[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste
Acties:
  • 115.968 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jayden Bedankt:

Bij werkt het inmiddels ook. Volgens mij toch nog een keer extra opgestart na het wijzigen van de gegevens en toen werkte het.
Perfect kan nu ook telefoontjes aannemen van andere telfort bellers. Dus voor andere speedtouch716 gebruikers. Blijf niet zitten vervelen met de oude firmware. De nieuwe draait nu eindelijk, zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
update: het draaien van de wizard had inderdaad het gevolg dat al mijn custom instellingen gewist waren. Hoewel de helpdesk me verzekerde dat alleen de telefonie gegevens aangepast zouden worden..... Laatste keer dat ik naar die lui luister.

Gelukkig had ik een backup gemaakt van mijn oude instellingen dus kon alles zo weer terug zetten, alleen werkte dan mijn telefonie weer niet.

Wat ik nu heb gedaan is het volgende. Ik heb van de Speedlinq beter bellen site het configuratie bestand gedownload wat ze aanbieden voor Mac en *nix gebruikers -> http://www.speedlinq.nl/html/beterbellen/install/Comfort.ini

Deze heb ik vergeleken met mijn eigen backup bestand en ben tot de conclusie gekomen dat als je de onderdelen [ env.ini ] , [ wizard.ini ] en [ voice.ini ] knipt uit het ini bestand van Speedlinq en plakt in je eigen backup bestand (je originele entries moet je dan natuurlijk wel weghalen) het allemaal prima werkt.

Wel dien je handmatig nog je gebruikersnaam / wachtwoord in te vullen in het telefonie gedeelte van de Speedtouch interface, zie http://www.speedlinq.nl/html/beterbellen/spmac.html

Mocht je (net als ik) voor lokale nummers het netnummer willen weglaten dan dien je in de ini file ook het volgende aan te passen:

set var=ST_AREACODE1 value=000

Vul ipv 000 je eigen netnummer in, in mijn geval 024: set var=ST_AREACODE1 value=024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je Sipura / Linksys apparatuur gebruikt, kun je na het instellen van de nieuwe setting soms niet bellen. Ook al verander je de settings volgens Speedlinq .....je VOIP verbinding wordt welliswaar geregistreerd maar werkt niet.

Ik ben erachter gekomen dat het omzetten van de audio configuration naar G711a helpt.
Na de omzetting naar Telfort heb ik bij familie deze setting op G729b gezet. Dit volgens een eerder geplaatste post door forummember Dutchsat. Dit werkte meteen.

Helaas werkte deze instellingen niet op mijn Sipura1001. Na veel gekloot werkte de G711a setting wel. We kunnen weer bellen!! :9 *O* :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Alles werkt bij mij inmiddels via telefoniedienst.nl, alleen de voicemails die binnenkomen zijn niet meer dan een lege .wav-file. Iemand anders hier ook last van? Of iemand die het via telefoniedienst.nl juist wel werkend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:11:
update: het draaien van de wizard had inderdaad het gevolg dat al mijn custom instellingen gewist waren. Hoewel de helpdesk me verzekerde dat alleen de telefonie gegevens aangepast zouden worden..... Laatste keer dat ik naar die lui luister.

Gelukkig had ik een backup gemaakt van mijn oude instellingen dus kon alles zo weer terug zetten, alleen werkte dan mijn telefonie weer niet.

Wat ik nu heb gedaan is het volgende. Ik heb van de Speedlinq beter bellen site het configuratie bestand gedownload wat ze aanbieden voor Mac en *nix gebruikers -> http://www.speedlinq.nl/html/beterbellen/install/Comfort.ini

Deze heb ik vergeleken met mijn eigen backup bestand en ben tot de conclusie gekomen dat als je de onderdelen [ env.ini ] , [ wizard.ini ] en [ voice.ini ] knipt uit het ini bestand van Speedlinq en plakt in je eigen backup bestand (je originele entries moet je dan natuurlijk wel weghalen) het allemaal prima werkt.

Wel dien je handmatig nog je gebruikersnaam / wachtwoord in te vullen in het telefonie gedeelte van de Speedtouch interface, zie http://www.speedlinq.nl/html/beterbellen/spmac.html

Mocht je (net als ik) voor lokale nummers het netnummer willen weglaten dan dien je in de ini file ook het volgende aan te passen:

set var=ST_AREACODE1 value=000

Vul ipv 000 je eigen netnummer in, in mijn geval 024: set var=ST_AREACODE1 value=024
En dit werkt hier ook!!! Bedankt! _/-\o_
We kregen al flink problemen door gemiste gesprekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Is het eindelijk zover dat je van je oude Speedlinq abo over kunt stappen op 20Mb Telfort?? :?
De site vermeld nog steeds niets nieuws. Anders overweeg ik over te stappen op Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 18:29
Frank76NL schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:58:
Is het eindelijk zover dat je van je oude Speedlinq abo over kunt stappen op 20Mb Telfort?? :?
De site vermeld nog steeds niets nieuws. Anders overweeg ik over te stappen op Alice.
Volgens mij werkt dat alleen als je in kunt loggen in mijn telfort.
Is er inmiddels iemand die dat kan ?
zo ja, was dit dan met de inloggegevens van de speedlinq bellen brief ?
Of is er een aparte brief verstuurd ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ik probeer net debitel te bellen. Dan krijg je zo'n menu.
De nieuwe telefoon settings sturen de piepjes niet door.
Nu kom ik niet eens door het menu en verbreekt de computer aan de andere
kant de verbinding....

Even getest met bellen naar een mobiele... je hoort inderdaad geen piepjes.

edit// Nu kan ik ook niet meer gebeld worden. telefoon gaat over, neem ik op,
verbreekt de verbinding. :'(

[ Voor 15% gewijzigd door driel24 op 11-04-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:29
Vandaag ook een brief + CD met 'Speedlinq beter bellen ' gekregen en de mededeling dat ik volgende week overgezet wordt op een nieuw bellen platform , maar ik krijg binnen enkele dagen een nieuwe modem toegestuurd ( bruikleen) van Speedlinq , zonder extra kosten !
Heb nu een Copperjet 1616 modem . Ben benieuwd of het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
driel24 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:05:
[...]

Volgens mij werkt dat alleen als je in kunt loggen in mijn telfort.
Is er inmiddels iemand die dat kan ?
zo ja, was dit dan met de inloggegevens van de speedlinq bellen brief ?
Of is er een aparte brief verstuurd ?
Ik heb mijn mobiele abo bij Telfort, dus ik moet in mijnTelfort kunnen. Maar wat is dat voor een onzin (van Speedlinq/Telfort) dat je niet gewoon kon "overstappen"?

Zal in mijn papieren kijken hoe/wanneer ik op kan zeggen.

Nu zit ik op max 400 kb/s, scheelt nochal met 20Mb lijkt mij (voor dezelfde prijs |:( ).

[ Voor 7% gewijzigd door FrankNLD op 11-04-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andaag ook een brief + CD met 'Speedlinq beter bellen ' gekregen en de mededeling dat ik volgende week overgezet wordt op een nieuw bellen platform , maar ik krijg binnen enkele dagen een nieuwe modem toegestuurd ( bruikleen) van Speedlinq , zonder extra kosten !
Heb nu een Copperjet 1616 modem . Ben benieuwd of het goed gaat.
Idem ! Volgens papieren ga ik 17april over... as donderdag dus ben benieuwd wanneer het modem dan komt en wanneer ik dat in ontvangst ga nemen.

Buren zijn hier niet te vertrouwen haha dus hoop dat pakketje naar postkantoor gaat.

Wel jammer ! Weg BBNED verbinding :(
Hoop toch dat ik dit kan evenaren :

--------

Current Time: 2008-04-11 21:36:35 Set Time...
Up-Time: 193 days, 0 hour
Version: CopperJet 1616-2P RouterPlus VoIP v6.10 SR1
Vendor: Allied Data Technologies
---------------

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ook mijn modem instellingen :(
vaste ipadressen etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ik kan wel bellen maar niet gebeld worden...
Hebben hier meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
@driel24

Daar had ik met mijn Speedtouch 716v5-WL gisteren ook last van en heb toen maar weer de Zyxel P-2602R-D1A aangesloten waarop alles vreemd genoeg wel weer (als vanouds) werkte.

Ik kon niet gebeld worden door anomieme nummers, bij het opnemen werd er gelijk opgehangen en als ik gebeld werd door Telfort/Tiscali/Speedlinq klanten kon ik ze wel horen, maar zij mij niet.

Het bellen ging trouwens ook niet geheel vlekkeloos, want toen ik mijn vriendin belde, die Tele2 heeft, werd het gesprek meerdere malen na steeds ongeveer een minuut afgebroken. Telfort/Tiscali/Speedlinq, KPN en UPC klanten kon ik dan wel weer zonder problemen bellen (handig als bijna al je bekenden aan de voip zitten).

Misschien heeft Telfort iets tegen Thomson Speedtouch modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Ik ben inmiddels ook over van ritstele naar telfort telefonie gedoe.

Helaas is, in tegenstelling tot Ritstele, slechts 1 gelijktijdige verbinding mogelijk.

Voorheen had ik mn IP telefoon (Linksys SPA941) met 4 sip accountjes (oa mn Speedlinq) en een Grandstream 486 ATA tbv mn Dect toestelletjes beide met een accountje van Speedlinq (op de linksys nog paar andere erbij)

Inkomende oproepen gingen op beide toestellen over, dus 2 gelijktijdige verbindingen. Nu met tel.telefoniedienst.nl niet meer, het laatst aangemeldde toestel gaat over, de andere lijkt registered te blijven maar gaat niet meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
driel24 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:52:
Quote mezelf even...
Ik heb vandaag, na klagen over problemen met mijn speedtouch 716, een cd-rom ontvangen.
Weer met een mooie wizard. Toch maar weer even gedraaid om te kijken of het gebeld
worden probleem oplost. Nee dus. Maar er zit ook een firmware in de wizard.
Eerst die gedraaid daarna de eerste wizard weer.

en hopa alles werkt. Ook het verzenden van de piepjes om een computer
te "beantwoorden"

de firmware versie is (downgrade) : 6.1.7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeliciousBrown® schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:10:
@driel24

Daar had ik met mijn Speedtouch 716v5-WL gisteren ook last van en heb toen maar weer de Zyxel P-2602R-D1A aangesloten waarop alles vreemd genoeg wel weer (als vanouds) werkte.

Ik kon niet gebeld worden door anomieme nummers, bij het opnemen werd er gelijk opgehangen en als ik gebeld werd door Telfort/Tiscali/Speedlinq klanten kon ik ze wel horen, maar zij mij niet.

Het bellen ging trouwens ook niet geheel vlekkeloos, want toen ik mijn vriendin belde, die Tele2 heeft, werd het gesprek meerdere malen na steeds ongeveer een minuut afgebroken. Telfort/Tiscali/Speedlinq, KPN en UPC klanten kon ik dan wel weer zonder problemen bellen (handig als bijna al je bekenden aan de voip zitten).

Misschien heeft Telfort iets tegen Thomson Speedtouch modems?
Lees nog maar eens een paar berichtjes terug. Dan wordt alles duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driel24 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 21:39:
[...]

Quote mezelf even...
Ik heb vandaag, na klagen over problemen met mijn speedtouch 716, een cd-rom ontvangen.
Weer met een mooie wizard. Toch maar weer even gedraaid om te kijken of het gebeld
worden probleem oplost. Nee dus. Maar er zit ook een firmware in de wizard.
Eerst die gedraaid daarna de eerste wizard weer.

en hopa alles werkt. Ook het verzenden van de piepjes om een computer
te "beantwoorden"

de firmware versie is (downgrade) : 6.1.7.2
Deze firmware gaat je in de problemen brengen op het moment dat iemand je beld vanaf een telford abonement. Op het moment dat je de telefoon op pakt kunnen ze je niet horen. Zie ook zo een paar berichtjes terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
@ jorgvandijk

Ik heb 6.2.29.2.draaien op mijn 716v5 en heb hem nu maar weer in gebruik als accesspoint, want als ATA krijg ik met de telfort vast bellen gegevens de leuke melding : VOIP: Recv 488 Not Acceptable Here

En dat de mensen (Telfort / Tiscali / Speedlinq) die mij belden me niet konden horen was dus ook met de 6.2.29.2 firmware. Ik had geen zin meer om er nog meer tijd in te stoppen dus heb ik de Zyxel maar weer aangesloten en neem de haperingen en het wegvallen van het geluid voor 5 seconden tijdens de gesprekken voorlopig maar weer voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, ik heb maandag jl. alles overgezet maar ik heb op enkele kleine probleempjes na geen hinder ondervonden.
Wel de technischedienst van Telfort gebeld a 30 ct maar deze hebben me doorverbonden met SL.
Ook ik had het probleem dat ik wel kon bellen maar niet gebeld kon worden - telefoon gaat over maar na het opnemen een in gesprektoon en de ander zag dat het nummer niet bestond.

Ik heb voor mijn ST706 geen upgrade of downgrade gedraaid.

Ik heb geen CD gebruikt maar via www.speedlinq.nl/beterbellen. Ik veronderstelde dat daar de meest recente software te vinden is.

Nu heb ik de volgende instellingen :

Registrar: sip.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 6000

SIP URI: [0781234567] - gewoon 10 cijferig!!
Gebruikersnaam: [0781234567]
Wachtwoord: [wachtwoord uit de brief]
Wachtwoord bevestigen: [wachtwoord uit de brief]
Naam van het display: [leeg]
Verkort nummer: [leeg]
Poort: Tel. 1

Eén minpuntje. Ik kan mijn instellingen zoals voicemail delay aso niet wijzigen. Nog geen brief met inlogcodes voor de Telfortsite ontvangen. ;p Volgens Telfort komt dit omdat BBNed nog niet is geporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Hum, ik betaal spontaan 49,79 voor mijn verbinding. Wat is er aan de hand, heb ik iets gemist (woon in Dublin, heb mijn huiske onderverhuurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13
driel24 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:52:
na het veranderen van de gegevens aan de hand van het programma heb ik hier weer last van. Al meerdere malen heb ik het gehad, toen kon ik het steeds via Telnet nog oplossen. Ik ga denk ik maar weer opzoeken hoe dat ging....

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:19:
[...]

Deze firmware gaat je in de problemen brengen op het moment dat iemand je beld vanaf een telford abonement. Op het moment dat je de telefoon op pakt kunnen ze je niet horen. Zie ook zo een paar berichtjes terug.
Iets specifieker mag wel ;)
Maar ook dit gaat niet op. De nieuwe firmware gaf bij juist nog meer problemen.
Kon mijn modem niet eens meer in.
Lees hier maar eens...
Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
DJSmiley schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 21:14:
Ik ben inmiddels ook over van ritstele naar telfort telefonie gedoe.

Helaas is, in tegenstelling tot Ritstele, slechts 1 gelijktijdige verbinding mogelijk.

Voorheen had ik mn IP telefoon (Linksys SPA941) met 4 sip accountjes (oa mn Speedlinq) en een Grandstream 486 ATA tbv mn Dect toestelletjes beide met een accountje van Speedlinq (op de linksys nog paar andere erbij)

Inkomende oproepen gingen op beide toestellen over, dus 2 gelijktijdige verbindingen. Nu met tel.telefoniedienst.nl niet meer, het laatst aangemeldde toestel gaat over, de andere lijkt registered te blijven maar gaat niet meer over.
Vreemd, hier werkt het nog prima. Ik kan met 2 lijnen gelijktijdig bellen en als ik gebeld wordt gaan ook beide lijnen gelijktijdig over. Ik heb m'n 2 lijnen aan een speetouch 716 hangen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2021

Paul_K

su

Ik heb ook trammelant met Speedlinq. Alles werkte fijn, krijg ik een brief dat de zaak wordt overgezet. Dus een INI-file naar het modem gestuurd op de datum die in de brief staat.

Niks meer.
De support: "Oh ja. Foutje van ons. De brief is enkel voor BabyXL en KPN netwerk gebruikers, niet voor BBNed." Mag ik even GRRR zeggen?

Met veel gehannes in elk geval Internet weer tot leven gekregen, maar sinds een week is niemand in staat gebleken om mij weer te laten telefoneren...

edit:
Mijn opzetje is: Speedtouch 716, BBNed netwerk. Instellingen voor telefonie:
Registrar sip.ritstele.com
Registrar port 5060
Proxy sip.ritstele.com
Proxy port 38383
Expire time 6000

Sip URI/Username heb ik als netnr/abonneenr opgegeven (dus niet met landcode).

Als iemand met hetzelfde modem/netwerk wel iets werkend heeft, dan verneem ik graag de settings!

[ Voor 28% gewijzigd door Paul_K op 12-04-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook problemen.

Ik kan zonder problemen bellen. Echter als ik gebeld word kan die persoon mij niet horen (ik hem wel).
ik heb een Speedtouch 706 met firmware 6.1.9.6 over BBNed. Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:44:
Ik heb ook problemen.

Ik kan zonder problemen bellen. Echter als ik gebeld word kan die persoon mij niet horen (ik hem wel).
ik heb een Speedtouch 706 met firmware 6.1.9.6 over BBNed. Wat raden jullie mij aan?
Het probleem heb ik bij mij opgelost door nieuwe firmware op mijn speedtouch te zetten. Zie een paar posts hierboven.
Bij mijn ouders is het opgelost, ook met 6.1.9.6, met de speedlinq beter bellen v2 cd.
Ik moet nog kijken wat het verschil is met versie 1, maar ik zal proberen hem eind van de middag te uploaden zodat meer mensen er gebruik van kunnen maken.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen 1 cd binnengekregen. Uploaden zou op prijs gesteld worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Niet online
Speedlinq beter bellen configuratie cd Versie 2, 25 MB ingepakt met 7-zip.

Ze weten dat de cd die iedereen toegestuurd heeft gekregen probleem kan veroorzaken, maar alleen als je gaat klagen voor 70 cpm krijg je die nieuwe cd toegestuurd.
De eerste cd heeft ook een datum als volumenaam, wat in mijn ogen een bevestiging is dat ze er zo min mogelijk tijd in stoppen.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 16:37
Jayden schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:30:
Speedlinq beter bellen configuratie cd Versie 2, 25 MB ingepakt met 7-zip.

Ze weten dat de cd die iedereen toegestuurd heeft gekregen probleem kan veroorzaken, maar alleen als je gaat klagen voor 70 cpm krijg je die nieuwe cd toegestuurd.
De eerste cd heeft ook een datum als volumenaam, wat in mijn ogen een bevestiging is dat ze er zo min mogelijk tijd in stoppen.
Die werkte bijna. Heb net van de oude config de firewall config erin gezet en via de webinterface van de modem (speedtouch 706) ingelezen en nu werkt alles weer. Zowel telefonie als internet.

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij geen provlemen met firmware 6.2.29.2 geen problemen en ik krijg geen foutmelding zoals:VOIP: Recv 488 Not Acceptable Here

Wat raar dat er allemaal verschillen zijn. Zou het ook nog afhankelijk kunnen zijn van je netwerk of zo.
Ik zit wel op telfort bellen maar via het kpn netwerk. mijn ip is nog steeds van speedlinq. Ik weet niet of eea met elkaar te maken heeft.
Snap in ieder geval niet dat ze gewoon niet iet op hun eigen site zetten. Wat hebben ze nu te verliezen. Het zal toch niet echt nog om die paar laatste 70cent helpdesk gaan. Bij Telfort hebben ze dat ook niet nodig. Ben het forum wel dankbaar in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedenmorgen,

heb alleen in het begin van het jaar een brief gehad dat speedlinq word over gezet, is het nu ook zo dat ik probleem loos kan kijken naar een andere/kan overstappen/opzeggen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Niet online
Omdat de algemene voorwaarden zijn gewijzigd mocht je je abonnement opzeggen, maar die datum is al verstreken. Je kunt er nu alleen vanaf als je speedlinq al een jaar hebt.

@jorgvandijk
Het is ze ook niet om die 70 cent te doen. Ze besteden er gewoon geen aandacht meer aan, alles komt toch naar telfort. Klantvriendelijkheid maakt niets meer uit omdat het merk speedlinq gaat verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:27
Hoe lang gaan ze bezig van migreren van speedlinq naar telfort?, eind maart heb ik telefoon gegevens moeten wijzigen maar verder nog niets gehoord

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het uploaden, maar als ik de install probeer te doen van die image (het bestandje stinstall.exe) vertelt hij mij dat qt-mt332.dll niet gevonden kan worden.

Nog een keer de oude gedraaid: nu krijgen mensen die mij bellen een bezet toon en als ik opneem verbreekt de verbinding direkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Niet online
qt-mt332.dll staat wel in die map. Laad je stinstall.exe vanuit je browser? Zoja, wil je zelf naar de map configuratie gaan op de cd en dan zelf stinstall.exe starten. Ik hoop dat hij de dll dan wel ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES!
Hij doet het weer! Dank je wel Jayden, en ik hoef er niet eens 70 cent per minuut voor te betalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 09:35
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 08:28:
goedenmorgen,

heb alleen in het begin van het jaar een brief gehad dat speedlinq word over gezet, is het nu ook zo dat ik probleem loos kan kijken naar een andere/kan overstappen/opzeggen???
Ik zou het gewoon proberen, heb moed! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Het gaat van armoedig tot hetzelfde. Vandaag van het werk af weer eens de hulpelozen-desk gebeld. "Er is een nieuw programma meneer, te vinden op http://www.speedlinq.nl/beterbellen.exe". Daarmee doet ook BBNed het met de nieuwe SIP-server.
Geweldig. Laptop met windows geregeld, programma gedraaid, en wat schetst mijn gebrek aan verrassing: de telefoon doet het dus niet. Ik krijg 'm maar niet 'registered', wat ik ook doe. De settings zijn wel veranderd (sip.telefoniedienst.nl en zo), maar werken... ho maar.

Ik ga ze morgen maar weer eens bellen, en vragen wie ik moet beschadigen voor ze eens een advies hebben dat WEL werkt... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik kan al zes dagen niet gebeld worden (bij opnemen krijg je de kiestoon) en kan speedlinq ook niet bereiken (ik krijg namelijk direct na het kiesmenu de kiestoon alsof er opgehangen wordt). Ik heb al even door deze topic gesurft en zag een paar handige dingen die ik heb geprobeerd. Zo heb ik inderdaad opnieuw het beterbellen programmaatje geinstalleerd, maar dit hielp niks. Toen maar de nieuwe firmware geinstalleerd die als suggestie werd gegeven. Alleen, halverwege deze 706_upgrade_R62T2_sip.exe zegt íe dat mijn modem niet kan worden gedecteerd. Knap toch als je wel kunt internetten? Zoals meerdere hier heb ik BBnet met een speedtouch 706 wireless met firmware 6.1.7.2. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen en sommige dingen hier zien er wel heel technisch uit. Wat je zelf allemaal wel niet moet kunnen om een beetje fatsoenlijk te kunnen bellen. Weet iemand wat ik nog kan proberen of heeft iemand al wel contact gehad met speedlinq, want anders ben ik bang dat ik nog een hele tijd alle telefoontjes moet missen.

Groetjes,
Chantal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Druk even de reset toets achterop het apparaat met een balpen in, doe dan het apparaat aan en hou de knop 20 sec vast totdat het lampje oranje knippert.
Dat is de upgrade stand en dan moet het programma het modem kunnen vinden.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:53:
Hoi,

Ik kan al zes dagen niet gebeld worden (bij opnemen krijg je de kiestoon) en kan speedlinq ook niet bereiken (ik krijg namelijk direct na het kiesmenu de kiestoon alsof er opgehangen wordt). Ik heb al even door deze topic gesurft en zag een paar handige dingen die ik heb geprobeerd. Zo heb ik inderdaad opnieuw het beterbellen programmaatje geinstalleerd, maar dit hielp niks. Toen maar de nieuwe firmware geinstalleerd die als suggestie werd gegeven. Alleen, halverwege deze 706_upgrade_R62T2_sip.exe zegt íe dat mijn modem niet kan worden gedecteerd. Knap toch als je wel kunt internetten? Zoals meerdere hier heb ik BBnet met een speedtouch 706 wireless met firmware 6.1.7.2. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen en sommige dingen hier zien er wel heel technisch uit. Wat je zelf allemaal wel niet moet kunnen om een beetje fatsoenlijk te kunnen bellen. Weet iemand wat ik nog kan proberen of heeft iemand al wel contact gehad met speedlinq, want anders ben ik bang dat ik nog een hele tijd alle telefoontjes moet missen.

Groetjes,
Chantal
Volgens mij draai je vista hiermee kun je niet zo makelijk je firmaware mee verwisselen bij de speedtouch.
Je moet het ip adres vastzetten. Zie op de dowloadsite van speedtouch:

De Upgrade wizard werkt uitsluitend via een vaste Ethernet verbinding met de SpeedTouch.
Toepassing bij Vista vereist een gebruiker met Administrator rechten en de netwerk interface moet tijdelijk van een vast IP-adres worden voorzien (bijv. 192.168.1.100).
Na uitvoering van de upgrade is herconfiguratie van de SpeedTouch 716 noodzakelijk. Onderstaande Configuratie wizard kan hiervoor gebruikt worden.
Wij raden af om eerder bewaarde configuratie-bestanden (user.ini) opnieuw op de modem te laden omdat deze niet compatibel zijn met de nieuwe firmware.

Anders even aansluiten op een pc met xp en daar de upgrate uitvoeren.

Sterkte en succes er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

woei kreeg een mailtje binnen :Y) :)
quote: Uit mail
Overige
Correctie op de onterecht aan u in rekening gebrachte € 14,95 verzend− en administratiekosten begin
april. Dit bedrag wordt op korte termijn aan u teruggestort. −€ 12,56

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:41:
[...]

Volgens mij draai je vista hiermee kun je niet zo makelijk je firmaware mee verwisselen bij de speedtouch.
Je moet het ip adres vastzetten. Zie op de dowloadsite van speedtouch:
Bedankt voor de tip, maar ik 'draai' gewoon onder XP. Misschien ligt het aan de koorts (38 graden, longontsteking), maar de eerste tip over het resetten en een knop 20 sec ingedrukt houden ging al een beetje langs me heen. Ik ben niet echt tecnisch zoals je nu wel zult begrijpen. Ik heb met een prikker gereset en vervolgens 20 seconden op dat knopje vooraan gedrukt. Er ging van alles knipperen in allerlei kleurtjes, maar daarna heb ik de installatie van de firmware opnieuw geprobeerd. En hij geeft nog steeds dezelfde foutmelding. Ben ik nou echt zo'n oen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:10:
[...]

Bedankt voor de tip, maar ik 'draai' gewoon onder XP. Misschien ligt het aan de koorts (38 graden, longontsteking), maar de eerste tip over het resetten en een knop 20 sec ingedrukt houden ging al een beetje langs me heen. Ik ben niet echt tecnisch zoals je nu wel zult begrijpen. Ik heb met een prikker gereset en vervolgens 20 seconden op dat knopje vooraan gedrukt. Er ging van alles knipperen in allerlei kleurtjes, maar daarna heb ik de installatie van de firmware opnieuw geprobeerd. En hij geeft nog steeds dezelfde foutmelding. Ben ik nou echt zo'n oen?
Nee, je bent vast geen oen :) maar een abonnement bij Speedlinq is mijns inziens eigenlijk niks voor je, het is gewoon geboefte daar op de helpdesk. En mensen met minder technische kennis lopen dan tegen torenhoge belkosten en ergernissen aan.

Over je probleempje met upgraden, even stap voor stap:

1. Je zet je modem uit
2. Je houd de reset knop met een balpen ingedrukt.
3. Je doet met de schakelaar het modem aan terwijl je nogsteeds de reset knop ingedrukt houd.
4. Je houd dit ong 20 sec vol.
5. Je zal nu zien dat aan de voorkant de linker led meen ik oranje knippert, nu staat hij in upgrade stand en zal het programmaatje van je het modem moeten kunnen vinden.
6. Je kan nu de balpen weer uit het gaatje halen :)

Succes...

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Ha ha. Beterbellen is niet altijd beter bellen. Net weer de hulpelozendesk gebeld. Ze snappen niet wat er mis is. Of ik ze een keer van bij de PC kan terugbellen, "dan lopen we nog eens door de installatie heen. Als het dan niet lukt kunnen we een storing aanmelden".
Lijkt me een strak plan. Ze zien wel dat ik al een keer of 6 gebeld heb hierover, maar dat is schijnbaar niet genoeg om een storing aan te maken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Jochem_ schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:09:
Alles werkt bij mij inmiddels via telefoniedienst.nl, alleen de voicemails die binnenkomen zijn niet meer dan een lege .wav-file. Iemand anders hier ook last van? Of iemand die het via telefoniedienst.nl juist wel werkend heeft?
Iemand die kan bevestigen of de voicemail wel of niet werkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Gut gut. Zonder de hulpelozendesk doet de telefoon het.
Dat geen van de 5 of 6 lieden daar op het idee is gekomen om me te vragen of ik de nieuwe firmware had geladen. Met dank aan degeen die het bestaan ervan hier meldde... _/-\o_

Nieuwe firmware op het modem. Beterbellen 2 erin gestopt. Het werkt. Niet beter, maar net als voor de ellende. (En daar ben je dan al helemaal blij mee... :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 10:21
Paul_K schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:40:
Het gaat van armoedig tot hetzelfde. Vandaag van het werk af weer eens de hulpelozen-desk gebeld. "Er is een nieuw programma meneer, te vinden op http://www.speedlinq.nl/beterbellen.exe". Daarmee doet ook BBNed het met de nieuwe SIP-server.
Geweldig. Laptop met windows geregeld, programma gedraaid, en wat schetst mijn gebrek aan verrassing: de telefoon doet het dus niet. Ik krijg 'm maar niet 'registered', wat ik ook doe. De settings zijn wel veranderd (sip.telefoniedienst.nl en zo), maar werken... ho maar.

Ik ga ze morgen maar weer eens bellen, en vragen wie ik moet beschadigen voor ze eens een advies hebben dat WEL werkt... *zucht*
heb je je telefoon nummer al nagekeken. ik had ook een unregister bleek dat er voor het telefoon nummer 3133**** te staan. nu werkt het bij mij ook half. telefoon doet nu wel registeren maar als ik bel naar me 06 dan gaan me modem resetten.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien domme vraag maar :

Wanneer ik overga op "beterbellen" betekend dit dan dat ik over ga van speedlinq naar telfort ? (ook qua netwerk / internet ) of geld dit puur alleen voor het bel gedeelte ?

In mijn brief staat namelijk dat ik voor donderdag nieuw modem krijg alleen tis nu dinsdag en nog niks gezien morgen ben ik werken en donderdag ook dus dan ook geen tijd om modem in ontvangst te nemen.... dus vraag ik me nu af of ik na donderdag alleen zonder telefoon zit of ook zonder internet.

Zonder telefoon kan ik nog wel... zonder internet is een ander verhaal.

Kan iemand me aan deze info helpen... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

heb je je telefoon nummer al nagekeken. ik had ook een unregister
Bij de volledige herinstall (nodig na de firmware-upgrade) heb ik gewoon mijn netnr voor het telefoonnr gezet. Nog geen 06 gebeld, kan ik eventueel vanavond eens proberen, zien wat er gebeurt. Maar ik verwacht niet dat er een probleem zal zijn.

De unregister bij mij kwam door het gepruts van Weaklinq, die me een upgrade voor bellen hadden gestuurd voor het verkeerde netwerk waardoor de settings van het modem op tilt lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:14:
Wanneer ik overga op "beterbellen" betekend dit dan dat ik over ga van speedlinq naar telfort ? (ook qua netwerk / internet ) of geld dit puur alleen voor het bel gedeelte ?
Volgens mij gaat 'beterbellen' voorlopig enkel over de overgang naar het bel-systeem van Telfort. De rest zal ook wel eens overgaan, denk ik, maar volgens mij speelt dat nu nog niet.

Succes, hoe dan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:47
Beterbellen.exe heeft gewerkt bij mij, heb daarna de helft van mij eigen config file weer erin teruggepompt (met name DHCP pool e.d.) en alles werkte daarna... tenminste toen ik het direct erna getest had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het opnieuw moeten instellen van beter bellen (moest vanaf 26-03) werkt 1233 (voicemail via telefoon) bij mij niet meer.Bel via Kpn Comfort...
Kan alleen via mn mail voicemail nog maar afluisteren. Vind dat niet bepaald "beter bellen"
Ik heb de nieuwste firmware 6.2.9 en onderstaande commando's via telnet ingevoerd..
Heeft iemand een oplossing.? Bij voorbaat dank
Ben benieuwd wanneer ik naar Telfort wordt omgezet en hoe het dan weer gaat :? ..

connection unbind application=SIP port=5060
connection bind application=SIP port=38383
service system modify name=VOIP_SIP port=38383
voice config digitrelay=auto
saveall
system reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de allied data copperjet (oranje doos) ook in te stellen voor tefort bellen
ik heb mijn nieuwe modem nl. nog niet binnen en word morgen overgezet

volgende heb ik in een draadje van Alice gevonden

Wat je het beste kunt doen is het volgende:
zorg dat je admin rechten hebt op je CopperJet
log in
ga naar configuration --> save config
ga naar system --> backup
download de configuratie, dit is een .tpr bestand
hernoem dit bestand naar .tar
open dit .tar bestand met winrar
je krijgt dan 2 bestanden te zien, al je instellingen staan in main_profile.tar
open dit tar bestand
hierin zit het bestand im.conf
dit bevat al je CopperJet instellingen.

nu de instellingen nog O-)

N ImVoipVmi ImVoipVmi
A signalModule sip
A ifname rfc1483-0
A domain ''
A epTypeName aaln
A listenUDPPort 5060
A listenTCPPort 5060
A sendTransport udp
A registrar sip.ritstele.com
A registrarPort 38383
A regExpires 3600
A digitMap (x.T|x.#|*90x.TS|*90x.#S|*[268]xTS|*[268]x#S)
A silenceSuppression false
A echoCancel true
A looseRoute true
A rtpDscp 000000
A sigDscp 000000
A userDomain sip.ritstele.com
A packetPeriod 20
A region Netherlands
A sipSecurity normal
A privacy false
A outboundserver ''
A outboundserverPort 5060
A outboundserverTransport udp
A rtpPortStart 5100
N ImVoipEndpoints ImVoipVmi.ImVoipEndpoints
N ImVoipEndpoint ImVoipVmi.ImVoipEndpoints.item0
A epname 31lalalalala
A regname 31lalalalalalala
A password 's9Tlklklklkl'
A displayname ''
A adminstate true
A index 1
A codecorder PCMU,PCMA,G726-32,G729,telephone-event
A dtmfRelay false
A telEnabled false
A telAddress ''
A phContext ''
A accept3wayIncomingCall false

zou ik dit config file kunnen aanpassen zodat ik in noodgevallen kan bellen met telfort ??

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de allied data copperjet (oranje doos) ook in te stellen voor tefort bellen
ik heb mijn nieuwe modem nl. nog niet binnen en word morgen overgezet
Bespaar je de moeite om te gaan bellen met speedlinq !!!! Ik heb exact zelfde situatie als jou.
Word morgen omgezet en zou volgens de brief een nieuw modem ontvangen !!

Vandaag niks ontvangen en gaan bellen ! Werd van Speedlinq naar Telfort en terg gestuurd !
Uiteindelijk wist speedlinq me te vertellen dat het foutje was in de brief en dat de cd voldoende moest zijn om te configureren !

Echter CD is alleen voor Speedtouch modems !!! Enfin ik zie het morgen wel en klop anders zelf wel alles om !

Brief was dus fout en modem zal nooit komen ! Eikels ! Sowieso een klacht voor 20,- aan onnodige telefoon kosten !

http://www.speedlinq.nl/html/beterbellen/

Hier staat ook de manual voor de Coperjet ! Succes

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34
Vreemd, krijg opeens geen verbinding meer met Speedlinq. Verbinding vloog er uit en nu komt de line wel UP maar krijg ik geen IP toegewezen. Heeft iemand hier (sinds 30 min. op zo) ook last van?

Als je het over de duivel hebt... opeens werkt het weer :)

[ Voor 15% gewijzigd door eborn op 17-04-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Geen last van gehad, voortaan ook even je regio erbij zetten.

Wel entries in m'n syslog, maar deze staan er wel vaker:
Apr 17 12:31:49 DHCC lease ip-address 89.220.x.x bound to intf Internet
Apr 17 12:31:49 DHCC intf Internet renews lease ip-address 89.220.x.x
Apr 17 08:31:51 DHCC lease ip-address 89.220.x.x bound to intf Internet
Apr 17 08:31:51 DHCC intf Internet renews lease ip-address 89.220.x.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@timsollet

bedankt anders had ik weken zitten wachten op een nieuw modem :)

alles werkt hier nog naar behoren en er is nog niets omgezet ik wacht gewoon af
tot heden was ik een tevreden SL klant ik hoop maar dat ik ook een tevreden telfort klant word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde... zelf nog niks omgezet en telefoon werkt nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Ik zou ook de 17e worden omgezet en een nieuw modem krijgen volgens de brief. Zodra ik Telfort boven de brieven zie staan ipv Speedlinq gaat de vlag uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Ik krijg zojuist toch een nieuw modem Speedtouch ST706 ontvangen.

Wijzigingen in Speedlinq bellen zijn niet uitgevoerd worden verplaatst naar 21 apil 2008.

Wederom bedankt had alles al omgezet. Geen telefoontjes ontvangen.

[ Voor 4% gewijzigd door ronald97 op 18-04-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk16383
  • Laatst online: 29-08-2020
Ik gebruik de KNP Comfort variant, icm KPN Budget, CopperJet 1616 modem. Ook mijn VOIP telefonie zou overgezet worden op 17 april. Ik gebruik VOIP eigenlijk alleen voor uitgaande gesprekken, behalve diegenen die mijn nummer overnemen en daarop terugbellen.

Vanochtend (18 april) met behulp van "beterbellen.speedlinq.nl" de modem aangepast op de nieuwe situatie: uitgaande telefoontjes werken ! Dus: CJT 1616 op "Telfort telefonie" lijkt te werken.

Vervolgens wordt een pakketje afgeleverd: ST 706 modem, met brief in het pakket: wordt 21 april pas overgezet. Ik laat de instellingen voor wat ze zijn, en zie (misschien) na de 21e wel verder.

1) Waarom trouwens de modem omwisselen ? "Beterbellen" ondersteunt het overzetten van de CJT 1616 gewoon.
2) De ST 706 vereist ook aanpassingen aan de aansluiting: Externe filters (om de klassieke KPN telefonie te scheiden en daarna weer in te voeren) zoals vereist bij de CJT 1616 zijn niet mogelijk (er is simpelweg geen aansluitmogelijkheid voor). Onbevestigde geruchten willen dat die split- en merge-functies al in de ST 706 ingebouwd zitten. (Ik heb het ge-googled, maar ik heb geen formele bevestiging kunnen vinden.) Weet iemand meer hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@timsollet

tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag een modem speedtouch st706
met een nieuwe brief en cd
nu gaat alles in telefoon etc op maandag 21 april
i'm happy and waiting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
zoals elk jaar in april, wil ik mijn abbonement vernieuwen voor de nieuwe huidige tarieven (heb nu 6mbit voor 20 euro).

Echter is het speedlinq 20mbit een stuk duurder dan het telfort 20mbit.

kan ik nu

A) beter wachten tot ik naar telfort ben, en dan verhogen naar 20mbit voor 20 euro

B ) gewoon verhogen naar 20mbit van speedlinq, en dan hopen dat ik als ik naar telfort ga, minder hoef te betalen

C) speedlinq opzeggen en telfort aan laten sluiten?

D) iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor A (zit in een vergelijkbare situatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

ik heb vanaf vanmiddag geen internet (en telefoon) meer (Haarlemmermeer), en ik heb al van alles geprobeerd om mijn DSL weer werkend te krijgen. Geen succes tot nu toe. Ik heb de modem gereset, al 2x meer dan een uur uit gehad etc. Iemand tips?
Afbeeldingslocatie: http://uploads.screenshot-program.com/upl7944848903.jpg

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:29:
@timsollet

tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag een modem speedtouch st706
met een nieuwe brief en cd
nu gaat alles in telefoon etc op maandag 21 april
i'm happy and waiting :)
Hmmm ben benieuwd, gisteren geen modem ontvangen en ook geen brief in de bus
telefoon werkt inderdaad nog steeds. ben benieuwd wat ze gaan doen en of ik nog iets hoor
Speedlinq helpdesk bedankt sukkels ! echt bahbah

Edit :

Net toch maar even gebeld. Modem zou onderweg moeten zijn en vandaag of maandag moeten ontvangen actie inderdaad uitgesteld tot maandag. Ben benieuwd of ik vandaag iets binnen krijg.

Toch heel fijn die helpdesk die niet weet wat ze moeten zeggen en allemaal maar wat anders zegt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Even voor de mensen die gaan verhuizen:
het is slimmer om een nieuw abonnement op je nieuwe adres aan te vragen dan je huidige speedlinq te verhuizen.
Ik dacht de boel op tijd te regelen (ik ga over ruim 6 weken verhuizen), en ik heb aangegeven op welke datum ik ga verhuizen, met als gevolg dat ze mijn lijn hier maar alvast hebben opgezegd. "Ja sorry meneer het ligt aan de planning"... zit ik weer 6 weken zonder internet. Dat wordt een boze brief en schadevergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen mensen. Tip van Flip... Al die 'paniek' over het omschakelen en modems die worden verstuurd enz enz. Doe nou toch eens rustig :/ Ga niet de HD liggen bellen om te vragen of je een modem gaat krijgen. 1 je krijgt toch fout antwoord. 2 ze krijgen nog geld ook. Iedereen die geen problemen heeft zou zijn gemak moeten houden. Er kunnen anders alleen maar dingen fout gaan. Of je een modem krijgt of niet, of je nou op 17/21 april of 21 mei wordt omgezet...Boeiund!
Jm2c :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Edit-

Merci Henk. Speedlinq deed telefonisch anders voor namelijk

-edit-

Dus wel Boeiend !

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk16383
  • Laatst online: 29-08-2020
@timsollet: Van "zonder internet zitten" is geen sprake. Het "beterbellen" gaat alleen over het gebruik van een ander VOIP "platform".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zou afgelopen donderdag de overzetting naar het "beter bellen" platform zijn en ik zou idd een nieuw modem ontvangen, dit was niet zo, maarjah hier werkt alles perfect dus boeide me nix.
Ik kreeg vrijdag een pakketje thuis met een nieuw modem erin en een brief bijgevoegd dat er vertraging opgelopen was bij speedlinq en dat ik pas maandag overgezet zult worden.

Bij mij is dus alles netjes afgehandeld, dus als je geen problemen hebt met de internetverbinding / het bellen gewoon lekker rustig afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Zou iemand nou eens zo vriendelijk willen zijn te vertellen of ze WEL of NIET problemen hebben met de WAV'jes die je van de voicemail op je email binnen krijgt? De mijne hebben namelijk wel een bepaalde grootte, die afhankelijk lijkt te zijn van het ingesproken bericht, echter is het WAVje 'leeg' (geldige wav-header en daarna 0xD5 door het hele bestand).

Wie kan zeggen:
- Ik heb al VOIP via telefoniedienst.nl lopen, en bij mij doet de voicemail het ook niet (leeg WAVje)
of
- Ik heb al VOIP via telefoniedienst.nl lopen, maar bij mij doet de voicemail het prima

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
[b][message=29950781,noline]
Wie kan zeggen:
- Ik heb al VOIP via telefoniedienst.nl lopen, en bij mij doet de voicemail het ook niet (leeg WAVje)
Same here

Sinds de omzetting heb ik ook het probleem dat als ik vol aan het downloaden ben en ik aan het bellen ben, dat de andere kant erg hakkelig overkomt. Bijna niet te verstaan zeg maar. Ik ben voor de andere partij wel prima te verstaan..... Als ik niets download is er niets aan de hand.

[ Voor 44% gewijzigd door Schweino op 20-04-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Dank je, ik begon me al af te vragen of ik de enige was. Nog meer mensen lege voicemail-wavjes?
Sinds de omzetting heb ik ook het probleem dat als ik vol aan het downloaden ben en ik aan het bellen ben, dat de andere kant erg hakkelig overkomt. Bijna niet te verstaan zeg maar. Ik ben voor de andere partij wel prima te verstaan..... Als ik niets download is er niets aan de hand.
Ik heb dat zelf niet geprobeerd, maar kan het iets met QoS te maken hebben? Dat zou normaal toch moeten zorgen dat je VoIP-verbinding er niet onder te lijden heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Jochem_ schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:44:

- Ik heb al VOIP via telefoniedienst.nl lopen, maar bij mij doet de voicemail het prima

Bedankt alvast.
mijn voicemail werkt prima en mijn voicemails krijg ik toegemaild, mijn telefoon doet het niet meer ivm prutsactie van Speedlinq (ze hebben mijn lijn maar alvast afgesloten omdat ik over 6 weken ga verhuizen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Altaphista schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:10:
Even voor de mensen die gaan verhuizen
Ja... Ik heb er ook last van gehad. En dat is dan natuurlijk op het moment dat je de telefoon nodig hebt, om allerlei mensen te kunnen bellen vanwege de verhuizing. Ik werd daar toen ook "met Speed" erg "linq" over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Probleem mbt de lege voicemail wavjes aangemeld per e-mail an krijg de volgende reactie terug:
In reactie omtrent uw vraag aan onze klantenservice berichten wij u als volgt:

Indien dit éénmalig het geval is, betekend dit dat de desbetreffende persoon geen voicemail bericht heeft achtergelaten.

Helaas kan de administratieve afdeling u niet helpen met technische problemen.

Mocht dit vaker voorkomen, willen wij u vragen contact op te nemen met onze medewerkers bij de technische helpdesk. Zij zullen dan samen met u een aantal stappen doorlopen en proberen u spoedig en vakkundig van de problemen af te helpen.

De technische helpdesk (toets 1 in keuzemenu) is bereikbaar van
maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 21.00 uur, zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur op 0900-7733354.

Wij vertouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq Customer Care
Blijkbaar werken ze alleen nog maar administratieve vragen af per e-mail....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
JIJ KRIJGT ANTWOORD OP EMAILS???

Ongelooflijk :P

Alleen heb je natuurlijk niks aan dit antwoord, omdat het logisch is dat als je eenmalig een leeg WAVje hebt, dat ze dan net ophingen ofzo. Maargoed, mocht je van de technische desk nog antwoord krijgen dan hoor ik het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per brief meldde Speedlinq me dat ze naar een verbeterd telefonie platform overgaan. Hiervoor zou ik een ander modem/router krijgen. Hier zit ik niet op te wachten. Sinds het begin heb ik een Fritz!Box Fon WLAN 7140 (Annex B) op de lijn zitten werkte tot vanochtend prima. (Firmware 30.04.47) Vanochtend is Speedlinq overgegaan naar het aangekondigde nieuwe platform. Vooralsnog is het me niet gelukt om mijn Fritz!Box juist in te stellen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee. Voor alle duidelijkheid t/m gisteren liep alles prima.

Elke suggestie welkom.

jvdv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 07:57:
Per brief meldde Speedlinq me dat ze naar een verbeterd telefonie platform overgaan. Hiervoor zou ik een ander modem/router krijgen. Hier zit ik niet op te wachten. Sinds het begin heb ik een Fritz!Box Fon WLAN 7140 (Annex B) op de lijn zitten werkte tot vanochtend prima. (Firmware 30.04.47) Vanochtend is Speedlinq overgegaan naar het aangekondigde nieuwe platform. Vooralsnog is het me niet gelukt om mijn Fritz!Box juist in te stellen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee. Voor alle duidelijkheid t/m gisteren liep alles prima.

Elke suggestie welkom.

jvdv
Speedlinq of Telfort? Betekende dat 'verbeterde platform' niet gewoon de overgang naar Telfort?
En wat doet het niet? Internet? Telefonie? Allebei?

[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 22-04-2008 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Laatst online: 12-09-2023
Man o man o man! Ik werd gisteren gebeld door een klant van mij waar ik dus zijn modem moest vervangen omdat hij overgezet zou worden naar een nieuw "platform".

Alleen Internet werkte nog perfect op de Coppertjet 1616, maar gebeld worden kon hij niet meer. Ik heb dus alle instellingen nagekeken, en het enige wat er veranderd is, is de migratie van het telefoonnummer naar een ander VOIP netwerk. De modem gaf namelijk netjes aan dat VOIP "geregistered" was (maar dus op het oude VOIP netwerk).

Ik heb dus de nieuwe instellingen gemaakt voor het nieuwe VOIP "platform", alleen werkt dit voor geen meter. Krijg hem maar niet geregistreerd.

De nieuwe modem wat de klant in "bruikleen" heeft doet helemaal niets met Internet en VOIP. Dus een check in de config, en de VPI VCI waarden waren 0/34 (KPN / Telfort dus!!!!). Speedlinq draait bij de klant namelijk op het BBNED netwerk. Hier snap ik dus de ballen van, want de klant is niet gemigreerd naar het KPN netwerk...

Dus ik heb de volgende vraag:

Wie heeft sip.telefoniedienst.nl draaien op de Copperjet 1616 draaien? Dit moet gewoon werken lijkt mij, net als bij elke andere VOIP aanbieder!?!

Al met al vind ik het een prutprovider, dat speedlinq... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Heb je wel de goede Beterbellen wizard van de Speedlinq site gehaald? Het kan zijn dat dat uitmaakt. Verder staan de vpi/vci instellingen van BBNed in de startpost; misschien kan je die nog nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Laatst online: 12-09-2023
gwystyl schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:37:
[...]

Heb je wel de goede Beterbellen wizard van de Speedlinq site gehaald? Het kan zijn dat dat uitmaakt. Verder staan de vpi/vci instellingen van BBNed in de startpost; misschien kan je die nog nalopen.
Ik heb alles getest. Ook de verschillende configs ingeladen, maar het werkt gewoon niet. Ik ga straks thuis op mijn vigor de VOIP instellingen testen (als dat tenminste lukt via TweakDSL op het BBNED netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiNlUx schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:43:
[...]
Ik heb alles getest. Ook de verschillende configs ingeladen, maar het werkt gewoon niet. Ik ga straks thuis op mijn vigor de VOIP instellingen testen (als dat tenminste lukt via TweakDSL op het BBNED netwerk).
Winiux :

Ik heb dezelfde situatie als jou klant en had gisteren alles vrij snel draaien. (modem alleen omsteken was niet voldoende, alleen beter bellen draaien ook niet.

Dit is was ik gedaan heb,

Download van speedlinqsupport de : Thomson Speedtouch 706 Configureren voor internet

http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=46&Itemid=29

Deze draaien ! Je BBNED instellingen kiezen ( dus Xtra ! )

Daarna download je van : http://www.speedlinq.nl/html/beterbellen/bb_mod01.html de goede configfile en deze doe je ook runnen.

(komt waarschijnlijk 1 foutmelding dat oude gegevens niet gevonden kunnen worden, kiezen voor doorgaan

Hierna liep bij mij alles prima. kan bellen en gebeld worden en internet werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
WiNlUx schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:43:
[...]

Ik zit ook met een CJ-1616 op het BBNED netwerk en zou gisteren omgezet zijn.
Ik dus die stappen van speedlinq.nl/beterbellen gevolgd maar het werkt allemaal voor geen meter.
Ik zit nu dus zonder telefoon en zonder internet. Echt superbedankt weer Speedlinq.
Zal vanavond wel weer de hele avond kwijt zijn met uitproberen enzo.
Ik heb gewoon het idee dat er een fout in de config zit die ik in de modem moet zetten van Speedlinq.
Modem krijgt namelijk wel DSL signaal maar geen Ethernet en Voip. Krijg 'm dus niet aangemeld en dus geen IP.

EDIT
timsollet
Hmm thanks voor de tip. Ga ik dat ff proberen straks.

[ Voor 4% gewijzigd door .Sachiel op 22-04-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kaajee
Ja, het betreft de overgang naar Telfort.
Mijn Internet loopt prima. Ook kan ik met een IP toestel via VoIPBusters bellen.
In de brief gaf men aan dat ik sip.ritstele.com moest vervangen door sip.telefoniedienst.nl.
Het gerucht gaat dat de hele boel er uit ligt.
Iemand hier meer info over.
Kan nog steeds niet mijn nummer geregistreerd krijgen.

jvdv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 07:57:

Elke suggestie welkom.

jvdv
In tegenstelling tot de Telfort Helpdesk wilde de mensen van AVM me wel helpen. Door tel.telefoniedienst.nl te gebruiken lukte het aanmelden wel.

Ik ben blij!

jvdv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt allemaal goed met tel.telefoniedienst.nl, sip.telefoniedienst.nl en tel.telefoniedienst.nl verwijzen alletwee naar dezelfde 2 ip adressen (round-robin DNS), alleen het useragentdomain ( VOIP authenticatie domein) accepteert alleen maar tel.telefoniedienst.nl.
Dus sip.telefoniedienst.nl lekker links laten liggen en tel.telefoniedienst.nl gebruiken :)

Met deze instellingen werken nieuwe firmwares voor de speedtouch modems probleemloos

1) gewoon de laatste firmware downloaden en flashen (http://www.speedtouch.nl/drivers.html) (wel eerst naar factory defaults resetten)
2) de configurator gebruiken (http://www.speedtouch.nl/drivers.html)
3) de gegevens in de configurator invullen (providers met een RFC1483 verbinding -> router met VOIP (is voor mensen met een Speedlinq Xtra (BBNED) abbo)

Je hoeft voor de rest geen aanpassingen te maken zoals eerst met sip.ritstele.com, aangezien het "Beter Bellen" platform de standaard SIP poorten gebruikt :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een droge poep hiero...

Link Information
Uptime: 14 days, 15:00:12

Modulation: G.992.1 annex B
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 928 / 6.144
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 15,71 / 263,92
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 11,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 5,0 / 11,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,0 / 9,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 30 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 171
HEC Errors (Up/Down): 0 / 103

:O :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanmorgen eerst geprobeerd mijn copperjet 1616 te upgraden volgens de site van speedlinq
nieuwe firmware nieuwe config file werkte voor geen meter
nieuwe speedtouch gepakt cd gedraaid en voip bestandje op sl site gedownload en gedraaid alles draaide in 1 keer als een speer
toen snel gaan werken toen ik vanavond thuis kwam werkte alles nog steeds naar behoren :)
zelfs de snelheid is weer als vanouds :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jochem_ schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:18:
JIJ KRIJGT ANTWOORD OP EMAILS???

Ongelooflijk :P

Alleen heb je natuurlijk niks aan dit antwoord, omdat het logisch is dat als je eenmalig een leeg WAVje hebt, dat ze dan net ophingen ofzo. Maargoed, mocht je van de technische desk nog antwoord krijgen dan hoor ik het graag...
Voicemail werkt wel alleen kan ik de persoonlijk boodschap niet inspreken, dus maar uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook even de voicemail getest en ook die komen gewoon binnen met geluid,

(ter iinfo: Ben wel over op beterbellen maar zit nog op speedlinq netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ok, ik heb 't voor elkaar. Ik heb nu EN internet EN voip op m'n CJ 1616 draaien :)

Wat ik heb gedaan is de firmware en het config filetje van de speedlinq/beterbellen pagina in de modem zetten netjes de stapjes volgen (voip instellen enzo). Daarna op de Status pagina naar Wan settings gaan en de bestaande wan service deleten.
Dan een nieuwe wan service aanmaken en wel een Service attached to the Router, RFC1483 bridged (RFC 1483/2684).
Als je dat hebt gedaan moet je heel even wachten en als je dan de status pagina refresht heb je als 't goed is WAN IP en een vinkje bij Voip. En je zit dan op de sip.telefoniedienst.nl .
Klaar :)

Ik heb nu dus een gloednieuwe Speedtouch ST706 in de doos waar ik niets mee ga doen (ja op zolder stallen).
Echt een vreemde actie van Speedlinq om mensen met een perfect geschikte modem zomaar een nieuwe toe te sturen omdat het "noodzakelijk is voor het functioneren van de verbeterde voip service".

[ Voor 26% gewijzigd door .Sachiel op 23-04-2008 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verbaast mij een beetje dat je een Speedtouch krijgt. Met het oog op de overgang naar Telfort, zou ik een ZyXEL logischer gevonden hebben. Misschien hadden ze nog ergens een stapeltje Speedtouch'es over, die ze als Telfort toch niet meer kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Iemand ook problemen met bellen?

Ik ben vorige maand vrijwel probleemloos overgegaan naar "Beter Bellen" (zit voor internet nog gewoon op speedlinq via kpn), maar vandaag heb ik ineens geen telefoon meer.

Ik zie in de log van mijn Speedtouch 716 dat de internet verbinding vannacht ergens opnieuw is gestart en nu krijg ik "not registered" bij de telefoon, in de log staat VOIP: Send REGISTER om de minuut, maar blijkbaar lukt dat dus niet.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

p.s. regio is 020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
he3763 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:40:
Iemand ook problemen met bellen?

Ik ben vorige maand vrijwel probleemloos overgegaan naar "Beter Bellen" (zit voor internet nog gewoon op speedlinq via kpn), maar vandaag heb ik ineens geen telefoon meer.

Ik zie in de log van mijn Speedtouch 716 dat de internet verbinding vannacht ergens opnieuw is gestart en nu krijg ik "not registered" bij de telefoon, in de log staat VOIP: Send REGISTER om de minuut, maar blijkbaar lukt dat dus niet.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

p.s. regio is 020
Zie hier

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/storingtelfort234.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bedankt, ik was sinds Speedlinq afgeleerd om op een storingspagina te kijken omdat daar toch nooit iets werd bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan overstappen, heb gekeken naar orange maar zie daar ook heel veel problemen. heb toen de gok genomen naar speedlinq maar weet niet of ik deze gok ook wel durf te nemen, moeilijk hoor om een goede provider te vinden die ook nog in de portemonnee past!!
Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste