[Speedlinq] Ervaringen - Deel 4

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste
Acties:
  • 14.231 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:39:
[...]

En wat denk je dat er dan met het minuuttarief gebeurt? €2,50 p/min :+ Zoals vele malen eerder hier werd aangehaald: het geld moet ergens vandaan komen.
Lijkt me dat Economische Zaken aan dat tarief meteen ook paal en perk stelt...ze zitten er bovenop....kon ook niet anders....liep echt de spuigaten uit

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punica schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:14:
Ik heb hier ook last van de laatste dagen, veel timeouts. Na een refresh komt de pagina vaak wel. 's ochtends is het probleem naar mijn idee minder en .nl pagina's doen het beter als .com.

Best wel heel irritant aan het worden, het ging de laatste tijd ook al aardig goed..
Ik heb KPN en heb het ook. Heb de verbinding nu een week en ben redelijk tevreden. Alleen die drop outs zijn irritant. Misschien toch eens dat ruige Duite proggie er eens overheen gooien, met het risico dat de verbinding nog instabieler wordt. Ook VOIP volgende week activeren.

Wat anders, ik heb dat wifi nu met de WEP methode geactiveerd. Maar het lukt me maar niet op m'n eigen codes erin te krijgen. Iedere keer zegt ie dat de WPA code niet goed is. En ik heb echt WEP aangeklikt. Grr. Uiteindelijk wel online middels de code die daar al stond. Ik heb trouwens een 716.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:09

Pinobigbird

doesn't share food!

Nicap schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:44:
Hier ook iemand die daar last van heeft. Sind seen paar weken idd.
Ik heb echter geen BBned, maar via BabyXL. Dus het ligt niet aan het netwerk.
Het is ook wel variabel. Soms duurt het een paar seconden, soms tientallen seconden hier.
Arrg, hier ook veel last van time-outs sinds een paar dagen. En idd, vaak een refresh nodig. Hier ook BabyXL. Sommige sites zijn totaal onbereikbaar, zoals www.adobe.com

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Marvie schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:07:
[...]

Ik had dus ook internet van Versatel en werd mijn aanvraag een aantal keer afgewezen, alleen kon Speedlinq niet aangeven waarom. Nu is helaas de aanvraag niet optijd doorgegaan en is de Versatel lijn opgeheven, maar Speedlinq nog niet actief. Ik zal nu af moeten gaan wachten wanneer de nieuwe lijn opgeleverd gaat worden.

Ik had overigens wel aangeven dat de lijn overgenomen zou gaan worden door een nieuwe provider, maar blijkbaar doet Versatel daar weinig mee...

Iemand al ervaring met een verkeerde afloop van een overstap en de benodigde tijd om als nog een goede lijn op te leveren?
Same here.... bij ons werd de lijn ook twee keer geweigerd, en inmiddels is ons Zonnet (nu ook versatel?) signaal eraf. Ook is sinds gisteren ineens de telefoon dood :(. Mijn pa heeft bij de buren weer naar de helpdesk gebeld en gaat ook proberen de gemaakte kosten (HD bellen, teveel betaald abo-geld omdat de lijn niet zoals afgesproken 8 januari opgeleverd is) te verhalen. Na een beetje doordrammen bij de HD heeft hij daar een halve toezegging op. Hij noteert wel van elk HD-gesprek datum, tijd, duur, wat er gezegd wordt en wie hij aan de lijn heeft. Misschien dat dat helpt bij het uiteindelijk terughalen van teveel betaald geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:16
gwystyl schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:59:
[...]

Same here.... bij ons werd de lijn ook twee keer geweigerd, en inmiddels is ons Zonnet (nu ook versatel?) signaal eraf. Ook is sinds gisteren ineens de telefoon dood :(. Mijn pa heeft bij de buren weer naar de helpdesk gebeld en gaat ook proberen de gemaakte kosten (HD bellen, teveel betaald abo-geld omdat de lijn niet zoals afgesproken 8 januari opgeleverd is) te verhalen. Na een beetje doordrammen bij de HD heeft hij daar een halve toezegging op. Hij noteert wel van elk HD-gesprek datum, tijd, duur, wat er gezegd wordt en wie hij aan de lijn heeft. Misschien dat dat helpt bij het uiteindelijk terughalen van teveel betaald geld?
Heeft Speedlinq nu aangegeven wanneer er verwacht wordt dat jullie aangesloten worden?
Ik heb zelf nog niks vernomen na dat ik een brief had gekregen van Speedlinq waarin ze aangaven waarom de aanvraag niet is doorgegaan. Hierin werd gevraagd aan te geven of ik de aanvraag door wilde laten gaan, waarop ik geantwoord via email dat dit met spoed uitgevoerd moet worden....

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01
Mik3yZ schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 08:08:
hey DJSmiley.

ik heb de mapping hier op mijn 716v5 WL gewoon werken.

hieronder wat screens, misschien dat je er wat aan hebt:

http://img443.imageshack.us/img443/6789/1lw2.jpg
http://img404.imageshack.us/img404/2392/2cb3.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/6780/3iz6.jpg
Probleem gevonden. Lag niet aan de speedtouch, maar aan mij. Mijn server (waar de mappings naar toe gaan) heeft 2 netwerkkaarten, 1 voor eigen netwerk, 1 voor buitennetwerk (richting een vriend). De router van die vriend was/is default gateway. Mijn speedtouch had ik niet als gateway, dus dat was 1-richtingsverkeer. Portmappings via de andere link (chello) werkte wel, want dat was ook de gateway. Na het toevoegen van mijn speedtouch als 2e gateway op mn eigen netwerkkaart werkte het ;)

Logisch, maar niet aan gedacht (tot vannacht ik niet kon slapen en niet snapte waarom dat kutding het niet deed)

Enige meerwaarde van de 780 is vooralsnog nummerweergave. De werkte met mn 716 niet, met de 780 wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je die nummerweergave ergens instellen ofzo, want ik zie tot nu toe alleen drie streepjes --- op mijn dect telefoon als iemand mij belt...Voorheen met isdn werkte het wel iig. Als ik zelf iemand bel dan ziet hij of zij mijn nummer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:45:
Moet je die nummerweergave ergens instellen ofzo, want ik zie tot nu toe alleen drie streepjes --- op mijn dect telefoon als iemand mij belt...Voorheen met isdn werkte het wel iig. Als ik zelf iemand bel dan ziet hij of zij mijn nummer wel.
Ja, op het "service punt" op de website van speedlinq. Zie http://tools.speedlinq.nl/servicepunt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:06
RichieB schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:24:
[...]

En het telefoonnummer van die dealerlijn is ...... ? Kost die ook 70 cpm?
Als je dealer bent heb je het nummer al. Als je dat niet bent heb je niets met dat nummer te doen. Dan moet je contact opnemen met de winkel waar je speedlinq hebt afgesloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help.....

Vandaag internet gekregen van Speedlinq

Ik heb geprobeerd om een wachtwoord in de router te zetten en daarbij is iets mis gegaan.
Ik kan nu niet meer in de router ...erg vervelend..... Hij blijft om de usernaam en wachtwoord vragen.
Heb de router al gereset (met het kleine resetknopeje en ook al de power eraf gehaald maar helaas...
Wie o wie kan mij helpen???

Ik heb een speedtouch 716 v5 WL (mulitpc modem) waarvan het ip 192.168.1.254 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik3yZ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-08 11:07
hey feertje22... je kan het setup programma van de speedlinq cd-rom nogmaals proberen... volgens mij worden dan ook alle gegevens gereset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:25:
Help.....

Ik heb geprobeerd om een wachtwoord in de router te zetten en daarbij is iets mis gegaan.
Ik kan nu niet meer in de router ...erg vervelend..... Hij blijft om de usernaam en wachtwoord vragen.
Heb de router al gereset (met het kleine resetknopeje en ook al de power eraf gehaald maar helaas...

Dan gebruik je vast IE7. Zie http://www.speedtouch.nl/hotitems.html#ie7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee firefox

edit: wat is eigenlijk het standaard wachtwoord dat in die router sit als hij geleverd wordt?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mik3yZ schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:31:
hey feertje22... je kan het setup programma van de speedlinq cd-rom nogmaals proberen... volgens mij worden dan ook alle gegevens gereset
Als ik het setup programma draai zegt hij dat de router password bechermd is en kom ik niet verder

ik snap niet wat er precies is misgegaan.
Ik kreeg een bericht dat ik omgeleid zzou worden en dat gebeurde niet dus heb ik het scherm toen weggeklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd je het resetknopje op de 716v5 WL toch wel _10 seconden_ ingedrukt ?!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:53:
Houd je het resetknopje op de 716v5 WL toch wel _10 seconden_ ingedrukt ?!?!?
Ja dat dacht ik wel.
Heb het nu nog een keer geprobeerd en toch maar tot 20 geteld.
BINGO...... kan opnieuw configureren en alles is weer bij het oude.
Ik tel blijkbaar veel te snel 8)7

Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje:

Heb een multi pc modem gevraagd en gekregen.
speedtouch 716 v5 WL....... deze is toch niet draadloos? dat had ik nl ook niet gevraagd.

Warom vraag ik dat?

1. er zit zo'n mooi antennetje op dat ding en dan denk ik waar is die voor nodig?
2. Als ik in de router kijk en ik klik apparaten aan dan zie ik er 3 terwijl ik toch maar echt 2 computers heb aangesloten.

twee hebben een ip via DHCP allebei 192.168.1.xxx en die derde heeft een statisch ip met het adres 82.151.175.1

Dan denk ik Wat is er loos ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:25:
Help.....

Ja, het leuke is, username is Administrator... met je wachtwoord. En niet administrator. (zonder hoofdletter a). Duurde bij mij ook ff voordat ik dat doorhad 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:39:
vraagje:

Heb een multi pc modem gevraagd en gekregen.
speedtouch 716 v5 WL....... deze is toch niet draadloos? dat had ik nl ook niet gevraagd.

Warom vraag ik dat?

1. er zit zo'n mooi antennetje op dat ding en dan denk ik waar is die voor nodig?
2. Als ik in de router kijk en ik klik apparaten aan dan zie ik er 3 terwijl ik toch maar echt 2 computers heb aangesloten.

twee hebben een ip via DHCP allebei 192.168.1.xxx en die derde heeft een statisch ip met het adres 82.151.175.1

Dan denk ik Wat is er loos ????
WL = WireLess, met draadloos dus. Maar goed, "thuisnetwerk, interfaces, vinkje weghalen en hij staat uit"

[ Voor 33% gewijzigd door DJSmiley op 17-01-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb sinds ik Sl heb heel vaak dat IE zegt dat hij de pagina niet kon laden, omdat ie niet beschikbaar zou zijn. Nu had ik dat met mijn oude 1mbit kabelverbindinkje eigenlijk nooit en ik zit nu op de universiteit wat te internetten en daar heb ik ook nergens last van (en de pagina's laden ook een stuk sneller hier...). Dus ik heb het idee dat het aan SL ligt. Wat kan ik daar aan doen? De downloadsnelheid is met 13mbit (getest op bbned) trouwens wel ok.

[ Voor 8% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 17-01-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:41:

WL = WireLess, met draadloos dus. Maar goed, "thuisnetwerk, interfaces, vinkje weghalen en hij staat uit"
Heb ik nu gedaan. Heb toch nog iets vreemds.
Bij thuisnetwerk , apparaten staan onderstaande er ook tussen, naast de twee computers die aangesloten zijn en de speedtouch

Unknown-00-03-31-09-b0-70 ip 82.151.175.1 Ethernet-interface onbekend

Als ik hem verwijder is ie een minuut later weer terug.
Iemand een idee wat/wie dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:41
Ook ik heb de laatste dagen nog wel eens problemen met het bereiken van pagina's, ikzelf zit op het BBned netwerk en heb een 2048/1024 X-tra abonnement bij Speedlinq. Ik heb het idee dat het ligt aan de DNS-gegevens, want als ik eenmaal een site bereikt heb, heb ik de rest van de browser sessie op die site nergens problemen mee.

edit:

Het viel mij laatst ook al op dat mijn modem nog maar 1 DNS server doorkreeg, i.p.v. de 2 die er normaal zijn. Heb er eigenlijk geen aandacht verder aan besteed, maar zou dit het probleem kunnen veroorzaken en/of verklaren?

[ Voor 26% gewijzigd door AndriesLouw op 17-01-2007 16:27 ]

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb na 2 weken van speedtouch toch npg antwoord gekregen voor het hosten van mijn game via st 716v5WL. Lachen

Verreweg de meest simpele optie is om het publieke ip aan de "joint operations server" toe te wijzen. Dit betekent in principe dat al het verkeer op uw verbinding, zonder enige tussenkomst van de SpeedTouch, aankomt op deze server.

Dit heeft echter enige konsequenties waar u rekening mee dient te houden:

- Slechts 1 apparaat kan dit zogenaamde publieke IP address krijgen.
- Dit apparaat dient een IP adres te krijgen via DHCP
- Als u voip gebruikt via dit modem, zal dit na deze ingreep niet meer werken.

Het publieke IP toewijzen gaat als volgt:

1- Ga naar de webinterface van het modem (typ in de adresbalk van de browser: ?speedtouch.lan? en druk op ENTER).
2- Mocht er om gevraagd worden, de standaard gebruikersnaam is Administrator (geen password)
3- Ga naar ?Home Network? > ?Devices? in het linker menu
4- klik op: ?Assign the public IP address of a connection to a local device?
5- In het volgende scherm, Klikt u op ?Edit? en kies het "device" (PC, server, network device, etc.) in de lijst van beschikbare devices, en klik ?Apply?

Het publieke IP adres dient nu te zijn toegewezen aan het apparaat.

Mocht u nog verdere vragen of opmerkingen hebben dan kunt u altijd even kontakt met ons opnemen
.

Oh ja had eigenlijk toestemming moeten vragen om het hier te mogen plaatsen, stond ook in de mail. oeps vergeten

Lekker makkelijk zo'n oplossing als je ee multipc modem hebt. Niemand anders kan gelijktijdig meer op internet en de telefoon is tijdens deze sessie ook maar uitgeschakeld.
Dan nog punt 4 & 5: 4- klik op: ?Assign the public IP address of a connection to a local device?
5- In het volgende scherm, Klikt u op ?Edit? en kies het "device" (PC, server, network device, etc.) in de lijst van beschikbare devices, en klik ?Apply?

Jammer dat ik daar te zien krijg dat er geen compatible connection is.
Verder zijn ze wel behulpzaam, krijg in iedergeval na 2 weken al antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:16:
[...]

Heb ik nu gedaan. Heb toch nog iets vreemds.
Bij thuisnetwerk , apparaten staan onderstaande er ook tussen, naast de twee computers die aangesloten zijn en de speedtouch

Unknown-00-03-31-09-b0-70 ip 82.151.175.1 Ethernet-interface onbekend

Als ik hem verwijder is ie een minuut later weer terug.
Iemand een idee wat/wie dit is?
Klopt, is de server van SL ofzoiets. Gwn laten zoals t is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nog steeds geen oplossing. Inmiddels 3 x voicemail van de helpdesk ingesproken (laatste keer bijna geschreeuwd), jammer dat na 48 uur nog steeds niet is teruggebeld... Wordt vervolgd.

Ff iets anders, hoewel ik m'n firewall uitgezet heb, blijf ik meldingen houden dat ICMP Server check nogiets gebeurd is (met een rood stoplicht). Wie weet wat dit is?

edit: eerst verversen volgende keer

[ Voor 22% gewijzigd door AllSeeyinEye op 17-01-2007 18:25 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12 jan: Digitale aanvraag gedaan.
12 jan: E-mail bevestiging van aanvraag.
15 jan: E-mail met factuur (modem kosten).
15 jan: Modem kosten zijn van de rekening afgeschreven.
16 jan: Actiebon ingevuld en gefaxt
16 jan: Ontvangstbevestiging op site ingevuld
17 jan: Standaard brief gekregen (niet de welkomsbrief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Uit pure frustratie zojuist weer (lang) gebeld met de helpdesk.
Blijkt nou (jawel! na 3 (!!) weken is er een oplossing) dat mijn lijn, die volgens diverse afstands-sites 2104 of 2107 m tot centrale is, volgens KPN op ruim 3000 meter van de centrale ligt. Daarnaast kunnen ze alleen een stabiele snelheid garanderen van 8 MB...

M'n uploadprobleem kunnen (willen?) ze nu niet behandelen. Eerst moet de lijn zijn teruggezet, dan komt up (na een nieuwe melding door mij) pas aan de beurt.
Gevraagd: leg mij uit waarom met speedtouch 510 wel correct werkt, maar met de 716 op ADSL(1) modus niet (is qua upload een verschil van 90 kb/s versus 40 kb/s).
Wil niet, kan niet, bla bla

Of hij me dan ff door kan verbinden met de klantenservice: heeft geen zin, eerst wachten tot is omgezet, dan zelf opnieuw bellen. Dan kijken wat ik kan regelen mbt abo kosten. Ben overigens niet van plan om nu opeens wel lijnhuur van KPN te betalen. Is tenslotte niet mijn probleem dat de gevraagde en toegezegde snelheid niet geleverd kan worden toch? Iemand hier al ervaring mee?

Waarom ik na 3x voicmail van helpdesk inspreken nog niet ben teruggebeld: mobiel nummer opgegeven (je moet toch wat als je vaste lijn zo instabiel is als de pest?).
Gevraagd hoe het dan moet als ik geen Speedlinq bellen aangevraagd zou hebben: dan moet u opnieuw bellen, wij bellen geen 06 terug.

Zit nu errug sterk te denken over een infomailtje naar consumentenbond / radar.....

Overigens zojuist maar weer met DMT op ADSL1 gezet (gaat tenslotte toch mijn max worden) en Noisemargin naar beneden geschroefd. Nu opeens een upload van 70 kb/s.
Iemand een idee hoeveel die telefoon reserveert (ook als je niet belt/gebeld word)?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:16
Eindelijk dan eens een positief berichtje....

Na de afsluiting op 12 januari 2007 ging ik er vanuit dat de oplevering van de nieuwe lijn 5 weken inbeslag zou gaan nemen.... Vandaag tegen alle verwachting in de welkomsbrief in de bus met een verwachte opleverdatum van 22 januari 2007!

Dat is voor mij toch een verrassing een nieuwe oplevering binnen 10 dagen...
Nu weet ik wel dat ook hier geldt eerst zien dan geloven, maar ik heb nu toch wel een goed gevoel dat dit gehaald gaat worden.

Nu maar afwachten wanneer het modem geleverd gaat worden en ik meldt me weer zodra de lijn is opgeleverd.

p.s. nog wel 1 puntje, in de brief staat dat de lijn wordt geleverd door BBNED terwijl ik de aanvraag voor KPN heb gedaan. Dit heb ik nogmaals aangeven in een wijzigings formulier in december.
Dit laat ik nu maar zo aangezien ik nu al genoeg problemen met de aanvraag heb gehad....
Daarbij komt dat ik ook geen ervaring met BBNED heb en dus ook niet weet of KPN beter is, maar goed je gaat voor het "oude" vertrouwde en we zullen het gaan zien.

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Marvie schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:59:
[...]

Heeft Speedlinq nu aangegeven wanneer er verwacht wordt dat jullie aangesloten worden?
Ik heb zelf nog niks vernomen na dat ik een brief had gekregen van Speedlinq waarin ze aangaven waarom de aanvraag niet is doorgegaan. Hierin werd gevraagd aan te geven of ik de aanvraag door wilde laten gaan, waarop ik geantwoord via email dat dit met spoed uitgevoerd moet worden....
Nee, de lijn wordt nu met spoed weer getest, maar verder weten we nog niet veel. Vandaag kregen we een brief (van de 15e), dat ze de lijn twee keer hadden getest en dat het niet werkte, en dat wij nu de helpdesk moeten bellen wat er mis is. Omdat mijn vader gisteren al gebeld heeft neem ik aan dat dat niet nodig is, dus we wachten nog ff af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:21:

16 jan: Actiebon ingevuld en gefaxt
Ik dacht dat dit alleen kon nadat er 2x een afboeking van je abbo is gedaan door speedlinq. Of heb ik het nu mis? je moest toch ook een factuur meesturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist 22 minuten gebeld voor 70 cent per min.. om een paar simpele vragen te stellen.

Eerst 10 minuten in de wacht en vervolgens 2 keer 4 minuten in de wacht gezet door een vriendelijke medewerkster die "het even moest navragen"

Eigenlijk is het schandalig dat je niet betaalt voor de service maar juist voor de wachttijd dat een resultaat is van hun slechte service.. dus het is niet in hun interest om service te verbeteren zoals meer personeel inhuren of beter personeel invoeren dat niet alles moet navragen.

Nu komt mijn probleem:

Ik heb een 4mb actie wat normaal 20 kost aangesloten voor 10 euro per maand voor 1 jaar.
Abo loopt tot okt 2007.

Op de website staat bij FAQ verhuizing niet duidelijk en medewerkers weten het eigenlijk ook niet. Navraag leert volgende:

Als ik nu verhuis dan betaal ik:
- 25 euro verhuiskosten (ok prima)
- gaat opnieuw 1 jaar in dus wordt het feb 2008 (ok, ook redelijk, ze hadden ook kunnen zeggen okt 2009, resttermijn + 1 jaar)
- maar actietarief vervalt en het is de bedoeling dat ik 20 euro per maand ga betalen. Terwijl op hun site vermeld staat dat je juist voordeel hebt bij de verhuizing dat je dan geldende voorwaarden mag gebruiken. Erg misleidend en feitelijk tegenstrijdig!

Ok dan gaan we het anders doen... afkopen die handel.. 8 maanden over dus 8 x 10 euro en ik ben er vanaf. Nee, bij afkoop betaal je ineens niet meer actietarief?!?! Dus 8 x 20 euro!

Dus dan maar weer anders proberen; ik zeg gewoon op per einddatum (okt 2008) en ik betaal ze gewoon elke maand door.. dan heb ik wel gewoon een actietarief van 10 euro en ben ik uiteindelijk maar 80 euro kwijt.
Nee meneeer, dan betaalt u gewoon normale tarief van 20 euro. :/

Mijn vraag nu is, kunnen ze op een of andere manier zien dat ik geen gebruik meer maak van de aansluiting? Doordat bijvoorbeeld KPN wordt opgezegd en hele pand eigenlijk gesloopt wordt.. Indien ze dat niet kunnen zien is dat voor mij goedkoopste oplossing om van deze uitzuigende oplichters af te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UIteindelijke update.

21 december via web aangemeld en een e-mail terug ontvangen
22 december modem bedrag afgeschreven.
26 december brief ontvangen (verstuurd 22 dec) met bevestiging van aanmelding
8 januari tel van KPN dat ze op 17 januari mijn adsl komen doormeten/aansluiten.
10 januari welkomsbrief ontvangen met alle gegevens
11 januari modem ontvangen
17 januari (vandaag) iemand van de KPN over de vloer gehad. We hebben gezellig koffie gedronken en
toen hij wegging moest hij iets in de centrale aanzetten voor mij. 3 minutten later had ik internet.
Modem staat op 1.029 / 17.892
speedtest zegt 872 / 18058
DMT zegt 1029 / 17892

Ik woon 930 mter van de centrale. ik mag dus niet klagen denk ik.

Ik kan alleen nog niet inlogen op servicepunt. Inlogegevens worden niet geaccepteerd.
Kan dat kloppen dat daar vertraging op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik3yZ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-08 11:07
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:48:
UIteindelijke update.

21 december via web aangemeld en een e-mail terug ontvangen
22 december modem bedrag afgeschreven.
26 december brief ontvangen (verstuurd 22 dec) met bevestiging van aanmelding
8 januari tel van KPN dat ze op 17 januari mijn adsl komen doormeten/aansluiten.
10 januari welkomsbrief ontvangen met alle gegevens
11 januari modem ontvangen
17 januari (vandaag) iemand van de KPN over de vloer gehad. We hebben gezellig koffie gedronken en
toen hij wegging moest hij iets in de centrale aanzetten voor mij. 3 minutten later had ik internet.
Modem staat op 1.029 / 17.892
speedtest zegt 872 / 18058
DMT zegt 1029 / 17892

Ik woon 930 mter van de centrale. ik mag dus niet klagen denk ik.

Ik kan alleen nog niet inlogen op servicepunt. Inlogegevens worden niet geaccepteerd.
Kan dat kloppen dat daar vertraging op zit?
ik kon al inloggen voordat mijn speedlinq opgeleverd was... let je dus wel even op dat dit hoofdletter gevoelig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mik3yZ schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:55:
[...]

ik kon al inloggen voordat mijn speedlinq opgeleverd was... let je dus wel even op dat dit hoofdletter gevoelig is?
Al wel 5 keer geprobeerd.
het nummer dat op de welkomsbrief staat spxxxxxx en het wachtwoord dat erbij staat.

Via hun website naar sitemap en dan servicepunt. Dan kom in in een venster met de naam persoonlijke beheerspagina. Daar vul ik de gegevens in en dan krijg ik -[ Ongeldige logingegevens ]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen kijk het een weekje aan, werkt het dan niet, dan maar een snel belletje naar de HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 00:23:
[...]

Mijn 8/1mbit connectie had ik zelf aangesloten was geen probleem. (geen VoIP)
Oke prima. Ik ga het gewoon proberen. Als ik er niet uitkom dan vraag ik wel hulp.

Dan blijft ik me afvragen welk netwerk het beste is. Ik kan op alle netwerken dus ik heb keuze. Ik wil uiteraard gewoon de beste en ik vraag me af welke dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:20:
[...]

Ik dacht dat dit alleen kon nadat er 2x een afboeking van je abbo is gedaan door speedlinq. Of heb ik het nu mis? je moest toch ook een factuur meesturen?
Meerdere mensen hier op het forum hadden navraag gedaan bij Speedlinq. De factuur van je modem was voldoende. Je krijgt wel je geld pas terug nadat je de 2de maand hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:00

yassine

Nothing to it but to do it!

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:42:
[...]

Oke prima. Ik ga het gewoon proberen. Als ik er niet uitkom dan vraag ik wel hulp.

Dan blijft ik me afvragen welk netwerk het beste is. Ik kan op alle netwerken dus ik heb keuze. Ik wil uiteraard gewoon de beste en ik vraag me af welke dat is.
Dat hangt sterk af, van welke centrale het dichsbij jou is. Dus een zinnig antwoord kan niemand je geven eig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:45:
[...]

Meerdere mensen hier op het forum hadden navraag gedaan bij Speedlinq. De factuur van je modem was voldoende. Je krijgt wel je geld pas terug nadat je de 2de maand hebt betaald.
Dan heb ik een vraag. Wat bedoel je met de factuur van het modem?
Ik heb alleen een afschrift van de postbank waar de afboeking op staat, meer niet. Is dat voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
Kan iemand mij helpen? Ik ben bezig met het installeren van Speedlinq met een COpperjet 1616-2P

WAAR moet ik mijn username en password invullen?

niet bij Quick connect, want ik heb geen VOIP en kan dan geen SIP-nummer invullen

maar moet ik dat dan invullen bij WAN settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
ExTaxi schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:12:
Kan iemand mij helpen? Ik ben bezig met het installeren van Speedlinq met een COpperjet 1616-2P

WAAR moet ik mijn username en password invullen?

niet bij Quick connect, want ik heb geen VOIP en kan dan geen SIP-nummer invullen

maar moet ik dat dan invullen bij WAN settings?
Via welk netwerk? In de OP staan de netwerksettings. Om verbinding te maken heb je geen username/pass nodig, juiste VPI/VCI enz is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AllSeeyinEye:

Geen enkele provider zal, kan en wil snelheden garanderen, helemaal niet op ~3km afstand van de centrale (11Mbit/s op 3km is trouwens een hele hoge snelheid, uit mijn hoofd té hoog voor die afstand).

Even een vraagje: hoe is het in je huis allemaal aangesloten? Het is bekend dat ADSL2+ minder goed overweg kan met rotte en/of te lange telefoonkabels, wat hele rare en vervelende problemen kan veroorzaken (w.o. stuiterende en instabiele verbindingen). ADSL1 is op dat punt een tikkie minder kieskeurig en je bent zeker niet de eerste die met een overstap ADSL1 --> ADSL2+ problemen krijgt. Indien het modem niet op ~15cm van het ISRA-punt staat, zet hem dan daar eens neer en test er eens mee. Lange telefoonkabels kunnen een ADSL2+-verbinding echt de nek om draaien, helemaal als het slechte / oude / bekabeling is (met een kabelbreukje of wat halverwege).

Daarnaast zijn wide-open verbindingen ook iets kieskeuriger dan gecapte verbindingen, dus het terugzetten van de download en wellicht later ook van de upload snelheid zou het probleem kunnen verminderen cq verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
DJSmiley schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:21:
[...]

Via welk netwerk? In de OP staan de netwerksettings. Om verbinding te maken heb je geen username/pass nodig, juiste VPI/VCI enz is voldoende.
BBned

moet er uberhaupt wat ingevuld worden bij WAN-settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:56:
[...]

Dan heb ik een vraag. Wat bedoel je met de factuur van het modem?
Ik heb alleen een afschrift van de postbank waar de afboeking op staat, meer niet. Is dat voldoende?
In je e-mail van speedlinq heb je een factuur gekregen / tevens zou er een kopie moeten zijn in je Inbox van het email adres dat je hebt opgegeven bij je aanmelding.

(speedlinq inbox kom ik nog niet in daar ik nog geen gegevens van heb, maar had eem kopie in mijn @live inbox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:37:
[...]

In je e-mail van speedlinq heb je een factuur gekregen / tevens zou er een kopie moeten zijn in je Inbox van het email adres dat je hebt opgegeven bij je aanmelding.
Ik heb hem gevonden. :) Had hem glad over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:40:
[...]

Klopt, is de server van SL ofzoiets. Gwn laten zoals t is :P
Gatway heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gateway... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:26:
@AllSeeyinEye:

Geen enkele provider zal, kan en wil snelheden garanderen, helemaal niet op ~3km afstand van de centrale (11Mbit/s op 3km is trouwens een hele hoge snelheid, uit mijn hoofd té hoog voor die afstand).
Ik geloof die 3 km ook niet. Ga gewoon van 2 uit.
Even een vraagje: hoe is het in je huis allemaal aangesloten? Het is bekend dat ADSL2+ minder goed overweg kan met rotte en/of te lange telefoonkabels, wat hele rare en vervelende problemen kan veroorzaken (w.o. stuiterende en instabiele verbindingen). ADSL1 is op dat punt een tikkie minder kieskeurig en je bent zeker niet de eerste die met een overstap ADSL1 --> ADSL2+ problemen krijgt. Indien het modem niet op ~15cm van het ISRA-punt staat, zet hem dan daar eens neer en test er eens mee. Lange telefoonkabels kunnen een ADSL2+-verbinding echt de nek om draaien, helemaal als het slechte / oude / bekabeling is (met een kabelbreukje of wat halverwege).
ISRA punt is in woonkamer. 100 cm naar modem. Dan 150 cm naar pc.
Splitter heb ik weggelaten, heb geen vaste telefoonlijn (alleen voip). Snelheid is dan nl een tikkie hoger. Kabels zijn allemaal nieuw.
Daarnaast zijn wide-open verbindingen ook iets kieskeuriger dan gecapte verbindingen, dus het terugzetten van de download en wellicht later ook van de upload snelheid zou het probleem kunnen verminderen cq verhelpen.
Wat is een wide open verbinding? Download terug kan ik mee leven (jammer dat gelijk naar 8 terug is en niet naar 12), upload wil ik toch errug graag op 1 MB houden (haal met oude modem 95 kb/s, nu met de 716 75 kb/s). Ik denk overigens dat het verschil tussen de ups van de twee modems zit in een reserve voor de telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
ExTaxi schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:27:
[...]
BBned

moet er uberhaupt wat ingevuld worden bij WAN-settings?
OK even aanvullend. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Speedlinq via BBned met een Copperjet 1616.

In de handleiding op cd-rom staat NIETS over de instellingen die je moet doen in het ADSL-modem.
Wat moet ik daar allemaal ingeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
ExTaxi schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:54:
[...]

OK even aanvullend. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Speedlinq via BBned met een Copperjet 1616.

In de handleiding op cd-rom staat NIETS over de instellingen die je moet doen in het ADSL-modem.
Wat moet ik daar allemaal ingeven?
Yep, die cd kan je beter als onderzetter gebruiken...LoL

Je moet in "Service attached to the Router" de "RFC1483 bridged (RFC 1483/2684)" kiezen.
VPI=0 VCI=35 Encapsulation=LLC/SNAP DHCP aanzetten (use).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat begon als een kleine ergenis wordt nu toch echt heel vervelend. Mijn verbinding ligt er telkens heel kort uit. Dit is al eerder genoemd, van die kleine hikjes. F5 en de site doet het weer. Vervelender wordt het als je iets van een site download en deze stopt er spontaan mee (dat zie je niet...).

Rondweg onwerkbaar is het dat ie ook gelijk je draadloze verbinding eruit knalt. Ik hoor dan vanuit de andere kamer weer enkele vloeken. Heeft iemand er meer last van . Ik heb KPN netwerk, en de berucht Speedtouch 716 v5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor alle mensen met verbindings problemen langzaam pagina's laden enz.

hier een programma waarmee je kunt zien wanneer de verbinding hapert/wegvalt

http://members.home.nl/ggloudemans/lminstallatie.htm

p.s.
zelf link ik naar een pagina die 99.9% up is www.google.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het afkopen voor het volle tarief gebeurt maakt niet uit. Wat er van je rekening afgeschreven wordt is ook het volle bedrag.
Echter, de aktiekorting zit in de aktieteruggave. 10 euro voor 12 maanden = 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:48:
voor alle mensen met verbindings problemen langzaam pagina's laden enz.

hier een programma waarmee je kunt zien wanneer de verbinding hapert/wegvalt

http://members.home.nl/ggloudemans/lminstallatie.htm

p.s.
zelf link ik naar een pagina die 99.9% up is www.google.nl
Monitoren is 1, oplossen is 2 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:20:
Wat begon als een kleine ergenis wordt nu toch echt heel vervelend. Mijn verbinding ligt er telkens heel kort uit. Dit is al eerder genoemd, van die kleine hikjes. F5 en de site doet het weer. Vervelender wordt het als je iets van een site download en deze stopt er spontaan mee (dat zie je niet...).

Rondweg onwerkbaar is het dat ie ook gelijk je draadloze verbinding eruit knalt. Ik hoor dan vanuit de andere kamer weer enkele vloeken. Heeft iemand er meer last van . Ik heb KPN netwerk, en de berucht Speedtouch 716 v5.
Nu al 24 uur in het bezit van hetzelfde internet alleen dan KPN zonder vaste aansluiting (20000 comfort)
Ik geloof nog geen enkele hip gehad.
modem loopt op 18058/1029

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFileFather
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Mijn aanvraag gegevens:

29-12-2006 = Aanvraag telefonisch via best-adsl
05-01-2007 = bevestiging aanvraag va SL ontvangen
16-01-2007 = welkomstbrief + modem tegelijk op 1 dag ontvangen :P
18-01-2007 = online! :*) (in brief stond 19-01-2007 online... hehe >:) )

Alleen 1 prob.. ik kom niet op de site van speedlinq ... hoe los ik dat op?

DFF®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:52:
[...]
k heb me dus ook aangemeld voor een Speedlinq Comfort 20000 abonnement op het KPN netwerk.
Op dit moment heb ik Hetnet snelsurfen, welke 28 januari afloopt.
Vanwege de snelheid wilde ik overstappen op iets snellers en daarom dus Speedlinq
Ik zal hier zo nu en dan updaten hoe het bij mij loopt (mocht er wat te updaten komen).

15-12 Aanvraag via internetten.nl
19-12 Modem afgeschreven van de rekening + een mailtje dat dit wordt afgeschreven
20-12 Brief met bevestiging aanvraag en uitleg oplevering etc.
Update:
12-1 Welkomstbrief ontvangen met gebruikersgegevens etc. indicatieve opleverdatum 19-1-2007.

Nou dat ziet er tot nu toe goed uit.
Hmm, morgen zou ik online moeten gaan, alleen nog steeds geen modem ontvangen.
Morgen maar eens bellen of tie wel verstuurd is.

Ik heb hier nu een gewone ADSL modem staan, zou ik hiermee ook online kunnen komen, ook al heb ik een ADSL2+ abonnement aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:48:
[...]

Ik heb hier nu een gewone ADSL modem staan, zou ik hiermee ook online kunnen komen, ook al heb ik een ADSL2+ abonnement aangevraagd?
Aansluiten is weten. Je zult iig niets stukmaken door het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Bij mijn ligt m'n speedlinq er momenteel uit.
Wel een IP, wel linesync, maar verder niets meer. Gateway (89.220.31.1) is onbereikbaar.

Sinds ik Speedlinq heb (vorige week donderdag) de 1e storing..

Naja, we zien wel wanneer ie weer up is.

"route change 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 192.168.1.2" -> lang leve de 2e router (Richting chello), met 1 regel ben ik weer online ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Storing is denk ik voorbij ;) Ik kon er namelijk oo niet op en inmiddels kan ik ook weer internetten via SL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:58:
Bij mijn ligt m'n speedlinq er momenteel uit.
Wel een IP, wel linesync, maar verder niets meer. Gateway (89.220.31.1) is onbereikbaar.

Sinds ik Speedlinq heb (vorige week donderdag) de 1e storing..

Naja, we zien wel wanneer ie weer up is.

"route change 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 192.168.1.2" -> lang leve de 2e router (Richting chello), met 1 regel ben ik weer online ;)
En dus hou ikdaarom die ook nog even aan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFileFather
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Mensen ben ik de enige die niet op de site van SL kan komen?

Hoe los ik dit op?

DFF®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier doet deze avond zo af en toe helemaal niks het meer. Msn valt uit, en geen sites meer te bezoeken. Nu net doet int het weer even, en dan kom ik op Got... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:24:
Hier doet deze avond zo af en toe helemaal niks het meer. Msn valt uit, en geen sites meer te bezoeken. Nu net doet int het weer even, en dan kom ik op Got... :|
ook hier, nu ligt ie er weer uit.

Blijf vanavond wel ff op chello, wordt gek van SL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien te maken met de storm? Ik roep maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:36:
Misschien te maken met de storm? Ik roep maar wat.
Ik ben net weer online...
Pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na lang twijfelen heb ik besloten ook een abo te nemen op speedlinq, ik was/ben al op de hoogte met de problemen die zich voor kunnen/konden doen, maar het prijskaartje van speedlinq trok me toch meer
heb me 14 dec, aangemeld met een vinkje voor een wireless modum, die een dag later al van de rekening afwerd geschreven, heb toen nog gedacht, tjeeeee SPEEDlinq doet zijn naam eer aan
ook heb ik het welkomsbrief geschreven en vorige week de brief met de melding dat ik vandaag aangesloten zal worden, prima allemaal
alleen heb ik de modum nog niet, heb vanmorgen gebeld, heb niet hoeven wachten en een gesprek gehad van 5 min waarin werd verteld dat de modum binnen 5 a 10 werkdagen zal worden verstuurd, als ik hem dan heb moet ik bellen en dan zou vanaf die dag de betalingen worden gedaan (hopelijk gaat dit dus ook door) ook kon ze vertellen dat ik op het moment van bellen nog geen verbinding had, dit wisten we al omdat we het hebben geprobeerd met een andere modum, morgen nog maar een doen
gelukkig heb ik een stickie van de buren waarmee ik draadloos kan internetten, helaas is dit bijna niet te doen omdat de verbinding iedere keer weg valt

verder zal ik hier een boel komen om op de hoogte te blijven van alles

groetjes senseotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 23:58
Weet iemand precies hoe het zit met de modem-korting ? Ik snap dat als je een modem besteld dit volledige bedrag van je rekening wordt afgeschreven, en je later via het actie-voucher de € 69,- retour krijgt. Als je nu geen modem besteld, krijg je dan die 69,- wel ? Dit was namelijk wel zo toen ik m'n Planet abo afsloot, maar daar kreeg (kocht) je het modem via KPN en later de korting terug van Planet. Zover ik begrijp wordt nu alles afgehandeld door Speedlinq. Iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Laatst online: 22-12-2023
Ook mijn ervaring even:

25-12: aanvraag via web
25-12: bevestiging via mail
27-12: afschrijving modem
04-01: ontvangst bevestigingsbrief
12-01: ontvangst brief met inloggegevens (opleveringsdatum SL 19-01)
12-01: telefoon van KPN (afspraak gemaakt voor 19-01)
18-01: tefelonisch contact opgenomen met SL klantenservice i.v.m. het modempakket
Ik had binnen 1 minuut (om 08.23) iemand aan de lijn. Netjes geholpen, direct info verkregen (vrijdag of begin vlgd wk.)
19-01: wederom tel. contact opgenomen met SL klantenservice i.v.m. type modem.
Ik had binnen 4 minuten (om 09.22) iemand aan de lijn. Ook nu weer netjes geholpen, direct info verkregen (SP 716). Ik zei, ik heb wireless aangevraagd, zij even informeren, kreeg antwoord dat ik het pakket even moet afwachten.

Vanmiddag hopelijk update thuis via SL internet!

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:24:
Gisteren van ? tot 20.00 geen verbinding gehad. Toen tot 23.00 verbinding gehad en vanaf toen tot nu niets meer.....
Gebeld met SL helpdesk om half 9 (eerst 15 minuten in de wacht.....), ze kunnen gewoon metingen op mn lijn doen, maar vanaf gisteravond is er geen IP meer aangevraagd => storing doorgezet naar KPN.
Zal 't zoveelste weekend zonder internet (thuis) wel weer gaan worden...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allen,

als leek onder jullie vind ik het erg ingewikkeld allemaal. daarom vraag ik maar in de hoop dat jullie me willen helpen.

ik wil graag gaan bellen via voipbuster en zoek daar een goedkoop "snel" (6mb of hoger) adsl abo bij. Ik kwam uit bij speedlinq. Speedlinq geeft bij het afsluiten van een abo een voipmodem voor 20 euri extra.

1. kan ik deze modem ook gebruiken voor voipbuster (en dus niet bellen via speedlinq)/ valt deze modem te configureren of hoeft dit helemaal niet?

2. moet ik een kpn abo afsluiten of is dit aan te raden?

3. heb ik ook nog een router nodig?

4. hebben jullie een beter alternatief?

alvast ontzettend bedankt!

Foxser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:27:
Beste allen,

als leek onder jullie vind ik het erg ingewikkeld allemaal. daarom vraag ik maar in de hoop dat jullie me willen helpen.

ik wil graag gaan bellen via voipbuster en zoek daar een goedkoop "snel" (6mb of hoger) adsl abo bij. Ik kwam uit bij speedlinq. Speedlinq geeft bij het afsluiten van een abo een voipmodem voor 20 euri extra.

1. kan ik deze modem ook gebruiken voor voipbuster (en dus niet bellen via speedlinq)/ valt deze modem te configureren of hoeft dit helemaal niet?

2. moet ik een kpn abo afsluiten of is dit aan te raden?

3. heb ik ook nog een router nodig?

4. hebben jullie een beter alternatief?

alvast ontzettend bedankt!

Foxser
1. Je kan met een Viopmodem bellen via ViopBuster (en ook met Speedlinq bellen, tegelijk), ik geef je een grote kans dat je een SpeedTouch 716 v5 WL krijgt met 2 Voip poorten

2. Nee, dat hoeft niet. Daar zit je namelijk minimaal 12 maanden aanvast. Speedlinq vraagt een new line service voor je aan. Kost je € 10 extra op de abo kosten, tenzij je een Comfort 20000 (zonder korting € 30,00/maand) abo neemt, dan rekenen ze die kosten niet

3. Nee, een modem is tegenwoordig tegelijk router

4. Als je een provider met een servicedesk wilt, zou ik toch maar even verder kijken. Speedlinqmedewerkers of zijn niet de slimsten, of mogen nix zeggen / oplossen. Daarnaast geven ze nooit terugkoppeling als je iets meldt en moet je nagenoeg altijd lang wachten voor je een medewerker aan de lijn hebt, a 0,70 ct/minuut.

5. Hier op GoT hoef je niet te groeten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 19-01-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:56:
[...]

Gisteren van ? tot 20.00 geen verbinding gehad. Toen tot 23.00 verbinding gehad en vanaf toen tot nu niets meer.....
Gebeld met SL helpdesk om half 9 (eerst 15 minuten in de wacht.....), ze kunnen gewoon metingen op mn lijn doen, maar vanaf gisteravond is er geen IP meer aangevraagd => storing doorgezet naar KPN.
Zal 't zoveelste weekend zonder internet (thuis) wel weer gaan worden...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ja, inderdaad, ik quote nu helemaal niets... want je schrijft ook niets ?!?!
Zit nu op 't werk, als je je afvraagt hoe het komt dat ik wel kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maar was het gisteren nu een landelijke storing? Want ook bij mij lag internet er om 2230 uit (daarvoor misschien ook, maar toen zat ik niet achter pc) en iig tot 2330 heb ik geen internet gehad. Vanochtend deed hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:50
Ach ja, ik denk dat iedereen last had van de storingen...Wees maar blij dat het internet het vandaag (nu) weer doet. Ik heb KPN comfort btw.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit ook nog even, er worden linken doorgegeven voor het printen van een ontvangst bewijs, welke link ik ook aanklik er word iedere keer gezegt dat die pagina niet te bereiken is, ook bij speedlinq zelf kan ik geen ontvangst bewijs vinden, kan ik het zo ook op sturen ( aangetekend)? en krijg ik dan later ook een mailtje dat ze het binnen hebben?

de rest van de korting, word die automatische terug gestort of moeten we daar ook hard voor werken??

alweer de groeten en een fijn weekend vast hopelijk met veel internet
senseotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik had 23 nov aangevraagd. En opleverdatum is 19-1 Vandaag dus! Alleen had ik vanochtend nog steeds geen signaal... Wat denken jullie zou ik vanavond wel signaal hebben of niet? Want het is toch een puur software matige omzetting? Dus dan had ik het vanochtend al kunnen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Shailesh schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:46:
Ach ja, ik denk dat iedereen last had van de storingen...Wees maar blij dat het internet het vandaag (nu) weer doet. Ik heb KPN comfort btw.
't thuisfront meldde dat om een uur of half 11 internet het weer deed. Gelukkig.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:03:
nou ik had 23 nov aangevraagd. En opleverdatum is 19-1 Vandaag dus! Alleen had ik vanochtend nog steeds geen signaal... Wat denken jullie zou ik vanavond wel signaal hebben of niet? Want het is toch een puur software matige omzetting? Dus dan had ik het vanochtend al kunnen hebben..
Ik heb ook op 23 nov aangevraagd en was al voor de kerst 'online'

[ Voor 41% gewijzigd door AllSeeyinEye op 19-01-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:06:
[...]

ja, inderdaad, ik quote nu helemaal niets... want je schrijft ook niets ?!?!
Zit nu op 't werk, als je je afvraagt hoe het komt dat ik wel kan posten.
Ja foutje :) Maar ook veel last van storingen. En mag gisteren heftig zijn geweest, ben sowieso niet helemaal tevereden over SL. Veel kleine hikjes :(

Rich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Die hikjes storen mij ook, want het is eigenlijk continu hikken wat ie doet. Daardoor gaat internette gewoon traag en reageert IE bij mij ook niet lekker (ligt niet aan mijn PC want bij mijn vorige internetabo was dat niet het geval). Is dat iets dat van de laatste tijd is, of heeft SL daar altijd al last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:04:
Las vandaag in de krant dat afgelopen zaterdag uitstel van betaling is aangevraagd voor cable 1.
Dat is de firma die de installaties doet voor speedlinq,

Even in de gaten houden als je een monteur besteld hebt lijkt me anders betaal je en komt er niets meer langs,
Cable one is inmiddels failliet, en overgenomen door Centric.

Bron: TV Gelderland, ( www.tvgelderland.nl ) teletekst pag 102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:25:
[...]

't thuisfront meldde dat om een uur of half 11 internet het weer deed. Gelukkig.

[...]

Ik heb ook op 23 nov aangevraagd en was al voor de kerst 'online'
zeker niet BBNED gekozen dan? Echt vies dat je zo lang moet wachten voor je verbinding. BAH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:16:
[...]

zeker niet BBNED gekozen dan? Echt vies dat je zo lang moet wachten voor je verbinding. BAH!
Hoezo niet via BBNED, zie hier genoeg reacties op forum van mensen die bij BBNED zijn aangemeld binnen 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:16:
KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een vraagje, ik las ergens dat servicenummers niet gratis te bellen zijn met voip, maar zijn ze uberhaupt te bellen met voip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:15
een paar berichten hierboven geef ik een 0900 nummer als tip voor bellen naar het buitenland, dus wat denk je zelf???

Op speedlinq.nl staat het ook haarfijn vermeld wat wel en wat niet met VIOP te bellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:05:
[...]

Die hikjes storen mij ook, want het is eigenlijk continu hikken wat ie doet. Daardoor gaat internette gewoon traag en reageert IE bij mij ook niet lekker (ligt niet aan mijn PC want bij mijn vorige internetabo was dat niet het geval). Is dat iets dat van de laatste tijd is, of heeft SL daar altijd al last van gehad?
Ja precies. En waarom snap ik niet, dsl is dsl. Moet het gewoon doen. Zal het door die vage Speedtouch komen? En lost dat duitse proggie dat op?
Mijn wifi slaat daardoor ook telkens uit. Boze vriendin en zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kom net thuis van mijn werk en speedlinq deed het weer....5 min ...en ligt er nu weer uit. (16.08)
Dat is dus de tweede keer...

Probeer al sinds woensdag (lijn opgeleverd) in servicepunt te komen maar dat lukt niet. Inloggegevens zouden onjuist zijn.
1. Dat is toch gewoon je spxxxxxx nummer en je wachtwoord? Lukt niet met IE6 en met FFox
2. Had ze een e-mail gestuurd en het antwoord is: Bel de helpdesk maar :(
Iemand ook problemen met inloggen op het servicepunt gehad die nu een oplossings idee heeft?
3. Klopt het dat de telefoon ook alleen maar via servicepunt geactiveerd kan worden? (heb net de codes gekregen via de post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:12:
kom net thuis van mijn werk en speedlinq deed het weer....5 min ...en ligt er nu weer uit. (16.08)
Dat is dus de tweede keer...

Probeer al sinds woensdag (lijn opgeleverd) in servicepunt te komen maar dat lukt niet. Inloggegevens zouden onjuist zijn.
1. Dat is toch gewoon je spxxxxxx nummer en je wachtwoord? Lukt niet met IE6 en met FFox
2. Had ze een e-mail gestuurd en het antwoord is: Bel de helpdesk maar :(
Iemand ook problemen met inloggen op het servicepunt gehad die nu een oplossings idee heeft?
3. Klopt het dat de telefoon ook alleen maar via servicepunt geactiveerd kan worden? (heb net de codes gekregen via de post)
1. Ja
2. Tja
3. Ja

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
hier een redelijk positief berichtje over speedlinq.
- Eind december aangevraagd met opleverdatum 19 januari.
- week later het modem pakket gekregen, had de goedkoopste voip besteld maar de 716wireless ontvangen.
- Een dag erna de brief met inlog code's.
- Gisteren [een dag te vroeg] op geleverd. Maar kon nog niet in het service punt komen.
- Vandaag, service punt werkt. En een mail gehad over het bellen. Allemaal in orde.

Alleen heb ik nog het proleem dat het internet telkens uitvalt. Zowel wifi als via utp kabel.
Ik internet nu via een accespoint, welke ik achter me modem heb gehangen. Want ik kreeg geen internet verbinding via speedtouch wifi [eerder had ik dit wel].
Ik ben nog bezig met het oplossen van het internet probleem, zodra het weer werkt laat ik het horen.
Iedereen veel succes met zijn/haar speedlinq abo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:00

yassine

Nothing to it but to do it!

Ben net ook gebeld door de klante service. Meneer vroeg waarom ik het abonoment had opgezegd.

Terwijl ik 2 weken geleden duidelijk heb gezegd dat ik hem wil verlengen naar een 12 MB lijn. 8)7

Hij ging verder kijken, en verrek het stond nog in het syteem. Het is nu onder behandeling en hoop zo snel mogelijk te genieten van 12 MB lijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TIP

Als je probeert in te loggen op mijn servicepunt via sitemap en dat lukt niet, dan moet je dat gewoon doen via www.speedlinq.nl en dan bij my speedlinq --> service punt.

In mij geval ging het via de sitemap niet (en nog steeds niet) en via deze wijze wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yassine schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:26:
Ben net ook gebeld door de klante service. Meneer vroeg waarom ik het abonoment had opgezegd.

Terwijl ik 2 weken geleden duidelijk heb gezegd dat ik hem wil verlengen naar een 12 MB lijn. 8)7

Hij ging verder kijken, en verrek het stond nog in het syteem. Het is nu onder behandeling en hoop zo snel mogelijk te genieten van 12 MB lijn :)
Dan ben jij de enige die ooit is teruggebeld door hun. zal waarschijnlijk wel zijn ivm opzegging zoals hij zelf aangaf. voor de rest geloof ik niet dat ze de telefoon gebruiken om zelf te bellen. Zit al 2 weken op een telefoontje te wachten ivm lijndoormeting. Als ik zelf dan maar weereens bel heeft de KPN, hun moederbedrijf, nog steeds niets teruggekoppeld wat betreft de uitslag. Fijne relatie tussen moeder en dochter zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede avond

Ik heb ook een aanvraag gedaan via de breedbandshop.De bevestigingsmail heb ik nog niet beantwoord. Ik heb enkel nog een vraagje.

Op het moment heb ik internet plus bellen van KPN en daar wil ik vanaf.
Nu heb ik KPN gebeld en die zeggen dat Speedlinq voor mij het abonnement opzegt.
Wat moet ik bij lijntype selecteren vroeger hadden wij een analoge telefoon lijn maar nu met internet plus bellen weet ik niet welke van deze keuzes moet kiezen.

ik heb nu een werkende analoge telefoonlijn van KPN
ik heb nu een werkende ISDN-telefoonlijn van KPN
mijn telefoonlijn van KPN is op dit moment in aanvraag
mijn telefoonlijn van KPN wordt op dit moment gewijzigd
ik heb nog geen telefoonlijn van KPN en wil deze aanvragen bij Speedlinq voor € 9,50 per maand extra en eenmalig € 49,00!

Ik heb de eerste optie dus gedaan is deze niet correct dan bevestig ik de mail niet.

ik hoop dat u me kunt helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met een probleempje?

Het lijkt erop dat bij mij internet er telkens uitvliegt als ik utorrent aanzet (bittoremt client)
Nou had ik UPnP aangevinkt staan om verbindbaar te zijn. Als ik die uitvink lijkt het probleem minder/over, maar dan ben ik niet verbindbaar.
Ik had eerst een linksys kabelmodem en daar kon ik de torrentpoort open zetten.
Nu heb ik een speedtoutch 716 v5 WL en ik kan het niet vinden hoe ik nu die 45200 poort open moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:48:
[...]

Heb eind november aangevraagd bij SL (20mbit incl. bellen), opleverdatum 2 januari,
toen is het inschieten mislukt hoorde ik via de klantenservice, het zou later die week nog een keer gebeuren. Maar wederom nix.
Ik terug naar tfortelecom, (ben trouwens blij dat ik daar afgesloten heb, kunnen zij voor me bellen naar de klantenservice a 70ct/pm!!!) zeggen ze dat de modem en de welkomstbrief al op de 9e verzonden zijn, maar ik heb vandaag de dag nog nix. En de lijn zou al actief zijn.
HEEFT ER IEMAND ENIG IDEE HOE IK ONLINE KAN KOMEN MET MIJN OUDE SPEEDTOUCH 510 MODEM?????
Ik heb ondertussen alleen een internet verbinding via mijn PIT-abbo van T-mobile, 5kb/sec, ondragelijk!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:41:
Kan iemand mij helpen met een probleempje?

Het lijkt erop dat bij mij internet er telkens uitvliegt als ik utorrent aanzet (bittoremt client)
Nou had ik UPnP aangevinkt staan om verbindbaar te zijn. Als ik die uitvink lijkt het probleem minder/over, maar dan ben ik niet verbindbaar.
Ik had eerst een linksys kabelmodem en daar kon ik de torrentpoort open zetten.
Nu heb ik een speedtoutch 716 v5 WL en ik kan het niet vinden hoe ik nu die 45200 poort open moet zetten.
Ik heb ook de st716v5WL en heb ook UPnP uit staan. Heb alleen poort 21668 open gezet voor utorrent. werkt hier wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Laatst online: 22-12-2023
MrBaaco schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:50:
Ook mijn ervaring even:

25-12: aanvraag via web
25-12: bevestiging via mail
27-12: afschrijving modem
04-01: ontvangst bevestigingsbrief
12-01: ontvangst brief met inloggegevens (opleveringsdatum SL 19-01)
12-01: telefoon van KPN (afspraak gemaakt voor 19-01)
18-01: tefelonisch contact opgenomen met SL klantenservice i.v.m. het modempakket
Ik had binnen 1 minuut (om 08.23) iemand aan de lijn. Netjes geholpen, direct info verkregen (vrijdag of begin vlgd wk.)
19-01: wederom tel. contact opgenomen met SL klantenservice i.v.m. type modem.
Ik had binnen 4 minuten (om 09.22) iemand aan de lijn. Ook nu weer netjes geholpen, direct info verkregen (SP 716). Ik zei, ik heb wireless aangevraagd, zij even informeren, kreeg antwoord dat ik het pakket even moet afwachten.

Vanmiddag hopelijk update thuis via SL internet!
En om 14.00 kwam KPN langs, effe een test met een speedtouch modem, en voila, er was dsl!!
Helaas is mijn modempakket er nog niet, die komt waarschijnlijk volgende week.

Maar andere modems werken ook prima! Ik gebruik even een Zyxel 2602HW ;)

Deze ervaring met SL is prima!

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb speedlinq 20 mbit.
downloaden gebruik ik bitcomet.
heb nagenoeg geen upload. wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit begint voor mij heel interessant te worden!
Ga namelijk per 23-03-2007 over naar speedlinq en ben nu al bezig mijn huiswerk te doen voor de komende overstap naar speedlinq. Nu lees ik een stukje over het gebruik van een accesspoint. (dit is het geen wat ik staks namelijk ook van plan ben)

Taarmen, zou jij mij willen vertellen welke procedure je gevolgt hebt (volgorde en instellingen) en welk accespoint gebruik je? (zelf heb ik een belkin Pre-N routerF5D8230-4 ingesteld als accespoint.)

B.vd. Gr. Bert :)

Taarmen schreef op vrijdag 19 januari 2007 16:21
hier een redelijk positief berichtje over speedlinq.
- Eind december aangevraagd met opleverdatum 19 januari.
- week later het modem pakket gekregen, had de goedkoopste voip besteld maar de 716wireless ontvangen.
- Een dag erna de brief met inlog code's.
- Gisteren [een dag te vroeg] op geleverd. Maar kon nog niet in het service punt komen.
- Vandaag, service punt werkt. En een mail gehad over het bellen. Allemaal in orde.

Alleen heb ik nog het proleem dat het internet telkens uitvalt. Zowel wifi als via utp kabel.
Ik internet nu via een accespoint, welke ik achter me modem heb gehangen. Want ik kreeg geen internet verbinding via speedtouch wifi [eerder had ik dit wel].
Ik ben nog bezig met het oplossen van het internet probleem, zodra het weer werkt laat ik het horen.
Iedereen veel succes met zijn/haar speedlinq abo :)
[/quote]
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.