[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste
Acties:
  • 115.964 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat met de overstap niks meer fout kon gaan na drie keer bellen en telkens vertelde men mij sorry SL heeft een fout gemaakt maar nu is het helemaal in orde en gaat alles soepel verlopen

niet dus :(
ben op 3-3 afgesloten 8)7
het zou doorlopen tot 31-3-2008 zodat ik de overstap naar telfort gewoon in de verhuizing van SL zou maken

wederom gebeld en als antwoord ....ja helaas hebben we een fout gemaakt maar vraagt u maar bij telfort of ze er iets aan kunnen doen , dit zijn de woorden van ene mevr Marianne van Vuren die wederom de schuld bij iemand anders legde evenals ene Mevr Fouzia, Mevr Loes Wesseling en Mevr Bep van den Broek.

dus telfort gebeld en daar....... bleek dat de aanvraag [dd 11-02-2008] alweer '" was blijven hangen" >>>>>>>>>>>>> en werd me even gezegd dat er geen gewone overstap naar telfort mogelijk is en dat SL dat allemaal weet maar dit maar niet doorgeeft aan de klanten. bijna alle overstappen van SL naar telfort zijn gedoemd te mislukken.

maar ik zit nu met de gebakken peren want ik heb dus ook geen telefoon meer en ws ben ik dus telefoonnummer kwijt omdat ik nu eerst moet gaan zitten wachten tot telfort de aanvraag af zal wijzen hoelang dit ging duren kon me niet verteld worden maar ik kan dan ook geen nieuwe aanvraag doen dus zit ik ws meer dan een maand zonder telefoon en internet. Een nieuwe aanvraag zou me niet helpen want deze zou ook worden afgewezen om dat er al een aanvraag liep

ik vind dit dus een hele slechte service ook van telfort want ik ben door handicaps niet in staat om veel uit huis te gaan en dus afhankelijk van mn internet en mn telefoon voor mn sociale contacten en dan op deze manier aan de kant gezet te worden is te gek voor woorden

dus wederom een zeer boze :( en ONTEVREDEN [ex] KLANT!!

ps door een vriendelijke buurman waar ik mag meeliften op zijn aansluiting kan ik nu nog op internet [maar helaas hij gaat zeer binnenkort verhuizen]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:38:

dus telfort gebeld en daar....... bleek dat de aanvraag [dd 11-02-2008] alweer '" was blijven hangen" >>>>>>>>>>>>> en werd me even gezegd dat er geen gewone overstap naar telfort mogelijk is en dat SL dat allemaal weet maar dit maar niet doorgeeft aan de klanten. bijna alle overstappen van SL naar telfort zijn gedoemd te mislukken.
Hmmm, ik vraag me af of dit nog problemen op gaat leveren als iedereen overgezet gaat worden naar Telfort. Ik wens ze alvast veel succes bij SL. En ons ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:24
ik vrees dat dit komt door de overstap voor migratie (waardoor je tussen de wal en het schip terecht kan komen).

Zoals ik het begrepen heb worden alle Speedlinq klanten deze maand overgezet op het Telfort netwerk (inclusief Telfort inlog) en kun je dan je abonnement makkelijk wijzigen (of natuurlijk continueren).

In dit topic staat een advies om Speedlinq te bellen en je alvast te laten omzetten, maar volgens mij moet je dit juist niet doen en nog een paar weken geduldig afwachten waarna het heel soepel zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
m-snel schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:44:
ik vrees dat dit komt door de overstap voor migratie (waardoor je tussen de wal en het schip terecht kan komen).

Zoals ik het begrepen heb worden alle Speedlinq klanten deze maand overgezet op het Telfort netwerk (inclusief Telfort inlog) en kun je dan je abonnement makkelijk wijzigen (of natuurlijk continueren).

In dit topic staat een advies om Speedlinq te bellen en je alvast te laten omzetten, maar volgens mij moet je dit juist niet doen en nog een paar weken geduldig afwachten waarna het heel soepel zou moeten kunnen.
Eens! Lijkt mij ook de meest logische en minst risicovolle manier......
(heb ik overigens al meerdere malen geschreven alhier, maar ja eigenwijs hè........ :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gewoon afwachten ben benieuwd wat er dan gebeurd met de abonnements vorm en eventueel het ip adres wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels zit ik 4 weken zonder internet en telefoon. Al 5 keer naar Speedlinq gebeld (morgen wordt de 6e keer) en de lijn is nog steeds dood. Ik heb nog nooit zo'n hopeloze zooi meegemaakt. Volgens de een heeft de 2de lijn nog geen toestemming gegeven om KPN in te schakelen en volgens de ander is KPN vorige week maandag al ingeschakeld. Afbranden die hele handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In januari mijn abonnement opgezegd.Wat hun uiteraard betreurde (mij in het geheel niet)
per eind maart wordt het abonnement beeindigd.
Ik alles geregeld om per eind maart over te stappen naar Orange, trekken ze vrijdag 29 februari al de stekker eruit. Gebeurt wel vaker dat speedlinq eruit ligt dus ik denk wacht wel even af.
Zaterdag nog geen verbinding dan toch maar gaan bellen.
Eerst 5 keer meer dan 10 wachtende voor me. bel later nog eens.
Om 15.27 nog maar 7 wachtende voor me en na 29.22 wist ik dat ze de stekker er al uit hadden getrokken want dat had Orange gevraagd ????
Moest het verder met hun afhandelen.
Bij wie heb ik nou een abonnement tot eind maart?
abonnementgeld is wel geincasseerd.
Orange is op zaterdag tot 4 uur bereikbaar dus daar kon ik pas maandag terecht.
Lekker goedkope(0,20c/min) en snelle helpdesk en vanaf woensdag ben ik weer online.
Nu nog proberen geld bij speedlinq terug te krijgen.
Zal wel lastig worden maar als ze niet betalen wordt ik heel link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:35:
In januari mijn abonnement opgezegd.Wat hun uiteraard betreurde (mij in het geheel niet)
per eind maart wordt het abonnement beeindigd.
Ik alles geregeld om per eind maart over te stappen naar Orange, trekken ze vrijdag 29 februari al de stekker eruit. Gebeurt wel vaker dat speedlinq eruit ligt dus ik denk wacht wel even af.
Zaterdag nog geen verbinding dan toch maar gaan bellen.
Eerst 5 keer meer dan 10 wachtende voor me. bel later nog eens.
Om 15.27 nog maar 7 wachtende voor me en na 29.22 wist ik dat ze de stekker er al uit hadden getrokken want dat had Orange gevraagd ????
Moest het verder met hun afhandelen.
Bij wie heb ik nou een abonnement tot eind maart?
abonnementgeld is wel geincasseerd.
Orange is op zaterdag tot 4 uur bereikbaar dus daar kon ik pas maandag terecht.
Lekker goedkope(0,20c/min) en snelle helpdesk en vanaf woensdag ben ik weer online.
Nu nog proberen geld bij speedlinq terug te krijgen.
Zal wel lastig worden maar als ze niet betalen wordt ik heel link
Incasso storneren??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Incasso storneren had ik natuurlijk niet aangedacht
Wel gelijk gedaan
Stuur ook nog een brief voor onnodig gemaakte helpdeskkosten
Als zij zich aan de juiste datums houden hoef ik niet te bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34
Gisteren een brief ontvangen dat mijn Speedlinq bellen a.s. maandag omgezet wordt naar Telfort. Ben benieuwd of dat allemaal soepel verloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister brief binnen: 12-3- wordt 1 en ander kwa telefonie om gezet. De sip adresjes wijzigen en het wachtwoord. Verder niet veel soeps. Hopelijk kunnen (we?) snel daarna Telfort in ontvangst nemen.

Ps: ik heb nu kpn based 6/1 mbit comfort abo + bellen. Kan ik als we op Telfort zitten zonder al te veel moeite naar een Telfort abo (op hun site/postcode check zou dit max 8/1 mbit zijn)?

Sjonny out :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
eborn schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:14:
Gisteren een brief ontvangen dat mijn Speedlinq bellen a.s. maandag omgezet wordt naar Telfort. Ben benieuwd of dat allemaal soepel verloopt :)
Ok, even voor de goede orde: jij hebt dus zelf geen actie ondernomen, dit is 'de gewone overstap' omdat Speedlinq Telfort is geworden..........?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
kaajee schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:28:
[...]

Ok, even voor de goede orde: jij hebt dus zelf geen actie ondernomen, dit is 'de gewone overstap' omdat Speedlinq Telfort is geworden..........?
Jup, verder niets gedaan :) Net even gecheckt en mijn telefoon ligt er nu inderdaad uit. Zal straks eens de nieuwe gegevens invoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Zijn er al mensen aangeschreven die niets ondernomen hebben én een Xtra abonnement hebben. Ik ben uitermate blij met mijn lijn via BBned. Ik zou daar echt niet van af willen stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eborn schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:02:
[...]

Jup, verder niets gedaan :) Net even gecheckt en mijn telefoon ligt er nu inderdaad uit. Zal straks eens de nieuwe gegevens invoeren...
En krijgen we ook een nieuw modem (zyxel zie ik bij Telfort)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:50:
[...]

Nee denk et niet, je gaat toch ook geen nieuw contract aan? In de regel geven ISP's alleen modems weg bij het afsluiten van een nieuw abonement........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Ik heb een vraagje of twee wat betreft het opzeggen van mijn BelBudget-abo na overgang naar Telfort (zonder telefonie). Ik wil namelijk mbv een gecombineerd account van Voxalot, Voipbuster en een inbelnummer van BudgetPhone via VoIP gaan telefoneren en mijn KPN-nummer porteren naar het BP-inbelnummer.
1e ik meen gelezen te hebben op een BudgetPhone-forum dat KPN in het opzeggen van het BelBudget-abo aanleiding ziet om óók de ADSL-verbinding te slopen..
2e als dit nog goed zou gaan, wat zijn de verwachtingen rond nummerportering, wettelijk bestaat de verplichting daartoe maar het zijn slimme gasten en chicanes zijn hun niet vreemd..
3e wat zijn de mogelijkheden, dat zij belemmeringen in hun netwerk aanbrengen, zoals het blokkeren van poorten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:50:
[...]
Krijgen sowieso niet, hooguit in bruikleen.

Maar het is technisch absoluut niet noodzakelijk, dus ik verwacht niet dat ze voor Sinterklaas gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zullen het denk ik allemaal af moeten wachten. Maar ik ben wel erg benieuwd. Ik draai nu op BBNed. Stel dat ze mij over zouden zetten naar KPN, dan zal ik toch mijn modem anders in moeten stellen, anders komt het niet goed. Voor mij niet zo'n probleem, maar ik beschouw mezelf niet als 'gemiddelde (ex) Speedlinq gebruiker'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
LCD_viewer schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:10:
Zijn er al mensen aangeschreven die niets ondernomen hebben én een Xtra abonnement hebben. Ik ben uitermate blij met mijn lijn via BBned. Ik zou daar echt niet van af willen stappen.
Check ik ben ook erg tevreden heb nu 12MBit maar zou wel over willen stappen naar 20Mbit, maar mijn internet ligt er echt nooit uit. Ik wacht ook met actie ondernemen totdat iedereen zo'n beetje over is.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik ben benieuwd wat er met de start-tik van speedlinq gebeurt

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
thalantis schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:57:
ik ben benieuwd wat er met de start-tik van speedlinq gebeurt
Nog een reden om over te stappen op een/het 'echt' Telfort abo........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phone uitbellen gaat nog, gebeld worden niet. Hiero tijd om de sip settings ff te veranderen.
:)

Edit: ok...dat werkt dus niet, of nog niet. Bellen en gebeld worden niet mogelijk. Rood kruis bij Telephony in mn ST modem... :?

Nieuwe waarden:
SIP URL: 043xxxxxxx
Username: idem
Password: vanuit de brief

Registar: sip.telefoniedienst.nl
Registar port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy port: 5060
Exp time: 6000

Of is dit mss niet goed?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:11:
Phone uitbellen gaat nog, gebeld worden niet. Hiero tijd om de sip settings ff te veranderen.
Edit: ok...dat werkt dus niet, of nog niet. Bellen en gebeld worden niet mogelijk. Rood kruis bij Telephony in mn ST modem... :?
Geeft hij aan dat hij geregistreerd is? Vervang Registar eens naar tel.telefoniedienst.nl.

Bij mij werkte het in eerste instantie ook niet, maar ik gebruik een telefoon achter het modem op mee te bellen. Bij mij was het probleem opgelost nadat ik mijn Zyxel modem herstart had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
kaajee schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:04:
[...]

Nog een reden om over te stappen op een/het 'echt' Telfort abo........
Behalve dat je bij Telfort 9,95 per maand voor het bellen betaald en bij Speedlinq betaalde ik maar 4,95. Dat betekend dat je 100 telefoontjes moet plegen om goedkoper uit te zijn. En dat red ik niet in de maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
eborn schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:16:
[...]

Behalve dat je bij Telfort 9,95 per maand voor het bellen betaald en bij Speedlinq betaalde ik maar 4,95. Dat betekend dat je 100 telefoontjes moet plegen om goedkoper uit te zijn. En dat red ik niet in de maand :)
Bij speedlinq was echter niet altijd de line-sharing-fee verrekend. Maw bij sommige abo's betaalde je ook nog eens bijna 10 euro voor het kale koper van KPN (Bij Telfort niet). Afhankelijk van je abonnement ben je dus eigenlijk 5 euro goedkoper uit als bij speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 13:48
Ik heb nog steeds geen brief gehad :S
Andere mensen wel al?

20 jaar, en wat had ik bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
mazz schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:19:
Ik heb nog steeds geen brief gehad :S
Andere mensen wel al?
Ja hoor, als je even de moeite neemt andere posts te lezen, had je gezien dat oa. johnny mcclane inmiddels 'over is'..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eborn schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:15:
[...]

Geeft hij aan dat hij geregistreerd is? Vervang Registar eens naar tel.telefoniedienst.nl.

Bij mij werkte het in eerste instantie ook niet, maar ik gebruik een telefoon achter het modem op mee te bellen. Bij mij was het probleem opgelost nadat ik mijn Zyxel modem herstart had.
sip -> tel. Thx bro! That did it :)
En ****** speedlinq waarom staat het weer anders op jullie site???? speedling.nl/beterbellen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 23:12
Ik heb een poosje geleden speedlinq bellen proberen op te zeggen via een formulier op hun website en tot m'n verrassing kreeg ik afgelopen week een brief van speedlinq dat m'n internet abonnement per 1 april wordt beeïndigd. Ik dus bellen met speedlinq en een vrouwtje vertelde mij dat dit een misverstand was maar dat ze er niets meer aan kon doen omdat het al in een te ver gevorderde stadium was. Per 1 april kunnen ze pas weer een nieuwe lijn aanleggen en dan duurt het 3 weken voordat ik weer online ben. Iemand nog advies hoe ik per 1 april toch nog naadloos internet kan krijgen (andere abbo bij een andere provider aanvragen wellicht?) of hoe ik zo kort mogelijk zonder internet kom te zitten? Wel vreemd dat ze het niet gewoon kunnen terugdraaien :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Iemand nog advies hoe ik per 1 april toch nog naadloos internet kan krijgen (andere abbo bij een andere provider aanvragen wellicht?) of hoe ik zo kort mogelijk zonder internet kom te zitten? Wel vreemd dat ze het niet gewoon kunnen terugdraaien.
Klopt, afsluiting aanvragen worden nooit teruggedraaid. Wat je kunt doen: Telfort internet (eventueel + telefonie) aanvragen en zeggen dat je geen KPN telefoonlijn hebt. Dan krijg je (als het goed gaat) internet op je andere twee aders (moet je wel goed regelen bij je ISRA punt). Je kunt ook Alice aanvragen, zelfde verhaal. Dan gaat ook je telefoon over naar Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 23:12
Wortelstok schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:12:
[...]

Klopt, afsluiting aanvragen worden nooit teruggedraaid....
Is daar een technische reden voor waarom ze dat niet doen? Of is het meer om mensen zo veel mogelijk van een overstap te weerhouden? Nou ja, kan er nu toch niks meer aan doen.. ga binnenkort maar een telfort abo aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
xingchen schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:24:
[...]

Is daar een technische reden voor waarom ze dat niet doen? Of is het meer om mensen zo veel mogelijk van een overstap te weerhouden? Nou ja, kan er nu toch niks meer aan doen.. ga binnenkort maar een telfort abo aanvragen.
Nee hoor, het is hun organisatiestructuur volgens het model pijplijn, het gaat er gemakkelijk in en komt er vanzelf weer uit, maar het is in de tussentijd niet of met moeite te onderbreken.. |:(
Pas bij situaties waaruit schade voorkomt, zoals heel slechte publiciteit zullen ze ingrijpen en nu de merknaam toch op de schop gaat..

[ Voor 3% gewijzigd door Isaak Asimov op 13-03-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Speedlinq heeft aangekondigd overgenomen te worden door telfort.
Ergens had ik de hoop dat de service iets beter zou worden daar ik al enekele maanden geleden heb aangegeven bij de support van speedlinq dat het modem om de zoveel tijd de verbinding opnieuw opzet. Het dit gebeurde elke dag meerdere malen en afegelopen tijd om de 1,5 / 2 dagen.

Ik heb het idee dan ook dat we gewoon nog op het oude netwerk van speedlinq zitten en dat er weinig is verbeterd. De afstand tot de centrale is zo ron de 400/500 meter en toch haal ik maar 14,5 mbit qua snelheid..... vandaar dat ik over wil naar het telfort netwerk. +- 18 mbit is toch wel realiseerbaar lijkt mij.

Heeft iemand ervaring hoe dit aan te vragen zodat ze ons over zetten naar het telfort netwerk?

Is er uberhaubt iemand die deze migratie al gedaan heeft? Van het speedlinq naar telfortnetwerk?

Lijkt mij niet zo heeeeel erg moeilijk te realiseren.

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Elroyv schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:47:
Speedlinq heeft aangekondigd overgenomen te worden door telfort.
Ergens had ik de hoop dat de service iets beter zou worden daar ik al enekele maanden geleden heb aangegeven bij de support van speedlinq dat het modem om de zoveel tijd de verbinding opnieuw opzet. Het dit gebeurde elke dag meerdere malen en afegelopen tijd om de 1,5 / 2 dagen.

Ik heb het idee dan ook dat we gewoon nog op het oude netwerk van speedlinq zitten en dat er weinig is verbeterd. De afstand tot de centrale is zo ron de 400/500 meter en toch haal ik maar 14,5 mbit qua snelheid..... vandaar dat ik over wil naar het telfort netwerk. +- 18 mbit is toch wel realiseerbaar lijkt mij.

Heeft iemand ervaring hoe dit aan te vragen zodat ze ons over zetten naar het telfort netwerk?

Is er uberhaubt iemand die deze migratie al gedaan heeft? Van het speedlinq naar telfortnetwerk?

Lijkt mij niet zo heeeeel erg moeilijk te realiseren.
Heb je al een brief gehad waarin verteld wordt dat je nu 'telfort' bent? Dus een telfort emailadres krijgt en in kunt loggen op de telfort service pagina's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Wel een brief gehad i.d.d. dat speedlinq overgenomen werd en een spxxxxxx nummer erin
Toen ik onlangs belde naar de helpdesk van telfort en meldde dat ik eigenlijk een speelinqklant was, konden ze me ook niet helpen. Ik moest het 0909 nummer van speedlinq bellen.
Hij wist wel dat ze overgenomen waren maar hij kon die oud slinq gebruikers nog niet helpen :-(????

Ook een beetje krom dat de helpdesk van telfort 30 cnt/pmin is en die van speedlinq 70 cnt/pmn.

[ Voor 69% gewijzigd door Elroyv op 13-03-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Elroyv schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:13:
Wel een brief gehad i.d.d. dat speedlinq overgenomen werd en een spxxxxxx nummer erin
Toen ik onlangs belde naar de helpdesk van telfort en meldde dat ik eigenlijk een speelinqklant was, konden ze me ook niet helpen. Ik moest het 0909 nummer van speedlinq bellen.
Hij wist wel dat ze overgenomen waren maar hij kon die oud slinq gebruikers nog niet helpen :-(????

Ook een beetje krom dat de helpdesk van telfort 30 cnt/pmin is en die van speedlinq 70 cnt/pmn.
Neem dan even de moeite dit topic door te nemen, staat haarfijn in wat er staat te gebeuren en wat je het beste kunt doen........
(zoek evt. op telfort binnen dit topic)

[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 13-03-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

kaajee schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:37:
[...]

Neem dan even de moeite dit topic door te nemen, staat haarfijn in wat er staat te gebeuren en wat je het beste kunt doen........
(zoek evt. op telfort binnen dit topic)
Jo, heb al zitten lezen maar het is me niet geheel duidelijk of je nu vanzelf (technisch)gemigreegd wordt naar telford. Je zal uiteraard overgzet worden maar het is me niet duidelijk wanneer dat zou moeten gebeuren? Gebeurt dit nou nadat je contracttijd erop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Inmiddels heeft Telfort het e.e.a. op hun site gezet over de overgang van de Speedlinq-klanten naar het Telfort netwerk. Helaas kan ik niks doen, omdat ik nog geen bericht heb ontvangen met mijn nieuwe gebruikersnaam. We wachten af..

[ Voor 6% gewijzigd door energizer23 op 17-03-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan ook pas sinds vandaag. Ik heb hier gisteren nog uitgebreid naar gezocht, omdat ik de info voor Tiscali en 12move gebruikers veel helderder vond dan wat wij via Speedlinq te horen/lezen kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:59:
Dat is dan ook pas sinds vandaag. ..........
O, zou dat dan de reden zijn waarom 'energizer23' het (pas) op maandag 17 maart 2008 16:22 geplaatst heeft? En niet eergister al?

[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 17-03-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Laatst online: 23:51
Tiscali / 12move

Sinds kort is bekend gemaakt dat Tiscal en 12move gaan veranderen van naam. Alle klanten van beide providers komen onder één dak genaamd Telfort Internet. Er schijnt niks te veranderen aan de diensten die je hebt, alleen de algemene voorwaarden wijzigen. De belangrijkste wijzigingen zijn volgens de website van Tiscali:

quote:
De meest belangrijke wijzigingen betreffen (kort weergegeven):

- aansprakelijkheid, artikel 16: de aansprakelijkheid van Telfort per aansprakelijkheidsstelling is beperkt tot twee maal het door de klant verschuldigde jaarabonnement voor de desbetreffende diensten, waarbij per jaar tegenover dezelfde klant de aansprakelijkheid is beperkt tot maximaal viermaal het verschuldigde jaarabonnement voor de desbetreffende dienst(en).

- prijswijzigingen artikel 9: prijswijzigingen worden 4 weken van te voren bekend gemaakt, waarbij de klant tot 4 weken na de bekendmaking het recht heeft de overeenkomst te beëindigen.

- privacy, artikel 11: De klant verleent toestemming aan Telfort om zijn of haar persoons- en verkeersgegevens op te nemen en te verwerken in de klantenregistratie van Telfort die benodigd is voor een goed beheer en exploitatie van de systemen en netwerken van Telfort en voor de (administratieve) beheerstaken. De klantenregistratie is slechts toegankelijk voor Telfort en groepsmaatschappijen en wordt niet aan derden verstrekt behoudens een aantal specifiek genoemde gevallen.

- geschillencommissie, artikel 19: geschillen kunnen aanhangig worden gemaakt bij De Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten (zie: www.sgc.nl).

Bron
Volledige Algemene Voorwaarden

Aangezien de voorwaarden wijzigen mag je je lopende abonnement bij Tiscali of 12move opzeggen. Dit staat ook op de website van beide providers:

quote:
Tiscali

Indien u bezwaar heeft tegen de wijzigingen dan kunt u tot en met 13 januari 2008 telefonisch uw abonnement opzeggen per 14 januari 2008. U kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice via telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30 p/min).

12move
Indien u bezwaar heeft tegen de wijzigingen dan kunt u tot en met 9 december 2007 telefonisch uw abonnement opzeggen per 10 december 2007. U kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice via telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30 p/min).
He, en wij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Wat wil/bedoel je nou met deze post? Meteen hierboven valt te lezen dat Speedlinq pas sinds vandaag uberhaupt genoemd wordt op de Telfort website. Pas een fractie van de 'oude' Speedlinq gebruikers heeft de brief gehad waarin de overgang definiteif/daadwerkelijk aangekondigd is. Dus ook dit soort 'voorwaarden' zullen binnenkort wel op de Telfort site verschijnen......

Buiten dit alles: één en ander wordt christal clear uitgelegd op de 'oude' Speedlinq site, zoals ook in dit topic vermeld wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:02:

O, zou dat dan de reden zijn waarom 'energizer23' het (pas) op maandag 17 maart 2008 16:22 geplaatst heeft? En niet eergister al?
Ongetwijfeld! ;) Het verbaast me soms nog steeds hoe snel een lopend vuurtje zich via internet verspreid, maar 2 dagen van tevoren heb ik nog niet meegemaakt (hoewel... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
kaajee schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:05:
[...]

Wat wil/bedoel je nou met deze post?
nou, anderen attenderen kan nooit kwaad lijkt me. Ik wist niet dat jij de moderator van dit forum was, ik zal in het vervolg eerst met jou overleggen voordat ik post. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
nolihc schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:56:
[...]

nou, anderen attenderen kan nooit kwaad lijkt me. Ik wist niet dat jij de moderator van dit forum was, ik zal in het vervolg eerst met jou overleggen voordat ik post. :X
Nee ben geen moderator, zou het ook niet willen zijn gezien de posts alhier......

En attenderen is altijd goed, maar de inhoud van jou post voegt toch niets toe? Lees het nou zelf nog eens.......

Er staan alleen maar zaken in die niets met Speedlinq te maken hebben, waar dit topic toch over gaat. Bovendien, als je dit topic leest, weet je dat de migratie Speedlinq-Telfort eigenlijk net pas begonnen is. Het kan maar zo zijn dat er straks, als ze wel meer concreet over SL-Telfort te melden hebben er iets compleets anders komt te staan, dat er heel andere voorwaarden gaan gelden enzo.
Ik bedoel; als (ex) Speedlinq gebruikers hebben we toch niets aan deze info? En je vraag: 'en wij dan' is ook al vele malen aan de orde geweest. 'Wij' zijn nog niet aan de beurt, althans, ze zijn bezig om 'ons' ook over te zetten, tegen de tijd dat die operatie verder is (afgerond) zal er vast meer info komen, denk je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
kaajee schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:27:
[...]

Nee ben geen moderator, zou het ook niet willen zijn gezien de posts alhier......

En attenderen is altijd goed, maar de inhoud van jou post voegt toch niets toe? Lees het nou zelf nog eens.......

Er staan alleen maar zaken in die niets met Speedlinq te maken hebben, waar dit topic toch over gaat. Bovendien, als je dit topic leest, weet je dat de migratie Speedlinq-Telfort eigenlijk net pas begonnen is. Het kan maar zo zijn dat er straks, als ze wel meer concreet over SL-Telfort te melden hebben er iets compleets anders komt te staan, dat er heel andere voorwaarden gaan gelden enzo.
Ik bedoel; als (ex) Speedlinq gebruikers hebben we toch niets aan deze info? En je vraag: 'en wij dan' is ook al vele malen aan de orde geweest. 'Wij' zijn nog niet aan de beurt, althans, ze zijn bezig om 'ons' ook over te zetten, tegen de tijd dat die operatie verder is (afgerond) zal er vast meer info komen, denk je ook niet?
Als je weet wat er in een ander traject is gebeurt kun je hier in de toekomst op anticiperen. Wat was nou het juiste moment om dit te posten? Wanneer Speedlinq een aankondiging doet? Een dag voordat het termijn is verstreken? Het is een forum en zolang een posting aan de got-regels voldoet zal je het wel mogen posten.
Je denkt dat Speedlinq meer info zal geven, uit dit forum blijkt maar al te vaak dat we Speedlinq niet op haar blauwe ogen moeten geloven en dat het punt van voorlichting niet haar sterkste punt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
nolihc schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:57:
[...]

Als je weet wat er in een ander traject is gebeurt kun je hier in de toekomst op anticiperen. Wat was nou het juiste moment om dit te posten? Wanneer Speedlinq een aankondiging doet? Een dag voordat het termijn is verstreken? Het is een forum en zolang een posting aan de got-regels voldoet zal je het wel mogen posten.
Je denkt dat Speedlinq meer info zal geven, uit dit forum blijkt maar al te vaak dat we Speedlinq niet op haar blauwe ogen moeten geloven en dat het punt van voorlichting niet haar sterkste punt is.
Vooralsnog ben jij (en wij) gewoon nog een Speedlinq klant, maar dat is het laatste hierover (wat mij betreft)........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:24
Kan iemand die al is overgezet naar het Telfort netwerk aangeven of zijn of haar vaste IP adres gewijzigd is of niet? Ik draai namelijk een webserver en ben de hele maand april weg, dus als op dat moment mijn ip adres wijzigt zijn de sites onbereikbaar en kan ik de DNS configuratie niet aanpassen. Dat kan ik natuurlijk niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

m-snel schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:00:
Kan iemand die al is overgezet naar het Telfort netwerk aangeven of zijn of haar vaste IP adres gewijzigd is of niet? Ik draai namelijk een webserver en ben de hele maand april weg, dus als op dat moment mijn ip adres wijzigt zijn de sites onbereikbaar en kan ik de DNS configuratie niet aanpassen. Dat kan ik natuurlijk niet hebben.
www.dyndns.org naampje registreren en bij je host een verwijzing daarnaartoe maken? Vervolgens een updateclient downloaden voor dyndns. Niet zo'n fraaie maar waarschijnlijk wel werkbare oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

* Glashelder gaat per 1 april over. Heb trouwens wel een nieuw modem toegestuurd gekregen van Telfort :?

Een of andere Zyxel.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Glashelder schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:21:
* Glashelder gaat per 1 april over. Heb trouwens wel een nieuw modem toegestuurd gekregen van Telfort :?

Een of andere Zyxel.
Welk modem had je van Speedlinq? Eén/multipc en wireless of niet? --> speedtouch xxx?
Welk modem heb je nu gekregen? Zyxel 2602 xxx.?

Iets meer info zou wel fijn zijn. Ik ben wel benieuwd of ik een wireless modem krijg terwijl ik nu een non-wireless ding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik had een Speedtouch 780WL (multi PC en Wireless idd) en dit is een Zyxel P-2602R (01A).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Een of andere Zyxel.
Hebben ze ergens iets vast gelegd over jouw eis dat je 8Mbit wil?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ben ik benieuwd of mijn gare coperet 1616 vervangen gaat worden tegen de tijd dat het zover is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04-2023
Afgelopen vrijdag is bij mij "beterbellen" of iets dergelijks geactiveerd. Heb wijzigingen in VOIP moeten maken. Het leek eerst allemaal goed te werken maar het gaat toch fout.

Ik kan wel uitbellen en dan gaat alles goed, maar als ik gebeld word dan hoor ik de beller wel maar zij mij niet?

Wat moet ik doen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

pven schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:52:
[...]

Hebben ze ergens iets vast gelegd over jouw eis dat je 8Mbit wil?
Ik heb nog geen papierwerk gezien betreffende de overstap naat Telfort. Als ik iets binnenkrijg en het staat er niet in dan zal ik er zeker iets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
m-snel schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:00:
Het IP-adres wijzigt alleen als je een ander modem aansluit, omdat die een ander MAC adres heeft. Sluit je het eerste/originele modem dan weer aan, dan krijg je weer het eerste/originele IP-adres dat daar bij hoort.

Dus ja, zolang je geen ander modem aansluit blijft je IP-adres hetzelfde, da's in ieder geval mijn ervaring na 3 maanden Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ejdb schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:30:
Afgelopen vrijdag is bij mij "beterbellen" of iets dergelijks geactiveerd. Heb wijzigingen in VOIP moeten maken. Het leek eerst allemaal goed te werken maar het gaat toch fout.

Ik kan wel uitbellen en dan gaat alles goed, maar als ik gebeld word dan hoor ik de beller wel maar zij mij niet?

Wat moet ik doen om dit op te lossen?
Heb je dit bij alle telefoontjes,

Mij is opgevallen dat als sommige mensen mij bellen en ons antwoordapparaat aanspringt de welkomsboodschap niet is te horen. Als ik dit daarna test met mijn gsm is er niets aan de hand.
De grap is dat deze mensen ook bellen via een telfort abonement.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de echo onderdrukker van de modem.
Maar kan hier ook geen vinger acht krijgen. Heb ook niets terug gevonden in het lijntje telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Dit probleem is al zooooooo vaak gepost in de speedlinq topics, zoek en gij zult vinden.

Om een speedtouch met nieuwe versies firmware in combinatie met speedlinq bellen te gebruiken de volgende stappen ondernemen:

1. download en flash de nieuwste firmware van de speedtouch site ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html )(voordat je flashed altijd eerst de factory defaults laden)
2. Gebruik de configurator (nu V15) ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
connection unbind application=SIP port=38383
connection bind application=SIP port=5060
service system modify name=VOIP_SIP port=5060
voice config digitrelay=auto
saveall
system reboot"

Verder is registar: tel.telefoniedienst.nl
Poorten: 5060

En werkt het nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij dus afvroeg,
ik heb mijn geld terug gestort gekregen, nu belde ik speedlinq vandaag op waar mijn iPod shuffle nou bleef en de vrouw aan de lijn zei dat het een keuze was; of je geld terug of de iPod shuffle. Dit kan ik mij echt niet herinneren en ze zei dat ik dus had gezegd geen iPod shuffle te willen door te zeggen dat ik graag mijn geld terug wou hebben gestort.

Iemand anders hier problemen mee gehad of hebben die mensen wel hun iPod _en_ hun geld terug gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:04:
Wat ik mij dus afvroeg,
ik heb mijn geld terug gestort gekregen, nu belde ik speedlinq vandaag op waar mijn iPod shuffle nou bleef en de vrouw aan de lijn zei dat het een keuze was; of je geld terug of de iPod shuffle. Dit kan ik mij echt niet herinneren en ze zei dat ik dus had gezegd geen iPod shuffle te willen door te zeggen dat ik graag mijn geld terug wou hebben gestort.

Iemand anders hier problemen mee gehad of hebben die mensen wel hun iPod _en_ hun geld terug gehad?
Geld terug gehad voor me modem en aansluiting / kpn lijn oplevering bij mijn nieuwbouw huis verleden jaar november.
En in februari ook mijn Ipod shuffle binnen gekregen. :)

Trouwens zit net op de klantenservice website van speedlinq en onder het kopje domeinnaam stond:
Geen Toegang

In verband met de technische voorbereidingen voor het omzetten van uw ADSL verbinding naar het Telfort netwerk is het tijdelijk niet mogelijk om wijzigingen te maken in uw abonnement. U ontvangt medio maart meer informatie over het moment waarop op uw abonnement wordt overgezet. Daarna kunt u weer abonnementswijzigingen doorvoeren.

Wij hopen op uw begrip en bieden onze excuses aan voor het eventueel ontstane ongemak.
Nou heb ik gelukkig die functie niet nodig maar je zal maar net tussen dat gekloot zitten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-08 01:55

R-P

Inmiddels 2 maanden zonder internet, en op advies van rechtsbijstand een nieuwe brrief met ultimatums gedicht, nu blijkt ook hun faxnummer niet meer te werken.

Weet iemand nog een ander Speedlinq-faxnummer (geverifieerd) dan 070-3830185?

Modbreak:Om adressen vragen van personeelsleden is niet de bedoeling.

Brief (commentaar mag natuurlijk altijd, deze brief is netter en beheerster dan de vorige...)

Speedlinq BV
Faxnummer: 070-3830185

Delft, 19 maart 2008

Betreft: niet geleverde diensten en service van Speedlinq.

Geachte lezer,

Op uitdrukkelijk advies van de rechtsbijstandsverzekering, geven we Speedlinq nog een laatste kans om de grove tekortkomingen van uw zijde op te lossen:

Hierbij geef ik Speedlinq vanaf ontvangst van deze fax nog 10 werkdagen om onze reeds 2 maanden niet werkende internetverbinding weer op orde te maken en dit na deze voltooide actie direct schriftelijk aan ons te bevestigen.

Nadat de internetverbinding weer volledig operationeel is zullen wij onze betalingen tot het einde van de contractdatum weer hervatten. Uiteraard na aftrek van de door ons gemaakte kosten en na aftrek van de abonnementsgelden gedurende de periode dat Speedlinq in gebreke is gebleven in het leveren van een internetverbinding.

Indien u wederom verkiest niet te reageren op deze brief, beschouw ik na afloop van deze 10 werkdagen ons contract als ontbonden.

Het aanbod, vermeld in de vorige fax, om de door ons gemaakte telefoonkosten en andere kosten niet meer bij jullie in rekening te brengen is uiteraard vervallen na de ontvangst van jullie laatste dreigbrief ons af te sluiten.

Met vriendelijke groet,
R-P

[ Voor 2% gewijzigd door bjck op 20-03-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:09:
"Dit probleem is al zooooooo vaak gepost in de speedlinq topics, zoek en gij zult vinden.

Om een speedtouch met nieuwe versies firmware in combinatie met speedlinq bellen te gebruiken de volgende stappen ondernemen:

1. download en flash de nieuwste firmware van de speedtouch site ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html )(voordat je flashed altijd eerst de factory defaults laden)
2. Gebruik de configurator (nu V15) ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
connection unbind application=SIP port=38383
connection bind application=SIP port=5060
service system modify name=VOIP_SIP port=5060
voice config digitrelay=auto
saveall
system reboot"

Verder is registar: tel.telefoniedienst.nl
Poorten: 5060

En werkt het nu? :)
Nee helaas dat had ik al gedaan, het heeft bij mij altijd gewerkt. Pas nu ik over ben naar Telfort bellen is het probleem weer terug.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
R-P schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:27:
Inmiddels 2 maanden zonder internet, en op advies van rechtsbijstand een nieuwe brrief met ultimatums gedicht, nu blijkt ook hun faxnummer niet meer te werken.

Thuisadres van de directeur is ook goed...

Brief (commentaar mag natuurlijk altijd, deze brief is netter en beheerster dan de vorige...)

Speedlinq BV
....................

Met vriendelijke groet,
R-P
Stuur je hem toch per post op! Evt. aangetekend, wel zo safe.
En je woont blijkbaar in Delft, zij zitten in Voorburg volgens mij, kun je em ook ff langsbrengen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:38:
[...]

Nee helaas dat had ik al gedaan, het heeft bij mij altijd gewerkt. Pas nu ik over ben naar Telfort bellen is het probleem weer terug.??
ja, ik heb ook wat zaakjes veranderd in de how-to he ;) Het is namelijk niet hetzelfde als bij niet-Telfort-bellen-dinges. Dus loop het gewoon maar even door mocht je dat niet gedaan hebben.
Dan nog problemen? Tja, geen id :? Heb je wel een groen vinkie bij de phone in je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-P schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:27:

Speedlinq BV
Faxnummer: 070-3830185

Delft, 19 maart 2008

Betreft: niet geleverde diensten en service van Speedlinq.

Geachte lezer,

Op uitdrukkelijk advies van de rechtsbijstandsverzekering, geven we Speedlinq nog een laatste kans om de grove tekortkomingen van uw zijde op te lossen:

Hierbij geef ik Speedlinq vanaf ontvangst van deze fax nog 10 werkdagen om onze reeds 2 maanden niet werkende internetverbinding weer op orde te maken en dit na deze voltooide actie direct schriftelijk aan ons te bevestigen.

Nadat de internetverbinding weer volledig operationeel is zullen wij onze betalingen tot het einde van de contractdatum weer hervatten. Uiteraard na aftrek van de door ons gemaakte kosten en na aftrek van de abonnementsgelden gedurende de periode dat Speedlinq in gebreke is gebleven in het leveren van een internetverbinding.

Indien u wederom verkiest niet te reageren op deze brief, beschouw ik na afloop van deze 10 werkdagen ons contract als ontbonden.

Het aanbod, vermeld in de vorige fax, om de door ons gemaakte telefoonkosten en andere kosten niet meer bij jullie in rekening te brengen is uiteraard vervallen na de ontvangst van jullie laatste dreigbrief ons af te sluiten.

Met vriendelijke groet,
R-P
Ik zit met hetzelfde probleem. Vanaf 8 februari al geen internet en bellen meer. Heb vorige week maandag de klachtenbond ingeschakeld maar nog geen enkel resultaat.

[ Voor 1% gewijzigd door bjck op 20-03-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 17:21
Volkert schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 07:14:
[...]

Het IP-adres wijzigt alleen als je een ander modem aansluit, omdat die een ander MAC adres heeft. Sluit je het eerste/originele modem dan weer aan, dan krijg je weer het eerste/originele IP-adres dat daar bij hoort.

Dus ja, zolang je geen ander modem aansluit blijft je IP-adres hetzelfde, da's in ieder geval mijn ervaring na 3 maanden Telfort.
Wat een lariekoek, je ip-adres heeft niets te maken met het mac-adres van je modem, maar wordt remotely geregeld door de centrale.
De kans is dus errug groot dat als je overstapt dat dan ook je ip-adres verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
bas r schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:55:
[...]
Wat een lariekoek, je ip-adres heeft niets te maken met het mac-adres van je modem, maar wordt remotely geregeld door de centrale.
Bij Telfort DHCP leasing heeft het MAC adres alles te maken met het uitgegeven IP. Ik nodig je uit om bij mij te komen kijken als je dit niet gelooft. Het ZyXEL modem levert public IP-adres X en mijn Speedtouch modem levert public IP-adres Y.
De kans is dus errug groot dat als je overstapt dat dan ook je ip-adres verandert.
Als je een Telfort adres krijgt, zal dat waarschijnlijk iets van 82.168-nogwat zijn en dat is inderdaad anders als het IP-adres van Speedlinq.

[ Voor 8% gewijzigd door Volkert op 19-03-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
bas r schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:55:
[...]

Ter aanvulling van Volkert: is idd een heel plausibel verhaal en absoluut geen lariekoek (als je stelt dat iets lariekoek is, moet je het wel heel zeker weten mi. en met goeie argumenten aankomen).

Het is heel gebruikelijk dat ISP's een database bijhouden waarin MAC adres van het modem wel degelijk direct gekoppeld is aan een IPadres. En ja dat wordt idd remotely geregeld, daarin had je gelijk.

Praktisch gezien:
-de ISP heeft een hele zwik IP adressen 'gereserveerd' voor al haar klanten
-een abonnee sluit voor het eerst het modem aan
-dit modem verschijnt nu voor het eerst bij de ISP
-dit modem heeft een uniek MAC adres (da's wel zo makkelijk voor registratie)
-vervolgens wordt er een IP adres 'uitgedeeld' aan abonnee obv van zijn modem (en dus MAC adres)
-vanaf nu staat deze combi dus als 'koppeltje' geregistreerd.
-wanneer je dus nu een ander modem aansluit, kopt de combi niet meer en is de kans groot/zeker dat je een ander IP adres krijgt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een of andere Zyxel.
Nice! Kan ik eindelijk van afstand in de setup van de router (ipv een paar minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:19:
[...]
Nice! Kan ik eindelijk van afstand in de setup van de router (ipv een paar minuten).
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik heb gisteren dé brief gekregen en 'schijn' dus ook over te zijn.
Vanaf vandaag, 20 maart, kan ik op 'mijn telfort' inloggen en dat blijkt ook zo te zijn, sterker nog, dat kon gisteren reeds......
Ik kan dus bij alle settings van 'mijn telfort'; mail, adresgegevens etc.

Ik kan echter nog niet (eventueel) mijn abonnement veranderen (in het Telfort 20mbit + bellen). Dat 'schijnt' vanaf 24maart pas te kunnen, staat ook op de site...
Ja, dit kan vanaf 24 maart 2008. U kunt dan overstappen naar het aantrekkelijke aanbod van Telfort internet. Met het Telfort internet 20 Mb abonnement krijgt u een ADSL-verbinding tot maar liefst 20 Mb voor maar € 19,95 per maand.
Mijn ip adres is (vooralsnog) hetzelfde gebleven, ik zie trouwens ook niet in waarom dat zou gaan veranderen als je gewoon hetzelfde abonnement houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Wat gebeurd er nu eigenlijk met de newsserver? Ok, de server was niet snel of zo, maar toch redelijk goed voor die fills die ik nodig had, en telfort heeft geen newsserver... Iemand een idee?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk bij Telfort dat je de binnengekomen voicemail doorstuurt naar je mailadres net als bij speedlinq dat is wel superhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 09:52:
is het mogelijk bij Telfort dat je de binnengekomen voicemail doorstuurt naar je mailadres net als bij speedlinq dat is wel superhandig
Dat staat zelfs al standaard zo ingesteld bij telfort.

[ Voor 69% gewijzigd door hufkes op 20-03-2008 10:09 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Gisteravond klapte het er bij mij meerdere malen uit, hiervoor nog nooit last van gehad.
Komt dit door het overzetten naar telfort? (komt er onhandig uit, net nu ik bezig ben met een server..)

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
kaajee schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 09:16:
Ik heb gisteren dé brief gekregen en 'schijn' dus ook over te zijn.
Vanaf vandaag, 20 maart, kan ik op 'mijn telfort' inloggen en dat blijkt ook zo te zijn, sterker nog, dat kon gisteren reeds......
Ik kan dus bij alle settings van 'mijn telfort'; mail, adresgegevens etc.

Ik kan echter nog niet (eventueel) mijn abonnement veranderen (in het Telfort 20mbit + bellen). Dat 'schijnt' vanaf 24maart pas te kunnen, staat ook op de site...

[...]

Mijn ip adres is (vooralsnog) hetzelfde gebleven, ik zie trouwens ook niet in waarom dat zou gaan veranderen als je gewoon hetzelfde abonnement houdt.
Ja hier precies het zelfde... Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk dan 'pas' kan of al eerder. Weet iemand hoelang de overzetting( als je kiest voor ander abonnement) vervolgens duurt?

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik heb inmiddels ook een brief gehad dat ik vandaag omgezet word. Volgens mij is het alleen iets administratiefs, aan de verbinding zelf gebeurd verder helemaal niks denk ik.
Ik hoop dan van het klapperprobleem af te zijn, maar ja over een tijd heb ik toch glasvezel hopelijk, zijn we daar ook weer vanaf.
Toch heb ik op zich geen problemen gehad met Speedlinq, behalve dan dat mijn lijn er heel soms even uit ligt, gelukkig game ik eigenlijk nooit online, want dan zou je er pas écht last van gaan hebben.
Verder is mijn 20 mbit lijn op zo'n 900 meter afstand zo'n 18 mbit, niet echt slecht op zich...

[ Voor 59% gewijzigd door eX0duS op 20-03-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
eX0duS schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:20:
Ik heb inmiddels ook een brief gehad dat ik vandaag omgezet word. Volgens mij is het alleen iets administratiefs, aan de verbinding zelf gebeurd verder helemaal niks denk ik.
Ik hoop dan van het klapperprobleem af te zijn, maar ja over een tijd heb ik toch glasvezel hopelijk, zijn we daar ook weer vanaf.
Toch heb ik op zich geen problemen gehad met Speedlinq, behalve dan dat mijn lijn er heel soms even uit ligt, gelukkig game ik eigenlijk nooit online, want dan zou je er pas écht last van gaan hebben.
Verder is mijn 20 mbit lijn op zo'n 900 meter afstand zo'n 18 mbit, niet echt slecht op zich...
ik kan het niet laten >:) :een beetje dubbel om te zeggen dat het alleen maar adminsitratief zal zijn en dan gelijk daarop zeggen dat je van het klapperprobleem af hoopt te zijn. (Dat tweede lijkt mij toch echt een technische aanpassing ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik dacht dat je ook een ander profiel zou krijgen welke stabieler zou moeten zijn.
Ik merk het vanzelf, en zo niet zal het me verder niet uitmaken, zolang het nog een paar maanden zo werkt zoals het doet ben ik tevreden.

[ Voor 38% gewijzigd door eX0duS op 20-03-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
eX0duS schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:46:
Ik dacht dat je ook een ander profiel zou krijgen welke stabieler zou moeten zijn.
Ik merk het vanzelf, en zo niet zal het me verder niet uitmaken, zolang het nog een paar maanden zo werkt zoals het doet ben ik tevreden.
Wat is dat dan; een "profiel" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:42
Speedlinq klantenservice is niet bereikbaar , krijg niet eens een kiestoon,alleen een toon die je ook hoort bij een afgesloten lijn. en bij Telfort hebben ze mijn gegevens nog niet. Zouden ze nu al weg zijn bij speedlinq of is het gewoon een storing ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Sendar schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:25:
[...]

Ja hier precies het zelfde... Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk dan 'pas' kan of al eerder. Weet iemand hoelang de overzetting( als je kiest voor ander abonnement) vervolgens duurt?
Ik kan nu inderdaad ook al in de 'abonnement gegevens' en kan dus wijzigen!
(dus niet pas op 24 maart)

En heb dus meteen maar een een upgrade gedaan.
Of downgrade, t'is maar hoe je het wilt noemen.....

Betaalde 23eu voor een 8mbit abo en nu 19eu voor een 20mbit!!

(je kunt ook kiezen om geen modem te nemen, scheelt 14,95 verzendkosten, ik heb het basis modem toch maar genomen, wie weet kan ik het nog gebruiken. Heb zelf een Speedtouch 780, die ik gewoon wilde blijven gebruiken, maar wie weet......)

[ Voor 33% gewijzigd door kaajee op 20-03-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je dan op het Tiscali-netwerk zit.
Ik heb helaas nog geen inlog-gevens van Telfort ontvangen.
Want sinds enkele dagen heb ik een vreemd probleem dat de verbinding steeds langzamer wordt, als ik de modem dan opnieuw opstart is de snelheid wel weer terug op het oude niveau. Maar dan gaat het al weer snel berg afwaarts. Hij zakt weg tot 200 kb/s. Waarbij Voip ook niet meer gaat. Ik moet de modem dus nu om het halfuur opnieuw opstarten.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Zou me modem kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:16
Net ook maar ff geupgrade van 4 Mbit a €19,95 naar 20 Mbit voor €19,95 . Ben benieuwd hoe lang het duurt. Heb overigens geen modem erbij besteld, dus maar hopen dat m'n Speedtouch 546 het gaat trekken. Anders bestel ik 'm alsnog. Nu nog ff KPN vast lijntje opzeggen, komen dan geen extra kosten meer bij bij Telfort dus da's ook mooi. Scheelt weer €10,- in de maand. :)

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
kaajee schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:14:
[...]

Ik kan nu inderdaad ook al in de 'abonnement gegevens' en kan dus wijzigen!
(dus niet pas op 24 maart)

En heb dus meteen maar een een upgrade gedaan.
Of downgrade, t'is maar hoe je het wilt noemen.....

Betaalde 23eu voor een 8mbit abo en nu 19eu voor een 20mbit!!

(je kunt ook kiezen om geen modem te nemen, scheelt 14,95 verzendkosten, ik heb het basis modem toch maar genomen, wie weet kan ik het nog gebruiken. Heb zelf een Speedtouch 780, die ik gewoon wilde blijven gebruiken, maar wie weet......)
Perfect, heb het nu ook om gezet, wil er eigenlijk ook telefonie bijnamen, ga er toch niet op achteruit :) Maar dat kon ik niet gelijk aanvinken, dus eerst maar telfort 20mbit neem ik het er later wel bij...

Ik heb besloten geen modem te nemen; heb ook nog de speedtouch 780 liggen en nog een draytek 2800g dus die zouden moeten voldoen. Ben benieuwd hoe snel het allemaal gaat :)

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
mach2 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:33:
Net ook maar ff geupgrade van 4 Mbit a €19,95 naar 20 Mbit voor €19,95 . Ben benieuwd hoe lang het duurt. Heb overigens geen modem erbij besteld, dus maar hopen dat m'n Speedtouch 546 het gaat trekken. Anders bestel ik 'm alsnog. Nu nog ff KPN vast lijntje opzeggen, komen dan geen extra kosten meer bij bij Telfort dus da's ook mooi. Scheelt weer €10,- in de maand. :)
Zou ik niet doen! Ik zou dat door Telfort laten doen, gebeurt door hun al tegelijk met 'vast bellen' aanvragen............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tvdoc schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:30:
Speedlinq klantenservice is niet bereikbaar , krijg niet eens een kiestoon,alleen een toon die je ook hoort bij een afgesloten lijn. en bij Telfort hebben ze mijn gegevens nog niet. Zouden ze nu al weg zijn bij speedlinq of is het gewoon een storing ??
Die hebben vast al pasen :P

Edit: iemand die nu adsl+bellen heeft van speedlinq, en z.s.m wil overstappen naar telfort adsl+bellen? Want ik wil namelijk wel mijn 0434xxxxxx nummer behouden :X

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:24:
[...]

Die hebben vast al pasen :P

Edit: iemand die nu adsl+bellen heeft van speedlinq, en z.s.m wil overstappen naar telfort adsl+bellen? Want ik wil namelijk wel mijn 0434xxxxxx nummer behouden :X
Niks doen dus!! Jij was Speedlinq, dat bestaat niet meer. Is nu Telfort geworden, dus feitelijk heb je al Telfort ADSL + bellen. Wellicht nog een paar dagen wachten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Heeft iemand een idee of het basismodem geschikt is om (meer dan) één Sip-account te laten draaien en tegelijk gebruik te maken van een externe router, in mijn geval een Linksys WRT54GL. Dus feitelijk een VoIP-telefoon (en antwoordapparaat) op het modem gebruiken dat als Bridge geschakeld is? :?
Als dit niet gaat, kan ik net zo goed mijn ST 546 blijven gebruiken met daarachter de Linksys en dáárop VoIP-telefoon of ATA. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

In die Zyxel kan je voor zover ik kan zien twee SIP profielen instellen. Of je ze allebei tegelijk kunt gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:16
kaajee schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:18:
[...]

Zou ik niet doen! Ik zou dat door Telfort laten doen, gebeurt door hun al tegelijk met 'vast bellen' aanvragen............
Oh? Dus Telfort bellen en vragen of hun mijn vaste KPN lijn willen opzeggen? Kan het toch gewoon bij KPN opzeggen? Heb de lijn alleen maar omdat dat toen nodig was om ADSL te kunnen krijgen. Later was het zo dat als je het op zou zeggen dat er dan 9 euro nog wat via Speedlinq belast ging worden ivm het gebruik van het koper (wat hun dan aan KPN moesten betalen). Kon je het dus net zo goed houden. Vast bellen doe ik toch niet, dus die lijn mag eruit.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Glashelder schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:10:
In die Zyxel kan je voor zover ik kan zien twee SIP profielen instellen. Of je ze allebei tegelijk kunt gebruiken...
Bedankt voor deze info. 8)
De hoofdvraag is echter of ik het modem in Bridge kan schakelen en tegelijk de Pots-poorten kan gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Isaak Asimov schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:59:
[...]
Bedankt voor deze info. 8)
De hoofdvraag is echter of ik het modem in Bridge kan schakelen en tegelijk de Pots-poorten kan gebruiken..
bridge in combinatie met voip gaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Wat zou de next best solution kunnen zijn, plaatsen van de router in de DMZ..?
harryslinger schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 01:14:
[...]

bridge in combinatie met voip gaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Isaak Asimov schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 01:25:
Wat zou de next best solution kunnen zijn, plaatsen van de router in de DMZ..?
[...]
geen router gebruiken en alles via de zyxel doen, alles wat je met de router kunt doen kun je ook met de zyxel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrOetker
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:05

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

tvdoc schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:30:
Oe dat is vervelend; ik heb sinds gisteren geen verbinding meer :S

Modem geeft aan dat ik m'n dsl-lijn moet checken en heb alleen maar de lampjes van power en ethernet aan op mijn modem (speedtouch 706)

Kon helaas niets van storingen vinden op speedlinq en telfort homepage....

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
harryslinger schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 01:32:
[...]

geen router gebruiken en alles via de zyxel doen, alles wat je met de router kunt doen kun je ook met de zyxel
Behalve de draadloze verbinding naar mijn laptop dan.. |:(
Op dit moment krijg ik geen verbinding met de gratis Speedlinq usenetserver, bij anderen ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:36:
[...]

Niks doen dus!! Jij was Speedlinq, dat bestaat niet meer. Is nu Telfort geworden, dus feitelijk heb je al Telfort ADSL + bellen. Wellicht nog een paar dagen wachten.......
Dat snap ik. Maar ik kan wel 8Mbit abo krijgen van Telfort als ik de postcode check doe (waarom de *** geen 18Mbit want ik zit 700 meter van de centrale :? ). Maar 8 ipv 6 Mbit is altijd meegenomen. Ik zal afwachten of ik zonder gedoe hiermee kan wisselen?
Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste