[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste
Acties:
  • 115.978 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
LCD_viewer schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:40:
Voor alle details en wat FAQ : http://klantenservice.int...eedlinq-naar-Telfort.aspx

[...]

Overstappen moet dus wel kunnen. :*)

Denk niet dat de lijn boven de 8 Mbit kan komen vanwege de afstand tot de centrale maarja, er zijn genoeg mogelijkheden om het modem te tweaken en op een bepaalde snelheid te laten intrainen.
Heb ook die brief gekregen en geprobeerd om via mijntelfort mijn abonnement te wijzigen. Maar inloggen lukt wel en kan alle gegevens van mijn abonnement zien. Maar als ik wil inloggen, wat moet als je je abonnement wil wijzigen, dan werkt de gegeven combinatie van username en wachtwoord steeds niet.
Navraag bij de helpdesk levert op dat men de migratie van bbned naar telfort nog niet afgerond heeft. Met sprak over binnen een maand ongeveer.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
wouter1971 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:37:
[...]

Heb ook die brief gekregen en geprobeerd om via mijntelfort mijn abonnement te wijzigen. Maar inloggen lukt wel en kan alle gegevens van mijn abonnement zien. Maar als ik wil inloggen, wat moet als je je abonnement wil wijzigen, dan werkt de gegeven combinatie van username en wachtwoord steeds niet.
Navraag bij de helpdesk levert op dat men de migratie van bbned naar telfort nog niet afgerond heeft. Met sprak over binnen een maand ongeveer.
Rekeningen, gegevens en mail kun je allemaal via telfort nu benaderen. Je hebt alleen nog geen telfort rekeningen gehad.

En die wijziging kan pas als je echt bij telfort zit, dus na de migratie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Abcoude geen internet. Voor't modem is alles ok (DSL, ATM en internet) maar surfen gaat niet.... Wellicht een DNS probleem?
/Edit: hmm, vreemd, werkt nu ineens weer... Nieuwste firmware maar eens flashen. Gebruik toch geen telefonie via de speedtouch, en vind het wel erg lastig dat je niet vanuit Vista in de setup kan komen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het viel me gisteren op dat ik ineens allemaal gegevens mis in mijn modem?
Afbeeldingslocatie: http://haargel.nl/noip.jpg

Na reboot van me modem waren de gegevens gisteren weer terug.
Vanmorgen zag ik echter dat de info weer weg was?

Het heeft voor de rest geen impact op m'n verbinding maar ben toch benieuwd of er meer mensen zijn met een dergelijke storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Gelukkig is mijn verbinding er afgelopen nacht, als vanouds, weer binnen twee dagen even uitgeknald om enkele minuten later weer online te komen. Ik was even bang dat ze dat gefixed hadden. :/

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had echt bijna een maand lang geen telefoon. Vandaag beetje bezig mee geweest en opeens deed die het. Weet iemand wanneer speedlinq echt niet meer bestaat want ik heb nog niks van telfort gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2021

Paul_K

su

Weet iemand wanneer speedlinq echt niet meer bestaat want ik heb nog niks van telfort gekregen.
Volgens mij is de overgang een heel eind compleet, zijn ze bezig met iedereen over te zetten naar hun eigen systeem. Ik de de brief ook gehad. Kan inloggen op telfort.nl en zo, en zou binnenkort info krijgen het aangepaste inbel/inlog-gebeuren voor internet (de telefoon staat goed, volgens hun en kan zo blijven).
Ik merkte een verschil met telefoneren sinds het weer werkt (een goeie week): mijn vriendin ziet opeens mijn nummer op haar telefoon als ik haar bel. Onder het SL regime werkte dat niet. Er lijkt dus verbetering in de lucht te zitten. De kwaliteit van het telefoongeluid is ook verbeterd.
N.b.: voor speedtouch 716 users: volgens de brief is het modem gewoon geschikt voor gebruik bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Aangezien hopelijk binnenkort overstap op telfort, met mijn speedlinq zat ik even te denken hoe het ook alweer zat met dat modem.
Ik heb bijbetaald voor een speedtouch 780 wireless modem, is deze nou eigendom van SP/ Telfort of van mij.
Ik geloof het laatste maar heb geen zin daar later achter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Copperjet is echt van mij. Heb er destijds 69 euro voor betaald (meen ik), die ik dan via zo'n kortingsvoucher teruggekregen heb. Dit was in 2006. Ik kan me niet voorstellen dat ze later op bruikleen overgegaan zouden zijn, maar dit weet ik niet zeker. Telfort heeft dit tenslotte ook later gewijzigd...

Ik vraag me trouwens af wat zo'n provider moet met al die oude modems, zeker als ze de boel vervangen omdat het oude modem niet meer werkt met de nieuwe techniek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51

ST10©DE

Dus.............

Als ik mijn abbo wil wijzigen bij Telfort komt er de volgende melding:
Melding
Helaas kunnen we uw verzoek voor het wijzigingen van uw abonnement hier niet in behandeling nemen. Neem voor het wijzigen van uw abonnement contact op met de klantenservice op telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30 p/min).
Is er iemand die zijn abbo al wel heeft kunnen wijzigen?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
P. Mekes schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:05:
Als ik mijn abbo wil wijzigen bij Telfort komt er de volgende melding:

[...]

Is er iemand die zijn abbo al wel heeft kunnen wijzigen?
Ja hoor, meteen nadat ik de brief had ontvangen dat ik over was op Telfort (ipv SL).

Heb jij die brief al wel ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er schijnt op het moment een storing te zijn bij Telfort, die volgens verhalen van gebruikers in ieder geval betrekking lijkt te hebben op de activatie pagina's, de postcode check en het wijzigen van het VOIP wachtwoord. Ik sluit niet uit dat het wijzigen van je abonnement hier ook mee te maken zou kunnen hebben.

Zie ook: http://gathering.tweakers...ist_messages/1294045/last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik ben genaaid door Speedlinq doordat men is overgegaan op het netwerk van Tiscali Wholesales a.k.a KPN heb ik super slecht verbinding van 45kb en tevens heb ik de brief nog steeds niet ontvangen om de instellingen te bewerkstelligen.......IK WEET NU AL DAT IK HET ABONNMENT GA OPZEGGEN :( :( .....ik moet niks hebben van KPN deze wettelijke, witte (legaal) en beschermde kaal plukkerij bedrijf heb ik niks mee te schaften :( . Is al erg dat ik een budget abonnement heb voor mijn telefonie, maar ik ga naar BBned en als ik nog goedkoper kan naar een ander bedrijf. Ja ik wil af van mijn Bel Budget abonnement is toch van de zotte dat je 11 Euro moet betalen voor niks en allemaal excl. BTW :(

Op zouten met dat KPN gebeuren goed gekeude geldklopperij op lichterij van het eerste uur. Basta geen KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
.............En bedankt voor deze zinnige bijdrage aan de discussie..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:10:
.............En bedankt voor deze zinnige bijdrage aan de discussie..............
Jij hebt lekker praten, jij hebt de brief al binnen gekregen; ik zat op een heel betrouwbare BBned netwerk. Nu moet ik overgaan op het Tiscali Wholesale netwerk en ik moet je even erop wijzen dat ik al eerder op die Wholesale netwerk zat en dat viel bar en boos tegen. Dus ik weet drommels goed waar ik het over heb.

Drommels en nog eens drommels dat ik uberhaupt voor Speedlinq een jaar gelden heb gekozen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51

ST10©DE

Dus.............

kaajee schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:07:
[...]

Ja hoor, meteen nadat ik de brief had ontvangen dat ik over was op Telfort (ipv SL).

Heb jij die brief al wel ontvangen?
Yep, die brief heb ik vorige week ontvangen. Vanaf 21 mei zou ik helemaal over zijn. Inloggen op Telfort lukt dus wel, alleen het wijzigen van mijn abbo dus niet. Vreemd dus?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:21:
Het viel me gisteren op dat ik ineens allemaal gegevens mis in mijn modem?
[afbeelding]

Na reboot van me modem waren de gegevens gisteren weer terug.
Vanmorgen zag ik echter dat de info weer weg was?

Het heeft voor de rest geen impact op m'n verbinding maar ben toch benieuwd of er meer mensen zijn met een dergelijke storing?
Hoe kom je aan een ingestelde MTU van 1492? Dat is best apart...

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:25
Ik heb uiteindelijk de oplossing gevonden in een nieuwe configuratietool:
http://speedlinq.nl/beterbellen.exe

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 13:53
Blegh. ook beetje belachelijk. doe je de postcode check op speedlinq (jaartje geleden) staat er max 20 mbit. Dat abbonement bestel je, haal je er net 11 mbit uit en een lijn die er steeds uit knalt. Bel je er over word je nog eens 3 mbit naar beneden gehaald dus zit ik op een 8 mbit lijn. Wat maar met 800 kb gaat ipv de 20 mbit. Ik had wel verwacht dat het wat lager zou liggen maar zoveel?. nu het ook is overgestapt nara telfort staat er ook dat ik max 15 mbit maar op mijn locatie kan hebben. beetje krom vind ik zelf.

iemand tips?

Weet toevallig ook iemand hoe snel het momenteel eigenlijk gaat met glasvezel aanleg?

Plaats: Oldenzaal

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wordt het spannend (nouja, over 2 weken dus):

"Hierbij bevestigen wij dat uw huidige Speedlinq internetabonnement met sp-nummer 'spXXXXXX@telfort.nl' per 11 juni 2008 omgezet wordt naar het Telfort netwerk.

U zult in de loop van die dag geen internetverbinding meer hebben en dat is voor u het teken dat de omzetting afrond is. Dat is het moment waarop u uw nieuwe modem kunt installeren. Gebruik hiervoor de Installatiehulp die bijgesloten was in onze eerdere brief."

Nog geen brief met installatiehulp gezien, alleen die met de inloggegevens, maar vooruit... Als ik tegen die tijd het modem maar heb, ga ik er vast wel uitkomen. Zit overigens op BBNed, dan zal er techinisch iets meer om te zetten zijn dan op KPN of BabyXL.
Zoals ik het begrepen heb, zou het pas na deze omzetting mogelijk zijn om over te stappen naar het Telfort 20Mb abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:37:
[...]

Hoe kom je aan een ingestelde MTU van 1492? Dat is best apart...
Dat staat gewoon zo in me config.
Als ik die backup zie ik het volgende terugkomen:

[ ip.ini ]
ifconfig intf=loop mtu=1492 group=local linksensing=off
ifconfig intf=eth0 mtu=1492 group=lan linksensing=off
ifconfig intf=ETHoA_1 mtu=1492 group=wan linksensing=off

Wat zou het volgens jou moeten zijn dan ?
En ik heb nu nog steeds dezelfde "storing", dat de gegevens missen na reboot van modem zijn ze weer terug en internet werk in principe gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 10:21
Ik heb 4 weken geleden verhuizing schriftelijk doorgegeven aan speedlinq, alleen nog niks vernomen (verhuisverzoek per 1 juni 2008) hoe lang gaat dat duren bij speedlinqapen?
Zie bui al hangen dat ik na verhuizing eerste maanden nog internetloos zal zijn
(werkelijke verhuizing zal pas half juni ofzo zijn)

[ Voor 9% gewijzigd door Justin2000 op 28-05-2008 21:39 ]

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Hebben meer mensen mail problemen bij speedlinq ?

Een vriend van mij zit bij speedlinq, hij kon zelf geen mail meer sturen via mail.speedlinq.nl, dit heb ik hem laten veranderen in smtp.telfort.nl en dat werkt nu weer.

Ik kan hem echter nog steeds geen mail sturen (sinds 21mei) , ik krijg dan:

----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <xxx@yyy.speedlinq.nl>
(reason: 550 Relay not permitted.)

----- Transcript of session follows ----- ... while talking to splnq-mx.migratie.telfort.nl.:
>>> DATA
<<< 550 Relay not permitted.
550 5.1.1 <xxx@yyy.speedlinq.nl>... User unknown <<< 503 valid RCPT command must precede DATA

Via multikabel precies dezelfde foutmelding, maar via gmail komt de mail wel aan.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Justin: ik denk niet dat er nog veel speedlinqapen zijn, zo tegen het eind van de migratie naar Telfort. Hoe lang het nog gaat duren, kan niemand hier je vertellen, vrees ik. Vanwege diezelfde migratie...

@gjs: werkt spXXXXXX@telfort.nl wel? Ik heb hier geen problemen, maar ik heb het speedlinq adres ook alsmede de mailservers meteen verbannen, toen bleek dat alles netjes in mijn telfort box bezorgd werd en ik die ook met pop3 leeg kon trekken. Testmail naar speedlinq komt overigens gewoon aan (in de telfort box).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb nog nooit mail kunnen verzenden via mail.speedlinq.nl ; wel via mail.yyy.speedlinq.nl (dat werkt momenteel nog steeds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjs schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:55:
Hebben meer mensen mail problemen bij speedlinq ?

Een vriend van mij zit bij speedlinq, hij kon zelf geen mail meer sturen via mail.speedlinq.nl, dit heb ik hem laten veranderen in smtp.telfort.nl en dat werkt nu weer.

Ik kan hem echter nog steeds geen mail sturen (sinds 21mei) , ik krijg dan:

----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <xxx@yyy.speedlinq.nl>
(reason: 550 Relay not permitted.)

----- Transcript of session follows ----- ... while talking to splnq-mx.migratie.telfort.nl.:
>>> DATA
<<< 550 Relay not permitted.
550 5.1.1 <xxx@yyy.speedlinq.nl>... User unknown <<< 503 valid RCPT command must precede DATA

Via multikabel precies dezelfde foutmelding, maar via gmail komt de mail wel aan.
Ja hiero ook zelfs met mail versturen ik heb deze aanpassing gedaan voor het verstuurprobleem.

Probleem: U krijgt de melding "503 valid RCPT command must precede DATA"

Dit probleem wordt meestal veroorzaakt door authenticatie problemen. U kunt bij onze servers op 2 manieren authenticeren:

1) Door in te loggen op de SMTP server. Dit kunt u doen door de optie 'Deze server vereist verificatie' aan te zetten in uw e-mail programma. ( standaard )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

pven schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 08:13:
Ik heb nog nooit mail kunnen verzenden via mail.speedlinq.nl ; wel via mail.yyy.speedlinq.nl (dat werkt momenteel nog steeds).
Heeft bij hem dus tot vorige week zonder problemen gewerkt.
De helpdesk adviseert om een telfort adres aan te maken, maarja dat lost de bereikbaarheids problemen van het speedlinq mailaccount natuurlijk niet op.

[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 29-05-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door gjs op 29-05-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allen , ikzelf heb ook al sinds de invoering van telfort mail ipv speedlinq problemen.
als ik mezelf een email stuur dan komt deze vaak (onduidelijk wanneer wel of niet) aan. In de verzendende mailbox krijg ik dan een foutmelding terug :
all relevant MX records point to non-existent hosts or (invalidly) to
IP addresses

iemand tips, want de helpdesk helpt niet..... ben bijna radeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat dit over je Speedlinq adres? Zo ja, dan is de enige tip die ik kan geven: niet meer gebruiken. Als je Telfort adres al werkt, kun je die in gebruik nemen en anders gmail ofzo. Het verbaast me niet dat de helpdesk niet helpt. Onterecht trouwens, want overal wordt geroepen dat je dezelfde e-mail adressen kunt blijven gebruiken, dus mogen ze er ook wel wat moeite in steken om ervoor te zorgen dat het ook echt zo is. Maar ik persoonlijk zou het niet de moeite waard vinden om me daar druk over te maken (en al helemaal niet voor 70 ct per minuut...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Vraag verhuizing / overstap naar Telfort internet:

Dit is de situatie: Ik gebruik mijn Speedlinq verbinding niet meer omdat ik bij mijn vriendin ben ingetrokken (nu helft van mijn SL snelheid :') ) en binnen enige maanden zullen wij verhuizen.

Nu lijkt mij het volgende het beste: Ik zeg mijn SL nu op (opzegtermijn na een jaar is een maand) en vraag vervolgens voor Telfort internet met vast bellen op het nieuwe adres.

Nu is mijn vraag: is dit inderdaad het voordeligste? Ik kan niets vinden over aansluitkosten bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wow, een mail met een aankondiging:
Geachte abonnee,

Als gevolg van de storing op ons netwerk de afgelopen week, zal onze netwerkleverancier de komende weken in het weekend onderhoudswerkzaamheden uitvoeren om dergelijke storingen in de toekomst te voorkomen. Op http://www.speedlinq.nl vindt u een actueel overzicht van data en tijdstippen waarop de werkzaamheden plaatsvinden.

Helaas kunnen wij niet voorkomen dat er tijdens deze werkzaamheden enkele kortere onderbrekingen plaats zullen vinden in uw internet- en, indien van toepassing, vast bellen verbinding. Onze excuses voor de overlast.

Ondervindt u na afronding van deze werkzaamheden toch nog problemen met uw internet- of vast bellen verbinding dan raden wij u aan om uw modem uit te schakelen en na 20 seconden weer in te schakelen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepie, nieuw modem (ZyXEL) en installatie instructies ontvangen! Da's in ieder geval ruim op tijd. Nu maar wachten tot ik 'in de loop van de dag geen verbinding meer zal hebben'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Beste mensen,

Ik heb gister 30 min met die helpdesk gebelt van speedlinq.. -.- En wat kwam eruit dat ik mijn splitter er weer tussen moest doen, en als het dan nog aan hield dat er een ticket word verzonden. Maar nu heb ik dat DMT tooltje gedownload en ik zie een enorme piek ergens op de lijn. kan dit te maken hebben met de kwaliteit van de lijn?

(ze hebben me al op 8mbit gezet)

Probleem:
Soms als telefoon word opgenomen knalt hele verbinding eruit, of telefoon werkt gewoon niet. Af en toe ook slechte download snelheden, met pieken en dalen.

Zie hier:

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 16:34:18
Modulatie: G.992.3 Annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.999
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 697,72 / 9,98
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,0 / 26,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 9,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 75 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 109 / 113
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 347 / 61

Afbeeldingslocatie: http://img45.imageshack.us/img45/9508/storingju6.th.jpg

edit//
Heb even dia DMT tool verbinding op ADSL 1 gezet. nu is breedbante 1024 / 8000 precies..
Modulatie is nu ook G992.1 annex a.

Ook is er iets veranderd in grafiek,
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/1327/storing2zm6.th.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Xentor op 31-05-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ok dan, ik wil bij Speedlinq / Telfort netjes gaan melden dat ze de afgelopen maanden niets bij me af hebben geschreven. Uiteraard ga ik daar geen 70 cent per minuut voor betalen.

Heeft iemand een email-adres of een normaal adres voor me waar ik dit kan melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
pven schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:11:
Ok dan, ik wil bij Speedlinq / Telfort netjes gaan melden dat ze de afgelopen maanden niets bij me af hebben geschreven. Uiteraard ga ik daar geen 70 cent per minuut voor betalen.

Heeft iemand een email-adres of een normaal adres voor me waar ik dit kan melden?
Volgens de brief die ik ontving wordt er in mei niets afgeschreven en wordt er in juni een hoger bedrag dan normaal geincasseerd dit omdat ze de administraties bij elkaar onderbrengen... of zoiets.

Maar als jij al langer een betalingsprobleem hebt, tja vul een formulier in op de site, bellen helpt toch niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Na 3 maanden geen abonnement meer te hebben staan mijn Speedlinq email-adres en homepage nog steeds actief!

Alleen kan ik niet meer FTP-en naar mijn homepage site omdat mijn FTP-programma zegt dat ik per se via het FreeSurf domein moet komen.

Weet iemand hier een workaround voor? Kan ik met een analoog modem o.i.d. misschien inbellen op het FreeSurf netwerk?

[ Voor 4% gewijzigd door Volkert op 01-06-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:11:

Waarom zou je dat überhaupt doen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:52:
[...]

Waarom zou je dat überhaupt doen ? :P
Omdat ze er toch wel achter komen. Is het dit jaar niet, dan is het wel volgend jaar. :)

Ik ga naar formulieren op de site kijken. Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:23
In Bourtange sinds 23:30 op 1 juni:
DHCP-server wordt gecontacteerd...

Laten we hopen dat het deze keer geen 3-4 dagen duurt :)

23:49: Weer up...

[ Voor 7% gewijzigd door HeldereM op 01-06-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, hier in Poeldijk(Westland) 0174 sinds een paar minuten ook geen ip-adres meer.
Soortgelijke storing als dat er eerder was.

"Gelukkig" was dit te verwachten.
Op de site bij Speedlinq, staat daadwerkelijk informatie..................... (werd wel eens tijd voor wat meer transparantie ;)
Hieronder kunt u zien op welke dagen en tijdstippen het onderhoud gepland staat:
Vrijdag 30 mei 2008 tussen 23.00 en 07.00
Zaterdag 31 mei 2008 tussen 23.00 en 08.00
Zondag 1 juni 2008 tussen 23.00 en 07.00

Dus ik ga morgen wel weer internetten via me eigen lijn >:)

Edit: 23:53 hier ook weer up :)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk16383
  • Laatst online: 29-08-2020
@Xentor: wat voor modem en abonnementssoort gebruik je ?, hoe ziet het "eruitknallen van de hele verbinding" eruit ? Was dat ook de reden voor het begrenzen op 8Mbps ?

De te bereiken snelheid is een functie van de afstand tot de telefooncentrale (de tooltjes geven ook maar een schatting van de te bereiken snelheid en zijn maar zo goed als de gegevens waarmee ze gevoed worden), en de lijnkwaliteit speelt ook een rol.

[ Voor 43% gewijzigd door Henk16383 op 03-06-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik heb nog geen brief gekregen over de overgang....?

ik wacht er al sinds begin april op, omdat ik een sneller abbonement wil, maar er wordt geadviseerd te wachten tot ik naar telfort ben overgezet....pffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft u nog geen brief met uw nieuwe gebruiksgegevens ontvangen?Speedlinq en Telfort zijn druk bezig met de technische voorbereidingen voor de migratie. Speedlinq levert internet via verschillende netwerken. De migratie wordt in delen, per netwerk, uitgevoerd. Op dit moment is de migratie van klanten die gebruik maakten van het Tiscali netwerk reeds afgerond. Deze klanten zijn geinformeerd en maken inmiddels gebruik van het Telfort internet netwerk.
In mei 2008 gaat de migratie van de klanten die gebruik maken van het BBned netwerk van start. Deze migratie zal lopen van half mei tot eind juli. Uiteraard wordt u hierover tijdig geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan nu niet bellen (@telfort/speedlinq) Boxtel, reboot modem helpt niet en hij meld wel goed aan bij tel.telefoniedienst.nl. Kiestoon nummer draaien hierna geen toon meer :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eperon schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:23:
ik heb nog geen brief gekregen over de overgang....?

ik wacht er al sinds begin april op, omdat ik een sneller abbonement wil, maar er wordt geadviseerd te wachten tot ik naar telfort ben overgezet....pffffff
Ik wordt er ook verdrietig van. Van de telfort helpdesk (27-5):
De planning is dat alle abonnementen halverwege juni over zijn, hierna ontvant u per post de gegevens waarmee u in kunt loggen op de site van Telfort, hier kunt u dan uw abonnement wijzigen.
Ik heb een lijn via KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem.
Postcode 6641

kan niet bellen en niet gebeld worden. :(
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:25:
Kan nu niet bellen (@telfort/speedlinq) Boxtel, reboot modem helpt niet en hij meld wel goed aan bij tel.telefoniedienst.nl. Kiestoon nummer draaien hierna geen toon meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Het moet niet gekker worden eerst vrijdag een mailtje dat ze gingen werken.

En nu op de website telfort een mededeling dat er storing is op de voip....

Komt het nog steeds slecht uit want ik moet een telefoontje plegen maar alla ze vermelden het tenminste.

ohja het linkje http://klantenservice.int...l/manual.aspx?nodeid=8388

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 15:49
Ik heb sinds maandag geen dsl signaal meer. Er schijnen volgens de helpdesk meer bbned klanten "per ongeluk" afgesloten te zijn. Ik heb vandaag wel een brief gehad dat mijn lijn 27 juni naar telfort gemigreerd wordt...
Iemand een idee hoe lang zo'n geintje duurt om opnieuw aangesloten te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Ook bij 0485 (via BBNed) als kengetal begint het gedonder. Sinds gisteravond geen telefoon, enkel in-gesprek toon. Zou het zin hebben om de helpdesk te bellen? Internet doet het nog wel. Gelukkig. Ik heb de laatste 2 maanden het gevoel dat ik vaker niet dan wel kan bellen c.q. gebeld worden...

Edit: Het advies was om 'beterbellen' nog maar eens te installeren. Ondanks dat er niks veranderd is. "Dan zou het goed moeten komen." Op de een of andere manier krijg ik hier een verkeerd warm gevoel bij...

Edit 2: het heeft inderdaad geholpen...

[ Voor 31% gewijzigd door Paul_K op 05-06-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Henk16383 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:21:
@Xentor: wat voor modem en abonnementssoort gebruik je ?, hoe ziet het "eruitknallen van de hele verbinding" eruit ? Was dat ook de reden voor het begrenzen op 8Mbps ?

De te bereiken snelheid is een functie van de afstand tot de telefooncentrale (de tooltjes geven ook maar een schatting van de te bereiken snelheid en zijn maar zo goed als de gegevens waarmee ze gevoed worden), en de lijnkwaliteit speelt ook een rol.
Abbonoment is 20 mbit , maar ze hebben het veranderd naar adsl 8mbit.
Het eruitknallen is dat het modem zich reset, je kunt dus het eerste minuutje niet op modem komen, als je er eenmaal op bent ligt de dsl eruit. duurt het weer 3 min dan heb je weer eindelijk verbinding.

en waarschijnlijk is de lijkkwaliteit niet echt lekker want toen ik met de helpdesk er over belde viel de beste meneer steeds weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:25:
Geachte heer/mevrouw Spoedy,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 03-06-2008 met ticketnummer 1x7x7x1. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Helaas is er op 03-06-08 een storing geweest met de telefoniedienst van Telfort. Het probleem was laat op de avond weer opgelost opgelost. Indien de telefonie verbinding nog steeds niet werkt, dient u het modem uit/aan te zetten. Onze excuses voor het ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Frank76NL schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 09:34:
Vraag verhuizing / overstap naar Telfort internet:

Dit is de situatie: Ik gebruik mijn Speedlinq verbinding niet meer omdat ik bij mijn vriendin ben ingetrokken (nu helft van mijn SL snelheid :') ) en binnen enige maanden zullen wij verhuizen.

Nu lijkt mij het volgende het beste: Ik zeg mijn SL nu op (opzegtermijn na een jaar is een maand) en vraag vervolgens voor Telfort internet met vast bellen op het nieuwe adres.

Nu is mijn vraag: is dit inderdaad het voordeligste? Ik kan niets vinden over aansluitkosten bv.
Edit:

Oplossing.

Bij verhuizing met het voornemen om KPN+Speedlinq om te zetten in enkel Telfort. Is de werkwijze:

Opzeggen Speedlinq (telefonisch), wanneer Telfort fysiek/technisch van de lijn is (laten bevestigen door Speedlinq, dan KPN opzeggen, wanneer je dit niet doet en KPN beëindigt de telefoonlijn wanneer de provider nog op de lijn zit, dan wordt je contract met de provider automatisch met een nieuwe termijn verlengd) dan kun je KPN opzeggen. Telfort rekent geen aansluitkosten en vereist geen vaste verbinding, dus dit is dan het goedkoopste in zo'n situatie.

[ Voor 30% gewijzigd door FrankNLD op 06-06-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ik heb nog steeds 2 problemen met speedlinq bellen (nu overgegaan naar telefoniedienst.nl):

- Als iemand mijn voicemail inspreekt krijg ik een leeg WAV bestand gemaild. Ik heb dit meerdere malen getest door mezelf te bellen en in te spreken.

- Als ik mijn lijn dichttrek met downloaden, kan ik tijdens het bellen de persoon waar ik mee bel amper verstaan. Het geluid hapert zo nu en dan.

Herkennen jullie dit probleem of heeft iemand een oplossing? Ik heb een 20 Mbit KPN lijn met bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben nu bij mijn ouders die speedlinq hebben (al een paar maanden), echter het ligt er om de 2 dagen (op zijn minst) uit. Het resetten van het modem en de linksys router biedt dan de oplossing. Echter dit is natuurlijk alles behalve ideaal.

Ik heb even snel gekeken en de router staat ingesteld als repeater dus die kan ik niet benaderen vanaf het netwerk.

Iemand enig idee hoe ik de verbinding stabiel kan krijgen, want zoals het nu is is simpelweg niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
StephaN900 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:15:
Ik ben nu bij mijn ouders die speedlinq hebben (al een paar maanden), echter het ligt er om de 2 dagen (op zijn minst) uit. Het resetten van het modem en de linksys router biedt dan de oplossing. Echter dit is natuurlijk alles behalve ideaal.

Ik heb even snel gekeken en de router staat ingesteld als repeater dus die kan ik niet benaderen vanaf het netwerk.

Iemand enig idee hoe ik de verbinding stabiel kan krijgen, want zoals het nu is is simpelweg niet te doen.
Wachten tot je Telfort met een ZyXEL modem hebt, dan komt het allemaal goed.

Ik heb ook ruim een jaar met een instabiele Speedlinq lijn liggen kloten en voor een vermogen gebeld met de helpdesk, die niet meer kunnen/gaan doen dan de snelheid omlaag schroeven in de hoop dat het dan beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
StephaN900 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:15:

Ik heb precies hetzelfde probleem met een Speedtouch. Om de een / twee dagen ligt het er uit en het enige wat dan helpt is om het moden uit/aan te zetten. Tot-op-heden heb ik er nog geen oplossing voor kunnen vinden en heb ook sterk het vermoeden dat ik er geen oplossing voor ga vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee dagen voor de aangekondigde datum zit ik al op Telfort. ZyXEL eraan geknoopt en bijna gaan met die banaan. Ik moest alleen even de DNS server op mijn pc nog even op 'automatisch' zetten.
Ergens onderweg is ook mijn snelheid nog verdubbeld. Had al ergens gelezen dat ze die verschillende snelheden bij Speedlinq een beetje zouden samenvoegen bij het overzetten. Zit nu op een respectabele (ahum) 4 Mbit. Overigens volgens de ZyXEL op een ADSL2 verbinding. Maar mij hoor je niet klagen, ik ben niet zo'n snelheidsduivel(in). Maar ik overweg nog wel een overstap naar het 20Mbit abo. Scheelt toch weer 5 cent per maand.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon57
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09-2023
Ja, eindelijk een mailtje dat ik overgezet wordt van BBNed naar Telfort.
Op 2 juli zou het moeten gebeuren en ik krijg een nieuw modem, hoop wel het goede want ik heb nog steeds ISDN.

En nu hopen dat alles dan ook werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Ik zit zelf via KPN bij SL maar heb ook nog geen brief / modem ontvangen.
Zit in omgeving Maarssen. Iemand uit die buurt al iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt op netwerk te gaan. BabyXL was het eerst aan de beurt, nu zijn ze met BBNed bezig, dus lijkt het me aannemelijk dat KPN volgt.

Aanvulling op mijn berichtje van gisteren: vandaag mijn eerste Telfort factuur ontvangen. Ik ben die 5 cent kennelijk nu al omlaag gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:17:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem met een Speedtouch. Om de een / twee dagen ligt het er uit en het enige wat dan helpt is om het moden uit/aan te zetten. Tot-op-heden heb ik er nog geen oplossing voor kunnen vinden en heb ook sterk het vermoeden dat ik er geen oplossing voor ga vinden.
schakelklok er tussen, en op een moment dat je'm het minst/niet nodig hebt uit en aan laten gaan. Niet mooi, wel effectief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
Krijg je overiegsn altijd een nieuw modem als je overgaat naat Telfort en moet je deze ook gebruiken? Of kan je gewoon je speedtouch blijven gebruiken? Ik weet namelijk niet of die Zyxel bakken wel meerdere VOIP poorten hebben, ik maak met mijn speedtouch nu gebruik van 2 lijnen en dat wil ik ook zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Schweino schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:49:
Krijg je overiegsn altijd een nieuw modem als je overgaat naat Telfort en moet je deze ook gebruiken? Of kan je gewoon je speedtouch blijven gebruiken? Ik weet namelijk niet of die Zyxel bakken wel meerdere VOIP poorten hebben, ik maak met mijn speedtouch nu gebruik van 2 lijnen en dat wil ik ook zo houden.
Staat gewoon allemaal hiero.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Gisteren ook toevallig een telfort factuur ontvangen even gecontroleerd en het lijkt wel te kloppen.

Alleen gisteravond / vanmorgen om 00:05u kapte de verbinding er mee, nu werkt hij wel weer. Zou dit soms een migratie kunnen zijn ? Het is een bbned lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
LCD_viewer schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:38:
Gisteren ook toevallig een telfort factuur ontvangen even gecontroleerd en het lijkt wel te kloppen.

Alleen gisteravond / vanmorgen om 00:05u kapte de verbinding er mee, nu werkt hij wel weer. Zou dit soms een migratie kunnen zijn ? Het is een bbned lijn.
Kun je checken hè.......even je ip adres checken, of die nu op het telfort/tiscali netwerk zit........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
kaajee schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:41:
[...]

Kun je checken hè.......even je ip adres checken, of die nu op het telfort/tiscali netwerk zit........
Ja heb nog steeds het zelfde IP en een trace levert als eindpunt op: HXXXXXXXXX.dsl.speedlinq.nl.

Dus er was een storing denk ik maar :? De verbinding is wel meer al 4 uur vannacht eruit geweest, dus.

Maar goed komende dagen de brievenbus goed in de gaten houden op Telfort enveloppes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Schweino schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:49:
Ik heb een tijdje terug een brief gehad van Telfort waarin stond dat ze weten dat ik een Speedtouch modem heb, en dat dit geschikt is voor het "moderne netwerk" van Telfort. Ik zou dus geen nieuwe modem nodig hebben/krijgen.
(Ik heb een 780 WL als ik me goed herinner.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, mischien iemand die dezelfde probleem heeft.
Had ook speedlinq en sinds gisteren internet via telfort.
Nadat ik alles had aangesloten kreeg ik meteen wel een internet verbinding maar zodra er een site geladen wordt begint ie dat traag te doen en moet ik letterlijk bijna 30 sec of meer wachten totdat een site geladen wordt.
Zelfs het laden van filmpjes duurt het eeuwen..

Iemand hiermee ook problemen mee gehad?
Of mischien dat er bij mij de een en ander niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

iemand ook problemen met Speedlinq Bellen de laatste tijd? Ik heb het probleem dat ik sinds mijn verhuizing de telefoon soms (willekeurig 2 a 3 keren per week lijk het) niet kan gebruiken... "niet in gebruik" zegt die dan :?

Edit:
ik zit nog bij speedlinq, maar lees dit op de Telfort site:
11-06-2008
Landelijke problemen Telfort telefonie netwerk.

Momenteel kunt u problemen ondervinden met uw Telfort telefonie verbinding.

We zijn ons bewust van het probleem en werken aan een oplossing.
Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 46% gewijzigd door Altaphista op 11-06-2008 21:26 ]

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Altaphista: Hier vanavond hetzelfde probleem. Zit ook nog bij Speedlinq Bellen. Heb gewoon een kiestoon, maar wanneer ik uitgaand probeer te bellen, gaat de telefoon niet over. Wanneer ik met een mobiel naar mijzelf bel, gaat de lijn op mijn mobiel normaal over, maar in huis gaat het toestel niet af. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:38

Bergie

Lekker belangrijk...

Nou ik ben ook overgezet vandaag (zou morgen pas gebeuren), Zyxel modem aangesloten en alles werkte weer prima :)

Nu de volgende stap, doorgeven dat ik ga verhuizen :P Daar heb ik maar even mee gewacht tot ik omgezet was :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste dagen kapt internet ermee en moet ik de modem, Siemens SX762, software matig en daadwerkelijke rebooten. Ik vind dit ronduit belachelijk!

Ik heb gisteren de Telfort 'helpdesk' gebeld; 15 minuten in de wacht gestaan verteld die idioot mij doodleuk dat ik het andere 0900 nummer a 0,70 cent per minuut moet bellen. Ik ga 100% het internet gebeuren opzeggen. Het zijn v**le oplichters die KPN dochter bedrijven en KPN zelf natuurlijk. Zoveel mogelijk winsten genereren tegen zo min mogelijk inspanning.

Ik ga vanaf volgende maand met iemand anders mee internetten, via een zogenaamde verre verbinding kan ik gratis mee internetten (WPA-PSK2). In ruil daarvoor sta ik garant om zijn internet verbinding te 'reparen' in geval van storing etc :) . Lijkt mij een goed deal! Bespaar ik letterlijk 19,95 per maand. Nu nog een Super Cantenna ergens vandaan toveren en internetten maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:46:Zoveel mogelijk winsten genereren tegen zo min mogelijk inspanning.
Volgens mij is dat zo'n beetje de basis van elke commerciele organisatie :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

en als ze fout zitten en jij moet vervolgens bellen, kosten maken door een actie van hun, zeggen ze dat je het mag declareren dmv een klachtenbrief. Verstuur je die vervolgens met tijdstip, namen, gegevens etc op, krijg je een automatisch gegenereerde brief thuis met dat je van tevoren weet dat je kosten maakt als je hun belt en "helaas kunnen wij uw verzoek tot creditatie van de gemaakte belkosten derhalve niet honoren." :( aaargh wát moet nou je hiermee...

weet iemand een vervangend nummer voor dat 0900-nr? De 070-nr bij vraagalex werkt al een tijdje niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergie schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:25:
[...]

Volgens mij is dat zo'n beetje de basis van elke commerciele organisatie :)
Ja dat is waar maar er kleven natuurlijk ook verantwoordelijkheden aan. Wat dacht je van 'klant vriendelijke' helpdesk? Dat kost geld dus dan maar een zwaar betaalde 0900 lijn en dan onder het mom van 'wij zijn heel scherp in prijzen vandaar dat je meer moet betalen voor de helpdesk' mijn reet! Want wat kost nou zo'n lijn? Precies geen drol, want de kabel c.q. koperlijn ligt er al zo'n 40 jaar. Gewoon eenmalige investering in een (wijk) centrale en klaar is kees! En dan flinke winsten genereren.

De snelheid hebben ze bij mij naar benden geschroefd van netto 10Mbit naar een schamele 5Mbit verbinding. Allemaal onder het mom van migreren ect. V**le klootzakken zijn het. De overheid en OPTA? Allemaal handje klap die rotzakken :( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:24:
[...]

Ja dat is waar maar er kleven natuurlijk ook verantwoordelijkheden aan. Wat dacht je van 'klant vriendelijke' helpdesk? Dat kost geld dus dan maar een zwaar betaalde 0900 lijn en dan onder het mom van 'wij zijn heel scherp in prijzen vandaar dat je meer moet betalen voor de helpdesk' mijn reet! Want wat kost nou zo'n lijn? Precies geen drol, want de kabel c.q. koperlijn ligt er al zo'n 40 jaar. Gewoon eenmalige investering in een (wijk) centrale en klaar is kees! En dan flinke winsten genereren.

De snelheid hebben ze bij mij naar benden geschroefd van netto 10Mbit naar een schamele 5Mbit verbinding. Allemaal onder het mom van migreren ect. V**le klootzakken zijn het. De overheid en OPTA? Allemaal handje klap die rotzakken :( !
Overdrijven kun je ook altijd nog overdrijven merk ik.

Ik vergelijk het altijd met andere providers, je kan bij speedlinq / telfort kiezen wat je wil en wat je niet wil. Andere providers rekenen bijna het dubbele qua maandkosten en dan krijg je een mindere verbinding, wel extra's als veel mailboxen, homepage, gratis voip etc. en een helpdesk tegen lokaaltarief.
Tja en die afweging staat ook in veel startposts van topics over goedkopere internet providers, kun je zelf veel regelen of fixen dan is het interessant.

Gelukkig heb ik de helpdesk nooit hoeven bellen en er zijn dus tot op heden geen schandelige fouten gemaakt bij mij. Vergelijk ik mijn abbo met het abbo bij mijn ouders (xs4all) dan is het maar een schijntje en heb ik al heel veel bespaard. :)

Ik moet het nu nog wel afkloppen met de migratie maar ik voorzie geen schokkende dingen en jouw getier is imho overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LCD_viewer schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:27:
[...]

Overdrijven kun je ook altijd nog overdrijven merk ik.

.......

Ik moet het nu nog wel afkloppen met de migratie maar ik voorzie geen schokkende dingen en jouw getier is imho overdreven.
Oh ja jij bent die goed gelovige internetter nietwaar? Ik zal jouw uit de droom helpen en ik ga quoten:

"glasvezel is voor KPN nog niet interessant qua investering gelet dat wij een hele hoge rendement behalen bij ADSL verbindingen." Dit heeft de 'top man' van KPN reeds uitgekraamd in een landelijke zakelijke krant. Met andere woorden men heeft in 1999-2002 bijna alle telefoon centrales upgedate naar ADSL2+ met minimale investering. Men wil dus niet investeren in Glasvezel gezien men bakken vol geld verdiend met de koperen lijn.

Ik wil niet vervelend doen maar laatst hoorde ik dat een bedrijf zoals Abel een jaar abonnement inkoopt (ADSL 2+) voor 1 klant voor 68 Euro bij leverancier 12/68= 5,66 per maand. Men verkoopt deze door voor 19,50 per maand! KPN bezit zelf die kopperen lijn en ook bezit ze Green ISP etc. Hoeveel denk je dat ze op jouw verdienen? Btw XS4ALL is ook KPN, wat verdienen die op jouw ouders voor een lijn die meer dan 40 jaar al gelegd is door de overheid note bene! Ja ze geven sevice? Neen, want als jij met een vraag aan komt zetten wat niks voor hen oplevert krijg je nul op het rekest! Alleen money money telt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Tel tot 10 en denk ook aan de overhead die bedrijven hebben.

Ik heb er misschien toevallig geen slechte ervaring mee en jij vice versa en dat betekend niet dat een bedrijf perse slecht is, tenzij er een openbaar statistiek overzicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:02:
[...]

Oh ja jij bent die goed gelovige internetter nietwaar? Ik zal jouw uit de droom helpen en ik ga quoten:

"glasvezel is voor KPN nog niet interessant qua investering gelet dat wij een hele hoge rendement behalen bij ADSL verbindingen." Dit heeft de 'top man' van KPN reeds uitgekraamd in een landelijke zakelijke krant. Met andere woorden men heeft in 1999-2002 bijna alle telefoon centrales upgedate naar ADSL2+ met minimale investering. Men wil dus niet investeren in Glasvezel gezien men bakken vol geld verdiend met de koperen lijn.
Natuurlijk proberen ze het maximale rendement uit de ADSL technieken te halen. Waarom zou je in vredesnaam halsoverkop miljoenen (en misschien wel miljarden) gaan investeren in een landelijk glasvezelnetrwerk waar 9 van 10 consumenten eigenlijk geeneens behoefte aan heeft? KPN (en elke andere ISP) is gewoon een bedrijf wat winst wil maken, niks meer en niks minder.
[...]
Alleen money money telt!
Kijk, je snapt het wel :)

En ik snap best dat het in jouw geval nu eens slecht uitpakt en dat dit heel frustrerend is. Maar je kan ook overdrijven..

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

zal blij zijn als ik overgezet ben naar telfort, hopelijk is dan het volgende probleem verholpen

als iemand met telfort internet plus bellen ons belt of als wij diegene bellen, knalt bij ons de internet verbinding eruit

we hebben internet nog van speedlinq en bellen van telfort (sip.detelefoondienst.nl)

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik ben hier(wijkkast Poeldijk-centrum) sinds een kwartiertje offline, net als voorgaande storingen krijg ik geen ip-adres toegewezen.
Ik dacht dat het eindelijk weer stabiel was, maar blijkbaar niet :(

En inmiddels weer back online, ben benieuwd voor hoe lang :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is over het algemeen de snelheid van internetten bij Telfort?
Ik had bij Speedlinq een 8mb abo en die hou ik ook bij Telfort....
Vandaag internet ik dus voor het eerst via Telfort

Als ik naar speedtest ga dan krijg ik deze waarden te zien

download 598.2 KByte/sec...... (=4786 kbps)
upload 66.3 KByte/sec.......(=530 kbps)
connection 179.0 Conn/min
ping 13.0 ms

Klopt dat een beetje met de waarden die ik behoor te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
In de brief die ik heb ontvangen, staat dat er niets gewijzigd. Dit betekent dus dat ik met de rotte backbone van Speedlinq opgescheept blijf zitten en dat ik nog steeds (bijna) dagelijks een disconnect om mijn oren krijg. :/

Klein pluspunt: omdat de helpdesk van Telfort maar 30cpm kost, ben ik wat eerder geneigd om er over te bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had heel erg vaak last van freezes...dat het bleef hangen als ik een pagina opvroeg...dat lijkt nu weg te zijn..dat is dan wel weer een voordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

pven schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:25:
In de brief die ik heb ontvangen, staat dat er niets gewijzigd. Dit betekent dus dat ik met de rotte backbone van Speedlinq opgescheept blijf zitten en dat ik nog steeds (bijna) dagelijks een disconnect om mijn oren krijg. :/

Klein pluspunt: omdat de helpdesk van Telfort maar 30cpm kost, ben ik wat eerder geneigd om er over te bellen. :)
die brief heb ik gister ook gekregen
ik wil graag ook van de speedlinq backbone af :(

bij gaat de modem minstens ook 1x per dag onderuit, ook met bellen van en naar "echte" telfort gebruikers heb ik veel problemen, disconnects, ze horen ons niet, etc

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thalantis schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:50:
[...]

die brief heb ik gister ook gekregen
ik wil graag ook van de speedlinq backbone af :(

bij gaat de modem minstens ook 1x per dag onderuit, ook met bellen van en naar "echte" telfort gebruikers heb ik veel problemen, disconnects, ze horen ons niet, etc
wat bedoelen jullie met die speedlinq backbone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:20
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:05:
[...]
wat bedoelen jullie met die speedlinq backbone?
Dat is het 'netwerk' van Speedlinq waarop alle ADSL gebruikers zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=30272898,noline]
Dat had ik ook ja... Maar bij speedlinq stond ik niet bij mijn eerste twee telefoontjes minimaal 40 minuten in de wacht voordat ik uit pure frustratie op hing. Contact met Telfort is verschrikkelijk.
Geen mail adres maar een contact formuliertje op de site. Die vul ik in en druk op verzenden. Vervolgens wordt ik doorgestuurd naar een pagina die zegt dat er een fout is opgetreden en dat ik voor meer informatie beter hun contactformulier kan invullen... jawel... dat formulier dat dus niet werkt.

Zit ik plots ook nog aan een dynamisch ip-adres waar spamhaus een rolberoerte van krijgt.

Neej. Telfort is niets voor mij blijkbaar. Wie weet een leuke vervanger :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:46
Ik heb eergisteren een mail van Telfort gekregen. Hierin staat dat mijn Speedlinq (BBNED) op 9 juli overgaat naar het Telfort netwerk, postcode hier is 6002. Dan kan ik daarna eindelijk mijn 6MB abo naar 20MB omzetten. (en weer 5 euro per maand besparen :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Benieuwd wanneer ik iets te horen (lezen) krijg... Postcode 5431, ook BBNed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een mail van Telfort gekregen. Hierin staat dat mijn Speedlinq (BBNED) op 15 juli overgaat naar het Telfort netwerk, postcode hier is 6222 (maastricht)

Echter hierin staat wel allemaal crap over gebruiken van een cd die ik eerder ontvangen zou hebben.

Ik heb alleen nog geen CD mogen ontvangen... Bellen ? of gewoon maar afwachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:42
Ik kan niet echt zeggen dat Telfort een goede indruk maakt op mij met die migratie. In februari liep mijn oude Speedlinq abo af en was ik van plan om over te stappen naar Telfort, naar een 20 Mbit-lijn, en mijn vaste telefoon op te zeggen. Besparing per maand: 16 Euro. Alleen nam Telfort toen vanzelf de Speedlinqactiviteiten over en kon je het beste afwachten tot je over was. Een maand geleden heb ik dan eindelijk de brief gehad en ik zou binnen enkele weken een cdrom toegestuurd krijgen. Nog niets gezien natuurlijk. Dus wachten we maar weer verder, misschien krijgen ze het nog voor elkaar voor het einde van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 15:50
Had hetzelfde, abo liep ook in februari af. Was al aan het rondkijken naar wat anders maaar toch besloten om de overgang naar Telfort maar even af te wachten want 'dat zou al heel snel komen' en 4Mb voor 10,- plus BelBudget vs ~8Mb (ADSL1 centrales hier) zonder BB voor 20,- maakt ook niet veel uit. Onlangs eindelijk de brief en inlogcodes voor de Telfort site gekregen. Abo aanpassen naar eén vanTelfort kan echter pas ergens in Augustus als iedereen overgezet is. Ben dus een beetje huiverig om nu al m'n vaste telefonie op te zeggen, omdat de verbinding nog exact heztelfde is als je had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Altaphista schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:53:
weet iemand een vervangend nummer voor dat 0900-nr? De 070-nr bij vraagalex werkt al een tijdje niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:04

McMiGHtY

- burp -

Gisteren/Vandaag over gezet naar Telfort netwerk (tiscali) met de nare eigenschap dat m'n nieuwe ip adres op wat spamlijsten staat en ik dus niet naar bijvoorbeeld hotmail.com kan mailen.

Heb hem al van Spamhaus afgehaald en nu op zoek naar de fqdn of het ip adres van een mailrelay van telfort. Iemand enig idee of ze die hebben?

update:
Spamhaus update duurde dus wat lang, kan nu mailen naar hotmail.com

[ Voor 10% gewijzigd door McMiGHtY op 24-06-2008 21:54 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:49:
[...]

Zit ik plots ook nog aan een dynamisch ip-adres waar spamhaus een rolberoerte van krijgt.
Zit je op BBned of KPN? Mijn IP-adres is niet gewijzigd, dat kan volgens mij ook nog niet omdat ik de login-gegevens niet heb gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Zojuist een mailtje binnen met een overgangsdatum voor de overstap naar het telfort netwerk. CDrom wordt verstuurd, daar hebben ze dus nog 3 weken voor.
Even afwachten dan maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs automatisch overgegaan van Speedlinq naar Telfort. Niks aan de hand zou je denken, het is immers hetzelfde bedrijf.

Wat blijkt nu, mijn internet verbinding is ong. 25% trager geworden. Ik haalde
met Speedlinq een download snelheid van 2,04 MB/s, nu met Telfort nog maar 1.62 MB/s max.

Heeft iemand hier een verklaring voor? :?
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste