[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste
Acties:
  • 115.967 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:27
Ik geniet sinds vorig jaar van speedlinq 20 Mbit (haal er maar 15 mbit maar vind het ok)
Nu ga ik binnenkort veranderen, ik neuzen op de site van Speedlinq en doe ik postcode check op mijn nieuwe adres krijg ik maximaal 12 MBit te zien , ik vul voor de gein mijn oude adres in krijg ik het zelfde te zien ook 12 MBit. echter ik heb nu 20 MBit en wil dit behouden.

Ik heb al wat in dit topic gezocht maar kan dit niet echt terug vinden, hou ik nu mijn 20 MBit of moet ik echt over op een 12 MBit lijn, als het niet anders kan dan ga ik mij beroepen op contactbreuk.

Iemand tips ?

(update: op telfort site doe ik postcode check kom ik ook uit op een blabberde 12MBit lijn)

[ Voor 7% gewijzigd door Justin2000 op 02-04-2008 19:14 ]

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

kaajee schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:46:
[...]

Gebruikersnaam is bij mij hetzelfde gebeleven als bij Speedlinq. Probeer eens zou ik zeggen.........
Had ik al eerder deze week geprobeerd, maar dat werkt helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

aargh krijg nou wat, na het opnieuw runnen van de installatieprog via http://www.speedlinq.nl/html/beterbellen/ doet ie het nu ineens wel!

met deze instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://uploads.screenshot-program.com/upl8738769764.jpg

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Isaak Asimov schreef op woensdag 02 april 2008 @ 00:45:
[...]
Het porteren is €10,- en het prepaid-inbelnummer voor 1 jaar is nog eens €10,- dat maakt dan samen €20,- 8)
Eénmalig dus €10,- en dat geldt voor alle porteeropdrachten bij alle telefonie-providers en idd je gaat een jaarcontract aan.. Wat evt een optie is, is aanvragen van een prepaid-inbelnummer, daarmee te experimenteren voor €10,- en bij tevredenheid porteren van je KPN-nummer naar dat account..
Je hebt gelijk, ik las niet goed.

Zit ik net alles op een rijtje te zetten wat ik allemaal moet gaan doen en in welke volgorde, kom ik er achter dat dit alles met mijn huidige modem/router niet gaat lukken volgens mij.......... :'( :'(

Ik heb een Speedtouch 780 WL die me prima bevalt en het plan is ook om het gewoon te houden. Maar hierin kan ik niet 2 verschillende SIP providers instellen, althans niet op 1 poort.

Wat ik zou willen dat ik maar 1 telefoon hoef aan te sluiten op bijv. poort1 (WAF factor), zelfde als nu/std. telefonie dus (WAF factor), maar die telefoon/poort moet wel 2 'instellingen' aankunnen, namelijk 1 voor binnenkomend op m'n oude/regionale nummer (dat nu dus evt. via Budgetphone zou lopen) en vervolgens uitgaand (ook via dezelfde telefoon/poort1) via (bijv.) Voipbuster.
En dit kan dus (nog?) niet in de ST780.
Ik heb dit ivm een andere issue al eens elders gevraagd, schijnt niet te kunnen.

Om nu dan eerst de std. Zyxel te plaatsen en daarachter weer m;n ST780 als alleen router/wlan vindt ik ook weer zo wat, weer een extra kassie erbij.

BTW kan die 'dubbele SIP config' eigenlijk wel met de std. meegeleverde ZyXEL 2602R basis modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Justin2000 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:10:
Ik geniet sinds vorig jaar van speedlinq 20 Mbit (haal er maar 15 mbit maar vind het ok)
Nu ga ik binnenkort veranderen, ik neuzen op de site van Speedlinq en doe ik postcode check op mijn nieuwe adres krijg ik maximaal 12 MBit te zien , ik vul voor de gein mijn oude adres in krijg ik het zelfde te zien ook 12 MBit. echter ik heb nu 20 MBit en wil dit behouden.

Ik heb al wat in dit topic gezocht maar kan dit niet echt terug vinden, hou ik nu mijn 20 MBit of moet ik echt over op een 12 MBit lijn, als het niet anders kan dan ga ik mij beroepen op contactbreuk.

Iemand tips ?

(update: op telfort site doe ik postcode check kom ik ook uit op een blabberde 12MBit lijn)
Je houdt in beginsel, als je niets doet, je/een 20mbit abo (je hebt nooit een garantie gehad voor 20mbit). Echter, ik weet niet wat je nu betaald, Telfort heeft zelf helemaal geen 12mbit abo. Dus als je niet meer dan 20eu betaald nu zou ik indien je verder wel tevreden bent, toch 'overstasppen' naar Telfort. Dat je dan wellicht ook maar 12mbit haalt, boeie. Waarschijnlijk zul je met een andere ISP ook niet meer halen en veel goedkoper dan 20eu elders een abo vinden zal nog best lastig worden...................

Maar je kunt dus niet 'over op een 12mbit abo', want dat bestaat helemaal niet bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
Justin2000 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:10:

Iemand tips ?

het is niet helemaal duidelijk wat je van plan bent. Als je echter die 20Mbit wilt houden, moet je:
- niet verhuizen (wat ik uit je bericht destileer) en
- niet bij terfort aangeven dat je op de telfort abbo over wilt.

Als je toch verhuist, ben je afhankelijk van je nieuwe locatie. Het is geen (voor alsnog) verplichting om over te stappen op een telfort abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
kaajee schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:47:
[...]
Ik heb een Speedtouch 780 WL die me prima bevalt en het plan is ook om het gewoon te houden. Maar hierin kan ik niet 2 verschillende SIP providers instellen, althans niet op 1 poort.
Hier is een oplossing voor: neem een (gratis) account bij Voxalot.com, laat je Budgetphone daarnaartoe forwarden (mailtje sturen), en stel Voipbuster bij Voxalot in als provider. In je modem stel je dan het Voipbuster account in. Als je Budgetphone laat forwarden naar sip:123456@eu.voxalot.com hoef je geen betaald account te nemen. Nog een paar dialing rules aanmaken en klaar.
BTW kan die 'dubbele SIP config' eigenlijk wel met de std. meegeleverde ZyXEL 2602R basis modem?
Ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor geinteresseerden:

Telfort VOIP Settings voor Nokia telefoons met ingebouwde SIP client (N95 in mijn geval).

Profielnaam: Telfort bellen
Dienstprofiel: IETF
Toegangspunt: je WLAN accesspunt
Openb. gebr. naam: sip:telefoonnummer@tel.telefoniedienst.nl
Compressie gebruiken: nee
Registratie: Altijd aan of Alleen wanneer nodig
Beveiliging gebruiken: Nee
Proxyserver:
Proxyserveradres: sip.telefoniedienst.nl
Beveiligingsdomein: tel.telefoniedienst.nl
Gebruikersnaam: je telefoonnummer
Wachtwoord: je wachtwoord
Vrije routing toestaan: ja
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060
Registrarserver:
Registrarserveradres: sip.telefoniedienst.nl
Beveiligingsdomein: tel.telefoniedienst.nl

Werkt super. Ik bel en wordt gebeld overal waar ik toegang heb tot een WLAN netwerk gratis en voor niks met mijn SIP / vaste nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Stel dat ik dat op mijn N95 instel en ik word gebeld, gaat hij dan op alle aangemelden plaatsen over (dus thuis via het modem en via wifi op mijn mobiel)?

Overigens dank voor het bovenstaande bericht! _O_

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 03-04-2008 17:22 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
[...]Zit ik net alles op een rijtje te zetten wat ik allemaal moet gaan doen en in welke volgorde, kom ik er achter dat dit alles met mijn huidige modem/router niet gaat lukken volgens mij.......... :'( :'(

.....Knip.....
Er zijn een aantal mogelijkheden:
1) Je kunt in de modemrouter 2 Sip-accounts aanmaken: 1 ingaand en 1 uitgaand, indien je modemrouter dit toestaat..
2) Je kunt een ATA dat twee Sip-accounts kan beheren op een Lan-poort zetten van je modemrouter..
3) Je kunt een account aanvragen bij Voxalot dat voor jou een aantal uitgaande Sip-providers kan beheren en één inkomende, als je prijs stelt op inkomende nummermelding dan moet je wel rekenen op €10,- per jaar voor een premium account bij Voxalot, anders kan het gratis. Kijk ook eens in dit forumdraadje en eventueel zetten we de discussie voort in Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]. Deze laatste optie heb ik voor een vriendin die op een Lan-netwerk zit tot volle tevredenheid gerealiseerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:49:
Stel dat ik dat op mijn N95 instel en ik word gebeld, gaat hij dan op alle aangemelden plaatsen over (dus thuis via het modem en via wifi op mijn mobiel)?
JA !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Zijn er meer mensen die overgestapt zijn op dat nieuwe telefonie-netwerk (maar toch bij speedlinq nog zitten) en voorheen een geheim nummer hadden? Ik zeg voorheen, omdat ik vandaag ineens merk, terwijl mijn vrouw mij belt op mijn mobiel, dat het nummer gewoon meegezonden wordt!

Heeft iemand dezelfde ervaring, of het nog niet gechecked/gemerkt, of een oplossing dat weer geheim te krijgen zonder dat ik de helpdesk hoef te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
arieh schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:00:
[...]

het is niet helemaal duidelijk wat je van plan bent. Als je echter die 20Mbit wilt houden, moet je:
- niet verhuizen (wat ik uit je bericht destileer) en
- niet bij terfort aangeven dat je op de telfort abbo over wilt.

Als je toch verhuist, ben je afhankelijk van je nieuwe locatie. Het is geen (voor alsnog) verplichting om over te stappen op een telfort abbo.
Sorry ik maakte een type fout (weet niet waar ik was met mn gedachten)

Ik ga binnenkort verhuizen! en ik moet op het formulier een postcode check doen en dan krijg ik een overzicht met keuze mogelijkheden en daar staat maximaal 12 MBit in.

Ik wil dus niet over naar telfort oid. ik betaal nu iets van 24,95 (exclusief het bellen) voor mijn 20 MBit en wil mijn houdige contact gewoon voortzetten op mijn nieuwe adres.
(mijn nieuwe adres is 1km verderop, zelfde telefoon centrale etc. als ik mijn oude postcode invul krijg ik ook max 12 MBit dus dat ze het niet kunnen leveren is lariekoek aangezien ik het nu ook heb)

[ Voor 9% gewijzigd door Justin2000 op 03-04-2008 17:18 ]

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Justin2000 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:17:
[...]

Sorry ik maakte een type fout (weet niet waar ik was met mn gedachten)

Ik ga binnenkort verhuizen! en ik moet op het formulier een postcode check doen en dan krijg ik een overzicht met keuze mogelijkheden en daar staat maximaal 12 MBit in.

Ik wil dus niet over naar telfort oid. ik betaal nu iets van 24,95 (exclusief het bellen) voor mijn 20 MBit en wil mijn houdige contact gewoon voortzetten op mijn nieuwe adres.
(mijn nieuwe adres is 1km verderop, zelfde telefoon centrale etc. als ik mijn oude postcode invul krijg ik ook max 12 MBit dus dat ze het niet kunnen leveren is lariekoek aangezien ik het nu ook heb)
Maar ik vrees dat het geen kwesite is van 'willen' je bent al Telfort!! Speedlinq bestaat niet meer.
Hooiguit zullen zij (Telfort) je de keuze aanbieden of je hetzelfde abonnement wilt houden, dan dat je bij Speedlinq had; 20mbit voor 24,95, maar dan ben je zul je op je nwe adres waarschijnlijk inderdaad niet meer dan 12mbit halen. Kunnen ze je ook niet meer garanderen, zie vwd. Maar belangrijker je bent een dief van je eigen portemonnee (en spekt die van Telfort) want bij Telfort heb je je 'oude' abo van 20mbit voor 20eu. Ook dan zul je niet meer halen dan 12mbit maar betaal je wel 5 eu minder!!

Wellicht als je éénmaal op je nwe adres zit, je daadwerkelijk snelheid ook wel hoger zal uitvallen dan de 'beloofde' 12mbit, maar dat is koffiedik kijken.
Als je een andere provider kunt vinden die je wel 20mbit garandeert (zal wel niet) kun je overwegen om op te zeggen en een andere ISP te nemen........
(t'is niet zo moeilijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:35:
Zijn er meer mensen die overgestapt zijn op dat nieuwe telefonie-netwerk (maar toch bij speedlinq nog zitten) en voorheen een geheim nummer hadden? Ik zeg voorheen, omdat ik vandaag ineens merk, terwijl mijn vrouw mij belt op mijn mobiel, dat het nummer gewoon meegezonden wordt!

Heeft iemand dezelfde ervaring, of het nog niet gechecked/gemerkt, of een oplossing dat weer geheim te krijgen zonder dat ik de helpdesk hoef te bellen?
Naar mijn weten bekend. Op My Speedlinq site kun je alles weer ff goed gaan instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
kaajee schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:30:
[...]

Maar ik vrees dat het geen kwesite is van 'willen' je bent al Telfort!! Speedlinq bestaat niet meer.
Hooiguit zullen zij (Telfort) je de keuze aanbieden of je hetzelfde abonnement wilt houden, dan dat je bij Speedlinq had; 20mbit voor 24,95, maar dan ben je zul je op je nwe adres waarschijnlijk inderdaad niet meer dan 12mbit halen. Kunnen ze je ook niet meer garanderen, zie vwd. Maar belangrijker je bent een dief van je eigen portemonnee (en spekt die van Telfort) want bij Telfort heb je je 'oude' abo van 20mbit voor 20eu. Ook dan zul je niet meer halen dan 12mbit maar betaal je wel 5 eu minder!!

Wellicht als je éénmaal op je nwe adres zit, je daadwerkelijk snelheid ook wel hoger zal uitvallen dan de 'beloofde' 12mbit, maar dat is koffiedik kijken.
Als je een andere provider kunt vinden die je wel 20mbit garandeert (zal wel niet) kun je overwegen om op te zeggen en een andere ISP te nemen........
(t'is niet zo moeilijk)
(let wel ik heb een lopend contract!, als ik op de site van speedlinq (kopje bestaande speedlinqklanten) naar verhuizing toe ga kan ik kiezen uit:
ADSL Check
Klik op een aanbieding
Actie A
2 MB
€ 14,95
Actie B
4 MB
€ 19,95
Actie C
6 MB
€ 20,-
Actie D
8 MB
€ 22,95
Actie E
12 MB
€ 24,95

Het lijkt mij nogal onwaarschijnlijk dat ze mij voor het zelfde bedrag als wat ik nu betaal een 12MBit lijn aanbieden, terwijl ik een lopend contract heb wat ik niet wil beeindigen of wijzijgen (los van de verhuizing)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Justin2000 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:54:
[...]

(let wel ik heb een lopend contract!, als ik op de site van speedlinq (kopje bestaande speedlinqklanten) naar verhuizing toe ga kan ik kiezen uit:
ADSL Check
Klik op een aanbieding
Actie A
2 MB
€ 14,95
Actie B
4 MB
€ 19,95
Actie C
6 MB
€ 20,-
Actie D
8 MB
€ 22,95
Actie E
12 MB
€ 24,95

Het lijkt mij nogal onwaarschijnlijk dat ze mij voor het zelfde bedrag als wat ik nu betaal een 12MBit lijn aanbieden, terwijl ik een lopend contract heb wat ik niet wil beeindigen of wijzijgen (los van de verhuizing)
Ik snap geen biet van jou? Wat is nou het probleem? Je gaat er met het Telfort abo toch ten alle tijde alleen maar op vooruit? Als het dan niet qua snelheid is dan is het zker qua prijs. Voor hetzelfde bedrag dat je bij Telfort gaat betalen 20eu (voor theoretisch/max. 20mbit) krijg je in de oude abo structuur van Speedlinq 'slechts' 6Mb.
In beide gevallen ga je niet/nooit de maximale 20mbit halen waarschijnlijk, boeie, zal, zoals gezegd, met een andere ISP ook niet het geval zijn.......

So again: what's the problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Ik heb een lopend contract voor nog 1,6 jaar:
Ik heb nu 20 MBit voor 24,95 , MAAR ik ga verhuizen en wil gewoon alles behouden wat ik nu heb.

Volgens het verhuisformulier wat ik in moet vullen kan ik maximaal overstappen naar:
12MBit voor 24,95

Nu heb je het wel over een Telfort abbo van 20Mbit voor 19,95 maar ik HEB al een contract bij speedlinq (comfort ofzo) en kan niet zomaar kostenloos overstappen!, en ik wil mijn houdige abbo gewoon voortzetten op mijn nieuwe adres, maar volgens dat verhuis formulier word ik gedwongen om uit 5 opties te kiezen waarvan 12 MBit het snelste is!

hier het Verhuis formulier

[ Voor 7% gewijzigd door Justin2000 op 03-04-2008 19:16 ]

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvandeelen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-05-2020
Wij hebben ook een brief gehad dat we onze gegevens voor VOIP moesten aanpassen.
Nu kunnen we nog wel gewoon bellen, maar als we gebelt worden, dan horen wij de beller wel, maar ze oren ons niet.
Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Mvg
Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Justin2000 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:12:
Ik heb een lopend contract voor nog 1,6 jaar:
Ik heb nu 20 MBit voor 24,95 , MAAR ik ga verhuizen en wil gewoon alles behouden wat ik nu heb.

Volgens het verhuisformulier wat ik in moet vullen kan ik maximaal overstappen naar:
12MBit voor 24,95

Nu heb je het wel over een Telfort abbo van 20Mbit voor 19,95 maar ik HEB al een contract bij speedlinq (comfort ofzo) en kan niet zomaar kostenloos overstappen!, en ik wil mijn houdige abbo gewoon voortzetten op mijn nieuwe adres, maar volgens dat verhuis formulier word ik gedwongen om uit 5 opties te kiezen waarvan 12 MBit het snelste is!

hier het Verhuis formulier
Je hebt geen contract meer bij Speedlinq want dat bestaat niet meer, jij hebt nu een contract bij Telfort onder de oude speedlinq voorwaarden. En je kunt wel degelijk kosteloos overstappen op het 20mbit Telfort abo............

Ik weet niet wanneer die verhuizing gaat gebeuren, maar als ik jou was zou ik het volgende doen: je stapt over op het 20mbit Terlfort abo en dan regel je de verhuizing daarna............

En anders neem je even contact op met Telfort en dan leg je het hun even voor, wellicht kan je die 2 zaken ook in 1 keer doen; dus verhuizen en tegelijk over op het 20mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steadye
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 19:45
ben al een weekj eover op de nieuwe Telefonie infrastructuur maar zie toch nog een aantal zaken waar ik niet blij mee ben:

1. Vroeger kom je op Myspeedlinq pagina oa. aangeven dat als het modem niet aangemeld was bij de centrale dat er dan doorgeschkaled kon worden naar een ander nummer bijv. GSM. Je kunt nu helemaal niet meer aangeven wanneer je wilt doorschakelen.
2. De hele bel historie is weg. Bel statistieken lopen pas weer vanaf moment overzetting.
3. Mensen welke ook op het oude speedlinq netwerk zitten kunnen ons niet meer bereiken op het speedlinq voip nummer. (gelukkig heb ik ook nog een kpn nummer) m.a.w. we bellen dus ook niet meer gratis speedlinq <-> speedlinq.
4. Aangezien we normaal gesproken veel bellen tussen speedlinq nummers moeten we dus nu hiervoor wel steeds startkosten betalen. Is dat nog ergens te declareren...??

Ik heb eigenlijk geen zin om 10 minuten a 0,70 cent dsu 7 euro in de wacht te hangen. Dar kan ik natuurlijk heel wat keer voor bellen. Maar het gaat mij even om het principe.

Zijn er meer mensen met bovenstaande ervaringen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1

Fk1

kaajee schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:46:
[...]

Gebruikersnaam is bij mij hetzelfde gebeleven als bij Speedlinq. Probeer eens zou ik zeggen.........
Heb jij de brief met 'nieuwe' gebruikersnaam apart gekregen van de brief nieuwe instellingen voor bellen? Hoeveel tijd zat daar tussen?

Het lijkt erop dat overgaan naar nieuwe belinstellingen/sip-server los staat van overgang naar het telfort-netwerk. Eerst bellen, later pas netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1

Fk1

[...]

Wat ik zou willen dat ik maar 1 telefoon hoef aan te sluiten op bijv. poort1 (WAF factor), zelfde als nu/std. telefonie dus (WAF factor), maar die telefoon/poort moet wel 2 'instellingen' aankunnen, namelijk 1 voor binnenkomend op m'n oude/regionale nummer (dat nu dus evt. via Budgetphone zou lopen) en vervolgens uitgaand (ook via dezelfde telefoon/poort1) via (bijv.) Voipbuster.
En dit kan dus (nog?) niet in de ST780.
Ik heb dit ivm een andere issue al eens elders gevraagd, schijnt niet te kunnen.
Wat wel kan, zo heb ik het, is inkomend KPN (geen VOIP) en uitgaand Voipbuster. Met Voipbuster kan je zelfs het KPN-nummer meesturen. Ik heb een ST 706. Maar meerdere VOIP-accounts op 1 poort gaat met de ST's niet lukken ben ik bang. Of je zou zoiets als voxalot moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Fk1 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:01:
[...]

Heb jij de brief met 'nieuwe' gebruikersnaam apart gekregen van de brief nieuwe instellingen voor bellen? Hoeveel tijd zat daar tussen?

Het lijkt erop dat overgaan naar nieuwe belinstellingen/sip-server los staat van overgang naar het telfort-netwerk. Eerst bellen, later pas netwerk.
Ik had geen bellen van SL en ook (nog) niet van Telfort. Maar gezien de berichten hier lijkt hou stelling idd juist te zijn........

En het SIP verhaal; ja wat jij zegt zou kunnen, maar ik wil van m'n KPN lijntje af. Kost hoe dan ook altijd minstens 10,50 (vast) per maand......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
kaajee schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:01:
[...]

Je hebt geen contract meer bij Speedlinq want dat bestaat niet meer, jij hebt nu een contract bij Telfort onder de oude speedlinq voorwaarden. En je kunt wel degelijk kosteloos overstappen op het 20mbit Telfort abo............

Ik weet niet wanneer die verhuizing gaat gebeuren, maar als ik jou was zou ik het volgende doen: je stapt over op het 20mbit Terlfort abo en dan regel je de verhuizing daarna............

En anders neem je even contact op met Telfort en dan leg je het hun even voor, wellicht kan je die 2 zaken ook in 1 keer doen; dus verhuizen en tegelijk over op het 20mbit.
Ik ga over +- 5-8 weken verhuizen, hangt van oplevering af. Dan zou ik dat even moeten uitzoeken, vreemd dat ze dat niet duidelijk vermelden op de site van speedlinq (vaste klanten komen uit op oude speedlinq site)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:48:
Voor geinteresseerden:

Telfort VOIP Settings voor Nokia telefoons met ingebouwde SIP client (N95 in mijn geval).

Profielnaam: Telfort bellen
Toegangspunt: je WLAN accesspunt
Openb. gebr. naam: sip.telefoonnummer@tel.telefoniedienst.nl
Registratie: Altijd aan of Alleen wanneer nodig
Proxyserver:
Proxyserveradres: sip.telefoniedienst.nl
Beveiligingsdomein: tel.telefoniesienst.nl
Registrarserver:
Registrarserveradres: sip.telefoniedienst.nl

Werkt super. Ik bel en wordt gebeld overal waar ik toegang heb tot een WLAN netwerk gratis en voor niks met mijn SIP / vaste nummer.
Ik heb dit letterllijk overgenomen, maar kan me helaas niet registreren. Dien ik voor de sip- en tel-domeinen nog sip: op te nemen? (Ik speel nog even wat verder. :)) ... sip: is niet nodig, dat voegt de telefoon zelf her-en-der toe.

De foutmelding is overigens 'Kan niet registreren bij de service'.

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 04-04-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Type foutje:

moet natuurlijk op twee plekken tel.telefoniedienst.nl zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Zo letterlijk heb ik hem nou ook weer niet over genomen. :P

Ook met telefoniedienst.nl werkt het niet (zelfde foutmelding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34
Ik heb sinds de overstap naar Telfort ook problemen met SIP. Bij Speedlinq werkte het allemaal prima, maar het gebeurd nu regelmatig dat mijn nummer voor anderen niet bereikbaar is ("Dit nummer is niet bereikbaar").

Ik gebruik een Siemens handset achter mijn modem en in de handset staat netjes dat ik Registered ben. Ook het naar buiten bellen gaat zonder problemen. Maar inkomende gesprekken doen het vaker niet dan wel. Meestal na een herstart van het modem en/of het basisstation werkt het weer even. Ik vermoed dat het iets met een timeout te maken heeft. En misschien dat het probleem nu speelt omdat Telfort SIP op poort 5060 gebruikt, terwijl dat bij Speedlinq anders was. Misschien zit het modem dwars, omdat die ook voice ondersteund...

Heeft iemand toevallig een zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:47
Weet iemand hoe dit voor BBNed SpeedLinq zit?

EDIT: Voip op een Nokia dus ;)

[ Voor 27% gewijzigd door XoReP op 04-04-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:44:
Zo letterlijk heb ik hem nou ook weer niet over genomen. :P

Ook met telefoniedienst.nl werkt het niet (zelfde foutmelding).
Openbare gebruikersnaam: sip:jenummer@telefoniedienst.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XoReP schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:01:
Weet iemand hoe dit voor BBNed SpeedLinq zit?

EDIT: Voip op een Nokia dus ;)
Ik had het ook draaien vóór ik naar telfort gezet ben.. Instellingen zijn bijna gelijk alleen is het overal sip.ritstele.com ipv sip.telefoniedienst.nl en teltelefoniedienst.nl

en het poortnummer is anders.

maar het heeft gewerkt, heb alleen de instellingen nu niet meer bij de hand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Laatst online: 19:47
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:07:
[...]

Ik had het ook draaien vóór ik naar telfort gezet ben.. Instellingen zijn bijna gelijk alleen is het overal sip.ritstele.com ipv sip.telefoniedienst.nl en teltelefoniedienst.nl

en het poortnummer is anders.

maar het heeft gewerkt, heb alleen de instellingen nu niet meer bij de hand..
Ja zoiets heb ik al geprobeerd maar zegt Registratie mislukt.
Profielnaam: Speedlinq bellen
Toegangspunt: T-Mobile Internet
Openb. gebr. naam: (sip:)3123*******@tel.ritstele.com
Registratie: Altijd aan
Proxyserver:
Proxyserveradres: (sip:)sip.ritstele.com
Beveiligingsdomein: tel.ritstele.com
Gebruikersnaam: 3123*******
Poort: 38383
Registrarserver:
Registrarserveradres: (sip:)sip.ritstele.com
Beveiligingsdomein: tel.ritstele.com
Gebruikersnaam: 3123*******
Poort: 38383
Wat dus vooral niet zeker weet is die openbare naam en tel.ritstele.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:04:
[...]

Openbare gebruikersnaam: sip:jenummer@telefoniedienst.nl
Werkt ook al niet. :S

Als ik via VOIP wil bellen, dan krijg ik dus die foutmelding. Uiteraard heb ik ook verschillende varianten geprobeerd, maar tot-op-heden zonder positief resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:27:
[...]

Werkt ook al niet. :S

Als ik via VOIP wil bellen, dan krijg ik dus die foutmelding. Uiteraard heb ik ook verschillende varianten geprobeerd, maar tot-op-heden zonder positief resultaat.
maar de registratie lukt wel ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XoReP schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:20:
[...]

Ja zoiets heb ik al geprobeerd maar zegt Registratie mislukt.

[...]

Wat dus vooral niet zeker weet is die openbare naam en tel.ritstele.com.
Sowieso is het bij ritstele volgens mij altijd sip.ritstele en niet TEL.ritstele

probeer anders bij die andere gebruikersnaam ook eens @sip.ritstele.com toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:45:
[...]

maar de registratie lukt wel ???
Nee, lukt niet: 'Kan niet registreren bij de service'. :?

Hoe vul je het telefoonnummer in: 10-cijferig of internationaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:49:
[...]

Nee, lukt niet: 'Kan niet registreren bij de service'. :?

Hoe vul je het telefoonnummer in: 10-cijferig of internationaal?
bij ritstele internationaal
bij telefoniedienst 10cijferig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het lijkt me sterk dat je gebeld kan worden via WLAN. Voor SIP moet de telefoonserver namelijk kunnen verbinden met je telefoon via poort 10.xxx tot 30.xxxx. Je moet dus een publiek IP adres hebben of je telefoon moet alles doorgestuurd krijgen (DMZ,Virtual Server).

Uitgaand bellen zou misschien nog lukken...

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glashelder schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:32:
Het lijkt me sterk dat je gebeld kan worden via WLAN. Voor SIP moet de telefoonserver namelijk kunnen verbinden met je telefoon via poort 10.xxx tot 30.xxxx. Je moet dus een publiek IP adres hebben of je telefoon moet alles doorgestuurd krijgen (DMZ,Virtual Server).

Met een fastoenlijke SIP client werkt het perfect. op mijn laptop op het werk gebruik ik X-Lite.
Thuis mijn Nokia n95 over wlan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:09:
[...]

bij ritstele internationaal
bij telefoniedienst 10cijferig
Ik heb het 10-cijferige nummer ingevoerd, dat werkt dus niet. Mijn opties zijn op! :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:05:
[...]

Met een fastoenlijke SIP client werkt het perfect. op mijn laptop op het werk gebruik ik X-Lite.
Thuis mijn Nokia n95 over wlan
En je kan ook gebeld worden?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:11
Glashelder schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:32:

Dat is niet waar. Je kan prima SIP via NAT gebruiken. Inkomende gesprekken (call setup) komen binnen via UDP poort 5060, en die open je als je je met SIP registreert. Het geluid komt over een andere poort (via RTP) en die moet je forwarden of je moet een router gebruiken met een SIP NAT helper.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glashelder schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:47:
[...]

En je kan ook gebeld worden?
Jep, bellen, gebeld worden het werkt allemaal prima..

Welke FW heb je in je Nokia hangen?
andere router??
Wlan??
poort 5060 geblocked??
over PIT doet ie het bij mij ook niet btw.. alleen over WLAN

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:08
Ik heb vandaag ook de brief van Speedlinq gekregen met de nieuwe telefoon gegevens. Betekent dit ook dat het netwerk (nu via BBNed) ook naar Telfort overgaat (en ook een ander ipadres), of doen ze eerst de voip omzetten en in een later stadium naar het Telfort ADSL netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Nog meer mensen die vandaag met een klapperende Speedlinq verbinding zitten?
Woon zelf omg A'dam.
Sinds 16 uur ofzo klapt elke 2 internetpagina's die je opvraagt de Speedlinq adsl lijn eruit.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouter1971 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:09:
Woon zelf omg A'dam.
Sinds 16 uur ofzo klapt elke 2 internetpagina's die je opvraagt de Speedlinq adsl lijn eruit.
Een matie van mij heeft sinds kort Vodafone internet :) ! En ik kan je vertellen dat je als een tierelier over het net surft en belt! Dus dude, als je niet al te vaak eruit wilt liggen, dan pak je internet van Vodafone :*) . Alleen de prijs is iets aan de hoge kant dus voor mij staat al duidelijk wat ik over een paar maanden naartoe ga als mijn internet abonnement bij Speedlinq ten einde is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:15:
[...]
Een matie van mij heeft sinds kort Vodafone internet :) !
Als ik graag advies wil hebben ga ik wel in een ander forum zitten thankz.
Er is gewoonweg GEEN goedkoper en sneller internet/bellen als Speedlinq/Telfort=KPN!
Ben gewoon tevreden alleen helpdesk is veel te duur en bagger, maar nu het Telfort word is de helpdesk goedkoper geworden. Al met al prima en geen storingen alleen merk ik nu dat er de laatste week klapperende verbindingen zijn. Dus ze zijn wellicht actief bezig met overgang naar Telfort binnen het netwerk.
Nu dus storing helaas...

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
wouter1971 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:09:
Woon zelf omg A'dam.
Ook hier (Noord Limburg) al vanaf 1800u (toen ik thuis kwam) trage verbinding via surfen en mail-verzenden....

Iets is niet pluis... maar ja... nog een paar maanden en dan dump ik Speedlinq... :(

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashlick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-11-2022
De telefoonverbinding van Speedlinq is deze week omgezet naar een nieuw platform. Maar sinds ik mijn verbinding heb omgezet naar dit nieuwe platform via dat installatie programma van Speedlinq, heb ik iedere keer bij inkomende gesprekken dat men mij niet kan horen.
Bij het servicepunt van Speedlinq staat bij de diagnostische gegevens "Sessie met telefooncentrale Ja". Ik heb de firmware al opnieuw geinstalleerd, het VoipSwitch.exe meerdere malen gebruikt. Nog steeds geen resultaat.

Modem: Thomson SpeedTouch 780WL
Firmware: 6.1.7.2

Abonnement: Speedlinq ADSL Comfort 6016 + Bellen
Netwerk: KPN

URI: 045*******
Gebruikersnaam: 045*******

SIP Instellingen:
Registrar: sip.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 3600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

RichieB schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:02:
[...]

Dat is niet waar. Je kan prima SIP via NAT gebruiken. Inkomende gesprekken (call setup) komen binnen via UDP poort 5060, en die open je als je je met SIP registreert. Het geluid komt over een andere poort (via RTP) en die moet je forwarden of je moet een router gebruiken met een SIP NAT helper.
Dat is dus het probleem. De poort waarover de audio komt ligt ergens tussen de 16384 en 32767 :P Er is dus niet een poort die je kan forwarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4-io
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-11-2024
Ook vandaag weer (net als ongeveer 2 weken geleden) om 01:30 opeens een modem wat eruit knalt. (copperjet) .. Dit modem werkt al meer dan 2 jaar (twee jaar) zonder enig probleem. Blijkbaar, speculatie want er wordt nooit iets aangekondigd, wordt er weer aan het speedlinq netwerk gewerkt.

BBNed overigens met een CopperJet 816-2P Router VoATM , 4mbit/1mbit up abo.

De copperjet heeft een intern IP en bridged het via dhcp (linux bakje) verkregen IP. Bij de problemen kan zelfs de copperjet niet via het interne IP bereikt worden, misschien een bijkomend probleem van de copperjet-software (firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34
Glashelder schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 01:47:
[...]

Dat is dus het probleem. De poort waarover de audio komt ligt ergens tussen de 16384 en 32767 :P Er is dus niet een poort die je kan forwarden :)
Volgens mij kun je vaak wel aangeven dat je client aangeeft welke poorten er gebruikt moeten worden. Dan hoef je maar een kleinere set te forwarden. Of een modem met NAT helper gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M4-io2 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 02:15:

De copperjet heeft een intern IP en bridged het via dhcp (linux bakje) verkregen IP. Bij de problemen kan zelfs de copperjet niet via het interne IP bereikt worden, misschien een bijkomend probleem van de copperjet-software (firmware).
Ik heb hier ook een Copperjet 816-2p. Als ik via het interne netwerk bij mijn modem wil komen, moet ik eerst mijn pc een (vast) IP-adres geven in hetzelfde subnet als mijn modem (172.1.9.3.x). Met als default gateway en 1 van de DNS servers het ip-adres van het modem (172.1.9.3.1). Zo staat het ook beschreven in de documentatie van Speedlinq, dus ik neem aan dat dit de gangbare methode is om een Copperjet te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door fweijers op 05-04-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
@Skashlick, ik heb ongeveer hetzelfde probleem.
Bij mij kan ik de telefoon niet opnemen ...

Overigens heeft de speedlinq configuratie bijna een jaar als een zonnetje gedraaid ... dus ik neem aan dat alles komt door de overgang naar Telfort.

HOPELIJK is dit dus een probleem wat weer over gaat. Ik denk dat ik het npg een paar dagen aankijk voordat ik ga proberen de firmware aan te passen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fweijers schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:36:

Overigens heeft de speedlinq configuratie bijna een jaar als een zonnetje gedraaid ... dus ik neem aan dat alles komt door de overgang naar Telfort.

HOPELIJK is dit dus een probleem wat weer over gaat. Ik denk dat ik het npg een paar dagen aankijk voordat ik ga proberen de firmware aan te passen etc.
quote:
Doane schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 12:05:
Pfoei...Update: Ik heb de Speedtouch 716v5WL niet gedowngrade, zoals de helpdesk van SL me net adviseerde. Wel heb ik deze configuratiewizard http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=40&Itemid=29 gebruikt en zoals me verteld was gekozen voor 'All-in abonnement', gegevens uit wijzigingsbrief ingevoerd en nu werkte het weer. Fingers crossed...
pfffff ook de configuratie wizzard gebruikt en het werkt weer op mijn speedtouch 780!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Fijn dat Speedlinq het onderhoud en de storingen aan het netwerk altijd zo keurig aangeeft op hun website....NOT!
Nogsteeds geen internet en bellen, valt elke 30sec uit. Terwijl het als zonnetje gedraaid heeft een jaar lang alweer.
Vervolgens gaan mensen die hetzelfde hebben de helpdesk bellen, firmware's aanpassen etc.
Ze verdienen er dan weer lekker aan a 70 cent per minuut per beller.

Denk dat ik zelf ook maar een 70ct p/min helpdesk ga beginnen, je trekt gewoon af en toe de backbone stekker eruit en iedereen gaat bellen en je loopt lekker binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door wouter1971 op 05-04-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slashlick schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 00:20:

[verhaaltje]

URI: 045*******
Gebruikersnaam: 045*******

SIP Instellingen:
Registrar: sip.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy Port: 5060
Expire Time: 3600
En als je tel.telefoniedienst.nl gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fweijers schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:36:

Ik herken het probleem zeker. Mij is opgevallen dat iedereen mij gewoon kan bellen en gebeld worden zonder problemen. Als ik gebeld wordt door iemand met een telfort abonement kunnen zij mij ineens niet horen. ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchsat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2024
Hallo,

Ik heb vandaag ook de brief gekregen van Speedlinq en deze om te zetten naar Telfort Bellen.

De volgende instellingen in het Sipura 3000 en andere Sipura Modems even kort op een rijte:

Sip Tab
RTP parameters
RTP Port Min: 16384
RTP Port Max: 32767
Sip Tab - Stun server: stun.fwdnet.nl

Line 1:
Sip setting:
Sip Port: 5060

Proxy and registration:
Proxy = tel.telefoniedienst.nl
Use outbound Proxy: Yes
outbound Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Register: Yes
Make Call without Reg: Yes
Register expires: 6000
Ans Call without Reg: Yes
Use DNS Srv: No
DNS Srv Auto prefix: no
Proxy fallback Intvl: 1800
Mailbox Subscripe Expires: 2147483647

User ID / Display Name: je normale nr van 10 cijfers, dus geen 0031 ervoor, maar 0x
Passwd: zie brief Speedlinq
Use Auth Id: Y

Audio Conf:
Preferred Codec: G729a

Niet alles is noodzakelijk, maar met deze instellingen werkt het bij mij en de meesten zijn volgens de voorkeurinstellingen van Speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Dutchsat schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:36:
Hallo,

Ik heb vandaag ook de brief gekregen van Speedlinq en deze om te zetten naar Telfort Bellen.

De volgende instellingen in het Sipura 3000 en andere Sipura Modems even kort op een rijte:

Sip Tab
RTP parameters
RTP Port Min: 16384
RTP Port Max: 32767
Sip Tab - Stun server: stun.fwdnet.nl

Line 1:
Sip setting:
Sip Port: 5060

Proxy and registration:
Proxy = tel.telefoniedienst.nl
Use outbound Proxy: Yes
outbound Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Register: Yes
Make Call without Reg: Yes
Register expires: 6000
Ans Call without Reg: Yes
Use DNS Srv: No
DNS Srv Auto prefix: no
Proxy fallback Intvl: 1800
Mailbox Subscripe Expires: 2147483647

User ID / Display Name: je normale nr van 10 cijfers, dus geen 0031 ervoor, maar 0x
Passwd: zie brief Speedlinq
Use Auth Id: Y

Audio Conf:
Preferred Codec: G729a

Niet alles is noodzakelijk, maar met deze instellingen werkt het bij mij en de meesten zijn volgens de voorkeurinstellingen van Speedlinq.
Welk 'Dial Plan' gebruik je? Ik krijg namelijk wel een kiestoon maar bellen lukt niet, gaat niet over in ieder geval ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchsat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik bel niet via Speedlinq, maar via VoipCheap. Dan ben je tenminste niet van Speedlinq afhankelijk. Het dialplan wat ik had als je toch via Speedlinq wilt bellen (waarom zou je) is volgens mij:
(11xS0|0[68]xx.|0[9]xx.<:@gw0>|<:003145>[1-9]xx.|<0:0031>[1-57]xxxx.|00xx.|<#9:>xx.<:@gw0>)

(ik zit in 045 netgebied)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:28:
Iemand met aan aansluiting op BBNED al een brief ontvangen ?
Yup Vrijdag 4 april brief ontvangen dat ik maandag 7 april overgezet zou worden.
En dit was ook zo. Met de hand de settings er in gedaan, reboot modem en het werkt weer. Speedlinq/Telfort _/-\o_
Alleen is het My Speedlinq servicepunt voor bellen is anders ik kan oa geen delay instellen wanneer de voicemail moet aanspreken? ideeen?
Volgen mij kan ik wel de standard boodschap aanpassen, volgens de Telfort site:
Kan ik zelf een persoonlijke voicemailbegroeting inspreken?
Standaard staat bij Telfort vast bellen een algemene voicemailbegroeting ingesteld. U kunt de algemene voicemailbegroeting eenvoudig wijzigen door te bellen naar: 030 785 786 2 en daar uw persoonlijke voicemailbegroeting in te spreken.

Door met een ander toestel naar uw eigen nummer te bellen, kunt u controleren of uw persoonlijke voicemailbegroeting is ingesteld. Wanneer u de algemene voicemailbegroeting weer wenst te herstellen, belt u met 030 785 786 3.

Overigens is het wijzigen van uw algemene voicemailbegroeting of persoonlijke voicemailbegroeting alleen mogelijk indien u belt vanaf uw Telfort vast bellen telefoonnummer.

Houd rekening met het volgende:
Uiteraard dient de voicemail aan te staan om de boven beschreven functionaliteiten te kunnen gebruiken. Dit kunt u instellen via Mijn Telfort. U kiest hier voor "Internet" en vervolgens voor "Vast bellen". Onder "Instellingen" kunt u de voicemail aan- of uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
Over het verhaal van Shaslick, en mijn eigen herkenbare situatie met de telefoondienst van Speedlinq: bij mij werkt alles 'vanzelf' weer. Waarschijnlijk toch wat problemen bij Speedlinq na de upgrade naar Telfort. Fijn.
Blij dat ik niet aan mijn modem heb zitten prutsen met firmware etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4-io
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:31:
[...]

Ik heb hier ook een Copperjet 816-2p. Als ik via het interne netwerk bij mijn modem wil komen, moet ik eerst mijn pc een (vast) IP-adres geven in hetzelfde subnet als mijn modem (172.1.9.3.x). Met als default gateway en 1 van de DNS servers het ip-adres van het modem (172.1.9.3.1). Zo staat het ook beschreven in de documentatie van Speedlinq, dus ik neem aan dat dit de gangbare methode is om een Copperjet te benaderen.
De modem is/was normaal wel te bereiken. Alleen is de modem nu dus kompleet dood. Wil niet meer booten. Geen lampjes, op power na. Vervangen door een totaal ander modem, wel van een oud-speedlinq klant, en die werkt nu wel. Waarschijnlijk is , toevallig , m'n modem net doodgegaan. Of dat gekomen is door het overzetten of door ouderdom (2.5 jaar oud) zal altijd een raadsel blijven. Feit is wel dat ik geen behoefte heb aan een netwerk ANDERS dan BBNED .. Tiscali, KPN, kan me gestolen worden. Ging destijds bij speedlinq wegens bbned. Nu maar op zoek naar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Na het overzetten van de telefonie kan ik wel uitbellen, maar niet gebeld worden :'( . Belsignaal gaat wel over, maar bij het opnemen wordt de verbinding verbroken. De beller krijgt dan een foutboodschap.

Ik heb een Speedtouch 706 met de Speedlinq firmware 6.1.7.2 en voipswitch gedraaid voor de migratie.

Heb dit ook nog geprobeerd, helaas zonder resultaat:

Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
connection unbind application=SIP port=38383
connection bind application=SIP port=5060
service system modify name=VOIP_SIP port=5060
voice config digitrelay=auto
saveall
system reboot"

Verder is registar: tel.telefoniedienst.nl
Poorten: 5060
Exp time: 6000

Heb de configuratie gebackupd en bekeken en wat vind ik terug (waarschijnlijk default variabelen?):

set var=VOIP_PROXY value=sip.ritstele.com
set var=VOIP_PROXYPORT value=38383
set var=VOIP_REG value=sip.ritstele.com
set var=VOIP_REGPORT value=38383
set var=DISP_SERVICE value="Router modem - met Telefonie van Speedlinq"
set var=URI_URI value=310xxxx

...
[ voice.ini ]
sip config useragentdomain=tel.telefoniedienst.nl primproxyaddr=tel.telefoniedienst.nl secproxyaddr=0.0.0.0 proxyport=sip primregaddr=tel.telefoniedienst.nl secregaddr=0.0.0.0 regport=sip notifier_addr=0.0.0.0 notifier_port=sip
sip config regexpire=6000 subscribe_expire=3600 CWreply=182 transport=UDP rtpmapstaticPT=disabled

Toch maar een nieuwe firmware erop knallen en handmatig configureren?

[ Voor 76% gewijzigd door zx9r_mario op 08-04-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:11
Glashelder schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 01:47:
[...]

De RTP poort kan je meestal wel zelf kiezen (en staat vaak op 5004). Dat je poorten tussen de 16384 en 32767 niet zou kunnen forwarden is onzin. Je kan daarvoor prima een range aanmaken. Let wel op dat je dan alleen UDP forward, want anders zou je op andere systemen achter je NAT router wel eens problemen kunnen krijgen. Slimmer is dus om gewoon de RTP poort vast te zetten.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is duidelijk, Speedlinq zit te rommelen (netjes gezegd). Veel abonnees hebben kennelijk sinds enige tijd last van vooral storingen van de telefonie.
Een veel gehoorde ervaring is het in eens uitvallen van de verbinding. En het meest recent is zijn wel de problemen die er optreden bij het overstappen naar een ander netwerk, nu Speedlinq onderdeel is geworden van Telford (KPN), waar Speedlinq al enige jaren onderdeel van uitmaakt.
Maar Speedlinq speelt het spel niet netjes. Eerst gaan zij in het voortraject naar de overstap voorbereidingen treffen die bij een groot deel van haar klanten een storing veroorzaakt en vervolgens ontstaan er problemen bij de feitelijke overgang.

Wat er niet eerlijk aan is is dat zij net doen als of hun neus bloed terwijl er erg veel klanten onnodig kosten maken door met hun klantendienst á 70 eurocent per minuut bellen.

En als dat al niet erg genoeg is. Het probleem cq de problemen zijn daar mee niet opgelost.

Het laatste probleem is dat er voor de klanten die gebruik maken van een Speedtouch modem een nieuwe installatie CD in de maak is omdat men een speciaal aan Speedtouch gerelateerde instelling fout was geprogrammeerd. Volgens de hulpdesk kun je deze fout niet handmatig corrigeren omdat Speedtouch deze functie in haar interface, niet toegankelijk heeft gemaakt.

Ik denk dat het Speedlinq/Telford/KPN netjes zou staan als zij haar klanten eenmalig zou compenseren. En dan mogen zij zelf bedenken hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:12:

Het laatste probleem is dat er voor de klanten die gebruik maken van een Speedtouch modem een nieuwe installatie CD in de maak is omdat men een speciaal aan Speedtouch gerelateerde instelling fout was geprogrammeerd. Volgens de hulpdesk kun je deze fout niet handmatig corrigeren omdat Speedtouch deze functie in haar interface, niet toegankelijk heeft gemaakt.
Dus een nieuwe firmware download van speedtouch.nl en handmatig instellen ipv de voipswitch tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, volgens mij ben ik ook overgezet... Ik krijg net een mailtje van telfort met de factuur, en bij TCP/IP instellingen zie ik onder DNS nu telfrt.nl als search domain staan.

Vreemde is, ik heb nog geen brief ontvangen... Wellicht is hij onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Ik heb het probleem van inkomende telefoontjes kunnen oplossen:

- Speedtouch 706 factory reset
- Tool http://www.speedlinqsupport.nl/ voor de 706 gedownload (v9) & uitvoeren
- Daarna voipswitch tool draaien.

Daarna kon ik inkomende gespreken weer aannemen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zx9r_mario schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:03:
Ik heb het probleem van inkomende telefoontjes kunnen oplossen:

- Speedtouch 706 factory reset
- Tool http://www.speedlinqsupport.nl/ voor de 706 gedownload (v9) & uitvoeren
- Daarna voipswitch tool draaien.

Daarna kon ik inkomende gespreken weer aannemen _/-\o_
Welke firmware versie ik gebruik en 716 W5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:48:
[...]

Welke firmware versie ik gebruik en 716 W5
De firmware van de 6.1.7.2 (door speedlinq geadviseerd), daarna geupdate naar 6.2.T.2, telefonie bleef het doen daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

zx9r_mario schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:10:
[...]

De firmware van de 6.1.7.2 (door speedlinq geadviseerd), daarna geupdate naar 6.2.T.2, telefonie bleef het doen daarna.
Ik heb net bij mijn vader op een 716v5 WL ook een tijdje zitten klooien met instellingen. Die werkte weer na updaten naar 6.2.T.2 en dan het draaien van de configuratiewizard v16 (kies voor RFC1834 en standaard configuratie met VOIP).
We hebben ook de telnet stappen van iets hierboven uitgevoerd maar dat hielp in eerste instantie niet.
Ik ga het nu op mijn 706 ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

WTF net facturatie binnen gehad..

ik heb dus bij speedlinq 20mbit + tel. betaal daar voor 30,- + ong 1 euro aan telefoonkosten..

heb nu opeens na overswitchen naar telfort een rekening van 75,- euro!

staat het volgende bij de specificaties..
Producten/Diensten Periode Bedrag (excl. BTW)
Netwerkkosten 01/04/2008-30/04/2008 € 7,98
Netwerkkosten 01/05/2008-31/05/2008 € 7,98
Telfort internet 20 Mb 01/04/2008-30/04/2008 € 13,02
Telfort internet 20 Mb 01/05/2008-31/05/2008 € 13,02
Telfort vast bellen 01/04/2008-30/04/2008 € 4,16
Telfort vast bellen 01/05/2008-31/05/2008 € 4,16

en verder staat er:

Administratie- en verzendkosten € 12,56

ik heb niks gehad of gekocht of wat so ever.. heeft iemand hier ook last van?

mmh blijken 2 maanden te zijn.. ben 2 maanden niet gefactureerd.. maar die 12,56 vind ik onterecht..

[ Voor 8% gewijzigd door ReseTTim op 09-04-2008 01:13 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Laatst online: 28-08-2024
ReseTTim schreef op woensdag 09 april 2008 @ 01:11:
WTF net facturatie binnen gehad..

ik heb dus bij speedlinq 20mbit + tel. betaal daar voor 30,- + ong 1 euro aan telefoonkosten..

heb nu opeens na overswitchen naar telfort een rekening van 75,- euro!

staat het volgende bij de specificaties..
Producten/Diensten Periode Bedrag (excl. BTW)
Netwerkkosten 01/04/2008-30/04/2008 € 7,98
Netwerkkosten 01/05/2008-31/05/2008 € 7,98
Telfort internet 20 Mb 01/04/2008-30/04/2008 € 13,02
Telfort internet 20 Mb 01/05/2008-31/05/2008 € 13,02
Telfort vast bellen 01/04/2008-30/04/2008 € 4,16
Telfort vast bellen 01/05/2008-31/05/2008 € 4,16

en verder staat er:

Administratie- en verzendkosten € 12,56

ik heb niks gehad of gekocht of wat so ever.. heeft iemand hier ook last van?

mmh blijken 2 maanden te zijn.. ben 2 maanden niet gefactureerd.. maar die 12,56 vind ik onterecht..
die administratie kosten zijn vreemd , van die dubbele kosten heb ik een brief en een mailtje gehad dat het zou gebeuren ... jij niet blijkbaar ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Ghostface schreef op woensdag 09 april 2008 @ 01:19:
die administratie kosten zijn vreemd , van die dubbele kosten heb ik een brief en een mailtje gehad dat het zou gebeuren ... jij niet blijkbaar ....
ik heb later is die brief gezien om in te loggen.. daaronderaan vond ik dus idd die tekst van dubbele maand facturering.. :X
enige wat ik nu zit te denken is dat ik het eerste jaar 25,- betaal en daarna 30,- en toen bij speedlinq betaalde ik 30,- de maand en heb ik eenmalig 60,- (12x € 5,-) terug gekregen.

dat is het enige wat mij nu te binnen schiet.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:29
Gister ook de mooie brief gehad. Met cd erbij.

Ik kan overigens nog niet inloggen bij "mijn telfort"
Niet bij bellen en niet bij internet.
Kunnen/konden jullie dat wel gelijk na ontvangst van de brief ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
wouter1971 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:23:
Fijn dat Speedlinq het onderhoud en de storingen aan het netwerk altijd zo keurig aangeeft op hun website....NOT!
Nogsteeds geen internet en bellen, valt elke 30sec uit. Terwijl het als zonnetje gedraaid heeft een jaar lang alweer.
Vervolgens gaan mensen die hetzelfde hebben de helpdesk bellen, firmware's aanpassen etc.
Ze verdienen er dan weer lekker aan a 70 cent per minuut per beller.

Denk dat ik zelf ook maar een 70ct p/min helpdesk ga beginnen, je trekt gewoon af en toe de backbone stekker eruit en iedereen gaat bellen en je loopt lekker binnen.
6 minuten maandagmorgen aan de lijn gehangen met Speedlinq, je schijnt de Telfort helpdesk nog niet te kunnen bellen want alleen babyxl schijnt gemigreerd te zijn en bbned nog niet.
Het gebruikelijke geneuzel over lengte van kabeltjes en resets etc. Telefoonnummer erbij genoteerd en hij zou het doorzetten.
Sinds maandagavond 23 uur werkt alles ineens spontaan weer en heb ik weer een stabiele verbinding.
Gut...het kan dus wel!
Jammer dat de bbned Speedlinq verbinding er in 2 jaar tijd paar keer een weekendje eruit lag en zo'n dure helpdesk heeft en dat je betaald voor HUN problemen vaak.

Maar volgende week kan ik omzetting naar Telfort abonnement regelen.....bye bye Speedlinq.
It was nice but now i have to go! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Dus. Inmiddels al bijna een maand geen internet na de migratie (BabyXL). Heb al 10 keer met de klantenservice gebeld. Allerlei loze beloften later nog steeds geen oplossing! Het jammere is dat ik ga verhuizen van de zomer en daarom ook niet een nieuw abbo wil afsluiten. Maar die klantenservice is wel beneden alle peil. De technische helpdesk is er op vooruit gegaan maar de administratie is knudde. Ik ben echt radeloos. Ze gaan me nu een nieuwe modem opsturen maar zelfs dat is me al 3x beloofd en nog steeds niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lt. Marx schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:10:
Dus. Inmiddels al bijna een maand geen internet na de migratie (BabyXL). Heb al 10 keer met de klantenservice gebeld. Allerlei loze beloften later nog steeds geen oplossing! Het jammere is dat ik ga verhuizen van de zomer en daarom ook niet een nieuw abbo wil afsluiten. Maar die klantenservice is wel beneden alle peil. De technische helpdesk is er op vooruit gegaan maar de administratie is knudde. Ik ben echt radeloos. Ze gaan me nu een nieuwe modem opsturen maar zelfs dat is me al 3x beloofd en nog steeds niets!
Heb ook zoiets gehad bij Speedlinq. Ik heb 2 maanden zonder internet en bellen gezeten. Heb toen de klachtenbond ingeschakeld en die hebben het voor mij opgelost. Kost eenmalig 5 euro maar daar doen ze zat voor. Mij werd ook een nieuw modem beloofd maar die stuurden ze gewoon nooit op totdat ik hulp kreeg van de klachtenbond. www.klachtenbond.nl Sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gisteren is mijn telefoon overgezet.
Dat ging in eerste instantie goed en ik kon zo weer bellen met de nieuwe instellingen.
Wel gehad dat als 1 nummer ons belde ik diegene niet kon verstaan, maar hij mij wel. Daarna direct met mijn mobiel geprobeerd en dat werkte wel. Omdat alle andere nummers ons gewoon konden bellen dacht ik dat het probleem bij hem lag. Tot vandaag.
Nu gaat het bellen een uur goed met geen enkel probleem en daarna kan degene die ons belt ons niet verstaan. Na ongeveer een uur werkt alles weer.
Op de tijden dat ik problemen heb met bellen hebben mijn ouders hetzelfde probleem. Ook zij zijn gisteren overgezet.
Omdat we beide het probleem hebben lijkt het mij een probleem bij speedlinq/telfort.
Ik heb net de klantenservice gebeld ik moest van hun de oude firmware weer op de Speedtouch 706 zetten. Dat heb ik niet gedaan omdat mijn ouders met die oude firmware draaien en precies hetzelfde probleem hebben.
Nu krijg ik een cd opgestuurd met nieuwe instellingen voor het modem welke anders zijn dan de instellingen op de cd staan die bij de wijzigingsbrief zit.
Ze kon mij die nieuwere instellingen niet telefonisch doorgeven, omdat dat niet mogelijk was. Het programma stelde dingen in die niet in te vullen zijn in de webinterface.
Het programma op de cd maakt gewoon een telnet verbinden met het modem en veranderd wat instellingen, maar ik krijg die dus niet via de telefoon te horen.
Weet iemand welke wijziging in de instellingen zijn doorgevoerd bij speedlinq/telfort na het verzenden van de wijzigingsbrief? En is het mogelijk de telnet commando's op te vangen als het programma draait zodat ik deze bij mijn ouders uit kan voeren en thuis niet naar de oude firmware terug hoef?
Ook lijkt het me handig om ze dan hier te posten.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseTTim schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:08:
[...]

ik heb later is die brief gezien om in te loggen.. daaronderaan vond ik dus idd die tekst van dubbele maand facturering.. :X
enige wat ik nu zit te denken is dat ik het eerste jaar 25,- betaal en daarna 30,- en toen bij speedlinq betaalde ik 30,- de maand en heb ik eenmalig 60,- (12x € 5,-) terug gekregen.

dat is het enige wat mij nu te binnen schiet.
Ik zie ineens at er €50 afgeschreven is van mijn rekeing ipv de gebruikelijke €50.. Hoe zit dat met de dubbele afschrijving deze maand? Ik heb nog geen brief ontvangen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
Ja hoor, waar ik al bang voor was is gebeurd: Telfort heeft alsnog mijn opgezegde "speedlinq bellen" abonnement opnieuw in rekening gebracht.

Ik kreeg een tijdje terug al een brief dat "speedlinq bellen" was opgezegd maar die was per abuis aan alle ADSL abonees gestuurd. Ik had toen speedlinq bellen al opgezegd.

Nu zie ik op mijn nieuwe telfort faktuur alsnog 5 euro extra in rekening. Wacht nog op reactie van het bedrijf...

To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:17:
[...]

Ik zie ineens at er €50 afgeschreven is van mijn rekeing ipv de gebruikelijke €50.. Hoe zit dat met de dubbele afschrijving deze maand? Ik heb nog geen brief ontvangen namelijk...
Huh? nu €50 en vroeger ook €50, ik zie het probleem niet?

Als je bedoelt dat het nu 50 is en vroeger 25, dan klopt dat, staat toch ook in die 'quote' die je zelf aanhaalt? En de reacties op die post? Dus wat is je vraag nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:20:
[...]

Huh? nu €50 en vroeger ook €50, ik zie het probleem niet?

Als je bedoelt dat het nu 50 is en vroeger 25, dan klopt dat, staat toch ook in die 'quote' die je zelf aanhaalt? En de reacties op die post? Dus wat is je vraag nu?
Domme typefout :P Moet idd €25 zijn :) Mijn vraag is heel simpel: Waarom ineens een maand dubbel? Ik heb vorige maand gewoon betaald... Of doet Telfort de betaling andersom dan Speeldinq? (maand vooraf/achteraf rekengedoe)

Punt is namlijk, ik deel de rekening met een huisgenoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ Jayden

Zet je Speedtouch terug in de oude toestand.
Save dan je .ini instellingen op de harde schijf.
Voer dan de wijzigingen nogmaals door.
Save dan weer de .ini instellingen.
Vergelijk de twee .ini bestanden en zoek de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:27:
[...]

Domme typefout :P Moet idd €25 zijn :) Mijn vraag is heel simpel: Waarom ineens een maand dubbel? Ik heb vorige maand gewoon betaald... Of doet Telfort de betaling andersom dan Speeldinq? (maand vooraf/achteraf rekengedoe)

Punt is namlijk, ik deel de rekening met een huisgenoot.
GoT is niet de enige bron........
(kijk ook eens verder dan je neus lang is en dan kijken op de meest logische plek: www.telfort.nl) :9 :P

Maar ik ben de lulligste niet:
http://klantenservice.int...eedlinq-naar-Telfort.aspx
en
http://klantenservice.int...agen-over-facturatie.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat had ik dus ook, en mijn vader ook. In mijn vorige post zei ik dat ik het bij hem had opgelost door firmware 6.2.T.2 op zijn 716 v5 WL te installeren en dan de laatste configuratiewizard (v16) te gebruiken.
Daar instellen als RFC1384 (ik vergeet het goede getal steeds, maar het is een combi van die vier cijfers :X). Dan telefooninstellingen gebruiken zoals eerder genoemd:
registrar: tel.telefoniediens.nl
poort: 5060
proxy: sip.telefoniedienst.nl
timeout 3600 (al zal 6000 vast ook wel werken).

Nadat dat succes had gehad heb ik dat ook op mijn 706 geprobeerd en daar werkte het ook.
Geen geklooi in een telnet sessie (hadden we bij mijn vader wel geprobeerd bij de oude firmware, maar dat hielp niet), en zeker niet terug naar een oudere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Laatst online: 12-05-2024
Anderhalve week geleden het Telfort 20Mb-abo aangevraagd en kreeg bevestiging dat over drie weken duidelijk zou zijn wanneer ik over zou gaan (van een 2 Mb down / 1 Mb up abo via Tiscali).
Wie schetst mijn verbazing dat ik sinds gisteren al beschik over 16 Mb down.. O-)
Ik heb een luxe-probleem want mijn Payserver haalt maar 2 Mb :)
Dat zijn toch weer leuke dingen voor de mensen..

Edit: Nu ook de bevestigingsbrief ontvangen _/-\o_ :

Beste Isaak Asimov,

Gefeliciteerd! Uw Telfort internet 20 Mb-abonnement is geactiveerd.

Wilt u optimaal gebruik maken van de vele voordelen van uw abonnement? Abonneer u dan ook op onze aanvullende diensten zoals Telfort vast bellen of e-mail antivirus.

Gratis bellen naar vaste nummers in Nederland?
Met Telfort vast bellen belt u voor slechts euro 9,95 per maand via uw internetverbinding GRATIS naar alle vaste telefoonnummers in Nederland (m.u.v. betaalde servicenummers en op basis van een Fair Use Policy). Ook belt u voordelig naar mobiele en internationale nummers. Lees de uitgebreide informatie of bestel Telfort vast bellen direct.
http://internet.telfort.n...elefonie/vast-bellen.html

Veilig internetten
Wist u dat u bij Telfort ook terecht kunt voor de beveiliging van uw pc? Bescherm uw pc optimaal tegen de gevaren op internet met pc-beveiliging totaal. Dit alles-in-een-pakket bevat antivirus, antispam, antispyware, firewall en ouderlijk toezicht.
http://internet.telfort.n...pc-beveiligingtotaal.html

In onderstaand overzicht staan alle, voor u relevante gegevens vermeld. Wij raden u aan om deze gegevens goed te bewaren. U kunt ze in de toekomst nodig hebben.

Online klantenservice
Heeft u nog vragen over uw internetabonnement? Bezoek dan onze online klantenservice op www.telfort.nl/klantenservice. U vindt hier veel praktische informatie over internet en e-mail. Erg handig zijn de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Blijft uw vraag toch onbeantwoord of kunt u de oplossing niet vinden? U kunt uiteraard ook telefonisch contact met ons opnemen. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 22.00 uur en in het weekend van 10.00 tot 17.00 uur, op telefoonnummer 0900-9596 (euro 0,30 p/min).

Wij wensen u veel plezier met uw Telfort internet-abonnement.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice

T 0900-9596 (euro 0,30 p/min)
www.telfort.nl/klantenservice

(tu019.03)

Overzicht gegevens:

Persoonsgegevens:
Voornaam: Isaak
Achternaam: Asimov
Adres: Andromedadreef,1002
Postcode: 6666TA
Telefoonnummer: 020666555
E-mailadres: NoSpam@hotmail.com

Abonnementsgegevens:
Gebruikersnaam (1): sp000000@telfort.nl
Wachtwoord (1): SkildendeVriendt

E-mail:
E-mail (eerste mailbox): sp000000@telfort.nl
Inkomende mailserver: pop3.telfort.nl
Uitgaande mailserver: smtp.telfort.nl
Webmail (2): http://webmail.telfort.nl/

(1) Uw gebruikersnaam en wachtwoord beschermen u tegen frauduleus gebruik van uw abonnement.
(2) Online uw mailberichten verzenden en ontvangen.

[ Voor 77% gewijzigd door Isaak Asimov op 10-04-2008 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:29
Ik ben inmiddels over naar telfort bellen.
Volgens mij ben ik niet over naar telfort internet.
(ik heb nog een speedlinq ip en ik kan niet inloggen bij mijntelfort)

Ging dat bij jullie niet tegelijk ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 19-08 10:57
Sinds 13 juni 2007 heb ik Speedlinq X-tra (BBned 24mbits + bellen) met een Speedtouch 706 modem.

Ik wil graag overstappen op het Telfort 20mb pakket zonder telefonie met het meest simpele modem (die ik hopelijk kan instellen als bridge).

Iemand al ervaring met deze switch? Is het überhaupt mogelijk of kan ik beter mijn huidige abonnement opzeggen en compleet opnieuw beginnen bij Telfort?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
driel24 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:44:
Ik ben inmiddels over naar telfort bellen.
Volgens mij ben ik niet over naar telfort internet.
(ik heb nog een speedlinq ip en ik kan niet inloggen bij mijntelfort)

Ging dat bij jullie niet tegelijk ?
Ik ben ook over naar bellen via Telfort en heb nog steeds een IP-adres van Speedlinq. Tevens kan ik nog steeds via MySpeedlinq zien wat ik verbeld heb. Kan ik dat nu ook bij Telfort ergen terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Afgelopen vrijdag heb ik ook die brief gehad dat we op 7 april omgezet zouden worden. Helaas ben ik die brief kwijt geraakt. Dus toen heb ik het vervolgens alleen met de cd geprobeerd. Het resultaat is dat ik geen verbinding meer heb.... Kan iemand die brief even online plaatsen zodat ik kan zien of daar wat belangrijks in staat?

Ik heb overigens een ST 706 modem op het bbned.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Je nieuwe wachtwoord staat in die brief, dat wachtwoord MOET je hebben anders gaat het niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Ai, telefoontje naar de helpdesk dan maar? Maar welke helpdesk, speedlinq of telfort?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:51:
[...]

Dat had ik dus ook, en mijn vader ook. In mijn vorige post zei ik dat ik het bij hem had opgelost door firmware 6.2.T.2 op zijn 716 v5 WL te installeren en dan de laatste configuratiewizard (v16) te gebruiken.
Daar instellen als RFC1384 (ik vergeet het goede getal steeds, maar het is een combi van die vier cijfers :X). Dan telefooninstellingen gebruiken zoals eerder genoemd:
registrar: tel.telefoniediens.nl
proxy: sip.telefoniedienst.nl
timeout 3600 (al zal 6000 vast ook wel werken).

Nadat dat succes had gehad heb ik dat ook op mijn 706 geprobeerd en daar werkte het ook.
Geen geklooi in een telnet sessie (hadden we bij mijn vader wel geprobeerd bij de oude firmware, maar dat hielp niet), en zeker niet terug naar een oudere firmware.
Vreemd, krijg het bellen zo niet aan de gang

wat gebruik je als gebruikersnaam en telefoonnummer
073511**** of 317351****

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:46:
[...]

Vreemd, krijg het bellen zo niet aan de gang

wat gebruik je als gebruikersnaam en telefoonnummer
073511**** of 317351****
073511****, dus niet meer beginnen met 31. (vergeet de t niet in tel.telefoniedienst.nl uit de quote)
Heb het net thuis gedaan, zal nu naar mijn ouders en hopen dat de telefoon het blijft doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jayden op 10-04-2008 13:24 ]

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Telefonie ligt er weer eens uit hier in 024. Als ik mezelf bel krijg ik te horen: "Het nummer dat u belt is momenteel niet bereikbaar. Spreek na de toon uw bericht in".

Voip is wel registerd volgens m'n speedtouch....

/edit

Net helpdesk gebeld @ 70 cpm en daar werd me verteld dat ik per vandaag naar een ander telefonieplatform ben gemigreerd. Hier heb ik echter nooit bericht over gehad..... Lekker is dat.

Ze raadden me aan een config tool te draaien, maar ik vrees dat ik daarmee ook mijn DHCP instellingen die ik zorgvuldig via de CLI er in heb lopen kloppen kwijt raak.

[ Voor 51% gewijzigd door Schweino op 10-04-2008 15:33 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste