[Speedlinq] Ervaringen - Deel 4

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 14.151 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:07
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.brand/GoT/SpeedlinqLogo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
Vorige delen:Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.brand/GoT/bullet.gif Wie is Speedlinq
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.brand/GoT/bullet.gif Diensten - ADSL
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.brand/GoT/bullet.gif Diensten - Bellen
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.brand/GoT/bullet.gif Instellingen - ADSL
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.brand/GoT/bullet.gif Instellingen - Bellen
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.brand/GoT/bullet.gif Actievoucher
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.brand/GoT/bullet.gif Aandachtspunten
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.brand/GoT/bullet.gif Conclusie
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.brand/GoT/bullet.gif Contact

Wie is Speedlinq
Speedlinq is een in 2002 opgerichte Internet Service Provider (ISP), die zich uitsluitend richt op de verkoop van ADSL-breedband aansluitingen en daarbij passende producten en diensten. Speedlinq wil het gebruik van snel internet vooral makkelijk en leuk maken, en heeft daarop zijn producten en diensten afgestemd.

Een goed product, ook in de winkel verkrijgbaar, snel en eenvoudig te installeren en activeren en een unieke breedband startpagina. Dat is Speedlinq.
Speedlinq BV is een niet-beursgenoteerde onderneming. Het hoofdkantoor is in Den Haag gevestigd.

Diensten - ADSL
Speedlinq bied ADSL abbonementen aan via de volgende netwerken:
  • Tiscali netwerk
  • BBned netwerk
  • KPN netwerk
Voor een overzicht van de abbonementen en de kosten hiervan, ga naar de Speedlinq website

Diensten - Bellen
Speedlinq bied ook VoIP. Voor een bedrag van € 4,95 kun je onbeperkt bellen naar:
  • Speedlinq abbonees (Geen starttarief, geen kosten p/minuut)
  • Vaste telefoon nummers in Nederland (Starttarief van € 0,05, geen kosten p/minuut)
Let op! Als je een nummer belt en het is in gesprek betaal je ook € 0,05 start tarief

Voor de overige tarieven en meer info over bellen, ga naar de Speedlinq Bellen site

Instellingen - ADSL
Weet iemand alle instellingen? Zo ja, effe posten graag :)

Instellingen ADSL Tiscali Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/34

Instellingen ADSL BBned Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/35

Instellingen ADSL KPN Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/34

Instellingen - Bellen

Instellingen VoIP Tiscali Netwerk:
SIP Service Domain tel.telefoniedienst.nl
Registrar: sip.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 6000

SIP URI: 310
Username: 310

Instellingen VoIP BBned Netwerk:
Registrar: sip.ritstele.com
Registrar Port: 38383
Proxy: sip.ritstele.com
Proxy Port: 38383
Expire Time: 3600

Instellingen VoIP KPN Netwerk:
Registrar: sip.ritstele.com
Registrar Port: 38383
Proxy: sip.ritstele.com
Proxy Port: 38383
Expire Time: 3600

Actievoucher
Om gebruik te maken van de anbiedingen moet je een Actie Voucher invullen.
  • Vul hier de ActieVoucher in
  • Vraag hier een bevestiging aan
  • Stuur hem op naar:
    Speedlinq
    Postbus 60163
    1320 AE Almere

Aandachtspunten
  • Gratis modem, geen aansluitkosten en actiekorting op abonnement dient door de abonnee eerst te worden betaald en wordt pas terugbetaald als aan alle voorwaarden is voldaan!
  • De helpdesk kost € 0,70 per minuut en het kan even duren eer je iemand aan de telefoon krijgt!
  • De deskundigheid van de helpdesk laat soms te wensen over!
  • Communicatie is alleen mogelijk middels de formulieren op de website en de te dure helpdesk!
  • Sommige modems werken niet goed samen met sommige abonnementen!
  • Speedlinq geeft weinig informatie over instellingen van de ADSL abbonementen en het Speedlinq Bellen.

Conclusie
  • Als je de goedkoopste internetverbinding zoekt en weinig service behoeft, zit je bij Speedlinq goed
  • Voor de service kun je dus in dit topic terecht ;)

Contact
Klantenservice: (kies 2 in het menu) 0900-7733354 (€ 0,70 p/m)
Technische Helpdesk:(kies 1 in het menu) 0900-7733354 (€ 0,70 p/m)

De helpdesk is bereikbaar van:
maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 21:00 uur
zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur

Adresgegevens
Speedlinq BV
Saturnusstraat 60
2516AH 's-Gravenhage
Telefoon: 0703816981

[ Voor 10% gewijzigd door Flappie op 08-12-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
De eerste :+

Hulde aan Flappie.

Adres van Speedlinq:

Saturnusstraat 60
2516AH 's-Gravenhage

Telefoon: 0703816981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 00:18

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Zet er dan ook even de volgende dingen bij:

Actievoucher hier invullen, uitprinten en opsturen ovv "actievoucher" aan

Speedlinq
Postbus 60163
1320 AE Almere

Of faxen naar 070-3830185

Vergeet niet direct hier even een ontvangstbevestiging aan te vragen. (en dan maar wachten :( )

En in het vorige topic had Anoniem: 193130 in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 3" het idee opgevat om langs te gaan op het volgende adres in Almere:
Speedlinq Internetdiensten Helpdesk
Televisieweg 2
1322AC Almere
Maarrrrr, sindsdien hebben we niets meer van Hans58 mogen vernemen, dus wellicht is het niet zo heel verstandig om daar heen te gaan (zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb :P). Oftewel Hans58, vertel eens of je inderdaad bent langsgegaan en wat de uitkomst was

[ Voor 38% gewijzigd door hufkes op 07-12-2006 11:58 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Heb het toegevoegd. Het adres van de helpdesk heb ikmaar niet toegevoegd. Daar kom je dus niet levend weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156697

_/-\o_ flappie klasse _/-\o_

dit is een overzicht van hun site

http://www.speedlinq.nl/php/sitemap.php
dit vind ikzelf wat overzichtelijker

p.s
voor in gesprek betaal je bij SL ook 0.05 eurocent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197697

Door: johnny mcclane
Geplaatst op woensdag 06 december 2006 23:39
--------------------------------------------------------------------------------
Hm...dat vinden pa en ma niet zo leuk denk ik...
Kan ik niet de zaak door laten schakelen via mijn gsm, dan zijn we toch nog bereikbaar?

Ps. Vandaag weer eens gebeld met SL. Aanvraag gedaan op 18 oktober Bij KPN zou het vertraging zijn opgelopen, ik was niet de enige. Nagoed...we wachten weer af.
---------------------------------------------------------------------------------

Heb je die aanvraag 18 oktober gedaan?
Of maakte je een vergissing in de maand en was het 18 november?
18 oktober zou toch van de gekke zijn als het zolang duurt?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 197697 op 07-12-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airwin
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 10:13
Ik zie dat er zojuist weer nieuwe voorwaarden staan op de site van speedlinq.

Ik heb 20MB comfort aangevraagd via www.internetten.nl. Die staart er niet meer bij. Wel bij breedbandwinkel.nl. Ben benieuwd wat ze er van gaan bakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:03
Ik had op 15 november een 20Mbps verbinding aangevraagd via BBNed, zonder dat ik een KPN abbo heb (dus nieuwe lijn. etc). Op 16 november werd het geld voor het modem afgeschreven, en op 17 november had ik de standaard brief in huis. Normaliter hoor je dan binnen 3 weken de welkomstbrief te krijgen. Niets dus. Ik heb net gebeld, en de aanvraag is bij Speedlinq vastgelopen. Ze hebben het doorgezet naar de afdeling die kan kijken waarom. Kosten van dit gesprek: 7 euro. Mijn opmerking dat het wel heel raar is dat ik zelf moest bellen voordat Speedlinq er achter komt dat ze zelf iets fout gedaan hebben was het antwoord: oh, dat komt heel veel voor, wij informeren klanten nooit over de status of problemen. Ik ben nu geen steek verder, want ik weet niet wat er mis is, en ook niet hoe lang het gaat duren voordat het eventueel wordt opgelost.

Dit is echt de meest bizarre ISP die ik ooit ben tegengekomen. Ik begin het verhaal dat ze leven van het 0900 nummer en daarom express fouten maken ook te geloven.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97329

Voor degenen die willen overstappen van Speedlinq naar een andere provider: Speedlinq werkt niet mee aan het behouden van het ADSL signaal. Naadloos overstappen is dus onmogelijk.

Wel vreemd als je ziet dat ze wel op de site zetten, dat als je wil overstappen naar Speedlinq je bij je oude provider moet vragen om behoud van het ADSL signaal.

Als Speedlinq gebruiker kan ik het beamen dat je bij Speedlinq geen enkele vorm van klantenservice hoeft te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RichieB schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:24:
Ik had op 15 november een 20Mbps verbinding aangevraagd via BBNed, zonder dat ik een KPN abbo heb (dus nieuwe lijn. etc). Op 16 november werd het geld voor het modem afgeschreven, en op 17 november had ik de standaard brief in huis. Normaliter hoor je dan binnen 3 weken de welkomstbrief te krijgen. Niets dus. Ik heb net gebeld, en de aanvraag is bij Speedlinq vastgelopen. Ze hebben het doorgezet naar de afdeling die kan kijken waarom. Kosten van dit gesprek: 7 euro. Mijn opmerking dat het wel heel raar is dat ik zelf moest bellen voordat Speedlinq er achter komt dat ze zelf iets fout gedaan hebben was het antwoord: oh, dat komt heel veel voor, wij informeren klanten nooit over de status of problemen. Ik ben nu geen steek verder, want ik weet niet wat er mis is, en ook niet hoe lang het gaat duren voordat het eventueel wordt opgelost.

Dit is echt de meest bizarre ISP die ik ooit ben tegengekomen. Ik begin het verhaal dat ze leven van het 0900 nummer en daarom express fouten maken ook te geloven.
Richie dat had ik dus ook...ik had abo aangevraagd bij speedlinq 15 nov...16 nov modemkosten afgeschreven...afgelopen zaterdag (2 nov)gebeld met helpdesk en kreeg daar ook te horen dat aanvraag was vastgelopen,ze zou het meteen doorsturen naar afdeling waar het heen moest,afgelopen dinsdag(5 nov) weer gebeld en aanvraag liep voorspoedig zei ze,ze wachten alleen nog op terugmelding van die afdeling vordat alles verstuurd wordt.
Afwachten maar.
Als jij wat meer weet over jouw aanvraag meld je het hier dan even,dan weten we zo'n beetje hoelang het nog gaat duren...als ik wat meer weet zal ik dat ook hier melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

Tis inderdaad 18 oktober 2006, ik kijk heel erg goed ;)
Maar dit staat er ook sinds eind oktober op de site van Planet:

Actie Q4 ADSL Standard € 34,90
Einddatum contract 20-11-2006

Echter heb ik nog steeds adsl via Planet, heb wel/ook gevraagd om de adsl lijn actief te houden totdat SL erop komt. Moet dus nog welkomstbrief + modem ontvangen...KPN zou er een vertraging in hebben gegooit wist de meid van de HD van SL mij te melden... :z

EDIT: de overbuurman belt...er ligt een pakje....hmmm...niks van SL :X

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 88208 op 07-12-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Anoniem: 197697 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:34:
Als jij wat meer weet over jouw aanvraag meld je het hier dan even,dan weten we zo'n beetje hoelang het nog gaat duren...als ik wat meer weet zal ik dat ook hier melden.
Zal ik doen. Ik probeerde je al een Direct Message te sturen, maar dat heb je uit staan.

Ik heb nog even gekeken naar een alternatieve ISP, maar de eerst volgende is gewoon 250 euro duurder het eerste jaar. Voor 10 euro meer per maand was ik toch wel voor een andere ISP gegaan. Ik geef Speedlinq dus nog maar een kans om het in orde te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
24-10: Speedlinq Comfort 4096 (kpn netwerk) aangevraagd op Speedlinq website
26-10: Bevestigingsbrief ontvangen
04-11: Inloggegevens ontvangen, lijn zou op 15-11 opgeleverd worden
07-11: Modem ontvangen (single-PC besteld, multi-PC ontvangen)
15-11: Verbinding werkt met de juiste snelheden
06-12: Voucher + fakturen ingestuurd en bevestiging gevraagd

Tot nu toe loopt alles dus vlekkeloos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124124

Ik heb het 'oude' ADSL X-tra 8192/1024 kbps, a 24,95 Euro/maand; ik ben nu precies 1 jaar abonnee.

De snelheden bij BBNED zijn weer zeer variabel en niet constant te noemen.

Ik heb een hele tijd netjes de 8 MB gehaald en soms zelfs er boven.

Nu zijn de snelheden gelijk aan de BBNED 6016 X-tra lijkt het wel, terwijl ik betaal voor 8 MB.

Helaas is er op mijn postcode 7415DB nog geen hogere snelheid snelheid via BBNED mogelijk.

Ik heb 0527 - 638639 gebeld voor de Best-ADSL aktie voor KPN 20 MB, dezelfde prijs en met telefonie.

Antwoord helpdek: Hiervoor moet ik eerst Speedlinq opzeggen en weer 3 maand wachten voordat ze dit kunnen realiseren???!!! :( Op mijn postcode is de snelheid gewoon haalbaar.
Vreemde manier om met klanten om te gaan...... Gelukkig is het geen monopolist....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:59
heb op 9-11-2006 speedlinq ADSL comfort aangevraagt via KPN de 6 mb verbinding.

Nu heb ik mijn bestaande provider opgezegt volgens de overstap procedure, dus
met behoud van mijn ADSL signaal.

Mijn nieuw speedlinq abbo. gaat op 1-1-2007 in werking.

Nu krijg ik een brief van KPN dat per 2-1-2007 mijn ADSL lijn buiten werking wordt gezet!

Moet ik nu toch actie ondernemen of komt dit toch nog goed met mijn nieuw speedlinq abbo.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197651

Oef, dat is een goede.
Ik zou het niet aan het toeval (KPN) overlaten want dat is ook een zootje.
Zoals altijd, als je belt: volledige naam van de helpdesk medewerker en referentie nummer van de call vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

limboconnect schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:14:
heb op 9-11-2006 speedlinq ADSL comfort aangevraagt via KPN de 6 mb verbinding.

Nu heb ik mijn bestaande provider opgezegt volgens de overstap procedure, dus
met behoud van mijn ADSL signaal.

Mijn nieuw speedlinq abbo. gaat op 1-1-2007 in werking.

Nu krijg ik een brief van KPN dat per 2-1-2007 mijn ADSL lijn buiten werking wordt gezet!

Moet ik nu toch actie ondernemen of komt dit toch nog goed met mijn nieuw speedlinq abbo.?
Kun jij mij vertellen welke data jij bepaalde zaken kreeg van speedlinq?
Ik bedoel dus... jij hebt aangevraagd 9-11 en daarna? Wat was precies de data dat je modemkosten werden afgeschreven,welke data ontving je de welkomstbrief enzovoort?
Misschien hebben we er iets aan om te kijken hoeveel tijd tussen bepaalde zaken zit en of dat een beetje overeenkomt met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111033

Speedlinq:
Wat zover gezegt is is werkelijk waar: goede verbinding, maar slechte service.
Ik heb nu 2 mnd een abo en mijn buurman 3 weken: we hebben beide een andere modem met andere instellingen/software.
Wat we beide wel hebben is een inkomplete installatie-uitleg.
Je kan bijna niet anders dan dat je moet bellen naar de schreeuwend dure helpdesk.

Vandaag heeft de buurman zijn speedlinqbellen info binnen gekregen, kostte hem wederom 35 minuten gsm-tikken om de telefoon aan te sluiten.
Via via is hij er dan toch gekomen.

Zelf ben ik zoals je hebt kunnen lezen in deel 3 nog niet rond met de kortingteruggave en de beloofde upgrade naar 12 mb.

Wordt vervolgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 00:18

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Anoniem: 124124 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:38:
Ik heb het 'oude' [...] geen hogere snelheid snelheid via BBNED mogelijk. [...] Best-ADSL aktie voor KPN [...]

Antwoord helpdek: Hiervoor moet ik eerst Speedlinq opzeggen en weer 3 maand wachten voordat ze dit kunnen realiseren???!!! :( Op mijn postcode is de snelheid gewoon haalbaar.
Vreemde manier om met klanten om te gaan...... Gelukkig is het geen monopolist....
Klopt toch precies? Je wilt namelijk naar een andere aanbieder en ze hanteren de regel dat je alléén actietarieven kunt krijgen als nieuwe abonnee, en dan is 3maand al schappelijk eigenlijk, je kan ook een jaar aanhouden. Vergeet niet dat de stuntacties er zijn om mensen te lokken en het grote cashen begint pas wanneer mensen aan het abbo vast blijven houden omdat ze geen zin hebben in wisselen, niet iedereen wéér dat nieuwe emailadres willen geven etc etc etc.

Maar goed, als je toch naadloos over wilt stappen en zonder 3mnd te hoeven wachten moet je gewooon bij de KPN een extra analoge lijn aanvragen op de andere twee aders die binnenkomen, dat is binnen een week geregeld als het goed is. Dan heb je een nieuw telefoonnummer en kun je je KPN-adsl daar op aanvragen. En zodra je kan zeg je die andere lijn inclusief de adsl op...

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
he psst, ik kreeg gister mn 2e wireless 4p voip modem (betaald voor 1 1poort wired modem)

even een maandje wachten en dan verpatsen.
nog meer gelukkigen onder ons?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pas maar op dat ze hier niet meelezen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

richie
zoals afgesproken vermeld ik even over de voortgang
heb zojuist weer gebeld met speedlinq en mijn aanvraag was nog bij die betreffende afdeling,ze vermelde mij ook dat er problemen waren geweest bij KPN en dat die er het afgelopen weekend aan gewerkt hadden
heel veel aanvragen hadden daardoor dus vertraging opgelopen
ze wachten alleen nog op bevestiging van die afdeling vooraleer ze de welkomstbrief versturen
speedlinq wacht dus op bevestiging van KPN
heb gevraagd of ze mij mail konden versturen als het zover is en dat heeft ze toegezegd.....dus je hoort van mij als ik iets van hen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Anoniem: 197697 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:29:
[...]

Kun jij mij vertellen welke data jij bepaalde zaken kreeg van speedlinq?
Ik bedoel dus... jij hebt aangevraagd 9-11 en daarna? Wat was precies de data dat je modemkosten werden afgeschreven,welke data ontving je de welkomstbrief enzovoort?
Misschien hebben we er iets aan om te kijken hoeveel tijd tussen bepaalde zaken zit en of dat een beetje overeenkomt met elkaar?
aanvraag 9-11-2006
Modem afgeschreven 10-11-2006
Welkomstbrief nog niet ontvangen
modem nog niet ontvangen
brief KPN 1-12-2006
opheffing adsl kpn 2-1-2007
oplevering speedlinq 1-1-2007

heb je hier wat aan..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Klantenservice: (kies 1 in het menu) 0900-7733354 (€ 0,70 p/m)
Technische Helpdesk:(kies 2 in het menu) 0900-7733354 (€ 0,70 p/m)

kies 1 is technische helpdesk

kies 2 is klntenservice

staat verkeerd om..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Heb toch maar even gebeld met speedlinq grrrrr...14 min.

Maargoed..het volgende vertelde me een zeer klantvriendelijke mevrouw.

Uw lijn wordt voor 2-1-2007 overgenomen door speedlinq zodat dit naadloos gaat verlopen.

De brief van kpn is een standaard brief en daar moet u zich niet druk om maken.

Dus al met al ben ik me denk ik druk aan het maken voor niets.
maargoed beter even checken dan dat ik straks in de problemen kom.

ik snap alleen nog steeds niet hoe het kan dat speedlinq dit tarief kan aanbieden.

Nu betaal ik dus bij orange-basic het volgende.

Provider 24,30 euro
KPN adsl basic 27,95 euro
Belbudget 9,67 euro
------------- +
totaal dus van 61,92 p/m

In de nieuwe situatie bij speedlinq gaat het als volgt uitzien.

Provider 14,95 euro ( eerste 12 maanden daarna 24,95 comfort 6016 bellen )
KPN adsl 0 euro
belbudget 9,67 euro
--------------- +
totaal 24,62 euro p/m ( eerste 12 maanden daarna 34,62 euro )

Of zie ik toch nog iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oké..dank je limbo
kan jik het een beetje vergelijken met de aanvraag van mijzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
Anoniem: 197697 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:49:
pas maar op dat ze hier niet meelezen >:)
Ik heet in het echt geen knuppelhout :X stout he?

nog even wat: mensen zien mijn nr niet als ik ze bel, meer mensen dat?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knuppelhout schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:52:
[...]

Ik heet in het echt geen knuppelhout :X stout he?

nog even wat: mensen zien mijn nr niet als ik ze bel, meer mensen dat?
Ja, toen ik een vriendin belde op haar mobiel stond het nummer onderdrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:56
Is standaard bij VOIP via BBned, staat ook op de speedlinq site

[ Voor 3% gewijzigd door Schweino op 08-12-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
ik heb voip via kpn. wel gek om wel nummermelding inkomend te ondersteunen maar niet uitgaand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76570

Kan iemand mij vertellen welk modem de 1 poort VOIP bij het KPN 20000 abonnement is? Verder is het zo dat je bij InternetPlusBellen van KPN bij een overstap van ISDN beide nummers kunt behouden. Kan dat ook bij Speedlinq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Ik overweeg om een speedlink 20Mb + voip te nemen..

Ik wil echter mijn Linksys Wag200G blijven gebruiken en dan een asterisk servertje of een Cisco SIP phone er achter hangen voor de telefonie..

Gaat dit werken ?

IP Rocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wij hebben hier gister ook Speedlinq aangevraagd bij The Phonehouse en er moest wel betaald worden voor het activeren van de telefoonlijn, had ik ook wel op gerekend, maar volgens mij had ik ergens in het topic gezien dat iemand dit geld ook had teruggekregen. Is dat misschien toch nog mogelijk?

Verder kregen we een mail met dat je de status van de aanvraag alleen telefonisch kunt opvragen. Krijg je geen updates tussendoor? Moet je echt bellen om te vragen wanneer je ADSL wordt opgeleverd? Aangezien we dat even moeten weten ivm het opzeggen van het kabelabonnement dat we nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63861

Ik wil overstappen naar Speedlinq (hier enkel over BBned). Ik zit echter nog een beetje met het feit of ik mijn KPN-telefonie abonnement (BelBasis) moet opzeggen of moet behouden (en eventueel verlagen naar BelBudget). Wat hierbij ook meespeelt is als je je nummer wil behouden, je eenmalig 29,95 moet betalen voor het porteren en dat je als je ooit weer KPN wil je 47,55 moet betalen voor aansluiten. Ook heb je met een KPN telefoon abo altijd bereik en is gebeld worden voor vrienden en kennissen voordeliger.

Ik heb de starttarieven en gesprekskosten eens vergeleken en daarbij kwam het volgende uit:
Met Speedlinq bel je per minuut gratis van vast naar vast binnen Nederland. Ga je echter van vast naar mobiel bellen, dan is KPN een stuk goedkoper!
Voor vast naar vast naar het buitenland is Speedlinq goedkoper. Maar van vast naar mobiel naar het buitenland is KPN vaak goedkoper.

Ik begrijp dat Speedlinq (BBned) via VOIP gaat en dat ze KPN die 9,50 betalen voor toegang tot hun (ADSL en telefonie) netwerk. Zodat je ook buiten het BBned kunt bellen. Heb je geen KPN telefonie meer, dan wordt die 9,50 doorberekend aan de klant.

Ik heb nu een aantal vragen, die waarschijnlijk meer mensen hebben.

Vraag 1:
Klopt het dat Speedlinq bij het snelste Speedlinq abonnement via BBned, de X-tra 20000 Compleet (20000/1024) de vastelijntoeslag van 9,50 per maand niet berekend?

Vraag 2:
Heeft het nut om naast het X-tra 20000 Compleet (20000/1024) abonnement mijn KPN-telefoon abonnement te behouden en wat zouden hier de redenen voor kunnen zijn?
Bij dit abo berekenen ze toch geen kosten voor de vaste lijn, dus daar hoef je het niet voor te doen.
Wel nuttig is dat je de analoge telefonie apparatuur die ik nu heb, zoals een telefooncentrale en telefoons, nog kan gebruiken (als je VOIP-modem dat toelaat), dat je kan bellen en gebeld kunnen worden als internet en gsm uitvalt, dat het bellen (afhankelijk van je PSTN telefoon abo) soms goedkoper is dan via Speedlinq en dat je in de toekomst geen geld kwijt bent voor opnieuw KPN telefonie aanvragen.

Vraag 3:
Kan je je analoge telefooncentrale en telefoons ook blijven gebruiken als je alleen maar tefelonie via VOIP hebt (KPN is dan opgezegd). Of moet je overal UTP kabels gaan trekken of draadloze VOIP telefoons + accespoint kopen (bestaan die al wel...)? Of is het dan ook genoeg om een usb telefoon in je PC te prikken (wel lastig voor de kamers waar geen internet of pc is!)?

Vraag 4:
Als je de analoge KPN telefonie wilt behouden, behoud je automatisch je huidige telefoonlijn en telefoonnummer? Of gaan ze standaard toch porteren en moet je dat weer stop laten zetten bij KPN?
Krijg je er dan naast je KPN lijn/nummer een een extra VOIP-nummer van Speedlinq bij?
Heb je dan twee verschillende keuze mogelijkheden om te bellen? En kan je dus daarna zelf kiezen of je met KPN of met Speedlinq belt? Welke carrier voor het betreffende gesprek het goedkoopst is.
Kan dit dan ook via 1 enkel telefoontoestel? Anders zie ik me nu al gek worden van bedenken met welk toestel ik nu weer goedkoop moet bellen.

Vraag 5:
Ik heb de telefonie nu lopen via splitter en homevox universal 1 - 4 E naar de telefoons in huis. Dit is allemaal analoog. Ik las dat als ik nu VOIP er bij krijg, ik dan nog steeds via die analoge telefoons en centrale kan telefoneren door gebruik te maken van PSTN loopthrough.
Je sluit de bestaande analoge telefoonlijn aan op de PSTN loopthrough port. De analoge telefoon (centrale) sluit u aan op de FXS poort. En dan kun je met één en hetzelfde toestel zowel Voice over IP als via de KPN bellen. Met #0 en dan het telefoonnummer bel je via de KPN; met alleen het telefoonnummer (of snelkiesnummer) bel je VoIP.
Ik vraag me alleen af of dit ook op mijn Draytek Vigor 2800VG kan. Volgens mij heeft die alleen twee FXS poorten en geen PSTN loopthrough. Wie weet het?

Vraag 6:
Van Speedlinq krijg je ook een modem gratis. Kan je daarmee standaard je analoge telefoons gebruiken en op je toestel kiezen tussen PSTN en VOIP? En welke modems zijn dit bij het X-tra 20000 Compleet (20000/1024) abonnement? De Zyxel 2602r, de Zyxel 2602hw (beide hebben volgens mij geen lifeline support, 2602HWL wel) of de Alcatel (Thomson) Speedtouch 706 of 706WL.
Welke kan ik dan het beste kiezen voor PSTN/VOIP combinatie en goede NAT-functionaliteit (XboxLive).

Vraag 7:
Als de PSTN/VOIP combo met de Draytek Vigor 2800VG en de modems die Speedlinq levert niet kan, welke VOIP product heb ik er dan nog bij nodig?

Wie weet de antwoorden! Alvast bedankt! :)

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 63861 op 09-12-2006 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verhip! Vandaag de welkomstbrief in de bus met inlogcodes enzo, 19-12-2006 wordt de lijn opgeleverd. Nu hopen dat ik voor die tijd het modem ontvang! We wachten in spanning af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49608

Ten eerste ben ik redelijk tevreden over Speedlinq.
Momenteel heb ik een 4mb verbinding via hun.
Ik lees op de website dat het all-in 20000 abo =
- incl. Speedlinq Bellen & toeslag vaste lijn.
- dus geen vaste lijn meer nodig!

Maar...nu heb ik wel een KPN vaste lijn hoe gaat dat dan in zijn werk?
Moet ik die eerst opzeggen of wordt dat door Speedlinq geregeld wanneer ik zo'n ander abo aanvraag?
Of krijg ik pakweg 9 euro korting?
Wie weet hier het fijne van?

© 2006 Japie Krekel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:37
Anoniem: 63861 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 14:35:

Vraag 4:
Als je de analoge KPN telefonie wilt behouden, behoud je automatisch je huidige telefoonlijn en telefoonnummer? Of gaan ze standaard toch porteren en moet je dat weer stop laten zetten bij KPN?
..
Heb je dan twee verschillende keuze mogelijkheden om te bellen? En kan je dus daarna zelf kiezen of je met KPN of met Speedlinq belt?
Dat is min of meer wat ik ook wel wil weten. Ik wil het liefst hun 6mb aanbieding, maar wil mijn eigen kpn lijn graag daarbij behouden. Iemand enig idee of je die 6mb ook kunt nemen zonder bellen?
Althans, ik wil dat bellen best erbij nemen, als ze maar afblijven van mijn huidige KPN nummer & lijn.

The Pirate, nu heb ik zelf (direct adsl) voip via voipbuster geregeld. De telefoon is dus in mijn huidige modem geprikt en daar kun je via dialplans instellen via welke lijn je belt. Dus eerst een (eigen gekozen) nummer ervoor zetten bel je via de vaste lijn, anders via de voiplijn.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vandaag uiteindelijk de welkomstbrief in de bus met inlogcodes enzo, 4-12-2006 was de lijn al opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brooks123 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 22:38:
[...]
Dat is min of meer wat ik ook wel wil weten. Ik wil het liefst hun 6mb aanbieding, maar wil mijn eigen kpn lijn graag daarbij behouden. Iemand enig idee of je die 6mb ook kunt nemen zonder bellen?
Althans, ik wil dat bellen best erbij nemen, als ze maar afblijven van mijn huidige KPN nummer & lijn.

The Pirate, nu heb ik zelf (direct adsl) voip via voipbuster geregeld. De telefoon is dus in mijn huidige modem geprikt en daar kun je via dialplans instellen via welke lijn je belt. Dus eerst een (eigen gekozen) nummer ervoor zetten bel je via de vaste lijn, anders via de voiplijn.
Ok, dus als ik het goed begrijp kan je die keuze ook softwarematig regelen (iig via VoiceBuster). Is dat dan wel zonder doorschakelen? Anders berekend KPN weer voor het doorschakelen. Met enkel een PSTN loopthrough port kan je dat dus allemaal hardwarematig regelen en is het zelfs mogelijk om buiten VoIP ook te telefoneren over een analoge telefoonlijn, je kunt dan op de telefoon via toetsencombinaties zelf kiezen wat je gebruikt. Helaas heb ik geen PSTN loopthrough op de 2800VG. Ik heb voor de printerport gekozen destijds, terwijl de 2700VG er toen ook al was. Ben heel tevreden met de printerport, maar met VOIP is het nu weer lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik het X-tra 20000 Compleet (20000/1024) neem (voor de snelheid van het internet), van KPN BelBasis hou en vervolgens VOIP niet gebruik. Is dat ook een optie? (Zie voor meer info al mijn vragen hierboven). Of is dat helemaal niet nodig en gaat analoge (PSTN) en digitale telefonie (VOIP) gewoon werken in combinatie met een Draytek 2800VG en Homevox 1-4 E.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 63861 op 10-12-2006 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Chronos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02
In deel 3 heb ik gelezen dat wat betreft de Speedtoch 706wl geen splitter nodig is omdat deze al een filter ingebouwd heeft. Nu heb zit ik zelf op een Speedtouch 716 of 780 te wachten (4 ethernetpoorten) in combinatie met een 20 KPN abbo. Ik heb al eens op de Speedtouch-alcatel site www.speedtouch.nl gekeken maar daar vind ik niets terug van een ingebouwde splitter.

Weten jullie of je de splitter kunt weglaten bij het installeren van de Speedtouch 716 of 780? Bij de 706 hoeft het blijkbaar niet, zou alleen maar het ADSL2+ signaal knijpen.
Daarnaast lees ik op de sites alle genoemde modems connecten op max. 12Mbit/s. Wil dat zeggen dat je nooit de volle snelheid haalt van 20Mb? 8)7

dank _/-\o_

"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:05
Zojuist ook aangevraagd, 20000/1024 Comfort KPN, zonder telefoonlijn. Eenmalig dus 49 eur extra, maar goed, so be it. Daarna ben ik wel voor 30 eur/mnd klaar ;)

Alleen hopen dat het netwerk een beetje stabiel is enz. Ik heb het puur en alleen voor de verbinding nodig. Storingen los ik zelf wel op (heb modems liggen enz), dus heb helpdesk alleen nodig bij storingen in de lijn of centrale enz. Verder heb ik eigen usenet accounts, en email enz doe ik op eigen server.
Voor dat geld hoeven ze alleen een werkende pijp te regelen ;)

Ben benieuwd..

Heb Chello als backup (via netwerk van een vriend) dus 1 route wijzigen en ik zit op andere verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193130

[b]

En in het vorige topic had Anoniem: 193130 in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 3" het idee opgevat om langs te gaan op het volgende adres in Almere:

[...]

Maarrrrr, sindsdien hebben we niets meer van Hans58 mogen vernemen, dus wellicht is het niet zo heel verstandig om daar heen te gaan (zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb :P). Oftewel Hans58, vertel eens of je inderdaad bent langsgegaan en wat de uitkomst was
:+ Ja hoor.. ik LEEF nog... maar ben er nog NIET langsgeweest...

Ik woon daar nl NIET dichtbij maar kom er begin Januari langs....

Zodra ik nieuws heb laat ik 't weten....

(ps: bedankt voor je bezorgdheid... >:) )

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 193130 op 10-12-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

hmmm ik zit even met een klein vraagje wat ik niet helemaal uit de datasheets kan halen, ik wil namelijk 2 telefoons aansluiten op mijn nieuwe modem, deze beide telefoons moeten dan beide overgaan en het moet niet uitmaken welke je opneemt.

Is dit standaard of is dit apart of zelfs helemaal niet mogelijk (voor zover ik weet kan dit bij kpn dus niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 18:06
Ik heb voip via BBNED en vond het altijd jammer dat uitgaande nummermelding niet werkte.

Sinds kort staat er in service point "uitgaande nummermelding inschakelen"
Natuurlijk gelijk vinkje gezet, maar nog geen verschil.
Heeft iemand hier iets van gehoord ?????

Ik weet niet hoe lang die optie er staat....

edit /// HET WERKT NA EEN MINUUTJE !!!!!!
_/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door driel24 op 10-12-2006 21:19 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Anoniem: 47200 schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:16:
hmmm ik zit even met een klein vraagje wat ik niet helemaal uit de datasheets kan halen, ik wil namelijk 2 telefoons aansluiten op mijn nieuwe modem, deze beide telefoons moeten dan beide overgaan en het moet niet uitmaken welke je opneemt.

Is dit standaard of is dit apart of zelfs helemaal niet mogelijk (voor zover ik weet kan dit bij kpn dus niet)
Dit kan bij alle telefoonaansluitingen toch? Bij een gewone KPN lijn en bij VOIP.
Al gooi je 20 telefoons op 1 lijn, ze zijn allemaal parallel geschakeld en gaan dus allemaal tegelijkertijd over en je kan ze allemaal opnemen (en zelfs meeluisteren). Je kan ook een telefoonset met basisstation aanschaffen en dan heb je alleen het basisistation aangesloten op de lijn en dan regelt het basisstation de communicatie tussen de losse handsets. Bij deze laatste methode gaan ook alle telefoons over, maar kan je er maar 1 tegelijk opnemen. Je kan dan weer wel doorverbinden naar de handsets en tussen de handsets onderling intern bellen.

Je moet de VOIP poort op je modem dus gewoon zien als de aansluiting di eje van KPN uit de muur hebt in je huis. Het werkt precies hetzelfde wat betreft de analoge infra in je huis die je er achter hangt.

[ Voor 8% gewijzigd door Schweino op 10-12-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schweino schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:47:
[...]

Je moet de VOIP poort op je modem dus gewoon zien als de aansluiting di eje van KPN uit de muur hebt in je huis. Het werkt precies hetzelfde wat betreft de analoge infra in je huis die je er achter hangt.
Op dit moment hebben wij ISDN, we hebben dus zeg maar 2 van die KPN plugjes in de muur (bij wijze van spreken). Met ISDN kan je dan instellen dat ondanks het feit dat ze op 2 fysiek verschillende (interne) lijnen zitten dat ze toch allebei overgaan.

Wat ik dus wil is op de 2 voip poorten van mijn router 2 telefoons aansluiten. En deze moeten dan allebei overgaan bij een binnenkomend gesprek zodat ik kan kiezen welke telefoon ik opneem en dat hij dan afhankelijk van welke telefoon ik opneem het gesprek op die lijn zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200 schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:54:
[...]

Op dit moment hebben wij ISDN, we hebben dus zeg maar 2 van die KPN plugjes in de muur (bij wijze van spreken). Met ISDN kan je dan instellen dat ondanks het feit dat ze op 2 fysiek verschillende (interne) lijnen zitten dat ze toch allebei overgaan.

Wat ik dus wil is op de 2 voip poorten van mijn router 2 telefoons aansluiten. En deze moeten dan allebei overgaan bij een binnenkomend gesprek zodat ik kan kiezen welke telefoon ik opneem en dat hij dan afhankelijk van welke telefoon ik opneem het gesprek op die lijn zet.
Bij mijn weten kan dat gewoon...ik heb nu nog tiscali en daar kan ik softwarematig de voip op het modem zo instellen naar welke poort het inkomend gesprek moet worden gestuurd....ik kan het daar dus zo instellen dat het of op poort 1 of op poort 2 binnen moeten komen maar ook dus op allebei...lijkt me dat dat bij speedlinq ook zo zou moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188437

Hallo allemaal!

Kan ik via VOIP ook bellen via Carrier (Pre) Select? Mobiel bellen is namenijk zo duur?

Raoul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb een probleem :+ .

Ik wil graag speedlinq, maar Speedlinq zegt dat dit niet kan, maar Bbned zegt dat zij hier wel adsl leveren. Dus, dan kan ik dat toch gewoon krijgen?

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
[...]

Waarom wil je per se serieel schakelen terwijl parallel net zo makkelijk is en aan al je voorwaarden voldoet? Koop dus een lijnsplitter en gooi daar je 2 stekkertjes op van je 2 interne lijnen. Vervolgens knoop je die dus met 1 lijn aan 1 voip poort en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Anoniem: 188437 schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:14:
Hallo allemaal!

Kan ik via VOIP ook bellen via Carrier (Pre) Select? Mobiel bellen is namenijk zo duur?

Raoul
Kan niet :)

Mobiele nummers bellen is inderdaad iets duurder. Vaste nummers daartegen kosten niks.

Aan het einde van de maand ben je met Speedlinq denk ik wel goedkoper uit dan met KPN. Mja, ligt er natuurlijk aan hoeveel mobiele nummers je belt he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63861 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 14:35:
Vraag 1:
Klopt het dat Speedlinq bij het snelste Speedlinq abonnement via BBned, de X-tra 20000 Compleet (20000/1024) de vastelijntoeslag van 9,50 per maand niet berekend?

Wat ik heb begrepen zit die er al in de abonnementskosten.

Vraag 2:
Heeft het nut om naast het X-tra 20000 Compleet (20000/1024) abonnement mijn KPN-telefoon abonnement te behouden en wat zouden hier de redenen voor kunnen zijn?
Bij dit abo berekenen ze toch geen kosten voor de vaste lijn, dus daar hoef je het niet voor te doen.
Wel nuttig is dat je de analoge telefonie apparatuur die ik nu heb, zoals een telefooncentrale en telefoons, nog kan gebruiken (als je VOIP-modem dat toelaat), dat je kan bellen en gebeld kunnen worden als internet en gsm uitvalt, dat het bellen (afhankelijk van je PSTN telefoon abo) soms goedkoper is dan via Speedlinq en dat je in de toekomst geen geld kwijt bent voor opnieuw KPN telefonie aanvragen.

Ik heb mijn belbudget abonnement behouden zonder nummerportering. Dan heb ik mijn KPN telefoonlijn en nummer als backup voor als er problemen met Speedlinq/BBned/modem zijn.

Vraag 3:
Kan je je analoge telefooncentrale en telefoons ook blijven gebruiken als je alleen maar tefelonie via VOIP hebt (KPN is dan opgezegd). Of moet je overal UTP kabels gaan trekken of draadloze VOIP telefoons + accespoint kopen (bestaan die al wel...)? Of is het dan ook genoeg om een usb telefoon in je PC te prikken (wel lastig voor de kamers waar geen internet of pc is!)?

Hier weet ik niets van af, helaas.

Vraag 4:
Krijg je er dan naast je KPN lijn/nummer een een extra VOIP-nummer van Speedlinq bij?
Heb je dan twee verschillende keuze mogelijkheden om te bellen? En kan je dus daarna zelf kiezen of je met KPN of met Speedlinq belt? Welke carrier voor het betreffende gesprek het goedkoopst is.
Kan dit dan ook via 1 enkel telefoontoestel? Anders zie ik me nu al gek worden van bedenken met welk toestel ik nu weer goedkoop moet bellen.

Je kunt kiezen. Bij nummerportering wordt automatisch je KPN abonnement opgezegd. Echter, je betaalt wel 9,50 per maand extra voor het gebruik van de lijn. Mocht je belbudget van KPN nemen/behouden kun je geen pre-select carrier gebruiken.
Als je geen nummerportering neemt en beide telefoonlijnen wilt gebruiken, moet je wel een telefoon op de splitter aansluiten. Alles op het VOIP modem gebruikt het VOIP nummer (misschien dat daar ook een weg omheen is).

Vraag 5:
Ik heb de telefonie nu lopen via splitter en homevox universal 1 - 4 E naar de telefoons in huis. Dit is allemaal analoog. Ik las dat als ik nu VOIP er bij krijg, ik dan nog steeds via die analoge telefoons en centrale kan telefoneren door gebruik te maken van PSTN loopthrough.
Je sluit de bestaande analoge telefoonlijn aan op de PSTN loopthrough port. De analoge telefoon (centrale) sluit u aan op de FXS poort. En dan kun je met één en hetzelfde toestel zowel Voice over IP als via de KPN bellen. Met #0 en dan het telefoonnummer bel je via de KPN; met alleen het telefoonnummer (of snelkiesnummer) bel je VoIP.
Ik vraag me alleen af of dit ook op mijn Draytek Vigor 2800VG kan. Volgens mij heeft die alleen twee FXS poorten en geen PSTN loopthrough. Wie weet het?

Ik weet het niet :D

Vraag 6:
Van Speedlinq krijg je ook een modem gratis. Kan je daarmee standaard je analoge telefoons gebruiken en op je toestel kiezen tussen PSTN en VOIP? En welke modems zijn dit bij het X-tra 20000 Compleet (20000/1024) abonnement? De Zyxel 2602r, de Zyxel 2602hw (beide hebben volgens mij geen lifeline support, 2602HWL wel) of de Alcatel (Thomson) Speedtouch 706 of 706WL.
Welke kan ik dan het beste kiezen voor PSTN/VOIP combinatie en goede NAT-functionaliteit (XboxLive).

Geen idee. Ik heb een Allied data voor de 6 mbit aansluiting.
Bedoel je met analoog telefoons met een draaischijf? Nee toch!

Vraag 7:
Als de PSTN/VOIP combo met de Draytek Vigor 2800VG en de modems die Speedlinq levert niet kan, welke VOIP product heb ik er dan nog bij nodig?

Ikke niet weten
Heb ik nog een vraag over de mensen die Speedlinq al wat langer hebben:
Hoe lang duurde het voordat jullie de kortingen terug hadden? Ik heb een bevestiging dat alles ontvangen is op 2 november gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 12:01
Heb m'n SL abbo opgezegd wordt 31 januari afgesloten maar ze houden de adsl lijn niet open "omdat hun ervaring is dat mensen dan nog steeds geen keuze kunnen maken" :? Helaas kon ik niet naadloos overstappen naar een sneller abbonement van hun,dan snij je jezelf toch wel in de vingers lijkt mij 8)7 maar goed,ik ga nu maar es naar een klantvriendelijker provider zoeken :)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het geld terug vanwege mijn klacht heb ik trouwens vandaag gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 22:29

rick77

... get to the point!

Fern schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:58:
Heb m'n SL abbo opgezegd wordt 31 januari afgesloten maar ze houden de adsl lijn niet open "omdat hun ervaring is dat mensen dan nog steeds geen keuze kunnen maken" :? Helaas kon ik niet naadloos overstappen naar een sneller abbonement van hun,dan snij je jezelf toch wel in de vingers lijkt mij 8)7 maar goed,ik ga nu maar es naar een klantvriendelijker provider zoeken :)
Je moet ook eerst bij een andere provider een abo aanvragen en - na bevestiging van de aanvraag - pas opzeggen. Dan kunnen ze je adsl-lijn niet "slopen".

Heb ik ook gedaan. Per 25 januari KPN DirectADSL laten aansluiten. Speedlinq abo loopt 31 januari af. Hoop dat alles verder goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen, naar een gsm bellen doe ik voortaan niet via SL, maar gwn via mijn eigen gsm. Ik heb een abo van Vodafone (150min/sms) voor 7.50 euro per maand. Simonly heet dat. Ik snap niet waarom pre-paid nog bestaat. Naar vast bel ik dus gwn via huistelefoon, en mobiel met mijn eigen gsm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom nog prepaid? Ik ga van een te duur abonnement overstappen naar prepaid omdat ik niet eens voor 7.50 per maand mobiel bel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik had het al eerder gevraagd, maar denk dat de vragen misschien over het hoofd zijn gezien:
  1. Krijg je van Speedlinq te horen hoe het vergaat met de behandeling van de aanvraag? Wanneer krijg je ongeveer de datum te horen wanneer het ADSL wordt opgeleverd? Dus hoeveel weken van tevoren?
  2. Volgens mij heb ik gelezen dat iemand het geld voor het activeren van de telefoonlijn had teruggekregen. Kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197651 schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:45:
Waarom nog prepaid? Ik ga van een te duur abonnement overstappen naar prepaid omdat ik niet eens voor 7.50 per maand mobiel bel :D
Ok...pak je telfort voor 4.95 per maand. Ik heb zelfs een jaar telfort gehad voor 1.25 euro per maand... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Alleen jammer dat Telfort niet bereikbaar is in het gat waar ik woon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

driel24 schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:56:
Alleen jammer dat Telfort niet bereikbaar is in het gat waar ik woon....
Maakt tegenwoordig niet meer uit, ze hebben een roaming overeenkomst met KPN sinds een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:47:
Ik had het al eerder gevraagd, maar denk dat de vragen misschien over het hoofd zijn gezien:
  1. Krijg je van Speedlinq te horen hoe het vergaat met de behandeling van de aanvraag? Wanneer krijg je ongeveer de datum te horen wanneer het ADSL wordt opgeleverd? Dus hoeveel weken van tevoren?
  2. Volgens mij heb ik gelezen dat iemand het geld voor het activeren van de telefoonlijn had teruggekregen. Kan dat kloppen?
1. Ja, je krijgt brieven daarover. Ze geven een opleveringsindicatie (indicatie met name afhankelijk van KPN)
2. Dat zou afhangen van de actie, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Laatst online: 01-07 16:10
Anoniem: 188437 schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:14:
Hallo allemaal!

Raoul
nope, kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Laatst online: 01-07 16:10
[...]

Tuurlijk kan dat. Gewoon in de firmware op beide poorten dezelfde gegevens invullen. Word je dan gebeld, dan gaan ze beide over. De eerste die opneemt, heeft hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Weet iemand hoe je de accesslist(MAC-list) voor wireless kan aanpassen in de 716 modem.?
Ik probeer het te zoeken in google, maar vind geen echte handleidingen. Alleen maar specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 12:01
rick77 schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:31:
[...]

Je moet ook eerst bij een andere provider een abo aanvragen en - na bevestiging van de aanvraag - pas opzeggen. Dan kunnen ze je adsl-lijn niet "slopen".

Heb ik ook gedaan. Per 25 januari KPN DirectADSL laten aansluiten. Speedlinq abo loopt 31 januari af. Hoop dat alles verder goed loopt.
Ik heb nu een nieuwe provider(ConceptsICT) en aangegeven dat ik 21 Januari de lijn opgeleverd wil hebben, da's een week voordat mijn SL abbo afloopt,dat zou dus ook goed moeten gaan.
Heb even gebeld over m'n nieuwe abbo,blijkt geen probleem te zijn omdat ik ruim van tevoren een nieuwe provider heb en ze dus niet meer(SL)de lijn kunnen afsluiten :)
Heb trouwens de 6/1 abbo aangevraagd,betaal precies hetzelfde als bij SL maar heb nu wel meer waar voor m'n geld:

Helpdesk is normaal tarief(normaal telefoon tarief zoals ik naar m'n tanta zou bellen in Maastricht).
Meer snelheid,was 4/1 heb nu 6/1.
Geen S/L server.
2 email adressen(en oneindig aliassen)

Maar moet verder wel afwachten wat deze nieuwe provider presteerd,slechter als SL bestaat in iedergeval niet O-)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154981

dCY schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:09:
Weet iemand hoe je de accesslist(MAC-list) voor wireless kan aanpassen in de 716 modem.?
Ik probeer het te zoeken in google, maar vind geen echte handleidingen. Alleen maar specificaties.
Met de CLI (Command Line Interface) kun je ongeveer alles wat je maar kan verzinnen:
http://www.speedtouch.nl/docs/ST716v5_CLIguide.pdf
(telnet naar 192.168.1.1 of 10.0.0.138, afhankelijk van je ip adres, login Administrator, password default leeg)

voorbeeldje, schaamteloos overgenomen van pagina 626:
=>wireless macacl list
Station Name hardware address Permission
ST120g 00:02:2d:5f:b6:9e accept
=>wireless macacl add hwaddr=01:67:d0:23:56:cd permission=allow name=Test2
=>wireless macacl list
Test2 01:67:d0:23:56:cd accept
=>

Het zou ook wel met de webinterface moeten lukken, maar die is meer teletubbie, zie:
http://www.speedtouch.nl/docs/ST716v5_UserGuide.pdf

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Anoniem: 154981 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:32:
[...]

Met de CLI (Command Line Interface) kun je ongeveer alles wat je maar kan verzinnen:
http://www.speedtouch.nl/docs/ST716v5_CLIguide.pdf
(telnet naar 192.168.1.1 of 10.0.0.138, afhankelijk van je ip adres, login Administrator, password default leeg)

voorbeeldje, schaamteloos overgenomen van pagina 626:
=>wireless macacl list
=>wireless macacl add hwaddr=01:67:d0:23:56:cd permission=allow name=Test2
=>wireless macacl list
Test2 01:67:d0:23:56:cd accept
=>

Het zou ook wel met de webinterfac moeten lukken, maar die is meer teletubbie, zie:
http://www.speedtouch.nl/docs/ST716v5_UserGuide.pdf

Veel plezier!
THX..!! ik ga het zo snel mogelijk proberen!!
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 23:06

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

Ik mis toch echt in de OP dat speedlinq ook via Babyxl diensten aanbiedt of ben ik nou scheel? 8)7
8)7

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Krijg net een e-mail binnen:
Beste Speedlinq Abonnee,

Speedlinq streeft er naar om de Speedlinq producten en dienstverlening continue te verbeteren.

Sinds enige tijd maak je gebruik van onze dienst Speedlinq Bellen. Hieraan hebben wij een functionaliteit toegevoegd.

Vanaf nu kan je gebruik maken van nummerweergave voor uitgaande gesprekken.
Je kan kiezen of je nummerweergave in of uit wilt schakelen. Je kan dit doen op je servicepunt welke bereikbaar is via:
http://tools.speedlinq.nl/servicepunt/

Je kunt hier inloggen met je Speedlinq inlogcodes welke je kunt vinden op je welkomstbrief.

Standaard staat nummerweergave voor uitgaande gesprekken uitgeschakeld.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq
Customer Care
Ik bel via BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 22:29

rick77

... get to the point!

Fern schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:13:
[...]
Heb even gebeld over m'n nieuwe abbo,blijkt geen probleem te zijn omdat ik ruim van tevoren een nieuwe provider heb en ze dus niet meer(SL)de lijn kunnen afsluiten :)
Dan heeft Speedlinq nog geen sloopopdracht op je lijn ingepland... als ze dit al hadden gedaan had je nieuwe isp je niet meer voor 31 januari aan kunnen sluiten (waarschijnlijk nog veel langer niet, tot de sloop daadwerkelijk geeffectueerd was). Maar blijkbaar plant Speedlinq die sloopopdrachten pas ergens in januari in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schweino schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:12:
[...]

Waarom wil je per se serieel schakelen terwijl parallel net zo makkelijk is en aan al je voorwaarden voldoet? Koop dus een lijnsplitter en gooi daar je 2 stekkertjes op van je 2 interne lijnen. Vervolgens knoop je die dus met 1 lijn aan 1 voip poort en klaar ben je.
En vervolgens kan ik dan toch met beide telefoons maar max. 1 gesprek ontvangen versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200628

Hoi,

Op 1 november heb ik een aanvraag gedaan voor een Internet-verbinding bij Speedlinq.
Het leek allemaal erg vlot te gaan want één dag na aanvraag werden de afgesproken modem-kosten al van mijn rekening afgeschreven.
In de welkomstbrief die ik na inschrijving op internet heb uitgeprint staat dat bij 90% van de aanvragen binnen 2 tot 4 weken geleverd zal worden.

Dus vol vertrouwen keek ik uit naar mijn nieuwe verbinding. In de tussentijd heb ik ook al het abonnement bij mijn oude provider opgezegd.
Na 3 weken werd ik opgebeld door het bedrijf CableOne. Zij wilden een afspraak maken om de modem/splitter te komen installeren.
Dat ging lekker dacht ik, maar een dag voordat zij kwamen installeren had ik nog steeds geen modem/welkomstbrief ontvangen en heb ik dat bedrijf zelf(!) moeten afbellen.
Meteen even naar Speedlinq opgebeld, deze vertelde mij: "Nee meneer, een verbinding wordt nooit opgeleverd binnen vier weken. Dit duurt 6(!) weken.".
(Wel raar dat de modem-installateur me dan gaat bellen voor een afspraak in week 4...)

Maar goed, toch nog maar even wachten dan.... Gisteren waren de 6 weken exact om, en je kunt het al raden, nog steeds niets ontvangen...
Dus ik weer opbellen; "Meneer, er is iets misgegaan met uw aanvraag. Het gaat iets langer duren.". Dus ik: "Hoe lang gaat het dan nog duren????".
En speedlinq weer: "Tja, dat kunnen we niet zeggen....Geen enkel idee...". ARGGgghggghhh....

In totaal heb ik nu 4 keer gebeld, in totaal zo'n 40 minuten á 70 eurocent per minuut. Dat heeft me dus al 28 euro gekost (exclusief de kosten van mijn mobiel).
Als ik deze 4 keer niet gebeld had, had ik dus 6 weken niets gehoord van deze "dienstverlener".

Ik heb in de voorwaarden van de provider gekeken, maar kan niet meer onder de dienst uitkomen.
Weet iemand een goede manier om iets te ondernemen tegen deze internetprovider?
Heeft iemand een soortgelijke ervaring met Speedlinq of andere ISP's?

BvD voor reacties,
m@x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Anoniem: 47200 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:52:
[...]

En vervolgens kan ik dan toch met beide telefoons maar max. 1 gesprek ontvangen versturen?
inderdaad, heb je 2 lijnen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200633

Let op, hier komt mijn avontuur:
- 11-10-2006 aanvraag Speedlinq ADSL 20 Mb Comfort + Bellen (KPN) (bevestiging per mail gehad)
- Bevestigingsbrief ontvangen op 13-10-2006 per post
- De modem kosten zijn op 16-10-2006 afgeschreven
- op 5-11-2006 gebelt met de helpdesk[Tamara] om te vragen waarom ik niet hoor, ik moet gedult hebben
- op 4-12-2006 nog een keer gebelt, krijg een bandje dat ik mn naam en telefoonnummer moet opgeven omdat ze me terug gaan bellen... maar is niet mogelijk voor mobiele nummers... ik heb alleen mobiel en wil graag voip gaan bellen (dat vraag ik aan)
- 5-12-2006 eindelijk gesproken met helpdesk [Marieke] ze geeft aan dat er bij KPN iets mis ging met de opleverdatum, dat was 1 november.... ;-(
- Ik blij dat kpn niet op mijn opzeggings brief is ingegaan van mijn huidige direct adsl...

op dit moment wacht ik nog steeds... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200633 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:33:
Let op, hier komt mijn avontuur:
- 11-10-2006 aanvraag Speedlinq ADSL 20 Mb Comfort + Bellen (KPN) (bevestiging per mail gehad)
- Bevestigingsbrief ontvangen op 13-10-2006 per post
- De modem kosten zijn op 16-10-2006 afgeschreven
- op 5-11-2006 gebelt met de helpdesk[Tamara] om te vragen waarom ik niet hoor, ik moet gedult hebben
- op 4-12-2006 nog een keer gebelt, krijg een bandje dat ik mn naam en telefoonnummer moet opgeven omdat ze me terug gaan bellen... maar is niet mogelijk voor mobiele nummers... ik heb alleen mobiel en wil graag voip gaan bellen (dat vraag ik aan)
- 5-12-2006 eindelijk gesproken met helpdesk [Marieke] ze geeft aan dat er bij KPN iets mis ging met de opleverdatum, dat was 1 november.... ;-(
- Ik blij dat kpn niet op mijn opzeggings brief is ingegaan van mijn huidige direct adsl...

op dit moment wacht ik nog steeds... 8)7
Zelfde verhaal bij mij, alleen heb ik me eerder ingeschreven (01-11) en heb ik ook eerder de modemkosten betaald (02-11). Mij hebben ze gisteren verteld dat het nog wel even kan duren, maar de ze geen opleverdatum kunnen inschatten... misschien in het nieuwe jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Chronos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02
Iemand een idee of je nu wel of niet een splitter moet installeren in combinatie met de
Speedtouch 716wl of 780wl???

In deel 3, nl. gelezen dat de splitter weggelaten kan worden bij de Speedtouch 706wl die deze ingebouwd heeft. Op www.speedtouch.nl geen info gevonden...

"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Heb 4Mb via bbned, alles is goed verlopen qua aanvraag en aansluiting. Ook bevestiging van ontvangst en 2 maal abo afgeschreven. Nu is het bijna 8 weken later en nog steeds m'n cash niet terug. Beetje schandalig dat ze er meer dan 8 weken voor nodig hebben als je al meteen de actie voucher hebt opgestuurd na aansluiting. Dus vorige week gemaild, na 2 dagen alleen vernomen dat ze het doorpassen naar desbetreffende afdeling. 5 dagen later nog geen resultaat.... dus maar weer gemaild wtf het allemaal zo lang moet duren. Ben student en de geldboom groeit hier niet,....helaas...

Wat heeft het gros voor een ervaring wat terugbetaling betreft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200628 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:36:
[...]

Zelfde verhaal bij mij, alleen heb ik me eerder ingeschreven (01-11) en heb ik ook eerder de modemkosten betaald (02-11). Mij hebben ze gisteren verteld dat het nog wel even kan duren, maar de ze geen opleverdatum kunnen inschatten... misschien in het nieuwe jaar....
Heb je dat goed? Ik heb mij 11 oktober al aangemeld en jij hebt het over november.. maar goed.. alle bij zelfde pech :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200633 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:46:
[...]

Heb je dat goed? Ik heb mij 11 oktober al aangemeld en jij hebt het over november.. maar goed.. alle bij zelfde pech :'(
Oops, ja nu zie ik je het over oktober hebt...

Of we het over de duivel hebben, kreeg net een telefoontje van KPN dat ze m'n lijn willen komen controleren. Een collega van me die Speedlinq heeft, vertelt me juist dat na die kpn-check het erg hard gaat en dat je binnen de kortste keren je modem binnen hebt... ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik hoop dat ik ook snel een telefoontje krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu: X-tra 4096 SPEED SPECIAL voor € 19,95 plus € 4,95 VOIP plus 9,95 killed voice dus in totaal rond de 30 euro.

X-tra 20000 COMPLEET kost € 29,95 ( - incl. Speedlinq Bellen & toeslag vaste lijn / - dus geen vaste lijn meer nodig!).

Conclusie: ik moet overstappen dan heb ik voor dezelfde prijs meer snelheid!! Klopt of niet ????>:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:02
Anoniem: 188437 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:35:
Heb nu: X-tra 4096 SPEED SPECIAL voor € 19,95 plus € 4,95 VOIP plus 9,95 killed voice dus in totaal rond de 30 euro.

X-tra 20000 COMPLEET kost € 29,95 ( - incl. Speedlinq Bellen & toeslag vaste lijn / - dus geen vaste lijn meer nodig!).

Conclusie: ik moet overstappen dan heb ik voor dezelfde prijs meer snelheid!! Klopt of niet ????>:) >:)
Gaat niet gepaard zonder downtime >:) . Dus zo makkelijk is die keus niet :P

En wat hieronder zegt jah. Anders wist ik het ook wel :X . Helaas geen ADSL2 bij mij, dus maar 6Mbit.

[ Voor 7% gewijzigd door B-Bandit op 12-12-2006 21:04 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
en je moet ADSL2 beschikbaar hebben natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gijsjha schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:33:
Heb 4Mb via bbned, alles is goed verlopen qua aanvraag en aansluiting. Ook bevestiging van ontvangst en 2 maal abo afgeschreven. Nu is het bijna 8 weken later en nog steeds m'n cash niet terug. Beetje schandalig dat ze er meer dan 8 weken voor nodig hebben als je al meteen de actie voucher hebt opgestuurd na aansluiting. Dus vorige week gemaild, na 2 dagen alleen vernomen dat ze het doorpassen naar desbetreffende afdeling. 5 dagen later nog geen resultaat.... dus maar weer gemaild wtf het allemaal zo lang moet duren. Ben student en de geldboom groeit hier niet,....helaas...

Wat heeft het gros voor een ervaring wat terugbetaling betreft??
Vroeg ik ook al. Bevestiging kreeg ik op 2 november dat alles ontvangen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schweino schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:16:
[...]

inderdaad, heb je 2 lijnen dan?
nou dat is dus het hele punt waarom we nu isdn hebben. Nu gaan beide telefoons over en maakt het niet uit welke je op pakt. Op het moment dat je dan de telefoon opneemt schakelt hij het gesprek op die lijn, op de andere lijn kun je dan een ander gesprek voeren.

Dit is dus ook wat ik wil met voip, beide moeten rinkelen en afhankelijk van welke je oppakt moet het gesprek op die lijn gezet worden, op de andere kun je dan nog een ander gesprek voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Hoe wil je dat regelen met Voip dan? Voor zover ik weet levert speedlinq geen 2 voip lijnen maar slechts 1. Als je je ASDN behoudt naast je speedlinq voip lijn heb je dus 3 lijnen..... Je ISDN lijn kan je weer niet via je VOIP modem laten lopen, dus heb geen idee wat je nu precies wil. Misschien kan je het een en ander wat verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schweino schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:37:
en je moet ADSL2 beschikbaar hebben natuurlijk...
Even dom :+ :+ Hoe stel ik dat vast??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
@Ogami Itto, mijn bevestiging van ontvangst kreeg ik begin september. Ik heb aansluiting in juli aangevraagd, welke inging eind september ivm aflopende wanadoo/orange abo. Bij jou heeft het dus rond de 6 weken geduurt??

Dus zit nu bijna half jaar SL modemgeld voor te schieten:S maar ja, wist vantevoren dat dat het via deze constructie verliep. Dan nog hopen we natuurlijk dat ze wel binnen 6 weken maar liever minder (dat is dan toch echt worst case.....NOT klaarblijkelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schweino schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:46:
Hoe wil je dat regelen met Voip dan? Voor zover ik weet levert speedlinq geen 2 voip lijnen maar slechts 1. Als je je ASDN behoudt naast je speedlinq voip lijn heb je dus 3 lijnen..... Je ISDN lijn kan je weer niet via je VOIP modem laten lopen, dus heb geen idee wat je nu precies wil. Misschien kan je het een en ander wat verduidelijken?
de router die ik wil hebben moet 2 voip poorten hebben, voor zover ik weet kan je dan ook 2 gesprekken voeren alleen moet je dan telefoon 1 op lijn 1 en telefoon 2 op lijn 2 zetten. Het gevolg is dat ze niet tegelijk overgaan of je moet in de router in kunnen stellen dat hij dat moet doen maar of dat kan weet ik dus niet en de specificaties van de datasheets zijn in termen waar ik niet echt iets van begrijp (bijv. unconditional call forwarding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Postcodecheck doen.....
Anoniem: 47200 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:07:
[...]

de router die ik wil hebben moet 2 voip poorten hebben, voor zover ik weet kan je dan ook 2 gesprekken voeren alleen moet je dan telefoon 1 op lijn 1 en telefoon 2 op lijn 2 zetten. Het gevolg is dat ze niet tegelijk overgaan of je moet in de router in kunnen stellen dat hij dat moet doen maar of dat kan weet ik dus niet en de specificaties van de datasheets zijn in termen waar ik niet echt iets van begrijp (bijv. unconditional call forwarding)
Volgens mij lukt dat niet, aangezien je maar 1 voip lijn hebt. Je kan dan dus ten alleen tijde slechts 1 gesprek tegelijk voeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Schweino op 12-12-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188437 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:35:
Heb nu: X-tra 4096 SPEED SPECIAL voor € 19,95 plus € 4,95 VOIP plus 9,95 killed voice dus in totaal rond de 35 euro.

Conclusie: ik moet overstappen dan heb ik minder geld meer snelheid!! Klopt of niet ????>:) >:)
Yes! ADSL2+ is beschikbaar. Dus dan zou ik over moeten kunnen zonder problemen lijkt me? Of is er dan nog down-tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb sinds 3 maand Speedlinq, en geen problemen.
Ik heb het 6Mbit pakket met bellen.

Lekkere stabiele verbinding, en bellen gaat goed!

Enige probleempje dat ik heb gehad was ik zelf de oorzaker van 8)7
We konden niet naar regionale, en mobiele nummers bellen! (kregen direct nummer bestaat niet toon).
Na alles nagekeken te hebben, had ik 3 instellingen zelf niet goed ingesteld :X
In het modem bij "telephony" instellingen het volgende:
"Display Name" en "Abbreviated number" moesten leegblijven, en "Port" moest op "All" staan.

Alleen is er nou ook een programma waarmee ik via de pc kan bellen? (Voip)?
Ik meende er een keer iets over gehoord te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
gwystyl schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:06:
[...]

Maakt tegenwoordig niet meer uit, ze hebben een roaming overeenkomst met KPN sinds een paar weken.
Heel erg bedankt voor deze info !!!!
Werkt zelfs met pre-paid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
PurpleBlue schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:39:
Ik heb sinds 3 maand Speedlinq, en geen problemen.
Ik heb het 6Mbit pakket met bellen.

Lekkere stabiele verbinding, en bellen gaat goed!

Enige probleempje dat ik heb gehad was ik zelf de oorzaker van 8)7
We konden niet naar regionale, en mobiele nummers bellen! (kregen direct nummer bestaat niet toon).
Na alles nagekeken te hebben, had ik 3 instellingen zelf niet goed ingesteld :X
In het modem bij "telephony" instellingen het volgende:
"Display Name" en "Abbreviated number" moesten leegblijven, en "Port" moest op "All" staan.

Alleen is er nou ook een programma waarmee ik via de pc kan bellen? (Voip)?
Ik meende er een keer iets over gehoord te hebben!
Zoek eens met Google naar X-lite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gijsjha schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:45:
@Ogami Itto, mijn bevestiging van ontvangst kreeg ik begin september. Ik heb aansluiting in juli aangevraagd, welke inging eind september ivm aflopende wanadoo/orange abo. Bij jou heeft het dus rond de 6 weken geduurt??

Dus zit nu bijna half jaar SL modemgeld voor te schieten:S maar ja, wist vantevoren dat dat het via deze constructie verliep. Dan nog hopen we natuurlijk dat ze wel binnen 6 weken maar liever minder (dat is dan toch echt worst case.....NOT klaarblijkelijk)
Jij hebt dat geld nog steeds niet???

De aansluiting vanuit speedlinq's gedeelte verliep soepel. Bij mij zaten de problemen met KPN maar sinds begin/half oktober heb ik Speedlinq.
Tussen het faxen van de voucher en het ontvangen van de bevestiging zat bij mij 2 weken. Nu dus al bijna 7 weken dat ik het geld nog niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Anoniem: 188437 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:21:
[...]

Yes! ADSL2+ is beschikbaar. Dus dan zou ik over moeten kunnen zonder problemen lijkt me? Of is er dan nog down-tijd?
en je bent al abbo van speedlinq. Volgens de algemene voorwaarden van de aanbiedingen mag je nog geen abbo zijn om van een actie gebruik te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184766

ik wil een abbo van speedling aanvragen 20m compleet maar ik zit te twijfelen tussen bbnet of kpn
kan iemand me vertellen welke de beste is qa snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik kreeg net een telefoontje van de KPN dat ze in opdracht van Speedlinq mijn lijn willen doormeten op 29 december. Daarmee komt mijn lijstje nu op:
  • 15/11 20Mbps aangevraagd zonder dat ik KPN abbo heb
  • 16/11 geld voor modem afgeschreven
  • 17/11 aanmeldingsbrief ontvangen
  • 07/12 heb gebeld over verloop: aanvraag was vastgelopen bij speedlinq
  • 13/12 ben gebeld door KPN dat ze op 29/12 de lijn willen doormeten

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.