[Speedlinq] Ervaringen - Deel 4

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 14.228 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 08:55:
Helaas bij mij confort kpn vandaag aangesloten.

Zelfde probleem.

Ook kan ik wel op de service punt maar niet naar het bellen aanmeld gedeelte hij zegt dat die pagina niet bestaat. Ook niet op mijn pc op het werk.

Geld dit ook voor de andere
Hoera snelheid zo goed als hersteld.

Kan mij alleen nog niet aanmelden voor het bellen.Deze pagina geeft geen toegang.
Helpdesk gebeld maar de wachtrij is langer dan 12 minuten. Ze bellen binnen 24 uur terug.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:06
Heb nu een paar weken speedlinq en wou even mijn ervaringen posten.
Na in het begin (fout van mijn kant) een week traag internet te hebben gehad (128kb)

Heb ik niet zoveel last.. Alleen klapt hij er snachts vaak uit (1x in 2 dagen gemid).
Dit gebeurd alleen ALIJD snachts.. niks ergs dus.

Heb de 6/1 van BBned.

Mijn modem traind zichzelf op: 1.021 / 8.055

Prima dus... Bellen werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand vanavond ook veel snelheidsverlies ?

Heb BBNED 20000 / 1024.

Gisteren met payserver eweka een download van 1.5MB/sec, Wilde vanavond weer wat downloaden kom ik niet boven de 600KB.

Hebben meer mensen hier vandaag / vanavond last van ?

Zou nog steeds iemand mij kunnen zeggen waar ik de intrainwaarde kan vinden op de copperjet ?
Liefst met een sreenshot want snap al die waarde niet :S

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes Yes......
Problemen met de snelheid zijn weer opgelost.
Alles gaat weer als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:29
Vandaag mijn welkomstbrief binnen. De aansluiting zou 6-3-07 worden opgeleverd.

Alleen is de vraag waarneer een KPN-monteur belt voor het opleveren van mijn 'newline'.
Tevens ben ik benieuwd waarneer ik mijn modem binnen krijg. Ik hoop snel, want dinsdag zou mijn verbinding gaan werken, dus 4 werkdagen :)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Nou, het werkt :) volgens speedtest tussen 1500 en 1800 kb/sec down en 80 tot 100kb/sec up. Ik zit redelijk dichtbij de centrale, postcode 8923. Ik zit nu met m'n laptop rechtstreeks op de 1e ethernet poort, en wil m'n linksys router op poort 2 zetten. Hij krijgt netjes een IP van de SpeedTouch modem, maar internet wordt nog niet door geroute, moet ik dit op m'n linksys router instellen of op m'n SpeedTouch?

edit;
IP range van router aangepast. nu werkt alles helemaal goed!
De snelheid is geweldig, maar ik ben altijd bang voor een relapse. tot nu toe "smooth sailing" dus.

[ Voor 17% gewijzigd door RSP op 01-03-2007 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heel veel gedoe gehad met Speedlinq in het begin, ben toen flink boos geworden, heb een brief geschreven naar de directeur van Speedlinq omdat ik na al dat gebel wel 60 euro had verspeeld aan telefoonkosten, tevens werd ik gebeld en kreeg ik 2 maanden abonnementskosten gratis en dubbele snelheid en gratis nieuwe modem aangezien ze beweerde dat mijn modem stuk was en me daarop een nieuwe stuurde met als mom van dat ik mijn zogenaamde kapotte moest terugsturen en was ie niet stuk dan moest ik de nieuwe modem terugbetalen van 93 euro. maar goed we zijn nu een jaar verder en sinds dien nooit meer last gehad van problemen bij Speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Geef dat adres van die directeur even door als je wilt? klinkt alsof 't van pas kan komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09 14:37

JMT

MOEHHHHHH

Meer mensen die ineens geen mail ontvangen aka is er een mailstoring op 't moment?
Ook via webmail is er geen enkel nieuw bericht te zien, terwijl ik zeker weet dat er mails zijn verstuurd vanaf een mailinglist... :/

Edit: intern van Speedlinq naar Speedlinq mailen is wel mogelijk zo te merken..

[ Voor 16% gewijzigd door JMT op 01-03-2007 11:36 ]

Tamtidam... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

gex

De gekste

De problemen van de service pagina lijken opgelost te zijn; telefonie , spam en virusfilter zijn weer allemaal op te vragen.

Ik twijfel nu na al die problemen wel of ik mijn telefoonnummer om moet laten zetten, weet iemand of je dat ook nog later kunt doen, dus nu een nieuw nummer van speedlinq en als dat goed werkt als nog nummerportering te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
Ik kreeg net een rekening van Speedlinq.
Op die rekening stond 9,50 voor ADSL killed voice toeslag

Op de site voor Speedlinq staat dat een X-tra 20000 COMPLEET BELLEN inclusief toeslag vaste lijn is. Ze zouden dan toch eigenlijk die 9,50 niet in rekening horen te brengen? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSP schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 08:34:
Geef dat adres van die directeur even door als je wilt? klinkt alsof 't van pas kan komen!
Pieter Porte en Hans Huygens, maar ik heb die man persoonlijk een mail gestuurd daarna nog eens een brief p.porte@speedlinq.nl en h.huygens@speedlinq.nl

Speedlinq BV
T.a.v Pieter Potre
Postbus 136
2270 AC Voorburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gex
ik heb mijn nummer wel laten porteren
maar ik zou het nu niet meer doen
reden :
de lijn kost evenveel bij kpn en bij eventuele storing kan je nog altijd uitbellen via je kpn lijn
inkomend is alijd via kpn minder ruis en echo
ander voordeel als het abonnement je niet bevalt kan je gemakkelijk overstappen naar een andere provider
zonder extra kosten van provider voor portering van je nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

gex

De gekste

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:34:
@gex
ik heb mijn nummer wel laten porteren
maar ik zou het nu niet meer doen
reden :
de lijn kost evenveel bij kpn en bij eventuele storing kan je nog altijd uitbellen via je kpn lijn
inkomend is alijd via kpn minder ruis en echo
ander voordeel als het abonnement je niet bevalt kan je gemakkelijk overstappen naar een andere provider
zonder extra kosten van provider voor portering van je nummer
Bedankt voor je reactie, maar ik heb het 20mb incl bellen abbo, dus dan zou ik 10 euro besparen als ik het op zou zeggen, maar misschien moet ik het dan maar niet porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 14-09 21:30
basduijn schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:18:
Ik kreeg net een rekening van Speedlinq.
Op die rekening stond 9,50 voor ADSL killed voice toeslag

Op de site voor Speedlinq staat dat een X-tra 20000 COMPLEET BELLEN inclusief toeslag vaste lijn is. Ze zouden dan toch eigenlijk die 9,50 niet in rekening horen te brengen? :? :?
Gaat waarschijnlijk net zoals de andere bedragen, eerst het volle bedrag betalen en daarna krijg je de actiekorting terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder nog iemand problemen met de verbinding?
Ik woon in Haarlem. Ik werd (te laat) om 11:15 wakker en alleen het power lampje op mijn modem brandde.
Modem en pc gereset en toen deed hij het weer. Ik zette mijn pc uit en een paar minuten later brandde weer alleen het power lampje.
Ik heb nog niet mijn telefoon direkt op de lijn aangesloten om te kijken of daar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
@ Nielson:

Basduijn moet waarschijnlijk gewoon z'n factuur beter lezen. Ik heb ook een 6/1 abbo inclusief bellen en vaste lijn toeslag voor 29,95.

Op mijn factuur staat dan ook:
- 6/1 internet: 15,50 euro
- speedlinq bellen: 4,95 euro
- killed voice: 9,50 euro

Alles bij elkaar dus netjes 29,95........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Schweino schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:50:
@ Nielson:

Basduijn moet waarschijnlijk gewoon z'n factuur beter lezen. Ik heb ook een 6/1 abbo inclusief bellen en vaste lijn toeslag voor 29,95.

Op mijn factuur staat dan ook:
- 6/1 internet: 15,50 euro
- speedlinq bellen: 4,95 euro
- killed voice: 9,50 euro

Alles bij elkaar dus netjes 29,95........
Hmm. Ik denk dat je gelijk hebt .. |:(
Sorry... De volgende keer zal ik ---> :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:33:
Yes Yes......
Problemen met de snelheid zijn weer opgelost.
Alles gaat weer als een trein.
En ook doet mijn VOIP (met nummerportering) het vandaag en het servicepunt werkt ook helemaal.

Ben helemaal blij :) :)

Tot nu toe super tevreden over speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Klopt het dat jullie de tijd voordat er doorgeschakeld wordt b.g.g. (Speedlinq servicepunt -> Speedlinq bellen) niet langer kan dan 20 seconden?
Hij stond op 30, heb geprobeerd om hem op 180 te zetten, kreeg een melding dat 120 het langste was. Vervolgens dat ingevuld en nu staat er 20, maar hij wil niet meer van die instelling af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm lekker dan, we hebben speedlinq aangevraagd en een waarschijnlijke opleverdatum van 28-02-2007 gekregen. Vervolgens huidige abbo opgezegd voor 1 maart.

Een tijdje terug hebben we een brief van KPN gekregen dat onze lijn wordt gedeinstalleerd (of zoiets) op 19 maart. Betekent dit nu dat wij tot 19 maart (omdat we dan nog geen ADSL2 lijn hebben) geen internet hebben?

Op zich niet heel dramatisch want ik ben vrijwel nooit thuis maar wel een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 14:26
Hierbij mijn dagboek van speedlinq:
  • 13-2-07: Aanvraag via internet (20Mbit lijn via BBNed)
  • 14-2-07: Standaard bevestiging email gehad.
  • 19-2-07: Bevestgingsbrief binnen gekregen.
  • 1-3-07: Welkombrief binnen (opleverdatum 5-3-07)
Moet zeggen dat ik niet ontevreden ben over de hele gang van zaken.
Enigste is dat er geen actievoucher bij de welkombrief zit...

Als ik eraan denk laat ik nog weten wat er verder gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:47:
Verder nog iemand problemen met de verbinding?
Ik woon in Haarlem. Ik werd (te laat) om 11:15 wakker en alleen het power lampje op mijn modem brandde.
Modem en pc gereset en toen deed hij het weer. Ik zette mijn pc uit en een paar minuten later brandde weer alleen het power lampje.
Ik heb nog niet mijn telefoon direkt op de lijn aangesloten om te kijken of daar het probleem ligt.
Iemand ook problemen vandaag? Geen DSL lampje of ethernet op mijn Allied Data copperjet 1616 (BBned).
Een reboot (stroomkabel uitgetrokken en ingestoken) lostte het in iedergeval tijdelijk op.

Ik zit nu op mijn werk dus kan niet kijken of het probleem er nog is maar misschien hebben meer mensen er last van gehad vandaag.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou alles lijkt opgelost voor mij. Mijn download snelheid is niet die van de website (4096) maar komt aardig in de buurt (+-3500) mijn uploadsnelheid lijkt goed te gaan maar he idiote is dat elke speedtest die ik doe nu vastloopt bij het testen van de upload :\ iemand nog tips? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, sinds afelopen woensdag speedlinq internet, aanvraag is snelgegaan en internet werkt bijna goed. Echter 2 vreemde probleempjes:

1- adsl modem is een speedtouch 546 v6, incl 4 eth poorten, als ik mijn laptop direct op dit adsl modem aansluit werkt alles behalve de site www.speedlinq.nl.

2- aan dit adsl modem heb ik een sweex wifi gekoppelt, als ik mijn laptop met wifi gebruik werkt internet (browsen), echter ik kan geen mail verzenden via gmail (wel via optie 1 direct adsl modem aansluiting), krijg dan een timeout en ook hier kan ik niet op www.speedlinq komen.

wie weet raad?

gr

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede avond
Beetje veel werk om alle berichten door te lezen om evt antwoord in eerdere berichting te vinden.

Hierbij mijn vraag:
Ik heb plusmin 9 mnd een 4 Mb verb van Speedlinq met een single ethernet modem welke best bevalt.
Nu wil ik ook draadloos met een laptop erbij gaan internetten maar zal er dus een router achter moeten hangen of het bestaande modem moeten vervangen door modem/router ineen.
Ik wil overigens best verlengen met een jaar of zo maar natuurlijk het liefst voor het huidige tientje per maand wat nog steeds de aanbieding is.

Heeft iemand ervaring en tips wat Speedlinq kan betekenen voor mij ?
Of moet ik zelf een keuze maken in de aanschaf van router of nieuw modem/router van bv Sitecom / Syslink

Graag jullie advies _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Ik heb vandaag een brief gekregen van KPN. De brief was gedateerd op 23 februari. Er komt 6 maart een monteur van KPN om mijn lijn te testen, zodat de er een signaal op gezet kan worden. Zal dit gelijk gebeuren, of moet ik dan weer 5 dagen wachten voordat het signaal erop komt?
Mijn lijn wordt namelijk al 6-3-07 opgeleverd volgend de welkomsbrief :?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:47:
Nu wil ik ook draadloos met een laptop erbij gaan internetten maar zal er dus een router achter moeten hangen of het bestaande modem moeten vervangen door modem/router ineen.
Je kunt er gewoon een accespoint bij kopen, dat sluit je dan aan op 1 van de ethernetpoorten en je bent klaar. Wel nog even de dhcp server van dat ding uit zetten, met 2 dhcps werkt niet goed.

wat steven2 hieronder zegt klopt, had even over de single ethernet heen gelezen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:33:
[...]

Je kunt er gewoon een accespoint bij kopen, dat sluit je dan aan op 1 van de ethernetpoorten en je bent klaar. Wel nog even de dhcp server van dat ding uit zetten, met 2 dhcps werkt niet goed.
Je bedoeld een wireless router, want appiekim heeft een single ethernet modem. Als hier dan een accesspoint aangehangen wordt heb je geen poorten meer voor een vaste verbinding.
Of je doet er nog een switch bij, dan kan het natuurlijk wel weer.
Maar ik denk dat een wireless router goedkoper is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een update over mijn probleem:
Het zal geen algemeen probleem zijn. Ik kwam gisteravond thuis en het was nog niet opgelost.
Geen DSL lampje en geen ethernet lampje.
Mijn telefoonlijn is in orde want als ik een telefoon er direct op aansluit krijg ik een beltoon.
Zonder splitter ertussen heb ik hetzelfde probleem.
Modem rebooten werkt niet.
Een andere ethernet crosskabel ertussen maakt ook geen verschil.
Mijn netwerk kaart lijkt volgens de device manager in orde.
Ik kan niet op het modem inloggen.
Volgens mijn pc is er geen lan kabel ingeplugd.

Iemand een idee? Het lijkt erop alsof mijn modem kapot is aangezien hij geen DSL of ethernet ziet.

Ik heb speedlinq gebeld om 20:45 en kreeg de melding dat de wachttijd meer dan 15 minuten is (hee, dat is dan precies als ze dichtgaan!) en heb een bericht achtergelaten met naam, telefoonnummer en postcode.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen!

Heb een raar probleem. Sinds deze week heb ik zo om het kwartier een hapering in het opvragen van internetpagina's. De verbinding ligt (Speedlinq ALL-in) er dan niet uit, downloads gaan ook gewoon door en ik kan zelfs Remote op mijn server van buitenaf op het moment dat internetpagina's niet meer willen inladen. Wat kan hier de oorzaak zijn? Speedlinq helpdesk heeft weer een nieuwe truc, ze bellen je nu binnen 24 uur terug. (niet dus...)

bijvoorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALs het goed is is een dag na dat de kpn monteur geweest is het signaal gereed.

Was bij mij in ieder geval zo. Al met al heb ik in totaal na aanvraag 2 en halve week moeten wachten, toen ik internet signaal had ook telefoon geactiveerd, dit ging allemaal zonder problemen.

Bij mij verliep alles zonder problemen, ben ook zeer tevreden met de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn adsl modem 546i ik heb een firmware update gedaan.. werkte perfect.
Na de config geladen te hebben krijg ik geen ip van dhcp meer..

Nu dacht ik laat ik hem even resetten maar na 20 sec reset knop vast houden nog geen reset.
volgens mij ligt mijn modem in de puin.

Iemand een oplosssing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 20:02
Knop langer vasthouden, of proberen een oude firmware erop te zetten. Welke heb je er nu op zitten?
edit:
Zeker 6.1.0.5? Die heb ik ook al een tijdje, en geen problemen ermee.
Misschien is je config-file corrupt of er niet compatible mee.
Alles handmatig invoeren na een echte harde reset zou het op moeten lossen. Anders lijkt ie me echt stuk te zijn...

[ Voor 34% gewijzigd door bas-r op 02-03-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:57
Hier surft het ook zoals het hoort!!!!
4mb down en 1 mb up!!!!

Helemaal SUPER!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:52:
Een andere ethernet crosskabel ertussen maakt ook geen verschil.
Mijn netwerk kaart lijkt volgens de device manager in orde.
Ik kan niet op het modem inloggen.
Volgens mijn pc is er geen lan kabel ingeplugd.
tussen switch/pc mag je geen cross cable gebruiken, aangezien je pc zegt dat er geen kabel in zit zal het probleem in je kabel zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:59:
Mensen!

Heb een raar probleem. Sinds deze week heb ik zo om het kwartier een hapering in het opvragen van internetpagina's. De verbinding ligt (Speedlinq ALL-in) er dan niet uit, downloads gaan ook gewoon door en ik kan zelfs Remote op mijn server van buitenaf op het moment dat internetpagina's niet meer willen inladen. Wat kan hier de oorzaak zijn? Speedlinq helpdesk heeft weer een nieuwe truc, ze bellen je nu binnen 24 uur terug. (niet dus...)

bijvoorbaat dank
ik gok op je dns ;)
op het moment dat je geen pagina's meer kunt laden:
start -> uitvoeren -> cmd -> nslookup sitediejeopwiltvragen

kijk wat je daar voor antwoord krijgt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ thekip

Bij de Copperjet 1616 moet je een crosskabel of switch gebruiken. Hij heeft geen ingebouwde switch.

@ Ogami

Probeer eens het resettooltje van Allied Data. Als hij daarbij ook niet reageert isie dood... ;(

Een link kan ik je niet geven, momenteel is de link dood.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:54
Ik wil graag een printer in mijn netwerk zetten met een printerserver.
Nu heb ik van speedlinq een seedtouch 716 gekregen.
Een kennis van mij heeft een router met printerserver erin over.

Kan ik zo'n router aan de 716 met speedlinq settings hangen ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:47:
[...]

ik gok op je dns ;)
op het moment dat je geen pagina's meer kunt laden:
start -> uitvoeren -> cmd -> nslookup sitediejeopwiltvragen

kijk wat je daar voor antwoord krijgt :)
thekip, ik had de primary en secundary DNS servers al tijden vast ingesteld. Deze waren:
193.18.114.5
195.18.115.5
en nu blijkt dit te zijn:
195.18.114.5
195.18.115.5

ik heb het aangepast.. dus bedankt voor de tip. Even kijken of het nu wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
driel24 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:34:
Ik wil graag een printer in mijn netwerk zetten met een printerserver.
Nu heb ik van speedlinq een seedtouch 716 gekregen.
Een kennis van mij heeft een router met printerserver erin over.

Kan ik zo'n router aan de 716 met speedlinq settings hangen ?
Ja.
zet wel de dhcp-server in dat nieuwe ding uit, en gebruik 'm als switch (prik de lan-kabel in een van de routerpoorten, niet in de wan-poort) zo wordt alles wat je erop aansluit automagisch deel van het netwerk wat je met je 716 al had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 07:54
Bedankt voor de duidelijke info !!
bas r schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:55:
[...]

Ja.
zet wel de dhcp-server in dat nieuwe ding uit, en gebruik 'm als switch (prik de lan-kabel in een van de routerpoorten, niet in de wan-poort) zo wordt alles wat je erop aansluit automagisch deel van het netwerk wat je met je 716 al had.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Waarschijnlijk is de vraag inmiddels gesteld alleen kon hem niet vinden.
Mijn vraag was of ik het beste voor bbned, babyxl of kpn kon gaan bij speedlinq? wat zijn de voor en nadelen? Daarnaast was het mij niet helemaal duidelijk of het maandbedrag met 9,50 lager zou zijn als ik zelf al een telefoonverbinding heb. Ik neem aan dat je in beide gevallen aansluitkosten moet betalen als je nog geen telefoonlijn hebt? bvd!

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met speedlinq in breda.
ik wil een 20mb aansluiting en bij tele2 kan dit alleen voor 2 jaar of je moet er kpn bij hebben dat kost 9,95 per maand dus ben ik een stuk duurder uit per maand.
iemand ervaring met 1 jaar 20mb verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Beercase schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:43:
Waarschijnlijk is de vraag inmiddels gesteld alleen kon hem niet vinden.
Mijn vraag was of ik het beste voor bbned, babyxl of kpn kon gaan bij speedlinq? wat zijn de voor en nadelen? Daarnaast was het mij niet helemaal duidelijk of het maandbedrag met 9,50 lager zou zijn als ik zelf al een telefoonverbinding heb. Ik neem aan dat je in beide gevallen aansluitkosten moet betalen als je nog geen telefoonlijn hebt? bvd!
Ik heb BBned (6/1 all-in) en dat bevalt me uitstekend. Tot nu toe (heb vanaf aug 2006 mijn abonnement) geen problemen mee ondervonden.

Je tweede vraag vindt ik een goede. Ik had zelf ook geen telefoonlijn (was net verhuisd) en heb gewoon alles via speedlinq genomen en dus geen KPN lijn laten aanleggen. Achteraf gezien had ik liever zowel een kpn (belbudget) lijn gehad als ook een speedlinq Voip lijn. Dan had ik 2 lijnen gehad voor hetzelfde geld. Je betaalt namelijk voor beiden een bedrag van ongeveer 9,50 per maand (killed voice toeslag of belbudget abonnement) en je betaalt ook voor beide een aansluit tarief van ongeveer 50 euro. (KPN aansluit tarief of speedlinq aansluit tarief op kaal koper). Kwa kosten maakt het dus niets uit.

Wat ik me alleen afvraag (en waar ik nooit bij speedlinq antwoord op heb kunnen krijgen) is de vraag of de killed voice toeslag bij een all in abonnement ook in rekening wordt gebracht als je al een KPN lijn hebt en deze laat voortbestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:16:
[...]
Wat ik me alleen afvraag (en waar ik nooit bij speedlinq antwoord op heb kunnen krijgen) is de vraag of de killed voice toeslag bij een all in abonnement ook in rekening wordt gebracht als je al een KPN lijn hebt en deze laat voortbestaan.
Dat lijkt me niet, wij krijgen hem er ook extra bij omdat we ons kpn abbo opzeggen, indien je hem niet opzegt heb je toch geen killed voice?

Weet iemand overigens of je voor het ombouwen van de lijn naar ADSL2 van speedlinq gebruik kunt maken (en ja het lijkt mij ook vrij triviaal dat dat niet kan) ik wil het graag zeker weten als 20 dagen downtime te voorkomen is zou ik graag voorkomen ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Schweino schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:16:
[...]

Ik heb BBned (6/1 all-in) en dat bevalt me uitstekend. Tot nu toe (heb vanaf aug 2006 mijn abonnement) geen problemen mee ondervonden.

Je tweede vraag vindt ik een goede. Ik had zelf ook geen telefoonlijn (was net verhuisd) en heb gewoon alles via speedlinq genomen en dus geen KPN lijn laten aanleggen. Achteraf gezien had ik liever zowel een kpn (belbudget) lijn gehad als ook een speedlinq Voip lijn. Dan had ik 2 lijnen gehad voor hetzelfde geld. Je betaalt namelijk voor beiden een bedrag van ongeveer 9,50 per maand (killed voice toeslag of belbudget abonnement) en je betaalt ook voor beide een aansluit tarief van ongeveer 50 euro. (KPN aansluit tarief of speedlinq aansluit tarief op kaal koper). Kwa kosten maakt het dus niets uit.

Bedankt, dan neem ik een losse kpn lijn idd.
Nu hoop ik dat iemand mij nog kan vertellen welke lijn het beste is. BBNED, BabyXL of KPN!

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb net mijn ADSL 8/1MB over laten zetten naar 20/1MB, hopelijk gaat dat een beetje goed snel, kost beide 25 euro.

Ik kreeg ook de optie om het bellen er bij te nemen voor 5 euro per maand, dan zou ik geen 10 euro meer aan KPN hoeven te betalen voor de lijn.

Ik heb eerst de boot afgehouden want ik wil graag weten hoe de service daar van is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
Even een vraagje.

We zitten op dit moment op Casema internet en tv. Studentenhuis met 4 tv's

Nu willen we overstappen en kwam ik speedlinq tegen. 2000 all in, 20 M/bit verbinding. Digitenne kan niet op 4 tv's dus dat zal bij Casema blijven.

Mijn vraag is, wat zijn exact de kosten voor het 2000 pakket? Kan werkelijk nergens vinden of je nog een aparte telefoonlijn moet aanschaffen van KPN of dat dat in het pakket zit en daar nog een meerprijs overheen komt. We hebben op dit moment geen vaste telefoonlijn en dat hoeft ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
MrVegeta schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:14:
Ik heb net mijn ADSL 8/1MB over laten zetten naar 20/1MB, hopelijk gaat dat een beetje goed snel, kost beide 25 euro.

Ik kreeg ook de optie om het bellen er bij te nemen voor 5 euro per maand, dan zou ik geen 10 euro meer aan KPN hoeven te betalen voor de lijn.

Ik heb eerst de boot afgehouden want ik wil graag weten hoe de service daar van is.
Houd ons op de hoogte aub. Ik heb nu dus een 6/1 abonnement via BBned, en wil in de toekomst overstappen naar 20/1 KPN (sinds kort hier in het boerendorp verkrijgbaar). Ben erg benieuwd hoe dat zal verlopen. Blijf je overigens wel gebruik maken van hetzelfde netwerk MrVegeta? Of ga je switchen?

Je tweede opmerking is erg interessant. Wat ik hieruit opmaak is dat Speedlinq dus wel de killed voice toeslag in rekening brengt bij het 20 Mbit all-in-one abonnement ook al heb je een KPN lijn er naast liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tele2 of Speedlinq, wie heeft er ervaring in Breda?
kpn digitene is nog niet beschikbaar bij ons pas in april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wesnam schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:19:
Even een vraagje.

We zitten op dit moment op Casema internet en tv. Studentenhuis met 4 tv's

Nu willen we overstappen en kwam ik speedlinq tegen. 2000 all in, 20 M/bit verbinding. Digitenne kan niet op 4 tv's dus dat zal bij Casema blijven.

Mijn vraag is, wat zijn exact de kosten voor het 2000 pakket? Kan werkelijk nergens vinden of je nog een aparte telefoonlijn moet aanschaffen van KPN of dat dat in het pakket zit en daar nog een meerprijs overheen komt. We hebben op dit moment geen vaste telefoonlijn en dat hoeft ook niet.
Je bedoelt 20000 abbo? Voor nieuwkomers is dat 20 euro per maand, + 90 euro aansluit kosten en een modem, je krijgt dan een voucher weermee je 60 euro (5 euro per maand korting) + 90 euro + modem terug kan krijgen. Dat zijn de kosten.

Als je gebruik wil maken moet je wel een ADSL lijn hebben van KPN, dat is geloof ik 10 euro per maand. Ik weet het allemaal niet zeker hoor.
Schweino schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:22:
[...]

Houd ons op de hoogte aub. Ik heb nu dus een 6/1 abonnement via BBned, en wil in de toekomst overstappen naar 20/1 KPN (sinds kort hier in het boerendorp verkrijgbaar). Ben erg benieuwd hoe dat zal verlopen. Blijf je overigens wel gebruik maken van hetzelfde netwerk MrVegeta? Of ga je switchen?

Je tweede opmerking is erg interessant. Wat ik hieruit opmaak is dat Speedlinq dus wel de killed voice toeslag in rekening brengt bij het 20 Mbit all-in-one abonnement ook al heb je een KPN lijn er naast liggen.
Ik blijf op hetzelfde netwerk (All-in / BabyXL). Ik zou binnenkort bericht krijgen van de upgrade hoe dat gaat en een gratis ADSL2 modem, ik heb tevens geen aansluitkosten. Maar ik weet nog niets van voip bellen, de term killed voice zegt me dan ook niets.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:46:
[...]

tussen switch/pc mag je geen cross cable gebruiken, aangezien je pc zegt dat er geen kabel in zit zal het probleem in je kabel zitten ;)
Eerst werkte mijn verbinding wel. Plotseling lag hij eruit.
Die cross cable zat tussen mijn pc en het modem zelf. Bijgeleverde kabel was een cross kabel maar die gebruikte ik niet omdat hij te kort was. De kabel die ik sinds oktober heb gebruikt is ook een cross.
cornfed99111 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:10:
@ thekip

Bij de Copperjet 1616 moet je een crosskabel of switch gebruiken. Hij heeft geen ingebouwde switch.

@ Ogami

Probeer eens het resettooltje van Allied Data. Als hij daarbij ook niet reageert isie dood... ;(

Een link kan ik je niet geven, momenteel is de link dood.. ;(
Reset tool? Ik kan thuis dus niets downloaden, installatie cd heb ik niet gekregen (nou ja, ik heb er 2 van Speedlinq gekregen. Voor een speedtouch modem) en op het modem zelf kan ik geen reset knop ontdekken.

Speedlinq heeft nog niet gebeld.
Over 2 uur ga ik naar huis en moet ik Speedlinq dus bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecari
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:25
Zo als belooft op mijn eerdere post een verderverloop van zaken.

verbindingsprobleem na wat heen en weer bellen met speedlinq en wat gesprekken te hebben opgenomen ( dit wel vermeld) ging het plotseling heel snel bij speedlinq, men was niet blij en wilde afhaken toen ik mede deelden dat ik het gesprek opgenomen had, maar na mijn antwoord dat hun het zelfde deden was er geen vuiltje meer aan de lucht werd keurig geholpen lag plotseling niet meer aan mij en er werd ook gelijk een uitleg gegeven wat er mis was, ik zat verbonden via een bitstream lijn en daar zat het probleem, bij de aansluitingen van 21 tot febru. men was bezig uit te zoeken waar nu alles mis ging, het niet inloggen op de website, was afgelopen donderdag opgelost, verbinding ging afgelopen dinsdag plost naar de max 20,4 mb vol upload was ook bijna max.

alleen nog 1 probleem modem is gewoon een ramp Zyxel gaat kompleet over zijn nek bij het herstarten van de pc niet altijd maar wel vaak en ook draadloos niet te gebruiken valt in een reset.

daar werd over gemeld dat dit probleem ook aangepakt gaat worden en het terug sturen van het moden zonder een RMA nummer niet in behandeling wordt genomen, begrijpelijk alleen het moet snel opgelost worden anders gaat hij het raam uit van 3 hoog en komt er een fritz!box.

ik had ook de beschikking over een speedTouch 780wl alleen zit hier KPN software in en krijg ik deze niet voorzien van nieuwe software bootloader pikt het niet en er zit een wachtwoord van kpn in als ik dat weet gaat het wel alleen nu niet.

een oplossing zou welkom zijn! ps: ook in flash moden gaat het niet.

ben nu over de verbinding dik tevreden nu het modem nog.

Gr Pecari kpn 20000/1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Sinds gisteren doet mijn inkomende telefoonlijn VOIP Speedlinq het niet meer. Off-line en de telefoon schakelt nu door naar voice-mail zoals bij Speedlinq Service punt ingesteld. Daarvoor meerdere maanden geen enkel probleem. Uitgaande lijnen en internet geen enkel probleem. Niks verandert dus probleem ligt bij Speelinq of niet???

Thanks voor de tips en suggesties :) :)

Wel recent Blauw scherm gehad en nu staat in web configurator modem/router: SIP1 Registration Status:Not Register en dat was vroeger goed. Alleen kan wel uitgaand bellen? En statistics geeft aan dat ie OnHook is whatever dat is

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:30:
Tele2 of Speedlinq, wie heeft er ervaring in Breda?
kpn digitene is nog niet beschikbaar bij ons pas in april
Ik zit in de Haagse Beemden (Overkroeten) in Breda en heb Speedlinq, en haal helaas maar 7 van de 20 Mbps vanwege 40 dB demping op de lijn. De postcodecheck zei 2 km, maar 40/(ca. 13db per km) is eerder 3 km koperdraad dat ertussen ligt in de praktijk.

Maar op zich gaat het allemaal wel goed. Alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ Ogami

De link doet het weer: ftp://ftp.allieddata.nl/p...1616-2PEU-01_v1.6.3.9.exe

Dit tooltje kan je vastgelopen router resetten.
Of het je in dit geval helpt.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04-2023
Nou, het heeft allemaal even geduurd om anngesloten te worden maar deze week was het dan zover.

Ik had de welkomstbrief al een tijdje in huis met een indicatieve opleverdatum vn 28 februari. Op 27 februari had ik echter nog geen modem in huis dus dat zag er niet goed uit en mede vanwege de ervaringen die ik hier heb gelezen belandde ik alvast in een pre-speedlinq depressie.

Ik bellen met de HD: waar blijft mijn modem? Uh meneer ik zie helemaal niet dat er een modem is besteld voor U? Aaargh!

Maar goed, ik geef niet zomaar op en heb iets heel belangrijks geleerd bij het bellen naar de HD. Spreek je met de ene medewerker dan krijg je nul op je request en bel je twee minuten later weer dan kan het maar zo zijn dat alles ineens duidelijk is !

Dus ik belde nog een keer en toen kreeg ik te horen dat er inderdaad een singleport modem was besteld. Dat was al beter maar ik had een multipc modem besteld (in de hoop een wireless te ontvangen!)

Goed nog een keer bellen dus: en ja hoor toen was het raak: meneer het spijt ons maar binnen 5 tot 10 dagen ontvangt u het modem. Balen dus want dat zou een tijd geen internet worden.

De volgende ochend bel ik weer: meneer Uw modem wordt vandaag verstuurd. Wow, dat klinkt goed!. Kom ik 'smiddags thuis ligt er een briefje van TNT voor een pakketje: wat dacht je het modem was er al!!! oftewel hij was al eerder verstuurd.

Het was inderdaad zoals gehoopt een Speedtouch 716Wireless. Setup draaien, kabels verbinden en blazen maar. Een kind kan de was doen, bij mij dan. Even checken met Grabit op mijn payserver en kaboom 1978kb per seconde!! Ik blijk slechts 400 meter vvan de centrale te zitten dus dat is wel lekker. Hij heeft de hele nacht staan draaien zonder enige crash dus dat ziet er hoopvol uit

De volgende stap wordt het activeren van VOIP. Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte.

Al met al kan ik zeggen dat het bij SL een organisatorische en administratieve chaos is maar ik heb het wel aan de praat en goed!! Ik moet zeggen dan vergeet je de sores snel maar van een organisatie als deze mag je kwa service wel wat meer vewachten als je dan 70 cent pm moet betalen. Succes allemaal!

EJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:21:
Hallo allemaal!

Sinds gisteren doet mijn inkomende telefoonlijn VOIP Speedlinq het niet meer. Off-line en de telefoon schakelt nu door naar voice-mail zoals bij Speedlinq Service punt ingesteld. Daarvoor meerdere maanden geen enkel probleem. Uitgaande lijnen en internet geen enkel probleem. Niks verandert dus probleem ligt bij Speelinq of niet???

Thanks voor de tips en suggesties :) :)

Wel recent Blauw scherm gehad en nu staat in web configurator modem/router: SIP1 Registration Status:Not Register en dat was vroeger goed. Alleen kan wel uitgaand bellen? En statistics geeft aan dat ie OnHook is whatever dat is
Oplossing: Expire time stond te hoog 3600 ipv 180 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
fb_slim schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:30:
[...]

13 februari aanvraag (migratie van Orange naar Speedlinq op 6 maart gepland)
28 februari Orange gebeld, migratie is nog niet door Speedlinq aangevraagd

Dit is erg jammer, nu zit ik tenminste van 31 maart tot 15 april zonder internet. Het is zelfs zo dat ik helemaal niet in het bestand van Speedlinq sta. Nu heb ik vandaag Orange opgezegd, maar moest ook Speedlinq gaan bellen dat ik geen migratie meer wil.

Als Speedlinq nu een migratie aanvraagt dan wordt bij Orange mijn abonnement verlengd met een jaar. De medewerkster van Orange was zo vriendelijk om mij uit te leggen dat zelfs mijn opzegging dan ongeldig is 8)7

Ik vind het allemaal maar vreemd, maar dit zijn afspraken die ISPs met elkaar maken en die ook gelden, let dus op!
13 februari aanvraag (migratie van Orange naar Speedlinq op 6 maart gepland)
28 februari Orange gebeld, migratie is nog niet door Speedlinq aangevraagd
3 maart Speedlinq gebeld, ik sta niet in het systeem

De medewerkster ziet geen reden om aan te nemen dat ik een abonnement heb bij Speedlinq aangezien de provisioning afdeling en de afdeling met verwerkte aanvragen mij niet in het systeem hebben staan. Ze kan hier geen bevestiging van sturen en daar moet ik het mee doen. Ik laat Speedlinq maar even lekker zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingdings
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02-2023
Sinds de laatste dagen heb ik regelmatig disconnects. Na een minuutje ben ik dan weer online (modem start uit zichzelf dan opnieuw op). Zijn er meer mensen met dit probleem of is hier een oplossing voor die ik zelf kan organiseren? Ik heb een Speedtouch 706 die meegeleverd werd met het abbo. Ben lid sinds juni vorig jaar, nooit dit soort problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dan heb je nog mazzel gehad, mijn opleverdatum was 21 februari en ik heb nog steeds geen modem :r

Net weer 12 minuten aan de lijn. Daar gaat weer 8,40..Zo kan ik ook wel ADSL aanbieden voor 10 euro..Wel 30 euro helpdesk kosten per maand maargoed :X

M'n modem was in behandeling (sinds de 21e), maar niemand kan er wat over zeggen.. :O

[ Voor 37% gewijzigd door Glashelder op 03-03-2007 16:32 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allen

ik ben ook onlangs klant geworden van speedlinq/tiscali.
eerste indruk was vrij goed.
in eind januari vorige ISP opgezegd, daarna bij speedlinq aangemeld.
binnen 2 weken kreeg ik de modem toegestuurd (klasse)
even daarna al een brief van indicatieve aansluitdatum...

vanwege het overlappen van vorige ISP en de nieuwe, heb ik ruim een week later pas aangesloten en het ging eigenlijk vrij vlot.
eerst moest ik wel bijna 30 minuten aan de foon wachten totdat iemand me ter woord stond, maar daarna op advies van de man Gijs V. kon ik vrij snel mijn eigen gang gaan.

- ISRA punt opengebroken
- alle aderparen (oud pand dus veel mogelijkheden) geprobeerd en na 5 minuten kreeg ik ADSL + internet signaal'
- installatie cd erin en activeren ging ook vrij goed
daarna kon ik internetten via mijn nieuwe ISP.

eerste paar dagen had ik vreemde dingen via de verbinding, ik kon de DNS resoluties niet uitvoeren van mijn pc, erg raar, want MSN en ICQ bleven online, maar YAHOO messenger werd er heletijd eruit gegooid ...
erg vervelend moest ik stellen ....

totdat ik gisterenavond achter kwam dat het probleem alleen op mijn laptop voorkwam, de rest van de computerpark deed het bijzonder goed.

ik ging dus even all de TCP/IP instellingen nalopen, bleek dat op de werkende pc dat de active DNS 192.168.1.1 was en op de niet goed werkenden was het direct een DNS server van de ISP (62.x.x.x).

op een wazige reden kan de resolutie niet goed uitgevoerd worden direct van een NAT'te pc.

nu heb ik in de DHCP scope het aangepast en op de pc een /RENEW gegeven en ook een /FLUSHDNS, werkt nu al een avond zonder problemen, en snel is alles moet ik zeggen...
alhoewel ik maar 6mbits krijg van de 12mbits (zit ruim 2000m van de centrale)

voor de mensen met ongeveer dezelfde problemen is het dus raadzaam te kijken naar de DHCP instellingen.

al en al ben ik blij dat de transfer met succes is verlopen, ondanks het moeten bellen en in de wacht staan.

een opmerking : het is altijd wel handig als je zelf wat ervan afweet, zodat niet telkens het al te dure helpdesk gebeld hoeft te worden.

peace out
juru (spreek uit op zijn spaans) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
wingdings schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:06:
Sinds de laatste dagen heb ik regelmatig disconnects. Na een minuutje ben ik dan weer online (modem start uit zichzelf dan opnieuw op). Zijn er meer mensen met dit probleem of is hier een oplossing voor die ik zelf kan organiseren? Ik heb een Speedtouch 706 die meegeleverd werd met het abbo. Ben lid sinds juni vorig jaar, nooit dit soort problemen gehad.
Hier heb ik ook last van. Met een Speedtouch 716 modem op een 12/1 abbo via BabyXL/Tiscali. Is erg vervelend tijdens WoW of ander online game.

Meer mensen met soortgelijke issues?

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Hebben mensen nog steeds problemen met het bereiken van het "Speedlinq bellen" gedeelte op het servicepunt? Ik blijf timeouts krijgen (op alle links naar dat domein eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:17:
ik ben ook onlangs klant geworden van speedlinq/tiscali.
eerste indruk was vrij goed.
in eind januari vorige ISP opgezegd, daarna bij speedlinq aangemeld.
binnen 2 weken kreeg ik de modem toegestuurd (klasse)
even daarna al een brief van indicatieve aansluitdatum...

vanwege het overlappen van vorige ISP en de nieuwe, heb ik ruim een week later pas aangesloten en het ging eigenlijk vrij vlot.
Van welke ISP kwam jij? toevallig van kpn? ;)

Ik ben van plan over te stappen van wanadoo / orange over kpn naar Speedlinq over kpn. Het probleem is dat wij wanadoo/orange al hebben opgezegd, dit loopt 30 april af. de lijn mag niet afgesloten door kpn, want dan zitten we hier een paar weken zonder verbinding. mag niet gebeuren ivm zakelijk internetbankieren e.d.
wat kan ik nu het beste doen? speedlinq gewoon online aanvragen en hen inlichten van mijn huidige verbinding?
en moet ik ook wanadoo en/of kpn bellen om te melden dat het adsl signaal niet afgesloten mag worden?

dan een tweede:
afgelopen 2 jaar bij wanadoo heb ik echt niet 1 keer geen internet gehad, en ik ben toch eigenlijk elke dag wel online. reden dat ik overstap is dat andere aanbieders meer snelheid bieden voor hetzelfde of minder geld. (speedlinq en hetnet). om het hele topic door te lezen word me een beetje teveel, maar ik heb een aantal postings gelezen met zowel positieve als negatieve ervaringen, dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik kan verwachten van Speedlinq. is speedlinq net zo betrouwbaar of zijn er veel storingen? specifiek over het kpn netwerk uiteraard! door op het netwerk van kpn te blijven hoop ik die betrouwbaarheid te behouden, dat is dan ook mijn reden om liever niet over te stappen naar bbned.

Bvd :)

Edit:

hmm ik lees nu dit op de speedlinq site:

"Let op: Wanneer er nog ADSL signaal van een andere provider op je lijn aanwezig is, moet dit signaal worden opgezegd. Mocht dit bij jou het geval zijn, dan geef je Speedlinq hierbij toestemming dit signaal op te laten zeggen bij je huidige provider."

geld dit voor mij dan ook? omdat het op hetzelfde netwerk blijft...?

[ Voor 9% gewijzigd door struul op 03-03-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Kun je de DMT Tool ook gebruiken voor een Copperjet 1616-2P
Zoja, weet iemand welke versie?

Ik krijg e.e.a. niet werkend :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t3q schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:43:
[...]

Hier heb ik ook last van. Met een Speedtouch 716 modem op een 12/1 abbo via BabyXL/Tiscali. Is erg vervelend tijdens WoW of ander online game.

Meer mensen met soortgelijke issues?
Ik word er knetter knetter knetter gek van....Ben Speedlinq echt poepzat! Oplverdatum zou begin december zijn...nouja ik heb nu vanaf eind januari eindelijk internet...na bijna 60 euro te hebben weggebeld!!!!! En 3 KPN mannen over de vloer te hebben gehad. Echt schandalig vind ik het...En nu heb ik echt hele dagen disconnects....om de 5 minuten ligt hij er 15 sec uit..ofzo..Ik spring wel 289 x per dag op msn online! En tja ik ben een fanatieke pokerspeler en kan alleen nog maar terecht op pokerstars omdat je daar met timebalk enzo tijd kan sprokkelen. Ik ben niet van plan weer 60 euro te verbellen....hebben jullie een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Ik heb nog een vraagje.
Bij verschillende speedtest sites haal ik maar max. 600kb/s
Ik heb een 20Mb abbo.

Iemand enig idee?
Ik heb geen splitter op mijn ISRA punt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die speedtest sites zijn ook altijd maar natte vinger werk.

Het gaat erom wat je echt haalt met bijvoorbeeld een payserver als Eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basduijn schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:45:
Ik heb nog een vraagje.
Bij verschillende speedtest sites haal ik maar max. 600kb/s
Ik heb een 20Mb abbo.

Iemand enig idee?
Ik heb geen splitter op mijn ISRA punt zitten.
check jouw afstand van huis tot centrale, http://pcdb.bbned.nl/
naarmate de afstand groter wordt, daalt de snelheid ..
ik had precies hetzelfde probleem met mijn vorige ISP. versatel, opzicht goed in alles, alleen betaalde ik teveel vandaar dat ik overging naar een goedkopere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

struul schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:31:
[...]

Van welke ISP kwam jij? toevallig van kpn? ;)
ik kwam van versatel, opzicht goede provider hoor
Ik ben van plan over te stappen van wanadoo / orange over kpn naar Speedlinq over kpn. Het probleem is dat wij wanadoo/orange al hebben opgezegd, dit loopt 30 april af. de lijn mag niet afgesloten door kpn, want dan zitten we hier een paar weken zonder verbinding. mag niet gebeuren ivm zakelijk internetbankieren e.d.
wat kan ik nu het beste doen? speedlinq gewoon online aanvragen en hen inlichten van mijn huidige verbinding?
en moet ik ook wanadoo en/of kpn bellen om te melden dat het adsl signaal niet afgesloten mag worden?

dit is wat ik deed :
- eerst heb ik versatel afgebeld, en bevestiging kwam na paar dagen al via de post
- daarna op dezelfde dag van afbellen heb ik bij speedlinq aangemeld via de site
- alles goed geprint voor naslag (belangrijk voor de acties, ivm terugstorten van jouw gelden)
- daarna vrij snel modem in huis en oplevering

dan een tweede:
afgelopen 2 jaar bij wanadoo heb ik echt niet 1 keer geen internet gehad, en ik ben toch eigenlijk elke dag wel online. reden dat ik overstap is dat andere aanbieders meer snelheid bieden voor hetzelfde of minder geld. (speedlinq en hetnet). om het hele topic door te lezen word me een beetje teveel, maar ik heb een aantal postings gelezen met zowel positieve als negatieve ervaringen, dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik kan verwachten van Speedlinq. is speedlinq net zo betrouwbaar of zijn er veel storingen? specifiek over het kpn netwerk uiteraard! door op het netwerk van kpn te blijven hoop ik die betrouwbaarheid te behouden, dat is dan ook mijn reden om liever niet over te stappen naar bbned.
eigenlijk had ik hetzelfde als je nu .. ik vond het te duur voor wat ik kreeg ... dus heb ik maar een andere ISP genomen ... maar ik heb mijn les geleerd na deze keer ..
volgende keer betaal ik liever wat meer maar dan weet ik zeker dat het werkt... ik ben inmiddels al 30 euro kwijt aan telefoneren enzo ...
volgende keer neem ik (als ik nog hier woon) wanadoo MEGA van 12mbits .... betaal wel iets meer maar dan weet ik zeker dat ik die snelheid heb .. nu heb ik nog steeds teveel betaald voor 12mbits die ik niet krijg (maar 6 mbits) maar ben er al blij mee met wat ik betaalde (50 euro voor maar 6 mbits)

dus ALS alles goed werkt, blijft daar .... dat teveel betaalde krijg je wel terug in GEEN ergenis en andere dingen :)

hopelijk hebben mensen wat aan

Bvd :)

Edit:

hmm ik lees nu dit op de speedlinq site:

"Let op: Wanneer er nog ADSL signaal van een andere provider op je lijn aanwezig is, moet dit signaal worden opgezegd. Mocht dit bij jou het geval zijn, dan geef je Speedlinq hierbij toestemming dit signaal op te laten zeggen bij je huidige provider."

geld dit voor mij dan ook? omdat het op hetzelfde netwerk blijft...?
aangezien dat ik reeds geen POTS/ISDN lijn had, dus ging speedlinq voor een nieuwe lease lijn, dus hoeft speedlinq niet te wachten op versatel. dit wordt verklaard door de andere aderpaar waar het speedlinq signaal opzit ipv de versatel op een andere paar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:21:
[...]

ik kwam van versatel, opzicht goede provider hoor

[...]

dit is wat ik deed :
- eerst heb ik versatel afgebeld, en bevestiging kwam na paar dagen al via de post
- daarna op dezelfde dag van afbellen heb ik bij speedlinq aangemeld via de site
- alles goed geprint voor naslag (belangrijk voor de acties, ivm terugstorten van jouw gelden)
- daarna vrij snel modem in huis en oplevering

[...]

eigenlijk had ik hetzelfde als je nu .. ik vond het te duur voor wat ik kreeg ... dus heb ik maar een andere ISP genomen ... maar ik heb mijn les geleerd na deze keer ..
volgende keer betaal ik liever wat meer maar dan weet ik zeker dat het werkt... ik ben inmiddels al 30 euro kwijt aan telefoneren enzo ...
volgende keer neem ik (als ik nog hier woon) wanadoo MEGA van 12mbits .... betaal wel iets meer maar dan weet ik zeker dat ik die snelheid heb .. nu heb ik nog steeds teveel betaald voor 12mbits die ik niet krijg (maar 6 mbits) maar ben er al blij mee met wat ik betaalde (50 euro voor maar 6 mbits)

dus ALS alles goed werkt, blijft daar .... dat teveel betaalde krijg je wel terug in GEEN ergenis en andere dingen :)

hopelijk hebben mensen wat aan

[...]

aangezien dat ik reeds geen POTS/ISDN lijn had, dus ging speedlinq voor een nieuwe lease lijn, dus hoeft speedlinq niet te wachten op versatel. dit wordt verklaard door de andere aderpaar waar het speedlinq signaal opzit ipv de versatel op een andere paar
leuk, maar je hoeft niet in vetgedrukt te typen

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:17:
[...]

Ik word er knetter knetter knetter gek van....Ben Speedlinq echt poepzat! Oplverdatum zou begin december zijn...nouja ik heb nu vanaf eind januari eindelijk internet...na bijna 60 euro te hebben weggebeld!!!!! En 3 KPN mannen over de vloer te hebben gehad. Echt schandalig vind ik het...En nu heb ik echt hele dagen disconnects....om de 5 minuten ligt hij er 15 sec uit..ofzo..Ik spring wel 289 x per dag op msn online! En tja ik ben een fanatieke pokerspeler en kan alleen nog maar terecht op pokerstars omdat je daar met timebalk enzo tijd kan sprokkelen. Ik ben niet van plan weer 60 euro te verbellen....hebben jullie een idee??
oudere firmware op je router zetten?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
@knuppelhout; volledige post quoten die boven jou post staat is ook nogal overbodig, net zoals 2 posts achter elkaar.

Juru bedankt, na het lezen hiervan en meerdere negatieve postings in dit topic vraag ik me af of ik nog wel voor speedlinq moet gaan.. denk dat ik beter bij hetnet aan kan kloppen, alleen dan heb ik maar 4000/256 ipv 1024 up. maarja liever dat dan wekenlang gezever en ergernis. jammer dat er geen Hetnet ervaringen topic is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
struul schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:29:
@knuppelhout; volledige post quoten die boven jou post staat is ook nogal overbodig, net zoals 2 posts achter elkaar.

Juru bedankt, na het lezen hiervan en meerdere negatieve postings in dit topic vraag ik me af of ik nog wel voor speedlinq moet gaan.. denk dat ik beter bij hetnet aan kan kloppen, alleen dan heb ik maar 4000/256 ipv 1024 up. maarja liever dat dan wekenlang gezever en ergernis. jammer dat er geen Hetnet ervaringen topic is :P
Mijn migratie is volledig mislukt, zie post hier iets boven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:13
pecari schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:31:
alleen nog 1 probleem modem is gewoon een ramp Zyxel gaat kompleet over zijn nek bij het herstarten van de pc niet altijd maar wel vaak en ook draadloos niet te gebruiken valt in een reset.
Welke software versie heb jij in je 2602HW zitten? Die van mij werkt prima:

ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.0) | 8/3/2006
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

" Ik heb een beetje speed....en ben een hoop lin(q)k "

Hallo allen,

Hierbij mijn ervaringen tot nog toe:

Aangezien wij verhuisd zijn van de ene gemeente naar een andere, waarbij het niet mogelijk was dat mijn oude lijn(provider) meeverhuisde, waren wij genoodzaakt om een andere provider te gaan zoeken. Met wat optel- en aftreksommetjes zijn wij uiteindelijk gegaan voor het Speedlinq X-tra 20000 Compleet pakket die wij via ADSL winkel.nl begin januari besteld hebben. (Als extraatje krijg je dan een webcam.)
Vervolgens hebben we de volgende dag een bevestiging mogen ontvangen en de dag daarop werden de modemkosten e.d. al afgeschreven.
Ik, zo blij als een klein kind, was verbaasd en verast dat alles zo snel en vlotjes verliep... tot deze blijdschap door een onsympathieke dame verstoord werd om een afspraak te maken wegens het aanleggen van een nieuwe lijn!. Dit aangezien op ons woonadres nog een (oude) lijn actief zou zijn. De oude bewoners waren inderdaad lid van een andere provider wat schijnbaar niet (goed) is opgezegd.
Mijn pleidooi, dat het zeer krom is dat de oude provider niet gewoon van die lijn afgeknikkerd kan worden aangezien de oude bewoners hier lid van waren en wij niet, mocht niet baten.
Hierdoor werd de aansluiting later en de boel vertraagd dan dat ik stiekem gehoopt had.

Op 6 februari kregen wij de webcam en abonnementsgegevens thuisgestuurd en zou onze lijn 19 februari opgeleverd worden nadat de kabels/lijnen aangelegd waren.

Het aanleggen van de lijn, zowel buiten evenals binnen, is netjes zoals afgesproken door de kabelgravers en de monteur van KPN uitgevoerd. Echter op de afgesproken datum waren wij nog niet voorzien van een modempakket waarvan de kosten al begin januari waren afgeschreven.

Chips... toch nog de klantenservice a 70 eurocent + de kosten van mobiel bellen.... Uiteindelijk ruim 10 min. later een dame aan de telefoon gehad die totaal niet wist/weet hoe of wat.
Nadat zij diverse malen zich moest beraden bij een collega waardoor de belkosten nog hoger opliepen, gaf ze door dat het modempakket wel afgeleverd was! In haar pc stond immers een barcode van een pakbon met de mededeling dat het modempakket was afgeleverd op ons adres.

Ik moest maar met deze barcode naar een postkantoor, nota bene in een gemeente 40 km verderop, gaan om uit te zoeken waar het pakket is afgeleverd en daar moest ik het dan maar mee doen :(

Door een heldere ingeving van mijzelf de barcode die zij mij heeft opgegeven vergeleken met die op de pakbon van de afgeleverde webcam.... :? die komen overeen... Ik weer a 70 eurocent + de kosten van mobiel bellen een }:O van de klantenservice gebeld en hun dit verteld.
Het enige wat zij kon uitbrengen was :o .... geen excuses of niks... het is dat ik niet naar dat postkantoor 40 km verderop ben gegaan... boos dat ik was werd mij beloofd dat het modempakket zo snel mogelijk werd opgestuurd. En inderdaad.. volgende dag in huis.. dus het kan wel.

Ik de hele boel aansluiten en..... een verbinding die schommelt tussen de 6 en 8 mb down en 1 mb up. Dus bij lange na niet die 20 mb down waarvoor ik betaal. Aangezien ik ongeveer 1500 meter van de wijkcentrale woon weet ik dat ik die 20 mb nooit zou gaan halen.. maar tussen de 6 en 8 mb :'(

Ik nu a 70 eurocent + de eventuele kosten van mobiel bellen de helpdesk bellen... na diverse testen en uitprobeer dingetjes.. kwam de helpdeskmedewerker tot de conclusie dat de lijn toch niet zo goed is en het probleem naar een 2e lijner geschoven zou worden. Aangezien ik een week later nog niets vernomen had en de verbinding nog steeds te laag is, wederom a 70 eurocent + de kosten van mobiel bellen de helpdesk geprobeerd te bereiken... echter na 4 x gehoord te hebben dat de wachttijd langer dan 15 min. is toch maar de voicemail ingesproken om retour gebeld te worden... en raad eens wat... ze moeten nog steeds bellen :(

Iemand nog suggesties....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 13:21:
Ik de hele boel aansluiten en..... een verbinding die schommelt tussen de 6 en 8 mb down en 1 mb up. Dus bij lange na niet die 20 mb down waarvoor ik betaal. Aangezien ik ongeveer 1500 meter van de wijkcentrale woon weet ik dat ik die 20 mb nooit zou gaan halen.. maar tussen de 6 en 8 mb :'(
Ik neem aan de je de feitelijke download snelheid bedoelt. Dan traint je modem dus op zo'n 7 tot 10 mbit/s. Dat is iets lager dan deze grafiek aangeeft. Misschien is je lijn naar de centrale langer dan je denk? Waarschijnlijk is een snellere verbinding gewoon niet haalbaar via jouw lijn. Ik ben benieuwd wat de 2e lijn helpdesk er verder nog van gaat zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk, maar je hoeft niet in vetgedrukt te typen
sorry hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

struul schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:29:

ja precies, er is een gezegde :
when it is not broke, dont change or touch it

succes ermee man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:02:
[...]

Ik neem aan de je de feitelijke download snelheid bedoelt. Dan traint je modem dus op zo'n 7 tot 10 mbit/s. Dat is iets lager dan deze grafiek aangeeft. Misschien is je lijn naar de centrale langer dan je denk? Waarschijnlijk is een snellere verbinding gewoon niet haalbaar via jouw lijn. Ik ben benieuwd wat de 2e lijn helpdesk er verder nog van gaat zeggen.
Thanks voor je reactie...

Volgens bbned behaal ik gemiddeld 6.28 Mbps (803.81 KB/sec.)
Op deze site en meerdere zoals speedtest.nl, Mordax.nl en deze link behaal ik een gemiddelde snelheid zoals in onderstaand schema... Gemiddeld dus tussen de 6 en 8 Mbps en af en toe iets hoger.

Er is 639.9 kilobyte gedownload in 0.70 sec.

Tijdens de laatste 639.9 kilobyte was
de snelheid 7.48 Mbit/s.

Dat is 7477 Kbps. (913 KB/Sec).

De maximum snelheid was 9.11 Mbit/s
gedurende een blokje van 128.0 kilobyte.

Dat is 9109 Kbps. (1112 KB/Sec).

Ook bij grotere bestanden zoals films e.d. is mijn snelheid gemiddeld zoals eerder vermeld.
Volgens de grafiek van Tweakers.net, door jou aangehaald, zou ik ongeveer 13 a 14Mbps moeten kunnen halen gezien de afstand(1556 meter volgens de bbned site en zelfs via de gesproken helpdesk medewerker van speedlinq iets van 1450 meter) die ik vanaf de wijkcentrale woon.
Op ons vorige adres woonde we 2556 meter vanaf de wijkcentrale en hadden we een 8 mb ADSL abonnement via 12move waarmee we ongeveer dezelfde snelheden haalde. Volgens het schema van Tweakers.net dus het maximale ;)

Nogmaals, ik verwacht en ben er van overtuigd zeer zeker niet die 20 Mbps te halen... maar op zijn minst toch wel 12 Mbps. Anders kan ik net zo goed een lager en goedkoper abonnement aanvragen.
Tevens heb ik hier en daar vernomen/gelezen dat de snelheid pas flink afneemt als je verder dan 2000 meter vanaf de wijkcentrale woont.
En wat betreft die 2e lijn helpdesk.... een week naar dato en geen bericht en/of veranderingen vanaf hun kant, diverse contact pogingen vanaf mijn kant zoals o.a. via de voicemail het verzoek gedaan om retour gebeld te worden, ben ik ook benieuwd wat de 2e lijn helpdesk hier van gaat zeggen en/of gaat doen als ik een van hun te spreken krijg ;)

Ik ben echter bang dat ik zelf weer moet gaan bellen om die "lage" abonnementskosten te compenseren/ spekken en om bij uiteindelijke contact onnodig lang aan het lijntje gehouden te worden :/

Ondanks deze valse start heb ik wel het idee en vermoeden dat de medewerk(st)ers van Speedlinq hun best (willen) doen en er geen opzet in het spel zit, maar het op een of andere manier mislukt of het er niet helemaal uitkomt.

Wordt als zoveel leden van Speedlinq...vervolgd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
fb_slim schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:28:
[...]

Mijn migratie is volledig mislukt, zie post hier iets boven....
dat heb ik gelezen, het verschil is alleen dat ik wanadoo / orange al heb opgezegd dus nu moet ik wel overstappen :P
juru schreef:
[...]

ja precies, er is een gezegde :
when it is not broke, dont change or touch it

succes ermee man
klopt, alleen orange heb ik dus al opgezegd, dus ik zit nu aan 4000 / 256 van hetnet te denken. lijkt me betrouwbaarder en kan via de search ook geen noemenswaardige problemen vinden als ik zoek tot 60 dagen terug :) . weet alleen niet wat ik van de migratie moet verwachten. het liefst zit ik geen dag zonder internet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je precies vertellen wat er gaat gebeuren, want ik heb alles letterlijk zo ook meegemaakt.

De helpdesk belt je terug na ca. 3 weken en zegt dat er na uitgebreid onderzoek met de KPN gebleken is dat je vanwege het koper in de grond niet sneller kunt dan wat je nu opgeeft.

Ze kunnen je dan terugzetten naar 8064 om te stabiliteit te waarborgen en zeggen dat er een aanpassing van het abonnementsgeld doorgevoerd zal worden.

Echter betaal je voor dat 20 Mbps slechts 15,50 (+ 9,50 kaal koper + 4,95 bellen) en 8 Mbps is duurder volgens hun prijslijsten.

Dan krijg je dus 8064 voor 15,50 doorberekend.

Dus de moraal van het verhaal: Ook al reken je jezelf nog zo rijk met allerlei theoretische afstandstabellen, er zit niet meer snelheid in dan je nu haalt, je krijgt geen geld terug, maar ze kunnen het wel iets stabieler krijgen.

Kijk voor de grap maar eens naar je download lijndemping (line attenuation), die zal denk ik rond de 35 dB liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 14-09 22:59
Ik heb 14Mbit (van de 20), 1.7km vanaf de centrale.

In principe zou ik dus beter een 12mbit lijn kunnen nemen. Alleen is het 20mbit een totaalpakket. Doordat daar de kaal-koper enz bij inzitten is in mijn geval een lager abbonement dus duurder ;)

Gelukkig is mijn lijn confirm de planning opgeleverd en stabiel _/-\o_ , al 2 mnd. Nog nog afwachten op de retournering van de modem/aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
nou ik ben eruit, ik stap helemaal niet over :) ik kom er net achter dat orange adsl family 20/1Mbit aanbiedt voor 23,95 per maand! en nee, dat is geen actietarief. heel stom dat ik daar niet gewoon eerder achter ben gekomen maar het is nog niet te laat :) ik kan mijn annulering nog annuleren (:P) tot 31 maart :) dus ik blijf lekker bij orange, lijkt me een prima aanbieding! van de week gelijk regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
struul schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:52:
[...]

dat heb ik gelezen, het verschil is alleen dat ik wanadoo / orange al heb opgezegd dus nu moet ik wel overstappen :P

[...]

klopt, alleen orange heb ik dus al opgezegd, dus ik zit nu aan 4000 / 256 van hetnet te denken. lijkt me betrouwbaarder en kan via de search ook geen noemenswaardige problemen vinden als ik zoek tot 60 dagen terug :) . weet alleen niet wat ik van de migratie moet verwachten. het liefst zit ik geen dag zonder internet ;(
Ik heb het ook al opgezegd, maar zit er aan te denken om het te gaan verlengen voor 19,95; dit hebben ze mij hiervoor aangeboden. Of is dat niet mogelijk? Ik had het idee dat de lijn open kon blijven.
Je antwoord stond er al....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 14-09 22:59
struul schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:46:
nou ik ben eruit, ik stap helemaal niet over :) ik kom er net achter dat orange adsl family 20/1Mbit aanbiedt voor 23,95 per maand! en nee, dat is geen actietarief. heel stom dat ik daar niet gewoon eerder achter ben gekomen maar het is nog niet te laat :) ik kan mijn annulering nog annuleren (:P) tot 31 maart :) dus ik blijf lekker bij orange, lijkt me een prima aanbieding! van de week gelijk regelen.
Wanadoo 20/1 wou ik ook nemen, maar a. daar was een KPN nummer voor nodig voor aanvraag: ik moest dus eerst KPN regelen, en DAN m'n ADSL. Samen met belbudget was ik een paar eur duurder uit (23,95+9,50 ofzo) maar goed, dat maakt niet zoveel uit.
Verder zat er geen telefonie bij in (dat zou dan 24,95 zijn het 1e jaar)
Tenslotte krijg je dan een gare livebox, nu een Speedtouch met voip (in mijn geval zelfs met wifi).

Aller belangrijkste: de dekking van Wanadoo is een stuk kleiner dan Speedlinq: Wanadoo 20mbit is hier niet beschikbaar... dus dat viel gewoon af voor mij.
k kan mijn annulering nog annuleren (:P) tot 31 maart :) dus ik blijf lekker bij orange, lijkt me een prima aanbieding! van de week gelijk regelen.
Let wel ff op in jouw geval:
heb je ADSL Go, Lite, Basic of Plus?

Je kunt overstappen naar ADSL Family of ADSL Starter als je meer dan een jaar abonnee bent. We informeren je vooraf op welke dag de overstap plaatsvindt. Tot die tijd blijf je online via je oude verbinding. Je start een nieuw jaarcontract met je nieuwe aansluiting. De overstapkosten zijn eenmalig € 29,95. Als je overstapt naar ADSL Family betaal je geen overstapkosten. Hou er rekening mee dat eventuele actietarieven niet gelden als je overstapt van het ene Orange ADSL abonnement naar het andere. Je betaalt dan de normale abonnementsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bravo :) ik benijd je :) haha
had ik ook maar zulke deal kunnen sluiten met mijn vorige ISP ..maar goed ..

internet ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
DJSmiley schreef op maandag 05 maart 2007 @ 00:33:
Wanadoo 20/1 wou ik ook nemen, maar a. daar was een KPN nummer voor nodig voor aanvraag: ik moest dus eerst KPN regelen, en DAN m'n ADSL. Samen met belbudget was ik een paar eur duurder uit (23,95+9,50 ofzo) maar goed, dat maakt niet zoveel uit.
Verder zat er geen telefonie bij in (dat zou dan 24,95 zijn het 1e jaar)
Tenslotte krijg je dan een gare livebox, nu een Speedtouch met voip (in mijn geval zelfs met wifi).
mja maar wij gaan dus niet bellen met orange, dat doen we bij pretium :). volgens mij hoeft er dus niets veranderd te worden volgens mij. mss ADSL --> ADSL2 maar ik weet niet precies hoe dat zit. en ik heb hier ook nog een speedtouch 510 , maar die kan volgens mij geen ADSL2 :?
Aller belangrijkste: de dekking van Wanadoo is een stuk kleiner dan Speedlinq: Wanadoo 20mbit is hier niet beschikbaar... dus dat viel gewoon af voor mij.
hier wel ;)
Let wel ff op in jouw geval:

heb je ADSL Go, Lite, Basic of Plus?

Je kunt overstappen naar ADSL Family of ADSL Starter als je meer dan een jaar abonnee bent. We informeren je vooraf op welke dag de overstap plaatsvindt. Tot die tijd blijf je online via je oude verbinding. Je start een nieuw jaarcontract met je nieuwe aansluiting. De overstapkosten zijn eenmalig € 29,95. Als je overstapt naar ADSL Family betaal je geen overstapkosten. Hou er rekening mee dat eventuele actietarieven niet gelden als je overstapt van het ene Orange ADSL abonnement naar het andere. Je betaalt dan de normale abonnementsprijs.
Wij stappen dus idd over van ADSL Go. maar omdat ik dus wil overstappen naar adsl family betaal ik niet die aansluitkosten :). en eventuele actietarieven zijn volgens mij ook niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanic
  • Laatst online: 21-03 14:26
Stefanic schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:47:
Hierbij mijn dagboek van speedlinq:
  • 13-2-07: Aanvraag via internet (20Mbit lijn via BBNed)
  • 14-2-07: Standaard bevestiging email gehad.
  • 19-2-07: Bevestgingsbrief binnen gekregen.
  • 1-3-07: Welkombrief binnen (opleverdatum 5-3-07)
Moet zeggen dat ik niet ontevreden ben over de hele gang van zaken.
Enigste is dat er geen actievoucher bij de welkombrief zit...

Als ik eraan denk laat ik nog weten wat er verder gebeurt.
Zoals belooft een update:
Omdat ik geen modem besteld had (heb een linksys wag354) had ik de van mij al klaarstaan met de goede instellingen.
Kwam vrijdag (2-3-07) thuis en de connectie lampjes waren aan!
Heb een nette download van 2,1 MB/s, verder verloopt tot nu alles prima.
Straks alleen nog ff die actievoucher opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefanic schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:49:
[...]

Zoals belooft een update:

Heb een nette download van 2,1 MB/s, verder verloopt tot nu alles prima.
Dat is helemaal niet verkeerd... Hoeveel KM van de centrale af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasgrif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 20:56
ik heb 11 januari mijn adsl comfort20000 aangevraagd en het signaal ligt er nu 2 weken. Helaas is het voor mij nog steeds wachten op m'n modempakket. Bellen had weinig zin, ze hebben er wat vertraging mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Ik heb zojuist ook mijn Orange gecontinueerd, maar dan voor 19,95...superrlxd dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:30:
Ook bij grotere bestanden zoals films e.d. is mijn snelheid gemiddeld zoals eerder vermeld.
Volgens de grafiek van Tweakers.net, door jou aangehaald, zou ik ongeveer 13 a 14Mbps moeten kunnen halen gezien de afstand
Let wel op dat die grafiek de ADSL snelheden zijn. Het ADSL protocol heeft (samen met IP) ongeveer zo'n 20% overhead. Dus je effectieve download snelheden volgens die tabel is zo'n 9 - 10 Mbps. Je zit daar inderdaad iets onder, wat gewoon pech is waarschijnlijk. Wat voor snelheid geeft je modem aan? Ik zit zelf op 1,7 km van de centrale en ik train op 10343 kbps / 1235 kbps. Ik download effectief op zo'n 8 Mbps. Het is jammer, maar ik kan er mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:22:
[...]

Let wel op dat die grafiek de ADSL snelheden zijn. Het ADSL protocol heeft (samen met IP) ongeveer zo'n 20% overhead. Dus je effectieve download snelheden volgens die tabel is zo'n 9 - 10 Mbps. Je zit daar inderdaad iets onder, wat gewoon pech is waarschijnlijk. Wat voor snelheid geeft je modem aan? Ik zit zelf op 1,7 km van de centrale en ik train op 10343 kbps / 1235 kbps. Ik download effectief op zo'n 8 Mbps. Het is jammer, maar ik kan er mee leven.
Ik zit anders 1723m van de centrale van BBNED. ik heb 20mbit van bbned via speedlinq. Mijn modem traint in op 13243/1235 en ik haal 1,33MB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeetor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08-2024

Peeetor

Petor?.. Peetor?... Peeetor!!!

Omdat ik hier lees dat het de laatste tijd redelijk de goede kant op gaat met Speedlinq, durf ik eindelijk ook de overstap naar deze lowcost ISP te maken.

Toch nog een vraag (is al meer gesteld maar het antwoord is mij nog steeds niet duidelijk):
Bij het aanvragen van een abo kan ik kiezen tussen een lijn van KPN of BBNed.
Waarmee ben ik nu beter af?
Als aanvulling: ik woon vrij dicht bij de centrale (zo'n 425 meter volgens de postcodecheck). Ik weet overigens niet of dit er sowieso iets mee te maken heeft.

Mijn huidige ADSL verbinding wordt geleverd via een KPN lijn, en daar ben ik op zich tevreden over.
Is er een goede reden om de overstap naar Internet via BBNed te maken, of is er een kans dat ik in de overstapperiode tegen ongewenste problemen aanloop.

"Ja... dikke lul" zei de raaf. En de raaf vloog weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Peeetor schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:38:
Omdat ik hier lees dat het de laatste tijd redelijk de goede kant op gaat met Speedlinq, durf ik eindelijk ook de overstap naar deze lowcost ISP te maken.

Toch nog een vraag (is al meer gesteld maar het antwoord is mij nog steeds niet duidelijk):
Bij het aanvragen van een abo kan ik kiezen tussen een lijn van KPN of BBNed.
Waarmee ben ik nu beter af?
Als aanvulling: ik woon vrij dicht bij de centrale (zo'n 425 meter volgens de postcodecheck). Ik weet overigens niet of dit er sowieso iets mee te maken heeft.

Mijn huidige ADSL verbinding wordt geleverd via een KPN lijn, en daar ben ik op zich tevreden over.
Is er een goede reden om de overstap naar Internet via BBNed te maken, of is er een kans dat ik in de overstapperiode tegen ongewenste problemen aanloop.
Kijk hier hoever je van de BBned centrale afzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Zaterdag bij Dixons geweest om te vragen hoe het met mijn modem zit, want deze had ik nog niet ontvangen. De medewerker daar heeft voor mij gebeld met SL.
SL melde dat het modem al onderweg was, deze was opgestuurd op 1-03-07, dus die zou dan maandag wel binnenkomen.

Vandaag zou het modem dus komen, maar geen TNT gezien. Dus ik weer gebeld met SL, maar de medewerkster, D***i, snapte maar niet wat ik bedoelde. Ik wou namelijk een tracktrace-nummer hebben om de status te bekijken van de zending, ten slotte bij TNT kan ook wel wat mis gaan. Dit snapte ze dus niet en had hier nog nooit van een tracenummer / 3S nummer gehoord. Ze wist ook niet wie deze modems zou versturen, tans ze dat de leverancier TNT zou zijn. Ik heb haar uitgelegd dat zij deze dingen vervoeren, maar ze moete wel ergens vandaan gestuurd worden. Modem komen niet uit de lucht vallen 8)7 Ze heeft toen wel de status nagevraagd bij een collega en die gaf de melding: Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco.
Ze wist niet wat er mis was gegaan. Maar ze zou dit wel doorgeven aan de juiste afdeling (Deze ik niet mag weten :( ). Ik heb toen gevraagd wat er met de tijd dat ik geen modem zou hebben zou gaan gebeuren, want SL gaat al wel het abbonnement starten morgen :( Ik moest dan als alles werkte maar een klacht indienen hierover. Dit kon dan niet per mail, maar ik moest dan maar bellen :(

Ik heb toen maar contact opgenomen met Dixons en de medewerker heeft toen de status gechecked en kreeg wel netjes een tracktrace-nummer (en dit stond volgens die D***i niet in het systeem) Hij wist mij te vertellen, dat het modem inmiddels al wel weer verzonden was.

Ik heb inmiddels al wel een trace gedaan en krijg nog wel steeds de melding: Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco
Ik hoop dat mijn modem onder hetzelfde nummer is opgestuurd of een ander nummer. Als mijn modem maar zsm mijn kant op komt :)

Kortom dit is Speedlinq op z'n best *O*

**UPDATE**

Net even weer gechecked en krijg de volgende melding: Zending gesorteerd in sorteercentrum
Kans is groot dat ik morgen toch mijn pakketje krijg :)

[ Voor 4% gewijzigd door steven2 op 05-03-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
fb_slim schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:36:
[...]

Ik heb zojuist ook mijn Orange gecontinueerd, maar dan voor 19,95...superrlxd dus!
waarom heb je niet voor maar 4 euro meer per maand 20Mbit genomen? heb je daar een goede reden voor? bovendien betaal je wanneer je overstapt naar dat 19,95 abbo 29,95 overstapkosten en als je naar het 23,95 abbo overstapt betaal je die 30 euro niet.
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.