Heb het allemaal uitgevoerd en zit wonder boven wonder meteen op het internet
...klopt het dat de firmware op de router in het engels is?
Ben net een paar uur over van Speedlinq (BBnet) naar Telfort (KPN) en zit meteen al in de fora te zoeken naar oplossingen voor problemen
1) Kan geen https pagina's meer openen, gelukkig is er hiet een fix voor te vidnen. Verder op het hele internet niet.
voor t.net en Ogami
Kennen mer mensen dit?
3) Ik heb een tiscali IP adres, 195-240-xxx-xxx.ip.tiscali.nl
4) Geen nieuwsgroepen meer
Dat wordt dus uitkijken naar een snellere en goedkopre ISP. Wordt lastig met die monopolie van KPN.
Heb jaren met veel plezier (ook in de knip) SL gehad. Ondanks het commentaar op de helpdesk heeft het bij mij altijd prima gewerkt. Ook tijdens de KPN storingen
1) Kan geen https pagina's meer openen, gelukkig is er hiet een fix voor te vidnen. Verder op het hele internet niet.
2) mijn snelheid is van ~11.5Mb naar 8.000Mb. Gecapped dus, maar wel voor dezelfde prijsVerwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:10:
[...]
De link in kwestie is http://ftp.telfort.nl/firewallfix.exe
Kennen mer mensen dit?
3) Ik heb een tiscali IP adres, 195-240-xxx-xxx.ip.tiscali.nl
4) Geen nieuwsgroepen meer
Dat wordt dus uitkijken naar een snellere en goedkopre ISP. Wordt lastig met die monopolie van KPN.
Heb jaren met veel plezier (ook in de knip) SL gehad. Ondanks het commentaar op de helpdesk heeft het bij mij altijd prima gewerkt. Ook tijdens de KPN storingen
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Verwijderd
Ik ben gisteren overgegaan van Speedlinq (BBNed) naar Telfort (KPN Netwerk). Na alle problemen die iedereen heeft gehad omdat ze een CD meesturen die niet correct is
blijft er nog 1 voor mij groot probleem over. Op het BBNed netwerk kreeg ik altijd een verbinding van 20MB
en dat haalde ik ook. Nu op het KPN Netwerk kom ik niet hoger dan 8MB.
Als ik bij BBNed (Alice) kijk op de postcode check dan gaf de site aan dat ik idd tussen de 16 en 20MB kreeg. Op de Telfort site zie ik dat ik, coform hun postcode check, maximaal 8MB kan halen en daar staat mijn modem dan ook in 1 keer op ingesteld. Weet iermand of er idd verschil zit in de netwerken? en de snelheid daarvan?

Zoals je zelf als zegt. Het ene loopt via BBnet (SL) en de ander via KPN (Telfort).Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:18:
Ik ben gisteren overgegaan van Speedlinq (BBNed) naar Telfort (KPN Netwerk). Na alle problemen die iedereen heeft gehad omdat ze een CD meesturen die niet correct isblijft er nog 1 voor mij groot probleem over. Op het BBNed netwerk kreeg ik altijd een verbinding van 20MB
en dat haalde ik ook. Nu op het KPN Netwerk kom ik niet hoger dan 8MB.
Als ik bij BBNed (Alice) kijk op de postcode check dan gaf de site aan dat ik idd tussen de 16 en 20MB kreeg. Op de Telfort site zie ik dat ik, coform hun postcode check, maximaal 8MB kan halen en daar staat mijn modem dan ook in 1 keer op ingesteld. Weet iermand of er idd verschil zit in de netwerken? en de snelheid daarvan?
KPN wil niet in alle wijkcentrales ADSL2+ ondersteunen en BBnet wel.
Ik zit ook te kijken om over te stappen op alice. Tussen 16-20Mb voor hetzelfe geld als bij Telfort oo 8Mb.
Ik moet wel eerst dit forum nog even oorlezen Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2
[ Voor 4% gewijzigd door Nico Klus op 15-07-2008 09:32 ]
Verwijderd
Alice is ook niet alles als je het forum doorleest.... toch heb ik bij Speedlinq met mijn BBNed verbinding eigenlijk nooit veel problemen gehad. Telefonie was/is een ander verhaal... maar volgens mij is dat meer een Speedlinq dienst dan een BBned dienst... Ik kijk er erg serieus naar om over te stappen.Nico Klus schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:26:
[...]
Zoals je zelf als zegt. Het ene loopt via BBnet (SL) en de ander via KPN (Telfort).
KPN wil niet in alle wijkcentrales ADSL2+ ondersteunen en BBnet wel.
Ik zit ook te kijken om over te stappen op alice. Tussen 16-20Mb voor hetzelfe geld als bij Telfort oo 8Mb.
Ik moet wel eerst dit forum nog even oorlezen Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2
Hmm. Over een weekje zou ik ook over moeten gaan. De CD die aangekondigd was per mail is nog nooit aangekomen, en de hulpelozen-desk is met meer dan 25 minuten geen optie. Laten terugbellen op een vast nummer is ook handig, ik weet namelijk niet wanneer ik waar bereikbaar ben, want ik ben een van die lastige mensen met een baan.
De mededeling van Nico Klus dat er geen Usenet meer is schiet mij hevig in het verkeerde keelgat, ik maar daar nogal gebruik van (Linux groepen), dat is dus niet geweldig.
Ik ga dus ook maar vast eens rondkijken naar een alternatief.
Net als Jumper111 met de BBNed verbinding ook nooit echt problemen gehad (tja, telefonie... dat wel).
Telfort kan het zo te zien ook al niet leuker maken. Maar ook niet makkelijker??
De mededeling van Nico Klus dat er geen Usenet meer is schiet mij hevig in het verkeerde keelgat, ik maar daar nogal gebruik van (Linux groepen), dat is dus niet geweldig.
Net als Jumper111 met de BBNed verbinding ook nooit echt problemen gehad (tja, telefonie... dat wel).
Telfort kan het zo te zien ook al niet leuker maken. Maar ook niet makkelijker??
Is er al iemand die zijn oude abonnement heeft laten omzetten naar prepaid in de lucht? Ik in ieder geval nog niet.
oeps verkeerd forum.
oeps verkeerd forum.
[ Voor 9% gewijzigd door timbry op 15-07-2008 12:47 ]
Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience
Het is gewoon heel simpel, het blijft een administratieve rompslomp. Helaas gaat mijn BBNed verbinding d'r ook uit.Paul_K schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:11:
Hmm. Over een weekje zou ik ook over moeten gaan. De CD die aangekondigd was per mail is nog nooit aangekomen, en de hulpelozen-desk is met meer dan 25 minuten geen optie. Laten terugbellen op een vast nummer is ook handig, ik weet namelijk niet wanneer ik waar bereikbaar ben, want ik ben een van die lastige mensen met een baan.
SL heb ik slechts alleen voor het internet gebruikt, VOIP ging via Xs4all, mail idem en usenet via Eweka.
Als telfort hier de boel verstierd dan kunnen ze ook een opzegging verwachten, alleen kost je dat veel meer tijd dan een omschakeling, als deze goed verloopt.
Eigenlijk vind ik het wel aantrekkelijk om het internet nu onder telfort te krijgen, ik pas zodra de verbinding loopt het abonnement aan zodat ik meer snelheid krijg.
Verwijderd
Zojuist gebeld met de SL klantenservice. KPN gaat idd niet verder dan 8MB op mijn adres . Heb dus net met Alice gebeld (moest wel mobiel want SL bellen lag er weer eens uit) en een nieuw abbo daar afgesloten. Dus toedelodoki Speedlinq
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 14:38 ]
Die bestonden toch al niet meer................
Verwijderd
Hmmz, dolle pret, internet overgezet en hoppa staat me IP adres op 20 mail blacklists, bij speedlinq stond ik er op 1, toen de verbinding opgeleverd was Spamhaus-Zen, gelukkig kan je daarvan je IP adres uit de lijst verwijderen.
Met andere woorden werkte perfect met speedlinq.
Nu sta ik op de SORBS lijst waar ik dus met geen mogelijkheid mijn IP vanaf kan halen.
Met andere woorden flinke stap achteruit, me verbinding is ook opeens 14 Mbit bij dat bagger KPN in plaats van de 17 Mbit die ik bij BBNED haalde.
BEDANKT TELFORT!
Met andere woorden werkte perfect met speedlinq.
Nu sta ik op de SORBS lijst waar ik dus met geen mogelijkheid mijn IP vanaf kan halen.
Met andere woorden flinke stap achteruit, me verbinding is ook opeens 14 Mbit bij dat bagger KPN in plaats van de 17 Mbit die ik bij BBNED haalde.
BEDANKT TELFORT!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 16:29 ]
Ik heb veel problemen gehad met Speedlinq en dan met name met de hardware en dat bellen er vaak storingen had.
Daarom maar eigen hardware aangesloten (linksys/Sipura) en sinds 2 maanden geen problemen meer en hun in mei een fax gestuurd dat zij nu eens de problemen met de hardware oplossen. Daar kreeg ik een bevestiging van dat ze de klacht in behandeling zouden nemen.
Begin juli gaan de grappenmakers bedragen dubbel incasseren (volgens Helpdesk zou dit aan de migratie naar telfort liggen). Men kon in ieder geval niets meer vinden inzake de afhandeling van
de klacht en inzake het geïncasseerde bdrag moest ik schriftelijk een klacht indienen, ja daag, ik laat het fijn terugboekenj. Eenzijdig voorwaarden wijzigen doen ze maar bij anderen!. Ik heb meteen mijn abo opgezegd (dat dus wel nu schriftelijk aangetekend dan maar) en ga dan maar op de verbinding van mijn buurman internetten, die heeft nooit problemen met zijn weliswaar duurdere 4 m/b KPN verbinding. Ik heb geen vertrouwen erin dat ik nu kan migreren, want voordat ze die puinhoop hersteld hebben!
Ik heb mijn Linksys WRT op de zolder geplaatst met een buiten-antenne en al een link kunnen maken naar de router van de buurman en mijn Sipura modem werkt hier ook op dus het telefoneren werkt ook. Mijn andere buurman heeft ook al interesse, dus toedeloe internetproviders, wij zijn jullie gesar en gedraai ten koste van de consument zat, wij gaan samenwerken!
Daarom maar eigen hardware aangesloten (linksys/Sipura) en sinds 2 maanden geen problemen meer en hun in mei een fax gestuurd dat zij nu eens de problemen met de hardware oplossen. Daar kreeg ik een bevestiging van dat ze de klacht in behandeling zouden nemen.
Begin juli gaan de grappenmakers bedragen dubbel incasseren (volgens Helpdesk zou dit aan de migratie naar telfort liggen). Men kon in ieder geval niets meer vinden inzake de afhandeling van
de klacht en inzake het geïncasseerde bdrag moest ik schriftelijk een klacht indienen, ja daag, ik laat het fijn terugboekenj. Eenzijdig voorwaarden wijzigen doen ze maar bij anderen!. Ik heb meteen mijn abo opgezegd (dat dus wel nu schriftelijk aangetekend dan maar) en ga dan maar op de verbinding van mijn buurman internetten, die heeft nooit problemen met zijn weliswaar duurdere 4 m/b KPN verbinding. Ik heb geen vertrouwen erin dat ik nu kan migreren, want voordat ze die puinhoop hersteld hebben!
Ik heb mijn Linksys WRT op de zolder geplaatst met een buiten-antenne en al een link kunnen maken naar de router van de buurman en mijn Sipura modem werkt hier ook op dus het telefoneren werkt ook. Mijn andere buurman heeft ook al interesse, dus toedeloe internetproviders, wij zijn jullie gesar en gedraai ten koste van de consument zat, wij gaan samenwerken!
[ Voor 15% gewijzigd door Dutchsat op 15-07-2008 16:13 ]
Voor de verandering dan eens een goed bericht. Ik ben vandaag overgegaan naar Telfort en ondanks het draaien van de cd ging dat niet vanzelf. Dus de helpdesk maar gebeld en vrijwel direct kreeg ik een lieftallige jongedame aan de lijn die mij prima hielp en na een kwartiertje draaide het. Er stond ook ergens een vaste dns-server bij mijn netwerkkaartinstellingen (had ik niet door in Vista, nooit last van gehad). Dit op auto gezet en alles liep verder vanzelf. Nu alleen nog mijn webservertje weer aan de praat krijgen.
Verwijderd
Bij mij werkte te Telfort CD dus niet blijkt achteraf. Ik moest de Speedlinq CD er weer in doen en het All-in abbo kiezen. Das dus BabyXL terwijl ik bbned heb/had. Nja..ik dacht het zal wel..probeer het gewoon. En ja hoor.. werkenVerwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:20:
[...]
Ik snap niet dat mensen nog positief kunnen zijn over Telfort. Ik heb het ondertussen ook helemaal gehad met die mensen.
7 juli / 8 juli overzetting, nu is het 14 juli en nog steeds geen verbinding. Diverse malen gebeld naar de helpdesk die zeggen dat ze nog steeds aan het overzetten zijn terwijl iedereen om mij heen verbinding heeft. Hoe lang het nog duurt, ja meneer weten we niet. Ook al heb ik geen verbinding ik ben deze maand al 20 euro kwijt aan telefoontjes naar de helpdesk. Werkelijk schandalig!
Ook leuk; bel je die helpdesk met je mobiel..want ja, waar moet je anders mee bellen? "De wachttijd is meer dan 15 minuren, spreek uw naam en nr in en u wordt terug gebeld........niet voor mobiele nummers" KLIK! tuut tuuut tuut... Nja dan wordt ik dus echt pissed he...waar moet ik anders mee bellen?!??! Mijn dode internetlijn? En waarom kan ik niet gewoon wachten dan? Slecht voor de helpdesk stats?
XS4All daarentegen; geef uw telefoonnummer op, bij voorkeur een mobiel nummer
Maar goed, na al dat gezeik ga ik weer lekker terug naar xs4all. Alleen maar goede ervaringen mee.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 21:43 ]
Ook niet (meer) hoor.....Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:38:
[...]
blablabla.........
XS4All daarentegen; geef uw telefoonnummer op, bij voorkeur een mobiel nummerGeen grapje!
![]()
Maar goed, na al dat gezeik ga ik weer lekker terug naar xs4all. Alleen maar goede ervaringen mee.
Naar aanleiding van mijn toch wat moeizame overstap een mailtej gestuurd naar de Telfort helpdesk, en binnen een dag antwoord en een redelijk duidelijk antwoord. Hulde
Mijn vragen:
Ik zit nu dus op BabyXL netwerk en niet op KPN zoals is eerder dacht. Hoop dat er dan toch meer dan 8Mb beschikbaar komt. Wacht dan toch maar even af met overstappen.
Alice is ook niet allis
Die problemen van de install CD hadden ze wel vet op hun homepage mogen zetten.
Mijn vragen:
De reactie van TelfortIk ben net over van Speedlinq naar telfort. Ik heb 3 vragen:
1) Ik kan nu geen https pagina's mee openen (dus geen webmail enzo meer
of internet bankieren). Hoe kan dat
2) Mijn snelheid is van 12Mb naar 8Mb gegaan, ik heb een 20Mb abonnement
3) Ik heb een Tiscali IP adres (195-240-oops-oops.ip.tiscali.nl)
[quote]1. De CD-rom welke u geleverd heeft bevatte helaas een enkele fouten
waardoor het niet mogelijk was om bepaalde website te bekijken. Wij
raden u aan om op de volgende pagina te kijken voor een oplossing.
http://klantenservice.int.../manual.aspx?nodeid=11650
2. het blijkt dat u op dit moment een 8mb profiel krijgt toegewezen. Wij
zullen er zo spoedig mogelijk voor zorgen dat u een hogere snelheid
krijgt dan 8mb.
3. Het klopt dat u een Tiscali IP-adres heeft aangezien u op het Tiscali
netwerk (BBXL) zit aangesloten.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Telfort klantenservice internet
Ik zit nu dus op BabyXL netwerk en niet op KPN zoals is eerder dacht. Hoop dat er dan toch meer dan 8Mb beschikbaar komt. Wacht dan toch maar even af met overstappen.
Alice is ook niet allis
Die problemen van de install CD hadden ze wel vet op hun homepage mogen zetten.
Verwijderd
Tuurlijk en straks gaan ruzieen met je buurman omdat ie films aan het downloaden is als jij wilt bellen maar dat werkt niet omdat hij de lijn dichttrekt..Dutchsat schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:09:
bla bla
En hoe ga je opzeggen bij je buurman als de buurvrouw per ongeluk de trekker van het modem eruit trekt bij het stofzuigen..
Speedlinq was
nooit storing uitval niks..
7 juli overgezet naar telfort.. en sinds vanmiddag weer verbinding op die lijn
Telfort

Telfort

404 Signature not found
Merkte dat ik vandaag geen internet meer had. Cd-rom met modemwijzigingen (SpeedTouch) gedraaid en werkte weer, alleen 1Mbit upstream en 7,999Mbit downstream.... ik betaal(de) toch altijd voor 20Mbit? Wat is dit voor onzin?

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Ja, wat wil je nou horen hier?Mujo schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:57:
Merkte dat ik vandaag geen internet meer had. Cd-rom met modemwijzigingen (SpeedTouch) gedraaid en werkte weer, alleen 1Mbit upstream en 7,999Mbit downstream.... ik betaal(de) toch altijd voor 20Mbit? Wat is dit voor onzin?
Ik zou ten eerste willen zeggen: lees even een paar posts in dit topic, voor de volgende keer wellicht handig om dat eerst te doen.............
(op dezelfde pagina als deze post wordt je al in de goede richting geduwd)
Niet specifiek iets, alleen m'n frustratie uiten over hetgeen gebeurt.kaajee schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:12:
[...]
Ja, wat wil je nou horen hier?
Ik zou ten eerste willen zeggen: lees even een paar posts in dit topic, voor de volgende keer wellicht handig om dat eerst te doen.............
(op dezelfde pagina als deze post wordt je al in de goede richting geduwd)
Die eerdere posts in dit topic had ik al gelezen hoor, maar jij bent natuurlijk vrij om
'goede' adviezen te geven... (Telfort Internet ervaringen topic - Deel 10 @ 23:16)
Op deze pagina zie ik overigens niet direct een oplossing, slechts soortgelijke meldingen.
Mail naar Telfort is al weg, ik wacht braaf op respons, anders toedeledokie Telfort.
[ Voor 10% gewijzigd door Mujo op 17-07-2008 00:12 ]
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
heheMujo schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:07:
[...]
Niet specifiek iets, alleen m'n frustratie uiten over hetgeen gebeurt.
Die eerdere posts in dit topic had ik al gelezen hoor, maar jij bent natuurlijk vrij om
'goede' adviezen te geven... (Telfort Internet ervaringen topic - Deel 10 @ 23:16)
Op deze pagina zie ik overigens niet direct een oplossing, slechts soortgelijke meldingen.
Mail naar Telfort is al weg, ik wacht braaf op respons, anders toedeledokie Telfort.
ben ook beniewd als ze de volgende periode netjes 19,95 gaan incasseren ipv 24,95! zo als ze deze maand gedaan hebben..
en anders idd :W telfort
dan wel weer een takke eind zonder internet

404 Signature not found
Verwijderd
Heb jij een CD gedraaid? Ik hoor namelijk verhalen van mensen die een BBned verbinding hadden en nu Telfort draaien die een CD hebben gedraaid. Ik heb een nieuw modem van Telfort gekregen maar heb geen CD oid ontvangen. Zou ik deze wel nodig hebben?SMSfreakie schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:15:
Speedlinq wasnooit storing uitval niks..
Telfort
Zit hier nog steeds zonder internet, sinds de 7e.
Ik ben nu een dag eerder dan de brief overgezet en ff mijn custom ini geupload en modem laten rebooten.
Daarna de activeringspagina doorgelopen en modem even uitgezet en weer aan, tadaa weer internet.
Nu alleen de lijn in de gaten houden, hoe die zich houdt.
Het is nu een tiscali ip adres inderdaad maar deze staat niet op spamhouse lijsten oid.
Daarna de activeringspagina doorgelopen en modem even uitgezet en weer aan, tadaa weer internet.
Nu alleen de lijn in de gaten houden, hoe die zich houdt.
Het is nu een tiscali ip adres inderdaad maar deze staat niet op spamhouse lijsten oid.
[ Voor 12% gewijzigd door LCD_viewer op 17-07-2008 15:12 ]
Verwijderd
Het lijkt wel alsof de snelheid hier steeds verder wordt teruggeschroefd! Ik ben in de afgelopen twee maanden van 16.200kbps naar inmiddels 10.800kbps gezet (KPN Comfort) SNR en attenuation blijven echter exact hetzelfde!
Zowaar voor de migratie de CD binnengekregen. Heb de 'Telfort.ini' eens gediff'd met wat mijn modem's config nu is. Het aantal verschillen valt nogal mee. Ik zal eens overgaan, de 23e, en zien wat er gebeurt.
Toch zit ik er al serieus over te denken om over te stappen naar iets anders...
Dan kun je het ongeveer in de middag van de 22-ste al verwachten.Paul_K schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:29:
Zowaar voor de migratie de CD binnengekregen. Heb de 'Telfort.ini' eens gediff'd met wat mijn modem's config nu is. Het aantal verschillen valt nogal mee. Ik zal eens overgaan, de 23e, en zien wat er gebeurt.
Ik heb een tooltje ff ingezet om de lijn te monitoren maar blijft nog steeds prima lopen.
Ik heb het hier al eerder gevraagd, maar helaas kon niemand me toen helpen. Vandaar nogmaals de vraag: hoe kan ik binnenkomende nummerherkenning aanzetten?
Sinds ik de telefonie van Speedlinq naar Telfort over heb gezet, kan ik niet meer zien wie mij belt. Uiteraard heb ik her-en-der gezocht, maar ik heb geen idee hoe ik het zou kunnen wijzigen.
Sinds ik de telefonie van Speedlinq naar Telfort over heb gezet, kan ik niet meer zien wie mij belt. Uiteraard heb ik her-en-der gezocht, maar ik heb geen idee hoe ik het zou kunnen wijzigen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Even een vraag, ik heb nu een speedtouch modem, WL780 perfect ding maar nu kan ik het abonnement wijzigen en wordt er een ander modem aangeraden.
Werkt dat alleen maar met zyxel modems of ook met de huidige speedtouch wat een ADSL2+ modem is. Of wordt de zyxel aangeraden omdat deze beter presteert op de ADSL2+ lijn ?
Woeps: "Telfort faq":
Ik schakel het wel om als ik een weekje weg ga ofzo, bespaar ik toch weer 10 euro en krijg een snellere lijn.
Werkt dat alleen maar met zyxel modems of ook met de huidige speedtouch wat een ADSL2+ modem is. Of wordt de zyxel aangeraden omdat deze beter presteert op de ADSL2+ lijn ?
Woeps: "Telfort faq":
FF wakker blijven.Kan ik ook een ander modem gebruiken, bijvoorbeeld een speedtouch 716/780?
Natuurlijk kan dat. De modem gewoon configureren voor het Tiscali netwerk met de configurator en de Telfort SIP instellingen instellen. De configurator kan dat ook voor je doen, hier dien je dan te kiezen voor Tiscali VoIP.

Ik schakel het wel om als ik een weekje weg ga ofzo, bespaar ik toch weer 10 euro en krijg een snellere lijn.
[ Voor 43% gewijzigd door LCD_viewer op 18-07-2008 10:52 ]
Ik ben nog niet over, dus kan ik geen gefundeerd antwoord geven. Ik weet echter dat er 2 signalen zijn om nummerherkenning te gebruiken. Misschien heeft Telfort 'het andere' signaal in gebruik. Dat zou je dan kunnen checken door dat op je telefoon eens aan te passen.pven schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:44:
Ik heb het hier al eerder gevraagd, maar helaas kon niemand me toen helpen. Vandaar nogmaals de vraag: hoe kan ik binnenkomende nummerherkenning aanzetten?
Zie ook hier eens: http://telfort.gebruikers...?forum_id=31&thread_id=30
Verwijderd
Kijk maar eens op de database check van http://www.sorbs.net daar staat je IP wel tussen hoor en alleen je ISP kan je daarvan af halen, denk niet dat telfort dat effe voor je doet. En aangezien Sorbs één van de grotere blacklists is zal je mail afkomstig van je eigen mailserver door veel servers gebounced worden.LCD_viewer schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:58:
...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 11:46 ]
Bedankt voor de link, even gekeken maar ook hier geen hit op een van de spamlijsten.Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:40:
[...]
Kijk maar eens op de database check van http://www.sorbs.net daar staat je IP wel tussen hoor en alleen je ISP kan je daarvan af halen, denk niet dat telfort dat effe voor je doet. En aangezien Sorbs één van de grotere blacklists is zal je mail afkomstig van je eigen mailserver door veel servers gebounced worden.
Misschien een handige tip:
Ben zelf nogal aan het rotzooien geweest met alle tips die in dit forum staan om het bellen weer werkend te krijgen na het overgaan op Telfort.
Om de nieuwe internetinstellingen te krijgen heb ik de telfort.ini geladen vanaf de CD die ik per post kreeg en daarna naar http://www.telfort.nl gegaan. Daar klik je op ok en je hebt internet. Handig als je een Mac hebt waar het draaien van een exe niet echt gaat.
De telefoniesettings waren daarna leeg. Na werkelijk waar alles geprobeerd te hebben bleek dat Telfort het wachtwoord van het bellen account gereset heeft. Door naar www.telfort.nl te gaan en daar het wachtwoord voor vast bellen opnieuw in te stellen werkte alles weer! Overigens heb ik wel de registrar van sip.telefoniedienst.nl naar tel.telefoniedienst.nl gezet, maar weet niet of dat ook onderdeel is van de oplossing.
Ben zelf nogal aan het rotzooien geweest met alle tips die in dit forum staan om het bellen weer werkend te krijgen na het overgaan op Telfort.
Om de nieuwe internetinstellingen te krijgen heb ik de telfort.ini geladen vanaf de CD die ik per post kreeg en daarna naar http://www.telfort.nl gegaan. Daar klik je op ok en je hebt internet. Handig als je een Mac hebt waar het draaien van een exe niet echt gaat.
De telefoniesettings waren daarna leeg. Na werkelijk waar alles geprobeerd te hebben bleek dat Telfort het wachtwoord van het bellen account gereset heeft. Door naar www.telfort.nl te gaan en daar het wachtwoord voor vast bellen opnieuw in te stellen werkte alles weer! Overigens heb ik wel de registrar van sip.telefoniedienst.nl naar tel.telefoniedienst.nl gezet, maar weet niet of dat ook onderdeel is van de oplossing.
Beslist een handige tip. (exe's zijn ook niet zomaar Linux-compatible)manman schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:09:
Misschien een handige tip:
Verwijderd
Ik was op vakantie maar wel overgestapt.
Installatie disc werkte prima. Echter geen MSN of AIM beschikbaar, zou aan de router instellingen van het modem moeten liggen volgens de MSN help.
Voor de zekerheid Beter Bellen opnieuw geinstalleerd en toen lag alles eruit: logisch, dat zijn speedlinq's internet instellingen die erbij gezet worden.
Telfort's disc weer erin gegooid en verbinding was terug en naar Tweakers voor een oplossing voor MSN. Blijkt dat ik die zelf al gepost heb. Programmaatje geinstalleerd en het werkt weer. Pluim voor telfort moet ik zeggen.
Ik zit erover te denken om over te stappen naar 20 mbit. Volgens de postcode check op telfort's site is dit het maximum mogelijk op mijn adres. De prijs van mijn internet abonnement blijft gelijk maar VOIP is 5 euro duurder. Zoveel snelheid heb ik eigenlijk niet nodig dus om 5 euro meer te betalen is eigenlijk onzin.
Ook gekeken naar Alice internet maar aangezien Telfort werkt voel ik daar weinig voor. De enige reden is eigenlijk opzeggen wanneer ik wil en het feit dat Alice (nog) geen eigendom van KPN is.
Installatie disc werkte prima. Echter geen MSN of AIM beschikbaar, zou aan de router instellingen van het modem moeten liggen volgens de MSN help.
Voor de zekerheid Beter Bellen opnieuw geinstalleerd en toen lag alles eruit: logisch, dat zijn speedlinq's internet instellingen die erbij gezet worden.
Telfort's disc weer erin gegooid en verbinding was terug en naar Tweakers voor een oplossing voor MSN. Blijkt dat ik die zelf al gepost heb. Programmaatje geinstalleerd en het werkt weer. Pluim voor telfort moet ik zeggen.
Ik zit erover te denken om over te stappen naar 20 mbit. Volgens de postcode check op telfort's site is dit het maximum mogelijk op mijn adres. De prijs van mijn internet abonnement blijft gelijk maar VOIP is 5 euro duurder. Zoveel snelheid heb ik eigenlijk niet nodig dus om 5 euro meer te betalen is eigenlijk onzin.
Ook gekeken naar Alice internet maar aangezien Telfort werkt voel ik daar weinig voor. De enige reden is eigenlijk opzeggen wanneer ik wil en het feit dat Alice (nog) geen eigendom van KPN is.
Ik ontdek net dat ik niet naar buiten kan bellen. Als ik naar mezelf bel dan hoor ik 'Uw account of pincode wordt niet herkend, probeert u het nogmaals.'.
Iemand enig idee of ik ergens ben vergeten om iets te configureren of is dit weer een storing? (Voor zover ik weet, heb ik alles gedaan om Speedlinq-bellen over te zetten naar Telfort-bellen.)
Iemand enig idee of ik ergens ben vergeten om iets te configureren of is dit weer een storing? (Voor zover ik weet, heb ik alles gedaan om Speedlinq-bellen over te zetten naar Telfort-bellen.)
Telfort heeft zoals elk weekend, weer een storing met de telefoniedienst....zie Telfort topic!
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Ahja, dat topic kan ik ook volgen. Dank!
Verwijderd
telfort ligt er hier (waalwijk) ook uit
weet iemand wanneer het weer gaat werken of reset iemand van telfort de server als ie maandag morgen binnenkomt
mm fijn. Vandaag ook over van Speedlinq naar Telfort. Erg handig dat de cd'tjes die ze sturen alleen maar windows-tools bevatten als je alleen nog maar linux draait. Onder wine het tooltje wel aan werk gekregen en laten installeren. Maar dus idd geen verbinding meer met https en dergelijke.
Daarna die firewallfix gedownload maar die extract eerst een berg bestanden en crasht daarna. Erg fijn.
Dus de helldesk gebelt. Krijg een of andere mokkel aan de lijn. Na wat heen en weer gepraat krijg ik de mededeling dat ze nog een cd moeten sturen met daarop een firmware bestand met de extensie tpl. Gevraagd of ik het kon downloaden op de site. Nee dat is te moeilijk.
Dus dan maar het cd'tje af wachten en ondertussen geen instant messaging en alles. Tenzij iemand voor mij zo'n bestandje al heeft?
Daarna die firewallfix gedownload maar die extract eerst een berg bestanden en crasht daarna. Erg fijn.
Dus de helldesk gebelt. Krijg een of andere mokkel aan de lijn. Na wat heen en weer gepraat krijg ik de mededeling dat ze nog een cd moeten sturen met daarop een firmware bestand met de extensie tpl. Gevraagd of ik het kon downloaden op de site. Nee dat is te moeilijk.
Dus dan maar het cd'tje af wachten en ondertussen geen instant messaging en alles. Tenzij iemand voor mij zo'n bestandje al heeft?
'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)
Gister nieuwe Zyxel modem er tussen gegooit 
Alleen ff lastig met de telefonie gebeuren dat er geen 31 meer voor staat ipv. bij Speedlinq met me Speedtouch.
Alleen ff lastig met de telefonie gebeuren dat er geen 31 meer voor staat ipv. bij Speedlinq met me Speedtouch.
Je hebt geen idee hoe blij je me maakt...Speeder schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:02:
Erg handig dat de cd'tjes die ze sturen alleen maar windows-tools bevatten als je alleen nog maar linux draait.

Ik ben bang dat mijn pinguin op zoek gaat naar met salmonella geïnfecteerde vis...
Voor wat betreft instant messaging: je kunt je mogelijk tijdelijk redden met www.meebo.com.
Sterkte.
[ Voor 12% gewijzigd door Paul_K op 21-07-2008 12:13 ]
Dank je voor de tipPaul_K schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:12:
[...]
Je hebt geen idee hoe blij je me maakt...![]()
Ik ben bang dat mijn pinguin op zoek gaat naar met salmonella geïnfecteerde vis...
Voor wat betreft instant messaging: je kunt je mogelijk tijdelijk redden met www.meebo.com.
Sterkte.
'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)
Ik heb al een paar dagen dat ik maar 1/2e van mijn downloadsnelheid haal. Ik dacht eerst dat het aan Sabnzbd lag, maar het blijkt dat ik het overall heb. Verschillende speedtesten en het downloaden van een 100mb bestand gaat allemaal met 3000 terwijl ik normaal 6000 had. Modem geeft ook gewoon 6000 aan, maar noppes. Ik zit in regio Groningen over een kpn lijn met een comfort abbo. Meer mensen last van?
Die DMT tool verandert ook niets aan de snelheid, maar die geeft wel gewoon 6144 weer als downstream. snap er niets van.
Heb speedlinq maar ff gebeld, maar die zeggen dat alles ok staat, zoals die dmt tool ook aangeeft. wat zou het dan kunnen zijn? heb al andere netwerkkaart geprobeerd, 1 pc aan modem, firewall en virusscanner uit. Ik wordt gek, dan te bedenken dat ik vroeger begon met een 20Kb lijn en daar gewoon films mee binnenhaalde, nu 240Kb en ik wordt gewoon verdrietig van dat slome gedoe
Die DMT tool verandert ook niets aan de snelheid, maar die geeft wel gewoon 6144 weer als downstream. snap er niets van.
Heb speedlinq maar ff gebeld, maar die zeggen dat alles ok staat, zoals die dmt tool ook aangeeft. wat zou het dan kunnen zijn? heb al andere netwerkkaart geprobeerd, 1 pc aan modem, firewall en virusscanner uit. Ik wordt gek, dan te bedenken dat ik vroeger begon met een 20Kb lijn en daar gewoon films mee binnenhaalde, nu 240Kb en ik wordt gewoon verdrietig van dat slome gedoe
[ Voor 39% gewijzigd door Mar2zz op 21-07-2008 20:31 ]
Trek anders even van de site van de maker van je modem een instellingen-verandertooltje, of doe het even handmatig. Je moet namelijk je instellingen veranderen van je modem wil je van BBned naar kpn/tiscali/telfort overstappen...Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:42:
[...]
Heb jij een CD gedraaid? Ik hoor namelijk verhalen van mensen die een BBned verbinding hadden en nu Telfort draaien die een CD hebben gedraaid. Ik heb een nieuw modem van Telfort gekregen maar heb geen CD oid ontvangen. Zou ik deze wel nodig hebben?
Zit hier nog steeds zonder internet, sinds de 7e.
/EDIT
Gaap ik reageer op een oud bericht... nevermind.
[ Voor 4% gewijzigd door bas-r op 21-07-2008 20:13 ]
Ik heb wel es waar Telfort maar ik heb precies hetzelfde als jij hebt. Postcode 9005. Het domme is dat het alleen overdag is want 's nachts heb ik de volle snelheid weer. Tis sinds zondag aan de gang....Mar2zz schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:00:
Ik heb al een paar dagen dat ik maar 1/2e van mijn downloadsnelheid haal. Ik dacht eerst dat het aan Sabnzbd lag, maar het blijkt dat ik het overall heb. Verschillende speedtesten en het downloaden van een 100mb bestand gaat allemaal met 3000 terwijl ik normaal 6000 had. Modem geeft ook gewoon 6000 aan, maar noppes. Ik zit in regio Groningen over een kpn lijn met een comfort abbo. Meer mensen last van?
Kies maar uit, dit zijn de enige tpl's die ik zo zag:Speeder schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:02:
[..]
Na wat heen en weer gepraat krijg ik de mededeling dat ze nog een cd moeten sturen met daarop een firmware bestand met de extensie tpl. Gevraagd of ik het kon downloaden op de site. Nee dat is te moeilijk.
07-04-2008 14:52 5.829 61_585_telfort.tpl 04-06-2008 09:42 5.270 61_5x6_telfort.tpl 07-04-2008 14:47 17.620 61_7xx_telfort_novoice.tpl 07-04-2008 16:26 20.728 61_7xx_telfort_voice.tpl
Kee, denk dat het de onderste wordNico Klus schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:29:
[...]
Kies maar uit, dit zijn de enige tpl's die ik zo zag:
07-04-2008 14:52 5.829 61_585_telfort.tpl 04-06-2008 09:42 5.270 61_5x6_telfort.tpl 07-04-2008 14:47 17.620 61_7xx_telfort_novoice.tpl 07-04-2008 16:26 20.728 61_7xx_telfort_voice.tpl
Wat doe ik moeilijk

www@drent@eu/Telfot_fw_fix_tpl.rar
Waarbij de @ vervangen moet worden door . natuurlijk.
Misschien wel handig om even in de openingspost te vermelden: Als je vanuit Speedlinq-BBNed overgezet wordt naar het Telfort WBA Netwerk, dan ga je van het BBNed netwerk met BBNed profiel (rfc1483 0/35) naar het KPN WBA netwerk, maar met het *Tiscali Wholesale* (aka BabyXL/BBXL) profiel, rc1483 0/34. In principe verandert er volgens mij (kwa internet) niets meer dan dat en moet je dus toekunnen met alleen die 35 naar 34 wijzigen in je modem.
De oude Speedlinq had verbinding op drie netwerken, BBXL en BBNed met hun eigen profiel en KPN met het BBXL profiel:
SPLQ Comfort KPN: RFC 1483 0/34
SPLQ All-In BBXL: RFC1483 0/34
SPLQ Xtra BBNed: RFC1483 0/35 [3]
Nu heb je:
Telfort BBXL: RFC1483 0/34
Telfort WBA: RFC1483 0/34 [1]
Je hebt bij/vanuit Speedlinq en Telfort sowieso dus maar te maken met 2 sets instellingen.
SPLQ BBXL klanten zijn al tijden geleden overgezet naar Telfort BBXL, dat is in feite alleen een administratieve en backhaul overzetting geweest. SPLQ BBned krijgen nu dus een Telco-Telco migratie naar Telfort WBA, gefaseerd, waarbij je kruisdraden opnieuw gelegd worden naar een andere DSLAM en je modeminstellingen veranderen (maar dus wel vrij minimaal). Eerlijk gezegd geen idee of SPLQ KPN het KPN MxStream netwerk is of Bitstream/WBA, wsch het laatste, en dan is dat dus ook alleen een administratieve overzetting.
Voor telefonie ga je volgens mij over naar het telefonie platform van Telfort, maar daar weet ik verder niet echt wat van. Instellingen staan in [2]. Daarmee kun je als het goed is ook gewoon echt handmatig je modem opnieuw instellen, zonder vage configfiles en CDs te gebruiken.
Bronnen:
1 http://klantenservice.int...nische-hulp/Internet.aspx <- veelgestelde vragen, "Wat zijn de netwerkinstellingen"
2 http://klantenservice.int...che-hulp/Vast-bellen.aspx <- veelgestelde vragen, "Telfort vast bellen gebruiken zonder Telfort internetmodem"
3 http://www.speedlinqsuppo...ctionid=8&id=31&Itemid=38
De oude Speedlinq had verbinding op drie netwerken, BBXL en BBNed met hun eigen profiel en KPN met het BBXL profiel:
SPLQ Comfort KPN: RFC 1483 0/34
SPLQ All-In BBXL: RFC1483 0/34
SPLQ Xtra BBNed: RFC1483 0/35 [3]
Nu heb je:
Telfort BBXL: RFC1483 0/34
Telfort WBA: RFC1483 0/34 [1]
Je hebt bij/vanuit Speedlinq en Telfort sowieso dus maar te maken met 2 sets instellingen.
SPLQ BBXL klanten zijn al tijden geleden overgezet naar Telfort BBXL, dat is in feite alleen een administratieve en backhaul overzetting geweest. SPLQ BBned krijgen nu dus een Telco-Telco migratie naar Telfort WBA, gefaseerd, waarbij je kruisdraden opnieuw gelegd worden naar een andere DSLAM en je modeminstellingen veranderen (maar dus wel vrij minimaal). Eerlijk gezegd geen idee of SPLQ KPN het KPN MxStream netwerk is of Bitstream/WBA, wsch het laatste, en dan is dat dus ook alleen een administratieve overzetting.
Voor telefonie ga je volgens mij over naar het telefonie platform van Telfort, maar daar weet ik verder niet echt wat van. Instellingen staan in [2]. Daarmee kun je als het goed is ook gewoon echt handmatig je modem opnieuw instellen, zonder vage configfiles en CDs te gebruiken.
Bronnen:
1 http://klantenservice.int...nische-hulp/Internet.aspx <- veelgestelde vragen, "Wat zijn de netwerkinstellingen"
2 http://klantenservice.int...che-hulp/Vast-bellen.aspx <- veelgestelde vragen, "Telfort vast bellen gebruiken zonder Telfort internetmodem"
3 http://www.speedlinqsuppo...ctionid=8&id=31&Itemid=38
Nou great. Vandaag overgezet van Speedlinq naar Telfort. Alles werkt maar ik train nu nog maar op ongeveer 20.000 in en dat was tot vandaag zo'n 24.000.
Ik kom van een Speedlinq bbned 24mbits wo abonnement. Aangezien ik bijna in de centrale woon benutte ik die snelheid dan ook goed.
Moet ik dit maar accepteren?
Ik kom van een Speedlinq bbned 24mbits wo abonnement. Aangezien ik bijna in de centrale woon benutte ik die snelheid dan ook goed.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Je lijkt gelijk te hebben. Morgen zou mijn lijn omgegooid worden. Vanaf vanmiddag kan ik mijn lokaal draaiende webmail niet meer bereiken.LCD_viewer schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:44:
Dan kun je het ongeveer in de middag van de 22-ste al verwachten.
hmm, hier postcode 9801. ik heb al een topic openstaan in providers en hosting over dit probleem, want volgens de helpdesk zou alles prima in orde zijn. Ze liegen volgens mij keihard. vanaaf ga ik nog ff ander pc'tje proberen, test in linux en in windows geven allemaal 240 max. Ik ben opzich best een flinke downloader, staat erg regelmatig aan, maar geknepen worden is iets heel belgisch. Irritante is dat ik niet kan zien of die helpdesk liegt of niet, totdat ik alle hardware en software problemen van mijn kant heb uitgesloten. En dat is een klus.Bull schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:49:
[...]
Ik heb wel es waar Telfort maar ik heb precies hetzelfde als jij hebt. Postcode 9005. Het domme is dat het alleen overdag is want 's nachts heb ik de volle snelheid weer. Tis sinds zondag aan de gang....
Ik ben 's nachts nooit wakker dus ik weet niet of het 's nachts wel goed gaat. vanaf welk tijdstip precies weet je dat ook? ga ik er gewoon wekker voor zetten.
[ Voor 8% gewijzigd door Mar2zz op 22-07-2008 13:26 ]
Verwijderd
BBNED doet geen 20mbit profiel.Eiríkr schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:55:
Nou great. Vandaag overgezet van Speedlinq naar Telfort. Alles werkt maar ik train nu nog maar op ongeveer 20.000 in en dat was tot vandaag zo'n 24.000.
Met een 20mbit abonnement is het bij BBNED gewoon Wide Open. Oftewel als jij 24mbit kan halen, dan kan dat gewoon.
Bij KPN is 20mbit gewoon 20mbit strak op de bit af.
Telfort bied een 20 Mbit abbo aan en dat hebben ze ook geleverd.
Dus ja er zit niks anders op dan het te accepteren, of opzeggen en naar een andere provider gaan die wel via BBNED abbo's aanbied, maar die zijn waarschijnlijk ook wel wat duurder dan telfort.
(Eerlijk gezegd was ik ook veel blijer met speedlinq, dan nu met telfort.)
Ja ik ga bellen ook opzeggen. Alleen nog maar internet.
Eindelijk die stomme Speedtouch 706 in bridge mode. Wat een verschrikkelijk apparaat.
Eindelijk die stomme Speedtouch 706 in bridge mode. Wat een verschrikkelijk apparaat.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Vanmiddag had ik de volle snelheid van 830KB/sec maar nu is het opeens weer 450KB/sec dus het is erg onregelmatig dat de snelheid opeens lager is. Meestal vanaf 01.00 uur is het weer normaal.Mar2zz schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:24:
[...]
hmm, hier postcode 9801. ik heb al een topic openstaan in providers en hosting over dit probleem, want volgens de helpdesk zou alles prima in orde zijn. Ze liegen volgens mij keihard. vanaaf ga ik nog ff ander pc'tje proberen, test in linux en in windows geven allemaal 240 max. Ik ben opzich best een flinke downloader, staat erg regelmatig aan, maar geknepen worden is iets heel belgisch. Irritante is dat ik niet kan zien of die helpdesk liegt of niet, totdat ik alle hardware en software problemen van mijn kant heb uitgesloten. En dat is een klus.
Ik ben 's nachts nooit wakker dus ik weet niet of het 's nachts wel goed gaat. vanaf welk tijdstip precies weet je dat ook? ga ik er gewoon wekker voor zetten.
Volgens mij hebben ze, nu Speedlinq en Planet ook Telfort zijn geworden, niet meer genoeg capaciteit en daar baal ik wel van want dat wisten ze al een tijd van tevoren en dat hadden ze ook wel in kunnen calculeren.

Als modem doet een speedtouch t prima. Ik heb zelf de 780, en dat k*tding liep elke keer vast als ie moest routeren. In bridge functie werkt ie echter prima.Eiríkr schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:13:
Ja ik ga bellen ook opzeggen. Alleen nog maar internet.
Bellen ga ik ook opzeggen, had ik er toen bijgenomen omdat t allinpakket incl linesharing en bellen goedkoper was dan 20mbit zonder bellen (zonder bellen scheelde 5 eur, maar kwam er 9.5 kaalkoper bij)
Bellen heb ik amper gebruikt, dus dat gaat er lekker uit (en sinds ik geen ritstele meer heb na de migratie heeft t uberhaupt niet meer fatsoenlijk gewerkt)
bij mij is alles weer als vanouds. en ik maar testen... ik geloof die (*&^&(*)^ helpdesk dus ook nooit meer, daar ga ik nooit meer een cent aan verspillen. als die telefonie niet beter wordt ga ik weg bij speedlinq telfort, maar helaas kan ik alleen via kpn, of anders over kabel, maar dat laatste zie ik helemaal niet zitten, wil wel graag adsl houden.Bull schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:15:
[...]
Vanmiddag had ik de volle snelheid van 830KB/sec maar nu is het opeens weer 450KB/sec dus het is erg onregelmatig dat de snelheid opeens lager is. Meestal vanaf 01.00 uur is het weer normaal.
Volgens mij hebben ze, nu Speedlinq en Planet ook Telfort zijn geworden, niet meer genoeg capaciteit en daar baal ik wel van want dat wisten ze al een tijd van tevoren en dat hadden ze ook wel in kunnen calculeren.
Mm ok, krijg een 10 kb bestandje binnen, denk dat het niet goed is. Maar ik heb het al anders opgelost door tijdelijk ff een windows install te doen op mijn laptop.Nico Klus schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:59:
[...]
Wat doe ik moeilijk, heb ze in de volgende rar gegooid:
www@drent@eu/Telfot_fw_fix_tpl.rar
Waarbij de @ vervangen moet worden door . natuurlijk.
Vandaag dat cd'tje binnen gekregen, je raad het nooit wat er op staat. Juist ja, de speedlinq configuratie's. Erg handig als je de telfort instellingen nodig hebt. Zal nog eens naar de helpdesk bellen..... not!
Helpdesk bel ik alleen mocht men verbinding helemaal niet meer werken. De mensen van de helpdesk kunnen toch niks aan de snelheidsproblemen doen als ze er al vanaf weten want 9 van de 10 keer wordt hun ook niks verteld....Mar2zz schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:58:
[...]
bij mij is alles weer als vanouds. en ik maar testen... ik geloof die (*&^&(*)^ helpdesk dus ook nooit meer, daar ga ik nooit meer een cent aan verspillen. als die telefonie niet beter wordt ga ik weg bij speedlinq telfort, maar helaas kan ik alleen via kpn, of anders over kabel, maar dat laatste zie ik helemaal niet zitten, wil wel graag adsl houden.
Kan wel ongeveer kloppen, 't is een heel klein configbestandje.Speeder schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:12:
[...]
Mm ok, krijg een 10 kb bestandje binnen, denk dat het niet goed is.
Waarom zou je met die CD niet uit de voeten kunnen? 2 van de 3 speedlinq configs zijn kwa internet identiek aan de telfort config, 1 van de 3 is dat kwa telefonie (nl waar BabyXL bijstaat).Vandaag dat cd'tje binnen gekregen, je raad het nooit wat er op staat. Juist ja, de speedlinq configuratie's. Erg handig als je de telfort instellingen nodig hebt. Zal nog eens naar de helpdesk bellen..... not!
Tja, is idd een klein bestandje, maar dat was toch geen verassing?Speeder schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:12:
[...]
Mm ok, krijg een 10 kb bestandje binnen, denk dat het niet goed is.
[...]
Nico Klus schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:29:
[...]
[ Voor 19% gewijzigd door Nico Klus op 23-07-2008 00:08 ]
Het duurt even, maar dan heb je wat. Ik had gisteren dus geen lijn meer...
Modem config eerst maar eens opgeslagen, ter referentie
Toen de Telfort-ini van de CD naar schijf gekopieerd en naar het modem (Speedtouch 780WL) geschoten en dat gereset. In elk geval wat leven in de brouwerij, want DSL ging daarop aan. Netwerk service herstart en met wat gepruts voor elkaar gekregen dat ik www.telfort.nl kon bereiken waar ik op activeren kon klikken. Weer een modem-reset. Daarna leek het redelijk te kloppen.
Telefonie handmatig geconfigd, want dat was allemaal weg. En zowaar: telefoon doet het.
Toen de grote fun: geen mail, geen https, geen ftp. Firewall op modem uitgezet, maar dat had geen effect (???)
Ten einde raad, na een paar uur, bij iemand een winsux laptop geleend, de firewallfix frommel opgehaald en gedraaid. Ja. Het werkt. Laptop schoongemaakt en teruggebracht.
Geweldig.
Ik had van tevoren de hulpelozen-desk nog gebeld of installatie onder Linux handig was.
"Tja, uhm, weet u wat, dan installeert u toch even windows?"
Ik dacht het niet. Maar ja, ik kan weer op het net. Dat ik geen Usenet meer heb vind ik niet zo geweldig. De support voor non-windowz systemen vind ik ook niet zo geweldig.
Ik betaal nu hetzelfde bedrag per maand voor minder services. Ik heb me bij Ziggo aangemeld. Heb ik Usenet en ook nog digitale TV.
Oh ja: vanmorgen vond ik een e-mail dat mijn lijn is overgezet en dat ik de mmodem-migratie kon starten. Errug leuk... die mail zie je dus pas als je de handel voor elkaar hebt.
Modem config eerst maar eens opgeslagen, ter referentie
Toen de Telfort-ini van de CD naar schijf gekopieerd en naar het modem (Speedtouch 780WL) geschoten en dat gereset. In elk geval wat leven in de brouwerij, want DSL ging daarop aan. Netwerk service herstart en met wat gepruts voor elkaar gekregen dat ik www.telfort.nl kon bereiken waar ik op activeren kon klikken. Weer een modem-reset. Daarna leek het redelijk te kloppen.
Telefonie handmatig geconfigd, want dat was allemaal weg. En zowaar: telefoon doet het.
Toen de grote fun: geen mail, geen https, geen ftp. Firewall op modem uitgezet, maar dat had geen effect (???)
Ten einde raad, na een paar uur, bij iemand een winsux laptop geleend, de firewallfix frommel opgehaald en gedraaid. Ja. Het werkt. Laptop schoongemaakt en teruggebracht.
Geweldig.

Ik had van tevoren de hulpelozen-desk nog gebeld of installatie onder Linux handig was.
"Tja, uhm, weet u wat, dan installeert u toch even windows?"
Ik dacht het niet. Maar ja, ik kan weer op het net. Dat ik geen Usenet meer heb vind ik niet zo geweldig. De support voor non-windowz systemen vind ik ook niet zo geweldig.
Ik betaal nu hetzelfde bedrag per maand voor minder services. Ik heb me bij Ziggo aangemeld. Heb ik Usenet en ook nog digitale TV.
Oh ja: vanmorgen vond ik een e-mail dat mijn lijn is overgezet en dat ik de mmodem-migratie kon starten. Errug leuk... die mail zie je dus pas als je de handel voor elkaar hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Paul_K op 23-07-2008 07:55 ]
Minder dan 5%?kaajee schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:41:
[...]
Nou wat dacht je van al die duizenden aansluitingen (waaronder die van mij) waar geen problemen mee zijn?
Wat hier aan problemen genoemd wordt is maar een heel klein gedeelte hoor, neem dat van mij aan. Doet niets af aan het feit dat ook die problemen serieus genomen moeten worden en opgelost moeten worden, maar denk nou niet dat het alleen maar ellende is. Ik schat dat minder dan 5% problemen geeft......
Dan raad ik u aan om echt de consumentenbond eens goed door te lezen( het forum/de site of de gidsen)
En de afleveringen van Kassa te bekijken waarin die ook de feiten op een rij zetten..
Want minder dan 5% is wel erg positief genomen ..
En zo ver ik weet hebben die een goede test gedaan hoeveel% nu echt ontevreden was en dat lag velen malen hoger helaas
Natuurlijk kunnen ze niet heel Nederland meenemen in een test maar het geeft toch wel een redelijk goed geschapen beeld weer hoeveel% er ontevreden is en problemen heeft met SpeedlinQ.
Ik zelf had ook SpeedlinQ maar ben er meteen mee gestopt na paar grove fouten van hun kant..
voorbeeldje:
Te veel afschrijven,
Dan heb ik het over 3x te veel afschrijven en dit pas na 10 telefoontjes plegen terug gestort krijgen..
Dus dat heeft ons in totaal veel geld gekost aan telefoon kosten.
Eer het geld terug was duurde wederom 4 weken het is ongeloofenlijk.
Zit nu tijdelijk bij UPC en dat is ook niet altijd geweldig echter tot zo ver nog geen problemen ondervonden( 6 maanden lid)
[ Voor 41% gewijzigd door pino85 op 23-07-2008 09:30 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
voor 1 augustus willen ze iedereen overhebben naar het telfort netwerk. Mogen ze wel op schieten want dat is volgende week vrijdag en ik heb nog steeds niets gehoord!
Vreemd hoor, krijg ik een brief dat ik overgezet zal worden.
"rond" 22 juli....... De exacte datum staat in "de" mail.
Niets gehad en ik ben ook nog niet over.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Misschien sluiten ze jou morgen af en sturen daarna de mail dat ze het gaan doen. Ik zou de 23e over, was de 22e afgesloten, en toen ik de handel eindelijk weer lopend had vond ik een mail van hun, gestuurd op de 22e, hoe ik te werk moest gaan.driel24 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:16:
Vreemd hoor, krijg ik een brief dat ik overgezet zal worden.
De timing lijkt ergens niet helemaal goed te zijn..
Sterkte.
Verwijderd
Ik was sinds vanmorgen over, maar toen ik deze avond thuis kwam, niets, nada, nothing. Verbinding weg. Geen zin om om te bellen, doe ik morgen wel ofzo als het nog niet werkt. Maak er verder geen stennis van, migratie is nu eenmaal veel werk waar je problemen kunt verwachten.
EDIT: online weer
EDIT: online weer
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 21:23 ]
Mijn kennismaking met Telfort....
Brief gehad van ze, met daarin vermeldt, uw modem kan prima overweg met het Telfort netwerk. overgangsdatum +/-24 juli 2008. idd de 23e geen verbinding, cd erin maar geen resultaat.
Vandaag td aan de lijn gehad, en echter ik had een isdn-aansluiting, en het overzetten houdt in dat je een analoge verbinding krijg,t en toevallig kan mijn speedtouch 780i kan daar niet mee overweg.......
Wat blijkt, ze kunnen een niet draadloos modem tegen verzendkosten toezenden..... Een draadloos modem tegen x-bedrag bijbetaling....
Wat een ellende, maar ach meteen een goede reden om deze hele zooi op te zeggen.
Gaan we weer fijn internetten en bellen via xs4all, wel een betrouwbare partij......
Brief gehad van ze, met daarin vermeldt, uw modem kan prima overweg met het Telfort netwerk. overgangsdatum +/-24 juli 2008. idd de 23e geen verbinding, cd erin maar geen resultaat.
Vandaag td aan de lijn gehad, en echter ik had een isdn-aansluiting, en het overzetten houdt in dat je een analoge verbinding krijg,t en toevallig kan mijn speedtouch 780i kan daar niet mee overweg.......

Wat blijkt, ze kunnen een niet draadloos modem tegen verzendkosten toezenden..... Een draadloos modem tegen x-bedrag bijbetaling....
Wat een ellende, maar ach meteen een goede reden om deze hele zooi op te zeggen.
Gaan we weer fijn internetten en bellen via xs4all, wel een betrouwbare partij......
[ Voor 5% gewijzigd door cruncher op 25-07-2008 15:15 ]
can you read my mind?
Ik heb vanmiddag een dikke Ziggo-doos binnengekregen. Raad eens wat er gaat gebeuren...
Per direct retour afzender...??
[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
http://ftp.telfort.nl/firewallfix.exeVerwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:48:
Kan ik die volgens hun al reeds in bezit zijn cd voor migratie naar Telfort ook ergens downloaden ?
Zie de bui al hangen de 15de juli dat ik over ga (BBNED) en vervolgens geen internet heb en geen cd heb gekregen van onze vrienden.
en telefonie
http://internet.telfort.nl/telefonie/settings.html
Grtz.
Hoogst merkwaardig en ongebruikelijk; dat ze je van een ISDN verbinding 'overzetten' op een analoog (PSTN) lijntje. Zou gewoon hetzelfde moeten blijven. Is voor hun veel makkelijker (lees: goedkoper).cruncher schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:42:
Mijn kennismaking met Telfort....
Vandaag td aan de lijn gehad, en echter ik had een isdn-aansluiting, en het overzetten houdt in dat je een analoge verbinding krijg,t en toevallig kan mijn speedtouch 780i kan daar niet mee overweg.......![]()
Weet je dat wel zeker?
Overigens vind ik hun aanbod niet zo slecht. Normaal zou je een draadloos modem in bruikleen krijgen voor 70eu, nu hoef je alleen 12,50eu (?) verzendkosten te betalen. Ik zou alleen 'claimen' dat het modem wel je eigendom wordt (geen bruikleen) want zij hebben de 'fout' gemaakt om je om te zetten van ISDN naar PSTN, daardoor werkt je eigen ST780 niet meer.
Daarbij moet je eigenlijk blij zijn dat je van ISDN omgezet bent naar PSTN. Met analoog zijn betere resultaten/snelheden te halen dan met ISDN. Ik wou dat ik 'terug' kon naar PSTN, maar 'normaal' is zo'n omzetting eigenlijk niet te doen..................
Je gaat veel te veel betalen?Paul_K schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:08:
Ik heb vanmiddag een dikke Ziggo-doos binnengekregen. Raad eens wat er gaat gebeuren...
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Haha dat vast ook, Maar ook een snellere stabielere lijn =P
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Mwah... valt nogal mee. Het all-in-1 pakket omvat b.v. ook Usenet, de grote afwezige bij Telfort. Een apart abootje daarvoor zou al vlot €5/mnd kosten, heb ik nu geen omkijken naar. :-)
Als ik die firewallfix.exe draai, moet ik dan al mijn instelling betreffende firewall, vaste ip-voor bepaalde machines, portforwarding en dergelijke weer opnieuw instellen?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Zit er dik in. Je kan ook een backup aanpassen, stond eerder al in een post.P. Mekes schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:19:
Als ik die firewallfix.exe draai, moet ik dan al mijn instelling betreffende firewall, vaste ip-voor bepaalde machines, portforwarding en dergelijke weer opnieuw instellen?
Hmm, krijg hier in Rotterdam sinds vanochtend geen verbinding meer. Storing, of...?
Zit op Speedling KPN Comfort. Nu lees ik een heleboel mensen die van BBned worden overgezet naar Telfort, maar ik heb zelf geen bericht ontvangen van Telfort, en volgens mij een heleboel anderen met KPN ook niet.
Zit op Speedling KPN Comfort. Nu lees ik een heleboel mensen die van BBned worden overgezet naar Telfort, maar ik heb zelf geen bericht ontvangen van Telfort, en volgens mij een heleboel anderen met KPN ook niet.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Klopt. M'n vader zit op het KPN netwerk (2 mbit/s geloof ik) en heeft ook nog niets gehoord van een overzetting. Hij heeft wel een ooit brief gekregen dat Telfort Speedlinq heeft overgenomen.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Bah, dat is minder zeg. Dan zal het een storing zijn oid. Ach ja, ben op dit soort momenten blij met een mobiele telefoon icm dataplan en internet sharing
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ik wordt gek van Telfort......
19 juni kreeg ik een brief dat ik "rond" 22 juni omgezet zou worden.
Exacte datum >> zie mail.
24 juni maar eens gebeld omdat ik geen mail heb gehad.
Speedlinq helpdesk kon een error zien, maar de rechten waren niet zo
dat ze konden zien welke error. Ik moest maar eens opnieuw bellen en
dan geen sp nummer intoetsen, krijg je de Telfort helpdesk.
De Telfort helpdesk zag inderdaad keer een foutmelding. Er zat een
fout in de service op de lijn..... Het was te technisch om uit te leggen
Maar meneer ging het oplossen.
Niets meer gehoord. Tot vandaag... Wordt er ineens 30 euro afgeschreven zonder faktuur.
en wel precies 30.00 euro. EN in de incasso staat : bij vragen stuur een mail naar
directdebit@tiscali.nl of bel 0900-9596
Ben bang dat dit dus de 30 euro is voor een nieuw modem daar ik nu ISDN heb
en geruchten zijn dat je dan over gaat naar analoog.
Dus ben ik gaan bellen.... eerst 15 minuten gewacht.. eindelijk iemand aan de lijn.
Hebben ze een storing in hun factuur systeem. Kunnen niets zien.
Uitgelegd van de overgang, Zegt ze : Ohhh maar U bent allang over
van Tiscali naar Telfort want u krijgt de nota's van ons.
Ja...maar ik kom van speedlinq ? Ja das ook goed.
U heeft die factuur heus wel gehad.
Maar mevrouw ik ben niet over.. ik heb nog steeds een speedlinq IP.
Jullie hebben toch een cd gestuurd, zodat ik na de migratie weer verbinding heb.
oh, dan zal dat bij u wel niet nodig zijn....
Bel morgen maar terug. Dan werkt ons faktuur systeem wel weer.
Dus nu drie keer langdurig gebeld EN 30euro afgeschreven en nog niets wijzer....
Nog meer mensen waarbij ineens 30euro word afgeschreven ?
19 juni kreeg ik een brief dat ik "rond" 22 juni omgezet zou worden.
Exacte datum >> zie mail.
24 juni maar eens gebeld omdat ik geen mail heb gehad.
Speedlinq helpdesk kon een error zien, maar de rechten waren niet zo
dat ze konden zien welke error. Ik moest maar eens opnieuw bellen en
dan geen sp nummer intoetsen, krijg je de Telfort helpdesk.
De Telfort helpdesk zag inderdaad keer een foutmelding. Er zat een
fout in de service op de lijn..... Het was te technisch om uit te leggen
Maar meneer ging het oplossen.
Niets meer gehoord. Tot vandaag... Wordt er ineens 30 euro afgeschreven zonder faktuur.
en wel precies 30.00 euro. EN in de incasso staat : bij vragen stuur een mail naar
directdebit@tiscali.nl of bel 0900-9596
Ben bang dat dit dus de 30 euro is voor een nieuw modem daar ik nu ISDN heb
en geruchten zijn dat je dan over gaat naar analoog.
Dus ben ik gaan bellen.... eerst 15 minuten gewacht.. eindelijk iemand aan de lijn.
Hebben ze een storing in hun factuur systeem. Kunnen niets zien.
Uitgelegd van de overgang, Zegt ze : Ohhh maar U bent allang over
van Tiscali naar Telfort want u krijgt de nota's van ons.
Ja...maar ik kom van speedlinq ? Ja das ook goed.
U heeft die factuur heus wel gehad.
Maar mevrouw ik ben niet over.. ik heb nog steeds een speedlinq IP.
Jullie hebben toch een cd gestuurd, zodat ik na de migratie weer verbinding heb.
oh, dan zal dat bij u wel niet nodig zijn....
Bel morgen maar terug. Dan werkt ons faktuur systeem wel weer.
Dus nu drie keer langdurig gebeld EN 30euro afgeschreven en nog niets wijzer....
Nog meer mensen waarbij ineens 30euro word afgeschreven ?
Ik ben nu al een dik uur bezig om mijn e-mail account weer aan de praat te krijgen. Ik heb me site bij 10eurohost.nl en me e-mail dus ook (peter@no-illusions.nl). Die account wil ik graag met Outlook beheren. Ik me gegevens invoeren en nu krijg ik steeds foutmeldingen die waarschijnlijk met de SMTP server van SL te maken hebben.
Zo ver ik weet zit ik nog gewoon bij Speedlinq (friesland, sneek).
Als SMTP gebruik ik "mail.speedlinq.nl".
"Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is peter@no-illusions.nl. Onderwerp 'dasdasd', Account: 'Peter Boomsma -Sneek', Server: 'mail.speedlinq.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 Mailbox unavailable.', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79"
Dus mijn peter@no-illusions.nl adres word door de mail.speedlinq.nl server geweigerd. Maar waarom dat dan?
"mail.domeinnaam.speedlinq.nl"
Dus ik moet achter mijn domeinnaam van speedlinq zien te komen en dan zou ik dat als SMTP server moeten gebruike? Zucht.
"Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is peter@no-illusions.nl. Onderwerp 'dasdasd', Account: 'Peter Boomsma -Sneek', Server: 'mail.speedlinq.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 Mailbox unavailable.', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79"
Dus mijn peter@no-illusions.nl adres word door de mail.speedlinq.nl server geweigerd. Maar waarom dat dan?
Dus ik moet achter mijn domeinnaam van speedlinq zien te komen en dan zou ik dat als SMTP server moeten gebruike? Zucht.
[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 30-07-2008 14:29 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Nou inderdaad ben ik vandaag overgezet op Telfort denk ik? Want mn verbinding deed het net weer, en toen kreeg ik een activatiescherm voor mn neus.
Ben benieuwd of ik nu wel kan overstappen op Telfort internet. Want nu zit ik immers al op het internet. Bah.
Ben benieuwd of ik nu wel kan overstappen op Telfort internet. Want nu zit ik immers al op het internet. Bah.
Moet je voor je 10eurohost-account niet een nieuw account in Outlook opzetten, met daarin de namen van je 10eurohost-servers (SMTP etc.)?MrVegeta schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:17:
Ik ben nu al een dik uur bezig om mijn e-mail account weer aan de praat te krijgen. Ik heb me site bij 10eurohost.nl en me e-mail dus ook (peter@no-illusions.nl). Die account wil ik graag met Outlook beheren. Ik me gegevens invoeren en nu krijg ik steeds foutmeldingen die waarschijnlijk met de SMTP server van SL te maken hebben.
Ik kreeg eenzelfde melding toen ik mail via mijn "MijnDomein" adres via Speedlinq servers wou verzenden. Na aanpassen (=dus nieuw accountje in Outlook, met alles van Mijn Domein gegevens (Useraccount, password, smtp-informatie), kon ik WEL mailen...
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
"E-mail instellingen:
Inkomende POP3 server: no-illusions.nl
Uitgaande SMTP server: de SMTP server van uw inbelprovider
(indien u inbelt via ons bedrijf: smtp.iaccess.nl)
Gebruikersnaam: ******@no-illusions.nl
Wachtwoord: *****"
Ik gebruik niet de smtp van 10eurohost dus moet het via me ISP.
Heb nu,
"mail.boomsma.speedlinq.nl" als SMTP gedaan (da's onze achternaam).
"Er is een onbekende fout opgetreden. Onderwerp 'test', Account: 'no-illusions.nl', Server: 'mail.boomsma.speedlinq.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0B"
Ik zal mijn smtp acc vast moeten bevestigen met een PW/WW die ik dus niet meer heb. Anders kan je via elke smtp.eigendomein.speedlinq mail versturen.
Inkomende POP3 server: no-illusions.nl
Uitgaande SMTP server: de SMTP server van uw inbelprovider
(indien u inbelt via ons bedrijf: smtp.iaccess.nl)
Gebruikersnaam: ******@no-illusions.nl
Wachtwoord: *****"
Ik gebruik niet de smtp van 10eurohost dus moet het via me ISP.
Heb nu,
"mail.boomsma.speedlinq.nl" als SMTP gedaan (da's onze achternaam).
"Er is een onbekende fout opgetreden. Onderwerp 'test', Account: 'no-illusions.nl', Server: 'mail.boomsma.speedlinq.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0B"
Ik zal mijn smtp acc vast moeten bevestigen met een PW/WW die ik dus niet meer heb. Anders kan je via elke smtp.eigendomein.speedlinq mail versturen.
[ Voor 85% gewijzigd door MrVegeta op 30-07-2008 15:04 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Gezellig laten storneren zou ik zeggen, dan hoor je vanzelf wel waarom zijn denken 30 euro te mogen incasseren.driel24 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:57:
Ik heb toch maar een mailtje verstuurd....Schweino schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:15:
[...]
Gezellig laten storneren zou ik zeggen, dan hoor je vanzelf wel waarom zijn denken 30 euro te mogen incasseren.
Daar krijg ik wel antwoord op.
Het blijken de kosten zijn voor mijn domein naam.
Deze kosten werden tot nu altijd per maand afgehouden.
Lekker slim om dat zomaar te doen en dan ook nog via tiscali...
Duur hè.... 30euro.
Mijn problemen zijn gelukkig opgelost. Blijkbaar is onze speedlinq ook overgezet naar Telfort, wisten me ouders niet...
Zo, heb jij op je mooie adres in ieder geval bij voorbaat al een bak spam binnenMrVegeta schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:17:
... me e-mail dus ook (peter@no-illusions.nl).
... geweigerde e-mailadres is peter@no-illusions.nl.
Dus mijn peter@no-illusions.nl adres ... Zucht.

Overigens moet je zorgen dat je SMTP authenticatie aan hebt staan, dan maak je nog een kans. Zelf gebruik ik vanwege het gezeik met andere SMTP servers dan die bij je eigen adres hoort, gewoon de SMTP van mijn hosting-provider. Weg ellende.
Verwijderd
nou het is 1augustus en nog steeds niet overgezet naar telfort!
ik vind het eigenlijk wel prima want mijn verbinding doet het perfect mag ik wel zeggen!
Maar ze houden zich dus niet aan hun afspraak door te zeggen dat iedereen voor 1 augustus over is.
ik vind het eigenlijk wel prima want mijn verbinding doet het perfect mag ik wel zeggen!
Maar ze houden zich dus niet aan hun afspraak door te zeggen dat iedereen voor 1 augustus over is.
Inmiddels is wel de melding verandert die je krijgt als je via Mijn Telfort kies voor Abonnement wijzigen. Eerst stond daar dat dit momenteel niet mogelijk was en je de helpdesk kon bellen. De melding is nu "Er is reeds een wijziging in uitvoering, waardoor er op het moment niet nog een wijziging kan plaatsvinden." Er lijkt dus wat schot in te zitten.
Heeft er al iemand een beetje vlotte verbinding gekregen van Telfort?
Mijn SL 20Mb (effectief 12,5Mb) is overgezet naar een Telfort 20Mb abbo met een effectieve snelheid van 8.000Mb.
Na wat mailtjes naar de helpdesk waar ze eers beloven me van een '8Mb profiel' over te zetten naar een sneller profiel willen ze nu dat ik nu belachelijke ISRA testen ga doen om te kijken of het aan de lijn of het modem ligt.
Daar kan het toch niet aan liggen, voor de overstap was mijn lijn veel sneller dan nu. Het probleem moet dus bij Telfort (of het Tiscali/BabyXL netwerk liggen).
Maar een download van precies 8.000Mb wijst er op dat de verbinding gecapped is anders kom je nooit zo precies op die snelheid lijkt mij.
Mijn SL 20Mb (effectief 12,5Mb) is overgezet naar een Telfort 20Mb abbo met een effectieve snelheid van 8.000Mb.
Na wat mailtjes naar de helpdesk waar ze eers beloven me van een '8Mb profiel' over te zetten naar een sneller profiel willen ze nu dat ik nu belachelijke ISRA testen ga doen om te kijken of het aan de lijn of het modem ligt.
Daar kan het toch niet aan liggen, voor de overstap was mijn lijn veel sneller dan nu. Het probleem moet dus bij Telfort (of het Tiscali/BabyXL netwerk liggen).
Maar een download van precies 8.000Mb wijst er op dat de verbinding gecapped is anders kom je nooit zo precies op die snelheid lijkt mij.
Tot drie dagen terug gebruikte ik de gratis Speedlinq-newsserver (news.speedlinq.nl geen autorisatie). Ik ben een paar maanden geleden overgezet naar Telfort (Tiscali/BBXL netwerk) en heb tot nu toe deze newsserver kunnen gebruiken. Ligt hij er over de hele linie uit, dus ook voor Speedlinq-klanten, die niet overgezet zijn of speelt het feit, dat ik naar een Telfort 20mbps-abo ben overgegaan me parten..
Verwijderd
Elke speedlinq klant wordt overgezet, dus hij is tezijnertijd voor iedereen onbereikbaar. Via telfort kan je gebruik maken van de newserver news.tiscali.nl, helaas alleen maar text geen binaries.Isaak Asimov schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 00:59:
Tot drie dagen terug gebruikte ik de gratis Speedlinq-newsserver (news.speedlinq.nl geen autorisatie). Ik ben een paar maanden geleden overgezet naar Telfort (Tiscali/BBXL netwerk) en heb tot nu toe deze newsserver kunnen gebruiken. Ligt hij er over de hele linie uit, dus ook voor Speedlinq-klanten, die niet overgezet zijn of speelt het feit, dat ik naar een Telfort 20mbps-abo ben overgegaan me parten..
Verwijderd
Inderdaad bij mij ook dus dan zal het deze week wel een keer gebeuren denk ik!Nielson schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:52:
Inmiddels is wel de melding verandert die je krijgt als je via Mijn Telfort kies voor Abonnement wijzigen. Eerst stond daar dat dit momenteel niet mogelijk was en je de helpdesk kon bellen. De melding is nu "Er is reeds een wijziging in uitvoering, waardoor er op het moment niet nog een wijziging kan plaatsvinden." Er lijkt dus wat schot in te zitten.
ja, bij mij zag ik dat vorige week ook.Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 21:40:
[...]
Inderdaad bij mij ook dus dan zal het deze week wel een keer gebeuren denk ik!
Inmiddels heb ik sinds zaterdag geen internet meer. Het modem krijgt geen IP van Telfort.....vanmorgen maar eens gaan bellen als de helpdesk open is.
edit 5/8: Helpdesk was gister niet hulpvaardig. Moest maar afwachten tot 5 werkdagen na migratie...(die by the way 1 augustus blijkt te zijn. Jammer dat mij nooit is bericht wanneer die migratie zou zijn). Als het even tegen zit ben ik dus tot zeker na het volgende weekend offline (en kan ik alleen via buren of werk even online)
edit 2 (5/8): inmiddels lijkt het erop dat ik volledig over ben naar Telfort. Ik heb weer een IP adres gekregen en heb kunnnen activeren. Nu maar hopen dat het blijft werken....
[ Voor 40% gewijzigd door arieh op 05-08-2008 21:04 ]
mm, heb het modem gisteren gereset, en toen had ik weer verbinding.. had overigens de instellingen van speedlinq destijds zonder cd gewoon manueel in de interface van de speedtouch geklopt, dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft dat hij het hier gewoon zonder problemen doet. Enige jammere is dat ik sindsdien ook niet meer op de newsserver van speedlinq kan komen, ok hij was niet snel, maar toch redelijk voor wat ik van usenet binnenhaal. Toch jammer dat ze die zomaar eruit geknikkerd hebben..
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P