[Speedlinq] Ervaringen - Deel 4

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste
Acties:
  • 14.229 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:07
Ik ben aan het stoeien met het Speedlinq Bellen (RitsTele). Heeft IEMAND dit al aan de praat in een ATA? Ik probeer het aan de gang te krijgen in een Linksys PAP2 (Sipura binnenkant), maar no luck. Ik gebruik hiervoor sip.ritstele.com met poort 38383 maar no luck.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:17
Nog steeds geen brief dat ik m'n oude nummer heb... Wel een factuur met kosten voor nummerportering!?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
Toch even een melding van mijn kant.

Eind vorig jaar ben ik ingetrokken bij mijn vriendin in Rotterdam. Ze had chello easy.
Ik daarom de goedkoopste ADSL isp uitgezocht, ik kwam terecht bij Speedling. Ik braaf mijzelf aangemeld en kreeg netjes de bevestiging. Mijn abbo: 12000/1000 via BabyXl

Toen ik hier op GoT dit topic las kreeg ik toch een beetje de schrik te pakken wegens alle slechte ervaringen. Ach, dacht ik , als het maar werkt , ik heb die helpdesk toch niet nodig, los het zelf wel op. Desondank niet getreurd ging het wachten voort. Alleen na een week of 2 a 3 geen brief gekregen te hebben kreeg ik wat argwaan. Wat bleek, speedling had het huisnummer verkeerd genoteerd. 49 ipv 49B. Ik vond de brief daterend 2 weken eerder boven op de brievenbus :X

Na een kort bericht via mail aan hun provisioning team ging het hele proces weer van kracht.

Nu ging het aardig rap. Binnen 2 of 3 weken zou er een KPN meneer langs komen om de lijn te testen. Nou zo kort heb ik nog niemand over de vloer gehad, welgeteld 1 minuut ;)

De lijn was nu geschikt bevonden. Jammer genoeg was het modem er nog niet. Maar smiddags ging de bel en jawel : tada het modem. :D ( Nog een verkeerd modem ook, met wifi en voip )

Alles aangesloten maar wat bleek, de lijn moest geactiveerd worden. Dit even gedaan maar de lijn werkte nog niet. De volgende dag bleek alles wel te werken. Alleen had ik wel veel verlies van de lijn.

Mijn oplossing: splitter ertussen uit en telefoonkabel direct in de modem.

Nu kwam het grote gebeuren: het opsturen van de actievoucher en het terug krijgen van de actiekortingen.

En warempel , afgelopen week krijg ik netjes alles op me rekening gestort.

Hulde _/-\o_

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hey ik heb nu een jaar een "Speedlinq All-in 8064" abbonement, ik heb eigenlijk nog nooit downtime gehad en vindt speedlinq dus erg relaxed.

Maar we betalen op het moment 25 euro per maand (vorige 12 maanden 20 euro). Maar nu zie ik op de site staan,

Speedlinq, All-in.
snelheid 20000/1024 K/bits
eerste 12 maanden slechts € 19,95 per maand
gratis modem & geen aansluitkosten
fair use policy (geen data limiet)

Nu is de vraag hoe makkelijk is het overzetten van mijn huidige abbo naar dat abbo? (het is beide trouwens van BabyXL).

Want ik dacht dat na een jaar het contract klaar was en dat het per maand kon worden opgezegt. Uiteraard kan ik de helpdesk bellen maar ja dat kost klauwen vol geld.

http://www.speedlinq.nl/php/faqfirst.php#f11

Hm ff dat lezen }:O

"Wijziging na de minimumduur
Na afloop van de minimumduur (van 12 of 24 maanden) na aanvang van het abonnement is het mogelijk om over te stappen naar de meest actuele abonnementen met de daarbij horende scherpere tarieven.

Bij deze overstap gaat opnieuw een minimale contractsduur van twaalf maanden in, met daarna een opzegtermijn van een maand. Je gaat dan in feite een nieuw abonnement aan, met een nieuwe abonnementsprijs, tegen de dan geldende Algemene Voorwaarden.

De aanvraag tot wijziging kan worden gedaan via het snelheidwijzigingsformulier. Dit formulier is te vinden op onze website."

Gaaf, dan kan ik dus mooi een veel sneller abbo krijgen voor dezelfde prijs! Wat zijn trouwens de verschillen in "All-in" "Comfort" "X-tra" behalve dat ze van andere providers komen? Want dan ga ik waarschijnlijk weer voor een "All-in" abbo maar dan "snelheid 20000/1024 K/bits" (wel jammer dat de upload laag blijft).

[ Voor 41% gewijzigd door MrVegeta op 23-02-2007 12:39 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattymat
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-04 20:06
Speedlinq is een prima provider voor het geld dat je ervoor betaald, maar wanneer je iets van ze wilt anders dan gewoon je internet gebruiken dan wordt het wat minder. Vandaag weer een voorbeeldje. Ik heb in december mijn abonnement opgezegd per eind februari. Maar vandaag ontving ik een factuur voor de maand maart. Dus ik bellen naar de klantenservice, krijg ik te horen dat het wel vaker gebeurd dat een opzegging prima in het systeem staat maar dat de facturering gewoon doorloopt. Huh? Dat is toch vreemd dat ik daar zelf achteraan moet. Maar goed, de aardige mevrouw aan de andere kant van de lijn zou het in orde maken. Of ik even aan de lijn kon blijven. Dus ik vraag of ze verder nog iets van mij moest weten dan. Dat bleek niet het geval, dus toen heb ik haar vriendelijk gedag gezegd en opgehangen want voor 70c per minuut blijf ik niet voor de gezelligheid hangen. Dit bevestigde toch mijn vermoeden weer dat ze je daar langer dan noodzakelijk aan de lijn houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:07
mattymat schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:56:
Speedlinq is een prima provider voor het geld dat je ervoor betaald, maar wanneer je iets van ze wilt anders dan gewoon je internet gebruiken dan wordt het wat minder. Vandaag weer een voorbeeldje. Ik heb in december mijn abonnement opgezegd per eind februari. Maar vandaag ontving ik een factuur voor de maand maart. Dus ik bellen naar de klantenservice, krijg ik te horen dat het wel vaker gebeurd dat een opzegging prima in het systeem staat maar dat de facturering gewoon doorloopt. Huh? Dat is toch vreemd dat ik daar zelf achteraan moet. Maar goed, de aardige mevrouw aan de andere kant van de lijn zou het in orde maken. Of ik even aan de lijn kon blijven. Dus ik vraag of ze verder nog iets van mij moest weten dan. Dat bleek niet het geval, dus toen heb ik haar vriendelijk gedag gezegd en opgehangen want voor 70c per minuut blijf ik niet voor de gezelligheid hangen. Dit bevestigde toch mijn vermoeden weer dat ze je daar langer dan noodzakelijk aan de lijn houden.
Mja pcies, dat idee heb ik dus ook. Laatst belde ik ze weer, vragen ze m'n postcode en huisnummer om m'n gegevens erbij te pakken, doet ze vervolgens 5 minuten over (!!!) en ik maar in de wacht staan... Mja, dan kan elke provider wel 20Mbit weggeven voor 2 tientjes in de maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb op 10 januari een speedlinq ADSL abbo aangevraagd, 20mbit comfort via KPN. Na 4 weken kreeg ik een brief dat de oplevering vertraagd was..problemen bij het netwerk volgens hun.

Week later de welkomstbrief met de instellingen. Op 21 februari zou de ADSL verbinding opgelevert worden. Heb alleen tot nu toe nog geen modem ontvangen, maar aangezien dat nog wel een maand kan duren heb ik er zelf maar een gekocht. De verbinding valt erg vaak weg, dan staat er bij het modem:
ADSL media down!
Modem omgruild (ik haalde met die 9mbit), nu nog maar 7mbit. Voor mijn gevoel is het veel trager dan wat ik met Planet haalde (comfort) :/

Ben benieuwd wat dat modem van speedlinq gaat doen.

damn dit suckt echt hard:
Pinging google.nl [72.14.221.104] with 32 bytes of data:

Reply from 72.14.221.104: bytes=32 time=21ms TTL=245
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 72.14.221.104: bytes=32 time=34ms TTL=245
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 72.14.221.104: bytes=32 time=20ms TTL=245
Reply from 72.14.221.104: bytes=32 time=22ms TTL=245

[ Voor 21% gewijzigd door Glashelder op 23-02-2007 20:58 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn ervaring met speedlinq:
11-11 speedlinq 4mbit abbo aangevraagd via internet
13-11 geld is afgeschreven voor het modempakket
binnen 1 week was het modempakket binnen
4-12 is de verbinding opgeleverd volgens de welkomstbrief
9-12 is de welkomstbrief ontvangen
23-2 is de actiekorting teruggestort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn everlasting problemen nu neergegt bij de directeuren van Speedlinq, daar zelfs het complaint formulier niet werd behandeld.
Voor de mensen die ook hun klachten direct aan de top willen mailen:
Mijn klacht per email gezonden naar P.Porte@speedlinq.nl en naar H.Huygens@speedlinq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:33
gertjan! schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:26:
Mijn ervaring met speedlinq:
11-11 speedlinq 4mbit abbo aangevraagd via internet
13-11 geld is afgeschreven voor het modempakket
binnen 1 week was het modempakket binnen
4-12 is de verbinding opgeleverd volgens de welkomstbrief
9-12 is de welkomstbrief ontvangen
23-2 is de actiekorting teruggestort
Hoe kon je op 4-12 al weten wat er in de welkomstbrief staat van 9-12 :? :+

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
ga meschien binnenkort voor me nieuwe huis ook speedlinq aanvragen
via kpn netwerk.

ik snap alleen de kosten weet niet wat ik precies per maand kwijt ben ook niet via de site.

ik kan alleen een comfort nemen van 6 Mbit of 8mbit ik ga voor de 8Mbit+ bellen erbij maar ik heb geen vast lijn van kpn. staat als ik m'n postcode intyp het volgende(voor de 8 Mbit met bel)

1e 12 maanden voor

29,45
daarna 37,40 p/mnd incl. vaste lijn toeslag (zit hier ook die killed voice toeslag al bij?)

wat is aan te raden? ik heb eerder direct adsl van kpn gehad ook de 8Mbit en werkte altijd prima
werkt deze dan (naar waarschijnelijkheid)ook zo goed?

alvast bedankt.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50
Vandaag is zoals ik had ingevuld bij mijn aanvraag m'n Adsl signaal overgenomen door SL, dat neem ik tenminste aan want m'n Planet werkt niet meer en m'n modem traint nu in op 4Mbit (SL Comfort). Helaas heb ik nog steeds geen welkomstbrief gehad dus zit ik nu lekker via 56k ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Vandaag is mijn Xs4all ADSL signaal eraf geknald door SL/KPN 20000 Comfort inc. bellen.
Alles op zich vrij op tijd (1 maand).

Helaas geen modempakket ontvangen dus dan maar aan het klooien geslagen
met mijn oude speedtouch 510 multimodem. Ik probeerde de settings die op de SL site staan
maar de VPI/VCI instellingen kan ik niet invoeren want die moeten 0.34 zijn en
ik kan enkel 0.33 of 0.35 selecteren. Verder krijg ik bij de Bridget ethernet instelling
wel een groen lijn-lampje maar krijg ik geen verbinding.

Is er iemand die me de (simpele) Easy setup instellingen van de 510 kan geven
voor SL/KPN zodat ik tot levering van het modem (uhuh) in ieder geval nog
online kan of is ADSL2 op dit modem ueberhaupt niet mogelijk?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ADSL2 is niet mogelijk met ST510 inderdaad, maar dacht dat die ook geen RFC1483 ondersteund?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit uit me modem gehaald wat zeg dit, ik heb een 20000 abbonement via speedlinq/kpn en woont 1280 meter van de centrale en me
snelheid die ik haal is 12000.

Bitswap off off
Seamless Rate Adaption off off
L2 Power mode available not available

Nominal PSD dBm/Hz -40.0 -38.0
Max. Nominal PSD dBm/Hz -40.0 -38.0
Max. Nominal ATP dBm 20.4 12.5

Power cutback dB 1 0

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
Ben dat gezeik met Speedlinq inmiddels spuugzat! Ik heb een klacht ingediend omdat ik torenhoge kosten heb moeten maken omdat zij het niet voor elkaar kregen een simpele modem op te sturen, of eventueel een nette brief te sturen waarin stond dat ik de modem later zou krijgen. Ik zou hier over teruggebeld worden. Dit is uiteraard niet gebeurd... Het enige wat ik kreeg was onderstaand e-mailtje. Ik snap dat als ik als technoob moet bellen voor de instellingen van Outlook ik dan 70 cent per minuut moet betalen, maar als je als organisatie aantoonbaar nalatig bent waardoor je als organisatie je klanten verplicht telefonisch contact op te nemen, dan moet je ook mans genoeg zijn om je klant hierin tegemoet te komen! Het wordt tijd voor een grindtegel-actie zoals die ook met UPC wordt gevoerd |:( |:( |:(
Helaas is het voor Speedlinq niet mogelijk om én een voordelig maandbedrag
én een voordelig tarief voor de klantenservice aan te bieden.
Speedlinq heeft er voor gekozen scherp geprijsde abonnementen aan te bieden
waarin de kosten voor de klantenservice niet in doorberekend zijn. Hierdoor
kan Speedlinq u een voordelig tarief blijven aanbieden.

Derhalve kan Speedlinq uw verzoek voor vergoeding van kosten voor de
klantenservice niet honoreren.

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Frankster schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:06:
Ben dat gezeik met Speedlinq inmiddels spuugzat! Ik heb een klacht ingediend omdat ik torenhoge kosten heb moeten maken omdat zij het niet voor elkaar kregen een simpele modem op te sturen, of eventueel een nette brief te sturen waarin stond dat ik de modem later zou krijgen.
Welke torenhoge kosten heb je dan moeten maken? En kun je aantonen dat SL in gebreken is gebleven? Hoe lang heb je moeten wachten voordat je een goede modem hebt gekregen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:41:
[...]
Welke torenhoge kosten heb je dan moeten maken? En kun je aantonen dat SL in gebreken is gebleven? Hoe lang heb je moeten wachten voordat je een goede modem hebt gekregen?
De torenhoge rekening kun je vanzelf zien als je een nota krijgt van SL ivm bellen naar servicenummers. Op mijn lijst staat alleen het service nummer van SL en dat kost me over de maand januari 85 euro. Dus neem aan dat zijn torenhoge rekening wel over hetzelfde zal gaan. Heb intussen wel een pluspuntje te melden. Kreeg gisteren € 218,- terug ivm mijn actievoucher. Heeft 2 maanden geduurd maar dan heb je ook wat zal ik maar zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
Han schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:41:
[...]
Ik heb eind december mijn aanmelding gedaan en kreeg pas twee weken na oplevering van het ADSL-signaal het modem geleverd. In alle communicatie staat expliciet vermeld dat je, als je op de dag van oplevering nog niet je modem hebt aangekregen, dit TELEFONISCH door dient te geven. Ook heb ik steeds telefonisch te horen gekregen dat IK een aantal dagen later nog een keer moest bellen. Inmiddels zijn de kosten rond de 25 euro en ja; dit vind ik een hoog bedrag voor iets waar ik 0,0 schuld aan heb!

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
amdboy1983 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:33:
ga meschien binnenkort voor me nieuwe huis ook speedlinq aanvragen
via kpn netwerk.

ik snap alleen de kosten weet niet wat ik precies per maand kwijt ben ook niet via de site.

ik kan alleen een comfort nemen van 6 Mbit of 8mbit ik ga voor de 8Mbit+ bellen erbij maar ik heb geen vast lijn van kpn. staat als ik m'n postcode intyp het volgende(voor de 8 Mbit met bel)

1e 12 maanden voor

29,45
daarna 37,40 p/mnd incl. vaste lijn toeslag (zit hier ook die killed voice toeslag al bij?)

wat is aan te raden? ik heb eerder direct adsl van kpn gehad ook de 8Mbit en werkte altijd prima
werkt deze dan (naar waarschijnelijkheid)ook zo goed?

alvast bedankt.
iemand al advies voor mij op bovenstaand? ben zeer benieuwd.
en wat is ongeveer de levertijd van de verbinding?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-09 07:44
Is het mogelijk om het emailadres waarop je de factuur ontvangt te wijzigen? Ik krijg nu de factuur toegestuurd op een emailadres dat ik binnenkort niet meer heb.

Kan iemand mij vertellen hoe dat moet? :)

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:58

dollyking

duck tape

Xtreme-BH6 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 01:37:
Is het mogelijk om het emailadres waarop je de factuur ontvangt te wijzigen? Ik krijg nu de factuur toegestuurd op een emailadres dat ik binnenkort niet meer heb.

Snap het niet helemaal, je krijgt je factuur toch op twee adressen. een op je vorige, en ook op je nieuwe van speedlinq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Xtreme-BH6 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 01:37:

Je mailbox van Speedlinq stuurt het door naar het opgegeven adres. Gewoon een forward dus. In je mailbox van Speedlinq even bij de instellingen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
Nielson schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:33:
Vandaag is zoals ik had ingevuld bij mijn aanvraag m'n Adsl signaal overgenomen door SL, dat neem ik tenminste aan want m'n Planet werkt niet meer en m'n modem traint nu in op 4Mbit (SL Comfort). Helaas heb ik nog steeds geen welkomstbrief gehad dus zit ik nu lekker via 56k ;(
Probeer op je modem eens die RFC[nr] verbinding te kiezen, wordt volgens mij ook aangegeven als EthoA. Ik heb met die instellingen geen gebruikersnaam/wacthwoord nodig :)

Met een thompson moet je daarvoor op de site de setup tool downloaden, je kunt die instellingen niet kiezen vanuit de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,

Ook ik heb sinds afgelopen woensdag Comfort 20000/1024 via KPN.
Heb het wirelessmodem van Zyxel, de 2602
Woensdag en Donderdag geen problemen, lekker snel surfen en Grabit met Eweka stond op 1192KB/s :)

Nu komt het het.......
Sinds vrijdag is het opeens allemaal dramatisch :(
Grabit haalt nu ongeveer tussen de 0 en 200KB/s en heel erg schommelend.
Het surfen is eveneens dramatisch, bij het opvragen van een pagina duurt eeuwen.
Er komt zelfs te staan: wachten op pagina
En je ziet zelfs in je statusbalk dat de afbeeldingen 1 voor 1 worden gedownload.

Bij Speedtest krijg ik dit:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Feb 25 2007 om 12:02:33 UTC+0100)

Download : 957.6 KByte/sec
Connection : 274.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms

En bij Nuria:

Donwload: 8540 kb/s (schommeld, is ook 12764kb/s geweest)
Gamen: 0,010
Surfen: 19,6seconden (is ook 38,1 en 30 seconden soms)

Bij de meting surfen bezoekt nuria een aantal populaire websites en kijkt hoelang het duurt voordat de pagina geladen wordt.
Zoals jullie zien is dat dus rete traag, en bevestigd mijn waarneming wanneer ik een pagina opzoek.

Het vreemde is dat het dus 2 dagen goed heeft gewerkt.
Heb 2 modems getest, mijn huidige Zyxel 2602, wireless en bedraad en een Zyxel 2602 zonder wireless van een vriend. in alle drie de situaties dezelfde traagheid.
Heb ook het modem rechtstreeks op het isra punt aangesloten maar hielp ook niet.

Heb geen firewal draaien en had ook het windows firewall uitgezet en op het modem maar niks helpt.

Gister had ik (geprobeerd) het 100mb testbestand binnen te halen en dat duurde uren, maar vanmorgen was de snelheid bij dat bestand 1,23mb, dus goed. Ben meteen naar Grabit gegaan maar die was nog steeds drama (0-200KB/s).
Surfen gaat wel iets beter dan gister maar nog steeds de melding: wachten op pagina.

Ik weet het niet meer, wie kan mij helpen?????

Ga nu bij een vriend me laptop uittesten of het daar aan ligt.
Ik wil alles uitsluiten.

Alvast bedankt.
Barry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
SavageNL schreef op zondag 25 februari 2007 @ 11:37:
[...]

Probeer op je modem eens die RFC[nr] verbinding te kiezen, wordt volgens mij ook aangegeven als EthoA. Ik heb met die instellingen geen gebruikersnaam/wacthwoord nodig :)

Met een thompson moet je daarvoor op de site de setup tool downloaden, je kunt die instellingen niet kiezen vanuit de webinterface.
Hey, bedankt voor je antwoord. Ik had het inmiddels zo ongeveer aan de praat, heb een hele poos zitten pielen met die instellingen in m'n modem (Trust 445A ) geen commentaar svp, werkte perfect met m'n Planet abo :), Encapsulation heb ik op 1384 Bridged IP LLC staan en VPI/VCI op 0/34 maar dat werkte niet. Ik had het al opgegeven toen ik later een keer m'n laptop aanzette en zag dat ik zowaar internet had, echter m'n IP en gateway was 89.220.73.x Bleek dat ik door het gekloot m'n modem op bridged had gezet. Alles weer normaal ingesteld maar via dhcp van de router functie op modem nooit meer aan de praat te krijgen. Nu heb ik bovenstaande IP en gateway en DNS servers vast ingesteld en 't werkt, heb alleen 't idee dat 't niet zo hoort. Weet niet eens of het echt 'mijn' IP is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:41
Haijo schreef op zondag 25 februari 2007 @ 11:34:
Je mailbox van Speedlinq stuurt het door naar het opgegeven adres. Gewoon een forward dus. In je mailbox van Speedlinq even bij de instellingen kijken.
Kan je stap voor stap uitleggen waar deze instelling staat? Ik zie 'm niet op de webmail pagina en ook niet bij het Speedlinq Servicepunt.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Nielson schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:35:
[...]
Nu heb ik bovenstaande IP en gateway en DNS servers vast ingesteld en 't werkt, heb alleen 't idee dat 't niet zo hoort. Weet niet eens of het echt 'mijn' IP is. 8)7
Voor zover ik weet kan je bij BBNed rustig je IP adres vast instellen. Het verandert nooit en zit volgens mij vast aan je ADSL abbo en niet (zoals bij andere netwerken) aan het MAC adres van je ADSL modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
RichieB schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:54:
[...]

Voor zover ik weet kan je bij BBNed rustig je IP adres vast instellen. Het verandert nooit en zit volgens mij vast aan je ADSL abbo en niet (zoals bij andere netwerken) aan het MAC adres van je ADSL modem.
Ik zit via KPN, neem aan dat daar hetzelfde voor geldt, anders bestaat de kans dat ik nu iemand anders' IP gebruik :) Maar bij jullie krijgt het modem wel via dhcp z'n adres ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:13:
Hoi Allemaal,

Ook ik heb sinds afgelopen woensdag Comfort 20000/1024 via KPN.
Heb het wirelessmodem van Zyxel, de 2602
Woensdag en Donderdag geen problemen, lekker snel surfen en Grabit met Eweka stond op 1192KB/s :)

Nu komt het het.......
Sinds vrijdag is het opeens allemaal dramatisch :(
Grabit haalt nu ongeveer tussen de 0 en 200KB/s en heel erg schommelend.
Het surfen is eveneens dramatisch, bij het opvragen van een pagina duurt eeuwen.
Er komt zelfs te staan: wachten op pagina
En je ziet zelfs in je statusbalk dat de afbeeldingen 1 voor 1 worden gedownload.

Bij Speedtest krijg ik dit:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Feb 25 2007 om 12:02:33 UTC+0100)

Download : 957.6 KByte/sec
Connection : 274.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms

En bij Nuria:

Donwload: 8540 kb/s (schommeld, is ook 12764kb/s geweest)
Gamen: 0,010
Surfen: 19,6seconden (is ook 38,1 en 30 seconden soms)

Bij de meting surfen bezoekt nuria een aantal populaire websites en kijkt hoelang het duurt voordat de pagina geladen wordt.
Zoals jullie zien is dat dus rete traag, en bevestigd mijn waarneming wanneer ik een pagina opzoek.

Het vreemde is dat het dus 2 dagen goed heeft gewerkt.
Heb 2 modems getest, mijn huidige Zyxel 2602, wireless en bedraad en een Zyxel 2602 zonder wireless van een vriend. in alle drie de situaties dezelfde traagheid.
Heb ook het modem rechtstreeks op het isra punt aangesloten maar hielp ook niet.

Heb geen firewal draaien en had ook het windows firewall uitgezet en op het modem maar niks helpt.

Gister had ik (geprobeerd) het 100mb testbestand binnen te halen en dat duurde uren, maar vanmorgen was de snelheid bij dat bestand 1,23mb, dus goed. Ben meteen naar Grabit gegaan maar die was nog steeds drama (0-200KB/s).
Surfen gaat wel iets beter dan gister maar nog steeds de melding: wachten op pagina.

Ik weet het niet meer, wie kan mij helpen?????

Ga nu bij een vriend me laptop uittesten of het daar aan ligt.
Ik wil alles uitsluiten.

Alvast bedankt.
Barry
Nou kom net van een vriend en daar doet de laptop het goed.
Nuria:
Surfen: 1 seconde (thuis tussen de 20 a 30sec)

En bij speedtest:
Connection : 723.0 Conn/min
Ping test Nederland : 23.0 ms

Grabit haalt ook hogere waardes.
En gewoon pagina's bezoeken gaat ook gewoon lekker soepel zoals het hoort.

Ik denk dat het dan niet aan de laptop ligt, toch?

En ik heb nog een probleem, mogelijk herkend iemand dit ook:
Het modem reset zich steeds als ik me laptop wireless aanmeld.
Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:30:
[...]

Nou kom net van een vriend en daar doet de laptop het goed.
Nuria:
Surfen: 1 seconde (thuis tussen de 20 a 30sec)

En bij speedtest:
Connection : 723.0 Conn/min
Ping test Nederland : 23.0 ms

Grabit haalt ook hogere waardes.
En gewoon pagina's bezoeken gaat ook gewoon lekker soepel zoals het hoort.

Ik denk dat het dan niet aan de laptop ligt, toch?

En ik heb nog een probleem, mogelijk herkend iemand dit ook:
Het modem reset zich steeds als ik me laptop wireless aanmeld.
Zucht
En helpt dit jullie misschien:

DSL Line Status:
noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab bc cc cc cc cd dc dc cc cb 99
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 25 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
RichieB schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:51:
[...]

Kan je stap voor stap uitleggen waar deze instelling staat? Ik zie 'm niet op de webmail pagina en ook niet bij het Speedlinq Servicepunt.
Klopt ook, Haijo heeft ongelijk. Bij speedlinq kan je helaas geen forward instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-09 07:44
Haijo schreef op zondag 25 februari 2007 @ 11:34:
[...]

Als ik inlog via webmail of bij het service punt vind ik nergens een instellingen menu.

Weet iemand waar ik dat dan kan instellen? Ik krijg nu steeds dat kopietje van de factuur als CC op mijn hotmail adres maar ik wil die op mijn gmail krijgen. :P

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*

[ Voor 104% gewijzigd door zeef op 03-01-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecari
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:25
Hallo heb met interessen alles gevolgt over speedlinq, ik heb een heel jaar achter de rug en heb daar wijnig problemen onder vonden ik had een 8mb abbo via BBNET.
maar nu ben ik over gegaan op 20mb 1mb up via kpn als eerste wil ik zeggen geloof nooit wat ze beloven het heeft 3 maanden geduurd, voor ik over was zou binnen 3 weken geregeld worden geen probleem nu probleem over probleem en de helpdesk weet steets van niets maar goed het is allemaal achter de rug. spullen binnen draaien met die hap lekker snel maak de doos open en wat krijg ik voor modem het nieuwste Zyxel2602hw modem waar geen update voor te krijgen is. als je alles aan sluit staat draadloos uit, zodra je dat aan zet en een wpa sleutel in geeft je modem opnieuw opstart, en je vervolgens draadloos een verbinding op zet, verrander je modem in een kerstboom spontane reset, er zit dus een bug in de software,
Het moden traint netjes op 20.4mb dat is netjes loopt net alles bij andere een tijdje soms 30min netjes dan vervolgens 1uurtje en dan is het huilen met de pet op nu is dat volgens mij niet de oorzaak van het modem maar een instelling die bij speedlinq server niet goed staat zeker nu ik meer hier lees over het probleem met mensen die 21 of 22 feb aangesloten zijn.
ik kan ook niet mijn wachtwoord of telefoon aanvragen via de pagina van speedlinq. krijg ik steets een fout.
ik heb ook een ander modem staan hier een d-link G604T en dat modem is ook niet vooruit te branden dus oorzaak licht bij speedlinq ik heb gebeld en word terug gebeld binnen 3 dagen wat er nu gaat gebeuren modem gaat retoer draadloos moet goed zijn anders had ik dit modem niet genomen.
ik heb ook nog een speedtouch780iwl tot mijn beschikking deze week dus daar ga ik ook nog mee testen.
ik heb ongeveer 5 x speedlinq aangesloten bij diverse personen en nergens problemen met 20mb allemaal via kpn, dus zou het hier ook moeten werken alleen ik heb dit nieuwe modem gekregen.
de medewerker van speedlinq gaf toe dat ik niet de eerste was met dit probleem dus als je ook problemen hebt gewoon bellen anders gebeurd er niets met je klachten.
dus allemaal bellen
Accepteer niet als je zo behandeld wordt samen sta je sterk meld ook dat je weet dat er problemen zijn met het moden omdat je mensen kent die het zelfde probleem hebben.
suk6 ik kom hier nog over terug als ze gebeld hebben van speedlinq.

Gr Pecari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 15:26
in mijn speedtoch 716 modem staan de volgende DNS servers:

Primaire DNS: 62.100.32.133

Secundaire DNS: 195.18.103.141

Kan dit kloppen deze heeft hij automatisch toegekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecari
  • Laatst online: 14-09 15:25
Yep dat zijn de DNS servers van speedlinq en er zijn er nog 2 195.18.114.5 of 195.18.115.5 licht er maar aan waar je naar toe verwezen wordt.

ik krijg ook op mijn ip adres 62.100.32.133 en 195.18.103.141

Gr Pecari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week met speedlinq gebeld over het probleem dat mijn speedlinq nr niet te bereiken is:

Dit nummer is niet in gebruik.

Bellen is verder geen probleem. Enfin, zij zouden dit oppakken / gaan testen en mij een terugkoppeling geven binnen 3 dagen. Zijn nu een dikke week verder en helemaal niks gehoord.

Bel ik vandaag terug naar HD (vanaf mijn werk) Meneer wij kunnen u niks vertellen / helpen als u niet thuis achter de pc zit. Ik zeg ik heb vorige week al vanaf thuis gebeld alles nagekeken maar jullie zouden verder gaan kijken... Oh Oh... Meneer we bellen u terug mag ik u thuisnummer... Maar dat werkt niet. Ohh Ok.. dan bellen we bij uitzondering wel terug op de mobiel...

Ik ben eens benieuwd.

(Kan me trouwens nog steeds iemand zeggen waar in de intrain waardes kan vinden op mijn Copperjet ? Liefst met screenshot , kan namelijk niks halen uit al die cijfertjes op de dsl configpagina.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:58
Vanaf vanochtend trained mijn modem niet meer in op 1022/8055, maar op 765/8055. via BBned verbonden.
Mijn upload is dus 25% naar beneden geschroefd.
Heeft iemand toevallig dezelfde merkwaardigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:13
Toch ook even een reactie geven...

Ik heb sinds afgelopen donderdag Speedlinq, toen is de lijn opgeleverd na de aangekondigde vertraging ed.
Ik heb de 12000/1024 verbinding via Kpn, met een Speedtouch 546 r6

De lijn werkt opzich wel, maar de download varieert heel erg in snelheid en de upload is, als ik geluk heb, 40kbs. Het hele weekend heb ik er mee zitten prutsen, ander modem geprobeerd, andere instellingen, nieuwe firmware ed.
Net toch maar de helpdesk gebeld, verhaal uitgelegd en volgens de medewerker zou het te maken hebben met de nieuwe firmware omdat deze van Speedtouch was en niet van Speedlinq, blijkbaar hebben zij dus een aangepast versie, de versie van de Speedtouch site zou de problemen kunnen veroorzaken.
Goede FW is niet te downloaden, ik krijg een cd opgestuurd.... Beetje vreemd verhaal vind ik het wel, zo zou je dus ook nooit gebruik kunnen maken van een ander modem oid...
Op de site van Speedlinq en in de papieren heb ik hier niets over kunnen ontdekken, maargoed, wie weet werkt het inderdaad beter met de juiste firmware...

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een speedtouch 716 WL met speedlinq bellen van bbned 20000/1024.
alleen het rare is hij traint in op 13mbit/1222mbit. ik zit 1700m van de centrale dus die download ben ik akkoord mee. Alleen die upload is hoger dan de 1024 die op de website staat. Dit is natuurlijk niet erg, behalve dan dat ik dus echt maar 5kb up haal. Ik lag zelfs vaak via xbox live. Maar ook ftp uploaden gaat niet hoger dan 5kb/sec. Weet iemand hoe dit komt? Mijn firewall en alles staat uit op het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtreme-BH6 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:03:
[...]

Als ik inlog via webmail of bij het service punt vind ik nergens een instellingen menu.

Weet iemand waar ik dat dan kan instellen? Ik krijg nu steeds dat kopietje van de factuur als CC op mijn hotmail adres maar ik wil die op mijn gmail krijgen. :P
Alternatief e-mail adres kun je opgeven via het wijzigingsformulier (via link klantenservice)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt een sterk verlangen met iedereen van dit Forum naar de consumentenbond te stappen of Radar, en Speedlinq is even terug te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand de SL instellingen voor 20mbit van BBNED incl bellen voor een Copperjet 816? Want ik ga die eens proberen ipv die speedtouch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:08:
Ik heb echt een sterk verlangen met iedereen van dit Forum naar de consumentenbond te stappen of Radar, en Speedlinq is even terug te pakken.
Iedereen van dit forum? Ik heb inmiddels drie abo's afgesloten (één voor mezelf, twee voor vrienden) naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hermarcel schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:36:
[...]
Iedereen van dit forum? Ik heb inmiddels drie abo's afgesloten (één voor mezelf, twee voor vrienden) naar volle tevredenheid.
dan zou ik als ik jou was nu een staatslot kopen :p want zoveel geluk heeft nog niemand gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hier ook :) ben dik tevreden :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:24:
heeft iemand de SL instellingen voor 20mbit van BBNED incl bellen voor een Copperjet 816? Want ik ga die eens proberen ipv die speedtouch..
http://Klanten.speedlinq.nl Al je instellingen voor de Copperjet

Ik ben trouwens ook tevreden hoor, nu mijn geld nog terug krijgen en dan is alles prima.
Telefoon werkt ook nu :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hm ik keek net bij de formulieren om mijn huidige (8064) abbo over te zetten naar een 20000 abbo, maar daar krijg ik,

"Niet alle velden zijn op een juiste manier ingevuld."

En een sterretje bij,

"Gewenst abonnement: *" (daar heb ik 20000 ingevoerd. Iemand enig idee wat ik dan moet invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024
Tot op heden ook een tevreden SL klant. Ruim een jaar nu op 8/1Mbit BBNED verbinding. Inmiddels aanvraag gedaan om over te gaan naar 20/1Mbit op BBNED + Bellen. Even afwachten hoe dat gaat, maar ik heb goede moed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat wil ik dus ook graag, hoe heb je dat gedaan?

http://www.speedlinq.nl/php/form_migreren.php ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkson
  • Laatst online: 13-11-2024
MrVegeta schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:03:
Hm ik keek net bij de formulieren om mijn huidige (8064) abbo over te zetten naar een 20000 abbo, maar daar krijg ik,

En een sterretje bij,

"Gewenst abonnement: *" (daar heb ik 20000 ingevoerd. Iemand enig idee wat ik dan moet invullen?
Klantenservice bellen en optie 4 (opzeggen) kiezen. Dan zal een vriendelijke dame je een (goed) aanbod doen voor een nieuw abbo (wanneer je al > 12 maanden klant bent). Weet niet of eht slim is om nu te bellen. 's ochtends zijn ze meestal goed/beter bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pecari schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:51:
Hallo heb met interessen alles gevolgt over speedlinq, ik heb een heel jaar achter de rug en heb daar wijnig problemen onder vonden ik had een 8mb abbo via BBNET.
maar nu ben ik over gegaan op 20mb 1mb up via kpn als eerste wil ik zeggen geloof nooit wat ze beloven het heeft 3 maanden geduurd, voor ik over was zou binnen 3 weken geregeld worden geen probleem nu probleem over probleem en de helpdesk weet steets van niets maar goed het is allemaal achter de rug. spullen binnen draaien met die hap lekker snel maak de doos open en wat krijg ik voor modem het nieuwste Zyxel2602hw modem waar geen update voor te krijgen is. als je alles aan sluit staat draadloos uit, zodra je dat aan zet en een wpa sleutel in geeft je modem opnieuw opstart, en je vervolgens draadloos een verbinding op zet, verrander je modem in een kerstboom spontane reset, er zit dus een bug in de software,
Het moden traint netjes op 20.4mb dat is netjes loopt net alles bij andere een tijdje soms 30min netjes dan vervolgens 1uurtje en dan is het huilen met de pet op nu is dat volgens mij niet de oorzaak van het modem maar een instelling die bij speedlinq server niet goed staat zeker nu ik meer hier lees over het probleem met mensen die 21 of 22 feb aangesloten zijn.
ik kan ook niet mijn wachtwoord of telefoon aanvragen via de pagina van speedlinq. krijg ik steets een fout.
ik heb ook een ander modem staan hier een d-link G604T en dat modem is ook niet vooruit te branden dus oorzaak licht bij speedlinq ik heb gebeld en word terug gebeld binnen 3 dagen wat er nu gaat gebeuren modem gaat retoer draadloos moet goed zijn anders had ik dit modem niet genomen.
ik heb ook nog een speedtouch780iwl tot mijn beschikking deze week dus daar ga ik ook nog mee testen.
ik heb ongeveer 5 x speedlinq aangesloten bij diverse personen en nergens problemen met 20mb allemaal via kpn, dus zou het hier ook moeten werken alleen ik heb dit nieuwe modem gekregen.
de medewerker van speedlinq gaf toe dat ik niet de eerste was met dit probleem dus als je ook problemen hebt gewoon bellen anders gebeurd er niets met je klachten.
dus allemaal bellen
Accepteer niet als je zo behandeld wordt samen sta je sterk meld ook dat je weet dat er problemen zijn met het moden omdat je mensen kent die het zelfde probleem hebben.
suk6 ik kom hier nog over terug als ze gebeld hebben van speedlinq.

Gr Pecari
Ik heb dus precies met hetzelfde verhaal. 20mbit lijn met VOIP, ZyXEL P-2602H-D1A.
Internetten lukt wel maar is ontzettend traag. Soms moet je refreshen om de boel weer op gang te krijgen. Onder DOS ook wat sites gepinged, waaronder tweakers.net. Wacht dacht je: time out Ik krijg gewoon helemaal geen response. En dat terwijl ik wel de tweakers pagina voor me heb. Ik snap er zo onderhand niks meer van.
Helpdesk dus maar gebeld. Te druk.. ik word nu terug gebeld.

In ieder geval goed om te weten dat er nog meer mensen zijn met hetzelfde probleem.

Mocht er iemand uit zijn dan hoor ik dat graag. Dan kan ik de settings overnemen en uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dirkson schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:06:
[...]
Klantenservice bellen en optie 4 (opzeggen) kiezen. Dan zal een vriendelijke dame je een (goed) aanbod doen voor een nieuw abbo (wanneer je al > 12 maanden klant bent). Weet niet of eht slim is om nu te bellen. 's ochtends zijn ze meestal goed/beter bereikbaar.
Waarom hebben ze dan zo'n formulier als ik het moet opzeggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:10:
[...]

Ik heb dus precies met hetzelfde verhaal. 20mbit lijn met VOIP, ZyXEL P-2602H-D1A.
Internetten lukt wel maar is ontzettend traag. Soms moet je refreshen om de boel weer op gang te krijgen. Onder DOS ook wat sites gepinged, waaronder tweakers.net. Wacht dacht je: time out Ik krijg gewoon helemaal geen response. En dat terwijl ik wel de tweakers pagina voor me heb. Ik snap er zo onderhand niks meer van.
Helpdesk dus maar gebeld. Te druk.. ik word nu terug gebeld.

In ieder geval goed om te weten dat er nog meer mensen zijn met hetzelfde probleem.

Mocht er iemand uit zijn dan hoor ik dat graag. Dan kan ik de settings overnemen en uitproberen
yep, ik heb dat probleem ook. zowel met de helpdesk als de trage snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand alleen last van een rete rete trage upload (+- 5kb) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
Is het mogelijk om twee telefoons aan te sluiten?
Dus eentje op Phone1 en eentje op Phone2 ?

Zoja, hoe doe ik dat dan? Wat vul ik in?

En kan ik dan ook doorverbinden van Phone1 naar Phone2?
Zonee, waarom wil ik dan twee telefoons op twee verschillende poortjes?
Hell, waarom HEB ik dan twee verschillende poortjes?

[ Voor 40% gewijzigd door basduijn op 26-02-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basduijn schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:39:

Doorverbinden weet ik niet. Maar met 2 poortjes kan je dus tegelijk met 2 telefoons bellen. Dus daarom wil je wel 2 verschillende poortjes. Zodat als je vriendin de hele dag zit te bellen jij de helpdesk van speedlinq weer eens kan gaan bellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
Ja, precies.
Maar wat vul ik als username/wachtwoord in bij Phone2?

Hetzelfde als bij Phone1? Dat heb ik gister geprobeerd, maar toen deden allebei mijn poortjes het niet meer... :'(

Pas na een reset deed Phone1 het weer.

[ Voor 10% gewijzigd door basduijn op 26-02-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basduijn schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:56:
Ja, precies.
Maar wat vul ik als username/wachtwoord in bij Phone2?

Hetzelfde als bij Phone1? Dat heb ik gister geprobeerd, maar toen deden allebei mijn poortjes het niet meer... :'(

Pas na een reset deed Phone1 het weer.
geen idee. ik heb het via de SL cd gedaan. En gewoon poorten: beide gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:00
MrVegeta schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:03:

En een sterretje bij,

Klopt, werkt niet en zal ook nooit werken. Ik liep tegen hetzelfde probleem aan en heb uiteindelijk de helpdesk gebeld.

"Ja meneer, dat klopt. Die migratie kan niet via dat formulier worden uitgevoerd." Goed, dan is het toch op z'n minst een beetje raar dat ze er zelf op hameren om alle communicatie via formulieren te laten verlopen.

Dame van de helpdesk heeft alles toen ingevuld en binnen 10 werkdagen (zoals beloofd) was de migratie ook inderdaad een feit inclusief bezorging van het modem. Al met al heb ik een kwartier met de helpdesk gebeld dus dat viel niet helemaal tegen waarbij ik moet zeggen dat ik direct iemand aan de lijn kreeg.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basduijn schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:39:

Ja het zou moeten kunnen. Ik heb die vraag ook al gesteld. je kan dan 2 gesprekken tegelijkertijd voeren. Ik zocht op de site van Speedtouch al. En het zou moeten kunnen met *1 ofzo. Iemadn meer info, ik luister aandachtig mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mr.Conroe schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:24:
[...]

Klopt, werkt niet en zal ook nooit werken. Ik liep tegen hetzelfde probleem aan en heb uiteindelijk de helpdesk gebeld.

"Ja meneer, dat klopt. Die migratie kan niet via dat formulier worden uitgevoerd." Goed, dan is het toch op z'n minst een beetje raar dat ze er zelf op hameren om alle communicatie via formulieren te laten verlopen.

Dame van de helpdesk heeft alles toen ingevuld en binnen 10 werkdagen (zoals beloofd) was de migratie ook inderdaad een feit inclusief bezorging van het modem. Al met al heb ik een kwartier met de helpdesk gebeld dus dat viel niet helemaal tegen waarbij ik moet zeggen dat ik direct iemand aan de lijn kreeg.
Okay, klinkt goed, maar waarom had je een nieuwe modem nodig? En er zijn verder toch geen kosten aan verbonden? Opnieuw aansluitkosten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
iemand ervaring met de levertijd van speedlinq?

ga namelijk speedlinq comfort+bellen 8 Mbit kiezen.
is dit een goed pakket?en wat kan ik verwachten ongeveer (kwa snelheid/ping)
heb eerder direct adsl gehad van kpn daar waren me snelheden goed(in zelfde woonplaats)

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
amdboy1983 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:10:

heb eerder direct adsl gehad van kpn daar waren me snelheden goed(in zelfde woonplaats)

mvg
zit trouwens 186 meter van de centrale(is helaas geen adsl 2 centrale)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
MrVegeta schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:02:
[...]

Okay, klinkt goed, maar waarom had je een nieuwe modem nodig? En er zijn verder toch geen kosten aan verbonden? Opnieuw aansluitkosten oid?
Mijn oude modem kon niet overweg met ADSL 2+ (Speedtouch 570 die ik had gaat tot maximaal 8mbs downstream), dit zal bij jou ook het geval zijn (ik had namelijk tot 2 weken terug ook 8064/1024 ;) ). Ook wilde ik de mogelijkheid open houden om Speedlinq bellen er bij te kunnen nemen in de toekomst en heb ik dus gekozen voor een Wireless Ethernet VOIP modem (Zyxel PW-2602-D1A). De enige kosten die aan de migratie zijn verbonden zijn de kosten van het modem, let wel op dat daar ook nog eens een keer € 20 voor de verzending bij komt wat ik nogal aan de forse kant vind. Aansluitkosten hoef je verder niet te betalen.
amdboy1983 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:10:

Comfort abo's van Speedlinq lopen via het netwerk van KPN. Kwaliteit zal dus vergelijkbaar zijn met wat je had met direct ADSL.

[ Voor 24% gewijzigd door Mr.Conroe op 26-02-2007 19:23 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:03

gex

De gekste

MrVegeta schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:20:
[...]

Waarom hebben ze dan zo'n formulier als ik het moet opzeggen :p
Hier dus ook heel veel problemen met internetten (ook zyxel 2602h via kpn), laadt heel traag, ik moet mijn telefonie nog activeren van speedlinq, maar die pagina krijg ik zelfs niet geladen....

Verder had ik altijd een dreambox geshard over poort 12000 via planet, geen probleem, met speedlinq niet aan de gang te krijgen.

Downloaden via newsleecher gaat wel weer heel snel, schommelt tussen de 1,3mb en 1,8mb p/sec, daar ben ik wel tevreden over (20mbit verbinding).

Hopelijk heeft iemand hier een goede oplossing voor, voordat ik weer een kapitaal kan gaan verbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Mr.Conroe schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:19:
[...]

Mijn oude modem kon niet overweg met ADSL 2+ (Speedtouch 570 die ik had gaat tot maximaal 8mbs downstream), dit zal bij jou ook het geval zijn (ik had namelijk tot 2 weken terug ook 8064/1024 ;) ). Ook wilde ik de mogelijkheid open houden om Speedlinq bellen er bij te kunnen nemen in de toekomst en heb ik dus gekozen voor een Wireless Ethernet VOIP modem (Zyxel PW-2602-D1A). De enige kosten die aan de migratie zijn verbonden zijn de kosten van het modem, let wel op dat daar ook nog eens een keer € 20 voor de verzending bij komt wat ik nogal aan de forse kant vind. Aansluitkosten hoef je verder niet te betalen.
Hoe weet je zeker dat je een Zyxel PW-2602-D1A krijgt?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
steven2 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:28:
[...]

Hoe weet je zeker dat je een Zyxel PW-2602-D1A krijgt?
Daar heb ik geen duidelijk antwoord op. Bij de helpdesk kon men wel de migratie voor me regelen maar de modem moest ik zelf regelen via het formulier "Nieuwe hardware bestellen". Op dat formulier kun je niet specifiek kiezen welk type modem je wilt, je kunt alleen maar de gewenste functionaliteit aangeven (in mijn geval: Wireless / Ethernet VoIP modem (analoog)). Twee weken later kwam de doos en daar zat dus een Zyxel in maar die keuze heb ik tijdens het bestelproces nooit bewust gemaakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:08
Ik heb sinds vorige week verbinding met Speedlinq maar ik zit toch met een 'brakke" verbinding.
Als ik ping naar Eweka krijg k het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.buiteronline.nl/ping.jpg

Dat is echt niet normaal!!!!
De volgende problemen ondervind ik:
FTP gaat bagger (regelmatig reconnect nodig)
Surfen gaat met hotten en stoten
Pingen naar een willekeurige server geeft vaak een time-out

Al met al niet echt super!
Iemand die dezelfde problemen ondervind?
Ik maak nu nog gebruik van een oude Speedtouch 510 (mijn nieuwe modem van Speedlinq moet nog komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ik en nog 30 andere mensen? hun helpdesk is NIET te bereieken... ik heb vandaag zeker 4 keer geprobeerd!!! wat een geld..... die rot menus zijn ook zo lang, doen ze express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, het goede nieuws is dat ze mij gaan terugbellen morgen om me te helpen. Ik hoop dat dit gebeurd en dat we tot een oplossing komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
Ik verwonder me echt over de slechte verbinding.
Hieronder norgmaals wat resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://www.buiteronline.nl/stap_1_tracert.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.buiteronline.nl/stap_2_ping.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.buiteronline.nl/stap_3_ping.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.buiteronline.nl/stap_4_ping.jpg

Voor een 4mb verbinding had ik op z'n minst verwacht dat het stabiel zou zijn....
Hij is niet stabiel en de snelheid schommeld enorm..
Schommelende snelheid is niet zo erg maar een beetje vlot surfen is toch een "eis" die ik mag stellen?
Ik zie het nog even aan maar dit frusteerd mij enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:57

knakworst

Get more sats!

Buiter op welk netwerk zit je? Tiscali toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

buiter schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:50:
Ik heb sinds vorige week verbinding met Speedlinq maar ik zit toch met een 'brakke" verbinding.
Als ik ping naar Eweka krijg k het volgende:

[afbeelding]

Dat is echt niet normaal!!!!
De volgende problemen ondervind ik:
FTP gaat bagger (regelmatig reconnect nodig)
Surfen gaat met hotten en stoten
Pingen naar een willekeurige server geeft vaak een time-out

Al met al niet echt super!
Iemand die dezelfde problemen ondervind?
Ik maak nu nog gebruik van een oude Speedtouch 510 (mijn nieuwe modem van Speedlinq moet nog komen)
Ik heb precies dezelfde problemen:

Afbeeldingslocatie: http://pics.dieben-online.net/speedlinq.png

Overigens heb ik een week na oplevering ook nog steeds geen modem van Speedlinq gekregen :/ De verbinding klapt er ook om de haverklap uit:
01/01/2003 00:37:12 ADSL Media Down !
01/01/2003 00:36:12 ADSL Media Down !
01/01/2003 00:35:12 ADSL Media Down !
01/01/2003 00:34:06 ADSL Media Down !
01/01/2003 00:33:06 ADSL Media Down !
01/01/2003 00:32:06 ADSL Media Down !
01/01/2003 00:31:06 ADSL Media Down !
01/01/2003 00:30:06 ADSL Media Down !
Overigens gebruik ik wel een ADSL2 modem (SMC dingetje).

Kan je overigens zien op welk netwerk je zit? Ik gebruik als VPI/VCI 0/34, de zelfde instellingen als Tiscalli..met als enige verschil dat Tiscalli niet beschikbaar is in mijn centrale :+ In de brief staat KPN, maar dacht dat dat 8/84 was.. Al met al heel verwarrend allemaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 26-02-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wonder boven wonder heb ik plots rond de 3000kbps download. Dat is nog geen 4096kbps.
De upload echter is nog steeds rond de 5kb..... ik hoop dat dit snel goed komt!

Ik had nog een vraagje.. ik lees soms "...mijn router aan het trainen".. waar gaat dat over?
Wat doe je dan? :?

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:52:
Wonder boven wonder heb ik plots rond de 3000kbps download. Dat is nog geen 4096kbps.
De upload echter is nog steeds rond de 5kb..... ik hoop dat dit snel goed komt!

Ik had nog een vraagje.. ik lees soms "...mijn router aan het trainen".. waar gaat dat over?
Wat doe je dan? :?
Je moet 'm wel fit houden hè ;) Komt erop neer dat het modem zichzelf inregelt op een bepaalde snelheid waarbij de verbinding stabiel en probleemvrij werkt. De 20/1 snelheid van ADSL2+ haal je vrijwel nooit, aangezien de lengte en kwaliteit van je koperkabel naar je huis erg van invloed is, 't modem zoekt dan gewoon zelf een geschikte instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zaterdag speedlinq en die dag probeerde ik alles te installeren. Alles lukte maar internet was super traag. Een website laden duurt rond de 30 seconde terwijl ik een ADSL comfort 20000 abo heb. Dus zaterdag heb ik speedlinq nog gebeld. Er was echter een wachtrij van > 15 minuten dus dan heb je de mogelijkheid dat ze jou terug bellen. Dat hebben ze maandagochtend dan ook gedaan.

Ze hebben me verteld dat ze te kampen hebben met een grote storing waardoor de snelheid zo tegenvalt. Dit zou vandaag of morgen verholpen worden. Dus goed nieuws voor degene die hier nog meer last van hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja mijn upload is sinds gisteren ook weer normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb namens de zaak contact gehad met de directeur van Speedlinq, Het is een probleem bij aansluitingen van de laatste 2 weken op het KPN netwerk. Men is met spoed aan het kijken hoe dit op te lossen. Ik verwacht dat iedereen die nu dus problemen heeft en is aangesloten met Comfort KPN binnekort van zijn problemen af is. Mijn download snelheid is inmiddels erg opgeknapt maar schommelt enorm tussen de 100Kbps en 400Kbps. Mijn upload blijft een drama van 5Kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Laatst online: 15:42
Ok, even een vraagje tussendoor dan. Ik heb overal gezocht, maar kan niet ontdekken of speedlinq een proxyserver heeft. Weet iemand hier iets van? Ik gebruik nu een publieke proxy om mijn eigen site (op eigen webserver) te kunnen benaderen. Mijn oude Zyxel heeft nl. geen loopback functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvr
  • Laatst online: 31-08 12:32
Even jullie alles uitleggen:

- November speedlinq comfort 20000 aangevraagd en orange opgezegd
- Modem pakket begin februari binnen (speedtouch 716) en geinstalleerd (voorlopig dus op orange)
- Vandaag oplevering lijn (kpn lijn doet het nog)
- Morgen waarschijnlijk afsluiting kpn
- Snelheid helaas nu rond de 8500 kbps (op 1,5 km van de centrale)

kan ik hier iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:26:
Ik heb namens de zaak contact gehad met de directeur van Speedlinq, Het is een probleem bij aansluitingen van de laatste 2 weken op het KPN netwerk. Men is met spoed aan het kijken hoe dit op te lossen. Ik verwacht dat iedereen die nu dus problemen heeft en is aangesloten met Comfort KPN binnekort van zijn problemen af is. Mijn download snelheid is inmiddels erg opgeknapt maar schommelt enorm tussen de 100Kbps en 400Kbps. Mijn upload blijft een drama van 5Kb.
Vandaag is, netjes zoals beloofd, onze aansluiting omgezet naar een comfort (KPN dus) 6mbit + bellen abo. Snelheden binnen nederland zijn prima 500~600 kb/s down, 60~70 kbps up bij speedtest, kom ik echter buiten nederland, zakt de snelheid in tot zo'n 100 kbps! Kan iemand vertellen of dit normaal is bij speedlinq, of hoort dat bij bovengenoemde storing? Het vorige wanadoo 3mbit abo haalde bijna altijd 300kbps, of het nu uit nederland of uit de us of a kwam.

Vraagje 2: klopt het dat je een extra brief/e-mail krijgt over je voip username en wachtwoord? Ik heb nu voip ingesteld met gebruikersnaam 31ons kpn telefoonnummer, en het wachtwoord hezelfde als van de ADSL lijn, en dat werkt dus niet :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
knakworst schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:01:
Buiter op welk netwerk zit je? Tiscali toevallig?
Mijn aanlsuiting zit op het KPN netwerk
Geen enkele andere aanbieder is hier beschikbaar
Gebruikte gegevens: VPI/VCI 0/34

Dit zoals aangegevens staat op de site: http://www.speedlinq-faq....id=36&sc_id=225&fq_id=434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje, hebben alle mensen die snelheids problemen hebben met comfort-kpn-4MB ook problemen met:
- www.speedlinq.nl is een site welke helemaal niet bereikbaar is - handig voor het vermijden van klachten.
- reactietijd is exceptioneel traag, meerdere pagehits nodig om snelle sites te bereiken
- timeouts in ping en tevens op www.speedtest.nl (1e test lukt wel eens met 23kb/s tot 67 kb/s)
- SMTP server niet bereikbaar, niet met het mailprogramma & modem geeft zelfs een foutmelding in het eventlog dat er geen SMTP server kan worden gevonden. (getest met 2 speedtouch modems, waaronder 546 welke primawerkte op de wanadoo lijn..)

kortom sinds de oplevering een zeer slechte verbinding, zeer traag en zorgt voor veel ergernis & mis nu m'n oude 3MB lijn. GPRS verbinding via de MDA vario is sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik er over kan zeggen is dat ze dit aan het "uitzoeken" zijn bij speedlinq. het is imiddels een bekend probleem. ik hoop dat ze het snel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas bij mij confort kpn vandaag aangesloten.

Zelfde probleem.

Ook kan ik wel op de service punt maar niet naar het bellen aanmeld gedeelte hij zegt dat die pagina niet bestaat. Ook niet op mijn pc op het werk.

Geld dit ook voor de andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Toen ik zondag thuis kwam lag de welkomstbrief in de bus.

Gister is de KPN man langsgekomen om de lijn te controleren.

Heeft iemand een idee wanneer ik m'n modem kan verwachten?

Daarbij kan ik de optie "Speedlinq bellen" op het servicepunt niet benaderen. meer mensen met dezelfde timeout?

Meer mensen met hetzelfde probleem :D

[ Voor 7% gewijzigd door RSP op 28-02-2007 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

COMFORT KPN 20Mbit SPEEDLINQ - Traag internet & servicepunt speedlinq werkt niet
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:25:
wat ik er over kan zeggen is dat ze dit aan het "uitzoeken" zijn bij speedlinq. het is imiddels een bekend probleem. ik hoop dat ze het snel oplossen.
Ik heb vanochtend om 8:30 gebeld met Speedlinq. De dame aan de lijn vertelde mij dat het inderdaad een bekend probleem is en zij vertelde ook dat ze het gistermiddag/avond hadden opgelost!???. Om de uitgevoerde werkzaamheden door speedlinq ook in de modem opnieuw te laten opnemen moest er gereset worden. Dit kon gedaan worden door alle stekkers uit (UTP en telefoon) de modem te halen en alleen nog de voeding te laten ziten. De resetknop op de router 15 seconden in drukken en wachten tot alle leds knipperen en voila.
Na de reset een speedtest gedaan maar ook dat werkte nog niet, internet bleef traag. Volgens haar kon het ook liggen aan het feit dat ik een utp kabel van 15m gebruik. Volgens mij grote bullshit want dat moet echt weinig uitmaken. Ik moest zelf nog maar eens de meegeleverde UTP kabel testen en als dat niet zou werken kon ik terug bellen. Gelijk maar de meegeleverde UTP kabel getest maar nog steeds traag. Down = 600 KB/sec en UP=5KB/sec en dit met een 20mbit lijn :-( Vanmiddag dus maar weer terug bellen.

Bellen VOIP aanvragen website:
De website op http://www.speedlinq.nl/servicepunt werkt nog steeds niet goed. Ik kan geen bellen aanvragen, evenals de knoppen wachtwoord, spamfilter, virusfilter en alle overige persoonelijke instellingen zijn niet te bereiken. Volgens de helpdesk dame zou dit deze week worden opgelost. Een belde zou mij worden toebedeeld zodra de oplossing was gevonden.

Wordt vervolgd ------------->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:10
RSP schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:09:

Daarbij kan ik de optie "Speedlinq bellen" op het servicepunt niet benaderen. meer mensen met dezelfde timeout?

Werkt alleen vanaf een Speedlinq lijn. Eerst je Internet installeren. Dan kun je bij de optie Bellen en kun je het aanvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpiceWorm schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:24:
[...]

Vandaag is, netjes zoals beloofd, onze aansluiting omgezet naar een comfort (KPN dus) 6mbit + bellen abo. Snelheden binnen nederland zijn prima 500~600 kb/s down, 60~70 kbps up bij speedtest, kom ik echter buiten nederland, zakt de snelheid in tot zo'n 100 kbps! Kan iemand vertellen of dit normaal is bij speedlinq, of hoort dat bij bovengenoemde storing? Het vorige wanadoo 3mbit abo haalde bijna altijd 300kbps, of het nu uit nederland of uit de us of a kwam.

Vraagje 2: klopt het dat je een extra brief/e-mail krijgt over je voip username en wachtwoord? Ik heb nu voip ingesteld met gebruikersnaam 31ons kpn telefoonnummer, en het wachtwoord hezelfde als van de ADSL lijn, en dat werkt dus niet :+ .
Antwoord op vraag 2 is ja. als je lijn is opgeleverd moet je naar de speedlinq site gaan om bellen aan te vragen. Binnen 2 dagen krijg je dan je username en ww per post. Dit vul je dan in in het programma op de speedlinq cd en hoppa het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Dank, ik heb het aangevraagd. Wel raar, dan sluit je een speedlinq + bellen abo af, maar dan kun je er nog steeds voor kiezen om het bellen niet af te sluiten.

Snelheidsproblemen zijn hier opgelost trouwens, 600~700 kb/s download, 60 upload, bij speedtest @ 6 mbit, ook naar buitenlandse servers.

(Misschien een idee om de aanvraag procedure van het bellen ff in de startpost te gooien?)

[ Voor 13% gewijzigd door SpiceWorm op 28-02-2007 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Flappie schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:23:
[...]

Werkt alleen vanaf een Speedlinq lijn. Eerst je Internet installeren. Dan kun je bij de optie Bellen en kun je het aanvragen :)
Oh dat is duidelijk, dan moet ik dus netjes wachten op m'n modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
fb_slim schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 02:28:
[...]

Thx. Ik heb meteen het all-in pakket van http://www.bestadsl.nl/ met Motorola DECT phone genomen. Discovery ontvangst is momenteel waardeloos (UPC en oude kabel die Digitenne gevoelig is op RTL4+Discovery). Voor 30 euro per maand 20Mbit, VOIP, Digitenne en een Motorila DECT phone nemen is een buitenkans. Heb het multi-pc modem.

13 februari aanvraag (migratie van Orange naar Speedlinq op 6 maart gepland)

edit: verkeerde URL
13 februari aanvraag (migratie van Orange naar Speedlinq op 6 maart gepland)
28 februari Orange gebeld, migratie is nog niet door Speedlinq aangevraagd

Dit is erg jammer, nu zit ik tenminste van 31 maart tot 15 april zonder internet. Het is zelfs zo dat ik helemaal niet in het bestand van Speedlinq sta. Nu heb ik vandaag Orange opgezegd, maar moest ook Speedlinq gaan bellen dat ik geen migratie meer wil.

Als Speedlinq nu een migratie aanvraagt dan wordt bij Orange mijn abonnement verlengd met een jaar. De medewerkster van Orange was zo vriendelijk om mij uit te leggen dat zelfs mijn opzegging dan ongeldig is 8)7

Ik vind het allemaal maar vreemd, maar dit zijn afspraken die ISPs met elkaar maken en die ook gelden, let dus op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Sinds vandaag zit ik ook op speedlinq, maar download en uploadsnelheid lijkt OK te zijn, nog niet gegamed, kijken we vanavond wel.

Vreemd genoeg werkt speedlinq.nl bij mij ook niet :(

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Kunnen we niet een soort unofficial Speedlinq FAQ maken ofzo? Het probleem dat www.speedlinq.nl niet werkt is nu al zo vaak voorbij gekomen (oplossing: handmatig de juiste DNS servers instellen). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
RSP schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:09:

wat is de verwachte opleverdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, mooi topic... ik pak mijn gegevens er ook even bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
Okay, het heeft bij even geduurd voordat mijn internet het deed. Intussen zijn we van Deel 2 naar Deel 4 gegaan :o Anyway, gisteren zette KPN mijn verbinding uit en kon ik Speedlinq aanslingeren. Dat was helaas sneller gezegd dan gedaan. Ik kreeg maar geen DSL signaal en vroeg me serieus af of Speedlinq wel zijn werk had gedaan. Tijdens het telefoon gesprek van 23 minuten(ka-ching!!!) werdt ik niets wijzer. Die gast die me hielp was aan het protocollen en stelde zinloze vraag na zinloze vraag, maar ach, hij had er wel verstand van. Aan het eind van het telefoongesprek ging hij mijn probleem doorgeven aan KPN en dan zouden zij het probleem oplossen, wat dan weer 3 dagen zou kunnen duren.
Daar had ik geen zin in.
Terloops dacht ik aan iets dat mijn broer had gezegd over de man van KPN die een maand of 2 geleden langs was geweest. De beste man zei:" Je kan geel weer gebruiken." Die gast van Speedlinq had iets gezegd over dat 'rood' en 'blauw' door KPN werden gebruikt en dat 'wit' en 'oranje' voor derde waren. Ik keek naar de aansluiting en daar was geen wit of oranje te vinden, maar wel een groen en een geel. Het ene legde ik tegen het andere en kwam tot de conclusie dat ik maar eens een nieuw stekkertje op mijn telefoon lijn moest knijpen met de draden geel en groen erin.
Stekkertjes halen, knippen, knijpen, pluggen, DSL lampje ging branden, modem instellen, moi had inet!

Het is jammer van dat dure telefoontje, maar ben blij dat die gast van speedlinq die kleuren had gezegd anders was ik er niet achter gekomen.

Ik heb Speedlinq Comfort 20000 en download met gemak met 2mb/s _/-\o_ en dat na een jaar lang Direct ADSL van 1,5mbit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

omg omg omg ik wist niet dat mn inet het al deed, zo ontzettend snel dit.

Even een positieve ervaring: Op 02-02-2007 20MBIT Comfort incl. Telefonie via KPN Netwerk besteld, via de site van SL.
1 week geleden werd ik gebeld door KPN ivm monteursafspraak. Dit kon afgelopen maandag ingepland, mits ik van 8 tot 17 uur thuis was. Alles aangesloten, DSL signaal, alles perfect.
Behalve internet signaal dan, maar ik heb dan ook nog geen modem van speedlinq. Mijn oude speedtouch 546 wou niet werken, alle lampljes behalve internet lampje brandde. Na wat rondzoeken in deze thread heb ik ergens anders het 'speedtouch wizard' gedownd. Even installeren met (RFC met standaard modem instellingen selecteren) en voila, het werkt!

Binnen 3 weken dus een aansluiting via speedlinq. Nog geen modem ontvangen, maar die verwacht ik niet eerder dan de 4e week vanaf aanvraag.

Van Direct ADSL 1500/256 mbit naar 20000/1024 (speedtest 1800/100 kB/ps), heerlijk dit speedlinq.

En dus voor iedereen met een speedtouch 546 modem, met oude frimware gaat het echt niet werken, dl dan de wizrd op de site van speedtouch zelf.

(dacht trouwens niet dat het speedtouch modem zo snel kon gaan, ondersteund toch geen adsl2+ ?)

-geen-

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.