[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste
Acties:
  • 115.981 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04-2021
Ik zou gister overgezet worden naar het 'nieuwe' Telfort netwerk. Woensdagmiddag was de verbinding er al af, en toen ik gister thuiskwam (21.30u) had ik nog geen DSL lampje op mijn nieuwe modem. Gelijk kabels gecontroleerd en nogmaals aangesloten, daarna de helpdesk gebeld.

De beste jongeman aan de telefoon wist het ook allemaal niet en ging het even navragen. Hij vroeg nog eens hoe alles was aangesloten en ging nogmaals navragen. Een paar minuten later kwam hij terug met de melding dat zij het ook niet wisten en dat het onderzoek 5 a 10 dagen zou duren! 't Is dat ik vanaf zaterdag een week weg ben, maar dit vind ik hoe dan ook onacceptabel. Speedlinq heeft 3 jaar non stop zonder problemen gedraaid, en nu krijg je dit... :S (die ene dag eerder offline dan in de brief stond neem ik dan maar voor lief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wil men overigens dat je de mail-servers van Telfort gaat gebruiken? Ik kan daar maar weinig overt terug vinden en de mail-servers van Speedlinq werken voor alsnog ook prima.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04-2021
pven schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:48:
Wil men overigens dat je de mail-servers van Telfort gaat gebruiken? Ik kan daar maar weinig overt terug vinden en de mail-servers van Speedlinq werken voor alsnog ook prima.
geen idee, ik gebruik de speedlinq mail niet (wordt ook geforward naar mijn gmail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

zijn er ook mensen die problemen hebben met de sip.telefoniedienst.nl van Telfort/Sppedlinq op dit moment? Ik krijg mijn telefoon niet aangemeld :(

code:
1
2
3
4
5
00:03:48 (since last boot)  VOIP: Send CANCEL
00:03:28 (since last boot)  VOIP: Send ACK
00:03:28 (since last boot)  VOIP: Recv 407 Proxy Authentication Required
00:03:27 (since last boot)  VOIP: Recv 100 Trying
00:03:26 (since last boot)  VOIP: Send INVITE

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
WTF???!!! ik krijg ineens na al 1,5 maand niet meer bij Speedlinq te hebben gezeten de volgende rekening!

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjeuploaden.nl/uploads/0a5cb0264cc27e918f6fcd192c253237-wtf.JPG

Hoe kan het als je al 1,5 maand geen abonnee meer bent, toch nog een factuur krijgt?

Heeft iemand hier ervaring mee of zijn het een soort van afsluitkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:58
Djerique schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 22:51:
WTF???!!! ik krijg ineens na al 1,5 maand niet meer bij Speedlinq te hebben gezeten de volgende rekening!

[afbeelding]

Hoe kan het als je al 1,5 maand geen abonnee meer bent, toch nog een factuur krijgt?

D'r staat toch -24,44, dus blijkbaar krijg je geld terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:53
Het was nog vroeg blijkbaar? -24 nogwat op je bankafschrift betekent toch echt dat het een afschrijving is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Djerique schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 22:51:

[afbeelding]

Neem anders een contact met ze op. Overigens betwijfel ik ^^^ of je geld terug krijgt. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:03:
[...]

Neem anders een contact met ze op. Overigens betwijfel ik ^^^ of je geld terug krijgt. :)
Automatische incasso is binnen 30 dagen terug te boeken :) Maar ik zou eerst bellen om te vragen wat de reden is.

Ik meen mij te herrineren dat toen ik bij Planet wegging er ook nog geld van mijn rekening werd afgeschreven. Toen heb ik met ze gebeld, maar kregen zij de automtische incasso niet weg om één of andere technische reden..... Zegt die kerel: "Laat het geld dan maar afgeschreven worden, boeken wij het telkens terug naar uw rekening"

Ja, daaaaaag :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 23:58
Titanicfanatic schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:02:
Het was nog vroeg blijkbaar? -24 nogwat op je bankafschrift betekent toch echt dat het een afschrijving is.
Hij had het over een factuur, dus vandaar. Had niet gezien dat 't een bankafschrift was.

[ Voor 6% gewijzigd door Nielson op 29-06-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
inderdaad bankafschrift. Ik ga ze morgen snel bellen (a zoveel euro per uur). ik denk dat dit gewoon een sneaky truckje van ze is, om de klant alsnog meer te laten betalen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Bedankt voor de tips (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Djerique schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:50:
inderdaad bankafschrift. Ik ga ze morgen snel bellen (a zoveel euro per uur). ik denk dat dit gewoon een sneaky truckje van ze is, om de klant alsnog meer te laten betalen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Bedankt voor de tips (Y)
Ik zou gewoon het bedrag storneren (laten terugboeken door je bank binnen 30 dagen, zoals als eerder gezegd).

Als zij (Speedlinq) het er niet mee eens is komen ze vanzelf bij je terug, op dat moment kun jij je verhaal doen, kost het je ook geen kostbare belminuten.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan zijn dat dat een rekening van de maand mei is.

Ik kreeg vrijdag een brief dat door een fout van hun de maand mei niet in rekening was gebracht
en dat deze op korte termijn zou worden afgeschreven. Misschien bij jou ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Mmmhm ik had een brief gehad dat ze de maand mei niet in rekening brachten maar deze in juni in rekening brachten.
De rekening van juni was inderdaad dubbel maar nu is er ook 19,95 + 9,50 afgeschreven.. ?

Even naspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Bij mij klopt het, in april en mei zijn er geen incasso's geweest van Speedlinq of Green ISP en nu Telfort.
Telfort heeft de administraties overgenomen en in juni een factuur opgemaakt van de openstaande maanden tijdens de administratieve omzetting.

Als je je rekeningen goed nakijkt op de afschriften dan zie je inderdaad dat je begin juni een dubbele factuur hebt gekregen van april + mei 2008.
En nu eind juni krijg je de normale incasso van je maandelijkse bedragen.

Volgens mij geen reden tot paniek. ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 15:49
Grrrr... ik hoor bij een 70 tal gelukkigen die een hele leuke opzegbrief van de vrienden van Speedlinq hebben ontvangen. Ik heb niets opgezegd. Foutje zeg maar.
Consequentie van dit geintje is dat ik al sinds 30 mei geen internet heb......
Mijn aansluiting zou vorige week omgezet worden van Speedlinq naar Telfort. Telfort heeft dit om onduidelijke reden afgewezen. Het wordt nu intern onderzocht. (schijnt erg moeilijk te zijn want ik heb al vier weken geen internet meer......)
Kortom: Stelletje prutsers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
polleke schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:46:
Grrrr... ik hoor bij een 70 tal gelukkigen die een hele leuke opzegbrief van de vrienden van Speedlinq hebben ontvangen. Ik heb niets opgezegd. Foutje zeg maar.
Consequentie van dit geintje is dat ik al sinds 30 mei geen internet heb......
Mijn aansluiting zou vorige week omgezet worden van Speedlinq naar Telfort. Telfort heeft dit om onduidelijke reden afgewezen. Het wordt nu intern onderzocht. (schijnt erg moeilijk te zijn want ik heb al vier weken geen internet meer......)
Kortom: Stelletje prutsers!
Nofi maar waarom zou zo'n ISP jou willen weigeren ? Ooit een keer zitten flamen op telfort ofzo ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
Blijkbaar is er behoorlijk wat misgegaan met de voorbereidingen van de omzetting. Mijn vorige post is wat negatief maar ik moest mijn frustratie even kwijt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09-2024
Altaphista schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:27:
zijn er ook mensen die problemen hebben met de sip.telefoniedienst.nl van Telfort/Sppedlinq op dit moment? Ik krijg mijn telefoon niet aangemeld :(

code:
1
2
3
4
5
00:03:48 (since last boot)  VOIP: Send CANCEL
00:03:28 (since last boot)  VOIP: Send ACK
00:03:28 (since last boot)  VOIP: Recv 407 Proxy Authentication Required
00:03:27 (since last boot)  VOIP: Recv 100 Trying
00:03:26 (since last boot)  VOIP: Send INVITE
hmmz dat heb ik onlangs ook gehad.. na ettelijke keren bellen met de wal-in-de-sloot helpdesk kon in een tooltje downloaden (www.speedlinq.nl/beterbellen.exe) waarmee het wel ineens werkte.. :? de mensen daar op de helpdesk communiceren in ieder geval niet met elkaar want van elke persoon die ik aan de lijn had kreeg ik een andere 'oplossing'.. en zou het aan mn verbinding liggen.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2021

Paul_K

su

LCD_viewer schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:13:
Als je je rekeningen goed nakijkt op de afschriften dan zie je inderdaad dat je begin juni een dubbele factuur hebt gekregen van april + mei 2008.
Goh, ik heb hier zelfs netjes een brief over gekregen van Telfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Paul_K schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 07:06:
[...]

Goh, ik heb hier zelfs netjes een brief over gekregen van Telfort...
Klopt staat ook in een eerdere post van mij, het is nog niet zo erg gesteld als sommigen doen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk16383
  • Laatst online: 29-08-2020
Oh jongens .. ruim een jaar geleden naar Speedlinq overgegaan.. dure helpdesk, maar als het goed gaat dan hoef je daar niet mee te zitten... en inderdaad ,, geen probleem .. en dan gaan ze over naar Telfort !!!

Half juni overgezet naar Telfort, vandaag doet "beter bellen" het niet meer .. CopperJet 1616 modem .. wel "Active" en "Registered", maar geen kiestoon meer ..

Dan het leuke .. Mijn Speedlinq servicepunt meldt dat ik voor beheer op Telfort.nl moet zijn, logisch 14 dagen geleden "was het zover". Maar Telfort.nl "Instellingen voor Vast Bellen" wil mij niet kennen. Niet werkende telefonie, en zelfs geen begin van een oplossing in zicht.

Ben ik blij dat ik mijn KPN BelBudget abonnement nog heb ;-) Het is dat ik al betaal voor "beter bellen", anders zou ik de moeite misschien niet nemen om achter de fout aan te jagen. Belachelijk, als het niet zo triest was !!!

Inmiddels werkt telefonie weer: dagen na het bovenstaande, (ik ben geduldig, geduldiger dan het tarief van de help-van-de-wal-in-de-sloot-desk), na meerdere modem reboots nog steeds geen kiestoon .. tot ik toevallig op mijn telefoon een "1" intoets ... ik hoorde een serie pieptonen en ..... kiestoon !!

[ Voor 14% gewijzigd door Henk16383 op 04-07-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik die volgens hun al reeds in bezit zijn cd voor migratie naar Telfort ook ergens downloaden ?

Zie de bui al hangen de 15de juli dat ik over ga (BBNED) en vervolgens geen internet heb en geen cd heb gekregen van onze vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:48:
Kan ik die volgens hun al reeds in bezit zijn cd voor migratie naar Telfort ook ergens downloaden ?

Zie de bui al hangen de 15de juli dat ik over ga (BBNED) en vervolgens geen internet heb en geen cd heb gekregen van onze vrienden.
Bedoel je beterbellen.exe ? Staat dit topic vol mee.........(eerst ff zoeken volgende keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:48:
Het duurt nog even voor het de 15e is. Je zou in geval van nood rond de 10e eens kunnen bellen als je die CD dan nog niet hebt gekregen.

Ik kreeg gisteren mail dat mijn lijn de 23e wordt overgezet, ook met referte naar de beroemde CD. Ik heb de helpdesk maar even per mail gevraagd of op die CD ook info staat om e.e.a. onder Linux goed te krijgen. *evil grin*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Paul_K schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 07:25:
[...]
........

Ik kreeg gisteren mail dat mijn lijn de 23e wordt overgezet, ook met referte naar de beroemde CD. Ik heb de helpdesk maar even per mail gevraagd of op die CD ook info staat om e.e.a. onder Linux goed te krijgen. *evil grin*
Heeft niet zoveel (niets) met je besturings systeem te maken hoor! Zit allemaal gewoon in je/het modem. Het enige wat die cd doet zijn evt. modem aanpassingen. Als je Linux onder de vorige provider goed werkte en je stelt het modem goed in dan hoef je niets in je Linux aan te passen en werkt het gewoon. Modem instellen kan/gaat gewoon (ook) met de webinterface/wizard en/of telnet/CLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

kaajee schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:13:
Heeft niet zoveel (niets) met je besturings systeem te maken hoor! Zit allemaal gewoon in je/het modem. Het enige wat die cd doet zijn evt. modem aanpassingen. Als je Linux onder de vorige provider goed werkte en je stelt het modem goed in dan hoef je niets in je Linux aan te passen en werkt het gewoon. Modem instellen kan/gaat gewoon (ook) met de webinterface/wizard en/of telnet/CLI.
Uhm... ja... zolang op de CD of zo maar staat wat je dan waar moet instellen/aanpassen. Als het allemaal heel handig gemaakt is waardoor je "MaakAllesMaarKlaarVoorTelfort.exe" of zoiets maar hoeft te starten (hetgeen onder Linux niet zoveel zal doen), dan wordt het een ietsje ingewikkelder.

Een mooie kreet als "kijk verder op www.telfort.nl/speedlinq" in een begeleidende brief zal niet veel helpen als de lijn om is gezet en de verbinding op dat moment dus weg is...

Het heeft dus toch wel degelijk iets met het OS te maken. Op de website zag ik b.v. dat er installatie-opties op de CD zullen staan voor diverse smaken Windows (allemaal apart genoemd notabene) en OS/X voor Mac. Waarom zou OS/X apart genoemd worden... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Paul_K schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:36:
[...]

..................

Het heeft dus toch wel degelijk iets met het OS te maken. Op de website zag ik b.v. dat er installatie-opties op de CD zullen staan voor diverse smaken Windows (allemaal apart genoemd notabene) en OS/X voor Mac. Waarom zou OS/X apart genoemd worden... _/-\o_
Believe me; het heeft echt niets met je OS te maken. Die tooltjes zijn voor mensen die bijv. in de webinterface de weg kwijt raken en dus aan de hand meegenomen willen worden. Maar Tweakers zoals hier iha aanwezig hebben je die n00b-tools echt niet nodig hoor........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Paul_K schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:36:
[...]

Uhm... ja... zolang op de CD of zo maar staat wat je dan waar moet instellen/aanpassen. Als het allemaal heel handig gemaakt is waardoor je "MaakAllesMaarKlaarVoorTelfort.exe" of zoiets maar hoeft te starten (hetgeen onder Linux niet zoveel zal doen), dan wordt het een ietsje ingewikkelder.

Een mooie kreet als "kijk verder op www.telfort.nl/speedlinq" in een begeleidende brief zal niet veel helpen als de lijn om is gezet en de verbinding op dat moment dus weg is...

Omdat het programmatje dat je modem aanpast ("MaakAllesMaarKlaarVoorTelfort.exe") ook geschikt gemaakt is voor OS/X.

Hopelijk hoeft er niet al te veel veranderd te worden, anders moet ik nog weer naar mijn opa en oma afreizen om de verbinding te fixen :(

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

kaajee schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:11:
[...]
Believe me; het heeft echt niets met je OS te maken. Die tooltjes zijn voor mensen die bijv. in de webinterface de weg kwijt raken en dus aan de hand meegenomen willen worden. Maar Tweakers zoals hier iha aanwezig hebben je die n00b-tools echt niet nodig hoor........
Ik believe je graag. De laatste ronde nieuwe instellingen die SL doorgaf bevatten echter enkel een CD, en geen enkele hulpeloze desker kon me vertellen wat waar te veranderen. Ze waren een beetje vergeten een briefje te sturen waar e.e.a. instond, dus 3 weken geen telefoon. Ik was daardoor lichtelijk "pissed off" en houd dus voorlopig mijn hart vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 15:47
Ik heb ook zo'n "spook" incasso gehad.
Toch maar even gebeld. Ze zeggen mij dat ze vergeten zijn om April te incasseren.
Volgens de helpdesk-ster, bij alle speedlinq abbo's.
Factuur volgt in "mijn telfort" (staat er nu nog niet)

Wat een blunder.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
Zooo, zojuist even een paar mailtjes de deur uit gedaan. Zal waarschijnlijk geen reactie krijgen maar je weet maar nooit.

Geachte heer, mevrouw,

Graag breng ik u mijn probleem met mijn adsl verbinding van Speedlinq onder uw aandacht.
Op 30 mei jongstleden ben ik door onbekende redenen afgesloten van het Speedlinq netwerk. Enkele dagen laten ontving ik een brief dat het abonnement opgezegd was. Bij navraag bleek dat er bij Speedlinq administratief een en ander fout is gegaan en dat dit zo spoedig mogelijk hersteld zou worden.
Een week later ontving ik een brief dat mijn Speedlinq aansluiting op 26 juni omgezet zou worden naar Telfort. Na wederom veelvuldig contact met de helpdesk werd mij verzekerd dat ik bij deze omzetting opnieuw aangesloten zou zijn. Dit was helaas niet het geval.
Ik heb inmiddels vele tientallen euro's verspild aan het bellen met de servicedesk van zowel Telfort als Speedlinq zonder enig resultaat. Het is nu 3 juli en nog steeds heb ik geen adsl signaal!

Het meest kwalijke aan deze gang van zaken is dat niemand van zowel Speedlinq als Telfort mij kan vertellen wat er in hemelsnaam aan de hand is met mijn internetaansluiting en wanneer ik weer aangesloten wordt. Er wordt naar elkaar gewezen en het probleem is in onderzoek. Wat en bij wie het in onderzoek is kan niemand mij vertellen. Wel krijg ik hele mooie beloftes van een maand gratis internet, maar daar heb ik momenteel vrij weinig aan.

Ik ontvang graag voor 8 juli een schriftelijke reactie van u met daarin vermeld wanneer ik weer gebruik kan maken van internet en een verklaring over deze gang van zaken.

Een kopie van deze email is verstuurd naar het Vara programma Kassa.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 00:26:
[...]

Bedoel je beterbellen.exe ? Staat dit topic vol mee.........(eerst ff zoeken volgende keer)
Gazzie, staat hier dat het over beterbellen.exe gaat ? Nee ! Beter lezen volgende keer !!!!
Beterbellen is allang gebeurd, ga nu helemaal over van Speedlinq BBNED - naar TELFORT KPN whatever.

Neem toch aan dat ik daarvoor een andere cdtje nodig heb dan het beterbellen verhaal want daarmee kan ik niet mijn modem instellingen wijzigen....

(of ik moet verkeerd zitten)

Email verzonden :

Overgang Speedinq - Telfort,

Beste,

IK heb een tijdje geleden een brief ontvangen dat ik 15juli zal worden overgzet van Speedlinq BBNED - naar Telfort,

In deze brief wordt verwezen naar een CD !! die ik de 15de moet gebruiken om de mijn modem instellingen te wijzigen.

Echter deze CD heb ik nooit ontvangen. Nu zie ik de bui al hangen dat ik na de 15de geen internet meer heb.

Kan deze CD alsnog opgestuurd gaan worden of heb ik de mogelijkheid deze ergens te downloaden.

Alvast bedankt voor de reactie !

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:26:
[...]

Gazzie, staat hier dat het over beterbellen.exe gaat ? Nee ! Beter lezen volgende keer !!!!
Beterbellen is allang gebeurd, ga nu helemaal over van Speedlinq BBNED - naar TELFORT KPN whatever.

Neem toch aan dat ik daarvoor een andere cdtje nodig heb dan het beterbellen verhaal want daarmee kan ik niet mijn modem instellingen wijzigen....

Je zit inderdaad verkeerd. Je kan met de CD elke provider (KPN/BBNED/Tiscali) instellen. Desnoods richt je je browser op http://192.168.1.254 (er van uitgaande dat je een Speedtouch hebt) en stel je het handmatig in. Je kan de instellingen vinden in de startpost.
Een andere optie is de configuratiewizard van de speedtouch site halen en het daarmee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:26:
[...]

Nee, je hebt gelijk, want ik heb deze week de desbetreffende brief ontvangen, met het bericht dat ik 11 Juli (aankomende vrijdag) overgezet zal worden.
Bij die brief zat inderdaad een CD bijgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm

Zou je de ergens kunnen uploaden ? Misschien ook handig voor andere mensen nog.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:31:
Hmm

Zou je de ergens kunnen uploaden ? Misschien ook handig voor andere mensen nog.
Ja hoor, dat kan :)

http://www.stougie.eu/~inty/Telfort.iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook de laatste paar dagen last van een klapperende verbinding? Wordt er om de 10 min. ofzo uitgeknikkert.. :(

Soms houdt hij het langer vol (6 uur ofzo) waarna die vervolgens weer gaat stuiteren.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Tnx Inty voor de iso, de 18-de ga ik over, ik verwacht eigenlijk geen problemen omdat ik ook tijdens de oplevering 0,0 problemen heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Perfect hoor Inty, begrijp me niet verkeerd, perfect dat je em even ge-upload hebt, maar zoals al eerder gesteld is die hele cd niets meer dan de install wizard voor de modems die in dit topic besproken is en zelfs als je de ingebouwde wizard gebruikt cq. de webgui van het modem gebruikt.

Het proggie behandelt 3 type modems: 2x een Zyxel (2602reeks, 2000reeks) en de Speedtouch reeks. Dus als je geen van bovenstaande type hebt, heb je er niets aan.......

Er wordt voor de Speedtouch ook een ini file meegeleverd die in de std. wizard laden werkt ook.....

(een beetje tweaker heeft zo'n noob wizard niet nodig) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Die ini is ook eenvoudig aan te passen en ik ga hem ook eerst vergelijken.

Al die voorgeprogrammeerde poorten voor bepaalde games flikker ik er dus uit, scheelt weer een mega-dropdown list bij het configen van een poort. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Klopt het dat de enigste verandering die noodzakelijk is een verandering in de VPI/VCI?
Van 0/34 naar 0/35 (of andersom)

Ik vraag me overigens ook af of de CD ook gaat werken voor de Speedtouch 570 Afbeeldingslocatie: http://www.speedtouch.ca/images/home.jpg

Daar mijn opa en oma die hebben staan en in een brief stond dat ze een CD zouden krijgen.
Zelf vrees ik dat dit niet gaat werken en dat Speedlinq/Telfort een nieuw modem met monteur moet gaan sturen, omdat ze er zelf helemaal niks van snappen.

[ Voor 61% gewijzigd door Robinski op 07-07-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAVZ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:32
Vandaag de eerste rekening van Telfort Speedlinq op mijn Telfort bekeken.
Wat blijkt? ondanks schrijven van 16 juni jl waarin staat dat er niets aan de prijs veranderd wordt er toch € 19 per twee maanden meer in rekening gebracht als zijnde netwerkkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:49
Vandaag zou me verbinding van Speedlinq (BBNed) naar Telfort (Tiscali) overgezet worden. Heb van de CD alleen de ini bekeken en dingen zoals VPI/VCi gekopieerd en rest laten staan gezien ik een server heb draaien met de nodige mappings en andere IP range. Kreeg eerst activatiepagina waar ik op activeren heb gedrukt en toen had ik internet. Heb wel nog enige tijd gekost om alle DNS'en van mijn domein weer goed te zetten. Heb ook DynDNS geprobeerd te gebruiken maar lijkt iig met me MX-records problemen te geven...
Versturen van mail via hun smarthost (smtp.telfort.nl) ging eerst niet maar lijkt nu wel te werken nadat ik een mail heb proberen te ontvangen via pop3 en mail heb gestuurt via me telfort mail adres.
Wel waardeloos alsnog dat ik nu ineens op allerlij blacklists sta en daarvoor op geneen, zelfs niet op die van dynamische IP's...

Ook meteen ff maar me abo zelf omgezet zodat ik het officieel Telfort abo heb. Krijg ik iig nieuwe modem die hopelijk wel op DMZ te zetten is en bespaar 5eucent per maand... wel eenmalig 14,95.
Hopelijk gaat me internetsnelheid (12mbit) ook wat omhoog.

[ Voor 13% gewijzigd door XoReP op 07-07-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
Zoooo, ik had er genoeg van. Wederom de helpdesk gesproken over mijn probleem (geen dsl signaal sinds 30 mei). Ze wisten nog steeds niet wat er aan de hand was en konden mij ook geen voortgang melden. Voor mij was het de druppel en heb mijn abonnement meteen laten beëindigen.

Jammer, want ik ben niet ontevreden over mijn verbinding geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 18:20
RAVZ schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:08:
Vandaag de eerste rekening van Telfort Speedlinq op mijn Telfort bekeken.
Wat blijkt? ondanks schrijven van 16 juni jl waarin staat dat er niets aan de prijs veranderd wordt er toch € 19 per twee maanden meer in rekening gebracht als zijnde netwerkkosten.
Klinkt als de 'lijnhuur' van de lijn waarover de ADSL loopt. Of heb je nog een apart KPN abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sigma

Hier ook klapperende verbinding. Vooral de sites van Google (gmail etc.)heeft ie moeite mee sinds deze ochtend. Raar genoeg laadt ie Tweakers.net wel als een zonnetje. Regio 6301

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAVZ
eborn schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:26:
[...]

Klinkt als de 'lijnhuur' van de lijn waarover de ADSL loopt. Of heb je nog een apart KPN abonnement?
Dat klopt dus Volgens Telfort heeft speedlinq deze nooit in rekening gebracht en doen zij dat nu wel.
Meen me echter te herinneren van de aanbieding indertijd dat speedlinq dit voor zijn rekening zou nemen. Nu wordt er opeens gezegd ja de algemene voorwaarden. Blijt dus nu ook een ineens dat het telfort abo ineens voordeliger is dan deze situatie. Puur toeval ... nietwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAVZ
RAVZ schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:24:
[...]

Dat klopt dus Volgens Telfort heeft speedlinq deze nooit in rekening gebracht en doen zij dat nu wel.
Meen me echter te herinneren van de aanbieding indertijd dat speedlinq dit voor zijn rekening zou nemen. Nu wordt er opeens gezegd ja de algemene voorwaarden. Blijkt dus nu ook een ineens dat het telfort abo ineens voordeliger is dan deze situatie. Puur toeval ... nietwaar.
:-) en dat vanaf 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Meen me echter te herinneren van de aanbieding indertijd dat speedlinq dit voor zijn rekening zou nemen. Nu wordt er opeens gezegd ja de algemene voorwaarden. Blijt dus nu ook een ineens dat het telfort abo ineens voordeliger is dan deze situatie. Puur toeval ... nietwaar.
Ik weet eigenlijk niet hoe dat altijd bij Speedlinq ging, want ik heb mijn eigen KPN lijn gehouden. Ik betaal 15,50 per maand voor het Internet en 4,95 voor het Bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAVZ
eborn schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:24:
[...]

Ik weet eigenlijk niet hoe dat altijd bij Speedlinq ging, want ik heb mijn eigen KPN lijn gehouden. Ik betaal 15,50 per maand voor het Internet en 4,95 voor het Bellen.
Ik betaalde in totaal € 24.95 p maand voor 6 mb lijn en bellen met start tik van 0.05 en verder gratis naar alle vaste nummers in nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2024
Wat hebben jullie voor afchrijvingen in juni en juli gekregen van Speedlinq/telfort?

Op 27 juni kreeg ik tweemaal een afschrijving van 29,95 (totaal dus 59,90) euro. Hiervan heb ik nooit een factuur gezien (ook niet per email).
9 juli kreeg ik daarnaast een afschrijving van 59,88, wat volgens mij de in een brief "beloofde"afschrijving van het abonnement voor de maanden juli en augustus is.

Volgens mij hebben ze op 27 juni 59,90 teveel afgeschreven. Is dat zo? En hebben jullie ook zoiets ervraen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefan52a schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:25:
Wat hebben jullie voor afchrijvingen in juni en juli gekregen van Speedlinq/telfort?

Op 27 juni kreeg ik tweemaal een afschrijving van 29,95 (totaal dus 59,90) euro. Hiervan heb ik nooit een factuur gezien (ook niet per email).
9 juli kreeg ik daarnaast een afschrijving van 59,88, wat volgens mij de in een brief "beloofde"afschrijving van het abonnement voor de maanden juli en augustus is.

Volgens mij hebben ze op 27 juni 59,90 teveel afgeschreven. Is dat zo? En hebben jullie ook zoiets ervraen?
Hier hetzelfde: betaal normaal 22,95 (8Mb via KPN-lijn). Echter nu is 2 keer 22,96 afgeschreven (eind juni). Het zijn eigenlijk facturen van Speedlinq, maar geincasseerd door Telfort/Green. Ik vermoed omdat ze erg laat zijn (het gaat om abo mei en juni) dat ze 1 cent meer hebben geincasseerd. Wel vreemd, maar raak inmiddels gewend aan slechte/geen communicatie...
Eigenlijk zou je het moeten laten storneren, want bedrag is niet conform factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ineens internet weg hier.. 10 juli zouden ze het omzetten..laatste keer dat ik keek was een geen 10 juli.

Speedclinq DHCP server onbereikbaar voor mijn modem. Config opgelsagen, mongolen cdtje erin van telfort en kijken wat er gebeurd dan maar.. DSL link up, internet up! Nou ja zeg..het zal toch niet waar zijn?
Idd, het is ook niet waar.. de hele dag al geen internet. Helpdesk gebeld: "Meer dan 15 minuten wachttijd, spreek uw naam en telnr in"..oh ja..en niet voor mobiele telefoons!..."klak..tuut tuut tuut" Ja gvd waar moet ik anders mee bellen? Mn internetlijn die down is?

Later weer geprobeerd..blijkbaar was de wachttijd korter want ik kwam in de wacht. Ondertussen had ik al gezien dat ik een IP heb met 1.254.x.x. Vreemd? Dus dat doorgegeven aan die helpdesk dat ik een IP heb waar ik niet mee op internet kan.

"Ja dat klopt, u moet even uw internetbrowser openen en dan komt u vanzelf op de activatie pagina"

Ja dan gaat het dus echt jeuken he :( Alsof ik IE nog niet open gehad had, waarom zou ik nou bellen? "Oh dan moet u even naar http://1.254.254.253 surfen". Ik dacht eerst dat hij een geintje maakte, maar hij bleek serieus. Dan moest ik daar "activeren". Nou mooi niet werken dus. "Wacht u dan maar even tot morgen"

Buiten het feit dat dit echt suckt is het ook nog gewoon belachelijk. Sinds wanneer moet je een internet lijn activeren? Wat is dit voor wazig gedoe?

En dat gechoogel met die facturen had ik ook trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

Daar ga ik ook eens goed naar kijken dan; ik heb net de mail binnengekregen met de eerste Telfort factuur, al heb ik verder geen veranderingen gemerkt.
Zo te zien aan de factuur (60 euro voor juli en augustus) is de prijs hetzelfde gebleven bij mij. Er worden wel netwerkkosten berekend, maar dat was bij Speedlinq ook al. Alles opgeteld komt er netjes 29,95 incl btw uit (en een paar cent voor de gesprekken die ik gevoerd heb).
Ik vind het wel raar dat er nu al afgeschreven wordt voor augustus. Juli is nog maar net begonnen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Netwerkkosten             01/07/2008−31/07/2008         € 7,98
Netwerkkosten             01/08/2008−31/08/2008         € 7,98
Telfort internet 20 Mb    01/07/2008−31/07/2008        € 13,02
Telfort internet 20 Mb    01/08/2008−31/08/2008        € 13,02
Telfort vast bellen       01/07/2008−31/07/2008         € 4,16
Telfort vast bellen       01/08/2008−31/08/2008         € 4,16
BTW                                                           € 9,58

totaal                                                       € 59,98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net overgegaan van Speedlinq naar Telfort met de installatie cd-rom, alles lijkt goed gegaan (kan gewoon internette). Echter mijn DC++ connecties (connecties time-out) doen het niet meer. Iemand hier ervaring mee en wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAVZ
Producten/Diensten Periode Bedrag (excl. BTW)
Netwerkkosten 01/07/2008-31/07/2008 € 7,98
Netwerkkosten 01/08/2008-31/08/2008 € 7,98

Telfort internet 6 Mb 01/07/2008-31/07/2008 € 16,81
Telfort internet 6 Mb 01/08/2008-31/08/2008 € 16,81

Telfort vast bellen 01/07/2008-31/07/2008 € 4,16
Telfort vast bellen 01/08/2008-31/08/2008 € 4,16

Totaal Telfort per maand € 34,45 incl BTW per maand ipv € 24,90 Speedlinq incl BTW
Komt door netwerk kosten voor dode lijn die men nu op grond van voorwaarden nu doorbelast.
Bij Speedlinq was men dit vergeten zegt men. Klopt volgens mij niet.
Was men vergeten (hoe bestaat het) Maar men vordert niet terug en excuses.
En bedankt he Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 17:17

Dav0s

Hr?

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:14:
Vandaag ineens internet weg hier.. 10 juli zouden ze het omzetten..laatste keer dat ik keek was een geen 10 juli.

Speedclinq DHCP server onbereikbaar voor mijn modem. Config opgelsagen, mongolen cdtje erin van telfort en kijken wat er gebeurd dan maar.. DSL link up, internet up! Nou ja zeg..het zal toch niet waar zijn?
Idd, het is ook niet waar.. de hele dag al geen internet. Helpdesk gebeld: "Meer dan 15 minuten wachttijd, spreek uw naam en telnr in"..oh ja..en niet voor mobiele telefoons!..."klak..tuut tuut tuut" Ja gvd waar moet ik anders mee bellen? Mn internetlijn die down is?

Later weer geprobeerd..blijkbaar was de wachttijd korter want ik kwam in de wacht. Ondertussen had ik al gezien dat ik een IP heb met 1.254.x.x. Vreemd? Dus dat doorgegeven aan die helpdesk dat ik een IP heb waar ik niet mee op internet kan.

"Ja dat klopt, u moet even uw internetbrowser openen en dan komt u vanzelf op de activatie pagina"

Ja dan gaat het dus echt jeuken he :( Alsof ik IE nog niet open gehad had, waarom zou ik nou bellen? "Oh dan moet u even naar http://1.254.254.253 surfen". Ik dacht eerst dat hij een geintje maakte, maar hij bleek serieus. Dan moest ik daar "activeren". Nou mooi niet werken dus. "Wacht u dan maar even tot morgen"

Buiten het feit dat dit echt suckt is het ook nog gewoon belachelijk. Sinds wanneer moet je een internet lijn activeren? Wat is dit voor wazig gedoe?

En dat gechoogel met die facturen had ik ook trouwens..
Om je Telfort verbinding te gebruiken moet je hem eenmalig activeren. Hiervoor moet je inderdaad naar 1.254.254.253. Telfort weet op deze manier dat ze de aansluiting op het juiste adres hebben opgeleverd.
Als het goed is zou je, als het modem goed is ingesteld en je verbinding met het modem goed is, via 1.254.254.253 op de activatiepagina moeten kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook IK ben de ongelukkige eigenaar van een internetverbinding die door telfrot is over genomen...

Ik cd geinstalleerd, je denkt internet te krijgen, krijg ik ineens "beperkte verbindingsmogelijkheid etc."

Het kutte is nu dat ik niet eens meer mijn speedtouch 780 IN kan komen laat staan hard resetten.
Hij reageert totaal niet op het knopje, ook een superharde reset (aanzetten terwijl je de reset knop ingedrukt houdt) werkt niet.

Ik had gelukkig mijn oude st546 nog liggen die erin gedaan installatie bij mijn ouders gedownload en nu werkt internet maar ik wil gewoon mijn draadloze 780 aan het werk zien.

Ik kan er dus met geen mogelijkheid inkomen lijkt wel (usb draadloos) alles geprobeerd...
192.168.1.254 werkt niet dan krijg ik compleet geen respons, het is dus ook geen wachtwoord dat ik niet weet.

Wie kan me hier helpen want ik vermoed dat die jongens van de klantenservice mij absoluut niet kunnen helpen, ze hebben gewoon mijn modem verkloot...

Zo ff mijn gal gespuid....wie kan me helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2008 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Wellicht staat ie nu in firmware upgrade modus en wellicht moet je dat even doen/proberen om hem vervolgens weer te kunnen benaderen......

Die super harde reset die jij doet (reset knop indrukken, dan pas power erop) zorgt er voor dat de ST in een upgrade modus komt. Als je nu via Speedtouch.nl even de laatste firmware download en er op zet zou ie weer te benaderen moeten zijn.

En wat je ook nog kunt proberen is de stroom middels het stekkertje er even af te halen. Typisch, maar heb ik ook eens gehad; knopje aan/uit hielp geen sikkepit, toen een keer de stekker eruit en toen deed ie et opeens weer wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
stefan52a schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:25:

Toch maar eens gebeld met speedlinq. 59,90 van 26/27 juni betrof de maanden mei en juni. en de 59,88 van 9 juli betrof de maanden juli en augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn omzetdatum van BBnet naar Telfort (internet, telefoon is al gedaan) is op 15 juli maar ik heb nog geen brief gekregen met de cd-rom.
De helpdesk kom ik niet door, de wachttijd is meer dan 15 minuten. Per instructie heb ik mijn nummer achtergelaten maar ik verwacht niet teruggebeld te worden (ik werk ook op een helpdesk, ik weet hoe dat gaat).

Mijn speedtouch (706) zou volgens de vorige brief compatibel zijn. Mijn vraag aan jullie is: staan er in die brief nog bepaalde gegevens die ik nodig zou hebben? De ISO die was geupload, is die ook geschikt voor mijn situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dav0s schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:48:
[...]

Om je Telfort verbinding te gebruiken moet je hem eenmalig activeren. Hiervoor moet je inderdaad naar 1.254.254.253. Telfort weet op deze manier dat ze de aansluiting op het juiste adres hebben opgeleverd.
Als het goed is zou je, als het modem goed is ingesteld en je verbinding met het modem goed is, via 1.254.254.253 op de activatiepagina moeten kunnen komen.
Dat 1.254.254.253 adres is de DNS server die mijn modem (ST780) heeft gekregen. Is niet te pingen laat staan een webpagina openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:48:
...........

Mijn speedtouch (706) zou volgens de vorige brief compatibel zijn. Mijn vraag aan jullie is: staan er in die brief nog bepaalde gegevens die ik nodig zou hebben? De ISO die was geupload, is die ook geschikt voor mijn situatie?
www.speedtouch.nl de website van de fabrikant van je modem!!
Configuratie wizard voor SpeedTouch 706(WL) en 706i(WL)
Download Configuratie Wizard voor firmware R6.x voor Windows (3.0 MB)
Deze wizard configureert de SpeedTouch 706(WL) of 706i(WL) voor vele Nederlandse netwerk configuraties (KPN, BBned, Tiscali, Versatel of Wanadoo) en voor een aantal VOIP providers. Bij voorkeur te gebruiken via een vaste Ethernet verbinding met de SpeedTouch.
Toepassing bij Vista vereist een gebruiker met Administrator rechten.
Vervolgens staan er evt. in de startpost van dit topic waardes/instellingen voor de verschillende netwerken.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk16383
  • Laatst online: 29-08-2020
oops ;-)

[ Voor 96% gewijzigd door Henk16383 op 10-07-2008 11:49 . Reden: ik had iets verkeerd begrepen, sorry ! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:23
stefan52a schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:23:
[...]

Toch maar eens gebeld met speedlinq. 59,90 van 26/27 juni betrof de maanden mei en juni. en de 59,88 van 9 juli betrof de maanden juli en augustus.
Ik heb hetzelfde. De facturen zijn wel verstuurd maar het bedrag is nooit afgeschreven. Was mij eigenlijk niet opgevallen maar de factuurnummers komen wel overeen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig zojuist de brief met cd-rom in de bus gekregen. Geen speciale instructies, alleen die cd-rom zelf. Voor de zekerheid heb ik maar dat IP adres opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:22
Meer mensen die 'netwerkkosten' erbij hebben gekregen die SL niet rekende...?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Is bij mij ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 16:46
Ik ben over naar het telfort netwerk. De bijleverde cdrom heb ik hiervoor gebruikt. Wel worden de settings van het modem teruggezet naar de default instellingen. Maar het werkte wel gelijk.

Een dag later heb ik via de telfort site een abo wijziging gedaan om 20MB te krijgen ipv 6MB (en wat goedkoper). Dit zou dan binnen 3 weken geregeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
stefan52a schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:23:
[...]

Klopt, bij mij is er in april en mei helemaal niets afgeschreven. Pas in juni zijn die twee facturen ingehaald. En nu dan de facturen voor juli en augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Doane schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:35:
Yep. Mocht ik gisteren ook opeens zien, tot mijn verbazing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

zx9r_mario schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:49:
Een dag later heb ik via de telfort site een abo wijziging gedaan om 20MB te krijgen ipv 6MB (en wat goedkoper). Dit zou dan binnen 3 weken geregeld worden.
Spannend. Toch eens kijken wat het €€-verschil is als ik over ben gezet, want ik heb nu ook nog een 6Mb lijn. Minder betalen voor meer speed klinkt als een aardige deal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Wat een prutsers daar bij SpeedLinq / Telfort!!!

Situatie:
Twee oude mensen (in de 80) die een ADSL verbinding hebben bij SpeedLinq met een SpeedTouch 570 Wireless.

Volgens een brief zou vandaag de internetverbinding overgezet worden, en er zou een CD worden gestuurd. Deze CD is dus niet geschikt voor de SpeedToch 570!!!

Nu zie ik net een mailtje van Telfort dat ze overgezet zijn, met een instructie voor het vervangen van de modem met een nieuwe uit het toegestuurde modem pakket.

1. Er is nooit een modem pakket ontvangen.
2. Er is nooit eerder over een modem pakket gesproken door Telfort
3. Hoe kun je deze mail nu lezen als je internet het niet meer doen.

Heb inmiddels Telfort via de website maar een mailtje gestuurd, maar het zal er wel op neerkomen dat er dus voor veel geld heen en weer gebeld mag worden, waarna er een modem à 70 euro besteld mag worden.

Daarnaast mag er ook een monteur langs gaan, of ik moet zelf lang gaan maar ik woon ook niet echt in de buurt wat dus naast veel tijd ook de nodige vervoerskosten met zich mee brengt.

Speedlinq/Telfort bedankt maar weer voor dit geloot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ten eerste kan ik me niet herinneren dat Speedlinq ooit een Speedtouch 570 geleverd heeft. Dus de garantie de ze geven dat je je modem niet hoeft te vervangen gaat in dit geval niet helemaal op omdat het modem (ST570) indertijd niet door Speedlinq geleverd is.

Ten tweede zou ik ze aanraden om meteen 'over te stappen' op het (20mbit) Telfort abo zelf. Hierbij kun je een nieuw modem kosteloos ontvangen (bruikleen). Dan kun je wellicht de ST570 als access point only inrichten zodat je nog steeds draadloos internetten kunnen. Als een draadje geen bezwaar is kun je beter alleen het std. Telfort/Zyxel basis modem gebruiken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

kaajee schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:07:
Ten eerste kan ik me niet herinneren dat Speedlinq ooit een Speedtouch 570 geleverd heeft. Dus de garantie de ze geven dat je je modem niet hoeft te vervangen gaat in dit geval niet helemaal op omdat het modem (ST570) indertijd niet door Speedlinq geleverd is.

Ten tweede zou ik ze aanraden om meteen 'over te stappen' op het (20mbit) Telfort abo zelf. Hierbij kun je een nieuw modem kosteloos ontvangen (bruikleen). Dan kun je wellicht de ST570 als access point only inrichten zodat je nog steeds draadloos internetten kunnen. Als een draadje geen bezwaar is kun je beter alleen het std. Telfort/Zyxel basis modem gebruiken......
Toch raar dat deze modem ooit wel door SpeedLinq uitgeleverd is als Draadloos ADSL modem bij het abonnement. Daarnaast vind ik het raar dat Telfort tegenstrijdige berichten rond stuurt, en iets over een CD en iets over een modem pakket.

Hopelijk heb ik vanavond tijd om Telfort te bellen om een oplossing te verzinnen daar ik niet gemakkelijk langs kan bij de mensen waar deze modem staat. En zelf zijn ze te oud om er iets van de begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Robinski schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:26:
[...]

Toch raar dat deze modem ooit wel door SpeedLinq uitgeleverd is als Draadloos ADSL modem bij het abonnement. Daarnaast vind ik het raar dat Telfort tegenstrijdige berichten rond stuurt, en iets over een CD en iets over een modem pakket.

Hopelijk heb ik vanavond tijd om Telfort te bellen om een oplossing te verzinnen daar ik niet gemakkelijk langs kan bij de mensen waar deze modem staat. En zelf zijn ze te oud om er iets van de begrijpen.
Tja zoals ik al zei, ik kan het me niet herinneren van die 570, maar goed ook daar is een configuratie wizard voor te halen bij Speedtouch. Alleen is de vraag hoe je die config wizard daar krijgt.........

Is een cd branden en opsturen geen optie? Dan zouden ze zelf alleen de wizard moeten draaien, kan jij ze daar doorheen loodsen.......
Install Wizard voor SpeedTouch 570/545 R4 i.c.m. SpeedTouch 110/120 adapters
Download Wireless Install Wizard R1.1 voor Windows 98/Me/2000/XP (14.2 MB)
Deze wizard installeert en configureert een volledig SpeedTouch draadloos (WiFi) ADSL systeem, bestaande uit SpeedTouch 570, 570i, 545 of 545i R4 (modellen met productnrs die beginnen met "DSL") in combinatie met één of meerdere SpeedTouch 110 of 120 adapters.
Wat doet de wizard ?
1. installatie van SpeedTouch 110/120 en aansluitend configuratie van SpeedTouch 570/545 R4
2. installatie van iedere extra SpeedTouch 110/120 voor verbinding met SpeedTouch 570/545 R4
(er is keuze uit configuraties voor KPN, BBned, Tiscali/BaByXL en Versatel)

Config wizard SpeedTouch 570/545 i.c.m. non-SpeedTouch draadloze adapters
Download Configuratie Wizard voor firmware R4.2 voor Windows (500 KB)
Deze wizard configureert de SpeedTouch 570, 570i, 545 of 545i R4 voor vele Nederlandse netwerk configuraties.
Toepassing bij Vista vereist een gebruiker met Administrator rechten.
(bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Vandaag een CDtje binnen en een schrijven dat ipv een harde datum mijn overzetting ROND die datum zal plaats vinden.
Klinkt een beetje apart met de verhalen van sommigen hier achterin het hoofd maar goed, ik houd lijn gewoon in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:52:
Wellicht staat ie nu in firmware upgrade modus en wellicht moet je dat even doen/proberen om hem vervolgens weer te kunnen benaderen......

Die super harde reset die jij doet (reset knop indrukken, dan pas power erop) zorgt er voor dat de ST in een upgrade modus komt. Als je nu via Speedtouch.nl even de laatste firmware download en er op zet zou ie weer te benaderen moeten zijn.

En wat je ook nog kunt proberen is de stroom middels het stekkertje er even af te halen. Typisch, maar heb ik ook eens gehad; knopje aan/uit hielp geen sikkepit, toen een keer de stekker eruit en toen deed ie et opeens weer wel......
Als ik de firmware download en opstart terwijl mijn modem in superhard reset staat vind ie hem nog steeds niet... Ik snap er echt niets van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impatïent
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-07 22:51
Blijf van de firmware dowload af van speedtouch.nl.
Dit is niet de goede versie voor Telfort/Speedlinq.
Ga gewoon naar de site van Telfort/Speedlinq en download daar de firmware en het werkt gewoon(C versie) en niet de laatste (6.2).
Gewoon op een usb opslaan en starten met de oude instellingen voor een Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
Ik heb nu internet+telefonie. Ik wil telefonie opzeggen. Maar op mijn telfort kan ik het abonnement niet wijzigen en via 0900-9596 kan ik geen optie vinden om op te zeggen. De helpdesk (die me verder hiermee niet wilde helpen) vertelde me om te kiezen voor optie 4; maar dat is mobiele telefonie. Hoe kan ik in hemelsnaam telefonie opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

impatïent schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:07:
Blijf van de firmware dowload af van speedtouch.nl.
Dit is niet de goede versie voor Telfort/Speedlinq.
Ga gewoon naar de site van Telfort/Speedlinq en download daar de firmware en het werkt gewoon(C versie) en niet de laatste (6.2).
Gewoon op een usb opslaan en starten met de oude instellingen voor een Bridge.
Dat is dus het grappige, als ik die firmware wil installeren wil ie nog steeds mijn modem zoeken om daarop de nieuwe firmware te installeren. Zover komt mijn modem dus niet... hij wordt niet gevonden door de setup, hoe ik hem ook aansluit: met UTP of USB in beide gevallen vindt de setup het modem niet.. Het lijkt wel alsof hij niet ver genoeg initialiseert.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 16:46
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:48:
[...]

Als ik de firmware download en opstart terwijl mijn modem in superhard reset staat vind ie hem nog steeds niet... Ik snap er echt niets van :(
De pc moet rechtstreeks aangesloten zijn op de speedtouch. Met een switch ertussen kon ik de firmware niet updaten. Nadat ik de pc rechtstreeks had aangesloten op de speedtouch werkte de update tool wel ineens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netwerkkosten heb ik bij Telfort niet gefactureerd gekregen, waarschijnlijk omdat ik een KPN Belbudget abonnement heb (handig, zo'n reserve telefoonlijn voor als je VOIP problemen hebt).
Ik kreeg vandaag de volgende email:
BELANGRIJKE AANVULLING op ontvangen cd-rom
Als u na de installatie van de cd-rom geen e-mail meer binnen kunt halen, niet meer bij beveiligde websites (https://) kunt of niet meer kunt ftp-en, dan kunt u de modeminstellingen zelf corrigeren, door via deze link de instellingen te overschrijven.
Als u het bestand ziet, kiest u voor ‘uitvoeren’ om de instellingen in het modem te wijzigen. Mocht u beveiligingswaarschuwingen krijgen, dient u te kiezen voor ‘ toestaan’.

Indien u gebruik maakt van een draadloos modem, dient u het modem eerst bedraad aan te sluiten aan uw computer met de bijgeleverde kabel. Uw modem hoeft niet verbonden te zijn met het internet als u het bestand gaat uit voeren. Kies hiervoor om het bestand op uw bureaublad op te slaan zodat u het op een later tijdstip kan uitvoeren.

Vast bellen
Maakt u gebruik van vast bellen via internet, houdt dan uw vast bellen gegevens bij de hand, deze worden u gevraagd in te vullen. Mocht u niet meer in het bezit zijn van uw gebruikersnaam en wachtwoord van vast bellen, dan kunt u uw toegangscode opnieuw instellen via http://internet.telfort.nl/telefonie/settings.html

Klantenservice Telfort
De link in kwestie is http://ftp.telfort.nl/firewallfix.exe

Ik moet zeggen dat Telfort een stuk pro-actiever is dan Speedlinq door bekende problemen op hun site te zetten met een mogelijke fix. Dat was bij Speedlinq niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
stefan52a schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:29:
Ik heb nu internet+telefonie. Ik wil telefonie opzeggen. Maar op mijn telfort kan ik het abonnement niet wijzigen en via 0900-9596 kan ik geen optie vinden om op te zeggen. De helpdesk (die me verder hiermee niet wilde helpen) vertelde me om te kiezen voor optie 4; maar dat is mobiele telefonie. Hoe kan ik in hemelsnaam telefonie opzeggen?
Blijkt optie 1 gevolgd door 4 te zijn in het telfort helpdesk systeem. Betreffende medewerkster verbind je, omdat je in migratie van speedlinq naar telfort zit, door met speedlinq opzegdame, die vervolgens verwijst naar speedlinq website alwaar een formulier aanwezig is om aanvullende diensten te be-eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zx9r_mario schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:38:
[...]

De pc moet rechtstreeks aangesloten zijn op de speedtouch. Met een switch ertussen kon ik de firmware niet updaten. Nadat ik de pc rechtstreeks had aangesloten op de speedtouch werkte de update tool wel ineens
Yep dat is bij mij ook het geval. Een korte gele utp kabel heb ik vanaf mijn pc rechtstreeks in mijn speedtouch zitten. Toch blijft ie ongevonden. Erg vreemd. Ik heb op dit moment ook contact met de hlepdesk van speedtouch zelf. Wellicht dat zij me verder kunnen helpen maar ik vermoed echt dat dit modem de prullenbak ik kan. Die kosten verhaal ik dan 100% op TelfRot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo..net mn abbo opgezegd. Ben er helemaal klaar mee met die goedkope ISP's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarkynion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-11-2022
Telfort/Speedlinq gaat er binnenkort ook bij mij uit.. kl$t# provider.. Voip valt regelmatig compleet weg.. Helpdesk verteld niet meer dan je moet de modem resetten etc.. en dan ook nog eens een factuur sturen voor twee maanden met daarin gelijk een tariefswijziging... ik heb het helemaal gehad met die prutsers daar..

Ik stap over naar XS4all in de hoop dat het daar wel iets beter gaat.. De aanvraag is de deur uit..

Nooit meer telfort/speedlinq..

Het maakt niet uit hoe hard je werkt, we zijn allen gelijk bij de 65 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Nu online
Mij viel dit ook op bij de factuur. Zijn er al mensen die hierover contact hebben gehad met Telfort? We toch weer voor een tientje per maand genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Grutjes wat een onvrede toch. :X

Ik kreeg bij mijn speedlinq aanmelding de netwerkkosten terug voor de linesharing van KPN, kreeg na 2 maanden 120 euro teruggestort. Dus dat tientje zat bij mij al op de factuur en nog steeds kloppen de rekeningen bij mij, ook al zijn het nu telfort rekeningen.
Misschien eens je contracten nakijken ipv gelijk zitten te schelden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die "netwerkkosten" die op de factuur staan, werden bij speedlinq als "Killed-voice toeslag" gerekend, heb net de factuur nagelopen en ik kom precies op hetzelfde maandbedrag uit als wat ik bij speedlinq voor 20 Mbit + speedlinq bellen had, namelijk € 29,95 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LCD_viewer schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:45:
Grutjes wat een onvrede toch. :X

Ik kreeg bij mijn speedlinq aanmelding de netwerkkosten terug voor de linesharing van KPN, kreeg na 2 maanden 120 euro teruggestort. Dus dat tientje zat bij mij al op de factuur en nog steeds kloppen de rekeningen bij mij, ook al zijn het nu telfort rekeningen.
Misschien eens je contracten nakijken ipv gelijk zitten te schelden. ;)
Ik snap niet dat mensen nog positief kunnen zijn over Telfort. Ik heb het ondertussen ook helemaal gehad met die mensen.

7 juli / 8 juli overzetting, nu is het 14 juli en nog steeds geen verbinding. Diverse malen gebeld naar de helpdesk die zeggen dat ze nog steeds aan het overzetten zijn terwijl iedereen om mij heen verbinding heeft 8)7 . Hoe lang het nog duurt, ja meneer weten we niet. Ook al heb ik geen verbinding ik ben deze maand al 20 euro kwijt aan telefoontjes naar de helpdesk. Werkelijk schandalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:20:
[...]

Ik snap niet dat mensen nog positief kunnen zijn over Telfort. Ik heb het ondertussen ook helemaal gehad met die mensen.
.........
Nou wat dacht je van al die duizenden aansluitingen (waaronder die van mij) waar geen problemen mee zijn?

Wat hier aan problemen genoemd wordt is maar een heel klein gedeelte hoor, neem dat van mij aan. Doet niets af aan het feit dat ook die problemen serieus genomen moeten worden en opgelost moeten worden, maar denk nou niet dat het alleen maar ellende is. Ik schat dat minder dan 5% problemen geeft......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:41:
[...]

Nou wat dacht je van al die duizenden aansluitingen (waaronder die van mij) waar geen problemen mee zijn?

Wat hier aan problemen genoemd wordt is maar een heel klein gedeelte hoor, neem dat van mij aan. Doet niets af aan het feit dat ook die problemen serieus genomen moeten worden en opgelost moeten worden, maar denk nou niet dat het alleen maar ellende is. Ik schat dat minder dan 5% problemen geeft......
Tuurlijk ben het met je eens dat er veel aansluitingen zijn en dat waarschijnlijk maar een klein deel niet werkt maar de support voor de mensen die een niet werkende aansluiting hebben is ronduit belabberd. Dat is waar het nu om gaat. Ik vraag met toch al vaak af hoeveel ze eigenlijk weten bij zo'n helpdesk. Bij @home werkte mijn internet na een tijd ook niet meer. Heb toen meerdere malen soms zelfs meer dan een half uur aan de lijn met ze gezeten. Uiteindelijk zeiden ze dat het aan mijn apparatuur lag. Toen ben ik daar opgestapt en overgegaan op speedlinq wat wel meteen werkte met mijn volgens @home niet functioneerende apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook helemaal niet gelukkig ben met de overgang naar Telfort. Ik was toevallig 1 van die tevreden klanten bij Speedlinq. Het was in ieder geval zeer voordelig en als je zelf een beetje handig was en alles aan de gang had was je voor weinig klaar.

Ten eerste heb ik nu bij Telfort constant problemen met VOIP, Het is gewoon regelmatig een tijdje uit de lucht, en dan ook zo maar weer ok. Dus is mijn vrouw constant pissig dat ze niet met haar moeder kan bellen :(

Maar buiten dat krijg ik nu dus ineens ook ineens die zogenaamde Netwerkkosten, die onterecht worden gefactureerd. Absoluut niet terecht wat in alle communicatie staat dat je niet meer gaat betalen door de overgang, wat bij mij dus nu wel zo is en wel bijna 40% meer. (nu 34,45 ipv 24,95 per maand). Ik had een Kpn 6Mb abonnementje bij speedlinq (max snelheid bij ons) en daar stond destijds in dat dit incl. kale lijn was (ik zat al een paar jaar bij SL), dus dat verhaal dat het eigenlijk altijd al gefactureerd had moeten worden door SL is bij mij zeker niet van toepassing. Het lullige is alleen dat ik verwacht dat het weer een hele hoop gedoe is, met veel brieven, mailtjes en gezeik, waar ik helemaal niet op zit te wachten en waarvan de uitkomst ook nog maar afwachten is. Bovendien ga je voor zoiets denk ik ook niet de rechtsbijstand inschakelen. Maar goed, laat ik ze niet veroordelen voordat ze gereageerd hebben, maar als ze niet mee willen werken dan stap ik maar over naar een ander. (nog suggesties voor betaalbare providers op een KPN lijn met een stabiele VOIP verbinding??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke firmware is de laatste voor de speedtouch 716WL geschikt voor speedlinq/telfort...ook voor bellen dus?

Heb er nu versie 6.1.7.2 opstaan....maar bellen met iemand met ook telfortabonnement werkt niet goed....ik hoor haar wel maar zij mij niet als we met elkaar bellen via voip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:09:
Welke firmware is de laatste voor de speedtouch 716WL geschikt voor speedlinq/telfort...ook voor bellen dus?

Heb er nu versie 6.1.7.2 opstaan....maar bellen met iemand met ook telfortabonnement werkt niet goed....ik hoor haar wel maar zij mij niet als we met elkaar bellen via voip
http://www.speedtouch.nl/software.html#716

Die firmware met de bijbehorende config wizard downloaden

In de wizard "Providers met RFC1493 verbinding" kiezen en dan "router met telefonie" in de rechterkolom, de rest van de stappen in de wizard spreken voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt Inty ;)
Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste