M'n vader kan sinds vandaag niks meer met z' n mail doen, moet hij wat veranderen in de instellingen vanwege de overstap naar telfort?
Zijn er meer die nog geen enkel bericht over de nieuwe instellingen hebben ontvangen?
Het valt me op dat er als datum 24 maart is genoemd, terwijl ik nog geen bericht heb ontvangen over eventuele wijzigingen.
Het valt me op dat er als datum 24 maart is genoemd, terwijl ik nog geen bericht heb ontvangen over eventuele wijzigingen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
hmmm........ kun je wel al inloggen bij (mijn) Telfort bijvoorbeeld?pven schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:49:
Zijn er meer die nog geen enkel bericht over de nieuwe instellingen hebben ontvangen?
Zou gewoon met je Speedlinq username en password moeten kunnen. Mijn SL username begon met SP......(en dan 6 getallen)
Zou vorige poster; Zamoraak ook eens kunnen proberen........
Mijn telfort
Telfort Webmail
Telfort mail instellingen
Om even terug te komen op mijn post in ervaringentopic deel 2 van januari 2006 (!) Ik heb toendertijd via aangetekende brief opgezegd, en als "reactie daarop" een brief om het abonnement te verlengen... Na een tijdje zijn de betalingen gestopt, en heb ik er nooit meer wat over gehoord. Vandaag, dik 2 jaar later, ontvingen we een brief van speedlinq op het oude adres (fijn een postbode die op bedrijfsnaam bezorgd en niet op huisnummer) met daarin de volgende tekst:
Ik wist dat Speedlinq hun administratie niet op orde had, maar dat ze 27 maanden achter lopen met de opzeggingen slaat echt alles. Verder stoor ik me nogal aan de toon van de brief, was hadden een zakelijke aansluiting, sinds wanneer is het normaal een bedrijf met "je" aan te spreken?Betreft: Beeindiging contract (E)
Beste heer <piep>,
Wij hebben het opzeggingsformulier voor je speedlinq ADSL abonnement ontvangen. De beeindiging van het contract conform onze voorwaarden is momenteel in behandeling.
Op de volgende datum zal de Speedlinq ADSL verbinding ontmanteld zijn: 19-03-2008
Dit betekent dat je vanaf deze datum geen gebruik meer kunt maken van Speedlinq ADSL.
We vertrouwen erop je voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Speedlinq Klantenservice
Toppie Telfort! (NOT)
Vandaag is dus onverwachts de verbinding volledig overgezet met een nieuw IP adres als gevolg!!!!
Leuk dat dat even van te voren bekend wordt gemaakt, had alleen een brief gehad dat er niks zou veranderen (wel nieuwe user name).
Dus nu zit ik +/- een dag zonder e-mail omdat de DNS moet worden doorgevoerd.
Vandaag is dus onverwachts de verbinding volledig overgezet met een nieuw IP adres als gevolg!!!!
Leuk dat dat even van te voren bekend wordt gemaakt, had alleen een brief gehad dat er niks zou veranderen (wel nieuwe user name).
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Misschien heb ik ook wel een nieuw IP adres nu.
Ik had gisteren rond 20 uur ineens geen verbinding meer, maar alle lampjes branden groen, kreeg alleen geen kontakt meer met de Speedtouch. Vast IP adres gezet, kreeg geen verbinding meer... Modem aantal keren gereboot (aan/uit), geen verschil... Anders kabels geprobeerd, vreemd probleem in elk geval.
Na een uur werkte het ineens weer.
Kan het zijn dat de Speedtouch ineens geen IP adressen meer uitgeeft, dat de DHCP server er mee kapt, of kan dat ook te maken hebben met dat met internet zelf iets aan de hand is, dat je PC geen IP meer krijgt?
Nu wil ik op mijn PC inloggen en dat lukt ineens niet meer, dus óf de verbinding ligt er uit, óf ik heb nu ook een ander IP adres (wat me op zich weinig uit maakt), maar nu weet ik het dus niet.
Vanaf 20 maart zou het via Telfort gaan lopen, dus hoe het precies zit weet ik niet.
Ik had gisteren rond 20 uur ineens geen verbinding meer, maar alle lampjes branden groen, kreeg alleen geen kontakt meer met de Speedtouch. Vast IP adres gezet, kreeg geen verbinding meer... Modem aantal keren gereboot (aan/uit), geen verschil... Anders kabels geprobeerd, vreemd probleem in elk geval.
Na een uur werkte het ineens weer.
Kan het zijn dat de Speedtouch ineens geen IP adressen meer uitgeeft, dat de DHCP server er mee kapt, of kan dat ook te maken hebben met dat met internet zelf iets aan de hand is, dat je PC geen IP meer krijgt?
Nu wil ik op mijn PC inloggen en dat lukt ineens niet meer, dus óf de verbinding ligt er uit, óf ik heb nu ook een ander IP adres (wat me op zich weinig uit maakt), maar nu weet ik het dus niet.
Vanaf 20 maart zou het via Telfort gaan lopen, dus hoe het precies zit weet ik niet.
[ Voor 17% gewijzigd door eX0duS op 21-03-2008 10:59 ]
Bij mij was het rond om een uutje of 2:52 volgens de logs van een VPN verbinding die niet meer terug op kwam.eX0duS schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:58:
verhaaltje
Verwijderd
Geen bericht en (dus?) geen wijzigingen hier. Heb uit nieuwsgierigheid toch dat inloggen met sp... en wachtwoord geprobeerd, maar dit werkt ook nog niet. Ik blijf het gewoon afwachten.
Ik had overigens wel een inbelaccountje-met-mailbox bij 12move, want intussen spontaan Telfort is geworden. Hier ook geen bericht van gehad... Het is dat ik hier en in het Telfort topic al een tijdje meelees. Ik kwam erachter dat ik over was, doordat ik vanaf een pc van een vriendin een mailtje probeerde te sturen naar mijn 12move adres en toen de melding terugkreeg dat de mailbox @telfort het bericht niet wilde accepteren omdat het te groot was.
Ik had overigens wel een inbelaccountje-met-mailbox bij 12move, want intussen spontaan Telfort is geworden. Hier ook geen bericht van gehad... Het is dat ik hier en in het Telfort topic al een tijdje meelees. Ik kwam erachter dat ik over was, doordat ik vanaf een pc van een vriendin een mailtje probeerde te sturen naar mijn 12move adres en toen de melding terugkreeg dat de mailbox @telfort het bericht niet wilde accepteren omdat het te groot was.
Ben er achter gekomen dat mijn IP adres dus ook gewijzigd is...
* hufkes heeft alleen een algemene brief een aantal weken terug, verder niets.
Kan ook bij telfort (nog) niet inloggen met de speedlinq gegevens.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Telfort heeft nu ook een 'van SL naar Telfort'-stuk op hun site: http://klantenservice.int...eedlinq-naar-Telfort.aspx
(Iets voor de TS-info?)
(Iets voor de TS-info?)
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
Ja hij kan wel in 'Mijn Telfort' komen.
Daar zou ik op zich blij mee zijn, omdat er dan een kansje is dat het achterliggende ook is gewijzigd (als in:eX0duS schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:49:

Nou klaar dan toch? Heeft ie of de brief gemist of is de brief 'kwijt geraakt' (nooit/nog niet/verkeerd gestuurd)Zamoraak schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:33:
Ja hij kan wel in 'Mijn Telfort' komen.
En zojuist weer een IP verandering... hopelijk gaat dit nog stabiliseren naar geen veranderingen of heeel af en toe een verandering omdat ik nu bezig blijf met DNS veranderingen.eX0duS schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:49:
Mooie boel,
dus ook van speedlinq naar telfort en ongevraagd nieuw IP-adres. Ik zag in deze thread dat er iemand uitgelachen werd met ongeveer "lezen sukkel, er staat toch dat er nix wijzigt", maar dus wel.
Om te beginnen staat de range van Telfort (82.170.x.x) bij spamhaus als dynamisch geregistreerd en kun je dus naar weinig mensen mailen. (Bijv hotmail weigert mail van mailservers die een IP-adres hebben dat als dynamisch te boek staat bij spamhaus.) Bij speedlinq had je ook een dynamisch IP-adres, maar dat stond vast in hun DHCP server en was niet als zodanig geregistreerd.
Ook vervest Telfort je IP-adres al als je 2 uur geen verbinding hebt. Dat is niet leuk meer voor de bereikbaarheid van mijn (mail-)server.
Gebeld met de helldesk: Ja dat is nu eenmaal zo en kan niet teruggedraaid worden.
Slaat toch nergens op! En waar moet ik naar toe? Uiteindelijk is alles zo een beetje KPN....
Heeft toevallig al iemand uitgezocht wat "betaalbaar" alternatief is voor fixed IPadres, ISDN lijn en minstens 1mb upload? (De meeste hebben 512kb, en dat was destijds de reden om speedlinq te nemen.) Niet dat ik te lui ben om zelf te zoeken, maar als het al gebeurd is....
René
dus ook van speedlinq naar telfort en ongevraagd nieuw IP-adres. Ik zag in deze thread dat er iemand uitgelachen werd met ongeveer "lezen sukkel, er staat toch dat er nix wijzigt", maar dus wel.
Om te beginnen staat de range van Telfort (82.170.x.x) bij spamhaus als dynamisch geregistreerd en kun je dus naar weinig mensen mailen. (Bijv hotmail weigert mail van mailservers die een IP-adres hebben dat als dynamisch te boek staat bij spamhaus.) Bij speedlinq had je ook een dynamisch IP-adres, maar dat stond vast in hun DHCP server en was niet als zodanig geregistreerd.
Ook vervest Telfort je IP-adres al als je 2 uur geen verbinding hebt. Dat is niet leuk meer voor de bereikbaarheid van mijn (mail-)server.
Gebeld met de helldesk: Ja dat is nu eenmaal zo en kan niet teruggedraaid worden.
Slaat toch nergens op! En waar moet ik naar toe? Uiteindelijk is alles zo een beetje KPN....
Heeft toevallig al iemand uitgezocht wat "betaalbaar" alternatief is voor fixed IPadres, ISDN lijn en minstens 1mb upload? (De meeste hebben 512kb, en dat was destijds de reden om speedlinq te nemen.) Niet dat ik te lui ben om zelf te zoeken, maar als het al gebeurd is....
René
Verwijderd
Hier ook nog niks gehoord. Heb 8MB (KPN), en is helaas max hier in Abcoude (kennelijk willen ze de centrale hier nier aanpassen aan ADSL 2). Heb geen bellen, alleen ADSL.pven schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:49:
@kaajee: ik moet regelmatig in de config van m'n router zijn, en dan is het handig als je dat gewoon (dus langer dan 20 minuten zoals op m'n speedtouch) open kan zetten (omdat ik vaak niet thuis ben).
Waarom dan in hemelsnaam? Wat moet je daar dan zo vaak in 'veranderen' ?Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:55:
[...]
..................
@kaajee: ik moet regelmatig in de config van m'n router zijn, en dan is het handig als je dat gewoon (dus langer dan 20 minuten zoals op m'n speedtouch) open kan zetten (omdat ik vaak niet thuis ben).
Verwijderd
In 'hemelsnaam'? Gaat je niets aan en lijkt me ook niet nuttig voor dit topickaajee schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:09:
[...]
Waarom dan in hemelsnaam? Wat moet je daar dan zo vaak in 'veranderen' ?
Klaag jij nou dat jij niet kunt mailen van je consumer adsl lijntje?rene037 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:49:
Mooie boel,
René
Ik ben zeer blij dat Spamhaus dynamische ranges blocked want die fijne thuisservers zijn vaak de boosdoeners van grote hoeveelheden spam.
wat let je om je dyndns accountje te nemen en die in je modem te frotten en anders relayen via de isp zelf.
Hier trouwens ook omgezet vannacht, niks gemerkt totdat ik me servers op het werk wilde overnemen.
Stond ik toch even niet meer in de trusted groep
maar verder totaal geen klachten over de overgang.
24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!
Bij mij was het ook raak vanochtend vroeg; nieuw IP adres. En ook ik heb er een mailserver achter draaien
. Prettig om hier te lezen wat er aan de hand is! Tijd om over te stappen, zeker gezien het feit dat we nu "ineens" dynamische IP-adressen hebben :-S
Nou rustig maar, 't was alleen maar een vraag.Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:27:
[...]
In 'hemelsnaam'? Gaat je niets aan en lijkt me ook niet nuttig voor dit topic
Om wellicht vervolgens voor te stellen of je niet beter een 'echte router' (bijv. een Linux distributie als IPCop) achter een (relatief simpel) modem neer zou moeten zetten, ipv elke keer in een doodeenvoudig simpel consumenten routertje remote te moeten inloggen..........
Ook ik ben (sinds gisteren) overgezet.
Ik heb al een aantal verschillen opgemerkt en met sommigen ben ik niet echt blij. Ik maakte gebruik van de homepage-ruimte van Speedlinq en had dus gewoon mijn "eigen" subdomein. Dat is nu iets wazigs geworden bij Telfort met mijn Speedlinq gebruikersnaam (SPxxxxxx) in het adres.
Ik denk dat ik maar eens op zoek moet naar webhosting (met mijn eigen domeinnaam). En als er nog meer negatieve gevolgen aan de overstap naar Telfort blijken te zitten, ga ik dus echt op zoek naar een nieuwe ISP.
Ik heb al een aantal verschillen opgemerkt en met sommigen ben ik niet echt blij. Ik maakte gebruik van de homepage-ruimte van Speedlinq en had dus gewoon mijn "eigen" subdomein. Dat is nu iets wazigs geworden bij Telfort met mijn Speedlinq gebruikersnaam (SPxxxxxx) in het adres.
Ik denk dat ik maar eens op zoek moet naar webhosting (met mijn eigen domeinnaam). En als er nog meer negatieve gevolgen aan de overstap naar Telfort blijken te zitten, ga ik dus echt op zoek naar een nieuwe ISP.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Zeg piems,
spamhaus blokkeert nix, die beheert alleen een lijst. En ja, ik ben ook blij dat dynamische adressen daar op komen. Maar ik had en wil juist een vast IP-adres.
En het is een 'consumer' lijntje, ja. SO what? Ik koop een service en die wordt ongevraagd en onaangekondigd gewijzigd. (In een brief van 18 maart wordt er met geen woord over gerept!)
Dat samen met alle andere speedlinq frustraties reden om weg te gaan.
spamhaus blokkeert nix, die beheert alleen een lijst. En ja, ik ben ook blij dat dynamische adressen daar op komen. Maar ik had en wil juist een vast IP-adres.
En het is een 'consumer' lijntje, ja. SO what? Ik koop een service en die wordt ongevraagd en onaangekondigd gewijzigd. (In een brief van 18 maart wordt er met geen woord over gerept!)
Dat samen met alle andere speedlinq frustraties reden om weg te gaan.
Nee, ik niet, ik ben aangesloten via KPN maar heb ook nog geen brief ontvangen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:28:
Iemand met aan aansluiting op BBNED al een brief ontvangen ?
Nee, ik kan niet inloggen op de genoemde URL's. Mijn SL-account begint ook met SP, dat door zes cijfers wordt gevold.kaajee schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:06:
[...]
hmmm........ kun je wel al inloggen bij (mijn) Telfort bijvoorbeeld?
Zou gewoon met je Speedlinq username en password moeten kunnen. Mijn SL username begon met SP......(en dan 6 getallen)
Zou vorige poster; Zamoraak ook eens kunnen proberen........
Mijn telfort
Telfort Webmail
Telfort mail instellingen
Hier vandaag precies hetzelfdeRobinski schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:40:
Toppie Telfort! (NOT)
Ook hier heeft speedlinq niks gemeld en mijn DNS heeft dus ook een tijdje verkeerd verwezen.
Edit: Dat we tegenwoordig een dynamisch IP-adres zouden krijgen lijkt mij sterk, want bij speedlinq had je een vast IP-adres (stond gewoon op de site van speedlinq). De brief zegt dat alles hetzelfde blijft, verder zou het een wijziging van de contractvoorwaarden zijn lijkt mij.
[ Voor 19% gewijzigd door Unicron op 21-03-2008 23:35 ]
Ik zit nu al maanden bij Telfort en mijn IP is nog geen enkele keer gewijzigd. Lijkt ook op basis van je MAC adres te gaan.Unicron schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 23:26:
[...]
Hier vandaag precies hetzelfde![]()
Ook hier heeft speedlinq niks gemeld en mijn DNS heeft dus ook een tijdje verkeerd verwezen.
Edit: Dat we tegenwoordig een dynamisch IP-adres zouden krijgen lijkt mij sterk, want bij speedlinq had je een vast IP-adres (stond gewoon op de site van speedlinq). De brief zegt dat alles hetzelfde blijft, verder zou het een wijziging van de contractvoorwaarden zijn lijkt mij.
Nou het lijkt erop dat ik ook over ben. Een aankondiging in m'n mailbox zou wel fijn zijn geweestDrOetker schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 08:54:
[...]
Oe dat is vervelend; ik heb sinds gisteren geen verbinding meer
Modem geeft aan dat ik m'n dsl-lijn moet checken en heb alleen maar de lampjes van power en ethernet aan op mijn modem (speedtouch 706)
Kon helaas niets van storingen vinden op speedlinq en telfort homepage....
De naamgeving vind ik ook nog een beetje vaag:
82-170-*-*.ip.tiscali.nl
ik heb blijkbaar een tiscali-lijn

[ Voor 5% gewijzigd door DrOetker op 21-03-2008 23:52 ]
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"
Heb nu kuren op een bbned lijn. Ik verlies sinds 23:30 elke zoveel minuten m'n verbinding. M'n CopperJet 816-2P Router VoATM is zelfs dan niet pingbaar, ondanks dat die een vast lan-ip heeft. De status-pagina van de adsl-modem zegt dat de verbinding 'atm' regelmatig weg is. Vervolgens gaat die weer opnieuw verbinding maken en soms lukt dat , soms duurt 't minuten. Nu 01:30 heb ik weer een redelijke verbinding, overigens met m'n ondertussen 2.5 jaar oude dynamische/dhcp IP.
Heb modem enkele malen uit/aan gezet en eenmaal 30 minuten laten afkoelen. Je weet maar nooit. Maar na 5 minuten deed ie weer raar. Lijkt alsof ze in de 'wijkcentrale' met kabels aan het prutsen zijn ?
Heb modem enkele malen uit/aan gezet en eenmaal 30 minuten laten afkoelen. Je weet maar nooit. Maar na 5 minuten deed ie weer raar. Lijkt alsof ze in de 'wijkcentrale' met kabels aan het prutsen zijn ?
Zijn er meer mensen die sinds de overstap naar Tiscali problemen hebben om mail te sturen naar een speedlinq adres? Steevast krijg ik nu een volgende mail terug:
.
Dit is best vervelendThe original message was received at Sat, 22 Mar 2008 09:04:18 +0100 (CET)
from <GECENSUREERD>.xs4all.nl [82.95.<GECENSUREERD>]
----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<<GECENSUREERD>@<GECENSUREERD>.speedlinq.nl>
(reason: 550 Relay not permitted.)
----- Transcript of session follows -----
... while talking to splnq-mx.migratie.telfort.nl.:
>>> >>> DATA
<<< 550 Relay not permitted.
550 5.1.1 <<GECENSUREERD>@<GECENSUREERD>.speedlinq.nl>... User unknown
<<< 503 valid RCPT command must precede DATA
Reporting-MTA: dns; smtp-vbr4.xs4all.nl
Received-From-MTA: DNS; <GECENSUREERD>.xs4all.nl
Arrival-Date: Sat, 22 Mar 2008 09:04:18 +0100 (CET)
Final-Recipient: RFC822; <GECENSUREERD>@geregistreerd.tiscali.nl
Action: failed
Status: 5.1.1
Remote-MTA: DNS; splnq-mx.migratie.telfort.nl
Diagnostic-Code: SMTP; 550 Relay not permitted.
Last-Attempt-Date: Sat, 22 Mar 2008 09:04:18 +0100 (CET)
Return-Path: <<GECENSUREERD>@<GECENSUREERD>.nl>
Received: from [192.168.1.64] (<GECENSUREERD>.xs4all.nl [82.95.<GECENSUREERD>])
(authenticated bits=0)
by smtp-vbr4.xs4all.nl (8.13.8/8.13.8) with ESMTP id m2M84C3s075315
(version=TLSv1/SSLv3 cipher=DHE-RSA-AES256-SHA bits=256 verify=NO)
for <<GECENSUREERD>@<GECENSUREERD>.speedlinq.nl>; Sat, 22 Mar 2008 09:04:18 +0100 (CET)
(envelope-from <GECENSUREERD>@<GECENSUREERD>.nl)
Message-ID: <47E4BD7C.9040400@<GECENSUREERD>.nl>
Date: Sat, 22 Mar 2008 09:04:12 +0100
From: <GECENSUREERD> <<GECENSUREERD>@<GECENSUREERD>.nl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.12 (X11/20080227)
MIME-Version: 1.0
To: "<GECENSUREERD>" <<GECENSUREERD>@geregistreerd.tiscali.nl>
Subject: test
Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Virus-Scanned: by XS4ALL Virus Scanner
Via welke SMTP verzend je mail?
Ik ben het overigens even kwijt: ik dacht dat iedereen naar Telfort over zou gaan, maar blijkbaar zijn er ook mensen die naar Tiscali over worden gezet?
Ik ben het overigens even kwijt: ik dacht dat iedereen naar Telfort over zou gaan, maar blijkbaar zijn er ook mensen die naar Tiscali over worden gezet?
Ik verstuur via smtps.xs4all.nl. Ja nu je het zegt, er wordt naar Tiscali verwezen. Vreemd.
Edit: versturen via smtp.xs4all.nl geeft hetzelfde probleem.
Edit: versturen via smtp.xs4all.nl geeft hetzelfde probleem.
[ Voor 27% gewijzigd door evaarties op 22-03-2008 09:50 ]
Verwijderd
En smtp.telfort.nl ? of smtp.tiscali.nl ?
Zou er nog 'logica' zitten in de netwerken, bijv. KPN netwerk -> telfort en BabyXL -> tiscali
Zou er nog 'logica' zitten in de netwerken, bijv. KPN netwerk -> telfort en BabyXL -> tiscali
Ik kan niet verbinden met de Telfort of Tiscali smtp, ik zit op het XS4All ONLY netwerk en heb geen gebruikersgegevens voor Telfort / Tiscali.Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 10:08:
En smtp.telfort.nl ? of smtp.tiscali.nl ?
KPN de moedermaatschappij van Telfort en daarmee ook Speedlinq. Heeft destijds Tiscali overgenomen. En daarmee ook het tiscali-netwerk. Telfort internet gaat bij voorkeur over het Tiscali netwerk, als dat niet beschikbaar is over het KPN netwerk.
Telfort biedt dus ADSL aan over het Tiscali netwerk.
Telfort biedt dus ADSL aan over het Tiscali netwerk.
Ik ben ook over gezet van Speedlinq naar Telfort en alles werkt prima. Ik heb een Tiscali ip/hostname en het telefonie gedeelte werkt ook nog.
Echter krijg ik net de volgende mail van Speedlinq:
Hopelijk de laatste stuiptrekking van de Speedlinq administratie..
Ik heb alleen helemaal niet verzocht dit stop te zetten. Heeft iedereen deze mail en komt het doordat alles nu via Telfort loopt? Of gaat mn telefonie nu van de lijn af (terwijl het nu prima werkt; 1 dag later dan in de mail staat genoemd)?Beste Speedlinq Abonnee,
Onlangs hebben we van jou een opzegverzoek voor je Speedlinq Bellen
abonnement ontvangen.
Wij hebben je verzoek uitgevoerd en per 21-03-2008 is je
Speedlinq Bellen abonnement niet meer actief. Mocht je voor deze datum
nog gesprekskosten hebben gemaakt dan worden deze binnenkort automatisch
geincasseerd.
Voor vragen kun je terecht bij onze Klantenservice via 0900-7733354.
Deze is op werkdagen te bereiken van 8.30 tot 21.00 uur en op zaterdag
van 10.00 tot 17.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Speedlinq.

Verwijderd
Mijn ouders hebben ook die mail gekregen zonder iets opgezegd te hebben. Lijkt me inderdaad een foutje.prof schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:42:
[...]
Ik heb alleen helemaal niet verzocht dit stop te zetten. Heeft iedereen deze mail en komt het doordat alles nu via Telfort loopt? Of gaat mn telefonie nu van de lijn af (terwijl het nu prima werkt; 1 dag later dan in de mail staat genoemd)?
Ik heb net zoals de mensen hiervoor ook die brief gehad dat ik mijn bellen zou hebben opgezegd, wat dus niet het geval is.
Dinsdag maar is ff met klantenservice bellen over hoe en wat ??
Edit: en het vreemde is dat ik per gister dus geen telefonie meer zou moeten hebben, maar gister en vandaag nog gewoon lekker gebeld !!!!!!!!!!!!!
Edit2: heb mail van telfort ook gehad over de als niet verzonden te beschouwen mail, oeffffffffff !!!
Dinsdag maar is ff met klantenservice bellen over hoe en wat ??
Edit: en het vreemde is dat ik per gister dus geen telefonie meer zou moeten hebben, maar gister en vandaag nog gewoon lekker gebeld !!!!!!!!!!!!!
Edit2: heb mail van telfort ook gehad over de als niet verzonden te beschouwen mail, oeffffffffff !!!
[ Voor 41% gewijzigd door robotjoek op 22-03-2008 22:31 ]
XPeng G6SR(24) + Ratio Solar
Hier hetzelfde met dat bellen, heb nergens om gevraagd... Ik heb dat bellen alleen nog nooit gebruikt, was toendertijd goedkoper om mét bellen te nemen, dan zonder...
Ik ga er niet voor naar de helpdesk bellen, verdienen ze weer een paar euro extra, ken die grappen wel.
Ik ga er niet voor naar de helpdesk bellen, verdienen ze weer een paar euro extra, ken die grappen wel.
[ Voor 24% gewijzigd door eX0duS op 22-03-2008 16:11 ]
Van: Telfort klantenservice [mailto:noreply@telfort.nl]
Verzonden: zaterdag 22 maart 2008 17:38
Onderwerp: Verwarring opzegverzoek Speedlinq Bellen
Geachte heer, mevrouw,
Onlangs heeft u mogelijk een bevestiging e-mail ontvangen, betreffende een opzegverzoek voor Speedlinq Bellen. Uw abonnement zou op 21 maart 2008 worden opgeheven. Dat bericht kunt u als niet verzonden beschouwen. Uw telefonie abonnement wordt niet opgeheven en blijft gewoon werken. U hoeft daar verder niets voor te doen.
Voor antwoord op deze en andere vragen verzoeken wij u vriendelijk eerst onze website te raadplegen. Dit kan via http://www.telfort.nl/speedlinq
Onze excuses voor de verwarring.
Met vriendelijke groeten,
Telfort Klantenservice
Verzonden: zaterdag 22 maart 2008 17:38
Onderwerp: Verwarring opzegverzoek Speedlinq Bellen
Geachte heer, mevrouw,
Onlangs heeft u mogelijk een bevestiging e-mail ontvangen, betreffende een opzegverzoek voor Speedlinq Bellen. Uw abonnement zou op 21 maart 2008 worden opgeheven. Dat bericht kunt u als niet verzonden beschouwen. Uw telefonie abonnement wordt niet opgeheven en blijft gewoon werken. U hoeft daar verder niets voor te doen.
Voor antwoord op deze en andere vragen verzoeken wij u vriendelijk eerst onze website te raadplegen. Dit kan via http://www.telfort.nl/speedlinq
Onze excuses voor de verwarring.
Met vriendelijke groeten,
Telfort Klantenservice

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"
Verwijderd
kreeg vandaag een brief dat per 27-03 mijn bel account gaat veranderen ivm een nieuw platform dat ingebruik word genomen, maar er wordt niet gesproken over mijn adsl verbinding die overgezet wordt naar telfort. mmm afwachten maar.
Verwijderd
Nope, hier BBNED, en niks ontvangen, ook niet van die rare mailtjes van telfort die hierboven genoemd zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:28:
Iemand met aan aansluiting op BBNED al een brief ontvangen ?
Het lijkt er dus op dat ze de BBNED verbindingen (tot nog toe en hopelijk voor altijd) met rust laten
Gelukkig maar, want inet + bellen werkt hier perfect
Sinds de 20e loopt het nu via Telfort, maar heb nog steeds zelfde IP adres. Toch niet dynamisch misschien?
Hallo
ik ben nog steeds niet over... heb nog een oud reverse dns met speedlinq er in etc.
nja.. ik moet niet zo zeuren
nja.. ik moet niet zo zeuren
20 jaar, en wat had ik bereikt?
Grappig, ik heb per 1-januari speedlinq bellen WEL opgezegd en krijg ook deze brief. Ben benieuwd of ze me nu weer alsnog gaan aansluiten (hoop het niet)...prof schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:42:
Ik ben ook over gezet van Speedlinq naar Telfort en alles werkt prima. Ik heb een Tiscali ip/hostname en het telefonie gedeelte werkt ook nog.
[...]
Ik heb alleen helemaal niet verzocht dit stop te zetten. Heeft iedereen deze mail en komt het doordat alles nu via Telfort loopt? Of gaat mn telefonie nu van de lijn af (terwijl het nu prima werkt; 1 dag later dan in de mail staat genoemd)?
Goed, ik kreeg nu 2 dagen al geen e-mail. Wat blijkt? Telfort heeft mijn vaste-ip adres aangepast van voorheen mijn speedlinq account.
Volgens de nieuwe telfort telefoonlijn (nu gewoon 30ct ipv 70ct p/min) kan dit inderdaad gebeuren. Tenzij ik moden lang uit laat of nieuw modem neem blijft mijn nieuwe ip adres gelijk.
Dus iedereen met eigen domein server even attent of je ip adres niet wijzigt...
Volgens de nieuwe telfort telefoonlijn (nu gewoon 30ct ipv 70ct p/min) kan dit inderdaad gebeuren. Tenzij ik moden lang uit laat of nieuw modem neem blijft mijn nieuwe ip adres gelijk.
Dus iedereen met eigen domein server even attent of je ip adres niet wijzigt...
Ik krijg al een aantal dagen een aantal mailtjes die ik verwacht (o.a. Daily Dilbert) niet. Ik vraag me af hoeveel andere mailtjes ik misloop.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ik kan de newsserver van Speedlinq niet meer ontvangen.
Nu was het wel de gratis variant maar ik vind het toch jammer, gebruikte hem als fill-in server. Heeft iemand er een remedie voor of moeten wij er mee leren leven? Hoe zit het met abonnees met de betaalde versie?
Nu was het wel de gratis variant maar ik vind het toch jammer, gebruikte hem als fill-in server. Heeft iemand er een remedie voor of moeten wij er mee leren leven? Hoe zit het met abonnees met de betaalde versie?
Ik heb ook nergens gezien wat er mee gebeurd, wordt die volledig opgeheven of blijft hij bestaan zoals nu? Ik heb destijds wel degelijk een provider met newsserver gekozen, snelheid niet belangrijk, als de retentie maar redelijk is.. En dat was die van speedlinq best.Isaak Asimov schreef op maandag 24 maart 2008 @ 18:36:
Ik kan de newsserver van Speedlinq niet meer ontvangen.![]()
---
http://klantenservice.int...eedlinq-naar-Telfort.aspx
als ik de site zo lees
Nu uw abonnement is verhuisd naar Telfort internet gelden ook de algemene voorwaarden van Telfort internet voor u. U kunt de nieuwe algemene voorwaarden hier downloaden.
dit betekend ook dat we de start tik kwijt zijn
http://klantenservice.int...r-telefonie.aspx#faq10589
Ja, voor bellen naar vaste nummers (met uitzondering van betaalde servicenummers op basis van Fair Use Policy) hoeft u niets te betalen. Met Telfort vast bellen betaalt u zelfs geen starttarief meer als u naar vaste nummer belt.
als ik de site zo lees
Nu uw abonnement is verhuisd naar Telfort internet gelden ook de algemene voorwaarden van Telfort internet voor u. U kunt de nieuwe algemene voorwaarden hier downloaden.
Ja, voor bellen naar vaste nummers (met uitzondering van betaalde servicenummers op basis van Fair Use Policy) hoeft u niets te betalen. Met Telfort vast bellen betaalt u zelfs geen starttarief meer als u naar vaste nummer belt.
spuit elfthalantis schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:26:
als ik de site zo lees
ik dacht ik beantwoord mijn eigen vraag even van een tijd terug, vond ik wel handig om te weten, jij niet dus
Dus wel veranderende voorwaarden. Betekent dit dat je dan ook op mag zeggen?thalantis schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:26:
als ik de site zo lees
Ja volgens mij kan/kon dat ook, maar wellicht ben je daar al te laat mee. Na de eerste brief van hun, waarin ze de 'overname' bekend maakten kon je dat doen mi.pven schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:36:Dus wel veranderende voorwaarden. Betekent dit dat je dan ook op mag zeggen?
Andere mensen lezen of zoeken dit topic.......thalantis schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:33:
ik dacht ik beantwoord mijn eigen vraag even van een tijd terug, vond ik wel handig om te weten, jij niet dus
[ Voor 31% gewijzigd door kaajee op 25-03-2008 12:47 ]
Mogen opzeggen stond toch al eerder vermeld? Of vergis ik me daarin?
In ieder geval, je mag niet zomaar opzeggen als de voorwaarden in jouw voordeel wijzigen, dus als die starttik verdwijnt is dat geen reden om op te zeggen. Als de newsserver verdwijnt echter... dan ga ik eens nadenken
In ieder geval, je mag niet zomaar opzeggen als de voorwaarden in jouw voordeel wijzigen, dus als die starttik verdwijnt is dat geen reden om op te zeggen. Als de newsserver verdwijnt echter... dan ga ik eens nadenken
---
Dan ben je een uitzondering, want vorige week werkte Speedlinq Bellen bij mij ineens niet meer en toen ik even uitzocht waarom, bleek ik ineens een ander IP-adres te hebben gekregen.Volkert schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 07:14:
[...]
Het IP-adres wijzigt alleen als je een ander modem aansluit, omdat die een ander MAC adres heeft. Sluit je het eerste/originele modem dan weer aan, dan krijg je weer het eerste/originele IP-adres dat daar bij hoort.
Dus ja, zolang je geen ander modem aansluit blijft je IP-adres hetzelfde, da's in ieder geval mijn ervaring na 3 maanden Telfort.
Ligt er aan. Als er een verandering is die in jouw nadeel is wel. Als deze er niet is, dan niet.pven schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:36:
[...]
Dus wel veranderende voorwaarden. Betekent dit dat je dan ook op mag zeggen?
Een nadeel zou bv kunnen zijn dat het opzeg termijn van 1 naar 3 maanden gaat. Dit is in jou nadeel. De verandering dat je geen start tarief meer hoeft te betalen is in jouw voordeel en is dus geen rede voor ontbinding van het contract.
Oeps, ik merk dat ik niet alles goed in de gaten gehouden.kaajee schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:42:
[...]
Ja volgens mij kan/kon dat ook, maar wellicht ben je daar al te laat mee. Na de eerste brief van hun, waarin ze de 'overname' bekend maakten kon je dat doen mi.
[...]
Andere mensen lezen of zoeken dit topic.......
Overigens wil ik niet opzeggen, ik hoop alleen dat het achterliggende netwerk wat stabieler wordt na de overgang na Telfort.
Ik had na de overstap ook problemen met mensen die mij niet hoorden. Ook was er soms geen toon bij het overgaan van de telefoon bij het uitbellen. Dat is met bovenstaande opgelost.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:09:
"Dit probleem is al zooooooo vaak gepost in de speedlinq topics, zoek en gij zult vinden.
Om een speedtouch met nieuwe versies firmware in combinatie met speedlinq bellen te gebruiken de volgende stappen ondernemen:
1. download en flash de nieuwste firmware van de speedtouch site ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html )(voordat je flashed altijd eerst de factory defaults laden)
2. Gebruik de configurator (nu V15) ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
connection unbind application=SIP port=38383
connection bind application=SIP port=5060
service system modify name=VOIP_SIP port=5060
voice config digitrelay=auto
saveall
system reboot"
Verder is registar: tel.telefoniedienst.nl
Poorten: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Exp time: 6000
En werkt het nu?
Alleen: nu heb ik weer een probleem met het ingaand bellen. Als ik wordt gebeld gaat de telefoon over en kan ik zien wie er belt. Ik kan alleen niet opnemen! Uitgaand bellen gaat dus wel ok.
Wat kan ik hier aan doen?
Ik zou vandaag overgezet worden naar het nieuwe platform.
Het lijkt erop dat dat deels gelukt is
Ik kan nog bellen via de 'oude' instellingen (sip.ritstele.com), maar wanneer iemand mij probeert te bellen krijgt ie de melding dat het nummer niet bereikbaar is.
Waneer ik de instellingen wijzig in mijn ST706 registreert ie zich niet...
Zie ik iets over het hoofd??
Het lijkt erop dat dat deels gelukt is

Ik kan nog bellen via de 'oude' instellingen (sip.ritstele.com), maar wanneer iemand mij probeert te bellen krijgt ie de melding dat het nummer niet bereikbaar is.
[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
Je hebt wel de telefonie in je ST opnieuw ingesteld? Met de juiste, veranderde, settings? En even de ST gereboot wellicht (stroom eraf-stroom erop)?Mr. Happy schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:12:
Ik zou vandaag overgezet worden naar het nieuwe platform.
Het lijkt erop dat dat deels gelukt is![]()
[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 25-03-2008 20:16 ]
Verwijderd
Iemand nog uitval problemen incombinatie met msn in de regio groningen op het kpn netwerk?
heb hier continue dat de verbinding weg valt en dat alleen met msn op meerdere computers. enige wat ik nog niet gedaan heb is een ander modem er tussen hangen. het internet daarin tegen valt nooit weg zelfs niet op het moment als msn zich weer eens afmeld.
heb hier continue dat de verbinding weg valt en dat alleen met msn op meerdere computers. enige wat ik nog niet gedaan heb is een ander modem er tussen hangen. het internet daarin tegen valt nooit weg zelfs niet op het moment als msn zich weer eens afmeld.
Telefonie handmatig opnieuw ingesteld met:kaajee schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:15:
[...]
Je hebt wel de telefonie in je ST opnieuw ingesteld? Met de juiste, veranderde, settings? En even de ST gereboot wellicht (stroom eraf-stroom erop)?
sip.telefoniedienst.nl ipv sip.ritstele.com
poort 5060 ipv 38383
en mijn telefoonnummer met een 0 ipv 31.
En daarna ook idd de spanning eraf en 1 minuut later de spanning er weer op.
Hier echt een dramatische adsl verbinding nog op de speedlinq servers, de verbinding zakt weg naar +/- 500 kb/s, maar surfen gaat volgens mij nog trager, na een modem reboot zit ik weer even op 6000 kb/s.
Iemand enig idee, waar dit van komt
En hij klappert ook om de 20 min, ondanks DMT tool, wat een aantal maanden goed heeft gewerkt.
Heb Speedlinq Comfort op KPN netwerk 20 mb/s haal er max. 8
En hij klappert ook om de 20 min, ondanks DMT tool, wat een aantal maanden goed heeft gewerkt.
[ Voor 24% gewijzigd door Windstorm op 25-03-2008 22:09 ]
Verwijderd
Morgen zal het wel weer opgelost zijn. Was bij mij ook. Heeft waarschijnlijk iets te maken met het overzetten van je nummer naar een ander netwerk of zo iets.Fk1 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:17:
[...]
Ik had na de overstap ook problemen met mensen die mij niet hoorden. Ook was er soms geen toon bij het overgaan van de telefoon bij het uitbellen. Dat is met bovenstaande opgelost.
Alleen: nu heb ik weer een probleem met het ingaand bellen. Als ik wordt gebeld gaat de telefoon over en kan ik zien wie er belt. Ik kan alleen niet opnemen! Uitgaand bellen gaat dus wel ok.
Wat kan ik hier aan doen?
Bij werkt nu alles weer prima
Pff ik ben inmiddels overgezet!
Kwam er gelukkig vrij snel achter dat mijn ip-adres is gewijzigd zodat ik mijn domeinnaam weer goed kon laten doorverwijzen. Maar omdat ik nu wel een dynamisch ip heb (ondanks dat deze net als bij speedlinq eigenlijk nooit zal wijzigen) wordt overal mijn uitgaande mail van mijn eigen server geblocked.
Moet ik dus gaan instellen om het via smtp.telfort.nl te gaan relayen, maar daar heb ik uiteraard username/password voor nodig. Username stond in de brief, password weet ik niet meer want ik heb nog nooit bij speedlinq ingelogd omdat ik dat mailadres toch nooit gebruikte. Nu bij telfort wachtwoord opgevraagd, ontvang ik over 2 dagen in de brievenbus. Komende 2 dagen dus niet naar hotmail /live mail en wie weet welke mailservers nog meer kunnen mailen...
Maar tot nu toe vind ik mijn verbinding er wel stabieler op geworden. Volgens mij is de responsetijd ook een stukkie sneller...
Kwam er gelukkig vrij snel achter dat mijn ip-adres is gewijzigd zodat ik mijn domeinnaam weer goed kon laten doorverwijzen. Maar omdat ik nu wel een dynamisch ip heb (ondanks dat deze net als bij speedlinq eigenlijk nooit zal wijzigen) wordt overal mijn uitgaande mail van mijn eigen server geblocked.
Moet ik dus gaan instellen om het via smtp.telfort.nl te gaan relayen, maar daar heb ik uiteraard username/password voor nodig. Username stond in de brief, password weet ik niet meer want ik heb nog nooit bij speedlinq ingelogd omdat ik dat mailadres toch nooit gebruikte. Nu bij telfort wachtwoord opgevraagd, ontvang ik over 2 dagen in de brievenbus. Komende 2 dagen dus niet naar hotmail /live mail en wie weet welke mailservers nog meer kunnen mailen...
Maar tot nu toe vind ik mijn verbinding er wel stabieler op geworden. Volgens mij is de responsetijd ook een stukkie sneller...
Helaas voor jou, maar de newsserver is weer online..hufkes schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:42:
Mogen opzeggen stond toch al eerder vermeld? Of vergis ik me daarin?
Je zou ook kunnen proberen je oude SpeedLinq mailserver te gebruiken, die werkt voor mij ook nog steeds.prutsger schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:50:
Pff ik ben inmiddels overgezet!
mail.jesubdomain.speedlinq.nl
Dan moet ik alsnog authenticeren met het username/wachtwoord. Dat wachtwoord is hetzelfde als het nieuwe telfort wachtwoord. Volgens mij jaren terug ooit eens een keertje ingelogd, wachtwoord gewijzigd, en nu weet ik hem niet meer. Ach t is maar 2 dagen...Robinski schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 00:32:
[...]
Je zou ook kunnen proberen je oude SpeedLinq mailserver te gebruiken, die werkt voor mij ook nog steeds.
mail.jesubdomain.speedlinq.nl
Tja, zag ik ook, maar ik zou ieder moment op mogen zeggen hoor, ik ben al >13 maanden best een tevreden gebruiker van speedlinq.. Maar niemand weet wat er met de newsserver gebeurd?Isaak Asimov schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 00:19:
[...]
Helaas voor jou, maar de newsserver is weer online..
---
Ik hoop het, maar ik ben al twee weken over....Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:36:
[...]
Morgen zal het wel weer opgelost zijn. Was bij mij ook. Heeft waarschijnlijk iets te maken met het overzetten van je nummer naar een ander netwerk of zo iets.
Bij werkt nu alles weer prima
Dat is raar, want ik ben ook over naar telfort sinds bijna een week, en kan nog steeds mail versturen zonder user/passprutsger schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 01:32:
[...]
Dan moet ik alsnog authenticeren met het username/wachtwoord. Dat wachtwoord is hetzelfde als het nieuwe telfort wachtwoord. Volgens mij jaren terug ooit eens een keertje ingelogd, wachtwoord gewijzigd, en nu weet ik hem niet meer. Ach t is maar 2 dagen...
Hier niets dan problemen. Ik gebruikte speedlinq met een Sweex modem/router omdat mijn vorige modem/router zwaar onstabiel was (Linksys Wag54G v1). Kzit al sinds vrijdag zonder internet. Diagnostische testjes vertellen mij dat ik wel een ADSL signaal heb maar nog geen IP krijg toegewezen.
DHCP client is enabled en de encapsulation en dat soort dingen zou gewoon goed moeten staan. (VPI 0 / VCI 34/ 1483 Bridged IP LLC)
Welke username ww combo moet je gebruiken? spxxxxxx of spxxxxxx@telfort.nl/speedlinq.nl oid? Ik kan ook een hostname invullen bij DHCP client maar volgens mij moet ik dat leeg laten.
Ik heb al van alles geprobeerd maar kheb nog steeds geen internet. Kan iemand een tip geven wat ik zou kunnen proberen om dit werkend te krijgen?
edit: ik heb 1 brief gekregen van speedlinq maar dat is volgens mij een andere brief dan degene met de inloggegevens van telfort.
DHCP client is enabled en de encapsulation en dat soort dingen zou gewoon goed moeten staan. (VPI 0 / VCI 34/ 1483 Bridged IP LLC)
Welke username ww combo moet je gebruiken? spxxxxxx of spxxxxxx@telfort.nl/speedlinq.nl oid? Ik kan ook een hostname invullen bij DHCP client maar volgens mij moet ik dat leeg laten.
Ik heb al van alles geprobeerd maar kheb nog steeds geen internet. Kan iemand een tip geven wat ik zou kunnen proberen om dit werkend te krijgen?
edit: ik heb 1 brief gekregen van speedlinq maar dat is volgens mij een andere brief dan degene met de inloggegevens van telfort.
[ Voor 16% gewijzigd door LtMarx op 26-03-2008 11:20 ]
Sinds vanochtend kan ik op geen van beide meer aanmelden...kaajee schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:15:
[...]
Je hebt wel de telefonie in je ST opnieuw ingesteld? Met de juiste, veranderde, settings? En even de ST gereboot wellicht (stroom eraf-stroom erop)?
Telefonie handmatig opnieuw ingesteld met:
poort 5060 ipv 38383
En daarna ook idd de spanning eraf en 1 minuut later de spanning er weer op, maar niet aan kunnen melden....
Mis ik iets??
Heb je wel tel.telefoniedienst.nl gebruikt (ipv sip.telefoniedienst.nl) ?Mr. Happy schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:32:
[...]
Sinds vanochtend kan ik op geen van beide meer aanmelden...
Telefonie handmatig opnieuw ingesteld met:
poort 5060 ipv 38383
En daarna ook idd de spanning eraf en 1 minuut later de spanning er weer op, maar niet aan kunnen melden....
Mis ik iets??
en heb je onderstaande ook geprobeerd?
Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
saveall
system reboot
registar: tel.telefoniedienst.nl
Ahhh... Kewl... Nu werkt ie wel....Fk1 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:51:
[...]
Heb je wel tel.telefoniedienst.nl gebruikt (ipv sip.telefoniedienst.nl) ?
en heb je onderstaande ook geprobeerd?
Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
saveall
system reboot
registar: tel.telefoniedienst.nl
tel.telefoniedienst.nl ipv sip.telefoniedienst.nl werkt wel....
Goed gedocumenteerd bij Speedlinq
[ Voor 18% gewijzigd door Mr. Happy op 26-03-2008 12:15 ]
Waar kan ik terecht om mijn Speedlinq abo op te zeggen? 
Op de website zie ik dat je dat alleen kan via die dure telefoonlijn...
Misschien ligt het er ook aan welke extra's je bij speedlinq had....NVT schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:29:
Hi All,
weet iemand wanneer de BBNED klanten worden overgezet?
gr
Kennis van mij op bbned is al over. Ik niet.
Ik heb een eigen domein via speedlinq.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Speedlinq is echt verschrikkelijk we halen maar 4mbit omdat anders de telefoonlijn er uit knalt. Niemand zowel Speedlinq als KPN willen de problemen met de telefoonlijn zelf oplossen zodat we sneller internet kunnnen krijgen dan 4mbit. Nu hebben we maar @home en Speedlinq. @Home is gewoon bloedjesnel. Alleen geen vast ip adres
woon in ermelo nog geen mail of post ontvangendriel24 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:36:
[...]
Misschien ligt het er ook aan welke extra's je bij speedlinq had....
Verwijderd
64kbit ofzo? QOS is handig, neit perse nodig. Ik merk er niks van. Ik heb geen id hoe ik QOS in mijn 780 kan instellen btwNVT schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:21:
binnekort ga ik ook telefonie nemen maar hoeveel vraagd de telefonie van de gehele bandbreedte?
is een reservering (QOS) nodig?
gr
bedankt voor je antwoord heb je ook geen probleem wanneer je iets download upload met volle speed?Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:22:
[...]
64kbit ofzo? QOS is handig, neit perse nodig. Ik merk er niks van. Ik heb geen id hoe ik QOS in mijn 780 kan instellen btw
Info over QOSVerwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:22:
[...]
64kbit ofzo? QOS is handig, neit perse nodig. Ik merk er niks van. Ik heb geen id hoe ik QOS in mijn 780 kan instellen btw
http://www.speedtouch.nl/docs/ST780WL_CLIGuide_R62.pdf
Verwijderd
Geen extra's, wel BBNed, geen bericht en nog niet over. En ik woon in Putten.driel24 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:36:
[...]
Misschien ligt het er ook aan welke extra's je bij speedlinq had....
Weet iemand waar je Speedlinq kan afzeggen?
Hier gaf jezelf al het antwoord.Djerique schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:34:
Waar kan ik terecht om mijn Speedlinq abo op te zeggen?
Niemand met dit probleem, of ervaring is me modem miss kapot?Windstorm schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:03:
Hier echt een dramatische adsl verbinding nog op de speedlinq servers, de verbinding zakt weg naar +/- 500 kb/s, maar surfen gaat volgens mij nog trager, na een modem reboot zit ik weer even op 6000 kb/s.
Ik woon in Nijkerkerveen, ben ook nog niet over naar Telfort ADSL, miss dat de veluwe e.o. nog over moeten. (zag nl. ook Ermelo, Putten.)
[ Voor 57% gewijzigd door Windstorm op 26-03-2008 16:02 ]
"Onze medewerkers zijn in gesprek, blijft u aan de lijn... u wordt zo spoedig mogelijk geholpen"
Dit gaat zo 10 minuten lang door a €1,- / minuut
Bij welke provider zit jij dan? Niet bij Speedlinq want die kost 'slechts' 70ct/min............Djerique schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:23:
"Onze medewerkers zijn in gesprek, blijft u aan de lijn... u wordt zo spoedig mogelijk geholpen"
0,70 + normale telefoonkosten komt al rond de €1,-
Gelukkig heb ik uiteindelijk kunnen afzeggen, ondanks dat het me wel een tarief kostte van 2 maand abo aan telkosten...
Gelukkig heb ik uiteindelijk kunnen afzeggen, ondanks dat het me wel een tarief kostte van 2 maand abo aan telkosten...

Ik had vrijdag ook opeens geen internet meer en dat kwam door het nieuwe IP adres van Telfort. Het duurde een tijdje voordat ik zag dat mijn modem ingesteld stond op een vast IP, na het aanvinken van "Enable Automatic Assigned Default Gateway" werkte alles weer zoals vroeger. Ik had niks veranderd aan de username en password instellen.Lt. Marx schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:17:
Iets anders, Je kan nu switchen naar het telfort 20MB abonnement, alleen is mijn WLAN modem router niet geschikt voor ADSL2. Via Telfort is een nieuwe WLAN modem 70 euro (in bruikleen), zelf een nieuwe kopen kan ook, maar dan kom je weer in de problemen als je later +bellen erbij wilt hebben xD. Zijn er nog meer ex-speedlinqers die gaan switchen naar het telfort abbo?
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Ik ga over!Deacon schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:47:
[...]
Ik had vrijdag ook opeens geen internet meer en dat kwam door het nieuwe IP adres van Telfort. Het duurde een tijdje voordat ik zag dat mijn modem ingesteld stond op een vast IP, na het aanvinken van "Enable Automatic Assigned Default Gateway" werkte alles weer zoals vroeger. Ik had niks veranderd aan de username en password instellen.
Iets anders, Je kan nu switchen naar het telfort 20MB abonnement, alleen is mijn WLAN modem router niet geschikt voor ADSL2. Via Telfort is een nieuwe WLAN modem 70 euro (in bruikleen), zelf een nieuwe kopen kan ook, maar dan kom je weer in de problemen als je later +bellen erbij wilt hebben xD. Zijn er nog meer ex-speedlinqers die gaan switchen naar het telfort abbo?
Welk modem heb je nu dan? Anders neem je toch genoegen met de snelheids beperking die je modem je gaat geven? Het zal toch wel al goedkoper zijn/worden dan Speedlinq
Of je gaat op zoek naar een 2e handsje, marktplaats staat er vol mee!
Ik ga zelf m'n Speedtouch 780 gebruiken, die had ik al en is prima geschikt voor telfort + bellen. Ik hou niet van 'bruikleen'............
(ik heb wel een ST780 te koop voor je, alleen wel voor ISDN, ik weet niet of je dat hebt)
Verwijderd
Wat ik in het Telfort topic veel lees is dat men dan het basis modem (gratis in bruikleen) neemt en een eigen wireless router hier achter zet. Dat heeft dan ook als voordeel dat je je modem dicht bij je ISRA punt kunt zetten en je wireless router wat meer in de buurt van je pc's.
Voor meer info: Telfort Internet ervaringen topic - Deel 7
Voor meer info: Telfort Internet ervaringen topic - Deel 7
Verwijderd
Ohja, dit heb ik eerder gezien. Heb jij t al ingesteld? Zo ja, mss een kleine guide zou wel handig zijn?
Edit: ik vat er geen hol van
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 19:03 ]