[Speedlinq] Ervaringen - Deel 4

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 14.159 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18318

Mijn lijstje tot nu toe.. gaat best goed.. nu hopen dat het modem optijd is en dat kpn ook echt klaar is met de lijn op 19 dec.
  • Nov 28 speedlinq 20 mbps via KPN aangevraagd
  • Nov 30 geld voor modem afgeschreven
  • Dec 12 brief binnen gekregen dat op 19 dec lijn opgeleverd wordt
Enigste vage vind ik, ik heb ADSL2+ Comfort 20000 van KPN aangevraagd. Nu staat op mijn welkomsbrief dat de lijn geleverd wordt door BBNED? Snelheid is wel hetzelfde dus zal wel goed zijn.
Ik lees hier wel dat verschillende mensen gebeld worden door KPN voor een lijn meeting. Dit doet KPN alleen als ze de lijn niet vertrouwen ofzo?, want ik heb tot op heden geen telefoon gehad van KPN voor zo'n meeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

Ha....lol, mijn 6mbit kpn wordt ook 19-12 opgeleverd. Ik wilde vandaag eens bellen of het modem al verstuurd is...Of wil jij dat doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vriend van me zou gisteren de lijn opgeleverd krijgen. maar helaas had ie gisteren nog geen adsl signaal. Hij had geloof ik afgelopen vrijdag of zaterdag zijn modem. Dus ik verwacht hem ook ergens een deze dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200633

Ik heb weer even contact gehad met de klanten service (met Maud) (aanvraag ADSL 11-10-2006) want ik heb nog steeds niet vernomen van speedlinq...
Weer wat extra info gekregen, de lijn schijnt nog niet vrijgegeven te zijn door de kpn en daardoor kan Speedlinq niet verder, zucht... en ja.. ze vroeg of IK naar de kpn wilde bellen om te vragen wanneer dit wordt vrij gegeven... het moet niet veel gekker worden... En of ik 't daarna wilde doorgeven aan speedlinq (wie is er nu klant?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188437

thejoker80 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 08:29:
[...]

en je bent al abbo van speedlinq. Volgens de algemene voorwaarden van de aanbiedingen mag je nog geen abbo zijn om van een actie gebruik te maken.
Wil ook niet gebruik maken van actie maar standaardtarief is voor Comfort 20000 COMPLEET € 29,95 en dat is goedkoper dan nu: 20 DSL, 5 VOIP en 10 lijn. Dus ik zie het probleem niet?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200633

Anoniem: 188437 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:23:
[...]

Wil ook niet gebruik maken van actie maar standaardtarief is voor Comfort 20000 COMPLEET € 29,95 en dat is goedkoper dan nu: 20 DSL, 5 VOIP en 10 lijn. Dus ik zie het probleem niet?? :)
Als contract periode verlopen is en je rekening houd met opzeg termijn dan moet t wel kunnen denk ik. Maar als je binnen je contract periode wilt wijzigen dan kan t meestal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
@Ogami Itto
Bij mij heeft het ook 2 weken geduurd dat ik na 't opsturen een ontvangstbevesting kreeg (volgens mij ook omdat ik ging mailen:). Maar bij jou is het begin/medio oktober aangesloten? Dan is de eerste factuur (hanteren ze namelijk zo voor de binnen 6 weken regeling) van het abogeld eind oktober (voor deel van oktober en november) en dus de 2e factuur eind november. Dan zullen ze pas uiterlijk medio januari je het geld terugboeken:S
Bij mij is 1e facturering 29 september (voor 3 dagen september en oktober), 2e facturering 25 oktober
dus zou het geld al ruim een week moeten hebben. Vandaar meteen vorige week gemaild en deze week maar nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188437

Anoniem: 200633 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:44:
[...]

Als contract periode verlopen is en je rekening houd met opzeg termijn dan moet t wel kunnen denk ik. Maar als je binnen je contract periode wilt wijzigen dan kan t meestal niet
Bij een wijziging binnen de eerste 12 of 24 maanden (afhankelijk van de overeengekomen minimumduur) na de aanvang van het abonnement, is het alleen mogelijk om over te stappen naar abonnementen die ten tijde van het sluiten van jouw abonnement werden aangeboden. In dat geval is upgraden gratis, maar voor een downgrade worden kosten in rekening gebracht zoals vermeld bij de tarieven.

Maar de vraag blijft dus is dit een UPGRADE ondanks dat het goedkoper is. Lijkt me wel omdat performance omhoog gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-07 07:44

rick77

... get to the point!

"abonnementen die ten tijde van het sluiten van jouw abonnement werden aangeboden" houdt tevens in tegen de prijzen en voorwaarden van toen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197651

Gijsjha schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:01:
@Ogami Itto
Bij mij heeft het ook 2 weken geduurd dat ik na 't opsturen een ontvangstbevesting kreeg (volgens mij ook omdat ik ging mailen:). Maar bij jou is het begin/medio oktober aangesloten? Dan is de eerste factuur (hanteren ze namelijk zo voor de binnen 6 weken regeling) van het abogeld eind oktober (voor deel van oktober en november) en dus de 2e factuur eind november. Dan zullen ze pas uiterlijk medio januari je het geld terugboeken:S
Bij mij is 1e facturering 29 september (voor 3 dagen september en oktober), 2e facturering 25 oktober
dus zou het geld al ruim een week moeten hebben. Vandaar meteen vorige week gemaild en deze week maar nog eens.
De email die ik ontvangen heb op 2 November:
Beste Speedlinq abonnee,

Op 2 november 2006 hebben we je actievoucher ontvangen.
De actiekorting zal binnenkort worden uitbetaald, mits je aan de
actievoorwaarden voldaan hebt. De actiekorting kan bestaan uit een
korting op het modem, de aansluitkosten en de abonnementskosten.

Eerst worden de modemkosten en twee keer abonnementskosten
geïncasseerd. Hierna ontvang je alle actiekortingen binnen zes
weken terug op je rekening. Voorwaarde is wel dat je voucher tijdig
ontvangen is. De uiterste inleverdatum staat vermeld op de voucher
en in de actievoorwaarden.

Hopelijk hebben we je hiermee voldoende geïnformeerd. Heb je een vraag
naar aanleiding van deze mail dan kun je de FAQ raadplegen of gebruik
maken van de Speedlinq formulieren, te vinden op www.speedlinq.nl.
Je rechtstreekse antwoord (reply) op dit e-mail bericht wordt helaas
niet door Speedlinq ontvangen.

Wij wensen je veel plezier toe van het abonnement!

Met vriendelijke groet,
Speedlinq

Customer Care
Enkele minuten later kreeg ik deze:
Geachte heer Schroder,

De benodigde documenten zijn door ons ontvangen op: 02-11-2006

Uitbetaling van de actiekorting vindt plaats conform de Speedlinq
Actievoorwaarden.

Met vriendelijke groet,
Speedlinq

Kirstin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nog 2 links:
Klachtenformulier (niet makkelijk te vinden op te site) http://www.speedlinq-faq.nl/complaint.phtml
Algemene vragen: http://www.speedlinq-faq....?step=client&qtype=normal

Ik heb net nog even gebruik gemaakt van het klachtenformulier om te vragen waar mijn kortingsgeld blijft.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 197651 op 13-12-2006 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200057

Ik been zeer tevreden over Speedlinq. Heb nu het 4k/1k abo voor 30eu p/m ( inc kpn). Hierbij kreeg ik echter korting en een gratis dvd spelen. Als dit abo in Januari afloopt verleng ik het voor de T20 waarvoor ik maar 25eu ga betalen Inclusief Kpn. Echt een mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Vermelding in de telefoongids staat net als nummerweergave voor uitgaande gesprekken standaard uit! Net ook maar even aangevinkt.

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:02

Yuco

Womanizer!

Mijn historie:
  • 4/11 20Mbps aangevraagd via internetten.nl zonder dat ik KPN abbo heb
  • 6/11 geld voor modem afgeschreven
  • 6/12 speedlinq helpdesk gebeld omdat ik niets meer vernomen heb. Wordt aangegeven dat KPN mijn aanvraag verlaat in behandeling heeft genomen
  • 13/12 aanmeldingsbrief ontvangen, geschatte opleverdatum: 21-12-06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197697

De mijne:

14/11 aangevraagd
15/11 modemkosten afgeschreven
02/12 helpdesk gebeld...aanvraag was vastgelopen door KPN ze heeft het doorgestuurd naar
betreffende afdeling
05/12 helpdesk gebeld...alles verloopt voorspoedig werd me gemeld
08/12 helpdesk gebeld...wachten was op akkoord van betreffende afdeling
12/12 helpdesk gebeld...kreeg melding dat 9/12 welkomstbrief was verstuurd...en 12/12
modem...beide binnen nu en adsllijn aktief op 21/12

bij elkaar 10 minuutjes gebeld met de helpdesk...kan ermee door
ben handig en denk de helpdesk in de toekomst niet meer nodig te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197697

ik kan al bij mijn mail via webmail trouwens......je mailadres is dat bij speedlinq niet xxxx@speedlinq.nl maar bij mij nu dus xxxx@(mijn naam)speedlinq.nl.
Op de plek waar ik (mijn naam) heb getypt staat dus mijn naam zoals ik me heb opgegeven bij speedlinq.
Is die naam weg te halen of aan te passen straks als ik aangesloten ben en dus gewoon dat er komt te staan (mijnnaam)@speedlinq.nl???????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 197697 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:02:
ik kan al bij mijn mail via webmail trouwens......je mailadres is dat bij speedlinq niet xxxx@speedlinq.nl maar bij mij nu dus xxxx@(mijn naam)speedlinq.nl.
Op de plek waar ik (mijn naam) heb getypt staat dus mijn naam zoals ik me heb opgegeven bij speedlinq.
Is die naam weg te halen of aan te passen straks als ik aangesloten ben en dus gewoon dat er komt te staan (mijnnaam)@speedlinq.nl???????????
Bij speedlinq krijg je een subdomein en krijg je ook mailadressen van je subdomein, dus xxxx@subdomein.speedlinq.nl. Je subdomein kun je wel aanpassen, maar ondanks dat blijft speedlinq gewoon mail sturen naar het subdomein wat hun voor je hebben aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-07 00:20
hier niet, ze sturen gewoon mails naar mijn gewijzigde subdomein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111033

Ik heb onderstaande reeds in een vorig forum geplaatst, maar nog geen duidelijkheid gehad:

[Weet niet of ik het juiste forum te pakken heb]
Sinds afgelopen zaterdag hebben we een Philips SE 340 telefoon gekocht en op onze speedtouch 706 aangesloten [deze heeft overigens de laaste firmware "aan boord"]
Wij hebben een Sppedlinq abo via BBNed.
Wanneer we gebeld word het telefoonnummer herkend maar dan zonder eerste NUL
0x-xxxxxxxx wordt x-xxxxxxxx
op zich niet erg maar het irriteerd een pietje precies behoorlijk.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 12:01
Anoniem: 200057 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:27:
Ik been zeer tevreden over Speedlinq. Heb nu het 4k/1k abo voor 30eu p/m ( inc kpn). Hierbij kreeg ik echter korting en een gratis dvd spelen. Als dit abo in Januari afloopt verleng ik het voor de T20 waarvoor ik maar 25eu ga betalen Inclusief Kpn. Echt een mooie deal.
Zit je wel eerst 8 weken zonder internet voordat je die deal hebt :*)

PowerStation

• Schweino
Anoniem: 111033 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:45:
Ik heb onderstaande reeds in een vorig forum geplaatst, maar nog geen duidelijkheid gehad:

[Weet niet of ik het juiste forum te pakken heb]
Sinds afgelopen zaterdag hebben we een Philips SE 340 telefoon gekocht en op onze speedtouch 706 aangesloten [deze heeft overigens de laaste firmware "aan boord"]
Wij hebben een Sppedlinq abo via BBNed.
Wanneer we gebeld word het telefoonnummer herkend maar dan zonder eerste NUL
0x-xxxxxxxx wordt x-xxxxxxxx
op zich niet erg maar het irriteerd een pietje precies behoorlijk.

Weet iemand wat dit kan zijn?
Geen idee, als een ander merk of type telefoon / nummer melder geprobeerd? Hier werkt het prima namelijk (Panasonic KX-TG 7123 telefoonset)

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-07 15:26

gex

De gekste

Ik wil ook Speedlinq 20Mb aanvragen, ik heb nu nog een planet abbo dat loopt tot 23-02-06, er wordt aangegeven dat je eerst een paar weken moet wachten voordat je je abbo opzegt, maar omdat het nog maar zo kort loopt riskeer ik dat liever niet, kan ik dan toch nu al mijn abbo opzeggen en daarbij aangeven dat het per 23-02-06 stopgezet wordt, of verloopt de overstap dan niet goed?

Jewel, je kan volgens mij nu gewoon planet bellen en de zaak laten stopzetten, wel aangeven dat je de adsl-lijn actief wil laten houden. Meld je vervolgens aan bij Speedlinq, en geef een weekje na de opzegdatum van planet aan dat je SP actief wilt. Dan ben je mss een weekje offline, of als planet lief is laten ze adsl erop totdat SL het overneemt :)

Anoniem: 196151

Ik heb nu bijna een jaar speedlinq, in het begin een hoop gezeik... Actie Voucher, Lijn niet vrijgegeven, verbinding die weg bleef vallen.... etc....

Maar nu heb ik al maandan achter elkaar een goede verbinding :D Dus ik denk dat ik voorlopig niet meer overstap, dat brengt altijd zon gezeik met zich mee.

• Schweino
Misschien is dat wel het achterliggende doel van Speedlinq, je het de eerste maanden zo miserabel maken dat je daarna voor de rest van je leven bang bent om ooit nog over te stappen ;)

• Gijsjha
@ oa Ogami Itto

Vandaag reactie gekregen op m'n 2e mail van afgelopen dinsdag "In reactie op uw vraag omtrent de actiekorting kunnen we u het volgende berichten. U heeft inderdaad aan de actievoorwaarden voldaan. Onze excuses voor de vertraging.De actiekorting wordt met de eerstvolgende betalingsrun, in de derde week van december, alsnog naar u overgemaakt."

Mooi dat het alsnog goedkomt (weliswaar ruim 2 weken te laat!!), maar wat als ik er niet achteraan had gezeten:S
Advies dus voor eenieder: let hierop en trek tijdig aan de spreekwoordelijke bel!!!

Ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn klachtenformulier.

Anoniem: 86324

Ik zag van de week een aanbieding van www.adslwinkel.nl waarin je een computer kreeg bij het afsluiten van een SL abbo via de website.

Maar als ik op hun website kijk dan kan ik daar niets van terugvinden.

Heeft iemand anders deze advertentie ook gezien?

P.S. Ben net verhuisd en wil SL bestellen. Als ik het goed heb begrepen kan ik een abbo nemen waarin een vaste telefoonlijn inbegrepen zit voor 24.90 p.m. of heb ik dan nog iets nodig van KPN?

Alvast bedankt

Ik lees net de ervaringen van mensen op de site van kassa maar dat brengt mij wel aan het twijfelen want daar zijn de mensen een stuk negatiever.

http://kassa.vara.nl/port...g&frm=51296&cat=616&pid=1

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 86324 op 14-12-2006 17:38 ]

Op het forum van Kassa zijn de meeste reactie's wel meer dan een jaar oud, houd daar ook rekening mee.

Zoals op de eerste pagina hier al staat: goedkoop maandbedrag maar weinig service.
You get what you pay for...

• Bastjean
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-06 23:36

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

gex schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:34:
Ik wil ook Speedlinq 20Mb aanvragen, ik heb nu nog een planet abbo dat loopt tot 23-02-06, er wordt aangegeven dat je eerst een paar weken moet wachten voordat je je abbo opzegt, maar omdat het nog maar zo kort loopt riskeer ik dat liever niet, kan ik dan toch nu al mijn abbo opzeggen en daarbij aangeven dat het per 23-02-06 stopgezet wordt, of verloopt de overstap dan niet goed?
Ik heb 18 oktober Speedlinq comfort 20000 aangevraagd bij Speedlinq.
Nog steeds werkt het niet. Volgens de helpdesk, die mijn werkgever inmiddels 60 euro heeft gekost, is mijn oude lijn doorj xs4all niet lang genoeg vrijgegeven. Hoewel ik bij xs4all heb aangegeven dat ze de lijn beschikbaar moeten geven voor overname, willen ze dit blijkbaar maximaal twee weken doen. Daarna wordt de ontmanteling onheroepelijk in gang gezet bij een wazige KPN club waar niemand contact mee mag opnemen. Volgens de helpdesk van Speedlinq: Ik krijg een foutmelding. Er zit een opheffing op de lijn, daardoor kunnen we niet insteken. Nu wordt de hele lijn ontmanteld. Dus ondanks dat ik exact gedaan heb wat ze aangeven op hun site gaat het toch mis. Later blijkt dat het niet handig is om je oude lijn zelf op te zeggen. Ook niet als je uitdrukkelijk aangeeft dat alleen de lijn mag worden opgeheven nadat Speedlinq een order tot overname heeft gedaan.

Wat mij aan het geheel stoort is dat ik alle actie moet ondernemen. Er is behalve een factuur voor het (gratis!) modem, nog niet 1 brief of mail mijn kant op gekomen. Vreemd dat dit allemaal zo vervelend loopt. Alle betrokken organisaties zijn onderdeel van KPN. Je verwacht anno 2006 een soepeler overstap. Internet is een basisbehoefte. We zijn geen bananen republiek. Ik wordt er wanhopig van.

Ik ben niet :( , ik ben :'(

Bastjean

Anoniem: 18318 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:48:
[knip]
Mijn lijstje tot nu toe.. gaat best goed.. nu hopen dat het modem optijd is en dat kpn ook echt klaar is met de lijn op 19 dec.
[/knip]
Vandaag me modem binnen gekregen, heb een speedtouch 706 besteld en heb een 716 WL gekregen :). So far so good!, nu de laatste stap nog.. oplevering van de lijn op 19 dec.. ben benieuwd!

• Gijsjha
Volgens mij zijn eventuele vertragingen/lange duur van de (op)levering van SL abo's een direct gevolg van de massale drukte bij KPN. Deze hebben namelijk volgens eigen zeggen 20.000 nieuwe aansluitingen per week voor haar internet+bellen http://www.nu.nl/news/916...ening_internetbellen.html Dit werkt lijkt mij logischerwijs door bij haar dochtermaatschappijen zoals SL. Dus vooral bij internet+bellen abo's van SL zul je daarom enige vertraging ondervinden.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 15:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 18318 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 18:25:
[...]

Vandaag me modem binnen gekregen, heb een speedtouch 706 besteld en heb een 716 WL gekregen :). So far so good!, nu de laatste stap nog.. oplevering van de lijn op 19 dec.. ben benieuwd!
Kan je specifiek aangeven welk modem je hebben wil dan? Ik dacht alleen Ethernet + VOIP, multi-pc + VOIP of wireless multi-pc + VOIP? Mijn ouders hebben dat laatste gedaan, welk modem krijg je dan? Als ik in het rijtje van SL kijk zie ik namelijk de volgende modems:
Alcatel 585 Nee / 0 Ethernet x 4 + 32 wireless Ja (analoog & ISDN)
Alcatel 706WL Ja / 1 Ethernet x 4 + 32 wireless Ja
Zyxel 2602hw Ja / 2 Ethernet x 4 + 32 wireless Ja
De Zyxel heeft de meeste VOIP poorten, maar volgens mij hebben wij er maar één nodig. Ben na de verhalen hier wel een beetje benieuwd hoe het gaat lopen. Ons Zonnet Lite abo houdt er per half januari mee op, SL zou per 8jan moeten gaan werken. * gwystyl houdt vingers gekruisd....

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-07 17:10
Gijsjha schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:09:
Volgens mij zijn eventuele vertragingen/lange duur van de (op)levering van SL abo's een direct gevolg van de massale drukte bij KPN. Deze hebben namelijk volgens eigen zeggen 20.000 nieuwe aansluitingen per week voor haar internet+bellen http://www.nu.nl/news/916...ening_internetbellen.html Dit werkt lijkt mij logischerwijs door bij haar dochtermaatschappijen zoals SL. Dus vooral bij internet+bellen abo's van SL zul je daarom enige vertraging ondervinden.
De "angst" voor die vertraging en dus geen internet is de rede waarom ik ernstig zit te twijfelen om mijn huidige verbinding met een maand te gaan verlengen...

Op dit moment heb ik een ingangsdatum voor SL 20Mbit met telefonie op 5 januari staan en de einddatum van mijn huidige aansluiting is 10 januari.
Als er inderdaad vertraging gaat optreden zal de lijn ontmanteld kunnen gaan worden waardoor ik dan +/- 6 weken geen internet heb ;( :'(

Gisteren de helpdesk maar eens gebelt aangezien de aanvraag op 23 november is gedaan en nog steeds niks heb vernomen over de eventuele oplevering. Volgens de helpdesk is de aanvraag doorgestuurd naar de netwerk leverancier en men daar op een reactie wacht. Wel gaf ze aan dat ze verwacht dat de 5 januari gehaald gaat worden......hmmmm niet echt overtuigend.

Graag hoor ik enig advies van de mede SL wachtende en nu maar verder afwachten.... :?

Xbox Live Knalle Arie

Ok, mijn dagboek ter indicatie...

18-10-2006 Adsl 6mbit KPN + voip aanvraag
19-10-2006 119,- euro afgeschreven + brief ontvangen
7-12-2006 Brief ontvangen met gegevens, opleverdatum: 19-12-2006

Nog 5 dagen en dan is het al zover volgens de brief. Ik hoop dat ik nog voor die tijd het modem ontvang...

• Marvie
Anoniem: 88208 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:11:
Ok, mijn dagboek ter indicatie...

18-10-2006 Adsl 6mbit KPN + voip aanvraag
19-10-2006 119,- euro afgeschreven + brief ontvangen
7-12-2006 Brief ontvangen met gegevens, opleverdatum: 19-12-2006

Nog 5 dagen en dan is het al zover volgens de brief. Ik hoop dat ik nog voor die tijd het modem ontvang...
Dat is 2 maanden of heb jezelf deze ingangsdatum voorgesteld?

Mijn aanvraag is als volgt:

23 november aangevraagd
25 november modem afgeschreven
27 november brief als bevestiging van de aanvraag
tot op heden geen verdere info ontvangen...

Xbox Live Knalle Arie

Marvie schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:15:
[...]

Dat is 2 maanden of heb jezelf deze ingangsdatum voorgesteld?

Mijn aanvraag is als volgt:

23 oktober aangevraagd
25 oktober modem afgeschreven
27 brief als bevestiging van de aanvraag
Aanvraag op de snelst mogelijke datum. Moest minimaal 3 weken zijn, was dacht ik 3 november.

• RichieB
  • Laatst online: 22:06
Marvie schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:15:
[...]
23 oktober aangevraagd
25 oktober modem afgeschreven
27 brief als bevestiging van de aanvraag
Ik durf het bijna niet te zeggen: maar zou je niet eens bellen om te kijken of je aanvraag niet is vastgelopen. Dat je 7 weken niets hoort lijkt me niet normaal hoor.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mwa, t ligt beetje vast bij KPN hebben ze me al 2 of 3 keer verteld. Ze zouden 'er achteraan gaan'. Maja of t nou veel uitmaakt of je belt? :X Als ik al om 8:32 te horen krijg dat ik in de wacht sta, kan ik zelf simpel concluderen dat je -altijd- een paar minuten minimaal in de wacht staat. Magoed. 19-12 komt t hier, ik w8 ook nog steeds op mijn modem.

Wordt vervolgd. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
RichieB schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:03:
[...]

Ik durf het bijna niet te zeggen: maar zou je niet eens bellen om te kijken of je aanvraag niet is vastgelopen. Dat je 7 weken niets hoort lijkt me niet normaal hoor.
:z :z :z was er niet helemaal bij geloof ik, maar de aanvraag datum ligt in november en niet in oktober (inmiddels aangepast).
Wel heb ik al met de helpdesk gesproken en die zeggen dat de aanvraag gewoon loopt en nu bij de netwerk leverancier ligt...

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123662

Ik heb zitten slapen, ik betaal al tijden 45 euro voor mijn 4096/1024 all-in speedlinq en zie dat dit nu voor 20 euro per maand kan. WTF! Slechte beurt van speedlinq dat ik niet een automatische tariefsaanpassing krijg. Of zie ik in de gauwigheid die ik nu gebruik iets over het hoofd?

Ik heb al geprobeerd de helpdesk te bellen maar moet ik teruggebeld worden (binnen 24 uur op een vast nummer, beetje moeilijk omdat ik nu vast op werk bereikbaar ben en daarna weer thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64755

RichieB schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:03:
[...]

Beetje leip he die 3 weken die ze opgeven. Ik heb op 24 november j.l SL 20mbit besteld krijg ik vandaag de brief dat het pas 19 januari wordt opgeleverd!! Dat is toch niet normaal man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik moet zeggen dat die oplevering niet alleen aan Speedlinq. Ook het netwerk (KPN, BBNed of Babyxl) en zeker KPN omdat zij daadwerkelijk de lijnen beheren hebben hierop invloed.

KPN kan voor mij weinig goed doen, gezien mijn eerdere horrorverhalen met hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij vertellen hoe lang dat tarief al 19,95 is voor All-in 4096? I

k wil namelijk het teveel betaalde teruglaten betalen. Zo niet dan laat ik het verlagen en vertrek ik wel bij speedlinq. Op zich aardige provider, maar de verbinding wordt er af en toe en zonder aankondiging gewoon uitgegooid. Niet op prime-time maar wel op een tijd dat ik nog op internet zit (12:00 's nachts+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
Anoniem: 64755 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:44:
[...]

Beetje leip he die 3 weken die ze opgeven. Ik heb op 24 november j.l SL 20mbit besteld krijg ik vandaag de brief dat het pas 19 januari wordt opgeleverd!! Dat is toch niet normaal man!
Hmmm jij hebt op dezelfde datum (1 dag verschil) je aanvraag gedaan, dan weet ik nu waar ik ongeveer op kan gaan rekenen.... dus een vertraging van 2 weken!!!

Ben benieuwd of ik ook deze week een oplever datum bevestigd ga krijgen.

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
@Door: bFunk
Zeker al in juli, toen ik mijn abo aanvroeg, was het normale tarief 4/1Mb BBned al 19,95 (bij actiekorting dus 9,95). Dus zeker al een half jaar voor 19,95 in de markt. Misschien dat je niet per post een notificatie hebt gekregen, maar via e-mail. Als je dan niet binnen 30 dagen reageert (bij tariefsverhoging) dan accepteer je de wijziging in oa voorwaarden. Maar omdat het een tariefsverlaging betreft, zou het goed kunnen dat je er zelf achteraan (had ge)moet(en). Dan is het nog de vraag of je het met terugwerkende kracht terug zal krijgen, wat wel zo netjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Helaas werkt het bij veel providers zo dat je inderdaad zelf in de gaten moet houden of het tarief verlaagd is en vervolgens ook nog zelf actie moet ondernemen om voor dat verlaagde tarief in aanmerking te komen. Niet erg netjes tov de klant inderdaad maar je kan er niets tegen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
@Marvie Zoals ik het hier zie duurt na bevestiging het zeker een maand totdat het aangesloten wordt. Dus als je gebeld hebt en nu een bevestiging krijgt, kan het net allemaal goed gaan, denk ik. Moet je wel natuurlijk bij oude provider aangeven dat het adsl signaal wordt overgenomen door niewe provider. Maar kun je dat wel met 1 maand verlengen?? Normaal betreft het een jaarcontract (hele oude contracten werken nog met een jaarcontract, waarna je per maand kan opzeggen. Maar de laatste 2-3 is dat niet meer. Let daar dus wel op, want als het weer omgezet wordt in een jaarcontract, dan moet je op tijd hebben opgezegd!!!

Ik ging van orange (verliep 29 sep) naar SL (ging in op 27 sep) waardoor de overgang perfect verliep. Op de 27e deed mijn livebox van orange nix meer, dus nieuwe modem van SL eraan en hopakee weer i-net. Dus mocht er onzekerheid zijn of dat allemaal gehaald kan worden qua oplevering, dan is (als dat mogelijk is) een maandje extra misschien een goede optie om zeker niet zonder i-net te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schweino schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:17:
Helaas werkt het bij veel providers zo dat je inderdaad zelf in de gaten moet houden of het tarief verlaagd is en vervolgens ook nog zelf actie moet ondernemen om voor dat verlaagde tarief in aanmerking te komen. Niet erg netjes tov de klant inderdaad maar je kan er niets tegen beginnen.
Gijsjha schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:09:
@Door: bFunk
Zeker al in juli, toen ik mijn abo aanvroeg, was het normale tarief 4/1Mb BBned al 19,95 (bij actiekorting dus 9,95). Dus zeker al een half jaar voor 19,95 in de markt. Misschien dat je niet per post een notificatie hebt gekregen, maar via e-mail. Als je dan niet binnen 30 dagen reageert (bij tariefsverhoging) dan accepteer je de wijziging in oa voorwaarden. Maar omdat het een tariefsverlaging betreft, zou het goed kunnen dat je er zelf achteraan (had ge)moet(en). Dan is het nog de vraag of je het met terugwerkende kracht terug zal krijgen, wat wel zo netjes is.
Ik heb geen bericht gekregen en ik vind het een normale gang van zaken dat tariefs- of servicewijzigingen doorgegeven worden aan bestaande klanten. Als ik daarna nog niets doe, dan is het een andere zaken.

Ik heb inmiddels gebeld (á 70 c/pm) en er is een klacht opgenomen, dus binnen 2 weken weet ik of ik geld terugkrijg (minstens 6 maanden= minstens 150 euro).

Ik ben zo ie zo aan het overwegen of ik met SL doorga. Opzich wel goedkoop maar het afgelopen jaar is mijn ping wel verslechterd (bFunk=gamert). Daarnaast, zoals al gezegd, wordt de verbinding wel eens uitgegooid zonder dat ik op de hoogte wordt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik twijfel al weken ik heb nu geen ADSL maar zou Speedlinq een goede keus zijn via KPN??? O-)

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 12:01
Supertip schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:53:
Ik twijfel al weken ik heb nu geen ADSL maar zou Speedlinq een goede keus zijn via KPN??? O-)
Nooit doen,lees ook eens andere forums behalve deze,bijna niemand is tevreden en diegenen die tevreden zijn hoor je helaas bijna nooit.Er zijn nu al andere aanbieders die hetzelfde(lees:snelheid)aanbieden of meer,wees dus verstandig en laat je niet blij maken door de "been"die ze voor je neus houden ;)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fern schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:48:
[...]

Nooit doen,lees ook eens andere forums behalve deze,bijna niemand is tevreden en diegenen die tevreden zijn hoor je helaas bijna nooit.Er zijn nu al andere aanbieders die hetzelfde(lees:snelheid)aanbieden of meer,wees dus verstandig en laat je niet blij maken door de "been"die ze voor je neus houden ;)
Mwa....bij welke provider werk jij?? Je leest op ineternet alleen maar diegene waarbij iets niet snor zit. De overig (misschien wel) 90% hoor je niet. En Speedlinq of iets anders, het is overal 1 grote klerezooi. Alleen Speedlinq is voor lui die een beetje weten om te gaan met hun spul. Niet voor elke scheet de HD gaan bellen. Overal is het poep...thats the internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Fern schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:48:
[...]

Ik ben uiterst tevreden ( zie ook Hermarcel in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 4" )

Waar vind je 4Mb een jaar lang voor 9,95 met een éénjarig contract zonder aansluitkosten en gratis modem? En dan ook nog via het KPN netwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
Vandaag bericht van KPN dat per 10 januari mijn huidige ADSL verbinding wordt beeindigd en dat ik tot 3 januari de tijd heb om de lijn over te doen naar een andere leverancier...

Nu maar hopen dat de "vrienden" van Speedlinq voor die tijd de lijn hebben aangevraagd anders gaat het heeeeel lang duren voordat ik weer online zal kunnen!! ;(

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-07 15:26

gex

De gekste

Ik wil dus gaan overstappen van planet naar Speedlinq (20mpbs), ik heb hier over nog een aantal vragen:

1. is het verstandig/mogelijk om de datum waarop je speedlinq wil hebben 1 of 2 weken voor de einddatum van m'n planet abbo te zetten, zodat ik in ieder geval niet zonder adsl kom te zitten.

2. Welk modem kun je het beste nemen, ik heb nu een linksys WAG54G modem wat ik dus niet meer kan gebruiken ivm telefonie; kan ik dan het beste het gratis modem kiezen en zelf een wirless router kopen en er achter hangen (is denk ik goedkoper dan €80,- voor het wireless multipc modem).

3. Kan ik gewoon mijn toestel wat ik nu via belbudget van kpn gebruik blijven gebruiken via speeldlinq?

4. Worden nieuwsgroepen (bv Eweka) gecapped, en hoe zit het met de FUP, kun je wel flink downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-07 06:56
Nou heb ik zelf mijn modem ontvangen 15 December en dat na het aanvragen van de connectie op 22 November en het internetten gaat uitstekend dus wat dat betreft ben ik erg tevreden over Speedlinq.

Wat ik mij wel afvraag is of het mogelijk is om via het SpeedTouch 716 modem draadloos te internetten zonder een USB device, er zit geen boekje bij en hij vraagt aldoor om een USB stick en dat terwijl ik alleen een PCI draadloze netwerkkaart heb, via de helpdesk kom ik er niet doorheen dus vandaar dat ik het hier even vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
had je via de install cd niet moeten kiezen dat je een wireless device wilde installeren. doe je dat niet, dan kun je in de modem config alsnog wireless aanzetten

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Yuco schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:10:
Mijn historie:
  • 6/12 speedlinq helpdesk gebeld omdat ik niets meer vernomen heb. Wordt aangegeven dat KPN mijn aanvraag verlaat in behandeling heeft genomen
Update:
• 15/12 modem (speedtouch 716 v5WL) ontvangen. Gek genoeg heb ik een Single ethernet modem besteld, maar hé ik ben de moeilijkste niet >:)
• 16/12 brief gekregen dat kpn donderdag 21/12 langs komt om de lijn te checken

[ Voor 56% gewijzigd door Yuco op 19-12-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 22:06
Yuco: Als je niet wilt bellen zou je in theorie een ander modem toegestuurd kunnen krijgen, en het zou ook kunnen schelen in de abonnementskosten. Het lijkt me dat je nu appart Speedlinq Bellen zal moeten aanvragen, als dat nog kan achteraf.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Heeft iemand al de webcam ontvangen van Speedlinq..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marvie schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:33:
[...]

Hmmm jij hebt op dezelfde datum (1 dag verschil) je aanvraag gedaan, dan weet ik nu waar ik ongeveer op kan gaan rekenen.... dus een vertraging van 2 weken!!!

Ben benieuwd of ik ook deze week een oplever datum bevestigd ga krijgen.
Ik heb gebeld om deze brief te krijgen, ik hoorde maar niks dus ik dacht ik zal eens bellen (op mijn werk ;-) ) maar ik ze zeiden aan de lijn van ja wij vinden het hier allemaal op de helpdesk ook wel een erg lange wachttijd. Daarbovenop komt nog dat ik het had aangevraagd op een KPN lijn en in mijn brief stond BBNED! Dat konden ze niet meer ongedaan maken! lekker is dat bestel je iets krijg je iets anders, ok snelheid is hetzelfde maar heb niet voor niets KPN gevraagd, dit omdat de oplevertijd van KPN korter is dan van BBNED volgens SL..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dCY schreef op maandag 18 december 2006 @ 08:23:
Heeft iemand al de webcam ontvangen van Speedlinq..?
nope. Die komt samen met je modempakket..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Anoniem: 64755 schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:56:
[...]

nope. Die komt samen met je modempakket..
Modempakket heb ik al een tijdje binnen. Daarna kreeg ik de brief over de webcam.
Ben benieuwd of ik ervoor nog in aanmerking kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok...dit is weer dik fucking klote. Morgen wordt zoals in mijn brief de verbinding geleverd. Maar ik heb nog geen modem gvd. Hier word ik dus echt lijp van. Wat moet ik nu doen? Kan weer gaan bellen ja, maar mijn pa is gister al helemaal geflipt van de hoge kpn-belkosten deze maand. Ik heb een 546 speedtouch modem nu in gebruik. Kan ik die desnoods morgen instellen zodat ik internet heb via Speedlinq? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07 00:03
Even een Update:

aanvraag 9-11-2006
Modem afgeschreven 10-11-2006
Welkomstbrief nog niet ontvangen
modem nog niet ontvangen
brief KPN 1-12-2006
opheffing adsl kpn 2-1-2007
oplevering speedlinq 1-1-2007

Vandaag 18-12-2006 de volgende brief gekregen

brief is 12-12-2006 gedateerd.

Wegens capaciteitsproblemen bij onze netwerkleverancier heeft de oplevering van uw adsl verbinding vertraging opgelopen. De netwerkleverancier heeft ons onlangs bericht dat dit het geval was, waardoor wij u nu pas hierover kunnen berichten. Onze welgemeende excusses voor deze situatie.

Gelukkig zijn de problemen nu ogelost. Speedlinq heeft de netwerkleverancier de opdracht gegeven uw aanvraag met hoge prioriteit te behandelen. Inmiddels heeft u een brief ontvangen met alle gegevens omtrent de oplevering of ontvangt u deze brief spoedig van ons.

Speedlinq vind het zeer vervelend dat deze situatie is ontstaan en biedt hiervoor nogmaals zijn verontschuldigingen aan.

Voor vragen blablabla.

Toch wel netjes maar snap er eigenlijk niks van.

Mijn oplevering zou plaats vinden op 1-1-2007 en dus vandaag een brief ontvangen dat er vertraging is opgelopen maar eigenlijk is het ook al meteen weer opgelost. hehe.

Maargoed ben blij dat ze me nog in het systeem hebben staan dus ga met volle moed wachten op de welkomstbrief en natuurlijk mijn modem.

Limboconnect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, ik heb toch net maar even gebeld over mijn modem dat ik maar niet zie komen aangezien morgen hier SL actief wordt. De dame vertelde dat er wat problemen bij de leverancier waren en dat ze het zou doorspelen dat ik binnen een aantal werkdagen een modem moet gaan krijgen. Maar dat is dus niet morgen. Morgen wordt het omgegooid, maar kan ik dan voor de tussentijd mijn huidige SpeedTouch 546 isdn modem (planet comfort) instellen dat ik internet heb via SL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184766

ik wil een abbo van speedling aanvragen 20m compleet maar ik zit te twijfelen tussen bbnet of kpn
kan iemand me vertellen welke de beste is qa snelheid en ping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
TIP VOOR SPEEDLINQ

Is het niet mogelijk om aan de kant van speedlinq na afschrijving van de modemkosten wat dus in de praktijk de dag na aanmelding gebeurd, het modem in een pre order te zetten zodat deze na zullen we zeggen 2 weken in de brievenbus valt?

Het kan niet meteen verzonden worden omdat je het recht hebt binnen 7 dagen de aanmeldig te annuleren.

Dan is dit probleem misschien opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Anoniem: 184766 schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:52:
ik wil een abbo van speedling aanvragen 20m compleet maar ik zit te twijfelen tussen bbnet of kpn
kan iemand me vertellen welke de beste is qa snelheid en ping
Over de snelheid kan ik niet oordelen maar mijn gevoel zegt dat je voor KPN het beste kunt gaan.
Staat ergens in het forum al iets over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Niet online
Anoniem: 88208 schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:47:
Ok, ik heb toch net maar even gebeld over mijn modem dat ik maar niet zie komen aangezien morgen hier SL actief wordt. De dame vertelde dat er wat problemen bij de leverancier waren en dat ze het zou doorspelen dat ik binnen een aantal werkdagen een modem moet gaan krijgen. Maar dat is dus niet morgen. Morgen wordt het omgegooid, maar kan ik dan voor de tussentijd mijn huidige SpeedTouch 546 isdn modem (planet comfort) instellen dat ik internet heb via SL?
Ja, je kunt je speedtouch 546 gebruiken.
Misschien dat iemand hier de ini bestanden met instelling kan posten of aan de startpost kunnen worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zojuist nogmaals een klacht ingediend over de teruggave van mijn aktiekorting. Vorige keer kreeg ik geen bevestiging van ontvangst, nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gertjan! schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:31:
[...]

Ja, je kunt je speedtouch 546 gebruiken.
Misschien dat iemand hier de ini bestanden met instelling kan posten of aan de startpost kunnen worden toegevoegd.
Thanks!! :) Dat lucht een beetje op. Ik krijg het 6mbit KPN comfort abo van Speedlinq, heeft iemand daar de instellingen voor, voor in een speedtouch? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:21

Red Boll

Kick Ass!

Overstappen naar een hogere snelheid voor dezelfde centjes???

Ik zag net op de site van SL dat ik voor hetzelfde geld een hogere download kan krijgen, nu snap ik dit alleen niet helemaal

Bij een wijziging binnen de eerste 12 of 24 maanden (afhankelijk van de overeengekomen minimumduur) na de aanvang van het abonnement, is het alleen mogelijk om over te stappen naar abonnementen die ten tijde van het sluiten van jouw abonnement werden aangeboden. In dat geval is upgraden gratis, maar voor een downgrade worden kosten in rekening gebracht zoals vermeld bij de tarieven.

Ik zit nog maar net een half jaar bij Speedlinq en vraag me af of ik mijn 5Mbit lijntje voor 25€ p/m kan upgraden naar een 12Mbit voor dezelfde 25€ per maand...

Wat zijn de ervaringen hiermee? Hoe weet ik of er 6 maanden geleden een 12Mbit lijntje was? Snap het niet helemaal en heb helemaal geen zin om de helldesk te bellen hierover...

Wanneer ik kijk op http://www.speedlinq.nl/php/form_migreren.php lijkt het erg eenvoudig maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Thanks!! :) Dat lucht een beetje op. Ik krijg het 6mbit KPN comfort abo van Speedlinq, heeft iemand daar de instellingen voor, voor in een speedtouch? _/-\o_
Als ik het goed heb kun je hetvolgende gebruiken:

Comfort 6000

Provider Speedlinq (via KPN)
Abonnementsvorm Comfort 6000
Verbindingsprotocol PPPoA (RFC2364) VC-MUX
VPI / VCI 8 / 48
Primary DNS server: 195.121.1.34
Secondary DNS server: 195.121.1.66
Gebruikersnaam & Wachtwoord

In het geval van 1483 Bridged kan je soms kiezen voor 1483 Bridged gekoppeld aan de Router of niet gekoppeld aan de router. Hierbij is de router het onderdeel van je modem. Jij kiest voor gekoppeld aan de router icw met NAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx man, ik hoop dat het hiermee lukt. Is het misschien een idee om de inhoud van de cd van Speedlinq online te gooien? Schijnt maar een paar Mb te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
even een kort vraagje,
Als ik adsl van speedlinq via kpn kies met telefonie maar ik hou me eigen kpn abo nog.
Ben ik dan ook nog bereikbaar op me oude kpn nummern? Nu heb ik Orange met bellen, nu ben ik bereikbaar op me Orange nummer en me oude vertrouwde KPN nummer.
Is dit bij SL ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Taarmen schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:37:
even een kort vraagje,
Als ik adsl van speedlinq via kpn kies met telefonie maar ik hou me eigen kpn abo nog.
Ben ik dan ook nog bereikbaar op me oude kpn nummern? Nu heb ik Orange met bellen, nu ben ik bereikbaar op me Orange nummer en me oude vertrouwde KPN nummer.
Is dit bij SL ook zo?
Ja dan blijf je gewoon bereikbaar op je KPN nummer mits daar natuurlijk een tel. aanhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166375

iedereen gaan maar over op ADSL, speedlinq levert goedkope snelle abbo's met 1024 kb upload en nu zelfs ook op het oude kpn bitstream netwerk, heel sterk.heb ook even naar speedlinq gekeken maar vond het allemaal erg onoverzichtelijk. ik wou eigenlijk helemaal van KPN af na een recente verhuizing.

ik ben blijven plakken bij @home na een proefabbonement met internet, digitale TV en telefonie voor 53 euro. niet echt goedkoop maar 1 MB down en 140 kb/s echte upload in een klein dorp is echt fantastisch. dit is voor mij de doorslag geweest. echt een luxe gevoel. kabel is dus ook zeker nog steeds het overwegen waard lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt hier ook...Alleen 65 euro t.o.v. 15 euri per maand vind ik toch wat groot verschil voor bijna hetzelfde. Het wordt tijd dat iedereen naar Speedlinq komt zodra dat een beetje loopt. Hebben al die andere dure ISP's niks meer te doen, en gooien ze die prijzen eens naar een normaal niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Niet online
limboconnect schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:11:
[...]

Als ik het goed heb kun je hetvolgende gebruiken:

Comfort 6000

Provider Speedlinq (via KPN)
Abonnementsvorm Comfort 6000
Verbindingsprotocol PPPoA (RFC2364) VC-MUX
VPI / VCI 8 / 48
Primary DNS server: 195.121.1.34
Secondary DNS server: 195.121.1.66
Gebruikersnaam & Wachtwoord

In het geval van 1483 Bridged kan je soms kiezen voor 1483 Bridged gekoppeld aan de Router of niet gekoppeld aan de router. Hierbij is de router het onderdeel van je modem. Jij kiest voor gekoppeld aan de router icw met NAT.
Deze instellingen zijn incorrect. De volgende instellingen staan op de sl-site:
http://www.speedlinq-faq....w=list&mc_id=36&sc_id=225
Modem instelingen KPN:

Protocol: RFC1483 (bridged)

VPI = 0

VCI = 34

Multiplexing = LLC

HDLC framing = never

Protocol = ENET ENCAP/LLC
Het verbindingsprotocol is ETHoA en er is geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bietnsup
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-04-2023
Ik heb een draadloze modem besteld. Volgens SL is het verstandiger dat een (dure) monteur de modem installeert. Omdat ik een monteur duur vindt, probeer het toch eerst zelf. Een monteur in huren kan altijd nog. Is het inderdaad erg ingewikkeld of moet een gemiddelde computeraar er met de instructie uit kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199416

Installatie is zelf heel goed te doen, zet voordat je met de installatie begint de draadloze verbinding van je pc of laptop aan en sluit het modem ook met de (bijgeleverde) netwerkkabel aan, dan moet het met de installatie-cd van Speedlinq helemaal goed gaan (gister bij een vriendin gedaan, was dus wel vergeten de verbinding op de laptop aan te zetten, dat zorgt voor wat extra werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-07 16:08

Cramthabam

Leef en laat leven

limboconnect schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:44:
[...]

Ja dan blijf je gewoon bereikbaar op je KPN nummer mits daar natuurlijk een tel. aanhangt.
Hier wou ik graagr ook wat meer van weten. Ik heb nu nl ook orange.
Ik kan echter gebeld worden opmijn kpn lijn en ik bel uit met het orange nummer.
Dit dus met dezelfde telefoon.
Kan je dus met sl met een telefoon gebeld worden op je kpn lijn en uitbellen via je sl nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 22:25
Kan geloof ik prima.

Hier iemand die op zich ook tevreden is met z'n Speedlinq, uiteraard is de klantenservice brak, maar ik ben overgestapt van @home omdat ik daar de klantenservice extreem slecht vond (heb inmiddels 9 maanden lang alleen foute facturen ontvangen, uiteraard ook nog bijna niets ervoor betaald, maar na 20 mailtjes met de vraag om nou eens eindelijk de juiste factuur te sturen, nog steeds niets en gisteren een ingebrekestelling en de opmerking dat ik vanaf 25 december zal worden afgesloten.. Tja, ik heb 2 maanden geleden opgezegd en bevestigd gekregen dat ik per 1 december afgesloten zou worden.... (en heb Speedlinq sinds 30 november)

Speedlinq heb ik genomen om voor ietsje minder geld sneller te internetten en te bellen. Ik wist dat de klantenservice erg matig is, maar die heb ik dan eigenlijk ook nooit nodig. Alleen voor rekeningen, maar goed, als die niet kloppen blijf ik ze gewoon mailen en als het dan niet goedkomt, dan verreken ik het zelf wel met de betalingen.

Qua snelheid en verbinding is het prima! Ook een wireless modem ipv single-pc non wireless is natuurlijk prima....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Houston we have connection! Bedankt voor alle hulp met de instellingen mensen! Ik heb echter gewoon een wizard gedraaid op mijn pc voor de ST546. Tiscali netwerk aangegeven, en hop het werkte;

Service Name: Router modem - standaard configuratie (modified by user)
Description: Router met RFC1483 Internet verbinding en standaard configuratie.
Region: Nederland
Provider: Providers met RFC1483 verbinding
Configuration Date: 19-12-2006

Type: ETHoA
PVC Info (VPI.VCI): 0.34

Link Information
Uptime: 0 days, 0:06:58
Modulation: G.992.1 Annex B
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 768 / 6.144
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 71,00 / 584,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 7,0 / 11,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 11,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,0 / 13,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

YES, ik ben iig blij dat ik weer online kan! :) Nu wachten op het voip-modem en dan gaan we dat bellen gedoe eens bekijken. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
@stevert, e53 p.m. wat een koopje:S Ik ben voor nog geen e20 p.m. klaar voor kpn abo bel budget en een SL 4/1Mb. Mijn down zal iets van tussen de500-600kb zijn en de up 150-200kb. Iets minder luxe downsnelheden misschien, maar scheelt wel weer ruim e33 p.m. Dat is dan dus op zijn beurt weer buina e400 op jaarbasis..... Ik woon dan in een stad, maar m'n ouders in een dorp en daar is de snelheid idem. Misschien nog wel eens beter aangezien de centrale dichterbij kan staan.

Tis maar wat je een klein beetje meer snelheid waard vind, maar ik als student vind dat absoluut geen e400 waard, want met dat geld kun je toch weer leuk je pc upgraden:) Bovendien zie je steeds vaker dat in dorpen ook 20Mb down voor de actieprijs van e20-30 beschikbaar is, ofwel een theoretische "echte" 2,5Mb down. Die zal iig (afhankelijk van de afstand van de centrale) toch ook zeker de 1Mb moeten overschreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
En wat denk je ik doe de postcodechek en er is op mijn adres niets meer verkrijgbaar van speedlinq
alleen Kpn was mogelijk de vorige keer en nu niets meer. :( (vreemd)

Te veel aanmeldingen gehad?
Of zijn ze aan het omvallen? 8)7

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ze misschien mijn goede gedachten hebben gelezen op 1 of andere manier. Als ik al 8 weken moet wachten op mijn modem dat maar niet wordt geleverd door de leverancier...Hebben ze er hopelijk goed aan gedaan om even rustig aan te doen met klanten ontvangen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
check anders bijv adslwinkel.nl of internetten.nl, misschien dat ie daar wel bij staat:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Yuco schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:10:
Mijn historie:
  • 15/12 modem (speedtouch 716 v5WL) ontvangen. Gek genoeg heb ik een Single ethernet modem besteld, maar hé ik ben de moeilijkste niet >:)
  • 16/12 brief gekregen dat kpn donderdag 21/12 langs komt om de lijn te checken
Update:
18/12 verontschuldigingsbrief (zie hier) gekregen.

Vraag:
als donderdag die kpn monteer is geweest en alles is goed kan ik vanaf dan (komt overeen de indicatieve opleverdatum afgegeven door Speedlinq) daadwerkelijk internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
Eindelijk!!! Vandaag (ruim 2 weken te laat) de cashback ontvangen!!! Dat werd tijd. Dit was tot op heden het enige probleem wat ik met SL heb gehad, gelukkig. Oftewel, let op het voldoen aan de voorwaarden (tijdig opsturen van de actie voucher en aanvragen+ontvangen ontvangstbevestiging via i-net form), en dan dat ze het ook binnen 6 weken overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
Klein vraagje, hebben jullie ook dat je alleen met 't modem kunnen communiceren/instellingen wijzigen, als deze direct is aangesloten via de bijgeleverde cross-cable?? Ik had dat bij ontvangst namelijk wel (3 mnd geleden). Heb namelijk een netwerk door 't modem aan m'n sweex router te koppelen. Heb dus mijn copperjet eerst direct via cross cable ingesteld, losgekoppeld en daarna via straight cable aan m'n router gehangen. Geen problemen met i-netten, maar toch handig om in de toekomst niet weer alles los te moeten halen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156697

Gijsjha schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:21:
Klein vraagje, hebben jullie ook dat je alleen met 't modem kunnen communiceren/instellingen wijzigen, als deze direct is aangesloten via de bijgeleverde cross-cable?? Ik had dat bij ontvangst namelijk wel (3 mnd geleden). Heb namelijk een netwerk door 't modem aan m'n sweex router te koppelen. Heb dus mijn copperjet eerst direct via cross cable ingesteld, losgekoppeld en daarna via straight cable aan m'n router gehangen. Geen problemen met i-netten, maar toch handig om in de toekomst niet weer alles los te moeten halen etc.
ik kan gewoon mijn instellingen wijzigen ik gebruik een straight kabel nooit een problemen mee gehad
gewoon via browser te benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
Cramthabam schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 08:00:
[...]

Hier wou ik graagr ook wat meer van weten. Ik heb nu nl ook orange.
Ik kan echter gebeld worden opmijn kpn lijn en ik bel uit met het orange nummer.
Dit dus met dezelfde telefoon.
Kan je dus met sl met een telefoon gebeld worden op je kpn lijn en uitbellen via je sl nummer?
Ik ben ook benieuwd of je inderdaad met 1 en dezelfde telefoon aangesloten op het modem kan uitbellen met SL en eventueel gebelt worden op je KPN lijn??!!

Ben namelijk al aan het kijken naar een telefoon van Siemens C450IP die dat in iedergeval wel kan, maar als dit niet nodig is scheelt dat toch gauw 120 euro...

Ik hoor het graag voordat ik deze telefoon ga bestellen heb namelijk geen zin om met 2 verschillende telefoons te gaan zitten. :P

ps helaas nog niks gehoord over een oplever datum en het schiet nou toch al op die 5 januari...

[ Voor 5% gewijzigd door Marvie op 19-12-2006 21:22 ]

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoezee, ik heb eindelijk mijn korting teruggekregen! 278 euro.

Ik kan mij alleen niet meer herinneren wat de korting nou inhield.
In ieder geval korting op het modem (van 69 voor 29), geen aansluitkosten (89) en het eerste jaar 5 euro korting op de abonnementskosten (60).
Houd ik nog 80 euro over en ik kan de oude kortingsacties niet terugvinden, alleen die van deze maand.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
de teruggave bestaat uit: abokorting e10x12 = e120 (9,95 ipv 19,95 p.m)
modem = e 69
aansluitkosten = e 89
Totaal = e278
Waar heb je 'm dan afgesloten? Dit is iig de aanbieding van adslwinkel.nl, internetten.nl geloof hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje. Ik krijg een email met welkom enzo, adsl werkt sinds vanmorgen. Er staat ook dat ik het beste vandaag nog voip kan aanmelden, omdat na 5 dagen automatisch de facturering begint. Maar ik heb nog geen voip modem ontvangen! Wat moet ik nu? Ik wil zeker niet onbereikbaar zijn... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je gewone tel signaal blijft actief. voip sluit kpn niet uit

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
limboconnect schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:44:
[...]

Nu staat me telefoon aangesloten via de livebox van Orange en ben ik bereikbaar op me kpn nummer, geld dit ook als ik me telefoon aansluit op de speeldlinq modem? of moet ik er een apparte telefoon hebben voor me kpn nummer en een voor me speedlinq nummer? dit lijkt mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou ik heb mijn modempakket binnen. Ik had ook single ethernet modem besteld en een wireless + mulitports modem gekregen, maar mij hoor je ook niet :p behalve dan dat ik nog tot 19 januari moet wachten op adsl thuis.. Ik ga het vanavond wel installeren want ik geloof die datum niet, 19 januari terwijl ik half november heb besteld. Wat zijn jullie ervaringen? Hoelang duurt het voor oplevering nadat je je modem pakket hebt gehad?

PS ik heb de webcam ook nog niet..
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.