Hier in alkmaar ook nog niet (52 uur)
Volgens mij doet 010 het nu weer, ik kan iig weer een ping doen naar m'n router..
Nu Speedlinq over is naar telfort, kan ik dan niet kostenloos mijn abbo opzeggen? ivm de gewijzigde voorwaarde? ik word helemaal gek van die **** speedlinq+kpn.. geef mij maar een willekeurig BBNed verbindinkje...
Nu Speedlinq over is naar telfort, kan ik dan niet kostenloos mijn abbo opzeggen? ivm de gewijzigde voorwaarde? ik word helemaal gek van die **** speedlinq+kpn.. geef mij maar een willekeurig BBNed verbindinkje...
Speedlinq is volgens mij idd weer de laatste. Ik heb nu al ruim 2 dagen geen internet en het gekke is, al die tijd geeft mijn modem wel dsl signaal en ATM pakketjes worden ook gewoon verzonden. Ik ben geen grote techneut, maar het enige dat ik nu mis lijkt een toegewezen ip van speedlinq.
Op dit soort tijden merk ik eigenlijk pas hoeveel ik 't internet gebruik
Op dit soort tijden merk ik eigenlijk pas hoeveel ik 't internet gebruik

certified prutser
Ik heb net de Speedlinq Helpdesk gebeld en ze konden inzien bij me dat er al 3 dagen geen internetverkeer over de lijn is geweest.
Tevens zeggen ze dat ze er melding van maken maar of dit echt gebeurt is mij niet duidelijk.
Voor mensen die een klachtenbrief willen schrijven over deze situatie van dan dit naar het volgende adres:
Green ISP
t.a.v.: Speedlinq "Klachtenbox"
Postbus 8071
3503 RB Utrecht
Veel kan Speedlinq in deze situatie niet doen gezien de DSL wel werkt namelijk alleen de ATM niet. Het is dus gewoon eventjes afwachten en hopen dat het vandaag eindelijk opgelost wordt door KPN.
Tevens zeggen ze dat ze er melding van maken maar of dit echt gebeurt is mij niet duidelijk.
Voor mensen die een klachtenbrief willen schrijven over deze situatie van dan dit naar het volgende adres:
Green ISP
t.a.v.: Speedlinq "Klachtenbox"
Postbus 8071
3503 RB Utrecht
Veel kan Speedlinq in deze situatie niet doen gezien de DSL wel werkt namelijk alleen de ATM niet. Het is dus gewoon eventjes afwachten en hopen dat het vandaag eindelijk opgelost wordt door KPN.
Waar wil je dan over klagen, aangezien al duidelijk is dat Speedlinq er blijkbaar niets aan kan doen?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Vreemd, zelf heb ik ook Speedlinq via KPN (0226) en heb geen enkel problemen gehad de afgelopen dagen. Mijn buurvrouw heeft Telfort via KPN en heeft wel veel problemen zoals de meeste.
Is daar een verklaring voor
Jamesbond007uk
Speedlinq geeft het door aan KPN en KPN gaat er uiteindelijk wat mee doen dan..pven schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:41:
Waar wil je dan over klagen, aangezien al duidelijk is dat Speedlinq er blijkbaar niets aan kan doen?
Als niemand iets van zich laat horen dan weet niemand er ook van en is er ook geen reden voor KPN om het te voorkomen.. Dan wordt het een doofpotaffaire en dat willen we niet..
Zit wat in. 
Misschien handig dat iemand hier een soort voorbeeldbrief maakt?
* pven is leuk
Misschien handig dat iemand hier een soort voorbeeldbrief maakt?
* pven is leuk

Ik begin het steeds zatter te worden >.<
Ik had trouwens nog wat vraagjes.
Nu speedlinq overgenomen is door Telfort, zal ik mijn mailserver moeten aanpassen, op het moment heb ik username.speedlinq.nl om de mail te verzenden vanuit me eigen mailserver, Moet dit aangepast worden naar een nieuwe telfort structuur?
Ik had trouwens nog wat vraagjes.
Nu speedlinq overgenomen is door Telfort, zal ik mijn mailserver moeten aanpassen, op het moment heb ik username.speedlinq.nl om de mail te verzenden vanuit me eigen mailserver, Moet dit aangepast worden naar een nieuwe telfort structuur?
PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.
Verwijderd
Echt niet normaal meer. Zit nu ook al 3 dagen zonder internet en telefoon. Regio 0516. Als je belt krijg je inderdaad een antwoord waar je niets mee kan. Ja alleen maar afwachten.
Hier (0546) ook sinds gisteravond +/- 18.30 geen verbinding meer.
Dit lijkt behoorlijk veel op de storing van ongeveer een jaar geleden, ook geen verbinding met de DHCP-server.
Dit lijkt me dat dit een probleem is van Speelinq/Telfort en niet van KPN? Tenminste, ik zou denken dat de DHCP-server van de ISP is en niet van KPN.
gelukkig kan ik via m'n mobiele telefoon nog wel de email binnen halen, want inbellen schijnt op de een of andere manier ook al niet te werken
Dit lijkt behoorlijk veel op de storing van ongeveer een jaar geleden, ook geen verbinding met de DHCP-server.
Dit lijkt me dat dit een probleem is van Speelinq/Telfort en niet van KPN? Tenminste, ik zou denken dat de DHCP-server van de ISP is en niet van KPN.
gelukkig kan ik via m'n mobiele telefoon nog wel de email binnen halen, want inbellen schijnt op de een of andere manier ook al niet te werken

Hier hetzelfde in 020. Al drie dagen geen verbinding. Zelfde non-informatie bij de helpdesk, net gebeld en wachttijd was 15 minuten dus maar weer opgehangen.
Zou netjes zijn als ze een nieuwbericht op de site zetten met updates over de verwachte oplossingsduur.
Zou netjes zijn als ze een nieuwbericht op de site zetten met updates over de verwachte oplossingsduur.
Ik quote nog even mijzelf (excuses ervoor!) De laatste dagen heb ik zeker meer dan 20GB gedownload van usenet en geen enkel problemen ondervonden. Nog steeds wel mijn vraag:gertitombo schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:46:
Vreemd, zelf heb ik ook Speedlinq via KPN (0226) en heb geen enkel problemen gehad de afgelopen dagen. Mijn buurvrouw heeft Telfort via KPN en heeft wel veel problemen zoals de meeste.
Jamesbond007uk
Andere centrale,Andere IP range,Andere drager,andere routesgertitombo schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:49:
[...]
Ik quote nog even mijzelf (excuses ervoor!) De laatste dagen heb ik zeker meer dan 20GB gedownload van usenet en geen enkel problemen ondervonden. Nog steeds wel mijn vraag:
Het kan zoveel zijn,Niet iedereen heeft last van de storing,Alleen een overgroot deel wel.
gertitombo schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:49:
[...]
Ik quote nog even mijzelf (excuses ervoor!) De laatste dagen heb ik zeker meer dan 20GB gedownload van usenet en geen enkel problemen ondervonden. Nog steeds wel mijn vraag:
Als het probleem bij KPN niet zit in de centrale zelf, maar elders in hun netwerk. Dan kan het prima zijn dat de aansluiting van je buur naar een andere ISP onderbroken is en die van jou niet.TeGek schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:56:
[...]
Andere centrale,Andere IP range,Andere drager,andere routes
Het kan zoveel zijn,Niet iedereen heeft last van de storing,Alleen een overgroot deel wel.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Hier in Amsterdam, vanaf dinsdag nacht geen stabiele verbinding. Woensdag in de avond nog wel even, maar voor korte duur.
Inmiddels heb ik wel weer een dsl connection maar krijg geen IP adres toegewezen (Contacting DHCP server..)
Dit is echt een drama voor internet verslaafden :-P maar gelukkig nog UMTS via Hi.
Inmiddels heb ik wel weer een dsl connection maar krijg geen IP adres toegewezen (Contacting DHCP server..)
Dit is echt een drama voor internet verslaafden :-P maar gelukkig nog UMTS via Hi.
Verwijderd
DSL lampje op mijn router brandt gewoon. Maar daar blijft het helaas bij. Het zou inderdaad netjes zijn als ze iets op website zouden vermelden. Pure drama
Dat gebruik ik nu ook. Via bluetooth maak ik verbinding met m'n telefoon en dan via gprs/umts het internet op.tamayo schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:17:
maar gelukkig nog UMTS via Hi.
Het dataverkeer wat ik hierbij geneer, valt dat gewoon binnen de bundel van Hi eindeloos online? Of moet ik dit straks extra afrekenen?
Yep, nog steeds storing Lieshout - Brabant, in Helmond - Brabant geen probleem.
Verwijderd
Net de helpdesk gebeld. Helaas weinig wijzer geworden. Ze vertelde me dat ik de router moest resetten en daarna weer opnieuw configureren. Ik zat zoals hij vertelde "in het grijze gebeid" Tja
En dat hielp geen k*t zeker?Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:54:
Ze vertelde me dat ik de router moest resetten en daarna weer opnieuw configureren.
Verwijderd
Geen idee. Zit op mijn werk dus kan het straks pas proberen. Zal wel niet werken denk ik.
Zelfde probleem hier in Hoogerheide - Noord-Brabant. Dinsdagnacht viel de verbinding weg, woensdagochtend en middag werkte het nog en daarna is het weer weg gevallen en niet meer terug gekomen. DSL lampje brand bij mij ook niet en volgens de helpdesk is er nog steeds een landelijke storing....
Ben toch blij dat mijn buren een onbeveiligd draadloosnetwerkje hebben, kan dan tenminste een beetje surfen...
Ben toch blij dat mijn buren een onbeveiligd draadloosnetwerkje hebben, kan dan tenminste een beetje surfen...
Volgens de FUP van Hi mag je de telefoon niet als modem gebruiken voor je computer en dergelijken. Eigenlijk mag je alleen de op de telefoon zelf er gebruik van maken.bartbh schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:51:
[...]
Dat gebruik ik nu ook. Via bluetooth maak ik verbinding met m'n telefoon en dan via gprs/umts het internet op.
Het dataverkeer wat ik hierbij geneer, valt dat gewoon binnen de bundel van Hi eindeloos online? Of moet ik dit straks extra afrekenen?
In praktijk gebeurt er volgens mij vrij weinig, je moet en kan niet eens als een gek de laatste torrents downloaden, maar gewoon browsen mail etc. lijkt me geen probleem.
in Amsterdam nog steeds: No ATM activity detected on your DSL line. --> Contacting DHCP server...
Volgens mij wordt speedlinq / telfort door KPN als een derde rangs ISP gezien. No priority.
Ondanks alle berichten die KPN verspreid , dat alles opgelost is , heb ik in regio 0345 nog steeds geen internet via Speedlinq . Helpdesk geeft alleen maar een bandje dat er een landelijke storing is en dat alle medewerkers in gesprek zijn. Het zijn gouden dagen voor Speedlinq á 70 cent per minuut !
Dat gevoel krijg ik ooktamayo schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:53:
[...]
Volgens mij wordt speedlinq / telfort door KPN als een derde rangs ISP gezien. No priority.
Ik heb hier sinds woensdag avond na 18:00 geen internet meer..Dacht eerst dat het aan de bliksem inslag lag die hier geweest is (miss wijkcentrale verneukt daardoor ofzo). Begint nu echt te irriteren, had al tig dingen moeten opzoeken voor zowel skool als voor wat andere deadlines. Gelukkig zitten er in mijn straat alleen maar wireless netwerkjes en 50% is niet beveiligd.
Maargoed, heb met mijn eigen modem alles opnieuw ingesteld, gereset enz niets helpt en met het standaard speedtouch maar dat helpt ook niet. VPI en VCI zijn correct maar hij krijgt geen ip adres toegewezen van speedlinq terwijl de adsl lampjes branden en hij ook zegt bij adsl signaal: Showtime
Maargoed, heb met mijn eigen modem alles opnieuw ingesteld, gereset enz niets helpt en met het standaard speedtouch maar dat helpt ook niet. VPI en VCI zijn correct maar hij krijgt geen ip adres toegewezen van speedlinq terwijl de adsl lampjes branden en hij ook zegt bij adsl signaal: Showtime
één is geen, twee is één
Dat is nog steeds de grote storing die kpn heeft... Kan speedlinq niks aan doen.. kpn moet het probleem oplossen..Wackoz schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:27:
Ik heb hier sinds woensdag avond na 18:00 geen internet meer..Dacht eerst dat het aan de bliksem inslag lag die hier geweest is (miss wijkcentrale verneukt daardoor ofzo). Begint nu echt te irriteren, had al tig dingen moeten opzoeken voor zowel skool als voor wat andere deadlines. Gelukkig zitten er in mijn straat alleen maar wireless netwerkjes en 50% is niet beveiligd.
Nu weet ik iig dat ik niet die peperdure service lijn hoef te bellen. Maar begrijp ik nu goed dat als ik toendertijd ik dit abbo koos, ik voor bbned/babyxl had gekozen ik nu gewoon internet had? of zitten ze allemaal op 1 lijn?
Dit is namelijk funest voor mijn download server
Was trouwens leuk geweest als speedlinq even wat van zich had laten horen via mail ofzo..
Was trouwens leuk geweest als speedlinq even wat van zich had laten horen via mail ofzo..
[ Voor 24% gewijzigd door Wackoz op 15-05-2008 17:39 ]
één is geen, twee is één
Omdat de mensen die offline zijn die email niet ontvangen gezien hun verbinding het niet doet..Wackoz schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:38:
Gewoon mijn 2 centen:The CarNagE Man schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:33:
[...]
Dat is nog steeds de grote storing die kpn heeft... Kan speedlinq niks aan doen.. kpn moet het probleem oplossen..
Lijkt me sterk dat deze storing van KPN, aangezien er ongeveer een jaar geleden een zelfde soort storing was (ook geen DHCPconnectie). Daarnaast is het bij het merendeel van de mensen hier de storing pas opgetreden (rond gisteravond 18.00/18.30) terwijl op dat moment de KPN storing alweer was opgelost.
Dus Speedlinq moet aan de bak en niet KPN.
Verwijderd
Wordt nu echt debiel van dat Speedlinq.
Geen telefoon, geen internet, helemaal niets en een helpdesk die al 10minuten niet te bereiken is.
Weer 7 euro naar dat grafbedrijf....
SPIJT DAT IK BEN GESWITCHED!!! wat een kloteprovider zeg.
AL tijden is die internet verbinding niet stabiel. Nieuw modem gekregen na 4 weken bellen (had dat modem met de helpdesk-kosten al betaald ;-) )
Maar inderdaad nog steeds geen ATM gedetecteerd op de lijn. DSL is ok.... nu de rest nog...
Kunnen we ze niet massaal aanklagen voor het verzaken in het serviceverlenen??
Geen telefoon, geen internet, helemaal niets en een helpdesk die al 10minuten niet te bereiken is.
Weer 7 euro naar dat grafbedrijf....
SPIJT DAT IK BEN GESWITCHED!!! wat een kloteprovider zeg.
AL tijden is die internet verbinding niet stabiel. Nieuw modem gekregen na 4 weken bellen (had dat modem met de helpdesk-kosten al betaald ;-) )
Maar inderdaad nog steeds geen ATM gedetecteerd op de lijn. DSL is ok.... nu de rest nog...
Kunnen we ze niet massaal aanklagen voor het verzaken in het serviceverlenen??
Wackoz, heb je mijn mail gekregen? Zo niet, zet DM ff aan....Wackoz schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:38:
Nu weet ik iig dat ik niet die peperdure service lijn hoef te bellen. Maar begrijp ik nu goed dat als ik toendertijd ik dit abbo koos, ik voor bbned/babyxl had gekozen ik nu gewoon internet had? of zitten ze allemaal op 1 lijn?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Weet niet of het bij de rest helpt maar heb de conf wizzard (InstalWiz_Speedlinq_R61_nl_v10.exe}
nog een keer over m,n speedtouch 780 wl gedraaid in warepel hij doet het weer. een reset aleen hielp niet.
nog een keer over m,n speedtouch 780 wl gedraaid in warepel hij doet het weer. een reset aleen hielp niet.
*Wackoz' zoektocht voor een nieuwe firmware voor zijn brakke sitecom modem is gestartdirk38 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:52:
Weet niet of het bij de rest helpt maar heb de conf wizzard (InstalWiz_Speedlinq_R61_nl_v10.exe}
nog een keer over m,n speedtouch 780 wl gedraaid in warepel hij doet het weer. een reset aleen hielp niet.![]()
één is geen, twee is één
hmmm interessant. Heeft iemand dit met een ST706 geprobeerd? Waar heb je v10 van die conf wizard vandaan? Ik heb alleen v9 nog op de originile CD staan, op de 2e CD die ik onlangs kreeg kan ik de conf wizard niet vinden...dirk38 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:52:
nog een keer over m,n speedtouch 780 wl gedraaid in warepel hij doet het weer. een reset aleen hielp niet.![]()
Ben benieuwd of dit misschien de oplossing is voor de drama!
Meh, net geprobeerd met de nieuwste firmware, hielp niets, jammer..
één is geen, twee is één
Hier in de straat ook iemand op speedlinq, internet ligt er daar al 3dagen uit, wel dsl geen ipadres toegekend. Hebben hun dus ook geen verbinding met de DHCP server? Of is het een probleem wat alleen hun hebben en dus niet slaat op de andere mensen die geen internetconnectie krijgen via speedlinq.bartbh schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:01:
[...]
Gewoon mijn 2 centen:
Lijkt me sterk dat deze storing van KPN, aangezien er ongeveer een jaar geleden een zelfde soort storing was (ook geen DHCPconnectie). Daarnaast is het bij het merendeel van de mensen hier de storing pas opgetreden (rond gisteravond 18.00/18.30) terwijl op dat moment de KPN storing alweer was opgelost.
Dus Speedlinq moet aan de bak en niet KPN.
28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV
Hier 046 nog steeds geen internet en telefoon sinds dinsdagochtend zal straks proberen met de v10 instalwiz.
http://www.speedlinqsuppo..._Speedlinq_R61_nl_v10.exe
hier in breda geprobeerd,Werkte niet.djberry schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:51:
Hier 046 nog steeds geen internet en telefoon sinds dinsdagochtend zal straks proberen met de v10 instalwiz.
Er is volgens mij ook nog niets bekend over wanneer het ongeveer weer opgelost moet zijn ofwel?
één is geen, twee is één
Verwijderd
Wel leuk als je belt. Wegens drukte kun je hun bandje inspreken. Maar ja alleen naar vaste nummers wordt er terug gebeld. Lekker makkelijk als je geen verbinding hebt en dus ook geen vaste telefoon. Wat een eikels. Maar ja zijn we intussen wel gewend van SL.
Helaas heeft de conf wizard niets uitgehaald. Ik slaap er nog maar een nachtje over.
Was vandaag de hele avond niet op internet geweest. Net wilde ik er even op, gelijk de storing meegekregen. Maar na een kwartier deed hij het weer.
Lokatie: Rotterdam
Lokatie: Rotterdam
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Weer een nieuwe dag zonder internet. 
Die truukjes met de wizard gaan volgens mij niet werken.

Die truukjes met de wizard gaan volgens mij niet werken.
Indeed... Contradictio in terminis trouwens om dat op een internetforum te zetten...
0412-oss still up (nooit weggeweest)
026-oosterbeek still up
026-arnhem still down
Vanmiddag maar eens even een buur-netwerkje uit de lucht halen.
0412 -lithoijen (dorpje bij oss) al twee dagen geen internet via speedlinq kpn netwerk.
Modem resetten / opnieuw instellen mag ook niet baten.
Modem resetten / opnieuw instellen mag ook niet baten.
Verwijderd
Wat een BULLSHIT, ik heb een contract met Speedlinq niet met KPN... Resume: Speedlinq is verantwoordelijk voor mijn verbinding, en moet zorgen voor een backup. Ik ga mijn machtiging terugdraaien en een andere ISP zoeken..The CarNagE Man schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:33:
[...]
Dat is nog steeds de grote storing die kpn heeft... Kan speedlinq niks aan doen.. kpn moet het probleem oplossen..
Eext (regio Assen; 0592): vierde dag zonder verbinding (Speedlinq via KPN)
Overigens heb ik nu wel DSL&ATM, maar krijg geen ip-adres. Is dat niet wat vreemd?
Overigens heb ik nu wel DSL&ATM, maar krijg geen ip-adres. Is dat niet wat vreemd?
[ Voor 6% gewijzigd door -RenE- op 16-05-2008 08:07 ]
Verwijderd
vlijmen bij denbosch 4 dagen dowm . wel dsl geen dhcp, Atm is even weg geweest. maar nu weer continu aanwezig.
Zowel speedtouchw716 als mijn zyxel modem zelfde probleem.
Zowel speedtouchw716 als mijn zyxel modem zelfde probleem.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 08:38 ]
Heb ik ook heel even gehad voordat ATM weer wegviel.-RenE- schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:06:
Eext (regio Assen; 0592): vierde dag zonder verbinding (Speedlinq via KPN)
Geen idee hoe dat kan, ik vond het ook vreemd.
Het lijkt wel of ze de nog werkende apparatuur gebruikd hebben om de zakelijke klanten vooruit te helpen, ten koste van de klanten van de goedkopere kpn providers.
Ik had geen probleem tot het moment dat ze woensdag melden de storing onder controle te hebben.
Sindsdien heb ik geen internet meer. Zijn er meer mensen die dit storingsverloop herkennen, of is het gewoon toeval?
En adhv welke voorwaarde in je contract denk je dat te mogen doen?Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 07:51:
[...]
Wat een BULLSHIT, ik heb een contract met Speedlinq niet met KPN... Resume: Speedlinq is verantwoordelijk voor mijn verbinding, en moet zorgen voor een backup. Ik ga mijn machtiging terugdraaien en een andere ISP zoeken..
Verwijderd
Komt me erg bekend voor inderdaad... heb tijdens de KPN storing klapperende lijn gehad, maar nu heb ik nog steeds geen ATM activity...Zijn er meer mensen die dit storingsverloop herkennen, of is het gewoon toeval?
Misschien dat ze van de 'gelegenheid' gebruik maken om wat migraties naar Telfort te bespoedigen?
Ik zou ook al zeggen: veel succes!pven schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:19:
[...]
En adhv welke voorwaarde in je contract denk je dat te mogen doen?
Hier (0515) ook al 4 dagen geen internet. Begin me nu echt af te vragen of dit aan KPN of Speedlinq ligt. Problemen zijn inderdaad hetzelfde als vorig jaar (geen ATM) maar mijn verbinding viel gelijktijdig met de KPN storing eruit...
Yep, hier in 079 ook. Tot woensdagavond nergens last van en zo rond 1800 tot nu helemaal niks meer. Ook de boel resetten en andere firmware helpt nietlithoijen schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:15:
[...]
Heb ik ook heel even gehad voordat ATM weer wegviel.
Geen idee hoe dat kan, ik vond het ook vreemd.
Het lijkt wel of ze de nog werkende apparatuur gebruikd hebben om de zakelijke klanten vooruit te helpen, ten koste van de klanten van de goedkopere kpn providers.
Ik had geen probleem tot het moment dat ze woensdag melden de storing onder controle te hebben.
Sindsdien heb ik geen internet meer. Zijn er meer mensen die dit storingsverloop herkennen, of is het gewoon toeval?
Ik had gisteren avond tijdelijk geen internet, maar verder werkt mijn internet van speedlinq perfect
Boven Groningen (0595) is het ook nog steeds niet op orde. Wel DSL en PPP lampjes maar ook "waiting for DHCPserver"
Lang leven UMTS!
Lang leven UMTS!
Als de storing op is gelost, zal ik hier eens achteraan gaan. Momenteel heb ik er geen zin in, omdat je de helpdesk toch niet kunt bereiken.pven schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:37:
Eind februari is er bij mij voor het laatst iets voor mijn internet afgeschreven (onder vermelding van 'Green' nog-wat), daarna niet meer. Hebben meer mensen hier 'last' van?
Verwijderd
mmmm... gelukkig (helaas) ben ik dus niet de enige die sinds woensdagavond geen internet meer heeft. Ergerde me eerst al aan de berichtgeving dat alleen zakelijke klanten last hadden van deze storing. Maar toen werkte het bij mij allemaal nog wel af en toe. Sinds woensdag dus helemaal niks meer in Losser (postcode 7581). Er is ook nergens iets te vinden over wat er aan de hand is, en hoe lang het nog kan gaan duren.
Hier ook in Nijmegen wel DSL & ATM, geen Ethernet 
begint erg vervelend to worden ondertussen...
begint erg vervelend to worden ondertussen...
Hier nog steeds problemen met Speedlinq om verbinding te krijgen.
Al net de helpdesk gebeld maar ze kunnen nog steeds niks oplossen gezien het probleem nog steeds bij KPN zit. Dit zegt de Helpdeskmedewerker namelijk.
Het is dus voor ons nog steeds wachten totdat het weer helemaal werkt...
Lang leve UMTS...
Al net de helpdesk gebeld maar ze kunnen nog steeds niks oplossen gezien het probleem nog steeds bij KPN zit. Dit zegt de Helpdeskmedewerker namelijk.
Het is dus voor ons nog steeds wachten totdat het weer helemaal werkt...
Lang leve UMTS...
Verwijderd
Zijn er ook mensen die problemen hebben met de Speedlinq internetverbinding in Amsterdam?
Mijn verbinding ligt er als sinds dinsdagavond uit. Speedlinq telefonisch niet te bereiken, je kunt alleen je VASTE nummer achterlaten (heb ik niet..). Ook bellen met de helpdesk van Telfort (zodat je iig voor 30 cent p.m. aan het bellen bent) en dan laten doorschakelen lukt niet. Alleen als je diep in de telefonische keuzemenu's van Telfort of Speedlinq bent doorgedrongen wordt er melding gemaakt van een storing.
De informatievoorziening is m.i. erg beroerd, maar vooral onduidelijk wanneer de storing verholpen is.
Mijn verbinding ligt er als sinds dinsdagavond uit. Speedlinq telefonisch niet te bereiken, je kunt alleen je VASTE nummer achterlaten (heb ik niet..). Ook bellen met de helpdesk van Telfort (zodat je iig voor 30 cent p.m. aan het bellen bent) en dan laten doorschakelen lukt niet. Alleen als je diep in de telefonische keuzemenu's van Telfort of Speedlinq bent doorgedrongen wordt er melding gemaakt van een storing.
De informatievoorziening is m.i. erg beroerd, maar vooral onduidelijk wanneer de storing verholpen is.
Verwijderd
Zojuist de Speedlinq helpdesk te pakken gekregen. Daar werd mij uitgelegd dat er nog steeds problemen zijn op het KPN netwerk. Een heel technisch verhaal over problemen met de ATM en het niet verkrijgen van een IP-adres, etc.
Waar je woonachtig bent maakt voor de storing niet uit. Het is niet regio-, plaats- of zelfs straatgebonden. Het is dus niet zo dat wanneer de overbuurman hetzelfde abonnement heeft en wel verbinding heeft, dit automatisch betekent dat je zelf ook verbinding zou moeten hebben. Je maakt dan weliswaar gebruik van dezelfde wijkcentrale, maar hoe de ATM afgehandeld wordt, is vervolgens een stuk willekeuriger, zo werd mij verteld.
Er wordt nog altijd hard aan gewerkt, maar het is nog steeds onduidelijk hoe lang dit gaat duren. De medewerker die ik sprak gaf aan in de 3 jaar dat hij daar op de helpdesk zat, nog niet eerder een storing van die omvang te hebben meegemaakt.
KPN heeft ook te vroeg "brandmeester" gegeven
nieuws: KPN juichte te vroeg, Xs4all betuigt spijt
Waar je woonachtig bent maakt voor de storing niet uit. Het is niet regio-, plaats- of zelfs straatgebonden. Het is dus niet zo dat wanneer de overbuurman hetzelfde abonnement heeft en wel verbinding heeft, dit automatisch betekent dat je zelf ook verbinding zou moeten hebben. Je maakt dan weliswaar gebruik van dezelfde wijkcentrale, maar hoe de ATM afgehandeld wordt, is vervolgens een stuk willekeuriger, zo werd mij verteld.
Er wordt nog altijd hard aan gewerkt, maar het is nog steeds onduidelijk hoe lang dit gaat duren. De medewerker die ik sprak gaf aan in de 3 jaar dat hij daar op de helpdesk zat, nog niet eerder een storing van die omvang te hebben meegemaakt.
KPN heeft ook te vroeg "brandmeester" gegeven
nieuws: KPN juichte te vroeg, Xs4all betuigt spijt
hier gendt (0481) tussen arnhem en nijmegen de 5de dag zonder internet vanaf maandag middag
zeer vervelend dan maar op school mail checken.
Dsl lampje brandt (Linksys wag200b ISDN) maar geen ATM
zeer vervelend dan maar op school mail checken.
Dsl lampje brandt (Linksys wag200b ISDN) maar geen ATM
Lochem ligt er ook nog steeds uit vanaf dinsdagochtend 1:37, was net aan het gamen:-)
Heb ook "waiting for DHCP" en "Connecting...."
Heb al een paar keer het dure servicenummer geprobeerd, maar die wachttijden van 15 minuten ga ik niet uitzitten...Aso-duur.
Heb ook "waiting for DHCP" en "Connecting...."
Heb al een paar keer het dure servicenummer geprobeerd, maar die wachttijden van 15 minuten ga ik niet uitzitten...Aso-duur.
Verwijderd
Ja hiero, Amsterdam, Speedlinq en voor de 4e dag achtereenvolgens offline. Ik begin het nu zo onderhand best wel een beetje vervelend te vinden....Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:36:
Zijn er ook mensen die problemen hebben met de Speedlinq internetverbinding in Amsterdam?
Heeft iemand al uitgezocht of deze eeuwig durende storing een geldige reden is om je contract op te zeggen? Of moet je ze eerst in gebreke stellen en ze een paar weken te tijd geven om het in orde te maken?
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Verwijderd
Je zult ze eerst in gebreke moeten stellen, waarbij zij zich zullen beroepen op overmacht...
Nee, ja (en evt. een schadevergoeding eisen), maar dit soort dingen wordt wel uitgesloten in de algemene voorwaarden, niet dat die altijd bindend zijn, maar toch.......RichieB schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:50:
Heeft iemand al uitgezocht of deze eeuwig durende storing een geldige reden is om je contract op te zeggen? Of moet je ze eerst in gebreke stellen en ze een paar weken te tijd geven om het in orde te maken?
Verwijderd
Het is met dit soort dingen altijd vrij moeilijk om te bewijzen dat het probleem echt door SL (en eigenlijk elke provider wel) wordt veroorzaakt. En dat zij niet voldoende heeft gedaan om de storing te beperken en te verhelpen.
Er gebeurt achter de schermen natuurlijk een hoop waarvan 'de thuisgebruiker' het bestaan niet weet...
Oftewel: als je op wil zeggen, zul je dat moeten doen na het verstrijken van de minimum-termijn...
Anders denk ik dat je jezelf harder aanpakt dan SL...
Er gebeurt achter de schermen natuurlijk een hoop waarvan 'de thuisgebruiker' het bestaan niet weet...
Oftewel: als je op wil zeggen, zul je dat moeten doen na het verstrijken van de minimum-termijn...
Anders denk ik dat je jezelf harder aanpakt dan SL...
same here. overdag zit ik op het werk, s'avonds geen internet en het weekend komt eraan.Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:46:
[...]
Ja hiero, Amsterdam, Speedlinq en voor de 4e dag achtereenvolgens offline. Ik begin het nu zo onderhand best wel een beetje vervelend te vinden....
edit: net even (10:30h) proberen te bellen en hun nummer doet het niet. Bezettoon:
0900-7733354 (€ 0,70 p/m)
Wat een amateuristisch bedrijf.
en bij telfort staat niet eens een telefoonnummer?!? wat zijn dit voor bedrijven???
[ Voor 24% gewijzigd door dread op 16-05-2008 10:33 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Verwijderd
In Lelystad (0320) sinds de nacht van maandag op dinsdag (rond 02.00 AM) heb ik geen internet en telefoon... Dit is nu dag VIER (!!) en Speedlinq en hun non-service komen me echt de strot uit! Ook ik ben sterk geneigd mijn machtiging in te trekken...
Verwijderd
Inderdaad. Ik ga de machtiging intrekken. Ik vind dit echt niet normaal meer dat ik al sinds dinsdagochtend zonder telefoon en internet zit. En speedlinq zelf verteld helemaal niks, ja afwachten. Inderdaad dat doe ik al 4 dagen!
Verwijderd
Hier in amsterdam voor de vijfde dag geen internet.
Wat een K service! 15 min wachten a 70 eurocent/min of niet terug gebeld worden omdat je geen vaste lijn hebt!
Door het belachelijke dure tel.nr. loont het niet eens de moeite om ze te bellen voor een schadevergoeding/terugstoring. Lekker makkelijk...
Wat een K service! 15 min wachten a 70 eurocent/min of niet terug gebeld worden omdat je geen vaste lijn hebt!
Door het belachelijke dure tel.nr. loont het niet eens de moeite om ze te bellen voor een schadevergoeding/terugstoring. Lekker makkelijk...
Verwijderd
Net weer geprobeerd te bellen. Wachttijd meer dan 15min. Waarom zo'n lange wachttijd als ze toch iedere keer zeggen "tja het ligt aan de kpn, we moeten afwachten"?
Verwijderd
Ik vraag me ook serieus af wat het bellen voor nut heeft. Het moge nu duidelijk zijn dat er heel veel mensen met problemen zijn. Ik was ook sterk geneigd om in de telefoon te klimmen, maar als je dan vervolgens te horen krijgt dat je gewoon moet wachten. Dat is het telefoontje niet waard dan.Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:01:
Net weer geprobeerd te bellen. Wachttijd meer dan 15min. Waarom zo'n lange wachttijd als ze toch iedere keer zeggen "tja het ligt aan de kpn, we moeten afwachten"?
Met dank aan Firestix voor de informatie die hij van de helpdesk kreeg en met ons deelde 
Mijn ouders hebben ook speedlinq (wonen op Urk) en ook sinds een dag of 3 geen internet en telefoon meer. Knap lastig voor mensen die mobiel weinig bereikbaar zijn en nog bijna alles met de vaste telefoon doen. Mobiel hebben ze namelijk prepaid, dus dit is very unfortunate. Ik zou gisteravond al bij ze langs eens te kijken of ik kon helpen. Toen ik dat aan mijn carpooler vertelde zij ze dat zij ook speedlinq hadden en dat het ook stuk was. Hm...
Bij m'n ouders geprobeerd te bellen, wachttijd langer dan een kwartier! * 70 ct p/min, dan vlieg je zo over de tien euro heen... en langer dan een kwartier kan ook een uur betekenen he
Vanochtend weer geprobeerd te bellen, wederom zo'n wachttijd. Daarna eens gekeken of hier een draadje over liep en ja hoor, tuurlijk
Slecht dat ze niets op de website hierover neerzetten. Nu ben je als niet-tweaker aangewezen op die geldkloppers achter die helpdesk. Als bijvoorbeeld 1000 mensen nu een kwartier aan de lijn hangen is dat kassa natuurlijk! 10k omzet waar je nix voor hoeft te doen
Mijn ouders hebben ook speedlinq (wonen op Urk) en ook sinds een dag of 3 geen internet en telefoon meer. Knap lastig voor mensen die mobiel weinig bereikbaar zijn en nog bijna alles met de vaste telefoon doen. Mobiel hebben ze namelijk prepaid, dus dit is very unfortunate. Ik zou gisteravond al bij ze langs eens te kijken of ik kon helpen. Toen ik dat aan mijn carpooler vertelde zij ze dat zij ook speedlinq hadden en dat het ook stuk was. Hm...
Bij m'n ouders geprobeerd te bellen, wachttijd langer dan een kwartier! * 70 ct p/min, dan vlieg je zo over de tien euro heen... en langer dan een kwartier kan ook een uur betekenen he
Vanochtend weer geprobeerd te bellen, wederom zo'n wachttijd. Daarna eens gekeken of hier een draadje over liep en ja hoor, tuurlijk
Slecht dat ze niets op de website hierover neerzetten. Nu ben je als niet-tweaker aangewezen op die geldkloppers achter die helpdesk. Als bijvoorbeeld 1000 mensen nu een kwartier aan de lijn hangen is dat kassa natuurlijk! 10k omzet waar je nix voor hoeft te doen
taste and see that the Lord is good
Verwijderd
Tja maar bellen lost niks op, alleen je bent geld kwijt. Het is gewoon een kwestie van geduld. Maar al zolang zonder internet en telefoon. Internet is op zich niet zo'n heel groot probleem alleen geen telefoon vind ik een kwalijke zaak
Hier in Lieshout (0499) gebied ook al 3 dagen geen internet/telefoon.
Dit is echt verschrikkelijk, ik denk dat KPN toch de prioriteit bij XS4ALL heeft liggen, of andere grote partijen, en daarna pas de speedlinquers/telforters.
Dit is echt verschrikkelijk, ik denk dat KPN toch de prioriteit bij XS4ALL heeft liggen, of andere grote partijen, en daarna pas de speedlinquers/telforters.
[ Voor 53% gewijzigd door alphonss op 16-05-2008 11:50 ]
Verwijderd
Het is ook vaak zo, dat de mensen met het goedkoopste abo het hardste schreeuwen (kan het weten, hoor tot die groep)Dit is echt verschrikkelijk, ik denk dat KPN toch de prioriteit bij XS4ALL heeft liggen, of andere grote partijen, en daarna pas de speedlinquers/telforters.
Vaak hebben de duurdere abo's ook andere voorwaarden op dat gebied. En ook al worden die misschien ruimschoots overschreden, zal men toch proberen deze als eerste weer up&running te hebben.
Ik ben inmiddels mijn extra kosten aan het verzamelen.
Het lijstje valt mee:
• (VEEL) meer mobiel bellen;
• usenet-server waar ik niet bij kan;
• mobiel internet (oa telebankieren).
Er komt vast nog meer bij ...
Het lijstje valt mee:
• (VEEL) meer mobiel bellen;
• usenet-server waar ik niet bij kan;
• mobiel internet (oa telebankieren).
Er komt vast nog meer bij ...
Verwijderd
Ik gooi de handdoek in de ring en wacht het wel af. Bellen of zo heeft geen enkele zin. Wachttijd was net nog steeds 15min. Nou ja dan maar op naar de 5 dagen zonder internet.
Ben alleen bang dat we straks het hele weekend geen internet en telefoon hebben.
Verwijderd
Ook hier, omgeving Hoogeveen, geen internet sinds maandag nacht. Alles al geprobeerd, alles opnieuw geinstalleerd en ik dacht zelfs dat het modem stuk is, maar na dit topic te hebben gelezen lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Echt te belachelijk voor woorden gewoon. ATM & DSL werkt, maar geen Ethernet. Bij status staat "DHCP server wordt gecontacteerd..."
Echt te belachelijk voor woorden gewoon. ATM & DSL werkt, maar geen Ethernet. Bij status staat "DHCP server wordt gecontacteerd..."
Verwijderd
In Lelystad (0320) ook nog altijd geen internet en telefoon... ONACCEPTABELE situatie en ik word er nog 'ns extra gefrustreerd van, omdat je met je rug tegen de muur staat en alleen maar te horen krijgt dat je moet afwachten...

Verwijderd
vorige week is mijn router ook uitgevallen speedtouch 706
de enige manier om het ding weer aan de gang te krijgen was een keiharde reset (klein knopje achterkant)
toen kreeg ik weer een ip adres telefoneren moest ik opnieuw instellen
de enige manier om het ding weer aan de gang te krijgen was een keiharde reset (klein knopje achterkant)
toen kreeg ik weer een ip adres telefoneren moest ik opnieuw instellen
Verwijderd
Ook hier in nieuw-vennep (0252) nog steeds drama geen i-net en telefoon
best lastig.........
best lastig.........

Net weer de helpdesk gebeld.. Het probleem is er nog steeds en er is nog steeds geen oplossing gekomen vanaf KPN..
Het is dus helaas nog wachten totdat KPN uiteindelijk de problemen oplost.
Helaas dus nog wachten... Hopelijk werkt het volgende week weer zeggen we maar...
Het is dus helaas nog wachten totdat KPN uiteindelijk de problemen oplost.
Helaas dus nog wachten... Hopelijk werkt het volgende week weer zeggen we maar...
Bij mij precies hetzelfde. Waardeloos.[b][message=30078273,noline]
En mensen met telfort kunnen die wel gewoon alles?
Anders kan je jezelf toch wel over laten zetten misschien?
Anders kan je jezelf toch wel over laten zetten misschien?
Dat bericht is gisteren weer gecorrigeerd, zie de frontpage van Tweakers.Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:32:
euh opgelost?
http://www.kpn.com/corpor...ersber.htm?contentid=4149
merk er nog weinig van.......
Verwijderd
Zonder al te veel in conspiracy denken te vervallen lijkt het er af en toe wel op dat het een cashcow is... Het kost ze vrijwel niets om zo'n storinkje te veroorzaken, kunnen het afschuiven op de KPN/BB/... en levert aantal bellers x aantal minuten x .80 euro op...
Opzeggen kan je er vrijwel niet om deze reden, dus klanten kunnen niet weggaan...
Klinkt als onfeilbaar business plan....
Opzeggen kan je er vrijwel niet om deze reden, dus klanten kunnen niet weggaan...
Klinkt als onfeilbaar business plan....
Verwijderd
ja dat klopt maar ze hadden het bericht ook verwijderd en nu staat ie er weer????pven schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:37:
[...]
Dat bericht is gisteren weer gecorrigeerd, zie de frontpage van Tweakers.
Overigens heb ik sterk het idee dat mijn onderstaande mening steeds meer werkelijkheid begint te worden: