Speedlinq: ervaringen!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.107 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zit eraan te denken om een speedlinq 2048/1024 ADSL abonnement te nemen ipv mijn gare @home verbinding. Nu is speedlinq niet erg bekend, dus vandaar dit draadje.

Nu vraag ik me af:

- Er zit een datalimiet van 25 gb op (ze noemen het fair use). Zijn er mensen al eens overheen gegaan, en wat is de echte consequentie? Geldt deze datalimiet alleen voor download, of ook voor upload?

- Wat zijn de snelheden van het 2048/1024 abonnement? Worden deze echt gehaald?

- Zijn er nog 'addertjes onder het gras'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Heeft niemand ervaringen met Speedlinq? Kan ik me eigenlijk niet voorstellen! Kom op, tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
waarom zou je in deze tijd voor een abbo met datalimiet gaan, vraag ik me dan eigenlijk af? Goedkoper of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik kan je niet helpen met ervaringen, maar staat er in geen van de andere 85 resultaten die je terug krijgt als je met de search op speedlinq zoekt iets wat je kan helpen?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
HunterPro schreef op 11 februari 2004 @ 12:30:
waarom zou je in deze tijd voor een abbo met datalimiet gaan, vraag ik me dan eigenlijk af? Goedkoper of zo?
Speedlinq levert een hoge snelheid voor een redelijke prijs, in ieder geval een stuk onder de KPN prijzen. Ik download echter nu steeds rond de 30 Gb per maand, en twijfel tussen:

* @home houden (2580/128), met groot kans op 2580/256
* XS4ALL lite nemen (1024/320)
* Speedlinq nemen (2048/1024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Maasluip schreef op 11 februari 2004 @ 12:31:
Ik kan je niet helpen met ervaringen, maar staat er in geen van de andere 85 resultaten die je terug krijgt als je met de search op speedlinq zoekt iets wat je kan helpen?
Ik zie weinig echt recente ervaringen. En niets over mensen die over de datalimiet zijn heengegaan. Weinig interessants dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103136

2048/1024
datalimiet van 25 gb
Zo'n snelle verbinding, en dan met een datalimiet van 25 GB, gaat niet samen imo. Ik zou echt voor een data-limiet vrije verbinding gaan. Alles word groter tegenwoordig, dvd's van 1.5 gig ..

Wat is de link naar de site? Snelheden zullen wel waar zijn, word dus zo'n 256 kbyte p/s .. maar daar moet je wel een paar kbyte van afhalen (Bij mij iig wel zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Waar zie je trouwens dat het een datalimiet van 25 gig heeft op die site ?
Ik zie gewoon 'fair use'

Ik ben zeer geïntereseerd in het 2048/1024 abbo van speedlink voor 45 per maand.

Maar ik wil to redelijk wat kunnen downloaden, zeker omdat we met z'n 4en achter 1 lijn zitten hier thuis ... wil ik geen gezeur krijgen met datalimieten.

Nu heb ik @home en die zijkt hier nooit en te nimmer over, alleen het begint de laatste tijd heel erg bagger te worden en wil dus naar een veel stabielere lijn overstappen, maar niet meer dan ik nou voor @home betaal uitgeven ...

edit:
wow, ik zie het al :|

Vandaar dat 'carry forward' , dan neem je je overgehouden "Gb's" mee naar de volgende maand ... :(

Het klonk al zo mooi ... :'(

Wordt weer verder zoeken ....

[ Voor 22% gewijzigd door Bartjuh op 21-02-2004 19:47 . Reden: wow, ik zie het al :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb met mijn 1024/512 lijn alleen al 70MB per dag aan bekijken van sites. En dan download ik niets (ben al geen leecher).

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96381

ik zou eens een kijkje nemen bij demon,
mits het bij jou aangelegd kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Anoniem: 96381 schreef op 21 februari 2004 @ 19:37:
ik zou eens een kijkje nemen bij demon,
mits het bij jou aangelegd kan worden...
Speedlinq gaat ook via BBNed BabyXL, dus dan moet Demon ook gewoon kunnen, aangezien BabyXL en BBNed allebei geen KPN ADSL resellers zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 21-02-2004 19:46 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
ik heb het hoogste abbo van speedlinq met een 100 Gb / Fair use

en ik draai een server , doen ze niet moeilijk over

in december had ik 365 gb upload en 235 download

en daar hoor je ze niet eens over , dus ik ben super tevreden

nooit downtime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96327

Ja,waar staat dat van 25GB op die site? Of noemen ze 25GB als indicatie van het gemiddelde download gedrag van alle users?

Bij XS4ALL nemen ze als gemiddelde ook 8GB, maar ik download ook normaal 30/40 GB per maand en hoor nooit iets van XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Anoniem: 96327 schreef op 21 februari 2004 @ 19:41:
Ja,waar staat dat van 25GB op die site? Of noemen ze 25GB als indicatie van het gemiddelde download gedrag van alle users?

Bij XS4ALL nemen ze als gemiddelde ook 8GB, maar ik download ook normaal 30/40 GB per maand en hoor nooit iets van XS4ALL.
http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php

Iets naar onderen scrollen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96327

koelkast schreef op 09 februari 2004 @ 22:15:

Nou,meestal niet. Met 2048/1024 bedoelen ze de snelheid tussen jou modem en de telefooncentrale, maar factoren zoals de qualiteit van het koper en overboeking kunnen de snelheid laten dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik vind het geen goede isp. Er was bij een maat van me een probleem dat het adsl het niet deed. Ze zeiden dat ze het zo ook niet wisten, en ze zo ie zo niet veel ervaring met isdn hadden... lekker krom!

Helpdesk is ook f*cking duur:

0900-7733354 (€ 0,70 p/m)
voor comfort abbo's --> 0900-2025410 (€ 0,50 p/m)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
ik ga het niet opnemen , maar een medewerker is een moment opname
als hij of zij geen zin heeft krijg jij geen info

das bij elke helpdesk zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 20:10

melvie

Retro Icon

Ik heb ook Speedlinq, sinds begin dit jaar, omdat ik chello volledig ziek was!

Ik nog steeds geen last van downtime gehad, wel over datalimiet gegaan maar daar hoor je ze echt niet over zeuren.. dus tot zo ver zegt die data limiet (fup) niks

1024/512 door BBNed, super met een alcatel 510i multi pc modem, netwerk doen ze totaal niet moeilijk over..

(Heb lang gewacht op een apart topic :) maybe mooie topic start maken en kan het misschien nog wat worden ook ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door melvie op 21-02-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb speedlinq gehad toen ik tijdelijk in amsterdam woonde. nooit problemen mee, altijd goede up- en downloadsnelheden, ben eigenlijk daar wel heel tevreden over. heb mijn data use rond de 30GB gehouden bij een fup van 25GB, tot op heden nog niks over gehoord. wel jammer dat de helpdesk geld kost.

maar goed, ik ga binnenkort de proef op de som nemen.. opzeggen bij speedlinq! dan weet ik pas echt of ze zo goed zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
waarom proef op de som nemen ? als je kontrakt voorbij is
dan heb je een maand opzeg termijn is geen probleem lijkt me

of is je kontrakt nog niet voorbij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
nee mijn contract is nog niet voorbij en ik wil alles van tevoren geregeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvie
  • Laatst online: 13-05 20:10

melvie

Retro Icon

Ik ben benieuwd, ik heb voor speedlinq gekozen omdat die als 1 van de weinige kan mee verhuizen (tegen betaling en verlenging van je contract dan wel).

Andere verplichten je gewoon je contract af te laten lopen, dus tot de einddatum, maar je kan het niet meenemen zeg maar, wel betalen op je nieuwe adres maar geen internet op dat adres van sommige isp's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 13:14
ik heb ffies een vraagje over de E-tech router van Speedlinq...

wie weet het standaard wachtwoord waarmee ik d'r op in kan loggen?
en welk type Router is het die ik d'r bij geleverd heb gekregen...

wil namelijk is kijken of ik er van afstand (zit nu op m'n werk) op in kan loggen maar Telnet sessie lukt niet....

Ik ben zelf trouwens een zeer tevreden gebruiker van het ADSL 8064/1024 abonnement...

die maximale snelheid haal ik natuurlijk nooit maar ik ben zelf zeer tevreden over speedlinq...

soms download ik van snelle sites met 800kb/s maar meestal zo rond de 400...
en uploaden zo ongeveer met 70 kbyte / sec... beperking van veel Routers die niet echt hoge upload aankunnen.
Het internet ligt er nooit uit... en 65 Euro is niet echt duur vind ik zelf voor een 8 MBit lijn die d'r nooit uit ligt..

ik heb voor deze provider gekozen omdat ik wel aardig wat verstand van ADSL/Routers/netwerken etc. heb en dus nog nooit de helpdesk heb gebeld bij problemen maar altijd wel zelf eruit kwam. De helpdesk is zeer duur maar dat maakt mij niet echt uit aangezien ik die toch nooit bel
Een aanrader dus voor de professionele gebruiker

[ Voor 58% gewijzigd door krn176 op 07-06-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik zou niet weten welke je er bij hebt gekregen, toevallig een blauwe ?

Ga eens via internet explorer naar 10.0.0.2 en log in met:

Username: admin
pass: epicrouter

Zo werkt het in ieder geval bij mijn etechrouter :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115387

tot 16 juni geld deze aanbieding

ben zelf een demon, en heb hier goede ervaringen mee

weet de prijzen niet van speedling, maar is volgens bij bbned.

demon levert op dit moment via babyXL.

Snelheden zijn altijd theoretische snelheden afhankelijk van vele faktoren.

http://www.demon.nl/produ...ang/dslexpress/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 13:32
koelkast schreef op 09 februari 2004 @ 22:15:
Ik zit eraan te denken om een speedlinq 2048/1024 ADSL abonnement te nemen ipv mijn gare @home verbinding. Nu is speedlinq niet erg bekend, dus vandaar dit draadje.

Nu vraag ik me af:

- Er zit een datalimiet van 25 gb op (ze noemen het fair use). Zijn er mensen al eens overheen gegaan, en wat is de echte consequentie? Geldt deze datalimiet alleen voor download, of ook voor upload?

- Zijn er nog 'addertjes onder het gras'?
Ik heb zelf net 2 weken de 2048/1024 abbo.
Mijn ervaring tot nu toe zijn goed, de router geeft 2248/846 (download is dus meer en upload minder bij mij) download snelheden zeer goed.
Tja alleen de news servers zijn niet goed, heelveel incompleet.

Is allemaal aangesloten op een linksys wag54 routertje.

Life is a bitch, then you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyko
  • Laatst online: 06-06 13:32
Anoniem: 115387 schreef op 07 juni 2004 @ 15:19:
tot 16 juni geld deze aanbieding

ben zelf een demon, en heb hier goede ervaringen mee

weet de prijzen niet van speedling, maar is volgens bij bbned.

demon levert op dit moment via babyXL.

Snelheden zijn altijd theoretische snelheden afhankelijk van vele faktoren.

http://www.demon.nl/produ...ang/dslexpress/index.html
Speedlinq leverd of via BaByXL/Tiscali of via BBned ADSL maar laaste is ook stukie duurder.
http://www.speedlinq.nl/php/product.php

[ Voor 4% gewijzigd door Nyko op 07-06-2004 16:08 ]

Life is a bitch, then you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 27-05 15:59
Nee, dat eerste is BBNED/BABYXL (Afhankelijk van de centrale bij jou in de buurt).

En dat onderste is van KPN, duurder en langzamer.

Nu heb ik het over t algemeen.. want speedlinq levert geen bbned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115387

babyXL is zelfs iets sneller nog als BBned, omdat ze de overhead compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 17:49

Floor-is

5.2

Ghostface schreef op 21 februari 2004 @ 19:40:
ik heb het hoogste abbo van speedlinq met een 100 Gb / Fair use

en ik draai een server , doen ze niet moeilijk over

in december had ik 365 gb upload en 235 download

en daar hoor je ze niet eens over , dus ik ben super tevreden

nooit downtime
WAAAYYYY Laat, maar ik wil toch even vragen hoe je on Godsnaam 365GB hebt kunnen uploaden.

FYI: 1Mbit -> 306,15GB in 30.4275 dag. Dus jij haalt meer dan 1Mbit upload, best knap :Y)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 21:55
Lezers,

Ik wil ook graag overstappen en speedlinq is zeeer interessant!
Allin 2048 voor maar 32,50 is heeel goedkoop.
Fup is wel 25 Gb +10%, ik doe 40/50 dus lijkt niet handig.

Maar wie o wie heeft speedlinq en heeft ooit wat gehoord over teveel data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66424

Ik wil ook graag voor de 2048/1024 versie gaan. Ik ben alleen benieuwd naar de resultaten en de service. Zitten er echt geen addertjes onder het gras, want één jaar is best lang (en zeker voor een brakke verbinding waar niemand op zit te wachten :9 ).... Hoe betrouwbaar is het BabyXL/Tiscali netwerk?

* Anoniem: 66424 is gewend aan het KPN netwerk en BBNed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Same here, ik wil ook naar speedling overstappen. Ik heb ff hier de fair-use policy gecopy/paste:

Fair Use Richtlijn op All-in abonnementen (BaByXL/Tiscali netwerk)
All-in 512 5 GB p/mnd
All-in 1024 15 GB p/mnd
All-in 2048 25 GB p/mnd
All-in 4096 50 GB p/mnd
All-in 8064 100 GB p/mnd

Nu wilde ik de snelste of de op één na snelste nemen, de datalimiet lijkt me dan niet zo'n probleem, ik zit sowieso max aan 25GB wat misschien iets meer zal worden als ik weer de diskspace heb om te leechen >:) , maar niet veel meer.

Ik wil echter geen onzin hebben als lange tijd dat m'n aansluiting is gerealiseerd (zit nu bij KPN), disconnects, etc.
De prijs lijkt me zeer redelijk, 44,95 per maand voor het snelste abbo :9 en na 3 maanden 55 euro, wat ik nu ook bij Planet betaal voor 2048/320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:38

n00bs

Het is weer Zomer!

Jullie hebben het alleen over doorvoersnelheden, maar ik hoor niemand iets over de latency melden en eventuele packetlosses? en wat de kwaliteit is van de overige diensten die bij het pakket geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 15:31
Floris schreef op 07 juni 2004 @ 16:36:
[...]

WAAAYYYY Laat, maar ik wil toch even vragen hoe je on Godsnaam 365GB hebt kunnen uploaden.

FYI: 1Mbit -> 306,15GB in 30.4275 dag. Dus jij haalt meer dan 1Mbit upload, best knap :Y)
Heheh fun.. idd beetje overdreven. Zeker z'n netwerk traffic mee geteld oid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op 23 juni 2004 @ 15:54:
Jullie hebben het alleen over doorvoersnelheden, maar ik hoor niemand iets over de latency melden en eventuele packetlosses? en wat de kwaliteit is van de overige diensten die bij het pakket geleverd wordt.
Inderdaad, dit is voor mij ook van belang. Is er niemand die hierover meer duidelijkheid kan verschaffen :? Want ik wil niet hebben dat ik straks op een kut provider overstap :X
Nu is m'n ping naar speedtest 9ms, heb ik nooit packetloss, connections/min is ook hoog (600-1200), download en upload stabiel op 240kb/s. Nu hoef ik natuurlijk niet constant 850kb/s te halen :P Maar ik zou het wel leuk vinden als het niet 's middags opeens nog maar 150 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Ik ben reeds anderhalf jaar gebruiker van Speedlinq en gebruik hun 8 Mb bij 1 Mb lijn. Heb recentelijk mijn contract gewijzigd zodat ik nu ook op een lager maandtermijn zit dan de 89,00 euro eerst. Heb alleen bij mijn eerste maand gezeur gehad met de FUP die was toen nog 50 Gbyte en we hadden 170 Gbyte. Daarna nooit meer iets gehoord. Zou dus alleen eerste maand goed opletten en daarna gewoon verder gaan. Ik draai met deze verbinding met 4 Woningen, 3 daarvan op een bekabeld netwerk en 1 heeft Wireless via mijn Accespoint. Die ook bereikbaar is voor de andere woningen. halen zeer hoge downloads. Enige minpuntje is de helpdesk ja. Maar dat is bij een hoop andere niet veel beter. Gemiddelde download ligt bij ons op down 780 en up tussen de 70 en de 90 in.

Als ik naar lde ping tijden in games kijk dan behoren wij toch wel tot de lagere. Spelen vaak met 3 mensen tegelijk mee in een spel en hebben dan ping tijden van 18 tot 55. Afhnankelijk van de server. Zij bieden alleen gaan nieuwsgroups aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Paulie72 op 23-06-2004 16:37 ]

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 22:10
Heb zelf een 8mbit lijn, bij speedtest ben ik de snelste in mijn wijk (rotterdam centrum) iniedergeval ;)
Nog nooit down geweest o.i.d. en de ping is een van de laagste voor zover ik weet.

Sinds deze week hebben ze die nieuwe aanbiedingen met dubbelde snelheid,
artikel: http://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/183
makkelijk vergelijken: http://www.breedbandwinkel.nl/details/10/9/13

[ Voor 14% gewijzigd door man-o-script op 23-06-2004 16:56 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 07-06 09:38
:'( bij ons zijn er helaas alleen maar KPN lijnen beschikbaar, maar die speedlinq prijzen zien er echt goed uit mocht je een BabyXL lijn kunnen krijgen...

waarom hier nou nooit..

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

man-o-script schreef op 23 juni 2004 @ 16:54:
Heb zelf een 8mbit lijn, bij speedtest ben ik de snelste in mijn wijk (rotterdam centrum) iniedergeval ;)
Nog nooit down geweest o.i.d. en de ping is een van de laagste voor zover ik weet.

Sinds deze week hebben ze die nieuwe aanbiedingen met dubbelde snelheid,
artikel: http://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/183
makkelijk vergelijken: http://www.breedbandwinkel.nl/details/10/9/13
Zou je (of misschien iemand anders) eens je speedtest resultaten kunnen copy/pasten :?
Ik weet niet, ik hoor hier op GoT eigenlijk geen slechte verhalen over speedling, misschien toch een idee :) Zeker sinds de overstap KPN-->BBNed/BabyXL nog maar een paar uur in beslag neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Phusebox schreef op 23 juni 2004 @ 18:35:
:'( bij ons zijn er helaas alleen maar KPN lijnen beschikbaar, maar die speedlinq prijzen zien er echt goed uit mocht je een BabyXL lijn kunnen krijgen...

waarom hier nou nooit..
Ik vind het zelf ook erg goedkoop en interessant, mits deze lijnen lage latency hebben. MAAR je ziet dat er enorm bespaard wordt op de overige diensten... en dat vind ik persoonlijk weer jammer. Ik zal daarom denk ik toch voor XS4all zelf kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Anoniem: 34169 schreef op 23 juni 2004 @ 18:38:
[...]

Zou je (of misschien iemand anders) eens je speedtest resultaten kunnen copy/pasten :?
Ik weet niet, ik hoor hier op GoT eigenlijk geen slechte verhalen over speedling, misschien toch een idee :) Zeker sinds de overstap KPN-->BBNed/BabyXL nog maar een paar uur in beslag neemt :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jun 24 2004 om 16:54:17 UTC+0200)

Download : 759.2 KByte/sec
Upload : 69.3 KByte/sec
Connection : 734.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms

(en dat nog op een trage celeron 566)

Resultaten van WatchMouse (http://www.watchmouse.com/nl/ping.php):

code:
1
2
3
4
5
6
PING XX.XXX.XX.XX (XX.XXX.XX.XX) from 213.239.131.10 : 56(84) bytes of data. 
64 bytes from XX.XXX.XX.XX: icmp_seq=0 ttl=123 time=14.223 msec 
64 bytes from XX.XXX.XX.XX: icmp_seq=1 ttl=123 time=9.961 msec 
64 bytes from XX.XXX.XX.XX: icmp_seq=2 ttl=123 time=9.961 msec 
64 bytes from XX.XXX.XX.XX: icmp_seq=3 ttl=123 time=9.951 msec 
64 bytes from XX.XXX.XX.XX: icmp_seq=4 ttl=123 time=9.962 msec

Dat IP 213.239.131.10 hangt bij Trueserver.

Resultaten van CentralOps (http://centralops.net/co/Ping.vbs.asp)
code:
1
2
3
4
times (ms) 
min 131   
avg 138   
max 140

En dat is vanaf hexillion.com wat staat in Dallas, Texas.
Ik vind het zelf ook erg goedkoop en interessant, mits deze lijnen lage latency hebben. MAAR je ziet dat er enorm bespaard wordt op de overige diensten... en dat vind ik persoonlijk weer jammer. Ik zal daarom denk ik toch voor XS4all zelf kiezen.
Punt is alleen dat ik zelf geen gebruik maak van "overige diensten". Het gaat me puur om de prijs en de snelheid/kwaliteit die ik er voor terugkrijg.
Mail werkt perfect met je eigen subdomein. Nieuwserver kom ik nauwelijks en helpdesk maakt me echt niets uit...

[ Voor 17% gewijzigd door man-o-script op 24-06-2004 17:18 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die resultaten zien er goed uit :9 Doen echt níks onder voor mijn KPN verbinding. Ik zal speedling maar eens mailen.
offtopic:
Hebben jullie ook dat je speedling de hele tijd als 'speelding' schrijft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:28

reiker

dan jij!

Ik ben momenteel zelf ook in de markt voor een nieuw abo, en ik vind de aanbiedingen van Speedlinq zeker interessant. Alleen zit ik met de volgende kwestie: ik had tot voor kort eigenlijk nog nooit van Speedlinq gehóórd. En dat is wat me enigszins wantrouwig maakt.

Toen ik begon met kijken zat ik al gauw te neuzen via ADSLwinkel.nl en dat soort, en viel mijn oog op providers als XS4All en Demon. Dit vooral omdat die namen me bekend voorkomen, en in de loop der jaren toch een min of meer respectabele naam hebben opgebouwd.

Dus waar ik eigenlijk mee zit: zijn die lui te vertrouwen? In hoeverre heb je ze nodig als er iets misgaat, en wat zou er mis kunnen gaan?
Wat ik belangrijk vind aan mijn internetverbinding is 1) dat ie stabiel is, 2) dat de upload lekker hoog is ivm. mn webserver en 3) dat de download niet onvervelend is als ik eens wat wil binnentrekken. Ik ben geen grootverbruiker qua downloads, met zo'n 30GB in de maand kan ik waarschijnlijk wel toe, FUP's zijn daarom niet onoverkomelijk, maar wel het minimum. Limieten maken me altijd beetje bang :P

12 maanden verplichte contractsduur is lang, zeker als het niet echt lekker loopt... Ik hoop dat iemand me kan steunen in mijn gedachtengang/beslissing :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Het is inderdaad een jong bedrijf (sinds 2002), maar valt nergens aan te merken eigenlijk.
Alle technische diensten (email, nieuwsserver, homepage, statistieken, etc.) worden verzorgd door XB Networks, wat me toch ook een aardig gerenomeerd bedrijf lijkt (xbn.nl)

Is dus eigenlijk dezelfde technische basis als Macintosh Retail Group, MyWeb, MTV Networks, TMF Web en Quote Media Groep (staat op hun site onder diensten >> VISP)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
Anoniem: 103136 schreef op 11 februari 2004 @ 12:34:
[...]

[...]
Zo'n snelle verbinding, en dan met een datalimiet van 25 GB, gaat niet samen imo. Ik zou echt voor een data-limiet vrije verbinding gaan. Alles word groter tegenwoordig, dvd's van 1.5 gig ..

Wat is de link naar de site? Snelheden zullen wel waar zijn, word dus zo'n 256 kbyte p/s .. maar daar moet je wel een paar kbyte van afhalen (Bij mij iig wel zo)
Ik blijf het mooi vinden, een 'datalimiet vrije verbinding'.

Ten 1ste:

- 'geen datalimiet' betekent niet onbeperkt! (dat lees je snel maar staat er niet!). Het houdt in dat er geen vastgestelde limiet per maand is. Dus altijd wel een bepaling van Fair-Use... en wie bepaalt wat 'fair' is? idd de ISP. En heb je daar inspraak op? En weet je dan waar je aantoe bent? Wieweet is het over 4 weken wel opeens 20GB 'fair' ... dan zit je mooi met de gebakken peren.

Ten 2de:

Alle particuliere adsl verbindingen zijn overboekt. Dus gedeelde bandbreedte over meerdere aansluitingen. Wat kan er dan dus letterlijk & technisch niet? Inderdaad 'onbeperkt' gaan leveren aan iedereen. Wat gebeurt er dan? Inderdaad dan stort de hele boel in elkaar als iedereen denkt dat ze 24/7 2Mbit kunnen downloaden.

En effect is dan? Inderdaad ....

- hoge latency/ping tijden van 100ms + constant
(fijn voor een spelletje online gaming ...)
- iedereen minder snelheid .. er kan immers niet meer dan het maximale door de pijp.

Trap nu niet in die marketing ongijn, je komt uiteindelijk zelf bedrogen uit. Er is altijd een bepaling van 'FUP' of 'u mag andere niet tot last zijn'. En hoe het ook omschreven staat er is altijd een grens. Of je nu van te voren wilt weten waar? Tja die keuze maak je zelf..

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 25-06-2004 00:54 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ga niet naar Speedling!

Heb net ff met google enzo zitten zoeken en kwam o.a. dit tegen: http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=10594

Ik zat zelf nog te twijfelen tussen speedling en xs4all... maar na dit gelezen te hebben, ga ik never nooit niet bij Speedling :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis
  • Laatst online: 07-06 14:51

Struis

Tis wat he.....

Tweakdsl doet toch niet zo moeilijk over hoeveel gig je download ?
Hun snelheid is oke en af toe doen nieuwsgroepen het niet.
Verder top hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
n00bs schreef op 25 juni 2004 @ 09:44:
Ga niet naar Speedling!

Heb net ff met google enzo zitten zoeken en kwam o.a. dit tegen: http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=10594

Ik zat zelf nog te twijfelen tussen speedling en xs4all... maar na dit gelezen te hebben, ga ik never nooit niet bij Speedling :r
Juist wel lijkt mij. Kijk eens hoe ze het oplossen!

quote:
"Ja bij mij is nu alles naar behoren opgelost. Alles werkt als een trein en zelf mijn telefoonkosten werden vergoed...

Speedlinq heeft het netjes opgelost. Petje af !!!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga niet naar Speedling!

Ik vind dit draadje niet de minste reden om niet voor speedling te kiezen. Lees hier op GoT het topic over Demon maar eens. Volgens mij zijn het echt allemaal n00bs @ ADSL Online Forum, zie ook tatata en lees:
wow.. ik heb dus bijna hetzelfde.. alleen komt mijn snelheid dus niet hoger dan 80 up en 550 down omdat mijn modem zo is geconfigged..? wow ik dus ook bellen.. enne.. tja.. heleboel onzin.. lengte vanhet netwerk.. ouderdom..afstand wijkcentrale.. je kent het wel..maar ik kon hem dus niet aan zijn verstand brengen dat als de moden al verkeerd is geconfigureerd dat er dan onmogelijk (de voor betaalde) snelheid doorheen komt.. en inderdaad.. ik wordt ook om het uur.. van het net geknikkerd en ik heb het pas een week.. :(

dit sux 4real..

nog iemand een suggestie..?
Ten eerste vind ik 550/80 een vrij redelijke snelheid afhankelijk van een aantal factoren; onder andere de ouderdom en de afstand naar de centrale (die hij beide onzin noemt), en de afstand van je splitter naar je modem. Aangezien hij niet aangeeft wat die bij hem zijn neem ik aan dat de fout bij hém zit, en niet bij Speedling.

Verder is het om de x minuten/uren van internet geknikkerd worden simpel op te lossen door gewoon automatic reconnect aan te zetten in je modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
bjck schreef op 25 juni 2004 @ 00:53:
[...]
Ten 2de:

Alle particuliere adsl verbindingen zijn overboekt. Dus gedeelde bandbreedte over meerdere aansluitingen. Wat kan er dan dus letterlijk & technisch niet? Inderdaad 'onbeperkt' gaan leveren aan iedereen. Wat gebeurt er dan? Inderdaad dan stort de hele boel in elkaar als iedereen denkt dat ze 24/7 2Mbit kunnen downloaden.

En effect is dan? Inderdaad ....

- hoge latency/ping tijden van 100ms + constant
(fijn voor een spelletje online gaming ...)
- iedereen minder snelheid .. er kan immers niet meer dan het maximale door de pijp.
Maar gelukkig is het BaByXL/Tiscali netwerk wel de technisch meest hoogstaande die voor particulieren beschikbaar is. Daar zijn hier op GoT al meerdere discussies over geweest, ook over de overbooking etc. ervan...

pingtijden van 100ms of meer is echt volkomen onzin evenals de mindere snelheid, er is echt _zat_ capaciteit beschikbaar.
Ga niet naar Speedling!

Er zijn inderdaad wat problemen geweest met de combinatie Speedtouch modem en het Tiscali netwerk.
Dit ligt niet aan het modem (doet het immers goed op andere netwerken) en ligt niet aan het netwerk (doet het immers goed met andere modems).
De combinatie blijkt alleen niet vlekkeloos te werken... Mocht je dus het Tiscali netwerk opgaan, neem dan een Zyxel modem, dan is er niets aan de hand :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80648

ik wil misschien speedlinq nemen, maar heb dus een vraag. Hoe zit het nou met de datalimiet, letten ze wel of niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Een beetje heb ik begrepen.

Pak jij de eerste maand bij een allinabbo 2048 meer dan 80 GB dan vinden ze dat te veel en mailen/bellen ze je. Pak jij in de eerste 6 maanden bijv 30/80/30/30/100/50 en zo maar door dan is dat prima. Weet ik uit vertrouwelijke bron. Het liefst hebben ze dat je netjes onder de 50 gb blijft per maand, maar doen niet echt heel moeilijk hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61779

Nog een vraagje: worden alle newsgroups ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Wat is alle? :P Het zijn er 30.000 zo te zien :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:28

reiker

dan jij!

Iemand ook al opgemerkt dat er op de Speedlinq site 'aanvullende voorwaarden' voor de zomeractie gepubliceerd zijn? Het komt er op neer dat de abonnementen nu een lagere FUP krijgen... Voor abo's afgesloten in die periode. Lees dit goed! Je zit zo met 10GB per maand minder.

offtopic:
Ik vind het eigenlijk niet kunnen: wel FUP propageren, en ondertussen gewoon strak omlijnde datalimieten hanteren met optie om abonnee naar een duurder abonnement te migreren. :(
Ik heb gekozen voor XS4All.

edit: linkje: http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php#actie1
5.2 Speedlinq hanteert net als alle Internet Service Providers een Fair Use Policy. Dit betekent dat de Abonnee onbeperkt van internet gebruik kan maken, mits dit binnen een redelijke hoeveelheid dataverkeer gebeurt, de zgn. fair use richtlijn. In geval van structureel gebruik boven de richtlijn neemt Speedlinq hierover contact met de Abonnee op en kan bij voortduring de kosten van de overschrijding in rekening brengen. Voor abonnementen afgesloten tijdens de actieperiode wordt in afwijking van de Gedragsregels de volgende Summer Sale richtlijn aangehouden: op de 1024 : 5 GB, op de 2048 : 15 GB p.m. op de 4096: 25 GB p.m. op de 8064 : 50 GB p.m.. Abonnee wordt ten hoogste EUR 15 p.m. extra in rekening gebracht voor gebruik tot de standaard richtlijn als opgenomen in de Speedlinq Gedragsregels.

[ Voor 50% gewijzigd door reiker op 01-07-2004 11:56 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94080

modbreak: spam

[ Voor 26% gewijzigd door Remy op 02-07-2004 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

reiker schreef op 01 juli 2004 @ 11:53:
Iemand ook al opgemerkt dat er op de Speedlinq site 'aanvullende voorwaarden' voor de zomeractie gepubliceerd zijn? Het komt er op neer dat de abonnementen nu een lagere FUP krijgen... Voor abo's afgesloten in die periode. Lees dit goed! Je zit zo met 10GB per maand minder.

offtopic:
Ik vind het eigenlijk niet kunnen: wel FUP propageren, en ondertussen gewoon strak omlijnde datalimieten hanteren met optie om abonnee naar een duurder abonnement te migreren. :(
Ik heb gekozen voor XS4All.

edit: linkje: http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php#actie1

[...]
:? ! Bij het duurste abbo is de limiet nu 50GB, das de helft van wat het eerst was :/ Mindere actie van speedling...

Ik vraag me trouwens af of speedling wel legaal bezig is; bij de abbonementen pagina staat bij datalimiet: Fair Use Policy (geen datalimiet!), en nergens staat een sterretje of voetnoot dat er weldegelijk een limiet is: Dat staat bij de algemene voorwaarden, en als je bij de summersale zit heb je direct ook weer een lagere limiet :/

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 02-07-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Mooi kl*te ja,
de helpdeskmedewerkster van tiscali heeft me een oor aangenaaid door te stellen dat de 4mbit prepaid actie door zou lopen tot 1 augustus.
Niet dus.

Nu deze aanbieding gevonden maar zit er weer een flinke adder onder het gras.

Tsja, 50gig met een 8mbit lijn, wat moet je d'r mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik ga ook speedlinq nemen, maar nu stuit ik wel ergens op.

Ik heb overlegt met speedlinq en conclusie is alsvolgt:

Als je tijdens de actieperiode een abbonement neemt zal gedurende de contractsperiode, de datalimit lager liggen! Namelijk voor 8mbit op 50 GB ipv 100 GB :(

(Ow, het staat hier ook al paar keer vermeld, maarja, vind het erg brak van speedlinq)

[ Voor 14% gewijzigd door Tutti-frutti op 19-07-2004 16:54 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27413

is dit incl kpn?

All-in 8064 € 55,00 p/mnd tot 8064/1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Anoniem: 27413 schreef op 19 juli 2004 @ 17:37:
is dit incl kpn?

All-in 8064 € 55,00 p/mnd tot 8064/1024
JA, ik heb net gebeld, en 55 euro is alles wat je moet betalen om adsl te hebben.

Verder hebi k het gevraagd over de datalimit, en hij zegt dat ze daar neit zo nauw op kijken. Volgens hem is het nog geen een x gebeurd dat iemand aangepakt werd. Wanneer het wel zo ver komt krijg je ook eerst waarschuwingen, per mail, daarna per telefoon etc.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5284

Er zijn inderdaad wat problemen geweest met de combinatie Speedtouch modem en het Tiscali netwerk.
Dit ligt niet aan het modem (doet het immers goed op andere netwerken) en ligt niet aan het netwerk (doet het immers goed met andere modems).
De combinatie blijkt alleen niet vlekkeloos te werken... Mocht je dus het Tiscali netwerk opgaan, neem dan een Zyxel modem, dan is er niets aan de hand :)
Net even onder het keukenblok gekeken wat voor modem ik nu ook al weer had en gelukkig het is een....Zyxel Prestige 600 serie _/-\o_
Dus als ik het goed begrepen/gelezen heb kan ik zonder van modem te moeten verwisselen naar Speedlinq overstappen.
Nog 1 vraagje ik zit nu op Tiscali Surf gaat dan bij mijn aanvraag weer die hele procedure van checken/doormeten/etc van start ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ok ik heb nog even gemaild.

Mijn mail:
Hallo. Ik heb eigenlijk 3 vragen, omdat ik deze niet in de voorwaarden terug kan lezen;

Ik zou graag speedlinq willen nemen, alleen geldt er voor mensen die het deze periode bestellen dat zij voor de gehele contractperiode een datalimitrichtlijn van, in mijn geval bij all-in 8mbit, 50GB zullen hebben.

1. Ik heb het toch goed dat na de eerste 3 maanden nog steeds een richtlijn van 50 GB geldt voor de all-in 8mbit abbonementen die in de summersale periode besteld zijn?

2. Nu betaal ik liever gewoon vanaf het begin 55 euro/maand, om wel een 'datalimit' van 100GB te hebben.
Maar dit is waarschijnlijk niet mogelijk.
Is er misschien een andere mogelijkheid dat ik adsl nu kan bestellen bij speedlinq, met de normale datalimit richtlijn van 100GB ?

3. Ik weet ook niet hoe streng jullie zijn met betrekking tot het overtreden van de fup richtlijn?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Answer:
Geachte heer, mevrouw

De richtlijn van 50 GB geld inderdaad gedurende de contractsperiode. Helaas is het niet mogelijk om niet van de actie gebruik te maken, als het aan ons lag zou dit kunnen maar deze wordt bepaald door BabyXL en niet door ons. Met het overschrijden van de richtlijn zijn we vrij soepel.
En inderdaad, als ik ook naar cistron kijk zie ik andere prijzen staan met andere datalimits. Het wordt idd door babyxl bepaald.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Wat is de levertijd
en welk ethernet modem krijg je erbij

[ Voor 51% gewijzigd door ZandBak op 22-07-2004 17:01 ]

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 21:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Heel redelijk, zo gauw je lijn vrij is tenminste.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
Mr. Liu schreef op 22 juli 2004 @ 17:00:
[...]

Heel redelijk, zo gauw je lijn vrij is tenminste.
wat is redelijk 3 weken of 6 weken effe een tijd plz heb nu kabel dus lijn is vrij

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

ZandBak schreef op 22 juli 2004 @ 17:02:
[...]
wat is redelijk 3 weken of 6 weken effe een tijd plz heb nu kabel dus lijn is vrij
Als je het nu besteld, heb je het met een beetje mazzel per 12 augustus.

1 augustus is een zondag.

[ Voor 6% gewijzigd door Freee!! op 22-07-2004 17:06 . Reden: Kleine toevoeging ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
dat lijkt me erg sterk hoor 10 dagen tijd

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60469

Beste mensen,

deze post sluit misschien niet direct aan bij wat er nu in dit topic wordt besproken, maar ik wilde jullie dit toch niet onthouden.

Ik heb zo'n 2 weken geleden mijn chello abbo opgezegd en sindsdien ben ik op zoek naar een adsl abbo. Vrijwel direct stuitte ik op de aanbieding of 'summer sale' van Speedlinq. Toen heb ik wat zitten spitten in diverse fora en heb zo'n 2 weken geleden een mailtje naar speedlinq verstuurd met de volgende inhoud:
Geachte meneer/mevrouw,

ik ben uitermate geïnteresseerd in uw All-In 8064 abonnementen. Maar voor ik over ga tot een bestelling heb eerst nog enkele vragen;

1.Hoe schat u de tijd die er momenteel bestaat tussen aanvraag en daadwerkelijke aansluiting en wat voor invloed heeft het kopen van het
pakket bij een outlet als bv. Bel Company op deze tijdsduur? Ik vraag dit ivm. met de afsluiting van een ander abonnement en ik zou niet
graag zonder internetaansluiting komen zitten.

2. Klopt het dat na een jaar de snelheid van de aansluiting gelijk blijft maar de abonnementskosten worden verhoogd?

3. Klopt het dat na een jaar de snelheid van de aansluiting gehalveerd wordt (terwijl de kosten gelijk blijven)?

4. Klop het dat het "usb-torentje" dat bij het wireless SpeedTouch 570 modem besteld kan worden, de SpeedTouch 120 is?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord,

met vriendelijke groet,
ik kreeg vrijwel direct antwoord:
Geachte heer, mevrouw

De kosten en de snelheid blijven naar een jaar gewoon gelijk, mits u het abonnement na een jaar niet veranderd natuurlijk. Uw lijn wordt ongeveer 3 a 4 weken na de aanvraag opgeleverd. Het aanvragen van een abonnement bij bijvoorbeeld belcompany heeft geen invloed op de aanvraag het enige verschil is dat u het modem al in huis heeft en wij het niet hoeven op te sturen. De wireless ontvanger die wij bij de speedtouch 570 doen is inderdaad de speedtouch 120.

Met vriendelijke groet
Speedlinq
BTW Dit was voor ik ontdekte dat Speedlinq bij deze actie die gehalveerde FUP hanteert. Nu moet ik dus voor 31 juli beslissen of 50GB per maand genoeg is voor mijn surf/internetgedrag,

groeten Bolkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

ZandBak schreef op 22 juli 2004 @ 17:07:
dat lijkt me erg sterk hoor 10 dagen tijd
Zou moeten kunnen, als je de standaardwachttijd van een week (wet "Kopen op afstand") weet te omzeilen (daar heb je de mazzel voor nodig :P ). Binnen 3 weken zou zonder meer mogelijk moeten zijn als jouw telefoonaansluiting aan de criteria voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
Mr. Liu schreef op 22 juli 2004 @ 17:13:
[...]

Zou moeten kunnen, als je de standaardwachttijd van een week (wet "Kopen op afstand") weet te omzeilen (daar heb je de mazzel voor nodig :P ). Binnen 3 weken zou zonder meer mogelijk moeten zijn als jouw telefoonaansluiting aan de criteria voldoet.
me chello is per 31 agustus weg waneer kan iik hem het beste aan vragen???

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZandBak schreef op 22 juli 2004 @ 17:25:
[...]

Zelfde hier, waarschijnlijk 31 aug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

ZandBak schreef op 22 juli 2004 @ 17:25:
[...]
Wil je profiteren van de zomeractie van Speedlinq (met restricties in de datalimiet) of niet?
• Als je wilt profiteren: Direct aanvragen
• Als je een hogere datalimiet nodig hebt op 1 augustus aanvragen

Tijdelijk een dubbele internet-verbinding lijkt me geen probleem, dubbele datalimiet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr. Liu schreef op 22 juli 2004 @ 17:30:
[...]

Wil je profiteren van de zomeractie van Speedlinq (met restricties in de datalimiet) of niet?
• Als je wilt profiteren: Direct aanvragen
• Als je een hogere datalimiet nodig hebt op 1 augustus aanvragen

Dat is dus precies het dilemma,profiteren van de actie scheelt echt een hoop euri |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27919

Heb nog een 'oud' 8094 abonement van speedlinq op dit moment , met oud bedoel ik toen ze net waren opgericht. Is misschien niet de goedkoopste 89 per maand maar ik heb dan ook gemiddeld 200Gb p/m (met pieken tot 250) aan dataverkeer en nog nooit gezeik gehad over datalimit.

Heb zelfs al een modem verbruikt van hun zo'n e-tech dingetje. Gebeld naar de helpsdesk, binnen 20sec verbinding en binnen 3min een adres waar ik hem naar toe moest sturen. Dinsdag gestuurd, donderdag een splinternieuwe thomson in de bus. Perfect dus volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 20:36

Stephane

Behhhhh

Typer, wat voor prog gebruik je dan voor het downloaden van (ik denk) films ? Want die nieuwsserver van Speedlink ZUIGT BIG TIME !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
ik wou zelf de 4096 nemen maar wat is na die actie gedoe daarvan dan de limiet als je hem dus nu aanvraagt

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZandBak schreef op 23 juli 2004 @ 01:10:
ik wou zelf de 4096 nemen maar wat is na die actie gedoe daarvan dan de limiet als je hem dus nu aanvraagt
bij de 4096 is de FUP 25GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27919

Stephane schreef op 22 juli 2004 @ 17:55:
Typer, wat voor prog gebruik je dan voor het downloaden van (ik denk) films ? Want die nieuwsserver van Speedlink ZUIGT BIG TIME !
65% FTP
20% Bittorrent
10% Overnet/kazaa o.i.d.
5% Normaal internet verkeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
nou dat word dus geen speedlinq want 25 of 50 gb per maand is te weining en na de actievoorwaarden ga ik geen 99 euro voor me eth. modem en 89 euro aansluitkosten betalen

Edit: of heeft er iemand een andere oplosing

[ Voor 13% gewijzigd door ZandBak op 23-07-2004 19:13 ]

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ZandBak schreef op 23 juli 2004 @ 19:00:
nou dat word dus geen speedlinq want 25 of 50 gb per maand is te weining en na de actievoorwaarden ga ik geen 99 euro voor me eth. modem en 89 euro aansluitkosten betalen

Edit: of heeft er iemand een andere oplosing
Die is er niet. Enige wat je kan doen is wachten tot nieuwe actie, met het risico dat het weer iets met 50 GB is oid. Maar het is maar een richtlijn, en volgens mij is nog nooit iemand aangepakt voor te veel datagebruik.

Even iets anders. Ik heb het gisteren speedlinq besteld , maar je kan niet aangeven wat je domeinnaam wordt. (iets@domeinnaam.speedlinq.nl). Hier heb ik even over gemaild;
Geachte heer/mevrouw,

Helaas is ons systeem nog niet dusdanig vlot, dat uw aanvraag direct in ons systeem zichtbaar is. Vooral als u gisteren pas heeft aangevraagd, zal deze aanvraag begin volgende week in ons systeem verschijnen.

Wat ik u wel kan melden, is dat u de door u gekozen domeinnaam ten alle tijden kunt wijzigen via het servicepunt op onze website. U kunt dus, wanneer uw verbinding is opgeleverd, zelf uw domeinnaam wijzigen indien de juiste nog niet in het systeem staat.

Mocht u problemen hebben met het wijzigen van uw domeinnaam, kunt u altijd nogmaals mailen.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik wil dus even weten wat nou het verschil is tussen All-in en X-tra.
Kan het niet echt vinden op hun site en ik heb net al €10 verspild aan hun geweldige helpdesk..
’k Hoop dat ik die in de toekomst niet nodig zal hebben :X
Ja een paar bitjes meer d/l en BBned en BabyXL, maar wat houdt dat in ?
Dat van die paar bitjes maakt mij niets uit, maar het verschil tussen BBned <> BabyXL ?
Wat heeft X-tra extra dat het €10 duurder is per maand ?

[ Voor 38% gewijzigd door Ken. op 05-08-2004 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

x KeN x schreef op 05 augustus 2004 @ 17:54:
Ik wil dus even weten wat nou het verschil is tussen All-in en X-tra.
Kan het niet echt vinden op hun site en ik heb net al €10 verspild aan hun geweldige helpdesk..
’k Hoop dat ik die in de toekomst niet nodig zal hebben :X
Ja een paar bitjes meer d/l en BBned en BabyXL, maar wat houdt dat in ?
Dat van die paar bitjes maakt mij niets uit, maar het verschil tussen BBned <> BabyXL ?
Wat heeft X-tra extra dat het €10 duurder is per maand ?
Ik zou het verschil niet precies weten, behalve dat BaByXL de reputatie heeft overhead te compenseren, maar zoek op het forum maar eens naar de ervaringen met beide (en dan vooral de recente). Ik ben een tevreden Speedlinq gebruiker via BaByXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 21:32

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Tutti-frutti schreef op 22 juli 2004 @ 16:07:

En inderdaad, als ik ook naar cistron kijk zie ik andere prijzen staan met andere datalimits. Het wordt idd door babyxl bepaald.
Andere Prijzen en Andere datalimits worden niet bepaalt door bbned/babyxl/kpn of versatel waarom niet je ISP is namelijk afnemer van hun netwerk hun kopen de datatraffic in bulk in. de DSL leveranciers hebben helemaal niks in te brengen op de datatraffics.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 08:23
Ik heb ook speedlinq het basis abo. Verbinding is goed, maar klantenservice is gelijk aan nul bij die toko. Ik had een klacht over het aansluiten. Ze halen namelijk heel snel geld van je rekening en daarna hoor je helemaal niets van ze. Op mijn e-mailtje hierover heb ik nooit meer iets gehoord. Op zich is alles gewoon goed gegaan, maar je krijgt gewoon geen goed gevoel over de gang van zaken.

Je moet er trouwens ook eraan denken dat je aansluitkosten modem, kosten en twee maanden voorschot moet betalen. afhankellijk van de actie krijg je hiervan een gedeelte weer terug. (dus er wel even rekening mee houden op je bankrekening :)

[ Voor 6% gewijzigd door wortelsoft op 05-08-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Wortelsoft schreef op 05 augustus 2004 @ 18:17:
Ik heb ook speedlinq het basis abo. Verbinding is goed, maar klantenservice is gelijk aan nul bij die toko. Ik had een klacht over het aansluiten. Ze halen namelijk heel snel geld van je rekening en daarna hoor je helemaal niets van ze. Op mijn e-mailtje hierover heb ik nooit meer iets gehoord. Op zich is alles gewoon goed gegaan, maar je krijgt gewoon geen goed gevoel over de gang van zaken.
Ik had ook wat problemen (niet door Speedlinq veroorzaakt) en die hebben ze uitstekend opgelost. De helpdesk stelt inderdaad niet veel voor, maar als je daar voorbij bent, is de klantenservice wel goed.
Je moet trouwens ook eraan denken dat je aansluitkosten modem kosten en twee maanden een voorschot moet betalen. afhankellijk van de actie krijg je hiervan een gedeelte weer terug.
Dat staat vrij uitgebreid in de actie-voorwaarden beschreven (met redenen), maar het is inderdaad goed dat je daar even de aandacht op vestigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107251

De helpdesk van Speedlinq is echt een drama, en dat voor 70 eurocent per minuut,
emails sturen helpt niet,je wordt altijd naar hun dure 0900 nummer verwezen.En daar kun je ook al geen afspraken mee maken. Echt hopeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Emails sturen gaat hier prima naar de HD. Duurt wel ongeveer 2 dagen voor dat je antwoord hebt. Ik heb vanaf gister speedlinq. Alles werkt en nog geen problemen gehad. 32 euro voor 2Mbit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 08:23
Ik heb niets te klagen over de snelheid waarmee ze opleveren en de kwaliteit van de dienst. Alleen de informatie voorziening kan beter, b.v. door middel van e-mail.
Voor de rest nog geen down-time gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81993

Ik ben nu bij Speedlinq voor bijna een jaar. Net mijn abonnement omgezet naar de nieuwe aanbieding en dus met een jaar verlengt. HAD IK HET MAAR NOOIT GEDAAN!!
Na maandelange disconnecties en +- 200 euri aan helpdesk kosten wilden ze me nog niet helpen via de e-mail. Ik moest maar bellen anders was het niet helemaal duidelijk. na ong 6 maanden dus 89 euro weggegooid te hebben is het in orde gemaakt lag niet bij hun maar de leverancier (ja maar wel 6 x mij een ander os laten installeren, modem laten opsturen etc..!)
Nu na het omzetten van mijn abbo, voordeliger tarief maar wel 70 euro omboekkosten en je kunt dus geen gebruik maken van de aanbieding zelf want dan moet je eerst opzeggen. En volgens eigen zeggen kan dat MAANDEN duren.
Afijn alles geregeld geen downtime gehad terwijl ik daar errug bang voor was. Dat ging dus goed denk je. Bijna dus mijn upload zakt van 85 naar 65 KB per sec en mijn download van 850 naar 533. Ook in de modem staat nu in de linestate 864 up 5065 down dit was iig voor down voorheen de beloofde 8064 ergens wordt er dus heel bewust geknepen en krijg je niet waar je recht op hebt.
Ik heb daarover gemailed en hoop dat het goed komt, helaas krijg ik steeds meer het gevoel dat ik besodemieterd wordt. (p.s. je kunt dus ook via de mail geen attachments versturen)

:(

p.s. @ Jan
1) die 5065 is dus gewoon fout geconfigureerd aangezien ik het ook heb en dat hoger was. Mijn koperdraad is niet ineens langzamer geworden. Het is dus niet meer redelijk als je weet dat het mogelijk is maar je gewoon niet krijgt waar je recht op hebt.
2) Auto connect gebeurd zowiezo maar wanneer je die disconnecties hebt krijg je volldig verbindingsverlies. Dus alle progjes verbonden met internet gaan uit. Geloof me je wordt helemaal gesoord als je regelmatig uit de chat/spellen/downloads gegooid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119288

Ik heb nu ruim een jaar speedlinq.

Technisch is het allemaal dik in orde. Snelheid is prima en nog nooit downtime gehad.

Administratief ben ik veel minder te spreken. Als de automatische incasso mislukt, sluiten ze je zonder pardon na 4 weken af. Dit gaat automatisch. Ze sturen alleen een mailtje naar je speedlinq mailadres waar je natuurlijk nooit op kijkt dus je merkt pas dat de incasso is mislukt wanneer je internet het niet meer doet. Vervolgens duurt het een week voordat je weer wordt aangesloten.
De helpdesk is inderdaad heel duur maar normaal gesproken heb je die natuurlijk als RasTweaker niet nodig!

Conclusie:

ALs je altijd positief staat op je rekening of heel secuur bent in die dingen, ga ervoor!
Als je zoals ik student bent en regelmatig rood staat, kijk maar even verder!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:29
Kheb hier nu een paar maandjes een Speedlinq Xtra 8192 liggen voor 65 euri per maand. Fantastisch gewoon

Als je speedlinq neemt, kies dan wel voor BabyXL of BBned, want dat adsl over kpn schiet nooit op

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik merk alleen dat de connectie met het buitenland vaak instabiel is. Snelheden moeten hoger liggen.

http://winamp.com/player/full.php Deze gaat nu bijvoorbeeld 636 KB/s (mijn lijn kan max 800 KB/s halen) . Maar savonds is hij vaak anders.. soms onder de 100 KB/s. Jullie daar ook last van ? Ik heb het uiteraard niet alleen over winamp.

edit: Nu (20:05u) zelfs 1 KB/s :X :X :X

Kheb ze nu maar ook gewoon gemaild:
Hallo.

Ik merk nu al een tijdje dat de download snelheid vanaf servers die niet in Nederland gevestigd zijn erg instabiel is. 's Avonds is het zelfs zo erg dat ik bijvoorbeeld maar met 650 byte/s (er staat byte, dus geen kilobyte), waar anderen gewoon full speed kunnen downloaden. Met anderen bedoel ik mensen die via een andere provider op internet zitten.

Ik heb wel een idee waar het aan ligt, maar daar heb ik natuurlijk weinig over te zeggen. Maar ik denk dat de netwerk-infrastructuur naar het buitenland toe slecht is. Als voorbeeld gebruik ik nu bijvoorbeeld het downloaden van dit bestand, winamp:
http://www.winamp.com/player/full.php

Overdag haal ik gewoon de 650 KB/s
Nu om 20:20 haal ik maar 673 byte/s . Dit is dramatisch, en eigenlijk onacceptabel laag.
Ook als ik bijvoorbeeld direct x van microsoft download. Nu in de avond uren gaat dit met 51 KB/s , terwijl het normaal met 500+ KB/s gaat.

Kortom: de bandbreedte is te klein naar het buitenland, of een bepaald deel naar het buitenland.

Misschien komt mijn tekst wat aanvallend over, maar zo bedoel ik het helemaal niet ;). Ik wil dit alleen even melden, omdat het nu toch wel erg traag wordt.
Als ik anderen vraag om hetzelfde bestand te downloaden op hetzelfde tijdstip vanaf de zelfde server, dan halen zij wel gewoon hun maximale snelheid.
Het ligt niet aan mijn interne netwerk of aan mijn lijn, want bestanden die ik download vanaf NL servers gaat wel gewoon met 780 KB/s (mijn maximale snelheid).

Mijn gegevens:
account: 0000000
op naam:-------
All-in 8mbit (baby xl)

Ik hoop u hierbij genoeg te hebben geinformeerd.

In afwachting op uw reactie, verblijf ik,

Mvg,
edit: Nu gaatie weer 70 KB/s ... zooooooo instabiel. Maar er is nu ook weer een pingprobleem op het gehele babyxl netwerk zie ik....

[ Voor 83% gewijzigd door Tutti-frutti op 15-09-2004 20:32 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• pimsaint
Ik neem mijn post (stuk of 2 terug) per direct weer terug. Het bekende BBned gezeik is ook hier begonnen (om de paar minuten valt verbinding weg). Ik dacht eerst dat dit aan mn apparatuur zelf lag, maar na wat onderzoek blijkt dit toch wel degelijk bij speedlinq of BBned te liggen. ([rml][ ADSL]Netwerkverbinding OK, internet valt steeds weg[/rml])

Ik hang dagelijks aan de lijn met Speedlinq, tot op heden echter zonder suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:51
melvie schreef op 21 februari 2004 @ 20:00:
Ik heb ook Speedlinq, sinds begin dit jaar, omdat ik chello volledig ziek was!

Ik nog steeds geen last van downtime gehad, wel over datalimiet gegaan maar daar hoor je ze echt niet over zeuren.. dus tot zo ver zegt die data limiet (fup) niks

1024/512 door BBNed, super met een alcatel 510i multi pc modem, netwerk doen ze totaal niet moeilijk over..

(Heb lang gewacht op een apart topic :) maybe mooie topic start maken en kan het misschien nog wat worden ook ;) )
Kan je ook zeggen wel je ping jij meet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:51
tedkroon schreef op 28 september 2004 @ 23:16:
[...]

Kan je ook zeggen welke ping jij meet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik vind speedlinq ook maar een provider van NIKS!!

Hun helpdesk is gewoon veeeeels te duur en in de 1,3 jaar dat ik bij hun een abbo heb (8 mbit down/1 mbit up) Heb ik altijd ninimaal 4 minuten moeten wachten voordat ik geholpen kon worden (heb dit bijgehouden).

Ook als je een klacht heb moet je dit per mail of brief melden, je hebt dus niks aan de helpdesk als je een klacht hebt.

De mail word 1x per week gelezen en als ik een mailtje verstuur duurt het meestal 2 weken voordat ik antwoord heb op mijn brief.
De antwoorden in de emails zijn altijd het omgekeerde wat je vraagt en ze proberen altijd zo vaag mogelijk te reageren :S

Ik heb nog NOOIT een antwoord gehad op een brief die ik via de post naar hun heb gestuurd :( .
Ook heb ik meerdere aangetekende brieven verstuurd naar hun waarop ik ook NOOIT een antwoord heb gekregen.

Ik heb nu mijn abbonoment afgesloten (4 maanden geleden een aangetekende opzeggingsbrief gestuurd en ook nog een email voor de zekerheid).
Mijn internet moest 3 maanden geleden al afgesloten zijn maar er wordt nogsteeds geld van mijn rekening afgetrokken (89 euro :S ) terwijl ik de verbinding allang heb opgezegd.

Daarnaast heb ik veel problemen met de verbinding. Om de zoveeltijd (ongeveer om de 40 min) wordt de verbinding verbroken en wordt er weer verbinding gemaakt. Dit is ZEEEER irritant. Het probleem heb ik al sinds het begin dat ik de aansluiting heb. Er is nooit wat aan gedaan. Het enige wat ik na 4 maanden van de helpdesk te horen kreeg is dat ze wisten dat het probleem bestond maar dat ze er niks aan konden doen :S. Ook was het niet mogelijk om mijn contract te beindigen.
Op hun website stond vroeger dat je 24/7 online kon zijn. Toen ik hun op dit wees hebben zij dit meteen aangepast zodat ik de abbonoment niet kon opzeggen :( :(

Alleen maar problemen met deze organisatie dus 8)7
Het enigste pluspuntje wat ik kan vermelden is dat ik nog nooit een bericht heb gehad dat ik over mijn download limit ga terwijl ik ontzettend veel gigabyte's per maand download.

Belde ik laatst nog naar de helpdesk, wat krijg ik te horen:

'Dit gesprek wordt opgenomen voor opleid doeleinden ofzowiets'

Dit is tog ronduit belachelijk, ik wil helemaal niet dat mijn gesprekken worden opgenomen !!!!

Echte een zuig organisatie. Toen ik mijn abbo aansloot waren hun de goedkoopste. Nou ik heb het wel geweten. Mijn volgende abbo wordt gewoon een demon (8 mbit down/1mbit up voor 55 euro)

Speedlinq

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

• pimsaint
De helpdesk van speedlinq is zuigt inderdaad turbo.
Maar tot voorheen had speedlinq toch wel de beste prijs/kwaliteit verhouding van een 8Mbit lijn. Maar dan ook echt alleen de lijn

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Reset2003 schreef op 28 september 2004 @ 23:35:

Ik heb nu mijn abbonoment afgesloten (4 maanden geleden een aangetekende opzeggingsbrief gestuurd en ook nog een email voor de zekerheid).
Mijn internet moest 3 maanden geleden al afgesloten zijn maar er wordt nogsteeds geld van mijn rekening afgetrokken (89 euro :S ) terwijl ik de verbinding allang heb opgezegd.
Even contact opnemen met je bank en de incasso in laten trekken, kunnen ze iig niets meer van je rekening afschrijven.

op het moment dat je gewoon de verzendbewijzen hebt liggen van die aangetekende brief en dergelijke kan een deurwaarder je ook niets maken.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.