[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste
Acties:
  • 115.963 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:48:
Ik lig er ook al sinds 8 februari uit. Geen signaal meer op de lijn. Speedlinq al 2 keer gebeld maar het enige wat ze zeggen is dat bij hun het signaal doorgegeven wordt. Moest mijn modem resetten met als gevolg dat ie helemaal vastgeslagen is. Ze hebben nu beloofd het door te geven aan KPN. Wachttijd 5 a 10 werkdagen.
Ik mis hier wel wat informatie.

Bel je via Speedlinq bellen? Zo ja, dan ligt "gewoon" je internet eruit en kun je natuurlijk ook niet bellen.

Wat voor modem heb je? Als je een Speedtouch 716 of 780 hebt, dan kun je met de DMT tool je SNRM omhoog zetten (in DMT moet je overigens wel eerst de experimental area / het vierde tabblad unlocken, dan het default SNRM vinkje weghalen en de helemaal schuif omhoog zetten in dat vierde tabblad). Redelijke kans dat het modem dan wel goed "pakt" en niet blijft staan te klapperen.

Maar misschien vind je zoals velen dat Speedlinq dit maar "gewoon" moet oplossen. Mijn ervaring is eigenlijk dat dat alleen maar heel veel tijd, geld en levensvreugde kost en je daar dus niet veel mee opschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:17:
Schijnbaar kwam rond 21 feb een 2de brief.
...........
'Kwam'?? Is dat in 2007 geweest dan? Dan heb ik die gemist....... :P :)

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 17-02-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanbrenk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 22:08
Volkert schreef op zondag 17 februari 2008 @ 09:08:
[...]

Ik mis hier wel wat informatie.

Bel je via Speedlinq bellen? Zo ja, dan ligt "gewoon" je internet eruit en kun je natuurlijk ook niet bellen.

Wat voor modem heb je? Als je een Speedtouch 716 of 780 hebt, dan kun je met de DMT tool je SNRM omhoog zetten (in DMT moet je overigens wel eerst de experimental area / het vierde tabblad unlocken, dan het default SNRM vinkje weghalen en de helemaal schuif omhoog zetten in dat vierde tabblad). Redelijke kans dat het modem dan wel goed "pakt" en niet blijft staan te klapperen.

Maar misschien vind je zoals velen dat Speedlinq dit maar "gewoon" moet oplossen. Mijn ervaring is eigenlijk dat dat alleen maar heel veel tijd, geld en levensvreugde kost en je daar dus niet veel mee opschiet.
Ik haak hier even op in(dit is het probleem van m'n moeder), helpdesk is gebeld met een gsm. Want het is speedlinq internet + bellen via het KPN netwerk.
Het probleem : vorige week vrijdag viel ineens de verbinding weg, alsof er een stekker uit getrokken is.
Alle kabels t/m het isra punt zijn gecontroleerd. Op geen van beide aderparen zit signaal.

Het modem: een speedtouch 780. Resetten lukt niet en is niet meer benaderbaar via de webinterface.

Ik hoop dat het probleem zo iets duidelijker is.

e6750@3,2GHz, asus P5B,2 Gb@800MHz MSI3850@790-1039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Welke lampen branden er op de router?
Als je reset via het knopje achterop (even blijven vasthouden) moet je de Speedtouch
kunnen benaderen via 192.168.1.254.
Als dat niet lukt is waarschijnlijk je router overleden.
Of de voeding..Die zou je kunnen nameten.

[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 17-02-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanbrenk
Alleen power en ethernet. Het indrukken van het reset knopje achterop heeft geen resultaat. Er gebeurt dan niets, de 2 lampjes blijven gewoon branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
cornfed99111 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:33:
Welke lampen branden er op de router?
Als je reset via het knopje achterop (even blijven vasthouden) moet je de Speedtouch
kunnen benaderen via 192.168.1.254.
Als dat niet lukt is waarschijnlijk je router overleden.
Of de voeding..Die zou je kunnen nameten.
Mee eens ...

Ook al trekt Speedlinq alle stekkers eruit, dan nog moet je je router sowieso kunnen benaderen ...

Dus ... Ander modem regelen, lukt meestal wel voor een paar tientjes op Marktplaats ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanbrenk
Ander modem heb ik al(fritz!box fon 7050). Dat modem werkt goed, maar geen adsl-signaal op de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
jvanbrenk schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:13:
Ander modem heb ik al(fritz!box fon 7050). Dat modem werkt goed, maar geen adsl-signaal op de lijn.
Mmm, wordt een vaag verhaal nu.

Dus het signaal op de lijn weg, en precies op hetzelfde moment het modem kapot?

En heb je dat andere modem toch wel goed ingesteld qua 0/34 LLC ENET ENCAP UBR 2684 ROUTED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Als je een splitter gebruikt moet je die eens er tussen uit halen.
Dan sluit je router direct op je ISRA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanbrenk
Volkert schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:55:
[...]

Mmm, wordt een vaag verhaal nu.

Dus het signaal op de lijn weg, en precies op hetzelfde moment het modem kapot?

En heb je dat andere modem toch wel goed ingesteld qua 0/34 LLC ENET ENCAP UBR 2684 ROUTED?
Inderdaad, ik vind het ook wazig. Het andere modem is goed ingesteld. Maar de speedtouch begaf het niet op hetzelfde moment. In eerste instantie kon ik de webinterface nog gewoon benaderen, maar na een herstart van het modem niet meer. De pc geeft automatisch een ip-adres wat begint met 169. , dus geen goed adres. Handmatig in de 192.168.1.... reeks instellen helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
jvanbrenk schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:27:
[...]
De pc geeft automatisch een ip-adres wat begint met 169. , dus geen goed adres. Handmatig in de 196.168.1.... reeks instellen helpt ook niet.
Een 169.254.x.y adres is een zogenaamd APIPA adres, dat krijg je als je netwerkkaart geen DHCP server kan vinden.

En handmatig instellen op 196.168.1.x gaat ook niet werken qua dat het 192.168.1.x moet zijn.

Heb je het resetknopje van het modem overigens ECHT lang genoeg ingedrukt gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanbrenk
Volkert schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:39:
[...]

Een 169.254.x.y adres is een zogenaamd APIPA adres, dat krijg je als je netwerkkaart geen DHCP server kan vinden.

En handmatig instellen op 196.168.1.x gaat ook niet werken qua dat het 192.168.1.x moet zijn.

Heb je het resetknopje van het modem overigens ECHT lang genoeg ingedrukt gehouden?
196.168.1.x was een typefoutje. Resetknopje ongeveer een minuut inhouden zou toch echt lang genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:38:
[...]

... En je hebt natuurlijk meteen 20 MBit. Maximaal, dat wel...
De snelheid is afhankelijk van je afstand tot de centrale heb ik begrepen. Waar kan ik dit zien/vinden? En hoe weet ik voor levering wat ik kan verwachten?

Edit: Speedtest.nl vermeldt 0% afwijking van de maximale snelheid voor Telfort in mijn postcodegebied. Het vermeldt ook dat het ADSL2 betreft? Klopt dat?

[ Voor 18% gewijzigd door FrankNLD op 18-02-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dat zou ik nou juist NIET doen (zoals reeds gezegd en bevestigt door SL). Als je nu een werkende SL verbinding hebt, ga er dan niet mee lopen klooien, niet fysiek als administratief!

Over een kleine maand zou iedereen die nu SL is/heeft, toch al Telfort zijn/worden. Dat gaat geheel automatisch. Dan is het vanzelfsprekend veel makkelijker om tegen die tijd tegen je 'nieuwe provider; Telfort' te zeggen dat je op 'hun' (std/enige) abo over wilt stappen ((evt. incl Bellen) van 20mbit voor 20eu)).

In feite heb je het dan namelijk over een soort upgrade binnen je eigen provider, is natuurlijk altijd veel makkelijker dan al het andere........

[ Voor 31% gewijzigd door een moderator op 22-02-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
kaajee schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:56:
[...]

Dat zou ik nou juist NIET doen (zoals reeds gezegd en bevestigt door SL). Als je nu een werkende SL verbinding hebt, ga er dan niet mee lopen klooien, niet fysiek als administratief!

Over een kleine maand zou iedereen die nu SL is/heeft, toch al Telfort zijn/worden. Dat gaat geheel automatisch. Dan is het vanzelfsprekend veel makkelijker om tegen die tijd tegen je 'nieuwe provider; Telfort' te zeggen dat je op 'hun' (std/enige) abo over wilt stappen ((evt. incl Bellen) van 20mbit voor 20eu)).

In feite heb je het dan namelijk over een soort upgrade binnen je eigen provider, is natuurlijk altijd veel makkelijker dan al het andere........
Ik ben meer dan een jaar klant. kan ik dan zondermeer over naar Telfort (na inlijving), of krijg ik gedoe vanwege een opzegtermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:38
Heb vandaag maar even gebeld omdat ook binnenkort m'n eenjarig contract afloopt. Deze wordt standaard met een jaar verlengd tegen de oude voorwaarden (en snelheid). Nadat je omgezet bent naar Telfort (medio Maart) kun je telefonisch of via de site aangeven dat je van de Telfort aanbieding gebruik wilt maken en wordt je (gratis) omgezet naar de nieuwe snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Bedankt en het klopt, heb ik net gedaan. Je moet optie 4 kiezen (beeindigen abonnement). Ik ga nu eind april over.

[ Voor 46% gewijzigd door een moderator op 22-02-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Wortelstok schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:12:
[...]

Bedankt en het klopt, heb ik net gedaan. Je moet optie 4 kiezen (beeindigen abonnement). Ik ga nu eind april over.
Ik mag aannemen dat het pas eind april is i.v.m. einde jaarcontract? Ik krijg het anders weer een beetje benauwd (KPN-Planet-trauma) als dat binnen het kader van "eerder" valt.
Wil namelijk Telfort-snelheid én telefonie. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:42
Nielson schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:24:
Heb vandaag maar even gebeld omdat ook binnenkort m'n eenjarig contract afloopt. Deze wordt standaard met een jaar verlengd tegen de oude voorwaarden (en snelheid). Nadat je omgezet bent naar Telfort (medio Maart) kun je telefonisch of via de site aangeven dat je van de Telfort aanbieding gebruik wilt maken en wordt je (gratis) omgezet naar de nieuwe snelheid.
Wat apart , ik heb gisteren ook gebeld , mij werd verteld dat ik na mijn jaarcontract( wat in april afloopt) gewoon per maand op kan zeggen , als ik nog een jaar door wil gaan krijg ik 3 maanden geen abokosten . Dat is voor mij voordeliger dan overstappen naar telfort , ik betaal nu 15.50 voor 20MB + 4,95 voor bellen (wel starttik van 5 cent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Wortelstok schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:12:
[...]

Ok, ben ik benieuwd, ik ga niets doen en gewoon afwachten, eens kijken of ik vóór eind april op een (nieuw) Telfort 20mbit abo zit..........
(maw ik kom er op terug.......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-08 01:55

R-P

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:15:
[...]

Speedlink ontvangt slechts bij hoge uitzondering deze vouchers. Alle anderen gaan op raadselachtige wijze verloren.

[...]

LOL _O-
Als zij jou terugbellen vreet ik een bezem.

[serieus modus]
Niet meer bellen naar dat stelletje oplichters.
Aangetekende brief sturen MET handtekening voor ontvangst (opzegging+intrekking incasso)
Als er daarna nog aut. incasso's komen direkt storneren.
[/serieus modus]
Je hoeft geen bezem te eten... ze hebben nog steeds niet teruggebeld.
EN EEN JUBILEUM!!!!! Ik heb vanaf gisteren een maand lang GEEN internet meer!!!!! Dus afschrijving gewoon gestorneerd. Kan niet wachten totdat ze deurwaarders en nog liever een rechtzaak tegen me beginnen.
De arrogantie waarmee zo'n bedrijf je behandelt is stuitend en misselijkmakend. Maar ja, al win je ooit iets na een strijd van 18 maanden, ze hebben voor jou nog altijd 99 andere mensen waar ze hun verplichtingen niet nakomen, ze gewoon geld afschrijven en die er niet tegenin gaan... Ik heb ook wel iets beters te doen, maar het wordt gewoon een keer teveel :(

Overigens hebben ze ook mijn verzoek om de actievoucher (hoewel een maand te laat ingestuurd vanwege verhuizing) alsnog te honoreren, afgewezen. Ik heb hier 4 maanden op moeten wachten, maar zelfs dan is er niet iemand die met zijn hand over zijn hart strijkt en zegt: "ze waren niet op tijd, maar wij zijn ook niet erg netjes geweest: ik ken het alsnog toe..."

Even alvast een lijstje maken als verdediging:
- Ze hebben nooit onze voucher afgewezen.
- Pas na telefonisch contact (a 70ct per minuut maal xx minuten) werd me verteld dat het te laat was ingeleverd. Na vraag wat hieraan te doen was: brief schrijven met verzoek alsnog de voucher te honoreren.
- Deze brief gestuurd (17 okt)
- 22 januari lijn dood, 24 januari (na checken eigen modem e.d.) gebeld, werd bevestigd dat dit buiten mijn schuld om was en zou volgende dag opgelost worden, en meteen gevraagd over actievoucher: geen brief bekend...
- brief gefaxt.
- 29 januari status opgevraagd van internetconnectie: "duurt minimaal 10 werkdagen en u krijgt geen statusbericht of bericht dat het weer werkt"
- 12 februari de handdoek in de ring gegooid en opgezegd, tijdens gesprek ging er iets niet goed, werden mijn gegevens genoteerd en zou ik worden teruggebeld.
- rond die tijd ook status van mijn brief opgevraagd: u krijgt volgende week bericht. Status internet opgevraagd: ligt bij de hoogste instantie :?
- rond 14 februari een afwijzingsbrief ontvangen mbt verzoek tot honoreren voucher: reden: wegens te laat inleveren.
- 18 februari: al 28 dagen geen internet. |:(

Schatting vanuit herinnering van de inmiddels gemaakte kosten:
bellen: 30 euro of zo
niet honoreren voucher: 60 (korting)+ 90 (aansluitkosten)+ 60 (NIB, niet gebruikt modem)=210 euro
maand geen internet: 15 euro, maar niet over kunnen stappen en aan de goden (want zo zien ze zichtzelf volgens mij.....) overgeleverd zijn: "onbetaalbaar".....

[ Voor 5% gewijzigd door R-P op 20-02-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ik zit zelf met een paar Speedlinq vragen. Ik heb dit topic gelezen maar de een beweerd dit en de ander dat.

1. Als ik niks doe dan wordt mijn 8Mbit Speedlinq abbo overgenomen door Telfort. Doet Telfort hier dan wat mee of blijf ik dan gewoon de 8Mbit behouden en de maandelijkse kosten?

2. De een meld dat het juist slim is om nu wel op te zeggen en de ander niet. Kan iemand me hier uitleggen wat het nut heeft van het opzeggen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Cave_Boy schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:29:
Ik zit zelf met een paar Speedlinq vragen. Ik heb dit topic gelezen maar de een beweerd dit en de ander dat.

1. Als ik niks doe dan wordt mijn 8Mbit Speedlinq abbo overgenomen door Telfort. Doet Telfort hier dan wat mee of blijf ik dan gewoon de 8Mbit behouden en de maandelijkse kosten?
Telfort doet er niets mee, alleen zul je een ander IP adres/hostname krijgen waarschijnlijk. Maar je abo blijft gewoon wat het is.....(als jij niet zelf aangeeft iets anders te willen).
Dit staat overigens wel al vele malen aan de orde geweest hier en ook staat heel duidelijk in de FAQ bij Speedlinq
Cave_Boy schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:29:
2. De een meld dat het juist slim is om nu wel op te zeggen en de ander niet. Kan iemand me hier uitleggen wat het nut heeft van het opzeggen enzo?
Ligt er een beetje aan wat je wilt.
Wil je gewoon straks met Telfort in zee en dus een abo bij hun krijgen onder dezelfde voorwaarden als nu moet je niets doen, logisch.
Wil je bij Telfort een ander abo krijgen, (ze hebben er maar één; nl. de 20mbit versie voor 20eu) en je hebt enorme haast (waarom zou je?); dan kun je overwegen om dat nu al aan te vragen bij SL. Dan schijn je eind april over je nwe. 20mbit abo te kunnen beschikken.
Heb je geen haast, wacht dan lekker af. Totdat Telfort administratief het zaakje over genomen heeft (wacht op brief of check je hostname/ip adres) en gan dan evt. bij Telfort zelf over op hun 20mbit/20eu abo......

Als je überhaupt naar een andere provider wilt en je mag momenteel opzeggen bij SL dan kun je dat nu gewoon doen.......

Eén echt 'slimme'reden om nu al over te willen heb ik nog niet gehoord hier, behalve het feit dat je iets eerder over een snellere verbinding kunt beschikken.

Maar ook dat valt nog te bezien.
Het zal mij niets verbazen dat SL alle mensen die nu al zeggen over te willen naar Telfort gewoon zegt dat het geregeld is maar dat deze groep gewoon in de flow van de hele 'verhuizing' meegaat.......

Waarom zou het in hemelsnaam 'slimmer' zijn om nu al over te willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 09:41
Hier nog maar een tevreden klant van Speedlinq .

Heb nu een jaar Speedlinq en heb nog nooit een probleem gehad. Alleen met installeren was er iets verkeerd maar dat was met een telefoontje zo opgelost.
Verder constante download van 1.7 mb/ps op de nieuwsgroepen (wel eweka).

Dus hier een tevreden klant

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:44

cruncher

wanna crunch someone?

Hier nog maar een ontevreden klant.

Nu bijna 1 jaar SL.20mb+bellen

Verbinding is en blijft slecht, afstand tot centrale iets van 700 meter. Praktisch maximale verbinding moet mogelijk zijn, ivm de vele disconnects ben ik teruggezet naar 16mb.
Vooral tijdens veel atmosferische storing in de lucht (onweer ergens in NL) voortdurend wegvallende verbindingen.
Disconnects bleven met grote regelmaat (3 a 4 x per dag) voorkomen.
Zelf dmv DMT-tool de SNR ratio op max gezet, maar de disconnects zijn nu om de 2 a 3 dagen.
Maar ik ben bang dat zodra er weer wat onweer dreigt aan te komen in NL ik geen verbinding meer heb.

Helpdesk ..... 8)7
neggix schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:17:
Hier nog maar een tevreden klant van Speedlinq .

Heb nu een jaar Speedlinq en heb nog nooit een probleem gehad. Alleen met installeren was er iets verkeerd maar dat was met een telefoontje zo opgelost.
Verder constante download van 1.7 mb/ps op de nieuwsgroepen (wel eweka).

Dus hier een tevreden klant

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-P schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:16:
[...]

Even alvast een lijstje maken als verdediging:
- Ze hebben nooit onze voucher afgewezen.
- Pas na telefonisch contact (a 70ct per minuut maal xx minuten) werd me verteld dat het te laat was ingeleverd. Na vraag wat hieraan te doen was: brief schrijven met verzoek alsnog de voucher te honoreren.
Je kan ook met een ander nummer bellen:
http://www.vraagalex.nl/V...=contact&id=149:Speedlinq

ps. ik moet zelf nog contact met ze opnemen ivm een lopende klacht, ( krijg nog 6 maanden abbonementsgeld terug wegens het niet leveren van een adsl aansluiting, deze was ipv op 16b op nr 16 geleverd in mijn straat) Ik ga dan meteen dit nummer even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu 10 dagen zonder internet en telefoon. Inmiddels 2 keer naar de helpdesk gebeld en de 2de keer hebben ze met tegenzin beloofd KPN in te schakelen. Wachttijd 5 a 10 werkdagen. Ook heb ik KPN zelf gebeld maar die nemen alleen opdrachten aan van Speedlinq. Die huren de lijnen en die alleen mogen opdracht geven aan KPN om een lijn te controleren. Ook heb ik per email een klacht ingediend, daar heb ik een standaard antwoord opgehad dat ze het erg vinden dat ik een probleem heb. Wie weet krijg ik nog een antwoord waar ik wat aan heb. Ga morgen het andere telefoonnummer (070-3816981) maar bellen. Ik zit nu op internet via mijn buren. Ik heb er weinig vertrouwen meer in dat dit nog goed komt. Wie heeft er nog een goede tip?

Eindeloos naar 070-3816981 zitten bellen. Mijn oren toeteren nog van de ingesprektoon. Toeval?????

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net het volgende op het telfort forum :

Iemand een idee of dit waar is ?
Wat is het verschil als ik via KPN netwerk Internet krijg of via het oude Babyxl netwerk?

Niets. DSL is DSL. Je krijgt echter tot 8 Mbit via KPN en tot 20 Mbit via Babyxl.

Kan ik beslissen via welk netwerk?

Nee. Telfort bepaald waar u op aangesloten wordt. Dit heeft ook met het beschikbare netwerk te maken. Als Tiscali op uw woonplaats niet leverbaar is, dan kan Telfort dat niet veranderen!
U krijgt dan een tot 8 Mbit ADSL verbinding via het KPN netwerk.
Bron : http://telfort.gebruikers...forum_id=17&thread_id=156

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:37:
Ik lees net het volgende op het telfort forum :
Het is niet het Telfort forum, telfort heft (nog) geen eigen forum, het is een gebruikersforum.
Iemand een idee of dit waar is ?
Dit is niet waar, een KPN verbinding via Telfort is niet gecapped op 8Mbit, ook hier is het afhankelijk van de afstand tot de centrale, kwaliteit van de lijn en aansluiting thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er meer mensen met een storing op het telefonienetwerk, in Made...

na resetten van de modem werkt hij inmiddels weer, dit gebeurd (mijns inziens) veel te vaak zijn er meer mensen met die problemen?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:51
wat voor kosten kun je dan verwachten?

[ Voor 47% gewijzigd door een moderator op 22-02-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
nolihc schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:43:
[...]

wat voor kosten kun je dan verwachten?
Wie heeft het over 'kosten' dan?
Welke kosten? En wanneer denk je kosten te gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:51
kaajee schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:15:
[...]

Wie heeft het over 'kosten' dan?
Welke kosten? En wanneer denk je kosten te gaan maken?
Opzegkosten na afloop minimum contractsduur

Speedlinq berekent normaal gesproken geen opzegkosten aan het einde van het contract.

Binnen de minimumduur kan een abonnement niet worden opgezegd. Indien je toch je contract voortijdig wenst te beëindigen, moeten alle resterende abonnementsgelden worden betaald, inclusief de maand opzegtermijn.

Speedlinq berekent alleen opzegkosten bij definitieve afsluiting van de verbinding in een incassotraject.

De afsluitkosten bij incassoprocedure vind je hier.
=====
Stukkie van de speedlinq site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
nolihc schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:20:
[...]

Opzegkosten na afloop minimum contractsduur

Speedlinq berekent normaal gesproken geen opzegkosten aan het einde van het contract.

Binnen de minimumduur kan een abonnement niet worden opgezegd. Indien je toch je contract voortijdig wenst te beëindigen, moeten alle resterende abonnementsgelden worden betaald, inclusief de maand opzegtermijn.

Speedlinq berekent alleen opzegkosten bij definitieve afsluiting van de verbinding in een incassotraject.

De afsluitkosten bij incassoprocedure vind je hier.
=====
Stukkie van de speedlinq site
Nou dan heb je je kosten toch? :P

Alleen begreep ik dat het tot de mogelijkheden zou behoren om kosteloos van je evt. nog lopende contract af te kunnen omdat er gewijzigde voorwaarden zijn en je dan daar dus niet mee in hoeft te stemmen en zodoende van je (abo) verplichting af te kunnen, en dan kost het je dus geen cent.
Ik vraag me af of dit idd tot de mogelijkheden behoort, maar anderen in dit topic zijn een andere mening toegedaan, blijkbaar na dit te hebben gecheckt.......
(ik zou het zwart op wit willen hebben overigens......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 23:39

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je een ander modem op het speedlinq netwerk kunt hangen? De moeder van een vriend van mij thuis heeft op dit moment geen wireless modem. Deze heb ik voor haar liggen, alleen krijg ik hem niet aan de praat. Ik wil zeker van zijn dat het niet door een lease oid komt die in de weg zit. Dus: hoe lang moet ik de modems van het netwerk houden voor ik het andere modem kan aansluiten? (en moet ik die dan een bepaalde tijd op het netwerk houden voordat deze gaat werken bijvoorbeeld?)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Yukkie schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:33:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je een ander modem op het speedlinq netwerk kunt hangen? De moeder van een vriend van mij thuis heeft op dit moment geen wireless modem. Deze heb ik voor haar liggen, alleen krijg ik hem niet aan de praat. Ik wil zeker van zijn dat het niet door een lease oid komt die in de weg zit. Dus: hoe lang moet ik de modems van het netwerk houden voor ik het andere modem kan aansluiten? (en moet ik die dan een bepaalde tijd op het netwerk houden voordat deze gaat werken bijvoorbeeld?)
Vanaf dag 0 :)

Kwestie van het modem goed instellen op 0.34 LLC UBR met als protocol Ethernet-over-ATM (= ENET ENCAP = RFC2684/1483 routed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:33:
Eindeloos naar 070-3816981 zitten bellen. Mijn oren toeteren nog van de ingesprektoon. Toeval?????
Het heeft sowieso geen zin, want het is/was de Speedlinq dealerlijn en als je daar als particulier/klant naartoe belt, werd/wordt je onherroepelijk toch weer doorverwezen naar het 0,70-Euro-per-minuut-nummer

Ze zijn niet helemaal achterlijk daar hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:04:
[...]
Je kan ook met een ander nummer bellen:
http://www.vraagalex.nl/V...=contact&id=149:Speedlinq

ps. ik moet zelf nog contact met ze opnemen ivm een lopende klacht, ( krijg nog 6 maanden abbonementsgeld terug wegens het niet leveren van een adsl aansluiting, deze was ipv op 16b op nr 16 geleverd in mijn straat) Ik ga dan meteen dit nummer even proberen.
Zoals gezegd: Dat nummer bellen heeft absoluut geen zin.

En heel veel succes met het terugkrijgen van je geld, je zal het nodig hebben. Wordt leuk als de "entiteit" Speedlinq binnenkort niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
kaajee schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:15:
[...]
Alleen begreep ik dat het tot de mogelijkheden zou behoren om kosteloos van je evt. nog lopende contract af te kunnen omdat er gewijzigde voorwaarden zijn en je dan daar dus niet mee in hoeft te stemmen en zodoende van je (abo) verplichting af te kunnen, en dan kost het je dus geen cent.
Ik vraag me af of dit idd tot de mogelijkheden behoort, maar anderen in dit topic zijn een andere mening toegedaan, blijkbaar na dit te hebben gecheckt.......
Ik geloof er niets van dat je zomaar voortijdig van Speedlinq afkomt. Ze spelen het dusdanig voorzichtig dat de voorwaarden gelijk blijven c.q. niet verslechteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal zijn gewijzigde voorwaarden niet genoeg, er moet sprake zijn van verslechterde voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 23:39

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Volkert schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:51:
[...]

Vanaf dag 0 :)

Kwestie van het modem goed instellen op 0.34 LLC UBR met als protocol Ethernet-over-ATM (= ENET ENCAP = RFC2684/1483 routed)
Ik bedoelde dus dat het huidige modem nu in gebruik is. Moet ik dan niet ivm een dhcp leas oid een x aantal uur/minuten/dagen het modem losgekoppeld hebben voordat ik het andere modem met wireless mogelijkheden kan aansluiten? Overigens komen de instellingen die jij noemt volgens mij niet overeen met de instellingen die ik moet gebruiken voor speedlinq via bbned?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Yukkie

Je kan de hele dag elke 5 minuten een modem omwisselen, als je wilt.
Volkert had abusievelijk de Tiscali/KPN instellingen genoemd.
Deze zijn voor BBNed:

Protocol: RFC1483
VPI=0
VCI=35
Encapsulation=VCMUX

[ Voor 22% gewijzigd door cornfed99111 op 20-02-2008 22:54 ]

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 11:47 ]

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 13:55
kaajee schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:15:
[...]
en
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:32:
Meestal zijn gewijzigde voorwaarden niet genoeg, er moet sprake zijn van verslechterde voorwaarden
De aanbieder moet wijzigingen in de algemene voorwaarden vier weken van tevoren bekend maken.

Als een wijziging voor u als consument - op welk punt dan ook - nadelig is, mag u zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen. De aanbieder moet de abonnee op de hoogte stellen van de inhoud van de voorgenomen wijziging.

*bron*

Verwijderd

Ik krijg sinds 19.30 uur geen ip-adres meer (regio Rotterdam, KPN Comfort). ;(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 19:57 ]

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 12:02
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 19:55:
Ik krijg sinds 19.30 uur geen ip-adres meer (regio Rotterdam, KPN Comfort). ;(
Idem dito in Baarlo, KPN (un)Comfort. Wel vast ff 6 minuten nutteloos met de mobiel naar de helpdesk geprobeerd te bellen a €0.70
Is al de tweede keer in 2 maanden :(

Verwijderd

Ook in Abcoude problemen. Geraak niet meer bij m'n netwerk daar vanaf een UPC aansluiting elders....

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:53
tvdoc schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:32:
[...]

Wat apart , ik heb gisteren ook gebeld , mij werd verteld dat ik na mijn jaarcontract( wat in april afloopt) gewoon per maand op kan zeggen , als ik nog een jaar door wil gaan krijg ik 3 maanden geen abokosten . Dat is voor mij voordeliger dan overstappen naar telfort , ik betaal nu 15.50 voor 20MB + 4,95 voor bellen (wel starttik van 5 cent)
Dit was mij ook een tijd geleden verteld. mijn abonnement loopt ook af in april (1 jaar + 1 maand). Tevens hebben ze dit ook per email bevestigd. Ik heb ook een bezwaarbrief gestuurd over de nieuwe voorwaarden dit ivm dat ze misschien gaan proberen onder deze toezegging uit te komen. De oude voorwaarden zullen volgens de brief van hun blijven gelden als je bezwaar zou maken.

Als het glasvezel hier bij mijn woning eindelijk eens wordt aangesloten, dan kan ik daar naar over. Moeten ze wel eerst nog even gegraven hebben voor de deur. Ik wacht namelijk al vanaf week 46 :(

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:33
Glashelder heeft in Haarlem ook gene verbinding meer met zijn Speedlinq Comfort (KPN).
Ik zelf heb Speedlinq X-Tra (BBNED) en werkt overigens perfect (ook in Haarlem).

[ Voor 32% gewijzigd door XoReP op 21-02-2008 21:28 ]

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:47
Ook in Zaanstad vandaag problemen met Speedlinq over KPN netwerk.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigRonnyV
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 20:00
arnhem eo sinds gisterenavond 20:00 geen verbinding meer :(
Ga staks maar weer eens proberen te bellen, heb echter weinig hoop dat er actie wordt ondernomen.

[ Voor 45% gewijzigd door BigRonnyV op 22-02-2008 07:17 ]

We sit together, The mountain and I, 'Til only the mountain remains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 10:07

gex

De gekste

Hier omgeving Eindhoven ook problemen, sinds gister tussen 19:00 en 20:00 is ook de verbinding weg, en nog steeds niet terug. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Net moest ik ff op Glashelders server maar kan er nog niet op dus zijn inet zal er nog wel uit liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Same here, geen IP adres meer sinds gisterenavond, regio 6581 (Malden, nabij Nijmegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat een gezeik constant, echt een waardeloze provider dit..ga maar weer bellen..

Tuurlijk weer lange wachttijd a 0,70 per minuut.. :X

[ Voor 26% gewijzigd door Glashelder op 22-02-2008 08:42 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
En ik maar balen dat ik geen KPN had genomen icm. Speedlinq :+

Eneh bel je toch op je werk of zit je thuis nu? ;)

[ Voor 30% gewijzigd door XoReP op 22-02-2008 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Jah maar 13 mensen voor me..dat kan ik me baas ook niet aandoen ;)

Maar ik snap niet dat het bij Speedlinq altijd mis gaat op het KPN netwerk. Als je providers zoals Planet en Xs4all vergelijkt met andere BBNED/BabyXL provider dan zijn providers over het KPN net verruit het betrouwbaarst. Waarom kan Speedlinq dit niet?

offtopic:
Ga ja vanavond nog mee karten ?! (delft) Heb nog korting ja ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 22-02-2008 09:00 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Het is inderdaad frappant om te zien dat ik vorige jaar Speedlinq had via BBned en nooit problemen had. Nu dus via KPN (enige die 20 Mbit kan leveren hier) en zo nu en d an het bovengenoemde probleem. Het is overigens altijd het zelfde probleem (Modem wel ADSL signaal, maar kan DHCP server niet bereiken)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar maanden hetzelfde probleem; Geen ATM op de lijn. En landelijk probleem zo te zien. Speedlinq zal dit wel in de loop van de ochtend opgelost hebben denk ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steadye
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 19:45
Ook hier in Uithuizen 9981 sinds gisteravond problemen..

Waarom heeft "Speed"linq geen actieve monitoring op hun netwerk.??. of zouden ze gewoon wachten tot er 100 telefoontjes (100 x 5 minuten x 70ct = 350 eurootjes, kunnen ze net een monteur een uurtje laten sleutelen) zijn geweest om maar eens te gaan
kijken wat er aan de hand is..

Het duurt bij deze problemen meestal minimaal een dag eer er actie ondernomen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrOnT242
  • Laatst online: 26-08 00:27
Iemand al iets gehoord over de verwachte oplos tijd van het KPN DHCP probleem? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij in alkmaar ook geen speedlinq sind gisteravond 1900. het ligt er bij ons niet vaak uit, maar als het er uit ligt dan ook meteen 2 dagen ofzo.... bleh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
  • Laatst online: 17-12-2024
Bij mij (regio 5271) deed ie het nog tot 11:00 vanochtend. Daarna was het "contacting DHCP".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het werkt weer :o

<-- zolang dit icoon het blijft doen ben ik weer online :P

[ Voor 63% gewijzigd door Glashelder op 22-02-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 10:07

gex

De gekste

Ik hoor net dat hij het bij mij weer doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Had al een ping -t aangezet vanaf hier (werk) en het loopt nu ook weer door :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
  • Laatst online: 17-12-2024
Hij doet het. Alleen nu klappert ie er voortdurend uit, ook met SNRM op maximaal. Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:57
heb wel weer een ip adres maar kan geen web pagina openen
blijven halverwege steken DNS server instellen helpt ook niet. KPN abbo.
edit modem even helemaal van de spanning afgehaald en nu werkt alles weer _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door dirk38 op 22-02-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanochtend 'werkt' het inderdaad weer. Alleen jammer dat de downloadsnelheid nu ontzettend brak is, ondanks de intrainwaarde van het modem. Maar goed, ik koop het abo af en ben z.s.m. weg bij 'Speed'linq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu ligt Speedlinq BBNed eruit? Hier in Enschede in ieder geval geen verbinding meer (telefonie en internet) sinds een half uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:44:
En nu ligt Speedlinq BBNed eruit? Hier in Enschede in ieder geval geen verbinding meer (telefonie en internet) sinds een half uurtje.
Hier ook speedlinq BBNED inet + telefonie, geen enkele problemen :) (nooit gehad eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Vandaag weer een Speedlinq incasso factuur in de mail, terwijl op 3 maart de stekker eruit gaat ...

Adrenalinegehalte loopt op ...

Maar gelukkig, het gaat om 1 gesprek van Euro 0,05 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ben net gebeld door Telfort of ik me over wilde laten zetten. Ik heb een 20mbit abbo maar ik haal maar 6mbit. Die meid aan de andere kant wist 200% zeker dat ik via Telfort wel 8mbit kon halen. Was geen enkel probleem.

Heb m'n abo over laten nemen met de expliciete voorwaarde dat ik 8mbit krijg ipv 6 (heb ook duidelijk gemeld dat ik al 20mbit abo had, maar maar 6 haal ;) ). Ben benieuwd, anders zeg ik het alsnog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Glashelder schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:24:
Ben net gebeld door Telfort of ik me over wilde laten zetten. Ik heb een 20mbit abbo maar ik haal maar 6mbit. Die meid aan de andere kant wist 200% zeker dat ik via Telfort wel 8mbit kon halen. Was geen enkel probleem.

Heb m'n abo over laten nemen met de expliciete voorwaarde dat ik 8mbit krijg ipv 6 (heb ook duidelijk gemeld dat ik al 20mbit abo had, maar maar 6 haal ;) ). Ben benieuwd, anders zeg ik het alsnog op.
Ik weet niet of dat allemaal zo simpel ligt, ze gaan dat volgens mij NOOIT in je contract zetten.

En ZyXEL's trainen over het algemeen ietsje lager in dan andere modems (o.a. Speedtouch'en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik vind het best wel vreemd dat er zoveel mensen zijn die zo vaak verbindingsproblemen hebben...

Zelf heb ik Speedlinq 20Mb(Ik haal 15Mb) via KPN en het is echt heel wat maanden geleden dat ik misschien 5 minuten geen internet had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb zo'n beetje om de drie dagen een disconnect die een minuut of 10 duurt. Soms is het zelfs nodig om de modem uit-en-aan te zetten omdat ik anders niet online kom. :S

Mijn hoop is gevestigd op de overgang naar Telfort; geen idee of dat wat kan helpen, maar hoop doet leven. :)

Eigenlijk wil ik de firmware van mijn Speedtouch updaten naar een nieuwere, maar ik heb geen tijd om het uit te zoeken en wil voorkomen dat mijn internet het niet meer doet (ben er toch enigzins afhankelijk van ivm storingsdienst).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Volkert schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 07:45:
[...]

Ik weet niet of dat allemaal zo simpel ligt, ze gaan dat volgens mij NOOIT in je contract zetten.

En ZyXEL's trainen over het algemeen ietsje lager in dan andere modems (o.a. Speedtouch'en).
Ik heb ook geen contract ondertekend met Telfort, alleen een mondelinge overeenkomst. Deel daarvan is de belofte dat ik 8mbit ga halen.

Daarnaast heb ik al een speedtouch :P

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 26-02-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die om zijn naar Telfort? Ik had voor de overname ook het plan opgevat om dat te doen (SL opzeggen, en overstappen op Telfort), maar lees nu op de FAQ-pagina's dat 'even niet kan' en 'ze laten weten wanneer dat wel kan'. Maar ben ik niet zo gelukkig mee, want ik wil graag een nieuw modem (mijn speedtouch hangt wel eens), ben nu duurder uit bij SL, en ik wil m'n KPN-abonnement (10 euro) opzeggen. In maart zit ik er een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
Glashelder schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:24:
[...]

Ik heb ook geen contract ondertekend met Telfort, alleen een mondelinge overeenkomst. Deel daarvan is de belofte dat ik 8mbit ga halen.

Daarnaast heb ik al een speedtouch :P
Kap er nu maar mee dan, want als je nu 6 haalt ga je echt geen 8 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
trolleystad schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:58:
[...]
Kap er nu maar mee dan, want als je nu 6 haalt ga je echt geen 8 halen.
Dat lijkt me ook niet, nee. Een typisch voorbeeld van wie het laatst lacht, lacht het best want hij heeft (in praktische zin) juridisch geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje. Mijn internet werd 22-10-2007 opgeleverd en toen had ik ook de actievoucher binnengestuurd. Ik was de voucher totaal vergeten tot 26 januari 2008 en toen had ik snel naar speedlinq gebeld of ik op tijd was. Ze zeiden tegen mij dat ik nog op tijd was. Dus ik snel alle bonnen gekopieerd en naar speedlinq opgestuurd hopend dat ik nog op tijd was. Op 29 januari 2008 ontvangstbericht gekregen. Dus ik blij dat ze hem binnen hebben.
Gisteren heb ik dus een brief gekregen dat ik dus niet op tijd was en dat ik 3 maanden de tijd had om hem op te sturen en in mijn geval voor 22-01-2008. Maar op de voucher stond dat ik hem uiterlijk 31-01-2008 op moest sturen naar speedlinq en kan ik me niks herinneren van binnen drie maanden. Want als dat op de actievoucher stond dan had ik dan wel gevraagd wanneer mijn opleverdatum was en of ik nog binnen de drie maanden zat.
Vandaag heb ik dus 4 keer naar speedlinq gebeld en 3 keer daarvoor onvriendelijk behandeld zonder antwoord. En laatste kon alleen de aanvraag nog een keer naar de afdeling sturen zodat ze er nog 1 keer naar kunnen kijken. Maar ik heb dus ook even op de website gekeken en daar stond bij de actievoorwaarden: 4.2 Actievoucher en kopie telefoonrekening dienen uiterlijk 31 januari 2008 door Speedlinq ontvangen te zijn. En er stond niks over binnen 3 maanden van opleverdatum.
Dus moest ik nu de 3 maanden aanhouden of 31-01-2008? Want het gaat hier in totaal om best veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:04
Mailtje van detacheringsbureau:
Er worden per 10 maart 2008 60.000 klanten van een (KPN)zusterorganisatie aangeschreven om over te stappen naar een internetaansluiting van Tiscali / Telfort Internet. Dit kan eventueel worden uitgebreid naar Voice Over IP aansluiting. Men verwacht dat men in de komende maanden ruim 15.000 nieuwe klanten tegemoet kan zien, en daarvoor gaat men een tijdelijke (2 maanden+) helpdesk inrichten om de storingen op te vangen die kunnen optreden bij het wijzigen van instellingen, of bij de verbinding.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Laatst online: 12-09 13:53
Ik heb een probleempje met speedlinq bellen, Als je belt hoor je niks meer. Maar je kan wel praten wat overkomt.DUS:
Thuis > Mobiel = Alleen praten niet horen
Dit is een groot probleem met bellen. Iemand suggesties?

Instellingen staan correct !

[ Voor 6% gewijzigd door Xentor op 27-02-2008 16:55 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Xentor schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:41:
Ik heb een probleempje met speedlinq bellen, Als je belt hoor je niks meer. Maar je kan wel praten wat overkomt.DUS:
Thuis > Mobiel = Alleen praten niet horen
Dit is een groot probleem met bellen. Iemand suggesties?

Instellingen staan correct !
Nee, dat staan ze niet: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28562835

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doane schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:56:
Mailtje van detacheringsbureau:
Er worden per 10 maart 2008 60.000 klanten van een (KPN)zusterorganisatie aangeschreven om over te stappen naar een internetaansluiting van Tiscali / Telfort Internet. Dit kan eventueel worden uitgebreid naar Voice Over IP aansluiting. Men verwacht dat men in de komende maanden ruim 15.000 nieuwe klanten tegemoet kan zien, en daarvoor gaat men een tijdelijke (2 maanden+) helpdesk inrichten om de storingen op te vangen die kunnen optreden bij het wijzigen van instellingen, of bij de verbinding.
Kijk daar hebben we wat aan. Zal toch zelf ook maar eens bellen om eea te bespoedigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu vanaf 8 februari zonder internet en bellen. De helpdesk is inmiddels al 3 keer gebeld. Iedere keer beloven ze om KPN in te schakelen De lijn is nog steeds dood. Heb ook al 2 keer een emailtje gestuurd: antwoord was beide keren.....bel de helpdesk maar. Heb zelf KPN gebeld maar die nemen geen opdrachten van klanten van Speedlinq aan. Speedlinq moet zelf opdracht geven aan KPN om de lijn te controleren. Een ding verloopt wel goed, afschrijven van de rekeningen. Daar hebben ze geen problemen mee. Ik heb vanaf vorig jaar juni Speedlinq bellen en telefonie (via KPN) en het is altijd prima verlopen tot 8 februari. Van het een op het andere moment was het gebeurd. Ik zou niet weten wat ik nu nog doen kan om mijn verbinding weer terug te krijgen. Heeft iemand wel een idee laat het dan weten.

P.S. Ik heb geen betalingsachterstand. Maart is zelfs al betaald.

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:46:
P.S. Ik heb geen betalingsachterstand. Maart is zelfs al betaald.
Nou misschien als je de laatste twee facturen laat terugstorten dat er actie komt, persoonlijk zou ik een maand zonder internet onacceptabel vinden en zou die maand dan ook niet betalen! Laat ze maar goed weten dat je het zat bent en concrete data willen weten dat kpn komt!

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Verwijderd

Telfort maakt dus gebruik van het Tiscali netwerk? Dar zit ik nu ook op geloof ik, in dat geval zou ik mijn modem kunnen blijven gebruiken. (Linksys WAG200G)

• Xentor
  • Laatst online: 12-09 13:53
Bedankt man ;), Had niet door dat het door de nieuwe firmware kwam. Gewoon weer geupdate naar de versie van speedlinq helpdesk. (6.1.7.2) Doet het weer perfect O+

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

• Doane
Xentor schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:35:
[...]

Bedankt man ;), Had niet door dat het door de nieuwe firmware kwam. Gewoon weer geupdate naar de versie van speedlinq helpdesk. (6.1.7.2) Doet het weer perfect O+
Yw :) De nieuwste firmwares werken dus ook wel, maar pas na de handmatige aanpassingen uit de link.

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Ik heb een tijdje bij speedlinq gezeten en ik ben helemaal niet te spreken over hun.
Internet lag er heel vaak uit, je werd slecht geholpen bij de helpdesk (ik althans).
ik ben nu sinds 2 maanden overgestapt naar Multikabel, ook om hun digitale televisie maar ik heb hier nog helemaal geen problemen mee gehad. Alleen heeft mijn internet er 1 keer uitgelegen maar dat is mindervaak dan bij speedlinq :P
Ze hebben een eigen news-server, alleen is daar wel 1 klein nadeel aan gebonden. Namelijk: Je hebt maar een download limit van 50GB per maand, ik zit daar vaak tegen aan :P
Maar voor de rest ben ik heel er tevreden over multikabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:47
@Darobber €70 voor 22 Mbit/s of €48 voor 12 Mbit/s is toch iets anders dan de prijzen van Speedlinq heh.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
RichieB schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:16:
@Darobber €70 voor 22 Mbit/s of €48 voor 12 Mbit/s is toch iets anders dan de prijzen van Speedlinq heh.
Tja, ik heb gisteren in een enquete van MetrixLab/Casema ook aangegeven dat die prijzen niet in verhouding zijn met de 3 tientjes van Speedlinq / Alice / Telfort etc.

Die kabelgasten prijzen zichzelf uit de markt ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Volkert schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:16:
Ik kreeg vandaag ook het allerbeste bericht van Speedlinq ooit via de post:

Opzegging bevestigd. De stekker gaat eruit per 3 maart.

Victory, victory :)
Kijk, met zulke dingen hebben ze dan weer wél haast ...

Vandaag keurig de stekker van Speedlinq eruit en Telfort op aderpaar 2 doet het nog prima ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Speedlinq is toch overgenomen door Telfort nu.. althans, dat stond in een brief van Speedlinq. Nu wijzigen ook de algemene voorwaarden hierdoor.
Aangezien we alleen maar ellende hebben met Speedlinq telefonie (zelden zijn we bereikbaar) leek ons dit een mooi moment om het contract te verbreken (lijkt mij dat wijziging in AV een reden tot contractbreuk is).
Weet iemand of dit gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
desmodus schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:17:
Speedlinq is toch overgenomen door Telfort nu.. althans, dat stond in een brief van Speedlinq. Nu wijzigen ook de algemene voorwaarden hierdoor.
Aangezien we alleen maar ellende hebben met Speedlinq telefonie (zelden zijn we bereikbaar) leek ons dit een mooi moment om het contract te verbreken (lijkt mij dat wijziging in AV een reden tot contractbreuk is).
Neem de moeite om dit topic even door te lezen zou ik zeggen.........(ipv direct je vraag neer te plempen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desmodus schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:17:
Heb je soms een nieuwere firmware op het modem dan versie 6.1.7.2 ????
Zoja, dan kunnen die telefonie problemen daardoor komen.

Zoek in dit topic voor de correcte instellingen voor het modem in combinatie met firmware versies hoger dan versie 6.1.7.2 :)

EDIT: Hier heb je de link alvast (scheelt zoeken)

Verwijderd in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8"

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 16:39 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste