed 'ie het heel even wel, maar meestal niet. Maandagavond had ik er genoeg van, ik verdacht bepaalde software voor online filmpjes kijken (veoh, hiervan had ik vrijdag een nieuwe versie geinstalleerd) van de verstoring en heb deze heel grondig verwijderd (uninstall, alle bestanden en directories verwijderd waar het nog in voorkwam en de registry eerst automatisch gecleaned en toen handmatig nagezocht op het voorkomen van verwijzingen naar veoh, AdAware gedraaid...). Sinds die tijd geen problemen meer gehad. Zou dit nou toeval geweest zijn, of heeft de veoh software inderdaad de boel dwarsgezeten?

Iemand nog een idee of en hoe het mogelijk is de voicemail menu via KPN comfort bellen te bedienen? Of kan dat echt niet..
Ik heb een ST 706 met de nieuwste firmware
Bij voorbaat dank..

Volgens mij was dit het antwoord op jouw vraag:
Edit: Oeps, excuus, daarvan had je al aangegeven dat het niet werkte... Dat krijg je als je snel even op het werk probeert te reageren.
cornfed99111 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:07:
@ adslbel

Probeer dit eens:
2. Fill in your Administrator user name (default: Administrator password:<empty>)
4. type "saveall"

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 226221 op 27-12-2007 19:18 ]

• Acheron
  • Laatst online: 22:57

Acheron

updatepack.nl

Anoniem: 239836 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:59:
cornfed99111 schreef:
probeer dit eens....
1. run "telnet
<knip>

Nb. Heb nu wel de nieuwste firmware 62T2 van de speedtouch site draaien,
deze lijkt goed te werken volgens onderstaande recept:
1. download en flash de nieuwste firmware van de speedtouch site ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html )(voordat je flashed altijd eerst de factory defaults laden)
2. Gebruik de configurator V14 ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
saveall
system reboot

Je modem reboot nu met de goede settings geladen.

Bij voorbaat dank..
Badankt voor de tip _/-\o_

Succesvol geupgrade vanaf 6.1.7.2. Had dit al eens eerder geprobeerd, maar kreeg VOIP niet werkend. Nu werkt alles goed via Speedlinq KPN. Gelijk maar even een backup configuratie gemaakt

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Anoniem: 239836 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:52:
Iemand nog een idee of en hoe het mogelijk is de voicemail menu via KPN comfort bellen te bedienen? Of kan dat echt niet..
Ik heb een ST 706 met de nieuwste firmware
Bij voorbaat dank..
Wat bedoel je precies? Dat wanneer je de telefoon oppakt automatisch te horen krijgt of je nieuwe voicemail berichten hebt? Dat zou wel leuk zijn. Nu bel ik nog 1233 om voicemail af te luisteren.

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:27
Acheron schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:43:
[...]

Wat bedoel je precies? Dat wanneer je de telefoon oppakt automatisch te horen krijgt of je nieuwe voicemail berichten hebt? Dat zou wel leuk zijn. Nu bel ik nog 1233 om voicemail af te luisteren.
ik denkt dat hij bedoeld om de voicemail in te stellen. je moet daar een 8 drukken om in het menu te komen geloof ik. ik heb hier ook last van als ik dat op een toets druk dat wordt er gezegd dat ze geen opgave hebben gehad. denk dat DTMF niet zo goed gaat, heb geen idee waar dit in te stellen is.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Het standaardmenu werkt inderdaad niet helemaal lekker. Wel werkt het navigeren en veranderen van het welkomsbericht zonder problemen. Ik heb verder geen wijzigingen gemaakt, behalve de drie commando's voor het wijzigen van VOIP

• cornfed99111
Anoniem: 5897 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 07:23:
IUiteindelijk blijft het hetzelfde stukje koper, maar als het daaraan ligt dan moet dat toch te fixen zijn.
Je trekt zelf al de juiste conclusie....Dus het maakt niet uit welke provider je hebt.

Dat fixen is al veel moeilijker... Je kan een storingsmelding doen en dan gaat KPN een lijnmeting
verrrichten. Helaas betekent dat meestal dat je vanuit de centrale gedowngrade wordt door Speedlinq naar bv. 12 of 8 Mbit. Daar zit je ook niet op te wachten, lijkt me.
Je kan eens proberen om een ander merk modem/router aan je ISRA te hangen. Daar zitten andere
chips in en andere software. Misschien zal die een iets stabielere verbinding maken. Maar verwacht geen wonderen.
Je zou ook kunnen proberen om je ADSL signaal op het andere aderpaar te laten zetten
(geel/wit meen ik). Dat kan alleen KPN in opdracht van Speedlinq doen. Maar daar zijn ook geen
garanties voor dat het beter wordt, misschien zelfs slechter.

• Volkert
Anoniem: 5897 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 07:23:
Ik heb dat idd gevonden van die DMT tool. De lijn blijft nu wel wat langer stabiel...na die slider helemaal omhoog gezet te hebben. Er blijft ruim 12Mbit over. Toch is hij vannacht weer geklapt...
Wat ik me nu afvraag; in hoeverre heeft dit met speedlinq te maken?
Tja, als ik de slider naar boven zet (18dB) houd ik 4200 kbps over en reset hij meestal nog één keertje inderdaad 's nachts. Daarna blijft hij dagenlang doorgaan zonder resets.

Volgens mij heeft dit alles met Speedlinq te maken. Op mijn tweede aderpaar heb ik nu sinds ruim een week Telfort en die kan wél gewoon op 7200 kbps stabiel blijven zonder enige reset of DNS die uitvalt.

Heb overigens ook gedacht over kabel, maar Casema is zoveel duurder, 47,95 voor 8000 kbps (netto) en 69,95 voor 15000 kbps (netto). Wordt me toch iets te gortig in vergelijking met die 19,95 van Telfort. En nogmaals: Tot nu toe draait Telfort beter dan Speedlinq ooit gedraaid heeft de afgelopen 11 maanden.

• Volkert
cornfed99111 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:01:
[...]
Je kan eens proberen om een ander merk modem/router aan je ISRA te hangen. Daar zitten andere
chips in en andere software. Misschien zal die een iets stabielere verbinding maken. Maar verwacht geen wonderen.
Heb ik gedaan met mij Speedlinq lijn (7200 kbps default met Speedtouch 716v5 WL):

Zyxel 650R-31 ADSL1 modem: Werkt overdag rond de 5300 kbps, nokt er na ca. 17.00 uur helemaal mee
Speedstream 5400 ADSL: Werkt overdag rond de 6200 kbps, nokt er na ca. 17.00 uur helemaal mee
Zyxel (van Telfort): Werkt overdag rond de 6700 kbps, nokt er na ca. 17.00 uur helemaal mee

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:27
Acheron schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:54:
Het standaardmenu werkt inderdaad niet helemaal lekker. Wel werkt het navigeren en veranderen van het welkomsbericht zonder problemen. Ik heb verder geen wijzigingen gemaakt, behalve de drie commando's voor het wijzigen van VOIP
het veranderen van de de welkomstekst krijg ik niet voor elkaar. dat lukt gewoon niet hoevaak ik ook op die toets druk waar die functie onder zit (geloof dat het de 8 was) ik moet nog even gaan testen met een andere telefoon toestel maar daar heb ik de tijd nog niet voor gehad. volgens de specs van mij telefoon set zou hij DTMF moeten ondersteunen.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• cornfed99111
@ Volkert

Wat gebeurt er bij jullie om ca. 17:00 uur? Een EMP ?
Dat je ander aderpaar een betere verbinding geeft is heel goed mogelijk. Wederom heeft dat niks
met Speedlinq te maken...Je gebruikt dan gewoon een fysiek andere verbinding, dat is de reden.

Anoniem: 156697

@driel24

bij mij worden ook geen belkosten in rekening gebracht
ik krijg wel per mail 4x dezelfde rekening

• Volkert
cornfed99111 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:36:
Dat je ander aderpaar een betere verbinding geeft is heel goed mogelijk. Wederom heeft dat niks
met Speedlinq te maken...Je gebruikt dan gewoon een fysiek andere verbinding, dat is de reden.
Lijkt me niet. De download attenuation is zowel op paar 1 als op paar 2 precies 39.5 dB.

• Volkert
cornfed99111 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:36:
Wat gebeurt er bij jullie om ca. 17:00 uur? Een EMP ?
Na 11 maanden heb ik het opgegeven om me daar druk om te maken.

Zal hoogstwaarschijnlijk te maken hebben met de drukte op het internet, of in ieder geval op het gedeelte van Speedlinq.

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:20

t3q

Say yes to teq

Voor diegene die na het flashen naar de nieuwste firmware op de Speedtouch 716v5 WL problemen hebben met VOIP enablen op het TISCALI netwerk hielp dit bij mij:

Registrar: tel.telefoniedienst.nl ipv Registrar: sip.telefoniedienst.nl

Proxy:tel.telefoniedienst.nl ipv Proxy: sip.telefoniedienst.nl

en vul bij Abbreviated number ook je telefoon nummer in.

[ Voor 4% gewijzigd door t3q op 27-12-2007 19:47 ]

Life goes as it goes.

• driel24
@snertpan

bedankt voor de info.
Ik dacht dat het misschien alleen bij mij was. Ik heb nl. een eigen domein naam
bij speedlinq. Ze hebben me vorige keer verteld dat het misschien daardoor af en toe
fout gaat...... :?

cornfed99111 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:01:
[...]

Je trekt zelf al de juiste conclusie....Dus het maakt niet uit welke provider je hebt.

Dat fixen is al veel moeilijker... Je kan een storingsmelding doen en dan gaat KPN een lijnmeting
verrrichten. Helaas betekent dat meestal dat je vanuit de centrale gedowngrade wordt door Speedlinq naar bv. 12 of 8 Mbit. Daar zit je ook niet op te wachten, lijkt me.
Je zou ook kunnen proberen om je ADSL signaal op het andere aderpaar te laten zetten
(geel/wit meen ik). Dat kan alleen KPN in opdracht van Speedlinq doen. Maar daar zijn ook geen
garanties voor dat het beter wordt, misschien zelfs slechter.
Ja ik kan niet anders dan het hiermee eens zijn. Logisch verhaal.
Volkert schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:44:
[...]

Tja, als ik de slider naar boven zet (18dB) houd ik 4200 kbps over en reset hij meestal nog één keertje inderdaad 's nachts. Daarna blijft hij dagenlang doorgaan zonder resets.

Volgens mij heeft dit alles met Speedlinq te maken. Op mijn tweede aderpaar heb ik nu sinds ruim een week Telfort en die kan wél gewoon op 7200 kbps stabiel blijven zonder enige reset of DNS die uitvalt.

Heb overigens ook gedacht over kabel, maar Casema is zoveel duurder, 47,95 voor 8000 kbps (netto) en 69,95 voor 15000 kbps (netto). Wordt me toch iets te gortig in vergelijking met die 19,95 van Telfort. En nogmaals: Tot nu toe draait Telfort beter dan Speedlinq ooit gedraaid heeft de afgelopen 11 maanden.
Ja das dan wel weer apart dat het bij een andere provider wel goed gaat... waar zit dat dan in? Ben je ook van lijn provider geswitched soms? bbned => kpn?

Anyway, een vriend van mij werkt bij speedlinq (altijd handig)...dus hem vanochtend gevraagd of hij wat kon doen. Hij heeft wat ding lopen checken en mij geadviseerd naar 12Mbit te gaan. Dus sinds vanmiddag zit ik op 12Mbit. De "errored seconds" zijn er niet meer en de CRC errors zijn van +/- 90.000 naar 32 gegaan, nogal een verschilletje :o Het lijkt erop dat het nu wel stabiel is, maar uiteraard moet daar even wat tijd overheen gaan.
Wel matig dat ik die snelheid kwijt ben, maar aan de andere kant..wat heb ik eraan als die lijn steeds plat gaat. Ik draai vooral servers en online gamen dus het moet gewoon stabiel zijn.

• cornfed99111
Volkert schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:18:
[...]

Lijkt me niet. De download attenuation is zowel op paar 1 als op paar 2 precies 39.5 dB.
Lijkt me wel. Beide aderparen zijn even lang. Dus dezelfde download attenuation dus. Het zit zo:
Je hebt wel meerdere draden in je bundel die naar de centrale lopen. Daar worden maar 2 aderparen gebruikt. Fysiek andere draden dus. In jouw geval is een duidelijke kwaliteitsverschil. Waarom dat
zo is, is heel moeilijk te zeggen. Er zijn namelijk heel veel mogelijke storingsbronnen. Dat is ook
weer de reden dat sommige gebruikers met een slechte kwaliteit lijn blijven zitten, zelfs na controle's
van KPN en lijnmetingen e.d.

• Volkert
cornfed99111 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:38:
[...]
In jouw geval is een duidelijke kwaliteitsverschil. Waarom dat zo is, is heel moeilijk te zeggen. Er zijn namelijk heel veel mogelijke storingsbronnen.
Vaag verhaal hoor. De lijnen gaan van hetzelfde punt A naar hetzelfde punt B. Technisch identiek met dezelfde eigenschappen, wat ook aan de demping te zien is. Een slechte verbinding op aderpaar 1 zou onherroepelijk geleid hebben tot een veel hogere demping én het niet stabiel blijven op die lagere snelheid. Dus ik blijf erbij dat er géén kwaliteitsverschil is tussen de 2 paren.

En de afgelopen 11 maanden heb ik in dit forum wel heel veel mensen met klapperende lijnen bij Speedlinq voorbij zien komen, iets dat je bij andere providers eigenlijk niet of nauwelijks hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volkert schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:17:
[...]

En de afgelopen 11 maanden heb ik in dit forum wel heel veel mensen met klapperende lijnen bij Speedlinq voorbij zien komen, iets dat je bij andere providers eigenlijk niet of nauwelijks hoort.
Heb nu al een week lang last van een klapperende lijn. Speedlinq weet het aan mn modem, de firmware van mn nieuwe modem en uiteindelijk de lengte van me telefoonkabel.

Ik heb nu 3 modems getest en 1 meter kabel en nog heb ik hetzelfde probleem. Vanavond weer gebeld, dat dit toch echt niet aan mij ligt. Dus wederom is er een service ticket geopend.

Wist deze jongen mij nog te vertellen dat bij de 1e serviceticket mn download-snelheid gehalveerd was om te zien ofdat de lijn wat stabieler zou worden, zonder dat ik het wist en zo staat ie nu nog geconfigureerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Anoniem: 100197 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:20:
Vanavond weer gebeld, dat dit toch echt niet aan mij ligt. Dus wederom is er een service ticket geopend.
Ik weet precies hoe je je voelt.

Mijn advies is en blijft: Zing de minimale contractsperiode uit op die lage doch stabiele snelheid, bel niet meer (kost je alleen tijd, geld en frustratie) en ga op zoek naar een provider met een betere reputatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226221 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:14:
<heel verhaal> Sinds die tijd geen problemen meer gehad. Zou dit nou toeval geweest zijn, of heeft de veoh software inderdaad de boel dwarsgezeten?
Hmm, kennelijk toeval geweest... Donderdagavond weer pakweg tussen half 8 en half 11 geen internet gehad. Na half 11 gewoon weer verbinding, zonder dat ik in die tussentijd iets ondernomen heb. Gisterenavond was ik niet thuis, dus ik weet niet hoe het toen gegaan is.

Het lijkt erop dat er iets dicht trekt tijdens piekuren, maar wat ??? Ik vraag me dit vooral af, omdat ik een overstap in gedachten heb, maar me nu afvraag of ik dan niet de kans loop om met hetzelfde probleem te blijven zitten. Ik draai op BBNed en heb mijn modem (CJ 816-2p) in bridged mode staan, met de nieuwste firmware, van de Allied Data site. Zou het wat uitmaken als ik een (Speedlinq of een ander) abonnement over KPN zou nemen (BabyXL hebben we hier niet...) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdesign
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik heb hier een probleem met de uitgaande mail.
Alle email die wij hier versturen naar Planet/WXS adressen komt niet aan, maar we krijgen ook geen foutmelding van hun mailserver. We verzenden de mail gewoon vanaf Speedlinq SMTP, en ten overvloede hebben dit nog eens uitgeprobeerd door een email naar het werk van mijn pa te sturen, en hij heeft direct daarna op zijn werk de email gecheckt, maar niks hoor. :(
Dit is een best wel vervelend probleem, omdat mijn moeder met haar eigen webwinkel regelmatig bestellingen van Planet abbonees krijgt.

Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hoi

Hier net abbo 6016/768 + tel. via kpn (met behoud van eigen lijn en tel.nr.) afgesloten. 8)7
Ik heb voor single pc viop modem gekozen 20.00 euries.
Heeft hier iemand enig idee welk modem merk/type ik nu krijg? :?

Thanks for reply.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdesign
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-02-2024
Supertip schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:30:
Hoi

Hier net abbo 6016/768 + tel. via kpn (met behoud van eigen lijn en tel.nr.) afgesloten. 8)7
Ik heb voor single pc viop modem gekozen 20.00 euries.
Heeft hier iemand enig idee welk modem merk/type ik nu krijg? :?

Thanks for reply.
Waarschijnelijk een Speedtouch 706

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sinds enkele weken is mijn abbo 20mb gedaald naar 8mb

haalde eerst met test bestand 1.9mb/sec
nu nog maar 800kb/sec

weet iemand waar dat aan kan liggen er is in mijn configuratie niets veranderd

@driel24 ik heb vandaag de rekening voor het bellen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:04
Anoniem: 156697 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:19:

nu nog maar 800kb/sec

@driel24 ik heb vandaag de rekening voor het bellen gehad
Waarschijnlijk ben je gewoon teruggezet naar 8Mbit en krijg je te horen dat dit vanwege technische redenen zo gedaan is. Het terugzetten naar 20Mbit kan heel veel moeite kosten. Ik heb 1 dag 20Mbit gehad ik kon downloaden met een hoge snelheid rond de 2MB/s en ze hebben mij ook op de 8Mbit gezet wegens technische redenen. Ze zeggen dat ik te dicht bij de centrale zit en dat het modem dan niet goed de singalen aankan of ze moeten het singaal zachter maken maar dan kunnen de mensen verderop door het zwakke singaal hun snelheid niet halen. Ik vind het een stom verhaal.

Meest domme is modem traint in op 8Mbit maar download gemiddeld rond de 1,2MB/s soms 1,3MB/s. Dus ik hou me mond wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156697 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:19:

nu nog maar 800kb/sec

na het resetten van mijn modem heb ik mijn oude snelheid weer terug
8)7 volgende keer zal ik eerst alle opties proberen voordat ik ga klagen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Cave_Boy schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:27:
Meest domme is modem traint in op 8Mbit maar download gemiddeld rond de 1,2MB/s soms 1,3MB/s. Dus ik hou me mond wel.
Dat is inderdaad zo dom dat ik het niet geloof.

Bij een intrainsnelheid van 8000 kbps kom je namelijk ECHT niet boven de 850 kByte/s.

Daar durf ik een behoorlijke weddenschap op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239836 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:59:
cornfed99111 schreef:
probeer dit eens....
@ adslbel

Probeer dit eens:
4. type "saveall"

Bij voorbaat dank..
In plaats van "voice config digitrelay=inband" moet je "voice config digitrelay=auto" typen, voor de rest dezelfde stappen nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
mcdesign schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:45:
[...]

Waarschijnelijk een Speedtouch 706
Hummmm op de site van speedtouch staan alleen maar 706-WL. ploink :9
Of hebben ze nog wat oude ST706´sen op de plank liggen? zonder WL :?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inty schreef:

In plaats van "voice config digitrelay=inband" moet je "voice config digitrelay=auto" typen, voor de rest dezelfde stappen nemen.

Thanks inty!
Dit werkt. He he eindelijk alles goed ingesteld voor Voip/Mailbox met de ST706. :*)

Doe dus het het volgende voor anderen met een ST(706)
2. Gebruik de configurator (nu V15) ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
voice config digitrelay=auto
saveall
system reboot

Prettige Jaarwisseling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Anoniem: 226147 schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:26:
[...]

In plaats van "voice config digitrelay=inband" moet je "voice config digitrelay=auto" typen, voor de rest dezelfde stappen nemen. :)
Ik kan nu inderdaad ook eindelijk in m'n voicemail menu komen. Echter, als ik mijn eigen welkomstboodschap wil inspreken dan dien ik de # toets in te drukken als ik klaar ben. Het probleem is dat de voicemailcentrale niet op deze toets reageert (op de rest wel.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226221 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 09:52:

Het lijkt erop dat er iets dicht trekt tijdens piekuren, maar wat ??? Ik vraag me dit vooral af, omdat ik een overstap in gedachten heb, maar me nu afvraag of ik dan niet de kans loop om met hetzelfde probleem te blijven zitten. Ik draai op BBNed en heb mijn modem (CJ 816-2p) in bridged mode staan, met de nieuwste firmware, van de Allied Data site. Zou het wat uitmaken als ik een (Speedlinq of een ander) abonnement over KPN zou nemen (BabyXL hebben we hier niet...) ?
Iemand suggesties waar dit in zou kunnen zitten, dat ik zo tussen half 8 en half 11 vrijwel geen internet heb? Ik snap dat op basis van deze info niet HET antwoord gegeven kan worden, maar ik zou het al heel fijn vinden om een idee te hebben van mogelijke oorzaken. Ik ben IT-er, maar ondanks dat ik 3 topics met ervaringen bijhoud, weet ik nog te weinig van ADSL om mijn eigen situatie te kunnen beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Anoniem: 226221 schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:15:
[...]
Iemand suggesties waar dit in zou kunnen zitten, dat ik zo tussen half 8 en half 11 vrijwel geen internet heb? Ik snap dat op basis van deze info niet HET antwoord gegeven kan worden, maar ik zou het al heel fijn vinden om een idee te hebben van mogelijke oorzaken. Ik ben IT-er, maar ondanks dat ik 3 topics met ervaringen bijhoud, weet ik nog te weinig van ADSL om mijn eigen situatie te kunnen beoordelen.
Ik ben ook IT-er en zoals al eerder aangegeven is het een heel vervelend probleem dat eigenlijk alleen veel bij Speedlinq gebruikers lijkt voor te komen.

Nu na bijna een jaar houd ik het erop dat het digitale signaal van Speedlinq niet lekker door de analoge modem-modem verbinding wil tijdens piek-uren (bij mij tussen 17 en 22 uur). Niet lekker in die zin, dat er dusdanig veel fouten gegenereerd worden waardoor er een re-train uitgevoerd wordt. Met een beetje pech blijf je dan urenlang in een cirkel hangen met al het gezeur van dien.

De enige praktische oplossing is gebruik te maken van een modem dat tweakable is met DMT, waardoor de Signal to Noise Ratio Margin op te schroeven is naar 15-18 dB (i.p.v. 6-7 wat normaal is) waardoor je downloadsnelheid 20-40% daalt maar de lijn wel gedurende de gehele dag redelijk stabiel blijft.

Dus mijn tip naar alle Speedlinq gebruiker met een klapperende lijn is: Tweak je modem met DMT als dat mogelijk is, en als dat niet lukt, koop dan een tweakable modem voor weinig op Marktplaats (zoals een Speedtouch 706, 716, 780, 546 etc) en gebruik dat totdat je Speedlinq contract is afgelopen.

http://dmt.mhilfe.de/

# DMT v7.35 - Windows2000/XP/Vista - Windows95/98/ME

Speedtouch 516 536 546 585 608 706 716 780

Ik moet nog 2 maandjes Speedlinq uitzingen, maar heb ondertussen sinds 2 weken dus Telfort op mijn tweede aderpaar. Met Telfort heb ik dezelfde lijndemping/intrainsnelheid maar tot nu toe nog geen enkele dropout gehad. Het kan blijkbaar dus allemaal wel, alleen heb ik dat bij Speedlinq helaas niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schweino schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:45:
[...]

Ik kan nu inderdaad ook eindelijk in m'n voicemail menu komen. Echter, als ik mijn eigen welkomstboodschap wil inspreken dan dien ik de # toets in te drukken als ik klaar ben. Het probleem is dat de voicemailcentrale niet op deze toets reageert (op de rest wel.....)
Ook al met een andere telefoon geprobeerd?, misschien is het # knopje kapot / het reageert slecht, aangezien alle andere knopjes wel geregistreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
heb 4 telefoons geprobeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Yeah, Speedlinq ligt er weer helemaal uit.

De (teruggeschroefde) connectie ligt er wel, maar hij doet gewoon niks, ook niet met andere DNS servers :S

DSL Connection

View more...

Uptime: 0 days, 1:53:44
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 4.643
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 82,32 / 2,29
Internet Connection OK
Internet

View more...

Type: ETHoA
Uptime: 0 days, 2:06:56
IP Address: 89.220.xx.yy
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 538,10 / 27,89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244687

Hallo allemaal,

Fijn hoor dat Speedlinq... Weet niet hoeveel dagen ik al kwijt ben geweest maar het blijft ellende!
Heb een aantal problemen:

1. Telefonie werkt soms wel/soms niet
2. Netwerk valt soms spontaan weg. Is niet te voorspellen wanneer.
3. Router (Speedtouch 780WL) is niet te bereiken, daardoor het hele netwerk niet bereikbaar
4. Internet is zeer traag, startpagina.nl oproepen duurt soms halve tot hele minuut!!

Ik heb 3 pc's draadloos aan de router gekoppeld. Vandaag met DMT de SNRM teruggeschroefd, staat nu op 15,5 dB, het maximum mogelijke. Ga wel is kijken of dit werkt.
De helpdesk hoef ik niet te bellen, die kunnen geen fatsoenlijk antwoord geven, ben al aantal tientallen euroos kwijt aan het bellen. En nog geen oplossing...

Hebben meer mensen het probleem dat ze hun router niet kunnen pingen of heel langzaam? Als ik mijn router ping dan staan er tijden tussen van tussen de 20 en 10000 milliseconden! Kunnen mensen hier iets over zeggen? Is dit normaal? Hebben anderen dit ook?

Alvast bedankt voor de reacties!

P.s. ik heb Speedlinq Comfort 6mb met bellen via KPN netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Het is zover!!! Je kan geen abonnement meer bestellen bij Speedlinq...R.I.P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
cornfed99111 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:26:
Misschien zagen ze zelf ook wel in dat het behoorlijk kansloos aan het worden is na zovele ernstige klachten. Ik heb in ieder geval nog mijn oude 89.220.xx.yy Speedlinq IP-adres, dus waarschijnlijk is voorlopig alleen de naam veranderd en ligt die rotte apparatuur van legacy-Speedlinq er nog.

Erg leuk is trouwens ook de #1 meest gemelde storing (dat wisten we nog niet namelijk):

Continu wegvallen verbinding (klapperen)

Speedlinq levert zeer snelle ADSL verbindingen. De upload snelheid van de meeste abonnementen is 1024 kbps.
Dit is de meest maximale upload snelheid die mogelijk is bij een ADSL verbinding. Om deze snelheid te kunnen behalen, worden de lijn en het netwerk als het ware compleet “open” gezet. Voordeel is dat hierdoor de hoogst haalbare ADSL snelheid mogelijk is. Een minder gunstige bijkomstigheid is dat de verbinding hierdoor iets minder stabiel kan zijn waardoor de verbinding met regelmaat opnieuw wordt opgezet. Hierdoor lijkt het of de verbinding continu wegvalt.

Vanaf begin dit jaar maken de netwerkleveranciers en Speedlinq aanpassingen in het ADSL netwerk waardoor de verbindingen met een maximale upload snelheid van 1024 kbps stabieler zullen worden. Hierdoor zal het risico dat de verbinding continu opnieuw wordt opgezet sterk gereduceerd zijn. In de loop van februari zullen alle bestaande verbindingen dit zogenaamde stabiel profiel geschakeld zijn. Nieuwe ADSL aanvragen worden standaard geleverd met het nieuwe stabiele profiel.

Indien je nog steeds problemen hebt met het continu opnieuw opzetten van de verbinding verzoeken wij je contact op te nemen met de Technische Helpdesk (0900 - 7733354). Zij kunnen dan in overleg met de netwerkleverancier besluiten om de verbinding te voorzien van nog een stabieler profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cornfed99111 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:26:
Zitten hier verder nog (vervelende) consequenties aan verbonden voor bestaande speedlinq abonnees. Btw ze waren eerder toch al overgenomen door KPN of is Telfort onderdeel van KPN??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Anoniem: 198824 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:24:
[...]

Zitten hier verder nog (vervelende) consequenties aan verbonden voor bestaande speedlinq abonnees. Btw ze waren eerder toch al overgenomen door KPN of is Telfort onderdeel van KPN??
Nee, bestaande contracten blijven hetzelfde.
Speedlinq en Telfort zijn al een tijdje eigendom van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Vind het wel hoopgevend dat ze zeggen iets te gaan doen aan de klapperende lijn, waar ik sinds dat ik 20Mb heb, last van heb. Ben benieuwd hoe dat er voor staat in Februari
Hoop verder dat het mogelijk wordt (netals bij 12move) over te stappen naar Telfort 20Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Windstorm schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 01:38:
Vind het wel hoopgevend dat ze zeggen iets te gaan doen aan de klapperende lijn, waar ik sinds dat ik 20Mb heb, last van heb. Ben benieuwd hoe dat er voor staat in Februari
Hoop verder dat het mogelijk wordt (netals bij 12move) over te stappen naar Telfort 20Mb
Wat gaan ze doen dan? Ze kunnen volgens alleen je profiel omlaag schroeven naar 8 Mbit/s o.i.d. (waardoor je Signaal/Ruis Verhouding Marge stijgt) en dan maar hopen dat het beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55
Ik heb ook met speedlinq gebeld vanwege mijn klapperende verbinding (via BabyXL netwerk) en ze vrezen dat ze er niks aan kunnen doen. Ik zit op ruim 4 km van de centrale, wat een demping van 56,5dB veroorzaakt. Zelfs als ik de dB marge maximaal zet met de DMT tool klapt die er nog een paar keer per uur uit :(

Ik merk ook dat dit klapperen juist gebeurd op de drukkere tijden ( lees in de avond), maar de speedlinq helpdesk heeft hier geen verklaring voor.

Ik moet zeggen dat ik er een beetje moe van word. Gezien ik een schotel heb voor televisie is een abbonement via de kabel niet echt een optie, maar ik betwijfel of een ADSL verbinding via een andere provider stabieler is. De koperverbinding van de wijkcentrale blijft tenslotte hetzelfde :'(
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste