[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:
  • 115.959 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
Unicron schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:19:
..., maar ik betwijfel of een ADSL verbinding via een andere provider stabieler is. De koperverbinding van de wijkcentrale blijft tenslotte hetzelfde :'(
Bravo. Heel weinig mensen schijnen zich dat te realiseren. Het heet ook niet voor niets een Internet Service Provider. Ze leveren de service. De achterliggende techniek ligt vaak (zoals bij Speedlinq) in het beheer van een andere partij die voor veel providers dezelfde is. En dat koperlijntje is dus van KPN en is bij alle DSL providers hetzelfde. Enige wat je kunt doen is een abo nemen met een hele lage snelheid. Dat zou misschien kunnen helpen, maar het blijft moeilijk op 4 km afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
trolleystad schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:41:
Bravo. Heel weinig mensen schijnen zich dat te realiseren.
Realiseren heeft met realiteit te maken, en het feit blijft dat Speedlinq bij mij op aderpaar 1 zwaar klote draait en Telfort op aderpaar 2 als een zonnetje zonder ene resync. Beide aderparen zitten in dezelfde mantel, hebben een demping van 39,5 dB en trainen in rond de 7,5 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Unicron schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:19:
Zelfs als ik de dB marge maximaal zet met de DMT tool klapt die er nog een paar keer per uur uit :(
Heb je hem ook al op ADSL1 gezet, dat kan de stabiliteit ook nog wat ten goed komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Volkert schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:30:
[...]

Realiseren heeft met realiteit te maken, en het feit blijft dat Speedlinq bij mij op aderpaar 1 zwaar klote draait en Telfort op aderpaar 2 als een zonnetje zonder ene resync. Beide aderparen zitten in dezelfde mantel, hebben een demping van 39,5 dB en trainen in rond de 7,5 Mbit/s.
En jouw realistische conclusie is dat de oorzaak bij Speedlinq ligt? Hmmm...

Volgens mij heb je ergens een kabelbreuk of een slechte bevestiging in een wijkkast of in de
centrale. Of de isolatie is ergens beschadigd en je hebt last van vocht in je bundel.
Of er was ergens ooit in je leiding naar de centrale een kabelbreuk en de monteur had toen hij
jouw leiding repareerde z'n bril effe niet op.

[ Voor 9% gewijzigd door cornfed99111 op 03-01-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
cornfed99111 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:09:En jouw realistische conclusie is dat de oorzaak bij Speedlinq ligt? Hmmm...
Als ik de 96 reviews over Speedlinq zo eens nalees wel, ja:

http://www.start12.nl/ads...speedlinq_788_review.html
cornfed99111 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:09:Volgens mij heb je ergens een kabelbreuk of een slechte bevestiging in een wijkkast of in de centrale. Of de isolatie is ergens beschadigd en je hebt last van vocht in je bundel.
Of er was ergens ooit in je leiding naar de centrale een kabelbreuk en de monteur had toen hij jouw leiding repareerde z'n bril effe niet op.
Ik val in herhaling: Dan zou de demping toch VEEL hoger zijn dan op paar 2? Dus je verhaal klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Volkert schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:30:
[...]

Beide over hetzelfde DSL netwerk (zelfde telco)? Met dezelfde modem en beide hetzelfde lijntype (annexA)? Dan is je ene ader beter dan de andere.

Als het twee verschillende combinaties zijn aan beide kanten van de lijn zegt het niets. Misschien dat de ene modem beter samenwerkt met de apparatuur van de ene ADSL netwerk aanbieder (telco) of dat op die lijnlengte de apparatuur van de ene wat beter werkt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
bjck schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:41:
Beide over hetzelfde DSL netwerk (zelfde telco)? Met dezelfde modem en beide hetzelfde lijntype (annexA)? Dan is je ene ader beter dan de andere.
Allebei 992.3 Annex A

Speedlinq loopt over KPN Netwerk, althans dat heb ik destijds zo aangevraagd

Telfort loopt denk ik over het Tiscali/BabyXL netwerk, maar ik kan dat nergens checken voor zover ik weet
bjck schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:41:
Als het twee verschillende combinaties zijn aan beide kanten van de lijn zegt het niets. Misschien dat de ene modem beter samenwerkt met de apparatuur van de ene ADSL netwerk aanbieder (telco) of dat op die lijnlengte de apparatuur van de ene wat beter werkt.
Dat maakt niet uit. Alles kruislings aangesloten gehad en dezelfde waarden waargenomen.

Telfort werkt uitstekend samen met het Speedlinq Speedtouch 716v5 WL modem

Speedlinq werkt overdag met het Telfort ZyXEL P2602R-D1A modem, 's avonds krijgt hij hem helemaal niet omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:04
cornfed99111 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 01:13:
[...]

Nee, bestaande contracten blijven hetzelfde.
Speedlinq en Telfort zijn al een tijdje eigendom van KPN.
Submitje Webwereld: http://www.webwereld.nl/a...ook-telfort-internet.html

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Volkert schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:51:
[...]

Allebei 992.3 Annex A

Speedlinq loopt over KPN Netwerk, althans dat heb ik destijds zo aangevraagd

Telfort loopt denk ik over het Tiscali/BabyXL netwerk, maar ik kan dat nergens checken voor zover ik weet
Telfort loopt over het Tiscali/BaByXL netwerk, mits dat daar beschikbaar is. Als dat niet het geval is ook via KPN. Zou het Tiscali/BaByXL zijn zou je G992.5 moeten zien ook, tenzij je lijn monsterlijk lang is kan het G992.3 worden door de keuze van je modem op de lijn zelf.
[...]

Dat maakt niet uit. Alles kruislings aangesloten gehad en dezelfde waarden waargenomen.

Telfort werkt uitstekend samen met het Speedlinq Speedtouch 716v5 WL modem

Speedlinq werkt overdag met het Telfort ZyXEL P2602R-D1A modem, 's avonds krijgt hij hem helemaal niet omhoog :)
Met je Speedtouch kan je de remote chipset vendor zien. Op het KPN netwerk zou dat ALCB of BDCM moeten zijn. Als je lijn via Telfort op het Tiscali/BaByXL netwerk is aangesloten zou je GSPN zien staan.
Je kan in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Heb je hem ook al op ADSL1 gezet, dat kan de stabiliteit ook nog wat ten goed komen?
Is dat technisch mogelijk?
Telfort loopt over het Tiscali/BaByXL netwerk, mits dat daar beschikbaar is. Als dat niet het geval is ook via KPN. Zou het Tiscali/BaByXL zijn zou je G992.5 moeten zien ook, tenzij je lijn monsterlijk lang is kan het G992.3 worden door de keuze van je modem op de lijn zelf.
Monsterlijk lange verbinding meldt.

Ik heb een afstand van ruim 4km tot de centrale en volgens DMT is de verbinding een: G992.5 Annex A ADSL 2+ interleaved path (11)

Ondanks dat ik de SNRM marge maximaal heb staan (17dB), waardoor er van mijn 4mbit, maar 2mbit overblijft klapt die er nog een aantal keer per uur uit (zeker in de avonduren :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Unicron schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 18:54:
[...]

Is dat technisch mogelijk?

[...]

Monsterlijk lange verbinding meldt.

Ik heb een afstand van ruim 4km tot de centrale en volgens DMT is de verbinding een: G992.5 Annex A ADSL 2+ interleaved path (11)

Ondanks dat ik de SNRM marge maximaal heb staan (17dB), waardoor er van mijn 4mbit, maar 2mbit overblijft klapt die er nog een aantal keer per uur uit (zeker in de avonduren :( )
Een enorm ruime margin op je downstream is niet altijd de oplossing, zeker als daar het probleem niet ligt. Als je een aansluitfout hebt gemaakt of er is iets mis met de lijn of je modem combinatie met het netwerk (apparatuur) van de ADSL netwerk aanbieder is niet de beste op zo'n lange lijn helpt het niet altijd.

Zitten de errors (CRC foute) wel op de downstream? Als ze op de upstream zitten en daar het probleem veroorzaken helpt je margin verhogen op je downstream niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Tuurlijk, gewoon even op ADSL1 zetten. Is gratis en zonder risico's. Wordt het slechter (wat ik niet verwacht) dan zet je de boel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
bjck schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:26:
Met je Speedtouch kan je de remote chipset vendor zien. Op het KPN netwerk zou dat ALCB of BDCM moeten zijn. Als je lijn via Telfort op het Tiscali/BaByXL netwerk is aangesloten zou je GSPN zien staan
Dat is wel een goeie.

Voor Speedlinq/KPN is het zeker Broadcom, voor Telfort zou ik het even moeten testen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Volkert schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:27:
[...]

Tuurlijk, gewoon even op ADSL1 zetten. Is gratis en zonder risico's. Wordt het slechter (wat ik niet verwacht) dan zet je de boel weer terug.
Ik heb het inderdaad geprobeerd en ADSL 1 werk idd. De modem traint iets hoger in en de verzwakking op de downstream verbinding is nu 54dB ipv 56.5dB, iets beter dus.

Ik heb nog niet heel lang getest, maar de verbinding lijkt stabieler te zijn. Tot nu toe (2uur) geen drops van de verbinding
Een enorm ruime margin op je downstream is niet altijd de oplossing, zeker als daar het probleem niet ligt. Als je een aansluitfout hebt gemaakt of er is iets mis met de lijn of je modem combinatie met het netwerk (apparatuur) van de ADSL netwerk aanbieder is niet de beste op zo'n lange lijn helpt het niet altijd.

Zitten de errors (CRC foute) wel op de downstream? Als ze op de upstream zitten en daar het probleem veroorzaken helpt je margin verhogen op je downstream niet natuurlijk.
Op dit moment heb ik zowel CRC fouten op de up als downstream, maar gisteren heb ik de stroom van de modem gehad en dus kan ik helaas niet heel ver terugkijken.

[ Voor 38% gewijzigd door Unicron op 03-01-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
Ik vind het eerlijk gezegd een grof schandaal dat ik op webwereld.nl moet lezen dat ik nu ineens een Telfort abbo heb in plaats van Speedlinq. Kunnen ze *#&% niet eens even een briefje rondsturen? Of een e-mailtje?
Dat ik het uit de pers moet lezen vind ik eeeeeecht slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
basduijn schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 22:26:
Ik vind het eerlijk gezegd een grof schandaal dat ik op webwereld.nl moet lezen dat ik nu ineens een Telfort abbo heb in plaats van Speedlinq. Kunnen ze *#&% niet eens even een briefje rondsturen? Of een e-mailtje?
Je hebt nog steeds een speedlinq abo hoor. Er komt heus wel een brief als je echt overgezet gaat worden. Kijk maar naar je hostname. Zodra daar Telfort staat ben je overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaande speedlinq contracten blijven GEHEEL onveranderd, en schandaal? |:( , het is maar waar je je druk over maakt O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Het staat al op hun site?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 22:49:
[...]

Bestaande speedlinq contracten blijven GEHEEL onveranderd, en schandaal? |:( , het is maar waar je je druk over maakt O-)
Leuk ik heb op de 29e nog een abbo voor een jaar afgesloten, maar hopen dat ik niet in een overnamechaos terecht kom.
Ik wist echt niet dat het overging in Telfort. |:(
wel al bevestiging binnen dat de 89€ voor het modem al afgeschreven wordt.
Duimen jullie mee??? _/-\o_

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:22:
inty schreef:

In plaats van "voice config digitrelay=inband" moet je "voice config digitrelay=auto" typen, voor de rest dezelfde stappen nemen.

Thanks inty!
Dit werkt. He he eindelijk alles goed ingesteld voor Voip/Mailbox met de ST706. :*)

Doe dus het het volgende voor anderen met een ST(706)
1. download en flash de nieuwste firmware van de speedtouch site ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html )(voordat je flashed altijd eerst de factory defaults laden)
2. Gebruik de configurator (nu V15) ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
connection unbind application=SIP port=5060
connection bind application=SIP port=38383
service system modify name=VOIP_SIP port=38383
voice config digitrelay=auto
saveall
system reboot

Prettige Jaarwisseling!
Bij mijn vorige modem 706wl was op bovenstaande manier het probleem opgelost van éénzijdig telefoonverkeer. Nu heb ik een nieuw modem 780wl, maar deze heeft een andere kwaal. Wanneer ik de telefoon op het modem aansluit ben ik alleen nog maar bereikbaar op het Speedlinqnummer.

De telefoongesprekken naar het KPN nummer gaan verloren, tenzij ik een tweede telefoon op de splitter aansluit.

Dit was bij de 706 geen probleem, deze luste de inkomende gesprekken naar KPN gewoon door.
Heeft iemand heer een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Dit is de status met default instellingen 's ochtends om half 9.

Speedlinq (Broadcom):

Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/7443/speedlinqsp9.jpg
Telfort (ook Broadcom):

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/2659/telfortgm4.jpg
Eigenlijk erg weinig verschil als je het mij zo vraagt. Het Telfort signaal ziet er wel ietsje strakker uit.

Hamvraag blijft: Waarom knalt die Speedlinq lijn er dan iedere avond uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 08:50:
Het aderpaar waar speedlinq over draait is naar de klote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 08:28:
[...]

Bij mijn vorige modem 706wl was op bovenstaande manier het probleem opgelost van éénzijdig telefoonverkeer. Nu heb ik een nieuw modem 780wl, maar deze heeft een andere kwaal. Wanneer ik de telefoon op het modem aansluit ben ik alleen nog maar bereikbaar op het Speedlinqnummer.

De telefoongesprekken naar het KPN nummer gaan verloren, tenzij ik een tweede telefoon op de splitter aansluit.

Dit was bij de 706 geen probleem, deze luste de inkomende gesprekken naar KPN gewoon door.
Controleer even voor de zekerheid of je een kabeltje hebt lopen vanaf het "phone" poortje op de splitter naar de POTS poort op je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 22:49:
[...]
Nee, dat is niet waar. Ze gaan mij (eerdaags) overzetten naar een Telfort abbo. Ik zal daar nog wel een bericht over krijgen, maar het is natuurlijk absurt dat ik naar www.webwereld.nl surf en daar lees dat Speedlinq overgezet is naar Telfort. Het is ontzettend dom van deze gasten dat ze niet eens even de moeite nemen om een briefje of een e-mailtje rond te sturen. DAT is nou de klantvriendelijkheid van Speedlinq als bedrijf. Ach, als de klant vragen heeft dan belt ie wel voor 70 cent per minuut.
Oh ja, da's waar. Die heb ik standaard als startpagina... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hoe "snel" is de terugbetaling van de actie's, ik betaal nu opzich een hoop vooruit en de voucher is ontvangen maar mijn idee was dat ze wel binnen 6 weken begonnen met overmaken.
En ik ben al bang dat ik het extratje -als in een ipod-mini- wel op mijn buik kan schrijven. :(

Zijn er hier misschien meer mensen in die in november een xtra-bbned abonnement opgeleverd hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:34
basduijn schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:11:
Het is ontzettend dom van deze gasten dat ze niet eens even de moeite nemen om een briefje of een e-mailtje rond te sturen. DAT is nou de klantvriendelijkheid van Speedlinq als bedrijf. Ach, als de klant vragen heeft dan belt ie wel voor 70 cent per minuut.
Klantvriendelijkheid kost geld :) En zoals eerder gezegd: als er wat veranderd horen we dat vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
basduijn schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:11:
[...]
Nee, dat is niet waar. Ze gaan mij (eerdaags) overzetten naar een Telfort abbo.
Nee, je wordt overgezet naar het Telfort netwerk. Je abonnement blijft exact hetzelfde heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:01:
[...]

Controleer even voor de zekerheid of je een kabeltje hebt lopen vanaf het "phone" poortje op de splitter naar de POTS poort op je modem.
Thanks! Had ik inderdaad niet, ook nooit aan gedacht omdat het bij het andere modem niet nodig was. Vreemd dat dit hierbij wel weer moet.

Alleen jammer dat de nummerweergave van het KPN-nummer wel verdwijnt (dit had ik bij de 706 ook), is hier een remedie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
trolleystad schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:38:
Nee, je wordt overgezet naar het Telfort netwerk. Je abonnement blijft exact hetzelfde heb ik begrepen.
Laten we hopen voor 1 maart, dan kan mijn onderzoek afgerond worden, qua of het nu aan de fysieke kabels ligt of aan de verdere apparatuur van Speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:19:
[...]

Thanks! Had ik inderdaad niet, ook nooit aan gedacht omdat het bij het andere modem niet nodig was. Vreemd dat dit hierbij wel weer moet.

Alleen jammer dat de nummerweergave van het KPN-nummer wel verdwijnt (dit had ik bij de 706 ook), is hier een remedie voor?
Nee, komt door de hardware. Is niet met een firmware update op te lossen. Voordat de puls voor "telefoon overgaan" wordt verstuurd wordt eerst het nummer verstuurd. Aangezien het relais pas schakelt bij die 'telefoon overgaan' puls is de nummer info verloren gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Volkert schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 08:50:
Dit is de status met default instellingen 's ochtends om half 9.

Speedlinq (Broadcom):

[afbeelding]
Telfort (ook Broadcom):

[afbeelding]
Eigenlijk erg weinig verschil als je het mij zo vraagt. Het Telfort signaal ziet er wel ietsje strakker uit.

Blijkbaar beide lijnen dus op het KPN ADSL netwerk aangesloten. Dus er is geen Tiscali/BaByXL netwerk dekking op die centrale anders had Telfort je wel daarop aangesloten.

Blijkbaar is je tweede aderpaar gewoon beter van kwaliteit en heeft misschien minder last van naastgelegen verbindingen die de boel verstoren. Dan zou de oplossing zijn om je Speedlinq verbinding in snelheid omlaag te laten brengen naar 6 of 4Mb zodat stabiliteit op die lijn terug komt.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 04-01-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
bjck schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:00:
[...]
Dan zou de oplossing zijn om je Speedlinq verbinding in snelheid omlaag te laten brengen naar 6 of 4Mb zodat stabiliteit op die lijn terug komt.
Dat door Speedlinq terug laten zetten naar 6 Mbit heb ik tot 2 maal toe gevraagd aan de helpdesk (totaal 20 Euro belkosten lichter dus), maar dat is nooit fysiek gebeurd.

Dus dan maar zelf met DMT gaan tweaken totdat ik van het contract af ben (1 maart).

Uiteindelijk lossen mijn problemen zich dus toch wel op, alleen gaat het natuurlijk om het principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Telfort gebruikt wel weer gewoon alle KPN kabels, toch? Dus van de centrale naar mijn huis. Volgens de al bekende ADSL centrale afstandsmeting zit ik namelijk op 760 meter van de centrale, maar toch ben ik nooit verder dan 11mbit/s gekomen. En dat zal dan ook niet veranderen vermoed ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 08:28:
[...]
Dit was bij de 706 geen probleem, deze lustte de inkomende gesprekken naar KPN gewoon door.
De 706 heeft een ingebouwde splitter en de 780 niet. Dat is het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
LCD_viewer schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:35:
Hoe "snel" is de terugbetaling van de actie's, ik betaal nu opzich een hoop vooruit en de voucher is ontvangen maar mijn idee was dat ze wel binnen 6 weken begonnen met overmaken.
En ik ben al bang dat ik het extratje -als in een ipod-mini- wel op mijn buik kan schrijven. :(

Zijn er hier misschien meer mensen in die in november een xtra-bbned abonnement opgeleverd hebben ?
Na ongeveer 3 maanden na aanvang abonnement krijg je het teruggestort.
Voor je I-pod even bellen of een contactformulier invullen op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vanmorgen gebeld:

Als je Speedling via BBNED hebt zal dit ook altijd zo blijven (Komende jaar)
KPN mensen etc gaan wel overgezet worden... in de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

hoe zit het met de start-tik bij bellen bij speedling, bij telfort is die er niet

[ Voor 9% gewijzigd door thalantis op 04-01-2008 16:14 ]

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
thalantis schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:13:
hoe zit het met de start-tik bij bellen bij speedling, bij telfort is die er niet
5 cent per keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Update:

Mijn ouders hadden/hebben 12move ADSL START die dus inmiddels overgegaan is naar Telfort.

Op www.watismijnip.nl zien ze dus nu ook aan de linkerkant: Hostname: 82-168-iii-jjj.ip.telfort.nl

Er gaat dus inderdaad hoogstwaarschijnlijk ook nog wat met de fysieke Speedlinq aansluitingen gebeuren, want nu staat er nog Hostname: h89220xxyyy.dsl.speedlinq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Volkert schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:10:
[...]

Update:

Mijn ouders hadden/hebben 12move ADSL START die dus inmiddels overgegaan is naar Telfort.

Op www.watismijnip.nl zien ze dus nu ook aan de linkerkant: Hostname: 82-168-iii-jjj.ip.telfort.nl

Er gaat dus inderdaad hoogstwaarschijnlijk ook nog wat met de fysieke Speedlinq aansluitingen gebeuren, want nu staat er nog Hostname: h89220xxyyy.dsl.speedlinq.nl
De hostname heeft niks te maken met een fysieke aansluiting, je blijft op hetzelfde DSL netwerk, alleen verander je van virtueel netwerk. Er gaat geen monteur naar de centrale. Je modem ziet alleen ineens dat ie geen IP adres meer heeft en vraagt een nieuwe aan. Vanaf dat moment ben je over. DSL verbinding blijft volgens mij in stand, maar dat weet ik niet 100% zeker. Kan zijn dat ze die toch voor de zekerheid opnieuw laten intrainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:22:
[...]

Nee, komt door de hardware. Is niet met een firmware update op te lossen. Voordat de puls voor "telefoon overgaan" wordt verstuurd wordt eerst het nummer verstuurd. Aangezien het relais pas schakelt bij die 'telefoon overgaan' puls is de nummer info verloren gegaan.
Is er wellicht een modem waarbij de nummerinformatie wel wordt behouden? Voor Speedlinq had ik de livebox van Wanadoo (Sagem) en daar was dit geen probleem. Heeft iemand een goed alternatief? Ik zat te denken aan de Fritzbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:04
Er staat een vrij redelijke faq over de migratie online imho: http://www.speedlinq-faq....vel=sc&view=list&mc_id=53

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Da's een goede!

Het belangrijkste is dus het volgende:

vraag: Wat gebeurt er met mijn ADSL-verbinding van Speedlinq?

antwoord: Om uw Speedlinq-verbinding om te zetten in een Telfort-verbinding zal deze voor een korte periode worden onderbroken. Deze omzetting zal ‘s nachts plaatsvinden. Het gaat om een onderbreking van niet meer dan 15 minuten. Mocht u daarna nog geen verbinding hebben, dan adviseren wij u om het modem uit en aan te zetten. U kunt dat doen met de aan/uit knop achter op het modem. Laat het modem 5 seconden uit staan voordat u het weer aan zet. Het modem zal binnen enkele minuten vanzelf weer verbinding maken.

Let op: Speedlinq zal u persoonlijk schriftelijk berichten wanneer deze omzetting plaats zal vinden.

Hamvraag blijft dus: WANNEER ?!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:15:
[...]

Da's een goede!

Het belangrijkste is dus het volgende:

vraag: Wat gebeurt er met mijn ADSL-verbinding van Speedlinq?

antwoord: Om uw Speedlinq-verbinding om te zetten in een Telfort-verbinding zal deze voor een korte periode worden onderbroken. Deze omzetting zal ‘s nachts plaatsvinden. Het gaat om een onderbreking van niet meer dan 15 minuten. Mocht u daarna nog geen verbinding hebben, dan adviseren wij u om het modem uit en aan te zetten. U kunt dat doen met de aan/uit knop achter op het modem. Laat het modem 5 seconden uit staan voordat u het weer aan zet. Het modem zal binnen enkele minuten vanzelf weer verbinding maken.

Let op: Speedlinq zal u persoonlijk schriftelijk berichten wanneer deze omzetting plaats zal vinden.

Hamvraag blijft dus: WANNEER ?!?!?!
Ehm je geeft zelf al antwoord op je eigen vraag:

afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:31:
[...]
Ehm je geeft zelf al antwoord op je eigen vraag:

afwachten dus.
Hehe, ik dacht meer aan een concrete datum natuurlijk.

Speedlinq heeft ook al 3 weken nodig gehad om "mevrouw" in "de heer" te veranderen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 08:58:
[...]

Het aderpaar waar speedlinq over draait is naar de klote
Volgens mij ligt het gewoon aan speedlinq. Ik had hiervoor Planet met 7mbit. In 4 jaar tijd twee/drie storingen gehad (juist, upgrades :P).

Met Speedlinq ook zo'n 7mbit maar echt een drama..Constant ligt die verbinding er weer uit.

code:
1
2
3
4
5
6
Jan 5 19:26:55  xDSL linestate up (downstream: 7035 kbit/s, 
upstream: 877 kbit/s; output Power Down: 19.0 dBm, 
Up: 13.0 dBm; line Attenuation Down: 34.0 dB, 
Up: 20.5 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 8.0 dB)

Jan 5 19:26:37  xDSL linestate down

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glashelder schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:51:
[...]

Volgens mij ligt het gewoon aan speedlinq. Ik had hiervoor Planet met 7mbit. In 4 jaar tijd twee/drie storingen gehad (juist, upgrades :P).

Met Speedlinq ook zo'n 7mbit maar echt een drama..Constant ligt die verbinding er weer uit.

code:
1
2
3
4
5
6
Jan 5 19:26:55  xDSL linestate up (downstream: 7035 kbit/s, 
upstream: 877 kbit/s; output Power Down: 19.0 dBm, 
Up: 13.0 dBm; line Attenuation Down: 34.0 dB, 
Up: 20.5 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 8.0 dB)

Jan 5 19:26:37  xDSL linestate down
Tja ik blijf er toch nog steeds bij dat het een gare lijn naar de wijkcentrale is.
Hier geen enkele problemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.stougie.eu/~inty/modem-small.jpg

Het modem was voor die 10 dagen al iets van een maand aan één stuk up, maar heb het modem zelf gereboot 10 dagen terug, anders had die al 40 dagen aan 1 stuk up geweest. _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik betaal nu 19,95 per maand voor 8mbit, terwijl je bij telfort 20mbit krijgt. zodra ik ben overgezet even een telefoontje plegen :+ Over de snelheid heb ik niks te klagen, ik krijg de volle 8mibt zonder storingen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

Ik zit hier nu bij mijn oma, en zij heeft speedlinq. Het probleem is alleen dat 's avonds van ongeveer 8 uur tot 11 uur de verbinding eruit ligt. Ik heb zelf het idee dat dan het netwerk van speedlinq eruit ligt, omdat het een piekmoment is. Ik krijg eerst altijd de melding dat de site niet gevonden was, maar na een andere dns ingesteld te hebben krijg ik de melding dat het te lang duurde voor de server om te antwoorden. Hebben meer mensen in Amsterdam hier last van? En denken jullie dat dit met de overgang naar telfort dit over zal zijn?? Het is knap irritant namelijk. NB: ik internet nu over de WLAN van de buren, die werkt nog prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Join the club! Ik ben net weer terug online. Woon overigens niet bepaald in Amsterdam. Er zijn er hier meer die aangeven problemen te hebben tijdens de piekuren. Over de oorzaak zijn de meningen nog wat verdeeld. Ik volg de discussie met belangstelling (en grotendeels in stilte). Ik zou niet durven zeggen of het over zou moeten zijn na de overgang naar telfort. Als gebruik wordt gemaakt van dezelfde apparatuur en bekabeling, lijkt het mij zeer waarschijnlijk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:32:
Join the club! Ik ben net weer terug online. Woon overigens niet bepaald in Amsterdam. Er zijn er hier meer die aangeven problemen te hebben tijdens de piekuren. Over de oorzaak zijn de meningen nog wat verdeeld. Ik volg de discussie met belangstelling (en grotendeels in stilte). Ik zou niet durven zeggen of het over zou moeten zijn na de overgang naar telfort. Als gebruik wordt gemaakt van dezelfde apparatuur en bekabeling, lijkt het mij zeer waarschijnlijk van niet.
Daarom hoop ik ook dat de omzetting Speedlinq-Telfort voor 1 maart gebeurt.

Op aderpaar 2 heb ik namelijk al Telfort, zodat ik dan "stereo-Telfort" heb en alles 1:1 naast elkaar kan leggen.

Momenteel is de Speedlinq lijn redelijk stabiel ("slechts" 4x eruitklappen per etmaal) en de Telfortlijn is er nog nooit uitgeklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

Dus het is dus hopen dat er verbetering komt met de overgang naar telfort. Zo niet, dan ben ik weg bij zit zooitje, het is toch niet meer van deze tijd dat de verbinding er telkens uitklapt. Zo zou het niet horen, en ik snap niet dat er nog een bedrijf bestaat dat zó achterloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
als je op andere fora kijkt van andere ISP zijn deze collectieve lijnklapperijen er niet! Het heeft dus met het netwerk van Speedlinq te maken! Het heeft waarschijnlijk met de hardware van speedlinq die het signaal aan de klant geeft te maken, netals dat er enige weken geleden een massale dhcp-storing was. Kan ik me voorstellen dat er verder bij hun in de hardware nog wat mankementen zitten.
Het Telfort ADSL signaal lijkt wel stabiel te zijn, dus met een overgang naar Telfort, wat normaal gesproken over het tiscali netwerk loopt. Zal het probleem mijn inziens wel verholpen zijn.
Ze geven op hun site ook al aan iets te gaan doen aan het lijnklapperen.
p.s. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat je last hebt van lijnklapper's, maar als je een 20mbit verbinding hebt is de kans het grootst. Bij 2mbit het kleinst. Had eerst 6mbit en had toen nog nergens last van, totdat ik hem omzette naar 20mbit
Continu wegvallen verbinding (klapperen)
Speedlinq levert zeer snelle ADSL verbindingen. De upload snelheid van de meeste abonnementen is 1024 kbps.
Dit is de meest maximale upload snelheid die mogelijk is bij een ADSL verbinding. Om deze snelheid te kunnen behalen, worden de lijn en het netwerk als het ware compleet “open” gezet. Voordeel is dat hierdoor de hoogst haalbare ADSL snelheid mogelijk is. Een minder gunstige bijkomstigheid is dat de verbinding hierdoor iets minder stabiel kan zijn waardoor de verbinding met regelmaat opnieuw wordt opgezet. Hierdoor lijkt het of de verbinding continu wegvalt.

Vanaf begin dit jaar maken de netwerkleveranciers en Speedlinq aanpassingen in het ADSL netwerk waardoor de verbindingen met een maximale upload snelheid van 1024 kbps stabieler zullen worden. Hierdoor zal het risico dat de verbinding continu opnieuw wordt opgezet sterk gereduceerd zijn. In de loop van februari zullen alle bestaande verbindingen dit zogenaamde stabiel profiel geschakeld zijn. Nieuwe ADSL aanvragen worden standaard geleverd met het nieuwe stabiele profiel.

[ Voor 38% gewijzigd door Windstorm op 07-01-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt. Ik ga overstappen.
Overstappen naar Telfort 8)

Ik ga niet wachten totdat ik overgezet ben. Dit heeft voor mij enkele voordelen, namelijk:
  • Hopelijk stabielere verbinding
  • 5 cent per maand goedkoper O-)
  • Geen starttarief met bellen
  • Gratis nieuw modem
  • Goedkopere helpdesk (30ct/m i.p.v. 70ct/m)
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ik er weer een jaar aan vast zit (maar ik heb verwacht toch niet dat er binnen een jaar een goedkoper 20Mb abbo aankomt van wie dan ook) en 14,95 verzendkosten voor een modem, maar dat verdien ik zo terug via marktplaats ;)

Ik ben alleen benieuwd hoe de overgang gaat. Ik zit namelijk tot eind maart aan Speedlinq vast. Als ze mij dus voor die tijd overzetten moeten ze daarna mijn (Telfort) verbinding afsluiten en vervolgens dezelfde verbinding opnieuw aanleggen.

Dat kan vast niet anders dan fout gaan ..... :X

[ Voor 5% gewijzigd door basduijn op 07-01-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

Hi All,

had ook de zoegenaamde klapperlijn nadat ik de firmware update heb uitgevoerd ging het stuk beter later heeft bbned mijn verbinding van 12 mbit terugeschroeft naar 10 mbit (zit op 2 km van centrale) geen problemen meer gehadad bijna 3 weken. Nu nog afwachten hoe het met telfort straks wordt.
Weet iemand wat met de vaste ip adressen gaat gebeuren? behouden wij de toegekende IP of wordt het dynamisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Nu (bij Speedlinq) heb je ook een dynamisch ip adres hoor.
Alleen de reden dat jij elke keer hetzelfde ip adres krijgt is in de DHCP server van Speedlinq geregeld. Dat is bij Telfort hetzelfde volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon57
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09-2023
Zijn deze problemen bij alle SpeedLinqabonnementen?

Ik heb SL (2 Mb, dus niet alleen bij de snellere varianten is het puin) via BBNed en dat is al sinds mei een drama, elke avond (en in het weekend al eerder) valt de verbinding geheel of gedeeltelijk weg. Heb in juli wel 2 maanden abonnementsgeld teruggekregen nadat de problemen "opgelost" waren. Dus niet :( sinds half september is het weer bal.

Ik ga nu toch maar overstappen want ik verwacht voorlopig geen verbetering ook niet nu SL is overgenomen door Telfort.
Ik houd mijn bestaande ISDN aan (en zal dus nooit aan meer dan 8 Mb komen) want voor het omzetten naar een analoge lijn moet volgens de KPN mijn lijn volledig opgeheven worden, dan naar analoog en dan kan ik pas weer naar ADSL.

Ik twijfel nog tussen Telfort en Orange, zelfs na het lezen van alle posts hier op het forum. Tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Papillon57 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:19:
Ik twijfel nog tussen Telfort en Orange, zelfs na het lezen van alle posts hier op het forum. Tips zijn welkom :)
Livebox of ZyXEL modem? Alleen daarom ga ik al niet bij Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon57
Geen Livebox :) (ISDN) maar een Zyxel bij Telfort en bij Orange een Speedtouch geloof ik

[ Voor 13% gewijzigd door Papillon57 op 07-01-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Papillon57 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:27:
Geen Livebox :) (ISDN) maar een Zyxel bij Telfort en bij Orange een Speedtouch geloof ik
offtopic:
Andere provider kiezen is misschien beetje offtopic. En ik vind ZyXEL betere apparatuur vergeleken met speedtouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Papillon57 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:19:
Zijn deze problemen bij alle SpeedLinqabonnementen?

Ik heb SL (2 Mb, dus niet alleen bij de snellere varianten is het puin) via BBNed en dat is al sinds mei een drama, elke avond (en in het weekend al eerder) valt de verbinding geheel of gedeeltelijk weg. Heb in juli wel 2 maanden abonnementsgeld teruggekregen nadat de problemen "opgelost" waren. Dus niet :( sinds half september is het weer bal.

Ik ga nu toch maar overstappen want ik verwacht voorlopig geen verbetering ook niet nu SL is overgenomen door Telfort.
Ik houd mijn bestaande ISDN aan (en zal dus nooit aan meer dan 8 Mb komen) want voor het omzetten naar een analoge lijn moet volgens de KPN mijn lijn volledig opgeheven worden, dan naar analoog en dan kan ik pas weer naar ADSL.

Niet waar! Ik had ook ISDN en wilde ook terug naar analoog. Blijkt dat dit inderdaad kostbaar is en veel downtijd kost. Daarom heb ik bij Speedlinq ADSL+VoIP genomen. Speedlinq schakelde niets om, maar leverde mij een VoIP-ADSL2 router voor ISDN, verkeer gaat via BBned. Je gaat dus over, bent van de hoge kosten af, maar je lijn blijft met ISDN-levels werken. Geen probleem, je betaalt niets meer of minder dan een ander. Enkel de gebruikte techniek is een pietsie anders en ik durf zelfs te zeggen: beter, want je lijn was al geschikt gemaakt voor digitaal verkeer en werkt door de ISDN-techniek met hogere spanningen dan een analoge lijn, dus is betrouwbaarder. Ik heb nooit problemen en heb al meer dan 2 jaar Speedlinq.
Ik heb nu 6Mbit, maar ik kan nog doorgroeien naar 20 als ik zou willen, is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet aan een contract vast wil zitten kijk dan eens op Alice.nl
Zelfde prijs als Speedlinq, ook 20Mb, maar geen contract. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En vele male &^%&^%$#$%^&* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon57
Bedankt voor de tips, ik ga maar verder met uitzoeken.

Ik wil in ieder geval van Speedlinq en BBNed af maar eigenlijk wel mijn KPN-ISDNlijn houden voor telefonie, misschien toch nog even kijken n.a.v. de tip van Poktor over ISDN.

Het houdt je wel van de straat, al dat gedoe en als je overstapt moet je ook maar weer afwachten hoe en wat heb ik hier al wel gezien. Soms gaat het goed en soms.... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poktor schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:23:
[...]

Niet waar! Ik had ook ISDN en wilde ook terug naar analoog. Blijkt dat dit inderdaad kostbaar is en veel downtijd kost. Daarom heb ik bij Speedlinq ADSL+VoIP genomen. Speedlinq schakelde niets om, maar leverde mij een VoIP-ADSL2 router voor ISDN, verkeer gaat via BBned. Je gaat dus over, bent van de hoge kosten af, maar je lijn blijft met ISDN-levels werken. Geen probleem, je betaalt niets meer of minder dan een ander. Enkel de gebruikte techniek is een pietsie anders en ik durf zelfs te zeggen: beter, want je lijn was al geschikt gemaakt voor digitaal verkeer en werkt door de ISDN-techniek met hogere spanningen dan een analoge lijn, dus is betrouwbaarder. Ik heb nooit problemen en heb al meer dan 2 jaar Speedlinq.
Ik heb nu 6Mbit, maar ik kan nog doorgroeien naar 20 als ik zou willen, is geen enkel probleem.
Ik heb gehoord dat de maximale snelheid over een isdn lijn 8 Mbit is . weet niet of dit waar is want anders moet ik toch maar terug naar analoog.(heb nu ook adsl over isdn wat trouwens erg stabiel is bij speedling. in een jaar tijd nog geen een keer down geweest.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:25
Ik weet niet of er al iemand informatie heeft, maar ik zou graag willen weten of mijn huidige IP-adres naar het internet toe (84.41.1XX.XXX) wijzigt bij de overgang naar Telfort.

Abbonement:
X-Tra 2048/1024
Netwerk: BBNed

Op de site van Speedlinq.nl of Telfort.nl kan ik hier namelijk niks over vinden, en ook heb ik nog geen "persoonlijke brief" ontvangen over de wijziging. Wel zou ik het graag willen weten, omdat ik mijn IP-adres op vele (eigen) sites gebruik om in te loggen (account dus gekoppeld aan IP, zonder dat IP kan ik niet meer inloggen).

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndriesLouw schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:28:
Ik weet niet of er al iemand informatie heeft, maar ik zou graag willen weten of mijn huidige IP-adres naar het internet toe (84.41.1XX.XXX) wijzigt bij de overgang naar Telfort.

Abbonement:
X-Tra 2048/1024
Netwerk: BBNed

Op de site van Speedlinq.nl of Telfort.nl kan ik hier namelijk niks over vinden, en ook heb ik nog geen "persoonlijke brief" ontvangen over de wijziging. Wel zou ik het graag willen weten, omdat ik mijn IP-adres op vele (eigen) sites gebruik om in te loggen (account dus gekoppeld aan IP, zonder dat IP kan ik niet meer inloggen).
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:49:
[...]
Vanmorgen gebeld:

Als je Speedling via BBNED hebt zal dit ook altijd zo blijven (Komende jaar)
KPN mensen etc gaan wel overgezet worden... in de komende tijd.
Dus met andere woorden BBNED verbindingen blijven onaangepast.

Eerst het topic doorlezen voordat je vragen gaat stellen die al gesteld waren mag ook wel trouwens. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:11:
Ik heb gehoord dat de maximale snelheid over een isdn lijn 8 Mbit is . weet niet of dit waar is want anders moet ik toch maar terug naar analoog.(heb nu ook adsl over isdn wat trouwens erg stabiel is bij speedling. in een jaar tijd nog geen een keer down geweest.)
Volgens mij is dat niet waar, want wij hebben hier ISDN en draaien (via XS4All, maar dat maakt niet uit) gewoon op 20Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:11:
Onzin. Hier ook gewoon 20Mbit over ISDN-lijn (2,05MB/s downloaden), via Speedlinq. Ik ben zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basduijn schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:39:
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt. Ik ga overstappen.
Overstappen naar Telfort 8)
.....
Ik ben alleen benieuwd hoe de overgang gaat. Ik zit namelijk tot eind maart aan Speedlinq vast. Als ze mij dus voor die tijd overzetten moeten ze daarna mijn (Telfort) verbinding afsluiten en vervolgens dezelfde verbinding opnieuw aanleggen.

Dat kan vast niet anders dan fout gaan ..... :X
Ik ben ook van Speedlinq naar Telfort overgestapt. Maar onlangs is Speedlinq onderdeel van Telfort geworden. Hoe dan ook, tot nu toe heb ik veel betere ervaringen met Telfort dan de meest recente met Speedlinq. Telfort houdt je tenminste op de hoogte van de voortgang. Hier een korte historie van Speedlinq:

In 2004 Speedlinq abonnee geworden (BabyXL over ISDN). Prima ervaringen. Op een bepaald moment kon je de helpdesk niet meer e-mailen. Dat vond ik een minder punt. Het aardige was dat ik diverse malen gratis de snelheid kon laten verhogen (logisch, anders stap je over na einde contract). Levering was vrij stabiel, weinig downtime. Zelfs een news server abotje genomen. Werkte prima.

Toen begin de ellende: in november ben ik gaan verhuizen. Ik wilde van KPN af dus moest op het nieuwe adres over analoog geleverd worden (ipv ISDN). So far, so good. Op een bepaald moment kreeg ik een analoog modem thuisgestuurd (op oude adres...). Enkele weken gebeurde er niets. Gebeld. Speedlinq meldde dat mijn tel. nr. niet meer bestond. Klopt: hoofdnummer ISDN moest geporteerd worden. Oohhhhh....... Waarom belt u mij dan niet even? Tja, uw nummer bestond niet meer. U heeft toch mijn mobiele nummer? Ja, vreemd.....

Weer een paar weken verder. Belletje gepleegd. Ja, er is al een provider op uw adres. Ik: nee hoor. Oeps, sorry: wel op uw oude adres. We gaan het in orde maken. Verzoek van mijn kant: dit is uw laatste kans. Over twee weken wil ik Internet hebben anders zoek ik een andere provider. Speedlinq: iemand op het hoofdkantoor gaat de order bekijken om te zien wat er mis gaat en dan komt het allemaal goed. Mooi.

Weer een paar weken later (eind december). Niks gehoord. Wel facturen die ik netjes betaal. Zeg Speedlinq, hoe staan we ervoor? Ja, uw aanvraag ligt op het hoofdkantoor. Mooi, dus dat gaat nu rap? Nou, zodra iemand ernaar kijkt wel want het incident is nog niet geopend. Wel GVD ! U bent een klant armer. Tot ziens!!!! Hoe zeg ik op? Per formulier. Niet dus. Je moet bellen.

Ik bellen. "U kunt niet opzeggen" want uw laatste mutatie is van minder dan 1 jaar geleden. Ja klopt, maar als u niet levert, houdt het op. Mailtje gekregen: per eind volgende maand bent u wellicht opgezegd, hangt ervan af of u mag opzeggen. Leuk, 2 weken later geen nieuws of ik inderdaad mag opzeggen. Dus....

Klacht ingediend op 21/12. Moet allemaal via een elektronisch formulier want dat heeft daar voorrang. Pirma. Geld terug gevraagd van afgelopen maanden. Bevestiging: u krjgt z.s.m. antwoord... kan een paar dagen duren. Na 3 weken nog niets gehoord.

Dit is typisch een bedrijf waar je prima mee uit de voeten kan als alles op rolletjes loopt. Zodra er ergens iets misgaat in proces, treedt Murphy's Law in werking. Zo hebben ze het georganiseerd. Je kan alleen met de helpdesk praten. Een manager krijg je niet te spreken. Klachten worden niet afgehandeld lijkt het. Bijsturen op processen lukt ze niet. Escalaties kennen ze niet. Logisch want daar moeten ze iemand voor aannemen met kennis en ervaring.

Klant worden van Speedlinq? Je bent bij deze gewaarschuwd. Of niet want het gaat over in Telfort. Hopelijk migreren alleen de abonnees en niet het management.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:55:
[...]

Ik ben ook van Speedlinq naar Telfort overgestapt. Maar onlangs is Speedlinq onderdeel van Telfort geworden. Hoe dan ook, tot nu toe heb ik veel betere ervaringen met Telfort dan de meest recente met Speedlinq. Telfort houdt je tenminste op de hoogte van de voortgang.

..........
De grote reden waarom ik overstap is omdat ik aan de ene kant gewoon 20Mb wil hebben en nu een 20Mb abbo welke technisch is vast gezet op 12Mb. En aan de andere kant ben ik gewoon heel erg benieuwd of je, nu ze in een overgangsfase zitten, makkelijk zelf over kunt stappen van Speedlinq naar Telfort. Als ik zou blijven zou ik nog steeds (administratief) aan Speedlinq vast zitten en dat wil ik niet. Ik heb al te veel euro's gespendeerd aan belkosten. (Hoewel ik moet zeggen dat ik niet veel problemen heb gehad.) Het grootste probleem wat ik had (en nog heb) is dat mijn snelheid omlaag is geschroefd terwijl ik die 20Mb makkelijk moet kunnen halen. Denk ik. Nou ja, ik zal het zien als ik bij Telfort zit. Tot nu toe ben ik inderdaad prachtig voorgelicht en op de hoogte gehouden door Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik kom er net dus pas achter dat Speedlinq Telfort is geworden. :S

Hadden ze dat niet even in een mailtje of een brief kunnen melden? :/

Ik weet dat het geen impact heeft voor mijn lopende abonnement, maar het gaat om het principe.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
pven schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:21:
Ik kom er net dus pas achter dat Speedlinq Telfort is geworden. :S

Hadden ze dat niet even in een mailtje of een brief kunnen melden? :/

Ik weet dat het geen impact heeft voor mijn lopende abonnement, maar het gaat om het principe.
Ach ja, je bent net zoveel gewend van Speedlinq als ik. Vooral geen haast als het gaat om service.

Het effect kan echter nog zijn dat we binnenkort op het Telfort netwerk aangesloten worden met een ander IP adres en dat de hickups tot het verleden gaan behoren.

De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiebel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 22:18
Ben klant sinds augustus. Overgestapt van het het net. Draadloos overgestapt. Wat ik heb gedaan is dat ik mijn abbo van speedlinq 3 dagen eerder heb aangevraagd. Om zo geen dagen zonder internet te zitten. Was achteraf helemaal niet nodig. Modem en alle spullen Ruim op tijd binnen.
Het enigste waar je op moet letten als je overstapt. Als je een beetje handig bent en zelf wat gebruikersnamen e.d. in kunt voeren met betrekking tot het bellen e.d. dan is het helemaal geen probleem (het enigste wat je dient te weten is je IP-adress van je modem zodat je daar op kunt inloggen, dit is kinderspel). Wat ik ook aanraad is om direct een update te doen op je modem. Heb tot nu toe nog helemaal geen problemen gehad. Uiteindelijk veel goedkoper. 30 euro voor telefoon en 20mbit/1mbit internet is echt snel. Met de telefoonkosten betaal je een starttarief, houd dat in de gaten. Als je gewoon normaal belt komt dat uit op 1 euro per maand ofzoiets.
Ben je niet zo handig dan is de helpdesk erg duur met 0,70 per minuut.

Groetjes een tevreden gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Qua koperen kabeltje zit ik aan KPN vast, maar als de achterliggende structuur naar Telfort gaat dan ben ik tevreden. Ik heb nu mijn SRM op maximaal staan en heb ongeveer 9Mbit over van de 20Mbit ... en dan nog valt het af-en-toe nog wel eens uit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Geachte heer/mevrouw,

In januari 2008 is Speedlinq onderdeel geworden van Green ISP B.V. Dit
betekent dat Speedlinq B.V. als zelfstandige organisatie verdwijnt.
De verkoop van nieuwe ADSL abonnementen onder de naam Speedlinq, is per
direct gestopt. Green ISP B.V. zal de verkoop voortzetten onder de naam
Telfort Internet.

De overgang kan vanzelfsprekend vragen oproepen. Als klant van Speedlinq
blijven wij u van dienst.
U kunt via www.speedlinq.nl de My Speedlinq omgeving benaderen waar u uw
Servicepunt en webmail kunt bezoeken. Verder vindt u in deze omgeving een
overzichtelijke FAQ lijst, waar u terecht kunt met al uw vragen.
Wij houden u uiteraard op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Binnenkort
ontvangt u een brief met meer informatie. Houdt dus uw brievenbus in de
gaten.

Met vriendelijke groet

Speedlinq Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit een ontvangen email ?

Want ik heb namelijk helemaal niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:43:
Is dit een ontvangen email ?

Want ik heb namelijk helemaal niks..
die heb ik ook gehad vannacht van speedlinq , ben benieuwd wat er gaat veranderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leukste is nog wel het mailadres waar de mail vandaan komt:

speedlinq-norepley@speedlinq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:09:
Het leukste is nog wel het mailadres waar de mail vandaan komt:

speedlinq-norepley@speedlinq.nl
Nee hoor, wat NOG leuker is, is het onderwerp. Namelijk: "Belangrijk nieuws van Speedlinq"
En feitelijk staat er eigenlijk alleen maar in dat we details later krijgen, dus m.a.w., niets nieuws....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
spellen kunnen ze dus ook al niet daar ;)

Heb de mail overigens niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenzij je het belangrijk vindt om te weten dat Speedlinq ophoudt te bestaan. Maar daar waren we intussen zelf al achter...

@ramaekd: scherp opgemerkt, was mij nog niet opgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino, Heb je Speedlinq via BBNED ?

Misschien dat wij daarom niks te horen hebben gekregen... Ik heb namelijk nog steeds geen email ontvangen van Speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, gaat niet op. Ik heb ook BBNed en wel de mail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
En ik heb KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55
Volkert schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 07:19:
Geachte heer/mevrouw,

In januari 2008 is Speedlinq onderdeel geworden van Green ISP B.V.
Hmm... wie zou(den) de aandeelhouder(s) zijn van Green ISP B.V.? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Ruimzicht schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:08:
[...]

Green ISP B.V. zal de verkoop voortzetten onder de naam Telfort Internet.
Ik hoop dat dit niet gaat leiden tot nieuwe abonnementen met hogere prijzen zoals dit ook bij Demon het geval was nadat die opgekocht waren door xs4all.

[ Voor 21% gewijzigd door Bergie op 11-01-2008 15:56 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In juni 2007 heeft KPN de activiteiten van Tiscali Nederland overgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruimzicht schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:08:
[...]

Ze zitten in hetzelfde pand als Tiscali (langs de A12) en hebben dezelfde contactgegevens.
Moederbedrijf is Koninklijke KPN NV .. dus niks nieuws onder de zon.

Green ISP BV
Papendorpseweg 83, 3528BJ Utrecht
Postbus 8071, 3503RB Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even gebeld met Speedlinq en kon gewoon opzeggen (abo liep nog tot juli 2008). Even flink boos geworden toen ze niet wilden opzeggen, verteld dat er voorwaarden waren veranderd en toen ging het heel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de algemene voorwaarden van Speedlinq gewijzigd zijn, is het mogelijk om m'n contract te ontbinden? Ik ben vorige week van Telfort telefonie afgestapt na een ellendige discussie en een waardeloze service van hun kant.. zit ik er nu bijna weer aan vast :S

edit: lees net de post hierboven :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:01:
Net even gebeld met Speedlinq en kon gewoon opzeggen (abo liep nog tot juli 2008). Even flink boos geworden toen ze niet wilden opzeggen, verteld dat er voorwaarden waren veranderd en toen ging het heel soepel.
En waarom zeg je je abonnement op? Dit is je eerste post op GoT dus je hebt nooit eerder gepost over problemen oid. Bedoel het niet aanvallend oid hoor, vind het alleen beetje vage post nu er net een mail is rondgestuurd over de overname/naamswijziging/of hoe je het ook wilt noemen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Hoort een wijziging in de AV wettelijk niet gecommuniceerd te worden naar de klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Maar even voor de volledigiheid de complete mail die gestuurd is:
Geachte heer/mevrouw,

In januari 2008 is Speedlinq onderdeel geworden van Green ISP B.V. Dit betekent dat Speedlinq B.V. als zelfstandige organisatie verdwijnt.
De verkoop van nieuwe ADSL abonnementen onder de naam Speedlinq, is per direct gestopt. Green ISP B.V. zal de verkoop voortzetten onder de naam Telfort Internet.

De overgang kan vanzelfsprekend vragen oproepen. Als klant van Speedlinq blijven wij u van dienst.
U kunt via www.speedlinq.nl de My Speedlinq omgeving benaderen waar u uw Servicepunt en webmail kunt bezoeken. Verder vindt u in deze omgeving een overzichtelijke FAQ lijst, waar u terecht kunt met al uw vragen.
Wij houden u uiteraard op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Binnenkort ontvangt u een brief met meer informatie. Houdt dus uw brievenbus in de gaten.

Met vriendelijke groet

Speedlinq Klantenservice
Binnenkort komt er dus meer info.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even met Speedlinq gebeld of mijn klacht van 3 weken geleden al in behandeling is genomen. Half uur wachten (= EUR 21,-) en een mevrouw aan de lijn.
Mevrouw: "Welke klacht? We zijn bijna bij met de post."
Ik: "Nee, het gaat om een via het elektronische formulier ingediende klacht. Zoals u ook adviseert want dat formulier heeft prioriteit op normale post".
Mevrouw: "Ja maar we hebben ook een postbus"
Ik: "Mevrouw, hoe staat het met mijn klacht?"
Mevrouw: "Heeft u de link niet aangeklikt in de bevestigingsmail want anders hebben we het niet hoor"
Ik: "Er staat in de mail dat u de klacht in goede orde heeft ontvangen en een link zit er niet in".
Mevrouw: "Dan noteer ik de klacht opnieuw en zorg ik dat er iemand contact opneemt"
Ik: "Ha ha ha ha ha ha.... ik wilde graag x Euro van u voor onterecht geïnd abo geld, terugname van modem en 50 minuten x 0,70 cent."
Mevrouw: "Kan ik verder nog iets doen?"
Ik: "Ja, er nog eens 30 minuten x 0,70 cent bij optellen voor dit gesprek inclusief wachttijd"
Mevrouw: "Dat was het?"
Ik: "Wat is uw bezoekadres?"
Mevrouw: "Prettig weekend"
Ik: "Hetzelfde"

Kijk, de helpdesk mensen proberen je best te helpen. Maar hen is kennelijk gewoon niet verteld dat er naast de helpdesk niets meer is en dat de klachten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:39
Ik heb vorige week mijn abbo laten omzetten naar telfort. per 31-3-2008
Dit heb ik telefonisch afgehandeld.

Nu heb ik helemaal niks van een bevestiging ontvangen per mail of post.

Nog meer mensen die aan het wachten zijn of kan ik nu weer gaan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 14:34
Ah Speedlinq verstuurd eindelijk e-mails. Ik zit op KPN netwerk en heb nog niks binnen. Ook niet in de SPAM box ofzo. Ben benieuwd.

Ander vraagje of het nu nog kort of lang gaat duren de voorwaarden worden veranderd (het wordt recht getrokken ooit). Naar welke provider zijn jullie aan het asen?

Persoonlijk heb ik het topic van Telfort ervaringen zitten neuzen en ziet er best goed uit. Deze is zelfs iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:31:
Ik: "Ha ha ha ha ha ha.... ik wilde graag x Euro van u voor onterecht geïnd abo geld, terugname van modem en 50 minuten x 0,70 cent."
Mevrouw: "Kan ik verder nog iets doen?"
Ik: "Ja, er nog eens 30 minuten x 0,70 cent bij optellen voor dit gesprek inclusief wachttijd"
Mevrouw: "Dat was het?"
Je wist vooraf dat de helpdesk je grof geld kost en dat ze je daar niet altijd goed kunnen/willen helpen. MIjn inziens is het onzin om daar nu over te gaan zeuren, dan had je maar een andere provider moeten nemen. :Y)
Schweino schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:18:
Hoort een wijziging in de AV wettelijk niet gecommuniceerd te worden naar de klanten?
Heb jij een wijziging gevonden dan? Ik niet ...

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 11-01-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@limboconnect
ook ik had opgezegd [ nog niks gehoord] en telfort aangevraagd maar kreeg vandaag bericht dat telfort niet kan aansluiten, een van de redenen die ze aangeven is , er is al een bestaand adsl kontrakt bij iemand anders dus gaat t hele feest niet door.

wie er nu de fout gemaakt heeft is nog niet duidelijk maar zal er na het weekend wel eens weer induiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 14:34
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:28:
@limboconnect
ook ik had opgezegd [ nog niks gehoord] en telfort aangevraagd maar kreeg vandaag bericht dat telfort niet kan aansluiten, een van de redenen die ze aangeven is , er is al een bestaand adsl kontrakt bij iemand anders dus gaat t hele feest niet door.

wie er nu de fout gemaakt heeft is nog niet duidelijk maar zal er na het weekend wel eens weer induiken
Is het niet link nu al op te zeggen? Je loopt volgens mij kans op een boete op te lopen.
Stel je hebt volgens het contract nog 7 maanden te gaan dan moet je daar nog voor betalen. En best kans dat er nog een speciale boete bovenop kan komen. Ik weet elk geval dat men die 7 maanden kan eisen.

Pas als de voorwaarden zijn veranderd (wat naar mijn weten nog niet is gebeurd) heb je recht om op te zeggen en over te stappen naar een ander. Waarschijnlijk zal er een speciale Telfort aanbieding komen om klanten te kunnen behouden (gok ik).
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste