[Speedlinq] Ervaringen - Deel 4

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste
Acties:
  • 14.230 views sinds 30-01-2008

• steadye
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 19:45
ECHO SPEEDLINQ VOICE

Ik heb een KPN comfort 6MB + voice abbo bij speedlinq.

Alles aangesloten en alles loopt verder goed, echter ik heb al vanaf het begin dat er bij het bellen over voip de andere kant zichzelf terug hoort. Echo dus.

Ik bel via een Philips 311 dect telefoon.

Ik weet niet helemaal zeker of dit nu door het Dect toestel komt of dat de Sip centrale niet genoeg aan Echo cancelation doet.

Hoe zijn de ervaringen van jullie met Echo in het speedlinq netwerk ??

Wellicht ander Dect toestel aan te raden ?? Welk merk levert geen problemen op ??

Alvast bedankt

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik weet niet helemaal zeker of dit nu door het Dect toestel komt of dat de Sip centrale niet genoeg aan Echo cancelation doet.
Hoe zijn de ervaringen van jullie met Echo in het speedlinq netwerk ??
Wellicht ander Dect toestel aan te raden ?? Welk merk levert geen problemen op ??
Eerst kijken of alles wel optimaal is aangesloten (bijv. korte kabeltjes).
Vervolgens kijken of je de geluidssterkte van je telefoon iets kunt terugdraaien.
Vervolgens kijken of je met een andere SIP provider (VOIPBuster) betere resultaten haalt.
Tenslotte (heb ik tenslotte gedaan) een 2e-hands Fritz!Box Fon modem kopen op de duitse ebay, en die ombouwen voor gebruik in NL. Kost minder dan €30 en het maakt een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ sasquatch

Vergeef mijn onwetendheid, maar wat is een " Canvas adres " ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
basduijn schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:25:
[...]Ik wil verkorte nummers programmeren in mijn modem. Vraag niet waarom ik het wil. Volgens mij moet het kunnen, dus wil ik het.
Dat zou geloof ik wel moeten kunnen. Weet alleen niet hoe. Schrijf een mailtje aan de support van Allieddata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 16:26
Wortelstok schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 08:42:
[...]
Dat zou geloof ik wel moeten kunnen. Weet alleen niet hoe. Schrijf een mailtje aan de support van Allieddata?
Net een mailtje gestuurd naar AlliedData. Ik laat het antwoord wel weten.

Andere vraag: Op de site van Speedlinq staan een aantal modems die je kunt krijgen. Ik heb een Single-PC Ethernet modem besteld. Op de site van Speedlinq staat een lijstje met 5 modems. Nu heb ik een Copperjet 1616 gekregen. Tenminste, het is volgens mij eigenlijk niet eens een 1616-2P, maar een 816-2P met firmware van een 1616-2P. Het verschil tussen een 816-2P en een 1616-2P is het interne geheugen van de modem en de kleur. De 1616-2P is blauw en heeft meer geheugen waardoor uitvallen geminimaliseerd zou worden. De 816-2P is oranje. Aangezien de 1616-2P niet op het lijstje van te onvangen modems staat, wordt deze dan eigenlijk wel ondersteund? Vast wel, anders leveren ze hem niet. Maar als dit nu eigenlijk een 816-2P is en straks veel gaat uitvallen (ik heb hem nog niet aangesloten) heb ik dan recht op een ander modem? Een 1616-2P staat immers niet op de lijst. Is bijvoorbeeld een Alcatel of een Zyxel modem (eentje die op het lijstje staat) beter? In het ergste geval kan ik een echte 816-2P krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:07
basduijn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 08:53:
[...]

Net een mailtje gestuurd naar AlliedData. Ik laat het antwoord wel weten.

Andere vraag: Op de site van Speedlinq staan een aantal modems die je kunt krijgen. Ik heb een Single-PC Ethernet modem besteld. Op de site van Speedlinq staat een lijstje met 5 modems. Nu heb ik een Copperjet 1616 gekregen. Tenminste, het is volgens mij eigenlijk niet eens een 1616-2P, maar een 816-2P met firmware van een 1616-2P. Het verschil tussen een 816-2P en een 1616-2P is het interne geheugen van de modem en de kleur. De 1616-2P is blauw en heeft meer geheugen waardoor uitvallen geminimaliseerd zou worden. De 816-2P is oranje. Aangezien de 1616-2P niet op het lijstje van te onvangen modems staat, wordt deze dan eigenlijk wel ondersteund? Vast wel, anders leveren ze hem niet. Maar als dit nu eigenlijk een 816-2P is en straks veel gaat uitvallen (ik heb hem nog niet aangesloten) heb ik dan recht op een ander modem? Een 1616-2P staat immers niet op de lijst. Is bijvoorbeeld een Alcatel of een Zyxel modem (eentje die op het lijstje staat) beter? In het ergste geval kan ik een echte 816-2P krijgen.
Een 1616-2p is inderdaad een 816-2p met meer geheugen. Voor VOIP is vooral dat laatste belangrijk, de 816 kan dat niet. Ik heb ook een 1616 gekregen en tot op heden met wisselend succes, nu issie toevallig weer bijna 24 uur online, maar gemiddeld moet ik hem wel een paar keer per dag resetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Martijn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:03:
[...]

Een 1616-2p is inderdaad een 816-2p met meer geheugen. Voor VOIP is vooral dat laatste belangrijk, de 816 kan dat niet. Ik heb ook een 1616 gekregen en tot op heden met wisselend succes, nu issie toevallig weer bijna 24 uur online, maar gemiddeld moet ik hem wel een paar keer per dag resetten...
Als je modem oranje is, heb je geen 1616-2P, maar een 816-2P met de firmware van 1616-2P.
Dat kun je zien op de site van AlliedData. Je kunt bij de support van de 816-2P de handleiding downloaden van de 816-2P met firmware van de 1616-2P.

Nu is de vraag, kan Speedlinq dit maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
basduijn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:11:
[...]

Als je modem oranje is, heb je geen 1616-2P, maar een 816-2P met de firmware van 1616-2P.
Dat kun je zien op de site van AlliedData. Je kunt bij de support van de 816-2P de handleiding downloaden van de 816-2P met firmware van de 1616-2P.

Nu is de vraag, kan Speedlinq dit maken?
Ik heb een 1616-2p gekregen, hij is blauw en er staat 1616 achterop ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Ik heb een oranje 1616-2p..Er staat wel BBned op, trouwens. (is ook mijn netwerk).

Technisch zijn de 816 en de 1616 identiek met uitzondering van het extra geheugen van de 1616.

Alleen de 1616 kan voip of voatm doen. De 816 kan alleen voatm.

De firmware's zijn niet verwisselbaar.

Mijn 1616 doet het prima. Nog nooit verbindingsproblemen mee gehad (6 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net overgestapt van @home naar Speedlinq.
Heb al eerder op dit forum gelezen dat er dan personen zijn (ook overgestapt van @home naar Speedlinq) die geen @home webmail meer kunnen lezen.
Dit probleem heb ik nu ook, moet nu steeds switchen van netwerk om mijn mail te checken die nu nog op @home binnen komt.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

Bah :(

Per 1 februari zou mijn Speedlinq lijn opgeleverd worden. Heb toen 's ochtends een telefoontje gehad van een KPN monteur die voor mijn deur stond. Was een eenzijdige afspraak voor het testen en labelen van de ADSL. Wegens een ziekenhuis opname van mijn vader was ik niet in staat om op stel en sprong aanwezig te zijn maar de monteur zou een briefje achterlaten.

Vervolgens een brief gehad van Speedlinq dat mijn modem pas later geleverd zou worden. Jammer, maar niet zo'n heel groot probleem. Van het weekend modem ontvangen en aangesloten. Alles volgens de instructies gedaan maar geen ADSL signaal :(

Net gebeld met Speedlinq en volgens hun is alles goed opgeleverd. Ze kunnen een nieuwe afspraak maken voor een monteur die komt testen en labelen maar ze kunnen niet beloven dat ik vooraf van die afspraak op de hoogte gesteld zal worden! Hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik thuis ben om die monteur te ontvangen? Het is maar een beetje vaag hoor en ondertussen betaal ik al wel mooi abonnementsgeld. Ben wel benieuwd wat die monteur gaat doen... ik ben er 100% van overtuigd dat alles goed is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
31 maart houd mijn contract met HetNet op.
Zat te kijken naar Speedlinq, mooie abbo's voor een prima prijs.

Zie nu echter staan dat de helpdesk traag is en € 0,70 p/m kost!!!

Daaagg, daar ga ik dus niet mee in zee, zo'n bedrijf.
Wat een belachelijk bedrag. En dan nog te weten dat hoe meer problemen ze hebben en hoe slechter ze de klant helpen, hoe meer geld ze verdienen 8)7

Nee, ik ga mooi ergens anders kijken voor een nieuw abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasquatch
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
cornfed99111 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 00:04:
@ sasquatch

Vergeef mijn onwetendheid, maar wat is een " Canvas adres " ??

Ik hoorde het ook voor de eerste keer. Maar volgens mij is het een adres of nummer waaronder je telefoonlijn bekend staat in de Kanvas database van KPN. Vooral bij huizen met een huisnummer toevoeging hebben ze schijnbaar soms dat Kanvas nodig omdat ze anders niet weten welk draadje ze aan moeten sluiten ofzo.
Maar ondertussen is alles bij Speedlinq geannuleerd, heb ik het modemgeld terug laten storten en kies ik voor een andere ADSL aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sssensss schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:24:

Daaagg, daar ga ik dus niet mee in zee, zo'n bedrijf.
Wat een belachelijk bedrag. En dan nog te weten dat hoe meer problemen ze hebben en hoe slechter ze de klant helpen, hoe meer geld ze verdienen 8)7

Nee, ik ga mooi ergens anders kijken voor een nieuw abbo.
Klinkt raar, maar toch is dit de meest economisch efficiente oplossing. Zodra alles werkt, ga je lekker je voordeel halen door maar een klein bedrag p/m te betalen. Ik werk niet bij SL ofzo, maar ike rvaar het zelf. Na een 50 euri belkosten naar de HD betaal ik nu al 2 maanden lekker 15 euri waar ik ergens anders 60 euri p/m voor moet betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan binnenkort over te gaan op internet + telefonie.

De prijzen van Speedlinq zijn erg goed en voor die snelheid, maar ik zit nog met deze vraag:

Heb je naast de vaste kosten van Speedlinq ook nog andere maandelijks kosten aan KPN voor het telefoneren?

Verder ik gebruik hier nu een Speedtouch 546 internet router. Kan ik die ook gebruiken bij Speedlinq zodat ik niet extra kosten heb voor een extra router van hun?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:53
Lorn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:04:
ik ben er 100% van overtuigd dat alles goed is aangesloten.
Heb je ook het 2e aderpaar geprobeerd? Ik weet niet wat voor abbo je hebt aangevraagd (met/zonder telefonie, op nieuwe of bestaande lijn), maar bij mij werd de ADSL lijn dus op het andere aderpaar gemonteerd dan de bestaande telefoonaansluiting. Iedere KPN aansluiting bestaat minimaal uit 2 aderparen, dus probeer het andere ook eens..

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipse2006
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb nu zo'n 2,5 weken een speedtouch 716 modem liggen maar internetten homaar. De KPN lijn was ruim daarvoor al opgeleverd. De technische helpdesk heeft alles met mij doorgelopen en alles lijkt goed te zijn, zij kunnen mij niet meer verder helpen. De technische dienst is ingelicht en ik zou teruggebeld worden voor de volgende stap(pen). Eenmaal ben ik gebeld en er zou een cd-rom opgestuurd worden, nou dat gebeurde ook maar dat is dezelfde cd-rom als die bij het modem was geleverd. De technische helpdesk gebeld en zij hebben weer het probleem doorgegeven aan de technische dienst en .... nope ik word niet meer teruggebeld :( dus dat schiet lekker op. Na wat speurwerk zie ik als ik het netwerk test via het menu in het modem dat er geen ATM-connectie op de lijn zit, weet iemand wat dat inhoud zonder al te technisch te worden??

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:07:
Update 9.51 uur: ik heb een nieuw modem aangevraagd bij Speedlinq. Ze kijken of ze een Speedtouch kunnen opsturen. Ook de helpdesk kon mij na 25 euro beltegoed niet helpen en één weekend speurwerk vond ik wel voldoende... Overigens: de Zyxel helpdesk kon mij ook niet helpen want die weten alleen wat over het 'bedrade deel' (aldus een medewerker)... erg wazig!!!
Goed, zojuist het nieuwe modem ontvangen. Ik had gevraagd om een Speedtouch maar wat krijg ik: PRECIES DEZELFDE!!! Ik durf em bijna niet aan te sluiten hahaha :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 17:55
In de voorwaarden staat dat er geld wordt teruggestort indien zij de voucher + factuur van KPN hebben ontvangen. Echter wil ik ADSL gaan aanvragen waar geen telefoonaansluiting is. Geldt de actie dan ook? :? Kan je de voucher alleen via internet opsturen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 15:26
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:55:
[...]

Even bellen, zeggen dat je binnen 1.5 weken een -nieuw- modem ontvangt aan de deur, anders SL in gebreken en je via het consumentenrecht het contract verbreekt.
Heb dus nu een brief ontvangen waarin vermeld staat dat ik een nieuw modem krijg.
ik had dit aangevraagt doordat ik een 2de hands modem heb ontvangen met enkele beschadigingen aan de buitenkant, en de gegevens van iemand anders stonden er nog in ( ADSL van hetnet )

Nu staat dat ze mijn modem laten onderzoeken en als ze geen defect constateren ik 37,50 euro kwijt ben. ( automatisch incasso ).

Valt het defect niet onder de garantie dan betaal ik de prijs van het nieuwe modem + 10euro extra.
( was toch een 2de hands ???)

als het nieuwe modem nu duurder blijkt te zijn dan mijn oude betaal ik een meerprijs ???

wat een zeik allemaal, ik zal toch weer de helpdesk moeten bellen anders schrijven ze doodleuk
de kosten van mijn rekening af.

Tevens als ik het oude modem niet binnen 4 weken terug stuur dan betaal ik dus het nieuwe modem + aanvullende kosten.
Nu is deze brief van vorige week en heb nog steed geen nieuw modem dus dat gaat lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Limboconnect: Ik zou voor dit soort zaken gewoon een brief terugsturen. Aangetekend versturen of faxen (en verzendbewijs bewaren). Zet in de brief dat het gaat om een 2e hand modem dat je om ruilt voor een nieuwe aangezien je daar recht op hebt. Mochten ze toch dat geld afschrijven: terug laten boeken en je bewijsstukken (=brief) aan de deurwaarder danwel rechter laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipse2006
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hallo,
Ik had het eerder over ATM-connectie, maar dat moet ATM-activiteit zijn, weet iemand wat dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu bijna een jaartje abonnee (4mb babyxl) en SL bevalt mij prima! ik heb zelfs de helpdesk nog niet hoeven bellen. Ik ben zelfs zó positief dat ik mijn abo wil upgraden naar adsl2+ (kost maar 5 euri meer). Nu is mijn vraag: zijn er mede-gebruikers die ervaringen hebben SL adsl2+ en stijgen de ping tijden veel (ivm games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zo... kogel door de kerk, heb een abonnement aangevraagt bij Speedlinq. En wel de volgende:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a20cdc10bf432a29adf13144c4053681/full.jpg

In mijn ogen een hele verbetering met wat ik nu heb:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3c1809b4b49f4b4a87ba3a723235509b/full.jpg

En nu hopen op een goede afwikkeling... Speedlinq zal op 04-04-07 worden aangesloten, Planet blijft tot 01-05-07 actief, drie weken speling :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:51
Han schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:03:
Zo... kogel door de kerk, heb een abonnement aangevraagt bij Speedlinq. En wel de volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

En nu hopen op een goede afwikkeling... Speedlinq zal op 04-04-07 worden aangesloten, Planet blijft tot 01-05-07 actief, drie weken speling :)
Yep, 3 weken. Tenzij die grappenmakers je oude ISP al opzeggen, een maand voor je aangegeven gewenste opleverdatum.... Gelukkig heb ik er niet zoveel last van, maar dom vind ik het wel. Demon deed niet te flauw: binnen anderhalve week was alles buiten werking. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

RichieB schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:17:
[...]

Heb je ook het 2e aderpaar geprobeerd? Ik weet niet wat voor abbo je hebt aangevraagd (met/zonder telefonie, op nieuwe of bestaande lijn), maar bij mij werd de ADSL lijn dus op het andere aderpaar gemonteerd dan de bestaande telefoonaansluiting. Iedere KPN aansluiting bestaat minimaal uit 2 aderparen, dus probeer het andere ook eens..
2de aderpaar? Zou je dat misschien nader kunnen toelichten? Waar moet ik dan kijken? Ik heb de installatiehandleiding gebruikt voor een ISRA punt in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvr
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-08 12:32
even vraagje...

- Had orange adsl basic hier, opgezegd en lijn wordt opgeheven op 28 februari
- welkomstbrief en modempakket ontvangen en aangesloten (voorlopig met orange nog)
- 28 februari wordt de KPN lijn opgezegd en zou de opleverdatum van Speedlinq 20mbit + bellen moeten zijn.

Ik heb alleen twee vraagjes:

Is t nu al nodig om de actievoucher (die trouwens niet bij mn welkomstbrief zat) op te sturen voor de kosten van het modem? Of wachten tot de eerste KPN factuur?

En hoe zit t met bellen, want ik doe nummerportering... moet ik echt wachten totdat mn adsl het doet en dan pas aanvragen zoals speedlinq zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Lorn schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:45:
[...]

2de aderpaar? Zou je dat misschien nader kunnen toelichten? Waar moet ik dan kijken? Ik heb de installatiehandleiding gebruikt voor een ISRA punt in de meterkast.
Als je het ISRA punt open maakt aan de KPN kant (mag officieel niet) dan komen er uit de KPN kabel 4 draden. 2 daarvan zitten verbonden met de stekker waar je ADSL modem op zit. 2 andere draden zitten waarschijnlijk netjes afgemoteerd zonder dat ze op een stekker zitten aangesloten. De KPN monteur heeft die voor mij op een nieuwe stekkerdoos gezet zodat ik nu dus 2 totaal onafhankelijke telefoonstekkers heb. Je moet dus gewoon even het 2e aderpaar proberen om te kijken of daar wel een ADSL signaal op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Laatst online: 20:56
Han schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:03:

[afbeelding]

[afbeelding]

Hoe kom je aan die wijsheid dat je weet dat je op 4-4-07 aangesloten bent? Merendeel van de mensen hier zijn al langer aan het wachten dan die 3 wkn.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
maartenvr schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:43:
even vraagje...

- Had orange adsl basic hier, opgezegd en lijn wordt opgeheven op 28 februari
- welkomstbrief en modempakket ontvangen en aangesloten (voorlopig met orange nog)
- 28 februari wordt de KPN lijn opgezegd en zou de opleverdatum van Speedlinq 20mbit + bellen moeten zijn.

Ik heb alleen twee vraagjes:

Is t nu al nodig om de actievoucher (die trouwens niet bij mn welkomstbrief zat) op te sturen voor de kosten van het modem? Of wachten tot de eerste KPN factuur?

En hoe zit t met bellen, want ik doe nummerportering... moet ik echt wachten totdat mn adsl het doet en dan pas aanvragen zoals speedlinq zegt?
Ik hoop voor je dat die nummerportering goed gaat. KPN moet wel goed geinformeerd worden dat het nummer geporteerd moet worden.
Ik bel via TweakDSl en zij hebben aangegeven dat je moet wachten totdat mijn verbinding werkt, dan pas nummer porteren en als laatste mijn verbinding opzeggen bij TweakDSL.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Gisteren bij Dixons geweest voor navraag over de status van mijn aanvraag. De medewerker heeft gebeld en SL gaf aan dat het binnen 10 dgn alles binnen moet zijn. Tevens zou ik dan in die tijd bezoek ontvangen van KPN voor de controlle van de lijn.
Ik ben benieuwd of ze dit ook echt gaat lukken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Snik* het 2e modem kan weer retour want ze hebben me doodleuk het verkeerde modem gestuurd (zonder wireless) ... ook een manier om mijn wireless problemen op te lossen maar niet wat ik me erbij voorstelde haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

steven2 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:10:
Hoe kom je aan die wijsheid dat je weet dat je op 4-4-07 aangesloten bent? Merendeel van de mensen hier zijn al langer aan het wachten dan die 3 wkn.
Ik heb de aanvraag in week 8 gedaan.
Volgens Speedlinq zal het maximaal vier weken duren, week 12 dus.
Ik heb zelf aangegeven dat het in week 14 mag worden aangesloten, twee weken extra.
Planet loopt door tot in week 17, dus ook drie weken extra speling.

Ik ga gewoon uit van de gestelde termijnen. Bij de aanvraag van mijn schoonvader ging ook alles prima, het gaat niet altijd mis bij Speedlinq. Hier lees je voor 90% alleen maar de aansluitingen die mis gaan omdat hier ruimte is om te klagen. Zet deze vertraagde aansluitingen af tegen de gehele aangevraagde aansluitingen via Speedlinq en dan zal het allemaal wel meevallen schat ik zo maar eens in. Speedlinq heeft gewoon als nadeel dat zij afhankelijk is van derden, zoals KPN. Als het dara mis gaat krijgt Speedlinq de schuld. Dat naast de grote hoeveelheid aanvragen die zij te verwerken krijgen. Zo'n grote hoeveelheid is een garantie voor fouten, zoiets is onoverkomelijk. Daarnaast hebben veel vertragingen ook andere oorzaken, zoals verkeerd ingevulde aanvragen. Ik heb in ieder geval een speling van 5 weken, dat vind ik voldoende.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:50:
[...]

Ik heb de aanvraag in week 8 gedaan.
Volgens Speedlinq zal het maximaal vier weken duren, week 12 dus.
Ik heb zelf aangegeven dat het in week 14 mag worden aangesloten, twee weken extra.
Planet loopt door tot in week 17, dus ook drie weken extra speling.

Ik ga gewoon uit van de gestelde termijnen. Bij de aanvraag van mijn schoonvader ging ook alles prima, het gaat niet altijd mis bij Speedlinq. Hier lees je voor 90% alleen maar de aansluitingen die mis gaan omdat hier ruimte is om te klagen. Zet deze vertraagde aansluitingen af tegen de gehele aangevraagde aansluitingen via Speedlinq en dan zal het allemaal wel meevallen schat ik zo maar eens in. Speedlinq heeft gewoon als nadeel dat zij afhankelijk is van derden, zoals KPN. Als het dara mis gaat krijgt Speedlinq de schuld. Dat naast de grote hoeveelheid aanvragen die zij te verwerken krijgen. Zo'n grote hoeveelheid is een garantie voor fouten, zoiets is onoverkomelijk. Daarnaast hebben veel vertragingen ook andere oorzaken, zoals verkeerd ingevulde aanvragen. Ik heb in ieder geval een speling van 5 weken, dat vind ik voldoende.
Dat SL afhankelijk is van 3e zoals KPN is ook maar beperkt. SL is onderdeel van KPN dus dan is er duidelijk iets mis binnen de structuur van KPN. En als er iets verkeerd gaat SL de schuld krijgt is logisch. Als ik een nieuwe auto koop en met de aflevering gaat iets mis krijgt ook de garage de schuld niet de fabriek. SL is de verantwoordelijke levarancier in mijn ogen., niemand anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:22:
Als ik een nieuwe auto koop en met de aflevering gaat iets mis krijgt ook de garage de schuld niet de fabriek. SL is de verantwoordelijke levarancier in mijn ogen., niemand anders
Dus als de fabriek de auto door omstandigheden niet kan uitleveren dan is het de schuld van de dealer? Wat kan de dealer er aan doen? Als je dan de garage de schuld geeft dan ben je imho kortzichtig. En dat Speedlinq een onderdeel van KPN is wist ik niet, dat is nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
Han schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:31:
[...]

Dus als de fabriek de auto door omstandigheden niet kan uitleveren dan is het de schuld van de dealer? Wat kan de dealer er aan doen? Als je dan de garage de schuld geeft dan ben je imho kortzichtig. En dat Speedlinq een onderdeel van KPN is wist ik niet, dat is nieuw voor mij.
Jij hebt niks te maken met de fabriek, jij gaat naar de dealer. Als de dealer belooft iets binnen een bepaalde tijd te kunnen doen en het lukt hem niet had ie de belofte niet moeten maken. De dealer kan het misschien niet tegengaan maar als het lang gaat duren verwacht jij dat de dealer je een korting of tijdelijk een andere wagen geeft en ga jij niet bij de fabrikant zeuren voor een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Overmacht is een vervelend iets. Ja, een dealer kan een alternatief bieden, maar in het geval van ADSL en een vertraging van KPN kan een Speedlinq geen alternatief bieden. Zie je dat niet dan ben je in mijn ogen irreeël.

Als je echt zo zwart-wit bent dan moet je niet accoord gaan met de Algemene Voorwaarden van Speedlinq. Daarin staat namelijk het volgende vermeld:
5.3 Door technische aanpassingen bij het netwerk kan de Oplevering tijdelijk worden vertraagd. In geval van een dergelijke tijdelijke vertraging is Speedlinq gerechtigd om conform artikel 14 haar verplichtingen Speedlinq voor een overeenkomstige duur op te schorten.
Artikel 14 - Overmacht
14.1 In geval van een niet aan Speedlinq toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een verplichting uit hoofde van het Abonnement of andere overeenkomst waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn verklaard, worden de verplichtingen van Speedlinq opgeschort.

14.2 Als niet aan Speedlinq toerekenbare tekortkomingen worden in ieder geval aangemerkt

storingen in de verbindingen met het internet;
overige storingen in telecommunicatienetwerken;
uitval van de elektriciteit;
andere omstandigheden die buiten de macht van Speedlinq liggen of redelijkerwijs voor hem niet voorzienbaar zijn.
14.3 Speedlinq is niet aansprakelijk indien een tekortkoming het gevolg is van omstandigheden die redelijkerwijs niet aan hem toerekenbaar zijn.

14.4 Wanneer Speedlinq wegens een niet toerekenbare tekortkoming voor een periode langer dan drie maanden achtereen niet aan zijn verplichtingen kan voldoen, zijn zowel Speedlinq als de Klant bevoegd de overeenkomst door middel van een schriftelijke verklaring op te zeggen. De Klant dient Speedlinq dan wel alle mogelijkheid gegeven te hebben tot herstel van het functioneren.

14.5 Indien de Klant geen gebruik kan maken van de Dienst door een niet-toerekenbare tekortkoming van Speedlinq, komt hem geen beroep toe op inhouding, korting of compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
Han schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:03:
Overmacht is een vervelend iets. Ja, een dealer kan een alternatief bieden, maar in het geval van ADSL en een vertraging van KPN kan een Speedlinq geen alternatief bieden. Zie je dat niet dan ben je in mijn ogen irreeël.

Als je echt zo zwart-wit bent dan moet je niet accoord gaan met de Algemene Voorwaarden van Speedlinq. Daarin staat namelijk het volgende vermeld:
[...]

[...]
Je zegt dat ze geen alternatief kunnen bieden, dat kunnen ze wel maar dan ga je snel naar een modemlijn waar niemand tevreden mee is en wat eigenlijk geen alternatief is. Dat ze dat niet doen is helemaal te begrijpen, maar dat ze geen vergoeding geven voor het bellen naar de helpdesk als het probleem volledig bij hun ligt is gewoon onzin.

Speedlinq levert zelf helemaal niks. ADSL komt van KPN, voor de modems hebben ze ook een leverancier. De TV abbos die ze leveren komen ook via een andere leverancier. Ze kunnen volgens jou dus helemaal niks fout doen? Bij een aanvraag sturen ze een paar berichten en de rest van de tijd hoeven ze alleen geld te ontvangen, bij een storing gaan ze gewoon wijzen naar kpn of een van de andere leveranciers en in de voorwaarden staat doodleuk dat je bij een storing gewoon door moet betalen zonder mogelijkheid op een vergoeding. Ik snap heel goed dat het in de voorwaarden staat waar je mee accoord gegaan bent als je speedlinq hebt maar dat zorgt er niet voor dat het totaal niet hun probleem is. Als je een ADSL abbonement aansluit en je krijgt niks hoor je bij de leverancier wat te kunnen regelen. Er staan verhalen in dit topic van mensen die na een aantal maanden pas hun modem ontvangen hebben, dat is een probleem dat zeker bij speedlinq ligt als er bij de computerwinkel om de hoek die dingen gewoon liggen.

Verder ben ik een van de personen die (al is het met een leenmodem omdat mijn modem ook nog niet binnen is) tot nu toe heel tevreden ben met speedlinq, maar als ik zie hoeveel problemen anderen hebben moet je toch doorhebben dat ze in sommige gevallen echt iets verkeerd doen en dat ligt niet aan overmacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom biedt Speedlinq geen upgrades aan tijdens de huidige aboperiode?
Ik heb er best wat geld voor over om van mijn 6 mb abo te schakelen naar 20mb :)
en zo zijn er wel meer.
Bij bv mijn oude kabelaar was dit geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 02:22
Ik heb bij een vriendin van me per ongeluk de settings verprutst in een Copperjet 816-2P. Heeft iemand een originele installatie CD en de mogelijkheid om een image online te zetten? Ze heeft BB-Ned via Speedlinq. Suf als ik was heb ik geprobeerd het modem om te zetten van Bridged naar Router terwijl dat helemaal de bedoeling niet was (had wat te veel gedronken denk ik) op deze manier:
http://www.speedlinq.nl/html/modemsupport/816/

Ik heb het modem nu weer teruggezet zoals ik denk dat het goed is, maar een cd zou handig zijn.

Moet ik nog ergens aan denken als ik het modem weer aansluit bij haar? Een bepaalde wachttijd (Mac adres verkrijgen) of een handeling die ik niet mag vergeten? Ze heeft dus nu geen internet meer en als ik terugga met het, hopelijk goed geconfigureerde, modem dan zou het fijn zijn als het in 1 keer werkt. Alvast bedankt _/-\o_

Edit: ik zie net dat er een optie in het modem zit onder het kopje QUICK START waar ik BBNed kan ingeven en zo te zien staan de settings nu weer goed. Is dit alles en ben ik nu klaar?

[ Voor 9% gewijzigd door tslh op 20-02-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:32
Af en toe heb ik het 'probleem' dat een internetpagina niet laadt. Als ik dan opnieuw op F5 druk (of enter), komt de pagina wel razendsnel binnen. Dit gebeurt toch meerdere keren per dag. Heb even gekeken naar de waarden in m'n modem (die mij dus helemaal niets zeggen):

Koppelingsinformatie
Actief: 4 dagen, 2:07:27
Modulatie: G.992.5 Annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 11.518
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 510,04 / 1,49
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 16,0 / 32,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 8,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 10.579 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 27 / 6.530
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 202 / 3.372

Het gaat me dan (waarschijnlijk?) voornamelijk om de dikgedrukte waarden. Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent en wat goede waarden zijn? Het gaat om een 12mbit SpeedLinq lijn via het KPN netwerk (SpeedTouch 716). Ik heb alle documentatie van SpeedTouch zelf al doorgekeken, maar niets gevonden. Via Google vind ik wel wat forums waar deze waarden ook aangekaart worden, maar nergens worden ze echt uitgelegd of verteld wat goede waarden zijn. Daarom vraag ik het hier! _/-\o_

Overigens zit er op dit moment nog tijdelijk een telefoonkabel van ongeveer 25 meter tussen het IS/RA punt en het modem. Dit zal ongetwijfeld belachelijk veel zijn, straks zal deze afstand 1 tot 2 meter zijn. Maar dan alsnog blijft wel de vraag welke waarden ik kan verwachten, en of dit te maken heeft met het 'probleem' dat pagina's soms niet laden / niet gevonden kunnen worden en na een refresh wel :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

RichieB schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:02:
[...]

Als je het ISRA punt open maakt aan de KPN kant (mag officieel niet) dan komen er uit de KPN kabel 4 draden. 2 daarvan zitten verbonden met de stekker waar je ADSL modem op zit. 2 andere draden zitten waarschijnlijk netjes afgemoteerd zonder dat ze op een stekker zitten aangesloten. De KPN monteur heeft die voor mij op een nieuwe stekkerdoos gezet zodat ik nu dus 2 totaal onafhankelijke telefoonstekkers heb. Je moet dus gewoon even het 2e aderpaar proberen om te kijken of daar wel een ADSL signaal op zit.
OK, dat is helder... kan de KPN zien dat ik zelf dat ISRA punt heb opengemaakt? Zo niet dan is het de moeite waard om er even zelf naar te kijken. In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

SavageNL schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:05:
Je zegt dat ze geen alternatief kunnen bieden, dat kunnen ze wel maar dan ga je snel naar een modemlijn waar niemand tevreden mee is en wat eigenlijk geen alternatief is. Dat ze dat niet doen is helemaal te begrijpen, maar dat ze geen vergoeding geven voor het bellen naar de helpdesk als het probleem volledig bij hun ligt is gewoon onzin.
De helpdesk en de kosten daarvan zijn toch bekend? Je weet dat deze er zijn en de reden van hoogte hiervan wordt uitgelegt in hun FAQ.
Speedlinq heeft er voor gekozen om altijd abonnementen met zeer hoge snelheden tegen zo laag mogelijke prijzen aan te bieden. Helaas is het voor Speedlinq niet mogelijk om en de laagste abonnementsprijzen te hebben, en een voordelig tarief te hanteren voor onze klantenservice.
Bovendien vindt Speedlinq het onterecht, om servicekosten in het abonnement door te berekenen, wanneer slechts een klein percentage van onze klanten gebruik maakt van die service.
Nu hoeft er alleen betaald te worden voor ondersteuning als deze nodig is. En zo kan Speedlinq zijn zeer voordelige tarieven blijven aanbieden
En ja, het is frustrerend wanneer je moet bellen wanneer je een probleem hebt, helemaal als je er zelf niks aan kunt doen. Maar ik zie hier niemand, maar dan ook niemand, die heeft getracht om de kosten die door het bellen met de helpdesk zijn ontstaan terwijl de fout bij Speedlinq lag, te declareren. Dus misschien is het helemaal geen probleem om die kosten retour te krijgen wanneer de schuld bij Speedlinq ligt. Zo gaat het ook bij de nutsbedrijven wanneer je een probleem hebt.

Tevens denk ik dat je binnen een jaar de kosten er uit hebt wanneer je toch moet bellen met de helpdesk. Het abonnement is de goedkoopste in Nederland. Via een andere provider ben je veel meer kwijt in de maand, ongeacht of ze een gratis helpdesk hebben.

En bijna iedereen hier kiest voor het doe-het-zelf-pakket. Hier zit een risico aan. Wanneer je er niet uitkomt moet je zelf overal achteraan en bellen met de helpdesk. Wanneer je kiest voor een installatie door een monteur dan heb je zoiets niet, die sluit zijn installatie pas af wanneer alles werkt.
Speedlinq levert zelf helemaal niks. ADSL komt van KPN, voor de modems hebben ze ook een leverancier. De TV abbos die ze leveren komen ook via een andere leverancier. Ze kunnen volgens jou dus helemaal niks fout doen?
Waar zeg ik dat? Volgens mij nergens. Er wordt in dit topic een sfeer gecreeërd dat alles aan Speedlinq ligt terwijl het allemaal wel iets genuanceerder ligt, dat probeer ik aan te geven. Dat niet alle fouten bij Speedlinq liggen, zoals het beeld wat in dit topic wordt geschetst. En dat beeld probeer ik af te zwakken.

Het is wel frapant dat het pure Nederlands gedrag hier naar voren komt. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zittten. Maar owee als de service niet gelijk is aan een provider die het dubbele aan maandlasten durft te vragen. Dat is in mijn ogen appels met peren vergelijken.

Als je niet wilt betalen voor een helpdesk dan moet je niet een abonnement bij Speedlinq nemen. Zij geven ook duidelijk aan dat je hier voor betaald. Maar daar leest iedereen voor het gemak overheen of wil het niet zien. Ze zien alleen de lage maandkosten in combinatie met de hoge snelheden.

Overigens vind ik het wel heel raar dat wanneer je via KPN zelf of via Planet een 20mbit abonnement neemt met de zelfde modem je geen last hebt van een schommelende lijn. Terwijl je dat wel met de Speedlinq variant hebt. Dat terwijl het de zelfde KPN lijn is. Raar toch?
Overigens zijn daar ook best wel wat gebruikers met problemen die overeenkomen met de Speedlinq problemen, worstel maar eens door:
[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 11
en in de voorwaarden staat doodleuk dat je bij een storing gewoon door moet betalen zonder mogelijkheid op een vergoeding.
Waar staat dat? Er staat een termijn waarin de abonnementskosten door moeten worden betaald en dat er na een periode van drie maanden een tegemooetkoming mag worden ingedient. Dit is overigens niks anders dan bij bijvoorbeeld een Planet. Ik lees nergens dat er geen kosten lunne worden verhaald na die drie maanden.
Als je een ADSL abbonement aansluit en je krijgt niks hoor je bij de leverancier wat te kunnen regelen. Er staan verhalen in dit topic van mensen die na een aantal maanden pas hun modem ontvangen hebben, dat is een probleem dat zeker bij speedlinq ligt als er bij de computerwinkel om de hoek die dingen gewoon liggen.
Dat die zelfde modem bij een compputerboer op de hoek wel op de schappen ligt is natuurlijk iets wat totaal niet aan de orde is. Speedlinq heeft zelf een leverancier en hun eiigen inkoopprijzen, zij gaan echt niet bij een computerboer op de hoek een modem voor je halen. Geen enkel bedrijf doet dat. Dat mensen op hun modem moeten wachten geeft eigenlijk alleen maar aan wat ik al eerder aangaf. De inmense populariteit van Speedlinq is groter dan verwacht. Hun inkoop is te laag geweest en zij ook zitten met smart te wachten op een de nieuwe lading modems.
Verder ben ik een van de personen die (al is het met een leenmodem omdat mijn modem ook nog niet binnen is) tot nu toe heel tevreden ben met speedlinq, maar als ik zie hoeveel problemen anderen hebben moet je toch doorhebben dat ze in sommige gevallen echt iets verkeerd doen en dat ligt niet aan overmacht.
Zet het eens af met percentages. Speedlinq geeft zelf aan dat 90% van de aanlsuitingen probleemloos verloopt. Die uitspraak zal weldegelijk een kern van waarheid bevatten anders waren ze al teruggefloten vanwege die uitspraak. Maar al zou het 75% zijn, als van die 25% probleemaansluitingen de helft hier zou klagen dan zouden we al bij deel 250 zijn. Je ziet nu alleen maar klachten omdat de Nederlander nou eenmaal graag mag klagen. Gaat het goed dan is de animo om dat te posten toch echt stukken lager. Of denk je dat de verhouding in dit topic reprecentatief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Helemaal mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Laatst online: 16:35
Ik had altijd xs4all, maar ben verhuisd en heb nu speedlinq. Bevalt opzich prima, maar ik kan niet meer gebruik maken van de nieuwsgroepen van xs4all. Weet iemand misschien of speedlinq een soortgelijke service aanbiedt? Vast niet .. :( Wat zijn andere opties om toch nieuwsgroepen te kunnen gebruiken?

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

writser schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:31:
Ik had altijd xs4all, maar ben verhuisd en heb nu speedlinq. Bevalt opzich prima, maar ik kan niet meer gebruik maken van de nieuwsgroepen van xs4all. Weet iemand misschien of speedlinq een soortgelijke service aanbiedt? Vast niet .. :( Wat zijn andere opties om toch nieuwsgroepen te kunnen gebruiken?
Zoek eens via google naar Nieuwsgroepen. Er is veel te vinden, ook gratis nieuwsgroepen. Sterker nog, Speedlinq biedt ook een gratis nieuwsgroep aan, naast hun betaalde:
News Service 256Kbps Gratis
News Service 1024Kbps € 4,95
News Service 3072Kbps € 7,95
News Service 5120Kbps € 10,95
News Service 8064Kbps € 13,95
News Service 20480Kbps € 19.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn modem is ingetraint op 1244kbps upload. Alleen haal ik niet meer dan 10kb/sec up als ik upload via ftp of msn of een speedtest doe. Ik heb 20mbit+bellen via BBNED. Iemand idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertitombo schreef op maandag 12 februari 2007 @ 07:17:
Sinds 15 januari heb ik ook Speedlinq en had problemen met mijn Speedtouch 716WL. Tot rond 22 januari jl had ik veel problemen met verbinding en snelheid etc/

Dit heb ik namelijk opgelost door:

1) Eerst modem naar nieuwste firmware. Veel problemen
2) DMT gebruikt met ADSL2 setting. Geen problemen, alleen ongeveer 12MBit snelheid.
3) Modem geflashed naar 5.x firmware. Geen problemen meer
4) DMT gebruikt om weer terug gaan naar 20 Mbit. Nu geen probleem meer en rond 1,8 MB download snelheid.
5) Modem naar Firmware van Speedtouch gezet, de firmware op CD Speedtouch.

Snelheid is nu ongeveer 3 weken erg stabiel. Geen enkel probleem. Speedtouch is nu een goede maatje. 8)

Ik hoor graag jullie bevindingen.
welke instellingen heb je aangepast met DMT? Ik wil meer down en upload snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Han schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:12:
En bijna iedereen hier kiest voor het doe-het-zelf-pakket. Hier zit een risico aan. Wanneer je er niet uitkomt moet je zelf overal achteraan en bellen met de helpdesk. Wanneer je kiest voor een installatie door een monteur dan heb je zoiets niet, die sluit zijn installatie pas af wanneer alles werkt.
Als je in de prijslijst kijkt, dan zie je dat als de monteur langer dan 2 uur bezig is, dat je mag gaan betalen voor de overige uren. Ik weet niet of dat alleen voor extra werk geldt.
Tevens kan een monteur ook fouten maken en kan hij ook niet uit de installatie komen, zodat er toch weer gebeld moet worden met SL.
[...]
Overigens vind ik het wel heel raar dat wanneer je via KPN zelf of via Planet een 20mbit abonnement neemt met de zelfde modem je geen last hebt van een schommelende lijn. Terwijl je dat wel met de Speedlinq variant hebt. Dat terwijl het de zelfde KPN lijn is. Raar toch?
Overigens zijn daar ook best wel wat gebruikers met problemen die overeenkomen met de Speedlinq problemen, worstel maar eens door:
[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 11
Je bedoelt het ''klapperen'' van de lijn? Dat klapperen zou, zo belooft SL ons, bij de nieuwe klanten opgelost zijn door stabielere profielen en de rest in de loop van februari.
Vanaf begin dit jaar maken de netwerkleveranciers en Speedlinq aanpassingen in het ADSL netwerk waardoor de verbindingen met een maximale upload snelheid van 1024 kbps stabieler zullen worden. Hierdoor zal het risico dat de verbinding continu opnieuw wordt opgezet sterk gereduceerd zijn. In de loop van februari zullen alle bestaande verbindingen dit zogenaamde stabiel profiel geschakeld zijn. Nieuwe ADSL aanvragen worden standaard geleverd met het nieuwe stabiele profiel.
[...]
Waar staat dat? Er staat een termijn waarin de abonnementskosten door moeten worden betaald en dat er na een periode van drie maanden een tegemooetkoming mag worden ingedient. Dit is overigens niks anders dan bij bijvoorbeeld een Planet. Ik lees nergens dat er geen kosten lunne worden verhaald na die drie maanden.
Dit staat in de voorwaarden en daar staat dat je van beide kanten het abbonement kan opzeggen. Geen verhaling van de kosten.
14.4 Wanneer Speedlinq wegens een niet toerekenbare tekortkoming voor een periode langer dan drie maanden achtereen niet aan zijn verplichtingen kan voldoen, zijn zowel Speedlinq als de Klant bevoegd de overeenkomst door middel van een schriftelijke verklaring op te zeggen. De Klant dient Speedlinq dan wel alle mogelijkheid gegeven te hebben tot herstel van het functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

Heb net een telefoontje gehad dat er vanmiddag een monteur langs komt om de ADSL lijn te fixen. Ben benieuwd, hoop dat ik aan het einde van de dag inderdaad een werkende verbinding heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvr
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-08 12:32
writser schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:31:
Ik gebruik eweka, behoort tot één van de beste.... Voor 7.50 per maand heb je een account, geen speed limieten en een hoge retentietijd (iets van 30 dagen ofzo)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Was gisteren bij een kennis en die heeft sinds kort Speedlinq ADSL (KPN). Internet werkt opzich, alleen kwam ze niet op speedlinq.nl (.com werkt wel). Ook de mailserver etc werken niet (ook .nl). Heb even snel gekeken, maar zag zo 1-2-3 niet wat er mis kon zijn. Ik was daar toevallig, dus heb afgesproken dat ik er nog eens wat beter naar kom kijken.
Ze had ook al een keer naar de helpdesk gebeld en daar werd verteld dat ze op het tabblad DNS (bij de TCP/IP-instellingen) in het veldje Host het ipadres van de dns-server moest invullen, maar dat heeft ook niet geholpen.
Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

steven2 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:24:
Als je in de prijslijst kijkt, dan zie je dat als de monteur langer dan 2 uur bezig is, dat je mag gaan betalen voor de overige uren. Ik weet niet of dat alleen voor extra werk geldt.
Tevens kan een monteur ook fouten maken en kan hij ook niet uit de installatie komen, zodat er toch weer gebeld moet worden met SL.
Die monteur waar jij over praat is van het bedrijf Cable1. Dat bedrijf voorziet ook andere providers van installateurs, zoals XS4ALL. Kortom, wel of geen vertrouwen, het is niet Speedlinq gebonden maar geldt voor elke provider. En de tarieven en voorwaarden zijn bij de providers die gebruikmaken van Cable1 monteurs hetzelfde. Overigens heeft een monteur gemiddeld 1,5 uur nodig voor de installatie. Cable1 wist mij te vertellen dat wanneer een installatie langer dan twee uur duurt en de oorzaak bij de klant ligt inderdaad de opvolgende uuren in rekening worden gebracht van de klant.
Je bedoelt het ''klapperen'' van de lijn? Dat klapperen zou, zo belooft SL ons, bij de nieuwe klanten opgelost zijn door stabielere profielen en de rest in de loop van februari.
Dan nog blijft het raar dat het een specifiek Speedlinq probleem is. Dat terwijl het de zelfde lijn is als bijvoorbeeld bij Planet of KPN.
steven2 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:24:
Dit staat in de voorwaarden en daar staat dat je van beide kanten het abbonement kan opzeggen. Geen verhaling van de kosten.
15.9 De Klant dient door hem geleden schade zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 45 dagen na het ontstaan of nadat hij redelijkerwijs met de schade bekend had behoren te zijn, per aangetekend schrijven bij Speedlinq te melden.
Dat, plus:
14.5 Indien de Klant geen gebruik kan maken van de Dienst door een niet-toerekenbare tekortkoming van Speedlinq, komt hem geen beroep toe op inhouding, korting of compensatie.
Met andere woorden: wanneer Speedlinq wel verantwoordelijk is voor tekortkomingen dan kan de klant wel een beroep doen op inhouding, korting of compensatie. Dat is tevens een consumentenrecht en hoeft niet in de algemen voorwaarden worden vermeld. Zoiets is per wet geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ione schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:45:
Was gisteren bij een kennis en die heeft sinds kort Speedlinq ADSL (KPN). Internet werkt opzich, alleen kwam ze niet op speedlinq.nl (.com werkt wel). Ook de mailserver etc werken niet (ook .nl). Heb even snel gekeken, maar zag zo 1-2-3 niet wat er mis kon zijn. Ik was daar toevallig, dus heb afgesproken dat ik er nog eens wat beter naar kom kijken.
Ze had ook al een keer naar de helpdesk gebeld en daar werd verteld dat ze op het tabblad DNS (bij de TCP/IP-instellingen) in het veldje Host het ipadres van de dns-server moest invullen, maar dat heeft ook niet geholpen.
Iemand een suggestie?
Modem instelingen KPN:

Protocol: RFC1483 (bridged)
VPI = 0
VCI = 34
Multiplexing = LLC
HDLC framing = never
Protocol = ENET ENCAP/LLC

Primary DNS server: 195.121.1.34
Secondary DNS server: 195.121.1.66
Zo moet het werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Han schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:29:
[...]

[...]
Zo moet het werken :)
Maar is het niet vreemd dat als de instellingen niet goed staan dat ik dan wel internet heb, maar speedlinq.nl niet kan benaderen. Bijv. google.nl werkte wel.

Maar ik ga de volgende keer als ik er weer ben even deze instellingen proberen.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Vreemd is het zeker. Op mijn werk kan ik prima op www.speedlinq.nl komen, bij mijn schoonvader, die Speedlinq als provider heeft, kom je er met de standaard instellingen niet op die site. Heel, heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Han schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:53:
Vreemd is het zeker. Op mijn werk kan ik prima op www.speedlinq.nl komen, bij mijn schoonvader, die Speedlinq als provider heeft, kom je er met de standaard instellingen niet op die site. Heel, heel vreemd
SL heeft hun DNS denk gewoon niet op orde. Het beste is in dit geval een andere DNS in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Kan iemand mij vertellen hoe je aan die voucher komt? :? Is dat wat in de OP staat? Krijg je geen voucher via de bestelling mee ? :?

Geldt deze actie ook als je nog helemaal geen aansluiting hebt? (dus geen kale koperlijn of vaste telefoonlijn)
Vind het maar een raar gedoe via een voucher .... :{

[ Voor 10% gewijzigd door Mattie84 op 20-02-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Mattie84 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:02:
Kan iemand mij vertellen hoe je aan die voucher komt? :? Is dat wat in de OP staat? Krijg je geen voucher via de bestelling mee ? :?

Geldt deze actie ook als je nog helemaal geen aansluiting hebt? (dus geen kale koperlijn of vaste telefoonlijn)
Vind het maar een raar gedoe via een voucher .... :{
Heb je uberhaupt de startpost gelezen? :?
Of op de site van Speedlinq gekeken? :?

Het wordt allemaal in de startpost van dit topic uitgelegt, en ook op de site van Speedlinq. Succes met het lezen ;)

http://www.speedlinq.nl/php/form_actievoucher.php
Het werkt als volgt:
Je ontvangt samen met de Welkomstbrief een actievoucher. De geheel ingevulde actievoucher stuur je op naar Speedlinq. Tevens stuur je een kopie van je Speedlinq factuur (te vinden in je Speedlinq mailbox) of je KPN telefoonrekening. Let hierbij op de uiterste inzenddatum zoals vermeld in de actievoorwaarden en/of op de voucher.

Vermeld de actie waaraan je deelneemt. Mocht je vergeten zijn aan welke actie je deelneemt, kijk dan in de actievoorwaarden. Aan de hand van de datum van je aanvraag zie je aan welke actie je deelneemt.

[ Voor 33% gewijzigd door Han op 20-02-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil per 30-04 mijn huidige orange 20MB adsl vervangen voor een speedlinq KPN 8MB ADSL.

Dit gezien ik toch maar 7 a 8 M haal gezien de afstand tot de centrale. Daarnaast heb ik vernomen dat het KPN ADSL netwerk beter is dan Orange?

Maar goed belangrijkste voor mij is dat overstap goed gaat zonder teveel downtime, 1 dag is al teveel ;)

Ik heb Orange per 30-04 opgezegd. Speedlinq moet nog worden aangevraagd. Ik heb begrepen dat de lijn actief moet blijven voor overname? Gezien Orange op 30-04 afsluit lijkt het mij handig aan Speedlinq bijv. 20-04 als overname datum op te geven? Wat zouden jullie adviseren, wat kan ik het beste doen om zeker te zijn van een vloeiende overgang.
Mijn dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:34
sssensss schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:24:

Ik hoop dat je dan nog uitkomt met je opzegtermijn. Bij broertje Planet is het volgens mij drie maanden...

Ik deel verder je mening: scherpe prijs, maar als er wat mis is (ook al is het niet jouw schuld) dan ben je snel veel geld kwijt. Want zelfs als je belt met vragen om nieuwe klant te worden hang je ontzettend lang in de wacht.

Zelf kijk ik nu met een schuin ook naar Solcon. Die zijn ook aardig scherp qua prijs, maar hebben geen dure helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Ok, adsl aangevraagd :)

nu de volgende 3 vragen:

- de online voucher: kan je die dan nu al invullen?

-en wat moet je invullen bij:
Speedlinq ADSL aangevraagd via:
Gebruikersnaam (spXXXXXX klantnummer):
Telefoonnummer waarop ADSL is aangevraagd:

als je die niet hebt? :?

De laatste heb ik niet, omdat er adsl komt waar nog helemaal geen telefoonlijn is.

- als je besteld hebt, krijg je een pagina met extra informatie.Bij punt 2:
"# Gemiddeld duurt het nu nog twee tot vier weken voordat je ADSL is opgeleverd. Heb je ADSL besteld maar geen vaste telefonie abonnement van KPN, dan neemt KPN contact met je op voor een afspraak. "

Een afspraak voor wat? :? De telefoonaansluiting ligt er al (vorige bewoners), het is dan toch enkel aansluiten in de centrale?

[ Voor 56% gewijzigd door Mattie84 op 20-02-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:27

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:12:
Ik wil per 30-04 mijn huidige orange 20MB adsl vervangen voor een speedlinq KPN 8MB ADSL.

Dit gezien ik toch maar 7 a 8 M haal gezien de afstand tot de centrale. Daarnaast heb ik vernomen dat het KPN ADSL netwerk beter is dan Orange?

Maar goed belangrijkste voor mij is dat overstap goed gaat zonder teveel downtime, 1 dag is al teveel ;)

Ik heb Orange per 30-04 opgezegd. Speedlinq moet nog worden aangevraagd. Ik heb begrepen dat de lijn actief moet blijven voor overname? Gezien Orange op 30-04 afsluit lijkt het mij handig aan Speedlinq bijv. 20-04 als overname datum op te geven? Wat zouden jullie adviseren, wat kan ik het beste doen om zeker te zijn van een vloeiende overgang.
Mijn dank alvast.
Je had eerst speedlinq moeten aanvragen, daarna orange opzeggen. Bel met orange en leg het verhaal uit, anders heb je risico op downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 14-09 19:50
Mattie84 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:11:
Ok, adsl aangevraagd :)

nu de volgende 3 vragen:

- de online voucher: kan je die dan nu al invullen?

-en wat moet je invullen bij:
Speedlinq ADSL aangevraagd via:
Gebruikersnaam (spXXXXXX klantnummer):
Telefoonnummer waarop ADSL is aangevraagd:

als je die niet hebt? :?

De laatste heb ik niet, omdat er adsl komt waar nog helemaal geen telefoonlijn is.

- als je besteld hebt, krijg je een pagina met extra informatie.Bij punt 2:
"# Gemiddeld duurt het nu nog twee tot vier weken voordat je ADSL is opgeleverd. Heb je ADSL besteld maar geen vaste telefonie abonnement van KPN, dan neemt KPN contact met je op voor een afspraak. "

Een afspraak voor wat? :? De telefoonaansluiting ligt er al (vorige bewoners), het is dan toch enkel aansluiten in de centrale?
Telefoonnummer: 000-0000000
En kpn maakt gewoon een afspraak voor iets, ik weet ook niet wat ze hadden gedaan, maar er moest wel degelijk iets gedaan worden hiero...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 23:01
Shailesh schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:16:
[...]

Telefoonnummer: 000-0000000
En kpn maakt gewoon een afspraak voor iets, ik weet ook niet wat ze hadden gedaan, maar er moest wel degelijk iets gedaan worden hiero...
Hier werd ik gebeld door zo'n KPN telefoonmiep. Afspraak gemaakt, do. middag tussen 13.00 en 18.00, monteur zou uur van te voren bellen wanneer ie er ongeveer was. (ivm werk zodat ik thuis was).
10.50 telefoon: De KPN monteur. Hij had lijn geschakeld, en was aan een dichte deur geweest. Ik zei dat ik er 's middags zou zijn volgens afspraak. Dat maakte hem niet uit, hij had zn werk gedaan, en als het wel of niet werkte merkte ik wel, daarvoor moest ik maar bij de ISP zijn......

Mooi makkelijk 50eur verdienen voor die gasten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
DJSmiley schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:23:
[...]

Hier werd ik gebeld door zo'n KPN telefoonmiep. Afspraak gemaakt, do. middag tussen 13.00 en 18.00, monteur zou uur van te voren bellen wanneer ie er ongeveer was. (ivm werk zodat ik thuis was).
10.50 telefoon: De KPN monteur. Hij had lijn geschakeld, en was aan een dichte deur geweest. Ik zei dat ik er 's middags zou zijn volgens afspraak. Dat maakte hem niet uit, hij had zn werk gedaan, en als het wel of niet werkte merkte ik wel, daarvoor moest ik maar bij de ISP zijn......

Mooi makkelijk 50eur verdienen voor die gasten....
Als ik het goed begrijp leren we er nu uit dat we ordergegevens of andere nummers moeten vragen bij de afspraak met KPN, zodat we kunnen bellen als zij de afspraak niet nakomen.
Heb je KPN er nog over gebeld, dat ze de afspraak niet nagekomen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ha luitjes ,

Ik krijg binnen kort speedlinq internetten en bellen via kpn netwerk.
Nu zegt speedlinq dat het bellen op het zelfde netwerk geheel gratis is , ook geen start tarief.
Geld dit ook als ik naar mensen bel die internetplusbellen hebben van kpn.( volgens mijn theorie moet dit het zelfde netwerk zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:31:
Geld dit ook als ik naar mensen bel die internetplusbellen hebben van kpn.( volgens mijn theorie moet dit het zelfde netwerk zijn).
Stel die theorie maar snel bij want Internetplusbellers zijn GEEN abonnee van Speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:43:
[...]

Stel die theorie maar snel bij want Internetplusbellers zijn GEEN abonnee van Speedlinq.
Waarom werkt dit wel bij VoDSL via BBNED. Iedereen die via dit netwerk met elkaar belt, belt gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 13:08

HurrI

No fear... I is here

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:31:
ha luitjes ,

Ik krijg binnen kort speedlinq internetten en bellen via kpn netwerk.
Nu zegt speedlinq dat het bellen op het zelfde netwerk geheel gratis is , ook geen start tarief.
Well.. ik denk dat Speedlinq hier refereert naar het VoIP netwerk... en bij KPN DSL zit je dan op BBned VoIP. Dus naar andere BBned VoIP klanten van Speedlinq bel je gratis. Vraag me overigens wel af hoe dat als je naar klanten van andere providers op het BBned VoIP netwerk zitten. Of dat dus ook gratis is.

[ Voor 6% gewijzigd door HurrI op 20-02-2007 23:10 ]

If it's just us, it seems like an awful waste of space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 10:57
Mijn ervaringen met Speedlinq tot nu toe:

4-2 online aanvraag All-in (Tiscali/BaByXL) 20MB + telefonie (29,95 eerste jaar 24,95) over analoge lijn.
5-2 bevestiging via email dat aanvraag is ontvangen
6-2 zelfde bevestiging op papier in huis en eerste factuur op email à 149 euro (wireless voip modem)
8-2 modemfactuur afgeschreven
16-2 welkomstbrief met alle wachtwoorden en opleverdatum in huis (ACTIEVOUCHER ONTBREEKT!)
19-2 modempakket in huis (jippie ik heb een Zyxel hw2602 gekregen!!!)
21-2 Online actievoucher ingevuld en samen met de modemfactuur van 6-2 aangetekend verzonden en onder de voucher vermeld voor welke korting ik in aanmerking wil komen (aansluitkosten, modem en eerste 12 maanden 5 euro eraf)

hopelijk binnekort een email met de bevestiging dat de voucher is ontvangen en maar zien of ze de beloofde aansluitdatum halen (24-4 pas omdat mn huidige adsl nog loopt...)!

mijn ervaringen met speedlinq zijn tot nu toe dus positief, ze doen netjes wat ze beloofd hebben, op een kleinigheidje na (de voucher er niet bij)!

o ja kwam er achter dat de link naar de ontvangstbevestiging voor voucher niet meer werkt: ze sturen nu per mail iedereen een ontvangstbevestiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard wil ik als nederlander net als iedereen hier voor een dubbeltje op de eerste rang zitten met een abbo via SL. Maar ondanks de lage abbo kosten vind ik het wel belachelijk dat men er 2 maanden over moet doen om er achter te komen mijn comfort 20 mb abbo hier niet mogelijk was en wat voor abbo ik zou krijgen na een downgrade. Wordt nu dus de comfort 8064. Het positieve is dat het teveel betaalde abbo geld met terugwerkende kracht terug betaald wordt. Wanneer weet ik niet want mijn actie tegoeden heb ik ook nog niet terug. Hoewel ze wel al lang mijn vouchers hebben ontvangen.
Verder wordt er niks meer gedaan aan het feit dat ik via mijn st716v5WL geen games kan hosten.
Verder moet je via forums als deze zelf uitvinden om via een hier besproken tooltje je modem instellingen te veranderen zodat ik nu gelukkig een stabiele verbinding heb. Uptime: 10 days, 4:25:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:39:
Uiteraard wil ik als nederlander net als iedereen hier voor een dubbeltje op de eerste rang zitten met een abbo via SL. Maar ondanks de lage abbo kosten vind ik het wel belachelijk dat men er 2 maanden over moet doen om er achter te komen mijn comfort 20 mb abbo hier niet mogelijk was en wat voor abbo ik zou krijgen na een downgrade. Wordt nu dus de comfort 8064. Het positieve is dat het teveel betaalde abbo geld met terugwerkende kracht terug betaald wordt. Wanneer weet ik niet want mijn actie tegoeden heb ik ook nog niet terug. Hoewel ze wel al lang mijn vouchers hebben ontvangen.
Verder wordt er niks meer gedaan aan het feit dat ik via mijn st716v5WL geen games kan hosten.
Verder moet je via forums als deze zelf uitvinden om via een hier besproken tooltje je modem instellingen te veranderen zodat ik nu gelukkig een stabiele verbinding heb. Uptime: 10 days, 4:25:45
Heb je je poorten wel geforward ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
demasterbaas schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:33:
19-2 modempakket in huis (jippie ik heb een Zyxel hw2602 gekregen!!!)
Kan je eens kijken wat voor firmware er op staat? Ik heb een Zyxel 2602HW gekocht die oorspronkelijk door Tiscali is geleverd. De firmware op zyxel.com loopt erg achter, en Tiscali released actief nieuwe firmware, dus ik ben benieuwd welke Speedlinq er op heeft gezet.

Zelf heb ik nu:
code:
1
2
ZyNOS Firmware Version:      V3.40(AJZ.0) | 8/3/2006
DSL Firmware Version:   TI AR7 06.00.04.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Dat is interessant. Ik heb zelf ook enorm zitten kloten met de Speedtouch 716v5.. gedowngrade naar 5.5.x, DMT tweaks, etc. Desondanks had ik op 8 en 9 februari nog elke uur een paar resets. Daarna was het opeens super stabiel. Zo te zien heb jij ook sinds die tijd geen last meer van resets. Zijn er nog meer mensen met dezelfde ervaring? Zo ja, vanaf welke datum is het stabiel, en met abbo heb je? Ik denk toch dat Speedlinq/BBNed iets veranderd heeft.

Ik heb: 20Mbit/s via BBNed in omgeving Den Haag, stabiel vanaf 10 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kamphuis schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:49:
[...]

Heb je je poorten wel geforward ????
Heb alles geprobeerd zoals het hoort. zelfs contact gehad met ST en die zeggen dat er waarschijnlijk iets mis is met het modem. Maar SL doet daar niets mee. Verder nog een olossing gehad van ST maar dan gooi je alles open en is bellen niet meer beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Even een vraag over Speedlinq bellen, op zich werkt het bij mij, maar ik heb een probleem met de geluidskwaliteit. Het lijkt op de een of andere manier of ie aan silence suppression ofzo doet, aangezien elk begin van audio (begin van de overgangstoon, of als iemand begint te praten aan de andere kant) inslikt. Ik hoor dus als de telefoon aan de andere kant over gaat tuuuUUUUT ipv TUUUUT als je begrijpt wat ik bedoel ;).

Hierbij is het niet zo erg, maar dit is dus ook het geval als ik al verbinding heb. Het eerste woord van de andere kant valt elke keer weg als ie begint te praten, zeg ik dan weer iets terug, waarop de andere kant weer reageert, dan weer hetzelfde riedeltje. Het lijkt wel alsof er wordt gedetecteerd dat de andere kant praat, en dat DAN pas de lijn opengezet wordt ofzo, echter gebeurd dit met een dermate vertraging dat het eerste woord wegvalt, of dat je er de helft nog van verstaat (het geluid fade in zeg maar).

Beetje vaag verhaal maar heeft iemand dit ook? Abo is Speedlinq Comfort 20000 (KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:32
_Brake_ schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:49:
Af en toe heb ik het 'probleem' dat een internetpagina niet laadt. Als ik dan opnieuw op F5 druk (of enter), komt de pagina wel razendsnel binnen. Dit gebeurt toch meerdere keren per dag. Heb even gekeken naar de waarden in m'n modem (die mij dus helemaal niets zeggen):

Koppelingsinformatie
Actief: 4 dagen, 2:07:27
Modulatie: G.992.5 Annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 11.518
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 510,04 / 1,49
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 16,0 / 32,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 8,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 10.579 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 27 / 6.530
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 202 / 3.372

Het gaat me dan (waarschijnlijk?) voornamelijk om de dikgedrukte waarden. Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent en wat goede waarden zijn? Het gaat om een 12mbit SpeedLinq lijn via het KPN netwerk (SpeedTouch 716). Ik heb alle documentatie van SpeedTouch zelf al doorgekeken, maar niets gevonden. Via Google vind ik wel wat forums waar deze waarden ook aangekaart worden, maar nergens worden ze echt uitgelegd of verteld wat goede waarden zijn. Daarom vraag ik het hier! _/-\o_

Overigens zit er op dit moment nog tijdelijk een telefoonkabel van ongeveer 25 meter tussen het IS/RA punt en het modem. Dit zal ongetwijfeld belachelijk veel zijn, straks zal deze afstand 1 tot 2 meter zijn. Maar dan alsnog blijft wel de vraag welke waarden ik kan verwachten, en of dit te maken heeft met het 'probleem' dat pagina's soms niet laden / niet gevonden kunnen worden en na een refresh wel :)
Is er niemand die mij meer kan vertellen over deze waarden?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben redelijk tevreden tot nu toe:

- DNS zet ik nu standaard op al mijn PC's op 195.64.32.3

- Alles doet het, inclusief mijn "mooie" nieuwe telefoonnummer

- Comfort 20000 is onlangs teruggezet naar 8064

- Prijs blijft hetzelfde (had niet anders verwacht), € 15.50 ADSL-aandeel blijft € 15.50

- Nu ca. 7 dagen ononderbroken online (had daarvoor vaak een reset rond 06.00 uur 's ochtends)

- Voucher gefaxt en onaangetekend ingestuurd, bevestiging per email een dag later

- Webcam ontvangen

- Heb niet meer hoeven te bellen

Nu nog hopen dat ze de centen een beetje op tijd terug overmaken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
_Brake_ schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:51:
[...]

Ik heb even gegoogled voor je en vond dit interessante artikel:

http://www.cisco.com/en/U...ote09186a00800942b1.shtml

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar ik denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36
[...]

Tja inderdaad ik kan je genoeg vertellen. Als je ff een paar paginas terugklikt en deze hele topic doorspit vind je genoeg verklaringen. Het heeft te maken of met je firmware, of brakke ATM-verbinding of noem maar op. Ik heb dit ook nog steeds!

Ik heb met de tool DMT mijn SNR van mijn verbinding maximaal gezet. Nu haal ik een redelijke SNR van 14 dB maar heb nog steeds errors. Ik heb echter niet meer zo vaak last van een klapperende verbinding (zoals eerst om de 15 minuten). Nu reset hij zichzelf na 1 1/2 a 2 dagen. Behoorlijk langzamere snelheid (3MB i.p. 6 MB) maar een stuk stabieler.

Helpdesk wil me geen oplossing bieden. Dus met 1 jaar ben ik hier weg 8)7 Ik heb al genoeg telefoontjes gepleegt en wordt steeds afgescheept of ik hoor niets terug.

Check onderstaande link!
[Speedlinq] Ervaringen - Deel 4

Veel suc6 :)

Edit: wacht ook nog steeds op die terugstortactie van dat volluk 8)7 Ook al zo'n 10 weken geleden. Kortom een rukbedrijf met zeker een rukservice. Maar goed, ik wist dit van te voren! Daarvoor is het abbo-geld gewoon te laag. En ik kan natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Als het werkt en het werkt goed... dan zit je goed. Mocht je problemen hebben ben je behoorlijk genaaid. Ik had het eerste verwacht en kreeg het tweede. :X

[ Voor 17% gewijzigd door thestiffmeister op 21-02-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Jawel hoor, even in het kort in Jip en Janneke taal:

32,5 db demping wil zeggen dat er fysiek ca. 32,5 / 13 = 2,5 km koperkabel ligt vanuit de centrale.
De modems sturen hun signaal dan met een bepaalde sterkte naar elkaar.
De signaal/ruisverhouding geeft aan hoe duidelijk het signaal doorkomt. Hoe meer marge, hoe duidelijker en dus stabieler.

Vervolgens schieten er allerlei "Ethernet over ATM" datapakketjes met enen en nullen op en neer waar foutcorrectie op zit.
Het aantal keer dat pakketjes opnieuw gestuurd moeten worden, wordt hier aangeven.

Wat kun je hier verder mee?

Niet zoveel, want je kunt de koperverbinding niet zelf verbeteren. Met de besproken DMT tool kun je wel de voor het modem acceptabele signaal ruis marge verkleinen, waardoor hij een sneller verbinding krijgt bij de onderhandeling met het andere modem (in de centrale), maar natuurlijk met meer fouten en een hoger risico op disconnects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
thestiffmeister schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:28:
[...]

Het heeft te maken of met je firmware, of brakke ATM-verbinding of noem maar op.
Klik ook eens op mijn linkje a.u.b. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
basduijn schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:35:
[...]

Klik ook eens op mijn linkje a.u.b. O-)
Mag jij met overigens verklaren waarom Wanadoo Basis en Planet Internet Standaard via KPN ADSL (pppoA) gewoon 3 Mbit/s stabiel halen zonder ook maar enige CRC/HEC fouten of wat dan ook.
Uptimes van weken lang en nooit stabilteitsproblemen.

Terwijl Speedlinq mij een product aanbiedt op 6 Mbit/s, die ik zelf afrem op 3 Mbit/s met een behoorlijke SNR op mijn lijn. Waarbij het bulkt van de fouten en reconnects.

Eigenlijk is een overstap van PPPoA naar ETHoA gewoon een andere instelling van de VC/VCI op de DSLAM in de KPN centrale. Het is gewoon een andere routering van ATM pakketten (ofwel een nieuw virtuele verbinding naar een ander ATM node).

Voor zover de onderliggende laag ATM. Dan kan het nog zitten in de laag daarbovenop ;) Wat is beter.... een ppp verbinding over ATM of een ethernet verbinding over ATM. Wat geeft meer overhead en wat is betrouwbaarder? Misschien is hun ATM netwerk (andere kant) niet zo stabiel dan die van de KPN waardoor de Speedtouch besluit alles opnieuw te gaan versturen wat dus resulteert in de hoeveelheid CRC-fouten (malformed packets).

Maar goed....om een lang verhaal kort te maken:
ATM routering is verandert door speedlinq t.o.v. KPN ADSL
Ander protocol gebruikt -> Ethernet vs. PPP

Kortom deze wijzigingen geven mij een hoop ellende omdat oude modems, nieuwe modems maar nog belangrijker fysiek er helemaal niets verandert is en ik vroeger dezelfde snelheden haalde zonder enig storing of wat dan ook....

Ow ja, en de lijnverzwakking is idd 41 dB wat resulteert in 3 km vanaf de centrale. Maar goed, planet en Wanadoo hadden hier geen probs mee (3mbit/s) ;)

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 768 / 2.848
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 114,11 / 1,78 --> downloaden eindelijk mogelijk >:)

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 25,5 / 41,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 14,5

Foutseconden (lokaal/extern): 3.917 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 2.736
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 490

:X

[ Voor 15% gewijzigd door thestiffmeister op 21-02-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:24
Waarom biedt Speedlinq eigenlijk in de ene plaats (postcode) wel de 20 Mb variant via KPN aan en in de andere plaats (postcode) niet. Dit terwijl er in de plaats waar het niet aangeboden wordt op korte afstand een telefooncentrale is en de andere opties (de 4 en 8 Mb via KPN) wel gewoon aan worden geboden?

Overigens kreeg ik onlangs een mailtje van Orange dat volgende maand de 20 Mb variant van Orange beschikbaar komt. Zou dit dan ook voor de 20 Mb variant voor Speedlinq gelden (welke ik liever heb)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
thestiffmeister schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:01:
[...]

Mag jij met overigens verklaren waarom Wanadoo Basis en Planet Internet Standaard via KPN ADSL (pppoA) gewoon 3 Mbit/s stabiel halen zonder ook maar enige CRC/HEC fouten of wat dan ook.
Uptimes van weken lang en nooit stabilteitsproblemen.

Terwijl Speedlinq mij een product aanbiedt op 6 Mbit/s, die ik zelf afrem op 3 Mbit/s met een behoorlijke SNR op mijn lijn. Waarbij het bulkt van de fouten en reconnects.

Eigenlijk is een overstap van PPPoA naar ETHoA gewoon een andere instelling van de VC/VCI op de DSLAM in de KPN centrale. Het is gewoon een andere routering van ATM pakketten (ofwel een nieuw virtuele verbinding naar een ander ATM node).

Voor zover de onderliggende laag ATM. Dan kan het nog zitten in de laag daarbovenop ;) Wat is beter.... een ppp verbinding over ATM of een ethernet verbinding over ATM. Wat geeft meer overhead en wat is betrouwbaarder? Misschien is hun ATM netwerk (andere kant) niet zo stabiel dan die van de KPN waardoor de Speedtouch besluit alles opnieuw te gaan versturen wat dus resulteert in de hoeveelheid CRC-fouten (malformed packets).

Maar goed....om een lang verhaal kort te maken:
ATM routering is verandert door speedlinq t.o.v. KPN ADSL
Ander protocol gebruikt -> Ethernet vs. PPP

Kortom deze wijzigingen geven mij een hoop ellende omdat oude modems, nieuwe modems maar nog belangrijker fysiek er helemaal niets verandert is en ik vroeger dezelfde snelheden haalde zonder enig storing of wat dan ook....

Ow ja, en de lijnverzwakking is idd 41 dB wat resulteert in 3 km vanaf de centrale. Maar goed, planet en Wanadoo hadden hier geen probs mee (3mbit/s) ;)

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 768 / 2.848
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 114,11 / 1,78 --> downloaden eindelijk mogelijk >:)

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 25,5 / 41,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 14,5

Foutseconden (lokaal/extern): 3.917 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 2.736
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 490

:X
Ik kan dat niet verklaren. Ik snap niets van jouw verhaal. :?
Niet omdat jouw verhaal niet duidelijk is 8) maar omdat ik geen verstand heb van al die afkortingen.

Ik kan overigens wel googlen en als ik daar een verhaal zie over dBm wat (in mijn ogen) niet overeenkomt met jouw verhaal dan zeg ik dat.

Maar wel een leuk stukje hoor, wat jij hebt geschreven. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
M.b.t. protocollen e.d. zal ik hier niemand meer mee gaan vervelen. Feit is gewoon dat het bij mij ruk is op dit moment en ik die helpdesk al behoorlijk heb gespammed. Maar goed... ze doen gewoon niets daar.

Nou die lijnverzakking van 41 dB stelt alleen het totale signaaldegradatie voor van de lijn.
De SNR van 14 dB betekent het hoeveelheid signaal t.o.v. de ruis. Theoretisch is 6 dB de minimale SNR voor ADSL. Beneden dit is het niet stabiel meer!

Bij mijn standaard instellingen had ik een snelheid van 5,3 a 5,5 mbit/s met een SNR van 6 dB. RUKVERBINDING! Dus in de praktijk moet je hier gewoon boven zitten ;)

Noise Margin (AKA Signal to Noise Ratio)
Relative strength of the DSL signal to Noise ratio. 6dB is the lowest dB manufactures specify for modem to be able to synch. In some instances interleaving can help raise the noise margin to an acceptable level. The higher the number the better for this measurement.

Line Attenuation
Measure of how much the signal has degraded between the DSLAM and the modem. Maximum signal loss recommendation is usually about 60dB. The lower the dB the better for this measurement.

Output Power
How much power modem (upstream) or DSLAM (downstream) is using. Maximum recommended is about 15dB. The lower the power the better for this measurement.

Output Power : 15 dBm - Indicates how hard the modem is working to maintain the link. High numbers (around 19 or above) can indicate possible problems".

"Line attenuation - Lijnverzwakking: deze is recht evenredig met de afstand tot de centrale, hoe lager hoe beter. Foute installatie van splitters, probleem in de bekabeling enz zal de verzwakking verhogen. Mag maximaal 60 dB zijn. Als vuistregeltje geldt trouwens (wanneer er geen probleem met de bekabeling is!):
< 1 km van centrale : 10 dB
1 - 2 km : 20 dB
2 - 3 km: 30 dB
3 - 4 km: 40 dB
4 - 5 km: 50 dB
5 - 6 km: 60 dB".

Het dBm waar je het over had is de lijnverzwakking per meter over een koperkabel. Ander vuistregeltje wat hiervoor is: Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.

Dus deel bij mij: 41 dB / 13,81 dB/km --> 2,96 km!

Dus deze kerel woont 3 kilometer vanaf de centrale. Vervelende afstand voor ADSL maar goed. Zoals ik zie --> 3Mbit heeft zonder probs gewerkt. Volgens KPN kon ik zelf nog wel 6 Mbit halen ongeveer.

[ Voor 5% gewijzigd door thestiffmeister op 21-02-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
thestiffmeister schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:33:
M.b.t. protocollen e.d. zal ik hier niemand meer mee gaan vervelen. Feit is gewoon dat het bij mij ruk is op dit moment en ik die helpdesk al behoorlijk heb gespammed. Maar goed... ze doen gewoon niets daar.

Nou die lijnverzakking van 41 dB stelt alleen het totale signaaldegradatie voor van de lijn.
De SNR van 14 dB betekent het hoeveelheid signaal t.o.v. de ruis. Theoretisch is 6 dB de minimale SNR voor ADSL. Beneden dit is het niet stabiel meer!

Bij mijn standaard instellingen had ik een snelheid van 5,3 a 5,5 mbit/s met een SNR van 6 dB. RUKVERBINDING! Dus in de praktijk moet je hier gewoon boven zitten ;)

Noise Margin (AKA Signal to Noise Ratio)
Relative strength of the DSL signal to Noise ratio. 6dB is the lowest dB manufactures specify for modem to be able to synch. In some instances interleaving can help raise the noise margin to an acceptable level. The higher the number the better for this measurement.

Line Attenuation
Measure of how much the signal has degraded between the DSLAM and the modem. Maximum signal loss recommendation is usually about 60dB. The lower the dB the better for this measurement.

Output Power
How much power modem (upstream) or DSLAM (downstream) is using. Maximum recommended is about 15dB. The lower the power the better for this measurement.

Output Power : 15 dBm - Indicates how hard the modem is working to maintain the link. High numbers (around 19 or above) can indicate possible problems".

"Line attenuation - Lijnverzwakking: deze is recht evenredig met de afstand tot de centrale, hoe lager hoe beter. Foute installatie van splitters, probleem in de bekabeling enz zal de verzwakking verhogen. Mag maximaal 60 dB zijn. Als vuistregeltje geldt trouwens (wanneer er geen probleem met de bekabeling is!):
< 1 km van centrale : 10 dB
1 - 2 km : 20 dB
2 - 3 km: 30 dB
3 - 4 km: 40 dB
4 - 5 km: 50 dB
5 - 6 km: 60 dB".

Het dBm waar je het over had is de lijnverzwakking per meter over een koperkabel. Ander vuistregeltje wat hiervoor is: Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.

Dus deel bij mij: 41 dB / 13,81 dB/km --> 2,96 km!

Dus deze kerel woont 3 kilometer vanaf de centrale. Vervelende afstand voor ADSL maar goed. Zoals ik zie --> 3Mbit heeft zonder probs gewerkt. Volgens KPN kon ik zelf nog wel 6 Mbit halen ongeveer.
Nu wordt het duidelijker. Danku. Danku. ;)

• thestiffmeister
thestiffmeister schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:28:
[...]

Blaat

Edit: wacht ook nog steeds op die terugstortactie van dat volluk 8)7 Ook al zo'n 10 weken geleden. Kortom een rukbedrijf met zeker een rukservice. Maar goed, ik wist dit van te voren! Daarvoor is het abbo-geld gewoon te laag. En ik kan natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Als het werkt en het werkt goed... dan zit je goed. Mocht je problemen hebben ben je behoorlijk genaaid. Ik had het eerste verwacht en kreeg het tweede. :X
Verduld joh... lezen ze Gathering of Tweakers ook bij SpeedlinQ 8)7 |:(
Gisteren gepost :) Vandaag binnen :) :X

SPEEDLINQ BV bij € 278,00

MEGADEAL 9
ACTIEKORTING

_/-\o_ Nou ze zijn in ieder geval 1 verplichting nagekomen :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
thestiffmeister schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 00:19:
[...]

Verduld joh... lezen ze Gathering of Tweakers ook bij SpeedlinQ 8)7 |:(
Als dat zo is ... Jongens, hierzo :w mijn Planet abo loopt over twee dagen af, en weet nog steeds niet wanneer m'n SL abo begint ;(

• lemonade
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 16:19
Status update:
19 dec: Digitale aanvraag gedaan, geen reactie op gekregen
08 jan: Nieuwe digitale aanvraag gedaan
08 jan: E-mail bevestiging van aanvraag.
09 jan: E-mail met factuur (modem kosten).
10 jan: Modem kosten zijn van de rekening afgeschreven.
02 feb: Brief van Speedlinq; wegens drukte bij netwerkleverancier is de oplevering vertraagd.
08 feb: Actievoucher gefaxt & helpdesk gebeld over opleverdatum, nog onbekend.
15 feb: Bevestiging Actievoucher.
21 feb: Gebeld met de helpdesk omdat ik niets meer van Speelinq verneem; problemen met aanvraag bij KPN volgens de medewerker.

Ik vind het ondertussen wel lang genoeg duren..

PVOutput 15125 Wp op SE15k

• steven2
Ik heb gisteravond ook weer eens gebeld.

Een medewerkster vertelde mij, dat er eerder een fout was opgetreden bij het inschieten van de lijn. Die hebben ze daarna weer opnieuw ingeschoten en tot op heden nog geen fout teruggekomen. Ik zo vanzelf een welkomstbrief krijgen met de gegevens.

Met nadere woorden ik moet nog weer eens een tijdje wachten :( Ik ben dus benieuwd wat er mis gaat. Het zou een nieuwe lijn moeten zijn, dus ik heb bij de aanvraag geprobeerd 0000000000 in te vullen, maar dat werd niet geaccepteerd, dus maar 0570-123456 ingevult. Ik hoop dus niet dat ze hier de fout bij ingaan :?

Verwijderd

Volgens mij werkt het faxnummer niet...
Welk faxapparaat bij ons ik ook probeer vandaag, ik krijg mn actievoucher en Speedlinq factuur niet doorgefaxt naar ze...

kan iemand voor me testen of het faxnummer bij hem/haar wel werkt? Dan weet ik dat het inmiddels is opgelost of dat het toch aan mij lag.

Alle faxen naar anderen gaan wel goed.
Bij het speedlinq faxnummer krijg ik ook geen faxtone te horen, maar blijft maar overgaan als telefoon...kan iemand mij helpen? :?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 15:12 ]

• .Sachiel
  • Niet online
Ik kan geen 0900 nummers bellen met Speedlinq Internet + Bellen via BBNED.
Bekend probleem of ben ik een uitzondering.
Kon zo 123 niet zo snel iets vinden hierover.

Verwijderd

Naar Speedlinq faxen lukte bij mij in 1 keer, gewoon naar dat nummer dat onder op de actievoucher (printout) staat.

Misschien is nu tijdelijk het papier op ...

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:21

McMiGHtY

- burp -

na 2 maanden wachten (naja bijna twee maanden) is eindelijk m'n modem binnen. Vanavond aangesloten en haal m'n 20 Mb. Verder wel weer apart dat het zo lang moet duren voordat je een modem opgestuurd krijgt.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Dirkson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024
Vorige week helpdesk nodig ivm omzetten huidige 8Mbit lijn naar 20Mbit + bellen. Zonder wachten dame aan de lijn die me aanraadde om optie 4 (opzeggen) in het keuze menu te kiezen. Na het kiezen van optie 4 kreeg ik een dame die me dus voor €5 extra per maand 12mbit erbij heeft gegeven, een wireless voip modem én bellen inclusief het tientje voor de koperhuur. En dit alles dus voor het luttele bedrag van €29,95! (Huidige 8Mbit abbo is €24,95)

Nou nu fingerscrossed dat de "migratie" goed gaat maar ik heb er wel vertrouwen in aangezien het netwerk hetzelfde blijft.

Keep u posted!

• steven2
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:23:
Volgens mij werkt het faxnummer niet...
Welk faxapparaat bij ons ik ook probeer vandaag, ik krijg mn actievoucher en Speedlinq factuur niet doorgefaxt naar ze...

kan iemand voor me testen of het faxnummer bij hem/haar wel werkt? Dan weet ik dat het inmiddels is opgelost of dat het toch aan mij lag.

Alle faxen naar anderen gaan wel goed.
Bij het speedlinq faxnummer krijg ik ook geen faxtone te horen, maar blijft maar overgaan als telefoon...kan iemand mij helpen? :?
Dit probleem had ik al eens eerder vermeld. Heb de voucher maar verstuurd via aangetekend. Netjes de volgende dag een bevestiging :D

• steven2
.Sachiel schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:38:
Ik kan geen 0900 nummers bellen met Speedlinq Internet + Bellen via BBNED.
Bekend probleem of ben ik een uitzondering.
Kon zo 123 niet zo snel iets vinden hierover.
Ik kan met mijn VoDSL via TweakDSL (deze gaat ook over BBNed heen) ook al geen 0900-nummers meer bellen. Lijkt erop dat er problemen zijn bij BBNed zelf.

*update* is inmiddels opgelost :D

[ Voor 4% gewijzigd door steven2 op 22-02-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 10:57
RichieB schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:33:
[...]

Kan je eens kijken wat voor firmware er op staat? Ik heb een Zyxel 2602HW gekocht die oorspronkelijk door Tiscali is geleverd. De firmware op zyxel.com loopt erg achter, en Tiscali released actief nieuwe firmware, dus ik ben benieuwd welke Speedlinq er op heeft gezet.

Zelf heb ik nu:
code:
1
2
ZyNOS Firmware Version:      V3.40(AJZ.0) | 8/3/2006
DSL Firmware Version:   TI AR7 06.00.04.00
sorry was ff weg... ga morgen kijken voor je!
Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.