[Speedlinq] Ervaringen - Deel 4

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste
Acties:
  • 14.224 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dutch2007 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:53:
de speedtouch 716 is het Administrator (hoofdletter gevoelig)
Dat is het dus vreemd genoeg niet bij mij en ik heb niets veranderd aan de inlognaam. Ik kreeg een scherm met 3 vakjes "oude wachtwoord" en 2 maal nieuwe wachtwooord. Ik heb toen oude leeggelaten, omdat die er nog niet was en twee keer het nieuwe ingetypt. En daarna kreeg ik meteen een scherm dat ik moest inloggen om nog op de router te mogen en toen dus alles geprobeerd, maar niet gelukt. Zal vanavond anders maar het ding resetten en opnieuw installeren.

@AllSeeyinEye: Waarom is 10MB onnaceptabel voor een max 20MB abo? Je haalt die snelheid alleen als je een goed lijn hebt liggen, dichtbij de centrale. Volgens mij is 10MB heel normaal. Ik haal overigens iets meer dan 13Mbit als ik test op speedtest.bbned (speedtest doet het vreemdgenoeg niet...) en als ik op de router kijk (toen het nog kon) geeft hij iets aan van 15.000kb (weet niet wat dat getal inhoudt, maar zegt vast iets over de verbinding).

[ Voor 26% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-01-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:38:
[...]

Dat is het dus vreemd genoeg niet bij mij en ik heb niets veranderd aan de inlognaam. Ik kreeg een scherm met 3 vakjes "oude wachtwoord" en 2 maal nieuwe wachtwooord. Ik heb toen oude leeggelaten, omdat die er nog niet was en twee keer het nieuwe ingetypt. En daarna kreeg ik meteen een scherm dat ik moest inloggen om nog op de router te mogen en toen dus alles geprobeerd, maar niet gelukt. Zal vanavond anders maar het ding resetten en opnieuw installeren.
Dan gebruik je vast IE7. Zie http://www.speedtouch.nl/hotitems.html#ie7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:38:
[...]
@AllSeeyinEye: Waarom is 10MB onnaceptabel voor een max 20MB abo? Je haalt die snelheid alleen als je een goed lijn hebt liggen, dichtbij de centrale. Volgens mij is 10MB heel normaal. Ik haal overigens iets meer dan 13Mbit als ik test op speedtest.bbned (speedtest doet het vreemdgenoeg niet...) en als ik op de router kijk (toen het nog kon) geeft hij iets aan van 15.000kb (weet niet wat dat getal inhoudt, maar zegt vast iets over de verbinding).
Ik heb zelf ook geen problemen met die 10MB (is een ver5voudiging van mijn oude KPN abo), de helpdeskmedewerker vindt dat te laag. Ik heb juist problemen met de upload die wel correct traint in de modem, maar die niet door de modem doorgegeven wordt.

Lijkt me sterk dat 90% van de upload bandbreedte gereserveerd wordt voor telefonie (waarvan ik over de kwaliteit overigens ook niet te spreken ben, maar voordat ik daarover ga klagen moet ik de instellingen van m'n Philips dect toestel ff doornemen).
Dit kan het trouwens ook niet zijn, want als ik de modem configureer zonder telefonie, dan heb ik exact hetzelfde probleem.

En uiteraard met de disconnects, maar die zouden verholpen moeten zijn zodra KPN stopt met kloten met m'n lijn (?)

Iemand trouwens een idee welk modem ik krijg als SL concludeert dat het aan de modem ligt, een Zyxel of de ST 780? En welke van de twee is (normaal gesproken) beter?
Zit er sterk over na te denken om toch zelf maar een Linksys modem aan te schaffen....

Overigens doet speedtest het bij mij alleen voor download, niet voor upload / ping / connectie.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedtest is onbetrouwbaar. Wen je aan om in google ff : "100mb bin" in te vullen, en ctrl-c-v de url bv: http://www.nxs.nl/files/100mb.bin naar je adres. Alleen zo kun je je echte download meten. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:51

gex

De gekste

Ik heb op 29-12-06 al Speedlinq Compleet via KPN aangevraagd, maar nog steeds niets gehoord, ook niets afgeschreven voor het modem, het enige wat ik gehad heb is de bevestiging per e-mail van de aanvraag.

Net geprobeerd Speedlinq te bellen, vervolgens na keuze 2 klantenservice een paar minuten gewacht, wordt de verbinding verbroken, is er nog een andere mogelijkheid om na te gaan hoe het er mee staat, of zou ik evt een nieuwe aanvraag kunnen/moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

gex schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:58:
Net geprobeerd Speedlinq te bellen, vervolgens na keuze 2 klantenservice een paar minuten gewacht, wordt de verbinding verbroken, is er nog een andere mogelijkheid om na te gaan hoe het er mee staat, of zou ik evt een nieuwe aanvraag kunnen/moeten doen?
Eerst nog eens de helpdesk proberen. Ik zie ze er namelijk wel voor aan om als je 2 keer aanvraagt, annuleringskosten voor een van de twee keren in rekening te gaan brengen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even mijn 20 Mbit-lijn met SpeedTouch 716v5 verder getest en getweaked met DMT:

http://www.2cent.de/dmt/st7/dmt.zip

Via het menu de 2 extra tabbladen aan de rechterkant geactiveerd en de SNRM (Signaal/Ruis Marge) voor de grap teruggeschoefd naar het minimum van 3 dB.

Hé, hij traint nu opeens op 9300 i.p.v. 7300 en in Newsleecher tik ik nu net de 1000 kByte/s aan :)

Weet niet hoe stabiel dit allemaal blijft, maar leuk om te testen is het zeker, toch?

Aan de andere kant zit de max. 7300 met de standaardinstellingen me toch niet helemaal lekker op 1982 meter volgens de afstandstabellen.

Toch maar de helpdesk bellen daarover?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude! Wat de hek is dat voor prog? Kun je dan de Speedtouch hekke? Ik heb btw een 780iWL, werkt het daar ook mee? Edit: ja het werkt hier ook...maar wat kun je precies hiermee?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:20:
Dude! Wat de hek is dat voor prog? Kun je dan de Speedtouch hekke? Ik heb btw een 780iWL, werkt het daar ook mee? :X
Volgens mij wel, maar bedenk wel dat je afbreuk doet aan de stabiliteit ...

http://dmt.mhilfe.de/

Laat even weten wat het bij jou oplevert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:27:
[...]

Volgens mij wel, maar bedenk wel dat je afbreuk doet aan de stabiliteit ...

http://dmt.mhilfe.de/

Laat even weten wat het bij jou oplevert!
Hmm..shit das int duits. Moet ik eens goed voor gaan zitten. Ik heb alleen even het prog aangezet en een png laten maken http://www.philippe.speedlinq.nl/pics/dmt20070110_1830.png

Geen id of dit goed is, ik hoor het wel. Ik ga uitvogelen hoe je zaakjes moet instellen...ik wil wel harder dan 6mbit... :)

Edit: ok, extra tabs geactiveerd, wat kan ik het beste doen met de vinkjes bij Option 2 en Default SNRM?
Afbeeldingslocatie: http://www.philippe.speedlinq.nl/pics/tab2.JPG

Edit: Default SNRM kan uit natuurlijk, Option2 weet ik dus niet. Verder had ik bij ATM powers de TX en RX allebei op MAX gezet...zit werkte dus niet, kreeg geen sites meer binnen :+ . Ik heb nu de schuif op MIN zetten van de SNRM, blijft 6144 houden :? :
http://www.philippe.speedlinq.nl/pics/dmt20070110_1908.png

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:39
Ik heb deze vraag eerder gesteld, maar ben benieuwd of iemand dit nu echt kan bevestigen:

Ik heb via speedlinq een 4096/1024 (via de KPN) abbo afgesloten. Moet ik dan nog elke 2 maand adsl go aan kpn betalen (= 40 euro)?

Wie heeft enkele maanden geleden ook speedlinq via KPN aangevraagd en zou dit even via de factuur van KPN na willen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

longone_nl, kun je me even jou msn pmmen...thx :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ok, ik neemmijn woorden terug. dacht dat alles goed ging.

ik heb de lijn gesplit.so far so good.
Internet werkt,ook draadloos.
maar nu wil ik bellen instellen,maar krijg het niet voor elkaar.
iemand een simpele oplossing hiervoor???

heb de cd geinstalleerd modem + bellen. Daarna heb ik klantenservice gebeld.
deze bellen alleen terug op een vast nummer,maar die werkt dus nog niet. Gebeld op mijn werk heb ik een aantal dingen opgeschreven. deze ingevoerd in het modem en het zou moeten werken zei die pipo van speedlinq. maar nee hoor, zelfs geen kiestoon.

het lijkt mij toch dat als je kan internetten dat je ook moetkunnen bellen? dan kan ik daarin toch niks verkeerds hebben aangesloten?

wie o wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
Vraagje, hoe doen jullie dat met die domein namen? In de 716 is er geen optie voor, in de WRT54GX2 past hij niet. Wat ik ook doe ik krijg met beide modems geen verbinding....

Misschien is dit het probleem:
Ik heb nu een abbo bij KPN, moet ik die eerst opzeggen voordat ik Speedlinq kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:44:
longone_nl, kun je me even jou msn pmmen...thx :9
Ik heb geen MSN voor hier thuis, alleen mijn vrouw en oudste dochter :o

Anyway, je hebt alles goedgedaan en het modem in de centrale gaat blijkbaar niet harder dan die 6144 omdat je een 6 Mbit abonnement hebt.

De tweak zal dus alleen werken voor mensen die hun 12 of 20 Mbit niet halen op hun modem thuis, zoals ik.

Sorry voor het eventuele misverstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk een dagje wachten totdat alles echt in hun systemen doorgedrongen (gesynchroniseerd) is, zie mijn verhaal waarin om half 5 het IP klaar zou moeten staan en ik me 3 of 4 uur later een keer kon aanmelden.

Edit: Heb je wel de codes officieel aangevraagd via: http://tools.speedlinq.nl/servicepunt/ ?!?!?!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheDweep schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:17:
Vraagje, hoe doen jullie dat met die domein namen? In de 716 is er geen optie voor, in de WRT54GX2 past hij niet. Wat ik ook doe ik krijg met beide modems geen verbinding....

Misschien is dit het probleem:
Ik heb nu een abbo bij KPN, moet ik die eerst opzeggen voordat ik Speedlinq kan gebruiken?
Kun je niet ff op een DOS-prompt pingen naar die URL's en dan het "kale" IP-adres invullen. Zo zou ik het proberen, maar ik heb mijn inlogcodes nog niet dus ik kan het op dit moment ook nog niet proberen.

En qua KPN, als je bij Speedlinq een nieuw nummer hebt aangevraagd, dan heb je gewoon 2 nummers en moet je jezelf kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:23:
[...]

Ik heb geen MSN voor hier thuis, alleen mijn vrouw en oudste dochter :o

Anyway, je hebt alles goedgedaan en het modem in de centrale gaat blijkbaar niet harder dan die 6144 omdat je een 6 Mbit abonnement hebt.

De tweak zal dus alleen werken voor mensen die hun 12 of 20 Mbit niet halen op hun modem thuis, zoals ik.

Sorry voor het eventuele misverstand.
Hmm ok...Er staat wel dat ik maar 63% van mijn RCO (?) gebruik. Magoed, tis niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:46
Weet iemand hoe je met speedlinq in contact kan komen? Ze hebben geen email adres, en via het dure 0900 nummer kom je er niet doorheen! :(

Ik begin te twijvelen of dit wel een goeie keus gaat zijn, misschien toch maar annuleren... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjef...daarvoor is dit forum he ;) Trouwens, ik zeg altijd maar zo, als het eenmaal werkt, dan werkt het en heb je die HD niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Thnx, dat was het inderdaad :)

Vond het al zo gek, zou wel heel bizar zijn gewees als ik 2 keer een wachtwoord verkeerd zou hebben getypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:28:
[...]

Waarschijnlijk een dagje wachten totdat alles echt in hun systemen doorgedrongen (gesynchroniseerd) is, zie mijn verhaal waarin om half 5 het IP klaar zou moeten staan en ik me 3 of 4 uur later een keer kon aanmelden.

Edit: Heb je wel de codes officieel aangevraagd via: http://tools.speedlinq.nl/servicepunt/ ?!?!?!
heb alles aangevraagd via de link die jij noemt. codes etc ook in huis gekregen.
we zijn ondertusen 1 week verder na ontvangst codes, dus ip zou toch wel klaar moeten staan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:45:
ok ok, ik neemmijn woorden terug. dacht dat alles goed ging.

ik heb de lijn gesplit.so far so good.
Internet werkt,ook draadloos.
maar nu wil ik bellen instellen,maar krijg het niet voor elkaar.
iemand een simpele oplossing hiervoor???

heb de cd geinstalleerd modem + bellen. Daarna heb ik klantenservice gebeld.
deze bellen alleen terug op een vast nummer,maar die werkt dus nog niet. Gebeld op mijn werk heb ik een aantal dingen opgeschreven. deze ingevoerd in het modem en het zou moeten werken zei die pipo van speedlinq. maar nee hoor, zelfs geen kiestoon.

het lijkt mij toch dat als je kan internetten dat je ook moetkunnen bellen? dan kan ik daarin toch niks verkeerds hebben aangesloten?

wie o wie weet de oplossing?
Probleem had ik ook. Uiteindelijk heeft de helpdesk me verteld dat de inlogcode in de brief niet correct is. Je telefoonnummer, bij mij 01070xxxxx, moet evenals je inlognaam 311070xxxxx zijn. Die twee hetzelfde en gelijk voor elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:24:
[...]

Probleem had ik ook. Uiteindelijk heeft de helpdesk me verteld dat de inlogcode in de brief niet correct is. Je telefoonnummer, bij mij 01070xxxxx, moet evenals je inlognaam 311070xxxxx zijn. Die twee hetzelfde en gelijk voor elkaar!
thanks! ook dat geprobeerd,maar helaas.

ff controle,

je hebt isn, daar je nr zonder 31 ervoor
dan heb je een optie,geen idee zo de naam dan je nummer met 31 ervoor zonder de 0 van mijn netnummer. dan 2 x je wachtwoord netzoals de optie hierboven

dan laat je 2 hokjes leeg en dan lijnen geloof ik op all.

precies gedaan zoals helpdesk het mij vertelde,maar geen telefoon

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:57
wie o wie kan mij helpen kiezen?

een paar vragen:

ik wil overstappen naar een 20 mbit lijn + telefonie:

- kan ik mijn kpn nummer meenemen?

- is de voip van speedlinq een beetje stabiel? (had vroeger toen het er net was via tiscali nog wel eens problemen)

- watvoor snelheid kan ik ongeveer verwachten? en zijn daarbij grote verschillen in de netwerken, ze zijn bij mijn postcode (amsterdam) alle 3 beschikbaar.
mijn buurman heeft 15 mbit xs4all (en veel geld ;) ) en hij haalt zo'n 1,4 MB download per seconde (dus 11,2 mbit), neem aan dat dat kpn netwerk is... moet ik die dan ook nemen.. of kan iemand iets zeggen over de prestaties / stabiliteit van de 3 netwerken?

- ze hebben het over verschillende modems op de speedlinq site, ik wil er een wireless voip modem bij. kan ik het merk in de bestelprocedure kiezen (dus speedtouch of zyxcel), zo ja welke kan ik het beste kiezen?

bedankt!

thomas

ps hoe kom ik erachter hoe ver ik van de centrale zit? > gevonden: 850 meter!

[ Voor 4% gewijzigd door demasterbaas op 11-01-2007 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn internetverbinding van SpeedLinq werkt sinds vandaag (Comfort 20000). Hij traint op 12,5 mbit en zit op zo een 2 km dus vind het nog netjes.

Wat ik alleen wel heel appart vind, ik weet niet of het aan het modem of aan de verbinding ligt. Als ik wat ga downloaden met nieuwsgroepen/torrents(veel connecties) dan staat dat modem bij andere connecties(bijv. pingen) een partij te flapperen. Ik heb de modem firmware al geprobeert up te graden maar dit mocht niet helpen.

Heeft iemand hier een idee waar dat aan kan liggen en hoe ik die op kan lossen. Ik ben bereid om een nieuw routertje te kopen*met ADSL), aangezien ik toch nog een MiMO apparaatje moet hebben.

Ik heb trouwens de 716v5 WL erbij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:16:
[...]

thanks! ook dat geprobeerd,maar helaas.

ff controle,

je hebt isn, daar je nr zonder 31 ervoor
dan heb je een optie,geen idee zo de naam dan je nummer met 31 ervoor zonder de 0 van mijn netnummer. dan 2 x je wachtwoord netzoals de optie hierboven

dan laat je 2 hokjes leeg en dan lijnen geloof ik op all.

precies gedaan zoals helpdesk het mij vertelde,maar geen telefoon
Start de cd
Kies voor "Ik heb al internet, maar wil bellen activeren"
Vul bij het telefoonschema als USN(of wat dan ook) je telefoon nummer in 31xxxxxx
Gebruikersnaam 31xxxxxxx
wachtwoord, zoals geschreven in de brief
poort: waarop je het toestel hebt aangesloten

Dan moet ie het doen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shailesh schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 02:29:
[...]

Start de cd
Kies voor "Ik heb al internet, maar wil bellen activeren"
Vul bij het telefoonschema als USN(of wat dan ook) je telefoon nummer in 31xxxxxx
Gebruikersnaam 31xxxxxxx
wachtwoord, zoals geschreven in de brief
poort: waarop je het toestel hebt aangesloten

Dan moet ie het doen.
thanks. ook dit werkt niet. wacht hun belletje wel af vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:45:
[...]

thanks. ook dit werkt niet. wacht hun belletje wel af vandaag
Ik heb mijn telefoonnummer en uri (beide het zelfde) zonder 31 in moeten vullen. Werkt vanaf de eerste dag probleemloos (All In 6/1 + bellen met speedtouch 780 WLI via Tiscali).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:13:
[...]

Thnx, dat was het inderdaad :)

Vond het al zo gek, zou wel heel bizar zijn gewees als ik 2 keer een wachtwoord verkeerd zou hebben getypt.
Ja, voordat ik daar achter kwam heb ik wel 3 keer de firmware van de Speedlinq CD op de Speedtouch 780 WLI gezet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een wonder is geschied...ik kan eindelijk, sinds 29dec gebeld worden. Fout bij de andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:50
Overigens, de methode die ik beschreef is voor Comfort van KPN, wellicht daarom dat ie het niet doet. KPN is wat makkelijker geinstalleerd dan de andere leveranciers. Maar goed, als je toch gebeld wordt, hoop dat het je lukt.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Heeft iemand de Speedlinq webcam werkend gekregen in Vista..? (Sweex 100K webcam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:11:
Een wonder is geschied...ik kan eindelijk, sinds 29dec gebeld worden. Fout bij de andere partij.
Je bedoelt dat Speedlinq iets aan hun zijde fout had ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:52
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 01:23:
Wat ik alleen wel heel appart vind, ik weet niet of het aan het modem of aan de verbinding ligt. Als ik wat ga downloaden met nieuwsgroepen/torrents(veel connecties) dan staat dat modem bij andere connecties(bijv. pingen) een partij te flapperen. Ik heb de modem firmware al geprobeert up te graden maar dit mocht niet helpen.
Ik heb het idee dat de 716v5 WL niet echt een goed modem is. De web interface, de CLI en performance geven me geen betrouwbaar gevoel. Ik heb ook ervaring met een ZyXEL P-2602HWL-61A en die doet het op al die vlakken een stuk beter. Als mijn lijn er weer uit vliegt ga ik die maar eens proberen op mijn Speedlinq 20000/BBNed lijn.

Wat ik gedaan heb sinds de laatste keer dat bij een grote upload (200MB) de Speedtouch ging hangen is de splitter teruggeplaatst en mijn TCP/IP window size tweaks op XP teruggezet naar de defaults. So far so good.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demasterbaas
is er dan niemand die mij kan helpen? begrijp van RichieB dat het zyxel modem beter werkt, alleen hoe weet ik of ik die erbij krijg en niet de speedtouch?

een paar vragen:

- is de voip van speedlinq een beetje stabiel? (had vroeger toen het er net was via tiscali nog wel eens problemen)

- watvoor snelheid kan ik ongeveer verwachten? en zijn daarbij grote verschillen in de netwerken, ze zijn bij mijn postcode (amsterdam) alle 3 beschikbaar.
mijn buurman heeft 15 mbit xs4all (en veel geld ) en hij haalt zo'n 1,4 MB download per seconde (dus 11,2 mbit), neem aan dat dat kpn netwerk is... moet ik die dan ook nemen.. of kan iemand iets zeggen over de prestaties / stabiliteit van de 3 netwerken? ik zit 850 meter van de centrale.

- ze hebben het over verschillende modems op de speedlinq site, ik wil er een wireless voip modem bij. kan ik het merk in de bestelprocedure kiezen (dus speedtouch of zyxcel), zo ja welke kan ik het beste kiezen?

bedankt!

thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is het nog handig om de splitter ertussen te zetten, ik gebruik verdre toch geen telefoon (doe alles mobiel) en qua downloadsnelheid merk ik geen verschil. Maar misschien is de boel stabieler met/zonder splitter (niet dat ik na één dag kan zeggen dat hij stabiel of instabiel is ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:11:
Is het nog handig om de splitter ertussen te zetten, ik gebruik verdre toch geen telefoon (doe alles mobiel) en qua downloadsnelheid merk ik geen verschil. Maar misschien is de boel stabieler met/zonder splitter (niet dat ik na één dag kan zeggen dat hij stabiel of instabiel is ;) ).
Ik heb mijn splitter er ook vrij snel na oplevering er tussenuit gehaald. Met of zonder splitter, maakt naar mijn gevoel niets uit. En dat lijkt mij ook normaal, tenzij de splitter kapot is...

Het is in ieder geval een "device" minder in de verbinding die kapot kan gaan. Dus ik zou mijn modem als ik jou was lekker zonder splitter laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demasterbaas
wie weet wat beter is: kpn netwerk, babyxl netwerk of bbned netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rendier2710 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:45:
Ik heb deze vraag eerder gesteld, maar ben benieuwd of iemand dit nu echt kan bevestigen:

Ik heb via speedlinq een 4096/1024 (via de KPN) abbo afgesloten. Moet ik dan nog elke 2 maand adsl go aan kpn betalen (= 40 euro)?

Wie heeft enkele maanden geleden ook speedlinq via KPN aangevraagd en zou dit even via de factuur van KPN na willen kijken?
Die ADSL go hoef je niet te betalen maar je moet hem natuurlijk wel opzeggen voordat Speedlinq geactiveerd kan worden. Je maakt gebruik van de KPN lijn (fysiek) en hun netwerk, maar gebruikt hen niet als provider.
demasterbaas schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:35:
wie o wie kan mij helpen kiezen?

een paar vragen:

mijn buurman heeft 15 mbit xs4all (en veel geld ;) ) en hij haalt zo'n 1,4 MB download per seconde (dus 11,2 mbit), neem aan dat dat kpn netwerk is... moet ik die dan ook nemen.. of kan iemand iets zeggen over de prestaties / stabiliteit van de 3 netwerken?

bedankt!

thomas

ps hoe kom ik erachter hoe ver ik van de centrale zit? > gevonden: 850 meter!
- Je kunt je KPN nummer meenemen. Echter, als je hier voor kiest wordt je KPN abonnement opgezegd. Je betaalt dan wel 9,50 per maand voor het gebruik van de lijn (tenzij bij 20 mbit, dan zit het bij de prijs inbegrepen).
- Ik heb geen slechte ervaringen met hun VOIP, maar ik bel niet heel veel.
- Snelheid hangt af van o.a. je afstand tot de centrale
- Het type modem kun je in de bestelprocedure kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:15:
[...]

Je bedoelt dat Speedlinq iets aan hun zijde fout had ingesteld?
Klopt, want ik stond vanmorgen op, ik belde weer eens met mijn gsm naar mijn huis, en verhip! de foon ging gewoon over! :o

Ps: Iedereen zou, als ie problemen heeft mijn zijn verbinding, dat progje DMT even moeten draaien. Hier kun je een heleboel informatie uit halen! Ik ga nu kijken wat het verschil is met en zonder splitter. Het heeft iig invloed op je SNR marge.

Edit: heb even wat zaakjes getest. Met de splitter eruit, win ik 1dB SNR op de upload. Verder valt de SNRM wel te tweaken, maar ik zit op de DSLAM op mijn max van 6144 kbits, dus dit heeft bij mij geen nut. Hoe het er uiteindelijk uitziet: http://www.philippe.speedlinq.nl/pics/final.JPG

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn verbinding dan toch opgeleevrd, 1 dag te laat. De technische dienst gaf mijn ook nog als advies om , ook al heb ik 20000 KPN, toch te kiezen voor All In (tiscali) . En het werkt.

Ik haal 1600 k/s met newsleecher, tevreden dus. Ik moet alleen bellen nog even activeren via het servicepunt. Moet ik daarna in het modem bellen activeren en gelijk de boel op comfort zetten? Of krijg ik dan weer een ander IP nummer???

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb gewoon mijn VOIP instellingen met de hand gedaan, werkte prima en je hebt geen reset nodig. Na drie resets heb ik trouwens nog steeds hetzelfde IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je IP-adres wordt ook keihard 1:1 aan je toegewezen, qua dat ze een reservering voor je maken op de DHCP-server.

Als je ooit een ander IP-adres wil omdat je bijvoorbeeld ergens gebanned bent, mag je 75 Euro dokken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is mijn verbinding opgeleverd.
Heb nog wel wat gezeur gehad voordat alles zover was; maar dit was aan mijn oude provider (xs4all) en kpn te danken. Dit keer dus geen problemen aan de kant van Speedlinq.

Even het thomson modem aangesloten en getest...... werkte binnen enkele minuten.
Daarna uiteraard mijn vertrouwde Draytek 2800vg aangesloten..... even autodetect en alles werkt ook
nu weer binnen enkele minuten.

Ik heb gekozen voor een comfort abo (via kpn) en wel de allersnelste van 20mbit met telefonie.

Tot dusver ben ik zeer tevreden.

p.s. ik moet over een week nog wel even mijn draytek voor voip instellen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:32:
Ik heb gekozen voor een comfort abo (via kpn) en wel de allersnelste van 20mbit met telefonie.

Tot dusver ben ik zeer tevreden.
Wat haal je voor snelheid en op hoeveel meter afstand van de centrale zit je?

Benieuwd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:32:
Je IP-adres wordt ook keihard 1:1 aan je toegewezen, qua dat ze een reservering voor je maken op de DHCP-server.
Ik werd gewoon even in de war gebracht door dat All In gedoe. Wil gewoon VOIP instellen en modem op Comfort zetten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:36:
[...]

Wat haal je voor snelheid en op hoeveel meter afstand van de centrale zit je?

Benieuwd ...
Ik heb dus ook Comfort (ook al moet ik in het de 716 All In instellen :P
Ik zit ruim 1,5 km van de centrale (kabellengte, niet hemelsbreed!) en ik haal dikke 16 Mb. Voelt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
Dit dacht ik dus ook. Wanadoo heb ik inmiddels opgezegd en ik maak al (zeer tevreden overigens) gebruik van speedlinq. Echter op de factuur van KPN wordt voor januari en februari nog voor adsl go gefactureerd. Terwijl het contract met wanadoo liep tot 31-12-2006

Morgen maar eens bellen met KPN....

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:21:
[...]

Die ADSL go hoef je niet te betalen maar je moet hem natuurlijk wel opzeggen voordat Speedlinq geactiveerd kan worden. Je maakt gebruik van de KPN lijn (fysiek) en hun netwerk, maar gebruikt hen niet als provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:55:
[...]
Ik zit ruim 1,5 km van de centrale (kabellengte, niet hemelsbreed!) en ik haal dikke 16 Mb. Voelt goed.
Klinkt goed, sta ik dan met 7300 op nog net geen 2 km afstand, wat de helpdesk veel te laag vind. Ik moet tegen de 15000 kunnen halen volgens een alleraardigste jongen die mijn hele verhaal met 2 modems en alle meetwaarden doorgespeeld heeft naar 2e lijns support.

Ben trouwens benieuwd of ze AllSeeyinEye nog omhoog kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werkt bellen niet.
kan dit komen doordat er iets niet goed is aangesloten? internet werkt wel. kan het zijn dat ik een draadje met splitten verkeerd heb aangelsoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Laatst online: 19:12

yassine

Nothing to it but to do it!

Ik heb al die tijd een eigen domein gehad. nl. http://yassine.speedlinq.nl/

dat wist ik niet :9 Maar hoe zet ik nu foto's of bestanden op me domein?

Alvast bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door yassine op 19-01-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yassine schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:00:
Ik heb al die tijd een eigen domein gehad. nl. http://bouchtig.speedlinq.nl/

dat wist ik niet :9 Maar hoe zet ik nu foto's of bestanden op me domein?

Alvast bedankt :)
Met een ftp programma inloggen, en files uploaden. Als je een index.html file maakt, heb je al je eigen website...joepiejeej :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Laatst online: 19:12

yassine

Nothing to it but to do it!

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:25:
[...]

Met een ftp programma inloggen, en files uploaden. Als je een index.html file maakt, heb je al je eigen website...joepiejeej :P
Thanks ;) was inmiddels ook achtergekomen dat dat het moet zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:26:
[...]

Klinkt goed, sta ik dan met 7300 op nog net geen 2 km afstand, wat de helpdesk veel te laag vind. Ik moet tegen de 15000 kunnen halen volgens een alleraardigste jongen die mijn hele verhaal met 2 modems en alle meetwaarden doorgespeeld heeft naar 2e lijns support.

Nou dan hebben jullie geluk. zit op 1800 mtr van de centrale en kom niet boven de 6000 uit met comfort 20000. Kpn is nog steeds aan het doormeten zeggen ze. Volgens mij gewoon bs, maar ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:39:
[...]

Nou dan hebben jullie geluk. zit op 1800 mtr van de centrale en kom niet boven de 6000 uit met comfort 20000. Kpn is nog steeds aan het doormeten zeggen ze. Volgens mij gewoon bs, maar ja
Tweak je SNRM eens met het progje een aantal posts hierboven. Mss haal je dan wel meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:26:
[...]
Ik ook......
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:39:
KPN zou bij mij nu 2 volle weken aan het testen zijn geweest, ik heb nog niets van SL mogen horen, noch enige verbetering opgemerkt... Morgen op kosten van de baas nog maar ff de helpdesk bellen, en anders gaat tot ze het op kunnen lossen m'n oude ST510 er weer in. Dan maar ff niet bellen, maar dan geen disconnects meer (vanavond weer last van gehad), en wel weer uploaden.

EN IK WIL EEN ANDERE MODEM VAN SPEEDLINQ, heb met allebei de door hen toegezonden 716's dezelfde problemen, allebei ook op oude firmware geprobeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door AllSeeyinEye op 12-01-2007 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:21
Vandaag is mijn lijn opgeleverd.

10 dec aangevraagd, vorige week modem ontvangen. (716WL, lijkt vooralsnog goed te werken)
Door KPN gebeld tbv afspraak voor lijn (Ik heb comfort 20000 aangevraagd, had geen tel.lijn)
Afspraak gemaakt voor 11-01, tussen 1300 en 1700. Ivm werk kwam de telefoonmiep met de optie: monteur belt 1 uur van te voren met de tijd. Naja, prima.

De hele week nog geen linesync gehad oid. Vandaag, 12.30, telefoon. De KPN monteur. Kortaf: Ja, de lijn is nu geschakeld. Ik gevraagd: "dus er is nu ADSL signaal op de lijn aanwezig?". Geen idee, dat regel ik niet, dat doet je provider, ik moest alleen de lijn schakelen. Ik heb het niet kunnen controleren want er was vanmorgen niemand aanwezig, dus als er nog verdere dingen zijn moet je contact opnemen met je provider".

Lekker figuur dus van KPN... Anyway: naar huis gegaan, ff checken of het werkte, anders kon ik pogingen gaan doen om dit verhaal eens uit te leggen aan speedlinq. Maar gelukkig, linesync.

+/- 1.7km vanaf de centrale, upload 1072kb, down 14.050. Redelijk dus volgens mijn verwachting (ik had 16 geschat gezien de afstand, maar ja, kabelkwaliteit kun je niet schatten)
Edit: 1.56km volgens google earth. (Directe lijn) in de praktijk zal dit dus richting de 1.8-2km zijn.

Maar goed, alles werkt, halve netwerk hier omgebouwd, heb nu ADSL en kabel (Chello lite van een vriend). Alles aan elkaar geknupt, kunnen elkaars verbinding nu gebruiken. En bij downloaden heb ik giganews over mijn adsl, andere gerouted via UPC. Haal ik in totaal toch nog zo'n 17mbit, en redundant ;)

edit: omg, portmapping in die 716 zuigt, gewoon poort : destination IP, nee hoor, "spel delen, lokale computer, logboek, toewijzen, selecteerr apparaat, blabla" leuk, zo gebruiksvriendelijk, maar dat had ook gewoon in 1 stap gemogen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 12-01-2007 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Comfort KPN (20000): wel internet, geen bellen...

Ok, hopen dat iemand mij kan helpen: Zo ongeveer de hele draad gelezen, maar niet tot een oplossing kunnen komen. ADSL werkt, met de KPN instellingen. Brief gehad met gegevens VOIP (ook KPN volgens de brief). Installatie CDrom gedraaid... echter: géén Phone 1 lampje (ja, kabeltjes zitten goed) en ook geen VOIP Ready lampje. De persoonlijke service pagina van Speedlinq zegt dat bellen is geactiveerd. De interface van het Speedtouch 716 modem zegt dat telefonie is ingeschakeld. Echter, in het schermpje [toolbox] -> [telefonie] -> [details] staat bij "geregistreerd" een rood kruisje... waar gaat het hier fout? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 07:31:

Ok, hopen dat iemand mij kan helpen: Zo ongeveer de hele draad gelezen, maar niet tot een oplossing kunnen komen. ADSL werkt, met de KPN instellingen. Brief gehad met gegevens VOIP (ook KPN volgens de brief). Installatie CDrom gedraaid... echter: géén Phone 1 lampje (ja, kabeltjes zitten goed) en ook geen VOIP Ready lampje. De persoonlijke service pagina van Speedlinq zegt dat bellen is geactiveerd. De interface van het Speedtouch 716 modem zegt dat telefonie is ingeschakeld. Echter, in het schermpje [toolbox] -> [telefonie] -> [details] staat bij "geregistreerd" een rood kruisje... waar gaat het hier fout? :?
welkom.

precies mijn probleem! ook nog geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hoe kan je met dat DMT de SN ratio aanpassen dan? kom wel via dat 2e tabblad op sn-nogwat maar kan alleen uitlezen hoe het nu is ingesteld

Afbeeldingslocatie: http://xs511.xs.to/xs511/07025/dmtm20070112_0945.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door knuppelhout op 12-01-2007 09:50 ]

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:41:
[...]

Tweak je SNRM eens met het progje een aantal posts hierboven. Mss haal je dan wel meer ;)
heb het proggie gedownload maar snap er geen bal van helaas. ben niet echt een pc freak voor zulke dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knuppelhout schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:50:
hoe kan je met dat DMT de SN ratio aanpassen dan? kom wel via dat 2e tabblad op sn-nogwat maar kan alleen uitlezen hoe het nu is ingesteld
Je moet dus het 4e tabblad zichtbaar maken via het menu: Special -> Misc. Options -> Unlock experimental area aanvinken.

Dan naar dat 4e tabblad gaan: Onder die verticale schuifbalk staat een vinkje met "default SNRM" die je moet weghalen.

Vervolgens schuif je de schuif een stuk naar beneden en druk je op "apply / resync" en wacht je tot het modem opnieuw getraind heeft.

En voila, een hogere snelheid!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

knuppelhout schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:50:

[afbeelding]
Welk programma is dit..? Ik heb al wat gezocht in posts hierboven, maar kan niks vinden..
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
dCY schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:46:
[...]

Welk programma is dit..? Ik heb al wat gezocht in posts hierboven, maar kan niks vinden..
:'(
http://dmt.mhilfe.de en dan de v7-serie voor de SpeedTouches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

GraveR schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:50:
[...]

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
Wat zijn je instellingen?

Wat ik toen gedaan heb is het volgende:

Onder toolbox -> telefonie -> configureren -> telefonie inschakelen + toevoegen telfoonummer met daarin:
Sip Uri + gebruikersnaam = 31xxxxxxxxx (= telefoonummer met 31 ervoor en zonder de 0)
2 maal wachtwoord
En de poort instellen waar de telefoon op aangesloten zit
Naam display en verkort nummer heb ik niets staan

Onder toolbox -> telefonie -> configureren -> deskundig configureren
Registrar: sip.ritstele.com
Registrar Port: 38383
Proxy: sip.ritstele.com
Proxy port: 38383
Expire time: 3600

Toen ging het voip lampje bij mij tenminste branden... Ik hoop dat het helpt....
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 07:31:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het gevonden denk ik. Heb de schuif van noise margin verder naar beneden gezet en hij gaf nu 12500 aan. heb http://www.nxs.nl/files/100mb.bin , weet niet of dit beetje normaal is. Al met al toch een belachelijke manier om toch nog beetje snelheid in mijn comfort 20000 te krijgen. Blijft over dat ik nog steeds geen game kan hosten en regelmatig met verbindings problemen blijf zitten. Heb vandaag weer maar gebeld en kreeg te horen dat KPN de lijnmetingen aan het afronden waren. Heb gelijk maar gezegd dat als ik vandaag niks te horen krijg ik maandag de opzeggings procedure inwerking stel en mijn geld terug wil, zal moeilijk worden denk ik maar ja dan maar het mediacircus erbij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:11:
Heb gelijk maar gezegd dat als ik vandaag niks te horen krijg ik maandag de opzeggings procedure inwerking stel en mijn geld terug wil, zal moeilijk worden denk ik maar ja dan maar het mediacircus erbij halen.
Dat gaan we wellicht dan samen doen.

Vandaag 3 kwartier (thank u god it isn't my money) met de helpdesk en servicedesk gebeld. SL weigert mij meer te vertellen dan 'we zijn er mee bezig', SL weigert mij met een supervisor (leidinggevende?) door te zetten. SL weigert terugkoppeling te geven:
Wij nemen uitsluitend contact met u op als wij gegevens van u nodig hebben
. Gevraagd hoe ik er achter kom wat er met mijn melding gebeurt:
dat merkt u vanzelf als alles weer goed werkt, anders moet u zelf even bellen
.

SL houdt het er in mijn geval op dat KPN de laatste 2 weken aan het meten zou zijn, ze weten verder niets. Lijkt me sterk, maar daarover later meer.

Ik heb me door laten verbinden naar de afdeling die klachten behandeld. Kom je gewoon op 'keuze 2' terecht. Weer mijn verhaal gedaan (aan een meisje die ik overigens ook al eens op de technische desk aan de lijn heb gehad....). Wil me ook niet verder helpen...

Aangegeven (aan beide desks) dat ik maandag (BF2 clan war) m'n oude modem er tussen gooi als problemen met de 716 niet opgelost zijn. Krijg ik rustig te horen dat ik daardoor wellicht de storingsmelding om zeep help, waardoor het hele circus opnieuw zou moeten....

Ik ga ze eerst nog 1 papieren brief sturen (belachelijk dat je daar geen e-mail adres voor hebt, ik ga ook een stukje in de brief quoten waarin ze aangeven liefst alles per mail te willen doen, noch dat je er een formulier voor hebt) waarin ik het hele verhaal doe. Gericht aan de directie en afsluitend dat indien 3 werkdagen geen reactie en binnen 5 werkdagen geen inhoudelijke reactie een kopietje naar Radar vertrekt.
SL houdt het er in mijn geval op dat KPN de laatste 2 weken aan het meten zou zijn, ze weten verder niets. Lijkt me sterk, maar daarover later meer.
Heb zojuist ook KPN servicedesk gebeld (mijn voormalige provider, feitelijk de eigenaar van SL) en daar het probleem voorgehouden. Medewerker gaf aan dat dergelijke metingen met maximaal enkele dagen verricht zijn...... Wie probeert SL nou voor de gek te houden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd wat voor antwoord je krijgt op je papieren brief. Ben inmiddles al begonnen met een brief te schrijven naar Radar, Kat in de zak, en een krant. kan maar alvast klaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:44:
[...]
Je moet dus het 4e tabblad zichtbaar maken via het menu: Special -> Misc. Options -> Unlock experimental area aanvinken.

Dan naar dat 4e tabblad gaan: Onder die verticale schuifbalk staat een vinkje met "default SNRM" die je moet weghalen.

Vervolgens schuif je de schuif een stuk naar beneden en druk je op "apply / resync" en wacht je tot het modem opnieuw getraind heeft.

En voila, een hogere snelheid!
Klinkt leuk. Ik heb me nog niet in de materie verdiept, maar ik kan me zo voorstellen dat je de low-level instellingen van je modem aan het veranderen bent. Als je hierna problemen ondervindt met je verbinding (onstabiel, resets, etc) dan zou ik als eerste een volledige reset van het modem doen om alles weer "default" te krijgen. Een hogere snelheid is leuk, maar ik vind een stabiele verbinding veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RichieB schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:48:
[...]

Klinkt leuk. Ik heb me nog niet in de materie verdiept, maar ik kan me zo voorstellen dat je de low-level instellingen van je modem aan het veranderen bent. Als je hierna problemen ondervindt met je verbinding (onstabiel, resets, etc) dan zou ik als eerste een volledige reset van het modem doen om alles weer "default" te krijgen. Een hogere snelheid is leuk, maar ik vind een stabiele verbinding veel belangrijker.
vinkje weer terugzetten, apply/resinc en je staat weer op standaard. Geen reset voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rendier2710 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:06:

Onder toolbox -> telefonie -> configureren -> telefonie inschakelen + toevoegen telfoonummer met daarin:
Sip Uri + gebruikersnaam = 31xxxxxxxxx (= telefoonummer met 31 ervoor en zonder de 0)
2 maal wachtwoord
En de poort instellen waar de telefoon op aangesloten zit
Naam display en verkort nummer heb ik niets staan

Onder toolbox -> telefonie -> configureren -> deskundig configureren
Registrar: sip.ritstele.com
Registrar Port: 38383
Proxy: sip.ritstele.com
Proxy port: 38383
Expire time: 3600

Toen ging het voip lampje bij mij tenminste branden... Ik hoop dat het helpt....

[...]
hé dit is het 1ste wat werkt. 2min. Nu gaat voip lampje aan en uit.maar bellen werkt daardoor niet.
hoe kan ik dit oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:32:
[...]
hé dit is het 1ste wat werkt. 2min. Nu gaat voip lampje aan en uit.maar bellen werkt daardoor niet.
hoe kan ik dit oplossen
Volgende probleem.voip en dsl lampje knipperen nu.hierdoor geen internet en geen bellen meer. Dsl lamp invoeren voip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 01:03:

Maar goed, alles werkt, halve netwerk hier omgebouwd, heb nu ADSL en kabel (Chello lite van een vriend). Alles aan elkaar geknupt, kunnen elkaars verbinding nu gebruiken. En bij downloaden heb ik giganews over mijn adsl, andere gerouted via UPC. Haal ik in totaal toch nog zo'n 17mbit, en redundant ;)
Krjg woensdag ADSL van SL 20000 comfort abbo. Heb nu nog chello light hier en wil dat nog even houden. Dat alles aan elkaar knopen, zou je dat kunnen toelichten. Is het mogelijk om beiden op de pc te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:58:
Ik heb me dus ook aangemeld voor een Speedlinq Comfort 20000 abonnement op het KPN netwerk.
Op dit moment heb ik Hetnet snelsurfen, welke 28 januari afloopt.
Vanwege de snelheid wilde ik overstappen op iets snellers en daarom dus Speedlinq
Ik zal hier zo nu en dan updaten hoe het bij mij loopt (mocht er wat te updaten komen).

15-12 Aanvraag via internetten.nl
19-12 Modem afgeschreven van de rekening + een mailtje dat dit wordt afgeschreven
20-12 Brief met bevestiging aanvraag en uitleg oplevering etc.
Update:
12-1 Welkomstbrief ontvangen met gebruikersgegevens etc. indicatieve opleverdatum 19-1-2007.

Nou dat ziet er tot nu toe goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rendier2710 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:06:

>>>>>>deleted<<<<<<

[...]
Hoi Rendier,
Het werkt! Er zit iets niet helemaal logisch in het installatieprogramma van Speedlinq waardoor ik bij de URI 31 vergat. Bedankt!!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de 3 codes voor Speedlinq bellen ontvangen, en 1:1 ingevoerd via die Wizard:

InstalWiz_Speedlinq_R61_nl_v9.exe

En jawel, het werkt in 1 keer! _/-\o_

Speedlinq bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:56:
Net de 3 codes voor Speedlinq bellen ontvangen, en 1:1 ingevoerd via die Wizard:

InstalWiz_Speedlinq_R61_nl_v9.exe

En jawel, het werkt in 1 keer! _/-\o_

Speedlinq bedankt!
Wanneer had je hem aangevraagt ?
Heb het namelijk zelf 24ste ofzo aangevraagt tot op de dag van vandaag nog niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen dinsdagavond ...

Maar let wel ... Het is een volledig nieuw nummer 076-707nogwat, dus geen portatie of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bellen was bij mij ook zo geregeld. heeft amper 2 dagen geduurd. De rest s*cks. Bedankt speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:56:
[...]

Krjg woensdag ADSL van SL 20000 comfort abbo. Heb nu nog chello light hier en wil dat nog even houden. Dat alles aan elkaar knopen, zou je dat kunnen toelichten. Is het mogelijk om beiden op de pc te houden?
Ik heb een 2e router tussen mijn chello geknoopt. Speedtouch heb ik 192.168.1.1 gemaakt, een 2e routertje 192.168.1.2. Standaard gateway is .1 (=adsl)
Als ik nu bv vanaf usenet wil leechen, dan route ik 1 van de usenetservers via de chello:
route add <ip-newsserver> mask 255.255.255.255 192.168.1.2 METRIC 1
Gevolg: die betreffende usenetserver gaat dan via UPC, en de andere via ADSL. Voila: de snelheid van de UPC lijn komt dus bij de adsl snelheid ;)
Kan ook hele subnetten of desnoods alles routeren, of in case of emergency (adsl eruit), gateway ff wijzigen en ik surf via upc.
De bedoeling is dat er een leuke epia-router komt met pfsense ( www.pfsense.com ), dan gebeurt dat routeren/failoveren automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Toch maar weer ff DMT ingedoken. Modem op ADSL (1) gezet. Upload doet het nu wel.....
Nog geen disconnect gehad, maar staat er ook nog maar een uurtje op.

Vaag. Die upload zegt mij al bijna dat het zo wel goed werkt. Iemand een idee wat dat betekend? Dat mijn modem wel goed is maar de lijn toch niet zo geschikt voor ADSL2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ djsmiley Bedankt, ga het proberen woensdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk netwerk is aan te bevelen? Alles is namelijk mogelijk op mijn adres :{..

KPN is natuurlijk wel betrouwbaar maar hoe zit het met snelheid enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:55

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Modem is gisteren binnengekomen. A.s. maandag zal een KPN monteur langskomen.
Echter ben ik al erg benieuwd.

Alles aangelosten en modem ingesteld via cd'tje.

Modulatie : G992.5 Annex a
Bandbreede Up/Down : 1029 / 18.906 (Via dmt tool 20.004 download)

Ziet er erg goed uit! helaas geen internet verbinding. ATM error

Iemand een idee? Moet de KPN toch nog iets doen in de centrale? DSL signaal is uitstekend.

[ Voor 4% gewijzigd door jamesbond007uk op 13-01-2007 15:37 ]

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij had ik pas internet nadat de monteur geweest was. dus zal dan bij jouw waarschijnlijk vanaf maandag zijn. hopelijk heb jij meer succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:56:
bij mij had ik pas internet nadat de monteur geweest was. dus zal dan bij jouw waarschijnlijk vanaf maandag zijn. hopelijk heb jij meer succes
Dank je wel. Ik heb Speedlinq gebeld (Max 1 min, in de wacht!) omdat ik a.s. maandag niet thuis ben. Ze zeiden tegen mij dat er vaak geen monteur langs je huis komt! Is dat zo?

Ik zal maandag avond alles testen en laat het uiteraard weten.

@frenchman
Wat was jou probleem bij SL?

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een speedtouch 716v5WL. problemeem met hosten van een game, probleem met downloaden in usernet, veel te lage downloadspeed, heb comfort 20000, snelheid komt volgens diverse speedtest sites niet boven de 7000. diverse keren contact gehad met SL. Telkens hetzelfde antwoord dat KPN de lijn aan het doormeten is. Dit meten duurt al sinds 29-12-2006. referentienummer van Speedtouch doorgegeven nadat ze daar gezegd hebben dat er waarschijnlijk iets mis is met het modem. Dan kunnen ze blijkbaar geen contact opnemen met ST. Onwaarschijnlijk want welk bedrijf kan er geen contact opnemen met een van hun leveranciers?? Ook constant verbindingsproblemen, de verbinding is dan weg voor 1 of 2 seconden. Verder gaat het wel geloof ik. Oh ja toen ik al diverse keren SL gebeld had kon ik niet meer bellen. Bleeek dat mijn beltegoed van 50€ op was. Nooit iets gehoord of gelezen dat voor het gratis bellen muv het start tarrief er een beltegoed voor staat. Maar verder is alles prima geregeld. a.s Maandag ga ik ook mijn abbonnement opzeggen en geld terug eisen.Kijken wat ze zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:48:
heb een speedtouch 716v5WL. problemeem met hosten van een game, probleem met downloaden in usernet, veel te lage downloadspeed, heb comfort 20000, snelheid komt volgens diverse speedtest sites niet boven de 7000. diverse keren contact gehad met SL. Telkens hetzelfde antwoord dat KPN de lijn aan het doormeten is. Dit meten duurt al sinds 29-12-2006. referentienummer van Speedtouch doorgegeven nadat ze daar gezegd hebben dat er waarschijnlijk iets mis is met het modem. Dan kunnen ze blijkbaar geen contact opnemen met ST. Onwaarschijnlijk want welk bedrijf kan er geen contact opnemen met een van hun leveranciers?? Ook constant verbindingsproblemen, de verbinding is dan weg voor 1 of 2 seconden. Verder gaat het wel geloof ik. Oh ja toen ik al diverse keren SL gebeld had kon ik niet meer bellen. Bleeek dat mijn beltegoed van 50€ op was. Nooit iets gehoord of gelezen dat voor het gratis bellen muv het start tarrief er een beltegoed voor staat. Maar verder is alles prima geregeld. a.s Maandag ga ik ook mijn abbonnement opzeggen en geld terug eisen.Kijken wat ze zeggen
@frenchman:

Ik vind het erg jammer dat je een lage snelheid heb en dat ze het probleem niet kunnen verhelpen.
Ik zit momenteel nog bij multikabel (Kabel internet) en krijg daar ook niet een vole 7000MB download, maar rond 6000 en dat nog via de kabel! Echter nu eens goedkoper maken en kijken hoe het gaat.

Ik zal weinig de service desk nodig hebben omdat ik een wiz-kit (systeembeheerder) ben dus hopelijk krijg ik straks geen gevoel om op te zeggen. Misschien een idee om druk op hun hoger te zetten (Heb jij / je ouders een rechtbijstand verzekering ??) Want 20000 Mb of 7000 Mb is bijna 3x het verschil!

Ik wens je sterkte met SL en we horen het wel.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:48:
woon je toevallig bij mij in de buurt? Ik heb nagenoeg dezelfde problemen, alleen wel nog beltegoed (wist ik ook niets van). Hoe krijg je eigenlijk nieuw beltegoed?
Ik ben er inmiddels achter dat het aan de lijn moet liggen, na een dagje met de 716 op ADSL 1 modus nog geen problemen ontdekt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een korte vraag, is dit zelf aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 00:17:
Nog een korte vraag, is dit zelf aan te sluiten?
Mijn 8/1mbit connectie had ik zelf aangesloten was geen probleem. (geen VoIP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil gaan overstappen van Kabel naar ADSL. De keus is tussen Orange 20Mbit of Speedlinq 20Mbit. Welke is het beste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje.
speedlinq draait thuis bij mij. nu heb ik mijn pc boven staan en mijn modem(speedtouch 716) beneden in de meterkast.
het netwerk bereik schommelt van goed tot zeer goed. maar van 5,5 mbps tot heel soms 24mbps.
is deze hoger en stabieler te maken? want mijn verbinding is echt langzaam voor mijn gevoel.

heeft een grotere antenne zin op het modem? heb een linksys 54mbps netwerk kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraveR schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:50:
[...]

thanks hiervoor.
hij pakt mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet. ik naam aan dat je hier je speedlinq gebruikersnaam en ww moet invullen? ik kan zo mijn verbinding niet testen,iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
gertitombo schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 22:25:
[...]
Ik zal weinig de service desk nodig hebben omdat ik een wiz-kit (systeembeheerder) ben dus hopelijk krijg ik straks geen gevoel om op te zeggen.
Gefeliciteerd, nu nog leren spellen.....(whizzkid). Heb iig wel hard om je moeten lachen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 00:46:
[...]

thanks hiervoor.
hij pakt mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet. ik naam aan dat je hier je speedlinq gebruikersnaam en ww moet invullen? ik kan zo mijn verbinding niet testen,iemand een suggestie?
Je moet hier de gebruikersnaam/wachtwoord van je speedtouch gebruiken, immers, het betreft je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, dus standaard:

IP: 192.168.1.254
Usernaam: Administrator (met een hoofdletter)
Password: (niks dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:25:
[...]

woon je toevallig bij mij in de buurt? Ik heb nagenoeg dezelfde problemen, alleen wel nog beltegoed (wist ik ook niets van). Hoe krijg je eigenlijk nieuw beltegoed?
Ik ben er inmiddels achter dat het aan de lijn moet liggen, na een dagje met de 716 op ADSL 1 modus nog geen problemen ontdekt....
woon in Oosterhout NB. Zit op ongeveer 1800 mtr van de centrale, dus heb wel verlies, heb daar ook wel opgerekend. Maar zoals jij zei bijna 1/3 van wat het zou moeten zijn is wel heel weinig idd. Het beltegoed weet ik omdat ik code 7 door moest geven, dit houd in dat het dus op is. Dat gratis bellen muv 0,05 c starttarief houd dus in dat je 100 telefoontjes kunt plegen. Dit zouden ze nu verhoogd hebben bij mij naar 100€, zeggen ze. Maar ja het klopt ook niet dat dit nergens te vinden is dat beltegoed. Denk dat je nieuw krijg aan het begin van de nieuwe maand.
Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.