[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste
Acties:
  • 115.960 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cave_Boy

ik moest wel opzeggen want mn kontrakt loopt af op 1 febr en als ik dat niet zou doen zit ik er weer een jaar aan vast, maar heb duidelijk aangegeven dat het een overstap oftwel een telco/telcomigratie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al zit je er dan weer een jaar aan vast, dan lijkt het me zeer waarschijnlijk dat je nog ruim binnen dat jaar 'vanzelf' overgezet wordt naar Telfort. Als je toch naar Telfort wilt, waarom niet gewoon daarop wachten? Lijkt mij veel eenvoudiger en met minder risico's op fouten, dubbel betalen etc.

Wat de algemene voorwaarden betreft lijkt mij dat de gewijzigde voorwaarden pas in kunnen gaan nadat je bent overgezet naar Telfort, net zoals je ook dan pas de Telfort servicedesk kunt gaan bellen. Dus om de algemene voorwaarden nu te gebruiken als argument om voortijdig onder je contract uit te komen en over te stappen (naar Telfort nota bene, met diezelfde voorwaarden) lijkt mij niet te gaan werken.

Om ook nog even terug te komen op het klapperlijnen verhaal: bij mij gaat het nu al bijna een week goed (durf het bijna niet te typen...). Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, of dat het weer toeval is, maar een week geleden heb ik in mijn modem een instelling veranderd: ik heb noise detection aangezet. Deze stond disabled. Zou dit in de Copperjet het equivalent zijn van de noise margin maximaal zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu ook nog bij speedlinq. Heeft iemand enig idee wanneer het abbo echt wordt omgezet.
Heb namelijk nog steeds hetzelfde ip en de rdns komt nog steeds bij speedlinq uit.

Weet iemand daar meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:00:
Ik zit nu ook nog bij speedlinq. Heeft iemand enig idee wanneer het abbo echt wordt omgezet.
Heb namelijk nog steeds hetzelfde ip en de rdns komt nog steeds bij speedlinq uit.

Weet iemand daar meer over?
Geduld, geduld. Ik denk niet dat ze allle klanten in 1x kunnen overzetten, dus dat gaat in gedeeltes. Dus gewoon afwachten. Niemand hier kan jou vertellen wanneer dat gebeurt, behalve iemand die bij speedlinq/telfort werkt. En dan willen ze vast wel je locatie weten om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Dus als je persé een datum wilt weten zul je ff contact met ze moeten opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Mijn verbinding van Speedlinq blijft behoorlijk stabiel de laatste tijd.

Mijn voorlopige conclusie is dat Speedlinq altijd een soort "multi layer load balancing probleem" heeft gehad.

Immers:

- De klapperproblemen zijn vooral 's avonds, als het druk is op het netwerk van Speedlinq
- De klapperproblemen (of het helemaal niet "up" kunnen komen) is maximaal geweest in de zomervakantie
- De klapperproblemen werden/worden vooral veroorzaakt als je veel data gaat verplaatsen en/of veel sessies gaat openen, of als de telefoon gaat
- Nu loopt het langzaam leeg bij Speedlinq (wel opzeggende klanten, maar geen nieuwe) en het gaat stukken beter

Het lijkt er dus op (geen wetenschappelijk bewijs) dat je eraf gemikt werd als je een link had met veel errors, een relatief hogere snelheid en/of als je gewoonweg te laatste was die één van de load balancers liet overlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Volkert schreef op zondag 13 januari 2008 @ 10:46:
Mijn verbinding van Speedlinq blijft behoorlijk stabiel de laatste tijd.

Mijn voorlopige conclusie is dat Speedlinq altijd een soort "multi layer load balancing probleem" heeft gehad.

Immers:

- De klapperproblemen zijn vooral 's avonds, als het druk is op het netwerk van Speedlinq
- De klapperproblemen (of het helemaal niet "up" kunnen komen) is maximaal geweest in de zomervakantie
- De klapperproblemen werden/worden vooral veroorzaakt als je veel data gaat verplaatsen en/of veel sessies gaat openen, of als de telefoon gaat
- Nu loopt het langzaam leeg bij Speedlinq (wel opzeggende klanten, maar geen nieuwe) en het gaat stukken beter

Het lijkt er dus op (geen wetenschappelijk bewijs) dat je eraf gemikt werd als je een link had met veel errors, een relatief hogere snelheid en/of als je gewoonweg te laatste was die één van de load balancers liet overlopen.
Helaas is dat dus onzin. De drukte 'op het speedlinq' netwerk heeft totaal geen invloed op het ADSL signaal. Drukte op de koperkabels (dus veel andere mensen in de buurt die ADSL hebben) kan overspraak veroorzaken. Dit fenomeen komt dus bij alle providers voor. Dat het bij Speedlinq vaker lijkt voor te komen ligt volgens mij meer aan het feit dat Speedlinq een zeer goedkope provider was en heel Nederland daar voor gaat. Ik weet natuurlijk geen cijfers, maar hun klantbestand zal ongetwijfeld groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Volgens mij staat Speedlinq niet zo heel hoog in de Top 10 van de ISP's, àls ze er al instaan.

Ik blijf erbij dat er "iets" is waardoor Speedlinq een stuk minder betrouwbaar werkt dan andere providers, nog even los van de DNS-problemen die we allemaal kennen.

En ik ben helaas nog niet overgezet op het Telfort netwerk, dus dat mijn 1e aderpaar gaar zou zijn kan ik ook nog niet bevestigen c.q. ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Volkert schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:50:
Ik blijf erbij dat er "iets" is waardoor Speedlinq een stuk minder betrouwbaar werkt dan andere providers, nog even los van de DNS-problemen die we allemaal kennen.
Ja, dat komt omdat het 'klootjesvolk' om het maar ff heel cru te noemen die totaal niet weten wat ze doen en handleidingen negeren gelijk moord en brand schreeuwen als het niet werkt. En aangezien speedlinq één van de goedkoopste was koos al het 'klootjesvolk' voor deze ISP.

Als je op het KPN netwerk aangesloten bent zal de DSL dienst niet verschillen met die van een XS4all of een Planet internet. Je zit immers op de KPN DSLAM's. Zelfde verhaal geld voor BBNED en Tiscali Wholesale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Klootjesvolk of niet, een ADSL lijn hoort niet te klapperen.

Of 'ie nu op 1, 2, 4, 8, 12, 16 of 20 Mbit/s intraint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Volkert schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:36:
Klootjesvolk of niet, een ADSL lijn hoort niet te klapperen.

Of 'ie nu op 1, 2, 4, 8, 12, 16 of 20 Mbit/s intraint.
Klopt, ik gebruikte die term meer om aan te duiden dat dat 'volk' (:p) het meestal niet goed/brak aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:41:
[...]
Je wist vooraf dat de helpdesk je grof geld kost en dat ze je daar niet altijd goed kunnen/willen helpen. MIjn inziens is het onzin om daar nu over te gaan zeuren, dan had je maar een andere provider moeten nemen. :Y)
[...]
Oh ja? Ik ben (was) al sinds 2004 klant bij ze (staat eerder in dit draadje). Toen hadden ze nog een per e-mail bereikbare helpdesk. De recente problemen hebben te maken met het feit dat Speedlinq mijn lijn niet kan verhuizen. De oude lijn is wel opgeheven maar de nieuwe komt niet tot stand. Erger nog, op een gegeven moment hebben ze weer op mijn oude adres proberen te leveren. Dat lukte niet omdat de nieuwe bewoner al Internet heeft. En op een bepaald moment lag de aanvraag gewoon helemaal stil omdat iemand er eens goed naar zou gaan kijken. Goed idee alleen doe dat dan wel snel en laat daar geen 2 weken over heen gaan.

Inmiddels ben ik overgestapt naar Telfort. Nette communicatie omtrent voortgang (stap 1 - 5, totaal ca. 4 weken incl. feestdagen). Modem inmiddels binnen. E-mail dat ik volgende week wordt opgeleverd. Speedlinq is Telfort geworden. Hopelijk is Telfort geen Speedlinq geworden.

Overigens, een provider (niet-zakelijk) die zich onderscheidt door zijn serviceniveau zou welkom zijn. Ben echter bang dat de meesten toch prijsvechters aan het worden zijn. Zal wel zijn omdat meeste mensen op prijs selecteren. En het rijtje providers wordt nog kleiner indien je geen KPN abonnement hebt/wil.

Maar ik neem je advies mee. Bij nader inzien had ik toen ik verhuisde meteen over moeten stappen op een andere provider. Eéntje die niet adverteert met:
'Servicedesk. Kosten 70 cent per minuut. Standaard 20 minuten in de wacht daarna een zinloos gesprek.'

Dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:03:
[...]
.................

Maar ik neem je advies mee. Bij nader inzien had ik toen ik verhuisde meteen over moeten stappen op een andere provider. Eéntje die niet adverteert met:
'Servicedesk. Kosten 70 cent per minuut. Standaard 20 minuten in de wacht daarna een zinloos gesprek.'

Dank voor je reactie.
Adverteerden ze juist maar wel met zo'n advertentie, dan wist je tenminste waar je aan toe bent......
Nee, ze adverteren juist alleen maar met de prijs en snelheid.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergie schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:05:
[...]

En waarom zeg je je abonnement op? Dit is je eerste post op GoT dus je hebt nooit eerder gepost over problemen oid. Bedoel het niet aanvallend oid hoor, vind het alleen beetje vage post nu er net een mail is rondgestuurd over de overname/naamswijziging/of hoe je het ook wilt noemen.
Omdat ik niets meer met Telfort te maken wil hebben :) heb enkele maanden geleden ook al mijn zakelijke contracten opgezegd met Telfort (ruim 70 connecties), omdat ze keer op keer afspraken niet nakomen. Ook al verandert er technisch misschien helemaal niets, voor mij geen Telfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55
*gaap*. Het topic begint wel steeds interessanter te worden zeg... Er val nu al een paar weken niets interessants meer te lezen behalve gezeur over de dure helpdesk. Dus deze post kan ook wel dacht ik... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Ruimzicht schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:19:
*gaap*. Het topic begint wel steeds interessanter te worden zeg... Er val nu al een paar weken niets interessants meer te lezen behalve gezeur over de dure helpdesk. Dus deze post kan ook wel dacht ik... >:)
Speedlinq is dood. Het wachten is nu op de technische/administratieve omzetting naar Telfort. en de perikelen (of juist niet) die dat met zich meebrengt.

Maar wat verwacht je verder eigenlijk precies aan interessante threads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:53
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:48:
@Cave_Boy

ik moest wel opzeggen want mn kontrakt loopt af op 1 febr en als ik dat niet zou doen zit ik er weer een jaar aan vast, maar heb duidelijk aangegeven dat het een overstap oftwel een telco/telcomigratie was.
Volgens mijn email van de helpdesk kan het na 1jaar en 1maand opgezegd worden maandelijks. :)

Geachte heer,

In reactie omtrent uw vraag aan onze klantenservice berichten wij u als volgt:

Na uw contractsduur van minimaal 12 maanden plus een maand opzegtermijn, heeft u inderdaad de mogelijkheid uw contract per maand te beëindigen mits u geen wijzigingen in uw contract heeft aangebracht.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq Customer Care

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Ik wilde overstappen van speedlinq naar Telfort. Ik was niet per email/post/telefoon verwittigd dat Speedlinq abonnee's automatisch overgingen op Telfort.

Dus had ik Speedlinq opgezegd en via internet 2 maal Telfort aangevraagd. Na 2 weken kreeg ik steeds te horen dat het niet kon door een active lijn.
Na aardig wat minuten aan de lijn gehangen te hebben met de helpdesk van telfort, waar weinig weizer van werd. Volgens hun derde versie van de uitleg in 10 minuten lag het aan KPN. Toen had ik een idee, Telfort aanvragen op het tweede ader paar.
Tot ik er achter kwam dat je Speedlinq automatisch overging naar Telfort.

Dus heb ik vandaag Speedlinq weer gebelt om het contract te verlengen, dit kon maar er was een technische storing en word zo snel mogenlijk terug gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Weet iemand het smtp adres van speedlinq? Ik zal het even uitleggen. Ik ben net na de jaarwisseling in dit huis komen wonen, niemand heeft hiervestand van internet en alle brieven zijn natuurlijk foetsie. Nu lees ik dus dat speedlinq telfort is, echter mijn hostname bevat nog steeds iets met speedlinq. als ik google naar speedlinq smtp's dan geven die resultaten mij geen toegang tot de mailserver.

Speedlinq netblocks
Host of my IP: h88211187066.dsl.speedlinq.nl

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feelbest
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:04
Tobiaz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:04:
Weet iemand het smtp adres van speedlinq? Ik zal het even uitleggen. Ik ben net na de jaarwisseling in dit huis komen wonen, niemand heeft hiervestand van internet en alle brieven zijn natuurlijk foetsie. Nu lees ik dus dat speedlinq telfort is, echter mijn hostname bevat nog steeds iets met speedlinq. als ik google naar speedlinq smtp's dan geven die resultaten mij geen toegang tot de mailserver.

Speedlinq netblocks
Host of my IP: h88211187066.dsl.speedlinq.nl
Als je nog geen bericht hebt gehad dat je bent overgezet naar Telfort heb je nog steeds je Speedlinq mailservers.
Zowel voor je POP3 als je SMTP geldt het volgende adres: mail.subdomeinnam.speedlinq.nl.

Je zou voor informatie ook eens kunnen kijken op Speedlinq support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

ik maak gebruik van mijn eigen pop mail adres maar de smtp moet ik van mn ISP gebruiken.. wat is dan het subdomain? Ik heb geen hosting bij hen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik heb sinds afgelopen december Speedlinq ADSL.
Nu heb ik mijn huis verkocht en ga tijdelijk bij mensen wonen die al ADSL hebben.

Dus mijn verbinding laten verhuizen is niet mogelijk.

Hoe kan ik dit aanpakken.

Ik kom er via de support pages niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tobiaz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:10:
ik maak gebruik van mijn eigen pop mail adres maar de smtp moet ik van mn ISP gebruiken.. wat is dan het subdomain? Ik heb geen hosting bij hen ofzo...
De subdomeinen bij Speedlinq hebben niets te maken met hosting. Is gewoon hun standaard werkwijze (nouja, gewoon?). Het is iets wat afgeleid is van de naam waarop je Speedlinq heb aangevraagd. Stel dat je het aangevraagd hebt als J.J. de Vries dan wordt het mail.jj-de-vries.speedlinq.nl
Dit was overigens ook te wijzigen. Ik hoop dat je dat niet gedaan hebt, anders wordt het wel heel erg gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Big_Tower schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:22:
Ik heb sinds afgelopen december Speedlinq ADSL.
Nu heb ik mijn huis verkocht en ga tijdelijk bij mensen wonen die al ADSL hebben.

Dus mijn verbinding laten verhuizen is niet mogelijk.

Hoe kan ik dit aanpakken.

Ik kom er via de support pages niet echt uit.
Of de nieuwe bewoners nemen het contract over OF je koopt het contract af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feelbest
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:04
Tobiaz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:10:
Je moet zien uit te vinden wat jouw domeinnaam is die vóór speedlinq.nl staat.
Je zou eens kunnen kijken op het Service Punt in My Speedlinq. Daar inloggen met het sp nummer en je wachtwoord en aan de linkerkant klikken op het tabje Speedlinq domeinnaam. Daar staat je domeinnaam vermeld. Die kun je kopieren naar de plek waar je je SMTP server moet invullen. Vergeet niet om daar mail. voor te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ Tobiaz

Of je kijkt naar je eigen mail adres. Daar zit het je domainnaam in verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:26
@Tobiaz: als je je subdomein niet weet kan je ook als SMTP server invullen: green.qinip.net, mint.qinip.net of olive.qinip.net (62.100.30.36, 62.100.30.37, 62.100.30.40). Het maakt volgens mij niet echt uit welke van die servers je gebruikt.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joozt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55
Ik heb vanochtend de helpdesk gebeld. Na het keuzemenu kreeg ik netjes direct iemand aan de lijn van de opzegdienst.

Mijn contract loopt t/m april maar ik ben per 1 januari verhuisd en kon mijn 20Mbit abonnement niet meenemen. Ik heb vorige week Telfort aangevraagd op mijn nieuwe adres en nadat ik hoorde dat Speedlinq nu echt Telfort wordt (ik heb geen mail gehad, ik gebruik mijn Speedlinq mailadres niet), wilde ik proberen of ik mijn abonnement op mijn oude adres kostenloos kon opzeggen.

Ook na enig aandringen en duidelijk aangeven dat ik dus net klant bij Telfort geworden ben kon ik niet mijn contract kostenloos opzeggen. Ik heb ook aangegeven dat de voorwaarden gaan veranderen maar hun antwoord daarop was dat de huidige contracten nog gewoon door blijven lopen.

Ik kon niet alvast opzeggen zodat als mijn contract afloopt het abonnement stopt, ik moest dan in februari terugbellen. Ik heb toen maar gekozen om eenmalig het boetebedrag te betalen en het abonnement per direct te stoppen.

Misschien willen de volgende bewoners mijn abonnement wel voor een paar maanden overnemen, maar die bewoners zijn er nog niet en omdat er inmiddels geen KPN lijn meer actief is moet ik killed voice toeslag betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik wilde dus overstappen naar telfort [ zoals ik al vermeld heb in eerdere berichten]
kreeg afwijzing van telfort omdat er al adsl op mijn lijn zou zijn.moest maar opnieuw een aavraag indienen enz.maar ik las in eerdere berichten ergens dat het zou komen omdat men niet van telfort naar telfort kon overstappen.

heb besloten om toch maar even met speedlinq te bellen of mn abbo mischien verlengd kon worden
dus eerst administratie gebeld , daar waren er meer dan 3 wachttenden voor me, opnieuw gebeld nu gekozen voor optie opzeggen.
kreeg een zeer vriendelijke mevr aan de lijn, mijn verhaal verteld dat ik door telfort niet kon worden aangesloten enz.
Ze heeft even overlegd en walla..... ze konden me daar overzetten naar telfort [naadloos met behoud van mn eigen telefoonnummer aan het eind van mn kontrakt bij speelinq]. dus geen dubbele kosten

dit vind ik dus echt een hele goede zaak van speelinq en zeer correct afgehandeld.
Ik vond dat ik dit ook even moest melden want ik ben netjes en vriendelijk behandeld en dat vind ik wel een pluim waard.

dus nu maar hopen dat alles goed komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@blueswoman: heb je ondertussen een ook ander IP adres gekregen uit de Telfort/Tiscali/12move reeks? Heb je ook een @telfort.nl E-mail adres? Of gaat het puur om een administratieve verandering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joozt
  • Laatst online: 22:55
Joozt schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:47:
...
Ik heb toen maar gekozen om eenmalig het boetebedrag te betalen en het abonnement per direct te stoppen.
Nouja zeg. Ik heb dus per telefoon aangegeven dat ik mijn contract wil opzeggen en het daarbij behorende boetebedrag dan maar zal betalen. Nu krijg ik een e-mail waarin staat dat ik mooi de helpdesk mag bellen om mijn akkoord te geven met de afkoopregeling. Terwijl ik dat dus net had gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
trolleystad schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:07:
[...]

Klopt, ik gebruikte die term meer om aan te duiden dat dat 'volk' (:p) het meestal niet goed/brak aansluit.
Oh, dus het is MIJN schuld .. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Ik begrijp er HELEMAAL NIETS meer van, mijn Speedlinq lijn heb ik met DMT omhooggetweakt naar 8 Mbps ADSL1 (met nog maar 4.5-5 dB SNRM), maar hij heeft nu al bijna 3 dagen niet gehikt.

Zouden ze dan toch al wat gedaan hebben?

DSL Connection

Link Information

Uptime: 2 days, 16:27:45
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 8.000
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 780,86 / 23,05
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 20,5 / 39,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 5,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 85.224 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 60 / 31.859
HEC Errors (Up/Down): 40 / 21.458

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Nu maar hopen dat na de omzet periode van Speedlinq naar Telfort (waar ik nog geen brief over heb gehad, wel e-mail), mijn IP adres het zelfde blijft, of in ieder geval weer een vast IP adres wordt.

Momenteel draai ik namelijk een eigen mailserver en webserver, gekoppeld aan een .nl domein en dit zou ik natuurlijk graag willen doorzetten.

* Robinski houd zijn vingers gekruist

Welke (goedkope) provider bier eigenlijk nog wel een "vast" IP, en de mogelijkheid om een eigen mail server te draaien?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RichieB
op dit momenet heb ik nog speelinq maar het gaat dan om een "gewone"overstap dus geheel naar telfort, dus ook een XXXXX@telfort.nl mail enz.
als ik de vriendelijke dame van vanmorge geloven mag, dan gaat nu alles in orde komen zodra mn abbo is afgeelopen bij SL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Vergeet mijn vorige post want het is weer foute boel.

Op default instellingen knalt hij er al weer uit voordat 'ie een IP-adres heeft gekregen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Robinski schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:16:
Nu maar hopen dat na de omzet periode van Speedlinq naar Telfort (waar ik nog geen brief over heb gehad, wel e-mail), mijn IP adres het zelfde blijft, of in ieder geval weer een vast IP adres wordt.

Momenteel draai ik namelijk een eigen mailserver en webserver, gekoppeld aan een .nl domein en dit zou ik natuurlijk graag willen doorzetten.

* Robinski houd zijn vingers gekruist

Welke (goedkope) provider bier eigenlijk nog wel een "vast" IP, en de mogelijkheid om een eigen mail server te draaien?
Waarschijnlijk krijg je straks van Telfort een ander IP adres dan dat je nu van Speedlinq hebt. Maar dat is toch niet erg? Je veranderd gewoon je DNS instellingen en je server is weer bereikbaar. Alleen is je "probleem" dat je nieuwe IP adres straks dynamisch is. Dat betekend dat deze theoretisch zou kunnen veranderen. In de praktijk blijkt dat, zolang jouw internet verbinding "online" is, je hetzelfde IP adres houdt. Maar bij storingen weet ik het niet... In het ergste geval zul je na elke "storing" je DNS weer opnieuw moeten aanpassen.

Of iets van DynDNS gebruiken, maar daar ben ikzelf geen voorstander van. Dat is zo "prutserig" en onprofessioneel... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basduijn schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:06:
[...]

Waarschijnlijk krijg je straks van Telfort een ander IP adres dan dat je nu van Speedlinq hebt. Maar dat is toch niet erg? Je veranderd gewoon je DNS instellingen en je server is weer bereikbaar. Alleen is je "probleem" dat je nieuwe IP adres straks dynamisch is. Dat betekend dat deze theoretisch zou kunnen veranderen.
In de praktijk blijkt dat, zolang jouw internet verbinding "online" is, je hetzelfde IP adres houdt.
Tenzij ze een bepaalde DHCP leasetijd hanteren (tijd waarna je ip adres automatisch ververst wordt) van een aantal dagen.

Dan kan je elke dag gaan checken of je IP adres veranderd is en dan kan je idd je DNS aanpassen.
Maar aangezien de DNS zones moeten worden geupdate, kan dit een uur duren voordat +- alle dns servers in NL het nieuwe ip adres ontvangen hebben.

Met andere woorden om de paar dagen is je website / mail server (als ze zowieso net zoals speedlinq poort 25 open hebben staan, wat ik ten zeerste betwijfel) een uur plat voor het updaten van alle DNS servers eer die weer in heel NL bereikbaar is.

Of nog langer, aangezien je niet op de seconde dat het ip adres veranderd je het door heb dattie ook daadwerkelijk veranderd is.

Al met al een dikke achteruitgang. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:42:
[...]

Tenzij ze een bepaalde DHCP leasetijd hanteren (tijd waarna je ip adres automatisch ververst wordt) van een aantal dagen.

Dan kan je elke dag gaan checken of je IP adres veranderd is en dan kan je idd je DNS aanpassen.
Maar aangezien de DNS zones moeten worden geupdate, kan dit een uur duren voordat +- alle dns servers in NL het nieuwe ip adres ontvangen hebben.

Met andere woorden om de paar dagen is je website / mail server (als ze zowieso net zoals speedlinq poort 25 open hebben staan, wat ik ten zeerste betwijfel) een uur plat voor het updaten van alle DNS servers eer die weer in heel NL bereikbaar is.

Of nog langer, aangezien je niet op de seconde dat het ip adres veranderd je het door heb dattie ook daadwerkelijk veranderd is.

Zolang je adsl-modem online is zal 'jouw' ip adres niet aan iemand anders uitgedeeld worden....
Zou een mooie boel worden al die ip conflicten...

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Mr. Happy schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:05:
[...]

Zolang je adsl-modem online is zal 'jouw' ip adres niet aan iemand anders uitgedeeld worden....
Zou een mooie boel worden al die ip conflicten...
Ik vind dat hij wel een punt heeft over, dat bij storingen je IP-nr kan veranderen. Als bijv. de DHCP opnieuw wordt opgezet bij de server, dan gaat deze vaak ook nieuwe adressen uitdelen.

Maar dat gebeurd vrijwel bij elke provider wel eens een keer. Bij zakelijke verbindingen is dit beter geregeld, maar daar betaal je ook dan wel wat voor.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Ik heb een lastig probleempje hier: Op mijn PB Easynote MZ36 notebook heb ik een geintegreerde WiFi- kaart waarmee ik tot voor kort inlogde op mijn Linksys WRT54GL-router. Ik heb Windows XP met SP2 draaien en dat gaat/ging prima. Ik kon ook mijn eigen draadloze netwerk (onder WPA) naast dat van de buren (onbeveiligd) spotten en kiezen tussen mijn netwerk en dat van de buren..
Op een kwade dag twee weken geleden besloot ik een modem-router ST 545 v6 te configureren voor bedrijf onder Speedlinq via het Tiscali/BabyXL netwerk. Speedlinq had immers een installatie CD-ROM geleverd samen met de SpeedTouch. Omdat ik vanuit mijn oude provider (Demon) op het zelfde netwerk was blijven zitten had ik de oude modem (een Zyxel als bridge geconfigureerd) nooit vervangen door de ST. Maar ik besloot dat het er toch eens van moest komen de ST te installeren.
Bij deze operatie heb ik niets vermoedend de draadloze verbinding open gehouden; na afloop was de ST inderdaad geconfigureerd, maar nu kan ik met geen mogelijkheid mijn eigen netwerk meer detecteren, automatisch wordt er nu ingelogd op het onbeveiligde netwerk van de buren!! :o
Wat is hier in hemelsnaam aan de hand en wat is de oplossing?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:42:
[...]

Lees jij voortaan eerst het hoofdstuk DHCP even door voordat je reageert...
Een IP adres kan niet "zomaar" veranderen als je een internet verbinding hebt.
Je hebt een lease tijd van 8 dagen, en om de 4 dagen wordt dat vernieuwd/verlengt.
Dus je moet theoretisch een storing hebben van minimaal 4 dagen en als dat gebeurt, waarop de kans ongeveer 0.000001% is heb je vette pech... :+

edit: de kans van 0.000001% is volledig uit mijn duim gezogen en nergens op gebaseerd....
(voordat iemand daarover gaat "zeuren")

[ Voor 4% gewijzigd door basduijn op 17-01-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

RichieB schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 08:38:
@Tobiaz: als je je subdomein niet weet kan je ook als SMTP server invullen: green.qinip.net, mint.qinip.net of olive.qinip.net (62.100.30.36, 62.100.30.37, 62.100.30.40). Het maakt volgens mij niet echt uit welke van die servers je gebruikt.
Jij kon tenminste goed lezen en je antwoord is raak! heel erg bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basduijn schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 16:11:
[...]

Lees jij voortaan eerst het hoofdstuk DHCP even door voordat je reageert...
Een IP adres kan niet "zomaar" veranderen als je een internet verbinding hebt.
Je hebt een lease tijd van 8 dagen, en om de 4 dagen wordt dat vernieuwd/verlengt.
Dus je moet theoretisch een storing hebben van minimaal 4 dagen en als dat gebeurt, waarop de kans ongeveer 0.000001% is heb je vette pech... :+

edit: de kans van 0.000001% is volledig uit mijn duim gezogen en nergens op gebaseerd....
(voordat iemand daarover gaat "zeuren")
Heb het over storingen, of het nu thuis of bij de provider ligt, bij speedlinq behield je zowieso hetzelfde adres, bij telfort heb je de kans dattie veranderd. Mijn neus snapt ook nog wel dat een IP adres wat in gebruik is niet uitgedeeld kan worden.

En wat betreft DHCP, ik heb genoeg DHCP servers opgezet / geconfigureerd om te weten wat het inhoud / de mogelijkheden zijn, dus laat die onnozele reacties maar voor je.

p.s. Als je een lease tijd van 8 dagen hebt wilt dat zeggen dat het IP KAN verversen indien het oude niet meer in gebruik is ( door storing thuis of bij de provider bijv. ) om de acht dagen, dus niet om de 4 dagen.

Leasetijd = Verversingstijd

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 07:34:
[...]

Heb het over storingen, of het nu thuis of bij de provider ligt, bij speedlinq behield je zowieso hetzelfde adres, bij telfort heb je de kans dattie veranderd. Mijn neus snapt ook nog wel dat een IP adres wat in gebruik is niet uitgedeeld kan worden.

En wat betreft DHCP, ik heb genoeg DHCP servers opgezet / geconfigureerd om te weten wat het inhoud / de mogelijkheden zijn, dus laat die onnozele reacties maar voor je.

p.s. Als je een lease tijd van 8 dagen hebt wilt dat zeggen dat het IP KAN verversen indien het oude niet meer in gebruik is ( door storing thuis of bij de provider bijv. ) om de acht dagen, dus niet om de 4 dagen.

Leasetijd = Verversingstijd
Zoals ik zei...ga eerst maar eens lezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik ben al bijna een jaar een uiterst tervreden Speedlinq klant. Alleen bij het aansluiten ging het hopeloos mis (aan de kant van KPN). Modem ongeveer 30 meter van de ISRA en haal met mijn 20mb abonnement probleemloos 2MB/s. Zelden tot nooit 'uitklappen' van de lijn.

Heb wel problemen met de telefoon, maar aangezien die ik zelf nooit nodig heb, heb ik hier geen onderzoek naar gedaan.

Het enige wat ik vreemd vind is de abonnementskosten:
* 20mbit + telefonie = 24,95.
* 20mbit + telefonie + digitenne = 29,95

Ik heb het complete pakket, maar betaal doodleuk maandelijks nog eens 6,95 aan kpn.

Anyhow, ik ben erg huiverig voor de overstap naar Telfort wanneer mijn jaar bij Speedlinq afloopt (april)

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Abbo 30 dec. via website aangemeld. 6012/768+bellen met behoud eigen kpn.
2 jan. bevestigingsbrief binnen.
16 Jan. modempakket ontvangen st 706 / 2 analoog.(20 euro optie)
16 Jan. ook brief binnen met de inlog-gegevens.
Vermoedelijke opleverdatum van het DSL signaal 23 Jan. door KPN.
Gaat nog super goed tot nu toe.

Modem met de hand instellen, of is de speedlinq cd-V1 betrouwbaar?
Iemand nog tips of trucs, ik hoor/lees het heel graag.

Thanks for Reply

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Supertip schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:00:
Abbo 30 dec. via website aangemeld. 6012/768+bellen met behoud eigen kpn.
2 jan. bevestigingsbrief binnen.
16 Jan. modempakket ontvangen st 706 / 2 analoog.(20 euro optie)
16 Jan. ook brief binnen met de inlog-gegevens.
Vermoedelijke opleverdatum van het DSL signaal 23 Jan. door KPN.
Gaat nog super goed tot nu toe.

Modem met de hand instellen, of is de speedlinq cd-V1 betrouwbaar?
Iemand nog tips of trucs, ik hoor/lees het heel graag.

Thanks for Reply
Gewoon SL cd gebruiken. Werkte bij mij probleemloos en makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basduijn schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:12:
[...]

Zoals ik zei...ga eerst maar eens lezen |:(
Denk dat je zelf beter een boek kan openslaan, want de informatie die je hebt medegedeeld is klingklare onzin.

En voor de rest zit je maar een beetje te flamen zonder echte bijdrage van nuttige informatie.

Dus succes met je flame voor de rest, eigenwijze mannetjes mogen het van mij lekker zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Telfort ervaringen topics schrijven meerdere mensen dat ze al zolang ze aangesloten zijn (zo'n 1,5 maand) hetzelfde ip-adres hebben. Zelfs iemand die elke nacht het modem van de stroom haalt.
Valt natuurlijk nog weinig van te zeggen na zo'n korte tijd, maar het lijkt in ieder geval niet heel erg vaak te wijzigen.

Voor de volledigheid nog even de link naar de Telfort ervaringen (deel 5)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Mijn ervaring met Tiscali / Telfort is dat de DHCP server het MAC adres van je modem koppelt aan een IP adres. Dus tenzij je je ADSL modem vervangt, of er iets raars gebeurt met de DHCP server van Telfort (crash, vervanging (is me in 2 jaar tijd nog nooit overkomen)) hou je hetzelfde IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik regelmatig heb bij mijn speedlinq verbinding is dat msn gewoon uit valt. terwijl als ik op mijn mobiele account van vodafone of een andere internetverbinding ga zitten is er totaal geen probleem met het uitvallen van msn. als msn uitvalt heb ik overigens nog wel gewoon internet want zoals skype of googletalk valt niet uit. (modem etc. heb ik al een keer gereset maar helaas heeft dat niet mogen helpen) iemand ideeën tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:06:
Wat ik regelmatig heb bij mijn speedlinq verbinding is dat msn gewoon uit valt. terwijl als ik op mijn mobiele account van vodafone of een andere internetverbinding ga zitten is er totaal geen probleem met het uitvallen van msn. als msn uitvalt heb ik overigens nog wel gewoon internet want zoals skype of googletalk valt niet uit. (modem etc. heb ik al een keer gereset maar helaas heeft dat niet mogen helpen) iemand ideeën tips ?
Heb je wireless?

Dan is het in dit soort gevallen handig om het IP-adres op je PC/laptop vast te zetten op bijvoorbeeld 192.168.1.101 , subnetmask 255.255.255.0, default gateway 192.168.1.254 en dns ook op 192.168.1.254.

Tenminste als je een Speedtouch modem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 17:03

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mijn buren hebben een minder prettige ervaring: na een paar maanden ging hun modem/router stuk, en het duurt maar liefst 6 werkdagen voordat ze een vervangend exemplaar krijgen, ze zitten dus een dikke week zonder internet/telefoon, best schandalig eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@CyBeRSPiN: wat had je dan gedacht? Dat ze even een koerier belde en binnen het uur het modem om kwamen wisselen? Dat gaat gewoon via een logistieke partij (Penhold of zo), en dat kan een paar dagen duren. Is bij alle ISPs zo denk ik. Vandaar dat ik altijd een oud modem in de kast heb liggen voor het geval dat. Toen mijn Tiscali Zyxel P-2602H de geest gaf raakte hij de eerste keer zelfs kwijt bij TPG. Dat duurde dus nog eens een week voordat hij weer opgestuurd werd (zonder kosten voor mij gelukkig want volgens TPG had ik 'm aangenomen - echt niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 17:03

CyBeRSPiN

sinds 2001

RichieB schreef op maandag 21 januari 2008 @ 00:20:
@CyBeRSPiN: wat had je dan gedacht? Dat ze even een koerier belde en binnen het uur het modem om kwamen wisselen? Dat gaat gewoon via een logistieke partij (Penhold of zo), en dat kan een paar dagen duren. Is bij alle ISPs zo denk ik. Vandaar dat ik altijd een oud modem in de kast heb liggen voor het geval dat. Toen mijn Tiscali Zyxel P-2602H de geest gaf raakte hij de eerste keer zelfs kwijt bij TPG. Dat duurde dus nog eens een week voordat hij weer opgestuurd werd (zonder kosten voor mij gelukkig want volgens TPG had ik 'm aangenomen - echt niet).
Met koerier is wel erg overdreven, maar een modem is wel zoiets basics (elke klant heeft er tenslotte een) dat dat toch wel dezelfde dag of desnoods de volgende dag op de post kan, die dingen moeten ze met tientallen op voorraad hebben liggen. Een standaardtermijn van 6 werkdagen is nu niet bepaald een snelle levering. Ben benieuwd of ze dat ook gaan compenseren in het abonnementsgeld, mits het niet aantoonbaar is dat de gebruiker de modem gesloopt heeft natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Volgens mij is het zo, als je KPN hebt, je gewoon bij de KPN winkel een ander modem kan halen. Aangezien er geen Speedlinq winkel is, zullen ze het op moeten sturen (tjah de lage prijs moet ergens vandaan komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

eX0duS schreef op maandag 21 januari 2008 @ 08:11:
Volgens mij is het zo, als je KPN hebt, je gewoon bij de KPN winkel een ander modem kan halen. Aangezien er geen Speedlinq winkel is, zullen ze het op moeten sturen (tjah de lage prijs moet ergens vandaan komen).
KPN is volgens mij ook de enige provider die ook nog winkels heeft. Roepen dat Speedlinq daar ook al op bezuinigd is een beetje onzin imho.

En 6 dagen is idd een beetje lang; maar als er pas aan het einde van de dag melding van wordt gemaakt, wordt het de volgende dag pas verwerkt, de dag daarop verstuurd etc. Er hoeft niet zo gek veel te gebeuren wil het een dag of 2 langer duren dan je zou verwachten.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
Mijn speedlinq 20Mb BBNed abbonement die floept er per dag 1 a 2 keer uit. En omdat ik soms een gameserver host, is dat niet erg handig. Aangezien hij dan de rest van de dag weer leeg staat :/

Nu was ik met de DMT tool aan het prutsen, maar iedere keer als ik 'unlock experimental area' aanvink en daarna connect naar mijn modem dan zie ik eerst die 2 extra tabbladen en daarna zijn ze weer weg.
Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/4788/dmtfv7.th.jpg

Wat kan ik hieraan doen? Ik heb een Speedtouch 780WL en firmware versie 6.2.29.2.

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Jellerbert schreef op maandag 21 januari 2008 @ 08:52:
Mijn speedlinq 20Mb BBNed abbonement die floept er per dag 1 a 2 keer uit. En omdat ik soms een gameserver host, is dat niet erg handig. Aangezien hij dan de rest van de dag weer leeg staat :/

Nu was ik met de DMT tool aan het prutsen, maar iedere keer als ik 'unlock experimental area' aanvink en daarna connect naar mijn modem dan zie ik eerst die 2 extra tabbladen en daarna zijn ze weer weg.
Zie hier:
[afbeelding]

Wat kan ik hieraan doen? Ik heb een Speedtouch 780WL en firmware versie 6.2.29.2.
Waarschijnlijk een versieprobleem, hetzij van DMT, hetzij van je modem.

Let er op dat de DMT versie de specifieke versie moet zijn die geschikt is voor jouw modem, da's dus waarschijnlijk niet de hoogste versie. Erg onhandig vind ik dit opgezet, maar ja.

Verder kan het ook zo zijn dan je modem firmware versie te hoog is zodat DMT het niet meer snapt. Die zou je dan eventueel kunnen downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
CyBeRSPiN schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:02:
Mijn buren hebben een minder prettige ervaring: na een paar maanden ging hun modem/router stuk, en het duurt maar liefst 6 werkdagen voordat ze een vervangend exemplaar krijgen, ze zitten dus een dikke week zonder internet/telefoon, best schandalig eigenlijk..
Ik weet het niet. Zoveel verdient een provider niet aan een particulier, dus ze moeten toch wat procedures door en de juiste prioriteiten bepalen voor alle dingen die ze doen.

En het moet ook allemaal niet te makkelijk gaan, anders heb je van die grappenmakers die expres hun modem stuk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:25:
[...]

Heb je wireless?

Dan is het in dit soort gevallen handig om het IP-adres op je PC/laptop vast te zetten op bijvoorbeeld 192.168.1.101 , subnetmask 255.255.255.0, default gateway 192.168.1.254 en dns ook op 192.168.1.254.

Tenminste als je een Speedtouch modem hebt.
Ik heb het zowel bedraad als draadloos. het gekke is ook dat zodra ik op mijn andere internet verbinding ga er totaal geen problemen zijn. (ps heb een 3com modem /me vind die speedtouch modems geen succes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Laatst online: 11-09 20:39
ik heb dan toch maar mijn abbo afgezegd...word er zo gek van.
het probleem is alleen dat ik er nu tot eind feb aan vast zit.
is er mogelijk nog iets wat ik zelf kan doen om mijn verbinding tot die tijd wat aangenamer te maken?
heb die tool ff geinstalleerd en krijg er het volgende uit
is hier al te zien of er problemen zijn of dat niet?
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2wo9100.png

[ Voor 6% gewijzigd door Bartjeuhz op 21-01-2008 15:24 ]

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Bartjeuhz schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:21:
ik heb dan toch maar mijn abbo afgezegd...word er zo gek van.
het probleem is alleen dat ik er nu tot eind feb aan vast zit.
is er mogelijk nog iets wat ik zelf kan doen om mijn verbinding tot die tijd wat aangenamer te maken?
heb die tool ff geinstalleerd en krijg er het volgende uit
is hier al te zien of er problemen zijn of dat niet?
[afbeelding]
Bekabeling fixen, die upstream attenuation is hoger dan die van de downstream. Dat duidt bij annexA in 99.9% van de gevallen op een los hangende (bijna los) kabel (een van de twee) of sluiting tussen de kabels.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Laatst online: 11-09 20:39
bjck schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:57:
[...]

Bekabeling fixen, die upstream attenuation is hoger dan die van de downstream. Dat duidt bij annexA in 99.9% van de gevallen op een los hangende (bijna los) kabel (een van de twee) of sluiting tussen de kabels.
ik neem aan dat je het dan hebt over de bekabeling van het modem naar de aansluiting in de muur?
en wat bedoel je precies met sluiting?

[ Voor 4% gewijzigd door Bartjeuhz op 21-01-2008 16:08 ]

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
Ik heb nog wat geprutst en nu heb ik DMT goed werkend, maar ik krijg alleen de downstream SNR omhoog. Kan ik in DMT de upstream SNR wel beinvloeden en hoe kan ik dat doen?

Plaatje: Afbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/img183/9917/dmt1mq1.th.jpg

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ze proberen je alleen geld uit de jas te kloppen met deze opzegprocedure. Ik kreeg ook net te horen dat ik pas in de 11e maand kan opzeggen, terwijl dit nergens in de a.v. staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Bartjeuhz schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:07:
[...]
ik neem aan dat je het dan hebt over de bekabeling van het modem naar de aansluiting in de muur?
en wat bedoel je precies met sluiting?
Hij bedoelt vooral dat je je bekabeling moet fixen. Dus: beginnen bij je ISRA-punt en vanaf daar zo kort en ononderbroken mogelijk, zonder koppelstukjes/lassen etc, met een goede kwaliteit kabel. En dan nog eens meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

dread

Sluwe vlaming

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:06:
Hier heb ik dus ook de hele tijd last van en dat is al ongeveer twee weken. Dacht dat dit aan mijn router lag eigenlijk.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg net een brief dat Spedlinq binnenkort overgaat in Telfort Internet :)

Op het moment dat je overgzet bent, kun je overstappen naar een ander abo van telfort. Ik heb net op de site gekeken, er staan best aardige aabiedingen tussen :)

Nu alleen nog hopen op een betere DNS server :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Wat voor abbo's heeft Telfortr dan? De enige die ik op de site zie is tot 20Mbit voor 19.95....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
P. Mekes schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:57:
Wat voor abbo's heeft Telfortr dan? De enige die ik op de site zie is tot 20Mbit voor 19.95....
Tja, en internet 20Mbit + telefonie voor samen 29,90 ...

Meer smaken hebben ze toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met telefoon?

Sinds een week doet het binnenkomende geluid niet meer. Dat geldt voor alle twee de telefoons die ik hier in hus heb staan.
Uitgaand geluid doet het wel.

Ligt dit aan de lijn van Speedlinq of moet ik het in mijn modem zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:39:
Iemand ervaringen met telefoon?

Sinds een week doet het binnenkomende geluid niet meer. Dat geldt voor alle twee de telefoons die ik hier in hus heb staan.
Uitgaand geluid doet het wel.

Ligt dit aan de lijn van Speedlinq of moet ik het in mijn modem zoeken?
De afgelopen week de firmware van het modem geupdate?
En het is een speedtouch?

Zoja, de volgende stappen ondernemen:

1. download en flash de nieuwste firmware van de speedtouch site ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html )(voordat je flashed altijd eerst de factory defaults laden)
2. Gebruik de configurator (nu V15) ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
connection unbind application=SIP port=5060
connection bind application=SIP port=38383
service system modify name=VOIP_SIP port=38383
voice config digitrelay=auto
saveall
system reboot

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Ik kom er niet meer uit.
Zojuist heb ik in plaats van mijn Copperjet 1616-2P een Zyxel P2602-R aangesloten.

Internet werkt nu alleen mijn telefoon niet meer.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen?

Wat ik ingevuld heb is onderstaand:

Number ----- 31172XXXXXX
SIP Local Port (1025-65535) ----- 5060
SIP Server Address ----- sip.ritstele.com
SIP Server Port (1-65535) -----38383
REGISTER Server Address ----- sip.ritstele.com
REGISTER Server Port (1-65535) ----- 38383
SIP Service Domain ----- sip.ritstele.com
end Caller ID ----- VINKJE AAN

User Name ----- 31172XXXXXX
Password ----- ************

Wat doe ik fout? |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik het goed begrijp dan gaat dit http://klantenservice.int...-12move-naar-Telfort.aspx straks ook voor ons gelden( dus na het overzetten van speedlinq naar telfort)
dat betekend dat ik dus straks 29,95 ga betalen ipv 34,95 nu! en ook nog eens geen starttarief bij het bellen, en een hogere snelheid! :) :)
je kunt dus na het omzetten meteen overstappen op een ander abbonement. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook wat ik begrepen had uit de Speedlinq FAQ.

Intussen heb ik mijn eerste factuur van 'Green ISP handelend onder de naam Speedlinq' binnen. Afgezien van een ander KvK en BTW nummer ziet het er verder wel hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:58:
Dat is ook wat ik begrepen had uit de Speedlinq FAQ.

Intussen heb ik mijn eerste factuur van 'Green ISP handelend onder de naam Speedlinq' binnen. Afgezien van een ander KvK en BTW nummer ziet het er verder wel hetzelfde uit.
Ik heb ook zo'n zelfde factuur binnen. Mijn allerlaatste van Speedlinq :)

Voorlopig is er dus behalve dat administratieve voorvoegsel nog HELEMAAL NIETS veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Volkert schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:08:
[...]

Ik heb ook zo'n zelfde factuur binnen. Mijn allerlaatste van Speedlinq :)

Voorlopig is er dus behalve dat administratieve voorvoegsel nog HELEMAAL NIETS veranderd.
En wat wil je dan dat er veranderd (blijkbaar heel snel of dringend of zo, want je schreeuwt het uit).
Als je wat wilt veranderen neem je toch een andere provider?
Kijk als er geen 'overname' was geweest had je ook nog gewoon de oude situatie gehad......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:45

Speedmaster

Make my day...

basduijn schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:26:
Ik kom er niet meer uit.
Zojuist heb ik in plaats van mijn Copperjet 1616-2P een Zyxel P2602-R aangesloten.

Internet werkt nu alleen mijn telefoon niet meer.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen?

Wat ik ingevuld heb is onderstaand:

Number ----- 31172XXXXXX
SIP Local Port (1025-65535) ----- 5060
SIP Server Address ----- sip.ritstele.com
SIP Server Port (1-65535) -----38383
REGISTER Server Address ----- sip.ritstele.com
REGISTER Server Port (1-65535) ----- 38383
SIP Service Domain ----- sip.ritstele.com
end Caller ID ----- VINKJE AAN

User Name ----- 31172XXXXXX
Password ----- ************

Wat doe ik fout? |:( |:( |:( |:(
Vinkje bij Active?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:53:
Ik krijg net een brief dat Spedlinq binnenkort overgaat in Telfort Internet :)
Ik kreeg ook zo'n brief, maar ik ben al een jaar geen klant meer bij Speedlinq! Ben intussen wel naar Telfort na eerst een jaar DirectADSL gehad te hebben.

Hebben meer mensen deze brief gekregen die geen abo meer hebben bij Speedlinq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
rick77 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:32:
[...]
.....

Hebben meer mensen deze brief gekregen die geen abo meer hebben bij Speedlinq?
En als dat zo is? Wat dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal zowaar nog iets nieuws uit die brief: dat de nieuwe (volgens de brief: verbeterde) algemene voorwaarden op 21 februari 2008 ingaan. Verder denk ik dat het de bedoeling was dat we de brief ontvingen voor de factuur, maar dat is bij mij dus niet gelukt... Ach, maakt ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoelang het duurt voordat we dan ook dynamische ip adressen krijgen enzo?
Of blijven deze statisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu mogelijk door verandering van de algemene voorwaarden onder je abo uit te komen als je de eerste 12 (13 dus) maanden nog niet hebt afgemaakt?

Op een andere site lees ik: Je kan het contract opzeggen als de Algemene Voorwaarden dit toestaan. Dit is simpel. In het "herenakkoord" tussen jou en het netwerk is jou dit recht gewoon gegeven. Let wel: het moet er expliciet in staan! De redenering "er staat niet, dat ik mijn contract niet mag opzeggen bij een prijswijziging, dus ik mag het wel opzeggen" is ongeldig. Je hebt immers voor 1 jaar getekend. Wil je van dit expliciete recht gebruik maken, dan volstaat een brief naar het mobiele netwerk. Je citeert het relevante artikel van de A.V. en je bent klaar. Op dit moment lijkt het erop, dat alle netwerken zo'n expliciete bepaling uit hun Algemene Voorwaarden hebben geschrapt.

In de AV van Speedlinq staat helaas alleen dat je bij een prijsverhoging aangetekend kunt opzeggen. Ik dacht eigenlijk dat het wettelijk zo geregeld was dat bij verandering AV, je onder een contract uit kan komen.

Weet iemand of je vanaf 21 febr. 2008, het moment dat de nieuwe AV ingaan, soms WEER aan een jaar contract vastzit maar nu lopend vanaf 21 febr.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:27:
Is het nu mogelijk door verandering van de algemene voorwaarden onder je abo uit te komen als je de eerste 12 (13 dus) maanden nog niet hebt afgemaakt?

Op een andere site lees ik: Je kan het contract opzeggen als de Algemene Voorwaarden dit toestaan. Dit is simpel. In het "herenakkoord" tussen jou en het netwerk is jou dit recht gewoon gegeven. Let wel: het moet er expliciet in staan! De redenering "er staat niet, dat ik mijn contract niet mag opzeggen bij een prijswijziging, dus ik mag het wel opzeggen" is ongeldig. Je hebt immers voor 1 jaar getekend. Wil je van dit expliciete recht gebruik maken, dan volstaat een brief naar het mobiele netwerk. Je citeert het relevante artikel van de A.V. en je bent klaar. Op dit moment lijkt het erop, dat alle netwerken zo'n expliciete bepaling uit hun Algemene Voorwaarden hebben geschrapt.

In de AV van Speedlinq staat helaas alleen dat je bij een prijsverhoging aangetekend kunt opzeggen. Ik dacht eigenlijk dat het wettelijk zo geregeld was dat bij verandering AV, je onder een contract uit kan komen.

Weet iemand of je vanaf 21 febr. 2008, het moment dat de nieuwe AV ingaan, soms WEER aan een jaar contract vastzit maar nu lopend vanaf 21 febr.?
Neeuh (helaas voor jou):
2.3 Speedlinq heeft het recht om deze Algemene Voorwaarden te wijzigen. Zulke wijzigingen kunnen eveneens ten aanzien van bestaande Abonnementen gelden. Speedlinq zal hierbij altijd het redelijk belang van de Klant in acht nemen. Wijzigingen in deze Algemene Voorwaarden treden in werking vier weken na bekendmaking op de website of op een ander tijdstip, zoals in de bekendmaking vermeld.
(bron SL. AV)

En het lijkt erop dat ze zelfs rekening hebben gehouden met die 4 weken.....(21feb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
kaajee schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:18:
[...]
En wat wil je dan dat er veranderd (blijkbaar heel snel of dringend of zo, want je schreeuwt het uit).
Als je wat wilt veranderen neem je toch een andere provider?
Kijk als er geen 'overname' was geweest had je ook nog gewoon de oude situatie gehad......
1. Ik wil dat mijn 1e aderpaar waar nu (zeer kwakkelend) Speedlinq op zit wordt omgezet naar Telfort.

2. Ik heb een andere provider, Telfort, op mijn 2e aderpaar, en dat draait geweldig stabiel al sinds ruim een maand.

3. Klopt, tot 29 februari. Dus ik hoop dat mijn 1e aderpaar nog voor die tijd wordt omgezet naar Telfort. Pure principekwestie om te kijken of het dan WEL goed kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Volkert schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:46:
[...]
.....
3. Klopt, tot 29 februari. Dus ik hoop dat mijn 1e aderpaar nog voor die tijd wordt omgezet naar Telfort. Pure principekwestie om te kijken of het dan WEL goed kan draaien.
En dan heb je dus 2 x dezelfde provider (telfort) op 2 verschillende adsl verbindingen je huis binnen komen?

Tja , principekwestie inderdaad....... ('t is maar waar je je lol vandaan haalt.......wel lekker 40!! Mbit tot je beschikking, daar kun je in de kroeg mee aankomen.......... :P )

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 25-01-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Ik ben er achter. Blijkt dus dat ik bij één van die sip.ritstele.com het ip adres van hun in moet vullen i.p.v. sip.ritstele.com... :'(

Anyway, hij doet het weer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
kaajee schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:53:
[...]
blablabla .... daar kun je in de kroeg mee aankomen.......... :P )
Hé, niet iedereen is hier 18 hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
basduijn schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:56:
[...]

Hé, niet iedereen is hier 18 hoor ...
Sinds wanneer moet je 18 zijn om een kroeg binnen te wandelen? Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Nog ff snel een pluim voor speedlinq zolang ze nog bestaan.

Ik heb laatstleden een huis gekocht en 1 december de sleutel gekregen. In het weekend van 12/13 januari ben ik dit huis ingtrokken. Ik ben helaas vergeten de verhuizing een beetje op tijd door te geven aan Speedlinq, ik heb dit pas gedaan op 7 januari. En vandaag, de 25e werkt het al op mijn nieuwe adres. Naar mijn mening is dit alles behalve langzaam.

Overigens, ik heb het modem al sinds afgelopen woensdag elke avond getest op signaal (kaal koper), vanavond was het dus raak. Van Speedlinq zelf heb ik nog geen bericht dat het al zou moeten werken. Dinsdagochtend komt er een kpn-mannetje langs om de boel door te meten oid, prima, ik ben al lang blij dat het werkt...Ben benieuwd wanneer Speedlinq mij bericht dat het zou moeten werken....

En nu wachten tot ik kan overstappen op een Telfort 20Mbit abbo :-)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wij hebben hier nu al ruim een jaar internet via Speedlinq, ik heb het toen geregeld maar ben verhuisd, nu is het zo dat me pa op zijn laptop last heeft van wegvallend internet. Door zijn draadloze netwerk verbinding uit en dan weer aan te zette (of herstelle) is er wel weer internet.

Iemand enig idee waardoor dit komt? Ik kan me niet herinneren dat ik dit had toen mijn pc met een netwerk kabel aangesloten was...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
MrVegeta schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:21:
Wij hebben hier nu al ruim een jaar internet via Speedlinq, ik heb het toen geregeld maar ben verhuisd, nu is het zo dat me pa op zijn laptop last heeft van wegvallend internet. Door zijn draadloze netwerk verbinding uit en dan weer aan te zette (of herstelle) is er wel weer internet.

Iemand enig idee waardoor dit komt? Ik kan me niet herinneren dat ik dit had toen mijn pc met een netwerk kabel aangesloten was...
Het kan aan zijn laptop liggen. Al de nieuwste drivers geinstalleerd voor het draadloos?
Het kan ook aan het modem liggen. Ik had namelijk ook problemen met mijn 780WL. Ik heb dit probleem opgelost door het bedraad aan te sluiten via het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het kan idd wel aan de laptop liggen maar het netwerk blijft wel gewoon gewoon goed en ik krijg ook geen melding dat de verbinding weg is, daarom denk ik dat het aan Speedlinq ligt.

Waar kan ik zien hoeveel signaal ruis er is?

//edit, okay blijkbaar ligt het eraan dat de laptop op standby ging! Ik heb dat uitgezet en hopelijk is daarmee ook het probleem opgelost :).

[ Voor 24% gewijzigd door MrVegeta op 26-01-2008 12:16 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hier ook alles super gegaan met sp, zoals in de brief stond 23 Jan. signaal via KPN.
Aangemeld voor voip twee dagen later netjes de brief binnen.

ALLEEN ik kan niet meer in mijn modem komen, in mijn ipconfig/dos staat wel ip routering
uitgeschakeld.
Ik heb de st 706 wel als bridge ingesteld omdat het in de papieren stond.
Ik zet hem zelf liever als router omdat je dan meer functies hebt.
Ik zit via het KPN netwerk wie wil kan mij helpen om mijn modem goed te krijgen.

Thans for reply

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Vandaag ook de brief ontvangen. Ik zit de voorwaarden nog eens door te spitten maar ik kan niet echt een optie vinden om onder het contract uit te komen.

Er staat in de brief wel dat je bezwaar kunt aantekenen. Iemand nog iets kunnen ontdekken?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Eiríkr schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:45:
Vandaag ook de brief ontvangen. Ik zit de voorwaarden nog eens door te spitten maar ik kan niet echt een optie vinden om onder het contract uit te komen.

Er staat in de brief wel dat je bezwaar kunt aantekenen. Iemand nog iets kunnen ontdekken?
Ik weet niet beter dat je contract blijft behouden alsmede de AV voor dit contract. Zo is het mij vandaag ook mondeling bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:12:
Het kan idd wel aan de laptop liggen maar het netwerk blijft wel gewoon gewoon goed en ik krijg ook geen melding dat de verbinding weg is, daarom denk ik dat het aan Speedlinq ligt.

Waar kan ik zien hoeveel signaal ruis er is?

//edit, okay blijkbaar ligt het eraan dat de laptop op standby ging! Ik heb dat uitgezet en hopelijk is daarmee ook het probleem opgelost :).
had ik ook last van.
bleek dat wanneer het batterij niveau te laag was de pc de interne draadloze netwerkkaart uitschakelde om zo stroom te sparen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
steven2 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:39:
[...]

Ik weet niet beter dat je contract blijft behouden alsmede de AV voor dit contract. Zo is het mij vandaag ook mondeling bevestigd.
Wel raar dat ze dan zo expliciet in de brief vermelden dat je bezwaar kan maken. Voor zover ik kan achterhalen verandert er idd niets en kan je dus ook niet opzeggen. Misschien dat ze enige coulance hebben richting de bestaande abonnementen? :? (Denk het overigens niet.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Eiríkr schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:45:

Je kan bijvoorbeeld bezwaar aantekenen, dat je iets tegen Telfort hebt (bijvoorbeeld een foute ervaring met dit bedrijf (wat ik dus heb)).

Ik wil hoe dan ook niet naar Telfort over en beeindig hierbij mijn abonnement bij Speedlinq.

(Ik heb de brief inmiddels ook al gekregen)
Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste