[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste
Acties:
  • 115.966 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56
Mijn telefooninstellingen zijn vandaag veranderd. Ik werd door een collega op mijn mobiel gebeld dat ik niet via mijn huistelefoon gebeld kon worden. Na het invullen van de gegevens wou het modem niet aangemeld worden op sip.telefoondienst.nl
Gebeld met SL en werd mij even verteld dat het omzetten nog niet afgerond was. Ik moest het later nog maar eens proberen.
Op 15:00 'werkte' de telefoonaansluiting weer. Maar ik zit nog met een paar problemen.

1. De telefoon gaat over. Als je de telefoon opneemt valt de verbinding weg, dus ik moet telkens terugbellen :(

2. Het geluid van de verbinding is een stuk zachter geworden

3. Als je een telefooncomputer belt zoals SL, kan ik leuk drukken op een 1 of een 2 of een drie....enz. De computer ontvangt dan helemaal geen keuze :(

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 22:34

Acheron

updatepack.nl

EDIT: probleem lag in de configfile, niet in de serverinstellingen.

[ Voor 92% gewijzigd door Acheron op 30-03-2008 14:55 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Acheron schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:54:
Al met al zeer slechte communicatie van Speedlinq. In de bijgeleverde brief stonden deze gegevens niet vermeld.
Speedlinq was inderdaad geen kampioen communiceren, maar die brief kwam niet van Speedlinq.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

kaajee schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:50:
Ik ga over!
Welk modem heb je nu dan? Anders neem je toch genoegen met de snelheids beperking die je modem je gaat geven? Het zal toch wel al goedkoper zijn/worden dan Speedlinq
Ik heb nu een USR9106, maar ik weet niet of deze modem wilt intrainen op het ADSL2+ signaal. Of is het zo dat als het nu via de zelfde lijn werkt, dat straks na de switch ook het geval is?
kaajee schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:50:
Of je gaat op zoek naar een 2e handsje, marktplaats staat er vol mee!
Ik ga zelf m'n Speedtouch 780 gebruiken, die had ik al en is prima geschikt voor telfort + bellen. Ik hou niet van 'bruikleen'............ :? ;)
(ik heb wel een ST780 te koop voor je, alleen wel voor ISDN, ik weet niet of je dat hebt)
Ik houd ook niet van bruikleen, daarom had ik even gekeken wat een goede modem router met voip ondersteuning zou kosten. Je bent dan snel 150 euro kwijt wat ik zonde vind, marktplaats is dan wel een idee.
(nee, geen ISDN hier thanks voor het aanbod)

edit:
Telfort klantenservice gebeld, het switchen naar het Telfort abbo duurt 4 tot 6 weken... :/

[ Voor 4% gewijzigd door Deacon op 28-03-2008 14:10 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm als ik gebeld word dan hoor ik de tegenpartij wel maar zij horen mij niet.

heb sip.telefoniedienst.nl ook al veranderd in tel.telefoniedienst.nl maar dat maakt geen verschil.

iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Acheron schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:54:
Bij mijn ouders is woensdag de telefoon ook overgezet van KPN naar Tiscali.
Van te voren wel alvast de instellingen in een nieuwe configfile gezet, maar had inderdaad het volgende moeten aanpassen:

telefoonnummer/username:31 vervangen door 0
Registrar veranderen in tel.telefoondienst.nl in plaats van sip.telefoondienst.nl

Misschien handig om dit ook even de startpost te wijzigen!
Zijn je ouders overzet naar Telfort? In dat geval horen die instellingen niet in de startpost van dit topic.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

RichieB schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:40:
[...]

Zijn je ouders overzet naar Telfort? In dat geval horen die instellingen niet in de startpost van dit topic.
Nee, ze zijn alleen overgezet naar het Tiscali netwerk. Daarom was die brief ook afkomstig van Speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Speedlinq gasten dachten dat ze me te pakken hadden door mijn SIP niet te registeren! Helaas voor die <piep> :( en <piep> :( is deze jongen daar niet ingestoken. Ik ben weliswaar 4,95 Euro extra per maand kwijt zonder daar iets voor terug te krijgen. Maar ze zeggen weleens van fouten moet je leren dudes! Ik denk dat ze echt dachten dat deze jongen ging bellen naar een veelste dure zogenaamde 'servicedesk nummer' >:)

Sinds kort bel ik via een andere provider, en die is ook hartstikke goed. Alleen 1 nadeel en dat is dat ik geen eigen nummer heb. Maar dat maakt niet uit want ik heb ook nog een vaste nummer via KPN en een mobilenummer. Dus ik kan niet wachten om over te stappen naar de concurrent. Nou concurrent, nee niet echt. Eerder een kantoordeur verder namelijk: Telfort :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steadye
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 19:45
Ben van de week ook overgezet op de nieuwe centrale tel.telefoniedienst.nl.

Alles lijkt goed te werken echter alleen mensen welke via Speedlinq naar ons bellen krijgen constant in gesprek of de melding dat het nummer niet bestaat. ???

Mazzel dat ik nog wel een kpn nummer heb dus kunnen ze daar nog naar bellen.

Iemand dit ook al gemerkt..??? en eventueel een oplossing gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boattail
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-09 21:53
Nope, ook hier kan ik niet meer gebeld worden. Telefoon gaat wel over maar zodra je opneemt wordt de verbinding verbroken.
Ach, naast de klapperende verbinding kan dit er ook nog wel bij. Werkelijk spijt als haren op m'n hoofd dat ik ooit naar speedlinq ben overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:35
Hm, hier bij m'n ouders ook over naar telefoniedienst.nl. Bij registrar i.p.v. 'sip' 'tel' gezet en exp.time op 6000 etc. Maar iedereen die belt hoort of in-gesprektoon of nummer is niet bereikbaar. Is hier al licht in de duisternis?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 19:59:
mmm als ik gebeld word dan hoor ik de tegenpartij wel maar zij horen mij niet.

heb sip.telefoniedienst.nl ook al veranderd in tel.telefoniedienst.nl maar dat maakt geen verschil.

iemand nog een suggestie?
Ik herhaal mijzelf nog maar een keer.... :X

johnny mcclane schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:09:
"Dit probleem is al zooooooo vaak gepost in de speedlinq topics, zoek en gij zult vinden.

Om een speedtouch met nieuwe versies firmware in combinatie met speedlinq bellen te gebruiken de volgende stappen ondernemen:

1. download en flash de nieuwste firmware van de speedtouch site ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html )(voordat je flashed altijd eerst de factory defaults laden)
2. Gebruik de configurator (nu V15) ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
connection unbind application=SIP port=38383
connection bind application=SIP port=5060
service system modify name=VOIP_SIP port=5060
voice config digitrelay=auto
saveall
system reboot"

Verder is registar: tel.telefoniedienst.nl
Poorten: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Exp time: 6000

En werkt het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:25:
[...]

Ik herhaal mijzelf nog maar een keer.... :X

johnny mcclane schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:09:
"Dit probleem is al zooooooo vaak gepost in de speedlinq topics, zoek en gij zult vinden.

Om een speedtouch met nieuwe versies firmware in combinatie met speedlinq bellen te gebruiken de volgende stappen ondernemen:

1. download en flash de nieuwste firmware van de speedtouch site ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html )(voordat je flashed altijd eerst de factory defaults laden)
2. Gebruik de configurator (nu V15) ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
connection unbind application=SIP port=38383
connection bind application=SIP port=5060
service system modify name=VOIP_SIP port=5060
voice config digitrelay=auto
saveall
system reboot"

Verder is registar: tel.telefoniedienst.nl
Poorten: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Exp time: 6000

En werkt het nu?
Dit heb ik precies zo gedaan en het werkte nog niet.
Net van de SL-helpdesk advies gekregen om te downgraden en wizard-v9 te gebruiken. Ga ik ff doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Pfoei...Update: Ik heb de Speedtouch 716v5WL niet gedowngrade, zoals de helpdesk van SL me net adviseerde. Wel heb ik deze configuratiewizard gebruikt en zoals me verteld was gekozen voor 'All-in abonnement', gegevens uit wijzigingsbrief ingevoerd en nu werkte het weer. Fingers crossed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boattail
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-09 21:53
Ok, bovenstaande heb ik gedaan en zo te zien(horen) werkt telefonie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm, ik merk dat in mijn ST780 sinds de nieuwe sip instellingen niet meer bijhoudt wanneer de in en uitgaande gesprekken hebben plaatsgevonden. Onder Telephony - Last Calls: zie ik maar 1 gesprek staan van 29/03/08 12:32:21. Nou we bellen elke dag wel dus ergens klopt iets niet. Lijkt wel alsof ie alleen de laatste laat zien... ;( More people with this?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
Ik wil even de groeten doen aan Marianne van Vuren !

[ Voor 96% gewijzigd door basduijn op 29-03-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
basduijn schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:25:
[...]

..... Wat was er aan de hand? Ik heb een overstap naar Telfort aangevraag en deze zou 1 april in gaan. Speedlinq zou eind maart opgezegd worden. (Staat eind maart in een mail, i.p.v. een keiharde datum) maar wat gebeurt er vrijdagmorgen? Ik heb opeens geen internet meer. ............
Ik zeg eigen schuld dikke bult! Zoals al vaker in dit topic gezged: waarom deze compleet overbodige, domme actie doen? Je zou automatisch al van Speedlinq naar Telfort gegaan zijn (rond deze tijd). Nu heb je door zelf actie te ondernemen, jezelf in de shit geholpen en dan een beetje gaan lopen schelden en hier uithuilen............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
kaajee schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:51:
[...]

Ik zeg eigen schuld dikke bult! Zoals al vaker in dit topic gezged: waarom deze compleet overbodige, domme actie doen? Je zou automatisch al van Speedlinq naar Telfort gegaan zijn (rond deze tijd). Nu heb je door zelf actie te ondernemen, jezelf in de shit geholpen en dan een beetje gaan lopen schelden en hier uithuilen............
Mijn idee..

@basduyn: Ach jochie toch, zullen we maar slachtofferhulp voor je inschakelen, een heel weekend geen internet en dan zijn ze ook nog niet eens aardig als je zo lekker tekeer gaat.. :'(

Nog één keer om het af te leren: "basduijn, je bent een rund !" :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isaak Asimov schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:15:
[...]
Nog één keer om het af te leren: "basduijn, je bent een rund !" :O
Als je met je internet stunt!!!!

(Sorry, kon het niet laten :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:20:
[...]

Als je met je internet stunt!!!!

(Sorry, kon het niet laten :P)
Je bent een rund als bij Speedlinq bent! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steadye
@Boattail..

Je moet de volgende setting even wijzigen:

voice config digitrelay=auto naar voice config digitrelay=inband

volgens mij moet het dan werken..

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steadye
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 12:40:
Hmmmm, ik merk dat in mijn ST780 sinds de nieuwe sip instellingen niet meer bijhoudt wanneer de in en uitgaande gesprekken hebben plaatsgevonden. Onder Telephony - Last Calls: zie ik maar 1 gesprek staan van 29/03/08 12:32:21. Nou we bellen elke dag wel dus ergens klopt iets niet. Lijkt wel alsof ie alleen de laatste laat zien... ;( More people with this?
Ja zelfde hier... Nog niet gevonden wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:22:
[...]

Nouja, dat gaat dan vanzelf wel over... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

[...]
* Freee!! heeft anders weinig echte klachten gehad. Die zijn pas gekomen bij deze fusie/overname :(

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doane schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 12:05:
Pfoei...Update: Ik heb de Speedtouch 716v5WL niet gedowngrade, zoals de helpdesk van SL me net adviseerde. Wel heb ik deze configuratiewizard gebruikt en zoals me verteld was gekozen voor 'All-in abonnement', gegevens uit wijzigingsbrief ingevoerd en nu werkte het weer. Fingers crossed...
pfffff ook de configuratie wizzard gebruikt en het werkt weer op mijn speedtouch 780! :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Jij bent een rund als je met je portemonnee stunt! :z

Goed, klaar met de runderen... Ik ben nog aan het wachten op de brief met nieuwe inlog enzo voor Telfort. Regio South-Limburgh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lt. Marx schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:17:
Hier niets dan problemen. Ik gebruikte speedlinq met een Sweex modem/router omdat mijn vorige modem/router zwaar onstabiel was (Linksys Wag54G v1). Kzit al sinds vrijdag zonder internet. Diagnostische testjes vertellen mij dat ik wel een ADSL signaal heb maar nog geen IP krijg toegewezen.

DHCP client is enabled en de encapsulation en dat soort dingen zou gewoon goed moeten staan. (VPI 0 / VCI 34/ 1483 Bridged IP LLC)

Welke username ww combo moet je gebruiken? spxxxxxx of spxxxxxx@telfort.nl/speedlinq.nl oid? Ik kan ook een hostname invullen bij DHCP client maar volgens mij moet ik dat leeg laten.

Ik heb al van alles geprobeerd maar kheb nog steeds geen internet. Kan iemand een tip geven wat ik zou kunnen proberen om dit werkend te krijgen?

edit: ik heb 1 brief gekregen van speedlinq maar dat is volgens mij een andere brief dan degene met de inloggegevens van telfort.
Probeer even een ander modem te lenen. Ik weet uit ervaring dat er een aantal types sweex modems moeite hebben bij Tiscali. Er zit een fout in de firmware in het DHCP client gedeelte van die dingen. Vermoedelijk werkt je verbinding met een degelijk modem prima.
Sweex schijnt ook te werken na een aantal firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 12:40:
Je "Call statistics" resetten kan daar op de telephony pagina onderaan met een linkje, nu zit het modem's cache van onthouden nummers vast, na reset logged die wel weer alle nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:21:
[...]

Nouja, dat gaat dan vanzelf wel over... 8)7
Als je je abonnement op zegt is het over, inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basduijn schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:08:
[...]

Als je je abonnement op zegt is het over, inderdaad...
Bas, hoop dat je hier nog wel je ervaringen wil delen (ondanks dat flauwe gedoe hier). Ik wil ook graag naar Telfort, zodat ik m'n KPN lijn kan opzeggen. Scheelt toch weer een tientje per maand toch?
Had het plan al een tijd terug opgevat, maar de overname door Telfort (en het feit dat m'n contract er eind maart 1 jaar op zat) gooit nu voor mij roet in het eten omdat het totaal niet duidelijk is wanneer we overgaan naar Telfort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Om de Tiscali instellingen te kunnen gebruiken met de laatste firmware op de ST706 (6.2.T.5) heb ik de VOIP instellingen afkomstig uit de Speedlinq wizard v9 handmatig toegevoegd aan de Speedtouch v16 configuratie. Nu werkt het wel goed. Met de instellingen vanuit de Wizard v9 werkte mijn internetverbinding namelijk niet meer.

De provider en proxy is dan voor beide sip.telefoondienst.nl.

Ik zal eens kijken of ik een geanomiseerde versie kan uploaden voor Tiscali gebruikers.

[ Voor 7% gewijzigd door Acheron op 30-03-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:57:
[...]

Bas, hoop dat je hier nog wel je ervaringen wil delen (ondanks dat flauwe gedoe hier)....Knip...
Natuurlijk wil hij dat wel, hij heeft zijn dikke nijlpaard ingetrokken en netjes de groeten gedaan en wij gaan het niet meer over runderen hebben.. O-)
Overigens bestaat de merknaam Speedlinq over een maand niet meer, óók zonder abonnementsopzegging... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 16:03

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:42:
[...]

Probeer even een ander modem te lenen. Ik weet uit ervaring dat er een aantal types sweex modems moeite hebben bij Tiscali. Er zit een fout in de firmware in het DHCP client gedeelte van die dingen. Vermoedelijk werkt je verbinding met een degelijk modem prima.
Sweex schijnt ook te werken na een aantal firmware updates.
Ja dat idee had ik al. Voor de rest klopte alle instellingen namelijk. Er gaat iets mis met de DHCP client van de modem en dan met name het krijgen van een gateway en subnetmaks voordat het ip wordt uitgedeeld. Ik heb gewoon een multi pc modem gekocht bij telfort voor 30 EUR. Had niemand meer met een losse router/modem in mijn omgeving :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:57:
[...]

Bas, hoop dat je hier nog wel je ervaringen wil delen (ondanks dat flauwe gedoe hier). Ik wil ook graag naar Telfort, zodat ik m'n KPN lijn kan opzeggen. Scheelt toch weer een tientje per maand toch?
Had het plan al een tijd terug opgevat, maar de overname door Telfort (en het feit dat m'n contract er eind maart 1 jaar op zat) gooit nu voor mij roet in het eten omdat het totaal niet duidelijk is wanneer we overgaan naar Telfort....
En verder gewoon nog even geduld.......(voor de 1000ste keer) ik ga het zelfde doen. De dag dat ik over was op Telfort ben ik 'overgestapt' op het 'echte' Telfort abo: 20mbit/20eu (betaalde bij SL 23eu voor 8Mbit). Dat zal een 2 tot 3-tal weken duren zei men mij. Zodra ik 'over ben' ga ik meteen Telfort-bellen aanvragen, zal ik wel weer een paar weken verder zijn, maar dan ben ik helemaal over en van m'n KPN af........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Lt. Marx schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:28:
[...]
.......Ik heb gewoon een multi pc modem gekocht bij telfort voor 30 EUR. .........
Je heb niets gekocht, je hebt hem in bruikleen, het modem blijft dus eigendom van Green ISP B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
kaajee schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:18:
..Knip.... Zodra ik 'over ben' ga ik meteen Telfort-bellen aanvragen, zal ik wel weer een paar weken verder zijn, maar dan ben ik helemaal over en van m'n KPN af........
Waarom porteer je je KPN-nummer niet naar een prepaid-inbelnummer bij Budgetphone en ga je niet via Voipbuster (of een andere Betamax-clone) uitbellen, is nog veel voordeliger, dat ga ík doen.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Isaak Asimov schreef op zondag 30 maart 2008 @ 18:53:
[...]
Waarom porteer je je KPN-nummer niet naar een prepaid-inbelnummer bij Budgetphone en ga je niet via Voipbuster (of een andere Betamax-clone) uitbellen, is nog veel voordeliger, dat ga ík doen.. 8)
Waarom uitbellen via via? Met een VOIP modem kun je gewoon een BudgetPhone nummer gebruiken hoor? Ik doe dat ook. Ik heb een telfort nummer op phone-port-1 EN ik heb een prepaid budgetphone nummer voor mijn alarmsysteem op phone-port-2. Werkt perfect.

En de exacte reden waarom ik zelf overgestapt ben naar Speedlinq i.p.v. af te wachten is omdat ik niet meer bereid ben te wachten op iets wat met Speedlinq te maken heeft. Het geintje van afgelopen vrijdag zegt mij weer hoe Speedlinq met zijn klanten omgaat. Ik wil niks meer met Speedlinq te maken hebben. EN Speedlinq heeft ooit mijn lijn op 12 Mbit vast gezet in verband met klapperen en nu met Telfort haal ik ineens snelheden. (15-18 Mb) zonder klapperen.

Ik ben in ieder geval tot nu tevreden met Telfort en erg blij dat ik eindelijk van Speedlinq af ben.
Het enige minpunt van Telfort tot nu vind ik dat zij "vergeten" te zeggen hebben dat mijn lijn afgelopen vrijdag al actief is/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
kaajee schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:23:
[...]

Je heb niets gekocht, je hebt hem in bruikleen, het modem blijft dus eigendom van Green ISP B.V.
Dat ligt eraan he? Ik heb mijn ADSL bij Telfort ergens eind januari aangevraagd (met startdatum 1 april) en ik heb dus geen modem in bruikleen.

Het ligt er dus maar aan wanneer je besteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
basduijn schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:25:
[...]

Waarom uitbellen via via? Met een VOIP modem kun je gewoon een BudgetPhone nummer gebruiken hoor? Ik doe dat ook. Ik heb een telfort nummer op phone-port-1 EN ik heb een prepaid budgetphone nummer voor mijn alarmsysteem op phone-port-2. Werkt perfect. ...Knip...
Zelf heb ik geen alarmsysteem werkende per VoIP, maar toch even een rekenvoorbeeld:

Voor €11,80 (inc. BTW) koop je bij Voipbuster 120 dagen vrij bellen naar vaste nummers + €10,- beltegoed voor betaalnummers en gesprekken naar GSM's; als je in die periode het beltegoed niet opkrijgt zoals in mijn geval bel je naar vaste telefoon voor 1,18 eurocent per minuut en zing je het langer uit. Zo niet dan betaal je 3 x €11,80 = €35,40 per jaar.
Voor het prepaid-inbelnummer van Budgetphone betaal je €10,- per jaar, maakt totaal €45,40 per jaar of €3,78 per maand voor telefonie. *O*
Doe jij dat goedkoper via uitbellen met Budgetphone? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:28:
Iemand met aan aansluiting op BBNED al een brief ontvangen ?
M'n oma heeft een brief ontvangen. Zij is op 23 maart overgezet van BBned naar Tiscalli. Dus BBned wordt ook gewoon overgezet.

Ik ga 1 april over naar Telfort. Maar er is hier geen Tiscalli beschikbaar dus ben benieuwd of er dan nog wat veranderd.. (heb nu KPN).

[ Voor 19% gewijzigd door Glashelder op 30-03-2008 22:12 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Isaak Asimov schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:39:
[...]

Zelf heb ik geen alarmsysteem werkende per VoIP, maar toch even een rekenvoorbeeld:

Voor €11,80 (inc. BTW) koop je bij Voipbuster 120 dagen vrij bellen naar vaste nummers + €10,- beltegoed voor betaalnummers en gesprekken naar GSM's; als je in die periode het beltegoed niet opkrijgt zoals in mijn geval bel je naar vaste telefoon voor 1,18 eurocent per minuut en zing je het langer uit. Zo niet dan betaal je 3 x €11,80 = €35,40 per jaar.
Voor het prepaid-inbelnummer van Budgetphone betaal je €10,- per jaar, maakt totaal €45,40 per jaar of €3,78 per maand voor telefonie. *O*
Klinkt goed idd, ik wilde net ook even gaan rekenen........je bent me voor, scheelt weer, dank!! :P :)

Mensen al ervaring met het (heen-en-weer) porteren van een (regionaal) KPN nummer? Gaat dat een beetje soepel nowadays? WAF speelt een grote rol natuurlijk, als het an mij ligt ga ik morgen 'spelen', maar stel dat ik na verloop van tijd toch weer wat anders wil, bijv. toch naar Telfort-bellen, moet ik weer porteren.
En op de 1 of andere manier heb ik meer vertrouwen (ja, ja, ondanks alles) in Telfort dan in Budgetphone.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Lees anders 'even' door deze thread: Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]
En voor portering naar Budgetphone kijk hier: http://www.budgetphone.nl/page.php?page=porteren
:)

[ Voor 31% gewijzigd door Isaak Asimov op 30-03-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 16:03

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

kaajee schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:23:
[...]

Je hebt gelijk is wist ook wel dat het bruikleen was. Maar voor dertig euro heb ik straks weer gewoon internet. Daarna maar eens een briefje sturen dat ik het niet eens ben/was met de gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, gezeik hiero. Bellen wil niet fatsoenlijk. Bel nummer, na nummerkiezen niks meer daar. 3x Reset modem... Bel nummer, na kiezen krijg ik ingesprekstoon. Ook gebeld worden: ik hoor de andere kant niet.

Ik word niet goed...Ik ga maar even naar de fitness, de woede eruit jagen... Laat ik hopen dat dit alleen vandaag is ivm de omzetting enzo ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Isaak Asimov schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:39:
[...]

Ik hoop het wel eigenlijk.
Als mijn alarmsysteem uit belt is het niet goed... O-)

Ik heb dit nummer alleen maar als "tweede" nummer om alarmen op afstand te kunnen bedienen.
Speedlinq ondersteunde dit niet. Telfort gelukkig wel, dus ik heb mijn budgetphone nummer eigenlijk niet meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basduijn schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:49:
[...]

Ik heb dit nummer alleen maar als "tweede" nummer om alarmen op afstand te kunnen bedienen.
Speedlinq ondersteunde dit niet. Telfort gelukkig wel, dus ik heb mijn budgetphone nummer eigenlijk niet meer nodig...
Precies, wij bellen ook zo weinig met de vaste lijn, dat het veel goedkoper is met prepaid van budgetphone dan welk abo dan ook. Bellen doe ik met m'n mobiel. Die budgetphone is alleen maar om betaalbaarder bereikbaar te zijn (en budgetphone werkt ook nog eens op 2 plaatsen tegelijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
basduijn schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:49:
[...]

Ik hield een slag om de arm wb alarm-toepassingen, maar dit is verrassend.. Zo leer je altijd weer iets nieuws in de fora, leuk deze toepassing.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

ik kon gister de hele dag nog gewoon bellen (sip.ritstele.nl had ik erin staan) maar vandaag deed ie het niet meer, ook nadat ik de aanpassingen heb gemaakt uit de brief (31 vervangen met 0 en nieuw wachtwoord) doet mijn telefoon het nog niet. Na aanpassing van registrar en proxy naar tel en sip.telefoondienst.nl werkt het nog steeds niet.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben probleemloos overgegaan naar bellen van Telfort. Ik ben niet bij met alle berichten, maar betekent dit dat ik niet meer via SpeedLinq kan zien wat mijn rekening is en met wie ik heb gebeld?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altaphista schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:56:
ik kon gister de hele dag nog gewoon bellen (sip.ritstele.nl had ik erin staan) maar vandaag deed ie het niet meer, ook nadat ik de aanpassingen heb gemaakt uit de brief (31 vervangen met 0 en nieuw wachtwoord) doet mijn telefoon het nog niet. Na aanpassing van registrar en proxy naar tel en sip.telefoondienst.nl werkt het nog steeds niet.
Zelfde probleem hier...
ritstele servergegevens verandert in telefoniedienst gegevens
3149.... verandert in 049.....

registration failed...
049....... terug verandert in 3149......... en toen werkte het wel
(wel met nieuwe paswoord uit de brief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:45:
[...]

Zelfde probleem hier...
ritstele servergegevens verandert in telefoniedienst gegevens
3149.... verandert in 049.....

registration failed...
049....... terug verandert in 3149......... en toen werkte het wel
(wel met nieuwe paswoord uit de brief)
wat zijn jouw instellingen dan bij Telefonie? Ik krijg het niet voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Sinds vandaag doet mijn telefonie het niet, modemlog geeft aan: VOIP: Send REGISTER.
De lijn wordt overigens niet geregistreerd en ik ben ook niet over naar Telfort en heb hier ook geen brief over ontvangen.

Misschien gerelateerd aan het de hierboven beschreven problemen?

edit: ik kan wel gebeld worden...... Terwijl de modem aangeeft dat telefonie niet is geregistreerd.... 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Schweino op 01-04-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Schweino schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:48:
Sinds vandaag doet mijn telefonie het niet, modemlog geeft aan: VOIP: Send REGISTER.
De lijn wordt overigens niet geregistreerd en ik ben ook niet over naar Telfort en heb hier ook geen brief over ontvangen.

Misschien gerelateerd aan het de hierboven beschreven problemen?
die van mij zegt dat ook:
Afbeeldingslocatie: http://uploads.screenshot-program.com/upl0122848169.jpg

en dit zijn mijn instellingen, ik heb al van alles geprobeerd:
Afbeeldingslocatie: http://uploads.screenshot-program.com/upl7647939126.jpg

edit:
edit: ik kan wel gebeld worden...... Terwijl de modem aangeeft dat telefonie niet is geregistreerd.... 8)7
wat zijn je instellingen dan? Ik kan niet gebeld worden. Zou het zo kunnen zijn dat het even duurt voordat je lijn is omgezet?

[ Voor 22% gewijzigd door Altaphista op 01-04-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er een algemene storing is....

Bij mij hetzelfde... Lijn viel weg midden in een telefoongesprek vanmiddag.

Zelfde meldingen op modem.....

Even afwachten of het spontaan herstelt.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altaphista schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:04:
[...]

die van mij zegt dat ook:
[afbeelding]

en dit zijn mijn instellingen, ik heb al van alles geprobeerd:
[afbeelding]

edit:

[...]

wat zijn je instellingen dan? Ik kan niet gebeld worden. Zou het zo kunnen zijn dat het even duurt voordat je lijn is omgezet?
Geen idee.. Smorgens werkte het nog, toen ik smiddags thuis kwam niet meer, instellingen verandert en toen werkte het weer...

In dit plaatje ziet het poortnummer er niet goed uit volgens mij 38383 was van ritstele
telefoniedienst heeft poort 5060 als ik me niet vergis..

en telefoondienst is bij mij telefoniedienst ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het overstappen naar een andere internet- en telefonieprovider is nog geen sinecure. Een op de drie Nederlanders ervaart in voorkomende gevallen problemen.

Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 1044 personen. De bond eist dat klanten financiële compensatie krijgen bij overstapproblemen, bijvoorbeeld een vaste vergoeding per internet- en/of telefoonloze dag.

De internetproviders hebben plannen voor een 'overstapservice', waarbij de nieuwe aanbieder de overstap regelt. De Consumentenbond spreekt van ''een goede zet'' die echter niet ver genoeg gaat. ''Financiële compensatie zet druk op de ketel bij de aanbieders om het overstapproces effectief te verbeteren'', aldus de bond.
Bron Fok.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat is helemaal niet zo gek.

Het registeren van SIP is ook alleen maar om aan de telefonieserver aan te geven op welk IP adres je zit. SIP werkt met UDP (er is geen constante verbinding).

De telefonieserver routeert de verbinding dan gewoon naar het laatst bekende IP. Als je een gegarandeerd vast IP hebt dan zou je helemaal niet hoeven registreren.

Overigens zou ik vandaag over moeten zijn..klopt denk ik ook wel want m'n icoon doet het niet meer :P

[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 01-04-2008 17:11 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Okay, duidelijk. Wel vreemd dat ik geen brief oid heb ontvangen mbt de overstap naar Telfort maar toch problemen heb met telefonie zoals andere beschrijven die wel overgezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:31:
[...]

en telefoondienst is bij mij telefoniedienst ;-)
ok check, ik heb er tel.- en sip.telefoniedienst.nl van gemaakt, ff uurtje afwachten of ie het nu gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Laatst online: 11-09 10:21
hier doet hij het ook niet in 033, ik alleen nog geen brief voor de overstap ontvangen zal nog wel komen denk ik (hoop ik )

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 19:27
Sinds vanmiddag ook problemen met telefonie in 0495-gebied. Voip is niet aangemeld. Ik zit nog bij BBNed en ben ook nog niet over naar Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7eph4n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-01 09:06

S7eph4n

Verbannen, door onwetendheid

ook in regio 5301 eruit...
Maar tussendoor doet 'ie t af en toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Telefoon er ook uit in regio 0165 (Roosendaal NBR)

KPN netwerk

[ Voor 33% gewijzigd door ronald97 op 01-04-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier ook geen telefoon meer, regio 0517. Met BBned en geen brief van Telfort.
Zou het een storing zijn of een foutje met het overzetten van mensen?

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
Aangezien zowel BBned als KPN geen signaal meer heeft ligt het probleem bij Speedlinq. Ik neem tenminste aan dat iedereen die nu het probleem meldt nog bij Speedlinq zit.

Kom ook niet meer in Speedlinq bellen menu

[ Voor 11% gewijzigd door ronald97 op 01-04-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Niet online
ronald97 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:20:
Aangezien zowel BBned als KPN geen signaal meer heeft ligt het probleem bij Speedlinq. Ik neem tenminste aan dat iedereen die nu het probleem meldt nog bij Speedlinq zit.
Het probleem kan toch ook bij Telfort liggen als ze 'per ongeluk' de rest van de speedlinq gebruikers ook naar hun telefooniedienst hebben geporteerd zonder een brief te sturen. Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom het internet het wel doet, maar het telefonie gedeelte zich niet meer kan aanmelden.
Hoe dan ook, als het maar snel weer opgelost is. Zonder telefoon zitten vind ik maar niks.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
Eindelijk in het servicemenu geeft nu aan dat VoIP Modem niet is aangemeld

Diagnostische gegevens
VoIP Modem aangemeld bij centrale: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

nope nog steeds niets in regio 023, sinds gisteravond al niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in 078 ook geen VOIP meer sinds vanmiddag, als ik probeer te pingen naar de BBNED VOIP server (asdhem1ser01.bbned.nl, die een alias sip.ritstele.com heeft) krijg ik ook geen antwoord, alle pings zijn timed-out.
Dus ik denk dat het een server probleem bij BBNED is, of net zoals hierboven is genoemd telfort speedlinq gebruikers heeft overgezet zonder inloggegevens te sturen ;(
Hopelijk is het de storing, want als het het 2e is, dan is het maar de vraag hoelang het gaat duren eer je die inloggegevens hebt, dan ben je helemaal ver van huis qua bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

heeft iemand al geprobeerd te bellen, voordat iedereen 70ct/min gaat verspillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoihoi lag/ligt er hier ook uit Boxtel. Ben net thuis en heb eerst het modem uit- en aangezet.
Volgens mijn vrouw werkte internet wel.
In het modem de verbinding opnieuw laten maken komt hij juist op alleen nu belt men mijn en ik hoor hun niet en zij mij niet :'( ff verder testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:07
Ja, zelfde probleem bij mijn oom. Ook ineens vanmiddag de telefoon eruit.
Later op de middag een brief van Speedlinq dat hij 3 april word overgezet naar Telfort telefonie.

Denk dat ze dus een foutje hebben gemaakt en te vroeg hebben afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ben ook over naar Telfort. Wel relaxed dat je daar na een jaar gewoon een nieuw modem kan krijgen voor verzendkosten. Ik wilde altijd al liever een zyxel dan een speedtouch, dus die heb ik nu besteld :).

Wel duidelijk de ex-Tiscali helpdesk. Best wel redelijk technisch geinformeerd personeel, maar in z'n geheel totaal niet klantgericht ingesteld bij storingen. Ik heb mijne een week geleden doorgestuurd en die zou 5 tot 10 werkdagen in beslag nemen (1 tot 2 weken, heerlijk :P). Het werkt inmiddels wel weer, maar niemand van die storingsdienst die even belt of alles inmiddels weer werkt. Vind ik niet relaxed. Ik vind het altijd al een stuk minder erg als ik een storing heb, als er iemand even belt om te melden dat ze er mee bezig zijn.

Bij KPN zelf zitten meer nitwits die de telefoon opnemen, maar daar is het bedrijf weer een FLINK stuk klantgerichter ingesteld.., (ik heb in mijn studententijd bij beide op tech-service gewerkt ;)).

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 01-04-2008 22:09 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:44

cruncher

wanna crunch someone?

Tjah, niet bellen en geen brief.

En ik kan ze nu ook niet bellen, geen enkele informatie.........

Alleen internet dut het......... :(

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Isaak Asimov schreef op zondag 30 maart 2008 @ 18:53:
[...]
Ik zit daar nog even naar te kijken, maar porteren naar een prepaid-inbel nummer is dan wel weer prijziger, nl. 20eu! (welliswaar éénmalig, maar toch, of te gaan proberen/testen.......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Nog steeds geen telefoon hier in 024, wel 2 bizarre feiten:

1) Ik kan niet uitbellen, krijg wel een kiestoon maar na het kiezen van een nummer volgt een doodse stilte.
2) Ik kan wel gebeld worden, althans, als ik gebeld wordt blijft de telefoon rinkelen. Ik weet dat iemand me om 20.00 uur heeft proberen te bellen, kom net (23.25 uur) thuis, en de telefoon gaat nog steeds over....... Ik neem op en ik hoor niets. Ik bel mezelf met mijn mobieltje, laat 1x overgaan en hang op met als resultaat de de telefoon wederom eindeloos blijft rinkelen.

Freaky shit zeg ik, moet ik de Ghostbusters bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 13:40

ferrero

el mosquito

Schweino schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:31:
Nog steeds geen telefoon hier in 024, wel 2 bizarre feiten:

1) Ik kan niet uitbellen, krijg wel een kiestoon maar na het kiezen van een nummer volgt een doodse stilte.
2) Ik kan wel gebeld worden, althans, als ik gebeld wordt blijft de telefoon rinkelen. Ik weet dat iemand me om 20.00 uur heeft proberen te bellen, kom net (23.25 uur) thuis, en de telefoon gaat nog steeds over....... Ik neem op en ik hoor niets. Ik bel mezelf met mijn mobieltje, laat 1x overgaan en hang op met als resultaat de de telefoon wederom eindeloos blijft rinkelen.

Freaky shit zeg ik, moet ik de Ghostbusters bellen?
Precies hetzelfde probleem hier (071)...

Innocam | Synology Camera Licentie per E-mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steadye
Zelfde hier 0595 sinds vanmiddag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
kaajee schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:27:
[...]

Ik zit daar nog even naar te kijken, maar porteren naar een prepaid-inbel nummer is dan wel weer prijziger, nl. 20eu! (welliswaar éénmalig, maar toch, of te gaan proberen/testen.......)
Het porteren is €10,- en het prepaid-inbelnummer voor 1 jaar is nog eens €10,- dat maakt dan samen €20,- 8)
Eénmalig dus €10,- en dat geldt voor alle porteeropdrachten bij alle telefonie-providers en idd je gaat een jaarcontract aan.. Wat evt een optie is, is aanvragen van een prepaid-inbelnummer, daarmee te experimenteren voor €10,- en bij tevredenheid porteren van je KPN-nummer naar dat account..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:20:
Hier in 078 ook geen VOIP meer sinds vanmiddag, als ik probeer te pingen naar de BBNED VOIP server (asdhem1ser01.bbned.nl, die een alias sip.ritstele.com heeft) krijg ik ook geen antwoord, alle pings zijn timed-out.
Dus ik denk dat het een server probleem bij BBNED is, of net zoals hierboven is genoemd telfort speedlinq gebruikers heeft overgezet zonder inloggegevens te sturen ;(
Hopelijk is het de storing, want als het het 2e is, dan is het maar de vraag hoelang het gaat duren eer je die inloggegevens hebt, dan ben je helemaal ver van huis qua bellen :(
Telefoon doet het hier nu weer probleemloos 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Lijkt er inderdaad op dat er iemand is wakker geworden bij SL, hier werkt ook alles weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Niet online
Schweino schreef op woensdag 02 april 2008 @ 07:47:
Lijkt er inderdaad op dat er iemand is wakker geworden bij SL, hier werkt ook alles weer naar behoren.
Hier ook alles weer in orde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Laatst online: 11-09 10:21
hier is hij ook weet in de lucht @ 033

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

kaajee schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:18:
[...]

En verder gewoon nog even geduld.......(voor de 1000ste keer) ik ga het zelfde doen. De dag dat ik over was op Telfort ben ik 'overgestapt' op het 'echte' Telfort abo: 20mbit/20eu (betaalde bij SL 23eu voor 8Mbit). Dat zal een 2 tot 3-tal weken duren zei men mij. Zodra ik 'over ben' ga ik meteen Telfort-bellen aanvragen, zal ik wel weer een paar weken verder zijn, maar dan ben ik helemaal over en van m'n KPN af........
Ik zal wel niet op de goede plek kijken maar hoe stap je nou, na overstap op de Telfort-lijn, over op het echte Telfort abo? Ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Niet online
Fk1 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:34:
[...]

Ik zal wel niet op de goede plek kijken maar hoe stap je nou, na overstap op de Telfort-lijn, over op het echte Telfort abo? Ik kan het niet vinden.
Even telefonisch contact opnemen met Telfort en het is zo geregeld heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ben nog nooit zo lang online geweest sinds de overstap naar telfort :P
Actief: 0 dagen, 17:48:59
Normaal altijd om de 2 a 4 uur een crash.

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 02-04-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

bugger, ik krijg al wel iets meer, maar nog steeds niets in 023:
Afbeeldingslocatie: http://uploads.screenshot-program.com/upl6416924253.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 jaar van speedlinq internet en bellen kunnen genieten en nu gaan ze over naar telfort heb ik al 2 maand geen telefoon. Helpdesk gebeld met mobiel(60 euro) geen nieuws en volgens hun zat ik nog op speedlinq ondanks dat ik de gegevens heb ingevoerd in mijn modem. Internet werkt wel maar wil verdorie bellen is voor ons veel belangrijker. Enigste oplossing is voor ons als leek op pc gebied een andere provider.Heb een upgrade gedaan op mijn speedtouth 780 wat ook niet mocht helpen. Iemand nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Gaan bellen via Voipbuster en inbeltelefoonnummer halen bij Budgetphone 8)..
Voordeel:
1e onafhankelijk van de ISP die je heb, wat jou en anderen duidelijk parten speelt..
2e De prijs: zie ook de calculatie even terug..

[ Voor 33% gewijzigd door Isaak Asimov op 02-04-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat is geen oplossing voor ons want we telefoneren al met skype. We willen gewoon onze telefoon gebruiken zoals hij is bedoeld,(maar dan wel met verbinding)haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:31:
Nee dat is geen oplossing voor ons want we telefoneren al met skype. We willen gewoon onze telefoon gebruiken zoals hij is bedoeld,(maar dan wel met verbinding)haha
Het werkt op precies dezelfde wijze als je gewend was met Speedlinq bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Fk1 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:34:
[...]

Staat gewoon online in hun FAQ:
Kan ik nu overstappen naar een sneller internet abonnement?
Ja, dit kan vanaf 24 maart 2008. U kunt dan overstappen naar het aantrekkelijke aanbod van Telfort internet. Met het Telfort internet 20 Mb abonnement krijgt u een ADSL-verbinding tot maar liefst 20 Mb voor maar € 19,95 per maand.

U kunt uw abonnement gemakkelijk zelf online wijzigen. U kunt dit doen door hier in te loggen met uw nieuwe gebruikersnaam (deze heeft u per post van ons ontvangen) en uw oude wachtwoord.

Als u nog een oud modem heeft, dat niet geschikt is voor 20 Mb of voor vast bellen, dan kunt u bij het wijzigen van uw abonnement gelijk een nieuw modem, in bruikleen, bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Meer mensen problemen?

Vanaf transIP:
code:
1
2
3
4
5
6
7
traceroute to suckage.nl (82.168.242.14), 30 hops max, 40 byte packets
 1  v867.m7i.transip.net (80.69.67.220)  0.285 ms
 2  *
 3  195-241-4-185.ip.tiscali.nl (195.241.4.185)  0.862 ms
 4  *
[..]
10  *

Vanaf XS4all:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Tracing route to suckage.nl [82.168.242.14]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.4.254
  2    10 ms     9 ms     8 ms  212.238.150.1
  3     9 ms     8 ms     9 ms  0.ge-3-1-0.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.7.121]
  4    13 ms     9 ms     8 ms  0.so-6-0-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.10]
  5     9 ms    12 ms     *     bcsw1.asd-nh.tiscali.nl [195.69.144.115]
  6    11 ms    10 ms     8 ms  195-241-4-185.ip.tiscali.nl [195.241.4.185]
  7    18 ms    19 ms    19 ms  82-168-242-14.ip.telfort.nl [82.168.242.14]

Vanaf diezelfde XS4all verbinding naar een ander Speedlinq adres:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tracing route to server.xornet.nl [212.67.191.253]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.4.254
  2    16 ms    16 ms     8 ms  212.238.150.1
  3     8 ms     8 ms     8 ms  0.ge-3-1-0.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.7.125]
  4     9 ms     8 ms    35 ms  0.so-7-0-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.14]
  5   133 ms   207 ms   210 ms  asd-nik-pr02.xb.nl [195.69.145.90]
  6     *        *        *     Request timed out.
  7    10 ms    10 ms     9 ms  62.100.32.156
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Hier ook problemen naar sommige servers en sites...
Ik dat het ligt aan me netwerkleverancier maar het ligt echt bij Speenlinq gezien ik op mijn thuisverbinding via Chello geen problemen heb..

-TCM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat mij allemaal boven mijn pet. Waarom zit ik nog op speedlinq terwijl ik de gegevens heb ingevoerd van telfort? Internet doet het wel geen telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

kaajee schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:46:
[...]

Kan ik nu overstappen naar een sneller internet abonnement?
Ja, dit kan vanaf 24 maart 2008. U kunt dan overstappen naar het aantrekkelijke aanbod van Telfort internet. Met het Telfort internet 20 Mb abonnement krijgt u een ADSL-verbinding tot maar liefst 20 Mb voor maar € 19,95 per maand.

U kunt uw abonnement gemakkelijk zelf online wijzigen. U kunt dit doen door hier in te loggen met uw nieuwe gebruikersnaam (deze heeft u per post van ons ontvangen) en uw oude wachtwoord.

Als u nog een oud modem heeft, dat niet geschikt is voor 20 Mb of voor vast bellen, dan kunt u bij het wijzigen van uw abonnement gelijk een nieuw modem, in bruikleen, bestellen.
Heeft Speedlinq zijn zaken wel op orde? Het eea begint mij wat duidelijk te worden denk ik: ik heb wel een brief gehad met mijn telnr erin en een nieuw wachtwoord, maar verder niet met nieuwe gebruikersnaam voor Telfort... :? :/ begin wel gefrustreerd te raken hierover :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
@Altaphista

Van Telfort.nl gehaald:

Belangrijke mededeling

Heeft u een Speedlinq Bellen abonnement? Dan heeft u onterecht een e-mail ontvangen dat uw Speedlinq Bellen abonnement is opgeheven. Dit is niet juist! U kunt deze e-mail als niet verzonden beschouwen. Uw Speedlinq bellen abonnement is en wordt niet opgeheven!
Onze excuses voor de ontstane verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

kaajee schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:46:
[...]

[...]
Bedankt, ik moet blijkbaar nog op de nieuwe gebruikersnaam wachten. Ik heb alleen een brief met nieuw wachtwoord voor bellen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Fk1 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:43:
[...]

Bedankt, ik moet blijkbaar nog op de nieuwe gebruikersnaam wachten. Ik heb alleen een brief met nieuw wachtwoord voor bellen gekregen.
Gebruikersnaam is bij mij hetzelfde gebeleven als bij Speedlinq. Probeer eens zou ik zeggen.........
Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste