[Speedlinq] Ervaringen - Deel 4

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste
Acties:
  • 14.218 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Even een vraag van iemand met weinig netwerk ervaring }:O

Ik heb veel moeite gedaan om aan Planet uit te leggen dat mijn abonnement reeds opgezegd was per 15-9-2006 en dat Planet zelf het contract verlengd heeft gelaten na mijn GEANNULEERDE! InternetPlusBellen-aanvraag.
Nu had ik bij Speedlinq aangegeven dat ik per vandaag de oplevering wenste. Maar heb nog steeds geen bevestiging van Planet dat zij het met terugwerkende kracht beëindigen (laatst brieven gestuurd met bewijzen, deze brieven waren bij planet niet meer in het systeem te vinden!, gelukkig bewaard anders had ik blijkbaar geen poot om op te staan).
Maar goed, vanochtend floept mijn Planet verbinding er uit (geen bevestiging gehad van Planet, alleen de mededeling van een extern callcenter dat zij mijn situatie (opnieuw, na mail, brief en telefoontjes) onder de aandacht zouden brengen bij Planet.

Dus net het doosje van Speedlinq maar eens opengemaakt en de modem (Yup, WLAN als bonus :*) ) geinstalleerd.
Binnen 10 minuten aan de praat. Nu heb ik weer verbinding.

De modem geeft aan als service BBned. Is het dan met zekerheid via BBned? Want ik heb geen gebruikersnaam en paswoord in de modem in moeten geven, of ben ik nog gewoon via Planet verbonden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gijsjha schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:18:
de teruggave bestaat uit: abokorting e10x12 = e120 (9,95 ipv 19,95 p.m)
modem = e 69
aansluitkosten = e 89
Totaal = e278
Waar heb je 'm dan afgesloten? Dit is iig de aanbieding van adslwinkel.nl, internetten.nl geloof hetzelfde
Ik heb hem direkt via Speedlinq aangevraagd in September.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
Ik ben op dit moment aan het overwegen om over te stappen van KPN ADSL direct naar Speedlinq.
Ik heb echter sterke twijfels; ik vermoed dat ik ergens iets mis.

Voor 3MB/768 bij KPN betaal je iets van 30Euro
voor 4Mb/1Mb bij SL betaal je iets van 10 Euro (eerste jaar)

waar zit de catch? Waarom kan SL over KPN goedkoper en met meer bandbreedte leveren dan welke andere KPN provider?

Met een hoog helpdesk tarief is er al iets verklaard, maar niet dit grote verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm...jawel daarmee is het wel verklaard. Het kost namelijk geen drol meer om een huisje van snel adsl te voozien. Je wordt gewoon zo hard in je nek geslagen door al die andere dure providers. Heel simpel.

Ff iets anders, ik las net de Speedlinq Bellen site op mijn service point, en het blijkt dat je voip gewoon kunt aanvragen, en zodra je echt wilt overstappen van je kpn lijn naar je modem lijn, je het met codes moet activeren. Dus nu ik nog geen modem heb kan ik het iig al aanvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
@Ogammi Itto: Dan heb je misschien geluk, maar ik heb later een keer gekeken op speedlinq, en daar hadden ze 'm toen ook tegen de zelfde actievoorwaarden als adslwinkel.nl staan. Tegen welk tarief had je hem dan, 14,95 p.m.? Ik had trouwens nog een voordeel via adslwinkel, een grundig dvd speler, geloof dat dat nu een c-merk is geworden.

@Arieh, kun je per maand dan opzeggen bij kpn, of moet je wachten tot je (jaar)contract afloopt. Tegenwoordig (laatste 2-3 jaar) is het namelijk dat je een jaarcontract afsluit welke na deze periode automatisch met een jaar verlengd wordt. Dus dat zou ik zouwiezo eerst ff nakijken of je wel zomaar kan overstappen.
Naast het hoge HD tarief is er geen catch. Het is bij iedere internet provider dat zo'n aanbieding met een cashback werkt. Je moet er alleen zelf behoorlijk achteraan zitten, dat heet meteen de actie voucher invullen, opsturen, en bevesting van ontvangst van de voucher aanvragen. Deze bevestiging moet je binnen 2a3 weken krijgen, anders meteen aan de bel trekken. (Beste/goedkoopste per mail)
Dan zal nadat 2e volledige abogeld is afgeboekt, de modem- en aansluitkosten +abokortingen worden teruggestort binnen 6 weken. Dit moet je ook ff in de gaten houden.

Ik heb totaal geen problemen met het i-net gehad, en betaling was 2 weken te laat (dus daar heb ik een paar keer voor gemaild. Verder ben ik zeer tevreden! p.s. als je via adslwinkel.nl bestelt, dan krijg je er nog een dvd speler bij (tegen e10 verzend-, administratie- en verwijderingskosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Zijn er hier meer mensen die zijn overgestapt van IPB naar Speedlinq en hoe ging dat?
Zelfs na het bellen van de helpdesk is het mij nog niet duidelijk wat ik op moet geven bij mijn huidige telefoonlijn. 1) gewone (analoge) telefoonlijn
2) digitale (isdn) telefoonlijn
3) ik heb geen telefoonlijn
Schijnt nogal problemen te geven als je het verkeerde opgeeft ook omdat ik mijn huidige telnr.mee wil nemen.

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
@Arieh, kun je per maand dan opzeggen bij kpn, of moet je wachten tot je (jaar)contract afloopt. Tegenwoordig (laatste 2-3 jaar) is het namelijk dat je een jaarcontract afsluit welke na deze periode automatisch met een jaar verlengd wordt. Dus dat zou ik zouwiezo eerst ff nakijken of je wel zomaar kan overstappen.
Naast het hoge HD tarief is er geen catch. Het is bij iedere internet provider dat zo'n aanbieding met een cashback werkt. Je moet er alleen zelf behoorlijk achteraan zitten, dat heet meteen de actie voucher invullen, opsturen, en bevesting van ontvangst van de voucher aanvragen. Deze bevestiging moet je binnen 2a3 weken krijgen, anders meteen aan de bel trekken. (Beste/goedkoopste per mail)
Dan zal nadat 2e volledige abogeld is afgeboekt, de modem- en aansluitkosten +abokortingen worden teruggestort binnen 6 weken. Dit moet je ook ff in de gaten houden.

Ik heb totaal geen problemen met het i-net gehad, en betaling was 2 weken te laat (dus daar heb ik een paar keer voor gemaild. Verder ben ik zeer tevreden! p.s. als je via adslwinkel.nl bestelt, dan krijg je er nog een dvd speler bij (tegen e10 verzend-, administratie- en verwijderingskosten).
Met ADSL Direct van KPN is er een minimale contractduur van 1 jaar, maar daarna kan er volgens voorwaarde maandelijks worden opgezegd.....Maar je hebt gelijk, ik zal voor de zekerheid nog even checken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gijsjha schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:58:
@Ogammi Itto: Dan heb je misschien geluk, maar ik heb later een keer gekeken op speedlinq, en daar hadden ze 'm toen ook tegen de zelfde actievoorwaarden als adslwinkel.nl staan. Tegen welk tarief had je hem dan, 14,95 p.m.? Ik had trouwens nog een voordeel via adslwinkel, een grundig dvd speler, geloof dat dat nu een c-merk is geworden.
Ik dacht ook 14,95 per maand plus 4,95 voor VOIP.
Maar goed, als ze het eerst jaar voor een tientje doen vind ik het best.
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:22:
Hallo,

Zijn er hier meer mensen die zijn overgestapt van IPB naar Speedlinq en hoe ging dat?
Zelfs na het bellen van de helpdesk is het mij nog niet duidelijk wat ik op moet geven bij mijn huidige telefoonlijn. 1) gewone (analoge) telefoonlijn
2) digitale (isdn) telefoonlijn
3) ik heb geen telefoonlijn
Schijnt nogal problemen te geven als je het verkeerde opgeeft ook omdat ik mijn huidige telnr.mee wil nemen.

Johan
Als je een telefoonlijn van KPN (om mee te bellen) gebruikt valt optie 3 al af.
Is er ISDN mogelijk op jouw adres? Dan heb je digitaal.
Heb je een gewone telefoonlijn is het analoog.
Mocht je het helemaal niet weten, kijk op je gegevens van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36
Hey ik heb twee vragen.

Vraag 1) Heb sinds 1 week Speedlinq. Ik heb een Comfort Abbo via KPN met snelheid 6144/768. Probleem wat ik nu heb is dat mijn verbinding behoorlijk klappert. Valt 3 keer per dag uit zodat ik de speedtutsj pagina krijg met verbinding verbroken.

Ik woon zo'n 3 kilometer van de centrale waardoor denk ik die 6MB niet mogelijk is. Volgens de postcodecheck van hun wel trouwens :-(. Maar goed mijn modem traint niet harder in dan zo'n 5 MB. Haal dan ook zo'n 525 kB/s wat opzich netjes is. Echter zo'n klapperende verbinding is irritant.
Zie CRC/HEC-fouten in het overzicht. Is hier wat aan de doen????

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 3:17:47
Modulatie: G.992.1 Annex B
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 768 / 4.992
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 58,44 / 0,98
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 13,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 25,5 / 41,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 6,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 43 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 13.240 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 1.023
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 269

Vraag 2)
Ik heb dus ook bellen via Speedlinq. Kan ik die SIP-gegevens ook op andere netwerken gebruiken i.c.m. zo'n VOIP-proggie (voip-buster phone e.d.)? Dus dat ik via bijvoorbeeld het @Home netwerk kan bellen via Speedlinq? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:33
Hallo,

5 Dec ADSL BBNED 6Mbit + Bellen aagevraagd
6 Dec ADSL Modem afgeschreven
19 Dec ADSL Modem binnen
19 Dec Aanmeldings brief binnen

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nu word 22dec mijn lijn geactiveerd, ben al een beetje bezig geweest met aansluiten maar dit word denk ik een vies zaakie.

Heb hieronder even 2 foto's bijgevoegd van mijn hoofdaansluiting (wat ik denk dat hem is)
Zoals je erop kan zien komt hij binnen (5aderig) en komen er 2 extra kabels op (1tje gaat omhoog, en 1tje gaat naar woonkamer)

Moet ik dit ombouwen? en in de handleiding zie ik alleen maar 2aderige nu heb ik 5 (waarvan 1 aarde)

1
2

Foto's zijn erg groot daarom als externe link, express niet verkleind zodat hij mooie kwaliteit blijft hebben.

En waar kan je die Actievoucher vinden ? zie hem niet bij de brief en ook niet in de doos waar de modem in kwam???

[ Voor 75% gewijzigd door Daros op 20-12-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Actievoucher ff van de formulieren site van SL halen. AuwHo*R! wat een foto's...ze zijn wel groot ja, maar ik heb ze toch ik Word ff geplakt en verkleint, ik heb geen 40 inch tftje. Volgens mij is dat gewoon een doorlus/schakel kastje. 1 van die kabels lijkt mij het binnenkomende signaal.

Edit: volgensmij is de binnenkomende kabel die wat op het hout vast zit? Zoja, ruk al die shit los en sluit alleen dat kabeltje ff fatsoenlijk aan. Dan gebruik je die doos gewoon om het modem op aan te sluiten.
Dit kan helpen:
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=12483.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
VerkerkSander schreef op woensdag 20 december 2006 @ 18:23:
.....
Moet ik dit ombouwen? en in de handleiding zie ik alleen maar 2aderige nu heb ik 5 (waarvan 1 aarde)
.....
Ja, je hebt alleen de blauwe en rode nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:39
VerkerkSander schreef op woensdag 20 december 2006 @ 18:23:
Hallo,

5 Dec ADSL BBNED 6Mbit + Bellen aagevraagd
6 Dec ADSL Modem afgeschreven
19 Dec ADSL Modem binnen
19 Dec Aanmeldings brief binnen

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nu word 22dec mijn lijn geactiveerd, ben al een beetje bezig geweest met aansluiten maar dit word denk ik een vies zaakie.

Heb hieronder even 2 foto's bijgevoegd van mijn hoofdaansluiting (wat ik denk dat hem is)
Zoals je erop kan zien komt hij binnen (5aderig) en komen er 2 extra kabels op (1tje gaat omhoog, en 1tje gaat naar woonkamer)

1
2

Foto's zijn erg groot daarom als externe link, express niet verkleind zodat hij mooie kwaliteit blijft hebben.

En waar kan je die Actievoucher vinden ? zie hem niet bij de brief en ook niet in de doos waar de modem in kwam???
Pak van die kabel waar die blauwe mantel omheen zit de rood/blauwe en zet alleen die door naar je splitter. op de splitter sluit je je modem aan en ook je "kpn" toestellen.

op de tel. uitgang van je modem zet je jet toestel dat over voip belt.

Kan ook zijn dat je een modem hebt met ingebouwde splitter maar het principe blijft hetzelfde.

Die andere 1x4 ptt kabeltjes zijn afgaande kabels, die inderdaad voor je toestellen in huis zijn.

dus je zult hier inderdaad iets aan moeten ombouwen.

Limboconnect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Zolang er vanaf het ISRA punt 4 aderige telefoonkabel (bij voorkeur de ronde en niet de platte) het huis in loopt, is de splitter overal te plaatsen. Afhankelijk van de situatie kan het het beste zijn om de splitter te plaatsen dicht bij de plaats waar het modem wordt opgesteld. Het blijft echter ook mogelijk om de splitter gewoon bij het ISRA punt te plaatsen en het telefonie en ADSL signaal los van elkaar over ieder 2 aders (van een 4 aderige kabel) te transporteren. Onderstaand wordt beschreven hoe de splitter dicht bij het modem geplaatst kan worden.
Bron:http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=12483.

Oftewel ik kan mijn modem overal plaatsen... Hebben jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRciLess
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 10:38
hallo,

sinds kort ben ik via een postcode check er achter gekomen dat speedlinq ook zijn diensten aanbied in mijn woonplaats. Nu ben ik aan het overwegen om over te stappen van:

Kpn lite kosten zo'n 30 euro in de maand naar
speedlinq 20mb ook zo'n 30 in de maand.

kwa snelheid ga ik hier zeker op vooruit. Alleen weet ik niet of speedlinq betrouwbaar is.
Ook snap ik dat Internet + bellen niet helemaal. Ik wil eingelijk gewoon snel internet en blijven bellen met kpn. Kan dat met het internet plus bellen abb. van speedlinq 20 mb? dus ik wil gewoon

voor internet Speedlinq
en bellen KPN

zou dat mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:35:
Heb nu: X-tra 4096 SPEED SPECIAL voor € 19,95 plus € 4,95 VOIP plus 9,95 killed voice dus in totaal rond de 35 euro.

X-tra 20000 COMPLEET kost € 29,95 ( - incl. Speedlinq Bellen & toeslag vaste lijn / - dus geen vaste lijn meer nodig!).

Conclusie: ik moet overstappen dan heb ik voor dezelfde prijs meer snelheid!! Klopt of niet ????>:) >:)
Heb via wijzigingsformulier aangegeven dat ik over wil stappen (nu reeds 2x ingevuld) maar ik hoor niks meer van Speedlinq. :( Wat is het probleem om over te stappen van 4.096 naar 20.000?

Het gekke is dat je op het wijzigingsformulier niet 20.000 kunt invullen? Daarom had ik het bij opmerkingen gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup is gewoon mogelijk. Ff aangeven bij de aanvraag dat je alleen adsl wilt en geen bellen gedoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRciLess
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 10:38
ok bedankt voor de snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Weet niemand hier dan hoe ik kan zien van welke provider ik nu gebruik maak? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank76NL schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:44:
Weet niemand hier dan hoe ik kan zien van welke provider ik nu gebruik maak? 8)7
Nope, alleen je rekering. En je kan al iets achterhalen door in je modem te kijken. PPPoA en ETHoA zegt al iets meen ik...En mss ook wel de DNS servers.

Verwijderd

[...]

Als je een telefoonlijn van KPN (om mee te bellen) gebruikt valt optie 3 al af.
Is er ISDN mogelijk op jouw adres? Dan heb je digitaal.
Heb je een gewone telefoonlijn is het analoog.
Mocht je het helemaal niet weten, kijk op je gegevens van KPN.
[/quote]

Bedankt,dit snap ik maar waar het om gaat is dat ik nu via adsllijn bel (IPB) dus geen analoge telefoonlijn meer heb. En ik wil het speedlinq comfort abo. via kpn inclusief bellen. Ik heb dus wel een telefoonlijn (adsl) maar geen analoge en voorzover ik begrijp ook geen isdn. Zijn er mensen die van IPB naar Speedlinq comfort internet+bellen via kpn zijn overgestapt en het mij kunnen vertellen?

Verwijderd

Zijn er nog mensen met recente verhuis ervaringen met speedlinq?

ik heb gezocht naar verhuizing icm speedlinq maar vind voornamelijk topics uit 2004 en 2005 toen hele andere voorwaarden van toepassing waren..

here is the deal; ik ga verhuizen. :P

Heb 3 maanden geleden getekend voor een speciale aanbieding van speedlinq 4mb voor 10 euro per maand. Normale kosten zijn 19.99 en die zou ik ook betalen nadat 12 maanden verlopen is als ik niet opzeg.

Bij verhuizen staat op hun site; vragen ze 25 euro admin kosten en ze sluiten je huidige aansluiting af en starten een nieuwe. Maar.. de vraag is teken ik dan opnieuw voor 1 jaar of voor 1 jaar plus resterende contractsduur wat ik al had (1 jaar + 9 maanden)
En ze hebben het over dan geldende tarieven maar is dat 10 euro of 20 euro, omdat ze nu ook 10 euro actie hebben?

Ze zijn nie per email bereikbaar en ik voel er weinig voor om 70cpm te betalen om een antwoord te krijgen dat misschien niet eens juist is.

Verwijderd

Laat ik het zo zeggen, ik zou het niet weten hoe ze dat precies verlengen. Maar...boeit het iets? :+ Want als je nu tevreden bent, 1 of 2 jaar speedlinq maakt dan ook niet zo gek veel uit. Regel zou ik zeggen die verhuizing, en als je een half jaar op je nieuwe plek zit, bel eens en vraag tot wanneer je abo loopt. Tis maar een optie he.... ;)

• arieh
Gijsjha schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:58:
. Deze bevestiging moet je binnen 2a3 weken krijgen, anders meteen aan de bel trekken. (Beste/goedkoopste per mail)

Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt en heb Speedlinq comfort 4096 besteld.

@Gijsjha: je hebt het over mailen, maar op de SL website staan alleen formulieren voor hele specifieke dingen en niet iets voor bijvoorbeeld klagen over teruggave. Ik heb ook geen algemeen email address kunnen vinden. Welk formulier of welk email adres heb jij gebruikt?

Verwijderd

• Nov 28 speedlinq 20 mbps via KPN aangevraagd
  • Nov 30 geld voor modem afgeschreven
  • Dec 12 brief binnen gekregen dat op 19 dec lijn opgeleverd wordt
  • Dec 14 Modem binnen
  • Dec 19 Oplevering lijn, meteen even gechecked, modem gesynced op 18 mbit down 1 mbit up
Maw mijn aanvraag en aansluiting is goed verlopen, gisteren me voip nummer aangevraagt. Komend weekend maar eens proberen of ik me asterisk server eraan kan knopen.

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
ik heb sinds vorige maand een abbo bij speedlinq...werd snel geholpen..aansluiting en controle van KPN lijn liep perfect.
Alleen heb ik nog steeds mijn geld niet terug van de actievoorwaarden. Zou mijn modem voor niks krijgen..aansluitkosten ook enz enz..maar nog niks van gehoord.
Dus ik mail naar speedlinq krijg ik een mail terug dat ik maar de FAQ moet lezen op de website...maar die lijkt al een maand down ofzo :S
dus denk dat ik maar eens ga bellen a 70ct p/m |:(

Steam: CatBearCow

Verwijderd

Ik heb Speedlinq maaaaanden geleden een keer een mail gestuurd (via form op de site) met een simpele vraag toen ik overwoog om naar SL over te stappen. Hier heb ik nooit een antwoord op gehad. Kennelijk houdt de service al op bij de sales :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 13:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:19:
  • Nov 28 speedlinq 20 mbps via KPN aangevraagd
  • Nov 30 geld voor modem afgeschreven
  • Dec 12 brief binnen gekregen dat op 19 dec lijn opgeleverd wordt
  • Dec 14 Modem binnen
  • Dec 19 Oplevering lijn, meteen even gechecked, modem gesynced op 18 mbit down 1 mbit up
Maw mijn aanvraag en aansluiting is goed verlopen, gisteren me voip nummer aangevraagt. Komend weekend maar eens proberen of ik me asterisk server eraan kan knopen.
toch raar want ik vroeg het 23 nov aan en de oplevering van de lijn is 19 januari :s

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:10
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:38:
[...]

toch raar want ik vroeg het 23 nov aan en de oplevering van de lijn is 19 januari :s
Ik heb nog helemaal niks vernomen van een eventuele opleverdatum en heb ook op 23 november een aanvraag gedaan... :?

Xbox Live Knalle Arie

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb problemen met het bereiken van de ftp site van mijn homepage. via smartftp is wel in te loggen maar hij geeft de hele tijd foutmeldingen: command not understood, timeouts enz. dit gebeurt in passive mode en in normale mode.
iemand een idee? ik kan wel gewoon inloggen enzo

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

• DaFileFather
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Vraagje: :D

Ik wil speedlinq aanvragen. Heb er geen ervaringen mee.
Zat eerst bij demon. Is nu duur door XS4ALL overname.

Wil graag die van bbned nemen op speedlinq.

heb deze actie gevonden.

Klik!
Is dit wat? Vooral die van 6mb of 20mb compleet
ben ik in geiinteresseerd!

Geeft u maar uw mening mensen of ervaring.

P.s. 1) is die site betrouwbaar "breedbandgekte.nl" weet iemand iets daar over? :?
2) waarom staat op de site van speedlinq de actie van 1mb abo er niet op?

[ Voor 20% gewijzigd door DaFileFather op 21-12-2006 15:19 ]

DFF®

Verwijderd

Eindelijk antwoord van Speedlinq op vraag omzetten 4096 naar 20 mb:

Helaas kunnen wij vanwege de regelgeving van onze netwerkleverancier Bbned u nog niet laten profiteren van de huidige tariefstelling. U dient eerst 12 maanden lang uw bestaande abonnement uit te dienen, alvorens we u mogen migreren naar een van de huidige tarieven.

Aangezien wij op dit moment niet weten welke acties er over 1 of meer maanden gelden vragen wij u ons te mailen op het moment dat uw abonnement bijna verstreken is (1 week voor de einddatum). De 12 maanden lopen af op 25-10-2007. Na deze datum kunnen wij u kosteloos migreren naar de nieuwste abonnementen.

Op wijzigingsformulier stond dat je ten alle tijden kan upgraden en nu dus niet?? :( :(

Verwijderd

Wat is eigenlijk het ftp van je homepage?

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
ik kom al tijden niet op de site van speedlinq...en niemand hier op het netwerk hier eigenlijk.
dus ik d8 dat die site down was ofzo..maareh ik vroeg laatst een vriend ff thuis te kijke en die zei dat het gewoon werkt...

zou dit met mijn routerinstellingen te maken kunne hebben ofzo>? :?

Steam: CatBearCow

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:12:
Eindelijk antwoord van Speedlinq op vraag omzetten 4096 naar 20 mb:

Helaas kunnen wij vanwege de regelgeving van onze netwerkleverancier Bbned u nog niet laten profiteren van de huidige tariefstelling. U dient eerst 12 maanden lang uw bestaande abonnement uit te dienen, alvorens we u mogen migreren naar een van de huidige tarieven.

Aangezien wij op dit moment niet weten welke acties er over 1 of meer maanden gelden vragen wij u ons te mailen op het moment dat uw abonnement bijna verstreken is (1 week voor de einddatum). De 12 maanden lopen af op 25-10-2007. Na deze datum kunnen wij u kosteloos migreren naar de nieuwste abonnementen.

Op wijzigingsformulier stond dat je ten alle tijden kan upgraden en nu dus niet?? :( :(
"huidige tariefstelling" / "nieuwste abonnementen". Je zou als het goed is wel moeten kunnen upgraden tegen tarieven die golden ten tijde van je aanmelding, mits de hogere snelheid aangeboden werd (maar als je dat zou doen gaat waarschijnlijk ook weer een nieuwe 12 maands contractsperiode in).

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ok, na 5 weken een mailtje gehad dat m'n lijn is opgeleverd en ik een activatiecode voor telefonie op moet vragen.

Vanmorgen gebeld met de servicedesk (sorry voor de kosten, baas), of ze m'n modem nog op gaan sturen.... gaat voor de kerst niet meer lukken....
Ook nog ff de instellingen gevraagd voor mn huidige speedtouch 510. Simpel. Ff wizard draaien en klaar zeggen ze.

Zojuist geprobeerd. Op de modem gaan netjes alle 3 de lampjes branden, maar verbinding met het net: ho maar....

Kpn instellingen terug gezet (loopt overmorgen af). Gewoon weer verbinding. Nog een keer geprobeerd, nu met eerst de telefoonkabel eruit. Netjes gelukt, kabel erin, modem uit/aan, pc opnieuw opstarten, weer 3 lampjes, maar geen internet....

Iemand ervaring hiermee? Of doe ik iets fout? Vergeet ik een stap?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid. Als je nog kpn hebt, kun je ook geen speedlinq ontvangen he ;)
Het is OF kpn, OF (zodra je wordt overgezet) speedlinq. Ik zou dus ff w8ten tot de echte datum dat je wordt ge-hopt. Verder, draai de wizard, kies tiscali eventueel, rest gaat vanzelf. Wel pas doen als je geen verbinding meer krijgt met kpn he :P

Edit: ik w8 op het multi-pc modem...en jij? :+
Edit2: de 2e dag dat ik bij speedlinq was aangesloten heb ik voip aangevraagd. (over 5 dagen zou de facturering beginnen... :X )

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
quote:
Frank76NL schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:44:
Weet niemand hier dan hoe ik kan zien van welke provider ik nu gebruik maak?
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:48:
[...]

Nope, alleen je rekering. En je kan al iets achterhalen door in je modem te kijken. PPPoA en ETHoA zegt al iets meen ik...En mss ook wel de DNS servers.
Was het dan toeval dat mijn Planet-verbinding niet meer werkte op de ochtend van de datum die ik als gewenste ingangsdatum van het Speedlinq-abonnement had aangegeven? En dat alles weer werkte toen ik de Speedlinq-modem aansloot? :?

[ Voor 12% gewijzigd door FrankNLD op 22-12-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 08:40:
Laat ik het zo zeggen, ik zou het niet weten hoe ze dat precies verlengen. Maar...boeit het iets? :+ Want als je nu tevreden bent, 1 of 2 jaar speedlinq maakt dan ook niet zo gek veel uit. Regel zou ik zeggen die verhuizing, en als je een half jaar op je nieuwe plek zit, bel eens en vraag tot wanneer je abo loopt. Tis maar een optie he.... ;)
nou het maakt wel degelijk iets uit. Als tempo zich zo doorzet dan is kans groot dat over een jaar abos van 20mb voor 10 euro te krijgen zijn. En dan wil ik niet onnodig een jaar extra vastzitten aan 10 euro voor 4mb.

Daarnaast vraag ik me af of ik 10 euro actie heb of zogenaamde normale kosten van 20 moet betalen. Dat scheelt nogal wet.. het dubbele!

En tenslotte is het altijd fijn om te kunnen profiteren van nieuwe klanten acties waarbij je gratis dvd speler of ipod krijgt...

Dus nomaals, zijn er nog mensen met recente verhuiservaringen met speedlinq?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:55:

Edit: ik w8 op het multi-pc modem...en jij? :+
Edit2: de 2e dag dat ik bij speedlinq was aangesloten heb ik voip aangevraagd. (over 5 dagen zou de facturering beginnen... :X )
Ik wacht op de single pc voip modem (gratis), heb er toch m'n linksys router achter zitten om de draden te voorkomen.

voip aanvragen doe ik pas als ADSL werkt.

Dus: de 23 verloopt mijn KPN contract, dus zaterdag of zondag zou Speedlinq moeten werken?! Glukkig, anders hele kerst zonder @.... :(

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:42
Ook ik ben gezwicht voor de snelle verbindingen en lage prijzen van speedlinq.

Op dit moment het ik nog HetNet, maar mijn abbo is al 2 maanden verlopen (heb een half jaar gelden opgezegd), maar HetNet is niet van de lijn te krijgen. :(
Eerst bij demon geprobeerd om ADSL te krijgen, maar Demon kon neit aansluiten omdat HetNet erop zat. Na de overgang naar XS4ALL (en de bijbehorende prijsstijging) zijn ze niet interessant meer. Toen uitgekomen op Speedlinq. (Speedlinq X-tra 20000 Compleet via BBnet d8 ik)

28 nov aangevraagd bij ADSLwinkel.nl
29 nov belletje van ADSLwinkel.nl omdat ik als gewenste datum 17 dec had opgegeven en ze dat niet konden waarmaken (erg netjes) Ik meteen even uitgelegd dat HetNet nog op de lijn zit. Was voor hen geen probleem. >:)
half dec bevestigingsbrief ontvangen van speedlinq
20 dec modem pakket (ook multi-port WL ipv single-port :) )
21 dec de gratis webcam van ADSLwinkel (is volgens mij wel een andere dan ze mee adverteerde, nog ff nakijken)
27 dec gaan ze aansluiten als het goed is. :9~ :9~ :9~ dan heb ik nog even om een goede newsprovider te zoeken (ik d8 aan Eweka).

Tot zover dus alles prima in orde, wel vind ik die refund acties een beetje jammer, zo had ik het niet begrepen van hun site, daar staat dat het modem gratis is enzo. Maar ja, daar valt nog wel overheen te komen als ze dan maar snel betalen.

Edit: Inderdaad klopt de geleverde webcam niet. Had een Mercury KPC-6225V-MH
300K pixels, VGA mode w/ External Microphone moeten zijn, maar is een Sweex 100K pixles webcam (uit 2002 volgens de manual :( )
Morgen maar eens contact opnemen met ADSLwinkel.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Nico Klus op 22-12-2006 01:49 ]

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:59

Red Boll

Kick Ass!

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:12:
[i]Helaas kunnen wij vanwege de regelgeving van onze netwerkleverancier Bbned u nog niet laten profiteren van de huidige tariefstelling. U dient eerst 12 maanden lang uw bestaande abonnement uit te dienen, alvorens we u mogen migreren naar een van de huidige tarieven.
Snap er ook niks meer van... Het is een maatje van me wel gelukt om een snelheidsvehoging te krijgen zonder gedoe en kosten maar dat was op het netwerk van BabyXL.

Echt duidelijk is het inderdaad niet...

Is er iemand die wel binnen het jaar is overgestapt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

Mijn historie:
4/11 20Mbps aangevraagd via internetten.nl zonder dat ik KPN abbo heb
6/11 geld voor modem afgeschreven
6/12 speedlinq helpdesk gebeld omdat ik niets meer vernomen heb. Wordt aangegeven dat KPN mijn aanvraag verlaat in behandeling heeft genomen
13/12 aanmeldingsbrief ontvangen, geschatte opleverdatum: 21-12-06
15/12 modem (speedtouch 716 v5WL) ontvangen. Gek genoeg heb ik een Single ethernet modem besteld, maar hé ik ben de moeilijkste niet
16/12 brief gekregen dat kpn donderdag 21/12 langs komt om de lijn te checken
18/12 verontschuldigingsbrief gekregen.

Vraag:
als donderdag die kpn monteer is geweest en alles is goed kan ik vanaf dan (komt overeen de indicatieve opleverdatum afgegeven door Speedlinq) daadwerkelijk internetten?

Update
21/12 kpn monteur is geweest en ik kan internetten. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Gelijk even Speedlinq bellen aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg net van pa een brief in mijn handen gedrukt: KPN definiteive opzegging telefoonaansluiting , adslaansluiting en mijn isdn-nummers. KPN wenst u tot ziens :+

Klopt dit, hebben jullie zoon pakket papier ook gekregen toen je voip had aangevraagd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Na lekker een dagje klussen is het me dan eindelijk gelukt.

Ging er vanuit dat ik een Singel Ethernet modem zou krijgen die dus alle inkomende verbindingen zou doorgooien maar kreeg ik een Multi + WL op zich niet erg natuurlijk maar moet je wel wat meer instellen .
Het is me nu gelukt om mijn WRT54G zo in te stellen dat de Speedtouch (716) alles regelt.Ze hebben allebei ook het zelfde SSID dus lekker dubbel wireless die zelf wisselen.

Zojuist ook Bellen aangevraagt dus nu even afwachten en het is compleet.

Ik kwam van Casema (heb ik nog steeds) vanaf de nieuwsgroepen downloaden ik eerst met 800 nu met 840.

En me verbinding is van 6.2 naar 6 gegaan, toch leuk dat het sneller word als je een minder abbie krijgt.

Tot nu toe...

_/-\o_ _/-\o_ Speedlinq _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net het grootste deel van de topic (deel 1 t/m 4) doorgelezen. Ben er mijn situatie niet tegen gekomen.

Ik kijk al heel lang uit naar sneller internet voor een betaalbare prijs. Ik heb nu kabel van chello/UPC maar in mijn gebied (5301) konden die geen sneller internet bieden dan 4000/385

Sinds deze week blijkt (volgens www.breedbandwinkel.nl) dat speedlinq ook mogelijk is. Volgens de site van speedlinq echter alleen maar het comfort pakket via KPN.
Deze site meldde echter ook dat Chello Power (6/1) hier mogelijk zou zijn maar dat was niet juist.
Wanadoo family 20 Mbit en Orange 20Mbit is hier allemaal niet mogelijk. Speedlinq dan wel?

Ik heb nu een paar vraagjes.

1. Iemand uit de regio 5301 ervaring met comfort 20mbit abbo van speedling (is adsl2+ volgens de site) is dat dus idd leverbaar?
2. Ik heb nu geen KNP-lijn. Iemand ervaring met hoelang het dan kan duren om internet via ADSL te leveren?
3. Een echte leek vraag:. Kan kabel samen met ADSL zodat het mogelijk is om chello pas op te zeggen als die ADSL goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 18:11
2: Dat kan binnen een maand geregeld zijn (als er wel al een KPN aansluiting aanwezig is)

3: ja, dat kan

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien Demon mij niet meer van dienst kan/wil zijn, moet ik overstappen naar een andere ISP.
Zie ook: Overstappen van ISP (BabyXL), maar waar heen?
Samenvatting: Heb 8Mbit, haal maar 6, wil dus ook 6 betalen, kan niet om vage redenen.
Dus naar andere isp opzoek waar het wel kan.

Speedlinq heeft een vriend van me ook en bevalt prima.
Echter heb ik voor mezelf een paar voorwaarden waaraan een ISP moet voldoen:

1. 1Mbit upstream (minimaal)
2. 6Mibt downstream (minimaal)
3. Niet meer dan 30~35 euro per maand
4. Geen datalimiet
5. Behoud van huidige Zyxel Modem (650HW).
6. vast IP (ivm web, mail, ftp, remote, etc)
7. Weinig tot geen downtime

Nu staat bij Speedlinq zo'n abo met VoIP erbij, dat hoef ik dus niet.
Want ik bel via m'n mobiel en daarvan gaat de rekening naar de zaak. Geen telefoonkosten dus. :)
M'n vaste lijn thuis gebruik ik dus ook niet.

Aangezien ik nu BabyXL als carrier heb lijkt het me handig om daarbij te blijven, scheelt weer in de downtime.

Wie kan mijn vragen beantwoorden?
Wat houd trouwens die voucher in uit de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder geen vragen om te beantwoorden lijkt me. Volgens mij voldoet SL aan al je eisen. Ik vind wel dat je er een beetje streng in bent, magoed. Voip hoeft niet, gwn aangeven bij de aanvraag dat je dat niet wilt. Verder modem kun je houden. En voucher dient gewoon om na aansluiting je kortingen ena actieschulden terug te vragen. Thats all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
BudgetBellen(BelBudget) kan dat nog met de nieuwe tariefstelling Van kpn.com/kpn/show/id=878542
Ik kom het nergens meer tegen in 2007. :'(

Ik heb nu weer een positieve postcode check bij SL (vreemd) ga maar snel voor de 6016 compleet+bellen denk ik. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op het moment een 12 Mb verbinding via Planet kpn. Deze snelheid behaal ik ook woon 70 meter van de wijkcentrale

Nu wil ik overstappen naar speedlinq maar hier word aangegeven dat mijn wijkcentrale niet geschikt is voor adsl 2+ ( ook kpn).

Aangezien een 12mb verbinding alleen geleverd kan worden op een adsl2+ wijkcentrale lijkt het erop dat er een fout in de postcode check van kpn zit.

Reeds contact gehad met kpn en wat schetst mijn verbazing: Zij geven aan dat om commerciële redenen er geen adsl2+ verstrekt worden.

Hebben hier meer mensen last van? Of is bovenstaande antwoord verstrekt door een kpn medewerker klink klare onzin.

AVB Gerry

PS ik stap vanaf 1 feb 2007 sowiezo over maar krijg dan plots een 4 mb abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:58:
Ik krijg net van pa een brief in mijn handen gedrukt: KPN definiteive opzegging telefoonaansluiting , adslaansluiting en mijn isdn-nummers. KPN wenst u tot ziens :+

Klopt dit, hebben jullie zoon pakket papier ook gekregen toen je voip had aangevraagd??
Nog maar eens...Ik wil niet dat ik straks nergens meer ben aangesloten he :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvc
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 23:57

kvc

Beste Speedlinq-ers!

Ik heb een probleem met mijn SpeedTouch 706 modem met softwareversie: 6.1.7.2 .

Heb alles handmatig geconfigureerd en het werkt ook naar behoren. Toch zijn er twee zaken die ik vreemd vind:

1. Het Internet lampje gaat nooit aan. (Maar internet doet het wel, kapotte led?)
2. Wanneer het modem gereset wordt d.m.v. onderbreken stroom dan is het modem de VOIP instellingen kwijt. Dit is natuurlijk zeer vervelend.

Hebben jullie iets soortgelijks al eens meegemaakt met dit modem van Speedlinq? Is er misschien een oplossing voor?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden..

Groet,

Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ok, vervolg:
gebeld met helpdesk KPN: signaal zit er nog op, 29e gaat hij op dood
gebeld met helpdesk SP: signaal zit er op, uw ip is (nummer).

HuH???? 2 signalen op 1 telefoonlijn? Kan niet volgens KPN. Kan wel volgens SP! KPN gebruikt 2 van de 4 aders van mijn lijn, SP gebruikt een derde ader!

Dus: oude modem, speedtouch 510, in het onlangs door KPN aangebrachte aansluitpunt geprikt. Instellingen in modem omgezet en jawel! Ik heb speedlinq internet!

MAAR: kom maar max aan de 8500 KB/sec, en da''s toch bij lange na niet de 20MB/sec (= zo'n 20.480 KB/sec) waar ik voor betaal..... Ook in de modem zie ik dat mijn up/down gecapped is naar 9000 down.... Zou dat een modem maximum zijn? In dat geval ff de nieuwe afwachten. Anders zal ik helaas toch weer a 0,70 ct/minuut moeten bellen....... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:46:
Hoezee, ik heb eindelijk mijn korting teruggekregen! 278 euro.

Ik kan mij alleen niet meer herinneren wat de korting nou inhield.
In ieder geval korting op het modem (van 69 voor 29), geen aansluitkosten (89) en het eerste jaar 5 euro korting op de abonnementskosten (60).
Houd ik nog 80 euro over en ik kan de oude kortingsacties niet terugvinden, alleen die van deze maand.
Iemand enig idee?
Ha, daar zit ík ook al op te puzzelen.... zelfde bedrag terug.... en kan géén combinatie vinden van wat ze doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
AllSeeyinEye schreef op zondag 24 december 2006 @ 08:41:
Ok, vervolg:
gebeld met helpdesk KPN: signaal zit er nog op, 29e gaat hij op dood
gebeld met helpdesk SP: signaal zit er op, uw ip is (nummer).

HuH???? 2 signalen op 1 telefoonlijn? Kan niet volgens KPN. Kan wel volgens SP! KPN gebruikt 2 van de 4 aders van mijn lijn, SP gebruikt een derde ader!

Dus: oude modem, speedtouch 510, in het onlangs door KPN aangebrachte aansluitpunt geprikt. Instellingen in modem omgezet en jawel! Ik heb speedlinq internet!

MAAR: kom maar max aan de 8500 KB/sec, en da''s toch bij lange na niet de 20MB/sec (= zo'n 20.480 KB/sec) waar ik voor betaal..... Ook in de modem zie ik dat mijn up/down gecapped is naar 9000 down.... Zou dat een modem maximum zijn? In dat geval ff de nieuwe afwachten. Anders zal ik helaas toch weer a 0,70 ct/minuut moeten bellen....... :(
Een Speedtouch 510 is maar ADSL, geen ADSL2+ natuurlijk. Je bent niet overgestapt qua DSL blijkbaar, maar de oude wordt gesloopt en een nieuwe koperlijn (aderpaar) is gebruikt voor je nieuwe DSL aansluiting ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 24-12-2006 11:02 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Hoe kan voor de speedtouch 546 (v6) worden voorkomen dat hij is te pingen vanaf het internet?

Ik heb PING_RESPONDER_sv_0, ICMP_LISTEN_sv_0 en icmp op any source interface & address maar any destination interface & address op deny gezet, maar toch geeft antwoord op ping requests.
(ik weet dit geldt dan ook vanuit binnen)

Weet iemand wat ik wel / ook moet uitzeten?

[ Voor 6% gewijzigd door jeanj op 24-12-2006 12:14 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 10:17:
[...]

Ha, daar zit ík ook al op te puzzelen.... zelfde bedrag terug.... en kan géén combinatie vinden van wat ze doen.....
Het lijkt erop dat ze de laatste kortingsactie hebben gebruikt, dwz € 69 korting op het modem en € 10 korting per maand, zit je precies op het bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 12:32:
[...]

Het lijkt erop dat ze de laatste kortingsactie hebben gebruikt, dwz € 69 korting op het modem en € 10 korting per maand, zit je precies op het bedrag
Tja, daar de rekeningen die ik kreeg TOTAAL niet overeen kwamen met wat ik MOEST betalen... stuurde ik een AANGETEKENDE brief SAMEN met de voucher..

Voucher=ontvangen dus brief ook... echter GEEN antwoord op brief..

De koring die ik nu krijg is "samen" 5euro/maand HOGER dan het moet zijn ...

maar mijn claim van de KPN-monteur:
"aansluiting adsl" 59Euro?? (de man kwam binnen, melde hé er IS al signaal... -klopt ik schakelde van KPN> SL- en monteur was weg in 30 seconden..)

dáár heb ik nog niets van vernomen... allemaal héééééeé'l vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:20
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:58:
Ik heb op het moment een 12 Mb verbinding via Planet kpn. Deze snelheid behaal ik ook woon 70 meter van de wijkcentrale

Nu wil ik overstappen naar speedlinq maar hier word aangegeven dat mijn wijkcentrale niet geschikt is voor adsl 2+ ( ook kpn).

Aangezien een 12mb verbinding alleen geleverd kan worden op een adsl2+ wijkcentrale lijkt het erop dat er een fout in de postcode check van kpn zit.

Reeds contact gehad met kpn en wat schetst mijn verbazing: Zij geven aan dat om commerciële redenen er geen adsl2+ verstrekt worden.

Hebben hier meer mensen last van? Of is bovenstaande antwoord verstrekt door een kpn medewerker klink klare onzin.

AVB Gerry

PS ik stap vanaf 1 feb 2007 sowiezo over maar krijg dan plots een 4 mb abonnement
Gokje, je bent een van de weinigen op die centrale die adsl2+ wil gaan gebruiken.
Ik heb een dik jaar terug ook adsl2+ aangevraagd, maar moest 4 weken wachten omdat de centrale niet geschikt was voor adsl2+, heb in die tijd ineens aardig wat busjes voor de centrale zien staan.

(Had toen wel vlammend snel ADSL (24mbit, die trainde op 20mbit en die snelheden haalde ik ok makkelijk., nu traint hij nog maar op 16mbit, maar dat haal ik dan ook wel. + abonnement is iets goedkoper geworden omdat ze 24mbit niet kunnen garanderen.)

Denk dat de ombouwkosten nog niet opwegen tegen het aantal postcode checks voor adsl2+ op de postcodes in de omgeving.

Geld is en blijft belangrijk in deze tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Is het Xtra Compleet (BBned) en het Comfort Compleet (KPN) abonnement hetzelfde of krijg je ook echt BBned of KPN? Ik kan voor een klant beide lijnen kiezen en vroeg me af welke jullie aanbevolen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdfeij schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:05:
[...]

Gokje, je bent een van de weinigen op die centrale die adsl2+ wil gaan gebruiken.
Ik heb een dik jaar terug ook adsl2+ aangevraagd, maar moest 4 weken wachten omdat de centrale niet geschikt was voor adsl2+, heb in die tijd ineens aardig wat busjes voor de centrale zien staan.

(Had toen wel vlammend snel ADSL (24mbit, die trainde op 20mbit en die snelheden haalde ik ok makkelijk., nu traint hij nog maar op 16mbit, maar dat haal ik dan ook wel. + abonnement is iets goedkoper geworden omdat ze 24mbit niet kunnen garanderen.)

Denk dat de ombouwkosten nog niet opwegen tegen het aantal postcode checks voor adsl2+ op de postcodes in de omgeving.

Geld is en blijft belangrijk in deze tijd ;)
Ok in bovenstaand geval moest de centrale nog omgebouwd worden.

Maar ik heb reeds een abonnement bij planet van 1024 up. 12000 down. deze snelheid haal ik ook en word ook vermeld in mijn modem. Tevens ben ik in de veronderstelling dat 12000 down alleen geleverd kan worden bij adsl 2+ of adsl2. Echter adsl 2 is nooit uitgerold in nederland.

Maak ik in deze nu een denkfout, of is de postcodecheck gewoon niet juist van kpn

AVB Gerry

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 00:41:
[...]

Ok in bovenstaand geval moest de centrale nog omgebouwd worden.

Maar ik heb reeds een abonnement bij planet van 1024 up. 12000 down. deze snelheid haal ik ook en word ook vermeld in mijn modem. Tevens ben ik in de veronderstelling dat 12000 down alleen geleverd kan worden bij adsl 2+ of adsl2. Echter adsl 2 is nooit uitgerold in nederland.
ADSL2 is nooit specifiek uitgerold inderdaad. Gelijk apparatuur die ADSL2+ kan en daarmee ook allemaal ADSL2 gelijk. Alleen waarom zou je op ADSL2 standaard willen verbinden als ADSL2+ ook kan (mits je lijn niet >3000m is, dan heeft 2+ weinig extra's boven ADSL2 meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 02:21:
[...]

ADSL2 is nooit specifiek uitgerold inderdaad. Gelijk apparatuur die ADSL2+ kan en daarmee ook allemaal ADSL2 gelijk. Alleen waarom zou je op ADSL2 standaard willen verbinden als ADSL2+ ook kan (mits je lijn niet >3000m is, dan heeft 2+ weinig extra's boven ADSL2 meer).
Dat wil ik ook niet ik wil adsl2+, maar ze zeggen niet leverbaar. Lijkt me onogisch gezien mijn snelheid die ik nu behaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ok de migratie van hetnet naar speedlinq is vlekkeloos gegaan (ondanks dat KPN volhield dat mijn lijn zou worden gesloopt) net voor de kerst. De snelheid is ook een stuk beter, al met al een tevreden mens....

Echter de volgende zaken zijn mis
1. ik kan www.speedlinq.nl niet bereiken, zelfs niet resolven (dit is niet de eerste keer trouwens), via andere ISPs wel
2. ik kan het adres imap.deds.nl niet bereiken (ping), wel resolven, terwijl dit via andere isp (tiscali, xs4all) wel lukt

Ik heb de volgende vragen:

A Kan iemand even checken of je 1) kan benaderen via browser of ping, en 2) via ping. Vermeld ook even via welk netwerk je connect.

B Als het goed is zit ik op het KPN netwerk maar hoe controleer/verifieer ik dat?

[ Voor 4% gewijzigd door jeanj op 27-12-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Vanaf Tiscali ISP:
$ ping www.speedlinq.nl
PING www.speedlinq.nl (62.100.33.36) 56(84) bytes of data.
64 bytes from hans.speedlinq.qinip.net (62.100.33.36): icmp_seq=1 ttl=247 time=13.4 ms
64 bytes from hans.speedlinq.qinip.net (62.100.33.36): icmp_seq=2 ttl=247 time=11.9 ms
64 bytes from hans.speedlinq.qinip.net (62.100.33.36): icmp_seq=3 ttl=247 time=12.8 ms
$ ping imap.deds.nl
PING pong.opendomein.nl (195.169.149.195) 56(84) bytes of data.
64 bytes from wg195.waag.org (195.169.149.195): icmp_seq=1 ttl=57 time=14.2 ms
64 bytes from wg195.waag.org (195.169.149.195): icmp_seq=2 ttl=57 time=12.4 ms
64 bytes from wg195.waag.org (195.169.149.195): icmp_seq=3 ttl=57 time=13.4 ms
Maar aangezien je zelf toegang hebt tot het Tiscali en xs4all netwerk, had je dit zelf ook kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
jeanj: post eens de output van een tcptraceroute naar www.speedlinq.nl poort 80 en imap.deds.nl poort 143. Als je geen Unix hebt kan je ook tracert van Windows gebruiken (zonder poortnummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

RichieB schreef op woensdag 27 december 2006 @ 10:34:
Maar aangezien je zelf toegang hebt tot het Tiscali en xs4all netwerk, had je dit zelf ook kunnen testen?
Dat heb ik dus ook gedaan, echter ik vroeg me af of het een Speedlinq/Kpn, Speelinq/BBned of Speedlinq/Tiscali issue is. De netwerken die ik heb kunnen proberen (door een ssh tunnel naar 2 andere servers op te zetten die achten een niet speedlinq adsl zitten (repectievelijk tiscali/tiscali en xs4all/kpn)). Sorry voor de onduidelijkheid !!
RichieB schreef op woensdag 27 december 2006 @ 10:41:
jeanj: post eens de output van een tcptraceroute naar www.speedlinq.nl poort 80 en imap.deds.nl poort 143. Als je geen Unix hebt kan je ook tracert van Windows gebruiken (zonder poortnummer).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
D:\>ping www.speedlinq.nl
Ping request could not find host www.speedlinq.nl. Please check the name and try
 again.

D:\>tracert www.speedling.nl

Tracing route to wfb.zoneedit.com [216.98.141.250]
over a maximum of 30 hops:

1    19 ms    99 ms   100 ms  dsldevice.speedlinq.nl [192.168.1.254]
  2    14 ms    13 ms    20 ms  asd-nik-spq-dsl-gw-1.xb.nl [89.220.32.1]
  3    13 ms    24 ms    13 ms  10.8.10.61
  4    19 ms    18 ms     *     g0-0-262.core01.ams03.atlas.cogentco.com [130.11
7.241.245]
  5   140 ms    15 ms   199 ms  t4-1.mpd01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.2.6
1]
  6    21 ms    22 ms    21 ms  t1-1.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.1.1
70]
  7   118 ms   110 ms   110 ms  t3-3.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com [154.54.5.12
2]
  8   117 ms   109 ms   110 ms  t9-3.mpd01.dca01.atlas.cogentco.com [154.54.6.14
2]
  9   154 ms   149 ms   156 ms  pc13.mpd01.iah01.atlas.cogentco.com [154.54.2.14
6]
 10   163 ms   149 ms   150 ms  g0-0-0.core01.iah01.atlas.cogentco.com [154.54.2
.201]
 11   190 ms   190 ms   191 ms  p14-0.core01.phx02.atlas.cogentco.com [66.28.4.1
94]
 12   190 ms   190 ms   190 ms  p14-0.core01.san01.atlas.cogentco.com [66.28.4.6
]
 13   191 ms   198 ms   194 ms  vl3812.na21.b006463-1.san01.atlas.cogentco.com [
38.20.33.130]
 14   257 ms   264 ms   245 ms  ge1-2.gw65-02.kmc01.sdcix.net [66.28.28.126]
 15   191 ms   195 ms   192 ms  209.126.155.114
 16     *        *        *     Request timed out.
 ....
 30     *        *        *     Request timed out.

www.speedlinq.nl is dus via mijn speedlinq verbinding onbereikbaar

en
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
D:\>ping imap.deds.nl

Pinging pong.opendomein.nl [195.169.149.195] with 32 bytes of data:

Reply from 195.169.149.195: bytes=32 time=14ms TTL=58
Reply from 195.169.149.195: bytes=32 time=13ms TTL=58

Ping statistics for 195.169.149.195:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 13ms, Maximum = 14ms, Average = 13ms

D:\>tracert imap.deds.nl

Tracing route to pong.opendomein.nl [195.169.149.195]

1    67 ms    99 ms    99 ms  dsldevice.speedlinq.nl [192.168.1.254]
  2    14 ms    31 ms    20 ms  asd-nik-spq-dsl-gw-1.xb.nl [89.220.32.1]
  3    13 ms    13 ms    13 ms  10.8.10.65
  4    22 ms    22 ms    13 ms  10.8.10.45
  5    22 ms    16 ms    15 ms  XSR03.Asd001A.surf.net [195.69.144.50]
  6    18 ms    18 ms    16 ms  AF-500.XSR01.Amsterdam1A.surf.net [145.145.80.9]

7    15 ms    21 ms    15 ms  owinsp-router.Customer.surf.net [145.145.18.146]

8    17 ms    18 ms    24 ms  wg195.waag.org [195.169.149.195]

Trace complete.

NB bij het connecten naar imap.deds.nl in thunderbird krijg ik de melding dat de server niet bereikbaar is (bij HetNet had ik vergelijkbare problemen.)

Ik probeer nog tcptraceroute of iets dergelijks voor windows / cygwin te vinden.

UPDATE

Het niet bereikbaar zijn van imap.deds.nl is nog niet opgelost maar lijkt machine specifiek te zijn (d.w.z. vanaf mijn laptop kan ik er wel bij, via zelfde modem / adsl verbinding)

http://www.speedlinq.nl/ nog steeds onbereikbaar

[ Voor 11% gewijzigd door jeanj op 27-12-2006 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
jeanj schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:20:
code:
1
2
3
4
D:\>tracert www.speedling.nl

Tracing route to wfb.zoneedit.com [216.98.141.250]
Heuh, je tracert naar www.speedling.nl. Kan je het nog eens proberen naar www.speedlinq.nl (ip 62.100.33.36 als het niet resolved).

Verwijderd

dCY schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:24:
[...]

Modempakket heb ik al een tijdje binnen. Daarna kreeg ik de brief over de webcam.
Ben benieuwd of ik ervoor nog in aanmerking kom.
ik heb de webcam binnen, kwam 3 dagen na het modempakket.. ik heb alles nu aangesloten en wacht gewoon tot mijn dsl lampje gaat branden..

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Als je een emailtje krijgt:

Beste Speedlinq abonnee,

Op 15 december 2006 hebben we je actievoucher ontvangen.
De actiekorting zal binnenkort worden uitbetaald, mits je aan de actievoorwaarden voldaan hebt. De actiekorting kan bestaan uit een korting op het modem, de aansluitkosten en de abonnementskosten.

Neem ik aan dat de weg juist belopen is en dat ik alleen hoef te wachten op mijn geld.?

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
inderdaad. De meesten krijgen niet eens een bevestiging hier ;)

• Yuco
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

Mijn historie:
4/11 20Mbps aangevraagd via internetten.nl zonder dat ik KPN abbo heb
6/11 geld voor modem afgeschreven
6/12 speedlinq helpdesk gebeld omdat ik niets meer vernomen heb. Wordt aangegeven dat KPN mijn aanvraag verlaat in behandeling heeft genomen
13/12 aanmeldingsbrief ontvangen, geschatte opleverdatum: 21-12-06
15/12 modem (speedtouch 716 v5WL) ontvangen. Gek genoeg heb ik een Single ethernet modem besteld, maar hé ik ben de moeilijkste niet
16/12 brief gekregen dat kpn donderdag 21/12 langs komt om de lijn te checken
18/12 verontschuldigingsbrief gekregen.
21/12 kpn monteur is geweest en ik kan internetten. Gelijk even Speedlinq bellen aangevraagd.

Update
28/12 brief ontvangen met daarin de inlogcodes voor Speedlinq bellen. Meteen geactiveerd en het werkt.

Weet alleen niet hoe ik kan instellen dat mijn telefoonnummer wordt weergegeven op het scherm van de persoon die ik bel (ipv nu een afgeschermd nr op het display). Al gelukt.

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
servicedesk op speedlinq.nl, als je had teruggelezen kon je zien dat ik die vraag 2 weken geleden ook stelde

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Verwijderd

Ook ik heb me onlangs aangemeld bij Speedlinq. Natuurlijk ook dezelfde ervaring met de telefonische helpdesk (lang wachten , ondeskundigheid etc) maar over het algemeen gaat het vrij aardig.

10 dec aangemeld
11 dec router (wifi) van giro afgeschreven
28 dec welkomsbrief , met wachtwoord etc
09 jan geplande oplevering, so far so good

Toch wat vragen. Heb nu Planet 6 Mb op een belbasis abo van de KPN.
Wil: Speedling 20 Mb incl bellen. In mijn brief zie ik nergens dat Speedling mijn telefoonlijn van de KPn gaat opzeggen. Oftewel dan blijf ik 18,54 in de maand betalen voor die lijn, terwijl ik wil dat Speedlinq op kaal koper geleverd gaat worden, die 9,90 betaal ik dan gewoon aan Speedlinq. Heb dat ook geprobeerd aan tegen bij aanmelding. Ik begrijp dat je telefonie pas kan aanmelden als je dsl werkt. Echter zou ik het liefst meteen mijn huidige splitter eraf gooien, en het signaal op de nieuwe router zetten. Vanuit daar de telefonie regelen.
Wat is het beste om te doen?

Verwijderd

Als je 20mbit krijgt (dat is incl de linesharing d8 ik a 9.95?) Ga je niks meer aan KPN betalen. Ik heb vorige week een uitgebreide brief van KPN gekregen met een heel lang verhaal. Kwam erop neer: KPN wens U nog een fijn leven, adios.
Nog even en er komt nergens meer KPN op papier hier...wat een gedachte, heerlijk :+

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:59

gex

De gekste

Ik heb van de week eindelijk mijn planet opgezegd, die eindigt nu per 23-02-07 en nu wil ik overstappen naar Speedlinq 20mbps, maar in de actievoorwaarden lees ik het volgende:

Artikel 4 - Insturen actievoucher en telefoonrekening
4.1 De Klant krijgt de kortingen op het modempakket, de aansluitkosten en de Abonnementskosten teruggestort indien hij de volledig ingevulde actievoucher met kopie van zijn KPN telefoonrekening of zijn Speedlinq factuur terugstuurt naar Postbus 60163, 1320 AE Almere, onder vermelding Speedlinq Actie.

4.2 Actievoucher en kopie telefoonrekening dienen uiterlijk 31 januari 2007 door Speedlinq ontvangen te zijn.

Hoe kan mijn actievoucher en kopie telefoonrekening voor 31 januari binnen zijn, als ik voor die datum nog geen adsl via speedlinq heb, ik ben bang dat ze dat niet gaan doen, of bedoelen ze met kopie telefoonrekening gewoon een (oude) telefoonrekening?

Verwijderd

Ik lees in de actievoorwaarden van december:

4.2 Actievoucher en kopie telefoonrekening dienen uiterlijk 31 maart 2007 door Speedlinq ontvangen te zijn.

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:59

gex

De gekste

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:57:
Ik lees in de actievoorwaarden van december:

4.2 Actievoucher en kopie telefoonrekening dienen uiterlijk 31 maart 2007 door Speedlinq ontvangen te zijn.
Hmm vreemd, dan verschillen die voorwaarden blijkbaar per site, die van mij had ik van www.breedbandgekte.nl.

Verwijderd

Kan goed kloppen lui, dat veranderd steeds. Mensen die in April aanvragen, kunnen niet in Maart de zooi insturen. Dusj... :9
Ik heb onderhand al 2 keer gefaxt, en morgen gaat een pakket papier op de post. En ook al 2 keer ontvangstbewijs aangevraagd. Ik heb verdomme nog niet eens mijn modem gekregen...Prutsers :O

• Schweino
Zijn er ook mensen hier die een speedlinq all-in abbo hebben (dus inclusief voip en lijnhuur) en daarnaast ook nog een KPN lijn hebben liggen? Ben namelijk benieuwd of speedlinq dan alsnog de 9,50 lijnhuur incasseert of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOPLA...om f*cking 9.00 uur de bel (2xbellen) dus de postbode :+ . Ik denk bekijk t maar, ik lig te maffe, dus ik hoor pa naar de deur huppelen...Grote doos sjef, ja dude, dat heet modem. En ook nog een 780i WL _/-\o_ Maja, dat mag ook wel als je al moet dokken op 19 oktober 2006 :P
Nu alleen nog een brief met voip-codes, en de cash-back en we zijn compleet... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Schweino schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:58:
Zijn er ook mensen hier die een speedlinq all-in abbo hebben (dus inclusief voip en lijnhuur) en daarnaast ook nog een KPN lijn hebben liggen? Ben namelijk benieuwd of speedlinq dan alsnog de 9,50 lijnhuur incasseert of niet.
Als ze los van elkaar zijn verwacht ik van wel. Speedlinq ziet die KPN lijn immers helemaal niet omdat die op een compleet ander aderpaar (andere lijn) zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ik w8 nog even met het nieuwe 780iWL modem aan te sluiten totdat ik de voip-codes krijg van SL. Maar nu zit er een splitter bij het modem, heeft de 780iWL geen ingebouwde splitter?

Edit: shit! ik lees net even de KPN brief door, 29 dec, vandaag dus, wordt het telefonienummer van mij overgenomen door een andere provider (SL dus) en wordt KPN afgesloten. Maar ik heb nog geen voip bellen brief ontvangen...Dalijk ben ik niet meer via de telefoon te bereiken...wwheeelp :(
Is er een mogelijkheid om het via mijn gsm te laten lopen totdat ik de bellen-codes heb van SL?

Edit2: ok...lekker, telefoon ligt eruit...FOK :X

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:42
Nico Klus schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 01:34:
Ook ik ben gezwicht voor de snelle verbindingen en lage prijzen van speedlinq....
UPDATE:
27-12 zou ik aangesloten worden, en inderdaad op 27 12 deed mijn HetNet ADSL het niet meer. Dus ik modem installeren en.... niet werken :'( nog wat zitten prutsen met vci/vpi's enzo, nopes
28-12 SL helpdesk gebeld, bandje dat het maar dan 15 minuten gaat duren, maar je kan je naam en nummer achterlaten, dan bellen we u binnen 24 uur terug. Zogezegd, zo gedaan. Maar omdat er nogal wisselende ervaringen zijn het de helpdesk belde ik zelf na een uur weer. Nu geen bandje, gaat dus minder dan 15 minuten duren, en inderdaad na 7 minuten iemand aan de lijn (Mark??). Vriendelijk te woord gestaan, maar kon me niet helpen omdat KPN iets fout had gedaan.
KPN gebeld en wat blijkt bij het overzetten van mijn DSL hebben ze mijn hele vaste lijn overgezet naar iemand anders en zijn lijn naar mij. Ik kreeg ook al een paar vreemde telefoontjes, maar dat bleek dus te komen omdat KPN 2 lijnen fysiel verwisseld heeft. Aardige dame van KNP heldesk weet me te vertellen dat op z'n vroegst 2 jan een monteur naar de centrale kan komen om het te fixen. Bijna een week dus bereikbaar op het nummer van iemand anders en die ander onder mijn nummer en geen DSL :( :( :(
Wordt ik 's avonds gebeld door KPN dat dit probleem toch wel prioriteit heeft (d8 ij ook!!), gaan het zsm fixen.
29-12 's ochtends belt KPN, de lijnen zitten weer goed. FF testen en inderdaad telefoon doet het weer goed, onder het goede nummer.
Meteen m'n modem weer aangezet en voila internet, hij doet het meteen _/-\o_ _/-\o_
Weliswaar geen 20Mb, hij traint op: 1.225 / 12.443 da's toch stukken sneller dan de 256/1525 die ik eerst had.
Kortom: KPN heeft zitten prutsen en SL (BBnet) werkt in 1x

Nu nog voip aanvragen en dat gedoe met die vouchers en m'n gratis webcam omgeruild zien te krijgen.
Nog iemand anders ook de verkeerde (goedkope) webcam gekregen van ADSLwinkel.nl?

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
bjck schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:42:
[...]

Als ze los van elkaar zijn verwacht ik van wel. Speedlinq ziet die KPN lijn immers helemaal niet omdat die op een compleet ander aderpaar (andere lijn) zit.
Da's apart, ik dacht namelijk dat ADSL en POTS over dezelfde 2 kabeltjes gaan.

Maar wat ik bedoel is het volgende:

Stel ik heb een KPN telefoonlijn en ik vraag een speedlinq comfort 20000 compleet abonnement aan met behoud van mijn oude KPN lijn. Bataal ik dan de genoemde 24,95 per maand of 24,95 - 9,50 aangezien de KPN lijn gewoon aanwezig is en speedlinq dan geen lijnhuur hoeft te betalen aan KPN?

Het wordt namelijk wel apart gefactureerd, zie hier een deel van mijn factuur:
1 15,50 01-01-2007 / 31-01-2007 spxxxxxx ADSL X-tra 6016 (6016/1024 Kbit/s) compleet
1 9,50 01-01-2007 / 31-01-2007 spxxxxxx ADSL toeslag dedicated line
Misschien een beter vraag: stel ik vraag in mijn huidige situatie een KPN telefoonlijn aan, verdwijnt dan het ADSL toeslag dedicated line gedeelte van mijn factuur?

[ Voor 25% gewijzigd door Schweino op 29-12-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
De KPN is net langsgeweest. Ze hebben m'n ADSL lijn (zonder KPN abonnement) aangesloten op het 2e aderpaar. Waarschijnlijk omdat er van de vorige bewoners op het andere paar nog een aansluiting actief is (volgens mijn modem een 2Mbit lijn). Vandaar dus dat ze langs moesten komen.
  • 15/11 20Mbps aangevraagd zonder dat ik KPN abbo heb
  • 16/11 geld voor modem afgeschreven
  • 17/11 aanmeldingsbrief ontvangen
  • 07/12 heb gebeld over verloop: aanvraag was vastgelopen bij speedlinq
  • 13/12 ben gebeld door KPN dat ze op 29/12 de lijn willen doormeten
  • 29/12 KPN langsgeweest, ADSL lijn werkt
Mijn modem connect op 11000 kbit/s. Beetje jammer voor een 20Mbit/s abbo, maar ik had het al verwacht ivm de afstand tot de centrale. In ieder geval ben ik nu goedkoper uit dan met een 12Mbit/s abbo omdat de vaste lijn toeslag niet wordt doorberekend (en ik daar bovenop nog eens het eerste jaar 5 euro pm korting krijg). Voorlopig ben ik wel tevreden dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Weet iemand of het mogelijk is om je Speedlinq mail te laten forwarden naar een ander adres? Of zal ik met fetchmail aan de slag moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
aanvraag 9-11-2006
Modem afgeschreven 10-11-2006
Welkomstbrief nog niet ontvangen
modem nog niet ontvangen
brief KPN 1-12-2006
opheffing adsl kpn 2-1-2007
oplevering speedlinq 1-1-2007

vandaag weer gebeld helaas weer iets fout gegaan bij kpn zeggen ze.

heb nog steeds niks ontvangen dus begin nu toch wel erg te worden!!

vraag me af hoe nu verder want op 31 december loopt mijn adsl bij orange af.
de lijn wordt dus op 2-1-2007 gesloopt.

iemand een tip?

heb touwens ook even naar kpn gebeld maar die hebben nog nooit een brief ontvangen
over de migratie van adsl-lijn naar speedlinq.

ooja en via de website heb ik ook nog eens een nieuwe welkomsbrief aangevraagt maar
ook deze nooit ontvangen.

Snap er niks meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe 780iWL modem geinstalleerd, zelf zonder adsl/isdn splitter werkt ie (1dB meer SNR zelfs). Alleen het voip gedeelte moet nog! Ik heb die brief nog niet! Ik heb wel alles ingevult, alleen het password en user URI ofzoiets moet ik weten, dit is echt frustrerend, want op de service-point zie ik dat het voip-bellen actief is. Maar ik ben zo nog onbereikbaar! Zou ik daarvoor kunnen bellen en vragen of ze het user/pass kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
Vandaag maar weer eens gebeld aangezien er nog steeds geen oplevering bekend is gemaakt en volgende week zou de oplevering plaats moeten vinden!!!

Vorige keer (13 december) werd er aangegeven dat de aanvraag van KPN was terug gekomen met een niet correct zijnde postcode???? Nou die is wel degelijk correct en op dit moment heb ik ook al een lijn via KPN :(
Speedlinq zou dit doorgeven aan de desbetrefende afdeling en de aanvraag weer doorzetten.
Nu zijn we 2 weken verder en nog steeds ligt mijn aanvraag bij die afdeling en is er geen oplever datum bekend. De helpdesk kan helaas verder niks doen buiten dan de melding nogmaals door te geven aan die afdeling....

Met nog een week te gaan wordt ik hier niet echt blij van!! Voordat ik de aanvraag ging doen was ik al huiverig om te gaan overstappen omdat er zoveel berichten zijn dat dit nog al eens fout wil gaan.
Maar goed met de gedachten dat 6 weken voor een aanvraag toch ruim voldoende moest zijn en ik dan toch ook wel eens iets in 1x normaal zou kunnen krijgen heeft me toch de stap doen nemen.
Helaas ziet het er toch naar uit op deze manier dat ik niet op 5 januari de nieuwe verbinding heb en dus op 10 januari helemaal uit de lucht zal zijn :( :(

Dit is net als voor meerdere mensen toch niet meer normaal om ruim 7-10 weken te moeten wachten en niks horen, terwijl andere op 10 december aanvragen en nu al opgeleverd zijn 8)7

Ik hou jullie wel weer op de hoogte van het verloop...

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Marvie schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 19:10:
Vandaag maar weer eens gebeld aangezien er nog steeds geen oplevering bekend is gemaakt en volgende week zou de oplevering plaats moeten vinden!!!

Vorige keer (13 december) werd er aangegeven dat de aanvraag van KPN was terug gekomen met een niet correct zijnde postcode???? Nou die is wel degelijk correct en op dit moment heb ik ook al een lijn via KPN :(
Speedlinq zou dit doorgeven aan de desbetrefende afdeling en de aanvraag weer doorzetten.
Nu zijn we 2 weken verder en nog steeds ligt mijn aanvraag bij die afdeling en is er geen oplever datum bekend. De helpdesk kan helaas verder niks doen buiten dan de melding nogmaals door te geven aan die afdeling....

Met nog een week te gaan wordt ik hier niet echt blij van!! Voordat ik de aanvraag ging doen was ik al huiverig om te gaan overstappen omdat er zoveel berichten zijn dat dit nog al eens fout wil gaan.
Maar goed met de gedachten dat 6 weken voor een aanvraag toch ruim voldoende moest zijn en ik dan toch ook wel eens iets in 1x normaal zou kunnen krijgen heeft me toch de stap doen nemen.
Helaas ziet het er toch naar uit op deze manier dat ik niet op 5 januari de nieuwe verbinding heb en dus op 10 januari helemaal uit de lucht zal zijn :( :(

Dit is net als voor meerdere mensen toch niet meer normaal om ruim 7-10 weken te moeten wachten en niks horen, terwijl andere op 10 december aanvragen en nu al opgeleverd zijn 8)7

Ik hou jullie wel weer op de hoogte van het verloop...
heb jij toevallig ook eens geinformeerd of de migrate aanvraag bij kpn ligt door kpn te bellen?

Bij mij weten ze dus van niks en wordt dus alles afgesloten, wordt dus een lang verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zo. Heb eindelijk mijn modempakket ontvangen. Ik ben ook een van de gelukkigen die een single pc viop modem besteld had, en de speedtouch 716 heeft mogen ontvangen. Dus nu heb ik een wrt54g werkeloos staan (iemand geinteresseerd? staat DD-WRT op, nee hoor, lol, hou 'm ff hier voor mn ouders, die hebben ook een single pc aangevraagd, maar nog niet ontvangen. Als die m wel krijgen, dan gaat de wrt54g naar hen toe).

Nu heb ik een vraagje: als ik straks telefoon aan moet sluiten (moet nog een toestel kopen), moet ik dan echt kastje van de muur, draadjes naar de splitter, nieuw kastje eraan en dan bellen, of kan ik ook 't tweede kastje op de voip aansluiting van de modem prikken?

Zo ja, waarom wordt er dan een ander advies gegeven door Speedlinq?
Zo nee, waarom zit die poort dan op de modem?

Overigens staat m'n max download op 10.446 kbps. Speedtest komt tot 8979 kbps. Volgens mij komt dat niet in de buurt van de 20MB die het pakket zou bieden?!
upload staat op 1029.

[ Voor 10% gewijzigd door AllSeeyinEye op 29-12-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Hoe ver zit je van de centrale af? Zie hier voor een schatting. Ik zit op 1704 meter en haal ook maar 11000 kbit/s. Dat klopt echt perfect met deze grafiek. Dus het ligt waarschijnlijk gewoon aan de afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RichieB schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 22:13:
Hoe ver zit je van de centrale af? Zie hier voor een schatting. Ik zit op 1704 meter en haal ook maar 11000 kbit/s. Dat klopt echt perfect met deze grafiek. Dus het ligt waarschijnlijk gewoon aan de afstand.
Handige site, nieuwe bookmark erbij!
Zit op 2107 (2104 volgens de onbetrouwbare meting) meter. Dus zou wel kunnen kloppen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
limboconnect schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 19:44:
[...]

heb jij toevallig ook eens geinformeerd of de migrate aanvraag bij kpn ligt door kpn te bellen?

Bij mij weten ze dus van niks en wordt dus alles afgesloten, wordt dus een lang verhaal
Ik heb inderdaad een week of 2 geleden gebeld (nadat ik een brief van de opzegging had ontvangen) en toen was het antwoord dat ze dat niet konden zien, maar gaven wel aan dat ik me geen zorgen hoefde te maken aangezien de ADSL lijn de eerste 1,5-2 maanden niet werd "gesloopt". Ik zal ze morgen nog eens bellen om te informeren of ze een aanvraag hebben gehad om te migreren...

ps heb je hiervoor de gewone klantenservice van KPN gebeld (0900 0244) of een ander nummer ?

[ Voor 6% gewijzigd door Marvie op 30-12-2006 01:12 ]

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiOn
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:32
Voor de verandering (misschien) eens een positief bericht over SpeedLinq (tot nu toe dan):

- 13 december online besteld
- 18 december heeft KPN mijn lijn opgeleverd op mijn nieuwe adres (en dus is die op mijn oude adres vervallen)
- 28 december is het modem bezorgd

Volgens de begeleidende brief zou ik binnen een week online moeten kunnen zijn (fingers crossed).

Kortom, ik heb 'geluk':

27 november Demon opgezegd, met maand opzegtermijn, ben nog steeds online :*) , dit ondanks het feit dat KPN dus mijn telefoonlijn heeft ontmanteld, voor telefonie dan.

Kortom, met een beetje geluk slechts 1 week niet online. Met mijn verhuizing en Oud & Nieuw meegrekend mis ik maar (hopelijk) 2 a 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

en dat is bij lange na niet wat ik haal..... Ik kom met utorrent niet boven de 10 Kb/sec. Speedtest wil de upload test niet eens afmaken...

Oude modem (ST510) er weer aangehangen, en gelijk weer een max up van 80 in utorrent en 100 in Speedtest.

Gegoogled, GoT doorgezocht en was met oude firmware dus een meer voorkomend probleem. Helaas heb ik de nieuwste firmware er al opstaan. Ook Interceptie Webbrowsing staat uit, maar nog steeds geen verbetering.

Iemand een idee hoe ik dit upload probleem van de 716 op kan lossen? Liefst zonder bellen naar de Speedlinq helpdesk, want (los van de kosten) ik had dus een goedkopere single port modem besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdscheur
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Twee vraagjes:

1) Sinds enige weken is het niet meer mogelijk om op het Speedlinq servicepunt het dataverkeer te bekijken. Iemand met hetzelfde probleem?

2) Aansluitend: Hoe is de houding van Speedlinq tegenover 'excessief' dataverbruik? Ik lees op speedlinq.nl dat ik maximaal 50 GB per maand mag pompen:
Fair Use Richtlijn
512 5 GB p/mnd
1024 15 GB p/mnd
2048 25 GB p/mnd
3072 35 GB p/mnd
4096 50 GB p/mnd
5120 100 GB p/mnd
6016 150 GB p/mnd
8000 250 GB p/mnd
8064 250 GB p/mnd
8192 250 GB p/mnd
12000 400 GB p/mnd
16000 500 GB p/mnd
20000 600 GB p/mnd
en:
Om misbruik te voorkomen mag Speedlinq een Klant die meer dan drie maanden achter elkaar de datarichtlijn met meer dan 25 % overschrijdt migreren naar een hoger Abonnement.
Aagezien ik een Tor server draai verstook ik flink wat, edoch, dit is niet voor eigen gewin, maar voor 'het goed kunnen samenleven van alle volkeren' of hoe je het ook zou willen noemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

(1) heeft vantevoren nooit wat van geklopt, dus hoe ze (2) controleren, daar zou je vraagtekens bij kunnen zetten.
(2) lijkt me duidelijk, gezien je twee quotes (geen ervaring overigens).

Zou toch zelf maar een tooltje installeren om je verbruik te checken.

[ Voor 4% gewijzigd door rick77 op 30-12-2006 11:10 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.