fair use policy BabyXL/Tiscali en BBned
Speedlinq hanteert op een aantal abonnementen een Fair Use Policy. De Fair Use Policy is verwoord in artikel 9.8 van de Algemene Voorwaarden. Met een Fair Use Policy mag een Speedlinq abonnee onbeperkt van internet gebruik maken, mits dit binnen een redelijke hoeveelheid dataverkeer gebeurt (Fair Use).
Bij Fair Use is er dus geen harde datalimiet. Wel hanteert Speedlinq een datarichtlijn, die de hoeveelheid data aangeeft die je zonder meer maandelijks mag gebruiken.
Om misbruik te voorkomen mag Speedlinq een abonnee die meer dan 3 maanden achter elkaar de Fair Use met meer dan 10 % overschrijdt migreren naar een hoger abonnement. Eveneens mag Speedlinq bij excessief datagebruik (meer dan 25 % boven de datarichtlijn) de abonnee (tijdelijk) beperken in het gebruik van het abonnement of hem migreren naar een hoger abonnement. De kosten ter grootte van de overschrijding mogen dan in rekening gebracht worden, wanneer deze de abonnee door Speedlinq zijn medegedeeld en de overschrijving is blijven voortbestaan.
Bovenstaande Fair Use Policy houdt dus voor Speedlinq in dat het de kosten van eenmalige overschrijding van dataverkeer niet aan de abonnee doorberekent, terwijl het daar zelf wel voor wordt belast. Voor de abonnee houdt dit in dat hij bij herhaalde overschrijding migreert naar een abonnement passende bij het door hem gegenereerde dataverkeer.
Onderstaand overzicht geeft de Fair Use aan van de verschillende abonnementstypen.
Fair Use Richtlijn op All-in abonnementen (BaByXL/Tiscali netwerk)
All-in 1024 15 GB p/mnd
All-in 2048 25 GB p/mnd
All-in 3072 35 GB p/mnd
All-in 4096 50 GB p/mnd
All-in 8064 100 GB p/mnd
Fair Use Richtlijn op X-tra abonnementen (BBned netwerk)
X-tra 256 2,5 GB p/mnd
X-tra 512 5 GB p/mnd
X-tra 1024 15 GB p/mnd
X-tra 2048 25 GB p/mnd
X-tra 8192 100 GB p/mnd
pfoe.. ff van speeldinq site gedownd.. Ik heb nu een 8/1 mb lijntje bij demon, maar omdat ik ga verhuizen en geen zin heb om te wachten op een adsl verhuizing (6 weken bij demon) was ik van plan speedlinq te nemen..
Helaas heb ik mijn pc laatst opnieuw geformateerd, en ik zou niet weten hoeveel ik gemiddeld download per maand . maar zeker wel rond de 50gb, + webserver. Dus ik ga maar voor de 4096 verbinding denk ik. Goedkoper kun je het niet krijgen elders.
anyway. dit is dus gewoon een keiharde datalimiet.. Moet je ps je up & download bijelkaar optellen?
[
Voor 3% gewijzigd door
Erikie op 03-12-2004 03:45
]