[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste
Acties:
  • 115.969 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:06:
ik kan overstappen, heb gekeken naar orange maar zie daar ook heel veel problemen. heb toen de gok genomen naar speedlinq maar weet niet of ik deze gok ook wel durf te nemen, moeilijk hoor om een goede provider te vinden die ook nog in de portemonnee past!!
huh? Overstappen naar Speedlinq ??? Speedlinq bestaat niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Copperjet 1616-2P vervangen door Speedtouch 706. Daarna DMT tool gedraaid.
Snelheid was 15000kbps

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/263325297.png

En toch nog op de Speedlinq server!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:21:
[...]

huh? Overstappen naar Speedlinq ??? Speedlinq bestaat niet meer.........
van speedlinq/telfort (zit nog bij speedlinq) naar orange??? of heeft iemand een beter idee, denk zelf ook om ergens telefoon tenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:01:
[...]

van speedlinq/telfort (zit nog bij speedlinq) naar orange??? of heeft iemand een beter idee, denk zelf ook om ergens telefoon tenemen
Orange niet doen, ben er 2 dagen gelden net vanaf (alleen internet). Telefonie is volgens mij nergens nog echt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik kijk net bij de oproepinfo van SL-bellen en zie daar dat ik de afgelopen twee jaar kan bekijken. Ik heb echter pas sinds een klein jaar een abonnement. :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34
Ik heb sinds een paar dagen ook last van een klapperende verbinding met mijn Zyxel modem (regio 2405 , Alphen a/d Rijn). Daarvoor nooit problemen en nu ligt het internet er elk uur wel even kort uit. Erg irritant :'(

Het lijkt wel met het mooie weer te maken te hebben :) Volgens mij had ik vorig jaar ook problemen toen het buiten warmer werd. Maar misschien is mijn geheugen wat minder :P

[ Voor 29% gewijzigd door eborn op 26-04-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 19:46

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Heb hier de laatste maand ook last van dat ik regelmatig geen internet en foon heb, met mijn speedtouch 780 WL modem, regio 2402 Alphen a/d Rijn
Word er zo lanzamerhand beetje gek van.............

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand toevallig ook last van een slechte telefoonlijn
ik kan al 2 dagen niet bellen super irritant geruis en gekraak
nieuw platform beterbellen (whats in a name)
speedtouch 706
regio waalwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vanaf dinsdag officieel van Speedlinq af na een hoop gezeik... Snelheden die niet waargemaakt worden, klapperende verbinding, telefoon die niet werkt, en gewoon geen service. Eerst een 20Mbit abo genomen, die 20mbit was hier niet haalbaar, dus werdt mn abo terug geschroefd naar 8mbit. Dit ging een tijdje goed, alleen begon toen de telefoon problemen te geven, en daarna werd t internet onstabiel.

Nu zit ik al meerdere maanden met een verbinding van 3(!!!!!)mbit, en geen telefoon. Wanneer je ze belt zeggen ze dat ze je binnen 3 dagen terug bellen, maar er gebeurt dus helemaal niks. Ze doen er niks aan, en wanneer je eist doorverbonden te worden dan kan t niet. Vanaf dinsdag ga ik over op Alice, en daar loopt t nu al beter als toendertijd met het aanvragen van Speedlinq.. dit heeft 8 weken geduurd, modem dat niet op werdt gestuurd, monteur die langs komt om de verbinding te meten, terwijl de verbinding helemaal nog niet opgeleverd is enz. enz...
Bij alice houden ze zich aan de afspraken, en ik heb alles al binnen, enige wachten is nog op dinsdag dat mn verbinding over gezet gaat worden!

Speedlinq=drama!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hebben jullie het ook zo vaak dat je wel op Tweakers kan maar (bv) niet op Google?

Ik heb daar nu weer last van. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:21:
Hebben jullie het ook zo vaak dat je wel op Tweakers kan maar (bv) niet op Google?

Nee :?

Eigenlijk nooit last van onbereikbare sites.

Hoe ver kom je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 20:23
pven schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:21:

Nop... moet er wel bij zeggen dat bij mij Speedlinq letterlijk alleen verbinding is hier, de rest heb ik in eigen beheer (incl DNS).

Welke DNS gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
robotjoek schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 16:50:
Heb hier de laatste maand ook last van dat ik regelmatig geen internet en foon heb, met mijn speedtouch 780 WL modem, regio 2402 Alphen a/d Rijn
Word er zo lanzamerhand beetje gek van.............
Zit je ook al op het nieuwe BeterBellen platform? Sinds ik daar op zet ben ik 90% van de tijd niet bereikbaar: "Dit nummer is momenteel niet bereikbaar". Zal wel iets met de router instellingen te maken hebben, maar bij Speedlinq werkte dat tenminste nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Zaterdagavond onbereikbaar geweest, bel je je eigen nummer vanaf de mobiel hoor je "Uw account of pincode is onjuist" Whaaaaaaaaaaaaaaa....weg zodra het kan.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn telefoon doet ook moeilijk. Als we zelf bellen dan komt er geen kiestoon en als je wordt gebeld, dan hoort de beller het wel overgaan maar de ontvanger merkt er niets van. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
pven schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:25:
Mijn telefoon doet ook moeilijk. Als we zelf bellen dan komt er geen kiestoon en als je wordt gebeld, dan hoort de beller het wel overgaan maar de ontvanger merkt er niets van. :S
Bij mij is het juist andersom :) De ontvanger neemt op maar bij de beller blijft hij overgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alphonss
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
Ja, sinds vanmiddag hier ook problemen met de telefoon (Helmond).
Ik kan niet naar buiten bellen, krijg alleen stilte.
Mensen kunnen mij bellen, duurt alleen 5 a 6 keer toon voordat de telefoon zelf echt overgaat.
Eerste keer dat de telefoon echt raar doet.

Het verzenden van email duurt soms ook lang, met een timeout van de SMTP server.

Zijn dit de "overname" perikelen?, want hier ben ik niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook problemen (boxtel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:22
Net even Telfort gebeld, er is nu weer storing en ze zijn er hard aan bezig. (Telefonie)

/checkt kpn.com -> nieuwe lijn aanvragen...

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alphonss
Hier lijkt ie het weer te doen 12:36 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik heb af en toe, dat de internetverbinding er gewoon uitvliegt terwijl ik telefoneer, (ik bedoel de lan naar mijn pc, internetverbinding zelf zal wel niet lijkt me). De netwerkkaart in de pc/na5/xbox komt dan zonder ip te zitten/zit zonder verbinding. Dit terwijl het telefoneren dan gewoon werkt. Dit is sinds ik op die nieuwe telefoniedienst zit, dus heb er al een maand last van. en ook veel meer last van rare telefoonproblemen sinds die tijd overigens. Niet bereikbaar zijn, geen kiestoon, wel de ander horen, maar de ander mij niet, of andersom... Irritant... Maar dat eruitklappen zint me het minst, meer mensen last van? (speedtouch 716)

[ Voor 6% gewijzigd door Mar2zz op 28-04-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Laatst online: 13-09 19:46

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Heb net weer met de helpdesk van Telfort gebeld (als ouwe speedlinq abbo) vanwege het steeds geen DSL signaal hebben met mijn speedtouch 780 WL, en daar wisten ze me te vertellen dat het komt door mijn modem en dat ik beter over kan stappen op een telfort abbo, maar ik moet dan wel ff €70 betalen voor een wifi modem, ik zei dat ik dat een beetje rare zaak vond, maar had geen keus.
Het is of elke dag ff bellen en lijn laten resetten (vanwege dynamisch ip ipv vast ip) of overstappen en betalen !!!!!!!!!!!!!!

Lekkere keus, ga er maar is nachtje over slapen

Heeft iemand anders hier ook last van ?? (20 MB abbo met telefonie van speedlinq)

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
Probeer eens met deze tool: http://www.2cent.de/dmt/v7/dmt.zip of kunt zien waarom je dsl signaal steeds wegvalt.

Of bedoel je juist dat je na al die tijd nog geen dsl signaal hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

robotjoek schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:46:
Heb net weer met de helpdesk van Telfort gebeld (als ouwe speedlinq abbo) vanwege het steeds geen DSL signaal hebben met mijn speedtouch 780 WL, en daar wisten ze me te vertellen dat het komt door mijn modem en dat ik beter over kan stappen op een telfort abbo, maar ik moet dan wel ff €70 betalen voor een wifi modem, ik zei dat ik dat een beetje rare zaak vond, maar had geen keus.
Het is of elke dag ff bellen en lijn laten resetten (vanwege dynamisch ip ipv vast ip) of overstappen en betalen !!!!!!!!!!!!!!

Heeft iemand anders hier ook last van ?? (20 MB abbo met telefonie van speedlinq)
Het is een beetje een vaag iets. Het kan jouw modem zijn of het modem van Telfort. Ik ken die helpdesk wel zo'n beetje en die neemt het "uitsluiten dat het niet bij de klant ligt" nogal ver.

Ik zou eens zo'n modem van Telfort proberen te regelen. Ik heb mede daarom zelf zo'n modem erbij besteld (dat kon gewoon gratis omdat ik een jaar abonnee was). Ik heb geen zin in dat gezeur.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
robotjoek schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:46:

Precies zoals mijn voorganger ook reeds schreef: vraag een basis modem aan, die krijg je gratis. Probeer het daarmee; haal je nog steeds bedroevende waardes kun je ze daarmee om de oren slaan. Werkt het daar wel goed mee kun je 2 dingen doen;
proberen of je met andere firmware voor je 780 andere/betere resultaten haalt of anders gewoon de Zyxel modem gebruiken en je 780 inrichten als accesspoint only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds twee weken kan ik geen signaal meer ontvangen. Ik heb een SP 716WL v5 modem i.c.m.
Speedlinq 20 mb + bellen comfort abbo.

Volgens de klantenservice ligt dit bij KPN, maar ik twijfel of dit wel aan KPN ligt. Ik denk
namelijk dat Speedlinq achter de schermen overgeschakeld is naar Tiscali Netwerk.

Wat kan ik nu het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wachten tot je storing verholpen is. Als je geen signaal meer hebt, ligt dat aan de signaal aanbieder. Dat is in jouw geval het KPN netwerk. Als het goed is hebben ze een ticket / service request aangemaakt. Ze hadden alleen niet moeten zeggen 'dit ligt aan KPN', maar gewoon 'onze excuses voor de storing, er is geen signaal. We gaan dit verhelpen. Binnen XX dagen krijgt u een update'.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Is er op dit moment weer een storing met het Telfort internetbellen? Mijn Asterisk server probeert steeds in te loggen, maar krijgt een time-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Laatst online: 09:22
Hm! Net even met Telfort gebeld en gevraagd of ik (nadat ik overgezet zou zijn van SL naar Telfort) per direct van hun telefoniedienst af kon en alleen internet afnemen. En dat kon volgens de mevrouw!
Ik nog netjes vragen of ik niet gewoon contractduur uit moest zitten: Nop.
Is dit nou te mooi om waar te zijn of eh...?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sinds ik mijn telefoniegegevens heb gewijzigd, bellen alle vaste lijnen zonder nummer naar me. Is dat ergens een verborgen instelling? :? Ik kan er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

heb je hier ook gekeken
http://tools.speedlinq.nl/servicepunt/

bij je telefoon instellingen ?
werkt alleen vanaf een speedlinq ip voor de telefooninstellingen

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
1 advies... ga nooit met deze wanboel in zee. Ooit begonnen met iets van 8mbit van ze... ging aanvankelijk redelijk, paar keer zonder verbinding gezeten en bar slechte manuals met veel ontbrekende gegevens waardoor je de exorbitant dure helpdesk moet bellen. Na 6 maanden verhuisd, en speedlinq meegenomen. Toen kwam ik er achter dat ik dus weer een contract van 1 jaar aan was gegaan..... En toen begonnen de problemen, dagen zonder verbinding. Bar slechte latency etc... Na een paar maanden ging het weer beter, en kwam het vertrouwen weer terug. Dus op naar een 20Mbit (bellen was gratis, dus dat maar er bij genomen)
Aangezien wij niet zo heel veel bellen, leek het een idee om ook te gaan bellen via Speedlinq. Onze Copperplate 1616 modem was niet toereikend werd gezegd, dus moest er een nieuw (speedtouch) modem komen.
Speedtouch ingesteld en niks werkte... ook niet meer op de copperplate... ik kreeg geen contact met de DNS servers. Weer Speedlinq gebeld, en zij konden niks vinden. Ik moest een paar dagen wachten ivm snelheidswijziging.... na 1 week weer gebeld, niks te vinden. Dag later weer gebeld en toen bleek dat ik niet aangemeld was op hun DNS server (iets dat ik in mijn eerste gesprek gemeld had).
Uiteindelijk werkte alles goed, tot de Speedtouch ineens niet meer werkte, hij verbond wel, maar kon niet meer inloggen. En wat bleek... de Copperplate werkte toch gewoon.

Dit was afgelopen september. Internet doet het vanaf die tijd prima. Bellen gaat ook redelijk, alleen gebeld worden kunnen we niet. Paar keer contact gehad, ook over modem. Maar krijg standaard oplossingen (reset modem blablablabla), maar daadwerkelijke oplossingen willen ze niet geven (modem omruil etc.).
Nu is Speedlinq overgegaan in Telford. Dus kwam er een update... Nu kunnen we dus sinds maart ook niet meer bellen.
Brief gestuurd, niet ontvangen, aangetekende brief verstuurd met ingebreke stelling, na 2 weken nog niks vernomen.
Nu mag ik dus weer met mobiel gaan bellen a 70ct/min. Het lijkt erop of ze er alles aan doen om je maar te laten bellen met deze rampenprovider.

Erg jammer, omdat ze op zich een redelijke dienst kunnen leveren voor een redelijke prijs. Maar voor telefonie (sip ellende) moet je niet bij ze zijn.

Ik hoop dat we snel van hun af kunnen komen... want om nou tot september zonder telefoon te zitten is een drama.

Nieuw modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
WiNlUx schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:43:
[...]

Ik heb alles getest. Ook de verschillende configs ingeladen, maar het werkt gewoon niet. Ik ga straks thuis op mijn vigor de VOIP instellingen testen (als dat tenminste lukt via TweakDSL op het BBNED netwerk).
Ik heb dus hetzelfde probleem. Nadeel is alleen dan ook nog dat ik op een Mac zit, en die config apps dus niet werken.

Wat ik gedaan heb is:
De nieuwe firmware op mijn copperjet 1616, en de config gedownload... mijn gegevens ingevult, maar kon niet inloggen op een of andere manier.
Toen al de instellingen van telefonie overgenomen, mijn oude config erin gezet (en internet werkte weer). Daarna de telefonie-instellingen van de nieuwe config overgenomen. Hij registreert bij de VOIP dienst en lijkt te werken. Alleen kan ik nog steeds niet gebeld worden (net als voorheen) en lijkt het erop dat ik kan bellen, alleen hoort niemand mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Laatst online: 13-09 20:27
Wanneer ben je eigenlijk "officieel" over op telfort?
Ik heb in maart een brief gekregen voor beterbellen dat ik dat moest aanpassen, echter hierna nooit weer iets vernomen. Sta namenlijk op het punt om te verhuizen.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig wat er mis is in mijn ST 780wl als ik een zuigende upload heb? Dit wil zeggen, ftp upload in 10sec naar 5,6KB/s. Msn transfers duren eeeeuwig. Modem traint wel in op 1mbit up en 6mbit down. Heb met 2 pc's getest, vista en xp, 2 ftp progs, 2 msn's...same problem. Downen geen probleem...Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
thalantis schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:41:
heb je hier ook gekeken
http://tools.speedlinq.nl/servicepunt/

bij je telefoon instellingen ?
werkt alleen vanaf een speedlinq ip voor de telefooninstellingen
Dank!

Ik heb er net gekeken, maar zie niets staan wat er mee te maken kan hebben. Het enige opvallend is dat er 'Geheim nummer' staat met een radio-button erachter, maar wat dat doet kan ik niet ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
Ik heb een speedtouch 706 modem, en een kpn comfort abbo, 20Mbit met bellen bij Speedlinq.
Alles werkte perfect.
Laatst (maart 2008) moesten we dus overgaan naar de Telfort instellingen .... sindsdien heb ik geen telefoon meer.

Ik heb de online web-upgrade gedraaid, internet ok, telefoon niet ok.
Ik heb de geleverde CD gedraaid: internet niet ok, telefoon ook niet ok.
Ik heb toen firmware upgrade spul hiervandaan gedownload:
Internet gelukkig(!) weer ok, echter telefoon niet ok.

Toen dit forum gelezen en wat configuratie handmatig zitten proberen. Ik heb nu een "groene vink" staan als ik in het modem kijk bij "Geregistreerd".
Ook bij Speedlinq servicepunt zie ik dat ik een sessie heb met de telefooncentrale.

ECHTER: nog steeds geen werkende telefoon (wel kiestoon maar niet bellen/gebeld worden).

Herkenbaar? Suggesties? Ik hou me warm aanbevolen ;)

Ik heb nu deze config in het modem staan
Serviceconfiguratie
Registrar: tel.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: tel.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 3600

SIP URI: <0252********>
Gebruikersnaam: <0252********>
Wachtwoord: <zoals in brief van speedlinq>

[ Voor 173% gewijzigd door fweijers op 11-05-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f@stmem
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:42
Hebben jullie op dit moment ook problemen met het steeds wegvallen van je speedlinq internet verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:59

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

f@stmem schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:24:
Hebben jullie op dit moment ook problemen met het steeds wegvallen van je speedlinq internet verbinding?
Geen problemen met internet verbinding in 0226 omgeving. Echter kan ook niet bellen / gebeld worden met de kl.te telfort instellingen. Van alles al geprobeerd de laatste maanden.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@fweijers

ik heb dezelfde router als jij
ik heb een cd gekregen van speedlinq internet werkt ok

hier :
http://www.speedlinq.nl/html/beterbellen/bb_mod01.html
programma downloaden
handleiding volgen en het werkt tenminste bij mij :)
alleen als ik download en streaming kijk dan gaat mijn speedtouch ermee stoppen :(
dan helpt alleen een reset en moet je het bellen weer opnieuw instellen met het bovengenoemde programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
@snertpan
Bedankt voor de tip.
Het draaien van dat tool werkte niet, en vervolgens was ik de configuratie voor het bellen kwijt. Dit heb ik handmatig ingevuld en vervolgens werkte alles!
Joepie, for now ;) (het heeft al eerder een dagje gewerkt nl.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Eind februari is er bij mij voor het laatst iets voor mijn internet afgeschreven (onder vermelding van 'Green' nog-wat), daarna niet meer. Hebben meer mensen hier 'last' van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

vanochtend alles down in sneek, telefoon en internet, lampjes op de modem branden wel normaal

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
zelfde in Amersfoort... Ieder uur 10 minuten verbinding en daarna weer down...

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
thalantis schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 08:12:
vanochtend alles down in sneek, telefoon en internet, lampjes op de modem branden wel normaal
In regio Alphen aan den Rijn (2405) ook alles dood. Modem maakt wel verbinding met de centrale, maar krijgt geen IP. Daarom blijft het lampje Internet op mijn Zyxel modem rood branden. Het heeft 2x gewerkt vanmorgen, maar nu blijft het al een half uur dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb net met ze gebeld, maar kom er niet doorheen (de wachttijd lijkt lang te zijn). :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

heb op het werk probleem met lijnen van de KPN, met de One helpdesk gebeld, en er is ergens een probleem met een DSLAM, landelijke storing, wellicht heeft speedlinq hier ook last van

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Net de helpdesk van SL gebeld en nu krijg je te horen dat er een landelijke storing is.. wat het precies is is natuurlijk een raadsel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alphonss
Iemand belde me, inderdaad ook een probleem met speedlinq verbinding.
(Lieshout - Brabant), maar hier wel gewoon verbinding (Helmond - Brabant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Laatst online: 09-09 15:22
Zelfde problemen hier in 0346-gebied.
telefoon werkt overigens gewoon. Ik herken dat ook niet de problemen van anderen SL 20mbit.

Dit is voor het eerst sinds ruim een jaar dat het internet niet werkt. Helpdesk nog nooit nodig gehad.
Telefoon is niet altijd stabiel (echo op de lijn of soms wat haperende gespreken, maar niet echt problematisch).

Weet iemand al iets over het telfort login voor Speedlinq gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

thalantis schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 08:12:
Had ik ook. Kon tot iets voor 8 uur 's ochtends internetten, waarna alles wegviel. Woon in Assen.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:20
In Zaanstad ook geen internet (Speedlinq via KPN).

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Hoofddorp ook niet goed ben nu draadloos op de buren.
;) speedlinq modem problemen en die grijze zyxel modem ook hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
speedlinq 026 down (1x kaal koper op KPN netwerk, 1x icm gewoon kpn telefoon-abo)
speedlinq 0412 up (volgens mij combo met gewoon kpn abo, not sure)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels hier ( 0515 gebied ) weer internet en telefoon. ( speedlinq )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alphonss
Ja, ook hier weer verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoudalexander
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 19:36
Hier in Loosdrecht heb ik al sinds gisteravond haperend internet en sinds vanochtend ligt het er helemaal uit.

Als ik via de wifi van de buren connect met planet adsl heb ik wel internet, dus lijkt me sl prob?

certified prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 09:58
Hier ook alles down regio Leiden (071) geen internet soms voor paar minuten en daarna weer weg.

Speedtouch modem geeft het volgende ook al aan:

Internet

Verbindingsinformatie

Koppelingsstatus: Verbinding verbroken

Laatste foutmelding: Link failure

wel telefoon btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:13
In Zoetermeer (regio 079) vanmorgen ook grote problemen. Dacht al dat het aan de firmware upgrade van mijn modem lag.

Ben maar naar kantoor gegaan, want zonder internet krijg ik natuurlijk niks gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:03
Zelfde probleem in Groningen. Heb af en toe wel verbinding, maar vliegt er regelmatig uit. Router probeert eindeloos de DHCP-server te contacten en geeft dan een link failure.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Gelukkig zijn we niet alleen. Oorspronkelijk werd er zelfs gedacht dat het alleen storing bij xs4all was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Vraagje: volgens Speedlinq kost de helpdesk €0,70/minuut. Nu heb ik laatst een keer gebeld (moeten bellen, geen andere optie) en zie ik nu op de specificatie dit:

TEL 09007733354 19:55 min. 15,89
dat is dus ex btw €0,80/minuut! Incl btw komt het neer op €0,95/minuut.

De 'extra kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon' zijn toch geen 25ct/minuut??? Ik haal ze uit mijn bundel namelijk.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Als je denkt dat je belkosten naar 0900 nummers binnen je mobiele bundel vallen moet je de voorwaarden van je GSM abbo nog maar eens goed nalezen. Meestal is dat dus niet zo, en betaal je het tarief buiten de bundel om (en dat kan best wel 25 cpm zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

zoiets dacht ik al, eikels...

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bij mij werkt alles weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
hier nog niet :'( gelukkig genoeg unsecured wireless in de omgeving waar sommige nog wel interne
t hebben

edit:
en het lijkt weer te functioneren ! (tijd:18:42) _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Bloodhoundje op 13-05-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djberry
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
Hier 046 ook al sinds vanmorgen geen internet en telefoon. Zit nu op umts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hij is aardig aan het stuiteren, net lag ik er weer een half uur uit. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier 043 (Maastricht ) via BBNED ;) gelukkig geen problemen !

Daarom wel minder dat het dus Telfort gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:47
Hier nog steeds geen internet, het ligt er sinds gisterenavond uit (0113); modem geeft ook Link failure aan. Wel dsl maar geen atm op de lijn (ik post nu vanaf mn iPhone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwek
  • Laatst online: 20-07-2023
Hier nog steeds geen stabiele verbinding (050) SL via KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwek
  • Laatst online: 20-07-2023
Hij lijkt het even weer te doen. Ik heb verschillende sites gechecked en de storing is nog niet als "fixed" gemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Nee, klopt, hier in 030 (KPN) ook nog steeds niets... alleen het DSL lampje. Iemand al geprobeerd om IP, DNS en gateway er met het handje in te zetten?

[ Voor 33% gewijzigd door Willem2 op 14-05-2008 12:16 ]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
Is er hier misschien een "insider" die weet wanneer bbned klanten van speedlinq overgaan
naar telfort ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

regio groningen (050) kpn netwerk ligt hier nog steeds down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Laatst online: 12-09 14:04

dread

Sluwe vlaming

Amsterdam 020 ligt er sinds gisterenmiddag uit.

Landsmeer (werk) xs4all geen problemen gehad.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Willem2 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:15:
Nee, klopt, hier in 030 (KPN) ook nog steeds niets... alleen het DSL lampje. Iemand al geprobeerd om IP, DNS en gateway er met het handje in te zetten?
dit werkte gisteren in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Judaz schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:16:
[...]

dit werkte gisteren in ieder geval niet.
OK, thanks! Weet ik iig dat dat verspilde moeite is... rustig afwachten dus.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoudalexander
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 19:36
Wel frapant dat het internet er bij mij via het KPN netwerk (SL) al sinds gisterochtend uit ligt, maar de buren die ook beide via kpn zitten wel gewoon internet hebben..

Het is in ieder geval frustrerend :)

certified prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn werk hebben we ook al een tijdje weer internet (KPN) maar hier thuis nog steeds niets (Speedlinq via KPN netwerk).

Gelukkig heeft mijn buurman kabel en was hij bereid een router te laten plaatsen door mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Hier nog geen internet :) Speedlinq modempje blijft DHCP vragen maar krijgt geen antwoord...Stomme KPN met hun storingen.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:49:
Op mijn werk hebben we ook al een tijdje weer internet (KPN) maar hier thuis nog steeds niets (Speedlinq via KPN netwerk).

Gelukkig heeft mijn buurman kabel en was hij bereid een router te laten plaatsen door mij :)
Zet'm even open dan, want hier in Abcoude ook na zo'n 40 uur nog steeds geen internet... bah. Frustrerend idd. Gelukkig werkt m'n vodafone HSDPA wel weer (was gister ook een storing: toevallig?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in alkmaar ook nog geen speedlinq *gaap*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Ook weer down hier het stuiterd de hele tijd, (speedlinq met de KPN verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in 0162 gebied ook al sinds dinsdagmorgen nog steeds niks. Geen internet en bellen. Speedlinq via KPN netwerk

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 11:56
Hier in Den Helder deed ie het vanmidag half5 even, daarna tot nu toe niks wel DSL en ATM geen ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al twee dagen downtime, en één keer 10 minuten ontzettend traag internet. Afgelopen twee dagen alleen geen dhcp meer, nu alleen nog dsl want atm geeft nu ook een foutmelding. Regio Rotterdam, KPN comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Eind deze middag had ik internet, maar sinds een paar uur ligt internet en telefonie er weer uit.

* pven twijfelt of dit aan KPN ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 23:18
Ze kunnen het nieuwsbericht wel weer updaten: nieuws: KPN: storing op backbone is verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Den Bosch

Eerst dinsdag vanaf de beruchte 1.37 eruit tot rond 13.30 uur die middag (volgens modem log)
Verder dinsdag gewoon verbinding gehad tot circa 0.30 woensdag.
Ik kon in het modem zien dat er woensdag overdag nog een tijd verbinding is geweest tot begin van de avond.
Maar nu is de hele avond al de verbinding helemaal dood.

Oww ja... nog steeds blij met m'n belbudget van KPN... en buren met open verbinding.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of loopt speedlinq weer achter? gelukkig nog onbeveiligde modems in de buurt :)

KPN: storing netwerk voorbij
14 mei 2008, 19:13 uur | FD.nl/Betten
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - De storing die zich sinds dinsdagochtend voordeed in het centrale transportnetwerk van KPN is verholpen. Dat schrijft het bedrijf woensdagavond in een persbericht.

Op de knooppunten van het netwerk die niet goed functioneerden, is nieuwe software geinstalleerd. 'Het telecommunicatieverkeer is daarmee weer op gang gebracht', aldus KPN.

Vooral zakelijke klanten van KPN, maar ook van andere operators die van het netwerk gebruik maken, hebben last gehad van de 'ongebruikelijk hardnekkige' storing.

In het netwerk worden, op basis van de nu opgedane ervaringen, door KPN extra maatregelen getroffen om het herhalingsrisico verder te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:46
Mensen, ik had de volgende vraag. Ik heb al een tijdje speedlinq met VoIP, nu heb ik dit al tijden via Asterisk aan de gang. Nu heb ik dit asterisk servertje echter in Amsterdam in een datacenter gezet om ook nog wat andere dingen te kunnen doen, echter doet de VoIP het nu niet meer...

Zou het zo kunnen zijn dat je alleen vanaf je eigen Telfort / Speedlinq IP of netwerk kan connecten met de voip service? Als dit zo is moet ik denk ik maar een budgetphone accountje nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
En nog steeds down. Het begint nu toch echt vervelend te worden ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 15:47

nzyme

terror

hier ook sinds gisteravond rond 19:00u geen speedlinq meer, verbinding met 'de andere kant' is er niet ....

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Same here.. Vanaf 18:30 gisteravond... Overdag heeft ie 't verder prima gedaan....
Ben benieuwd welke problemen ze veroorzaakt hebben met de nieuwe software... :(

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Inderdaad :(

Had dinsdagavond alweer internet in 026-arnhem, af en toe klapperend of traag, maar toch. Echter gisteren (woensdag) vroeg in de avond is hij er weer uitgevlogen en nooit meer terug gekomen. 026-oosterbeek (andere wijkcentrale) was sinds dinsdagochtend dood, woensdag eind van de middag/begin van de avond pas weer terug, geen idee of die nu up is of ook weer down net als 026-arnhem. edit: 026-oosterbeek is op dit moment up, weet niet of hij er nog uit is geweest sinds gisteravond, 026-arnhem nog steeds down.

0412 doet het iig, zit ik nu op te typen

[ Voor 13% gewijzigd door Jochem_ op 15-05-2008 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
rotterdam helemaal niks. speedtouch zegt dat ie geen dsl kan vinden, lampje knippert. bah.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boattail
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-09 21:53
Zoetermeer ook helemaal niks meer sinds gister zo rond 1730. Geen telefoon, geen internet ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

helpdesk hoef je ook niet te bellen die hebben nog steeds een bandje met er is een landelijke storing
(0515) sneek nog steeds down

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlijmen 073 Geheel niets al 3 dagen :(
Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste