Speedlinq: ervaringen!

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.109 views sinds 30-01-2008

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 21:55
pimsaint schreef op 29 september 2004 @ 15:42:
De helpdesk van speedlinq is zuigt inderdaad turbo.
Maar tot voorheen had speedlinq toch wel de beste prijs/kwaliteit verhouding van een 8Mbit lijn. Maar dan ook echt alleen de lijn
Voor de lijn is het perfect en dat wil de gotter ook.

Je krijgt de dubbele snelheid voor hetzelfde bedrag als bij de concurrent. (32,- pm voor 2 Mbit)
Dataverkeer doen ze niet moeilijk over.

Wat wil je nog meer.
Heb je een helpdesk nodig ga je maar lekker naar hetnet ;-)

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:43
Misschien kiest een gotter zn provider wel niet op basis van de helpdesk, maar hij zou het toch wel erg fijn vinden als de helpdesk in actie kwam als ie GVD om de 10 minuten een halve minuut geen verbinding heeft

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 29 september 2004 @ 15:51:
[...]

Even contact opnemen met je bank en de incasso in laten trekken, kunnen ze iig niets meer van je rekening afschrijven.
Dat was dus ook al bij me opgekomen,
MAAR :) , als ik dat doe dan sluiten ze m'n internet verbinding dus af en kan ik ckr 3 maanden fluiten dat ik nog online kan komen via een andere provider. Het wordt een hele gevecht zo.

Vraag me af waarom ze mensen niet normaal kunnen helpen 8)7

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Helaas zal Speedlinq weer een abonnee verliezen. Voor zover ik al abonnee was, de helpdesk heeft het verkloot iig:
Per 6 oktober zou ik aangesloten zijn. In de brief staat dat ik ook dan abo-geld ga betalen. Das mooi, maar ik had bij verschijnen van de brief (30-9) nog geen modempakket gezien. Meteen bellen dus! Geen probleem zou komen.
dinsdag 5 oktober WEER gebeld. O, nog niet verstuurd. Ik zal de verantwoordelijke even een mail sturen dat hij het morgen meteen in orde maakt.
Donderdag 7-10 nog niets, weer gebeld: O, er is niets van u bekend, vanmiddag versturen we het pakketje.
Thans nog steeds niets gezien, erger nog, als ik bel is er weer niets over mij bekend.
Kijk, dat geld van 1 week offline boeit me niet. Ook mag de ptt best eens wat langer over de post doen. Maar als ze met mij denken een imbeciel aan de lijn te hebben, dan hebben ze het mis. (net de reden waarom ik bij athome weg ben, maar ik heb toen ook al gezegd dat het ergens anders niet veel beter is. Maar athome reageerden ze iig snel op mail, en telefoon).

Enfin, wat is nu het geval:
Kan ik nu nog opzeggen, nu ik nog binnen die 12 maanden van de minimale contractduur zit? Sta ik in mijn recht door de automatische incasso in te laten trekken?
Mag ik anders WEL direct opzeggen binnen 12maanden wanneer zij de algemene voorwaarden veranderen (wettelijk verplicht, maar ik weet niet of dat ook binnen die 12 maanden valt).

iemand meer ervaring hiermee?
dank.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Hmmm, ik vrees dat Speedlinq het een stuk zwaarder moet laten afweten wil je ze kunnen betichten van contractbreuk (let wel, dit is allemaal eigen inzicht zonder enige juridische onderbouwing whatsoever). Maar wellicht kun je het bedrag dat je hebt betaald voor je modem intrekken of terug vragen en zelf even langs een computerwinkel fietsen? Dan zou je vanavond online kunnen zijn!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb Speedlinq nu al op twee adressen gehad (beide in A'dam). De snelheden zijn erg goed. Je haalt wat wat ze zeggen én meer zelfs is mijn ervaring :).

Nadeel: newsserver matig/slecht
Nadeel: helpdesk slecht

Een vriendin van mij heeft er zelfs gewerkt en ik weet via haar dat het een erg klein amateuristisch geregeld zooitje is op de helpdesk. Bovendien zijn mijn eigen ervaringen ook slecht met hun helpdesk want ik heb helaas meerdere keren voor verschillenden dingen gebeld (problemen met de router, met facturatie en mailserver). Een tweaker heeft trouwens meestal geen helpdesk nodig of wel soms ;)

Maar verder nooit downtime en een snelle verbinding voor een scherpe prijs, ik ben wel tevreden.

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:43
Ja ik zit ook een beetje met de nieuwsserver van Speedlinq. Artikels maar half, iets vaags met een download limiet, etc...
Zijn hier mensen met speedlinq, die een andere (goede) nieuwsserver gebruiken?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

pimsaint schreef op 21 oktober 2004 @ 11:03:
Ja ik zit ook een beetje met de nieuwsserver van Speedlinq. Artikels maar half, iets vaags met een download limiet, etc...
Zijn hier mensen met speedlinq, die een andere (goede) nieuwsserver gebruiken?
Heb ik eigk geen last van... Retentie is niet overal perfect, maar ik download wel gewoon fullspeed @ 8mbit. Niets mis mee eigk

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:59
En hoeveel downloaden jullie zoal dan? Want 50 gig schijnt de limiet te zijn bij de summer sale actie. Ik zou wel willen weten of dat in de praktijk ook zo scherp gehanteerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Ik doe met mijn 2/1 abbo zijn 50gb down en 20 up.
Ze doen nergens moeilijk over, tenzij je maand een al gelijk 100gb doet en dat volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Tutti-frutti schreef op 21 oktober 2004 @ 11:12:
[...]

Heb ik eigk geen last van... Retentie is niet overal perfect, maar ik download wel gewoon fullspeed @ 8mbit. Niets mis mee eigk
Hmm text zeker. de laatste keer had boneless en retentietijd van 15 min ofzo op die gare newsserver van hun. SPeedlinq neem je puur voor inet met lage kosten en geen extras of service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86848

heee ik heb sinds een week speedlinq.
maar ik vraag me af hoe het werkt met de nieuwsgroepen ??
is er iemand die mij goede info kan geven over de speedlinq nieuwsgroep. want ik heb X-tra 8192 abo (65€ per maand) maar ik wil natuurlijk wel goed gebruik maken van die snelheid (downloaden etc. etc.)

wie o wie kan mij helpen ??
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:40
Gewoon connecten met:
news.username.speedlinq.nl, da's alles :)

Veel nieuwsgroepen zijn het wel, maar verwacht er verder niet teveel van :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129335

Ik heb sinds gister speedlinq adsl, 2048/1024 Kbit/s (€32,50 per maand) via BabyXL.

Mijn ping in online games is nu (20 ping) een stuk lager dan eerst (50 ping) via TweakDSL via BBned.

Wat ik erg slecht vind is de helpdesk, €0,70 p.m. en toch nog 10 minuten wachttijd (soms wel 15 minuten). Ik had een telefoonrekening van zeker € 60 hoger door het bellen naar speedlinq's helpdesk. Vaak wacht je heel lang en de hulp die er geboden wordt valt er tegen. € 10 voor een gesprek waarin je nog niet echt geholpen bent vind ik te ver gaan. Ik wil best €0,70 pm. betalen, maar dan wil ik wel snel en goed geholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Hai,

Ik zit nu al een tijdje met een zonnet family abbo maar bij zon wil de zon niet echt meer schijnen want de pings en alles zijn zo bagger als wat dus wil ik overstappen. Nu gaf een maat van mij een link naar speedlinq waar je een 3/1mbit lijn kan krijgen voor 8 euro per maand voor de eerste 6 maanden en daarna 35 euro per maand.

Zijn er mensen die ervaring hebben met speedlingq? is de verbinding goed, zijn de pings goed? en haal je goede dl/upload snelheden en is het netwerk vaak down?

En hoe zit het met die fair use policy? bij zonnet kan ik alles downloaden wat ik wil (niet zo heel uber veel, maar ook niet echt weinig) maar hoe doen ze daar bij speedlinq over? want die 1mbit up smeekt er natuurlijk wel om om een beetje goed gebruikt te worden ;)

Ik neem aan dat mijn sweex alles in een apparaat ook eventueel gewoon werkt met speedlinq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Probeer eens google en het forum via search te doorzoeken, hier is zat over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de search wel gebruikt maar daar stond vooral dat veel mensen niet echt niewe ervaringen hadden. Wat ik wel heb gevonden is dat ze 35gb als datalimiet hebben, tis maar wat je fair use noemt :|

Zijn er eventueel andere providers van rond de 35 euro met meer dan 1024/320 die goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Voor je gevonden:

Klik
Klik
Klik
Klik

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 61137 op 02-12-2004 23:41 . Reden: nog meer linkjes, wat een service :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:15
Ik heb sinds juli een 2048/1024 abo en ben er tevreden over. De aanvraag verliep erg snel (donderdag besteld, zaterdag in huis) en de snelheid is goed te noemen. Van een fair use limiet is volgens mij geen sprake, althans ik heb nog nooit een mailtje van ze ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Laatst online: 07-06 21:54
heb ook net speedlinq 2048/1024 :*)
download snelheden kloppen wel redelijk. haal regelmatig 250 kb/s en up weet ik niet goed. (up niet zo heel erg veel)
Van je sweex alles in 1 kan ik ook niet zo veel zeggen. ik heb het ethernet modem hier op een el cheapo router en dat werkt iig perfect.
je moet wel in je achterhoofd halen dat dat geen startkosten niet helemaal waar is. het wordt van je rekening geschreven en krijg je na 2 maanden terug.
succes er mee!

edit:
typo weg gehaald

[ Voor 4% gewijzigd door SonOfSam op 02-12-2004 23:43 ]

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 23:01

Gem

Persoonlijk slechte ervaring gehad met speedlinq (1,5mbit down, 256kbps up).
Het begon met een storing (kreeg geen ip van dhcp) op een vrijdag avond , nog ff snel bellen naar de helpdesk dacht ik . Niet dus , ik heb het hele weekend zonder internet gezeten en kon ze pas maandag weer bereiken (geen weekend helpdesk) . Ik bellen naar die helpdesk (dure grap die 0,70cpm) en uitgelegd wat er aan de hand was. Ze zouden er naar kijken en de volgende dag werkte het weer. De week erop weer op vrijdag avond internet eruit. Weer wachten tot maandag voordat ik weer kon bellen. Weer opgebelt en de situatie uitgelegd aan die gasten. Ze zouden er weer naar kijken . Ik wachten tot dinsdag .... helemaal niets. Ik probeer ze laat in de middag te bellen om te vragen wat er nou elke keer aan de hand was. Hadden ze het over mijn modem dat de centrale liet vastlopen oid. ( geef dan ook een goed modem monkeh's)
Ik had op dat moment een E-tech modem/switch AnexA en die zou de problemen veroorzaken. Ze verwijzen me door met de e-tech helpdesk voor één of andere update/fix. Ik bel die gasten van e-tech (0,45cpm) en die zouden een de patch opsturen naar m'n e-mail. Eerste paar dagen niets ontvangen dus ik bellen en opnieuw aanvragen en dezelfde dag had ik die patch binnen. Patch applied en gaan met die banaan. Alles werkte weer zoals het hoorde , maar toen ze met dat datalimiet van 25 gig aan kwamen kakken was het snel afgelopen en ben toen gelijk naar demon (8mbit/1mbit) overgestapt en het werkt als een zonnetje :).

Conclusie : haast 50 euro lichter door die leuke helpdesk van zowel speedlinq als e-tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

* Freee!! meldt zich als tevreden Speedlinq-gebruiker. De telefonische helpdesk is inderdaad niet echt de beste en (on)behoorlijk duur, maar die heb ik gelukkig nog weinig nodig gehad. Met de FUP/limieten heb ik ook niet echt problemen, maar dat zal voornamelijk komen omdat ik geen films download.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:04

Erikie

www.erikie.nl

fair use policy BabyXL/Tiscali en BBned
Speedlinq hanteert op een aantal abonnementen een Fair Use Policy. De Fair Use Policy is verwoord in artikel 9.8 van de Algemene Voorwaarden. Met een Fair Use Policy mag een Speedlinq abonnee onbeperkt van internet gebruik maken, mits dit binnen een redelijke hoeveelheid dataverkeer gebeurt (Fair Use).

Bij Fair Use is er dus geen harde datalimiet. Wel hanteert Speedlinq een datarichtlijn, die de hoeveelheid data aangeeft die je zonder meer maandelijks mag gebruiken.

Om misbruik te voorkomen mag Speedlinq een abonnee die meer dan 3 maanden achter elkaar de Fair Use met meer dan 10 % overschrijdt migreren naar een hoger abonnement. Eveneens mag Speedlinq bij excessief datagebruik (meer dan 25 % boven de datarichtlijn) de abonnee (tijdelijk) beperken in het gebruik van het abonnement of hem migreren naar een hoger abonnement. De kosten ter grootte van de overschrijding mogen dan in rekening gebracht worden, wanneer deze de abonnee door Speedlinq zijn medegedeeld en de overschrijving is blijven voortbestaan.

Bovenstaande Fair Use Policy houdt dus voor Speedlinq in dat het de kosten van eenmalige overschrijding van dataverkeer niet aan de abonnee doorberekent, terwijl het daar zelf wel voor wordt belast. Voor de abonnee houdt dit in dat hij bij herhaalde overschrijding migreert naar een abonnement passende bij het door hem gegenereerde dataverkeer.

Onderstaand overzicht geeft de Fair Use aan van de verschillende abonnementstypen.

Fair Use Richtlijn op All-in abonnementen (BaByXL/Tiscali netwerk)
All-in 1024 15 GB p/mnd
All-in 2048 25 GB p/mnd
All-in 3072 35 GB p/mnd
All-in 4096 50 GB p/mnd
All-in 8064 100 GB p/mnd

Fair Use Richtlijn op X-tra abonnementen (BBned netwerk)
X-tra 256 2,5 GB p/mnd
X-tra 512 5 GB p/mnd
X-tra 1024 15 GB p/mnd
X-tra 2048 25 GB p/mnd
X-tra 8192 100 GB p/mnd

pfoe.. ff van speeldinq site gedownd.. Ik heb nu een 8/1 mb lijntje bij demon, maar omdat ik ga verhuizen en geen zin heb om te wachten op een adsl verhuizing (6 weken bij demon) was ik van plan speedlinq te nemen..

Helaas heb ik mijn pc laatst opnieuw geformateerd, en ik zou niet weten hoeveel ik gemiddeld download per maand . maar zeker wel rond de 50gb, + webserver. Dus ik ga maar voor de 4096 verbinding denk ik. Goedkoper kun je het niet krijgen elders.

anyway. dit is dus gewoon een keiharde datalimiet.. Moet je ps je up & download bijelkaar optellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Erikie op 03-12-2004 03:45 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Erikie schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 03:44:
<knip>
pfoe.. ff van speeldinq site gedownd..
Gemakkelijk genoeg te vinden, ik was ervan uitgegaan dat TS die getalletjes al had gevonden.
Ik heb nu een 8/1 mb lijntje bij demon, maar omdat ik ga verhuizen en geen zin heb om te wachten op een adsl verhuizing (6 weken bij demon) was ik van plan speedlinq te nemen..
Naar mijn mening geen slechte keus.
Helaas heb ik mijn pc laatst opnieuw geformateerd, en ik zou niet weten hoeveel ik gemiddeld download per maand . maar zeker wel rond de 50gb, + webserver.
Geen stats bij Demon :? Dat is nog een voordeel van Speedlinq, online inzicht in je dataverbruik.
Dus ik ga maar voor de 4096 verbinding denk ik. Goedkoper kun je het niet krijgen elders.
Die keus is aan jou en kan ik niet voor jou maken.
anyway. dit is dus gewoon een keiharde datalimiet..
Zo hard is die niet hoor, eenmalig kan je behoorlijk ver gaan. Verder heb ik gemerkt dat ze bij Speedlinq over een aantal dingen heel redelijk zijn, dus als je zelf merkt dat je in één maand bij wijze van uitzondering er een keer grof overheen gaat, kun je waarschijnlijk het beste even contact opnemen en wat regelen.
Moet je ps je up & download bijelkaar optellen?
Ik zou het niet weten, ik kom nooit ook maar in de buurt van mijn FUP (blijf meestal onder de 30%). Ik zou als ik jou was dit dus gewoon even na vragen (e-mail).

[ Voor 3% gewijzigd door Freee!! op 03-12-2004 05:15 . Reden: Aanvulling ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27064

Ik ben sinds een weekje ook bij Speedlinq. Een telco - telco migratie laten doen van bbned naar babyXL. Alles perfect geregeld. Modem op tijd binnengekregen, omzetting heeft nog geen uurtje geduurt, was direct weer online!
Heb een 4096 abo maar nog geen ervaringen met de FUP en datalimieten maar tot op heden een zeer tevreden klant bij Speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt allemaal. Ik zit toch wel te twijfelen over die FUP, 35gb noem ik niet echt fair use. Nou download ik nu denk geen 35gb per maand maar als straks mijn broertjes mijn pc krijgen dan zullen die ook wel gaan downen en dan zal het toch wel rond of over de 35gb komen, zeker omdat het redelijk snel internet is.

Hebben er mensen ervaring met die FUP? vooral ook omdat ze het als richtlijn geven, ze hoeven zich daar dan toch niet persee aan te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 09:46:
Bedankt allemaal. Ik zit toch wel te twijfelen over die FUP, 35gb noem ik niet echt fair use.
Ik vind 35 GB per maand best redelijk (ik krijg het niet voor elkaar).
Nou download ik nu denk geen 35gb per maand maar als straks mijn broertjes mijn pc krijgen dan zullen die ook wel gaan downen en dan zal het toch wel rond of over de 35gb komen, zeker omdat het redelijk snel internet is.
Dan wordt het dan tijd om te upgraden en je broertjes mee te laten betalen.
Hebben er mensen ervaring met die FUP? vooral ook omdat ze het als richtlijn geven, ze hoeven zich daar dan toch niet persee aan te houden?
Voor incidentele beperkte overschrijdingen hoef je niet bang te zijn (zie ook gewoon hun voorwaarden) en je kan het ook zelf in de gaten houden (is een aparte site voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan wordt het dan tijd om te upgraden en je broertjes mee te laten betalen.
Als ik dat tegen mijn ouders zeg dan zeggen die dat is jouw probleem, met zonnet konden we downloaden wat we wouden en nu niet meer dus dan ga jij het maar betalen.

Ik had daarom ook al naar speedxs zitten kijken, wel niet zo goedkoop maar das iig zonder limiet.

edit2: Ik zat net die links te lezen die iemmand had gepost, en daar stond dat je snelheid na een jaar word gehalveerd tenzij je meer gaat betalen?

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 03-12-2004 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:15
Zoals ik al eerder zei is er volgens mij van een fair use limiet niet of nauwelijks sprake. Ik ga regelmatig (ver) over de grens heen maar heb nog nooit iets gemerkt. Geen hogere rekeningen of teruggang in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 09:53:
[...]
Ik zat net die links te lezen die iemmand had gepost, en daar stond dat je snelheid na een jaar word gehalveerd tenzij je meer gaat betalen?
Zou ik me niet teveel zorgen over maken met de snelheid waarmee nu de prijzen zakken en anders kan je over een jaar weer overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timmy schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 11:18:
Zoals ik al eerder zei is er volgens mij van een fair use limiet niet of nauwelijks sprake. Ik ga regelmatig (ver) over de grens heen maar heb nog nooit iets gemerkt. Geen hogere rekeningen of teruggang in snelheid.
Dan neem ik de gok maar denk ik. Het is iig wel 3x zo snel als het abbo van zon wat ik nu heb maar maar 3 euro duurder ( mams ook weer blij door die aanbieding ;) ).Bedankt voor al jullie reacties, al ik het zo lees kan ik dus met een gerust hart overstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeveel dataverkeer heb je eigelijk ongeveer als je redelijk veel surft en online gamed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32334

Iedereen vergeet dat Internet via een KPN verbinding ook via een fup geregeld word en dat daar ook keiharde richtlijnen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 22:34:
Hoeveel dataverkeer heb je eigelijk ongeveer als je redelijk veel surft en online gamed?
Surfen: Hangt een beetje van de sites af die je bezoekt, veel plaatjes betekent veel dataverkeer.

Online gamen: Ik zou het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:59

-ET-

Phone Home

Ik heb zelf een 2/1 verbinding en ik ben over de verbinding zeer te spreken. Er zijn wel wat hufterige dingetjes zoals het modem (speedtouch510) die een max upload van 836kbit kent terwijl je lijn 1024 aan kan. Maar ja dan moet je een ander modem aanschaffen die dat wel kan.

Verder was bij mij de terugstorting van het geld gedaan na dat ik 3 maanden actie heb gehad. Stond volgens mij ook ergens in de voorwaarden.

Al met al is het zo dat als het werkt ook echt goed werkt en voor een lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76016

Ik ben ook aan het zoeken naar een nieuwe provider. Ik had ook die aanbieding gezien maar 35 G is voor mij niet genoeg. En als ze het zo duidelijk stellen zullen ze hier vast op letten.

Ik moet eigenlijk voor een echte "onbeperkt" want ik zit nu aan de 50 tot 70 G in de mnd. En mijn vriendin internet ook nog met haar eigen PC.

Mijn probleem is dat ik eerdaags misschien ga verhuizen. En daar wordt je flink mee genaait heb ik hier en daar al ontdekt. (bijv verplicht je eerste jaar uitzingen (lees betalen) of 200+ euro aan verhuiskosten }) ).

Misschien nog maar even wachten dus.

Ik gebruik trouwens DU-meter, dit houdt van mijn up en download bij en geeft leuke dagelijkse/wekelijkse en maandelijkse totaal overzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mjah ik neem aan dat voor iedere provider die het tiscali/bbned gebruikt dezelfde voorwaarden gelden kwa dataverkeer. Ze adverteren overal met geen datalimiet alleen op die ene page staat dan die 35gb dus ik denk dat ze het niet zo heel streng doen. Iemmand anders hier zij ookal dat hij veel meer dat dat downloaden maar geen klacht kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 08:58

Korakal

Up up up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54709

Sinds begin april heb ik eveneens een 2048/1024 abbo. van Speedlinq en ik ben zeer tevreden.
Geen gezeik, geen down-time, keurige vlotte oplevering, uitstekende concurerende prijzen en IMHO een prima FUP. Ohja, (bij andere ISP nog niet eerder meegemaakt) een reminder als je je abbo. nog niet heb betaald en dreigt te worden afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Voor mensen die geïnteresseerd zijn:

Speedlinq heeft nu een aanbieding 3072/1024, 1e 6 maanden € 7,50 pm, daarna € 35,00 pm zonder installatie kosten en met gratis modem (geldt ook voor al langer bestaande abonnementen met hogere snelheden).

NB.: Deze aanbieding is op basis van /me OP = OP

[ Voor 11% gewijzigd door Freee!! op 05-12-2004 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:15
OP = OP ?!? :?

Hebben ze een magazijn met ADSL-abonnementen?
Als ze op zijn, liggen er geen meer op de plank?

* Epitome gaat er wel voor, maar pas eind december, mijn huidige ADSL bij Planet wordt namelijk pas eind januari afgesloten. Tegen die tijd zal het administatief wel rond zijn. Ben benieuwd of alle slechte verhalen over Speedlinq waar zijn... Hoop het niet en hoef ik die dure support niet te bellen. :o

Het enige wat ik wil is snelheid tegen de laagste prijs en dan kom je bij Speedlinq uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88368

SonOfSam schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:42:
-knip-
je moet wel in je achterhoofd halen dat dat geen startkosten niet helemaal waar is. het wordt van je rekening geschreven en krijg je na 2 maanden terug.
succes er mee!

edit:
typo weg gehaald
En wat zijn die kosten die ze van je rekening af halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Epitome schreef op maandag 06 december 2004 @ 01:14:
OP = OP ?!? :?

Hebben ze een magazijn met ADSL-abonnementen?
Als ze op zijn, liggen er geen meer op de plank?
Ik vind het ook behoorlijk vaag.
* Epitome gaat er wel voor, maar pas eind december, mijn huidige ADSL bij Planet wordt namelijk pas eind januari afgesloten. Tegen die tijd zal het administatief wel rond zijn. Ben benieuwd of alle slechte verhalen over Speedlinq waar zijn...
Je hoort over het algemeen alleen de dingen die fout zijn gegaan. Zie voor een echte horror-story ADSL aanvraag gecancelled zonder bericht, waar Speedlinq goed geholpen heeft (probleem was een andere ISP).
Hoop het niet en hoef ik die dure support niet te bellen. :o
Zorg dat je een inbel-verbinding of e-mail op je werk achter de hand hebt, dan kan je e-mailen bij problemen. Dat gaat beter en kost minder (gaat alleen niet zo snel).
Het enige wat ik wil is snelheid tegen de laagste prijs en dan kom je bij Speedlinq uit! :)
Precies.

[ Voor 9% gewijzigd door Freee!! op 06-12-2004 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Mr. Liu schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:09:

Zorg dat je een inbel-verbinding of e-mail op je werk achter de hand hebt, dan kan je e-mailen bij problemen. Dat gaat beter en kost minder (gaat alleen niet zo snel).
Ben je handig is speedlinq top, ben je een kluns dan suckt het.
De support per EMAIL is nml nu ook geheel gestopt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-12-2024

JMT

MOEHHHHHH

tatata schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:05:
[...]

Ben je handig is speedlinq top, ben je een kluns dan suckt het.
De support per EMAIL is nml nu ook geheel gestopt!!
Waarom heb ik daar nooit officieel bericht van ontvangen :?
Ik lees t wel vaker maar alleen via diverse fora...
Overigens, Speedlinq is hier bij mij TOP, erg stabiel en lekker snel, alleen na de 1e week dat ik het heb (sinds eind sept.) had de mailserver 't hele weekend problemen (mails kwamen niet tot zeer vertraagd aan) dus heb ik ze gemaild en binnen een paar dagen kreeg ik al antwoord terug. :)

Tamtidam... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit het met de pings? zijn die een beetje goed? want zonnet heeft nu al 2 maanden enorme pings en ik wil wel weer eens normaal kunnen gamen.

Zit alleen toch nog een beetje met die fup in me hoofd omdat ik geen idee heb hoeveel ik gebruik per maand :P en me ouders er nogal over lopen te mieren of ze echt niet zo snel gaan zeuren omdat ze geen zin hebben om meer te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had van de week speedlinq gemaild over hoe het zat met dat dataverkeer. In die mail stond dus dat die richtlijn geld voor up en download bij elkaar, dus 35gb up en down bij elkaar. Veder zeiden ze wel dat ze er niet zo streng mee omgaan en dat het slechts een richtlijn is en dat ze er pas wat van zeggen als je 3 maanden veel meer (veel meer vind ik 55+gb) verbuikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Anoniem: 93354 schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:49:
Ik had van de week speedlinq gemaild over hoe het zat met dat dataverkeer. In die mail stond dus dat die richtlijn geld voor up en download bij elkaar, dus 35gb up en down bij elkaar.
Wist ik nog niet, is wel duidelijk.
Veder zeiden ze wel dat ze er niet zo streng mee omgaan en dat het slechts een richtlijn is en dat ze er pas wat van zeggen als je 3 maanden veel meer (veel meer vind ik 55+gb) verbuikt.
Speedlinq gaat uit van 10% boven de richtlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedlinq gaat uit van 10% boven de richtlijn.
Dat had ik gelezen maar in die mail zeggen ze dat ze er heel soepel mee omgaan, 3.5gb noem ik nou niet echt een soepele marge. Maargoed opzich kan je het ook omzeilen door 2 maanden te downen voor het leven en de 3e maand alleen een beetje te surfen.

Ik heb ff een lijstje gemaakt van wat ik denk te gebruiken, denken jullie dat dit wel ong kan kloppen?

surfen/gamen: 8gb
game downen: 6gb (tja, klopt eigelijk niet want ik speel bijna alleen fps games en dan alleen nog cs/css maargoed)
films: ruim genomen 2 per maand dus ongeveer 5gb

Dan zou er nog 26gb 16gb overblijven

* Anoniem: 93354 gaat deze week maar eens meer downen dan normaal en dan meten hoeveel het is.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 07-12-2004 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 27-05 15:59
In november 245gig down/up met 8mbit babyxl van speedlinq.

nog geen bericht gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 17:31
Ja, leuk dat je 1 maand er 20x over heen zit, maar het gaat erom of ze erover beginnen als je er structureel (als in min 3 maanden) overheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heee mensen ik heb ff een vraag.

ik gebruik newsleecher om alles binnen te halen. nou ja alles..................

op de newsserver van speedlinq staan allemaal halve bestanden. allemaal incomplete geeft newsleecher aan.

nu is mijn vraag hebben er meer mensen last van???
en zoja wat is dan het beste alternatief?

ik hoop dat mijn vraag goed beantwoord wordt want ik wordt er hellemaal gestoord van 8)7 8)7 8)7

alvast bedankt iedereen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 20:32
Heeft speedlink (babyxl) 8mbit verbinding een vast of dynamisch ip? :/

effe gezocht
Hoe wordt het IP adres aan het modem toegewezen?

Speedlinq gebruikers krijgen een vast IP adres toegewezen via een DHCP server. Dit betekend dat het IP adres wel dynamisch wordt toegewezen maar op basis van een database telkens hetzelfde adres wordt toegewezen. Er is dus effectief sprake van een vast IP adres.
ipv dat ze gewoon zeggen dat je een vast ip hebt. ;)

[ Voor 74% gewijzigd door blup op 09-12-2004 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
flipjevandejam schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:50:
Ja, leuk dat je 1 maand er 20x over heen zit, maar het gaat erom of ze erover beginnen als je er structureel (als in min 3 maanden) overheen zit.
Ik zit met mijn 2/1 abbo structureel op 70-80gb down en 25-50 up. Nog nooit iets gehoord of meer betaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

blup schreef op donderdag 09 december 2004 @ 02:19:
Heeft speedlink (babyxl) 8mbit verbinding een vast of dynamisch ip? :/

effe gezocht

[...]

ipv dat ze gewoon zeggen dat je een vast ip hebt. ;)
In de praktijk is het inderdaad vast, maar officiëel is het dynamisch, wat ook zo zijn voordelen heeft naar twee kanten. Als het ooit nodig is dat je een ander IP-adres krijgt, is dat gemakkelijk te regelen en als er per ongeluk bij Speedlinq wat fout gaat waardoor je een ander IP-adres krijgt is dat dus en volgens de regels en kan ook dat gemakkelijk aangepast worden indien werkelijk nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo
iemand ????

die mij kan helpen ? :O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103718

hmm denk dat ik toch ook maar is weg van planet inet ga (55eurie voor 2mb/416kb :X ) ik wil snellere upload voor gameservers enzo maar kan iemand mij vertellen of de pings goed zijn en of deze abbo's inclusied de KPN adsl kosten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114719

hi mense, heb voor mijn broer speedlinq extra aangevraagd.. nu hebben we zo'n vreemde ethernet modem gekregen.

heb deze aangesloten op de laptop van mijn broer... netwerkkaart op dhcp.. maar geen internet.

de lijn is al geactieveerd.

weet iemand hoe we nu verder moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 20:20

MBV

RTFM? Geen boekje gekregen waarin staat hoe het moet? Welk merk ethernet modem?

Mijn überdomste fout ooit: splitter niet verkeerdom aangesloten? Line = inkomende lijn, phone = telefoon, adsl=modem. Soms heb je zo'n splitter, die er zo uitziet:
code:
1
2
3
4
5
     | phone
 ____|____
|         |
|_________|
  |line |adsl

Deze kreeg ik bij demon. Telefoon deed het wel, maar adsl niet. hoe komt dat toch? ik verwachtte 1 ingang naar 2 uitgangen gesplitst, van boven naar beneden, maar dat was niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Anoniem: 86848 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:33:
hallo
iemand ????

die mij kan helpen ? :O :O
Als je de threath leest dan weet je het.

Ja ze hebben een newsserver maar de binaries sucken. Retentietijd is soms 15 min!
Dus totaal useless! Speedlinq is alleen maar voor een goedkope snelle lijn verder niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MBV schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 13:55:
RTFM? Geen boekje gekregen waarin staat hoe het moet? Welk merk ethernet modem?

Mijn überdomste fout ooit: splitter niet verkeerdom aangesloten? Line = inkomende lijn, phone = telefoon, adsl=modem. Soms heb je zo'n splitter, die er zo uitziet:
code:
1
2
3
4
5
     | phone
 ____|____
|         |
|_________|
  |line |adsl

Deze kreeg ik bij demon. Telefoon deed het wel, maar adsl niet. hoe komt dat toch? ik verwachtte 1 ingang naar 2 uitgangen gesplitst, van boven naar beneden, maar dat was niet zo...
er zit een hele rare wit met oranje ethernet modem bij, er zitten ook 2 telefoon aansluitingen op de modem.. waarschijnlijk voor als je telefonie via hun neemt ofzo.

maar het stomme is dat ding geluid maakt als er stroom op zit. heel lichte zoem geluid.

er zit een cross cable bij en geen cdrom.. en ergens staat hoe dit ding te installeren is.

als je hem aansluit op de computer dan gebeurt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Laatst online: 02-06 16:52
mmm, nu heb ik laatst bij iemand speedlinq aangesloten, maar nu bleek dat de splitter niet werkte (direct op de telefoonlijn wel). Dus splitter is nu retour.
Ik had op de " phone" de binnenkomende lijn gezet, en op de "line" de telefoon en "adsl" adsl.
(het is tenslotte een splitter, die splits in binnenkomende lijn in tweeen)
Lijkt erop dat ik dezelfde überdomme fout heb gemaakt, waardoor de splitter voor niks retour is... ...

en laptopper, lijkt erop dat je dezelfde splitterfout hebt gemaakt. Check tevens de setup procedure, ook al heb je speedlinq over bbned, je moet toch in de setup kiezen voor Babyxl (of andersom). Setup opnieuw draaien en juiste kiezen

[ Voor 25% gewijzigd door brooks123 op 12-12-2004 09:26 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130445

brooks123 schreef op zondag 12 december 2004 @ 09:22:
mmm, nu heb ik laatst bij iemand speedlinq aangesloten, maar nu bleek dat de splitter niet werkte (direct op de telefoonlijn wel). Dus splitter is nu retour.
Ik had op de " phone" de binnenkomende lijn gezet, en op de "line" de telefoon en "adsl" adsl.
Lijkt erop dat ik dezelfde überdomme fout heb gemaakt, waardoor de splitter voor niks retour is... ...

en laptopper, lijkt erop dat je dezelfde splitterfout hebt gemaakt. Check tevens de setup procedure, ook al heb je speedlinq over bbned, je moet toch in de setup kiezen voor Babyxl (of andersom). Setup opnieuw draaien en juiste kiezen
line = binnenkomende lijn
phone = de lijn die naar de telefoon gaat
adsl = gaat naar de modem

Dus het ligt bij jouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brooks123 schreef op zondag 12 december 2004 @ 09:22:

er zit geen install cdrom bij.

ik heb connectie gemaakt met de modem en de modem gezet op bbned configuratie maar nog steeds hetzelfde.

het lijkt erop dat de modem gewoon connectie heeft met het internet maar dat de pc niet het internet op kan. terwijl ik wel op de modem kan via de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Hoe zwaar letten ze op het download limiet, ze hebben nu een actie van 3 mbit down 1 mbit up voor 35 euro waarbij eerste 6 maanden 7.95.
Maar als de data limiet heel laag zit 40 gig :) dan word het al minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81993

Ik heb dat ook eens gehad. Als je hetzelfde probleem hebt als ik toen had duurt het nog wel een paar weken voordat ze erachter kome dat ze je instellingen niet goed hebben gezet.
Speedlinq is (beter gezegd was snelheid zakt steeds verder terug) top qua snelheid prijs en dl hoeveelheden. Maar er gaat weleens iets mis en dan ben je zuur met de helpdesk die 75ct per minuut kost en er geen reet vanaf weet. Problemen kunnen dus scht to maanden blijven bestaan is mijn ervaring.
Anoniem: 114719 schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:17:
[...]

er zit geen install cdrom bij.

ik heb connectie gemaakt met de modem en de modem gezet op bbned configuratie maar nog steeds hetzelfde.

het lijkt erop dat de modem gewoon connectie heeft met het internet maar dat de pc niet het internet op kan. terwijl ik wel op de modem kan via de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81993 schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:14:
Ik heb dat ook eens gehad. Als je hetzelfde probleem hebt als ik toen had duurt het nog wel een paar weken voordat ze erachter kome dat ze je instellingen niet goed hebben gezet.
Speedlinq is (beter gezegd was snelheid zakt steeds verder terug) top qua snelheid prijs en dl hoeveelheden. Maar er gaat weleens iets mis en dan ben je zuur met de helpdesk die 75ct per minuut kost en er geen reet vanaf weet. Problemen kunnen dus scht to maanden blijven bestaan is mijn ervaring.

[...]
watvoor probs had jij dan met speedlinq?

weet iemand hoe je een verbinding van hun moet installen zonder install cdrom;'s?

ik heb al heel vaak gebeld naar ze maar krijg maar niemand aan de lijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 114719 op 13-12-2004 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Laatst online: 02-06 16:52
als je een instalpakket van speedlinq hebt ontvangen lijkt mij dat er een cd bij moet zitten. Handmatig instellen weet ik niet, via de setup worden wat dingen onderwater ingesteld die ik niet heb uitgezocht daar het voor iemand anders was.
Kijk op de website, misschien dat je er een kan aanvragen. Of bellen, dat duurt wel lang.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 11:40
Er hoort inderdaad een CD'tje bij te zitten waarmee je de verbinding kunt configureren.
Je zou ze kunnen mailen of bellen, zodat ze het je alsnog op kunnen sturen.

Voor de meeste modems, zoals de speedtouch of zyxel modellen kun je instellingen (of installatie tooltje) ook op hun site vinden, let dan wel op het netwerk waar je op zit uiteraard ;)

zie o.a.:
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510
http://www.zyxel.nl/p650/dslisp.html

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-06 00:56
Ik heb nu een jaartje DutchWeb ADSL... Dit door het hele FastXS verhaal... Nu betaal ik € 24,95 voor 1024/512 bbned... Op zich nette prijs, maargoed, Speedlinq biedt nu 3072/1024 aan voor € 7,95 per maand de eerst 6 maanden en dan 35 euro... Oftewel € 257,70 tegen € 299,40 bij dutchweb voor een jaar, voor meer snelheid... Is dit aan te raden, heb nu bbned, en het wordt dan babyxl, ik heb geen idee of dit negatieve gevolgen heeft voor pingtijden enz...

Ohja, nog wat, ik kan er gratis een Sagem modem bij krijgen, of voor € 39,- een Alcatel 510 router... Ik gebruik de router functionaliteit iig niet, aangezien hij op een WRT54G komt te hangen... Is het toch aan te raden om voor de alcatel te gaan of maakt dat geen *** uit? ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Martijn op 17-12-2004 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106075

Ik zelf heb veel ervaring met speedlinq.
we hebben veel opstart problemen met hun gehad.
en later kwamen ze er achter dat ze echt een DATALIMIET hanteren.
Want een FUP heeft een andere definitie.
wij wachten even tot feb en dan gaan we kijken of we een ISPHOP of TELCO kunnen uitvoeren.
en zij doen ook erg vaag.

voorbeeld:

wij hebben nu 2048/1024. (de 1024 halen we niet omdat we een speedtouch 510i hebben en ook een slechte telefoon kabel)
die is 45,-
nu willen we overstappen naar 4096/1024 en de ene mederwerker zegt dat we 55 a 65 euro moeten betalen. (omdat je de prijs moet betalen die toen geld toen je je 2048 heb afgesloten.
en de volgende zegt weer nee je moet 45 betalen.

dus mijn ervaring is slecht met speedlinq

p.s. ze zeggen als je 2 a 3 maanden achter elkaar meer dan 80 % over hun gestelde DATALIMIET zit dan word je gewoon geupgrade.
en ons is het 1x gelukt in een maand om meer dat 80% er over heen tegaan(maar nog niets vernomen.)

(sorry voor de evt. schrijf fouten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Martijn schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:36:
Ik heb nu een jaartje DutchWeb ADSL... Dit door het hele FastXS verhaal... Nu betaal ik € 24,95 voor 1024/512 bbned... Op zich nette prijs, maargoed, Speedlinq biedt nu 3072/1024 aan voor € 7,95 per maand de eerst 6 maanden en dan 35 euro... Oftewel € 257,70 tegen € 299,40 bij dutchweb voor een jaar, voor meer snelheid...
En reken het voor de lol ook eens door voor volgende jaren (elke keer dat je wisselt is het weer een risico).
Is dit aan te raden, heb nu bbned, en het wordt dan babyxl, ik heb geen idee of dit negatieve gevolgen heeft voor pingtijden enz...
Dat moet je helemaal zelf weten, naar de servers van t.net heb ik (Speedlinq via BabyXL) meestal pingtijden van minder dan 16 ms.
Ohja, nog wat, ik kan er gratis een Sagem modem bij krijgen, of voor € 39,- een Alcatel 510 router... Ik gebruik de router functionaliteit iig niet, aangezien hij op een WRT54G komt te hangen... Is het toch aan te raden om voor de alcatel te gaan of maakt dat geen *** uit? ;)
Twee routers achter elkaar is bijna een garantie voor problemen, tenzij je weet wat je doet. Als je de router functionaliteit van de Alcatel uit zet, voorzie ik niet zo veel problemen, maar ik vraag me af wat dan het nut is behalve dat je dan een reserve router hebt. Als je echt weet wat je doet, kun je natuurlijk je beveiliging opschroeven door twee routers achter elkaar te zetten zodat je een dubbele IP-sprong hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Anoniem: 106075 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:47:
Ik zelf heb veel ervaring met speedlinq.
we hebben veel opstart problemen met hun gehad.
en later kwamen ze er achter dat ze echt een DATALIMIET hanteren.
Want een FUP heeft een andere definitie.
wij wachten even tot feb en dan gaan we kijken of we een ISPHOP of TELCO kunnen uitvoeren.
en zij doen ook erg vaag.
..............

(sorry voor de evt. schrijf fouten).
Raar verhaal. Ik ben nog nooit geupgrade tegen mijn zin in. Ik gebruik altijd teveel data en ik heb de ervaring dat ze zeer soepel zijn (klinkt net alsof ik er werk :) ) Ik heb hun 2/1 abbo en denk dat ik over ga naar de 3/1. Ik dl zo'n 70Gb per maand gemiddeld en up zo'n 25 gb. Ik heb nog nooit daarover iets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Mr. Liu schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:48:
[...]

En reken het voor de lol ook eens door voor volgende jaren (elke keer dat je wisselt is het weer een risico).
Het gaat in feite maar op 1 jaar, aangezien ik waarschijnlijk over ongeveer een jaar zal verhuizen...
Dat moet je helemaal zelf weten, naar de servers van t.net heb ik (Speedlinq via BabyXL) meestal pingtijden van minder dan 16 ms.
Hmm, das wel redelijk dacht ik zo...
Twee routers achter elkaar is bijna een garantie voor problemen, tenzij je weet wat je doet. Als je de router functionaliteit van de Alcatel uit zet, voorzie ik niet zo veel problemen, maar ik vraag me af wat dan het nut is behalve dat je dan een reserve router hebt. Als je echt weet wat je doet, kun je natuurlijk je beveiliging opschroeven door twee routers achter elkaar te zetten zodat je een dubbele IP-sprong hebt.
Ik weet wel wat ik doe... Ik heb nu ook 2 routers achter mekaar hangen, aangezien ik destijds bij FastXS er een router/modem bij kreeg... Maargoed, gaat me vooral om kwaliteit van het modem gedeelte...

De datalimiet van Speedlinq maakt me niet uit, zoveel download ik toch niet... Wat vooral belangrijk is een goede overgang... Van bbned naar babyxl, hopelijk zonder al te veel trubbels...
Support hoef ik op zich ook niet te hebben... Als het maar werkt... Meer boeit niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106075

tatata schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 11:05:
[...]

Raar verhaal. Ik ben nog nooit geupgrade tegen mijn zin in. Ik gebruik altijd teveel data en ik heb de ervaring dat ze zeer soepel zijn (klinkt net alsof ik er werk :) ) Ik heb hun 2/1 abbo en denk dat ik over ga naar de 3/1. Ik dl zo'n 70Gb per maand gemiddeld en up zo'n 25 gb. Ik heb nog nooit daarover iets gehoord.
ja ok maar ze zijn wel gemachtigt om jou van de 1e op de andere dag te upgrade.
en voor zulke voorwarde pas ik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
tatata schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 11:05:
[...]

Ze hanteren voor de actie andere tarieven, tenminste staat in de voorwaarden...
5.2 Speedlinq hanteert net als alle Internet Service Providers een Fair Use Policy. Dit betekent dat de Abonnee onbeperkt van internet gebruik kan maken, mits dit binnen een redelijke hoeveelheid dataverkeer gebeurt, de zgn. fair use richtlijn. In geval van structureel gebruik boven de richtlijn neemt Speedlinq hierover contact met de Abonnee op en kan bij voortduring de kosten van de overschrijding in rekening brengen. Voor abonnementen afgesloten tijdens de actieperiode wordt in afwijking van de Gedragsregels de volgende Actie richtlijn aangehouden: op de 1024 : 15 GB, op de 2048 : 25 GB p.m., op de 3072: 35GB, op de 4096: 50 GB p.m. op de 8064 : 100 GB p.m.. Abonnee wordt ten hoogste EUR 15 p.m. extra in rekening gebracht voor gebruik tot de standaard richtlijn als opgenomen in de Speedlinq Gedragsregels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb hier besteld omdat bij Tiscali wat mis ging. Maar zoals Tiscali moet je weer aansluit/modem kosten betalen dan krijg je het weer terug. Is het mode ofzo? Iemand nog goeie of slechte ervaring? En wat is gemiddeld oplevertijd?

BVD

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
DJkim schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 11:30:
Ik heb hier besteld omdat bij Tiscali wat mis ging. Maar zoals Tiscali moet je weer aansluit/modem kosten betalen dan krijg je het weer terug. Is het mode ofzo? Iemand nog goeie of slechte ervaring? En wat is gemiddeld oplevertijd?

BVD
Oplevertijd was bij mij 8 dagen meen ik. Geld terug duurt 3 mnd |:(
Martijn schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 11:18:
[...]

Ze hanteren voor de actie andere tarieven, tenminste staat in de voorwaarden...

[...]
Ik zit in de actie. Ik denk dat ze het puur aangeven voor een zekerheid voor hen dat je geen 300GB gaat downloaden. Ik zit ELKE MAAND 3 of 4 keer over de officiele limiet. Daarover hoor je niks.

Is er iemand hier die verplicht is geupgrade of email oid heeft gehad voor teveel gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Zijn er hier ook ervaringen wat betreft de overstap van BBned naar BabyXL/Speedlinq ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 16:19
Ik heb nu (weer) @home. In Enschede heeft @home een prima verbinding. Bij mijn ouders thuis en in mijn nieuwe huis ook gelukkig. Ik had alleen graag Speedlinq genomen, maar het Tiscali-netwerk reikt nog niet tot waar ik nu woon ;(. BBned en KPN vond ik niet interessant (KPN al helemaal niet!). Bovendien reikt het BBnet netwerk ook niet tot m'n nieuwe huis en kan ik alleen KPN krijgen op dit moment :(.

Dus toch maar weer gekozen voor @Home. Download is prima ... ik had alleen graag wat meer upstream gehad bij @home-breedband, daarom vond ik Speedlinq ook zo interessant ... i.c.m. de prijs :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 11:46

Macabre

Euhh...

Hallo,

ik heb vorige week ook aangevraagd bij Speedlinq voor het 8mbit abo via het BabyXL netwerk.
Echter heb ik nog HELEMAAL niets gehoord over mijn aanvraag, alleen direct na de aanvraag heb ik een bevestigingsmail gekregen. Is dit normaal ?

Hoe lang duurt het gemiddeld voordat ik iets hoor van hen ?
En hoe lang zou het dan wel niet duren voordat ik mijn aansluiting heb ?

Alvast bedankt.

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Macabre schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:20:
Hallo,

ik heb vorige week ook aangevraagd bij Speedlinq voor het 8mbit abo via het BabyXL netwerk.
Echter heb ik nog HELEMAAL niets gehoord over mijn aanvraag, alleen direct na de aanvraag heb ik een bevestigingsmail gekregen. Is dit normaal ?
Dat is redelijk normaal, ze wachten rustig totdat er 7 dagen verstreken zijn (periode waarin je nog op kan zeggen) voordat ze actie ondernemen en (veel belangrijker) kosten gaan maken.
Als er verder geen problemen zijn, zou ik op direct na het weekend rekenen.
Als er verder geen problemen zijn, kan het met nog een week klaar zijn.
Alvast bedankt.
Geen dank.

In mijn geval was Speedlinq heel behulpzaam toen een andere toko het volkomen verknalde, maar daar ging toch nog een behoorlijke tijd overheen. Mocht je geïnteresseerd zijn, kijk dan eens naar "ADSL aanvraag gecancelled zonder bericht".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeper
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 06:35
Macabre schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:20:
Hallo,

Alvast bedankt.
ik heb afgelopen maandag een speedlinq abonnement aangevraagd. Gisteren is het geld voor het installatie pakket van mijn bankrekening afgeschreven. Ze zijn wel snel met het ophalen van het geld. Enfin, we wachten af......

[ Voor 18% gewijzigd door woeper op 17-12-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 11:53
woeper schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:24:
[...]

ik heb afgelopen maandag een speedlinq abonnement aangevraagd. Gisteren is het geld voor het installatie pakket van mijn bankrekening afgeschreven. Ze zijn wel snel met het ophalen van het geld. Enfin, we wachten af......
Dat was mij ook opgevallen, heb daar toen nog een e-mail over gestuurd. Geld was er zo af en voor de rest hoorde je niks meer. Op dat e-mailtje heb ik nooit reactie gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

Ik ben iig niet tevreden met Speedlinq (als het ook daadwerkelijk aan hen ligt).
Sinds een maand heb ik constant last van korte downtimes van een paar minuten. Paar keer per uur soms. Vooral in de weekenden en in de avonden. Bij browsen geen probleem, maar msn, online games en dergelijke gaan helemaal out :D

Ik draai XP, met de XP firewall aan.
Abbo: All-in 8064 op de BabyXL/Tiscali.

Ik heb een tijdje ook elke dag snelheidstests gedaan op speedtest.
Gemiddelde: upload 30 kbyte/sec, download 200kbyte/sec. Lijkt me toch echt heel erg minimaal voor de 1mbit up/8mbit down abbo die ik heb.

Modem (Alcatel Speedtouch 510i met de lampjes erop..en 4-ding switch) upgedate met 427 versie en daarna de 427 config 05 gedraaid. Daarna pc en modem gereboot.

Geen resultaat. Daarna netwerkkabeltjes verwisseld met gloednieuwe. Ook gespeeld met de kabels op andere netwerkpoorten (op modem). Ook zelfde probleem.

En nu de twijfel of het echt aan Speedlinq ligt. We hebben in huis, naast deze ADSL aansluiting, ook nog een Chello kabelaansluiting... Bij downtimes met ADSL is er meestal ook een downtime op de chelloaansluiting. :S Heel erg vreemd. Kan toch niet..kabel staat los van de telefoonlijn :S:S:S. Toch gebeurt het..

Ik weet niet of ik vingers naar Speedlinq moet gaan wijzen, ik wordt hier iig niet vrolijk op. Ik weet ook niet wat ik kan ondernemen nu. :(

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

hey door gekut van Tiscali kom ik misschien 3-4 weken zonder internet te komen staan en had helemaal geen zin meer om weer Tiscali aan te vragen. Dus ik heb deze week donderdag effe Speedlinq aangevraagd en 3 keer mailtje gestuurd waarin mijn huidige situatie uit legde dus dat mijn Demon BabyXL Abo per 22ste zou eindigen en of ze misschien hele proces beetje kon versnellen.. maar goed die gasten hebben niet eens auto reply en belde net 0.70 pm helpdesk en die zegt dat ik een mailtje moet sturen... misschien iemand nog ervaring?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:22
Mijn ervaring met de aanvraag tot nog toe:

6 december via hun website ingediend. Direct een mailtje ontvangen. Gisteren (15 dec) arriveerde het modem (Sagem) en tegelijk de brief met inloggegevens.
22 december zal de verbinding actief worden (krijg nu al wel een ip-adres).

Lijkt me dus wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvherk
  • Laatst online: 13-10-2024
Advies gevraagd;

- Speedlinq via BabyXL aangevraagd, opleverdatum zou 2 december zijn.
- Modem (alcatel speedtouch 510) keurig optijd binnen.
- Alles aangesloten op mijn bestaande 'adsl' bekabeling. Had voorheen andere provider, werkte toen probleemloos.
- Natuurlijk nieuwe splitter en modem aangesloten en de CD op mijn laptop geinstalleerd.
- Modem config gedraait en reboot.
- Geen brandend 'lijn sync' lampje (het @ ledje). Knipperd heel langzaam oranje.
- Ook de 510 direct op de IS/RA aangesloten, ook geen lijn-sync
- Contact met Speedlinq helpdesk gehad... eerst alles aan mijn kant weer checken.
- Gedaan, alles okay.
- 'Lijntest' gedaan, lijn okay.
- Conclusie helpdesk, modem dood.
- Opgestuurt, maar nog geen andere ontvangen.
- Ondertussen Speedtouch 580 van een vriend geleend en config gedraait.
- Nog geen lijn sync... 8)7

Wat is hieruit te concluderen?
Is de lijn toch niet goed? Waar moet ik in dit geval de oorzaak zoeken?

Hoop dat iemand een helpende hand en oplossing kan bieden? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Heb je de splitter wel goed aangesloten? Is de splitter wel goed?
Ik zou eerst in die hoek gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Wortelsoft schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:44:
Heb je de splitter wel goed aangesloten? Is de splitter wel goed?
Ik zou eerst in die hoek gaan zoeken.
Of je leest even:
dvherk schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 15:56:
<knip>
- Ook de 510 direct op de IS/RA aangesloten, ook geen lijn-sync
<knip>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:35

paQ

heb nu enkele maanden speedlinq.
ging in begin al meteen mis omdat ze administratief iets niet op orde hadden.
3 dagen zonder verbinding gezeten.

of de terugbetaling van de actie goed gaat verlopen moet ik nog afwachten.

over het algemeen een redelijke tot goede verbinding, alleen begrijp ik niet zo goed hoe de downstream waardes tot stand komen.
een dagje gotten en een beetje nu.nl met enkele mailtjes blijkt al bijna 1,5 GB te zijn :?
imo onwaarschijnlijk...

maar goed.

helpdesk bellen is echter wel een dure en langdurige bezigheid.
met dat gevalletje afsluiten toen heeft me het 47 EUR belkosten gekost excl. BTW

:(

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Jeez misschien toch geen goeie idee om Speedlinq te nemen. Ik heb nog geen bevestiging voor mijn aanmelding gehad (behalve mailtje) ik heb nu 5 keer e-mails gestuurd daarin gevraagd of mijn overstap mogelijk te vergemakkelijken maar geen antwoord nada niet eens auto message.. voel steeds dat ik geen speedlinq moet nemen. Misschien wat betreft helpdesk is Tiscali nog beter met hun 2cpm telefoontarief.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:04

Erikie

www.erikie.nl

mijn ervaring :

8 dec speedlinq aangevraagd & bevestigings webaanmelding gekregen via mail
10 dec geld afgeschreven (65 euro oid)
--- end.

Vraag me af wanneer ik m'n modem krijg. :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Laatst online: 03-04 16:15
Wat is me afvraag is of dat modem (Sagem) wel 1024Kbps upload aankan... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Bij Demon wordt er ook gezegd dat Upload 1024kbps is maar dat wordt bijna nooit gehaald.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zelf heb goede ervaringen met Speedlinq.

-Er werd snel gereageerd bij mijn verzoek tot telco-telco migratie.
-Lijn was ZEER snel opgeleverd.
-3 dagen geleden verhoging aangevraagd, volgende dag een elektronische krediet nota in de mail, met daarin de veranderingen doorgevoerd en het te betalen bedrag tot 31januari.
Ik kon op dat moment ook netjes met de nieuwe snelheid surfen.

1 klein dingetje waarover ik nog ga bellen.

Ik heb nu het 3072/1024 abbo, maar mijn modem traint op: 3392kbit/672kbit en dit terwijl ik al BBned heb gehad en die trainde net onder de 1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:40
Anoniem: 32334 schreef op zondag 19 december 2004 @ 08:47:

1 klein dingetje waarover ik nog ga bellen.

Ik heb nu het 3072/1024 abbo, maar mijn modem traint op: 3392kbit/672kbit en dit terwijl ik al BBned heb gehad en die trainde net onder de 1024.
dit heeft meestal te maken met de bedrading naar jouw adsl modem toe.. laat hem overdag nog een keer opnieuw trainen, en kijk of de aansluitingen goed zijn. gooi er eventueel een kortere nieuwe kabel tussen (het liefst een ronde).

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Dat had ik ook gezien, maar ik vraag me dus af of het geheel zonder splitter wel iets doet.
Nog nooit iets over gelezen, dat dat kan.

[ Voor 1% gewijzigd door wortelsoft op 19-12-2004 09:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jassy schreef op zondag 19 december 2004 @ 09:38:
[...]

dit heeft meestal te maken met de bedrading naar jouw adsl modem toe.. laat hem overdag nog een keer opnieuw trainen, en kijk of de aansluitingen goed zijn. gooi er eventueel een kortere nieuwe kabel tussen (het liefst een ronde).
Ik wilde dit al gaan doen, maar ik wilde niet de moeite nemen om alle kabels los te gaan gooien.

Ga ik toch maar even doen. Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvherk
  • Laatst online: 13-10-2024
Wortelsoft schreef op zondag 19 december 2004 @ 09:42:
[...]

Dat had ik ook gezien, maar ik vraag me dus af of het geheel zonder splitter wel iets doet.
Nog nooit iets over gelezen, dat dat kan.
Ik kreeg deze aanwijzing van Speedlinq Helpdesk. Schijnt een manier te zijn om bepaalde zaken te kunnen uitsluiten...

Maar goed nog steeds geen sync op de lijn. Misschien nog iemand een uitsluiting waar de kink in de kabel zit?

Ik krijg dus steeds meer het gevoel dat Speedlinq een niet betrouwbare provider is. Meerdere topics over meerdere forums gelezen... het over grote deel is niet te vreden. Een slechte zaak imho. Vooral de nazorg lijkt het erg aan te ontbreken. De administratie doet blijktbaar goed zijn best en werkt hard om alles netjes optijd te innen.

Ik wil het nog even aankijken, maar in mijn achterhoofd vraag ik me al af of de aanvraag kan worden gestopt. Heb immers al geen verbinbing sinds 1 december. Heb de lijn dus nog niet geactiveerd en 'dus' geen abo. geld betaald. Alleen de vooruit betaling van het moden en aansluitkosten. Is er iemand die hier het fijne van weet. Met name de procedure en juridische rechten?

Jammer voor Speedlinq, maar het boontje zou om zijn loontje kunnen komen!
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.