[Speedlinq] Ervaringen - Deel 4

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste
Acties:
  • 14.222 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poortvliet
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 14:48
Ik ben sinds 1/4/2006 abonnee bij Speedlinq (ADSL Allin 4096/1024).
Ik heb een jaarcontract afgesloten voor €14,95 p/m. Nu wil ik met ingang van 1/4/2007 wel bij Speedlinq blijven, maar dan gebruik maken van de huidige aanbieding van € 9,95.
Is dit mogelijk, en zo ja, op welke manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: Zojuist een ZyXEL 2602H-61C op de kop getikt en aangesloten op mijn 20 Mb lijn.

En wat denk je: 6350 download connectie, dus LAGER dan die beruchte Speedtouch 716v5 die dus 7200/7300 doet !! |:( .

Zo slecht/kapot is de 716v5 dus blijkbaar niet ...

We wachten dus maar tot ik voor het eerst een IP van Speedlinq krijg, in ieder geval heb ik nu meer nachtrust.

De KPN komt maandag de lijn "doormeten" en officieel aansluiten, dus wellicht kan die monteur de "gain" in de centrale nog wat aanpassen of zo. Ik zal hem wat te eten en drinken aanbieden zodat we op ons gemak met de 2 modems kunnen testen wat het beste gaat.

'k Ben in ieder geval nu op alles voorbereid ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:39
Marvie schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:00:
[...]

Ik heb nog geen verbinding met KPN kunnen krijgen omdat het erg druk is en op een later tijdstip moet terugbellen...

Welke keuze heb jij gemaakt om iemand aan de lijn te krijgen?
Gaf speedlinq ook bij jou aan dat je aanvraag elke keer terug kwam met een foutcode door KPN?
Ik heb het algemeen nummer gebeld en toen de administratie gevraagt weet het helaas niet meer zeker.

en ja speedlinq gaf mij dat inderdaad ook aan fout bij kpn.

Maarja als kpn zegt nooit een brief te hebben ontvangen wat dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komen er hier alleen mensen met problemen?

heb tot nu alleen positieve verhalen over aansluiten etc.
mijn broertje 20 november besteld, 18 december werkte alles.
ikzelf 15 december besteld. 12 januari komt kpn de lijn testen,brief met inlogcodes heb ik al binnennet zoals het modem.
collega, 20 december besteld, 12 januari komt kpn lijn testen. alles binnen verder.

niks dan lof voor deze snelle opleveringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 17:10
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:20:
komen er hier alleen mensen met problemen?

heb tot nu alleen positieve verhalen over aansluiten etc.
mijn broertje 20 november besteld, 18 december werkte alles.
ikzelf 15 december besteld. 12 januari komt kpn de lijn testen,brief met inlogcodes heb ik al binnennet zoals het modem.
collega, 20 december besteld, 12 januari komt kpn lijn testen. alles binnen verder.

niks dan lof voor deze snelle opleveringen!
Ik zou ook het liefst positieve berichten plaatsen, maar helaas mag het niet zo zijn.
Ook zou het minder negatief zijn als Speedlinq uit zich zelf de klanten op de hoogte bracht van eventuele problemen en vertragingen!!
Nu moet ik elke keer zelf bellen om enige info over de status te krijgen en dan nog is het vaak van ik weet het niet en het is naar de afdeling die erover gaat.

Hopelijk kan ik na de eventuele oplevering een positief stukje plaatsen...

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 22:26
yassine schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:06:
Ik heb nu een
SpeedTouch 510 Software Release 4.2.7.16.0. Deze gaat ook gewoon perfekt werken icl, mij aankomende All in 12000 Abo :? En is er een mogelijkheid om mayb de firmware up te graden?
Volgens mij gaat de 510 niet verder als 8mbit durf het niet zeker te zeggen dus correct me if i'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:36
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:08:
De KPN komt maandag de lijn "doormeten" en officieel aansluiten, dus wellicht kan die monteur de "gain" in de centrale nog wat aanpassen of zo.
Als de KPN langs komt heb je grote kans dat ze je Speedlinq ADSL lijn op een nieuw aderpaar afmonteren. De linesync die nu op je lijn staat kan van een oud/verlopen abbo zijn dat niets met Speedlinq te maken heeft. Ik ben net verhuisd, en na Speedlinq aanvraag kwam de KPN monteur langs, en mopperde dat ze het gewoon in de centrale hadden kunnen oplossen: oude lijn overzetten naar Speedlinq. Nu zit Speedlinq dus op een nieuwe lijn, en de oude lijn (linesync 2mbit) ligt er ook nog, waarschijnlijk van de vorige bewoner..

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Henry_ schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:59:
[...]

Volgens mij gaat de 510 niet verder als 8mbit durf het niet zeker te zeggen dus correct me if i'm wrong ;)
ow dat is k*t :( betekent dat ik de nieuwere versie moet kopen de Speedtoutch 516?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:39
Henry_ schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:59:
[...]

Je hebt gelijk. speedtouch 510 = 8 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:39
yassine schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:14:
[...]

ow dat is k*t :( betekent dat ik de nieuwere versie moet kopen de Speedtoutch 516?
Nee. Alleen haal je geen 12mbit, en zal je niet verder komen dan 8mbit. Internet zal t gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hermarcel schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:43:
Op 21/12/2006 comfort abo aangevraagd voor een vriendin. Speedlinq gaf een opleverdatum af van 5/1/2007. Modem was ruim op tijd. Vandaag (6/1/2006) de verbinding zonder enig probleem in de lucht gebracht.

Alles klopte, dus: Goed gedaan Speedlinq! :)
bij mij ook goed gedaan speedlinq. zie voorgannde postings. Alles was optijd maar werkt voor geen meter zoals ik wil en verwacht had.

edit: 29-12-2006 via speedlinq een lijncheck naar de KPN gedaan. tot op heden nog steeds niks gehoord. Zal ook wel niet gebeuren denk ik dus zal morgen (maandag 8-1-2007) maar weer zelf bellen a 0,70 p/m

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand hier ervaring met Speedlinq via Tiscali netwerk icm de Linksys WAG200G? Probleem is dat ik nu een speedtouch non wifi router met daarachter een wifi router...

M.a.w, een nat router achter een nat router :P Niet echt handig, en ik heb af en toe wat connectie problemen, heb het idee dat het hiermee te maken heeft. Ik kan de NAT router functionaliteit niet uitschakelen, dus dat is geen optie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt toch een switch-port van de ene met een kruiskabel verbinding aansluiten op een switch-port van die andere?

Ik zou op de wireless router dan wel de DHCP uitzetten, anders krijg je 2 kapiteins op 1 schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Jep, NAT en DHCP gewoon uitschakelen op de linksys en die dus als DHCP forwarder instellen, heb ik hier thuis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mijn pa heeft ook SL aangevraagd (begin december ofzo?). Zou morgen in moeten gaan, maar we hebben nog geen modem of andere spullen gekregen. Er is al wel geld afgeschreven, dus ik ben benieuwd.
15 januari gaat het oude ADSL-signaal er ws af.... iemand enig idee of het voor die tijd nog goed gaat komen of wat ik kan doen om de zaken een beetje te bespoedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:31:
Je kunt toch een switch-port van de ene met een kruiskabel verbinding aansluiten op een switch-port van die andere?

Ik zou op de wireless router dan wel de DHCP uitzetten, anders krijg je 2 kapiteins op 1 schip.
Um, volgens mij heeft hij geen switch poort? :S

Maar ik heb die linksys dus nog niet he :) Misschien wat onduidelijk verwoord. De WGA200G heeft namelijk een ingebouwde modem, dan heb ik die speedtouch helemaal niet meer nodig.

Nu heb ik een speedtouch modem en een wifi router van US Robotics.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Heeft hier iemand al eens geprobeerd een fax aan te sluiten op een VOIP lijn? Ik vroeg me af of dat werkt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 20mbit + bellen van Speedlinq nu 2 maanden. Ben een tevreden klant.
Alleen bij het bel overzicht zie ik dat het start tarief nu(sinds januari) opgeslagen is van 5ct naar 15ct.
Ik kan niks vinden in de voorwaarden. Wie heeft hier dezelfde ervaring mee?

Greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 22:40
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:11:
Heb 20mbit + bellen van Speedlinq nu 2 maanden. Ben een tevreden klant.
Alleen bij het bel overzicht zie ik dat het start tarief nu(sinds januari) opgeslagen is van 5ct naar 15ct.
Ik kan niks vinden in de voorwaarden. Wie heeft hier dezelfde ervaring mee?

Greetz.
Zal een foutje zijn, starttarief van 15 cent is namelijk belachelijk hoog. Zou even naar de helpdesk bellen (ow nee wacht, dan ben je goedkoper uit als je 15 cent pg betaalt...hmm).

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36
Hmmm, bij overzicht tarieven staat nog steeds 5ct. Dus ik vermoed een typfout, waar je die info ook vandaan hebt.

linkje ?? naar de fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
Gisteren met KPN gebeld om mijn huidige direct ADSL abbo op te zeggen, omdat ik op 23/12 SL heb aangevraagd. En wat schetst mijn verbazing: volgens KPN hoef ik direct ADSL niet op te zeggen als ADSL wordt overgenomen door een andere provider......

Het abbo zou stoppen zodra de andere provider de lijn heeft overgezet.

Zijn er meer mensen met deze ervaring? gaat dit echt lukken zonder dat ik officieel direct ADSL opzeg?

(nu nog maar even wachten totdat ik een officiele bevestiging van SL krijg wanneer ik wordt overgezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_
arieh schreef op maandag 08 januari 2007 @ 08:24:
Gisteren met KPN gebeld om mijn huidige direct ADSL abbo op te zeggen, omdat ik op 23/12 SL heb aangevraagd. En wat schetst mijn verbazing: volgens KPN hoef ik direct ADSL niet op te zeggen als ADSL wordt overgenomen door een andere provider......

Het abbo zou stoppen zodra de andere provider de lijn heeft overgezet.

Zijn er meer mensen met deze ervaring? gaat dit echt lukken zonder dat ik officieel direct ADSL opzeg?

(nu nog maar even wachten totdat ik een officiele bevestiging van SL krijg wanneer ik wordt overgezet).
Dit klopt, heb eind 2005 zo ook mijn direct-adsl opgezegd, daarna heeft speedlinq de lijn overgenomen en kreeg ik netjes een brief van KPN waarin stond dat ze het jammer vinden dat je hun verlaat enz....
Voor de rest geen problemen ondervonden qua overname DSL-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 19:37
Even mijn ervaringen;
volgens de brief zou de overgang van wanadoo naar speedlinq op 4-1-2007 plaats vinden. Op 3-1-2007 had ik opeens geen wanadoo verbinding. Het nieuwe modem van speedlinq aangesloten. Deze kreeg geen ethernet verbinding, alleen een DSL verbinding van 6MB... Het modem gaf ook aan dat er een DSL verbinding was, maar geen MTN en ethernet verbinding.
Donderdag 4-1-2007 weer geprobeerd, de DSL verbinding was er nog steeds. Echter had ik nu ook een MTN verbinding, echter nog geen ethernet verbinding... hmmmm

Vrijdag 5-1-2007; yesss.... ook een ethernet verbinding... internet doet het... speedtest proberen en ja hoor... een snelheid varierend van 300 t/m 750 kb/s... (gemmiddeld wel dik in de 600kb/s)

Ik ben blij dus... nu nog het bellen.... 'k heb de inlogcodes aangevraagd. Als het goed is ontvang ik deze dus een deze dagen. Dan begint het VOIP tijdperk voor mij... hopelijk ga ik er geen spijt van krijgen.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zit al 2 maanden te wachten op verbinding en pakket. Heb ik afgelopen zaterdag mn pakket opgehaald op t postkantoor, komt er vandaag nog een binnen 8)7
Nu heb ik 2 Alcatel 716 modems maar helaas nog geen verbinding te krijgen terwijl ze per half december al abo rekenen...

Misschien sluit ik t verkeerd aan, dat kan ook. Ik heb 1 binnenkomende lijn uit mn KPN kastje, die gaat door de splitter naar de modem in de 'DSL' ingang. Er gebeurt helemaal niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Schweino schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:31:
[...]

Weet je zeker dat je met de standaard speedlinq voip aansluiting 2 gesprekken tegelijkertijd kan opzetten? Je krijgt toch maar 1 voip lijn?
Heb het zelf nu geprobeerd met mijn speedtouch 716, en je kan inderdaad 2 gesprekken tegelijkertijd voeren. Super!

En zou iemand die zowel een totaal pakket heeft van speedlink als ook een KPN telefoonabbo heeft mijn vraag willen beantwoorden?
Schweino schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:15:
[...]
Stel ik heb een KPN telefoonlijn en ik vraag een speedlinq comfort 20000 compleet abonnement aan met behoud van mijn oude KPN lijn. Bataal ik dan de genoemde 24,95 per maand of 24,95 - 9,50 aangezien de KPN lijn gewoon aanwezig is en speedlinq dan geen lijnhuur hoeft te betalen aan KPN?

Het wordt namelijk wel apart gefactureerd, zie hier een deel van mijn factuur:

code:
1
2
1 15,50 01-01-2007 / 31-01-2007 spxxxxxx ADSL X-tra 6016 (6016/1024 Kbit/s) compleet
1 9,50 01-01-2007 / 31-01-2007 spxxxxxx ADSL toeslag dedicated line

Misschien een beter vraag: stel ik vraag in mijn huidige situatie een KPN telefoonlijn aan, verdwijnt dan het ADSL toeslag dedicated line gedeelte van mijn factuur?

[ Voor 6% gewijzigd door Schweino op 08-01-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontvangsbewijs ontvangen van SL! Na ogv 2 of 3 weken na het insturen via fax en post van de voucher. Binnen 6 weken zou ik het geld terug krijgen. Nu alleen nog gebeld kunnen worden, en alles is finished... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 2 jaar lang een redelijk tevreden klant geweest van Speedlinq. Uiteraard is support erg duur en van matige kwaliteit maar dat weet je met zulke prijzen. Sinds kort echter verhuisd en abbonement opgezegd op oude adres om vervolgens op het nieuwe adres een andere abbonementstype aangevraagd. Bewust geen verhuizing aangevraagd vanwege de voordelen die je krijgt als 'nieuwe klant'. In één woord: dramatisch!

Medio november aanvraag via de website ingediend. Twee weken later een standaard brief ontvangen dat aanvraag niet mogelijk is waarin een aantal standaard redenen gegeven worden. Helaas moet je hier dan wel achteraan bellen aangezien ze het balletje bij jouw neerleggen ondanks dat geen van de verstrekte redenen valide is. Enkele bel euro's verder en een reactie van de support op zak dat inderdaad niet duidelijk is wat er aan de hand is en dat het wordt doorgezet naar de 2e lijn.

Medio december nog steeds geen enkele reactie van Speedlinq, dus helaas zelf maar weer moeten bellen. Weer enkele bel euro's verder is duidelijk dat ze een nieuwe aanvraag hebben ingeschoten op 15 december bij KPN (het moederbedrijf nota bene).

Eind 2006 maar eens een contactformulier ingevuld, eens kijken of dat wat reactie te weeg brengt. Mijn vraag is tot op heden nog steeds niet beantwoord, waarom zeten ze dan in vredesnaam op de site dat zij bij voorkeur via email corresponderen als ze er niet eens op reageren.

Vervolgens hoor ik er dus weer niks van en 3 januari maar weer eens gebeld (voor het bekende tarief), duidelijk is nu dat de problemen zijn ontstaan vanwege ruimtegebrek in de wijkcentrale. Wellicht niet Speedlinq's fout maar ze hadden het op z'n minst beter kunnen communiceren met mij. Duidelijk gemaakt dat ik nu al anderhalve maand wacht op aansluiting en aangegeven dat ik spoedig duidelijkheid wil hebben over opleverdatum anders annuleer ik mijn aanvraag (modemgeld is uiteraard wel afgeschreven dus dat wordt nog problematisch). Support noteert dit maar kan er verder niks aan doen (zoals al gezegd is de support van matige kwaliteit).

Vandaag 8 januari nog maar eens gebeld. Er is op 28 december weer een aanvraag de deur uit gegaan. Schijnt nu bij het hoofdkantoor te liggen (KPN?!?). Aangegeven dat als ik deze week geen welkomstbrief heb ik de aanvraag definitief annuleer. Dan maar zien hoe ik me modemgeld kan terugkrijgen.

Nog even afwachten dus maar dit bewijst maar weer hoe Speedlinq de lage abbonementskosten financiert ... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:04:
[...]

Nog maar eens...Ik wil niet dat ik straks nergens meer ben aangesloten he :z
Ik was op vakantie dus een late reaktie. Dit komt waarschijnlijk omdat je voor nummerbehoud gekozen. Dan wordt je KPN abonnement opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30
De 25ste bellen aangevraagd maar tot op heden nog niks vernomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Chronos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02
Mss een dom vraagje, hoe kun je de Speedtouch 716v5 (KPN netwerk) handmatig configureren? Wat is het standaard ip-adres? Zodat ik in kan loggen op de router...en kan configureren of kan dat niet... tenminste zo stelde ik mijn linksys wrt54g altijd in...

Ik heb zelf een probleem met upnp, utorrent werkt nl. niet...

"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Titan_Chronos schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:59:
Mss een dom vraagje, hoe kun je de Speedtouch 716v5 (KPN netwerk) handmatig configureren? Wat is het standaard ip-adres? Zodat ik in kan loggen op de router...en kan configureren of kan dat niet... tenminste zo stelde ik mijn linksys wrt54g altijd in...

Ik heb zelf een probleem met upnp, utorrent werkt nl. niet...
Ga in je webbrowser naar http://speedtouch.lan en je zit in de webinterface van de speedtouch. upnp moet je overigens ook in windows inschakelen, dit doe je bij: configuratiescherm -> software -> windows onderdelen toevoegen of verwijderen -> vinkje zetten voor networking services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Chronos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02
Schweino schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:26:
[...]

Ga in je webbrowser naar http://speedtouch.lan en je zit in de webinterface van de speedtouch. upnp moet je overigens ook in windows inschakelen, dit doe je bij: configuratiescherm -> software -> windows onderdelen toevoegen of verwijderen -> vinkje zetten voor networking services
thx Schweino! geldt dat ook voor windows 2000?

"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://192.168.1.254 is om op de Speedtouch te komen (fabrieksinstelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:21:
http://192.168.1.254 is om op de Speedtouch te komen (fabrieksinstelling)
een makkelijke manier om dit te testen is (als je een ip krijgt via dhcp that is): start - run - cmd
dan in de prompt intypen: ipconfig<enter>.
Als het goed is zie je dan je eigen ip (standaard iets van 192.168.*.*) en het ip van de gateway. Het ip van de gateway is het ip van de modem; je gaat immers via de gateway/modem het internet op. Als je dus bij je browser dat ip intypt kom je in de web-admin gedeelte van de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die speedlinq via KPN heeft en even wil proberen op https://www.snsbank.nl/ te komen....hier werkt het namelijk niet meer,vanmorgen gewoon wel maar krijg nu steeds de melding http fout 400 en de melding "de webpagina kan niet worden weergegeven"

????snap er niks van :(

edit: Doet het alweer :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op maandag 08 januari 2007 @ 11:33:
[...]

Heb het zelf nu geprobeerd met mijn speedtouch 716, en je kan inderdaad 2 gesprekken tegelijkertijd voeren. Super!

[...]
Oke. Maar als je nu maar 1 gesprek hebt en je wilt het doorzetten van toestel 1 naar toestel 2 (poort 1 naar poort 2 dus) kan dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:12

JvdM

<---->

Sinds een aantal dagen duurt het bij mij echt een stuk langer om een site te bezoeken dan normaal. Als de site eenmaal geladen is dan werken de links binnen die site wel gewoon snel. Alleen het browsen tussen verschillende sites lijkt langzaam te gaan :S

Iemand met het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

yup, wilde het net posten. dns probleempje lijkt het. meeste domeinen worden de eerste keer zelfs niet gevonden. [via bbned netwerk hier]

[ Voor 27% gewijzigd door rick77 op 08-01-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:36

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik heb een Copperjet 810 modem en wordt de laatste dagen HELEMAAL GEK :( :( :(
als het tegenzit kan ik in 1 uur tijd mijn modem 3 á 4 keer resetten omdat de verbinding er om de haverklap uitvliegt... heb nooit probleme gehad maar dit is zo dramatisch dat ik serieus overweeg om een andere provider te gaan zoeken...

iemand die hier de laatste tijd ook (veel) last van heeft? :(

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM

JvdM

<---->

rick77 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:32:
yup, wilde het net posten. dns probleempje lijkt het. meeste domeinen worden de eerste keer zelfs niet gevonden. [via bbned netwerk hier]
Exact hetzelfde ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Laatst online: 30-08 11:58
Ik heb inmiddels andere DNS servers ingesteld en het gaat weer als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM

JvdM

<---->

Rendier2710 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:15:
Ik heb inmiddels andere DNS servers ingesteld en het gaat weer als een trein.
wat en waar stel je dan precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Laatst online: 30-08 11:58
Gewoon onder de properties van je netwerk kaart (staat nu op automatic en dan zet je die op manual) en dan zet je daar de DNS adressen van een andere provider in.
JvdM schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:21:
[...]

wat en waar stel je dan precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

had demon dns servers ingesteld, maar niet alle domeinen resolven dan... (ik weet te weinig van dns om te begrijpen hoe dat precies zit :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AngelDust schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:04:
Ik heb een Copperjet 810 modem en wordt de laatste dagen HELEMAAL GEK :( :( :(
als het tegenzit kan ik in 1 uur tijd mijn modem 3 á 4 keer resetten omdat de verbinding er om de haverklap uitvliegt... heb nooit probleme gehad maar dit is zo dramatisch dat ik serieus overweeg om een andere provider te gaan zoeken...

iemand die hier de laatste tijd ook (veel) last van heeft? :(
Bij mij precies hetzelfde (babyXL)
Daarnaast kan ik het modem ook nog niet gewoon resetten maar moet ik dat doen via de CJST.exe die je kan downloaden van de site van speedlinq.
Balen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf speedlinq internet aangevraagd en volg dit topic met grote belangstelling.

Heb nu kabel van UPC/Chello en geen kpn aansluiting. Daarom heb ik comfort 20000 abbo besteld met voip bellen (24,94 eerste jaar daarna 29,95) omdat dit kon zonder vaste aansluiting. Heb een multi pc modem aangevraagd met voip (119 euro)

21 december via web aangemeld en een e-mail terug ontvangen
22 december modem bedrag afgeschreven.
26 december brief ontvangen (verstuurd 22 dec) met bevestiging van aanmelding
8 januari tel van KPN dat ze op 17 januari mijn adsl komen doormeten/aansluiten.

Tot zover lijkt het allemaal vlot te lopen.
We wachten verder af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mijn ouders gaat het niet helemaal goed. Ze hebben begin december aangevraagd voor vandaag; modemgeld is afgeschreven en daarna was het stil.
Ik zat al een paar dagen op het modem te wachten, maar begon me vandaag pas zorgen te maken. In de loop van de middag heeft mijn pa gebeld met de helpdesk. Bleek dat BBNED de lijn niet goed kon testen omdat we een verkeerd huisnr hadden ingevuld bij de aanvraag. Die klopte niet met het telnr. Op zich niet hun fout natuurlijk, maar het zou handiger zijn als ze dat ff gemeld hadden. Nu moesten we een wijzigingsmail sturen, dan BBNED laten testen, en pas daarna komt de modem en rest van de installatie-spullen. Ik hoop dat dat voor volgende week lukt, want dan gaat ons oude ADSL-signaal eraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speciaal vandaag een vrije dag genomen om de KPN monteur op te vangen die tussen 8.00 uur en 17.00 uur zou komen om mijn lijn door te meten en aan te sluiten.

Krijg ik om 16.30 uur vanuit de monteur z'n auto een telefoontje: "Meneer, ik heb u vanmiddag aangesloten, u kunt internetten, ik hoef niet meer langs te komen".

Nou, lekker is dat! Vooral omdat het natuurlijk nog niet werkt.

Na veel, heel veel testen en zoeken met Google is nu mijn conclusie dat die automatische installatie CD versie 9 goed zou moeten zijn voor KPN comfort.

Instellingen dus ETHoA en VCI/VPI 0.34 en geen PPPoA en 8.48 wat normaal zou zijn (was) bij KPN.

Het modem probeert nu al urenlang een IP-adres te krijgen, maar ik denk dat ze dat bij Speedlinq nog niet aangemaakt hebben omdat ik een nieuwe lijn heb gekregen zonder bestaand telefoonnummer.

Gebeld met de helpdesk. Meer dan 15 minuten wachttijd. Geef een vast telefoonnummer op en u wordt teruggebeld binnen 24 uur.

Getverrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ........

Wordt vervolgd dus ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM

JvdM

<---->

Het dns probleem lijkt opgelost, het werkt hier weer als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels Speedlinq WEL aan de telefoon gekregen en het verhaal verteld dat ik geen IP krijg, alles juist is ingesteld en ook het DSL lampje brandt.

OK, dus u heeft alles dubbel gecontroleerd, ik ga er een tweedelijns "ticket" voor maken en u wordt teruggebeld.

Benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt je toch niet...is nog nooit gebeurd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook weer een mooie :)

allereerst
mijn vader heeft dus op 1-1-2007 de aanvraag gedaan waardoor hij dus officieel buiten de actieperiode valt maar alle prijzen op de website vermeldden toen en nu ook nog de prijzen zoals die nu gelden voor het kpn netwerk. Zouden wij nu wel of niet die korting krijgen?

ten tweede
We zitten nu dus met KPN vaste lijn en ISDN daarop, mijn vader heeft voor porteren gekozen (eenmalig 29,95) en daardoor wordt dus de gehele lijn opgezegd met als gevolg dat er volgens mij een killed voice toeslag bij komt van 9,50. Klopt dit? hier was namelijk niet helemaal op gerekend (nog steeds wel veel goedkoper though).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:06:
[...]

Oke. Maar als je nu maar 1 gesprek hebt en je wilt het doorzetten van toestel 1 naar toestel 2 (poort 1 naar poort 2 dus) kan dat??
Volgens mij kan dat niet. Je kan wel met toestel 1 toestel 2 bellen door je eigen nummer te draaien. En aangezien je met de meeste toestellen niet kan doorverbinden naar een extern nummer dat dus niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 17:10
Nou vandaag dan eindelijk een duidelijk antwoord via Breedbandshop.nl gekregen via wie ik de aanvraag had gedaan...

Speedlinq geeft nu eindelijk aan wat het probleem is en helaas is uitgekomen waar ik al bang voor was, namelijk dat er een opheffing op mijn huidige ADSL verbinding zit!!!
Ja dat is niet zo gek aangezien in de brief van KPN stond dat de lijn tot 3 januari overgenomen kon worden door een nieuwe provider!! Speedlinq doet na meerdere keren te hebben gebeld een nieuwe aanvraag op 4 januari en die werd op 5 januari weer afgekeurd door KPN. Maar de helpdesk kon mij zaterdag niet aangeven waarom ie was afgekeurd 8)7

Nu kan de aanvraag vanaf 13 januari opnieuw ingedient worden en dat zal dan verwacht ik een week of 5 gaan duren aangezien de lijn eerst "gesloopt" moet worden voordat er een nieuwe aanvraag kan komen :(

Ik heb Breedbandshop wel aangegeven dat ik verwacht dat de aanvraag met voorrang/spoed wordt verwerkt aangezien ik al vanaf 23 november bezig ben!!! Denk niet dat dit enige voordeel zal opleveren, maar kan het altijd proberen.

Laat weer van me horen als er meer nieuws is over deze lang durige aanvraag.... |:(

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
na bijna een jaar (9 maanden) ergernis heb ik nog liever een dubbel abbo dan dat ik nog 1 minuut langer van speedlinq gebruik moet maken. NA verschillende klachten over modem (meer dan 70 euro verbeld met helpdesk) heb ik het gehad. Denk dat mijn modem per dag zo'n 3 keer gerest wordt...

Als je een provider wil waar je minimaal voor een simpel verzoek (dat niet via email kan) 7 euro betaald omdat de heldesk niet binnen 10 minuten opneemt dan zit je bij speedlinq goed.

Wil je toch speedlinq proberen neem dan in ieder geval een wireless modem, die schijnt minder problemen te geven dat de bedrade...

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

pretorian_nl schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:51:
Wil je toch speedlinq proberen neem dan in ieder geval een wireless modem, die schijnt minder problemen te geven dat de bedrade...
Doe mij zo'n wireless modem die het wel goed doet, kan je m'n 716 v5 WL zo meenemen... bij voorkeur een Linksys :P

Mijn 716 geeft nagenoeg geen upload (de oude 510 op dezelfde lijn wel, dus ligt niet aan de lijn) en ik heb last van random disconnects doordat hij het ip adres zomaar laat gaan en 10 a 20 seconden later weer renewd. Errug irritant voor mij als BF2-er => er is een probleem met uw connectie => de connectie met de server is verbroken en TS: link disengaged

[ Voor 34% gewijzigd door AllSeeyinEye op 09-01-2007 00:01 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xingchen
  • Laatst online: 05-09 23:12
Ik heb zo een vraag waarop iemand misschien een antwoord heeft. Ik wil graag de comfort 6016 abbo afsluiten, maar deze is er alleen met bellen. Nu staat er op de site dat dit abbo is opgebouwd uit:
- actietarief 12 maanden 14,95. Daarna 20,00 (ADSL) + 4,95 (Speedlinq Bellen) per maand.
- GRATIS Speedlinq Bellen in jaar 1.

Nu wil ik dus toch dit abbo afsluiten en omdat ik niet het voip bellen wil gebruiken neem ik dat maar voor lief (het is toch "gratis" :+ ). Mijn vraag is of ik het voip bellen na 1 jaar kan opzeggen met behoud van mij adls abbo waar ik dan 20,00 voor betaal. Of is het zo dat het bellen is gekoppeld aan de abbo en het niet appart op te zeggen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
laatste dagen het probleem dat van vast naar mobiel bellen grote vertraging geeft, en dat ik soms niet bereikbaar lijk te zijn volgens andere mensen, terwijl ik niet in gesprek ben. meer mensen dit in regio rdam?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dezelfde problemen (gehad hoop ik nu). Bij mij heeft onderstaand goed geholpen:
Ja, dit lijkt de oplossing te zijn:

*UPnP uitzetten (op ST 780 WLI en computer)
*Zo weinig mogelijk logs op de ST 780 WLI laten draaien

Draai nu al drie dagen met daarbij een aantal uren fiks gamen (BF2, Xfire & Teamspeak) en geen enkele keer is de ST 780 WLI gecrashed! Wel nog veel last van FEC errors, maar kennelijk weet de ST 780 WLI daar wel raad mee.
AllSeeyinEye schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:58:
[...]

Doe mij zo'n wireless modem die het wel goed doet, kan je m'n 716 v5 WL zo meenemen... bij voorkeur een Linksys :P

Mijn 716 geeft nagenoeg geen upload (de oude 510 op dezelfde lijn wel, dus ligt niet aan de lijn) en ik heb last van random disconnects doordat hij het ip adres zomaar laat gaan en 10 a 20 seconden later weer renewd. Errug irritant voor mij als BF2-er => er is een probleem met uw connectie => de connectie met de server is verbroken en TS: link disengaged

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:32:
[...]

Volgens mij kan dat niet. Je kan wel met toestel 1 toestel 2 bellen door je eigen nummer te draaien. En aangezien je met de meeste toestellen niet kan doorverbinden naar een extern nummer dat dus niet lukken.
Dat is dus jammer. dan maar 2 toestellen op 1 poort. Welliswaar niet 2 gesprekken voeren, maar wel kunnen doorzetten naar de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Vergeet dan niet om op de 716 aan te geven dat je je voip lijn maar over 1 poort wil laten gaan, anders gaat de lijn gewoon over als je in gesprek bent ipv een in gesprek toon of doorschakeling naar je voicemail.

Ik heb op dit moment op poort 1 een DECT set met 3 handsets aangesloten, en op poort 2 1 DECT telefoon voor de zeldzame gevallen dat ik 2 lijnen tegelijk nodig heb. Ik zit er ook over te denken een fax op poort 2 aan te sluiten (als dit door speelinq wordt ondersteund).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdscheur
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
JvdM schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:22:
Het dns probleem lijkt opgelost, het werkt hier weer als een zonnetje
Ik ervaar nog steeds hick-ups van soms wel 1 uur. Erg irritant.

Mijn resolv.conf:
nameserver 62.100.32.133 195.18.103.141

Iemand nog suggesties voor andere DNS servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fax werkt bij mij prima (ST 780 WLI)! Heb gisteren mijn voucher + facturen naar Speedlinq gefaxed.
Schweino schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:54:
Ik zit er ook over te denken een fax op poort 2 aan te sluiten (als dit door speelinq wordt ondersteund).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een fax staan die ik ook wil gaan gebruiken. Zodra ik gebeld kan worden ga ik de fax ook aansluiten en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:07:
Fax werkt bij mij prima (ST 780 WLI)! Heb gisteren mijn voucher + facturen naar Speedlinq gefaxed.
Heb je iets aan moeten passen zoals protocol / baudrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, helemaal niets. Inpluggen en faxen maar :*) . Tis zo'n simpele Philips Magic Fax.
Schweino schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:15:
[...]

Heb je iets aan moeten passen zoals protocol / baudrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal wel zeker op poort2 wat sip gegevens e.d. moeten ingeven toch? Of het je de instelling op: Beide poorten, aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het over de fax hebt? Inderdaad, de sip gegevens staan op beide poorten. Nadeel is natuurlijk dan wel dat ik mijn fax uit moet hebben staan. Anders pakt ie mijn telefoongesprekken op. Voor mij niet zo'n probleem, want ik verstuur slechts incidenteel een fax. En faxen ontvangen gebeurt al helemaal nauwelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:16:
Je zal wel zeker op poort2 wat sip gegevens e.d. moeten ingeven toch? Of het je de instelling op: Beide poorten, aanstaan?
Gewoon bij je speedlinq sip instellingen beide poorten aanzetten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

Wij zitten nu nog op Chello Classic en zijn hier erg tevreden over alleen willen we nu gaan overstappen naar ADSL omdat we meerdere PC's tegelijkertijd willen gaan gebruiken (4) die wel allen een snelle verbinding nodig hebben en omdat Chello behoorlijk prijzig is (€49,95 p/m) als je dit vergelijkt met de prijzen van Speedlinq. We willen dan gaan voor Speedlinq Comport 20.000 daar dit overeenkomt met de huidige snelheid. Mijn vragen...

Is het verstandig om als internet noob over te stappen op Speedlinq? Ik heb absoluut geen kennis, het MOET gewoon gelijk probleemloos werken.

Komt het vaak voor dat internet er tijdelijk uit ligt? Dit is met Chello namelijk nooit het geval.

Hoe is de kwaliteit van het bellen? mijn moeder is kraamverzorgster en moet dus ALTIJD berijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
fabulaus schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:21:
.

Hoe is de kwaliteit van het bellen? mijn moeder is kraamverzorgster en moet dus ALTIJD berijkbaar zijn.
Als je ALTIJD bereikbaar moet zijn kan je beter je oude telefoonlijn aanhouden en dus niet alles zetten op Internetbellen (nog niet), of je moet primair bereikbaar zijn met mobiel.
Het analoge telefoonnetwerk is nagenoeg 100% betrouwbaar; De techniek van Internetbellen wordt steeds beter en betrouwbaarder, maar met alle berichten over storingen bij Internet+Bellen en @Home die er gedurende een halve tot een hele dag heeft uitgelegen, moet je eerst toch even een paar keer nadenken voordat je geheel overstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik MOEST vandaag de helpdesk bellen.
Wat schetst mijn verbazing...... 2 min en 20 sec en toen had ik al iemand aan de telefoon.
Wie is er nog sneller :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem, waar ik in de diverse fora over speedlinq niet erg veel kan vinden.
Sinds 2 mnd heb ik speedlinq 6016 met bellen.
In het begin was ik er zeer tevreden mee.

De laatste weken heb ik echter wegvallende verbindingen.
Ik heb de CopperJet 1616-2P RouterPlus VoIP v6.10 SR1 welke niet meer dan een meter vanaf mijn pc staat.

Heeft iemand een oplossing?

Ik heb al via cmd "voip set sip regport 38383 " gedaan, wat niet hielp.
Diverse draadjes/kabels verwisselt, vernieuwd.
Splitter er tussenuit, weer ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 21:46
Ik ben speedlinq in ieder geval dikke zat,had een 1024/512 verbinding van saturnus kwa snelheid er op vooruit gegaan maar kwa ping en connectie snelheid niet(als ie kan verbinden |:( ) internet klapt per dag wel 5 keer eruit in heel hoogeveen overigens.
begon toen ze de centrale om hadden gezet naar adsl2...........1 hoop ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:17

knakworst

Get more sats!

maurice_thalen schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:59:

begon toen ze de centrale om hadden gezet naar adsl2...........1 hoop ellende.
Zoek dan ook eens de oplossing bij jezelf, bijvoorbeeld door:
- het modem rechtstreeks achter het ISRA te monteren
- de firmware te upgraden.

Mogelijk lost dit je probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: Hij doet het! _/-\o_

Ca. 20 Euro lichter met de helpdesk, maar ja ...

Bij het laatste gesprek vertelde een jongen van de helpdesk mij dat VANDAAG om half 5 het IP-adres pas was aangemaakt, dus het had gisteren ook nooit kunnen werken.

Ik gelijk testen, maar niks. Thuisgekomen van mijn werk en gegeten, nog niks, en toen maar dat andere (ZyXEL) modem aangesloten in bridge mode die m'n PC gelijk een 89.220.x.y adres gaf.

Mmm, mooi dus. SpeedTouch 716v5 maar eens aangesloten. Deed nog steeds niks. 716v5 in bridge mode 0.34 RFC1483: Jawel, we have connection.

Dus configuratiewizard er maar weer eens overheen voor de 1000e keer. En jawel: Het mysterie is geschied, als router doet 'ie het nu ook eindelijk :)

Downloadsnelheid gelijk getest in Newsleecher: 720 kByte/s (op een modemconnect van 6773).

Zal dus morgenochtend wel rond de 770 kByte/s zijn (op een modem connect van 7316)

Eigenlijk nog veel te weinig voor een 20 Mbps, maar in vergelijking met Casema Multi + Bellen à 37,90 per maand ga ik er 50% in snelheid op vooruit voor 8 Euro minder. Laten we eerlijk wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:57:
heb sinds 27-12-2006 een comfort 20000. met speedtouch 716v5wl. krijg geen enklele poort geopend via de handleidng. ook mijn dl snelheid komt niet boven de 6000kbp/s. moden geeft aan [kbps/kbps]: 1.029 / 10.056 . Op zich ook al veel te weinig volgens mij die dl snelheid.Zit ongeveer 1600 mtr van de centrale. Heb al denk ik 60 eurootjes verbeld met SL en Speedtouch. Kpn zou lijn door meten maar nog niks gehoord. Ook viel de telefoon uit. code 7. bleek dat mijn beltegoed op was van 50 euro. Beltegoed?? niemand ooit iets van gezegd of heb er nooit van gelezen. Volgens speedtouch is er iets verkeerd met de modem en dien ik een nieuwe te krijgen. SL het referentienummer doorgegeven van ST maar willen eerst KPN afwachten. Krijg nu al behoorlijk spijt van dit abbonnement

edit: Last Result:
Download Speed: 5715 kbps (714.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 838 kbps (104.8 KB/sec transfer rate)
via http://www.speakeasy.net/speedtest/
Ik kom op dit moment op ongeveer dezelfde waardes uit. Maar via deze pagina download ik de 100mb file in 1 min 22 sec (gem. 1,21 mb) en de button "start speedtest" geeft als resultaat 20687.1 kbps. Nette waardes lijkt me zo.

Dus ja, zegt u het mij maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:04
Iemand ervaringen met een Fritz!Box 7050 WLAN op speedlink ? Werkt dat lekker ?
Wil deze modem eventueel gaan bebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
Ik ga in februari een appartement huren waar ik nog een internet verbinding voor moet regelen. Ik wil hiervoor het compleet 20000 abbo van speedlinq aansluiten.

Kan ik dit het beste via www.adslwinkel.nl of www.breedbandshop.nl doen of gelden de actievoorwaarden ook als je het rechtstreeks via Speedlinq regelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:59

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Vandaag heb ik alle gegevens binnen gekregen van Speedlink.

1) Op 19 december Speedlinq 20000 aangevraagt
2) Op 20 december geld modem afgeschreven
3) Op 22 december welkoms brief ontvangen
4) Op 9 januari de brief met alle gegevens ontvangen, rond 15 januari online volgens brief.

Modem is nog niet binnen. Wel een snelle service van Speedlinq. Zeker tijdens alle feestdagen.
Wat voor modem kan ik verwachten (Ik heb niet voor draadloos gekozen, maar voor multimodem).

Thanks speedlinq.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boral27
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-08 18:57
19 Januari een brief ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertitombo schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:45:
Vandaag heb ik alle gegevens binnen gekregen van Speedlink.

1) Op 19 december Speedlinq 20000 aangevraagt
2) Op 20 december geld modem afgeschreven
3) Op 22 december welkoms brief ontvangen
4) Op 19 januari de brief met alle gegevens ontvangen, rond 15 januari online volgens brief.

Modem is nog niet binnen. Wel een snelle service van Speedlinq. Zeker tijdens alle feestdagen.
Wat voor modem kan ik verwachten (Ik heb niet voor draadloos gekozen, maar voor multimodem).

Thanks speedlinq.
Heb een vergelijkbaar lijsje.
21 december via web aangemeld en een e-mail terug ontvangen
22 december modem bedrag afgeschreven.
26 december brief ontvangen (verstuurd 22 dec) met bevestiging van aanmelding
8 januari tel van KPN dat ze op 17 januari mijn adsl komen doormeten/aansluiten.
9 (geen 19 : ;) ) januari de brief binnen gekregen met alle gegevens, op 17 januari online, als ik in ieder geval de zaak zelf aangesloten kan krijgen.

zelfde vraag/opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, ik kan nog steeds niet gebeld worden hier thuis, sinds 29 december 2006. Dit valt onder het 'in gebreke blijven' lijkt mij. Als ik deze week niks te horen krijg, of nog steeds niet gebeld kan worden ga ik het heel hard spelen met de HD van SL. Ik ga eens wat termen als rechter, advocaat en consumentenbond eruit flappen. Nu ben ik het een beetje zat...Komop luitjes van SL, ik hoef alleen nog maar gebeld te kunnen worden! Dat is toch niet zo moelijk! JESUS HELP HEN! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:46
Vandaag 9-01-2007 Chello Light opgezegd en Speedlinq 20000 aangevraagd, was eigenlijk een van de weinige die een (ADSL2+) aansluiting kon realiseren zonder dat er een KPN lijn actief is (volgens de site).

Ben benieuwd of het allemaal goed gaat lopen! Zoniet, dan heb ik 9 februari ff geen internet, maar gelukkig zijn er wifi's zat in de omgeving ;)

Als dit straks rond is kan de kabel tv er ook uit, en dan fijn een schotel en een dreambox _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:01:
Downloadsnelheid gelijk getest in Newsleecher: 720 kByte/s (op een modemconnect van 6773).

Zal dus morgenochtend wel rond de 770 kByte/s zijn (op een modem connect van 7316)

Eigenlijk nog veel te weinig voor een 20 Mbps, maar in vergelijking met Casema Multi + Bellen à 37,90 per maand ga ik er 50% in snelheid op vooruit voor 8 Euro minder. Laten we eerlijk wezen.
Ik wil niet lullig doen maar mijn 6/1 abbo traint op 8.064 / 960 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

hebben jullie ook de laatse dagen last van internet dat wegvalt. Weer moeten herstellen of zelfs de modem resetten?

Ik heb het vandaag vooral..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36
Nu wil ik dus toch dit abbo afsluiten en omdat ik niet het voip bellen wil gebruiken neem ik dat maar voor lief (het is toch "gratis" :+ ). Mijn vraag is of ik het voip bellen na 1 jaar kan opzeggen met behoud van mij adls abbo waar ik dan 20,00 voor betaal. Of is het zo dat het bellen is gekoppeld aan de abbo en het niet appart op te zeggen is?
Interessante vraag inderdaad. Dit zou ik ook graag willen weten. Iemand hier een idee van. Is VOIP na een jaar apart op te zeggen bij het Comfort 6016 abbo?

Nou de actievoucher gisteren aangetekent verstuurd. Vandaag bevestiging van TrackTrace en Speedlinq dat alles binnen was :) 1 Tip: aangezien het 280 Euro bedraagt kan die 7,00 euro aan aangetekende post er ook wel vanaf. Dus geen rare actie m.b.t. verloren brieven die ik van menigeen gehoord heb :)

Lang leve de TNT met aangetekende brieven _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door thestiffmeister op 10-01-2007 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_
Heb op dit moment geen adsl signaal meer, surf nu via de buurman.
Meer mensen met soortgelijk prboleem, moet zeggen dat de laatste paar dagen internet ook
erg traag / soms niet liep.

edit: ben nu net op m'n werk en zie dat hij alweer in de lucht is en inet loopt ook weer redelijk normaal :?

[ Voor 25% gewijzigd door Henry_ op 10-01-2007 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:34:
Ik wil niet lullig doen maar mijn 6/1 abbo traint op 8.064 / 960 :-)
Dat lullig doen valt wel mee, want na het eerste jaar betaal jij voor internetten, bellen en koperlijn 24,95 + 9,50 en ik 29,95 totaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gurbo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik zit even met het volgende: ik ben bezig op speedlinq via KPN te installeren bij mijn ouders, maar de installatie-cd is stuk. Nu kan ik natuurlijk een nieuwe cd aanvragen, maar voordat ik die in huis heb zijn we een hele tijd verder. Wellicht dat iemand mij daarom even op weg kan helpen.

Goed, het modem en de splitter splitter zijn al geïnstalleerd (heb zelf ook speedlinq thuis) en ik krijg een DSL signaal met de juiste up- en download. Het lukt alleen niet om een internetverbinding te krijgen (ik krijg een melding in de trant van "gebruiker heeft het verbinding maken geannuleerd" van mijn Speedtouch). Het instellen van de modem heb ik zowel via het speedtouch configtooltje als via de firmwarereset geprobeerd. Beide geven hetzelfde resultaat.

Thuis heb ik speedlinq via het Tiscali netwerk en moest één of andere activatiestap doen. Nu zijn mijn vragen als volgt:
  • Moet ik speedlinq via KPN ook op één of andere manier activeren?
  • Moet de username (SPxxxxxx) + ww van de welkomstbrief gebruiken voor de internetverbinding?
  • Heeft iemand nog andere tips?
Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 07:50:
[...]

Dat lullig doen valt wel mee, want na het eerste jaar betaal jij voor internetten, bellen en koperlijn 24,95 + 9,50 en ik 29,95 totaal :)
hehe, helaas niet, ik heb een 6/1 all in abbo, dus ook 29,95 totaal (helaas wel vanaf dag 1, dus geen actie in het eerste jaar van 24,95) :)

Blijf het overigens vreemd vinden dat m'n modem op 8 mbit traint terwijl speedlinq officieel niet eens een 8 mbit abonnement aanbiedt.....

@gurbo: die installatie CD heb je in principe niet nodig, je kan ook van http://www.speedtouch.nl/drivers.html de configuratie wizard downloaden die bij je modem en firmwareversie hoort en de zaak daarmee (en de gegevens die in de topicstart staan) instellen.

[ Voor 78% gewijzigd door Schweino op 10-01-2007 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gurbo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11-2024
@Schweino: ik heb die config-wizard al geprobeerd. Op de frontpage staat echter niet hoe de usernames eruit zien als je speedlinq via het KPN netwerk hebt. Ik heb het idee, dat het daar fout gaat.

EDIT: Speedlinq maar even gebeld. Ik had een PPPoA-verbinding gemaakt, terwijl dit via RFC1483 moest. Ik dacht dat dit altijd zo was bij KPN. Nu wacht de router op een DHCP adres, die volgens speedlinq binnen een uur zou moeten komen (de lijn is pas een uur vrijgegeven). FF afwachten dus.

[ Voor 43% gewijzigd door gurbo op 10-01-2007 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:59

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Dat klopt, 9 januari! typ foutje ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door jamesbond007uk op 10-01-2007 10:14 ]

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook het Comfort 20000 abbo besteld bij speedlinq, welke vandaag opgeleverd zou worden. Heeft iemand enig idee of dat ook echt gaat gebeuren of dat het vaak larie is die opleverdatum?

Mijn oude internetverbinding doet het nog.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 11:36
yassine schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 01:07:
hebben jullie ook de laatse dagen last van internet dat wegvalt. Weer moeten herstellen of zelfs de modem resetten?
Ik heb de afgelopen dagen 2 keer mijn Speedtouch 716v5WL moeten resetten. Hij slaat vast als ik flink aan het uploaden ben. De verbinding lijkt fysiek wel weer op te komen, maar ik kan daarna in het modem geen WAN ip adres meer bespeuren. Het suffe is dat een reboot via telnet het probleem niet op lost (anders had ik het wel via een script kunnen automatiseren). Alleen na het uit-aan knopje doet hij het weer. Ik ga toch maar eens een ZyXEL proberen..

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren zou ik aangesloten worden. Planet lag er keurig uit maar geen Speedlinq. Technische dienst van SL was onbereikbaar maar via optie 2 toch naar 1 doorverbonden. 32 minuten verder wist ik wat ik ervoor ook al wist; doet het nog niet.

IP nummer moet er nog aan gekoppeld owrden, schild ligt bij KPN, hopelijk vandaag wel in de luct. Voice moet ik uiteraard nog aanvragen/activeren, modem dus als 'bridge' instellen?

Rich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

KPN monteur is net langsgeweest en ik internet via speedlinq, maar als ik naar speedtest ga en een download test wil doen dan doet ie het niet. Zowel in IE als FF. Ligt dat aan een instelling bij SL?

Wat is trouwens de standaard inlognaam van die Speedtouch? Ik ging even het wachtwoord wijzigen en vervolgens krijg ik meteen een scherm dat ik me moet inloggen, alleen wordt er ook naar een inlognaam gevraagd. Wachtwoord weet ik dus, want dat typte ik net in, maar inlognaam had ik nog niet gekozen. Dus ik heb al Admin, admin, Administrator, administrator geprobeerd, maar dat werkt niet...

[ Voor 49% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-01-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet ook meestal resetten als ik een dag of 2, 3 Azareus aan heb staan. Ligt bij mijn weten aan het aantal verbindingen dat hij legt.
Ik gooi de torrents eruit als ze een share waarde van 2 hebben, wat scheelt.

Wat mis ik mijn oude glasvezelverbinding toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Even een update:

na de oplevering (netjes op tijd) had ik m'n oude modem (ST 510) aangesloten. Knijpt de snelheid op 8Mb (logisch) en haalt nagenoeg de volle upload van 1 Mb.

Paar dagen later de ST 716 v5 WL ontvangen. Traint op 10250 down en 998 up. Haalt 10 Mb down, 10kb up.... => gebeld met helpdesk.

Helpdesk stuurt KPN erop af, want vindt de downloadsnelheid onacceptabel voor een 20Mb abo. Upload wil hij aan voorbij gaan, heb 'm toch maar vriendelijk verzocht om daar ook wat aandacht aan te schenken.

Inmiddels zijn we 2 weken verder, en KPN is nog steeds aan het meten.... (?) Is dat normaal, dat ze daar 14 dagen mee bezig zijn?
Vanaf enkele dagen na mijn melding aan de helpdesk, kreeg ik ook last van random disconnects; Modem laat ip adres los en 10 seconden later wordt dat renewed. Helaas is dan alle verbinding verbroken, zodat online gamen, bellen, downloaden er allemaal niet in zit.

Zojuist maar ff weer de helpdesk gebeld. Hoe het er mee staat. KPN nog steeds niet klaar met meten... Disconnects zouden komen doordat KPN aan het meten is (?). Of ik als ik vrijdagavond nog niets van SL gehoord heb, zaterdag zelf nog maar eens wil bellen, ze kunnen geen terugbelafspraak maken....

En dat terwijl ik al vanaf de eerste minuut aangegeven heb dat de lijn m.i. goed is (oude modem doet 't immers fantastisch), en heb nu ook een 716v5WL van een vriend geleend, en die doet 't dus ook niet (zelfde problemen).

Gevraagd hoe het verder gaat als KPN rapporteerd:
1. Lijn was goed en is nog steeds goed: dan gaat SL (na beoordeling, dus weer enkele dagen verder), opdracht geven om een nieuwe (ze zei echt NIEUWE, niet ANDERE) modem te sturen. Hier gaat weer een kleine week overheen voor die ontvangen is.
2. Lijn was niet goed, is nu wel goed: aangezien problemen aan zullen blijven houden, modem is immers niet goed, zie verder 1.

Aangegeven dat ik toch wel graag een ander merk / type modem zou ontvangen. Of ik dat soort beslissingen liever aan SL over wil laten, zij weten immers het beste welke producten op hun producten werken...... dat blijkt, gezien het immense aantal problemen met de 716........

Los van de prijs begin ik nu toch wel een beetje spijt te krijgen van mijn SL abo....

+puntje: heb wel de bevestiging gehad dat ze m'n actievoucher ontvangen hebben, nu kijken of ze daadwerkelijk binnen enkele weken het geld overmaken.

To be continued...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Laatst online: 13-08 14:34
de speedtouch 716 is het Administrator (hoofdletter gevoelig)
Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.