dus als ik het goed begrijp heb je geen nieuwe modem gekregen en gebruik je dus nog gewoon je oude isdn modem.lithoijen schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:45:
[...]
Wij hebben sinds gisteren ook een verbinding via telfort. Dit was voorheen speedlinq.
Dit alles over een isdn lijn.
Kreeg keurig de activatiepagina voor mijn neus. Bevestigen, modem rebooten en klaar.
Ging geweldig (gelukkig), heb meteen mijn abonnement over laten zetten naar een speedlinq 20/1 mbit variant.
Niet voor de snelheid (centrale in niet omgebouwd en isdn geeft zoiezo wat lagere snelheden), maar dan weet ik tenmiste zeker dat de vaste lijntoeslag binnen het abonnement valt en kan de vaste lijn eruit. Bellen gaat dan via voipbuster.
Hier van hetzelfde laken en pak. Ben al vanaf juni over naar Telfort, maar zit nog steeds bij Speedlinq.DaWaN schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:53:
[...]
Idem hier, sinds vanmiddag weer internet en gewoon weer een speedlinq IP gekregen.
Maar overzetten naar Telfort netwerk gaat automatisch ? Als ik mijn abbo probeer te wijzigen dan krijg ik een venster dat ik alreeds in een wijziging zit, moet ik dan wachten totdat ik volledig overgezet ben naar Telfort ?
Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience
Ik heb ook sinds zaterdag middag geen verbinding meer. (postcode 3245re)
Eind vorige week om een andere reden kontakt gehad met speedlinq (domein naam).
Kreeg toen te horen dat ik dinsdag naar Telfort zou gaan.
Zaterdag heb ik de CD gedraait, zoals beschreven staat in de brief die ik een
aantal maanden terug heb gekregen.
Daarin stond : U gaat naar telfort.
Als U geen verbinding meer heeft > Programma op cd starten
En Uw internet werkt weer.
Nu hoop ik dat ik niet te voorbarig ben geweest
Want ik heb nog steeds niets.....
Er zit signaal op de lijn.
Maar hij blijft staan bij "dhcp-server wordt gecontacteerd"
(oh ja... ik heb ook isdn. Valt wel op dat er ineens isdn-ers reageren in het forum)
Eind vorige week om een andere reden kontakt gehad met speedlinq (domein naam).
Kreeg toen te horen dat ik dinsdag naar Telfort zou gaan.
Zaterdag heb ik de CD gedraait, zoals beschreven staat in de brief die ik een
aantal maanden terug heb gekregen.
Daarin stond : U gaat naar telfort.
Als U geen verbinding meer heeft > Programma op cd starten
En Uw internet werkt weer.
Nu hoop ik dat ik niet te voorbarig ben geweest
Want ik heb nog steeds niets.....
Er zit signaal op de lijn.
Maar hij blijft staan bij "dhcp-server wordt gecontacteerd"
(oh ja... ik heb ook isdn. Valt wel op dat er ineens isdn-ers reageren in het forum)
[ Voor 7% gewijzigd door driel24 op 08-09-2008 08:48 ]
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Verwijderd
ik zit nu op mijn werk
bij mij werkt het internet ook niet meer
ook ik dacht dat ik overgezet was
ini file ingeladen in modem
nada
oude config geladen
alles ziet er ok uit krijg alleen geen ipadres uitgedeeld
@driel 24
laat even wat weten als het weer werkt we zitten in hetzelfde schuitje
op het telfort forum las ik dat meer mensen geen verbinding hadden maar de verbindingen zijn inmiddels weer hersteld
ini file ingeladen in modem
oude config geladen
@driel 24
op het telfort forum las ik dat meer mensen geen verbinding hadden maar de verbindingen zijn inmiddels weer hersteld
Ik hoop niet dat ik al teveel fout heb gedaan door dat programma te draaien....Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 08:57:
ik zit nu op mijn werk
ini file ingeladen in modemnada
oude config geladen![]()
@driel 24
(dat ik daardoor dus nu nog geen verbinding heb)
Helpdesk bellen heeft ook al geen nut....
Erg druk, bel morgen maar terug.
Nog ff wat anders... Ik krijg geen mail meer binnen op mijn domein adres.
(gechecked via webmail.)
Volgens mij doordat telfort op een blacklist staat
Hier is de reply :
====
- These recipients of your message have been processed by the mail server:
xxxxxxxxx@telfort.nl; Failed; 5.1.2 (bad destination system address)
Remote MTA mx1.telfort.nl: network error
- SMTP protocol diagnostic: 550-Access denied: 213.205.33.220 found in blacklist: virbl.dnsbl.bit.nl. \r\n550 See http://virbl.bit.nl/search.php?ip=213.205.33.220
=====
Erg druk, bel morgen maar terug.
Nog ff wat anders... Ik krijg geen mail meer binnen op mijn domein adres.
(gechecked via webmail.)
Volgens mij doordat telfort op een blacklist staat
Hier is de reply :
====
- These recipients of your message have been processed by the mail server:
xxxxxxxxx@telfort.nl; Failed; 5.1.2 (bad destination system address)
Remote MTA mx1.telfort.nl: network error
- SMTP protocol diagnostic: 550-Access denied: 213.205.33.220 found in blacklist: virbl.dnsbl.bit.nl. \r\n550 See http://virbl.bit.nl/search.php?ip=213.205.33.220
=====
[ Voor 79% gewijzigd door driel24 op 08-09-2008 10:46 ]
Klopt ja, maar ik ben nog niet overgezet op het nieuwe telfort abbonement.Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:56:
[...]
dus als ik het goed begrijp heb je geen nieuwe modem gekregen en gebruik je dus nog gewoon je oude isdn modem.
Het is wel aangevraagd, maar ik verwacht dat het nog wel een week of drie duurt voordat ik wordt omgezet. Ik heb dus nog geen ervaaring of het ook echt werkt, al ga ik er vanuit dat het allemaal gaat werken.
Speedlinq->Telfort...
Na de snelheidsverhoging naar 20 Mbit te hebben aangevraagd vond ik vandaag (ongeveer een week later) een mailtje in mijn box dat de wijziging is doorgevoerd.
Meteen de snelheden checken natuurlijk, die komen niet zo hoog als zou moeten.
Mijn modem traint dan ook in als volgt: Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 864 / 8.000
Dat is een Speedtouch 546, die adsl2+ ondersteunt, dus 20 mbit zou geen enkel probleem moeten zijn.
Hogere snelheid is natuurlijk gewenst, dus wat nu?
Na de snelheidsverhoging naar 20 Mbit te hebben aangevraagd vond ik vandaag (ongeveer een week later) een mailtje in mijn box dat de wijziging is doorgevoerd.
Mijn modem traint dan ook in als volgt: Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 864 / 8.000
Dat is een Speedtouch 546, die adsl2+ ondersteunt, dus 20 mbit zou geen enkel probleem moeten zijn.
@snertpan : Ik heb ze aan de lijn gehad.
Ben inderdaad afgesloten en wordt als het goed is zo snel mogelijk op het
telfort netwerk aangesloten. enne het was goed dat ik de cd had gedraaid....
Afwachten dan maar.
Ben inderdaad afgesloten en wordt als het goed is zo snel mogelijk op het
telfort netwerk aangesloten. enne het was goed dat ik de cd had gedraaid....
Afwachten dan maar.
Lees eerst eens de TS van de telfort draad door.I Am Weasel schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:52:
Speedlinq->Telfort...
Sinds 28 augustus doet internet+telefonie het thuis niet meer. Was begin augustus al overgezet naar telfort. Had de helpdesk gebeld en die zouden mijn lijn doormeten oid, en als ze meer wisten zou ik bericht krijgen. Internet en bellen doet het nog steeds niet, de helpdesk is nog steeds niet wijzer. Volgens de man aan de telefoon moest ik de splitter er tussenuit halen (voordat ze gingen meten), kan het internet zo uberhaupt werken of staat dat ding er eigenlijk toch voor niks?.
Na 11 dagen ben ik nog steeds niks verder, vind dat het nu wel echt te lang duurt
Na 11 dagen ben ik nog steeds niks verder, vind dat het nu wel echt te lang duurt

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Magic Word is RebootI Am Weasel schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:52:
Speedlinq->Telfort...
Wake up....I Am Weasel schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:52:
Speedlinq->Telfort...
Je modem even uit en aan zetten, dan haal je het max. Maak je geen illusie dat je 20mbit gaat halen, hiervoor moet je erg dicht bij de centrale wonen...
Okay, dat heb ik gedaan. Ik heb de DMT tool gedraaid op mijn ST 546 modem. Dus ik unlock de expert opties en 2 extra tabbladen verschijnen. Maarrrr, tab 4 en 5 verdwijnen weer zodra ik verbind met mijn modem. Ik kan dus geen aanpassingen maken.LCD_viewer schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:25:
[...]
Lees eerst eens de TS van de telfort draad door.
Ik heb het tooltje ook geprobeerd op mijn ST 510. Hierbij werkt het wel vlekkeloos met die expert opties. Alleen het heeft geen resultaat, de verbinding blijft max. 8 Mbit downstream.
Helaas niet.
Verder valt het me op dat het trainen moeilijk gaat. Vaak blijft bij het booten van de modems het lampje oranje knipperen, en kun je op verbinding wachten tot je een ons weegt.
Rebooten helpt dan niet, maar even de telefoonkabel unpluggen werkt weer wel.
Dat is iets wat ik bij Speedlinq nog nooit heb ervaren. Maargoed, alle tips verder welkom!
Na wat checken zou ik 82m van de centrale wonen trouwens...
Wat van abo en snelheid had je bij speedlinq dan?I Am Weasel schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:25:
[...]
Dat is iets wat ik bij Speedlinq nog nooit heb ervaren. Maargoed, alle tips verder welkom!
Simpelste abbootje geloof ik... in ieder geval 2 Mbit down en 1 Mbit up.rudyhattem schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:28:
[...]
Wat van abo en snelheid had je bij speedlinq dan?
Helaas kan ik dus niet zeggen of de problemen van nu, ook van toepassing geweest zouden zijn met een hoger abbo bij Speedlinq...
Ik had zaterdagavond ook ineens geen internet meer, was van het ene op het andere moment afgelopen.
Nu doet het weer iets, maar ik heb nu het probleem dat ik mijn 1 IP krijg, niet bij mijn router schijn te kunnen, ik kan er niet mee connecten iig. En aangezien we hier 2 pc's hebben kan ik er dus ineens maar 1 gebruiken. Dit was nog nooit een probleem. Ik heb ook echt geen idee hoe ik dit moet oplossen.
Iemand geniale tips?
Connection-specific DNS Suffix . : speedlinq.nl
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 89.220.74.223
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 89.220.74.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 62.100.30.71
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 62.100.30.230
62.100.30.246
Geen idee hoe ik op mijn router zou moeten komen, gateway ip werkt niet, 89.220.1.1 of 89.220.74.1 ook niet. Opnieuw activeren dmv 1.254.254.253 reageert compleet niet.
Ga nog maar eens een poging tot resetten modem doen...
Nu doet het weer iets, maar ik heb nu het probleem dat ik mijn 1 IP krijg, niet bij mijn router schijn te kunnen, ik kan er niet mee connecten iig. En aangezien we hier 2 pc's hebben kan ik er dus ineens maar 1 gebruiken. Dit was nog nooit een probleem. Ik heb ook echt geen idee hoe ik dit moet oplossen.
Iemand geniale tips?
Connection-specific DNS Suffix . : speedlinq.nl
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 89.220.74.223
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 89.220.74.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 62.100.30.71
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 62.100.30.230
62.100.30.246
Geen idee hoe ik op mijn router zou moeten komen, gateway ip werkt niet, 89.220.1.1 of 89.220.74.1 ook niet. Opnieuw activeren dmv 1.254.254.253 reageert compleet niet.
Ga nog maar eens een poging tot resetten modem doen...
[ Voor 43% gewijzigd door TheInsomniac op 08-09-2008 21:00 ]
Make it fool proof and someone will make a better fool.
Verwijderd
Maar als je op deze http://www.watismijnip.nl/ site kijkt wat geeft hij dan voor een provider aan?lithoijen schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:46:
[...]
Klopt ja, maar ik ben nog niet overgezet op het nieuwe telfort abbonement.
Het is wel aangevraagd, maar ik verwacht dat het nog wel een week of drie duurt voordat ik wordt omgezet. Ik heb dus nog geen ervaaring of het ook echt werkt, al ga ik er vanuit dat het allemaal gaat werken.
Speedlinq of telfort.
Geen van bijdeVerwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:21:
[...]
Maar als je op deze http://www.watismijnip.nl/ site kijkt wat geeft hij dan voor een provider aan?
Speedlinq of telfort.
*IPadress: 82.169.208.28
*Provider: tiscali.nl
*Hostname: 82-169-208-28.ip.tiscali.nl
*Socket: 62910
Toch wel apart, ik heb nog nooit tiscali als provider gehad. Vreemd van telfort.
Maar ik heb de activatiepagina gehad en ben van ip dres veranderd. Kortom ik ben over op telfort.
Nu alleen nog overgezet worden op een 20/1 mbit verbinding zodat ik ook een echt telfort abbonement heb ipv een overgenomen speedlinq variant.
PS op de telefooncentrale hier zijn alleen kpn adsl variante beschikbaar, weet niet of dat uitmaakt?
[ Voor 5% gewijzigd door lithoijen op 08-09-2008 23:38 ]
Verwijderd
@driel24
bij mij nog steeds niets
alles staat op groen als ik mijn speedtouch 706 test
behaleve ppp (krijg geen adres)
ik zou vandaag 9-11 overgezet worden
bij mij nog steeds niets
@erwtensoepVerwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 08:01:
@driel24
bij mij nog steeds niets
09-11 ??? ik hoop 09-09.
Zit je met de twin towers in je hoofd
Bij mij ook nog steeds niets...
Ik heb precies hetzelfde geen ppp.
en het modem blijft zeggen "dhcp wordt gecontacteerd"
Ook balen dat je dan ook gelijk geen telefoon hebt.
Ik zou ook op 09 sept overgezet worden.
Maar dat is wel een datum die ik pas gekregen heb na weer te bellen.
In de brief staat doodleuk 21 juni.
Verwijderd
@driel24
hahahaha ja dat klopt ik heb gisteren de documentaire gezien op tv moet zijn 09-09
nog even een vraagje omdat jij zo bijdehand bent

hoe ga jij inloggen met je modem
spXXXXXX@telfort.nl of spXXXXXX
als er vanavond geen internet is als ik thuiskom word ik aangevallen door enkele msn/hyves addicts
hahahaha ja dat klopt ik heb gisteren de documentaire gezien op tv moet zijn 09-09
nog even een vraagje omdat jij zo bijdehand bent
als er vanavond geen internet is als ik thuiskom word ik aangevallen door enkele msn/hyves addicts
Hyves addictsVerwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 08:30:
@driel24
nog even een vraagje omdat jij zo bijdehand bent![]()
inloggen met het modem. Hoe bedoel je dat ?
Je logt toch niet in ? Volgens mij herkend speedlinq/telfort je gewoon
doordat ze jou een IP uitgeven.
Je sp nummer is toch alleen nodig bij webmail en "mijn telfort" etc etc ?
Niet alles gelezen, blijkbaar staat er echt in, weet je wat? Ik geef je even een directere link en dat moet je maar even lezen.I Am Weasel schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:25:
[...]
Okay, dat heb ik gedaan. Ik heb de DMT tool gedraaid op mijn ST 546 modem. Dus ik unlock de expert opties en 2 extra tabbladen verschijnen. Maarrrr, tab 4 en 5 verdwijnen weer zodra ik verbind met mijn modem. Ik kan dus geen aanpassingen maken.
Ik heb het tooltje ook geprobeerd op mijn ST 510. Hierbij werkt het wel vlekkeloos met die expert opties. Alleen het heeft geen resultaat, de verbinding blijft max. 8 Mbit downstream.
[...]
Helaas niet.
Verder valt het me op dat het trainen moeilijk gaat. Vaak blijft bij het booten van de modems het lampje oranje knipperen, en kun je op verbinding wachten tot je een ons weegt.
Rebooten helpt dan niet, maar even de telefoonkabel unpluggen werkt weer wel.
Ik heb namelijk het zelfde.
8Mbit bij telfort abbo
Hoe is bij andere ex-speedlinq klanten nu de facturering
Krijg af en toe de vreemdste facturen ? 29 euro, dan 10,58 euro, ik moet het even nalopen maar het komt vreemd over.
Maar hoe kun je nu zien of je centrale adsl1, adsl2 of adsl2+ heeft.
http://pcdb.bbned.nl/driel24 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:48:
Maar hoe kun je nu zien of je centrale adsl1, adsl2 of adsl2+ heeft.
Ah sweet, daar heb ik wel iets aan. Ik kon niet helder opmaken uit mijn modemgegevens hoe ik precies verbonden ben.LCD_viewer schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:17:
[...]
Niet alles gelezen, blijkbaar staat er echt in, weet je wat? Ik geef je even een directere link en dat moet je maar even lezen.
Ik heb namelijk het zelfde.
8Mbit bij telfort abbo
Hoe is bij andere ex-speedlinq klanten nu de facturering
Krijg af en toe de vreemdste facturen ? 29 euro, dan 10,58 euro, ik moet het even nalopen maar het komt vreemd over.
Maar ik heb in ieder geval gevonden dat de modulatie G.DMT Annex A [POTS Overlay Mode] is.
Na wat google/wiki vond ik dit overzicht,waaruit ik mag opmaken dat deze verbinding een ADSL1 verbinding is. Hiermee zou je wel 12 Mbit moeten kunnen halen,alleen dat we capped zijn is wel shitty natuurlijk.
Hoe zit dat dan precies met die ombouw van de centrales? Wanneer kunnen we dan een ADSL2 of 2+ signaal verwachten?
Ik heb hiervoor een jaar Speedlinq gehad,daarvoor een jaar KPN...maar ik weet niet beter dan dat de modulatie altijd Annex A is geweest.
Wat de facturatie betreft, de eerste afschrijving betreft bij mij €29,89. De tweede €14,95.
Dit stond in een begeleidende brief bij de eerste factuur:
Uw eerste factuur
Telfort internet incasseert de abonnementskosten altijd vooruit. Dit houdt in dat Telfort
in de lopende maand de abonnementskosten voor de komende maand incasseert.
Hierdoor is de eerste factuur die u van ons ontvangt afwijkend. Deze bevat namelijk
meerdere posten met abonnementskosten.
De eerste post betreft doorgaans een zogenaamde "gebroken" maand. U wordt
gefactureerd vanaf de activatiedatum van uw abonnement tot en met het einde van die
maand (dit is de voorafgaande maand). De tweede post betreft de lopende maand. In
de derde post staan de abonnementskosten van de opvolgende maand. Dit in verband
met het vooruit betalen.
De opvolgende nota's zullen weer de abonnementskosten voor 1 maand bevatten.
Niet, als je centrale niet adsl 2 geschikt is gemaakt verwacht ik niet dat dit alsnog gaat gebeuren.I Am Weasel schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:06:
[...]
Hoe zit dat dan precies met die ombouw van de centrales? Wanneer kunnen we dan een ADSL2 of 2+ signaal verwachten?
[/small]
Volgens mij wil kpn niet meer in adsl2 techniek investeren, maar gaan ze voor een ander techniek.
Verwijderd
@driel24
als ik vanavond thuis kom zal ik even kijken hoe de situatie is
en vanavond of morgen weer melden hoe het zit met mijn internet verbinding
(ik merk wel dat internet de plaats van televisie over heeft genomen qua belangrijkheid)
als ik vanavond thuis kom zal ik even kijken hoe de situatie is
en vanavond of morgen weer melden hoe het zit met mijn internet verbinding
(ik merk wel dat internet de plaats van televisie over heeft genomen qua belangrijkheid)
Verwijderd
eindelijk over naar telfort.
Was er een beetje huiverig voor aangezien alle negatieve berichten hier en aangezien ik ook nog isdn had.
Maar ik moet zeggen dat alles perfect is verlopen.
Kreeg de activatiepagina te zien en daarna de modem gereboot .
En zie daar , alles werkt!!!
Alleen geen bericht gehad van telfort dat ikvandaag overgezet zou worden.
Was er een beetje huiverig voor aangezien alle negatieve berichten hier en aangezien ik ook nog isdn had.
Nou mensen, hier hebben jullie waarschijnlijk nog nooit van gehoord. Ter illustratie:
Ik heb dus uitgevonden dat ik 12 Mbit zou moeten kunnen halen met mijn Annex A verbinding. Is wel iets beter dan 8 Mbit, en had gedacht dat dat wel te ontfutselen moest zijn.
Altoen......
Bel ik naar Telfort en leg uit wat er aan de hand is. Meneer vertelt dat ik gecapped ben op 8 Mbit, en dat ik even moet bellen met de administratie.
Die konden mij inderdaad meer bandbreedte geven, de volle 20 Mbit(wel sterk op een ADSL1 centrale maar dat terzijde)
Alleen dan zou de lijn wel gaan klapperen. Dat wil ik natuurlijk niet, en heb uitgelegd dat ik had bevonden dat 12 Mbit haalbaar moest zijn. Gezien de specificaties van Annex A, en hetgeen mijn modem me vertelt(dat ie ongeveer 70% van de beschikbare bandbreedte gebruikt)
Daar begreep de alleraardigste mevrouw niets van, en verbond me terug met de technische helpdesk.
Aan deze meneer leg ik hetzelfde uit, en hij ging het met zijn leidinggevende bespreken.
Toen werd me verteld dat ik blij moest zijn met mijn behaalde 8 Mbit. Waarom??? Omdat ik te dicht bij de centrale woon!!! (82m) Dan werkt het dus ook verre van optimaal,blijkbaar. Daar had de helpdesker zelf ook nog nooit van gehoord.Pas vanaf 150m waren hogere snelheden mogelijk.
Nu vroeg ik natuurlijk nog even verder. Kunnen we niet proberen op te schroeven,naar bijvoorbeeld 8,5..naar 9...9,5? En kijken tot hoever het goed gaat alvorens hij gaat klapperen?
Maar nee, de lijn/verbinding is eerst bekeken door technici alvorens de gebruikerssnelheid te bepalen. En 8 Mbit was dus het meeste wat ze eruit zouden kunnen halen op mijn adres.
Leuk hoor, na een half uur helkpdesken.
Nu heb ik niet alle wijsheid in pacht, dus vraag ik me af.. Word ik gewoon afgescheept met een lulverhaal, of is dit echt de waarheid?
Ik heb dus uitgevonden dat ik 12 Mbit zou moeten kunnen halen met mijn Annex A verbinding. Is wel iets beter dan 8 Mbit, en had gedacht dat dat wel te ontfutselen moest zijn.
Altoen......
Bel ik naar Telfort en leg uit wat er aan de hand is. Meneer vertelt dat ik gecapped ben op 8 Mbit, en dat ik even moet bellen met de administratie.
Die konden mij inderdaad meer bandbreedte geven, de volle 20 Mbit(wel sterk op een ADSL1 centrale maar dat terzijde)
Alleen dan zou de lijn wel gaan klapperen. Dat wil ik natuurlijk niet, en heb uitgelegd dat ik had bevonden dat 12 Mbit haalbaar moest zijn. Gezien de specificaties van Annex A, en hetgeen mijn modem me vertelt(dat ie ongeveer 70% van de beschikbare bandbreedte gebruikt)
Daar begreep de alleraardigste mevrouw niets van, en verbond me terug met de technische helpdesk.
Aan deze meneer leg ik hetzelfde uit, en hij ging het met zijn leidinggevende bespreken.
Toen werd me verteld dat ik blij moest zijn met mijn behaalde 8 Mbit. Waarom??? Omdat ik te dicht bij de centrale woon!!! (82m) Dan werkt het dus ook verre van optimaal,blijkbaar. Daar had de helpdesker zelf ook nog nooit van gehoord.Pas vanaf 150m waren hogere snelheden mogelijk.
Nu vroeg ik natuurlijk nog even verder. Kunnen we niet proberen op te schroeven,naar bijvoorbeeld 8,5..naar 9...9,5? En kijken tot hoever het goed gaat alvorens hij gaat klapperen?
Maar nee, de lijn/verbinding is eerst bekeken door technici alvorens de gebruikerssnelheid te bepalen. En 8 Mbit was dus het meeste wat ze eruit zouden kunnen halen op mijn adres.
Leuk hoor, na een half uur helkpdesken.
Nu heb ik niet alle wijsheid in pacht, dus vraag ik me af.. Word ik gewoon afgescheept met een lulverhaal, of is dit echt de waarheid?
Idem. Ik heb dan alleen analoog. Vanmiddag ineens geen verbinding meer. Thuisgekomen ineens een 'vreemd' WAN-IP, en kon niets. Naja, laptopje direct aan de modem, door de activatiepagina heen, en gaan..Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:59:
eindelijk over naar telfort.
Op zich geen probleem, alleen niet aangekondigd, moest t dus zelf ontdekken.
Verwijderd
en de internetverbinding bij mijn ouders (4921 als postcode) ligt weer eens plat. Ik begin me echt kapot te ergeren hieraan. Het lijkt echt alsof ze 1x per week onderhoud uitvoeren ofzo...
@ I am weasel. Adsl1 gaat inderdaad maar tot 8mbit.
Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience
Hier 129 meter. volle mep (20mb)I Am Weasel schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:21:
Omdat ik te dicht bij de centrale woon!!! (82m) Dan werkt het dus ook verre van optimaal,blijkbaar. Daar had de helpdesker zelf ook nog nooit van gehoord.Pas vanaf 150m waren hogere snelheden mogelijk.
Switch: Htm-C
The distance from your location to the switch is about 129 meter.
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 20.004
[ Voor 5% gewijzigd door rudyhattem op 10-09-2008 09:23 ]
Ik zit op 2450 meter en krijg 8mbit.

Op zich heb ik er wel vrede mee, betaalde eerst 30 euro voor 4 mbit en ben er nu op vooruit gegaan en zonder klapperende lijn of andere vage klachten is het wel prima verder zo.

Op zich heb ik er wel vrede mee, betaalde eerst 30 euro voor 4 mbit en ben er nu op vooruit gegaan en zonder klapperende lijn of andere vage klachten is het wel prima verder zo.
Nu de abbonnementen echt zijn overgezet naar het Telfort netwerk, is het mogelijk om ook je abbonnement om te zetten naar Telfort.
Dus je Speedlinq 20mb voor € 24,95 omzetten naar Telfort 20mb voor € 19,95.
Ik heb net gebeld en het is inderdaad mogelijk om dat nu te doen, maar men raad aan om dan ook een nieuw Telfort modem te kopen. Met het oude Speedtouch 546 modem zou het misschien gaan werken, maar daar geven ze geen garanties op.
Zijn er al mensen die dit hebben laten omzetten en wat zijn de ervaringen daarbij?
Ik heb net gebeld en het is inderdaad mogelijk om dat nu te doen, maar men raad aan om dan ook een nieuw Telfort modem te kopen. Met het oude Speedtouch 546 modem zou het misschien gaan werken, maar daar geven ze geen garanties op.
Zijn er al mensen die dit hebben laten omzetten en wat zijn de ervaringen daarbij?
Als je modem het gewoon goed doet zou ik hem niet vervangen. Modem is geschikt voor ADSL2(+) dus waarom extra kosten maken. Overigens als het niet werkt kan je vrij simpel alsnog een modem op martktplaats ofzo opduiken.dyna18 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:39:
Nu de abbonnementen echt zijn overgezet naar het Telfort netwerk, is het mogelijk om ook je abbonnement om te zetten naar Telfort.
Hmmzz,toen ik zo dit schema zag (wiki) leek het me dat ik hoger moest kunnen komen...gezien het bij mij een Annex A verbinding betreft...timbry schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:53:
@ I am weasel. Adsl1 gaat inderdaad maar tot 8mbit.
Standard Name | Common Name | Downstream Rate | Upstream Rate |
---|---|---|---|
ANSI T1.413-1998 Issue 2 | ADSL | 8 Mbit/s | 1.0 Mbit/s |
ITU G.992.1 | ADSL (G.DMT) | 12 Mbit/s | 1.3 Mbit/s |
ITU G.992.1 Annex A | ADSL over POTS | 12 Mbit/s | 1.3 MBit/s |
ITU G.992.1 Annex B | ADSL over ISDN (IDSL) | 12 Mbit/s | 1.8 MBit/s |
ITU G.992.2 | ADSL Lite (G.Lite) | 1.5 Mbit/s | 0.5 Mbit/s |
ITU G.992.3/4 | ADSL2 | 12 Mbit/s | 1.0 Mbit/s |
ITU G.992.3 Annex J | ADSL2 | 12 Mbit/s | 1.0 Mbit/s |
ITU G.992.3 Annex L[2] | RE-ADSL2 | 5 Mbit/s | 0.8 Mbit/s |
ITU G.992.5 | ADSL2+ | 24 Mbit/s | 1.0 Mbit/s |
ITU G.992.5 Annex M | ADSL2+M | 24 Mbit/s | 3.5 Mbit/s |
Verwijderd
@driel24
update 10-09-08
dsl lamp brand wel als ik verbinding probeer te maken met het internet
knippert het lampje rood en dat was het
update 10-09-08
Ik ben zojuist gebeld vanwege het probleem met mijn domein naam.Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:10:
@driel24
update 10-09-08
Terloops natuurlijk even gevraagd hoe het ermee staat.
Hij heeft even gekeken en de migratie is afgerond.
Het telfort migratie cd-tje is niet OK volgens helpdesk-er.
Ik ga nl. over naar het Tiscali netwerk.
Ik moet thuis weer een ander programma starten. (ik heb een speedtouch)
deze >> www.speedlinq.nl/beterbellen.exe
en dan kiezen voor "all-in Tiscali" netwerk.
vanavond gelijk proberen.
Verwijderd
oké
bedankt ik heb het programma gedownload en zal het vanavond even proberen
hoe zit het trouwens met je domein werkt het weer?
Mailen werkt wel. (kan ik zien in de webmail..)Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:52:
oké
Maar op het webadres is een redirect gezet, die linkt naar mijn sp-nummer.
http://home.telfort.nl/sp123456/
Vreemd allemaal.
Uitgaande mail zou ook weer via mijn domein gaan, maar ja...
Dat kunnen we niet checken zonder verbinding.
Verwijderd
@driel24
je hebt mij op het goede spoor gezet
programma beterlbellen.exe komt echt uit de oude doos bbnetwerk
ik heb de cd van telfort gepakt en proberen te installeren werkte niet na 100% popup kan instellingen niet opslaan
toen inifile van cd gekopieerd naar speedtouch en gereboot toen kreeg ik de activatie pagina
alleen bellen werkt nu nog niet maar ja dat komt nog wel
ik heb de cd van telfort gepakt en proberen te installeren werkte niet na 100% popup kan instellingen niet opslaan
toen inifile van cd gekopieerd naar speedtouch en gereboot toen kreeg ik de activatie pagina
Verwijderd
ook kan ik geen mail versturen ip adres van telfort is blacklisted
en kan alleen door telfort zelf van de blacklist gehaald worden
maar ja cheap ass provider hé
en kan alleen door telfort zelf van de blacklist gehaald worden
maar ja cheap ass provider hé
Ik heb gemerkt dat je eerst je virus en firewall moet de-installeren.Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:40:
@driel24
![]()
![]()
![]()
Uitzetten werkte bij mij niet. Als ik eset uitzet loopt het install programma niet
goed door. Na echt het programma eraf halen werkt het speedtouch programma wel.
Maar ik ben heel blij dat het gelukt is
Nu ik nog. Er is iets fout gegaan met omzetten. Ik heb geen dsl lampie.
Ze gaan nu fysiek iemand sturen naar de centrale om iets om te zetten.
Heb ik weer....
In het file kon je toch ook kiezen voor all-in plus bellen ?
edit //// er is een landelijk probleem.
http://klantenservice.int...emen-met-vast-bellen.aspx
[ Voor 7% gewijzigd door driel24 op 11-09-2008 09:08 ]
Verwijderd
@driel24
een tijd geleden ben ik al overgezet naar telfort bellen dat werkte altijd oké
dezelfde gevens gepakt en ingevuld maar ik kan niet registreren ik ga vanavond en morgen nog wel wat prutsen
ik hoop wel dat mijn ip van de blacklist gehaald wordt dat anders zit ik weer in de problemen met mijn mail maar ja dat is weer een uitdaging erbij
dsl signaal heeft bij mij altijd gewerkt
een tijd geleden ben ik al overgezet naar telfort bellen dat werkte altijd oké
dezelfde gevens gepakt en ingevuld maar ik kan niet registreren ik ga vanavond en morgen nog wel wat prutsen
ik hoop wel dat mijn ip van de blacklist gehaald wordt dat anders zit ik weer in de problemen met mijn mail maar ja dat is weer een uitdaging erbij
dsl signaal heeft bij mij altijd gewerkt
3 weken geleden via internet gemeld dat ik nog steeds betaal voor telefonie, terwijl speedlinq al had toegezegd dat dat per 1 juni zou stoppen. Krijg ik vandaag deze reactie:
-----------------
Hartelijk dank voor uw webformulier van 23-08-2008 met ticketnummer xxx. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Enige tijd geleden heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet.
Uiteraard streven wij ernaar om alle vragen snel en goed te beantwoorden. Helaas zijn wij wegens onvoorziene drukte tot op dit moment nog niet in staat geweest om uw vraag te beantwoorden.
Wij betreuren dit ten zeerste en bieden hiervoor onze welgemeende excuses aan.
Wij kunnen ons voorstellen dat u inmiddels via een andere weg antwoord heeft gekregen op uw vraag, of dat het probleem inmiddels is verholpen.
Indien dit echter niet het geval dan zijn wij u uiteraard alsnog graag van dienst. Wij vragen u vriendelijk om uw vraag opnieuw te stellen via http://klantenservice.internet.telfort.nl/ Uw vraag wordt dan alsnog zo spoedig mogelijk behandeld.
Indien u uw vraag liever persoonlijk aan een van onze medewerkers wilt stellen dan kunt u natuurlijk ook telefonisch contact met ons opnemen. De afdeling Customer Services is bereikbaar op telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30 p/m).
Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Telfort klantenservice internet
Chantal Jobse
Mededeling
Per 1 augustus zijn de openingstijden van de Klantenservice van Telfort gewijzigd.
Ma t/m vrij 09.00-21.00 uur, zaterdag 10.00-17.00 uur, zondag gesloten.
U kunt de telefonische klantenservice bereiken op telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30 p/m).
Vind eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen op http://klantenservice.internet.telfort.nl.
-----------------
Lekker zeg, en als de vraag nog een keer stel krijg ik over 3 weken zeker weer een bericht !?
-----------------
Hartelijk dank voor uw webformulier van 23-08-2008 met ticketnummer xxx. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Enige tijd geleden heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet.
Uiteraard streven wij ernaar om alle vragen snel en goed te beantwoorden. Helaas zijn wij wegens onvoorziene drukte tot op dit moment nog niet in staat geweest om uw vraag te beantwoorden.
Wij betreuren dit ten zeerste en bieden hiervoor onze welgemeende excuses aan.
Wij kunnen ons voorstellen dat u inmiddels via een andere weg antwoord heeft gekregen op uw vraag, of dat het probleem inmiddels is verholpen.
Indien dit echter niet het geval dan zijn wij u uiteraard alsnog graag van dienst. Wij vragen u vriendelijk om uw vraag opnieuw te stellen via http://klantenservice.internet.telfort.nl/ Uw vraag wordt dan alsnog zo spoedig mogelijk behandeld.
Indien u uw vraag liever persoonlijk aan een van onze medewerkers wilt stellen dan kunt u natuurlijk ook telefonisch contact met ons opnemen. De afdeling Customer Services is bereikbaar op telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30 p/m).
Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Chantal Jobse
Mededeling
Per 1 augustus zijn de openingstijden van de Klantenservice van Telfort gewijzigd.
Ma t/m vrij 09.00-21.00 uur, zaterdag 10.00-17.00 uur, zondag gesloten.
U kunt de telefonische klantenservice bereiken op telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30 p/m).
Vind eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen op http://klantenservice.internet.telfort.nl.
-----------------
Lekker zeg, en als de vraag nog een keer stel krijg ik over 3 weken zeker weer een bericht !?
Gisteren over gezet naar Telfort. Zowaar had ik gisteren geen internet meer. Kreeg een halfopgebouwde activatie site. Daarna geen IP adres. Telfort gebeld en ook maar gezegd dat ik afgelopen weekend geen prik had.
Dit kwam omdat men dacht iedereen al overgezet te hebben naar Telfort en dus de stekker van Speedlinq er maar uitgetrokken hadden. Er waren er nog een paar "vergeten" waaronder ik dus. Deze week zou iedereen overgezet worden, kan er een slotje op komen en gaan we met z'n allen naar het telfort draadje..
Vanmorgen werkte alles weer. Niets op aan te merken. Heb wel nog steeds het probleem dat als ik mijn broer bel (die ook telfort heeft) en ophang dat daarna mijn modem reset...
Dit kwam omdat men dacht iedereen al overgezet te hebben naar Telfort en dus de stekker van Speedlinq er maar uitgetrokken hadden. Er waren er nog een paar "vergeten" waaronder ik dus. Deze week zou iedereen overgezet worden, kan er een slotje op komen en gaan we met z'n allen naar het telfort draadje..

Vanmorgen werkte alles weer. Niets op aan te merken. Heb wel nog steeds het probleem dat als ik mijn broer bel (die ook telfort heeft) en ophang dat daarna mijn modem reset...
[ Voor 4% gewijzigd door rudyhattem op 11-09-2008 17:58 ]
Verwijderd
@driel24
alles werkt hier weer
zelfs de newsserver doet het nog
duurt even maar dan heb je ook wat
tip:
als je telefonie niet werkt opnieuw wachtwoord invoeren optelfort site
wachtwoord wordt gereset bij overzetten van speedlinq naar telfort
alles werkt hier weer
tip:
Zag vanmorgen ook dat ik overgezet was naar Telfort, kreeg dat 1.253.x.x. ip-adres. Kon me helaas 't ip-adres van de activatie-pagina niet meer herinneren, en zonder internet is 't erg lastig opzoeken.
Vanavond maar weer eens proberen
20Mbit zal er wel niet inzitten (ADSL1 centrale dacht ik), maar kan ik iig KPN eruit gooien.

Als je je modem even uit/aan zet moet je daarna automatisch op de activatie pagina komen........(heb je geen ip adres voor nodig)Nielson schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 08:23:
Zag vanmorgen ook dat ik overgezet was naar Telfort, kreeg dat 1.253.x.x. ip-adres. Kon me helaas 't ip-adres van de activatie-pagina niet meer herinneren, en zonder internet is 't erg lastig opzoeken.Vanavond maar weer eens proberen
20Mbit zal er wel niet inzitten (ADSL1 centrale dacht ik), maar kan ik iig KPN eruit gooien.
Dat had ik al geprobeerd, maar werkte niet. Heb ook geen modem van SL of Telfort, heb ooit voor m'n vorige Planet abo een Trust (ja ja, kom maarkaajee schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 08:57:
[...]
Als je je modem even uit/aan zet moet je daarna automatisch op de activatie pagina komen........(heb je geen ip adres voor nodig)
Oud modem zal sowieso niet werken qua snelheid bij een adsl2+ verbinding.Nielson schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:07:
[...]
Dat had ik al geprobeerd, maar werkte niet. Heb ook geen modem van SL of Telfort, heb ooit voor m'n vorige Planet abo een Trust (ja ja, kom maar) gekocht, en die werkte tot nu toe perfect. Heb als backup ook nog een oude Speedtouch USB modem (kikker), maar kreeg dan helemaal geen ip. Zal vanavond eens kijken wat er gebeurt als ik de Trust in bridge mode gooi.
Dus als je wilt upgrade (kijk even op je mytelfort hompage) zal je als naar 20mb kan wel een nieuw modem nodig hebben
Mooi !Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 20:21:
@driel24
alles werkt hier weer
tip:
Newsserver ??? Daar staat toch niets op, dacht ik ?
Bij mij nog niets en dat gaat wel even duren ook
Geen dsl signaal meer op de lijn. 5 tot 10 (werk?) dagen geduld hebben.
Durven er nog mensen met nieuwe firmwares te werken op de speedtouch 780 modems ?
Ik hanteer nog steeds de 6.1.7.2 versie welke door speedlinq aanbevolen werd maar geloof niet dat het uit moet maken bij telfort welke firmware je gebruikt.
Verders heb ik geen problemen dus laat ik die firmware gewoon voor wat het is maar vind het wel interessant om te weten wat voor modems mensen nu na de overstap gebruiken en met welke firmware.
Ik hanteer nog steeds de 6.1.7.2 versie welke door speedlinq aanbevolen werd maar geloof niet dat het uit moet maken bij telfort welke firmware je gebruikt.
Verders heb ik geen problemen dus laat ik die firmware gewoon voor wat het is maar vind het wel interessant om te weten wat voor modems mensen nu na de overstap gebruiken en met welke firmware.
Ik gebruik (ook) een Speedtouch 780(i) en draai al tijden probleemloos met firmware: 6.2.17.5LCD_viewer schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:37:
Durven er nog mensen met nieuwe firmwares te werken op de speedtouch 780 modems ?
(eerst dus ook SL klant nu al geruime tijd Telfort)
[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 12-09-2008 13:42 ]
Verwijderd
Sinds vorige week woensdag heb ik dus geen internet meer. Er was een administratief foutje bij de bank, waardoor mijn betaling er niet doorheen was gekomen. Swa, kan gebeuren dus de dag erna meteen op mijn werk betaald en dit doorgebeld. Kreeg de opmerking dat het dan na ontvangst betaling 2 tot 5 werkdagen kon duren en dan zou ik weer aangesloten zijn. Ze hebben vorige week donderdag die betaling dus ook binnen gehad. Je zou denken niets aan het handje en allemaal weer gefixed...maar nu beginnen de problemen pas echt...
Ten eerste viel me op dat niet alleen de verbinding en mail voor mijzelf was afgesloten, maar als iemand mij een mailtje stuurde, dat dit ook snoeihard weer terug wordt gestuurd met de melding dat mijn mailbox niet bestaat. Ik kan veel begrijpen, maar dat iemand die mij een mailtje stuurt die melding krijgt, dat snap ik absoluut niet.
Ten tweede, en deze vind ik ook erg vervelend. In de tussentijd is er dus weer een nieuwe rekening gekomen en doordat ik ooit een probleem heb gehad in het verleden, staat mijn automatische afschrijving uit. Ik belde dus gisteravond omdat ik toen eigenlijk weer geconnect had moeten zijn, en dat dus niet was. Wordt me doodleuk verteld dat er nu dus nog weer een bedrag openstond (inmiddels ook alweer betaald) en ik dus nog steeds niet aangesloten zou worden voordat dit bedrag betaald zou zijn (weer 2 tot 5 werkdagen) terwijl ik dus totaal niet kon weten dat ik nog een bedrag open had staan. Ik zo'n beetje 4x met de helpdesk heb gebeld en niemand mij dat had gemeld, anders had ik uiteraard meteen gezorgd dat dit bedrag per ommegaande zou worden overgemaakt.
Vandaag meteen maar even nagevraagd tot hoe lang mijn contract nog loopt. Dat blijkt dus nog tot maart 2009 te zijn. Opzeggen kan ik dus pas tegen Februari volgend jaar. Ik ben echt zwaar over de zeik door deze asociale praktijken. Geen mens die me op een normale manier verder helpt. Ik doe al mijn betalingen via Internet bankieren en dat kan nu dus gewoonweg niet (behalve op mijn werk, maar dat doe ik liever niet) Als ik niet weer had gebeld over de aansluiting, dan had ik dus gewoon nog veel langer geen aansluiting gehad, want dan had ik moeten wachten tot ik een acceptgiro had gekregen. Daarnaast heb ik volgens mij ook nu voor 3 maanden betaald in plaats van 2, dat ga ik zeker nog even controleren.
Een dikke klacht kunnen ze in ieder geval van me verwachten. Toen Speedlinq nog niet over was genomen heb ik echt NOOIT problemen met ze gehad..
Ten eerste viel me op dat niet alleen de verbinding en mail voor mijzelf was afgesloten, maar als iemand mij een mailtje stuurde, dat dit ook snoeihard weer terug wordt gestuurd met de melding dat mijn mailbox niet bestaat. Ik kan veel begrijpen, maar dat iemand die mij een mailtje stuurt die melding krijgt, dat snap ik absoluut niet.
Ten tweede, en deze vind ik ook erg vervelend. In de tussentijd is er dus weer een nieuwe rekening gekomen en doordat ik ooit een probleem heb gehad in het verleden, staat mijn automatische afschrijving uit. Ik belde dus gisteravond omdat ik toen eigenlijk weer geconnect had moeten zijn, en dat dus niet was. Wordt me doodleuk verteld dat er nu dus nog weer een bedrag openstond (inmiddels ook alweer betaald) en ik dus nog steeds niet aangesloten zou worden voordat dit bedrag betaald zou zijn (weer 2 tot 5 werkdagen) terwijl ik dus totaal niet kon weten dat ik nog een bedrag open had staan. Ik zo'n beetje 4x met de helpdesk heb gebeld en niemand mij dat had gemeld, anders had ik uiteraard meteen gezorgd dat dit bedrag per ommegaande zou worden overgemaakt.
Vandaag meteen maar even nagevraagd tot hoe lang mijn contract nog loopt. Dat blijkt dus nog tot maart 2009 te zijn. Opzeggen kan ik dus pas tegen Februari volgend jaar. Ik ben echt zwaar over de zeik door deze asociale praktijken. Geen mens die me op een normale manier verder helpt. Ik doe al mijn betalingen via Internet bankieren en dat kan nu dus gewoonweg niet (behalve op mijn werk, maar dat doe ik liever niet) Als ik niet weer had gebeld over de aansluiting, dan had ik dus gewoon nog veel langer geen aansluiting gehad, want dan had ik moeten wachten tot ik een acceptgiro had gekregen. Daarnaast heb ik volgens mij ook nu voor 3 maanden betaald in plaats van 2, dat ga ik zeker nog even controleren.
Een dikke klacht kunnen ze in ieder geval van me verwachten. Toen Speedlinq nog niet over was genomen heb ik echt NOOIT problemen met ze gehad..
Ben uiteindelijk toch automatisch op de activatie-pagina terecht gekomen, zat even te struinen in m'n modem en zag dat ik ooit de DNS servers vast ingesteld hadkaajee schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 08:57:
[...]
Als je je modem even uit/aan zet moet je daarna automatisch op de activatie pagina komen........(heb je geen ip adres voor nodig)

Verwijderd
draai ook met de 780iw met firmware 6.1.7.2 ,sinds een week over op telfort.LCD_viewer schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:37:
draait nog prima hier.
Ik weet niet of er nog wat veranderd als ik mijn abbo om laat zetten naar 20 mbit.
Verwijderd
heb je je abbo ook al om laten zetten naar 20mbit?kaajee schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:41:
[...]
Ik gebruik (ook) een Speedtouch 780(i) en draai al tijden probleemloos met firmware: 6.2.17.5
(eerst dus ook SL klant nu al geruime tijd Telfort)
Want als ik dat probeer via mijn telfort dan zegt hij dat ik een nieuwe modem nodig heb.
Lijkt me een beetje raar want alles draait nu perfect op een 6mbit abbo .
Volgens mij veranderd er namelijk niets(behalve de snelheiden de prijs
Zijn er meer mensen die hier draaien met een 20mbit abbo en een speedtouch 780i wl (isdn dus)?
Geen isdn hierzo maar wel een 20 mbit abbo, ben ik van die line-share fee af van 9,95 in de maand.
Modem traint hier wel in op 7999 kb/s dit vanwege een deels geschikte adsl2 centrale. Maarja, ik had 4mbit/1mbit dus ik klaag niet.
Modem traint hier wel in op 7999 kb/s dit vanwege een deels geschikte adsl2 centrale. Maarja, ik had 4mbit/1mbit dus ik klaag niet.
Ja meteen zodra het kon het SL abo laten omzetten naar Telfort 20mbit incl. telefonie (& nummerbehoud). Geen problemen. Ok, ik haal weliswaar niet meer dan 12mbit maar dat is de afstand en het feit dat het ISDN is. Met hun eigen (standaard) modem (ook maar aangevraagd voor de zekerheid tegen alleen verzendkosten) haal ik ook niet meer dan 12mbit.Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:23:
[...]
heb je je abbo ook al om laten zetten naar 20mbit?
Want als ik dat probeer via mijn telfort dan zegt hij dat ik een nieuwe modem nodig heb.
Lijkt me een beetje raar want alles draait nu perfect op een 6mbit abbo .
Volgens mij veranderd er namelijk niets(behalve de snelheiden de prijs) als ik dit omlaat zetten naar 20mbit.
Zijn er meer mensen die hier draaien met een 20mbit abbo en een speedtouch 780i wl (isdn dus)?
Verwijderd
Dank u, dan laat ik het abonnement ook maar omzetten naar 20mbit en dan maar geen modem bestellen dus.kaajee schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:24:
[...]
Ja meteen zodra het kon het SL abo laten omzetten naar Telfort 20mbit incl. telefonie (& nummerbehoud). Geen problemen. Ok, ik haal weliswaar niet meer dan 12mbit maar dat is de afstand en het feit dat het ISDN is. Met hun eigen (standaard) modem (ook maar aangevraagd voor de zekerheid tegen alleen verzendkosten) haal ik ook niet meer dan 12mbit.
meer mensen die sinds gisteravond problemen hebben met internet, lijkt me een dns probleem
Verwijderd
Weet iemand hier hoe dit zit?
Ik ben van Speedlinq abonnee vanaf januari 2007...nu is Speedlinq overgegaan naar Telfort...die migratie heeft bij mij plaatsgehad in de eerste week van augustus 2008.
Ik heb toen een week zonder internet en telefonie gezeten voordat de migratie naar Telfort goed werkend was...ook was ik niet vantevoren op de hoogte gesteld wanneer de migratie plaats zou vinden.
Nu is mijn vraag....welke opzegtermijn geld voor mij na overgang in augustus naar Telfort?
Ik ben van Speedlinq abonnee vanaf januari 2007...nu is Speedlinq overgegaan naar Telfort...die migratie heeft bij mij plaatsgehad in de eerste week van augustus 2008.
Ik heb toen een week zonder internet en telefonie gezeten voordat de migratie naar Telfort goed werkend was...ook was ik niet vantevoren op de hoogte gesteld wanneer de migratie plaats zou vinden.
Nu is mijn vraag....welke opzegtermijn geld voor mij na overgang in augustus naar Telfort?
Als je niet bij Telfort je oude SL abo hebt laten omzetten naar het 20mb Telfort abo, geldt dezelfde opzegtermijn als dat je die bij Speedlinq had. Alles (het contract) wordt 1-op-1 overgenomen door Telfort. Dus ik weet niet hoe lang je nog aan je SL abo vast had gezeten, maar daar had je een maand opzegtermijn, mits je een jaar er op had zitten.......Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:33:
Weet iemand hier hoe dit zit?
Ik zit nu (al) twee weken zonder internet en bellen.... Baal ervan want ik ben gedeeltelijkkaajee schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:46:
[...]
Als je niet bij Telfort je oude SL abo hebt laten omzetten naar het 20mb Telfort abo, geldt dezelfde opzegtermijn als dat je die bij Speedlinq had. Alles (het contract) wordt 1-op-1 overgenomen door Telfort. Dus ik weet niet hoe lang je nog aan je SL abo vast had gezeten, maar daar had je een maand opzegtermijn, mits je een jaar er op had zitten.......
thuiswerker.
Ben nu toch ook wel van plan om over te stappen.
Misschien wel UPC gezien de recente ontwikkelingen.....
Verwijderd
Nee,mijn oude abo van SL niet om laten zetten naar 20 mb toen ik naar Telfort ging,snelheid gewoon hetzelfde gebleven,zelfde abo gehouden dus.kaajee schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:46:
[...]
Als je niet bij Telfort je oude SL abo hebt laten omzetten naar het 20mb Telfort abo, geldt dezelfde opzegtermijn als dat je die bij Speedlinq had. Alles (het contract) wordt 1-op-1 overgenomen door Telfort. Dus ik weet niet hoe lang je nog aan je SL abo vast had gezeten, maar daar had je een maand opzegtermijn, mits je een jaar er op had zitten.......
Mijn abo bij SL ging in op januari 2007....dus dat is al meer dan een jaar.
Heb ik nu bij Tellfort één maand opzeg termijn dus?
Jep:Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:25:
[...]
Nee,mijn oude abo van SL niet om laten zetten naar 20 mb toen ik naar Telfort ging,snelheid gewoon hetzelfde gebleven,zelfde abo gehouden dus.
Mijn abo bij SL ging in op januari 2007....dus dat is al meer dan een jaar.
Heb ik nu bij Tellfort één maand opzeg termijn dus?
AV SL
en buiten dat, al zouden de algemene voorwaarden van Telfort gelden:1.16 Opzegtermijn
Periode van een maand, die in acht genomen moet worden bij het opzeggen van het Abonnement. Deze periode vangt aan na de minimumduur van het Abonnement, of zoveel later als de opzegging is ontvangen.
15.3 De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd bedraagt de opzegtermijn voor de Klant één maand voor het einde van de duur van de Overeenkomst. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.
Verwijderd
@driel24
bij mij loopt alles weer oké
een nadeel ip range van telfort is dat deze blacklisted is om een of andere reden
bij mij loopt alles weer oké
een nadeel ip range van telfort is dat deze blacklisted is om een of andere reden
Bij deze post ik dan ook maar eens even mijn ervaringen met Telfort.
Toen ik ging verhuizen heb ik dit doorgegeven aan SL. Dit viel dus tegelijkertijd met de migratie.
Sindsdien (begin juli) zit ik dus zonder internet!!!
hieronder de mail wisseling:
na telefonisch mijn verhuizing doorgegeven te hebben en een maandje wachten had ik nog steeds geen bevestiging oid gehad. Ook had ik nog steeds geen dsl signaal op mijn nieuwe adres.
Ik dus een mailtje gestuurd met de vraag wat de status was.
mijn reactie: (op 8-9-2008)
Nu kreeg ik weer te horen dat er geen verhuizing in het systeem stond !?!?!?!?!? (weer zo'n WTF momentje)
Ook mijn nieuwe adres was niet bekend.. (huh, die stond in elk mailtje die ik stuurde via hun site..)
Maar goed, danielle beloofde mij om de verhuizing binnen 10 tot 15 dagen te regelen.
En omdat er zoveel miscommunicatie was hoefde ik geen verhuiskosten te betalen (JEEJ)
dus toen vroeg ik ook maar even naar de tijd dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de internet verbinding. Danielle zou hiervoor regelen dat ik dan voor augustus en september geen abonnementskosten hoefde te betalen.
Dus zo kan het ook... Het kost alleen maar een heleboel tijd en gezeik.
Ik heb besloten om nog eventjes bij telfort te blijven maar als mijn lijn straks verhuisd is en ik weer zou moeten gaan betalen zeg ik mijn abonnement toch op.
Mijn volgende isp wordt denk ik Tweakdsl.
kost misschien wel een 10 euro meer per maand maar dan heb je wel meteen toegang tot hun nieuwsserver en kan ik mijn .nl domein ook naar hun verhuizen.
de dag na het bellen kreeg ik trouwens het volgende bericht:
moet nu weer even andere dingen doen.
Toen ik ging verhuizen heb ik dit doorgegeven aan SL. Dit viel dus tegelijkertijd met de migratie.
Sindsdien (begin juli) zit ik dus zonder internet!!!
hieronder de mail wisseling:
na telefonisch mijn verhuizing doorgegeven te hebben en een maandje wachten had ik nog steeds geen bevestiging oid gehad. Ook had ik nog steeds geen dsl signaal op mijn nieuwe adres.
Ik dus een mailtje gestuurd met de vraag wat de status was.
Kreeg ik het volgende terug van telfort:Ls,
een aantal weken geleden heb ik mijn verhuizing doorgegeven aan speedlinq. helaas heb ik tot de dag van vandaag nog geen reactie mogen ontvangen. Hierbij zou mijn speedlinq abbonement omgezet worden naar een telfort abbonement. Het SP-nummer wat als het goed is? mijn gebruikersnaam is, is SP7061.
Zou u mij kunnen vertellen wat de status is van mijn verhuizing? Ik heb zonet wel een factuur (van telfort) per e-mail gehad maar internet heb ik echt nog niet!
Gianni
ik dus weer reageren:Ik vind geen verhuizing onder uw gegevens, de verbinding staat op het volgende adres:
--mijn oude adres--
Ik raad u aan een verhuisbericht te sturen anar Telfort.
Dit kan middels een brief of een fax.
Onze gegevens:
Postbus 2823
3500 GV Utrecht
Fax nr: 030-2149650
Peter Dijk, van
krijg je terug:Ls,
zojuist heb ik gebeld naar de speedlinq helpdesk, zij wisten mij te vertellen dat gisteren (6-8-08) de verhuizing naar u gestuurd is. Deze zult u dus vandaag ontvangen.
Zojuist lees ik dat verhuiskosten bij uw bedrijf 59 euro zijn. Bij Speedlinq is dit 10 euro. Ik neem aan dat mij mijn verhuizing dus 10 euro gaat kosten?
Ik heb namelijk de verhuizing aan speedlinq doorgegeven en niet aan telfort.
Graag hoor ik van u, telefonisch dan wel per e-mail.
Gianni
mijn reactie:Wij hebben nog geen verhuizing van speedlinq ontvangen, dus daar dienen wij nog even op te wachten.
Ik kan u wel mededelen, dat de verhuiskosten € 59,00 bedragen.
Dit met de reden dat speedlinq is overgenomen door telfort, en de verhuiskosten bij telfort bedrag € 59.00
Fleur Meyboom
telfort:Ls,
heeft u reeds nieuws over mijn verhuizing en de kosten daarvan?
Zoals laatst ook al aangegeven zal ik wanneer mij 59 euro aan kosten berekend worden mijn abbonement zo spoedig mogelijk beeindigen bij telfort daar ik mijn verhuizing aan speedlinq heb doorgegeven en niet aan telfort.
Gianni
mijn reactie:Over de exacte status van uw verhuizing kan ik u helaas nog niet berichten. Uw abonnement is technisch nog niet naar Telfort gemigreerd, dus kunnen wij nog geen mededlingen doen over de technische staat van uw internet verbinding. Wel kan ik u berichten dat aangezien u uw verhuizing al voor de migratie had doorgegeven u ook de speedlinq verhuiskosten betaald.
Marko Bosscher
graag wil ik u melden dat ik het niet eens ben met de gang van zaken!
Ik heb mijn verhuizing doorgegeven aan speedlinq en niet aan telfort.
Op de site van speedlinq staat nog steeds dat het verhuizen 10 euro kost en niet dat dit sinds de overname van telfort 59 euro is geworden.
Tijdens de telefonische aanname van mijn verhuizing bij speedlinq werd mij gevraagd of ik mijn abbonement over wou zetten naar telfort heb ik gezegd daar geen bezwaar tegen te hebben. Degene die ik toen aan de lijn had heeft mij echter niet verteld dat mijn klantgegevens eerst aan telfort gegeven zouden worden en dat daarna de verhuizing pas gedaan werd en dat het mij dan 59 euro zou kosten. Als ik dit had geweten had ik geen toestemming gegeven voor het overzetten van mijn account naar telfort en mochten jullie mij nu 59 euro voor de verhuizing rekenen dan zeg ik mijn abbonement zsm op bij telfort.
Gianni
mijn reactie:Uit onze gegevens is gebleken dat u op 13 augustus 2008 een toezegging hebt gehad van een van onze medewerkers betreffende het feit dat u voor uw verhuizing een bedrag van €9,95 zult betalen. Wij gaan er daarom van uit dat uw email niet langer actueel is.
Ilja Metsemakers
kunt u mij vertellen wat u precies bedoelt met "ook de speedlinq verhuiskosten" ?
En kunt u mij vertellen wanneer mijn abbonement dan wel technisch gemigreerd wordt naar telfort? Uit uw woorden begrijp ik dat hij functioneel wel al gemigreerd/overgezet is naar telfort?
Ik moet u zeggen dat ik het jammer vind dat de verhuizing/migratie zo moeizaam gaat, ondertussen zit ik al sinds begin juli zonder internet.
Gianni
mijn reactie:Bij Speedlinq werden er voor verhuizing € 25,- in rekening gebracht. Omdat u dus de verhuizing voor de migratie heeft doorgegeven, wordt er dus € 25,- verrekent i.p.v € 59,- wat bij Telfort voor verhuizing in rekening wordt gebracht.
De migratie voor een kleine groep Speedlinq klanten loopt helaas moeizaam. Dit heeft deels te maken met het KPN netwerk waarop deze klanten zijn aangesloten. Ik dien u te melden dat in de maand augustus de hele migratie in zijn volledigheid afgerond moet zijn. Ik kan hierin helaas niet concreter zijn.
Excuses voor het ongemak.
Micha Pattiruhu
hierbij deel ik u mede dat ik het niet eens ben met wat hieronder staat.
Er wordt mij namelijk door jullie verteld dat er tussen mij en speedlinq een bedrag van €9.95 is overeengekomen. Zie jullie ticketnummer 1457614.
Nu wordt mij opeens verteld dat de verhuiskosten 25 euro zijn??
Waar zijn jullie mee bezig?
Ondertussen zit ik trouwens nog steeds zonder internet en telefonie thuis. Is er al zicht op wanneer dit geregeld is? De tijd dat ik nu al zonder internet en telefonie zit wordt lijkt mij gecrediteerd?!
Gianni
mijn reactie: (ondertussen is het al weer 26-8)De verhuiskosten voor uw Speedlinq abonnement zijn altijd 25 euro geweest. Dit is terug te vinden in de algemene voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan toen u dit contract bent aangegaan.
Goswin Dijk, van
telfort:ik vind het niet erg netjes dat jullie eerst beweren dat er 10 euro verhuiskosten zijn afgesproken zoals te zien in ticketnummer 1457614.
En daarna gaan wijzen naar de algemene voorwaarden.
In ieder geval, wanneer heb ik nou internet op me nieuwe adres????
Ik zit nu al sinds begin juli zonder internet!!!!!!!!!!
mvg, Gianni
mijn reactie: (aangezien ik nog steeds geen signaal had)Hartelijk dank voor uw webformulier van 26-08-2008 met ticketnummer 1473956. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Inmiddels leveren wij een signaal op uw nieuwe adres.
Jeroen Oosting
telfort:En ik kan u melden dat er nog steeds geen lampje brandje bij "DSL" en als ik inlog op de modem dat hij ook nog steeds zegt dat er geen DSL signaal is.
Ik vraag me dus af op welk adres jullie ondertussen een signaal leveren.
Ook heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag of de 2 maanden die ik nu al zonder internet en telefonie zit gecrediteerd worden.
Graag ontvang ik van u snel een VOLLEDIG antwoord.
mijn reactie:Uw vraag over het adsl signaal op het nieuwe adres word zoals verstuurt per mail op 4-9-2008 bevestigd, en over de verhuiskosten is door telfort nooit aangegeven dat deze respectievelijk 10 euro of 25 euro bedragen, wij hanteren een vaste prijs bij een verhuizing en deze zijn 59,00 euro.
Als u graag kosten gecrediteerd wil hebben voortvloeiend uit het niet in gebruik kunnen nemen van uw aansluiting , kunt u schriftelijk sturen naar :
Telfort
Postbus8071
3503RB Utrecht
wilma michiels
telfort:Geachte Heer/Mevrouw,
Graag verwijs ik u naar de volgende ticketnummers:
1457614
1460703
1477114
In ticketnummer 1457614 wordt mij het volgende medegedeeld:
"Uit onze gegevens is gebleken dat u op 13 augustus 2008 een toezegging hebt gehad van een van onze medewerkers betreffende het feit dat u voor uw verhuizing een bedrag van €9,95 zult betalen. Wij gaan er daarom van uit dat uw email niet langer actueel is. "
In het ticketnummer 1460703 wordt mij het volgende medegedeeld:
"Bij Speedlinq werden er voor verhuizing € 25,- in rekening gebracht. Omdat u dus de verhuizing voor de migratie heeft doorgegeven, wordt er dus € 25,- verrekent i.p.v € 59,- wat bij Telfort voor verhuizing in rekening wordt gebracht. "
Nu krijg ik weer een antwoord in ticketnummer 1477114 dat door telfort nooit is aangegeven dat de verhuiskosten respectievelijk 10 euro of 25 euro bedragen. Ik citeer mevr michiels hier:
"n over de verhuiskosten is door telfort nooit aangegeven dat deze respectievelijk 10 euro of 25 euro bedragen, wij hanteren een vaste prijs bij een verhuizing en deze zijn 59,00 euro."
Bij deze wijs ik u nogmaals op het feit dat ik mijn verhuizing aan speedlinq heb doorgegeven, en niet aan telfort, het is dan ook niet juist als jullie mij 59 euro aan verhuiskosten berekenen. Graag zou ik van u horen wat er door mevrouw Wilma Michiels precies bedoelt wordt met haar zin
"Uw vraag over het adsl signaal op het nieuwe adres word zoals verstuurt per mail op 4-9-2008 bevestigd".
Als zij bedoeld dat zij hiermee bevestigd dat ik een adsl signaal zou moeten hebben dan bevestig ik nogmaals dat er bij mij, ook na meermaals herstarten van de modem, nog steeds geen lampje gaat branden bij DSL.
Ook zou ik graag van u te horen krijgen per wanneer ik mijn abonnement op kan zeggen, ik begin het namelijk nogal zat te worden dat er zo moeilijk gedaan wordt over een verhuizing en een migratie die vrijwel tegelijkertijd vallen, waardoor ik ondertussen al meer dan 2 maanden zonder internet en telefonie zit.
Indien jullie mij niet voor volgende week vrijdag (12 September 2008) een werkende verbinding leveren zal ik mij genoodzaakt zien om enige automatische incasso die loopt te blokkeren en mijn abonnement per direct op te zeggen.
Graag hoor ik van u!
Gianni
WTF!!!!!!! nou zou het opeens aan de bekabeling liggen en wat een alweer niet een volledig antwoord.Geen adsl verbinding wordt meestal veroorzaakt door storing op de telefoonlijn of door een probleem in het tiscali netwerk. Dit vind in de regel alleen plaats als er sprake is van slechte of lange bekabeling (lang is meer dan 2 a 3 meter).
Ik wil u dan ook vragen om na te gaan waar u is/ra punt (het binnenkomst punt van de KPN telefoonlijn) zich bevind, en uw modem binnen 2 meter van dit punt aan te sluiten. (in het geval van telefonie totaal heeft u hierbij geen splitter meer nodig en kan het modem rechtstreeks op de buitenlijn worden aangesloten)
Als uw modem op deze wijze wordt aangesloten zou uw verbinding weer moeten werken. Zo niet raad ik u aan contact op te namen met de Tiscali helpdesk : 0900 – 9596 (€ 0,30 p/m) voor een verder onderzoek naar de oorzaak van uw probleem.
Jeroen Dijk, van
mijn reactie: (op 8-9-2008)
telfort:Servicedesk, hartelijk dank voor uw ALWEER NIET volledige antwoord! hieronder nogmaals de mail die ik u stuurde:
----------------------------------------------------------------------
Geachte Heer/Mevrouw,
Graag verwijs ik u naar de volgende ticketnummers:
1457614
1460703
1477114
In ticketnummer 1457614 wordt mij het volgende medegedeeld:
"Uit onze gegevens is gebleken dat u op 13 augustus 2008 een toezegging hebt gehad van een van onze medewerkers betreffende het feit dat u voor uw verhuizing een bedrag van €9,95 zult betalen. Wij gaan er daarom van uit dat uw email niet langer actueel is. "
In het ticketnummer 1460703 wordt mij het volgende medegedeeld:
"Bij Speedlinq werden er voor verhuizing € 25,- in rekening gebracht. Omdat u dus de verhuizing voor de migratie heeft doorgegeven, wordt er dus € 25,- verrekent i.p.v € 59,- wat bij Telfort voor verhuizing in rekening wordt gebracht. "
Nu krijg ik weer een antwoord in ticketnummer 1477114 dat door telfort nooit is aangegeven dat de verhuiskosten respectievelijk 10 euro of 25 euro bedragen. Ik citeer mevr michiels hier:
"n over de verhuiskosten is door telfort nooit aangegeven dat deze respectievelijk 10 euro of 25 euro bedragen, wij hanteren een vaste prijs bij een verhuizing en deze zijn 59,00 euro."
Bij deze wijs ik u nogmaals op het feit dat ik mijn verhuizing aan speedlinq heb doorgegeven, en niet aan telfort, het is dan ook niet juist als jullie mij 59 euro aan verhuiskosten berekenen.
Graag zou ik van u horen wat er door mevrouw Wilma Michiels precies bedoelt wordt met haar zin "Uw vraag over het adsl signaal op het nieuwe adres word zoals verstuurt per mail op 4-9-2008 bevestigd".
Als zij bedoeld dat zij hiermee bevestigd dat ik een adsl signaal zou moeten hebben dan bevestig ik nogmaals dat er bij mij, ook na meermaals herstarten van de modem, nog steeds geen lampje gaat branden bij DSL.
Ook zou ik graag van u te horen krijgen per wanneer ik mijn abonnement op kan zeggen, ik begin het namelijk nogal zat te worden dat er zo moeilijk gedaan wordt over een verhuizing en een migratie
die vrijwel tegelijkertijd vallen, waardoor ik ondertussen al meer dan 2 maanden zonder internet en telefonie zit.
Indien jullie mij niet voor volgende week vrijdag (12 September 2008) een werkende verbinding leveren zal ik mij genoodzaakt zien om enige automatische incasso die loopt te blokkeren en mijn abonnement
per direct op te zeggen. Graag hoor ik van u!
Gianni
-------------------------------------------------------------------
En dat ik nu geen internet heb zou komen door slechte bekabeling? Wanneer gaan jullie eens nadenken? Het stukje kabel wat er tussen het isra punt zit en de modem is ongeveer 80 centimeter.
Is het niet handig om zoals speedlinq deed een kpn monteur langs te sturen om te controleren of er een signaal is?
Graag ontvang ik van jullie een VOLLEDIG!!!!!!!!! antwoord.
mvg, Gianni
dus ik weer een mailtje sturen: (15-9-2008)Geen reactie gekregen
Omdat ik hier ook geen reactie op kreeg ben ik maar gaan bellen.Ls,
aangezien jullie nog steeds geen antwoord hebben gegeven op onderstaande mail ben ik nu op het punt gekomen om mijn abonnement bij jullie op te zeggen. Graag ontvang ik van u het Service ID van mijn lijn.
Zodat ik deze door kan geven aan mijn volgende ISP.
Nu kreeg ik weer te horen dat er geen verhuizing in het systeem stond !?!?!?!?!? (weer zo'n WTF momentje)
Ook mijn nieuwe adres was niet bekend.. (huh, die stond in elk mailtje die ik stuurde via hun site..)
Maar goed, danielle beloofde mij om de verhuizing binnen 10 tot 15 dagen te regelen.
En omdat er zoveel miscommunicatie was hoefde ik geen verhuiskosten te betalen (JEEJ)
dus toen vroeg ik ook maar even naar de tijd dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de internet verbinding. Danielle zou hiervoor regelen dat ik dan voor augustus en september geen abonnementskosten hoefde te betalen.
Dus zo kan het ook... Het kost alleen maar een heleboel tijd en gezeik.
Ik heb besloten om nog eventjes bij telfort te blijven maar als mijn lijn straks verhuisd is en ik weer zou moeten gaan betalen zeg ik mijn abonnement toch op.
Mijn volgende isp wordt denk ik Tweakdsl.
kost misschien wel een 10 euro meer per maand maar dan heb je wel meteen toegang tot hun nieuwsserver en kan ik mijn .nl domein ook naar hun verhuizen.
de dag na het bellen kreeg ik trouwens het volgende bericht:
hier heb ik op gereageerd met:Enige tijd geleden heeft u per email een vraag gesteld aan onze klantenservice van Telfort internet. Uiteraard streven wij ernaar om alle vragen snel en goed te beantwoorden. Helaas zijn wij wegens onvoorziene drukte tot op dit moment nog niet in staat geweest om uw email te beantwoorden. Wij betreuren dit ten zeerste en bieden hiervoor onze welgemeende excuses aan.
Op dit moment staat uw verhuizing in behandeling op de desbetreffende afdeling. Zij zullen er zorg voor dragen zodat uw Telfort internet verbinding zo spoedig mogelijk actief gesteld word. Ik adviseer u dit even af te wachten
U kunt op dit moment uw abonnement dagelijks beëindigen. U heeft een opzegtermijn van 1 maand.
Maureen Poppelaars
tot zover even mijn ding met telfort/speedlinqLs,
jammer dat het zolang moest duren voordat ik een antwoord kreeg, na gisteren een tijd met de telefonische helpdesk aan de lijn gezeten te hebben is het naar mijn mening redelijk netjes geregeld. Met Danielle ben ik gisteren het volgende overeengekomen:
- geen verhuiskosten
- de maanden augustus en september geen abonnementskosten.
- geen wijziging in het abonnement.
Wel vind ik het nog steeds raar dat er zoals te zien in het antwoord op ticket 1473956, er wordt beweerd dat er een signaal is op mijn nieuwe adres terwijl er tot gisteren niet eens een verhuizing bekend was. In ieder geval zoals ik al eerder zei, is het redelijk netjes geregeld nu en ik hoop dan ook dat het nu wel allemaal vlot geregeld wordt.
Gianni
moet nu weer even andere dingen doen.
Verhuizen bij Speedlinq was altijd 25 euro, dus is het gewoon reëel dat je dat moet betalen. Ondanks het feit dat er (slechts) één keer gezegd is door Telfort dat het 9,95 zou kosten. Dit was ook nog eens nadat jij ze verteld had dat het 9,95 zou kosten. Een foutje mag best gemaakt worden hoor! Daar kun jij je niet zonder meer op beroepen........
[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 18-09-2008 10:20 ]
Ik heb mij daar ook niet op beroept, wel op het feit dat ik de verhuizing doorgegeven heb aan speedlinq en niet aan telfort en dat het dus mijn inziens niet juist zou zijn als zij mij 59 euro zouden berekenen.
Heeft iemand hier ervaring met het omzetten van je Telfort (ex-speedlinq) 24,95 abbo, naar Telfort 19,95 abbo?
Hoe deed je dat met je modem en ging de omzetting vlekkeloos?
Is eigenlijk alleen maar een administratieve handeling. Bij mij ging het naadloos & vlekkeloos..........dyna18 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:28:
Heeft iemand hier ervaring met het omzetten van je Telfort (ex-speedlinq) 24,95 abbo, naar Telfort 19,95 abbo?
Heb onlangs m'n 4/1 SL abo € 19.95 (dus zonder tel.) om laten zetten naar Telfort. Aanvraag loopt nog, staat ongeveer drie weken voor, dus daar kan ik nog niets over zeggen. Kosten voor de omzetting zijn eenmalig € 24.95. Standaard Zyxel modem in bruikleen is gratis, verzendkosten € 14.95, echter ik probeer het eerst wel met m'n oude modem. Zit hier (helaas) toch op een ADSL1 centrale.
Huh, waarom zou dat geld (24,95) kosten, was bij mij zeker niet het geval (0 eu) en ik lees er ook niets over....... (Al helemaal niet als je in abo 'omhoog' gaat ahw.....)Nielson schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:37:
Heb onlangs m'n 4/1 SL abo € 19.95 (dus zonder tel.) om laten zetten naar Telfort. Aanvraag loopt nog, staat ongeveer drie weken voor, dus daar kan ik nog niets over zeggen. Kosten voor de omzetting zijn eenmalig € 24.95. Standaard Zyxel modem in bruikleen is gratis, verzendkosten € 14.95, echter ik probeer het eerst wel met m'n oude modem. Zit hier (helaas) toch op een ADSL1 centrale.
Vond het ook raar, maar dat gaf ie aan toen ik via Mijn Telfort m'n abo omzette.kaajee schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:59:
[...]
Huh, waarom zou dat geld (24,95) kosten, was bij mij zeker niet het geval (0 eu) en ik lees er ook niets over....... (Al helemaal niet als je in abo 'omhoog' gaat ahw.....)
Bij mij zeggen ze ook dat het 25 euro kost.
Kaajee weet je zeker dat je nu 19,95 betaald en bent omgezet naar een officieel telfort abbonnement?
Kaajee weet je zeker dat je nu 19,95 betaald en bent omgezet naar een officieel telfort abbonnement?
Heeft er iemand ervaring met het terugvragen van belkosten?
Ik heb sinds december 2007 zo vaak moeten bellen om een credit-nota uitbetaald te krijgen van Speedlinq/Telfort. Uiteindelijk is het me gelukt een bedrag van €109,41 betaald te krijgen in Juli 2008. Daarmee is het verhaal niet klaar, want nu krijg ik telkens rekeningen voor exact dat zelfde bedrag. Met een dreiging tot afsluiten. Dus iedere keer weer bellen, en iedere keer weer toezeggingen dat het geregeld gaat worden. Inmiddels zijn mijn belkosten opgelopen tot meer dan € 70,-
Ik heb sinds december 2007 zo vaak moeten bellen om een credit-nota uitbetaald te krijgen van Speedlinq/Telfort. Uiteindelijk is het me gelukt een bedrag van €109,41 betaald te krijgen in Juli 2008. Daarmee is het verhaal niet klaar, want nu krijg ik telkens rekeningen voor exact dat zelfde bedrag. Met een dreiging tot afsluiten. Dus iedere keer weer bellen, en iedere keer weer toezeggingen dat het geregeld gaat worden. Inmiddels zijn mijn belkosten opgelopen tot meer dan € 70,-
Jep, eerst om laten zetten van een SL abo naar het 10Mbit Telfort Abo (19,95eu) en daarna (na een tijdje) Vast bellen toegevoegd, betaal dus nu 29,95eu.dyna18 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:32:
Bij mij zeggen ze ook dat het 25 euro kost.
Alleen een (gratis) basis modem aangevraagd tegen verzendkosten; 14,95.
Verwijderd
Na maanden wachten heb ik ook abo overgezet van SL naar ht 20mb telfort abo. Ook hier een ADSL1 centrale, en dat was met 11 dagen geregeld. Wijzigt immers technisch niets, en dat zien ze natuurlijk. Mooie is dat de wijziging per aanvraagdatum is doorgevoerd.Nielson schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:37:
Nu nog van de KPN af zien te komen...
Dat zijn hoge verzendkosten.kaajee schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:47:
[...]
Jep, eerst om laten zetten van een SL abo naar het 10Mbit Telfort Abo (19,95eu) en daarna (na een tijdje) Vast bellen toegevoegd, betaal dus nu 29,95eu.
Alleen een (gratis) basis modem aangevraagd tegen verzendkosten; 14,95.
Dat het nog 11 dagen duurt komt waarschijnlijk ook door de 7 dagen annuleringstermijn die er bij zit. Werden er bij jou nog kosten berekend?Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:09:
[...]
Na maanden wachten heb ik ook abo overgezet van SL naar ht 20mb telfort abo. Ook hier een ADSL1 centrale, en dat was met 11 dagen geregeld. Wijzigt immers technisch niets, en dat zien ze natuurlijk. Mooie is dat de wijziging per aanvraagdatum is doorgevoerd.
Nu nog van de KPN af zien te komen...
Hier word ik toch echt niet goed van...
Was al overgezet naar Telfort. Vanmorgen wederom activatie pagina.. Nu dus weeeeeeeeeeer geen internet.. Krijg geen ip...
als ik ergens chagrijnig van kan worden is het hier wel van.... Zeker op mijn vrije dag... damn..
Was al overgezet naar Telfort. Vanmorgen wederom activatie pagina.. Nu dus weeeeeeeeeeer geen internet.. Krijg geen ip...
als ik ergens chagrijnig van kan worden is het hier wel van.... Zeker op mijn vrije dag... damn..
Verwijderd
Sinds 2 weken heb ik ook last van plotselinge uitval
- zaterdag 6 september vanaf ongeveer 19.00 uur tot zondag middag
- vrijdag 12 september vanaf ongeveer 19.00 uur tot zondag ongeveer 12.00 uur
- dinsdag 16 september vanaf 7.00 tot ongeveer 12.00 uur
- vandaag vrijdag 19 september vanaf 7.00 uur, na een uur was deze er weer.
Ook regelmatig dat hij er even uitlegt en dan b.v. na een half uur of een uur weer terug is.
Het kan ook zo eens dagen goed zijn, dan 1 hikje van een half uur en dan weer dagen goed, maar soms ligt hij er dan zo meer dan 12 uur uit.
Opeens hoor je klik (van je modem) en het lampje van de telefoon is dan uit, en je hebt geen internet meer. Resetten van modem heeft geen zin, het is gewoon wachten op een nieuwe klik en je hebt weer internet.
Zo ook vanochtend net als rudyhattem opeens geen internet meer, en even na 8 uur weer wel.
Op een geplaatste ticket heb ik nog geen antwoord gekregen.
Ik baal hier erg van, want ik maak afspraken met mensen om dingen te regelen die op een bepaald moment uitgevoerd moeten worden, heb internet vergaderingen etc, en je kan gewoon niet je beloftes nakomen.
Ik ben nu gewoon bang tijdens het internetten dat hij ieder moment er weer uit springt. Ik start sommige zaken niet eens meer op op internet, omdat halverwege wat acties opeen internet kan uitvallen, en dat is dan funest voor het proces.
Ik denk er aan om maar een 2e extra internet aan te vragen bij de kabelboer of mobiel, om maar een reserve internet te hebben wanneer het uitvalt.
Het moet toch niet erger worden!!!
- zaterdag 6 september vanaf ongeveer 19.00 uur tot zondag middag
- vrijdag 12 september vanaf ongeveer 19.00 uur tot zondag ongeveer 12.00 uur
- dinsdag 16 september vanaf 7.00 tot ongeveer 12.00 uur
- vandaag vrijdag 19 september vanaf 7.00 uur, na een uur was deze er weer.
Ook regelmatig dat hij er even uitlegt en dan b.v. na een half uur of een uur weer terug is.
Het kan ook zo eens dagen goed zijn, dan 1 hikje van een half uur en dan weer dagen goed, maar soms ligt hij er dan zo meer dan 12 uur uit.
Opeens hoor je klik (van je modem) en het lampje van de telefoon is dan uit, en je hebt geen internet meer. Resetten van modem heeft geen zin, het is gewoon wachten op een nieuwe klik en je hebt weer internet.
Zo ook vanochtend net als rudyhattem opeens geen internet meer, en even na 8 uur weer wel.
Op een geplaatste ticket heb ik nog geen antwoord gekregen.
Ik baal hier erg van, want ik maak afspraken met mensen om dingen te regelen die op een bepaald moment uitgevoerd moeten worden, heb internet vergaderingen etc, en je kan gewoon niet je beloftes nakomen.
Ik ben nu gewoon bang tijdens het internetten dat hij ieder moment er weer uit springt. Ik start sommige zaken niet eens meer op op internet, omdat halverwege wat acties opeen internet kan uitvallen, en dat is dan funest voor het proces.
Ik denk er aan om maar een 2e extra internet aan te vragen bij de kabelboer of mobiel, om maar een reserve internet te hebben wanneer het uitvalt.
Het moet toch niet erger worden!!!
de 2de keer deze week al dat het internet er uit ligt bij mij, toch eens om mij heen kijken voor een andere adsl aanbieder.
Verwijderd
Weer geen internetverbinding via Telfort op dit moment....zit in Groningen....is de zoveelste keer van de week dat ik 's ochtends geen internetverbinding en de internet telefoon dus ook niets doet.
Wat is dit???????????????
Bij Speedlinq nooooooooooooit gehad!!!!!!!!!!!!!!
Zit nu met een inbelverbinding even op het internet....zijn er meerdere Telfortabonnees die dit probleem hebben?
Wat is dit???????????????
Bij Speedlinq nooooooooooooit gehad!!!!!!!!!!!!!!
Zit nu met een inbelverbinding even op het internet....zijn er meerdere Telfortabonnees die dit probleem hebben?
Verwijderd
Kijk naar mijn post een paar naar boven.
Ik zit in de kop van Noord Holland, en ik had ook vanochtend opeens geen internet (en telefoon) meer.
Het komt regelmatig voor de laatste 2 weken, en lijkt steeds rond 7.00 of 19.00 te gebeuren.
Misschien het opstarten en afsluiten van bepaalde zaken.
Lijkt nl wel begin van werkdag en eind van werkdag.
Ik zit in de kop van Noord Holland, en ik had ook vanochtend opeens geen internet (en telefoon) meer.
Het komt regelmatig voor de laatste 2 weken, en lijkt steeds rond 7.00 of 19.00 te gebeuren.
Misschien het opstarten en afsluiten van bepaalde zaken.
Lijkt nl wel begin van werkdag en eind van werkdag.
Verwijderd
Ik heb nog steeds geen internet....vanaf 6 uur vanochtend al.....
kwart over twee 's nacht werkte internet nog
kwart over twee 's nacht werkte internet nog
Ondertussen zij wij overgezet op een echt telfort abonnement ipv een overgenomen speedlinq variant.Justin2000 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:35:
[...]
Door telfort word niet de speedtouch/thompson in lijst aangegeven, alleen die zyxel modems.
Helaas geen 20/1 mbit ivm een adsl1 centrale maar dit was van te voren al bekent dus geen probleem.
Wat me wel opvalt, ik maak gebruik van mijn oude speedtouch modem met adsl over een isdn lijn en ik heb niks hoeven aan te passen aan de configuratie. Ik kreeg een mail dat we waren overgezet en dit klopt het modem traint hoger in 6mbit ipv 4mbit van het oude abonnement. Komt dit omdat er in onze centrale alleen kpn aparatuur aanwezig is?
Ik heb nu toch ook gemerkt wat "overzetten" is .... Ik draaide nog steeds op het SL CopperJet 1616 modem met alle SL settings: KPN Comfort variant, IP adres als vanouds in de 89.220.x.x range, ingetraind op ruim 8Mbps.
Sinds begin augustus liep het aantal restarts van de modem echter dramatisch op: had ik eerst uptijden van honderden dagen, nu herstartte het ding soms wel om de 10 minuten.
Nu had ik voor het "overzetten" een ST 706 toegezonden gekregen. Toch eens proberen, dacht ik.
Dat proberen triggerde blijkbaar echt pas het "overzetten", inclusief activatiepagina's, en een serie restarts van PC en modem. Nu heb ik een ip adres in de 195.240.x.x range. En mijn modemsnelheid is lager: ingetraind op ruim 7Mbps ipv ruim 8Mbps eerder, zowel de CJT1616 als de ST706.
Alleen krijg ik de ST706 niet aan het werk ... de (ingebouwde) setup vraagt dingen die een simpele gebruiker niet kan weten: Spraakrouter, router of bridged ? PPPoE of PPPoA ? VPI/VCI 8.35 of 0.34 ? Er hadden wel een paar regeltjes uitleg bij gemogen... Of is de prijs van het abo en modem te laag en wordt je op deze manier gedwongen om de helpdesk cashcow te spekken ? Zowel de modemleveranciers als de providers werken met betaalde helpdesks ....
Sinds begin augustus liep het aantal restarts van de modem echter dramatisch op: had ik eerst uptijden van honderden dagen, nu herstartte het ding soms wel om de 10 minuten.
Nu had ik voor het "overzetten" een ST 706 toegezonden gekregen. Toch eens proberen, dacht ik.
Dat proberen triggerde blijkbaar echt pas het "overzetten", inclusief activatiepagina's, en een serie restarts van PC en modem. Nu heb ik een ip adres in de 195.240.x.x range. En mijn modemsnelheid is lager: ingetraind op ruim 7Mbps ipv ruim 8Mbps eerder, zowel de CJT1616 als de ST706.
Alleen krijg ik de ST706 niet aan het werk ... de (ingebouwde) setup vraagt dingen die een simpele gebruiker niet kan weten: Spraakrouter, router of bridged ? PPPoE of PPPoA ? VPI/VCI 8.35 of 0.34 ? Er hadden wel een paar regeltjes uitleg bij gemogen... Of is de prijs van het abo en modem te laag en wordt je op deze manier gedwongen om de helpdesk cashcow te spekken ? Zowel de modemleveranciers als de providers werken met betaalde helpdesks ....
Een 'simpele' gebruiker kan dan ook gewoon het gratis in bruikleen gegeven modem gebruiken.Henk16383 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:47:
Alleen krijg ik de ST706 niet aan het werk ... de (ingebouwde) setup vraagt dingen die een simpele gebruiker niet kan weten:
Instellingen staan trouwens ook op de site van Telfort en hier in de TS.Spraakrouter, router of bridged ? PPPoE of PPPoA ? VPI/VCI 8.35 of 0.34 ? Er hadden wel een paar regeltjes uitleg bij gemogen... Of is de prijs van het abo en modem te laag en wordt je op deze manier gedwongen om de helpdesk cashcow te spekken ? Zowel de modemleveranciers als de providers werken met betaalde helpdesks ....
Nielson, de ST706 IS mijn gratis in bruikleen gegeven modem !!! En de instellingen van beide plaatsen die je noemt helpen mij niet ...
Maar de ST706 werkt nu: na met de Speedlinq installatie CD (sic !!) de BabyXL installatieprocedure gevolgd te hebben (logisch toch ?) Ik heb nu weer een ander ip adres: nu uit de 82.169.x.x range.
Nu eerst maar eens kijken of de uptime van de modem nu beter is. En dat is zo: nu al 25 uur !!
Maar de ST706 werkt nu: na met de Speedlinq installatie CD (sic !!) de BabyXL installatieprocedure gevolgd te hebben (logisch toch ?) Ik heb nu weer een ander ip adres: nu uit de 82.169.x.x range.
Nu eerst maar eens kijken of de uptime van de modem nu beter is. En dat is zo: nu al 25 uur !!
[ Voor 3% gewijzigd door Henk16383 op 21-09-2008 19:02 ]