Je kan bezwaar maken tegen de "wijziging" van de algemene voorwaarden. Met die nieuwe voorwaarden hoef je niet in te stemmen: dat is namelijk een eenzijdige wijziging van het contract. Als je het niet eens bent met de inhoud van die nieuwe voorwaarden (...) dan maak je bezwaar en blijven de oude waarschijnlijk gehandhaafd. Green ISP meldt die wijziging schriftelijk en gaat er dus van uit dat wanneer je niet reageert, je instemt met de wijziging.
geen idee, maar het idee om bij Telfort te zitten walgt me vanwege meerdere slechte ervaringen met dit bedrijf.LCD_viewer schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:10:
Zijn de telfort voorwaarden dan zoveel anders dan die van speedlinq ?
Dat is misschien meer een persoonlijk iets. Zelf walg ik van kabelaars waaronder casema.Djerique schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:53:
[...]
geen idee, maar het idee om bij Telfort te zitten walgt me vanwege meerdere slechte ervaringen met dit bedrijf.
Mits er voor de bestaande klanten niets veranderd of verslechterd blijf ik gewoon bij speedlinq en dan indirect voortaan bij Telfort.
Zowieso heb ik geen reden van klagen, lijn en alles is perfect opgeleverd en stabiel hier waarom alvast meteen stennis schoppen terwijl dat niet nodig hoeft te zijn.
Pas als ze mij gaan overzetten en er zou gedonder komen dan is het meteen exit.
Ben nog wel benieuwd of speedlinq eindelijk eens na 2 normaal geincasseerde maandfacturen mijn instapkorting overmaakt en de ipod-mini.
Ik kan eigenlijk niet wachten totdat ik 'overga' op Telfort. Liever vandaag dan morgen. Neem meteen het totaal pakket (incl. bellen: 29,95eu) ga ik er flink op vooruit.
Ik kijk elke dag reikhalzend uit naar de beloofde brief, tot nu toe alleen nog maar de brief met de overname bericht zelf......
Hoe zou de 'migratie' verlopen eigenlijk? Op postcode? Op anciënniteit? Iemand ergens gelezen wanneer alles en iedereen over zou moeten zijn? (meerjaren plan?)
Ik kijk elke dag reikhalzend uit naar de beloofde brief, tot nu toe alleen nog maar de brief met de overname bericht zelf......
Hoe zou de 'migratie' verlopen eigenlijk? Op postcode? Op anciënniteit? Iemand ergens gelezen wanneer alles en iedereen over zou moeten zijn? (meerjaren plan?)
Wat ik me eigenlijk afvraag is wanneer ik overga of mijn snelheid dan automatisch verhoogt wordt. Ik betaal nu €19.95 voor 4 Mbit, maar nu het Telfort wordt heb ik natuurlijk liever 20 Mbit voor €20,-. Is hier iets over bekend?
Hallo
Ik wil je niet teleurstellen, maar afgaande op de brief is het puur administratief.kaajee schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:23:
Ik kan eigenlijk niet wachten totdat ik 'overga' op Telfort. Liever vandaag dan morgen. Neem meteen het totaal pakket (incl. bellen: 29,95eu) ga ik er flink op vooruit.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Stuurt Speedlinq een bevestigign bij het opzeggen van een abonnement?
Tot op heden namelij geen reactie gehad, terwijl de opzegbrief al dik 5 weken geleden op de bus is gegaan.
Tot op heden namelij geen reactie gehad, terwijl de opzegbrief al dik 5 weken geleden op de bus is gegaan.
Je kunt uitsluitend telefonisch opzeggen, dat staat overal duidelijk vermeld.koektrommeltje schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:54:
Stuurt Speedlinq een bevestigign bij het opzeggen van een abonnement?
Je krijgt dan al na een paar dagen een mailtje met daarin het "incidentnummer".
Hoezo bedoel je puur administratief?pven schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:52:
[...]
Ik wil je niet teleurstellen, maar afgaande op de brief is het puur administratief.
Ik lees het zo: in principe blijf je hetzelfde abonnement houden, maar je kunt ook over op een ander. Aangezien ze bij Telfort slechts 1 abo kennen; 20mbit, met al dan niet 'bellen' (20 resp 30eu p/mnd) betekent dit dat ik dus straks voor 30eu per maand een adsl incl. bellen heb. Dat is 7 eu meer dan dat ik nu betaal en dan heb ik onbeperkt bellen.
Zie ook de faq bij speedlinqKan ik ook kiezen voor een ander abonnement ?
Ja, maar dat is echter pas mogelijk na het omzetten van uw Speedlinq abonnement naar Telfort internet. Wij zullen u later informeren over hoe u dit kunt doen.
En aangezien daar staat dat dat pas kan ná omzetting moet ik dus wachten totdat ik 'officieel Telfort' ben.......
Ook gezien de mededelingen omtrent de overname van 12move lijkt dit de weg te (kunnen) zijn......
(Telfort faq)Kan ik nu overstappen naar een sneller internet abonnement?
Ja, dit kan. U kunt overstappen naar het aantrekkelijke aanbod van Telfort internet. Met het Telfort internet 20 Mb abonnement krijgt u een ADSL-verbinding tot maar liefst 20 Mb voor maar € 19,95 per maand.
U kunt uw abonnement gemakkelijk zelf online wijzigen. U kunt dit doen door hier in te loggen met uw nieuwe gebruikersnaam (deze heeft u per post van ons ontvangen) en uw oude wachtwoord.
Als u nog een oud modem heeft, dat niet geschikt is voor 20 Mb of voor vast bellen, dan kunt u bij het wijzigen van uw abonnement gelijk een nieuw modem met korting bestellen.
[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 28-01-2008 19:51 ]
Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een alarmcentrale op ADSL van Speedlinq?
Ik heb zelf net bij iemand een alarmcentrale op Speedlinq aangesloten, maar als er nu een inbraakalarm naar zijn GSM gaat kan hij die niet bevestiging. Normaal gesproken moet dat door de "2" in te drukken op zijn GSM, maar daar reageert de alarmcentrale niet op.
Ik heb zelf net bij iemand een alarmcentrale op Speedlinq aangesloten, maar als er nu een inbraakalarm naar zijn GSM gaat kan hij die niet bevestiging. Normaal gesproken moet dat door de "2" in te drukken op zijn GSM, maar daar reageert de alarmcentrale niet op.
Verwijderd
Ja wordt automatisch verhoogd tot het (adsl)technisch maximaal haalbare in jouw situatie.mach2 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:29:
Wat ik me eigenlijk afvraag is wanneer ik overga of mijn snelheid dan automatisch verhoogt wordt. Ik betaal nu €19.95 voor 4 Mbit, maar nu het Telfort wordt heb ik natuurlijk liever 20 Mbit voor €20,-. Is hier iets over bekend?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 20:26 ]
Misschien een olie-domme vraag... maar op de Orange-site kwam ik met de speedcheck tegen dat onze maximale snelheid 'slechts' 8mbit zou zijn i.v.m. een ISDN-aansluiting? In tegenstelling tot de 15mbit die ik zou moeten kunnen halen, na migratie & overstap (aldus telfort/orange-speedchecks).
Is dit algemeen bekend, wat ik compleet gemist heb?
Want dat zou wel effe flink nutteloos zijn, de helft van mn haalbare snelheid...
Want dat zou wel effe flink nutteloos zijn, de helft van mn haalbare snelheid...
Onzin!One_Eight_Se7en schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:14:
Misschien een olie-domme vraag... maar op de Orange-site kwam ik met de speedcheck tegen dat onze maximale snelheid 'slechts' 8mbit zou zijn i.v.m. een ISDN-aansluiting? In tegenstelling tot de 15mbit die ik zou moeten kunnen halen, na migratie & overstap (aldus telfort/orange-speedchecks).
Ik kan de brief zo snel niet vinden. Mij staat echter bij dat er iets in staat a-la 'technisch verandert er niets', waaruit ik dan concludeer dat het puur administratief is. Als ik echter op de diverse sites ga kijken die jij noemt, dan trek ik weer de conclusie dat ik wel over ga naar Telfort en dat ik hopelijk eindelijk van die wegvallende Speedlinq-lijn ben verlost.
Ik ben erg benieuwd naar de mensen die straks over zijn gegaan naar het Telfort-netwerk en dan vooral naar de stabiliteit. Momenteel staat mijn lijn op 9Mbit, als ik er meer van maak dan klapt de lijn er vaak uit (soms meerdere keren per uur).
Mooi... Achterlijke Orange-site

Dan ga ik maar eens even kijken voor een ander abbo... Ben niet zo weg van Telfort, actually :-)
Eigenlijk op zoek naar een Speedlinq-alike-provider. Gewoon enkel internet, geen news/email/spamfilter/virusfilter/tv-kijken/telefonie nodig... gewoon plain simpel snel internet
Uit nieuwsgierigheid: waarom zijn sommigen niet weg van Telfort? Ik ken verschillende mensen om me heen met Telfort en die klagen geen van allen.
* pven ziet nog geen reden om bezwaar aan te tekenen tegen de overstap naar Telfort
* pven ziet nog geen reden om bezwaar aan te tekenen tegen de overstap naar Telfort
Dunno... de naam, denk ik.. ik ken het uit de mobiele wereld, waar ik weinig goede ervaringen mee heb gehad (zus dacht goedkoop te bellen.... riiiight!)pven schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:42:
Uit nieuwsgierigheid: waarom zijn sommigen niet weg van Telfort? Ik ken verschillende mensen om me heen met Telfort en die klagen geen van allen.
En wat ik hierboven ook las: 20mbit voor 20euro, dat klinkt bijna te goedkoop voor woorden. Ik betaal nu 25euro voor 5mbit (waar ik overigens vandaag een brief van ontving dat dat verhoogt wordt naar 6mbit) en dat vond ik al weinig :-)
Ja, de/die eerste brief waar jij aan refereert was idd puur een administratieve mededeling; zoiets als in de trend van: Beste klant, Speedlinq wordt Telfort, wat verandert er voor u? Eigenlijk niets.......pven schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:39:
[...]
Ik kan de brief zo snel niet vinden. Mij staat echter bij dat er iets in staat a-la 'technisch verandert er niets', waaruit ik dan concludeer dat het puur administratief is. Als ik echter op de diverse sites ga kijken die jij noemt, dan trek ik weer de conclusie dat ik wel over ga naar Telfort en dat ik hopelijk eindelijk van die wegvallende Speedlinq-lijn ben verlost.
Ik ben erg benieuwd naar de mensen die straks over zijn gegaan naar het Telfort-netwerk en dan vooral naar de stabiliteit. Momenteel staat mijn lijn op 9Mbit, als ik er meer van maak dan klapt de lijn er vaak uit (soms meerdere keren per uur).
en letterlijk:
En verder op staat:U krijgt van ons bericht wanneer u gebruik kunt maken van de Telfort Internet diensten.
Ik vraag me echter af of ze fysiek ook aanpassingen gaan doen, dus fysiek echt op een ander netwerk enzo. Dan zou je ook down time enzo verwachten. Men heeft het nu allen maar over Internet Diensten, zoals telefonie etc.Meer weten?
Zoals gezegd, binnenkort hoort u meer van ons!...............
Ik zit al op het Telfort netwerk, dus zelfs infrastructureel hoeft er bij mij niets verandert te worden........
PS hier de gehele inhoud van de 'brief' die mij/ons per email gestuurd is, inhoud is vrijwel hetzelfde als de geschreven brief:
Geachte heer/mevrouw,
In januari 2008 is Speedlinq met Green ISP B.V. gefuseerd en zullen wij
verder gaan onder de naam Telfort Internet.
Hierdoor zijn wij binnenkort in de gelegenheid u een nog breder scala aan
diensten te bieden, zoals internet voor thuis, mobiel internet en mobiele en
vaste telefonie.
En dat alles voor de aantrekkelijke prijzen die u van ons gewend bent!
De overgang kan vanzelfsprekend vragen oproepen. Als klant van Speedlinq
blijven wij u van dienst.
U kunt via www.speedlinq.nl de My Speedlinq omgeving benaderen waar u uw
Servicepunt en webmail kunt bezoeken.
Verder vindt u in deze omgeving een overzichtelijke FAQ lijst, waar u
terecht kunt met al uw vragen. Wij houden u uiteraard op de hoogte van
nieuwe ontwikkelingen.
Binnenkort ontvangt u een brief met meer informatie over de overgang naar
Telfort. Houdt dus uw brievenbus in de gaten.
Met vriendelijke groet
Speedlinq Klantenservice
Mijn abo is van nov of zo. Ik kreeg de ipod shuffle vrij snel (rond de oplevering van het abonnement).LCD_viewer schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:56:
[...]
Ben nog wel benieuwd of speedlinq eindelijk eens na 2 normaal geincasseerde maandfacturen mijn instapkorting overmaakt en de ipod-mini.
Voucher is ingestuurd, bevestiging ontvangen. Ik heb nog geen geld terugontvangen. Er staat 6 weken na de 2e factuur.
Geen idee of de eur 69 voor het modeom ook als een reguliere factuur geldt, zonee dan zijn die 6 weken voor mij nog niet voorbij....
Dit probleem ligt aan Speedlinq. Als ik namelijk een (nieuw) nummer in de VOIP instellingen toevoeg (BudgetPhone) werkt het wel. Nu maar hopen dat Telfort dit probleem niet heeft.basduijn schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:14:
Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een alarmcentrale op ADSL van Speedlinq?
Verwijderd
Helemaal top....stappen uitgevoerd en het spul werkt weer.!!!!!!Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:09:
[...]
De afgelopen week de firmware van het modem geupdate?
En het is een speedtouch?
Zoja, de volgende stappen ondernemen:
1. download en flash de nieuwste firmware van de speedtouch site ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html )(voordat je flashed altijd eerst de factory defaults laden)
2. Gebruik de configurator (nu V15) ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
connection unbind application=SIP port=5060
connection bind application=SIP port=38383
service system modify name=VOIP_SIP port=38383
voice config digitrelay=auto
saveall
system reboot
dank je je voor je hulp, ik ben erg blij.
Verwijderd
Wat ik gewoon nergens kan vinden is wat er gebeurd met BBNED klanten.....
Ze kunnen me niet zomaar van BBNED netwerk omzetten naar KPN netwerk neem ik aan..
Iemand hier meer info over ? FAQ Speedlinq kan ik niks vinden.
Ze kunnen me niet zomaar van BBNED netwerk omzetten naar KPN netwerk neem ik aan..
Nou ik kreeg een (tweede) brief 20 januari dat er voor mij niets verandert. (Xtra / 8Mbit).Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:56:
Wat ik gewoon nergens kan vinden is wat er gebeurd met BBNED klanten.....
Onder "wat betekent dit voor u" staat: "Eigenlijk niet zoveel, u behoudt hetzelfde abonnement en blijft gebruik maken van hetzelfde netwerk."
[ Voor 6% gewijzigd door Wortelstok op 29-01-2008 21:30 ]
Als ik niet meer op het BBNED netwerk zit dadelijk door de overstap naar telfort dan zie ik dat als contractwijziging en dan is dat wel een mooie reden om op te kunnen stappen.
Maarja, naar welke provider moet je dan voor een goede prijs/prestatie verhouding ?
Maarja, naar welke provider moet je dan voor een goede prijs/prestatie verhouding ?
Ik vrees (weet zeker) van niet .......kijk je alg.vwd. er maar eens op na.......LCD_viewer schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:08:
Als ik niet meer op het BBNED netwerk zit dadelijk door de overstap naar telfort dan zie ik dat als contractwijziging en dan is dat wel een mooie reden om op te kunnen stappen.
Eh.....Telfort?LCD_viewer schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:08:
.....
[ Voor 24% gewijzigd door kaajee op 30-01-2008 10:38 ]
Dat gebeurt dus niet, ze laten je lekker op het BBNED zitten. Ben benieuwd of al iemand geprobeerd heeft een overstap naar Telfort te forceren (anders dan gewoon opzeggen na een jaar).LCD_viewer schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:08:
Al zou den ze je wel op het 'Telfort' netwerk overzetten, is het nog geen reden om te kunnen opzeggen........Wortelstok schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:40:
[...]
Dat gebeurt dus niet, ze laten je lekker op het BBNED zitten. Ben benieuwd of al iemand geprobeerd heeft een overstap naar Telfort te forceren (anders dan gewoon opzeggen na een jaar).
Hum, heb onze "vrienden" ook maar es gebeld vandaag. Maand geleden al storing omtrendt het klapperen van de lijn aangemeld. Helaas nog steeds niets vernomen terwijl hun medewerker zei dat de doorlooptijd van de storingen 5 dagen is.
De medewerker van vandaag was zeer welwilend en opmerkzaam.
Het viel hem meteen op dat ze me bij het afsluiten van het abonnement op 20 MBIT hadden gezet.
De lijnmeting gaf volgens hem al aan dit nooit te zullen ondanks de hemelsbrede afstand van 400 mtr. Volgens hem was de lengte van de koperdraad toch 1100 mtr.....
Omdat men dit op voorhand had kunnen weten en we een jaar lang een klapperende lijn hebben gehad zou hij de lijn teugzetten naar 13,5 mbit met uiteraard de administratieve verwerking hierbij. En dit alles met terugwerkende kracht..........
Heb het nog niet maar als het allemaal goed komt is het een aardige en nette oplossing lijkt me...
Zou binnen 5 dagen stabiel moeten zijn de verbinding.... nou ben benieuw maar ervaring doet leren.
dat...........
Indien nie stabiel kan men een aangetekende brief verwachten waarin, op grond van wanprestatie, het abonnement wordt opgeheven en de betlingen worden geblokkeerd...............
De medewerker van vandaag was zeer welwilend en opmerkzaam.
Het viel hem meteen op dat ze me bij het afsluiten van het abonnement op 20 MBIT hadden gezet.
De lijnmeting gaf volgens hem al aan dit nooit te zullen ondanks de hemelsbrede afstand van 400 mtr. Volgens hem was de lengte van de koperdraad toch 1100 mtr.....
Omdat men dit op voorhand had kunnen weten en we een jaar lang een klapperende lijn hebben gehad zou hij de lijn teugzetten naar 13,5 mbit met uiteraard de administratieve verwerking hierbij. En dit alles met terugwerkende kracht..........
Heb het nog niet maar als het allemaal goed komt is het een aardige en nette oplossing lijkt me...
Zou binnen 5 dagen stabiel moeten zijn de verbinding.... nou ben benieuw maar ervaring doet leren.
dat...........
Indien nie stabiel kan men een aangetekende brief verwachten waarin, op grond van wanprestatie, het abonnement wordt opgeheven en de betlingen worden geblokkeerd...............
[ Voor 8% gewijzigd door Elroyv op 30-01-2008 15:27 ]
Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?
Het is weer zo ver: tig sites werken hier niet meer ... 
T.net werkt gelukkig wel, net als nog wat andere sites die ik niet interessant vind. Grotere sites (bv imageshack en google) doen het niet. Die nieuwe DNS-servers die ze laatst hebben geinstalleerd hebben dus ook niet veel geholpen.
Is de brakheid van Speedlinq een goede reden om ze op te zeggen (met de overgang naar Telfort in het achterhoofd)? (Alhoewel ik eigenlijk wel veel snelheid voor weinig geld wil, dan kom je al weer snel bij Telfort uit.
)
T.net werkt gelukkig wel, net als nog wat andere sites die ik niet interessant vind. Grotere sites (bv imageshack en google) doen het niet. Die nieuwe DNS-servers die ze laatst hebben geinstalleerd hebben dus ook niet veel geholpen.
Is de brakheid van Speedlinq een goede reden om ze op te zeggen (met de overgang naar Telfort in het achterhoofd)? (Alhoewel ik eigenlijk wel veel snelheid voor weinig geld wil, dan kom je al weer snel bij Telfort uit.
Helaas bleek mijn experiment eind vorig jaar toch iets te moeilijk voor SL:
En dit terwijl ik in november 2007 wel een e-mail heb ontvangen waarin wordt bevestigd dat mijn actievoucher is aangekomen. De genoemde datum is echter incorrect, maar dat viel me niet eens op eigenlijk....
Het probleem zou naar "de afdeling die daar over gaat" doorgezet worden, en zoals gebruikelijk kon er niets worden gezegd over hoe lang ik op een antwoord zou moeten wachten....
Ik heb er een hard hoof in, maar hoop dat ik die 240 euro waar ik recht op heb spoedig terug ga krijgen....
Al met al, het is dus wederom een (administratieve) puinhoop bij SL.
Ik heb dus eventjes 2 speedlinq lijnen naast elkaar gehad. Nu blijkt dat ze de actievoucher verkloot hebben. Deze is na inzending door mij op het verkeerde SP nummer weggeboekt (op m'n al bestaande 6 mbit abonnement ipv op m'n nieuwe 20 mbit abonnement), met als gevolg dat ik niets uitgekeerd heb gekregen en de helpdesk doet of hun neus bloedt: "Maar ik zie geen actievoucher staan bij uw nieuwe SP nummer".Schweino schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:23:
Ook mijn 2e lijn heeft een ADSL signaal (krijg alleen nog geen IP adres van de DHCP server, maar het wordt dan ook pas per 9 oktober officieel opgeleverd). Modem traint netjes in op 20 Mbit, dus dat zit wel snor straks. Nu heb ik dus op aderpaar 1 Speedlinq 6/1 (via BBned) en op aderpaar 2 speedlinq 20/1 (via KPN).
En dit terwijl ik in november 2007 wel een e-mail heb ontvangen waarin wordt bevestigd dat mijn actievoucher is aangekomen. De genoemde datum is echter incorrect, maar dat viel me niet eens op eigenlijk....
De medewerker van de klantenservice kon ik het niet duidelijk maken dat dit een fout bij hen moet zijn, waarom zou ik immers in november 2007 een automatische e-mail ontvangen dat mijn voucher op 20 september 2006 is ontvangen?From: Speedlinq Administratie <administratie@speedlinq.nl>
To:
Subject: Speedlinq voucher ontvangstbevestinging.
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
Content-Disposition: inline
Content-Transfer-Encoding: 8bit;
Message-Id: <20071107165127.AE1E7C41E@white.qinip.net>
Date: Wed, 7 Nov 2007 17:51:27 +0100 (CET)
Geachte Speedlinq abonnee,
Op 20 september 2006 hebben we uw actievoucher ontvangen.
De korting zal binnenkort worden uitbetaald, mits u aan de
actievoorwaarden voldaan hebt.
De actiekorting kan bestaan uit een korting op het modem, de aansluitkosten en de abonnementskosten.
Het probleem zou naar "de afdeling die daar over gaat" doorgezet worden, en zoals gebruikelijk kon er niets worden gezegd over hoe lang ik op een antwoord zou moeten wachten....
Ik heb er een hard hoof in, maar hoop dat ik die 240 euro waar ik recht op heb spoedig terug ga krijgen....
Al met al, het is dus wederom een (administratieve) puinhoop bij SL.
Denk van niet! Ze zetten je over naar een totaal andere provider. Ik heb niet getekend voor het bedrijfsbeleid van Telfort, wel voor die van Speedlinq.kaajee schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:52:
[...]
Al zou den ze je wel op het 'Telfort' netwerk overzetten, is het nog geen reden om te kunnen opzeggen........
En weer is mijn internet thuis weg, deze keer volledig.
De SRM staat op maximaal, waardoor ik ongeveer 10Mbit va n de maximale 20 overhoud. Wat kan ik verder nog meer doen om het wat stabieler te krijgen? (Kabels e.d. zijn in orde, dat heb ik in het verleden al een paar keer gecontroleerd.)
De SRM staat op maximaal, waardoor ik ongeveer 10Mbit va n de maximale 20 overhoud. Wat kan ik verder nog meer doen om het wat stabieler te krijgen? (Kabels e.d. zijn in orde, dat heb ik in het verleden al een paar keer gecontroleerd.)
Na een paar e-mails is er (gelukkig) iemand slims wakker geworden bij SL. Was al een ellenlange brief een het schrijven met kopieën van m'n voucher etc.
Scheelt me toch weer 238 euro.In reactie omtrent uw vraag aan onze klantenservice berichten wij u als volgt:
Onze oprechte excuses voor het ongemak. Er is miscommunicatie ontstaan met betrekking tot uw oude klantnummer spxxxxxx en uw huidige klantnummer spxxxxxx, waardoor u verkeerd bent geinformeerd.
Onze excuses voor de vertraging. De actiekorting wordt met de eerstvolgende betalingsrun alsnog naar u overgemaakt.
Met vriendelijke groet,
Speedlinq Customer Care
[ Voor 9% gewijzigd door Schweino op 31-01-2008 15:34 ]
Eindelijk heb ik mijn cash-back gehad, leuk bedrag bij elkaar, aanmeldingskosten / lijn oplevering , modem en 12 * 9,95.
Nu alleen nog de ipod mini, ff het mailtje afwachten maar.
Nu alleen nog de ipod mini, ff het mailtje afwachten maar.
zoh ik heb mijn modem ff op een andere aansluiting gezet...
voorheen had ik een upstream attenuation van 29-30dB
en nu is deze dus 4.5dB
zou dit het klapperen van m'n verbinding kunnen verminderen?
oude situatie

nieuwe situatie
en nu is deze dus 4.5dB
oude situatie

nieuwe situatie

[ Voor 38% gewijzigd door Bartjeuhz op 31-01-2008 19:26 ]
Steam: CatBearCow
Ik heb een raar probleem.
Ik kan wel naar mobiele nummers bellen zonder probleem maar naar vaste nummers gaat niet helemaal goed.
Hij gaat 1x over en dan hoor ik klik en dan hoor ik niks meer. Er staat in het display van me telefoon wel dat de lijn open staat en de teller loopt ook, de gebelde persoon hoort mij wel maar ik hem dus niet.
Iemand een idee?
Ik kan wel naar mobiele nummers bellen zonder probleem maar naar vaste nummers gaat niet helemaal goed.
Hij gaat 1x over en dan hoor ik klik en dan hoor ik niks meer. Er staat in het display van me telefoon wel dat de lijn open staat en de teller loopt ook, de gebelde persoon hoort mij wel maar ik hem dus niet.
Iemand een idee?
Life goes as it goes.
Welke modem + firmware heb je?t3q schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:27:
Iemand een idee?
Ik had dit op mijn Speedtouch 706 met Firmware 7.4.1.7 ook; met firmware 6.1.7.2 (aangeraden door speedlinq) niet. Daarmee heb ik net wel een disconnect gehad; ik weet niet of dat nou aan SL of aan de modem ligt.
Firmware op 5.4.0.14 zetten, dat is bij mij altijd het meest stabiel (lees: minst instabiel) gebleken, ook al zeggen die wijsneuzen van Speedlinq dat je per se 6.1.7.2 moet hebben.pven schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:26:
En weer is mijn internet thuis weg, deze keer volledig.
Ik denk dat ik die ook maar weer ga proberen. 6.1.7.2 klapte er vanavond een paar keer uit, en met hogere versies heb ik belproblemen. Met geen van de versies kan ik fatsoenlijk poorten doorsluizen naar mijn computer, dus daar hoef ik het niet voor te laten. Ik ga nog wel een keer op zoek naar een andere modem die wel een werkend NAT gedeelte heeft.Volkert schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:43:
[...]
Firmware op 5.4.0.14 zetten, dat is bij mij altijd het meest stabiel (lees: minst instabiel) gebleken, ook al zeggen die wijsneuzen van Speedlinq dat je per se 6.1.7.2 moet hebben.
edit: heeft iemand die versie toevallig nog liggen voor de 706 of weet je een downloadlocatie? GoT, Google en de speedtouch site willen geen linkje tevoorschijn toveren
[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 31-01-2008 23:10 ]
Verwijderd
Dit probleem is al zooooooo vaak gepost in de speedlinq topics, zoek en gij zult vinden.t3q schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:27:
Iemand een idee?
Om een speedtouch met nieuwe versies firmware in combinatie met speedlinq bellen te gebruiken de volgende stappen ondernemen:
1. download en flash de nieuwste firmware van de speedtouch site ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html )(voordat je flashed altijd eerst de factory defaults laden)
2. Gebruik de configurator (nu V15) ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
saveall
system reboot
Ik heb een 780i en die laat prima poorten doorsluizen. Tis maar een tippie...gwystyl schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:57:
[...]
Ik denk dat ik die ook maar weer ga proberen. 6.1.7.2 klapte er vanavond een paar keer uit, en met hogere versies heb ik belproblemen. Met geen van de versies kan ik fatsoenlijk poorten doorsluizen naar mijn computer, dus daar hoef ik het niet voor te laten. Ik ga nog wel een keer op zoek naar een andere modem die wel een werkend NAT gedeelte heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door Ruimzicht op 01-02-2008 10:37 ]
vraagje:
Is het adres van speedlinq op de eerste pagina van dit draadje het huidige adres?
En kun je daar je opzegging ook naartoe sturen?
Ik heb 5 weken geleden namelijk een opzegbrief naar Speedliq gestuurd maar nog niets gehoord. En dat was naar een antwoordnummer van Speedlinq in Voorburg als ik het goed herinner..
Is het adres van speedlinq op de eerste pagina van dit draadje het huidige adres?
Ik heb 5 weken geleden namelijk een opzegbrief naar Speedliq gestuurd maar nog niets gehoord. En dat was naar een antwoordnummer van Speedlinq in Voorburg als ik het goed herinner..
Modem heeft al de nieuwste firmware.Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:32:
[...]
Dit probleem is al zooooooo vaak gepost in de speedlinq topics, zoek en gij zult vinden.
Om een speedtouch met nieuwe versies firmware in combinatie met speedlinq bellen te gebruiken de volgende stappen ondernemen:
saveall
system reboot
En als ik de eerste regel intik krijg ik de volgende melding:
Failed to delete conn binding.
Dus dat werkt niet.
Ik heb de Speedtouch 716 V5 WL via het Tiscali netwerk.
Life goes as it goes.
Heeft iemand ervaring met een Draytek ADSL/ADSL2 modem en Speedliinq Comfort? Ik krijg de boel niet aan de praat met mijn gloedje nieuwe Vigor 2820n Annex B. De ADSL verbinding wordt wel gemaakt, maar op een of andere manier krijgt de Draytek geen IP adres. Het lijkt in de DHCP procedure te zitten die de Draytek niet goed uitvoerd of verwerkt.....
Heb al van alles geprobeerd:
* Paar andere modems werken prima (Speedtouch 546i en 780WLi)
* Paar uur geen modem aan de lijn gehad
* Andere firmware (3.1.1 en 3.1.2)
* Handmatig ip DHCPC renew gedan (Systeem doet dan een harde reset !!!!! Hier lijkt het probleem te zitten)
Heb al van alles geprobeerd:
* Paar andere modems werken prima (Speedtouch 546i en 780WLi)
* Paar uur geen modem aan de lijn gehad
* Andere firmware (3.1.1 en 3.1.2)
* Handmatig ip DHCPC renew gedan (Systeem doet dan een harde reset !!!!! Hier lijkt het probleem te zitten)
Ontslagen bij XB door integratie Speedlinq in Telfort/KPN:
http://webwereld.nl/articles/49704/
"XB Networks levert internetcapaciteit aan bedrijven en internetproviders. De firma wijt de ontslagen aan de consolidatie op de isp-markt. XB leverde in het verleden namelijk netwerkcapaciteit aan het voormalige Speedlinq. De provider werd in april 2006 overgenomen door KPN, en maakt sinds kort gebruik van het KPN netwerk."
http://webwereld.nl/articles/49704/
"XB Networks levert internetcapaciteit aan bedrijven en internetproviders. De firma wijt de ontslagen aan de consolidatie op de isp-markt. XB leverde in het verleden namelijk netwerkcapaciteit aan het voormalige Speedlinq. De provider werd in april 2006 overgenomen door KPN, en maakt sinds kort gebruik van het KPN netwerk."
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
Je MOET telefonisch opzeggen, dat staat overal in de voorwaarden.koektrommeltje schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:15:
vraagje:
Daarna krijg je na een dag of 3 een bevestigingsmail met een zogenaamde incidentnummer.
Verwijderd
En als je dat dan niet krijgt heb je geen poot om op te staan dat je op tijd hebt opgezegd. Is heel vervelend als dan net je opzegtermijn verstreken is. " Sorry meneer, u bent 1 dag te laat. Tot volgend jaar"Volkert schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:00:
[...]
Je MOET telefonisch opzeggen, dat staat overal in de voorwaarden.
Daarna krijg je na een dag of 3 een bevestigingsmail met een zogenaamde incidentnummer.

In de algemene voorwaarden http://www.speedlinq.nl/html/alg_adsl.htm staat onder artikel 6.1.d dat je óók per post kunt opzeggen. Bij verzuim dit te doen in de periode van 2 maanden voor het einde van de contractduur wordt het abo voor de duur van één jaar verlengd, is dat nog steeds zo onder de 'verbeterde voorwaarden' van Telfort?Volkert schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:00:
[...]
Je MOET telefonisch opzeggen, dat staat overal in de voorwaarden.
December 2006 ben ik klant geworden van Speedlinq (BB-Ned) met de bijbehorende korting.
Nu wilde ik in januari 2008 mij opnieuw aanmelden voor de korting zoals werd omschreven in de FAQ van Speedlinq, maar toen kreeg ik de welbekende brief van de omschakeling naar Telfort.
De site geeft aan dat ze nu helaas geen wijzigingen kunnen doorvoeren (wil ook snelheid verhogen en telefonie erbij nemen).
Kan ik opnieuw een beroep doen op de korting? En hoe?
"Kan ik ook kiezen voor een ander abonnement ?
Ja, maar dat is echter pas mogelijk na het omzetten van uw Speedlinq abonnement naar Telfort internet. Wij zullen u later informeren over hoe u dit kunt doen.
Bron: http://www.speedlinq.nl/php/main.php"
Nu wilde ik in januari 2008 mij opnieuw aanmelden voor de korting zoals werd omschreven in de FAQ van Speedlinq, maar toen kreeg ik de welbekende brief van de omschakeling naar Telfort.
De site geeft aan dat ze nu helaas geen wijzigingen kunnen doorvoeren (wil ook snelheid verhogen en telefonie erbij nemen).
Kan ik opnieuw een beroep doen op de korting? En hoe?
[ Voor 39% gewijzigd door FrankNLD op 03-02-2008 12:04 ]
Nee, ik vermoed dat je geen beroep meer kunt doen op je/een korting. Die mogelijkheden zijn vervallen bij de 'overgang' naar Telfort. Je kunt nu een Telfort abo nemen......en die hebben er vooralsnog maar één, dus da's makkelijk.....Frank76NL schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:00:
December 2006 ben ik klant geworden van Speedlinq (BB-Ned) met de bijbehorende korting.
Kan ik opnieuw een beroep doen op de korting? En hoe?![]()
Wel kun je opzeggen en dan kijken of er bij een andere ISP meer te halen valt........
Wanneer gaat die 20 Mbit in dan?kaajee schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:21:
[...]
Nee, ik vermoed dat je geen beroep meer kunt doen op je/een korting. Die mogelijkheden zijn vervallen bij de 'overgang' naar Telfort. Je kunt nu een Telfort abo nemen......en die hebben er vooralsnog maar één, dus da's makkelijk.....Waarschijnlijk ga je er toch wel op vooruit, want in beginsel krijg je nu eem 20mbit abo voor nog geen 2 tientjes......
Wel kun je opzeggen en dan kijken of er bij een andere ISP meer te halen valt........
Verwijderd
Het hele internet ligt er weer uit hier in 010.
Heeft dat te maken met de overschakeling naar Telfort oid?
Soms komt er nog 1 ping aan maar het is niet veel soeps
Iemand verder een idee betreffend mijn probleem?
Life goes as it goes.
Verwijderd
Gewoon de stappen doen die ik gepost heb, en als je modem die connection niet kan unbinden, eerst het modem resetten en dan die stappen doen.t3q schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:44:
Iemand verder een idee betreffend mijn probleem?
Als het modem dan nog dezelfde fout geeft dat die niet kan unbinden, naar factory defaults resetten, en dan toch het modem met de nieuwste firmware opnieuw flashen, ook al is die nu al de huidige versie.
Want dan is het modem de vorige keer niet goed geflashed.
Die gaat niet vanzelf in (lees nou dit topic of de SL faq gewoon even). In principe verandert er NIETS. Je behoudt gewoon je huidige abo. Echter als je wilt kun je een ander abo nemen en aangezien Telfort geen ander abo dan de 20mbit heeft kun je alleen 'over' naar dat abo (evt. met of zonder telefonie).
En wanneer dat ingaat; daarover krijg je bericht van Speedlinq.......
Lekker die overname. Was ik net te laat om weer in aanmerking te komen voor de korting. Betaal dus 2x zo veel.

Hier de lezers ook maar even op de hoogte brengen van mijn laatste nieuws. Heb ik die 2,10eu ('maar' 3 minuten gelukkig) niet alleen voor mezelf 'verspilt'.
Ik wil, zoals al gezegd, het liefst gisteren over op Telfort om vervolgens 'bellen' te kunnen toevoegen, ik ga dan 30eu betalen voor onbeperkt bellen binnen NL. Nu betaal ik alleen al 23eu voor alleen ADSL.
Mevrouw SL wist me te vertellen dat het inderdaad gefaseerd gaat met de huidige SL klanten maar dat ze vóór eind maart iedereen over willen hebben. Dus dat de huidige SL klanten voor eind maart een brief hebben gehad met nieuwe gegevens, ook om in te kunnen loggen op de Telfort site om vervolgens je abonnement te kunnen veranderen........
Ik wil, zoals al gezegd, het liefst gisteren over op Telfort om vervolgens 'bellen' te kunnen toevoegen, ik ga dan 30eu betalen voor onbeperkt bellen binnen NL. Nu betaal ik alleen al 23eu voor alleen ADSL.
Mevrouw SL wist me te vertellen dat het inderdaad gefaseerd gaat met de huidige SL klanten maar dat ze vóór eind maart iedereen over willen hebben. Dus dat de huidige SL klanten voor eind maart een brief hebben gehad met nieuwe gegevens, ook om in te kunnen loggen op de Telfort site om vervolgens je abonnement te kunnen veranderen........
Laat ons dat maar eens weten, nu na een paar dagen ...Bartjeuhz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:19:
zoh ik heb mijn modem ff op een andere aansluiting gezet...
en nu is deze dus 4.5dB
En hoezo "andere aansluiting"?
Een ISRA punt is altijd maar 1 aansluiting, en als er toch loze doorverbindingen (kabels) liggen naar de huis- of slaapkamer waar ooit een telefoon gezeten heeft, dan moet je dat zo snel mogelijk loskoppelen omdat dat alleen maar voor verstoring van het signaal zorgt. Het ISRA punt moet 1:1 aan je modem zitten met een zo kort mogelijk kabel.
Eehhhh, lig al sinds 22 januari eruit (Rozenburg, redelijk dicht bij 010, maar toch 0181), eerst zelf wat zaken gechecked, 24 januari Speedlinq gebeld.Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:26:
Het hele internet ligt er weer uit hier in 010.
Die meneer: postcode en huisnummer, ik XXXX XX, x, hij: Ja ik zie het al, de verbinding ligt eruit [moest daarna even met zijn meerdere overleggen]. We sturen KPN aan dat ze het op lossen, morgen wordt ernaar gekeken en geef een teelfoonnummer waar u op te bereiken bent, misschien moet de monteur binnenshuis zijn. Ik gegeven, en hang sprakeloos de telefoon op.
beste service ooit verrtoond: niet eerst de klant de schuld geven en allerlei instelling laten checken, maar gewoon binnen 30seconden zeggen waar de fout ligt (NIET bij mij/de klant).
Afijn, er gebeurt bijna een week niets, dus 29 januari weer gebeld, nu wel lang in de wacht gehangen en gevraagd wat de conclusie was. Vaag verhaal, ze hadden gekeken maar wisten niet wat het was.
Zal wel... Dus gevraagd wanneer er WEL wat gedaan werd, antwoord: duurt altijd minimaal 10 werkdagen, m.a.w.: je betaald misschien wel 70 cent per minuut om te horen dat we nog geen fl*kker uitgevoerd hebben, maar je moet gewoon je snuit houden!!!
Kijk, zo ken herken ik een ISP-*helpdesk* weer!!!
Inmiddels dus al bijna 15 werkdagen zonder internet en heb weinig zin weer 7 euro te vergooien aan in de wacht staan om nog een keer (geen) informatie te krijgen...
Iemand ideeen hoe dit op te lossen (liefs binnen de wet...)?
Bartjeuhz, bedoel je misschien het andere aderpaar i.p.v. een andere aansluiting?Volkert schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:44:
[...]
Laat ons dat maar eens weten, nu na een paar dagen ...
En hoezo "andere aansluiting"?
Een ISRA punt is altijd maar 1 aansluiting, en als er toch loze doorverbindingen (kabels) liggen naar de huis- of slaapkamer waar ooit een telefoon gezeten heeft, dan moet je dat zo snel mogelijk loskoppelen omdat dat alleen maar voor verstoring van het signaal zorgt. Het ISRA punt moet 1:1 aan je modem zitten met een zo kort mogelijk kabel.
Ik lees in de voorwaarden: ( http://www.speedlinq.nl/html/alg_adsl.htm )In de algemene voorwaarden http://www.speedlinq.nl/html/alg_adsl.htm staat onder artikel 6.1.d dat je óók per post kunt opzeggen. Bij verzuim dit te doen in de periode van 2 maanden voor het einde van de contractduur wordt het abo voor de duur van één jaar verlengd, is dat nog steeds zo onder de 'verbeterde voorwaarden' van Telfort?
6.1.a De Dienst wordt afgenomen voor een minimumduur van 12 of 24 maanden eindigend op de laatste dag van de maand waarin de minimumduur is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. De minimumduur vangt aan bij Oplevering van de Dienst.
Na afloop van de minimumduur wordt het Abonnement van rechtswege voor een minimumduur van telkens 12 maanden verlengd, tenzij de Klant met inachtneming van het bepaalde in de Algemene Voorwaarden opzegt.
1.16 Opzegtermijn
Periode van een maand, die in acht genomen moet worden bij het opzeggen van het Abonnement. Deze periode vangt aan na de minimumduur van het Abonnement, of zoveel later als de opzegging is ontvangen.
-----------
Hieruit maak ik op dat je na een jaar ( als je een jaarcontract hebt ) kan opzeggen met een opzegtermijn van één maand. Mocht dit niet zo zijn dan wil ik dat graag weten.
Nee dus, uit deze algemene voorwaarden zou volgen dat je in een periode van twee maanden voorafgaand aan het verstrijken van je abonnement je zou moeten opzeggen. Doe je dat dan heb je aansluitend aan de verstrijkdatum nog één maand opzegtermijn te gaan alvorens je van het abonnement af bent - dan ben je dus effectief 13 hele maanden geabonneerd geweest. Doe je dat niet dan wordt het Abonnement van rechtswege voor een minimumduur van telkens 12 maanden verlengd.qwerty_running schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:48:
Hieruit maak ik op dat je na een jaar ( als je een jaarcontract hebt ) kan opzeggen met een opzegtermijn van één maand. Mocht dit niet zo zijn dan wil ik dat graag weten.
Mijn vraag was echter of binnen de nieuwe algemene voorwaarden een verandering is opgenomen zó dat het abonnement verlengd wordt voor onbepaalde tijd (in tegenstelling tot een minimumduur van 12 maanden) met een opzegtermijn van een maand. Dat laatste houdt dus in dat je elk moment je abo kunt beeindigen mits je een maand opzegtermijn in acht neemt. Je zou dan de kat uit de boom kunnen kijken om te zien of er een leuke aanmbieding voorbijkomt..
Bedankt voor je snelle reactie en voor jou vraag kan ik bij de gewijzigde voorwaarden niets hierover vinden. Vermoed dat er met die voorwaarden niets veranderd.
Verwijderd
Met een houten knuppel op bezoek gaan???R-P schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:59:
Zal wel... Dus gevraagd wanneer er WEL wat gedaan werd, antwoord: duurt altijd minimaal 10 werkdagen, m.a.w.: je betaald misschien wel 70 cent per minuut om te horen dat we nog geen fl*kker uitgevoerd hebben, maar je moet gewoon je snuit houden!!!
Kijk, zo ken herken ik een ISP-*helpdesk* weer!!!
Inmiddels dus al bijna 15 werkdagen zonder internet en heb weinig zin weer 7 euro te vergooien aan in de wacht staan om nog een keer (geen) informatie te krijgen...
Iemand ideeen hoe dit op te lossen (liefs binnen de wet...)?
En als je dan ook nog een boerka aantrekt kunnen ze je niks maken imho.

Nee, géén bivakmuts! Dan breng je de mensen aan het schrikken.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 12:00 ]
Verwijderd
Misschien een domme vraag, maar moet je voor een stabielere verbinding een hoge of lagere SNRM hebben?
Hoger: hoe hoger de buffer, hoe meer rek en dus hoe meer stabiliteit.Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 09:29:
Misschien een domme vraag, maar moet je voor een stabielere verbinding een hoge of lagere SNRM hebben?
Verwijderd
dus voor de meest stabiele verbinding zet ik de noisemargin in het experimentele gebied op maximaal
Verwijderd
JupVerwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:02:
dus voor de meest stabiele verbinding zet ik de noisemargin in het experimentele gebied op maximaal
Kan je met de DMT tool ook de upload SNR beinvloeden en hoe doe je dit?
[ Voor 17% gewijzigd door Jellerbert op 10-02-2008 17:00 ]
Ga naar www.jellerbert.nl
Nope en n.v.t. ...Jellerbert schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:55:
Kan je met de DMT tool ook de upload SNR beinvloeden en hoe doe je dit?
De SNR zelf kun je overigens nooit beinvloeden met een software tool, alleen de SNRM (de MARGE dus).
Als ik het dus goed begrijp kan je alleen de downstream SNR(M) met de DMT Tool beinvloeden?Volkert schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:08:
[...]
Nope en n.v.t. ...
De SNR zelf kun je overigens nooit beinvloeden met een software tool, alleen de SNRM (de MARGE dus).
Dan heb je het bijna begrepenJellerbert schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:30:
[...]
Als ik het dus goed begrijp kan je alleen de downstream SNR(M) met de DMT Tool beinvloeden?
Alleen de SNRM (de signaal/ruis verhouding marge) op de downstream kun je instellen.
De SNR (de signaal/ruis verhouding) zelf wordt nu eenmaal bepaald door de lengte en kwaliteit van het koper.
Qua upstream is het allemaal wat minder relevant omdat deze (a) een heel stuk minder is dan de downstream en (b) de gebruikte toontjes voor de upstream in het begin van het spectrum liggen en dat is allemaal wat minder gevoelig voor wat langere afstanden.
Oke, dank voor de duidelijke uitlegVolkert schreef op maandag 11 februari 2008 @ 07:21:
[...]
Dan heb je het bijna begrepen
Alleen de SNRM (de signaal/ruis verhouding marge) op de downstream kun je instellen.
De SNR (de signaal/ruis verhouding) zelf wordt nu eenmaal bepaald door de lengte en kwaliteit van het koper.
Qua upstream is het allemaal wat minder relevant omdat deze (a) een heel stuk minder is dan de downstream en (b) de gebruikte toontjes voor de upstream in het begin van het spectrum liggen en dat is allemaal wat minder gevoelig voor wat langere afstanden.
Ik zei toch: " binnen de wet".....Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:49:
[...]
Met een houten knuppel op bezoek gaan???
En als je dan ook nog een boerka aantrekt kunnen ze je niks maken imho.
Nee, géén bivakmuts! Dan breng je de mensen aan het schrikken.

Zelfs opzeggen gaat niet van een lijen dakje... Weer gebeld, Knopje 4: [opzeggen abonnement]....Na 5 minuten in de wacht, meneer aan de telefoon: "waarmee kan ik u van dienst zijn?"
Wil graag abo opzeggen (wilde zeggen, waarom heb ik dan keuze 4 genomen als jullie me dit nog moeten vragen...).
"Natuurlijk meneer", postcode en nummer gegeven, vraagt ie: "waarom wilt u opzeggen?"
Stoom uit mijn oren, maar netjes gebleven en gezegd: heb al meer dan 3 weken geen internet meer en zit al weken op een reactie te wachten over het alsnog honoreren van de actievoucher. (ook in oktober verstuurd, maar die hebben ze nooit ontvangen

"Oh, d'r gaat hier iets fout meneer, kan ik u terugebellen?"
Tel. nummer gegeven en we horen het wel...
Iemand nog een advies voor een ander abo? 2-4Mb is goed zat.
Verwijderd
Is telfort nik voor je?R-P schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:37:
[...]
Ik zei toch: " binnen de wet".....![]()
![]()
Zelfs opzeggen gaat niet van een lijen dakje... Weer gebeld, Knopje 4: [opzeggen abonnement]....Na 5 minuten in de wacht, meneer aan de telefoon: "waarmee kan ik u van dienst zijn?"
Wil graag abo opzeggen (wilde zeggen, waarom heb ik dan keuze 4 genomen als jullie me dit nog moeten vragen...).
"Natuurlijk meneer", postcode en nummer gegeven, vraagt ie: "waarom wilt u opzeggen?"
Stoom uit mijn oren, maar netjes gebleven en gezegd: heb al meer dan 3 weken geen internet meer en zit al weken op een reactie te wachten over het alsnog honoreren van de actievoucher. (ook in oktober verstuurd, maar die hebben ze nooit ontvangen)
"Oh, d'r gaat hier iets fout meneer, kan ik u terugebellen?"
![]()
Iemand nog een advies voor een ander abo? 2-4Mb is goed zat.
Nou na al dat gezeur en gefit op speedlinq, toch maar weer eens een goed bericht, ik kreeg vandaag ook de ipod shuffle binnen.
Alle probleemgevallen tenspijt maar ik kan gerust zeggen dat het hier allemaal naar volle tevredenheid is opgeleverd, aanbiedingen en acties zijn ook werkelijk gegeven.
Gewoon goed.
Alle probleemgevallen tenspijt maar ik kan gerust zeggen dat het hier allemaal naar volle tevredenheid is opgeleverd, aanbiedingen en acties zijn ook werkelijk gegeven.
Gewoon goed.
Ik kreeg vandaag ook het allerbeste bericht van Speedlinq ooit via de post:
Opzegging bevestigd. De stekker gaat eruit per 3 maart.
Victory, victory
Victory, victory
Nou, dag Volkert. We zullen je missen!Volkert schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:16:
Ik kreeg vandaag ook het allerbeste bericht van Speedlinq ooit via de post:
Victory, victory
Ach, als het goed is zien we elkaar weer terug bij Telfort, toch.Ruimzicht schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:49:
[...]
Nou, dag Volkert. We zullen je missen!
Telfort draait bij mij (op het 2e aderpaar) vanaf de eerste dag prima.
Verwijderd
Speedlink ontvangt slechts bij hoge uitzondering deze vouchers. Alle anderen gaan op raadselachtige wijze verloren.R-P schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:37:
..en zit al weken op een reactie te wachten over het alsnog honoreren van de actievoucher. (ook in oktober verstuurd, maar die hebben ze nooit ontvangen)
LOL"Oh, d'r gaat hier iets fout meneer, kan ik u terugebellen?"
![]()

Als zij jou terugbellen vreet ik een bezem.
[serieus modus]
Niet meer bellen naar dat stelletje oplichters.
Aangetekende brief sturen MET handtekening voor ontvangst (opzegging+intrekking incasso)
Als er daarna nog aut. incasso's komen direkt storneren.
[/serieus modus]
Ik ben al sinds 2005 klant bij speedlinq. Maar heb de laatzte tijd dat de lijn wegvalt. Dan zet ik even het modem uit en dan werkt het weer (na het weer aanzetten uiteraard). Maar sinds vanchtend brand er een leuk rood lampje op mijn modem bij de tekst "Internet" (heb een ZyXel).
De lijn zelf is okee. Die heb ik getest met het modem (ATM Lookuptest). Alleen ik krijg geen verbinding. Gisteren middag lag het ook al plat.
Is er een probleem bij Speedlinq? Is mijn modem aan het dementeren
. En ja ik heb wel betaald
(dat gaat automatisch)
Tevens is mij opgevallen (en daar heb ik me al bij neer gelegd): Ik heb een 20 Mbit lijn volgens mijn abo. Maar ik red gem een downstream van 8-9 mbit. Het modem zelf is dan met c.a. 13000kbit verbonden op de lijn. Ik zit 700meter van het verdeelpunt vandaan (dit had ik allemaal al uitgezocht). Ik zou dus wel meer als 8-9 mbit moeten halen. Upstram is gem 500-600kbit. Bij 700 meter en 20 mbit zou ik iets tussen de 14-16mbit moeten halen. Hebben hier andere mensen ook last van?
(als het in deze topic al staat... had geen zin om 16 pagina's door te lezen).
Zal ze vanavond wel bellen als het lampje nogsteeds rood is
De lijn zelf is okee. Die heb ik getest met het modem (ATM Lookuptest). Alleen ik krijg geen verbinding. Gisteren middag lag het ook al plat.
Is er een probleem bij Speedlinq? Is mijn modem aan het dementeren

Tevens is mij opgevallen (en daar heb ik me al bij neer gelegd): Ik heb een 20 Mbit lijn volgens mijn abo. Maar ik red gem een downstream van 8-9 mbit. Het modem zelf is dan met c.a. 13000kbit verbonden op de lijn. Ik zit 700meter van het verdeelpunt vandaan (dit had ik allemaal al uitgezocht). Ik zou dus wel meer als 8-9 mbit moeten halen. Upstram is gem 500-600kbit. Bij 700 meter en 20 mbit zou ik iets tussen de 14-16mbit moeten halen. Hebben hier andere mensen ook last van?
(als het in deze topic al staat... had geen zin om 16 pagina's door te lezen).
Zal ze vanavond wel bellen als het lampje nogsteeds rood is
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Wat voor Zyxel? Is ie wel adsl2(+)? Wat gebeurt er dan nu als je het modem uit/aan zet? Wat zegt de manual over het rode lampje? Laatste firmware? Zyxel wordt natuurlijk niet geleverd door SL, zou niet uit moeten maken, maar toch........
(kortom je post is lang, maar je geeft eigenlijk weinig info en het is op deze manier lastig beoordelen voor lezers hier)
(kortom je post is lang, maar je geeft eigenlijk weinig info en het is op deze manier lastig beoordelen voor lezers hier)
Hij is idd ADSL2+ geschikt. Het Rode lampje geeft aan dat hij geen verbinding kan maken met de ISP. Het DSL lampje is wel groen. Dit geeft aan dat de lijn up is.
Exacte type nummer weet ik niet (zit nu niet thuis, want daar doet mijn internet het niet
)
Ik heb dit modem overgehouden van een 12move Abo. Het Speedlinq modem is een ISDN modem maar ik heb geen ISDN meer.
Heb de firmware nof niet geupdate (never change a running system) maarja nu rund die niet meer dus misschien wel tijd om een firmware erop te gooien. Hoofdzaak is dan dat ik config niet kwijt raak, ander ben ik weer een uur bezig om alles in te stellen (Nat en firewall e.d.)
/Edit als ik hem uit en aan zet komt die niet meer online. Internet lampje blijft rood.
Exacte type nummer weet ik niet (zit nu niet thuis, want daar doet mijn internet het niet
Ik heb dit modem overgehouden van een 12move Abo. Het Speedlinq modem is een ISDN modem maar ik heb geen ISDN meer.
Heb de firmware nof niet geupdate (never change a running system) maarja nu rund die niet meer dus misschien wel tijd om een firmware erop te gooien. Hoofdzaak is dan dat ik config niet kwijt raak, ander ben ik weer een uur bezig om alles in te stellen (Nat en firewall e.d.)
/Edit als ik hem uit en aan zet komt die niet meer online. Internet lampje blijft rood.
[ Voor 6% gewijzigd door Roman op 14-02-2008 09:57 ]
Nu heb ik 4096/1024 Kbit/s verbinding. Hier betaal ik 19,95 euro per maand voor.
Nu zit ik nog steeds met de vraag hoe en wanneer ik over ga op de 20 Mb van Telfort.
Gaat dit automatisch? Moet ik me aanmelden bij Telfort? Hoe zit het?
In de FAQ van de site kan ik het niet vinden. Enkel: "Er veranderd niets". Nou, in plaats van de actiekorting, die nu door mijn neus geboord is, wil ik wel graag een hogere snelheid voor het geld.
Edit:
Ja, maar dat is echter pas mogelijk na het omzetten van uw Speedlinq abonnement naar Telfort internet. Wij zullen u later informeren over hoe u dit kunt doen."
bron: http://www.speedlinq.nl/php/faq.php
Hoeveel later is later!??!?!?!
Nu zit ik nog steeds met de vraag hoe en wanneer ik over ga op de 20 Mb van Telfort.
In de FAQ van de site kan ik het niet vinden. Enkel: "Er veranderd niets". Nou, in plaats van de actiekorting, die nu door mijn neus geboord is, wil ik wel graag een hogere snelheid voor het geld.
Edit:
Ja, maar dat is echter pas mogelijk na het omzetten van uw Speedlinq abonnement naar Telfort internet. Wij zullen u later informeren over hoe u dit kunt doen."

[ Voor 27% gewijzigd door FrankNLD op 14-02-2008 14:51 ]
Speedlinq gaat niet automatisch over op hogere snelheden. Hiervoor moet je gewoon bellen. Ik ben in 2005 begonnen met een 3 mbit lijn voor 25 euro. 1 jaar later (dus nadat het abo was afgelopen) belde ik en is toen overgezet naar een 6 mbit lijn voor 25 euro. Nu heb ik weer gebeld en heb nu een 20 mbit voor 25 euro.
Een verhoging kan altijd zonder kosten echter gaat dan weer een contract in van 1 jaar! Dit is meestal niet echt duidelijk bij de aanvraag. Ik zou dus zeggen: gewoon ff bellen met het oude speedlinq 0900-7733354 (80 cent per minuut).
Een verhoging kan altijd zonder kosten echter gaat dan weer een contract in van 1 jaar! Dit is meestal niet echt duidelijk bij de aanvraag. Ik zou dus zeggen: gewoon ff bellen met het oude speedlinq 0900-7733354 (80 cent per minuut).
Als je het dan toch zo graag wilt weten bel je ze gewoon, want dit topic doorlezen heb je blijkbaar ook geen zin in. Want het staat nl. al lang in dit topic.......(tipje: het was een post van ondergetekende)Frank76NL schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:03:
Nu heb ik 4096/1024 Kbit/s verbinding. Hier betaal ik 19,95 euro per maand voor.
Edit:
Kan ik ook kiezen voor een ander abonnement ?
Verwijderd
[stokpaardmodus]Roman schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:18:
Ik zou dus zeggen: gewoon ff bellen met het oude speedlinq 0900-7733354 (80 cent per minuut).
Niet te lang bellen anders is je hele voordeel voor een jaar weg.
[/stokpaardmodus]
Oooh, dit bedoel je. Ik had gezocht op het woord "snelheid", maar dat woord staat er natuurlijk niet bij. Nou bij deze.kaajee schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:55:
Hier de lezers ook maar even op de hoogte brengen van mijn laatste nieuws. Heb ik die 2,10eu ('maar' 3 minuten gelukkig) niet alleen voor mezelf 'verspilt'.
Ik heb inderdaad geen zin om een volledig forum door te lezen hiervoor, maar zoek liever gericht en stel de vraag als dat niets oplevert.

Toch drie maanden benadeeld door Speedlinq/Telfort (geen korting). Gelukkig voor mij dat ik toch al een snelheidsverhoging wilde, anders was ik nog meer benadeeld door deze commerciële actie.
Kajee bedankt voor je investering van 2,10 euro om deze informatie te vergaren. Kostte mij meer dan 10 euro aan tijd om het tijd om een antwoord te vinden.

Daarom vermeld ik de prijs erbijVerwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:56:
[...]
[stokpaardmodus]
Niet te lang bellen anders is je hele voordeel voor een jaar weg.
[/stokpaardmodus]
Ga, Speedlinq kennende, maar uit van 3-6 maanden
Dus dan is de snelste optie: Speedlinq opzeggen, aanmelden bij Telfort?Volkert schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:02:
[...]
Ga, Speedlinq kennende, maar uit van 3-6 maanden
Ik vrees dat ik ze (Speedlinq of Telfort?

Edit btw: Telfort zal toch ook een vinger in de pap hebben wat betreft de betreffende datum.
[ Voor 16% gewijzigd door FrankNLD op 15-02-2008 09:38 ]
Mijn verbinding ligt er weer uit. Speedlinq is echt de slechtste provider die ik ooit gehad heb (en waarschijnlijk zal hebben).
Ik neem aan dat Speedlinq je niet zomaar overzet naar Telfort zonder bericht (had wel brief gehad waarin ze zeiden dat er later nog een brief zou komen) ? Maar dat m'n IP dus gewijzigd is ofzo..
Ik neem aan dat Speedlinq je niet zomaar overzet naar Telfort zonder bericht (had wel brief gehad waarin ze zeiden dat er later nog een brief zou komen) ? Maar dat m'n IP dus gewijzigd is ofzo..
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Dat zou ik dus juist NIET doen! Speedlinq = Telfort. Dus feitelijk héb je al telfort momenteel. Deze 'wisseling' (die dus eigenlijk geen wisseling is) kan, (mn. administratief) alleen maar meer ellende veroorzaken.Frank76NL schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:12:
[...]
Dus dan is de snelste optie: Speedlinq opzeggen, aanmelden bij Telfort?![]()
Ik vrees dat ik ze (Speedlinq of Telfort?) alsnog moet bellen.
Edit btw: Telfort zal toch ook een vinger in de pap hebben wat betreft de betreffende datum.
Ik zou gewoon even wachten, waarom heb je zoveel haast?
Minder lang wachten bij downloads he.kaajee schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:36:
[...]
Ik zou gewoon even wachten, waarom heb je zoveel haast?
Verwijderd
Schijnbaar kwam rond 21 feb een 2de brief.
Meer wist gazzie van de helpdesk me niet te vertellen toen ik vroeg wat er nu allemaal ging gebeuren
en wat ik het beste kon doen aangezien mijn abb. volgende maand officieel afloopt. en wat er ging gebeuren met de BBNED aansluitingen
Meer wist gazzie van de helpdesk me niet te vertellen toen ik vroeg wat er nu allemaal ging gebeuren
en wat ik het beste kon doen aangezien mijn abb. volgende maand officieel afloopt. en wat er ging gebeuren met de BBNED aansluitingen
Snel? Ik heb begin december opgezegd om er dan op 3 maart vanaf te zijn ...Frank76NL schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:12:
[...]
Dus dan is de snelste optie: Speedlinq opzeggen, aanmelden bij Telfort?
Verwijderd
Ik lig er ook al sinds 8 februari uit. Geen signaal meer op de lijn. Speedlinq al 2 keer gebeld maar het enige wat ze zeggen is dat bij hun het signaal doorgegeven wordt. Moest mijn modem resetten met als gevolg dat ie helemaal vastgeslagen is. Ze hebben nu beloofd het door te geven aan KPN. Wachttijd 5 a 10 werkdagen.