[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste
Acties:
  • 115.976 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een tijdje Speedlinq, eigenlijk nog nooit echt problemen mee gehad. Maar nu kan hij op een of andere manier zo nu en dan de DNS niet bereiken, dan kan ik wel bijv. naar het ip van google, maar google.nl werkt dan niet. Als ik hem (de modem) dan reboot dan gaat het wel weer goed, maar is wel zwaar irritant. Iemand ervaring hiermee hoe dit blijvend op te lossen is? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:59:
Ik heb nu al een tijdje Speedlinq, eigenlijk nog nooit echt problemen mee gehad. Maar nu kan hij op een of andere manier zo nu en dan de DNS niet bereiken, dan kan ik wel bijv. naar het ip van google, maar google.nl werkt dan niet. Als ik hem (de modem) dan reboot dan gaat het wel weer goed, maar is wel zwaar irritant. Iemand ervaring hiermee hoe dit blijvend op te lossen is? :D
openDNS instellen als primaire DNS servers (op PC en/of router). Ergens in dit tipic zullen de openDNS adressen wel genoemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arieh schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:36:
[...]

openDNS instellen als primaire DNS servers (op PC en/of router). Ergens in dit tipic zullen de openDNS adressen wel genoemd zijn.
Dank je, werkt perfect! :D

Als ik de DNS van Speedlinq als eerste zet en daarna die van openDNS, zou hij dan die van openDNS nemen zodra die van Speedlinq niet te bereiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 13:22
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 19:25:
Als ik de DNS van Speedlinq als eerste zet en daarna die van openDNS, zou hij dan die van openDNS nemen zodra die van Speedlinq niet te bereiken is?
Hangt van de DNS implementatie af, maar meestal gebruikt hij ze om de beurt (als ze allebei up zijn, anders alleen de bereikbare).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eborn schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:46:
[...]

Hangt van de DNS implementatie af, maar meestal gebruikt hij ze om de beurt (als ze allebei up zijn, anders alleen de bereikbare).
Hmm, op dit moment krijg ik die van openDNS terwijl die van LinksysSpeedlinq op primary staat, problemen met die van Speedlinq?

Edit:
Zo te zien wel, nu gewoon weer speedlinq dns. Handig! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:44

cruncher

wanna crunch someone?

Nee, niets gratis. Ze willen een gewoon modem opsturen tegen verzendkosten, een draadloos modem onder bijbetaling van €70,00 en verzendkosten.....

Maarja, na alle disconnects ellende van de afgelopen jaren, ben ik blij dat ik van ze af ben....
kaajee schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:56:
[...]

Hoogst merkwaardig en ongebruikelijk; dat ze je van een ISDN verbinding 'overzetten' op een analoog (PSTN) lijntje. Zou gewoon hetzelfde moeten blijven. Is voor hun veel makkelijker (lees: goedkoper).
Weet je dat wel zeker?

Overigens vind ik hun aanbod niet zo slecht. Normaal zou je een draadloos modem in bruikleen krijgen voor 70eu, nu hoef je alleen 12,50eu (?) verzendkosten te betalen. Ik zou alleen 'claimen' dat het modem wel je eigendom wordt (geen bruikleen) want zij hebben de 'fout' gemaakt om je om te zetten van ISDN naar PSTN, daardoor werkt je eigen ST780 niet meer.

Daarbij moet je eigenlijk blij zijn dat je van ISDN omgezet bent naar PSTN. Met analoog zijn betere resultaten/snelheden te halen dan met ISDN. Ik wou dat ik 'terug' kon naar PSTN, maar 'normaal' is zo'n omzetting eigenlijk niet te doen..................

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isaak Asimov schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 00:59:
Tot drie dagen terug gebruikte ik de gratis Speedlinq-newsserver (news.speedlinq.nl geen autorisatie). Ik ben een paar maanden geleden overgezet naar Telfort (Tiscali/BBXL netwerk) en heb tot nu toe deze newsserver kunnen gebruiken. Ligt hij er over de hele linie uit, dus ook voor Speedlinq-klanten, die niet overgezet zijn of speelt het feit, dat ik naar een Telfort 20mbps-abo ben overgegaan me parten.. :?
Dit probleem heb ik nu dus ook: news.speedlinq.nl schijnt niet meer te werken :( Kan er alleen nergens iets over terugvinden. Hele internet afgestruind maar nada...
Misschien kan iemand hier enige opheldering over geven of een (kosteloos) alternatief aanreiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie de bui al hangen, ik heb namelijk isdn die waarschijnlijk omgezet gaat worden naar analoog en aangezien ik een draadloos modem heb moet ik natuurlijk bij betalen voor een andere modem. grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Weet iemand of er ergens een mailserver eruit ligt. Krijg op geen enkel emailadres berichten binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronald97 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:11:
Weet iemand of er ergens een mailserver eruit ligt. Krijg op geen enkel emailadres berichten binnen.
hier geen problemen met de mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:09:
[...]

Dit probleem heb ik nu dus ook: news.speedlinq.nl schijnt niet meer te werken :( Kan er alleen nergens iets over terugvinden. Hele internet afgestruind maar nada...
Misschien kan iemand hier enige opheldering over geven of een (kosteloos) alternatief aanreiken?
Ik heb ze destijds een mail gestuurd en daarop kreeg ik (van telfort) antwoord dat ze inderdaad geen newsserver actieviteiten voort zouden zetten :'(

Heb er nog even over getwijfeld of dit voor mij een reden zou moeten zijn om op te zeggen, maar toch maar besloten van niet, het werkt namelijk verder gewoon prima hier.

Maar... gratis alternatieven die wat voorstellen zijn er eigenlijk niet, zo hier en daar een newsserver die veel tekstgoepen ondersteund of soms een paar binaries, maar als je wat meer zoekt dan is een pay-server echt de enige oplossing (of andere provider die het in het pakket heeft zitten, maar dat worden er ook met de dag minder). Voorbeelden van pay-servers te over, zie ook bijvoorbeeld hier: Newsservers met binaries [deel 8] (en alle voorgaande delen)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hufkes schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 09:00:
[...]

Ik heb ze destijds een mail gestuurd en daarop kreeg ik (van telfort) antwoord dat ze inderdaad geen newsserver actieviteiten voort zouden zetten :'(
...
Bedankt voor de info :)

Zou netjes zijn geweest als ze dat gemeld hadden op de website of via de mail :(
Heb maar effe een proefabootje genomen bij http://www.speedplaza.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bigdaddy

hier werkt de newsserver nog steeds 45 kb's ik ben op vakantie geweest en zou omgezet worden naar Telfort maar alles werkt hier nog onder speedlinq (behalve mail)

alternatief is (als je vrienden of collega's hebt)
abonnement nemen op eweka je krijgt dan 8 threads en je mag met verschillende ip's inloggen
bv 4 personen dat is dan nog geen 2 euro per maand per persoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:37:
@bigdaddy

hier werkt de newsserver nog steeds 45 kb's ik ben op vakantie geweest en zou omgezet worden naar Telfort maar alles werkt hier nog onder speedlinq (behalve mail)

alternatief is (als je vrienden of collega's hebt)
abonnement nemen op eweka je krijgt dan 8 threads en je mag met verschillende ip's inloggen
bv 4 personen dat is dan nog geen 2 euro per maand per persoon
En dat prijsverschil van speedlinq €29,95 versus €20 daar kun je toch makkelijk zelf een eweka accountje van nemen ?
Het kost je heus de kop niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

we gaan in jan/feb verhuizen en ik twijfel of nu overstappen naar xs4all
of xs4all aanvragen in het nieuwe huis en dan speedlinq(telfort) opzeggen

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ik krijg zojuist de volgende e-mail binnen:
Beste Speedlinq Abonnee,

Onlangs hebben we van jou een opzegverzoek voor je Speedlinq Bellen
abonnement ontvangen.

Wij hebben je verzoek uitgevoerd en per 12-08-2008 is je
Speedlinq Bellen abonnement niet meer actief. Mocht je voor deze datum
nog gesprekskosten hebben gemaakt dan worden deze binnenkort automatisch
geincasseerd.

Voor vragen kun je terecht bij onze Klantenservice via 0900-7733354.
Deze is op werkdagen te bereiken van 8.30 tot 21.00 uur en op zaterdag
van 10.00 tot 17.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq.
Ik zeg: WTF!!

Voor de duidelijkheid, ik heb niets opgezegd dus..... Heb ze niet eens gebeld/gemaild of wat dan ook.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de newsgroup gebruikers:
Alleen de gratis newsgroups zijn eruit getrapt. Dit is omdat dat een extra Speedlinq service was die altijd onderbroken kon worden. Mensen die voor de newsgroups van Speedlinq betaalden hebben een abonnement, dus die moeten ze aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:27:
Ik krijg zojuist de volgende e-mail binnen:

[...]

Ik zeg: WTF!!

Voor de duidelijkheid, ik heb niets opgezegd dus..... Heb ze niet eens gebeld/gemaild of wat dan ook.....
Hmm, doet je telefoon het nog? Zoja, dan is het waarschijnlijk gewoon een false mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik betaal nada voor newsserver bij speedlinq maar deze werkt nog altijd naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:01:
[...]

Hmm, doet je telefoon het nog? Zoja, dan is het waarschijnlijk gewoon een false mailtje.
Doet het nog op dit moment. De Speedlinq helpdesk wist van niets en kon ook niets vinden (verwees me zelfs door naar de Telfort helpdesk). De Telfort helpdesk zei dat door een andere partij de lijn is overgenomen en ze aan dat verzoek dienen te voldoen.... Ik gaf aan dat dat onmogelijk is omdat het gewoon mijn lijn is en ik geen wijzigingen heb aangevraagd. Na wat navraag gaven ze bij Telfort aan dat Speedlinq de lijn niet goed heeft overgedragen aan Telfort en dat daar het euvel zit, ze gaan het proberen recht te breien... Ze konden geen garantie geven dat mijn lijn beschikbaar zou blijven...

Oftewel: het is weer een zootje daar.

Verwijderd

Ik zit nu heel even via een inbelverbinding op het internet.

Ik ben van de week blijkbaar gemigreerd naar Telfort zonder dat ik daar ook maar éénmaal door Telfort of door Speedlinq van op de hoogte ben gesteld wanneer dat precies zou gebeuren!
Ik ben goed kwaad.
Via de router krijg ik nu geen goed ipadres..dat wat ik binnen krijg als ipadres is 1.253.x.xx
Ik kom zo af en toe op een aktivatiepagina en daar zou mijn naam en adres vooraf ingevuld moeten zijn maar daar staat dus niets.
Volgens Telfort is er dus bij de migratie een groot probleem ontstaan bij dat aktiveren....dat lukt ze dus niet naar behoren.
Ik ben goed kwaad....wie van jullie heeft hier ook last van dat die migratie niet naar behoren loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
Ik ben een noob op dit gebied, maar die modem/router die ik toen van speedlinq opgestuurd kreeg, die heeft 4 bedrade uitgangen maar ook een wifi.

Nou heb ik zo'n iphone 3g sinds een dag of 2 en die wilt verbinding maken met mn wifi, maar vraagt hierbij om een wachtwoord. Waar vind ik het wachtwoord hiervoor?
Het is niet het wachtwoord van Speedlinq, want die doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
Ferry34 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 02:04:
Ik ben een noob op dit gebied, maar die modem/router die ik toen van speedlinq opgestuurd kreeg, die heeft 4 bedrade uitgangen maar ook een wifi.

Nou heb ik zo'n iphone 3g sinds een dag of 2 en die wilt verbinding maken met mn wifi, maar vraagt hierbij om een wachtwoord. Waar vind ik het wachtwoord hiervoor?
Het is niet het wachtwoord van Speedlinq, want die doet het niet.
Waarschijnlijk moet je je WEP of WPA key invoeren. Indien je die zelf nooit ingevoerd hebt staat deze ws onderop de router of in de begeleidende brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:46

dj_dysaster

Stoom \o/

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:47:
Ik zit nu heel even via een inbelverbinding op het internet.

Ik ben van de week blijkbaar gemigreerd naar Telfort zonder dat ik daar ook maar éénmaal door Telfort of door Speedlinq van op de hoogte ben gesteld wanneer dat precies zou gebeuren!
Ik ben goed kwaad.
Via de router krijg ik nu geen goed ipadres..dat wat ik binnen krijg als ipadres is 1.253.x.xx
Ik kom zo af en toe op een aktivatiepagina en daar zou mijn naam en adres vooraf ingevuld moeten zijn maar daar staat dus niets.
Volgens Telfort is er dus bij de migratie een groot probleem ontstaan bij dat aktiveren....dat lukt ze dus niet naar behoren.
Ik ben goed kwaad....wie van jullie heeft hier ook last van dat die migratie niet naar behoren loopt?
Ik heb exact het zelfde probleem als jij nu noemt, met het zelfde ip. Ik zit hiermee sinds maandag ochtend, heb een mail gestuurt naar telfort maar tot op heden geen reactie. Ben iig blij dat ik het de enige ben.

OPLOSSING GEVONDEN!

pennywiser in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 11" :D

[ Voor 4% gewijzigd door dj_dysaster op 15-08-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk16383
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08-2020
Speedlinq News Service: Ik had het KPN Comfort abo van SL en ben overgezet naar Telfort met minimale wijzigingen. Geen verandering kunnen ontdekken in de news service: werkt nog als vanouds: gratis met 45Kbps en goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk16383 op 15-08-2008 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj_dysaster schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:10:
[...]

Ik heb exact het zelfde probleem als jij nu noemt, met het zelfde ip. Ik zit hiermee sinds maandag ochtend, heb een mail gestuurt naar telfort maar tot op heden geen reactie. Ben iig blij dat ik het de enige ben.

OPLOSSING GEVONDEN!

pennywiser in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 11" :D
Dank je dj....ook dat werkt bij mij niet...bij jou wel?
Als ik via dit adres ga ..http:// 1.254.254.253...zoals daar beschreven krijg ik dezelfde melding en wordt er niets geaktiveerd.
Staat alleen dat er een fout is opgetreden en neem contact op met de supportdesk :(

Ik word hier zo moe van...vanaf maandag al geen internet...niet normaal meer gewoon.
Bij Telfort zeggen ze het probleem zich voordoet bij alle klanten van KPN speedlinq ....ik had dat comfort abonnement van 8 mb
Ik heb de speedtouch 716 v5 WL...zou dat het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 13-09 23:52
Nielson schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 08:55:
[...]
Waarschijnlijk moet je je WEP of WPA key invoeren. Indien je die zelf nooit ingevoerd hebt staat deze ws onderop de router of in de begeleidende brief.
Bedankt Nielson, je antwoord duwde me in de goede richting!

Bij WPA-PSK-coderingssleutel stond een lange code. Die heb ik veranderd door een wachtwoord en op toepassen geklikt.
Daarna, toen mn iphone vroeg om het wachtwoord, heb ik dit nieuwe wachtwoord ingetikt en hij doet het!
(pfffff, als het fout was gegaan....brrr. allemaal abracadabra voor me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Een vriend van mij is al bijna 8 weken met de helpdesk bezig om dat hij geen internet meer heeft. Hij was Speedlinq (BBned) klant is blijkbaar overgezet naar Telfort. De helpdesk geeft als verklaring dat zijn lijn niet kon worden overgenomen omdat er een 'ander' adsl signaal op zou zitten. Volgens de helpdesk heeft hij zelf in de migratie periode een andere provider genomen, wat natuurlijk onzin is. Hij kreeg nu al 8 weken te horen dat het binnen 1-5 dagen geregeld zal zijn. Tot nu toe nog niets ! Hij heeft ook geen nieuw modem ontvangen (heeft een copperjet 816) en ook geen brief met een migratie datum.
Uiteindelijk heb ik gisteren een oude speedtouch 546 geconfigureerd met de telfort migratie software die in het |Telfort topic wordt genoemd, deze heeft hij nu aangesloten en voila internet :+.
Het niveau van de Speedlinq/Telfort helpdesk is echt treurig, gewoon iemand aan het lijntje houden en hem wijsmaken dat het toch wel zijn eigen fout is en dat ze er eigenlijk niets aan kunnen doen, terwijl er dus gewoon allang al een Telfort signaal op zijn lijn staat. Het nieuwe modem konden ze hem niet opsturen want ze gingen er van uit dat hij was overgestapt naar een andere provider |:( .

[Edit] en sinds vanmiddag werkt internet ook niet meer op deze manier. De helpdesk beweert nog steeds dat hij niet op het telfort netwerk zit, maar ip adres 82.168.228.231 is toch echt 1 uit de Telfort poel of niet ?

[ Voor 8% gewijzigd door gjs op 19-08-2008 23:15 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een half uurtje zit ik zonder internet, en zie dit in me modem, ook na meerdere reboots:
Local IP Address/Mask = 1.253.104.2** / 255.255.240.0
Other IP Addresses = Not Configured
DHCP Client Enabled = Yes
DHCP Server IP Address = 1.253.8.1
IP Gateway = 1.253.96.1
Primary DNS = 1.254.254.253
Secondary DNS = Not Configured

Zijn er nog meer mensen met deze storing, of komt dit de wissel naar telfort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:54:
Sinds een half uurtje zit ik zonder internet, en zie dit in me modem, ook na meerdere reboots:
Local IP Address/Mask = 1.253.104.2** / 255.255.240.0
Other IP Addresses = Not Configured
DHCP Client Enabled = Yes
DHCP Server IP Address = 1.253.8.1
IP Gateway = 1.253.96.1
Primary DNS = 1.254.254.253
Secondary DNS = Not Configured

Zijn er nog meer mensen met deze storing, of komt dit de wissel naar telfort ?
Ja, dit komt door de omzet ja, naar http://1.254.254.253 surfen en activeren die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ik hier zelf niet op ben gekomen |:(
Erg fijn dat ik hier ook een brief over heb gekregen ;)

Ik heb nu wel een ander ip-adres :X maar internet werkt weer.
Bedankt voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Wat te doen als je gegevens van een ander op de activatie pagina krijgt, en Telfort beweert dat je geen adsl signaal van hun krijgt ?
Heb je overigens nog een codes oid nodig voor de activatie ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13
Wat vaag dat er 1.254.254.253 gebruikt wordt. De 1.0.0.0/8 adres reeks is gereserveerd door de IANA en niet in gebruik. Maar het schijnt wel te kloppen voor de registratiepagina. 8)7

[ Voor 72% gewijzigd door RichieB op 20-08-2008 21:04 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik krijg al 3weken deze / Serverfout: 441, Foutnummer: 0x800CCCA9/ te zien :(
bij het posten bij newsgroepen (txt) .
Via outlook expr.
Algemeen¨¨¨¨ News.domeinnaam.speedlinq.nl
¨Bij server¨¨¨¨news.speedlinq.nl
Geen vinkje bij aanmelden met ww.
Geen ssl
poort 119

Iemand een suggestie wat er aan de hand kan zijn, het heeft wel gewerkt zo :?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

Kan iemand me vertellen wat de belkosten zijn binnen NL (vast) na overstap van speedlinq bellen naar Telfort?

Ik had speedlinq bellen, maar gebruikte dat niet. Dat was qua aanbieding en het modem wat ik erbij kreeg toen voordeliger.

Nu ben ik overgezet naar 'Telfort vast bellen' (volgens de factuur). Ik betaal nog steeds, net als bij speedlinq, 5 euro in de maand. Maar Telfort vast bellen kost volgens de telfort site 10 euro p.m.

Vraag is dus, zijn de kosten per minuut en starttarief nu ook aangepast aan Telfort vast bellen, of gelden nog steeds de speedlinq tarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fk1 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:14:
Kan iemand me vertellen wat de belkosten zijn binnen NL (vast) na overstap van speedlinq bellen naar Telfort?

Ik had speedlinq bellen, maar gebruikte dat niet. Dat was qua aanbieding en het modem wat ik erbij kreeg toen voordeliger.

Nu ben ik overgezet naar 'Telfort vast bellen' (volgens de factuur). Ik betaal nog steeds, net als bij speedlinq, 5 euro in de maand. Maar Telfort vast bellen kost volgens de telfort site 10 euro p.m.

Vraag is dus, zijn de kosten per minuut en starttarief nu ook aangepast aan Telfort vast bellen, of gelden nog steeds de speedlinq tarieven?
Naar mijn weten veranderd er ,niks, als je zelf ook niks doet. Alle prijzen blijven behouden. Maar als je, zoals ik, even belt en zegt dat je over wilt op een telfort 20mb + bellen, kost het 30 euro p/m en heb je geen starttarief meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Speelinq geeft mij ook weer eens problemen,

Ik heb sinds gisteren geen ATM meer,Als ik de helpdesk belt zeggen ze dat dit ligt aan de omzetting naar de telfort infra,echter heb ik het idee dat die migratie geen hele dag mag duren toch? ook vind ik het vreemd dat bij een migratie je geen ATM krijgt,een ander IP kan ik snappen.

Weet iemand of dit echt de migratie is,of dat ik gewoon boos moet op bellen?

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaserv
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2020
hier precies hetzelfde, ook geen ATM meer. (regio Gorinchem)
inderdaad raar dat het al 12 uur duurd.. past niet bij een omzetting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:04

dread

Sluwe vlaming

Ik heb mijn abonnement van speedlinq twee maand geleden opgezegd. een maand later nog eens gebeld . Ja hoor meneer ik zie het staan. vanaf augustus heeft u geen internet meer.
Ik bel nog eens voor de zekerheid vandaag.

Nee hoor ik zie er niets van staan. Ja, wij hebben speedlinq overgenomen en blijkbaar is daar iets mis gegaan.
Dus resultaat. Ik mag nog een maand bijbetalen (twee eigenlijk) tot 22 sept. En er zou een brief gestuurd worden. Ben benieuwd.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13
@dread: dat hoef te toch niet te accepteren? Jij hebt op tijd opgezegd, dus gewoon stoppen met betalen. Ik neem wel aan dat je het schriftelijk of per fax gedaan hebt zodat je aan kan tonen wanneer je hebt opgezegd.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:11
dread schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:53:
Ik heb mijn abonnement van speedlinq twee maand geleden opgezegd. een maand later nog eens gebeld . Ja hoor meneer ik zie het staan. vanaf augustus heeft u geen internet meer.
Ik bel nog eens voor de zekerheid vandaag.

Nee hoor ik zie er niets van staan. Ja, wij hebben speedlinq overgenomen en blijkbaar is daar iets mis gegaan.
Dus resultaat. Ik mag nog een maand bijbetalen (twee eigenlijk) tot 22 sept. En er zou een brief gestuurd worden. Ben benieuwd.
Er gaat nogal iets fout daar geloof ik , Ik heb zelf 3 maanden geleden mijn speedlinq bellen , opgezegd , bevestigingsmail gehad , maar na 2 maanden nog steeds in rekening gebracht , mail ik er achteraan , kreeg vervolgens binnen enkele dagen een mail dat ze mijn opzegging voor ADSL hebben ontvangen , en dat binnen 3 dagen mijn hele lijn opgeheven wordt !
Diverse keren erachteraan gebeld : "Sorry meneer , foutje , we kunnen er echt niets meer aan doen , de lijn wordt opgeheven , gaat u maar snel naar een andere provider en vraag daar een nieuwe ADSL verbinding aan , i.v.m. de overgang naar Telfort hebben we het zo druk , dat we de afsluiting echt niet meer terug kunnen draaien ! "
Daar ga je dan , binnen een week geen ADSL meer , geen tijd meer om de lijn over te laten nemen door een andere provider dus minstens 3 weken zonder adsl.
Maar wel gelijk weer een factuur sturen voor september . Heb de incasso maar direkt laten blokkeren.
Ik ben in ieder geval blij dat ik nog een Belbudget lijn heb , anders was ik mijn vaste lijn + telefoonnummer ook kwijt geweest door een stomme fout van Speedlinq.
Ik ga nu naar Tele2 , 20MB lijn voor 8,95 per maand ( = de 10 MB aanbieding , maar ze zeggen dat ze gewoon 20 MB leveren) Binnen 3 weken weer online als alles goed gaat , ik ben benieuwd , de communicatie met Tele2 gaat in ieder geval perfekt tot nu toe , ik wordt prima geholpen door de klantenservice , geen 0900 lijn van 70/30 cent per minuut, de status van bestelling kan je via internet volgen en je krijgt ook steeds een SMS'je als er wat veranderd in de status.

[ Voor 12% gewijzigd door tvdoc op 22-08-2008 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Nu begin ik echt te balen, 24 uur offline en nog steeds geen ATM, Modem gereset, Opnieuw ingestelt en alles.

Bel ik Speedlinq dan word ik afgescheept met een excuus van de migratie en ze weigeren een 2de lijns incident te maken"want er is niks mis"

Speedlinq wordt het nooit meer voor mij.
Weet iemand of er een manier van restitutie is?

[ Voor 7% gewijzigd door TeGek op 22-08-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Helaas pindakaas,
Gevolg van de migratie. Probleem doet zich in mijn omgeving ook voor, Woensdag belde zus met de melding: Ik heb geen internet meer! Alles per telefoon nagelopen, support site gecontroleerd, nada.

Vandaag vrij dus even langs, modemupgrade, nieuwe config en controleren of alles weer wil werken.
Alles gecontroleerd, met splitter zonder splitter, resultaat wel intrim waarde maar geen uitreiking van een IP door Speedlinq. Uiteindelijk bellen naar 70 cent per minuut, ja meneer dat klopt we zijn u aan het migreren naar een ander netwerk en dat kan tot 5 werkdagen duren voor u weer signaal heeft.
Als u na 5 dagen nog niks hebt mag u weer bellen. :( :(
Als ze dit nu even betijds melden, nee hoor.

Communicatie is een zeldzaam plantje wat niet in iedere tuin groeit....Althans niet bij Speedlinq

Dus als je ineens geen internet meer hebt weet je de oorzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaserv
zojuist speedlinq gesproken: als er tijdens de migratie iets fout gaat. dan heeft telfort een 5 daagse herstel periode ingesteld waarin er geen lijntest uitgevoerd kan worden. en waarin speedlinq niks kan doen! gek verhaal. maar dat is wat de helpdesk medewerker meedeelt. Is toch eigenlijk te gek voor woorden dat we nu 5 dagen zonder internet moeten zitten. omdat er ergens iets niet correct is verlopen. de helpdesk medewerker sprak over veel klanten met dit probleem. lekker geregeld dus. heb er moeite mee dat ik dit gewoon moet accepteren. en dat ze zeggen.. we kunnen er niks aan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

I-Michiel schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:27:
zojuist speedlinq gesproken: als er tijdens de migratie iets fout gaat. dan heeft telfort een 5 daagse herstel periode ingesteld waarin er geen lijntest uitgevoerd kan worden. en waarin speedlinq niks kan doen! gek verhaal. maar dat is wat de helpdesk medewerker meedeelt. Is toch eigenlijk te gek voor woorden dat we nu 5 dagen zonder internet moeten zitten. omdat er ergens iets niet correct is verlopen. de helpdesk medewerker sprak over veel klanten met dit probleem. lekker geregeld dus. heb er moeite mee dat ik dit gewoon moet accepteren. en dat ze zeggen.. we kunnen er niks aan doen
wat is dat voor banaal iets,Wij hebben ons speedlinq abbonement onder naam van een stichting\bedrijf en nu moeten wij 5 dagen zonder werk zitten omdat speedlinq een fout maakt?
Ik vind dit echt absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Meer mensen problemen met e-mail? gebied 024 omgeving Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:58
TeGek schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 18:41:
Wij hebben ons speedlinq abbonement onder naam van een stichting dus bedrijf
Stichting dus bedrijf? Want?
SL levert consumenten-dsl, voor (iets) meer garanties neem je ergens een zakelijk abo.
No offence, maar een cheap-ass abo nemen en dan klagen dat het cheap-ass is... |:(

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
loneranger56 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 22:32:
Meer mensen problemen met e-mail? gebied 024 omgeving Nijmegen.
De mailserver staat toch in Utrecht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Doane schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 22:55:
[...]

Stichting dus bedrijf? Want?
SL levert consumenten-dsl, voor (iets) meer garanties neem je ergens een zakelijk abo.
No offence, maar een cheap-ass abo nemen en dan klagen dat het cheap-ass is... |:(
Speedlinq heeft ook tijdelijk zakelijk abbonementen aangeboden via andere partijen,Dus geen cheap-ass abbonement zoals de meeste hier hebben. wij hebben wel de volle pond betaald voor een verbinding met garantie,verdiep je hier voortaan wat meer in voordat je nutteloos gaat bashen.

en de edit knop bestaat niet voor niets,

[ Voor 16% gewijzigd door TeGek op 25-08-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
TeGek schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:23:
[...]

Speedlinq heeft ook tijdelijk zakelijk abbonementen aangeboden via andere partijen,Dus geen cheap-ass abbonement zoals de meeste hier hebben. wij hebben wel de volle pond betaald voor een verbinding met garantie,verdiep je hier voortaan wat meer in voordat je nutteloos gaat bashen.

en de edit knop bestaat niet voor niets,
Mijn menig is wel/ook dat als je als bedrijf afhankelijk (lijkt) bent van je internet verbinding je nooit een abo bij een partij als Speedlinq (of Telfort of Abel of Alice of ??) zou moeten nemen........en dat is ook prima van te voren te onderzoeken (als je je er in verdiept :P ;) ) en dan had je dit ook kunnen 'weten'
(hooguit als 2e/secudaire/reserve adsl abo als je eerste/primaire een keer uitvalt oid)

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 25-08-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds gisteravond 22:00 uur (ongeveer) zit ik zonder internet. Meer mensen hier last van? (Regio is het westen van Brabant.)

Ik heb nog geen brief gehad dat ik ze me over gaan zetten, dat kan het (in theorie) dus niet zijn.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52
pven schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 07:21:
Sinds gisteravond 22:00 uur (ongeveer) zit ik zonder internet. Meer mensen hier last van? (Regio is het westen van Brabant.)

Ik heb nog geen brief gehad dat ik ze me over gaan zetten, dat kan het (in theorie) dus niet zijn.
Ik zit al vanaf donderdagmiddag zonder internet. Al diverse keren gebeld, schiet allemaal niet op. Zucht... Als je ze belt kunnen ze zien of je in een migratie zit.

Mocht dat het geval zijn, dan wens ik je sterkte...

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bel je dan met de helpdesk van Speedlinq of met die van Telfort?

[ Voor 24% gewijzigd door pven op 27-08-2008 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaserv
Je kan het beste bellen met telfort: 09009596
en dan keuzemenu: 2,3,1
dan krijg je de speedlinq helpdesk. maar scheelt wel 40cent per minuut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

I-Michiel schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:43:
Je kan het beste bellen met telfort: 09009596
en dan keuzemenu: 2,3,1
dan krijg je de speedlinq helpdesk. maar scheelt wel 40cent per minuut!
Laatste status is dat er bij de migratie van het cluster van vorige week iets niet goed is gegaan, resultaat: 1 week down en counting. Maar inderdaad bellen via het Telfort nummer en de optie 2.3.1. geeft als resultaat helpdesk Speedlinq, fijn voor de kostenverlaging 8)

1 voordeel, bij controle van de abbo gegevens zie ik dat ik zus volgende week wel kan upgrade naar 20 Mb voor het zelfde geld. Zij ook weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben gisteravond idd over gezet, leuk dat ik daar dan ff vooraf een melding over krijg. <NOT> :(

De lijnverbinding is goed volgens Speedlinq, ik moet alleen mijn modem nog hardhandig resetten (aan de achterkant een-of-ander pinnetje 20 seconden ingedrukt houden). Dat ga ik vanavond maar eens proberen dan, ik ben erg benieuwd of het idd zo simpel is. (/me pven fears downtime)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:17

Phreak

KTM SuperDuke

Ik ben sinds gisteravond ook over.
Ik was bezig op internet en *poef* alles dood.
Mijn modem zei vrolijk dat alles online was, maar ik kon nergens bij.
Na 15 min heb ik m'n modem maar eens gereboot.
Nadat deze was gereboot kreeg ik de welbekende activatie pagina voor m'n neus.
Deze heb ik geactiveerd en daarna m'n modem weer gereboot.
Ik zit nu op op telfort want m'n ip is veranderd naar de telfort range, telefonie werkte ook nog.
Dat is voor het eerst dat iets in 1x werkt daarzo, maar had het wel prettig gevonden als ik van te voren op de hoogte werd gesteld. 8)7

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ( omgeving west-brabant ) ben ook sinds maandagavond 21:00 uur off-line
Speedlinq kan blijkbaar wel mijn modem bereiken, maar er niet voor zorgen dat ik een IP'tje krijg
Volgens Helpdesk-medewerker 4 kan het nog wel 5 dagen duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:16
Ook ik woon een beetje in deze regio (meer onderin Zuid-Holland, Hoekse Waard) en had gisteravond geen internet. Modem uitgezet etc maar heeft niet geholpen. Ik heb overigens een Speedlinq KPN verbinding. Geen brief oid gehad.

Vanavond maar weer verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
NC_Phreak schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:09:
Nadat deze was gereboot kreeg ik de welbekende activatie pagina voor m'n neus.
Deze heb ik geactiveerd en daarna m'n modem weer gereboot.
Wat bedoel je met activatiepagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vorige week woensdag omgezet (ook de activatie pagina gehad). Ik moet zeggen dat ik in de jaren dat ik speedlinq heb gehad nog nooit zo slechte verbinding heb gehad.
Hoger dan 640kb/ps kom ik met mijn 8mb abbo niet meer. Bij speedlinq zat ik altijd op max 830kb varieerde tussen de 815 en 830 kb/s.

Tot nu toe dus niet tevreden. Ik heb een wijziging naar 20MB aangevraagd maar of die uitgevoerd kan worden weet ik niet (Bitstream netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

pven schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:53:
[...]

Wat bedoel je met activatiepagina?
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:00:
[...]

Ja, dit komt door de omzet ja, naar http://1.254.254.253 surfen en activeren die handel.
Foei! een mod die het topic niet volgt, of niet zoekt :9

Als je overgezet ben krijg je een afwijkend IP adres en moet je even op een activatiepagina aangeven dat je weer online bent, soort van controle voor Tiscali/Telfort dat de migratie is geslaagd. Na deze activatie krijg je een modem een reboot en zou alles moeten werken.

Oftopic;
still 7 days and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Tuut-Tuut schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:33:

[...]

Foei! een mod die het topic niet volgt, of niet zoekt :9
Ja hallo: dit is niet mijn forum. :P

Maar het is gelukt: de activatiepagina stond er idd en nu werkt alles weer. Wel raar dat ik 'maar' een halve dag offline ben geweest terwijl sommigen ZEVEN DAGEN offline zijn. :S

Overigens kreeg ik bij het 0900-nummer eerst de melding dat er negen wachtenden voor me waren, om na een minuut iemand aan de lijn te krijgen. :o

Ik heb modem nu op SNRM ingesteld, mijn snelheid is omhoog van 9Mbit naar 17Mbit. Nu maar hopen dat het stabieler is dan bij Speedlinq.

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 27-08-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Ook hier is na rebooten van de modem de activatiepagina verschenen. Geactiveerd en nu ben ik weer online. Wel apart, geen bericht, niks gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

pven schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:37:
[...]

Wel raar dat ik 'maar' een halve dag offline ben geweest terwijl sommigen ZEVEN DAGEN offline zijn. :S
Pas op he... :9 , helaas maar waar, ik weet echt wel hoe ik een speedtouch online moet brengen.
DSL line komt op, Modem sync is goed en vervolgens is het wachten op de server voor een IP
Maar als ik totaal geen IP uitgereikt krijg kan ik doen wat ik wil maar zal het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dat was uiteraard niet persoonlijk bedoeld, ik wijs met het vingertje naar Speedlinq/Telfort. :)

Overigens heb ik mijn modem nu op 15Mbit staan, op 16Mbit is het helaas nie stabiel. Ik heb een vermoeden dat ik straks weer op 10Mbit zit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Brr, ik ben donderdag 21 aug. offline gevallen, nu vandaag de 27e pas weer online.
Na wat helpdesk bellen bleek het met de migratie te maken te hebben van speedlinq->telfort.
Sinds vanmiddag werkt het dan weer, maar ik vind het serieus belachelijk dat ik er zo lang heb uitgelegen.
Iedereen is ruim vantevoren op de hoogte gesteld, dus waarom is het dan voor mij zo rommelig verlopen? En kan je hier compensatie voor vragen?
Ook heb ik een vreemd IP adres, in de range die normaal voor DNS servers is... Ik zou denken dat mijn IP eerder op die van de DHCP server zou lijken... dus ik verwacht nog meer ellende. Hier de gegevens; hoe zien die bij bij andere gemigreerden eruit?

IP-adres: 195.240.161.1XX
Subnetmasker: 255.255.240.0
Standaardgateway: 195.240.175.254
DHCP-server: 82.168.191.254
DNS-servers: 195.241.77.55, 195.241.77.58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
I Am Weasel schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:44:
Iedereen is ruim vantevoren op de hoogte gesteld, dus waarom is het dan voor mij zo rommelig verlopen?
Nee hoor, lees de recente berichten in dit topic maar door. Geen van de recente posters is vooraf op de hoogte gebracht.
En kan je hier compensatie voor vragen?
Nee
Ook heb ik een vreemd IP adres, in de range die normaal voor DNS servers is... Ik zou denken dat mijn IP eerder op die van de DHCP server zou lijken... dus ik verwacht nog meer ellende. Hier de gegevens; hoe zien die bij bij andere gemigreerden eruit?
Ongeveer hetzelfde, niets om je zorgen over te maken. :Y)

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52
robkds schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:10:
[...]

Ik zit al vanaf donderdagmiddag zonder internet. Al diverse keren gebeld, schiet allemaal niet op. Zucht... Als je ze belt kunnen ze zien of je in een migratie zit.

Mocht dat het geval zijn, dan wens ik je sterkte...
En sinds vanavond werkt het weer. Dus van donderdagmiddag tot woensdag ergens op de dag zonder internet gezeten. Pas na vijf werkdagen wordt de call doorgezet naar de tweedelijns support.
Blijkbaar kan het dan ineens binnen een dag opgelost worden.

Vervelende bijkomstigheid: van tevoren heb ik geen enkele aankondiging gehad over de planning van de migratie, niet per mail en niet per brief.

Goed man!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:14:
Ik ( omgeving west-brabant ) ben ook sinds maandagavond 21:00 uur off-line
Speedlinq kan blijkbaar wel mijn modem bereiken, maar er niet voor zorgen dat ik een IP'tje krijg
Volgens Helpdesk-medewerker 4 kan het nog wel 5 dagen duren
Sinds gisteravond weer on-line. Ik had al beterbellen opnieuw gedraaid en modem meerdere keren herstart, maar dat hielp blijkbaar niet.
Heb daarna 20 seconden op de reset knop gedrukt zodat de configuratie geflushed werd. Daarna onmiddelijk verbinding :)

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 08:03:
[...]

Sinds gisteravond weer on-line. Ik had al beterbellen opnieuw gedraaid en modem meerdere keren herstart, maar dat hielp blijkbaar niet.
Heb daarna 20 seconden op de reset knop gedrukt zodat de configuratie geflushed werd. Daarna onmiddelijk verbinding :)
Zus nu ook weer online. Constateerde wel dat Internet Explorer een beetje moeite had om de pagina te open maar handmatig het ip 1.254.254.253 intikken doet wonderen. Activatie bevestigen en een reboot van het modem leverde een werkende verbinding op. Nu nog even de snelheidsverhoging aanvragen en alles is rond.

• pven
  • Niet online
De DNS-server had er net even geen zin in. Het lijkt Speedlinq wel. :X

Gebeurt het vaker dat de DNS-server het niet doet? Uiteraard kan ik die van opendns.org gebruiken, maar dit moet toch ook gewoon werken.

Inmiddels heb ik OpenDNS er maar weer in gezet, het ziet er nu zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
:dns server route list
DNS Server       Source              Domain            Metric  Intf     State
208.67.222.222                                           0     Internet  UP
208.67.220.220                                           0     Internet  UP
195.241.77.55  *                                         1     Internet  UP
195.241.77.58  *                                         1     Internet  UP

betekent dit dat hij eerst naar OpenDNS kijkt en dan pas naar Telfort? Zo ja: kan ik dat omdraaien? (Ik heb geen idee hoe. :$)

[ Voor 59% gewijzigd door pven op 28-08-2008 18:02 ]

• Mafketel
  • Laatst online: 17-10-2023
hmmm en ik wild klagen dat ik geen bericht had gehad....... maar na het lezen van de laatste berichten wordt dit een erg tevreden post.
Net opeens offline en na de webbrowser te openen een activatie pagina. Alle gegevens klopte dus heb maar op ok gedrukt(na even goed nadenken) daarna modem herstart en ik ben weer online ... en dit alles vanaf de bank. Geen centje pijn dus.

Nu hopen dat de modem nu wat langer achterelkaar blijft draaien.
Ohja moest natuurlijk ook nog even op dynddns aangeven dat ik een ander ip heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mafketel schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 19:37:
Ohja moest natuurlijk ook nog even op dynddns aangeven dat ik een ander ip heb.
Ehmmm, het hele idee is juist dat je modem dat lekker zelf doet.. Daar is juist zo'n mooie mogelijkheid voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Laatst online: 17-10-2023
Jochem_ schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:40:
[...]
Ehmmm, het hele idee is juist dat je modem dat lekker zelf doet.. Daar is juist zo'n mooie mogelijkheid voor!
Indeed indeed. Alleen stellen ze het bij dyndns ook op prijs dat als je een vast ip adres hebt omdit niet elke keer te updaten maar gewoon aangeven dat het om een statisch adres gaat.

Nee, ik heb geen vast adres maar je modem staat altijd aan en zal zo goed als altijd hetzelfde ipadres krijgen als voorheen. Behalve natuurlijk als je van provider wisselt of de provider wisselt zichzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mafketel schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 19:37:
hmmm en ik wild klagen dat ik geen bericht had gehad....... maar na het lezen van de laatste berichten wordt dit een erg tevreden post.
Net opeens offline en na de webbrowser te openen een activatie pagina. Alle gegevens klopte dus heb maar op ok gedrukt(na even goed nadenken) daarna modem herstart en ik ben weer online ... en dit alles vanaf de bank. Geen centje pijn dus.
Hier ook eindelijk over naar Telfort (Abcoude). Activatie deed geen pijn, en alles werkt weer. Heb het idee dat ik ietsie sneller kan downloaden (heb hier helaas maar max. 8Mb).

Wijzigen van het abo (zodat ik eindelijk van KPN af kan) kan echter nog steeds niet. Prutsers :(

• driel24
  • Laatst online: 14-09 18:00
Heb ik weer....

Ik ontvang geen mail meer. Ook niet in webmail.
(Ik heb een eigen domein naam.)
Geen storing hier. Dus maar even helpdesken.

Wat bllijkt (na een half uur aan de lijn hangen)
>> mijn domein is overgegaan naar KPN ?????
Maar als U een probleem/storing hebt moet U kpn bellen.
enne daar heb ik geen nummer van. :(

Dat kan toch niet !!!!!

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Verwijderd

Voot storingen bel: 0800-0407, is nog gratis ook 8)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
driel24 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:51:
Heb ik weer....

Ik ontvang geen mail meer. Ook niet in webmail.
(Ik heb een eigen domein naam.)
Geen storing hier. Dus maar even helpdesken.

Wat bllijkt (na een half uur aan de lijn hangen)
>> mijn domein is overgegaan naar KPN ?????
Maar als U een probleem/storing hebt moet U kpn bellen.
enne daar heb ik geen nummer van. :(

Dat kan toch niet !!!!!
Werd je domein dan gehost door Speedlinq?

• driel24
  • Laatst online: 14-09 18:00
DJSmiley schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:45:
[...]

Werd je domein dan gehost door Speedlinq?
Ja. (2,50 per maand)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Wat ik me nu afvraag... Ik had een KPN lijn, 4/1mbit bij speedlinq. Wordt dit nu omgezet naar telfort 20/1? of hoger? Of moet ik daarvoor bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Boeie schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:45:
Wat ik me nu afvraag... Ik had een KPN lijn, 4/1mbit bij speedlinq. Wordt dit nu omgezet naar telfort 20/1? of hoger? Of moet ik daarvoor bellen.
Je zou 't topic ook even door kunnen lezen, maar in het kort gebeurt er niks als je zelf niks doet, je houdt dezelfde snelheid voor dezelfde prijs (wat dus zonder de SL bonus niet heel goedkoop is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Net 5 min. geleden ook de bekende activatiepagina voor mijn neus gehad.
modem gereboot alles ok.
ik zit via het kpn netwerk en zag op grc.com dat ipv. speedlinq er nu telfort ip. staat.
snelheid is hetzelfde 5700 down 690kbps up
niet echt slecht volgens mij.
Hier een 6000/764 incl. bellen/speedlinq ik was de laatste klant denk ik eind dec. afgesloten
de volgende dag was het niet meer mogelijk een abbo af te sluiten/lol.
Klapperen van de lijn, nooit geen last van gehad, downtime 0,0(nooit iets van gemerkt)
Max. snelheid verkrijgbaar op mijn adres 7500kbps. volgens de telfortmeter.

Speedlinq&Telfort nog steeds een dikke 9 van mij, kan ik zeggen, nog nooit de helpdesk nodig gehad.(gelukkig) _/-\o_

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Laatst online: 14-09 10:21
Heden dag ook omgezet naar telfort netwerk, en ja in kan inloggen op telfort site en abbo wijzigen naar 19,95 voor 20Mbit + 9,95 voor bellen, echter smeren ze me weer een nieuw modem aan.
Werkt de Speedtouch 780 (wireless) niet met telfot 20 Mbit ?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Justin2000 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 09:24:
Heden dag ook omgezet naar telfort netwerk, en ja in kan inloggen op telfort site en abbo wijzigen naar 19,95 voor 20Mbit + 9,95 voor bellen, echter smeren ze me weer een nieuw modem aan.
Werkt de Speedtouch 780 (wireless) niet met telfot 20 Mbit ?
Je kan kiezen voor de optie "geen modem" als je zelf over een goed modem beschikt, in jouw geval is de Speedtouch een prima modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Nielson schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:50:
[...]
Je zou 't topic ook even door kunnen lezen, maar in het kort gebeurt er niks als je zelf niks doet, je houdt dezelfde snelheid voor dezelfde prijs (wat dus zonder de SL bonus niet heel goedkoop is).
Had ik gedaan, maar het was me niet helemaal duidelijk. Sowieso door een topic van 72 pagina's zoeken is niet echt te doen. Maar iig bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Laatst online: 14-09 10:21
Tuut-Tuut schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:11:
[...]

Je kan kiezen voor de optie "geen modem" als je zelf over een goed modem beschikt, in jouw geval is de Speedtouch een prima modem
Door telfort word niet de speedtouch/thompson in lijst aangegeven, alleen die zyxel modems.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24
Klopt, viel mijn ook op. Jammer.

Maar ik ga geen 25 euro betalen voor een modem dat ik vervolgens toch niet ga gebruiken.
Op de site van speedlinq staan wizards waarmee je de speedtouch kunt configureren voor het telfort netwerk. Ik ga er maar vanuit dat het werkt, ook gezien de reacties hier her en der op he forum.

Hopelijk pakt het goed uit en heb ik de hyelpdesk nooit nodig, want dat is natuurlijk wel lastig met een niet ondersteund modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit weekend blijkbaar ook omgezet naar telfort.
modem opnieuw gestart maar helpt allemaal niets. krijg geen activatiepagina te zien,alleen een scherm van mijn speedtouch met de melding netwerkfout.
kan dat te maken hebben dat ik op een isdn lijn zit?
meermensen ervaring met omzetting op een isdn lijn. heb namelijk gehoord dat je eerst omgezet word naar een analoge lijn?
In dat geval kan ik dus mijn huidige modem niet meer gebruiken (speedtouch 780iw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdb
  • Laatst online: 29-04-2023
Ook hier in Huissen (026) vanaf vanmorgen geen internet/telefonie meer. Krijg alleen geen activatiepagina alleen een melding van mijn speedtouch dat de host niet bereikbaar is. Gelukkig heb ik een onbeveiligde draadloze verbinding inde straat zodat ik toch online kan. Heeft iemand tips over hoe ik bij die activatiepagina kan komen. Het eerder gemelde ip adres werkt niet.

Bij mijn buurman gebeurde dit twee weken geleden al en hij kreeg direct een activatie pagina. daar werkte het direct weer.
hop dat iemand kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij thuis in Nijmegen heb ik ook geen internet meer sinds Zaterdagavond (gisteren). Zit nu bij een vriend op internet. Ik hoop dat het snel gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier leeft mijn internet weer, ook sinds gisteravond plat :x

fijn hoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Hier wordt *.speedlinq.nl niet meer resolved. Waar moet ik nu poppen?
Ik blaatte te vroeg... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Doane op 07-09-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:11:
modem opnieuw gestart maar helpt allemaal niets. krijg geen activatiepagina te zien,alleen een scherm van mijn speedtouch met de melding netwerkfout.
meermensen ervaring met omzetting op een isdn lijn. heb namelijk gehoord dat je eerst omgezet word naar een analoge lijn?
In dat geval kan ik dus mijn huidige modem niet meer gebruiken (speedtouch 780iw)
blijkbaar was het gewoon een storing want inmiddels heb ik weer verbinding.
heb nog steeds speedlinq als host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

ejdb schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:23:
Ook hier in Huissen (026) vanaf vanmorgen geen internet/telefonie meer. Krijg alleen geen activatiepagina alleen een melding van mijn speedtouch dat de host niet bereikbaar is. Gelukkig heb ik een onbeveiligde draadloze verbinding inde straat zodat ik toch online kan. Heeft iemand tips over hoe ik bij die activatiepagina kan komen. Het eerder gemelde ip adres werkt niet.

Bij mijn buurman gebeurde dit twee weken geleden al en hij kreeg direct een activatie pagina. daar werkte het direct weer.
hop dat iemand kan helpen
Kijk eens wat er gebeurd als je het ip van de activatie pagina ( http://1.254.254.253 ) handmatig invoerd, ik weet dat de Speedtouch nog wel eens lastig doet vandaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Speedmaster op 07-09-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik het goed? Hebben alle mensen die geen internet hadden nu wel weer internet? Ik kan het namelijk niet checken want ben niet thuis ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Jup, had sinds gister geen internet en nu werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 15:53:
Begrijp ik het goed? Hebben alle mensen die geen internet hadden nu wel weer internet? Ik kan het namelijk niet checken want ben niet thuis ^^
Idem hier, sinds vanmiddag weer internet en gewoon weer een speedlinq IP gekregen.
Maar overzetten naar Telfort netwerk gaat automatisch ? Als ik mijn abbo probeer te wijzigen dan krijg ik een venster dat ik alreeds in een wijziging zit, moet ik dan wachten totdat ik volledig overgezet ben naar Telfort ?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielson schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:44:
Jup, had sinds gister geen internet en nu werkt het weer.
Ah ok, goed om te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:11:
Wij hebben sinds gisteren ook een verbinding via telfort. Dit was voorheen speedlinq.
Dit alles over een isdn lijn.

Kreeg keurig de activatiepagina voor mijn neus. Bevestigen, modem rebooten en klaar.
Ging geweldig (gelukkig), heb meteen mijn abonnement over laten zetten naar een speedlinq 20/1 mbit variant.

Niet voor de snelheid (centrale in niet omgebouwd en isdn geeft zoiezo wat lagere snelheden), maar dan weet ik tenmiste zeker dat de vaste lijntoeslag binnen het abonnement valt en kan de vaste lijn eruit. Bellen gaat dan via voipbuster.
Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste