Ik krijg 20Mbitstruul schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:26:
[...]
waarom heb je niet voor maar 4 euro meer per maand 20Mbit genomen? heb je daar een goede reden voor? bovendien betaal je wanneer je overstapt naar dat 19,95 abbo 29,95 overstapkosten en als je naar het 23,95 abbo overstapt betaal je die 30 euro niet.
Hoi,
Mijn verbinding werkt nog steeds perfect! Ik wil nu alleen graag weten of ik een usb printer op mijn speedtouch 716 kan aansluiten en dan kan delen via het netwerk? In de handleiding kan ik alleen vinden hoe ik de speedtouch op mijn pc aansluit via USB.
Heeft iemand een idee?
Thanks
Mijn verbinding werkt nog steeds perfect! Ik wil nu alleen graag weten of ik een usb printer op mijn speedtouch 716 kan aansluiten en dan kan delen via het netwerk? In de handleiding kan ik alleen vinden hoe ik de speedtouch op mijn pc aansluit via USB.
Heeft iemand een idee?
Thanks
Verwijderd
@longone_nl, RichieB en andere....
Leuke vooruitzichten,... voor mij dan...
Waar ik enigszins nog op hoop is dat die kabelleggers of de monteur van KPN een kabeltje niet 100% goed hebben gemonteerd/aangesloten en ik straks, als het abonnement van de vorige bewoners afgelopen is, weer via de 1e en originele lijn een verbinding krijg.
Hoe of wat verder het modem van mij traint of wat de download line attenuation e.d. is vind ik niet zo relevant.
Waar het mij omgaat, is dat zij via een postcodecheck aangeven dat in ons postcode gebied ADSL2+ en linesharing beschikbaar is.
ADSL2 en ADSL2+ maken downloadsnelheden van respectievelijk 12 en 24 Mbits/s mogelijk.
Onze verbinding verloopt via bbned, met een afstand van 1556 meter vanaf de wijkcentrale, die o.a. onderstaande info verspreiden op tekstenuitleg.net
De grotere download-bandbreedte van ADSL2+ zal vooral merkbaar zijn als (1) abonnees dicht bij de wijkcentrale wonen en (2) de koperdraad tussen de centrale en de abonnee van goede kwaliteit is. Eenzelfde voorwaarde geldt voor ADSL1. Abonnees die ver van de centrale wonen halen meestal niet de maximale downloadsnelheid van een snel (8Mbits/s) ADSL1 abonnement.
BBNed schrijft dat uit tests is gebleken dat bij een afstand van maximaal 800 meter van de wijkcentrale een downloadsnelheid van de volle 24 Mbits/s mogelijk is. Woon je tussen de 800 meter en 2,5 km van de wijkcentrale dan is (ongeveer) een downloadsnelheid van 16Mbits/s mogelijk. Een belangrijk bijkomend voordeel van ADSL2+ voor mensen die ver van de wijkcentrale wonen is de stabiliteit van ADSL2+.
Voor het volledige verhaal/uitleg hier >>>klikken<<<
Tevens zie je o.a. bij Eyerule en DJSmilley dat het dus wel mogelijk is om hogere snelheden te halen terwijl zij 1700+ meter vanaf de wijkcentrale wonen.
Het is dus voor mij nog te vroeg om de handdoek in de ring te gooien en mij hierbij neer te leggen.
Immers... als een autoverkoper je een auto verkoopt en daarbij vertelt dat het mogelijk is om met deze auto een snelheid van 180 km/u te halen en jij niet harder met die auto kan dan 120 km/u terwijl je juist graag 180km/u wil rijden en je juist daarom deze auto gekocht hebt, dan zou je er ook geen genoegen mee nemen. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen
Leuke vooruitzichten,... voor mij dan...
Waar ik enigszins nog op hoop is dat die kabelleggers of de monteur van KPN een kabeltje niet 100% goed hebben gemonteerd/aangesloten en ik straks, als het abonnement van de vorige bewoners afgelopen is, weer via de 1e en originele lijn een verbinding krijg.
Hoe of wat verder het modem van mij traint of wat de download line attenuation e.d. is vind ik niet zo relevant.
Waar het mij omgaat, is dat zij via een postcodecheck aangeven dat in ons postcode gebied ADSL2+ en linesharing beschikbaar is.
ADSL2 en ADSL2+ maken downloadsnelheden van respectievelijk 12 en 24 Mbits/s mogelijk.
Onze verbinding verloopt via bbned, met een afstand van 1556 meter vanaf de wijkcentrale, die o.a. onderstaande info verspreiden op tekstenuitleg.net
De grotere download-bandbreedte van ADSL2+ zal vooral merkbaar zijn als (1) abonnees dicht bij de wijkcentrale wonen en (2) de koperdraad tussen de centrale en de abonnee van goede kwaliteit is. Eenzelfde voorwaarde geldt voor ADSL1. Abonnees die ver van de centrale wonen halen meestal niet de maximale downloadsnelheid van een snel (8Mbits/s) ADSL1 abonnement.
BBNed schrijft dat uit tests is gebleken dat bij een afstand van maximaal 800 meter van de wijkcentrale een downloadsnelheid van de volle 24 Mbits/s mogelijk is. Woon je tussen de 800 meter en 2,5 km van de wijkcentrale dan is (ongeveer) een downloadsnelheid van 16Mbits/s mogelijk. Een belangrijk bijkomend voordeel van ADSL2+ voor mensen die ver van de wijkcentrale wonen is de stabiliteit van ADSL2+.
Voor het volledige verhaal/uitleg hier >>>klikken<<<
Tevens zie je o.a. bij Eyerule en DJSmilley dat het dus wel mogelijk is om hogere snelheden te halen terwijl zij 1700+ meter vanaf de wijkcentrale wonen.
Het is dus voor mij nog te vroeg om de handdoek in de ring te gooien en mij hierbij neer te leggen.
Immers... als een autoverkoper je een auto verkoopt en daarbij vertelt dat het mogelijk is om met deze auto een snelheid van 180 km/u te halen en jij niet harder met die auto kan dan 120 km/u terwijl je juist graag 180km/u wil rijden en je juist daarom deze auto gekocht hebt, dan zou je er ook geen genoegen mee nemen. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen
Voor 19,95
[ Voor 7% gewijzigd door struul op 05-03-2007 22:02 ]
Verwijderd
SeaT, ik begrijp precies hoe je je voelt, maar wat verwacht je nu precies?
- Dat de KPN hun hele koper infrastructuur gaat uitgraven en vervangen door nieuwe/kortere kabels?
- Dat Speedlinq wat achter de hand houdt en je later in de snelheidsonderhandeling wat tegemoet kan komen?
Natuurlijk kan er theoretisch ergens een kabelbreukje zitten of roest aan een schroefje, maar erg waarschijnlijk is dat niet.
- Dat de KPN hun hele koper infrastructuur gaat uitgraven en vervangen door nieuwe/kortere kabels?
- Dat Speedlinq wat achter de hand houdt en je later in de snelheidsonderhandeling wat tegemoet kan komen?
Natuurlijk kan er theoretisch ergens een kabelbreukje zitten of roest aan een schroefje, maar erg waarschijnlijk is dat niet.
Heb op 25-2 een speedlinq comfort 4096 (dus via kpn netwerk) abbo aangevraagd.
Op 1-3 kreeg ik de bevestigingsbrief.
Op het moment heb ik direct adsl van kpn en belbudget telefonie (de belbudget moet gewoon blijven). Ik belde vanavond de kpn om het direct adsl op te zeggen.
Ik zeg tegen de medewerker, de lijn moet worden overgenomen, of de lijn moet actief blijven om te worden overgenomen.
Zegt die KPN medewerker dat kan niet! Je zegt op en dan wordt het signaal van de kabel gehaald of je blijft abonnee, overnemen kennen we niet. Hij zegt je moet speedlinq bellen en vragen/zeggen dat het niet klopt, zij moeten het overnemen regelen. Speedlinq wil ik niet direct gaan bellen i.v.m. de hoge kosten.
Ik denk zelf dat die kpn medewerker niet goed op de hoogte is.
Je komt wel aan het twijfelen.
Ik ga toch van kpn naar kpn (direct adsl naar speedlinq) zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Welke opties heb ik nu?
1. Bel nog een keer naar kpn en hoop een medewerker met meer verstand van zaken aan de lijn te krijgen. en zeg dus direct adsl op, met lijnovername volgens de procedure van speedlinq.
2. Zeg direct adsl op zonder lijnovername en hoop dat speedlinq voordat het signaal weg is al overneemt? kan dat?
3. ?????
Op 1-3 kreeg ik de bevestigingsbrief.
Op het moment heb ik direct adsl van kpn en belbudget telefonie (de belbudget moet gewoon blijven). Ik belde vanavond de kpn om het direct adsl op te zeggen.
Ik zeg tegen de medewerker, de lijn moet worden overgenomen, of de lijn moet actief blijven om te worden overgenomen.
Zegt die KPN medewerker dat kan niet! Je zegt op en dan wordt het signaal van de kabel gehaald of je blijft abonnee, overnemen kennen we niet. Hij zegt je moet speedlinq bellen en vragen/zeggen dat het niet klopt, zij moeten het overnemen regelen. Speedlinq wil ik niet direct gaan bellen i.v.m. de hoge kosten.
Ik ga toch van kpn naar kpn (direct adsl naar speedlinq) zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Welke opties heb ik nu?
1. Bel nog een keer naar kpn en hoop een medewerker met meer verstand van zaken aan de lijn te krijgen. en zeg dus direct adsl op, met lijnovername volgens de procedure van speedlinq.
2. Zeg direct adsl op zonder lijnovername en hoop dat speedlinq voordat het signaal weg is al overneemt? kan dat?
3. ?????
mountainbiker
Verwijderd
Ik wel, en anderen hier op het forum waarschijnlijk ook wel.Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:04:
Druk eens zo'n lijstje af:
Link Information
Uptime: 10 days, 23:52:38
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 6.755
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 4,39 / 120,71
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 20,5 / 40,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 10,5 / 9,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 80.445 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 932 / 104.690
HEC Errors (Up/Down): 896 / 56.744
Verwijderd
Dan moet je niet aan Speedlinq beginnen.mountainbiker schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:17: Speedlinq wil ik niet direct gaan bellen i.v.m. de hoge kosten.
Gewoon maar hopen dat het goed komt zonder overleg is hetzelfde als gaan autorijden met een blinddoek om
Verwijderd
Na een paar maanden van klagen en problemen lijkt het nu toch redlijk te gaan. Ik heb me neergelegd bij de downgrade van mijn 20 MB aansluiting naar 8064 abbo. Heb nu voor €15,50 internet met telefoon. Internet werkt tot op heden goed en telefoon ook prima met nummermelding en alles wat er bij hoort.
DSL Connection
Link Information
Uptime: 22 days, 16:11:04
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 7.424
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 4,80 / 77,94
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 14,5 / 29,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 7,5
Error Seconds (Local/Remote): 2.496 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 2.925
HEC Errors (Up/Down): 0 / 1.806
Alleen jammer dat ik opgescheept blijf zitten met de speedtouch 716v5WL zodat ik problemen heb met hosten van novalogic games.
Heb wel het modem via DMT terug gezet naar dsl ipv dsl2, en nu dus stabiele verbinding zonder onderbrekingen zoals boven te zien is. Maar ja je kunt niet alles hebben voor dit abbo geld. Dus ik heb de handdoek maar wel in de ring gegooid en doe het hier maar mee. Eind van het jaar ga ik toch verhuizen en als die verhuizing zonder problemen verloopt denk ik toch maar aan de aanschaf van een losse modem en router. Welke weet ik nog niet maar zie dat tegen die tijd wel.
DSL Connection
Link Information
Uptime: 22 days, 16:11:04
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 7.424
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 4,80 / 77,94
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 14,5 / 29,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 7,5
Error Seconds (Local/Remote): 2.496 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 2.925
HEC Errors (Up/Down): 0 / 1.806
Alleen jammer dat ik opgescheept blijf zitten met de speedtouch 716v5WL zodat ik problemen heb met hosten van novalogic games.
Heb wel het modem via DMT terug gezet naar dsl ipv dsl2, en nu dus stabiele verbinding zonder onderbrekingen zoals boven te zien is. Maar ja je kunt niet alles hebben voor dit abbo geld. Dus ik heb de handdoek maar wel in de ring gegooid en doe het hier maar mee. Eind van het jaar ga ik toch verhuizen en als die verhuizing zonder problemen verloopt denk ik toch maar aan de aanschaf van een losse modem en router. Welke weet ik nog niet maar zie dat tegen die tijd wel.
Ze boden het me aan toen ik 6 dagen geleden mijn abo opzegde. Dus je kan op zich zeggen dat je die aanbieding ook hebt gekregen. Overige administratieve vragen en dan hangt die man/vrouw op en moet je op 8 drukken, dit vertellen ze je ook.struul schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:01:
[...]
Voor 19,95hoe heb je dat geregeld?
dan ga ik dat ook proberen
Suc6!
Ik heb in het verleden direct adsl gehad. Toen ik ze belde voor de opzegging vanwege overstap naar Speedlinq, werd mij verteld dat dit automatisch gaat als speedlinq de lijn overneemt.mountainbiker schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:17:
.....
Welke opties heb ik nu?
3. ?????
Inmiddels ben ik over en heb (voor zover ik me kan herinneren) geen incasso van kpn meer gehad tbv direct adsl......met andere woorden je hoeft niets te doen; dit is een proces dat bij KPN blijkbaar wel goed is ingeregeld.
En ik heb dan weer 'pech', zit 750m vd centrale en trek met een 20mbit abo slechts 17mbit naar binnen.. Die grafiekjes en tabelletjes zijn indicaties, snap je dat niet??Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:04:
***UPDATE***
Vanochtend weer gechecked op tracktrace.nl. Nu is mijn pakket niet meer in Amsterdam op de sorteercentrum maar nu in Zwolle in het sorteercentrum. Het ziet er naar uit dat het morgen geleverd gaat worden.
Vanochtend weer gechecked op tracktrace.nl. Nu is mijn pakket niet meer in Amsterdam op de sorteercentrum maar nu in Zwolle in het sorteercentrum. Het ziet er naar uit dat het morgen geleverd gaat worden.
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Verwijderd
Shiitt dan neem je SL en dan koop je het ook nog eens via de Dixonssteven2 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:50:
Zaterdag bij Dixons geweest

Verwijderd
Update over mijn probleem:
defect modem inderdaad. Speedlinq op vrijdag 3 keer gebeld (1e keer werd opgehangen na 10 minuten wachten, 2e keer moest ik ophangen om de telefoon aan de splitter te hangen wat mijn fout was, alle 3 de keren 10 minuten moeten wachten)
Zou een RMA worden ingevuld. Nog niks gehoord dus weer mailen.
defect modem inderdaad. Speedlinq op vrijdag 3 keer gebeld (1e keer werd opgehangen na 10 minuten wachten, 2e keer moest ik ophangen om de telefoon aan de splitter te hangen wat mijn fout was, alle 3 de keren 10 minuten moeten wachten)
Zou een RMA worden ingevuld. Nog niks gehoord dus weer mailen.
Lijkt mij juist slim, kunnen ze daar lekker bellen naar die dure helpdesk.Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:27:
[...]
Shiitt dan neem je SL en dan koop je het ook nog eens via de DixonsDas vragen om extra ellende
Weet iemand trouwens of die dealers ook gewoon naar datzelfde betaalnummer moeten bellen, of hebben zij een direct lijntje?
Ouders over laten gaan naar SL Comfort met bellen. Gaat lekker en kost weinig.
Nadat ik firmware 6.2.15.5 en 6.2.16.3 (http://www.speedtouchforum.de/viewtopic.php?t=1089) op de Speedtouch 716v5 WL had gezet, hoorden de mensen die je belt jou niet niet meer.
Op advies SL 6.1.7.2 firmware en SL-setup (http://www.bns.nl/speedlinq/) teruggedaan en pronto!
Nadat ik firmware 6.2.15.5 en 6.2.16.3 (http://www.speedtouchforum.de/viewtopic.php?t=1089) op de Speedtouch 716v5 WL had gezet, hoorden de mensen die je belt jou niet niet meer.
Op advies SL 6.1.7.2 firmware en SL-setup (http://www.bns.nl/speedlinq/) teruggedaan en pronto!
[ Voor 4% gewijzigd door Doane op 06-03-2007 14:06 ]
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
Deze medewerkers waarmee ik iedere keer contact had hebben mij perfect geholpen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:27:
[...]
Shiitt dan neem je SL en dan koop je het ook nog eens via de DixonsDas vragen om extra ellende
Mijn ervaring met hun is bij deze goed te noemen
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar de helpdesk van Speedlinq.
Mijn snelheid komt niet boven de 5Mb uit terwijl ik een abbo heb van 20Mb.
Mijn snelheid komt niet boven de 5Mb uit terwijl ik een abbo heb van 20Mb.
Verwijderd
@Longone_nl
Laat KPN inderdaad maar de hele aardbodem uitgraven om hun koper infrastructuur te vervangen...
Nee, natuurlijk niet... ik ben redelijk zo realistisch dat ik donders goed weet hoe het e.e.a te werk gaat en wat wel en wat niet realistisch(haalbaar) is...
Ik ben echter wel een persoon die het uiterste uit iets wil halen van wat mij aangeboden wordt cq wat ik gekocht heb. En al helemaal als ze mij iets aanbieden en daarbij vermelden dat het mogelijk is om een bepaalde X factor te halen/ontvangen. Vermelden en/of bieden ze dat niet dan kijk ik rustig verder tot ik iets tegenkom waar ik mij wel in kan vinden... wat dan de prijs is is voor mij niet bepalend/ doorslaggevend. Uiteraard als er meerdere aanbieders zijn met hetzelfde product dan kies je voor degene die het voordeligste is, dat is dan mooi meegenomen.
Heb ik vanaf mijn kant er alles aangedaan dan zal ik mij daarbij neerleggen en genoegen nemen met de situatie zoals deze dan is.
Verder is het ook zo dat ik helemaal niet zo heel ontevreden ben dan dat dit misschien zo overkom.
Ondanks de paar aanloop/opstartprobleempjes verliep het aansluiten e.d. vlekkeloos en hadden wij gelijk verbinding en telefoon. Ik denk echter wel dat dit mede komt doordat ik al wat langer meeloop wat betreft internet en computers. Iemand die wat minder verstand van het e.e.a heeft zal tegen meer problemen aanlopen en er niet 1,2,3 zonder hulp uitkomen.
Ook door mij verleden als o.a stafmedewerker/ helpdesker bij enkele (grote) bittorrent sites weet ik dondersgoed dat grafiekjes en tabelletjes indicaties zijn en je van zoveel factoren afhankelijk ben voor een goede, snelle en stabiele verbinding. Een indicatie is een aanwijzing waarbij het uiteraard niet zo moet zijn dat de verschillen tussen praktijk – theorie zodanig groot zijn dat dit niet meer realistisch overkomt en dus niet te verkopen is. (+/- 6 a 8 Mbt/s download of 16 a 17 Mbt/s download is niet meer realistisch)
Ben echter als aanbieder/ondernemer dan zo eerlijk om dit allemaal openbaar en duidelijk te vermelden en niet alleen in de voorwaarden e.d. die je later pas evt. te lezen krijg. Vermeld je het wel dat het mogelijk is om met 20 Mbt/s te downloaden, dan moet je als aanbieder/ondernemer er ook alles aandoen om de toegezegde snelheid bij je klanten zoveel mogelijk te realiseren. Desnoods door grote investeringen te doen in nieuwe apparatuur die het aangeboden wel mogelijk maakt.
Om maar nieuwe klanten te werven worden toezeggingen gedaan die ze schijnbaar in de praktijk niet kunnen waarmaken en om maar niet de boot te missen.
DSL line Status volgens mijn Zyx. P-2602 HW-D1A:
noise margin upstream: 5 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 18 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 ab cd de ee ff ff fe ee ee ed dc ba
noise margin downstream: 3 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 38 db
Laat KPN inderdaad maar de hele aardbodem uitgraven om hun koper infrastructuur te vervangen...
Nee, natuurlijk niet... ik ben redelijk zo realistisch dat ik donders goed weet hoe het e.e.a te werk gaat en wat wel en wat niet realistisch(haalbaar) is...
Ik ben echter wel een persoon die het uiterste uit iets wil halen van wat mij aangeboden wordt cq wat ik gekocht heb. En al helemaal als ze mij iets aanbieden en daarbij vermelden dat het mogelijk is om een bepaalde X factor te halen/ontvangen. Vermelden en/of bieden ze dat niet dan kijk ik rustig verder tot ik iets tegenkom waar ik mij wel in kan vinden... wat dan de prijs is is voor mij niet bepalend/ doorslaggevend. Uiteraard als er meerdere aanbieders zijn met hetzelfde product dan kies je voor degene die het voordeligste is, dat is dan mooi meegenomen.
Heb ik vanaf mijn kant er alles aangedaan dan zal ik mij daarbij neerleggen en genoegen nemen met de situatie zoals deze dan is.
Verder is het ook zo dat ik helemaal niet zo heel ontevreden ben dan dat dit misschien zo overkom.
Ondanks de paar aanloop/opstartprobleempjes verliep het aansluiten e.d. vlekkeloos en hadden wij gelijk verbinding en telefoon. Ik denk echter wel dat dit mede komt doordat ik al wat langer meeloop wat betreft internet en computers. Iemand die wat minder verstand van het e.e.a heeft zal tegen meer problemen aanlopen en er niet 1,2,3 zonder hulp uitkomen.
Ook door mij verleden als o.a stafmedewerker/ helpdesker bij enkele (grote) bittorrent sites weet ik dondersgoed dat grafiekjes en tabelletjes indicaties zijn en je van zoveel factoren afhankelijk ben voor een goede, snelle en stabiele verbinding. Een indicatie is een aanwijzing waarbij het uiteraard niet zo moet zijn dat de verschillen tussen praktijk – theorie zodanig groot zijn dat dit niet meer realistisch overkomt en dus niet te verkopen is. (+/- 6 a 8 Mbt/s download of 16 a 17 Mbt/s download is niet meer realistisch)
Ben echter als aanbieder/ondernemer dan zo eerlijk om dit allemaal openbaar en duidelijk te vermelden en niet alleen in de voorwaarden e.d. die je later pas evt. te lezen krijg. Vermeld je het wel dat het mogelijk is om met 20 Mbt/s te downloaden, dan moet je als aanbieder/ondernemer er ook alles aandoen om de toegezegde snelheid bij je klanten zoveel mogelijk te realiseren. Desnoods door grote investeringen te doen in nieuwe apparatuur die het aangeboden wel mogelijk maakt.
Om maar nieuwe klanten te werven worden toezeggingen gedaan die ze schijnbaar in de praktijk niet kunnen waarmaken en om maar niet de boot te missen.
DSL line Status volgens mijn Zyx. P-2602 HW-D1A:
noise margin upstream: 5 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 18 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 ab cd de ee ff ff fe ee ee ed dc ba
noise margin downstream: 3 db
Ik ben niet geheel ontevreden over Speedlinq. Ik heb netjes mijn geld (voucher) teruggestort gekregen. etc.
Ik ervaar alleen problemen met streaming audio/video. Gaat nooit vloeiend. Echt irritant dus. Ik verwacht nl. wel dat een 20 Mbit verbinding dit aan moet kunnen.
Ik heb hier ook gelezen dat verbindingen vaak 'klapperen of hapert'. Weet dus niet of dit bij mij het geval is. Merk soms wel dat sites blijven hangen, moet dus ff op refresh drukken al is dit wat minder de laatste tijd.
Abbo: Comfort abbo 20 Mb, KPN
Systeem: thuis momenteel een oud systeempje (PIII Windows 2000)
Modem: Speedtouch 716v5 WL
Ik heb dus met DMT 7.31 ff ingelogd op de modem:
ADSL2+
Downstream:
Bitrate: 19413kbit/s
Attenuation: 17.5dB
SNRM: 6.5dB
Tx pwr: 19.0dBm
Upstream:
Bitrate: 1029bit/s
Attenuation: 7.0dB
SNRM: 13.5dB
Tx pwr: 12.0dBm
Wat kan ik hier aan doen???
-Nieuwere firmware?
Las dat er nieuwe firmware beschikbaar is op http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716
-...jullie suggesties?
DANK
Ik ervaar alleen problemen met streaming audio/video. Gaat nooit vloeiend. Echt irritant dus. Ik verwacht nl. wel dat een 20 Mbit verbinding dit aan moet kunnen.
Ik heb hier ook gelezen dat verbindingen vaak 'klapperen of hapert'. Weet dus niet of dit bij mij het geval is. Merk soms wel dat sites blijven hangen, moet dus ff op refresh drukken al is dit wat minder de laatste tijd.
ADSL2+
Downstream:
Upstream:
-Nieuwere firmware?
Las dat er nieuwe firmware beschikbaar is op http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716
-...jullie suggesties?
DANK
"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]
Mijn verbinding werkt 
Nu is er wel weer een andere probleem opgetreden. Toen ik mijn verbinding aanvroeg werd er gezegd dat ik mijn nummer van Tweakdsl (VoDSL) via BBned kon porteren. Nu schets mijn verbazing dat dit niet in het rijtje van hun voor komt. Ik heb dus gebeld en gevraagd hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen. Zegt die man van de helpdesk dat het nog niet mogelijk is mijn hun systeem. Ik voel mij dus wel belazerd.
Heeft iemand anders het al wel voor elkaar gekregen?
Nu is er wel weer een andere probleem opgetreden. Toen ik mijn verbinding aanvroeg werd er gezegd dat ik mijn nummer van Tweakdsl (VoDSL) via BBned kon porteren. Nu schets mijn verbazing dat dit niet in het rijtje van hun voor komt. Ik heb dus gebeld en gevraagd hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen. Zegt die man van de helpdesk dat het nog niet mogelijk is mijn hun systeem. Ik voel mij dus wel belazerd.
Heeft iemand anders het al wel voor elkaar gekregen?
owja afstand tot centrale zou 245m zijn...Titan_Chronos schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:59:
Ik ben niet geheel ontevreden over Speedlinq. Ik heb netjes mijn geld (voucher) teruggestort gekregen. etc.
ADSL2+
Downstream:
Upstream:
-Nieuwere firmware?
-...jullie suggesties?
DANK
"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]
haha nou ik heb het geprobeerd maar niet geluktfb_slim schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:54:
[...]
Ze boden het me aan toen ik 6 dagen geleden mijn abo opzegde. Dus je kan op zich zeggen dat je die aanbieding ook hebt gekregen. Overige administratieve vragen en dan hangt die man/vrouw op en moet je op 8 drukken, dit vertellen ze je ook.
Suc6!
Ik ga trouwens hier maar ff verder want dit is natuurlijk het Speedlinq topic, niet het Orange topic

[ Voor 13% gewijzigd door struul op 06-03-2007 17:31 ]
Verwijderd
There you go ...Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:04:
De vuistregel is ongeveer 13 dB per kilometer koperdraad, dus je zit fysiek dichter bij 3 km dan bij 2 km!
Dan komen de hoge frequenties niet goed meer door en connect je dus op een lagere snelheid.
Klopt als een bus. Met dit (Zyxel) commando kan je ook zie dat de hoge frequenties niet worden gebuikt:
> wan adsl linedata near
noise margin downstream: 5 db
attenuation downstream: 36 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone 32- 63: 00 24 56 77 77 77 78 77 77 77 79 99 9a bb bd dd
tone 64- 95: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd bb
tone 96-127: cc bb bb bb bc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: 9b bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 99 bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb b9 bb bb bb bb bb
tone 192-223: 69 9a 9b bb 2b bb bb bb bb b7 ab bb bb ba bb bb
tone 224-255: a9 78 9a aa 99 79 99 99 95 77 99 99 77 85 75 52
tone 256-287: 02 77 99 97 99 98 78 75 47 77 87 77 77 67 77 52
tone 288-319: 57 77 77 57 77 76 54 25 55 66 55 55 55 55 41 50
tone 320-351: 54 44 45 55 40 03 00 00 44 00 00 34 22 20 22 00
tone 352-383: 02 20 00 02 20 00 00 00 20 01 02 21 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 11 00 01 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
> wan adsl linedata near
noise margin downstream: 5 db
attenuation downstream: 36 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone 32- 63: 00 24 56 77 77 77 78 77 77 77 79 99 9a bb bd dd
tone 64- 95: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd bb
tone 96-127: cc bb bb bb bc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: 9b bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 99 bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb b9 bb bb bb bb bb
tone 192-223: 69 9a 9b bb 2b bb bb bb bb b7 ab bb bb ba bb bb
tone 224-255: a9 78 9a aa 99 79 99 99 95 77 99 99 77 85 75 52
tone 256-287: 02 77 99 97 99 98 78 75 47 77 87 77 77 67 77 52
tone 288-319: 57 77 77 57 77 76 54 25 55 66 55 55 55 55 41 50
tone 320-351: 54 44 45 55 40 03 00 00 44 00 00 34 22 20 22 00
tone 352-383: 02 20 00 02 20 00 00 00 20 01 02 21 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 11 00 01 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Verwijderd
Denk het niet, anders hadden ze dat toch wel ergens als feature vermeld?ejdb schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:57:
Ik wil nu alleen graag weten of ik een usb printer op mijn speedtouch 716 kan aansluiten en dan kan delen via het netwerk?
In de userguide PDF komt het hele woord printer niet voor overigens
Dit topic is gesloten.