" Ik heb een beetje
speed....en ben een hoop
lin(q)k "
Hallo allen,
Hierbij mijn ervaringen tot nog toe:
Aangezien wij verhuisd zijn van de ene gemeente naar een andere, waarbij het niet mogelijk was dat mijn oude lijn(provider) meeverhuisde, waren wij genoodzaakt om een andere provider te gaan zoeken. Met wat optel- en aftreksommetjes zijn wij uiteindelijk gegaan voor het Speedlinq X-tra 20000 Compleet pakket die wij via ADSL winkel.nl begin januari besteld hebben. (Als extraatje krijg je dan een webcam.)
Vervolgens hebben we de volgende dag een bevestiging mogen ontvangen en de dag daarop werden de modemkosten e.d. al afgeschreven.
Ik, zo blij als een klein kind, was verbaasd en verast dat alles zo snel en vlotjes verliep... tot deze blijdschap door een onsympathieke dame verstoord werd om een afspraak te maken wegens het aanleggen van een nieuwe lijn!. Dit aangezien op ons woonadres nog een (oude) lijn actief zou zijn. De oude bewoners waren inderdaad lid van een andere provider wat schijnbaar niet (goed) is opgezegd.
Mijn pleidooi, dat het zeer krom is dat de oude provider niet gewoon van die lijn afgeknikkerd kan worden aangezien de oude bewoners hier lid van waren en wij niet, mocht niet baten.
Hierdoor werd de aansluiting later en de boel vertraagd dan dat ik stiekem gehoopt had.
Op 6 februari kregen wij de webcam en abonnementsgegevens thuisgestuurd en zou onze lijn 19 februari opgeleverd worden nadat de kabels/lijnen aangelegd waren.
Het aanleggen van de lijn, zowel buiten evenals binnen, is netjes zoals afgesproken door de kabelgravers en de monteur van KPN uitgevoerd. Echter op de afgesproken datum waren wij nog niet voorzien van een modempakket waarvan de kosten al begin januari waren afgeschreven.
Chips... toch nog de klantenservice a 70 eurocent + de kosten van mobiel bellen.... Uiteindelijk ruim 10 min. later een dame aan de telefoon gehad die totaal niet wist/weet hoe of wat.
Nadat zij diverse malen zich moest beraden bij een collega waardoor de belkosten nog hoger opliepen, gaf ze door dat het modempakket wel afgeleverd was! In haar pc stond immers een barcode van een pakbon met de mededeling dat het modempakket was afgeleverd op ons adres.
Ik moest maar met deze barcode naar een postkantoor, nota bene in een gemeente 40 km verderop, gaan om uit te zoeken waar het pakket is afgeleverd en daar moest ik het dan maar mee doen
Door een heldere ingeving van mijzelf de barcode die zij mij heeft opgegeven vergeleken met die op de pakbon van de afgeleverde webcam....

die komen overeen... Ik weer a 70 eurocent + de kosten van mobiel bellen een

van de klantenservice gebeld en hun dit verteld.
Het enige wat zij kon uitbrengen was

.... geen excuses of niks... het is dat ik niet naar dat postkantoor 40 km verderop ben gegaan... boos dat ik was werd mij beloofd dat het modempakket zo snel mogelijk werd opgestuurd. En inderdaad.. volgende dag in huis.. dus het kan wel.
Ik de hele boel aansluiten en..... een verbinding die schommelt tussen de 6 en 8 mb down en 1 mb up. Dus bij lange na niet die 20 mb down waarvoor ik betaal. Aangezien ik ongeveer 1500 meter van de wijkcentrale woon weet ik dat ik die 20 mb nooit zou gaan halen.. maar tussen de 6 en 8 mb
Ik nu a 70 eurocent + de eventuele kosten van mobiel bellen de helpdesk bellen... na diverse testen en uitprobeer dingetjes.. kwam de helpdeskmedewerker tot de conclusie dat de lijn toch niet zo goed is en het probleem naar een 2e lijner geschoven zou worden. Aangezien ik een week later nog niets vernomen had en de verbinding nog steeds te laag is, wederom a 70 eurocent + de kosten van mobiel bellen de helpdesk geprobeerd te bereiken... echter na 4 x gehoord te hebben dat de wachttijd langer dan 15 min. is toch maar de voicemail ingesproken om retour gebeld te worden... en raad eens wat... ze moeten nog steeds bellen
Iemand nog suggesties....?