En daarna nog 900...Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 08:46:
[...]
Dat gratis bellen muv 0,05 c starttarief houd dus in dat je 100 telefoontjes kunt plegen.
Verwijderd
je tegoed kan je via de website van speedlinq vinden. my speedlinq - servicepunt inloggen en dan bij bellen, overzicht huidige gegevens.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 08:46:
[...]
hebben bij mij naar 100€, zeggen ze. Maar ja het klopt ook niet dat dit nergens te vinden is dat beltegoed. Denk dat je nieuw krijg aan het begin van de nieuwe maand.
Met jou wil ik wel zaken doen. Ik geef jou 100 * 5 eurocent muntjes en jij geeft mij dan een briefje van 50 euro? Mag wat mij betreft zo vaak als je wilVerwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 08:46:
Dat gratis bellen muv 0,05 c starttarief houd dus in dat je 100 telefoontjes kunt plegen. Dit zouden ze nu verhoogd hebben bij mij naar 100€, zeggen ze.
50 = 1000*0,05 - oftewel 1000 telefoontjes naar vaste lijnen (servicenummers uitgezonderd natuurlijk)
[ Voor 8% gewijzigd door Schweino op 14-01-2007 12:12 ]
Volgens mij zijn het 1000 telefoontjes!Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 08:46:
[...]
woon in Oosterhout NB. Zit op ongeveer 1800 mtr van de centrale, dus heb wel verlies, heb daar ook wel opgerekend. Maar zoals jij zei bijna 1/3 van wat het zou moeten zijn is wel heel weinig idd. Het beltegoed weet ik omdat ik code 7 door moest geven, dit houd in dat het dus op is. Dat gratis bellen muv 0,05 c starttarief houd dus in dat je 100 telefoontjes kunt plegen. Dit zouden ze nu verhoogd hebben bij mij naar 100€, zeggen ze. Maar ja het klopt ook niet dat dit nergens te vinden is dat beltegoed. Denk dat je nieuw krijg aan het begin van de nieuwe maand.
EDIT : Het staat er al boven. Ik had het scherm al een tijdje open.
[ Voor 4% gewijzigd door jamesbond007uk op 14-01-2007 12:18 ]
Jamesbond007uk
Verwijderd
Lol...hier ook, maar het wordt ook niet minder. Hebben nu bijna 4 uur gebeld voor een dikke 3 euro. Als je naar mobiel belt, pak dan je eigen gsm. Ik heb vodafone abo iig, kost dus een stuk minder.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:51:
Bij mij staat "Crediet limiet: € 300" .... nou dat haal ik niet hoor per maand
Verwijderd
Wat misschien wel ff leuk is om te melden voor mensen die Speedlinq via BBned hebben:
Nummer weergave voor uitgaande telefoon gesprekken kun je tegenwoordig aanzetten (duurt na aanzetten wel pak en beet 10 min voor het werkt) op de service pagina's van Speedlinq
Dit was voorheen bij BBned niet mogelijk.... nu dus wel 
Weet trouwens niet of dit reeds al een keer gemeld was... maar anders bij deze!
Nummer weergave voor uitgaande telefoon gesprekken kun je tegenwoordig aanzetten (duurt na aanzetten wel pak en beet 10 min voor het werkt) op de service pagina's van Speedlinq
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 15:06 ]
Verwijderd
Kan bij KPN hier iig ook, mocht dat niet bekend zijn. Wat me wel opvalt is dat ik voorheen het nummer op mijn telefoon zag wie mij belde. Nu zie ik dat net meer, iemand een id?
apart eigenlijk. Kan iemand die toch de helpdesk binnenkort aan de lijn krijgt (ik wellicht ...Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 08:46:
Maar ja het klopt ook niet dat dit nergens te vinden is dat beltegoed. Denk dat je nieuw krijg aan het begin van de nieuwe maand.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Op de website staat een fair use policy gemeld wat betreft de telefoon en dat buitensporig gebruik eerst via email aangekaart wordt. Een bedrag wordt niet genoemd.
Verwijderd
Het is allemaal wel heel vreemd maar ik heb hetzelfde probleem.
Woon in Emmeloord.
Heb dus 20000 Comfort aangevraagt, alles ging naar wens 29 november aangevraagd, 3 januari alles aangesloten. heb de 716 wl speedtouch modem.
Hij loopt vanaf het begin vast en mijn snelheid kom niet boven de 10000 upload is ook de helft minder na deze posts gelezen te hebben van AllSeeyinEye heb ik ook mijn modem even op ADSL2 ipv ADLS2+ gezet en tot nu toe geen vastlopers gehad, staat nu een uur aan.
Hiervoor had ik @home, nooit problemen maar wel duur voor hun snelheden, SL is mijn verbinding sinds vrijdag ook aan het doormeten, maar als ik deze komende week geen vastlopers meer krijg stuur ik ze een fax dat ik verwacht dat ze mijn abbo lager zetten naar de comfort 6000/1024 van 14,95 is toch 10 euro goedkoper en dan houd ik alsnog de zelfde snelheden als ik nu heb.
We zullen zien hoe het zal aflopen, Als iemand een doorbraak heeft met Speedlinq. Melden graag, elke info is bruikbaar!
Woon in Emmeloord.
Heb dus 20000 Comfort aangevraagt, alles ging naar wens 29 november aangevraagd, 3 januari alles aangesloten. heb de 716 wl speedtouch modem.
Hij loopt vanaf het begin vast en mijn snelheid kom niet boven de 10000 upload is ook de helft minder na deze posts gelezen te hebben van AllSeeyinEye heb ik ook mijn modem even op ADSL2 ipv ADLS2+ gezet en tot nu toe geen vastlopers gehad, staat nu een uur aan.
Hiervoor had ik @home, nooit problemen maar wel duur voor hun snelheden, SL is mijn verbinding sinds vrijdag ook aan het doormeten, maar als ik deze komende week geen vastlopers meer krijg stuur ik ze een fax dat ik verwacht dat ze mijn abbo lager zetten naar de comfort 6000/1024 van 14,95 is toch 10 euro goedkoper en dan houd ik alsnog de zelfde snelheden als ik nu heb.
We zullen zien hoe het zal aflopen, Als iemand een doorbraak heeft met Speedlinq. Melden graag, elke info is bruikbaar!
Slechts een maandje na datoVerwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:04:
Wat misschien wel ff leuk is om te melden voor mensen die Speedlinq via BBned hebben:
Nummer weergave voor uitgaande telefoon gesprekken kun je tegenwoordig aanzetten (duurt na aanzetten wel pak en beet 10 min voor het werkt) op de service pagina's van SpeedlinqDit was voorheen bij BBned niet mogelijk.... nu dus wel
Dat is het niet... De 20mbit is €25 incl. kpn toeslag, de 6mbit is het exlc. kpn toeslag (toch?). Scheelt uiteindelijk maar een paar centmaar als ik deze komende week geen vastlopers meer krijg stuur ik ze een fax dat ik verwacht dat ze mijn abbo lager zetten naar de comfort 6000/1024 van 14,95 is toch 10 euro goedkoper en dan houd ik alsnog de zelfde snelheden als ik nu heb.
Om die reden houd ik mijn comfort 20000 dus lekker. Bellen gebruik ik niet. Ik haal in zo'n 14Mbit nu. Maar ja, terug naar 12mbit kost me zelfs meer (24,95 + 9,50 kaalkoper en 4,95 als ik alsnog wil bellen)...comfort 12mbit + bellen is even duur als comfort 20 incl bellen, en dan heb ik het niet gehad over de kaalkoper toeslag die erbij komt.SavageNL schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:45:
[...]
Dat is het niet... De 20mbit is €25 incl. kpn toeslag, de 6mbit is het exlc. kpn toeslag (toch?). Scheelt uiteindelijk maar een paar cent
Mjah, alsof ik 400gb in een maand haalVerwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:22:
Jaja, en vergeet dit niet:
Onderstaand overzicht geeft de Fair Use aan van de verschillende Abonnementen.
Fair Use Richtlijn
<tabel>

Mijn record (en toen had ik dus echt niets beters te doen) staat op 260Gb. Maar dan blijf je bezig met parren en fikken. "normaal" heb ik aan 100gb al meer dan zat (denk dat ik eerder rond de 50 zit)
[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 14-01-2007 18:31 ]
Verwijderd
Fair Use Richtlijn
512 5 GB p/mnd
1024 15 GB p/mnd
2048 25 GB p/mnd
3072 35 GB p/mnd
4096 50 GB p/mnd
5120 100 GB p/mnd
6016 150 GB p/mnd
8000 250 GB p/mnd
8064 250 GB p/mnd
8192 250 GB p/mnd
12000 400 GB p/mnd
16000 500 GB p/mnd
20000 600 GB p/mnd
Fair Use Richtlijn
512 5 GB p/mnd
1024 15 GB p/mnd
2048 25 GB p/mnd
3072 35 GB p/mnd
4096 50 GB p/mnd
5120 100 GB p/mnd
6016 150 GB p/mnd
8000 250 GB p/mnd
8064 250 GB p/mnd
8192 250 GB p/mnd
12000 400 GB p/mnd
16000 500 GB p/mnd
20000 600 GB p/mnd
Welk netwerk is aan te bevelen? Deze vraag is al door Koekie gesteld, maar ik zag nog geen antwoord voorbij komen.Heeft iemand ervaring mee? Ik wil gaan overstappen van kabel naar 20Mbit van Speedlinq.Ik zit op ongeveer 1500 m van de centrale, volgens bbned pagina.
Verwijderd
Ok, hier de top3 dan maar. Hopelijk komen er nu niet meer van die vragen, dat houdt overzicht.
1 - KPN
2 - BBNED
3 - BABYXL
Iemand andere gedachten, laat het weten, zo niet, hou je dan aan dit rijtje.
1 - KPN
2 - BBNED
3 - BABYXL
Iemand andere gedachten, laat het weten, zo niet, hou je dan aan dit rijtje.
Verwijderd
Heb vorige week Speedlinq via BBNED aangevraagd, ben eens benieuwd.. Kloppen de aansluittijden van 4 weken ongeveer ?
Gr
Gr
Verwijderd
bij mijn broertje,collega en bij mijzelf allemaal 4 weken max.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:34:
Heb vorige week Speedlinq via BBNED aangevraagd, ben eens benieuwd.. Kloppen de aansluittijden van 4 weken ongeveer ?
Gr
2 x nieuwe lijn en 1 x huidige kpn overzetten naar speedlinq.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 20:00 ]
Verwijderd
Nou met mijn huidige comfort 20000 snelheid mag ik blij zijn als ik aan de 50 gb p/mnd kom zo lekker vlot gaat hetVerwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:22:
Fair Use Richtlijn
512 5 GB p/mnd
1024 15 GB p/mnd
2048 25 GB p/mnd
3072 35 GB p/mnd
4096 50 GB p/mnd
5120 100 GB p/mnd
6016 150 GB p/mnd
8000 250 GB p/mnd
8064 250 GB p/mnd
8192 250 GB p/mnd
12000 400 GB p/mnd
16000 500 GB p/mnd
20000 600 GB p/mnd
Ik heb het modempakket en wat brieven van Speedlinq en KPN. 4 februari zou KPN het abbo opzeggen en 31 januari staat de geplande opleverdatum door Speedlinq. Welke moet ik nu aanhouden (is die 4 februari van de KPN puur administratief?)
En ik heb een 716 modem ontvangen, terwijl ik hoopte op een 780 en dit ook te horen kreeg voor de telefoon dat het de 780 hoogstwaarschijnlijk zou worden. Het vreemde: die 716 staat niet op de site van Speedlinq
Wat is eigenlijk het verschil tussen beide (wat ik kon zien op de site van Speedtouch zit het verschil in Reduxed FXP en Full FXO oid)?
Tot nu toe gaat alles eigenlijk wel voorspoedig denk ik
En ik heb een 716 modem ontvangen, terwijl ik hoopte op een 780 en dit ook te horen kreeg voor de telefoon dat het de 780 hoogstwaarschijnlijk zou worden. Het vreemde: die 716 staat niet op de site van Speedlinq
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Verwijderd
ik heb matig bereik boven met mijn modem en netwerk kaart.
kan iemand mij vertellen of dit product veel zin heefT?
http://prf.icecat.biz/ind...t;shopname=sauer;®id=;
kan iemand mij vertellen of dit product veel zin heefT?
http://prf.icecat.biz/ind...t;shopname=sauer;®id=;
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 23:33 ]
Ik heb de laatste dagen echt bar slechte verbindg ( traag ) en niet over het wegvallen van het internet gesporken
Ik heb ze doorgegeven mijn abo te verlengen naar een 12000 MB snelheid, misschien komt het daardoor ofzo
( kheb ook een vermoeden dat het aan me wirless pci kaart ligt, aangezien er een stukje plastic is gebroken van de antennne
)
Ik heb ze doorgegeven mijn abo te verlengen naar een 12000 MB snelheid, misschien komt het daardoor ofzo
[ Voor 22% gewijzigd door yassine op 14-01-2007 23:33 ]
Ik heb ook de 716. Afaik is de 780 rohs compliant (andere, mileuvriendelijkere soort plastic ivm nieuwe wetgevingen in EU). Verder zijn er volgens mij weinig verschillen geloof ik._Brake_ schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:56:
Ik heb het modempakket en wat brieven van Speedlinq en KPN. 4 februari zou KPN het abbo opzeggen en 31 januari staat de geplande opleverdatum door Speedlinq. Welke moet ik nu aanhouden (is die 4 februari van de KPN puur administratief?)
En ik heb een 716 modem ontvangen, terwijl ik hoopte op een 780 en dit ook te horen kreeg voor de telefoon dat het de 780 hoogstwaarschijnlijk zou worden. Het vreemde: die 716 staat niet op de site van SpeedlinqWat is eigenlijk het verschil tussen beide (wat ik kon zien op de site van Speedtouch zit het verschil in Reduxed FXP en Full FXO oid)?
Verschil SpeedTouch 716 en 780
Verwijderd
Is het zo dat er bij het aanleggen van een "nieuwe lijn" altijd een monteur van KPN langskomt om de lijn op te leveren / te controleren ?Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:00:
[...]
bij mijn broertje,collega en bij mijzelf allemaal 4 weken max.
2 x nieuwe lijn en 1 x huidige kpn overzetten naar speedlinq.
Verwijderd
was bij mij en mijn broertje wel zo ja.Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:36:
[...]
Is het zo dat er bij het aanleggen van een "nieuwe lijn" altijd een monteur van KPN langskomt om de lijn op te leveren / te controleren ?
45min. aan de lijn met de helpdesk.
Probleem: Speedtouch 510 modem gaat online (zonder ip, dsl status is groen, maar krijg geen IP) en valt 5 seconden later weer uit (gaat het @ teken oranje knipperen) volgens de dame aan de lijn kan dat of aan de splitter liggen, modem of het signaal.
Zonder splitter geprobeerd: geen success.
Nou gaat ze het doorsturen naar BabyXL Netwerkbeheerders zodat zij een test kunnen uitvoeren..
Dit gaat lekker 3-4 werkdagen duren, zit al sinds vrijdag zonder internet. Ben nu even online via een onbeschermde router in de buurt
Duurt dit altijd zo lang?
Ja hier was dat ook het geval, dus het zal er wel bij horenVerwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:15:
[...]
was bij mij en mijn broertje wel zo ja.
http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl
Verwijderd
\Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:36:
[...]
Is het zo dat er bij het aanleggen van een "nieuwe lijn" altijd een monteur van KPN langskomt om de lijn op te leveren / te controleren ?
Bij mij komen ze aanstaande woensdag voor een nieuwe lijn, althans de afspraak is gemaakt
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 11:04 ]
Verwijderd
bij ons beide op de dag van afspraak was er iemand!Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:59:
[...]
\
Bij mij komen ze aanstaande woensdag voor een nieuwe lijn, althans de afspraak is gemaakt
Verwijderd
Gaat hier toch voorspoedig moet ik zeggen, Zal even mij status beetje bijhouden zodat andere er misschien ook iets aan hebben.
12 jan: Digitale aanvraag gedaan.
12 jan: E-mail bevestiging van aanvraag.
15 jan: E-mail met factuur (modem kosten).
15 jan: Modem kosten zijn van de rekening afgeschreven.
16 jan: Actiebon ingevuld en gefaxt
16 jan: Ontvangstbevestiging op site ingevuld
16 jan: Actiebon ingevuld en gefaxt
16 jan: Ontvangstbevestiging op site ingevuld
Zie Bold Ik neem aan dat dit gewoon een kopie is van je eerste factuur toch ?Hoe werkt de actiekorting op de abonnementskosten?
Speedlinq acties werken heel eenvoudig. Als je aan de Actievoorwaarden voldaan hebt, stort Speedlinq je de actiekortingen terug, nadat probleemloos twee keer de abonnementskosten van je rekening zijn afgeschreven.
De actievoorwaarden zijn als volgt:
Je betaalt eerst het modempakket en de eerste en de tweede abonnementsfactuur Op de eerste abonnementsfactuur staan ook de aansluitkosten.
Je stuurt de geheel ingevulde actievoucher (die je bij je welkomstbrief ontvangen hebt) samen met een recente kopie van je Speedlinq factuur of je KPN telefoonrekening op naar Speedlinq, binnen de daarvoor gestelde termijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 15:42 ]
Verwijderd
Wanneer heb jij je aangemeld?Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:59:
[...]
\
Ik heb dezelfde vraag gesteld aan de speedlinq helpdesk. De factuur van het modem voldeed ook. Wel ingeleverd, nog niets ontvangen.....
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:28:
Gaat hier toch voorspoedig moet ik zeggen, Zal even mij status beetje bijhouden zodat andere er misschien ook iets aan hebben.
[...]
Zie Bold Ik neem aan dat dit gewoon een kopie is van je eerste factuur toch ?
Nou, heel het weekend m'n 716 met DMT naar ADSL modus gezet. Geen enkele disconnect ervaren. Ergo: kwaliteit van het koperdraadje laat veel te wensen over op hogere snelheden? Of een probleem in de wijkcentrale? 't Zal mij benieuwen.
Vanavond een friendly war met BF2, zekerheidshalve gaat mn oude modem ertussen en de splitter er tussen uit.
Vanavond een friendly war met BF2, zekerheidshalve gaat mn oude modem ertussen en de splitter er tussen uit.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Tnx goed dat ik dat weetRendier2710 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:32:
Ik heb dezelfde vraag gesteld aan de speedlinq helpdesk. De factuur van het modem voldeed ook. Wel ingeleverd, nog niets ontvangen.....
[...]
Als ik een vraag wil mailen ( buiten de formulieren om!)omdat het onderwerp er niet bij staat.. waarheen moet ik dan mailen ???
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 14:32 ]
Hallo iedereen,
ik heb een speedlinq 20000 abbo via BBNED, maar mijn modem loopt vast als ik iets ga downloaden via eMule of BitTorrent..
ik heb een speedtouch 716 v5 WL.
Voor de rest is de verbinding goed, speedtests geven met 10 tot 12 MBITs download en 1 MBIT upload (1,7 km van centrale)
iemand een idee hoe ik mijn modem in kan stellen dat hij wel p2p aankan?
- Mike
EDIT: Net zoals hierboven gezegt is met DMT naar adsl 2 gezet, schijnt nu een stuk beter te werken.
ik heb een speedlinq 20000 abbo via BBNED, maar mijn modem loopt vast als ik iets ga downloaden via eMule of BitTorrent..
Voor de rest is de verbinding goed, speedtests geven met 10 tot 12 MBITs download en 1 MBIT upload (1,7 km van centrale)
- Mike
EDIT: Net zoals hierboven gezegt is met DMT naar adsl 2 gezet, schijnt nu een stuk beter te werken.
[ Voor 11% gewijzigd door Mik3yZ op 15-01-2007 14:43 ]
Verwijderd
Beste Forum'ers,
Vandaag, maandag 15/1/06 kwam een KPN monteur. (best wel snel we hadden vrijdag gebeld) was de conclusie:
de monteur die ons had aangesloten had 3 A-draden in de centrale kapot gemaakt en 1 A-draad (rode draad) in huis bij ons in de lasdop. Heel handig, want daar gaat je upstream en dus je verbinding. Als de upstream gammel is blijft ie je modem trainen en als het even niet meezit slaat die af. Wat wij dus hadden.
Tenslotte had hij een splitter geplaatst terwijl dat helemaal niet nodig was.
Dankzij de DSL modem tool heb ik toch in het weekend ADSL gehad, had hem op ADSL 1 gezet, max. 8 MB maar beter iets dan niets
Bij lagere snelheden kun je met een gammele upstream toch een beetje verbinding hebben, maar altijd een teken dat het draad ergens niet goed vast zit of in ons geval helemaal niet vast zit. Nu zit ik met de DSL modem tool op strak 20 MB (heb de SNRM aangepast) en 1029 upstream. Ook de KPN heeft dit nagemeten en stond vol verbazing te kijken!!! Dit in tegen stelling tot 12 MB en 529 upstream in het geval van kapotte A draden!!!
Vandaag, maandag 15/1/06 kwam een KPN monteur. (best wel snel we hadden vrijdag gebeld) was de conclusie:
de monteur die ons had aangesloten had 3 A-draden in de centrale kapot gemaakt en 1 A-draad (rode draad) in huis bij ons in de lasdop. Heel handig, want daar gaat je upstream en dus je verbinding. Als de upstream gammel is blijft ie je modem trainen en als het even niet meezit slaat die af. Wat wij dus hadden.
Dankzij de DSL modem tool heb ik toch in het weekend ADSL gehad, had hem op ADSL 1 gezet, max. 8 MB maar beter iets dan niets
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 14:50 ]
Verwijderd
UPnp uitzetten!!! Betekent wel dat je handmatig de poorten zal moeten forwarden (loggen van deze poorten NIET inschakelen). Heeft bij mij geholpen (ST 780 WLI)!Mik3yZ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:37:
Hallo iedereen,
- Mike
UPnP ingeschakeld schrijft e.e.a. aan entries op je modem/router weg. In dat geval kan het geheugen van je router te snel vollopen met als gevolg dat deze crashed. Bij handmatig forwarden van poorten kan je het beste het loggen op deze poorten uitzetten, want ook dit loggen gebruikt weer, kennelijk, kostbare geheugenruimte op een speedtouch.
Hey simonescholte, hoe heb je dit voorelkaar gekregen dan? ben nog een leek op het gebied van ADSL modems...
Heb je misschien een kleine how-to voor mij? of een bron?
- Mike
Heb je misschien een kleine how-to voor mij? of een bron?
- Mike
Hey, UPnP had ik uitstaan, en logging ook... maar toch gebeurde dit.Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:57:
[...]
UPnp uitzetten!!! Betekent wel dat je handmatig de poorten zal moeten forwarden (loggen van deze poorten NIET inschakelen). Heeft bij mij geholpen (ST 780 WLI)!
UPnP ingeschakeld schrijft e.e.a. aan entries op je modem/router weg. In dat geval kan het geheugen van je router te snel vollopen met als gevolg dat deze crashed. Bij handmatig forwarden van poorten kan je het beste het loggen op deze poorten uitzetten, want ook dit loggen gebruikt weer, kennelijk, kostbare geheugenruimte op een speedtouch.
Ik heb nu mijn modem op ADSL2 ipv 2+ staan, en nu lijkt de verbinding wel stabiel...
- Mike
Verwijderd
OK! Hoe heb je modem op deze stand gekregen?Mik3yZ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:59:
[...]
Hey, UPnP had ik uitstaan, en logging ook... maar toch gebeurde dit.
Ik heb nu mijn modem op ADSL2 ipv 2+ staan, en nu lijkt de verbinding wel stabiel...
- Mike
Ik had namelijk de eerste maand de ene na de andere vastloper. Vooral (en eigenlijk alleen) tijdens het spelen van Battlefield2 (samen met Xfire & Teamspeak). Sinds het uitschakelen van UPnP geen centje pijn meer....
Met een tool genaamd DMT (http://dmt.mhilfe.de/)
dan heb ik in het menu bij misc / special options een vink gezet bij 'Unlock experimental area'... dan krijg je aan de rechterzijde 2 tabs erbij.
bij de tab modemoptions kan je ADSL 1, ADSL2, of ADSL 2+ kiezen...
- Mike
dan heb ik in het menu bij misc / special options een vink gezet bij 'Unlock experimental area'... dan krijg je aan de rechterzijde 2 tabs erbij.
- Mike
Verwijderd
Ah, het beruchte DMT tool. Het enige probleem wat ik nog heb is dat mijn modem een hoop FEC errors registreerd. Op zich heeft mijn verbinding daar niet onder te lijden, maar toch....Mik3yZ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:06:
Met een tool genaamd DMT (http://dmt.mhilfe.de/)
- Mike
Zal eens kijken als ik 'm op ADSL 1 (heb namelijk All In 6016) zet of dat wat helpt.
Heb je zelf de KPN voor een monteur gebeld, of heb je daar bij SL om gevraagd? Ik heb namelijk hetzelfde probleem als wat jij had....Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:47:
Verwijderd
Hallo,AllSeeyinEye schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:28:
[...]
Heb je zelf de KPN voor een monteur gebeld, of heb je daar bij SL om gevraagd? Ik heb namelijk hetzelfde probleem als wat jij had....
Ik heb SL gebeld op vrijdag 12/1/2007 en vandaag 15/1/2007 kwam KPN langs. Vanwaar die spoed, geen idee....ik geloof pure geluk dan.
Kan je niet zelf controleren of de A draad los ligt dan bij jouw thuis? Die kan je eenvoudig ook wel zelf maken, kijk ook of je goede CAT 5 patch cables gebruikt en geen Gamma spul. Als je verbinding dan nog hapert, dan moet het toch echt ergens in de grond of aan de centrale liggen. Hij zei duidelijk, dat is een contact probleem als je verbinding deze symptomen vertoont. (draden niet goed aangesloten)
Leuk detail ik kreeg iemand van afdeling Specialist Broadband Services KPN. Als die standaard monteurs het niet kunen oplossen dan krijg je zo iemand aan de deur. Misschien moet je eens vragen als je weer een monteur krijgt of hij bij deze afdeling hoort i.p.v. dat je een standaardprutser aan je lijn laat werken die van alles en nog wat kapot maakt.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 15:57 ]
(electro)technisch ben ik dus helemaal niet. Ik kan m'n pc helemaal verbouwen, een lampje aansluiten, maar ik ga (lees: durf) niet aan m'n telefoonaansluiting te rommelen. Weet overigens ook niet waar ik dan op zou moeten letten.
Verwijderd
Dan kan je het volgende doen, of je laat SL iemand sturen of je boekt er zelf een en stuurt de rekening door naar SL. Stuur een ingebrekestelling dat ze het binnen een redelijke termijn moeten oplossen anders schort jij de betaling op. Heel simpel.AllSeeyinEye schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:55:
(electro)technisch ben ik dus helemaal niet. Ik kan m'n pc helemaal verbouwen, een lampje aansluiten, maar ik ga (lees: durf) niet aan m'n telefoonaansluiting te rommelen. Weet overigens ook niet waar ik dan op zou moeten letten.
Ik weet niet hoe het bij jouw is gegaan met de SL helpdesk of ze iemand laten komen, maar bovenstaande zou ik bewaren als ze er geen moer aan willen doen. Succes!
Verwijderd
21 december via web aangemeld en een e-mail terug ontvangen
22 december modem bedrag afgeschreven.
26 december brief ontvangen (verstuurd 22 dec) met bevestiging van aanmelding
8 januari tel van KPN dat ze op 17 januari mijn adsl komen doormeten/aansluiten.
10 januari welkomsbrief ontvangen met alle gegevens
11 januari modem ontvangen
Verwijderd
Mik3yZ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:37:
Hallo iedereen,
- Mike
Staat je UPnP wel aan? als die uitgeschakeld staan kun je ervoor kiezen om deze te activeren ( te vinden in je modemconfiguratie onder spelen en toepassingen. of je kunt zelf de poorten toevoegen maar bij mij werkt upnp goed voor deze torrentclients.
Heb de 29ste december speedlinq bellen anagevraagd... niks van gehoord tot op vandaag dat ineens KPN is afgesloten...
Zijn het standaard instellingen of moet ik echt even contact opnemen met speedlinq voor inlog gegevens omdat ik die nog niet heb gehad ?
Zijn het standaard instellingen of moet ik echt even contact opnemen met speedlinq voor inlog gegevens omdat ik die nog niet heb gehad ?
Hoe kan je de speedlinq klantenservice via mail bereiken? Het email adres "klantenservice[at]speedlinq.nl" werkt niet meer. Als ik daar een mail naar toe stuur krijg ik een response dat ik maar in de FAQ moet kijken.
Vraag2:
Ik heb nog steeds last dat ik in eerste instantie websites niet kan benaderen, maar na een refresh wel. Hierover wil ik hun dus contacten, maar het lukt niet
Vraag2:
Ik heb nog steeds last dat ik in eerste instantie websites niet kan benaderen, maar na een refresh wel. Hierover wil ik hun dus contacten, maar het lukt niet
Verwijderd
@jvdmJvdM schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:07:
Hoe kan je de speedlinq klantenservice via mail bereiken? Het email adres "klantenservice[at]speedlinq.nl" werkt niet meer. Als ik daar een mail naar toe stuur krijg ik een response dat ik maar in de FAQ moet kijken.
Vraag2:
Vraag2:
hievan heb ik sinds enkele weken ook veel last
ik heb bbned dns anders instellen helpt niet
het is wel super irritant
Verwijderd
Ik heb hetzelfde. Ook BBNED.
Normaal heb ik het pas na enkele dagen flink uploaden en een reset lost het op maar nu niet. Iemand suggesties? Ik heb de standaard instellingen.
Normaal heb ik het pas na enkele dagen flink uploaden en een reset lost het op maar nu niet. Iemand suggesties? Ik heb de standaard instellingen.
Eindelijk Speedlink vandaag volgens plan opgeleverd.
Net Router aangesloten en speedlink werkt goed.
@SPeedlink.
Thanks en tot nu toe een goede service.
Net Router aangesloten en speedlink werkt goed.
@SPeedlink.
Thanks en tot nu toe een goede service.
Jamesbond007uk
Verwijderd
via de post. in die brief staat wel een speciale code. dus je moet idd even speedlinq contactenVerkerkSander schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:53:
Heb de 29ste december speedlinq bellen anagevraagd... niks van gehoord tot op vandaag dat ineens KPN is afgesloten...
Verwijderd
Is dat de faktuur welke je via email hebt ontvangen?Daar een kopie van? Moet je die samen met je Aktievoucher moet insturen?Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:28:
[...]
Zie Bold Ik neem aan dat dit gewoon een kopie is van je eerste factuur toch ?
In telnet kan je bijv. het geheugengebruik zien van de router. Effe checke...Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:40:
Ik heb hetzelfde. Ook BBNED.
Voor verdere info zie http://www.breedbandmodem.../content/index.php?id=106
Anders eens proberen om de dns-server direct in XP vast in te stellen.
Succes
Ja klopt maarja heb ik dus nog niet... morgen even afwachten en anders toch maar 0900ikbetaalveelvoorhelpdesknummer bellen...Mik3yZ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:19:
die zou je met de post moeten krijgen... of in je inbox van je mail
Verwijderd
ik heb vandaag gebeld.Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:40:
[...]
Is dat de faktuur welke je via email hebt ontvangen?Daar een kopie van? Moet je die samen met je Aktievoucher moet insturen?
factuur modem is voldoende. dan storten ze terug bij de 2de factuur. heb je de 2de al betaald dan binnen 4 weken je geld terug.
aktievoucher staat online. vul tevens bewijs van ontvangst voucher in!
Verwijderd
Ik zou dus nu al de bon (online) kunnen invullen ?? (terwijl ik nog niet aangesloten ben) (wel modem al betaald)Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:38:
[...]
ik heb vandaag gebeld.
factuur modem is voldoende. dan storten ze terug bij de 2de factuur. heb je de 2de al betaald dan binnen 4 weken je geld terug.
*Edit: Actiebon net inc. modemfactuur op de fax gedaan en bewijs van ontvangst ingevuld.
(heb tevens nog een Rapport uit de fax bewaard.)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 09:33 ]
Hey, met DMT krijg ik bij gap het volgende te zien:
Gap1 276kHz-280kHz (Tone64) Pilot
Iemand enig idee wat dit betekend?...
Gap1 276kHz-280kHz (Tone64) Pilot
Iemand enig idee wat dit betekend?...
Verwijderd
Ja, een zwart gat in je frequentiegebied. Heb ik ook ergens in het onderste deel zitten. Verder niets om onrustig over te worden denk ik.
Verwijderd
ok.
brief bellen na 2 werkdagen in huis, top dus.
geinstalleerd. voip lampje brand.
maar heb geen kiestoon op me telefoon.
wat kan dat zijn?
hij gaat ook niet over als ik ernaar toe bel.
brief bellen na 2 werkdagen in huis, top dus.
geinstalleerd. voip lampje brand.
maar heb geen kiestoon op me telefoon.
wat kan dat zijn?
hij gaat ook niet over als ik ernaar toe bel.
Verwijderd
instellingen router zijn goed.Mik3yZ schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:00:
misschien instellingen in je router / crontolpanel?
als ik inlog in modem ziet hij ook me inkomende en uitgaande gesprekken,maar ik hoor of zie niks in mijn telefoon
Verwijderd
Ja.Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:40:
[...]
Is dat de faktuur welke je via email hebt ontvangen?Daar een kopie van? Moet je die samen met je Aktievoucher moet insturen?
Verwijderd
hij werkt.Schweino schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:17:
staat ie op "registered" in je router?
alleen vaag. heb aansluitpunt in me woonkamer en in de meterkast. hij werkt alleen als ik de huistelefoon aansluit in de meterkast. nog maar even verder klungelen met de draden
Zijn er mensen die 1 of 2 vragen hiervan kunnen beantwoorden. Anders moet ik weer met zon kut helpdesk bellen waarvan ik weet dat ze t toch niet kunnen verhelpenJvdM schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:07:
Vraag2:
Heb gebeld blijkt dat mijn nummer wel al is afgezegd maar nog niet is omgezet...
Ze zeggen 2 tot 4 werkdagen... dus 2 tot 4 dagen geen telefoon...
$"#&#I
Ze zeggen 2 tot 4 werkdagen... dus 2 tot 4 dagen geen telefoon...
$"#&#I
Verwijderd
Vraagje mbt aansluiten modem.
Heb een ST546 erbij gekregen, werkt (na de dns-server op de gewenste instellingen te hebben gezet).
Nu had ik nog een ST570 modem van mijn vorige abbo (wanadoo). Ik krijg dit wireless modem niet aan de praat. Problemen met DNS server en IP-adres. Ik krijg het niet goed ingesteld.
De settings op de CD van Speedlinq ondersteunen natuurlijk niet mijn (oude) ST570 (2004).
Zijn er hier misschien verschillende netwerkprotocollen waardoor mijn ST570 gewoon niet werk>?
Moet ik dan een nieuw wireless modem kopen??
Kan iemand me verder helpen?
Alvast bedankt
Heb een ST546 erbij gekregen, werkt (na de dns-server op de gewenste instellingen te hebben gezet).
Nu had ik nog een ST570 modem van mijn vorige abbo (wanadoo). Ik krijg dit wireless modem niet aan de praat. Problemen met DNS server en IP-adres. Ik krijg het niet goed ingesteld.
De settings op de CD van Speedlinq ondersteunen natuurlijk niet mijn (oude) ST570 (2004).
Zijn er hier misschien verschillende netwerkprotocollen waardoor mijn ST570 gewoon niet werk>?
Alvast bedankt
http://www.nu.nl/news/947...r_zuivere_spreektijd.html
Klinkt goed voor ons. Minder inkomsten voor speedlinq
Klinkt goed voor ons. Minder inkomsten voor speedlinq
Verwijderd
Aangezien ik bij jou hetzelfde 2e probleem heb, heb ik naar mijn instellingen gekeken. Ik heb het IP adres e.d. op automatisch verkrijgen staan.JvdM schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:40:
[...]
Zijn er mensen die 1 of 2 vragen hiervan kunnen beantwoorden. Anders moet ik weer met zon kut helpdesk bellen waarvan ik weet dat ze t toch niet kunnen verhelpen
Als ik kijk bij ipconfig /all krijg ik maar 1 dns server. Was de vorige keer ook al. Is daar een reden voor? Maakt het wat uit?
Zou, als ik deze handmatig invul bij het TCP/IP gedeelte mijn probleem van time outs bij sites oplossen?
Ik heb hier ook last van de laatste dagen, veel timeouts. Na een refresh komt de pagina vaak wel. 's ochtends is het probleem naar mijn idee minder en .nl pagina's doen het beter als .com.
Best wel heel irritant aan het worden, het ging de laatste tijd ook al aardig goed..
Best wel heel irritant aan het worden, het ging de laatste tijd ook al aardig goed..
Wie weet de instellingen voor speedlinq via Tiscali?
Ik heb mijn modem geactiveerd en alle lampjes op modem branden behalve die van "internet"
Moet ik nog mijn inlognaam en ww invullen in de modem instellingen
of is de autowizard die meegeleverd is op cd voldoende?
Iemand idee?
Ik heb mijn modem geactiveerd en alle lampjes op modem branden behalve die van "internet"
Moet ik nog mijn inlognaam en ww invullen in de modem instellingen
of is de autowizard die meegeleverd is op cd voldoende?
Iemand idee?

DFF®
ja idd, in de ochtend gaat het primapunica schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:14:
Ik heb hier ook last van de laatste dagen, veel timeouts. Na een refresh komt de pagina vaak wel. 's ochtends is het probleem naar mijn idee minder en .nl pagina's doen het beter als .com.
Hier ook iemand die daar last van heeft. Sind seen paar weken idd.
Ik heb echter geen BBned, maar via BabyXL. Dus het ligt niet aan het netwerk.
Het is ook wel variabel. Soms duurt het een paar seconden, soms tientallen seconden hier.
Het is ook wel variabel. Soms duurt het een paar seconden, soms tientallen seconden hier.
Hoe heb jij je modem ingesteld.. jij hebt ook inet via Tiscali zie ik ..Nicap schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:44:
Hier ook iemand die daar last van heeft. Sind seen paar weken idd.

vertel vertel
DFF®
Ik heb zojuist ook mijn modem factuur uitgeprint om deze op te sturen met de actievoucher.Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:38:
[...]
ik heb vandaag gebeld.
Dacht direct even de ontvangstbevestiging formulier in te vullen, maar helaas lijkt deze nu offline.....
even wachten en maar hopen dat deze 1 dezer dagen weer online komt......
*Speedlinq aangevraagd op 2 december
*Week erna modemkosten afgeschreven
*16 december maar eens gebelt over de status want ik had verder nog niets gehoord. Bleek de lijn 2x te zijn afgewezen. Versatel zat er toen nog op en die overname ging dus niet goed. Ik had zelf niet aan Versatel gezegt over te stappen naar Speedlinq. De lijn zou na 21-12 opnieuw worden ingeschoten.
*Eerste week januari modem en welkomstbrief binnen
*12 januari had ik internet alleen maar 12Mbit down ipv 20Mbit, foutje in de administratie. Was bij meer mensen gebeurd.
*16 januari bericht van Speedlinq dat mijn abbo naar 20Mbit is gezet en inderdaad mijn modem staat nu op 20004 / 1029.
Maar kijk ik niet goed of is het aanvraag formulier voor een ontvangstbevestiging actievoucher van de site verdwenen?
*16 december maar eens gebelt over de status want ik had verder nog niets gehoord. Bleek de lijn 2x te zijn afgewezen. Versatel zat er toen nog op en die overname ging dus niet goed. Ik had zelf niet aan Versatel gezegt over te stappen naar Speedlinq. De lijn zou na 21-12 opnieuw worden ingeschoten.
*12 januari had ik internet alleen maar 12Mbit down ipv 20Mbit, foutje in de administratie. Was bij meer mensen gebeurd.
*16 januari bericht van Speedlinq dat mijn abbo naar 20Mbit is gezet en inderdaad mijn modem staat nu op 20004 / 1029.
Maar kijk ik niet goed of is het aanvraag formulier voor een ontvangstbevestiging actievoucher van de site verdwenen?
Edit:Verhuisformulier
formulier voor het doorgeven van een verhuizing naar een ander adres / ander telefoonnummer
Snelheidswijziging
formulier voor het doorgeven van een aanvraag voor een andere snelheid / abonnementsvorm
Online Actie Voucher
formulier voor het aanvragen van een nieuwe actie voucher
Nieuwe Welkomstbrief aanvragen
formulier voor het aanvragen van een nieuwe Welkomstbrief met gebruikersgegevens
Annulering Aanvraag
formulier voor het annuleren van een aanvraag binnen 7 dagen na aanmelden
Nieuwe Hardware bestellen
formulier voor het bestellen van hardware zoals een nieuw modem (dus niet voor het omruilen van een defect modem)
Wijziging in Aanvraag
formulier voor het doorgeven van wijzigingen in de aanvraag binnen 7 dagen na aanmelden
Contractsovername
formulier voor het doorgeven van een aanvraag voor contractsovername (dus geen verhuizing)
Wijzigen Persoonlijke gegevens
formulier voor het doorgeven van wijzigingen van bank/giro rekening, (mobiele) telefoonnummers of bv. alternatief e-mail adres
Aanvullende diensten
formulier voor het aanvragen van een extra mailbox of ander IP adres
Wijzigen aanvullende diensten
formulier voor het wijzigen van de aanvullende diensten.
Annuleren aanvullende diensten
formulier voor het annuleren van de aanvullende diensten binnen 7 dagen na aanvraag
Ben dus niet de enigeIk heb zojuist ook mijn modem factuur uitgeprint om deze op te sturen met de actievoucher.
Dacht direct even de ontvangstbevestiging formulier in te vullen, maar helaas lijkt deze nu offline.....
even wachten en maar hopen dat deze 1 dezer dagen weer online komt......
[ Voor 6% gewijzigd door s_schimmel op 16-01-2007 22:00 ]
Ik had dus ook internet van Versatel en werd mijn aanvraag een aantal keer afgewezen, alleen kon Speedlinq niet aangeven waarom. Nu is helaas de aanvraag niet optijd doorgegaan en is de Versatel lijn opgeheven, maar Speedlinq nog niet actief. Ik zal nu af moeten gaan wachten wanneer de nieuwe lijn opgeleverd gaat worden.s_schimmel schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:58:
*Speedlinq aangevraagd op 2 december
[...]
Edit:
[...]
Ben dus niet de enige
Ik had overigens wel aangeven dat de lijn overgenomen zou gaan worden door een nieuwe provider, maar blijkbaar doet Versatel daar weinig mee...
Iemand al ervaring met een verkeerde afloop van een overstap en de benodigde tijd om als nog een goede lijn op te leveren?
Xbox Live Knalle Arie
Verwijderd
Hier Planet opgezegd, per -een maand later-. De dag erna speedlinq aangevraagd 1 dag na de afsluiting van Planet. Wel met de mededeling dat Planet de lijn open moet laten. Nog geen 10min offline meen ik. Wel problemen met modem en voip, maar uiteindelijk werkt alles nu. Alleen nog even vragen of ze 70-80 euri belkosten naar de HD willen gaan vergoeden...

Verwijderd
Ben een lucky guyMarvie schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:07:
[...]
Ik had dus ook internet van Versatel en werd mijn aanvraag een aantal keer afgewezen,
Heb geen lijntje dat bezet is want ik heb kabel van UPC.
Krijg morgen een ADSL lijn opgeleverd en hoop dat internet het meteen gaat doen, maar als dat problemen mocht opleveren dan heb ik de komende maand mjn kabel nog aangehouden.
Voor die paar tientjes wil ik die ellende van "geen Internet" niet
Verwijderd
Wat denk je zelf ?Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:38:
. Alleen nog even vragen of ze 70-80 euri belkosten naar de HD willen gaan vergoeden...
Ho, ho,Wat denk je zelf ?
Nadat het internet van mijn vriend 3 weken (dat dan weer wel ja
Verwijderd
Ja slimme....dat denk ik ook zelf idd
Ik heb dat geld niet besteed doordat ik iets fout deed, of doordat het aan mij lag. SL was te laat met het leveren van het modem, wilde niet dat ik 2 weken lang gebeld kon worden, en heeft niks van zich laten horen toen mijn aanvraag 2 keer is afgewezen. Tja, daar ga ik net voor opdraaien he, lijkt me vrij simpel.
Verwijderd
Je kunt bij Speedtouch.nl een configuratie wizard downloaden, daarmee zou het moeten lukken, de instellingen voor je modem kun je ook vinden op de site van Speedlinq (zitten een beetje verborgen in de faq). SuccesVerwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:31:
Vraagje mbt aansluiten modem.
Alvast bedankt
Als je ook een 110 of 120g gebruikt en daar de wizard voor ophaalt, moet je bij het configureren waarschijnlijk de settings voor Tiscali gebruiken, die van KPN werken niet bij Speedlinq
(ps dit antwoord staat ook bij je topic van 14 januari)
Verwijderd
Mocht dit nog niet bekend zijn, of mss staat dit al in de TS
Te lui om te kijken.
http://www.bns.nl/speedlinq/
Hier kun je de updates halen + de wizard die Sl aanraadt.
http://www.bns.nl/speedlinq/
Hier kun je de updates halen + de wizard die Sl aanraadt.
Verwijderd
nieuws: EZ belooft actie tegen betaalde wachttijd servicenummers
Ik wacht nog even met bellen, als alles doorgaat
Ik wacht nog even met bellen, als alles doorgaat
Verwijderd
Alleen telefoontikken voor zuivere spreektijd
UTRECHT/DEN HAAG - 16-01-2007 - Minister Joop Wijn van Economische Zaken heeft de Tweede Kamer dinsdag beloofd dat hij binnen drie maanden komt met maatregelen om de consument niet langer te laten betalen voor wachttijd bij telefonische service- en informatienummers.
UTRECHT/DEN HAAG - 16-01-2007 - Minister Joop Wijn van Economische Zaken heeft de Tweede Kamer dinsdag beloofd dat hij binnen drie maanden komt met maatregelen om de consument niet langer te laten betalen voor wachttijd bij telefonische service- en informatienummers.
Iemand met een 716/780 die portmappings aan de gang heeft?
Op een of andere manier verdomd dat kloteding portmappings te accepteren. Netjes applicatie toegevoegd, forwarding gemaakt naar IP, nogo. Ook firewall uit helpt niet.
Ik heb mijn 716 ertussenuit gehaald. Nu een 780 eraan. Enige (tot nu merkbare) verschil: nummerherkenning via mijn speedlinq bellen werkt ineens
Morgen eens de cli-interface induiken van de speedtouch, misscien kan ik dan wel fatsoenlijk portmappen
Op een of andere manier verdomd dat kloteding portmappings te accepteren. Netjes applicatie toegevoegd, forwarding gemaakt naar IP, nogo. Ook firewall uit helpt niet.
Ik heb mijn 716 ertussenuit gehaald. Nu een 780 eraan. Enige (tot nu merkbare) verschil: nummerherkenning via mijn speedlinq bellen werkt ineens
Morgen eens de cli-interface induiken van de speedtouch, misscien kan ik dan wel fatsoenlijk portmappen
[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 17-01-2007 01:19 ]
hey DJSmiley.
ik heb de mapping hier op mijn 716v5 WL gewoon werken.
hieronder wat screens, misschien dat je er wat aan hebt:
http://img443.imageshack.us/img443/6789/1lw2.jpg
http://img404.imageshack.us/img404/2392/2cb3.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/6780/3iz6.jpg
ik heb de mapping hier op mijn 716v5 WL gewoon werken.
hieronder wat screens, misschien dat je er wat aan hebt:
http://img443.imageshack.us/img443/6789/1lw2.jpg
http://img404.imageshack.us/img404/2392/2cb3.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/6780/3iz6.jpg
Verwijderd
Bij mij werkt portmapping gewoon op de 716v5 WL.
Ik heb de standaard template "Microsoft Remote Desktop" (port 3389) geforward naar het unknown_01_02_03_04_05_06 MAC-adres van de PC die ik over wil nemen en geen centje pijn.
Ik heb de standaard template "Microsoft Remote Desktop" (port 3389) geforward naar het unknown_01_02_03_04_05_06 MAC-adres van de PC die ik over wil nemen en geen centje pijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 08:15 ]
same here, portmappings gemaakt naar remote desktop, remotely anywhere, WOL, SSH, HTTP en HTTPS. Allen werken prima en allen zijn via de webinterface aangemaakt op mijn 716v5 WL
Ik heb dus intussen (per 1 feb) een jaar speedlinq gehad. Dan gaat de aanbieding over, en ik dus opzeggen, ruim voor de maximale opzegtermijn (oftewel 28december). Opzeggen moet telefonisch, naar dat beruchte 0900-nummer, want anders nemen ze het niet in behandeling
Krijg ik een helpdeskmedewerker aan de lijn die zegt : ja de minimale termijn is 1 jaar, en daar komt dan een extra maand bij, dus per 1 maart kunnen we u afsluiten.
Ik zo van PARDON?!??
Ja kijkt u maar in de algemene voorwaarden. Ik die erbij gehaald:
Iemand anders dit al aan de hand gehad? Ik ben er niet blij mee...
Krijg ik een helpdeskmedewerker aan de lijn die zegt : ja de minimale termijn is 1 jaar, en daar komt dan een extra maand bij, dus per 1 maart kunnen we u afsluiten.
Ik zo van PARDON?!??
Ja kijkt u maar in de algemene voorwaarden. Ik die erbij gehaald:
Inderdaad lijkt dat er te staanArtikel 6 - Duur en Beëindiging van het Abonnement
6.1 Duur en beëindiging
6.1.a De Dienst wordt afgenomen voor een minimumduur van 12 of 24 maanden eindigend op de laatste dag van de maand waarin de minimumduur is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. De minimumduur vangt aan bij Oplevering van de Dienst.
[...]
6.1.d De Klant is gerechtigd het Abonnement op te zeggen met in achtneming van een Opzegtermijn van een (1) maand na afloop van de minimumduur. Het Abonnement loopt altijd door tot en met de laatste dag van de maand.
Het kostte mij uiteindelijk 2 weken + feestdagen langer. Nadat ik na 2 / 3 weken niets gehoord had van ze heb ik maar gebelt. Ik had wel aangegeven dat ze de lijn moesten overnemen van Versatel maar schijnbaar is dat niet goed gegaan want de aanvraag voor de lijn was 2x afgekeurd. De helpdesk heeft toen voor de dag waarop Versatel opgezegt zou zijn een nieuwe lijnaanvraag (inschieten) geplanned en toen had ik een week later de welkomstbrief en 12-1 had ik internet.Ik had dus ook internet van Versatel en werd mijn aanvraag een aantal keer afgewezen, alleen kon Speedlinq niet aangeven waarom. Nu is helaas de aanvraag niet optijd doorgegaan en is de Versatel lijn opgeheven, maar Speedlinq nog niet actief. Ik zal nu af moeten gaan wachten wanneer de nieuwe lijn opgeleverd gaat worden.
Ik had overigens wel aangeven dat de lijn overgenomen zou gaan worden door een nieuwe provider, maar blijkbaar doet Versatel daar weinig mee...
Iemand al ervaring met een verkeerde afloop van een overstap en de benodigde tijd om als nog een goede lijn op te leveren?
Het blijft veel werk maar dan betaal je ook minder. In mijn geval €25,- per maand minder vergeleken met Versatel. Dat ik daar wat meer moeite voor moet doen neem ik dan voor lief.
Ik werkte toen nog bij een winkel die speedlinq abbo's verkocht dus ik kon de dealerlijn bellen. Daar wordt je sneller geholpen dan de normale helpdesk voor klanten. Misschien dus een tip om even een winkel in te lopen en je abbo opnieuw aan te vragen.
Iets anders. Hoe krijg ik mijn router in de DMZ van het modem? Ik kan wel poorten doorsturen maar op de een of andere manier krijg ik mijn router niet in de DMZ, ook computers niet. Er worden geen compatible verbindingen gevonden
[ Voor 7% gewijzigd door s_schimmel op 17-01-2007 09:15 ]
En het telefoonnummer van die dealerlijn is ...... ? Kost die ook 70 cpm?s_schimmel schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:13:
[...]
Ik werkte toen nog bij een winkel die speedlinq abbo's verkocht dus ik kon de dealerlijn bellen. Daar wordt je sneller geholpen dan de normale helpdesk voor klanten.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
En wat denk je dat er dan met het minuuttarief gebeurt? €2,50 p/minVerwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 01:03:
Alleen telefoontikken voor zuivere spreektijd
Dit topic is gesloten.