Hoi Allemaal,
Ook ik heb sinds afgelopen woensdag Comfort 20000/1024 via KPN.
Heb het wirelessmodem van Zyxel, de 2602
Woensdag en Donderdag geen problemen, lekker snel surfen en Grabit met Eweka stond op 1192KB/s
Nu komt het het.......
Sinds vrijdag is het opeens allemaal dramatisch
Grabit haalt nu ongeveer tussen de 0 en 200KB/s en heel erg schommelend.
Het surfen is eveneens dramatisch, bij het opvragen van een pagina duurt eeuwen.
Er komt zelfs te staan: wachten op pagina
En je ziet zelfs in je statusbalk dat de afbeeldingen 1 voor 1 worden gedownload.
Bij Speedtest krijg ik dit:
Resultaten van
http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Feb 25 2007 om 12:02:33 UTC+0100)
Download : 957.6 KByte/sec
Connection : 274.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms
En bij Nuria:
Donwload: 8540 kb/s (schommeld, is ook 12764kb/s geweest)
Gamen: 0,010
Surfen: 19,6seconden (is ook 38,1 en 30 seconden soms)
Bij de meting surfen bezoekt nuria een aantal populaire websites en kijkt hoelang het duurt voordat de pagina geladen wordt.
Zoals jullie zien is dat dus rete traag, en bevestigd mijn waarneming wanneer ik een pagina opzoek.
Het vreemde is dat het dus 2 dagen goed heeft gewerkt.
Heb 2 modems getest, mijn huidige Zyxel 2602, wireless en bedraad en een Zyxel 2602 zonder wireless van een vriend. in alle drie de situaties dezelfde traagheid.
Heb ook het modem rechtstreeks op het isra punt aangesloten maar hielp ook niet.
Heb geen firewal draaien en had ook het windows firewall uitgezet en op het modem maar niks helpt.
Gister had ik (geprobeerd) het 100mb testbestand binnen te halen en dat duurde uren, maar vanmorgen was de snelheid bij dat bestand 1,23mb, dus goed. Ben meteen naar Grabit gegaan maar die was nog steeds drama (0-200KB/s).
Surfen gaat wel iets beter dan gister maar nog steeds de melding: wachten op pagina.
Ik weet het niet meer, wie kan mij helpen?????
Ga nu bij een vriend me laptop uittesten of het daar aan ligt.
Ik wil alles uitsluiten.
Alvast bedankt.
Barry