'Ongeveer' weet ik het welrick77 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 11:09:Zou toch zelf maar een tooltje installeren om je verbruik te checken.

'Ongeveer' weet ik het welrick77 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 11:09:Zou toch zelf maar een tooltje installeren om je verbruik te checken.
Lucky Goldstar
Verwijderd
Ik twijfel nog steeds om over te stappen na alle negatieve reacties betreffende Speedlinq, hoewel ze hoofdzakelijk het administratieve afhandelgedeelte en de helpdesk betreffen.Steffy schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 20:11:
Nu een aantal weken Speedlinq en tot nu toe is alles prima, geen problemen gehad. Echt een verademing dat ik al in geen weken zonder internet heb gezeten. Bij @home lag het er de laatste 10 maanden echt heel vaak uit, al was het daarvoor ook prima hoor maar als er niks aan gedaan wordt en problemen blijven aanhouden dan ga je toch weg. Na iets van 4 jaar.
Ook telefoon en alles werkt prima. Zeer tevreden tot nu toe
Verwijderd
Verwijderd
1: Zo ongeveer. Dat is de bedoeling zeg maar, maar of t allemaal zo loopt is afwachten.Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:05:
Speedlinq doet goed zijn best. Heb eergisteren mijn router (wifi) ontvangen, signaal wordt 9 januari verwacht. Toch nog wat vragen waar jullie ongetwijfeld de antwoorden op weten.
1) Ik heb inc bellen aangevraagd. Meot ik dat nog los activeren (dus die 5 werkdagen voor porteren aanhouden)? Krijg ik in die 5 werkdagen dan ook de eerder genoemde opheffingsbrief van de KPN?
2) Kan ik in die 5 werkdagen wel gewoon blijven bellen (niet over dsl, maar gewoon op de 'ouderwetse' manier?
3) Moet ik als bellen geactiveerd is de splitter ertussen uit halen? Signaal hoeft immers niet gesplitst te worden?
4) Op de router zijn 2 phone poorten, echter ook een pstn en een dsl ingang. Pstn vanuit je splitter, die DSL is me even niet duidelijk.
5) Ook heb ik een pstn doosje gekregen. Oftewel RJ45 erin, verder niks. Waar dient die dan voor?
Okee een heel verhaal, wie weet word ik weer wat wijzer
Waarom zou je dat doen? Je kan bij de KPN je telefoonlijn niet binnen 1 jaar over laten nemen door een andere aanbieder. Als je Speedlink 20mbit inclusief telefonie neemt zit daar de lijnhuur van EUR 9,50 bij in. Je kan dus beter via Speedlink een ADSL verbinding aanvragen op kaal koper, je betaalt dan 49 euro aansluitkosten maar dus GEEN abbo kosten aan KPN. Dan ben je altijd goedkoper uit.Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:54:
[...]ik heb vanmiddag weer een telefoonlijn bij KPN aangevraagd omdat ik overstap op ADSL
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Verwijderd
Verwijderd
Flying High!
pcdb.bbned.nl geeft aan dat de afstand 928 meter is.Plaagje schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:24:
Ik zit met een klein probleempje, ik wil graag overstappen op speedlinq (ipv chello). Maar elke site waarmee je buurtcentrales kan vinden geven geen waardes voor mijn adres. (woon er al 18 jaar, dus geen nieuwbouw ofzo).
Zou iemand kunnen kijken als die voor de postcode <6.6.4.1 KS 8> iets kan vinden? Met de routeplanner is het iets van 990Meter.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 19:35 ]
Waarom niet? Kan je wat beter uitleggen welke problemen je hebt? Een lage download snelheid snap ik (en is knap vervelend), maar de bovenstaande problemen kan ik niet plaatsen..Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:34:
Kan geen game meer hosten, kan geen grabbit meer gebruiken.
En daar heb je dan 9,50 euro per maand voor over? Neem dan een leuk GSM abbootje, dan krijg je er voor dat geld een zooi gratis belminuten en een mooi toestel gratis bij.. Werkt ook altijd, zelfs buitenshuis.Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 13:16:
Daar heb je gelijk in, maar ik bel weinig en als ik dan toch via een vaste lijn bel dan doe ik dat liever met een betrouwbare analoge KPN verbinding dan met een twijfelachtige voIP of voDSL verbinding
Ik weet niet of het antwoord er nog doe doet of dat er al een antwoord gegeven is maar ik kan je melden dat ik zojuist succesvol de splitter weggelaten heb en mijn Speedtoch 706wl dus rechtstreeks heb aangesloten op de binnenkomende kpn lijn.Titan_Chronos schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:57:
In deel 3 heb ik gelezen dat wat betreft de Speedtoch 706wl geen splitter nodig is omdat deze al een filter ingebouwd heeft. Nu heb zit ik zelf op een Speedtouch 716 of 780 te wachten (4 ethernetpoorten) in combinatie met een 20 KPN abbo. Ik heb al eens op de Speedtouch-alcatel site www.speedtouch.nl gekeken maar daar vind ik niets terug van een ingebouwde splitter.
Weten jullie of je de splitter kunt weglaten bij het installeren van de Speedtouch 716 of 780? Bij de 706 hoeft het blijkbaar niet, zou alleen maar het ADSL2+ signaal knijpen.
Daarnaast lees ik op de sites alle genoemde modems connecten op max. 12Mbit/s. Wil dat zeggen dat je nooit de volle snelheid haalt van 20Mb?![]()
dank
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Het is inderdaad mijn fout.. maar ze sturen de herinnering per mail, welke ze zelf afsluiten.RichieB schreef op maandag 01 januari 2007 @ 21:33:
driel24: Erg sneu voor je, maar het is gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden. Je hebt 2 kansen gehad om te merken dat je niet had betaald (1: gemiste incasso, 2: E-mail) maar daar geen actie op ondernomen. Wat had Speedlinq dan moeten doen? Een deurwaarder inschakelen? Het stopzetten van de service is natuurlijk veel effectiever, en het is geen KPN lijn waarvoor allerlei regels gelden mbt leveringsplicht, etc. Begrijp me goed, ik vind het lullig voor je, maar Speedlinq heeft ongeveer een maand gewacht met het afsluiten, dat lijkt me normaliter voldoende.
[ Voor 6% gewijzigd door driel24 op 01-01-2007 21:47 ]
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
Verwijderd
Kan het niet zijn dat je firewall ingeschakeld staat terwijl de GUI zegt dat 'ie uit staat?Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:34:
heel leuk speedlinq. Heb het nu een week, speedlinq 20000 comfort.. Kan geen game meer hosten, kan geen grabbit meer gebruiken. Heb helaas een speedtouch 716v5 WL gekregen waar niks mee te doen is. morgen maar contact opnemen a 0,70 € /min of ze misschien dit k*tding willen vervangen. Op diverse forums gelezen dat alles inclusief lage dl snelheid ligt aan dit ding. DL snelheid nog geen 6000 van de 20000
Ik heb ook een 716v5 een speedlinq 20Mb comfort. Ik zit op 1832 meter en haal ietmeer dan 12Mb (lijkt me wel correct). Wat is jouw afstand tot je centrale?Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:34:
... Op diverse forums gelezen dat alles inclusief lage dl snelheid ligt aan dit ding. DL snelheid nog geen 6000 van de 20000
[ Voor 6% gewijzigd door Nico Klus op 02-01-2007 00:02 ]
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Hoi iemand nog advies over bovenstaand vraag?DJkim schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 14:18:
Hi Ik wil binnenkort overstappen van Speedlinq naar Orange. Ik heb al bijna 3 jaar Speedlinq gehad en het wordt tijd dat ik iets anders ga gebruiken. Echter bij Orange wordt er verteld dat ik alleen aan hoef te gegeven dat ik al een ADSL abo heb en dat Orange het gaat annuleren voor je. Ik weet dat het opzeggen bij Speedlinq niet makkelijk is dus heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt
Lucky Goldstar
Verwijderd
Heb wel de nodige probelemen met mijn Speedtouch 780WLI. Ik heb niet het gevoel dat het aan Speedlinq legt, maar aan de modem/router. Donderdag heb ik vrij, ga dan eens de helpdesk van Speedtouch bellen....Oscar Mopperkont schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:11:
Heeft iedereen dan problemen met die speedtouch?
Verwijderd
ja en een nog betere vraag is welke modem kan je dan wel gebruiken voor ADSL2+ van speedlinq zonder problemen...?Oscar Mopperkont schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:11:
Heeft iedereen dan problemen met die speedtouch?
Heb je upnp al aangezet of poorten opengezet voor Battlefield? In je Speedtouch kan je spellen "toewijzen" aan computers zodat de juiste poorten openstaan. Weet de exacte optie zo niet, zou ik vanavond na moeten kijken als ik weer thuis ben.Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 09:39:
[...]
Heb wel de nodige probelemen met mijn Speedtouch 780WLI. Ik heb niet het gevoel dat het aan Speedlinq legt, maar aan de modem/router. Donderdag heb ik vrij, ga dan eens de helpdesk van Speedtouch bellen....
Sinds een maand heb ik internet/bellen via Speedlinq (6/1) via het Tiscali netwerk. Het bijbehorende router/modem is een Thomson Speedtouch 780 WLI. Op mijn thuisnetwerk zitten 2 desktops, een laptop en een Iomega network HD (allemaal bedraad netwerk).
Sinds ik deze configuratie draai heb ik met 1 computer een hoop problemen. Met deze computer (P4 3,2 Ghz, 2Gb RAM, Geforce 7600GT, WinXP sp2 met de laatste patches) speel ik Battlefield 2 met Teamspeak en Xfire op het internet. Na het opstarten heeft deze computer zowiezo veel moeite om de Iomega network HD te mappen. Maar het ergste is wel dat de netwerk/internet verbinding tijdens het spelen met grote regelmaat verbroken wordt. Soms is het zelfs zo erg dat ik het router/modem moet resetten. Dan helpt zelfs gewoon aan- en uitzetten dus niet meer.
Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
[list]
• Andere poorten van het modem/router proberen waar de diverse netwerkkabels op aangesloten zijn.
• Andere netwerkkabels gebruikt.
• Andere netwerkkaart in probleem computer gestopt.
• Firmware update naar R6.1.9.6 van de Speedtouch 780 WLI gedaan.
• WLAN uitgezet in modem/router
• Windows XP opnieuw geinstalleerd
[/list]Allemaal zonder bevredigend resultaat....
Op die andere computers heb ik bij wijze van test ook een aantal netwerk taken tegelijkertijd laten lopen (emule aanzetten, grote bestanden kopieren, internet, email) maar geen probleem. Ook de Iomega network HD wordt bij die andere compu's direct na het aanmelden gemapped.
Mijn vraag is dus wat ik nog kan doen om dit probleem op te lossen.
Verwijderd
Heb upnp aanstaan maar geen specifieke poorten opengezet. Maar bij mijn weten is dat alleen zinvol als je zelf een BF2 server draait, toch? Op mijn vorige ADSL verbinding via Quicknet met een Copperjet 810 (ff uit mijn hoofd geloof ik) had ik dit probleem niet.s_schimmel schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 09:56:
[...]
Heb je upnp al aangezet of poorten opengezet voor Battlefield? In je Speedtouch kan je spellen "toewijzen" aan computers zodat de juiste poorten openstaan. Weet de exacte optie zo niet, zou ik vanavond na moeten kijken als ik weer thuis ben.
Verwijderd
-----Original Message-----
From: administratie@speedlinq.nl [mailto:administratie@speedlinq.nl]
Sent: zaterdag 30 december 2006 13:52
To: Derice
Subject: Speedlinq ADSL
Bij deze het antwoordt op uw vraag;
De 6016 is enkel aan te vragen met Speedlinq bellen.
Indien u een overname aanvraagd dient dit minimaal drie weken voor de wensdatum te geschieden.
Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Speedlinq
Verwijderd
hier en hierrutgerprins schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:40:
Waar kun je de verschillen vinden tussen de tarieven van BelBasis en BelBudget van KPN? Volgens mij staan ze niet op hun site.. of ze zijn heeel goed verstopt!
Rutger
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 19:14 ]
Verwijderd
Ik had het ook zo ja, t duurt allemaal erg lang. Maja als het eenmaal rond is kun je hopelijk gaan profiteren. Bij mij ging het om 2 problemen: KPN die vertraging had door te veel IPB aanmeldingen, en het modem dat uit de voorraad was. Heb na lange tijd een WL versie gekregen. Maar ik w8 al een week ofzo op mijn voip codes!! Tis geen lolletje zo lang onbereikbaar zijnAdze15021979 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:31:
Ik heb sinds 18 november 20Mb + bellen via speedlinq site besteld. Op 20 november zijn de kosten voor het modem afgeschreven. Heb behalve een bevestigingsbrief nog niets van speedlinq mogen ontvangen.
Heb ondertussen de helpdesk al 4x gebeld. Telkens krijg ik een ander verhaal te horen. Hopelijk wordt het niet een gebed zonder eind...
[ Voor 15% gewijzigd door limboconnect op 02-01-2007 20:00 ]
Ik heb met die modem geen upload..... kan je dus ook nagenoeg niets doen. En via telnet kom ik de modem niet in, wachtwoord heb ik niet ingesteld, maar leeglaten pakt hij niet.Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:07:
[...]
Kan het niet zijn dat je firewall ingeschakeld staat terwijl de GUI zegt dat 'ie uit staat?
Ik las dat ergens op een ander forum, t.w. http://www.helpmij.nl/forum/archive/index.php/t-272706.html
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 19:29 ]
Al met knippen/plakken geprobeerd? Wil wel eens een te kort veld oplossen (weet alleen niet of dit ook in een modem zo werkt).TheDweep schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:52:
Probleempje, ik heb sinds een paar dagen de login gegevens van m'n speedlinq account, maar het domeinnaam is te lang voor m'n router.
Speedlinq Comfort 20000 icm Linksys WRT54GX2(1.1.14)
Van de router is nog geen nieuwe firmware omdat die speciale EU spul nodig heeft en US er niet op wil draaien.
Enig idee hoe ik dat domein er wel in gestampt kan krijgen?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
c/p werkt niet.AllSeeyinEye schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:06:
[...]
Al met knippen/plakken geprobeerd? Wil wel eens een te kort veld oplossen (weet alleen niet of dit ook in een modem zo werkt).
Andere oplossing is proberen door er eventueel DD-WRT of een vergelijkbare 3th party firmware erop teflashen
Heeft iemand hier een goed antwoord op?fb_slim schreef op maandag 25 december 2006 @ 23:45:
Is het Xtra Compleet (BBned) en het Comfort Compleet (KPN) abonnement hetzelfde of krijg je ook echt BBned of KPN? Ik kan voor een klant beide lijnen kiezen en vroeg me af welke jullie aanbevolen?
In principe zijn het aparte netwerken, aangezien je ook verschillende settings nodig hebt.
[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 04-01-2007 00:22 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Ik had hetzelfde, maar als je het goed is heb je je aanvraag gedaan op nummer 000-0000000Shailesh schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 01:27:
Sinds vandaag Speedlinq aangesloten. Werkt lekker en goed, installatie verliep zonder al te veel problemen.
1 vraagje. De actievoucher, er staat nog een veld bij met, telefoonnummer waarop ADSL is aangevraagd. Maar ik heb helemaal geen KPN abo meer. En zonder dat veld in te vullen kan ik geen formulier genereren op de site van speedlinq. Moet je dan het telefoonnummer invullen van Speedlinq bellen (dat ik momenteel nog niet heb), of iets anders.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Het spel zelf communiceerd ook over een aantal poorten en als die dicht staan in je firewall dan kan het spel zelf niet communiceren met de server. Soms worden dan andere poorten gezocht die open staan, zoals poort 80, en daarvoor is upnp ontwikkeld zodat je niet alles handmatig hoeft te doen. Probeer die poorten eens open te zetten en kijk of het dan werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:08:
[...]
Heb upnp aanstaan maar geen specifieke poorten opengezet. Maar bij mijn weten is dat alleen zinvol als je zelf een BF2 server draait, toch? Op mijn vorige ADSL verbinding via Quicknet met een Copperjet 810 (ff uit mijn hoofd geloof ik) had ik dit probleem niet.
Ik heb het gevoel dat het iets met onderstaand te maken heeft (geknipt uit het forum faq Netwerken):
Mijn hardwarerouter crasht om de zoveel tijd, hoe komt dit?
Wanneer je router crasht dan komt dit over het algemeen door een overdaad aan connecties die worden aangemaakt door veel Peer-To-Peer (P2P) applicaties zoals bijvoorbeeld Bittorrent, DC++ of Emule. Elke connectie die de software maakt moet de router bijhouden in zijn NAT-tabel en dat kost geheugen. Wanneer een router teveel connecties in zijn geheugen krijgt, dan zal het geheugen vollopen (een hardware router heeft geen swap-space om dingen naar weg te schrijven) en zal de router crashen.
Dit kan opgelost worden door het aantal connecties wat de software maximaal aanmaakt te verlagen. Tegenwoordig kunnen de meeste consumentenrouters maximaal ~800 connecties aan, maar de iets oudere modellen kunnen er vaak maximaal ~400 of zelfs minder aan. Een andere oplossing is het gebruik van een softwarematige router zoals bijvoorbeeld M0n0wall, Freesco, Windows ICS, etc. Een pc heeft over het algemeen meer geheugen dan een standaard consumentenrouter waardoor deze niet zo snel crasht.
Kan zijn dat de aanvraag niet is aangekomen. Loop eens een winkel (fysieke winkel) binnen die speedlinq verkoopt en vraag daar het abbo opnieuw aan. Eventueel kunnen ze eerst met de dealerlijn van speedlinq bellen voor de status van de vorige aanvraag.lemonade schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:24:
Ik heb 19-12-2006 Speedlinq ADSL + Bellen aangevraagd maar hier nog helemaal niets van gehoord. Lees hier dat de modemkosten 2 dagen na aanvraag meestal worden afgeboekt maar dit is ook nog niet gebeurd.
Iemand enig idee hoe ik contact met ze kan zoeken zonder de helpdesk te bellen? (heb namelijk geen vaste lijn op het moment en mobiel naar die helpdesk bellen wordt echt te duur).
Verwijderd
Met alle commotie omtrent KPN Internetplusbellen ben ik persoonlijk een beetje huiverig voor KPN als het om VOIP gaat. Ben overigens erg benieuwd of er daadwerkelijk ook verschillen zijn tussen het internetabbo via KPN of BBned. Ik heb zelf een een 6/1 + voip lijn via BBned en tot nu toe geen enkele storing gehad (vanaf september 2006). Moet je bij een KPN adsl verbinding overigens ook niet inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord voordat je daadwerkelijk verbinding hebt (was vroeger namelijk wel het geval).DJSmiley schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:19:
[...]
In principe zijn het aparte netwerken, aangezien je ook verschillende settings nodig hebt.
Welke het beste is? Geen idee. Ik heb zelf voor KPN gekozen.
Zet de MTU van de PC waarop de browser draait eens omlaag? 1492 zou genoeg moeten zijn, maar probeer eens 1300. Wellicht heb je last van een Path MTU Discovery Blackhole.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:28:
Enkele websites waaronder bijvoorbeeld www.tvgids.nl, www.wikipedia.org en www.nederland.fm zijn totaal onbereikbaar. Ik kan ze wel pingen (zowel ip als www adres), maar zowel in Firefox als Internet explorer komt er "wachten op www.wikipedia.org " te staan. Als ik het ip adres van wikipedia.org opvraag en deze intik komt ie iets verder: er komt te staan "wachten op META.wikipedia.org". Dit alles doet mij sterk denken aan een DNS probleem, ware het niet dat ik de adressen dus gewoon kan pingen.
Verwijderd
Verwijderd
Staat z'n ontvanger op laptop wel op always on?Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:28:
mijn broertje heeft sinds dinsdag adsl. Alles aangesloten prima. Maar nu valt zijn verbinding steeds weg. Heeft draadloos modem die speed touch u716 ofzo. Als hij bv zijn laptop 5min niet gebruikt is de verbinding weg. Laptop staat niet op standby. Wat kunnen we eraan doen? Helpdesk is zo duur en meer dan 15min wachttijd
Als je de melding 'nog even geduld aub' even volhoudt, krijg je op een gegeven moment de mogelijkheid om je naam, telefoonnummer en postcode in te spreken. Ze gaan je dan terugbellenVerwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:28:
mijn broertje heeft sinds dinsdag adsl. Alles aangesloten prima. Maar nu valt zijn verbinding steeds weg. Heeft draadloos modem die speed touch u716 ofzo. Als hij bv zijn laptop 5min niet gebruikt is de verbinding weg. Laptop staat niet op standby. Wat kunnen we eraan doen? Helpdesk is zo duur en meer dan 15min wachttijd
Verwijderd
ja dat staat goed. Hij heeft 3maand probleem loos internet gehad bij onze ouders. Draadloos. Ook netwerk van de buren werkte prima in zijn nieuwe huis waar hij nu een maand woont. Maar na installatie problemen. Heb ook terug bel optie al ingeschakeld. Tekst is haar doe het via mij nokia m73.AllSeeyinEye schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:29:
[...]
Staat z'n ontvanger op laptop wel op always on?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 20:25 ]
Verwijderd
Probeer ook eens de configuratie wizard, die je bij speedtouch.nl voor de 510 kunt downloaden, werkte bij mij uitstekendVerwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:22:
Nah dat lijkt me stug, ik had toen de tijd nog de oude allied data samen met iemand van de helpdesk geconfigureerd over de telefoon. En deze speedtouch 510 heb ik ook via een programma geconfigureerd.
(en de SL cd ben ik kwijt)
PS:
Ik heb overgens ook al meerdere DNS servers van andere providers getest. Dit was echter ook niet de oplossing.
Ik heb sinds 1 maart dit jaar precies hetzelfde.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:13:
Mede Speedlinqers..
Ik heb nu sinds de zomer een 8/1 mbit connectie van Speedlinq. Dit heeft echter nooit soepel gelopen. Zelf dacht ik dat het aan de modem lag, echter wegens te weinig verstand van modems kon ik niet mijn Speedtouch 510 aansluiten.
Vandaag heb ik het echter wel geflikt, dus ik denk woohoo ik heb normaal internet..
No way dus. Ik heb net weer 5 keer moeten refreshen voordat google geopend werd.
Nu heb ik een paar vraagjes:Ik ben aangesloten via BBNED.
- Zal het komen omdat ik ~1062 meter vanaf de centrale zit?
- Is dit probleem bekend bij meerdere?
Ik hoop dat ik duidelijkheid krijg
Verwijderd
Ik heb dus ook twee telefoons op 1 poort gezet omdat ik niet weet hoe ik moet doorverbinden.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:08:
Dinsdag a.s. krijg ik mijn verbinding (als het goed is). Nog steeds benieuwd wat handiger is; twee telefoontoestellen op 1 poort of op iedere poort 1 toestel. Dan kan je wel 2 gesprekken tegelijk opzetten, echter weet ik niet of je tijden s een gesprek kan doorverbinden van toetsel 1 naar toestel 2.. Iemand???
Verwijderd
Juist. En het zal toch mogelijk moet zijn? Het modem zal die koppeling wel kunnen maken. Maar hoe?driel24 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:47:
[...]
Ik heb dus ook twee telefoons op 1 poort gezet omdat ik niet weet hoe ik moet doorverbinden.
ach het gaat wel zo. Alleen jammer dat je nu dus de andere telefoon niet kunt bellen.
Weet je zeker dat je met de standaard speedlinq voip aansluiting 2 gesprekken tegelijkertijd kan opzetten? Je krijgt toch maar 1 voip lijn?Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:08:
Dinsdag a.s. krijg ik mijn verbinding (als het goed is). Nog steeds benieuwd wat handiger is; twee telefoontoestellen op 1 poort of op iedere poort 1 toestel. Dan kan je wel 2 gesprekken tegelijk opzetten, echter weet ik niet of je tijden s een gesprek kan doorverbinden van toetsel 1 naar toestel 2.. Iemand???
Euh, een voip gesprek is in feite niets meer dan een tcp/ip (of is het udp/ip) verbinding naar de voip server. En daarvan kan je er zoveel opzetten als je zelf wilt. Of de voip server 2 verbindingen van dezelfde gebruiker accepteert weet ik niet, maar dat zou dan een limitatie zijn van de server (of je voip modem wellicht). Spreken over "voip lijnen" is een beetje misleidend in ieder geval.Schweino schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:31:
[...]
Weet je zeker dat je met de standaard speedlinq voip aansluiting 2 gesprekken tegelijkertijd kan opzetten? Je krijgt toch maar 1 voip lijn?
Verwijderd
Dat de routetabellen overlopen omdat je (veel te) veel TCP/IP sessies gebruikt is een software/hardware probleem van de routerfabrikant, daar kan Speedlinq ook niets aan doen.GarField000 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 08:42:
Dan was gelijk het modem van slag ... als ik P2P programma's open heb staan is de verbinding binnen de 3 uur weg ......
Ik heb al 3 of 4 x gebeld met de helpdesk maar tot op heden geen oplossing maar wel 75 euro aan telefoonkosten armer ...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 17:10 ]
Hier sinds vandaag de 12000 ALL-IN variant modem trained up 985 down 13661yassine schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:40:
Mijn jaar/contract is ook weer afgelopen sinds 2 dec. 2006. Ik had al opgezegd, maar ben vandaag tog van gedachte veranderd en heb hun verteld dat ik hem toch met nog een jaar wil verlengen.
Naar All in 1200 ( ik kom af van een All in 4096 )
Mensen goeie ervaringen hiermee? Iedergeval hoop ik dat de upload snelheid omhoog gaat, want dat was/is bij me All in 4096 een drama..
Verwijderd
Niet slecht nee.Henry_ schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:12:
[...]
Hier sinds vandaag de 12000 ALL-IN variant modem trained up 985 down 13661
wel goede snelheden dus, haal volgens http://speedtest.bbned.nl/ 10740.9 kbps download
en zit ongeveer tegen de 100 kbps upload. afstand centrale is ong 2200 meter
ps. modem is een speedtouch 516 (5.4.0.14)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 21:26 ]
En weet iemand of dit bij Speedlinq ook het geval is? Dus als je een VOIP modem hebt met 2 telefoon uitgangen, kan ja daar dan 2 telefoons op aansluiten waarmee je tegelijk kan bellen?RichieB schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:31:
[...]
Euh, een voip gesprek is in feite niets meer dan een tcp/ip (of is het udp/ip) verbinding naar de voip server. En daarvan kan je er zoveel opzetten als je zelf wilt. Of de voip server 2 verbindingen van dezelfde gebruiker accepteert weet ik niet, maar dat zou dan een limitatie zijn van de server (of je voip modem wellicht). Spreken over "voip lijnen" is een beetje misleidend in ieder geval.
Verwijderd
Incassoburo heb je niets mee te maken als je t zelf goed regeld. Als hun dat ten onrechte sturen zijn die kosten echt niet voor jouwVerwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 06:15:
Geachte mede-tweakers,
Weet iemand, hoe je met zekerheid en zonder narigheid 'n speedlinq abo kunt beeïndigen?
Ik heb nl. afgelopen zomer m'n abo opgezegd en volgens het aflopen van het contract eindigt het deze maand, ben alleen huiverig dat het niet goed zal lopen...
gezien de vele negatieve ervaringen mbt speedlinq en opzeggen... en gezien het feit ik weinig geld in de portemonee heb, kan ik incassoburaeu's niet bepaald gebruiken...
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 12:59 ]
Verwijderd
Verwijderd
Sorry richie was weer ff geleden dat ik hier was. Zie mijn bovenstaand bericht ook ff. Maar poorsten openen zoals speedtouch uitlegt lukt niet en kan dus geen poorten open krijgen om joint Operations te hosten. Ook grabit werkt niet, ook niet als ik de poosten forward naar mijn pc. Ben er wel achter dat newsbinpro wel werkt. vreemd dus. Maar kloppen doet er iets niet.RichieB schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:29:
[...]
Waarom niet? Kan je wat beter uitleggen welke problemen je hebt? Een lage download snelheid snap ik (en is knap vervelend), maar de bovenstaande problemen kan ik niet plaatsen..
Die afstand is berekend mbv een routeplanner? Want je kunt vlak naast de centrale wonen, maar dat je koperdraadje toch een behoorlijke afstand aflegt. Het hoeft niet altijd de straat te volgen, die sites geven slechts een schatting. Dus wellicht is de afstand wel groter en klopt je snelheid gewoon.Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:08:
Vanochtend zat 'ie ietsje hoger dan gisterenavond, t.w. 7200-7300 maar ik moet toch 10-14 Mbps kunnen halen met mijn afstand van 1982 meter als ik de praktijktabellen er zo op nalees, zie http://adsl.xandrios.net/...=adsl2p&updown=down&sort=
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb mijn st 716 gedowngrade naar 5.4 ipv de nieuwe 6.1.7.2 die er al op zat maar toen deed ie helemaal niks meer. Snap alleen niet dat ze bij SL zo moeilijk doen over ruilen van een andere modem terwijl ze van ST gewoon ook garantie hebben volgens de helpdesk van ST.Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:08:
Frenchman, houd me s.v.p. op de hoogte want ik lijk in hetzelfde schuitje te gaan komen.
Ik kan nu nog niet internetten, want de lijn wordt maandag pas opgeleverd, maar de linesync is behoorlijk aan de lage kant.
Vanochtend zat 'ie ietsje hoger dan gisterenavond, t.w. 7200-7300 maar ik moet toch 10-14 Mbps kunnen halen met mijn afstand van 1982 meter als ik de praktijktabellen er zo op nalees, zie http://adsl.xandrios.net/...=adsl2p&updown=down&sort=
Heb er ook al aan gedacht om mijn modem qua firmware te gaan down- of upgraden (naar 6.1.9.6) maar aan de andere kant wil ik eerst die 2 dagen nog afwachten voordat ik officieel ga klooien/piepen.
To be continued (vanuit mijn kant) laten we maar zeggen ...
Xbox Live Knalle Arie
Bij mij is hetzelfde aan de hand..Marvie schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:05:
Net voor de zoveelste keer maar weer eens gebeld met de helpdesk aangezien op 5 januari mijn aanvraag in zou moeten gaan en ik NOG STEEDS niks van ze heb vernomen!
Het bleek nog al ingewikkeld te zijn om mijn status te kunnen zien en moest dit nagevraagd worden...
Na een paar minuten in de wacht te hebben gestaan krijg ik te horen dat de aanvraag weer is "ingeschoten" op 4 januari, maar dat er WEER een afwijzing van KPN kwam op 5 januari!!!
Maar wat de afwijzing is kan ze me niet aangeven en heeft ze dit weer doorgegeven aan de afdeling die daar overgaat. Hierop vraag ik of ik hiervan dan wel op de hoogte gebracht wordt mocht het weer niet lukken of dat ik andere acties moet ondernemen. Ja u krijgt een welkomsbrief met de verwachte oplever datum.....ja dat begrijp ik, maar als het nou weer niet goed gaar dan.....uhhh nee dat weet ik niet.
Met andere woorden je moet maar gewoon net zolang blijven wachten tot dat je in het bejaardenthuis zit of tot dat de lijn toch nog opgeleverd gaat worden!!! Ik wordt hier echt niet goed van, heb op 23 november een aanvraag gedaan en nooit vanuit Speedlinq een update of melding gekregen van de problemen. Nu heb ik nog tot 10 januari mijn huidige aansluiting en daarna is het over en dat zal dan voor een aardige tijd zijn ben ik bang.
Het is voor mij een raadsel wat het probleem van KPN kan zijn aangezien de huidige ADSL lijn van KPN is. Op dit moment sta ik in de wacht bij KPN om te kijken of ik informatie kan krijgen over de eventuele problemen met de lijn aangezien Speedlinq dit niet kan geven.
Is er iemand die weet welke afdeling of nummer ik het beste kan bellen bij KPN om hier informatie over te krijgen? Op dit moment bel ik met de klantenservice en heb gekozen voor opzegging aangezien ik een brief van hun hierover heb gekregen en daar maar aan refereer.
Wat een K..zooi na 1,5 maand wachten en nog geen meter opgeschoten....![]()
![]()
Ik heb nog geen verbinding met KPN kunnen krijgen omdat het erg druk is en op een later tijdstip moet terugbellen...limboconnect schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:48:
[...]
Bij mij is hetzelfde aan de hand..
Maar ik vraag dus op 9-11 aan en nooit iets gehoord of gezien..
Nu heb ik ook kpn gebeld maar daar wordt je niet veel wijzer van ik kreeg te horen dat inderdaad mijn lijn op 2-1-2007 gesloopt werd, en dat was het.
Ik zei nog tegen kpn dat de lijn moest migreren naar speedlinq maar daar wisten ze niks van ze hadden nooit een brief van speedlinq ontvangen. Dus komt het erop neer dat speedlinq een nieuwe aanvraag moet doen bij kpn en dus zit je weer met wachttijden voor het inschieten van een nieuwe lijn.
zoals hier ook ergens omschreven door mij gaat dit zeker 5 weken duuren.
lekker he.
PS: Wat kreeg jij te horen van Kpn.??
Xbox Live Knalle Arie
Verwijderd
Later tijdstip...?...maart...april? Je had meteen moeten vragen welk jaargetijde het beste uitkomt. Het is echt een ramp, bij zowat elke ISP. Ik kreeg net van Planet een brief, met de bevestiging van de opzegging...die was van begin novemberMarvie schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:00:
[...]
Ik heb nog geen verbinding met KPN kunnen krijgen omdat het erg druk is en op een later tijdstip moet terugbellen...
...
Bedankt voor het antwoord!DJSmiley schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:19:
[...]
Welke het beste is? Geen idee. Ik heb zelf voor KPN gekozen.
Waarom?
- 1 partij bij problemen, geen bbned-kpn onderling (bbned storing, kpn moet oplossen omdat het in hun deel zit bij bv verkeerd sipstiftje in centrale. 1 bedrijf, dus geen toeleveranciers (babyxl en bbned hebben wel hun eigen dslams enz, maar voor t laatste stuk koper zijn ze ook van kpn afhankelijk)
- Slechte(re) ervaringen met BBNed. Zoek maar eens oudere topics op, toen BBNed z'n snelheden verdubbelde (2mbit werd toen 2-8mbit wide-open. Toen kwam aan het licht dat de gebruikte (cisco) dslams dat niet goed aankonden (bij +/- 70% ATM(155mbit) load gingen ze op hun bek). Dat heeft enige tijd geduurd voordat dat opgelost was)
Punt 1 zal in de praktijk niet zo groot verschil zijn, punt 2 is 1 moment uit het verleden geweest (waar ze wel van geleerd hebben), maar ja, moest toch iets kiezen
Ik zelf 10-12 aangevraagd (20mbit comfort)
Paar dagen later bevestiging + incasso
Vorige week gebeld door KPN, 11-1 komt monteur langs (ik heb ADSL op nieuwe lijn aangevraagd, had geen telefoon).
Vandaag inloggegevensbrief ontvangen. (Vermoedelijk ook mijn modem gezien de grootte van de doos en het briefje dat er een pakket was aangeboden toen ik niet thuis was).
Ik heb nog geen linesync. (Heb eigen modem aangesloten). opleverdatum is 11-1 officieel. (Misschien eerder, bij mijn bbned verbinding 3jr geleden bij mn ouders deed ie het al 2 weken voor m'n modem binnen was)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq