SavageNL schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:05:
Je zegt dat ze geen alternatief kunnen bieden, dat kunnen ze wel maar dan ga je snel naar een modemlijn waar niemand tevreden mee is en wat eigenlijk geen alternatief is. Dat ze dat niet doen is helemaal te begrijpen, maar dat ze geen vergoeding geven voor het bellen naar de helpdesk als het probleem volledig bij hun ligt is gewoon onzin.
De helpdesk en de kosten daarvan zijn toch bekend? Je weet dat deze er zijn en de reden van hoogte hiervan wordt uitgelegt in hun FAQ.
Speedlinq heeft er voor gekozen om altijd abonnementen met zeer hoge snelheden tegen zo laag mogelijke prijzen aan te bieden. Helaas is het voor Speedlinq niet mogelijk om en de laagste abonnementsprijzen te hebben, en een voordelig tarief te hanteren voor onze klantenservice.
Bovendien vindt Speedlinq het onterecht, om servicekosten in het abonnement door te berekenen, wanneer slechts een klein percentage van onze klanten gebruik maakt van die service.
Nu hoeft er alleen betaald te worden voor ondersteuning als deze nodig is. En zo kan Speedlinq zijn zeer voordelige tarieven blijven aanbieden
En ja, het is frustrerend wanneer je moet bellen wanneer je een probleem hebt, helemaal als je er zelf niks aan kunt doen. Maar ik zie hier niemand, maar dan ook niemand, die heeft getracht om de kosten die door het bellen met de helpdesk zijn ontstaan terwijl de fout bij Speedlinq lag, te declareren. Dus misschien is het helemaal geen probleem om die kosten retour te krijgen wanneer de schuld bij Speedlinq ligt. Zo gaat het ook bij de nutsbedrijven wanneer je een probleem hebt.
Tevens denk ik dat je binnen een jaar de kosten er uit hebt wanneer je toch moet bellen met de helpdesk. Het abonnement is de goedkoopste in Nederland. Via een andere provider ben je veel meer kwijt in de maand, ongeacht of ze een gratis helpdesk hebben.
En bijna iedereen hier kiest voor het doe-het-zelf-pakket. Hier zit een risico aan. Wanneer je er niet uitkomt moet je zelf overal achteraan en bellen met de helpdesk. Wanneer je kiest voor een installatie door een monteur dan heb je zoiets niet, die sluit zijn installatie pas af wanneer alles werkt.
Speedlinq levert zelf helemaal niks. ADSL komt van KPN, voor de modems hebben ze ook een leverancier. De TV abbos die ze leveren komen ook via een andere leverancier. Ze kunnen volgens jou dus helemaal niks fout doen?
Waar zeg ik dat? Volgens mij nergens. Er wordt in dit topic een sfeer gecreeërd dat alles aan Speedlinq ligt terwijl het allemaal wel iets genuanceerder ligt, dat probeer ik aan te geven. Dat niet alle fouten bij Speedlinq liggen, zoals het beeld wat in dit topic wordt geschetst. En dat beeld probeer ik af te zwakken.
Het is wel frapant dat het pure Nederlands gedrag hier naar voren komt. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zittten. Maar owee als de service niet gelijk is aan een provider die het dubbele aan maandlasten durft te vragen. Dat is in mijn ogen appels met peren vergelijken.
Als je niet wilt betalen voor een helpdesk dan moet je niet een abonnement bij Speedlinq nemen. Zij geven ook duidelijk aan dat je hier voor betaald. Maar daar leest iedereen voor het gemak overheen of wil het niet zien. Ze zien alleen de lage maandkosten in combinatie met de hoge snelheden.
Overigens vind ik het wel heel raar dat wanneer je via KPN zelf of via Planet een 20mbit abonnement neemt met de zelfde modem je geen last hebt van een schommelende lijn. Terwijl je dat wel met de Speedlinq variant hebt. Dat terwijl het de zelfde KPN lijn is. Raar toch?
Overigens zijn daar ook best wel wat gebruikers met problemen die overeenkomen met de Speedlinq problemen, worstel maar eens door:
[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 11en in de voorwaarden staat doodleuk dat je bij een storing gewoon door moet betalen zonder mogelijkheid op een vergoeding.
Waar staat dat? Er staat een termijn waarin de abonnementskosten door moeten worden betaald en dat er na een periode van drie maanden een tegemooetkoming mag worden ingedient. Dit is overigens niks anders dan bij bijvoorbeeld een Planet. Ik lees nergens dat er geen kosten lunne worden verhaald na die drie maanden.
Als je een ADSL abbonement aansluit en je krijgt niks hoor je bij de leverancier wat te kunnen regelen. Er staan verhalen in dit topic van mensen die na een aantal maanden pas hun modem ontvangen hebben, dat is een probleem dat zeker bij speedlinq ligt als er bij de computerwinkel om de hoek die dingen gewoon liggen.
Dat die zelfde modem bij een compputerboer op de hoek wel op de schappen ligt is natuurlijk iets wat totaal niet aan de orde is. Speedlinq heeft zelf een leverancier en hun eiigen inkoopprijzen, zij gaan echt niet bij een computerboer op de hoek een modem voor je halen. Geen enkel bedrijf doet dat. Dat mensen op hun modem moeten wachten geeft eigenlijk alleen maar aan wat ik al eerder aangaf. De inmense populariteit van Speedlinq is groter dan verwacht. Hun inkoop is te laag geweest en zij ook zitten met smart te wachten op een de nieuwe lading modems.
Verder ben ik een van de personen die (al is het met een leenmodem omdat mijn modem ook nog niet binnen is) tot nu toe heel tevreden ben met speedlinq, maar als ik zie hoeveel problemen anderen hebben moet je toch doorhebben dat ze in sommige gevallen echt iets verkeerd doen en dat ligt niet aan overmacht.
Zet het eens af met percentages. Speedlinq geeft zelf aan dat 90% van de aanlsuitingen probleemloos verloopt. Die uitspraak zal weldegelijk een kern van waarheid bevatten anders waren ze al teruggefloten vanwege die uitspraak. Maar al zou het 75% zijn, als van die 25% probleemaansluitingen de helft hier zou klagen dan zouden we al bij deel 250 zijn. Je ziet nu alleen maar klachten omdat de Nederlander nou eenmaal graag mag klagen. Gaat het goed dan is de animo om dat te posten toch echt stukken lager. Of denk je dat de verhouding in dit topic reprecentatief is?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.