[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:
  • 115.971 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
Internet + Bellen via KPN lijn:

Ik heb sinds enige tijd het probleem dat als ik een gesprek voer, en ik hang de telefoon op dat m'n internetverbinding verbreekt... (reset en alles natuurlijk al geprobeerd)

Ik heb vast ergens een instelling verkeerd staan in het speedtouch 716 (firmware 6.1.7.2) modem, maar zie gewoon niet waar :/ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:18
GS2K1 schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:15:

Ik heb sinds enige tijd het probleem dat als ik een gesprek voer, en ik hang de telefoon op dat m'n internetverbinding verbreekt... (reset en alles natuurlijk al geprobeerd)

Ik heb vast ergens een instelling verkeerd staan in het speedtouch 716 (firmware 6.1.7.2) modem, maar zie gewoon niet waar :/ |:(
Dan heb je waarschijnlijk de splitter niet op de goede plek zitten (dus pal na 't is/ra punt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
Nielson schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:46:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk de splitter niet op de goede plek zitten (dus pal na 't is/ra punt).
mjah dat is dan flink klote.. appartementencomplex waar het centraal geregeld is...
Maar bellen is ook via speedtouch modem, maar dat is dus zelfde situatie dan.
Hm.. toch maar op UPC overstappen dan als ze hier 60mbit aanbieden :/

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
GS2K1 schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:15:

Dat ligt absoluut niet aan je instellingen. Hier hetzelfde probleem met 2 verschillende modems. Alles al geprobeerd, niet te verhelpen tot dusver. Het is overigens niet met elk nummer wat je belt. Ik heb het voornamelijk als ik mijn broer bel die ook telfort heeft. Toen de tijd al eens achteraan gebeld. Ze hebben mijn modem nagekeken en alles stond goed volgens Speedlinq. Volgens hen lag het aan het modem van de ontvanger... onzin natuurlijk. Dit moet gewoon goed zijn. Ik heb hier onlangs nog eens voor willen bellen maar krijg elke keer het bericht dat de wacht tijd meer dan 10 minuten bedraagt. Ook op dit forum is er helaas weinig over te lezen..

Wellicht in de toekomst een oplossing. Ik ga deze week nog wel eens proberen te bellen.

• rudyhattem
rudyhattem schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:57:
[...]

Dat ligt absoluut niet aan je instellingen. Hier hetzelfde probleem met 2 verschillende modems. Alles al geprobeerd, niet te verhelpen tot dusver. Het is overigens niet met elk nummer wat je belt. Ik heb het voornamelijk als ik mijn broer bel die ook telfort heeft. Toen de tijd al eens achteraan gebeld. Ze hebben mijn modem nagekeken en alles stond goed volgens Speedlinq. Volgens hen lag het aan het modem van de ontvanger... onzin natuurlijk. Dit moet gewoon goed zijn. Ik heb hier onlangs nog eens voor willen bellen maar krijg elke keer het bericht dat de wacht tijd meer dan 10 minuten bedraagt. Ook op dit forum is er helaas weinig over te lezen..

Wellicht in de toekomst een oplossing. Ik ga deze week nog wel eens proberen te bellen.
Eindelijk contact gehad. Zoals verwacht weet Telfort het ook niet. Wel raden ze aan om de nieuwste firmware er op te zetten. Dus niet welke aanbevolen word op hun site.

Als ik wat meer tijd heb zal ik dat wel even proberen. Ga er nu niet mee knooien....

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
Nu inmiddels alweer 3 weken verstookt van internet en bellen. (DSL-lampie is uit)
Dat er soms iets fout gaat OK, maar dat er iedere keer een ander
verhaal verteld word vind ik wel stuitend.

Gister was wel het toppunt. Technische helpdesk zegt dat ik ben opgeleverd.
Het is echt een admin handeling omdat er bij U geen start datum staat.
Administratieve desk gebeld, die zegt gewoon : U moet nog even 3 wkn wachten,
zo lang duurd dat nl. : een nieuwe aansluiting. Na een hoop gesputter van mijn kan gaat de dame dan toch verder kijken. Dan is het ineens een technisch probleem.

Weer bellen : Technische helpdesk zegt : Oh ik zie het al, de centrale in uw wijk zit vol met babyxl/tiscali netwerk aansluitingen. U krijgt KPN - netwerk. Wacht ik ga voor U bellen. Dan valt hij in de wacht- stand krijg ik "het" bandje : Het is erg druk probeerd U het later nog eens.

Weer bellen : leg ik dat tiscali verhaal uit, zegt deze heer : mijn collega had het helemaal fout. U moet gewoon nog wachten want de 10 werk dagen zijn nog niet om ?????
Dus ik tel voor dat we nu op 11 werkdagen zitten... zet hij me in de wacht, krijg ik weer dat stomme bandje.

Weer bellen : Nu gaat deze heer een mail sturen naar de migratie desk. want het duurt wel lang bij U. Daar moeten we het dan maar weer mee doen.

Dit was het relaas van 1 dag (1 uur 20min à 0.30 per minuut + mobiel bellen)
.... zulke bel dagen heb ik er alweer een aantal gehad.

Kan het nou echt zo zijn dat de centrale vol zit ????

update///
Heb ze net maar weer eens gebeld. Er is nu een update aan mijn ticket gehangen
Nu moet ik weer 5 werkdagen wachten omdat de update eerst behandeld moet worden.
EN U heeft nog geluk, want op de update is er al eerder aan gehangen dan gebruikelijk,
want de 5 tot 15 werkdagen is nog niet voorbij ????

15?? wat is dat nu.... er is gezegd 5 tot 10. Ja maar het is zo druk dat hebben we nu gewijzigd. :(

[ Voor 12% gewijzigd door driel24 op 24-09-2008 14:56 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Sorry maar mijn bericht is niet onder het goede bericht gekomen.

Ik meen bridge 8.34 bij de 706, maar ik vind het wel een nukkig moden ik krijg er bv. geen firmware update op geinstalleerd.
Ik denk dat ik maar een andere koop met wlan heb er nu nog een 580i achter hangen als accs.point

Hier nog nooit down geweest dat ik weet,het dsl signaal dan via KPN.
Als ik hier die horror vehalen lees.......... knijp ik in mijn handjes dat de migratie goed verlopen is.
En................ nog nooooooiiiit (gelukkig) de helpdesk hoeven te bellen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Supertip op 27-09-2008 23:56 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Ben ondertussen ook gemigreerd. Ging op zich wel goed, alleen een beetje jammer dat ze het niet even melden dat we u in die en die week om gaan zetten. Dan weet je tenminste wat je kunt verwachten.

Nu had ik inene plotsklap geen internet meer, en dan sta je toch even raar te kijken. Eerst maar gewoon tot de volgende werkdag gewacht voordat ik ging bellen. Moment dat ik de helpdesk aan de lijn had kreeg ik inene een 1.x.x.x adres binnen. Toen zij de beste man al dat het dus door de migratie kwam.

Wat niet handig is, is om je server statisch in te vullen :P Heb vanaf 1 feb 2006 al hetzelfde ip adres, dus die heb ik uiteindelijk gewoon statisch ingevuld op mijn server. Prima, het werkt perfect, maar dat vind Telfort kennelijk niet zo leuk. Want hier moet je via DHCP je adres krijgen, anders mag je dus ook gewoon het internet niet op.

Hoop maar dat daar geen gelul van komt en ik gewoon mijn ip adres blijf behouden, dat is wel zo handig ivm eigen mailserver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alphonss schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:45:
Heeft er iemand ervaring met het terugvragen van belkosten?

Ik heb sinds december 2007 zo vaak moeten bellen om een credit-nota uitbetaald te krijgen van Speedlinq/Telfort. Uiteindelijk is het me gelukt een bedrag van €109,41 betaald te krijgen in Juli 2008. Daarmee is het verhaal niet klaar, want nu krijg ik telkens rekeningen voor exact dat zelfde bedrag. Met een dreiging tot afsluiten. Dus iedere keer weer bellen, en iedere keer weer toezeggingen dat het geregeld gaat worden. Inmiddels zijn mijn belkosten opgelopen tot meer dan € 70,-
Heb hetzelfde alleen gaat het bij mij om 40 euro. Die heb ik van Speedlinq ontvangen omdat ik 2 maanden zonder internet zat. Telfort eist die 40 euro terug omdat Speedlinq bij de overdracht dit bedrag als schuld in de administratie had staan. Heb Speedlinq gebeld en ze beloofden om bij Telfort door te geven dat dit niet betaald hoefde te worden. Hebben ze niet gedaan. 2 dagen voor ik afgesloten zou worden heb ik Telfort gebeld of Speedlinq zijn belofte was nagekomen. Nee hoor! Er zat niets anders op dan maar weer 40 euro aan Telfort over te maken omdat ik anders afgesloten zou worden. Ik heb de brief die ik van Speedlinq had over die 40 euro tegemoetkoming gekopieerd en er een brief met uitleg bijgedaan en opgestuurd naar Telfort. We zijn nu 3 weken verder en ik heb nog steeds niks gehoord. Ook heb ik de 40 euro nog steeds niet terug gehad van Telfort. Mij heeft het bijna 50 euro aan bellen gekost en er zal nog wel wat bijkomen want ik ga volgende week weer bellen waar mijn geld blijft. Heb nog 1 geluk dat ze me niet afgesloten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

quote:
kajee schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:34:
Is eigenlijk alleen maar een administratieve handeling. Bij mij ging het naadloos & vlekkeloos..........

welke modem gebruik je nu dan, ik heb de omzetting ook gedaan.
heb gister een zyxel binnen gekregen, maar mijn speedtouch 716 doet het nog steeds.
heb de standaard zyxel gedaan en wou graag de speedtouch erachter doen als router voor de wifi.

iemand tips hoe ik dit moet doen

[ Voor 37% gewijzigd door thalantis op 02-10-2008 18:41 ]

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:21
Ik had 12 MBit van Speedlinq (eerder al 20Mbit, maar omdat ik 800 M verderop verhuist ben ben ik terug gezet naar 12)

Nu ben ik over op 20 MBit van telfort, echter mn modem traint nog maar op 10Mbit. ik zit op 1400 m van de centrale en ik weet dat 15Mbit toch echt wel moet kunnen.

Moet ik gaan bellen met telfort of iemand anders tips ?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Werkt bij jullie de webmail nog?
Zowel via webmail als via pop3 krijg ik geen verbinding met de server.
Hij accepteerd mijn login niet meer. Ik kan hem wel nog pingen.

Ik ben nu wel al bijna één jaar weg bij Speedlinq, maar heb geen mail gehad dat mijn mailaccount werd
opgeheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:35
cornfed99111 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 01:51:
Werkt bij jullie de webmail nog?
Zowel via webmail als via pop3 krijg ik geen verbinding met de server.
Hij accepteerd mijn login niet meer. Ik kan hem wel nog pingen.

Ik ben nu wel al bijna één jaar weg bij Speedlinq, maar heb geen mail gehad dat mijn mailaccount werd
opgeheven.
Ben je weg bij Speedlinq en NIET naar telfort overgegaan? Dan is het logisch nl, en had t al een jaar eerder afgesloten moeten zijn ;)

Als je naar Telfort gegaan bent zou het moeten blijven werken, uit de overgangsbrief: "Uiteraard kunt u uw huidige speedlinq emailadressen gewoon blijven gebruiken".

Als je echter naar telfort ging, en toen binnen telfort een andere abbo-vorm genomen hebt kan ik me ook voorstellen dat het niet meer werkt, dan ga je naar een telfort abbo, ipv een ex-speedlinq-telfort-abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Nee, ik was net weg voordat de overgang naar Telfort begon bij Speedlinq.
Vond het al en beetje vreemd dat mijn e-mail actief bleef.
Maar ik wist dat sommige providers de e-mail adressen van ex-abonnees blijven aanhouden.

De account zal nu dan wel gewist zijn. Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Hè, en dan kom je hier 'verbaast' vragen waarom je mail het niet meer doet, nadat je al een jaar bij je provider weg bent? 8)7 8)7 8)7 |:( |:(

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 11-10-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Hoezo?
Ik leg net uit dat sommige providers hun e-mail accounts van ex-abonnees aanhouden.
Er is op diverse fora niets bijzonders daarover terug te vinden qua Speedlinq.

Dus vraag ik hier of ook andere users een probleem hebben met de webmail of pop3.
Dan weet ik of het account weg is of het een technische storing betreft.

Volgens mij zijn dat terechte en logische vragen. Maar schijnbaar heb je andere mening....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Het is helemaal niet normaal dat providers a-mail faciliteit blijven aanbieden aan EX-abonnees. Is altijd of deel van aan adsl/inbel/kabel abo of je 'koopt' aparte email faciliteit. Dat het wellicht (heel) soms blijft werken is gewoon laksigheid of vergeetachtigheid van de ISP. Dat ze er er dan na een tijd achter komen (om wat voor reden dan ook) en je dan 'afsluiten'' is niet meer dan normaal en lijkt mij geen reden om verbaast vragen over te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

cornfed99111 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:01:
Hoezo?
Ik leg net uit dat sommige providers hun e-mail accounts van ex-abonnees aanhouden.
Er is op diverse fora niets bijzonders daarover terug te vinden qua Speedlinq.
Ja tot ze een opruimactie houden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
kaajee schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:31:
Het is helemaal niet normaal dat providers a-mail faciliteit blijven aanbieden aan EX-abonnees. Is altijd of deel van aan adsl/inbel/kabel abo of je 'koopt' aparte email faciliteit. Dat het wellicht (heel) soms blijft werken is gewoon laksigheid of vergeetachtigheid van de ISP. Dat ze er er dan na een tijd achter komen (om wat voor reden dan ook) en je dan 'afsluiten'' is niet meer dan normaal en lijkt mij geen reden om verbaasd vragen over te stellen.
Dat je weer over "verbaasd" begint, toont je vooringenomenheid als jij een post gaat lezen.

Ik gebruik nu nog steeds een e-mail account van een oude provider (12Move). En vroeger bleven de mail-accounts bij @home ook actief nadat je daar weg was. Ook zelf meegemaakt.
Dus jouw 'facts' zijn niet compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
...........laat maar..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Mijn vader heeft nu Telfort (vroeger Speedlinq), maar de verbinding valt bij vlagen echt continu uit (max. een minuut internetverbinding en dan klapt 'ie er weer uit). Ik heb de firmware van het modem al geüpgradet (ST780) zonder succes. Ook heb ik via DMT (DSL Modem Tool) de noise-gain margin verhoogd, maar dit mag ook niet baten. Iemand enig idee hoe dit kan? Vroeger was dit niet zo, het is eigenlijk pas sinds de grote storing van mei zo.

[ Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 12-10-2008 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Hoi,

Hebben nog meer mensen last van het resetten van het modem na het bellen? Ik word er helemaal gek van en Telfort heeft geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 03:07:
Mijn vader heeft nu Telfort (vroeger Speedlinq), maar de verbinding valt bij vlagen echt continu uit (max. een minuut internetverbinding en dan klapt 'ie er weer uit). Ik heb de firmware van het modem al geüpgradet (ST780) zonder succes. Ook heb ik via DMT (DSL Modem Tool) de noise-gain margin verhoogd, maar dit mag ook niet baten. Iemand enig idee hoe dit kan? Vroeger was dit niet zo, het is eigenlijk pas sinds de grote storing van mei zo.
Dit probleem heb ik ook. Na een telefoontje met Telfort kreeg ik te horen dat ik software opnieuw moet installeren. Ga dat na mn vakantie doen (zit nu in Suri), maar als dat niet helpt, zeg ik mijn abbo op. Heb geen zin om mee te maken wat een groot aantal tweakers hier meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Vandaag heeft mijn vader gebeld, krijgt 'ie te horen dat het telefoonkabeltje (van een meter) naar het modem toe te lang is. Andere optie was de firmware downgraden (terwijl ik juist het modem al een keer had geüpgradet, tevergeefs). Kortom, mijn vader zit met een waardeloze internetverbinding en niemand kan er wat aan doen! Is toch te belachelijk voor woorden.

Overigens was het advies van de helpdesk medewerker om te wachten tot het internet ging klapperen, en dan snel bellen naar de helpdesk (mobiel dus) zodat zij konden zien dat hij klapperde en waar het aan lag 8)7 .

[ Voor 23% gewijzigd door MarcoC op 13-10-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

rudyhattem schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 09:12:
Hoi,

Hebben nog meer mensen last van het resetten van het modem na het bellen? Ik word er helemaal gek van en Telfort heeft geen oplossing.
ik had dit ook met mijn speedtouch modem, heb nu een zyxel, nu heb ik steeds als ik bel dat ik twee keer moet bellen voordat hij overgaat

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
MarcoC schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:30:
Vandaag heeft mijn vader gebeld, krijgt 'ie te horen dat het telefoonkabeltje (van een meter) naar het modem toe te lang is. Andere optie was de firmware downgraden (terwijl ik juist het modem al een keer had geüpgradet, tevergeefs). Kortom, mijn vader zit met een waardeloze internetverbinding en niemand kan er wat aan doen! Is toch te belachelijk voor woorden.

Overigens was het advies van de helpdesk medewerker om te wachten tot het internet ging klapperen, en dan snel bellen naar de helpdesk (mobiel dus) zodat zij konden zien dat hij klapperde en waar het aan lag 8)7 .
Die helpdesk is gewoon waardeloos en zit er alleen om mensen af te schepen.
Dat doen ze bijv. met het genoemde kabeltje, dat volgens hun ineens maar 1 meter lang mag zijn. Geeft hun weer een reden om daar de schuld dan aan te geven en de klant af te schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Weet iemand of het klopt als je je sp abbo stilzwijgend verlengt dat je tegen de oude prijs blijft zitten?
Ik heb 6000 allin dus ook bellen erbij, en voor nood nog belbudget kpn.(max hier 8mbit)
prijs 19,95 adsl/ 4,95 bellen met starttik 0,05 cnt.
Waarschijnlijk ben ik de laatste hier, omdat ik na het afsluiten van mijn abbo al doorverwezen werd naar telfort
ik heb nog wel steeds factuur green isp. en een sp inlog naam.
Mijn nieuwe abbo zal ongeveer in feb. ingaan.

Thanks for reply.......

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Supertip schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 12:40:
Weet iemand of het klopt als je je sp abbo stilzwijgend verlengt dat je tegen de oude prijs blijft zitten?
Ik heb 6000 allin dus ook bellen erbij, en voor nood nog belbudget kpn.(max hier 8mbit)
prijs 19,95 adsl/ 4,95 bellen met starttik 0,05 cnt.
Waarschijnlijk ben ik de laatste hier, omdat ik na het afsluiten van mijn abbo al doorverwezen werd naar telfort
ik heb nog wel steeds factuur green isp. en een sp inlog naam.
Mijn nieuwe abbo zal ongeveer in feb. ingaan.

Thanks for reply.......
ik weet wel dat ik als ex-speedlinq'er nog steeds maar 4,95 voor bellen betaal (ipv 9,95 zoals bij Telfort) en mijn internetz is theoretisch ook 20mbit voor 24,95 (10 netwerkkosten en 15 i-net) dus die kosten zijn zelfde als nu.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste