[Speedlinq] Ervaringen - Deel 4

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:
  • 14.233 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:22
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:05:
PS: Hoe vraag ik nu mijn speedlinq bellen aan / of hoe activeer ik deze.
Via servicepunt en dan Speedlinq bellen ?
Ja.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik heb nu in februari al weer een jaar speedlinq 8192 All-In ofzo (daarvoor al een jaar All-In 3072 gehad).
De snelheidswijziging van 3072 naar 8192 ging vorig jaar februari heel makkelijk. Dat formulier op hun site ingevuld en verstuurd. Een week later ofzo had ik al meer snelheid. De prijs was hetzelfde gebleven.

Nu wil ik na een jaar dus weer een snelheidswijziging en wel naar 20000.
Nu staat er op hun site dat het eerste jaar iets van 19.95 is en daarna 24.95 Maar ik wil er helemaal niet 2 jaar aan vast zitten. Kan ik nu dan ook meteen 1 jaar abo nemen en meteen 24.95 betalen. (Volgend jaar hebben ze vast wel meer snelheden en andere prijzen.)

En krijg je met 20000 ook een andere modem? Ik heb nu zo'n copperjet ofzo.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
steven2 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:15:
[...]

Ik weet niet waar je die gegevens vandaan hebt, maar volgens mij heb je kpn aangevraagd, maar dat is toch wel degelijk:

PPPoE
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/34
Als ik PPPoE kies moet ik ook nog een Access Concentrator en een Service Name invullen. Met de Tiscali (Verwijderd in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 4") instellingen lukt het me om even verbonden te zijn, maar het modem reset iedere keer na 16 seconden. Het zou kunnen zijn dat dit modem gewoon brak is.

PPPoE heeft hier ook geen 0/34 instelling, wel 0/33 en 0/35

Zo te zien heb ik het werkend :)
Ik heb de nieuwste firmware erop gezet (via de meuktracker, op de site staat deze niet) en met de config tool de instellingen van Johny Mcclane erop gezet (Tiscali instellingen). Nu blijft ie het netjes doen :) Nu alleen nog maar hopen dat ik binnenkort het adsl2 modem binnen krijg zodat het allemaal nog wat sneller gaat

[ Voor 20% gewijzigd door SavageNL op 09-02-2007 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:27

knakworst

Get more sats!

BMW_M3 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:59:

Nu wil ik na een jaar dus weer een snelheidswijziging en wel naar 20000.
Nu staat er op hun site dat het eerste jaar iets van 19.95 is en daarna 24.95 Maar ik wil er helemaal niet 2 jaar aan vast zitten. Kan ik nu dan ook meteen 1 jaar abo nemen en meteen 24.95 betalen. (Volgend jaar hebben ze vast wel meer snelheden en andere prijzen.)
Volgens mij zit je er maar 1 jaar aan vast, maar krijg je in het eerste jaar 12 * 5 euro abonnementskorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SavageNL schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:08:
[...]

Misschien een idee om nog een keer te faxen dan... Als ze straks zeggen dat ze niks ontvangen hebben loop je een hoop geld mis.
\

je hebt gelijk,ook dit gedaan,maar tot op heden geen reactie.
kutbedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al zins woensdag kan ik geen mail meer ophalen via outlook, ook de site van sp kan ik niet bereiken, ik heb hierover al eerder iets neer gezet en vernam dat er meerderen last van hadden, maar hoe lang kan dit nog duren
of moet ik contact opnemen met sp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 15:26
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 08:11:
al zins woensdag kan ik geen mail meer ophalen via outlook, ook de site van sp kan ik niet bereiken, ik heb hierover al eerder iets neer gezet en vernam dat er meerderen last van hadden, maar hoe lang kan dit nog duren
Heeft dit niet te maken dat de dns server van speedlinq Sh*t is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Wie kan mij deze vraag beantwoorden?

heb deze al eens ergens anders in een forum gesteld maar helaas geen antwoord.

Hoe kan men de PSTN lijn doorzetten in de speedtoch 716 naar specifiek phone 2 uitgang?
Ik wil dan wel de mogelijk hebben om met de toestellen op phone 2 te bellen via voip.

Ik heb al een dialplan gemaakt zodat ik met een # kan kiezen tussen
PSTN of Voip.

[ Voor 30% gewijzigd door limboconnect op 10-02-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 08:11:
Mail gaat nooit via DNS. Dat is alleen voor www adressen.
Lijkt mij 2 verschillende problemen tegelijkertijd.
Ik heb geen mail problemen of dns problemen. Zit zelf op BBNED netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 10-02-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
cornfed99111 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:41:
[...]

Mail gaat nooit via DNS. Dat is alleen voor www adressen.
Lijkt mij 2 verschillende problemen tegelijkertijd.
Ik heb geen mail problemen of dns problemen. Zit zelf op BBNED netwerk.
als mail niet via dns gaat, hoe weet jou programma dan dat mail.speedlinq.nl gekoppeld is aan het ip: bla.bla.bla.bla ?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

limboconnect schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:03:
Wie kan mij deze vraag beantwoorden?

heb deze al eens ergens anders in een forum gesteld maar helaas geen antwoord.

Hoe kan men de PSTN lijn doorzetten in de speedtoch 716 naar specifiek phone 2 uitgang?
Ik wil dan wel de mogelijk hebben om met de toestellen op phone 2 te bellen via voip.

Ik heb al een dialplan gemaakt zodat ik met een # kan kiezen tussen
PSTN of Voip.
Hoe maak je eigelijk zoon dialplan aan? Ik heb een ST780iWL... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
DeoDupke schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:44:
[...]

als mail niet via dns gaat, hoe weet jou programma dan dat mail.speedlinq.nl gekoppeld is aan het ip: bla.bla.bla.bla ?
Je kan je mail uitwisselen via IMAP of via SMTP/POP3. Als het via Outlook gaat, neem ik
aan dat het SMTP/POP3 is. Dan is geen DNS resolving nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
cornfed99111 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:13:
[...]

Je kan je mail uitwisselen via IMAP of via SMTP/POP3. Als het via Outlook gaat, neem ik
heb je een bron van dit? een smtp/pop3 server is namelijk ook gewoon een computer op internet met een eigen ipadres. Omdat het lastig is om een ipadres uit je hoofd te kennen hangen ze er een naam aan. Met die naam kun je doormiddel van DNS bij het betreffende ip nummer uitkomen. Ik snap dan het verschil niet tussen een smtp/pop3 of www, het is een naam die wijst naar een ipadres. Waarom zou een smtp/pop3 geen DNS resolve nodig hebben?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:00:
[...]

Hoe maak je eigelijk zoon dialplan aan? Ik heb een ST780iWL... :?
als volgt:

- Inloggen op je modem via telnet (windowds command prompt -> telnet 192.168.1.254)
- Voice [enter]
- Dialplan [enter]
- add [enter] (toevoegen regel aan plan)
- modify [enter] (aanpassen regel in plan)
- delete [enter] (weghalen regel uit plan)
- list [enter] (alle huidige regels in plan weergeven)

Ik heb deze gegevens aangemaakt voor kiezen tussen pstn of voip:

dialplan
add prefix=#
defaultport=FXO
fallbackport=NA
priority=High
fallback=disabled
minimumdigits=1
maximumdigits=1
posofmodify=0
remnumdigits=0
insert=""
rescan=no
action=ROUTE_excl_#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:13:
[...]

ik als leek snap hier dus helemaal niks van hé, ligt het nu aan sp of aan de pc, kan natuurlijk ook nog aan beide kanten liggen
dit begon dus op woensdag, heb toen een middag zonder internet gezeten maar zins dien zonder outlook en dat ik niet meer naar speedlinq kan voor webmail, deze zelfde dag is de modem gekomen en die is deze avond geplaatst,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de speedtouch 716 draadloos, maar nu valt steeds mijn internet verbinding weg.
Is er een manier om via telnet de "keep connection alive" in te stellen?

Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:10:
Ik heb de speedtouch 716 draadloos, maar nu valt steeds mijn internet verbinding weg.
Is er een manier om via telnet de "keep connection alive" in te stellen?

Dank alvast.
hier vind je de CLI guide moet je maar eens doorheen kijken.

http://www.speedtouch.co....6/r5/ST716v5_CLIguide.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
Update:

09 jan: Aanvraag gedaan (online, ligt nog geen telefoonlijn)
14 jan: Modemgeld afgeschreven
28 jan: Gebeld door kpn voor afspraak lijncheck op 8 februari
01 feb: Welkomstbrief gevonden (vanaf die dag konden we de post pas checken)
05 feb: Actievoucher opgestuurd
06 feb: Bevestiging van actievoucher ontvangen
08 feb: KPN man is langsgekomen (echt langsgekomen), dsl zou er moeten zijn
09 feb: ADSL1 modem aangesloten met Tiscali instellingen, tot nog toe geeft het modem aan dat ie non-stop online geweest is

De instellingen die ik gebruik:
PVC Info (VPI.VCI): 0.34
Type: ETHoA
Geen gebruikersnaam of wachtwoord in hoeven te vullen

De optie Speedlinq Bellen geeft een fout, dus de belgegevens kan ik nog niet aanvragen.

Behalve dat het modem nog niet binnen is gaat het nog geweldig, ik had door dit topic heel veel meer problemen verwacht :). De bevestiging van de actievoucher heeft maar een dag op zich laten wachten. Het heeft precies 1 maand geduurd van aanvraag tot online zijn met een new line service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Kleine update hier: we hebben eindelijk de modem binnen. Internetten werkt, maar mijn vader kon bellen gisteravond niet aan de gang krijgen. Toen we vandaag probeerden in te loggen op de modem, pakte die de wachtwoorden niet :(. Na een beetje prutsen denk je dan: ach, dan reset ik toch het modem? Zo gezegd zo gedaan, maar het modem (716v5 WL, firmware 5.nogwat) reageert niet op de reset knop, en bij de web-interface kunnen we dus niet komen. Iemand een idee hoe je de modem kan hard-resetten zonder reset-knop?
Firmware-update en Configuratie-wizard willen beide een goede gebruikersnaam en wachtwoord hebben. Zonder doen ze niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Administrator - Administrator
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

hmmm, standaard pwd is leeg, user is wel Administrator. Hier had ik nog niet aan gedacht, maar ik ben er in _/-\o_
Nu veranderen naar iets wat ik wel kan onthouden....

edit: zal wel een foute copy-paste actie van mijn pa zijn geweest toen hij een pwd in wilde stellen op de admin account.

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 10-02-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflcakes
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:13
Ik heb sinds gister speedlink snelheid e.d bevallen me allemaal prima MAAR nu het volgende overall heb ik een nette ping van ong 10-100ms afhankelijk van waar de server is maar in world of warcraft lag ik als de malle met pings van 500 + . Een tracert naar de realm waarop ik speel laat een ping van ong 100 MS zien maar toch heb ik ingame erg veel last van lag . Terwijl bijvoorbeeld bij speedtest en op ventrillo mijn ping netjes rond de 10 - 20 MS is. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Heb al de poorten van wow in mijn copperjet 1616-2p modem al opengezet . Het is trouwens via BBNED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk zo'n bestand limboconnect, maar ik kan het niet vinden.

Kan je me precies zeggen waar het staat om in te kunnen stellen
dat mijn internet verbinding "Keep connection alive" blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steadye
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 19:45
Echo op de lijn

Na lang wachten dan toch eindelijk een modem gekregen van Speedlinq.
Met bijgeleverde CD alles in 5 minuten geconfigureerd. Dat is opzich een klein plus puntje.

Het betreft een speedtouch 706 modem met Voip poort.

Telefonie werkt op zich goed alleen ervaren degene aan de ander kant van de lijn een echo. Ze horen zichzelf.
Heeft iemand dit probleem ook en is daar iets aan te doen. Ik heb al even via telnet rondgeneusd in de speedtouch maar kan bijv. niks over echo cancelation vinden.

Als iemand een oplossing weet dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 12:07
Martijn schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:07:
Ik heb 26 december de verbinding (KPN 20000 Comfort) aangevraagd, en op de 18e januari zou het allemaal klaar moeten zijn... Op 20 januari had ik echt nog steeds geen modem, dus maar gebeld, zegt zo'n vrouwtje dat het met 3-5 werkdagen opgestuurd gaat worden. Na 5 werkdragen kreeg ik inderdaad iets in de bus, maar geen modem, een brief dat het nog wel een week kon duren.

In de tussentijd heb ik een oud copperjet 816-2p modem eraan hangen, en ik moet zeggen dat de verbinding traag (7mbit), maar stabiel is. Betekent dit dat ik wanneer mijn modem binnenkomt (een single port VOIP non wireless = 716?) mijn verbinding t*ring instabiel wordt, of zijn er ook mensen waar het wel goed werkt? Dat Copperjet bbned ding kan namelijk alleen vodsl en geen voip dus ik ben gebonden aan die speedtouch.
Nou, vandaag EINDELIJK een modem binnen. Geen speedtouch maar een Copperjet 1616, had nog van niemand gehoord dat ze die ook uitdeelden... In de begeleidende breif hebben ze het namelijk ook gewoon over een speedtouch... 8)7

Maargoed, alles lijkt te werken, voip registreert zich, dus zal wel werken, even een foon aanhangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:56
Martijn schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:53:
[...]

Nou, vandaag EINDELIJK een modem binnen. Geen speedtouch maar een Copperjet 1616, had nog van niemand gehoord dat ze die ook uitdeelden... In de begeleidende breif hebben ze het namelijk ook gewoon over een speedtouch... 8)7

Maargoed, alles lijkt te werken, voip registreert zich, dus zal wel werken, even een foon aanhangen...
Ik wist niet dat de post aangetekende pakketten op zaterdag langsbrengt. Hoe is het gelopen met de foon?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37
ik speel al een behoorlijke tijd World of warcraft.
nu heeft speedlinq een storing gehad afgelopen week (regio nijmegen).
nu zijn mijn downloadsnelheden weer oké maar mijn ping in warcraft komt niet onder de 500 uit.
zijn er meer mensen met speedlinq die hier last van hebben want ik ben echt van plan mijn wow account stop te zetten als dit nog langer duurt. Niet te spelen op deze manier namelijk.

wat kan ik hier aan doen. want ik heb al een post gemaakt naar het technical forum op wow-europe en alle mogelijke oplossingen geprobeert.
Ik ga ook echt speedlinq niet meer bellen want dan kan ik net zogoed de groenteman erbij laten komen

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Deodupke

Je had gelijk met die dns resolving. Mijn hersens waren tijdelijk offline... 8)7

@ Senseotje

Heb je de DNS serveradressen van het modem bij je TCP/IP instellingen (Windows) bijgevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZYXEL P-2602HW-D1A instabiel

Voordat ik mijn ellende hier ga posten: Zijn er meer mensen met een erg instabiele Zyxel P-2602HW-D1A (eventueel op een 20mbit Comfort KPN lijn). Regelmatig valt de adsl lijn weg en/of reboot het modem. Meestal bij wireless verbindingen overigens (en ja, alle opties mbt korte lijntjes en splitters etc etc heb ik al doorlopen - een tijdelijk gebruikt Speedtouch modem gaf in dezelfde configuratie geen problemen maar dit modem moest retour eigenaar toen mijn vertraagde modem levering van Speedlinq afgelopen week dan eindelijk rond was).

Ik heb op het forum van Zyxel vergelijkbare problemen gevonden ( http://zylamp.zyxel.nl/bb/viewtopic.php?t=9 ) maar geen oplossingen...

Voordat ik de diepte in duik wil ik eerst even checken of er lotgenoten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Dus een Zyxel 2602HW is ook een slecht modem. Welk modem is nu wel goed?
Speedtouch, Coperjet en nu ook al Zyxel die problemen geeft. :(

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... ik zeg niet dat een Zyxel per definitie slecht is. Voor Speedlinq had ik bij Demon een 6mbit account met een Zyxel 650r en die heeft het jaren lang goed gedaan. De Speedtouch (ook via Speedlinq) welke ik een maandje heb gebruikt werkte vlekkeloos. Helaas is die oude Zyxel 650 niet voor ADSL2 gemaakt, anders had ik die er wel tussen gehangen...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:11:
Hmmm... ik zeg niet dat een Zyxel per definitie slecht is. Voor Speedlinq had ik bij Demon een 6mbit account met een Zyxel 650r en die heeft het jaren lang goed gedaan. De Speedtouch (ook via Speedlinq) welke ik een maandje heb gebruikt werkte vlekkeloos. Helaas is die oude Zyxel 650 niet voor ADSL2 gemaakt, anders had ik die er wel tussen gehangen...
Welke Speedtouch heb je toen gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:06:
@ Deodupke

Je had gelijk met die dns resolving. Mijn hersens waren tijdelijk offline... 8)7

@ Senseotje

Heb je de DNS serveradressen van het modem bij je TCP/IP instellingen (Windows) bijgevoegd?
ik heb zelf de modem niet geplaatst en eerlijk gezegd weet ik ook niet waar je het over hebt, dus een klein beetje uitleg waar ik moet zijn en moet doen zal prettig zijn, helaas kan ik diegene die mij heeft geholpen niet bereiken opdit moment

bedankt dat je reageerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steven2 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:38:
[...]

Welke Speedtouch heb je toen gebruikt?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:11:
dan maar geen instabiele adsl2 maar gewoon adsl met de oude Zyxel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Frenchman: Geeft dat geen beperkingen, een adsl modem op een adsl2 lijn?
@ Steven2: het modem dat geen problemen gaf: Speedtouch 716 v5 - WL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:05:
@ Frenchman: Geeft dat geen beperkingen, een adsl modem op een adsl2 lijn?
@ Steven2: het modem dat geen problemen gaf: Speedtouch 716 v5 - WL
Kan je nog achterhalen welk serienummer die Speedtouch heeft. Ik vraag mij af er niet toevallig een slechte batch van de band af gerolt is. Namlijk een heleboel mensen klagen hier over een slechte 716v5WL modem.

Daarom vraag ik hierbij mensen hun serienummer op te geven, zodat er misschien een verband blijkt te zijn met problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
Ik wou ook graag een abbo nemen bij speedlinq en dacht aan het (8064/1024 Kbit/s) abbo.

Nu heb ik de mogelijkheid om om kpn/babyxl of bbned te kiezen,
ik heb gekeken waar de centrales zitten en dit zitten hier allemaal bij elkaar, de afstand naar de centerale maakt dus niet uit.

wat ik belangrijk vind is
- een zo hoog mogelijke snelheid natuurlijk,
-zo weinig mogelijke storingen,
- en zonder problemen een mailserver kunnen draaien (poort 25 open. ik weet niet op het netwerk of iets mee te maken heeft, omdat ze alleen de verbinding bezorgd).
Ik maakte me hier beetje zorgen om omdat knp/hetnet/planet poort 25 willen sluiten (http://tweakers.net/nieuws/46249/Adsl-providers-sluiten-spampoort-25.html)

Ik weet ook niet of ik een ander modem krijg bij de verschillende netwerken.
welk netwerk zou ik het beste kunnen kiezen?

[ Voor 15% gewijzigd door GoVegan op 11-02-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
GoVegan schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:30:
Ik wou ook graag een abbo nemen bij speedlinq en dacht aan het (8064/1024 Kbit/s) abbo.

Nu heb ik de mogelijkheid om om kpn/babyxl of bbned te kiezen,
ik heb gekeken waar de centrales zitten en dit zitten hier allemaal bij elkaar, de afstand naar de centerale maakt dus niet uit.

wat ik belangrijk vind is
- een zo hoog mogelijke snelheid natuurlijk,
-zo weinig mogelijke storingen,
- en zonder problemen een mailserver kunnen draaien (poort 25 open. ik weet niet op het netwerk of iets mee te maken heeft, omdat ze alleen de verbinding bezorgd).

Ik weet ook niet of ik een ander modem krijg bij de verschillende netwerken.
welk netwerk zou ik het beste kunnen kiezen?
In een centrale-kast zitten toch vaak meerdere netwerken. Als ik namlijk zoek via meerdere zoekpagina's kom ik telkens op dezelfde centrale uit in mijn buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt,

Vraagje: Ik had hiervoor @home, op het werk kom ik gewoon op webmail.home.nl
maar hier thuis (speedlinq) niet.... Iemand een idee wat dat kan zijn.

Heb het zowel op de laptop als op 2pc's getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
steven2 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:36:
[...]

In een centrale-kast zitten toch vaak meerdere netwerken. Als ik namlijk zoek via meerdere zoekpagina's kom ik telkens op dezelfde centrale uit in mijn buurt.
uhu had heb ik dus ook en kan dus kiezen uit alle drie de netwerken, en vroeg me af welke ik het beste kan kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
steven2 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:44:
[...]

Ik wist niet dat de post aangetekende pakketten op zaterdag langsbrengt. Hoe is het gelopen met de foon?
Telefoon aangesloten en werkt vooralsnog prima, beetje ruis, maar gelukkig geen echo ofzo... Vooralsnog ben ik dus tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
steven2 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:15:
[...]

Ik weet niet waar je die gegevens vandaan hebt, maar volgens mij heb je kpn aangevraagd, maar dat is toch wel degelijk:

PPPoE
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/34
Uit de speedlinq faq:
http://www.speedlinq-faq....id=36&sc_id=225&fq_id=434

Modem instelingen KPN:
Protocol: RFC1483 (bridged)
VPI = 0
VCI = 34
Multiplexing = LLC
HDLC framing = never
Protocol = ENET ENCAP/LLC

RFC1482 is volgens mijn speedtouch 546 ETHoA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflcakes
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:13
roflcakes schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:56:
Ik heb sinds gister speedlink snelheid e.d bevallen me allemaal prima MAAR nu het volgende overall heb ik een nette ping van ong 10-100ms afhankelijk van waar de server is maar in world of warcraft lag ik als de malle met pings van 500 + . Een tracert naar de realm waarop ik speel laat een ping van ong 100 MS zien maar toch heb ik ingame erg veel last van lag . Terwijl bijvoorbeeld bij speedtest en op ventrillo mijn ping netjes rond de 10 - 20 MS is. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Heb al de poorten van wow in mijn copperjet 1616-2p modem al opengezet . Het is trouwens via BBNED.
Bartjeuhz schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:36:
ik speel al een behoorlijke tijd World of warcraft.
nu heeft speedlinq een storing gehad afgelopen week (regio nijmegen).
nu zijn mijn downloadsnelheden weer oké maar mijn ping in warcraft komt niet onder de 500 uit.
zijn er meer mensen met speedlinq die hier last van hebben want ik ben echt van plan mijn wow account stop te zetten als dit nog langer duurt. Niet te spelen op deze manier namelijk.

wat kan ik hier aan doen. want ik heb al een post gemaakt naar het technical forum op wow-europe en alle mogelijke oplossingen geprobeert.
Ik ga ook echt speedlinq niet meer bellen want dan kan ik net zogoed de groenteman erbij laten komen
RaseriaN schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:56:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, alleen maar op bepaalde servers.
Frostmane zit op 400/500ms te kijken en op Auchindoun heb ik bijvoorbeeld maar 90/100.

Speedlinq 4mbit hierzo.
Bartjeuhz schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:57:
[...]

heb trouwens laatste 2 weken alleen maar ping van 600/1000 ofzo
sinds een paar dagen werkt internet weer optimaal maar die rot latency van wow wil maar niet fatsoenlijk worden. lekker op zo'n 12mbit lijn van speedlinq =\
Zo te zien meer mensen last van..

[ Voor 18% gewijzigd door roflcakes op 12-02-2007 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:10

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Sinds 15 januari heb ik ook Speedlinq en had problemen met mijn Speedtouch 716WL. Tot rond 22 januari jl had ik veel problemen met verbinding en snelheid etc/

Dit heb ik namelijk opgelost door:

1) Eerst modem naar nieuwste firmware. Veel problemen
2) DMT gebruikt met ADSL2 setting. Geen problemen, alleen ongeveer 12MBit snelheid.
3) Modem geflashed naar 5.x firmware. Geen problemen meer
4) DMT gebruikt om weer terug gaan naar 20 Mbit. Nu geen probleem meer en rond 1,8 MB download snelheid.
5) Modem naar Firmware van Speedtouch gezet, de firmware op CD Speedtouch.

Snelheid is nu ongeveer 3 weken erg stabiel. Geen enkel probleem. Speedtouch is nu een goede maatje. 8)

Ik hoor graag jullie bevindingen.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Steven2: even goed lezen, het Speedtouch modem werkte WEL goed, de Zyxel NIET.

Aanvullend over mijn klachten: het grootste probleem bij de Zyxel is dat wanneer ik wireless een verbinding leg het modem spontaan reset. Dat gebeurt meerdere keren per uur. Soms doet ie het een half uurtje en dan knalt ie er weer uit.

Update 9.51 uur: ik heb een nieuw modem aangevraagd bij Speedlinq. Ze kijken of ze een Speedtouch kunnen opsturen. Ook de helpdesk kon mij na 25 euro beltegoed niet helpen en één weekend speurwerk vond ik wel voldoende... Overigens: de Zyxel helpdesk kon mij ook niet helpen want die weten alleen wat over het 'bedrade deel' (aldus een medewerker)... erg wazig!!!

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:32
Productnaam: SpeedTouch 716
Serienummer: CP0607KT8PR
Softwareversie: 6.1.7.2
Ik ben nog niet tegen noemenswaardige problemen opgelopen. Soms moet je een extra keer een pagina opvragen, omdat het soms lang duurt (maar dat kan ook te maken hebben met het accesspoint dat nog in een andere IP range zit). Daarnaast traint het modem gewoon rond de 12mbit (12mbit abbo). Die snelheid ben ik in de praktijk nog nauwelijks tegengekomen, maar heb ook nog niet echt zwaar gedownload moet ik zeggen.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik sta op het punt om Speedlinq te bestellen, want de helpdesk heeft mij verzekerd dat ik 28 februari direct van Orange naar Speedlinq kan worden gemigreerd. Nu las ik dat een aantal mensen een single pc modem hebben besteld een een multi pc modem hebben ontvangen. Ik zou graag een ST 716 hebben, maar de telefoniste kon niet bevestigen of ik die ook zou krijgen, dat lag aan de te leveren modellen.

Welk modem hebben de meeste GoT-ers ontvangen bij de bestelling van een single pc modem (vanaf half januari ongeveer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik de Copperjet 1616 (BBNED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik in mijn Copperjet 1616 kan zien op welke snelheid de ADSL inkomt

Zie hier op verschillende screenshots van de Speedtouch dat je dat kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Laatst online: 22:51
Iemand ervaring met het opzetten van een afwijkende reverse DNS naam bij Speedlinq. ik vind er geen info over op hun website en kan ze ook niet emailen (geen formulier voor gevonden) en wil er niet over gaan bellen (te duur). Ik wil wel klant worden maar dan moet dit wel te regelen zijn omdat ik ook een mailserver wil draaien.

Nu krijg je automatisch een hostname nummer.dsl.speedlinq.nl en er zijn een aantal RBL (blacklists) providers die dit soort namen (met dsl erin) gelijk al blocken.

Bij tweakers is dit bijv wel mogelijk (via helpdesk) en momenteel bij demon krijg je systeemnaam.demon.nl

Of vallen de problemen wel mee als je een mailserver draait onder de hostname die je van Speedlinq krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:09:
Kan iemand mij vertellen hoe ik in mijn Copperjet 1616 kan zien op welke snelheid de ADSL inkomt

Zie hier op verschillende screenshots van de Speedtouch dat je dat kunt zien.
Als ik op mijn copperjet kijk, die van van mijn huidige provider heb gekregen, kan ik kijken op de hoofdpagina en daar klikken op 'dsl' onderaan de pagina (dit staat oranje aangeduid). Dan krijg ik een statusscherm met de intrainwaarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Ik heb vandaag geprobeerd om een voucher te faxen, die ik had ingevuld op hun website. De fax wordt helemaal niet opgenomen. 3 maal geprobeerd. Zijn er problemen met hun fax :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
richard-5 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:52:
Iemand ervaring met het opzetten van een afwijkende reverse DNS naam bij Speedlinq. ik vind er geen info over op hun website en kan ze ook niet emailen (geen formulier voor gevonden) en wil er niet over gaan bellen (te duur). Ik wil wel klant worden maar dan moet dit wel te regelen zijn omdat ik ook een mailserver wil draaien.

Nu krijg je automatisch een hostname nummer.dsl.speedlinq.nl en er zijn een aantal RBL (blacklists) providers die dit soort namen (met dsl erin) gelijk al blocken.

Bij tweakers is dit bijv wel mogelijk (via helpdesk) en momenteel bij demon krijg je systeemnaam.demon.nl

Of vallen de problemen wel mee als je een mailserver draait onder de hostname die je van Speedlinq krijg ?
Ze geven je de mogelijkheid om je domeinnaam aan te passen, maar dat is alleen voor je webruimte enz. dat is niet je echte dns. Je kunt wel mails ontvangen met [iets]@[domainnaam].speedlinq.nl, maar daar kun je volgens mij niet je eigen mailserver achter zetten. Op het servicepunt staat volgens mij niks over het instellen van je eigen dns naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFileFather
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Vraagje:

Wat gebeurt er met je verbinding als je de quota overschrijdt van de F.U.P.?
Ik zit nu namelijk al een paar dagen op 100 kb/s
Terwijl ik een abo heb van 4mb!!!???

Ik heb in 3 weken ongeveer 60 GB binnengezogen.... :o

Wordt je verbinding dan gelimitteerd ofzo??

DFF®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 23:01
DaFileFather schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:19:
Vraagje:

Wat gebeurt er met je verbinding als je de quota overschrijdt van de F.U.P.?
Ik zit nu namelijk al een paar dagen op 100 kb/s
Terwijl ik een abo heb van 4mb!!!???

Ik heb in 3 weken ongeveer 60 GB binnengezogen.... :o

Wordt je verbinding dan gelimitteerd ofzo??
Ja, of je krijgt een duurder abbonement.
4096 50 GB p/mnd
Bron: http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php#alg_adsl
Om misbruik te voorkomen mag Speedlinq een Klant die meer dan drie maanden achter elkaar de datarichtlijn met meer dan 25 % overschrijdt migreren naar een hoger Abonnement. Eveneens mag Speedlinq bij excessief datagebruik (meer dan 50 % boven de datarichtlijn) de Klant (tijdelijk) beperken in het gebruik van het van de Dienst of hem migreren naar een hoger Abonnement. De kosten ter grootte van de overschrijding kunnen in rekening gebracht worden als Speedlinq de Klant de overschrijding heeft medegedeeld en de overschrijding is blijven voortbestaan. De Klant wordt altijd van te voren bericht over de bovengenoemde maatregelen.

Bovenstaande Fair Use Policy houdt dus voor Speedlinq in dat het de kosten van eenmalige overschrijding van datarichtlijn niet aan de Klant doorberekent, terwijl het daar zelf wel voor wordt belast. Voor de Klant houdt dit in dat hij bij herhaalde overschrijding migreert naar een Abonnement passende bij het door hem gegenereerde dataverkeer.
Kortom: Die dit nog 2 maand en je gaat AUTOMATISCH naar een duurder abbonement! (opletten dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:24:
[...]
Ja, of je krijgt een duurder abbonement.
[...]
Bron: http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php#alg_adsl
[...]
Kortom: Die dit nog 2 maand en je gaat AUTOMATISCH naar een duurder abbonement! (opletten dus)
Mwaaaa...geloof ik niet zozeer in. Heb zoiets nog nooit gehoord of meegemaakt :/ Maja het -kan- blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
Voor hoever is het eigenlijk een FUP als ze een harde limiet geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Thx. Ik heb meteen het all-in pakket van http://www.bestadsl.nl/ met Motorola DECT phone genomen. Discovery ontvangst is momenteel waardeloos (UPC en oude kabel die Digitenne gevoelig is op RTL4+Discovery). Voor 30 euro per maand 20Mbit, VOIP, Digitenne en een Motorila DECT phone nemen is een buitenkans. Heb het multi-pc modem.

13 februari aanvraag (migratie van Orange naar Speedlinq op 6 maart gepland)

edit: verkeerde URL

[ Voor 3% gewijzigd door fb_slim op 13-02-2007 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFileFather
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
DJSmiley schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:24:
[...]

[...]

[...]

Ja maar het gekke is .. ik ben er niet over ingelicht! van te voren .. ik ben er zelf achter gekomen...
Dus wat zijn mijn rechten nu? .. of bestaat het woord "recht voor de klant" bij speedlinq niet .. :(

DFF®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaFileFather schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 02:38:
[...]

Ja maar het gekke is .. ik ben er niet over ingelicht! van te voren .. ik ben er zelf achter gekomen...
Dus wat zijn mijn rechten nu? .. of bestaat het woord "recht voor de klant" bij speedlinq niet .. :(
Hehe Sjef, welkom in de wereld van ISP en shit. Je wordt nergens voor ingelicht hoor...Lijkt me ook niet de bedoeling dat een HDjer de hele AV gaat voorlezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:17
Het rare is ook, vroeger kon je op speedlinq zelf kijken hoeveel je had gedownload. Nu bieden ze die mogelijkheid niet meer.

Ik ben benieuwd, want als je het niet kan controleren... Hoe kan je je er dan aan houden :P ?

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sendar schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:28:
Het rare is ook, vroeger kon je op speedlinq zelf kijken hoeveel je had gedownload. Nu bieden ze die mogelijkheid niet meer.

Ik ben benieuwd, want als je het niet kan controleren... Hoe kan je je er dan aan houden :P ?
DUMeter, BWMeter.... ze zullen er bij SL toch ook wel van uit gaan dat als je zoveel download, je een beetje weet wat je doet en dat dus zelf in de gaten kan houden? Nou moet ik wel zeggen dat we hier in huis met 3 bedrade computers en 2 laptops op de modem zitten, wat het controleren al weer veel ingewikkelder maakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
gwystyl schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:51:
[...]

DUMeter, BWMeter.... ze zullen er bij SL toch ook wel van uit gaan dat als je zoveel download, je een beetje weet wat je doet en dat dus zelf in de gaten kan houden? Nou moet ik wel zeggen dat we hier in huis met 3 bedrade computers en 2 laptops op de modem zitten, wat het controleren al weer veel ingewikkelder maakt....
Met DU Meter kan je ook alleen 1 netwerkkaart monitoren. Als je van een pc de server maakt en daar 2 netwerkkaarten insteekt kun je de kaart die direct of via de router aan een WAN poort is gekoppeld prima bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Laatst online: 17:17
Ja tuurlijk is het met een van die programmaatjes wel te controleren, maar goed ligt er ook niet een stukje bij de provider zelf?

En daarbij komt ook dat ze zelf die functie hebben weggehaald.. Wat is daar de reden van? Omdat ze de limieten niet meer hanteren of omdat ze geld willen binnen halen. :P

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Sendar schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:16:
Ja tuurlijk is het met een van die programmaatjes wel te controleren, maar goed ligt er ook niet een stukje bij de provider zelf?

En daarbij komt ook dat ze zelf die functie hebben weggehaald.. Wat is daar de reden van? Omdat ze de limieten niet meer hanteren of omdat ze geld willen binnen halen. :P
FUP zegt toch genoeg, je deelt je 4Mbit met 40 andere mensen...dus
edit: of 25, google maar eens op adsl+overboeking

[ Voor 5% gewijzigd door fb_slim op 13-02-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

fb_slim schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:07:
[...]

Met DU Meter kan je ook alleen 1 netwerkkaart monitoren. Als je van een pc de server maakt en daar 2 netwerkkaarten insteekt kun je de kaart die direct of via de router aan een WAN poort is gekoppeld prima bijhouden.
Weet ik, maar ze zitten nu gewoon allemaal op de modem. Ik heb niet veel zin om voor data-monitoring één compu als server in te richten.
De verbinding werkt totnutoe redelijk trouwens (afgelopen vrijdag eindelijk de modem gekregen ipv 8 januari). We hebben alleen wel wat moeite met DNS en het doorlussen van FTP naar één computer. Ik heb zowel de DNS Servers die hier genoemd zijn als die van OpenDNS geprobeerd, maar beide geven niet veel meer snelheid.
Over het doorlussen van de FTP naar mijn ftp server heb ik FTP server werkt niet meer passive met SpeedTouch 716 gevonden, maar de daar gegeven telnet-oplossing werkt niet, evenals het in/uitschakelen van uPnP of firewall. Iemand dat wel voor elkaar gekregen met de 716v5 WL met firmware 5.4.0.14?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:21
Ik heb mijn brief ingestuurd om mijn aansluitkosten etc.. terug te krijgen. Heb hier alleen niks meer van vernomen (eind december ingestuurd).

Hoelang kan dit duren ? of moet ik hiervoor de klantenservice bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VerkerkSander schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:18:
Ik heb mijn brief ingestuurd om mijn aansluitkosten etc.. terug te krijgen. Heb hier alleen niks meer van vernomen (eind december ingestuurd).

2 weken max. Ik zou toch eens gaan bellen of nogmaals opsturen (misschien is een fax een optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
VerkerkSander schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:18:

Het duurde bij mij een dag (gewone post, niet aangetekend verzonden), ik kreeg een bevestiging in mijn speedlinq mailbox en in de mailbox die ik opgegeven had bij het aanmelden. Eerder in dit topic hebben mensen gezegd dat je hem het beste aangetekend kunt versturen, dan weet je zeker dat ie aangekomen is en kun je daarop terugvallen als ze bij speedlinq aangeven dat ie nooit ontvangen is.
Als je er te lang mee wacht gaan ze straks zeggen dat ze hem niet ontvangen hebben en ben je te laat om het nog terug te vragen...

[ Voor 8% gewijzigd door SavageNL op 13-02-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:22:
[...]

2 weken max. Ik zou toch eens gaan bellen of nogmaals opsturen (misschien is een fax een optie)
Dan moet die fax natuurlijk wel werken, want ik heb vandaag dat ook geprobeerd, maar nu krijg ik of geen reactie of ik krijg na een tijdje een communicatiefout 360. Als ik deze fou opzoek bij HP, dan krijg ik dit:

356

357

358

359

360

361

362 ECM

363 ECM

364 ECM

365 ECM

366 ECM De gebruiker op afstand heeft op de knop Stop gedrukt, waardoor de sessie is afgebroken.

OF

Bij het andere apparaat is een fout in het systeem opgetreden, zoals geen papier of een papierstoring, waardoor het faxapparaat niet meer pagina's kon ontvangen en de sessie voortijdig heeft beëindigd.

OF

Deze fout wordt veroorzaakt door de wachtfunctie voor gesprekken. De klik die bij binnenkomende gesprekken is te horen, geeft aan dat de lijn tijdelijk wordt verbroken.

Dus ze drukken op de STOP-knop of ze vertikken het om papier in de fax te stoppen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe weer iets anders,

Ik heb nu de speedtouch 716 Draadloos met de versie firmware 6 erop.

Maar steeds na een 1,5 dag valt mijn internet verbinding eruit, terwijl
de modem wel aangeeft dat hij online is.

Wat zou het probleem kunnen zijn, want geen verbinding is ook geen
bereik met de telefoon (VOIP).

Wie zou mij kunnen helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen met instelleb van VOIP op de Copperjet ?

Handleiding van Speedlinq klopt niet namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELPPP !

Op de een of andere manier is mij Copperjet helemaal gereset !! Helemaal !
Ik kan dus ook bij Configuration niet terug naar de BBNED instellingen.

EDIT:

HD heeft me goed geholpen binnen 5min weer terug online
Kreeg de link http://klanten.speedlinq.nl van hun door

Hier staat stap voor stap hoe je de copperjet 1616 kunt instellen voor VOIP.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02:14
richard-5 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:52:
Iemand ervaring met het opzetten van een afwijkende reverse DNS naam bij Speedlinq.
Goede vraag. Laat het ons weten als je het antwoord vindt!
[snip]
Nee, die problemen vallen niet mee. Na het switched van Tiscali (staan niet op RBLs) naar Speedlinq kan ik niet met goed fatsoen mail direct naar het internet sturen. Ik stuur het nu maar via een SMTP relay van een vriend die niet op de RBLs staat. Alleen een andere reverse DNS naam is niet genoeg. Het hele IP block van Speedlinq staat in de dynablock.njabl.org lijst. Kijk maar eens hier. Je zal na de reverse DNS verandering je IP ook uit die lijst moeten laten halen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Wat bedoelen jullie met 'de verbinding valt steeds weg bij de 716'. Helemaal geen line-sync meer??

Edit:
Ik werd nog niet zo heel erg warm van de download snelheid icm 12mbit abbo. Dit lag meestal rond de 300KB/s oid. Echter, was dit wel via het draadloze netwerk (Intel 2200bg icm 3Com Officeconnect Wireless a/b/g).

Net even een kabel in de muur gedrukt en een 100mb file gedownload:

http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin

ReGet Deluxe haalde netjes rond de 1200KB/s _/-\o_

[ Voor 67% gewijzigd door _Brake_ op 14-02-2007 06:28 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist _Brake_, de modem is wel verbonden, maar geen internet.

[ Voor 15% gewijzigd door Kees op 28-01-2025 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu het volgende aan de hand :

VOIP is geconfigureerd en ik kan uitgaande gesprekken maken / voeren
Echter wanneer ik mijn nr bel (met bijv gsm) dan krijg ik een vrouw te horen die zegt dat het nummer
niet in gebruik is. (verbinding word erna verbroken)

Heb net even gebeld met de Helpdesk deze kunnen me alleen helpen als ik bij de router zit. (ben nu aan het werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb alles prima werkend na mijn overstap, ik heb alleen het probleem dat de voicemail computer niet reageert op de tonen van mijn telefoon. Ik kan dus wel keurig bellen met mijn voicemail (1233) en krijg dan mijn berichten te horen, maar ik kan ze dus niet wissen of een eigen boodschap instellen omdat hij gewoon niet reageert als ik een toets indruk.

Ik heb al een andere telefoon geprobeerd maar dat heeft niet geholpen. Gelukkig werken alle andere voiceresponse systemen die ik geprobeerd heb (b.v. girofoon etc.) wel gewoon, dus ik begin te geloven dat het aan hun voicemail computer ligt. Daarom mijn vraag of jullie wel gewoon je voicemail met de telefoon kunnen besturen. Ik heb eigenlijk geen zin om voor heeel veel geld met de helpdesk te bellen voor zoiets lulligs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 07:47:
Juist _Brake_, de modem is wel verbonden, maar geen internet.
Maar alle lampjes branden wel correct etc.? Zou je het symptoon eens iets preciezer kunnen omschrijven :)

Edit:
En hoe lang duurt het voordat je lijn geporteerd is? Ik ben nu al bijna een week m'n eigen telefoonnummer kwijt!

[ Voor 19% gewijzigd door Kees op 28-01-2025 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
  • Laatst online: 23:02
Weet iemand toevallig hoe lang het duurt voordat je iemand aan de lijn krijgt bij de 'helpdesk' van Speedlinq? Want ik wil mn abonnement opzeggen maar ik wacht en wacht maar krijg geen mens aan de lijn.

ik heb trouwens hierdoor al 15 euro aan verspeeld ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

greatchampion schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:59:
Weet iemand toevallig hoe lang het duurt voordat je iemand aan de lijn krijgt bij de 'helpdesk' van Speedlinq? Want ik wil mn abonnement opzeggen maar ik wacht en wacht maar krijg geen mens aan de lijn.

ik heb trouwens hierdoor al 15 euro aan verspeeld ;(
Volgens mij kunnen opzeggingen per definitie niet telefonisch geregeld worden. Mij staat bij (ex Speedlinq slachtoffer) dat op de site wel de nodige documenten te vinden zijn.

Misschien een idee om de opzegging door je nieuwe provider te laten uitvoeren. Heb zelf goede ervaringen met XS4ALL.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:03:
[...]

Volgens mij kunnen opzeggingen per definitie niet telefonisch geregeld worden. Mij staat bij (ex Speedlinq slachtoffer) dat op de site wel de nodige documenten te vinden zijn.

Misschien een idee om de opzegging door je nieuwe provider te laten uitvoeren. Heb zelf goede ervaringen met XS4ALL.
En toch is optie 4 aan de lijn : Opzeggen.
Formulier op de site invullen kan ook. Telefonisch is natuurlijk voor jezelf wat duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
  • Laatst online: 23:02
Optie 4 van de telefoonnr heeft me al 15 euro gekost zonder resultaat.
Op de site kan ik niks vinden van een opzegformulier van Speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juani
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik begrijp dat je kan kiezen tussen KPN, BBnet en BabyXL?

Welke is het snelst, heeft het meeste bereik?

Volgens de provider concepts-ict kan je in Nederland 24 Mbps internet via BBnet aanvragen (zie website concepts-its).

Betekend dit dat als je dus Speedlinq via BBnet aanvraagt dit ook echt 20 Mbit is?

Ik heb nu Orange ADSL family (in Soest), en de centrale is 1,1 km. Ik heb max. 13 Mbit internet. (gaat orange ook via BBnet?)

Zou KPN misschien echt 20 mbit leveren? Of babyXL? Of BBnet als ik Speedlinq zou nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Laatst online: 22:51
RichieB schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:56:
Goede vraag. Laat het ons weten als je het antwoord vindt!
Zal ik doen...
Nee, die problemen vallen niet mee. Na het switched van Tiscali (staan niet op RBLs) naar Speedlinq kan ik niet met goed fatsoen mail direct naar het internet sturen. Ik stuur het nu maar via een SMTP relay van een vriend die niet op de RBLs staat. Alleen een andere reverse DNS naam is niet genoeg. Het hele IP block van Speedlinq staat in de dynablock.njabl.org lijst. Kijk maar eens hier. Je zal na de reverse DNS verandering je IP ook uit die lijst moeten laten halen.
Ik heb gekeken op de sites die je noemde en heb het ip-adres van een collega die net een nieuwe aansluiting by Speedlinq heeft genomen en deze wordt nergens geblocked ? Zou er een nieuwe range in gebruik zijn.

Als laatste maatregel zou je nog de uitgaande mail via de SMTP server van speedlinq kunnen nemen ? Maar het blijft lastig...

Ga morgen eens proberen te bellen op kosten van de zaak !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Brake_

Alles brand behalve de voip lampje omdat hij natuurlijk geen internet heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Kees op 28-01-2025 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 23:01
juani schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:55:
Ik begrijp dat je kan kiezen tussen KPN, BBnet en BabyXL?

Welke is het snelst, heeft het meeste bereik?

Geen enkele ADSL provider levert 20 of 24mbit gegarandeeerd, punt. De werkelijk behaalde snelheid is afhankelijk van de afstand tot de centrale / kwaliteit van je koperkabel. Deze koperkabel en afstand veranderd niet bij een andere provider (ja, misschien 10m in de centrale). De minimale verschillen zitten in de linesync waardes tussen chipset modem en gebruikte chipset in de DSLAM (centrale). Dit is minimaal, en op dat punt merk je neits tussen kpn/bbned/tiscali wholesale (babyxl)

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02:14
richard-5 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:23:
Als laatste maatregel zou je nog de uitgaande mail via de SMTP server van speedlinq kunnen nemen ?
Er zijn 2 redenen waarom ik dat niet doe: ten eerste vertrouw in de diensten van Speedlinq (of andere low budget ISPs) voor geen meter, en wil daar niet afhankelijk van zijn. Ten tweede wil ik in mijn logs kunnen terugvinden of een mail ook daadwerkelijk bij de andere partij is afgeleverd. Met de huidige situatie met spamfilters etc komt het regelmatig voor dat mensen claimen mijn mail nooit ontvangen te hebben. Ik vind het dan erg prettig dat ik aan kan tonen dat de mail zo en zo laat bij die en die server van hun toch echt is afgeleverd en geaccepteerd.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Martijn
Nou, modem nog geen week binnen, NU al GENOEG van speedlinq. Connectie is zaak zo traag als dikke str*nt, en ligt er ontzettend vaak compleet uit. Reset van modem bied dat de oplossing.

Ik heb een Copperjet 1616-2p gekregen, met software 6.10, heeft iemand deze klachten met dit modem ook? Dit kan dus echt niet namelijk... Ik probeer het eerst hier even voordat ik 10 euro kwijt ben voordat ik geholpen wordt...

• _Brake_
* _Brake_ vraagt zich nog steeds af of het wel goed komt met z'n telefoonnummer...

Nog steeds geen brief van SpeedLinq dat de lijn geporteerd is en dat ik m'n oude nummer terugheb. :?

Verwijderd

Martijn schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:53:
Nou, modem nog geen week binnen, NU al GENOEG van speedlinq. Connectie is zaak zo traag als dikke str*nt, en ligt er ontzettend vaak compleet uit. Reset van modem bied dat de oplossing.

Ik heb een Copperjet 1616-2p gekregen, met software 6.10, heeft iemand deze klachten met dit modem ook? Dit kan dus echt niet namelijk... Ik probeer het eerst hier even voordat ik 10 euro kwijt ben voordat ik geholpen wordt...
Dan is die centrale wel ver van je vandaan.

Verwijderd

RichieB schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:38:
[...]

Er zijn 2 redenen waarom ik dat niet doe: ten eerste vertrouw in de diensten van Speedlinq (of andere low budget ISPs) voor geen meter, en wil daar niet afhankelijk van zijn. Ten tweede wil ik in mijn logs kunnen terugvinden of een mail ook daadwerkelijk bij de andere partij is afgeleverd. Met de huidige situatie met spamfilters etc komt het regelmatig voor dat mensen claimen mijn mail nooit ontvangen te hebben. Ik vind het dan erg prettig dat ik aan kan tonen dat de mail zo en zo laat bij die en die server van hun toch echt is afgeleverd en geaccepteerd.
Maar goed, dit staat er op nu.nl:
http://www.nu.nl/news/977...it_mailservers_dicht.html

Dus...

;)

• Martijn
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:04:
[...]

Dan is die centrale wel ver van je vandaan.
?? Dat heeft er helemaal niks mee te maken, de vorige provider kon ook een goed signaal leveren... :S

Daarbij traint ie in op zo;n 8/1 van de 20/1 dus op zich moet het nog steeds allemaal redelijk rap gaan... Ik loop alleen een aantal keer op een dag dat modem eruit te rukken omdat ie anders weer op z'n bek gaat... :( :(

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
Misschien off-topic, maar als KPN poort 25 dichtgooid kun je via http://www.rollernet.us/services.php?smtp een soort "SMTP redirection" maken zodat het nog steeds werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door basduijn op 15-02-2007 14:52 . Reden: Link veranderd ]

• basduijn
Weet iemand hoe je, met telnet, een digitmap kunt maken?
Graag een (werkend) voorbeeld, want van de syntax uit "het boekje" snap ik geen r33t. :-)

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
basduijn schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:50:
Weet iemand hoe je, met telnet, een digitmap kunt maken?
Graag een (werkend) voorbeeld, want van de syntax uit "het boekje" snap ik geen r33t. :-)
Goede vraag, heb ik ook al eens aan Allieddata gesteld. Zeg maar wat je wilt, dan zal ik zeggen dat het niet kan. :z Grapje, maar volgens mij kun je er niet zoveel mee. In de beta firmwares van de 1616 staat de digitmap trouwens in de UI, maar daar wordt het niet zoveel beter van.

Verwijderd

Martijn schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:40:
[...]

?? Dat heeft er helemaal niks mee te maken, de vorige provider kon ook een goed signaal leveren... :S

Daarbij traint ie in op zo;n 8/1 van de 20/1 dus op zich moet het nog steeds allemaal redelijk rap gaan... Ik loop alleen een aantal keer op een dag dat modem eruit te rukken omdat ie anders weer op z'n bek gaat... :( :(
Kun jij me vertellen waar ik de intrain waarde kan zien in mijn copperjet ?
Kan dit namelijk niet vinden :+

• basduijn
Wortelstok schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:57:
[...]
Zeg maar wat je wilt, dan zal ik zeggen dat het niet kan.
Ik wil verkorte nummers programmeren in mijn modem. Vraag niet waarom ik het wil. Volgens mij moet het kunnen, dus wil ik het.

• sasquatch
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat een k*tbedrijf is dit toch.

Meer dan een maand geleden een aanvraag gedaan voor een nieuwe lijn + comfort 20k. Eerst de gewoonlijke onzin dat er KPN vertraging was en zo. Krijg ik na wat telefoontjes eindelijk te horen dat er problemen zijn met het Kanvas adres dat onbekend is bij Speedlinq en dat ze daardoor geen nieuwe lijn kunnen aansluiten. Ik krijg opdracht om naar KPN te bellen voor dat Kanvas adres.

Ik bel dus naar KPN, maar die kunnen (lees: willen) me dat Kanvas adres niet geven. Dat moet Speedlinq toch echt zelf bij ze aanvragen volgens KPN. Ik bel naar Speedlinq: "Nee dat kunnen wij écht niet, dat is persoonlijke informatie. U zult echt zelf bij KPN dat Kanvas adres moeten aanvragen". Dus ik bel weer naar KPN, word 3x doorgeschakeld maar krijgt uiteindelijk wéér geen Kanvas adres, zelfde verhaaltje van daarvoor. Speedlinq moet zélf het Kanvas adres aanvragen.

Ik bel voor de laatste keer met Speedlinq, die blijven bij hun verhaal dat ik zelf achter het Kanvas moet komen. En aangezien ik die niet van KPN krijg zit er niks anders op dan mijn aanvraag te annuleren. Dus dat heb ik net maar gedaan. Ik wil nooit meer iets met dit bedrijf te maken hebben.
Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.