Speedlinq: ervaringen!

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.118 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-02 18:59
Mr. Liu schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:17:
[...]

Ik heb vandaag bericht gekregen dat ze maandag 25 april aan mijn verbinding gaan knutselen en dat ik dan ook een ander IP-adres krijg, dus ik vind het vreemd dat jij totaal niks ontvangen zou hebben.
Hoe heb je dat bericht gekregen? Via email of via een brief?

Edit: Ik lees net mn Speedlinq email, en waarempel, ze kondigen aan dat ze op 26 april gaan knutselen, en dat ik een 84.41.* ip krijg. (Exacte ip staat in de mail)

Waarom ze dan vandaag de boel door elkaar gooien en me een compleet ander ip geven is me echt een raadsel. En aangezien ik erg druk ben met de studie en veel dingen online moet doen kwam me dat helemaal niet goed uit :|

Nog een edit:
Ik heb vandaag DRIE mailtjes ontvangen over de werkzaamheden, in 2 ervan staat welk ip adres ik ga krijgen. En ja hoor, die verschillen |:(

[ Voor 44% gewijzigd door Dr_Hell op 18-04-2005 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dr_Hell schreef op maandag 18 april 2005 @ 18:10:
[...]
Hoe heb je dat bericht gekregen? Via email of via een brief?

Edit: Ik lees net mn Speedlinq email, en waarempel, ze kondigen aan dat ze op 26 april gaan knutselen, en dat ik een 84.41.* ip krijg. (Exacte ip staat in de mail)

Waarom ze dan vandaag de boel door elkaar gooien en me een compleet ander ip geven is me echt een raadsel. En aangezien ik erg druk ben met de studie en veel dingen online moet doen kwam me dat helemaal niet goed uit :|

Nog een edit:
Ik heb vandaag DRIE mailtjes ontvangen over de werkzaamheden, in 2 ervan staat welk ip adres ik ga krijgen. En ja hoor, die verschillen |:(
Zoals je zelf ook al gemerkt hebt via e-mail. En ik heb inderdaad ook 3 mailtjes ontvangen, waarvan de eerste melding maakte van een eerdere e-mail en een nieuw IP-adres, maar dat was blanco gelaten. Die eerdere e-mail heb ik dus pas later vandaag ontvangen, samen met een tweede e-mailtje dat gelijk is aan de eerste behalve dat daar nu wel een IP-adres in staat.

Ter verhoging van de feestvreugde ben ik dus vandaag ook nog even off-line geweest, maar toen ik mijn modem uit- en weer aanzette, was dat probleem verholpen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130977

Sinds vrijdag heb ik dan mijn Speedlinq verbinding. De ervaring tot nu is oke: besteld op 30 maart en het zou zo'n 6 weken duren, maar dat werden er maar 2 _/-\o_ Ze waren hierdoor zelf wel vergeten de modem op tijd op te sturen, want de officiele verbinding was al ingegaan op 12 april, maar toen was de modem er nog niet en na kwartiertje "al onze medewerkers zijn bezet" (ehm...AL jullie medewerkers?? Volgens mij zit er maar 1) beloofden ze me hem op te sturen en dat duurde drie dagen...nou vooruit, daar doe ik niet moeilijk over, ik hoef niet te betalen voor de gemiste dagen is mij ook beloofd.

De installatie was een appeltje/eitje.

Het enige probleem dat ik nu tegenkom is dat ik wel kan POP'pen maar geen mail meer kan versturen. Zowel thunderbird als outlook geven hierop een foutmelding. De instelling is smtp.zonnet.nl en het heeft tot nu toe altijd nog gewerkt.
Beetje vreemd: de website van Speedlinq is niet bereikbaar voor mij, voor anderen blijkbaar wel...(zowel in Firefox als in Explorer niet...)
Ik ga morgen maar eens bellen, kijken hoe lang het deze keer duurt voordat ik eindelijk iemand spreek (of moet ik hiermee niet eens bij Speedlinq zijn??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 16:44
Anoniem: 130977 schreef op maandag 18 april 2005 @ 22:25:
Sinds vrijdag heb ik dan mijn Speedlinq verbinding. De ervaring tot nu is oke: besteld op 30 maart en het zou zo'n 6 weken duren, maar dat werden er maar 2 _/-\o_ Ze waren hierdoor zelf wel vergeten de modem op tijd op te sturen, want de officiele verbinding was al ingegaan op 12 april, maar toen was de modem er nog niet en na kwartiertje "al onze medewerkers zijn bezet" (ehm...AL jullie medewerkers?? Volgens mij zit er maar 1) beloofden ze me hem op te sturen en dat duurde drie dagen...nou vooruit, daar doe ik niet moeilijk over, ik hoef niet te betalen voor de gemiste dagen is mij ook beloofd.

De installatie was een appeltje/eitje.

Het enige probleem dat ik nu tegenkom is dat ik wel kan POP'pen maar geen mail meer kan versturen. Zowel thunderbird als outlook geven hierop een foutmelding. De instelling is smtp.zonnet.nl en het heeft tot nu toe altijd nog gewerkt.
Beetje vreemd: de website van Speedlinq is niet bereikbaar voor mij, voor anderen blijkbaar wel...(zowel in Firefox als in Explorer niet...)
Ik ga morgen maar eens bellen, kijken hoe lang het deze keer duurt voordat ik eindelijk iemand spreek (of moet ik hiermee niet eens bij Speedlinq zijn??)
Ik gebruik ook een andere POP e-mail, en je SMTP uitgaande post is dus niet goed ingested. Hier moet je mail.gebruikersnaam.speedlinq.nl invullen en waar gebruikersnaam staat is dan jou domeinnaam, standaard is dit iets met jou achternaam er in.

Uiteraard kan je jou gebruikersnaam (= domeinnaam) ook veranderen op de website van Speedlinq. Ik heb wel gemerkt dat het veranderen van je domeinnaam even duurt voordat dit op alle (andere) servers gesynchroniseerd is, je krijgt daar ook een melding van als je dit net gewijzigd heb, hou daar dus wel rekening mee. Met een dag of wat nadat ik mijn domeinnaam had gewijzigd en dit bij de SMTP uitgaande e-mail had ingevuld in mijn e-mail client (Outlook in dit geval) werkte bij mij de e-mail prima en verder nooit geen problemen mee gehad.

Korte samenvatting instellen e-mail POP:

- bijvoorbeeld HCCnet e-mail instellen in je e-mail client:
Server voor inkomende post: pop.hccnet.nl
Server voor uitgaande post: mail.gebruikersnaam.speedlinq.nl

- voor je speedlinq e-mail zelf moet je zowel de inkomende als de uitgaande instellen:
Server voor inkomende post: mail.gebruikersnaam.speedlinq.nl
Server voor uitgaande post: mail.gebruikersnaam.speedlinq.nl

Zo... ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie, scheelt misschien weer een (duur) telefoontje ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MaximumPower op 18-04-2005 22:57 ]

Minimum to the MaximumPower!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130977

yo bedankt zeg!

dat klinkt misschien ook wel logisch, gewoon je mail versturen op je speedlinq account!!
ik ga het even uitproberen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaeGaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 17:38
ik zal ook ff mijn ervaringen met speedlinq ventileren,

preciese data weet ik niet meer, maar iets van 2 mnd geleden besteld, keurige bevestiging met de melding dat ik een brief zal ontvangen over de betaling ed. Goed brief komt, geld overgemaakt en lees in de brief dat ik een welkomstbrief zal ontvangen na overschrijving van het geld. Ik ontvang vervolgens 2 week later idd. een brief met daarin username ed. (is dit de welkomstbrief?). Weer 2 weken later ontvang ik de Allied Data Modem, een naar wat later blijkt antieke copperjet 810 uit 2003
rev.1 !!!!!!!!! Alles ruimschoots optijd voor de migratie van gisteren.

Gisteren op 11h s'ochtends ging de line down.
S'middags na thuis komst, meteen de splitter omgewisseld (had hier gelezen dat dat ook moest) en de modem aangesloten, en nu?????? Gelukkig had ik ook hier gelezen dat ik een BabyXL scherm zou moeten zien. Want in het pakket en de 2 brieven staat niets over wat ik zou kunnen verwachten. Zat ook geen cd in waarover in de handleiding gerept wordt.
Goed, ik reset de modem maar es, wat denk je?, een BabyXL scherm, gegevens juist?, Ja, Activeren?, Ja. En ik ben live!!!!!!! So far so good, direct ff naar speedtest, hmmz, teleurstellend een upload van 560 en ik heb toch echt 1024 besteld. Okay, ik heb iig. internet en geen klapperende lijnen tot nog toe, ik ken het verschijnsel, ik heb ook zoiets gehad bij de kabel via @home.

Vervolgens wil ik een router achter de copperjet schakelen, zodat ik mijn andere computers en gameserver weer online krijg. Dit krijg ik echter niet voor elkaar. De modem staat bridged, dan kan ik toch de router functie van de linksys inschakelen(of snap ik et niet),ook als ik deze functie uitzet, werkt et niet, zelfs als ik em connect via een crosscable op 1 van de gewone poorten, zodat ie als switch werkt, functioneerd niet. anywayz, ik ga eerst maar es naar mijn good old speedtouch 510, nieuwe firmware erin, configtooltje voor nederlandse providers opgestart en live, HULDE SPEEDTOUCH. goede support daaro.

Vanavond verder met de Allied Data, want nu kan ik er niks mee, ik kan niet zien hoe dat ding ingesteld staat, Ja via een telnetsessie, pffff, verschrikkelijk, antiek man. Deze hebben ze bij Speedlinq vast uit de kelder van Allied Data opgeduikeld, mochten ze voor 3 tientjes per doos a honderd stuks meenemen, haha............ jaja ze weten bij speedlinq wel wat ze moeten weggeven bij een goekope aanbieding. Zal eerst de firmware updaten, dan kan ik tenminste via een webinterface op mn gemak alle instellingen van dat ding doorneuzen.

Volgens Speedtest doet de speedtouch 510 een upload van 510 (hey is dat nummer een indicatie voor de max upload,haha) en de Allied Data deed 560, erg onbevredigend.

Tot nu 2 probleempjes;

1) Een te lage Upload (zal nieuwe firmware in de copperjet ook uitmaken qua upload?)

2) Ik kan niet gepinged worden en Speedtest kan ook niet pingen (WTF wa's dat nou weer)

Ik houd jullie op de hoogte.

P.s. een fantastisch draadje dit, heb ik al veel tips uitgehaald, ik wist wat ik ongeveer kon verwachten.

@Fern, ik woon bij je op de hoek in Ijsbrechtum, is de centrale in Sneek misschien verneukt? (zie m'n upload)

//////kleine tussentijdse Update\\\\\\\

heb speedlinq op de helpdesk gebeld en werwachtte het ergste, gezien de meningen hierover.
Ik had binnen 5 min iemand aan de lijn, hij sprak fatsoenlijk nederlands ook nog. :)

Geklaagd over m'n Upload, volgens de lijntest die hij deed, had ik een Downstream van 3392 !! en een Upstream van 768 !!. D'as echt wel wat anders dan ik gisteravond had. Ik zal het vanmiddag / avond even controleren.

[ Voor 10% gewijzigd door PaeGaN op 22-04-2005 10:25 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:32

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Als je upload lager is dan je had besteld kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn:
1. Je woont te ver weg van de centrale om de maximale upload te halen (1024 haalt bijna niemand, zeker met een speedtouch niet).
2. De bekabeling naar je huis is van slechte kwaliteit
3. De bekabeling binnen je huis is van slechte kwaliteit.
4. Je splitter is gaar.
5. Je modem is gaar (maar je hebt al met twee verschillende modems getest, dus die sloten we voorlopig uit).

Een aantal dingen kun je zelf testen.
Om de maximale snelheid uit je ADSL lijn te halen sluit je je modem aan direct achter het ISRA punt (de plek waar de telefoonlijn je huis binnenkomt), zonder splitter (dan kun je dus tijdens het testen niet bellen).
Controleer nu nog eens wat je trainingswaarden zijn.
Zijn deze beter dan eerst, zet dan de splitter er weer tussen en controleer dit opnieuw.
Zijn de resultaten nog steeds beter dan eerst, dan zijn waarschijnlijk de draden die naar de plek lopen waar je modem staat niet goed. (Altijd twisted draden gebruiken, nooit van die platte evenwijdige telefoondraden).

Je kan niet gepingt worden bij de speedtest omdat een Speedtouch standaard deze ping requests niet doorstuurt naar jouw computer. Om toch de ping test te kunnen uitvoeren, moet je tijdelijk jouw PC instellen als "Default Server" in de web configuratie van de speedtouch.
Dit maakt je PC wel veel kwetsbaarder voor poort scans en andere ongein vanaf internet, omdat alles standaard naar jou toegestuurt wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Kanarie op 22-04-2005 11:31 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 13:56

lier

MikroTik nerd

Inderdaad kan je beginnen om te kijken op welke snelheid je modem traint en met behulp van bovenstaand (mooi compleet !) verhaal dit eventueel positief beinvloeden.

Daarnaast is het aan te raden om niet (alleen) met speedtest te testen, omdat daarvan de waarden niet altijd nauwkeurig zijn. Beter is om met meerdere testsites te werken, of een file uploaden naar bijvoorbeeld een FTP server.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

BTW ik hoorde van een kennis die bij Xs4all werkt dat er maar 4 mensen bij Speedlinq helpdesk werken en dat ze niet eens training krijgen maar boekje met stappen die ze door moeten nemen. Dus bellen heeft weinig zin als je technisch probleem hebt. Alleen als je iets wilt aankaarten maar goed ik ga zowiezo naar andere provider als deze afgelopen is.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 17:32
Hey Paegan,zou kunnen dat het aan de centrale ligt,is wel heeel toevallig dat je upload ook zo laag zit als de mijne(600Kb).
Ik had hiervoor de Sagem en nu een Linksys en bij beiden is de upload 600Kb,bij mij zeiden ze ook dat mijn upload rond de 800Kb zat,maar dat heb ik nog niet mogen meemaken.Anyway ik ga toch opzeggen en probeer denk ik XS4all,op m'n werk hebben ze dat ook,en dat gaat als een tierelier.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132995

weet iemand hoe je speedlinq kunt aanmanen om het actiegeld terug te storten? Ik heb al een aangetekende brief verstuurd, vervolgens bevestiging dat de brief ontvangen is. Tot op heden geen geld hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
Fern schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 23:15:
Hey Paegan,zou kunnen dat het aan de centrale ligt,is wel heeel toevallig dat je upload ook zo laag zit als de mijne(600Kb).
Ik had hiervoor de Sagem en nu een Linksys en bij beiden is de upload 600Kb,bij mij zeiden ze ook dat mijn upload rond de 800Kb zat,maar dat heb ik nog niet mogen meemaken.Anyway ik ga toch opzeggen en probeer denk ik XS4all,op m'n werk hebben ze dat ook,en dat gaat als een tierelier.
Het verschil zit in de verbindingsnelheid van je modem (dus je lijnsnelheid die je hebt op jou lijn) die ze controleren. Dus op een lijn kan 1024Kbit ingesteld staan en je modem bouwt een verbinding op van 800Kbit upstream (heel normaal).

Dat je dan misschien effectief 80Kbyte/s haalt en dat omrekent met factor 8 kom je op 600Kbit uit ongeveer. Dat laat speedtest.nl ook zien bijvoorbeeld. Echter moet je met 10 (of 9.5) rekenen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 15:33
SpeedTouch 510 / SpeedLinq All-In / Tiscali

Vandaag modem ontvangen en vanaf vandaag zou m'n internetconnectie live moeten zijn.
Alle stapjes gevolgd, modem geinstalleerd, aangesloten.

[@] blijft oranje knipperen.
Ik wacht een paar minuten en hij is opeens groen geworden
ok mooi, ik ga naar http://connect.babyxl.nu en activeer m'n verbinding.
Nu moet ik 15 sec de modem uitschakelen en dan weer inschakelen.
Maar nee hoor... [@] blijft oranje knipperen, de linestate geeft aan 'initializing'.. en dat voor een paar uur. Goeie start voor SpeedLinq/Tiscali... Modem al een paar keer uit en aan gezet, kabels replugged.. maar tevergeefs :s

[ Voor 9% gewijzigd door STING op 23-04-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
STINGnl schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:09:
SpeedTouch 510 / SpeedLinq All-In / Tiscali

Vandaag modem ontvangen en vanaf vandaag zou m'n internetconnectie live moeten zijn.
Alle stapjes gevolgd, modem geinstalleerd, aangesloten.

[@] blijft oranje knipperen.
Ik wacht een paar minuten en hij is opeens groen geworden
ok mooi, ik ga naar http://connect.babyxl.nu en activeer m'n verbinding.
Nu moet ik 15 sec de modem uitschakelen en dan weer inschakelen.
Maar nee hoor... [@] blijft oranje knipperen, de linestate geeft aan 'initializing'.. en dat voor een paar uur. Goeie start voor SpeedLinq/Tiscali... Modem al een paar keer uit en aan gezet, kabels replugged.. maar tevergeefs :s
Ook als je modem kaal en direct aan je ISRA hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 15:33
bjck schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:14:
[...]

Ook als je modem kaal en direct aan je ISRA hangt?
Hmm bedankt voor de tip.
Zonder split werkt het:
00:29:49
xDSL linestate up (downstream: 7616 kbit/s, upstream: 768 kbit/s)
hmm, lager dan m'n abbo 8064/1024?
Maar ik heb dus een defecte splitter gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

STINGnl schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:22:
[...]

Hmm bedankt voor de tip.
Zonder split werkt het:

[...]

Speedtouch heeft sowieso problemen maximale upload snelheid te halen. Zelf kwam ik tot 600-832 met m'n Speedtouch 510, terwijl m'n Linksys WAG54Gv2 moeiteloos op 960kbps traint.

Bovendien is jouw ADSL connectie wide open, de maximale snelheid. Deze haal je alleen bij een afstand die kort genoeg is, goede lijnkwaliteit en goede interne bekabeling.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Het is niet echt een ervaring, maar ik hoop dat ik hier deze vraag mag stellen:
Ik heb al 2 jaar een abonnement bij speedlinq. Best tevreden erover. Maar nu wil ik contact opnemen met ze via email, en niet via een formulier. :( Maar er valt echt nergens een email adres te vinden op hun site. Is het dan echt niet mogelijk om gewoon contact met ze op te nemen via een email adres?(info@speedling.nl, helpdesk@speedlinq.nl oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Spits schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:18:
Ik heb al 2 jaar een abonnement bij speedlinq. Best tevreden erover. Maar nu wil ik contact opnemen met ze via email, en niet via een formulier. :( Maar er valt echt nergens een email adres te vinden op hun site. Is het dan echt niet mogelijk om gewoon contact met ze op te nemen via een email adres?(info@speedling.nl, helpdesk@speedlinq.nl oid)
De ervaringen zijn dat je meestal NUL antwoord krijgt of in de trend van dat je moet bellen of de standaard formulieren op de website moet gebruiken. Blijft nog wel de gewone 'reguliere post' over, maar hou dan rekening met een verwerkingstijd van minimaal 2 weken.

Speedlinq
Postbus 60163
1320AE Almere
Netherlands
Tel: 0900-7733354 (70 cent/min. - ma-vr: 9.00-19.00)
Fax: 050-5200499
http://www.speedlinq.nl
helpdesk@speedlinq.nl

[ Voor 12% gewijzigd door MaximumPower op 23-04-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Ok bedankt. Ik ga het proberen. En ik baal wel van de slechte service zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Spits schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 21:05:
Ok bedankt. Ik ga het proberen. En ik baal wel van de slechte service zeg :(
Vind ik niet fair van je. Dit is nu eenmaal zo en zal je als speedlinqer maar aan moeten wennen. Dat zit nu eenmaal in o.a. het goedkope abonnements geld > goedkoop is duurkoop (dure helpdesk etc.) en alleen dus als je ze echt nodig hebt uiteraard, want eigenlijk is het wel erg lekker om voor zo weinig geld te kunnen internetten, toch? Maar bij de duurdere providers is het ook niet altijd koek en ei, ik spreek uit ervaring maar om dat hier te gaan vermelden is verder offtopic.

Hopelijk kunnen ze je gewoon helpen bij Speedlinq. Eerst afwachten en dan pas reageren, uiteraard horen we hier graag je ervaringen en niet bij voorhand al negatief zijn hoor!

[ Voor 16% gewijzigd door MaximumPower op 23-04-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Ok sorry je hebt idd gelijk. Ik ben normaal ook iemand die heel erg let op het geven van een gegronde mening. Maar liet me even gaan ;) . Ik zal inderdaad mijn (dan objectieve mening) posten als ik antwoord heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Ok dit krijg ik dus terug:
Per 1 november 2004 is Speedlinq gestopt met de technische e-mail helpdesk.
Uw e-mail kan niet meer in behandeling worden genomen.

Kijk bij vragen altijd eerst even op de helpdesk pagina's van Speedlinq,

www.speedlinq.nl. Hier vind u de meest recente informatie en handige tips over het gebruik van uw Speedlinq aansluiting. Ook vindt u hier antwoorden op de meest gestelde vragen. Kunt u hier geen oplossing vinden voor uw probleem dan kunt u op de volgende wijze contact opnemen met Speedlinq:

Technische vragen of problemen:
telefonische helpdesk 0900-7733354 (EUR 0,70 p/m) Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 19:00 uur

Administratieve vragen of problemen:
e-mail administratie administratie@speedlinq.nl
Ze zijn dus wel snel in beantwoorden O-)
Nu kan ik natuurlijk administratieproblemen heel ruim gaan opvatten >:)

Nee ff serieus wat wordt er denken jullie onder administratieproblemen verstaan?

[ Voor 11% gewijzigd door Spits op 23-04-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Spits schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 22:23:Nee ff serieus wat wordt er denken jullie onder administratieproblemen verstaan?
Misschien is het handiger als jij verteld waar voor je met hen contact wilt opnemen?

[ Voor 7% gewijzigd door MaximumPower op 23-04-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
STINGnl schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:22:
[...]

Hmm bedankt voor de tip.
Zonder split werkt het:

[...]

Misschien niet defect je splitter, maar misschien verkeerdom (binnen komende lijn in line stoppen)? Toestel voor je splitter aangesloten? Defect kabeltje dat je niet meer gebruikt nu je hem aan ISRA hangt?

Lijnsnelheid is gewoon prima. Geen enkele garanties worden (en kunnen technisch ook niet) gegeven op de maximale snelheid. Elke lijn is anders elke lijn is niet perfect. 7616Kbit is eigenlijk uitstekend. Dan haal je ~800Kbyte/s over je lijn, en al zou je modem op 8064Kbit verbinden haal je 830Kbyte/s ongeveer.

Upstream is altijd tussen 512 & 1024Kbit. 768Kbps is een hele mooie waarde. Mogelijk met een ander modem iets hoger of juist iets lager, maar scheelt nooit heel veel. (en dan heb je net een nieuw modem en dan wisselt de dsl-netwerk leverancier de apparatuur en kan je terug wisselen misschien voor het betere resultaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Spits schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:18:
Zie voor dergelijke informatie hun website,dit hoeven wij niet uit te zoeken lijkt mij ;)

Enne,tuurlijk mag jij balen,dat doen de meesten hier,maar er zijn er ook die Het verheerlijken O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Fern op 24-04-2005 00:40 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
[b]Enne,tuurlijk mag jij balen,dat doen de meesten hier,maar er zijn er ook die Het verheerlijken O-)
Ik lees inderdaad ook graag die negatieve ervaringen maar ik wil graag opmerken, of laat ik het eigenlijk helemaal anders stellen:

...je hoort altijd alleen de mensen die klagen maar de overgrote meerderheid bij wie het allemaal wel goed gaat die hoor je nooit...,

op een enkeling na dan, wel te verstaan, waaronder mijn persoon.

Ik ben namelijk best tevreden over Speedlinq, snel Internet voor erg weinig geld... en regels zijn nu eenmaal regels als je iets aangaat dan moet je jezelf er eerst van overtuigen wát je dan aangaat.

Nimmer klagen achteraf... je bent er zelf dan net zo schuldig aan en nu niet gaan zeuren van "ik wist het allemaal niet..." want in dat geval is ervaring de beste leermeester en wat dan nog, dan stap je de volgende keer toch gewoon weer over naar een andere provider... het gras is aan de overkant altijd veel groener. De providers worden allemaal goedkoper maar alles heeft zo z'n prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door MaximumPower op 24-04-2005 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Laatst online: 03-04 16:15
De stelling dat als iets goedkoop is, de service ook slecht mag zijn en je niet mag klagen gaat er bij mij niet in!! :/

Ik ben ook tevreden over Speedlinq...

zodra ze mijn statiegeld, renteloze lening of zoals zij het noemen 'actiekorting', waar ik al maanden op wacht, uitbetalen. :o

Ik wist idd van te voren dat ik geld moest voorschieten, maar dat dat zoveel zou zijn (modem, aansluitkosten, drie maanden volle mep) werd niet duidelijk in de communicatie met mij.
Ergens in het midden van een veel te lange pagina met hun voorwaarden op hun site valt er misschien wel uit op te maken dat al deze kosten voorgeschoten worden en dat Speedlinq zelf bepaald wanneer er aan de actievoorwaarden is voldaan. Maar dat is alles behalve klantvriendelijk en servicegericht! :(

En zeg dan niet dat dit dingen zijn die je moet inleveren als je snel internet tegen een lage prijs neemt. Speedlinq heeft er weinig aan als klanten om die redenen na een jaar het weer bij een ander gaan proberen, klantenbinding is misschien nog wel belangrijker (en goedkoper) dan nieuwe klanten werven. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Epitome schreef op zondag 24 april 2005 @ 01:46:De stelling dat als iets goedkoop is, de service ook slecht mag zijn en je niet mag klagen gaat er bij mij niet in!! :/
Kan, is je goed recht!
Ik ben ook tevreden over Speedlinq...
Leuk om te horen en wel waarom dan? Spreek je goede ervaringen nou hier eens uit? Anders hoor je al weer snel bij dat groepje van mensen die alleen maar klagen...
zodra ze mijn statiegeld, renteloze lening of zoals zij het noemen 'actiekorting', waar ik al maanden op wacht, uitbetalen. :o
Wat zou die renteloze lening hebben opgebracht als je het die paar maanden op je eigen bank had laten staan, waar gaat dit over?
Ik wist idd van te voren dat ik geld moest voorschieten, maar dat dat zoveel zou zijn (modem, aansluitkosten, drie maanden volle mep) werd niet duidelijk in de communicatie met mij.
Ergens in het midden van een veel te lange pagina met hun voorwaarden op hun site valt er misschien wel uit op te maken dat al deze kosten voorgeschoten worden en dat Speedlinq zelf bepaald wanneer er aan de actievoorwaarden is voldaan. Maar dat is alles behalve klantvriendelijk en servicegericht! :(
Je zegt het zelf al, ergens in het midden van een veel te lange pagina... etc., maar het staat er dus wel. En je kan het gewoon uitrekenen, mits je natuurlijk wel goed op let met rekenen. Die klantvriendelijkheid en servicegerichtheid... en dat heeft inderdaad een bepaalde prijs, tja... dat is heel goed opgemerkt en die betaal je dus niet bij Speedlinq.
En zeg dan niet dat dit dingen zijn die je moet inleveren als je snel internet tegen een lage prijs neemt. Speedlinq heeft er weinig aan als klanten om die redenen na een jaar het weer bij een ander gaan proberen, klantenbinding is misschien nog wel belangrijker (en goedkoper) dan nieuwe klanten werven. :X
Die klanten binding heb ik ook niets van gemerkt bij de (mijn vorige) veel duurdere provider waar ik eerst bij zat, ze namen mijn 30% vaste klanten korting ook zomaar af...

Ik zeg alleen maar dit: het moet uit de lengte of uit de breedte... vat je 'um!

[ Voor 9% gewijzigd door MaximumPower op 24-04-2005 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Wat nou goede ervaringen uitspreken, ik heb internet 24/7 op de juiste snelheid zoals afgesproken, valt weinig verder over te zeggen. Zou een druk forum worden als iedereen een verhaaltje ging schrijven over hoe hij/zij precies kreeg wat in de overeenkomst met een bedrijf was afgesproken...

Speedlinq adverteert met GRATIS modem & GEEN aansluitkosten EERSTE X maanden korting

Klant denkt:"Interessant, daar wil ik meer over lezen."
Klikt op Lees Meer
Ziet een halve tabel vol met het woord GRATIS
Klant denkt:"Er zal vast wel een addertje onder het gras zitten."
Klikt op Klik hier voor de overige tarieven.
Staan allemaal bedragen, maar niets over het voorschieten van alle zaken die voorheen als GRATIS, GEEN kosten of KORTING worden aangeduid.
Hier staan een paar disclaimers, maar die hebben betrekking op de werking van de hardware niet op de actievoorwaarden.
Zelfs onder het kopje Artikel 7 - Betaling onder actievoorwaarden staat helemaal niets over voorschieten van bedragen. Pas onderaan deze pagina, wordt de hele opzet duidelijk:
Art. 2.2a De Klant betaalt altijd eerst het volledige bedragen voor modempakket en aansluitkosten, waarna indien aan onderstaande actievoorwaarden voldaan is kortingen worden uitgekeerd.
Art 2.2b Bij deelname aan de actie geldt onderstaand actietarief gedurende X maanden. De korting wordt indien aan onderstaande actievoorwaarden voldaan is in een keer met de andere kortingsbedragen uitgekeerd.
Het is in meerdere opzichten heel goedkoop om dit zo te doen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Epitome schreef op zondag 24 april 2005 @ 02:34:
[...]

Daar gaat bij de meeste toch alleen maar om: Speedlinq is gewoon GOEDKOOP en is dus het enige goede wat er over hen te vertellen valt...

...en al die voorwaarden nog eens in dit forum te gaan plakken heeft ook geen zin want dat kunnen we zelf ook wel vinden, zie je nu dat je het best snel bij elkaar hebt gevonden, het is helemaal niet zo erg als men zegt. Iemand er op wijzen of voor waarschuwen dat hij dit wel eerst goed moet door lezen voordat hij een besluit neemt, daar ga ik wel in mee. Maar uiteindelijk neem je het besluit zelf.

Je zelf dus ook heel goed moet realiseren dat je misschien een nog niet zo ervaren helpdesk-medewerker aan de telefoon kan krijgen à EURO 0,70 cent/min op het moment dat je dus echt een probleem hebt met je verbinding. Alhoewel ik een goede ervaring heb bij die ene keer dat ik opbelde, keurig geholpen werd in een redelijk tijd van 10 minuten, dat dit dus een prijskaartje heeft van EURO 7,- dat is mijn eigen keuze geweest want dat kon ik nu eenmaal verwachten op het moment dat ik het abonnement afsloot. Overigens was dit omdat ik de splitter verkeerd om had aangesloten (lees ergens maar terug in dit forum) en dus mijn eigen schuld. Toen ik de handleiding aan twee andere mensen liet lezen snapten zij het wel meteen, is dit dan de schuld van Speedlinq? Lag dit aan de onjuiste handleiding op de cd-rom en het brakkige A-4 papiertje waarop stond hoe dan wel? Nee, eigen schuld en 7 euro weggegooid geld, maar daar hoor je mij niet over klagen.

Dat het marketing beleid van Speedlinq er nu eenmaal op gebaseerd is om alleen maar mensen te werven, want ja, dat is ook alleen maar wat ik zie en lees in hun advertenties. We zeggen toch alleen waar we goed in zijn en nooit de negatieve dingen. Tja... ga of beter, blijf dan gewoon bij zo'n ouwe grijze KPN variant of neem er dan zo eentje waar je het eerst drie maanden mag proberen.

Ik kom vanwege mijn beroep nog al vaak in aanraking met mensen die thuis Internet hebben genomen of al besteld hebben, als ik ze dan simpele vragen stel zoals:

- heeft u ADSL of kabel?
- welke provider heeft u genomen?
- wat voor soort abonnement heeft u afgesloten?
- welke snelheid is het?
- welk merk/type modem heeft u?
- waarom heeft u niet eerst bij ons geinformeerd naar de keuze die het best voor u van toepassing is?

Tja , dan staat men met een mond vol tanden en krijgen ze een rooie kop omdat ze het gewoon weg niet weten. Kijk dit zijn nu juist de mensen die ik zeker niet adviseer om een provider als Speedlinq te nemen.

- wat betaald u?.... ja dat weten ze dan weer net wél... alhoewel ik er ook bij hebt die dat niet eens weten.

Ik schat het niveau van menig tweaker hier wel wat hoger, maar als je een echte tweaker bent of daar bij wilt horen, weet je heus wel de juiste weg te bewandelen wat je moet doen in geval dat er iets aan de hand is of niet klopt.

Dit is gewoon mijn mening, ik ben namelijk niet te beroerd om iets nieuws te proberen, je hebt gewoon gekozen voor snel internet en dat voor weinig geld bij een overigens nog heel jong bedrijf en daar zullen dan vast wel consequenties aan zitten. Ja, inderdaad... nieuwe schoenen lopen in het begin nooit lekker.

[ Voor 89% gewijzigd door MaximumPower op 24-04-2005 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Epitome schreef op zondag 24 april 2005 @ 02:34:
Wat nou goede ervaringen uitspreken, ik heb internet 24/7 op de juiste snelheid zoals afgesproken, valt weinig verder over te zeggen. Zou een druk forum worden als iedereen een verhaaltje ging schrijven over hoe hij/zij precies kreeg wat in de overeenkomst met een bedrijf was afgesproken...

Speedlinq adverteert met GRATIS modem & GEEN aansluitkosten EERSTE X maanden korting

Klant denkt:"Interessant, daar wil ik meer over lezen."
Klikt op Lees Meer
Ziet een halve tabel vol met het woord GRATIS
Klant denkt:"Er zal vast wel een addertje onder het gras zitten."
Klikt op Klik hier voor de overige tarieven.
Staan allemaal bedragen, maar niets over het voorschieten van alle zaken die voorheen als GRATIS, GEEN kosten of KORTING worden aangeduid.
Hier staan een paar disclaimers, maar die hebben betrekking op de werking van de hardware niet op de actievoorwaarden.
Zelfs onder het kopje Artikel 7 - Betaling onder actievoorwaarden staat helemaal niets over voorschieten van bedragen. Pas onderaan deze pagina, wordt de hele opzet duidelijk:

[...]

Volledig mee eens,speedlinq moet veel duidelijker zijn naar de consument op deze manier zet je kwaad bloed.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Fern schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:59:
[...]
Volledig mee eens,speedlinq moet veel duidelijker zijn naar de consument op deze manier zet je kwaad bloed.
Geef mij nou eens de naam van één provider waarvan jij vindt waar het wél allemaal duidelijk is naar de consument toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
MaximumPower schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:18:
[...]

Geef mij nou eens de naam van één provider waarvan jij vindt waar het wél allemaal duidelijk is naar de consument toe?
Offtopic

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Dit vind ik dus niet fair... want dan stap je toch gewoon naar die andere... vaarwel Speedlinq, moet je dan zeggen. En ik zou maar op tijd opzeggen want anders kom je voor weer heel andere verrassingen te staan.

We horen graag de ervaringen van de mensen die ontevreden zijn en hun abonnement gaan opzeggen of hebben opgezegd.

[ Voor 21% gewijzigd door MaximumPower op 24-04-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
MaximumPower schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:18:
[...]
XS4ALL, kan me niet herinneren daar ooit klachten over te hebben gelezen. :)
We horen graag de ervaringen van de mensen die ontevreden zijn en hun abonnement gaan opzeggen of hebben opgezegd.
Volgens mij werk je bij Speedlinq... :P

[ Voor 23% gewijzigd door Epitome op 24-04-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18185

Afgelopen donderdag heb ik met de financiele adminstratie gebeld waarom ik de actiekorting nog niet op mijn rekening gestort had gekregen terwijl ik wel al aan alle actie voorwaarden heb voldaan. Na ongeveer een minuut in de wacht te hebben gestaan kreeg ik al een mdewerkster aan de feun. Deze wist me idd te vertellen dat ik aan alle actievoorwaarden voldeed en zou een mailtje sturen naar de persoon die over de actiekortingen gaat. Een dag later ontvang ik een mailtje dat komende week de actiekorting gestort gaat worden...ik ben reuze benieuwd :)
Beste meneer ...,

Het kortingsbedrag wordt komende week naar u overgemaakt.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq

Inge

Dit bericht kan niet automatisch beantwoord worden. Een reply op deze e-mail zal door Speedlinq niet worden ontvangen.

Indien je een vraag hebt naar aanleiding van deze mail zoek je op www.speedlinq.nl/faq.
Als je wilt reageren gebruik je de daarvoor bestemde formulieren die je daar kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Anoniem: 18185 schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:42:
Afgelopen donderdag heb ik met de financiele adminstratie gebeld waarom ik de actiekorting nog niet op mijn rekening gestort had gekregen terwijl ik wel al aan alle actie voorwaarden heb voldaan. Na ongeveer een minuut in de wacht te hebben gestaan kreeg ik al een mdewerkster aan de feun. Deze wist me idd te vertellen dat ik aan alle actievoorwaarden voldeed en zou een mailtje sturen naar de persoon die over de actiekortingen gaat. Een dag later ontvang ik een mailtje dat komende week de actiekorting gestort gaat worden...ik ben reuze benieuwd :)
[...]
Ik hoop het echt voor je; en ook meteen voor mezelf... O-)

Ik wacht mijn volgende betaling nog af en als ik dan nog niets heb ontvangen, moet ik die cashlijn ook maar eens bellen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Epitome schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:37:
[...]
XS4ALL, kan me niet herinneren daar ooit klachten over te hebben gelezen. :)
Dan moet je die de volgende keer nemen 8)
[...]
Offtopic... hahaha, was dat maar waar, dan zullen ze pas een echt goede helpdesk krijgen... maar waarschijnlijk kunnen ze mijn salaris niet betalen... moet het abonnementsgeld gelijk omhoog.

...uiteraard bedoel ik het allemaal niet zo negatief als je misschien denkt en ook ik heb kritiek op de manier zoals Speedlinq het nu doet, maar wat wil je nou van zo'n jong internet bedrijf.

[ Voor 6% gewijzigd door MaximumPower op 24-04-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Epitome schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:37:

[...]
Die indruk begin ik ook te krijgen.
Andere opmerkingen hier worden afgedaan als gezeur,en niet fair.

@swiebertje.
Is misschien niet helemaal duidelijk dat ieder hier zijn mening mag geven over Speedlinq,dus respecteer andermans mening dan ook over dit onderwerp en ga dan zelf niet zeuren over wat wel en niet kan in dit topic dat bepaalt de moderater wel,misschien bepaalde ambities???

btw. was de klant geen koning?

[ Voor 3% gewijzigd door Fern op 24-04-2005 18:01 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Fern schreef op zondag 24 april 2005 @ 18:00:
[...]

btw. was de klant geen koning?
De hollander die alles voor een dubbeltje wil, en als het ergens anders nog goedkoper lijkt gelijk "piept" bedoel je? En topservice eisen ipv hopen op de goedkoopste verbindingen die je kunt verzienen in IP land?

;)

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 24-04-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
bjck schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:56:
[...]

De hollander die alles voor een dubbeltje wil, en als het ergens anders nog goedkoper lijkt gelijk "piept" bedoel je? En topservice eisen ipv hopen op de goedkoopste verbindingen die je kunt verzienen in IP land?

;)
Ik doel hier op een eerdere post,niet door mij btw.
Als je speedlinq goedkoop noemt is denk ik afhankelijk welk abbo je hebt,zo zijn er meer providers die verschillende abbo's aanbieden in dezelfde prijsklasse ;)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Fern schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:46:
[...]

Ik doel hier op een eerdere post,niet door mij btw.
Als je speedlinq goedkoop noemt is denk ik afhankelijk welk abbo je hebt,zo zijn er meer providers die verschillende abbo's aanbieden in dezelfde prijsklasse ;)
Ik generaliseer ook eigenlijk, gaat over alle particuliere DSL verbindingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Ik eis geen topservice, dan zou ik idd bij een andere provider (XS4ALL/Planet) zitten. :o

Maar ik verlang dat Speedlinq zich houdt aan het contract en op tijd betaald, zoals ik als klant ook op tijd moet betalen, anders sluiten ze me af! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Anoniem: 18185 schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:42:
[...]
Interresant... maar misschien is het voor iedereen hier handig, in ieder geval dan tenminste voor mijzelf, om te weten wanneer (de datum dus) je die actie-voucher naar Speedlinq hebt opgestuurd?

Als we de tijd tussen het opsturen van die actie-voucher en de uiteindelijke betaling weten kunnen we daar naar refereren indien een ander nog niets terug ontvangen heeft...

...kortom: hoelang heeft het nu in jou geval geduurd? (mits ze dan deze week gaan betalen natuurlijk, maar dat horen we dan nog wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136883

Even in antwoord op het "goedpraten" van MaximumPower over de slechte service van Speedlinq.
Van een goedkope provider verwacht ik inderdaad basic service maar niet dat ik onbeschoft behandeld wordt.

Naar aanleiding van technische problemen bij Speedlinq en de incompetentie van hun helpdesk heb ik uiteindelijk via hun site een aanvraagformulier ingevuld om een opzeggingsformulier opgestuurd te krijgen.
De lezers die ervaringen hebben met Speedlinq vermoeden het waarschijnlijk al, geen reactie.
Toch maar weer bellen na 2 weken.
De manier om te checken of zij mijn formulier binnen hadden was door mij de vraag te stellen of ik een mail had gehad met een "aanbieding die ik niet kon afslaan".
Op mijn "nee" was de conclusie dat ze mijn aanvraag dus niet hadden. 8)7
Ik vraag toch niet om een aanbieding ?
Hij zou het doorspelen naar iemand die meer kon doen en beweerde en passant dat ik toch vastzat aan het jaarkontrakt hierbij bewerend dat een snelheidsverhoging een nieuw jaarkontrakt betekent.
Dat is gelukkig niet zo, hierbij een stukje uit hun eigen mail:

....................ik u vriendelijk deze e-mail bevestigend te beantwoorden naar contract@speedlinq.nl . Wij zullen dan zo spoedig mogelijk het abonnement verlengen en omzetten naar de nieuwe snelheid.

Uiteraard na nog een week nog steeds geen opzegformulier of reactie.
Dan maar een aangetekende brief met ontvangstbewijs.
Een aangetekende brief versturen is nog niet eens zo gemakkelijk.
Ze leveren via de site op geen enkele manier gegevens en verschuilen zich achter webformulieren.
De enige manier om de aandacht te krijgen is de betalingen stopzetten of terug te laten boeken.(kan overigens tot een jaar na dato)

Na wat speurwerk ben ik de volgende openbare gegevens tegengekomen die misschien voor wat meer lezers hun nut kunnen hebben.

Pieter Porte, mede-oprichter en commercieel directeur
...

Rekeningnummer van Speedlinq: 629992223

Verkoopkantoor:

Modbreak:adres gegevens die publiek beschikbaar zijn prima, overige gegevens zijn niet de bedoeling hier te publiceren

Administratie:

Speedlinq
Postbus 60163
1320AE Almere
Tel: 0900-7733354
Fax: 050-5200499

Ik zou zeggen, probeer wat van die nummers.
Misschien krijg je MaximumPower wel aan de lijn. ;)

Hierbij wat dingen die ik ondertussen ben tegengekomen op het internet waarbij ik moet zeggen dat niet alles te controleren is.

Zoveel mogelijk telefoonverkeer naar de helpdesk creëren.
Ik heb het niet kunnen controleren en vermoed dat dit niet waar is maar er zijn geruchten dat ze zelf problemen creëren om de inkomsten op te voeren.
Niet bereikbaar zijn anders dan via 0900.
Het is beleid om klanten wijs te maken dat een verandering van snelheid een nieuw kontrakt betekend.
Bij problemen veranderen ze de algemene voorwaarden.
Dit is wettelijk gezien alleen mogelijk indien de klant op dat moment de mogelijkheid krijgt om het kontrakt te ontbinden.
Mailen naar Speedlinq is met terugwerkende kracht per november 2004 afgeschaft waarbij alle lopende zaken in de vuilnisbak zijn verdwenen.
Een jaarkontrakt duurt bij Speedlinq 13 maanden.
Lijnen worden niet vrijgegeven na opzegging kontrakt.
Vouchers voor teruggave raken kwijt en bedragen worden pas na enkele maanden of niet teruggestort.
Dreigen met incassobureau's terwijl ze zelf fout zitten.
Zoveel mogelijk rekken van kontrakten door niet te reageren.(beleid)
Verkeerde of niet werkende hardware leveren zonder handleiding. (Bellen = Kassa)
Verhuizingen gaan fout.
Mensen die binnen de bedenkperiode hun aanvraag voor ADSL annuleren wordt toch een rekening gestuurd.
Het is beleid dat klanten niet teruggebeld worden en zelf terug moeten bellen "als het nog niet werkt met sint juttemis".
De FIOD schijnt ook al een onderzoek begonnen te zijn.
Ex-medewerkers verklaren dat er geen opleiding is voor helpdeskmedewerkers alleen maar een handleiding om klanten het bos in te sturen.
Telefonisch mogen ze geen uitspraken doen, mailen kan niet meer en schriftelijk reageren ze niet, zelfs niet indien aangetekend.

Dit is in mijn ogen niet wat je mag verwachten van een provider.
Ook niet als deze goedkoop is.

Modbreak:Persoonsgegevens verwijderd.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 27-04-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134257

Per 1 februari aangesloten, 2 februari hebben ze de actie-voucher schriftelijk met ontvangsbevestiging ontvangen, heb daarna ook nog per mail een bevestiging gehad. Er is sinds 29 maart 2005 3 keer abonnementsgeld afgeschreven, ik had mijn geld in de voor Speedlinq meest gunstige interpretatie van de actievoorwaarden dus 12 april gehad moeten hebben. Ik heb nog steeds noppes.
Ik sjagrijnig de directeur van Speedlinq gemaild, (helpdesk heeft geen zin, geloof me) en hem verteld dat het zo jammer is dat bedrijven die jou TERUG moeten betalen altijd zo lang opzich laten wachten terwijl het afschrijven van geld altijd zo SNEL plaatsvindt. Krijg ik 1 dag daarna ineens uit het niets een mailtje van de helpdesk dat ik binnen een week mijn 320 euri terug kan verwachten. Dat was de 20e ze hebben dus nu nog 1 dag de tijd...ik geloof er geen zak van dat ik het krijg maar vooruit, we wachten maar weer af. Als ik niks terugkrijg dan ben ik duurder uit dan bij Planet Internet, waar ik vandaan kwam.

Samengevat: ik ben erg blij met de dienst die Speedlinq levert, het Tiscali-Wholesale ADSL netwerk, ik ben tot nu toe er somber over de 'papieren' organisatie Speedlinq. Ik kan me er nog overheen zetten dat ze 70 cent per minuut vragen, maar als je dan keer op keer niet geholpen wordt, of door mensen die ik niet kan verstaan, dan wordt je wel erg pissig ja. En dan moet je noodgedwongen de directeur mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Maar kun je nu wel gewoon snel internetten?... mijn ervaring is, ik heb geen enkel probleem!

edit: het bericht ingekort.

[ Voor 122% gewijzigd door MaximumPower op 26-04-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
[b][message=23257150,noline]MoronDragon schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:49

Dit is in mijn ogen niet wat je mag verwachten van een provider.
Ook niet als deze goedkoop is.
Bedankt voor alle duidelijkheid MoronDragon _/-\o_

au dat deed pijn 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Fern op 25-04-2005 22:26 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Iemand sinds vorige week woensdag ook problemen met het bereiken van -vooral buitenlandse- sites? Sommige sites zijn pas bereikbaar na aantal malen op de refreshknop gedrukt te hebben. Pings leveren de laatste paar dagen ook hoge waardes of zelfs geen reactie op.
Probleem vandaag verdwenen :)

Verder heb ik mijn abonnement opgezegd. Ik kreeg een week of zes een mailtje dat mijn opzegging ontvangen was en dat ik nog een formulier voor de definitieve opzegging en een "aanbieding" toegestuurd zou krijgen. Inmiddels zijn we zo'n 6 weken verder en heb ik nog niets ontvangen. Is dit de normale werkwijze? Mijn abo loopt in juni af, dus als ik vrijdag nog niets heb ontvangen dan wordt het denk ik tijd om een aangetekende brief te sturen...

[ Voor 4% gewijzigd door Timmy op 26-04-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Timmy schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:38:
Iemand sinds vorige week woensdag ook problemen met het bereiken van -vooral buitenlandse- sites? Sommige sites zijn pas bereikbaar na aantal malen op de refreshknop gedrukt te hebben. Pings leveren de laatste paar dagen ook hoge waardes of zelfs geen reactie op.

Verder heb ik mijn abonnement opgezegd. Ik kreeg een week of zes een mailtje dat mijn opzegging ontvangen was en dat ik nog een formulier voor de definitieve opzegging en een "aanbieding" toegestuurd zou krijgen. Inmiddels zijn we zo'n 6 weken verder en heb ik nog niets ontvangen. Is dit de normale werkwijze? Mijn abo loopt in juni af, dus als ik vrijdag nog niets heb ontvangen dan wordt het denk ik tijd om een aangetekende brief te sturen...
Alles werkt prima hier via Speedlinq op BabyXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

THW Arie schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:43:
[...]
Alles werkt prima hier via Speedlinq op BabyXL
Inderdaad. Vannacht heeft het een tijdje eruit gelegen (voor onderhoud), maar dat was keurig vooraf aangekondigd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mr. Liu schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:48:
Inderdaad. Vannacht heeft het een tijdje eruit gelegen (voor onderhoud), maar dat was keurig vooraf aangekondigd.
Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Bedoel je waar het eruit lag of waar het aangekondigd was :?
Eruit: In ieder geval hier in Rotterdam.
Aankondiging: Ik heb er meerdere e-mails over ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tis inderdaad wel te merken dat speedlinq snel is met afboeken van facturen...maar storten van de actiekorting...hoo maar. Ik houd nog steeds mijn hart vast ik deze week het kortingsgeld deze week krijg.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 18185 op 25-04-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mr. Liu schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:54:
Bedoel je waar het eruit lag of waar het aangekondigd was :?
Eruit: In ieder geval hier in Rotterdam.
Aankondiging: Ik heb er meerdere e-mails over ontvangen.
Waar het aangekondigd was. Ik weet niet of het er hier uit lag, ik hoop maar van niet. Want ik heb geen enkele mail erover ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

ACM schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:58:
[...]
Waar het aangekondigd was. Ik weet niet of het er hier uit lag, ik hoop maar van niet. Want ik heb geen enkele mail erover ontvangen.
Dan zal het bij jou er niet uit hebben gelegen, was in verband met netwerkonderhoud door BaByXL. Onderstaande e-mail heb ik maandag 18 april ontvangen, samen met nog één waarin mijn nieuwe IP-adres stond.
Beste meneer <mijn naam>

Om u in de toekomst nog beter van dienst te kunnen zijn gaat onze
netwerkleverancier BaByXL haar netwerk vernieuwen en geschikt maken
voor meer mogelijkheden zoals nieuwe diensten en hogere snelheden.

Vanwege de werkzaamheden die hiermee gepaard gaan zal uw
ADSL-verbinding tijdelijk niet beschikbaar zijn in de ochtend van
maandag 25 april a.s.

Om mogelijke overlast tot een minimum te beperken starten de
werkzaamheden al om 0:01 uur 's ochtends en deze zullen tot uiterlijk
12:00 uur duren.

Dit betekent voor u het volgende:

Gedurende de werkzaamheden is uw ADSL-verbinding uit de lucht,
waardoor u niet kunt internetten of E-mailen.

Indien uw ADSL-verbinding via dezelfde lijn als uw telefonie loopt,
zal ook de telefoonlijn tijdelijk kort onderbroken worden. Aan het
begin van de werkzaamheden zal de telefoonlijn enkele minuten niet
werken, dat is dus omstreeks 0:01 uur 's ochtends. Helemaal aan het
eind van de werkzaamheden zal de telefoonlijn opnieuw enkele minuten
niet werken, dat is dus rond 12:00, of eerder als de
werkzaamheden eerder klaar zijn. Bovendien kan het zijn dat u een
nieuw IP adres van ons ontvangt. Wij zullen u kort van te voren per
mail op de hoogte stellen indien dit bij u het geval is. In deze mail
ontvangt u tevens van ons het nieuwe IP adres.

Indien dit voor u grote overlast betekent neem dan contact op met onze
helpdesk 0900-7733354.

Als de werkzaamheden zijn afgelopen, zal uw ADSL-aansluiting vanzelf
weer gaan werken. U hoeft hier niets voor te doen.

Indien uw aanlsuiting niet vanzelf gaat werken adviseren wij u uw
modem te resetten.

Let op: indien u onze IP adressen als een vast IP adres gebruikt - en
een nieuw IP adres van ons ontvangt - dient u natuurlijk enige
aanpassingen te maken in uw hardware.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en rekenen op
uw begrip.

Met vriendelijke groeten,

Speedlinq Customer Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
sinds vanmorgen alleen maar problemen met de internet verbinding...

Anderhalf uur aan de telefoon gehangen, maar helaas die snappen het ook niet daarzo... ze zeggen gewoon dat het aan de kabels hier bij mij thuis ligt en dat ik die eerst maar eens na moet kijken.. kan het volgens mij nooit aan liggen want het zijn echte originele draadloze verlengsnoeren die ik via een paar koppelstukken aan elkaar heb geknoopt...

Ik denk dat ik het internet maar helemaal op gaat zeggen, want zo is het internetten niet leuk meer.

Bedankt voor al jullie goede adviezen hier, mijn besluit staat vast, ik neem wel de gouden gids of zo... kan je namelijk ook alles in vinden en is nog gratis ook!

MaximumPower edit: het bovenstaande is dus fake, helemaal niet waar en dus totale onzin. Maar de reden van de publicatie is dat je niet altijd moet geloven wat er ergens staat te lezen... doordat ik het erg doorzichtig heb geschreven was dit natuurlijk wel erg overduidelijk een nonsens verhaal!

Ga altijd uit van je eigen ervaringen en nooit die van een ander.

[ Voor 22% gewijzigd door MaximumPower op 28-04-2005 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

MaximumPower schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:10:
originele draadloze verlengsnoeren
Ga je grootje voor de gek houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125863

Timmy schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:38:

Hier heb ik ook wel eens last van gehad..
Maar dat probleem bestond niet, volgens hun dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Mr. Liu schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:11:
[...]

Die swiebertje is echt een grapjas ja ;) ik zelf heb nu met speedlinq de vreemdste dingen,met router/switch werkt het enkel een dag,daarna moet ik de router weer resetten en dan kan ie weer,gebeurt ook als ik het modem als dhcp instel en de router enkel als switch. raar hoor ,met m'n vorige provider nooit problemen,zo zie je maar weer duurkoop is miskoop...of hoe zat het ook alweer :)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote:
MoronDragon schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:49:
een (ge)lul verhaal...
Wat klopt er dan niet ?
Maar kun je nu wel gewoon snel internetten?... mijn ervaring is, ik heb geen enkel probleem!
Als ik geen probleem had zou ik mijn abonnement niet opzeggen.
b.t.w. werk je bij de concurrent?
Nee absoluut niet, ADSL is denk ik het enige dat we niet leveren.
Ik werk overigens wel al ruim 7 jaar als techneut bij een servicegericht IT-bedrijf waarbij ik alle kanten meegemaakt heb (helpdesk 1ste/2de/3de lijns, systeembeheer, projectmanagement, scripter, migraties, SBC, ontwikkelafdeling) bij verschillende klanten.
In mijn beginjaren heb ik zelfs achter een 06-nummer gezeten voor een gulden per minuut bij een klant, daar moest ik de telefoon direct opnemen zonder verhaaltjes vooraf en keuzemenu's.
Zelfs als er software geïnstalleerd moest worden wat lang duurde verbrak ik de verbinding en belde ik zelf terug indien nodig, ook werden bij bewerkelijke handelingen normale telefoonnummers doorgegeven van medewerkers.
Internet was toen nog geen gemeengoed en bij ontbrekende drivers/software stuurden we die op een floppy op met instructies wat te doen zonder daarvoor kosten in rekening te brengen.
Kortom er werd absoluut niets verdient aan de service integendeel ingeleverd, maar het motto was dat een geholpen klant een klant is die blijft.
De gulden per minuut was alleen een drempel om RTFM-vragen en misbruik te voorkomen.
Geen enkele klant bleef langer dan 5 minuten aan de telefoon tenzij op verzoek van de klant.(als ze op hun werk zaten :+ )
Wat ik met dit "ouwe-doos" verhaal duidelijk probeer te maken is dat service geen core-bussiness mag worden omdat hieruit excessen zoals de service van Speedlinq ontstaan.

Anderhalf uur aan de telefoon gehangen, maar helaas die snappen het ook niet daarzo... ze zeggen gewoon dat het aan de kabels hier bij mij thuis ligt en dat ik die eerst maar eens na moet kijken.. kan het volgens mij nooit aan liggen want het zijn echte originele draadloze verlengsnoeren die ik via een paar koppelstukken aan elkaar heb geknoopt...
MaximumPower, dit is wel een hele snelle stemmingswisseling !
Gisteren had je nog geen problemen, ik begin een beetje bang van je te worden. :)
Dit is nu precies wat ik bedoel en is inderdaad de "normale" werkwijze.
Alles zo lang rekken dat je over het eind van de maand schiet zodat je er nog een maand aan vast zit.
Timmy je moet zsm een aangetekende brief met ontvangstbewijs sturen.(Euro 6,75)
Als je die morgen op de bus doet is deze nog net voor het eind van de maand binnen anders zit je weer een maand vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Je hebt namelijk zelf de keuze gemaakt om een abonnement bij Speedlinq af te sluiten en je zegt dit abonnement op vanwege technische problemen? en je hebt het over de incompetentie van de helpdesk? en dat is dus je reden om dit abonnement dan op te zeggen. Vind ik tot nu toe prima, maar... ten eerste komt dit wel heel erg vaag en zeker niet serieus over. Wat zijn technische problemen??? Een incompetente helpdesk???

Waar hebben we het hier eigenlijk over dan, vraag ik me af? Want de enige eigen ervaring van jou zelf, die je hier op het forum neerzet is de volgende:
Naar aanleiding van technische problemen bij Speedlinq en de incompetentie van hun helpdesk heb ik uiteindelijk via hun site een aanvraagformulier ingevuld om een opzeggingsformulier opgestuurd te krijgen.
De lezers die ervaringen hebben met Speedlinq vermoeden het waarschijnlijk al, geen reactie.
De manier om te checken of zij mijn formulier binnen hadden was door mij de vraag te stellen of ik een mail had gehad met een "aanbieding die ik niet kon afslaan".
Op mijn "nee" was de conclusie dat ze mijn aanvraag dus niet hadden.
Hij zou het doorspelen naar iemand die meer kon doen en beweerde en passant dat ik toch vastzat aan het jaarkontrakt hierbij bewerend dat een snelheidsverhoging een nieuw jaarkontrakt betekent.
Dat is gelukkig niet zo, hierbij een stukje uit hun eigen mail:

....................ik u vriendelijk deze e-mail bevestigend te beantwoorden naar contract@speedlinq.nl . Wij zullen dan zo spoedig mogelijk het abonnement verlengen en omzetten naar de nieuwe snelheid.

Uiteraard na nog een week nog steeds geen opzegformulier of reactie.
Dan maar een aangetekende brief met ontvangstbewijs.
Een aangetekende brief versturen is nog niet eens zo gemakkelijk.
Ze leveren via de site op geen enkele manier gegevens en verschuilen zich achter webformulieren.
De enige manier om de aandacht te krijgen is de betalingen stopzetten of terug te laten boeken.(kan overigens tot een jaar na dato)
Wat is hier dan onbeschoft aan? Ik zie het totáál niet, het woordgebruik "onbeschoft" is hier helemaal nergens op zijn plaats.
Van een goedkope provider verwacht ik inderdaad basic service maar niet dat ik onbeschoft behandeld wordt.
Je zegt dus dat je "onbeschoft" behandeld bent? Is het omdat Speedlinq nog probeerde een andere aanbieding te doen om je zo alsnog als klant te behouden?

...dit schiet bij mij dus het verkeerde keelgat in.

Ik zal voor de zekerheid nog de definitie van het woord "Onbeschoft" geven:

on·be·schoft (bn.)
1 lomp, grof in manieren => hufterig, vlegelachtig, vlerkachtig

on·be·schof·te·rik (de ~ (m.), ~en)
1 lomperd

on·be·schoft·heid (de ~ (v.), -heden)
1 extreme onbeleefdheid

Ik heb hier in het "Speedlinq: ervaringen!" forum en ook verder nergens anders op het internet een verhaal gevonden over Speedlinq waar het woord 'onbeschoft' op zijn plaats is. Zo praat je dus nooit..!

[...]

De rest van je verhaal is dus "gelul in de ruimte". Het zijn gewoon de verhalen en geruchten van anderen, niets van je eigen ervaring staan hier bij...

...had je de moeite maar bespaard, zo bijdehand zijn de tweakers hier zelf ook wel hoor, je dacht toch zeker niet dat we die verhalen zelf niet kunnen vinden...

Een goed verstaander (in dit geval lezer) heeft maar een half woord nodig. Maar ik vind het zeker niet netjes, om maar niet te noemen eigenlijk misschien wel erg onbeschoft, om maar even je eigen woord te gebruiken, hier de persoons gegevens te noemen van andere mensen...!

...dit komt over als: "een ander, in dit geval Speedlinq, nog even natrappen". Heb je last van frustraties of zo..?

...dit schiet dus bij mij in het verkeerde keelgat.

...laten we alleen de ervaringen die we ZELF hebben meegemaakt met Speedlinq hier ventileren en daar verder over discussieren, gedraag je daarbij zoals het hoort en houd uiteraard de etiquettes aan die hiervoor zijn afgesproken.

Ik ben uitgepraat...

-punt-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Mr. Liu schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:11:
[...]

De MORAAL hievan is, je kan overal van alles intypen op internet, maar de vraag is: zijn het hele, halve of geen waarheden. Denk daar maar even serieus over na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Maximum Power,

Even een update: ik heb vorige week woensdag de 20e ineens een mail gehad dat de 'actiekorting binnen een week overgemaakt wordt'. We hebben het over 320 euro. Deze 'actiekorting' had ik al voor de 14e april gehad moeten hebben in de voor Speedlinq meest gunstige interpretaties van de actievoorwaarden. Dit is door de directeur bevestigd per e-mail.
Vandaag, 27 april 2005, zie ik dat er wel weer 35,- afgeschreven is voor mijn ADSL abo, maar 0 euro aan actiekorting ontvangen.

Er gaan administratief te veel dingen fout bij speedlinq als het gaat om terugbetalen, daarentegen als het gaat om geld innen zijn ze ineens administratief WEL in staat een normaal bedrijf te lijken.

Dat ruikt naar afzetterij?? Wat is hierop uw antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik hoor weer iets van mijn ICT kennis dat Speedlinq binnenkort failliet gaat. Iemand nog iets van gehoord?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134257 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 08:28:
Beste Maximum Power,

Even een update: ik heb vorige week woensdag de 20e ineens een mail gehad dat de 'actiekorting binnen een week overgemaakt wordt'. We hebben het over 320 euro. Deze 'actiekorting' had ik al voor de 14e april gehad moeten hebben in de voor Speedlinq meest gunstige interpretaties van de actievoorwaarden. Dit is door de directeur bevestigd per e-mail.
Vandaag, 27 april 2005, zie ik dat er wel weer 35,- afgeschreven is voor mijn ADSL abo, maar 0 euro aan actiekorting ontvangen.

Er gaan administratief te veel dingen fout bij speedlinq als het gaat om terugbetalen, daarentegen als het gaat om geld innen zijn ze ineens administratief WEL in staat een normaal bedrijf te lijken.

Dat ruikt naar afzetterij?? Wat is hierop uw antwoord?
Afgelopen vrijdag kreeg ik een mailtje nav mijn telefoontje dat ik binnen een week het geld gestort zou krijgen. Dinsdag kreeg ik een mailtje nav een brief die ik ruim 2 weken geleden had gestuurd, waarin staat dat het eind april begin mei wordt...oftewel men blijft de datum vooruit schuiven.

Met het afschrijven van abbonnementsgeld snel ze wel erg snel...

Als het geld vandaag nog niet gestort is gaat ik weer weer bellen... :(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 18185 op 27-04-2005 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJkim schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:05:
Ik hoor weer iets van mijn ICT kennis dat Speedlinq binnenkort failliet gaat. Iemand nog iets van gehoord?
Mmm.. Heb erg slechte ervaringen met plotseling failliete bedrijven...je merkt het achteraf altijd aan bepaalde wendingen in gebeurtenissen...in dit geval is het niet uitbetalen van actiekortingen van zo'n 300 euri per abonnee precies zo'n aanwijzing... Beste mensen op dit forum hoe komen we hier achter? En als ze echt failliet zijn (gaan), worden dan de lijnen vrij gegeven? Ik wil absoluut niet zonder ADSL..en hoe zit het met automatische incasso a 35 euri de maand, kan je dit stopzetten bij de bank ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Als dat zo is dat speedlinq failliët gaat en veel mensen hebben hun geld nog niet terug |:(
Voor die genen die hun geld al binnen hebben(zoals ik) maakt het niet zoveel uit,kunnen ze naar een (betere)andere provider kijken,en ja je kunt al je geld terug laten boeken(meende jaar na dato?).

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
MaximumPower schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 23:08:
[...]

De MORAAL hievan is, je kan overal van alles intypen op internet, maar de vraag is: zijn het hele, halve of geen waarheden. Denk daar maar even serieus over na...
Tja,vraag ik mij af, in wiens belang moet je dan denken ;)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 134257 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 10:42:
[...]

Mmm.. Heb erg slechte ervaringen met plotseling failliete bedrijven...je merkt het achteraf altijd aan bepaalde wendingen in gebeurtenissen...in dit geval is het niet uitbetalen van actiekortingen van zo'n 300 euri per abonnee precies zo'n aanwijzing... Beste mensen op dit forum hoe komen we hier achter? En als ze echt failliet zijn (gaan), worden dan de lijnen vrij gegeven? Ik wil absoluut niet zonder ADSL..en hoe zit het met automatische incasso a 35 euri de maand, kan je dit stopzetten bij de bank ofzo?
Dat gedeelte over een 'lijn vrijgeven' is niet heel bijzonder meer tegenwoordig. Je kan altijd overstappen middels een telco-telco migratie als je lijn nog bezet is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06-2023
Mag ik dan een positieve ervaring plaatsen? :)

Inmiddels 3 maanden internet. Het begin was even lastig, maar dit bleek aan het Sagem modem te liggen. Die verbreekt je verbinding gewoon om de zoveel tijd. Dat kon je aangeven, en dan zouden ze je profiel aanpassen. Het probleem deed zich toen inderdaad niet meer om het kwartier voor, maar om de paar dagen.

Na wat berichten het adsl forum heb ik er voor gekozen een Speedtouch te kopen via marktplaats. Sindsdien werkt mijn verbinding probleemloos.

Abbotje bij Eweka erbij, en ik haal gewoon gemiddels 350 kb/sec op de 3 mbit verbinding. Hier heb ik de eerste maand zo'n 90 of 100 gb mee binnengehaald, en geen mailtje gehad over de FUP.

Het actiegeld is inmiddels ook terug gestort, al begon ik ook wel even te twijfelen of ik het terug zou krijgen. Je kunt ergens op de website een formulier invullen dat je wilt checken of je actie voucher is aangekomen. Dat had ik gedaan, en dat was positief beantwoord. Het geld is dan ook na 2 maanden terug gestort.

Gezien de prijs/kwaliteit verhouding ben ik dus zeer tevreden. Okay, ik heb 30 euro (geloof ik) uit moeten geven voor een nieuw modem, maar dat weegt niet op tegen de winst die ik gemaakt heb door voor Speedlinq te kiezen.

Desondanks ga ik, als de periode erop zit, toch maar over op adsl2 denk ik :-)

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:46
Fern schreef op woensdag 27 april 2005 @ 12:12:
Als dat zo is dat speedlinq failliët gaat en veel mensen hebben hun geld nog niet terug |:(
Voor die genen die hun geld al binnen hebben(zoals ik) maakt het niet zoveel uit,kunnen ze naar een (betere)andere provider kijken,en ja je kunt al je geld terug laten boeken(meende jaar na dato?).
Echt complete onzin over dat failliet gaan, weet niet hoe jullie er hier op komen, maar het laatste jaar gaat het juist heel goed met Speedlinq.
Zijn inmiddels ook de grootste partij op het Tiscali netwerk geworden (naast Tiscali zelf uiteraard ;)). Wel is er een kans dat de boel overgenomen zal worden, dat hou je altijd natuurlijk, maar failliet, nee dat absoluut niet.

Als ze een keertje vergeten geld terug te storten dan betekent dat niet meteen dat ze die 300 euro van je nodig hebben om hun faillissement te redden ;)

En een incasse terugboeken kan max. 30 dagen na afschrijving :)

[ Voor 5% gewijzigd door man-o-script op 27-04-2005 13:26 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdeck
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

De meeste fouten die ik online lees over speedlinq hebben te maken met brakke modems, die ze tegenwoordig niet meer leveren trouwens.

Ik ben sinds februari gebruiker en heb helemaal geen enkel probleem. Administratief en technisch is alles vloeiend gegaan op een administratief foutje van mijn eigen kant na.

Ik had van m'n vorige adsl verbinding nog een smc modem router over die ik ingesteld heb op het speedlinq netwerk en alles draait als een zonnetje. Ik vermoed dat Speedlinq wat groeistuipen heeft die af en toe voor wat chaos zorgen. Het innen van incasso's gaat allemaal automatisch. Een actiebedrag terugstorten gaat niet automatisch aangezien dit eenmalig gebeurd en nog allerlei zaken gecheckt moeten worden om te kijken of aan de actie voldaan wordt.

Een duur helpdesknummer bestaat er om de adsl kosten laag te houden. De helpdesk is geen core business, maar moet zichzelf bedruipen. Precies om deze reden heb ik JUIST gekozen voor Speedlinq. In 99,9% van de gevallen kan ik al mijn problemen zelf oplossen en die 0,1% dan heb ik geen moeite om dan daarvoor te betalen.

Uiteindelijk betaal je wat je krijgt en ik heb geen zin om helpdesk te betalen elke maand weer, waar ik niet op zit te wachten. Het liefst zou ik ook die websiteruimte met ftp en pop3 adres ook niet willen hebben (en de daarmee samenhangende kosten). Alleen de adsl verbinding, niets meer niets minder.

Ook die gratis modem mogen hoef ik niet, als de maandelijkse kosten hierdoor omlaag kunnen, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaximumPower schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:58:
[...]

Je hebt namelijk zelf de keuze gemaakt om een abonnement bij Speedlinq af te sluiten En dus mogen ze mij als vuil behandelen ? Dus als ik zelf oversteek en geschept wordt door een auto ligt dat ook aan mij ? en je zegt dit abonnement op vanwege technische problemen? Wat is daar raar aan ? en je hebt het over de incompetentie van de helpdesk? en dat is dus je reden om dit abonnement dan op te zeggen.Nee Vind ik tot nu toe prima, maar... ten eerste komt dit wel heel erg vaag Wat is er vaag?en zeker niet serieus over.Ik ben wel degelijk serieus Wat zijn technische problemen??? Upload/latency eerder in dit topic al gepost maar het is wat je zelf zegt, het topic gaat primair over de ervaringen met het bedrijf.Een incompetente helpdesk???Hierbij nog even je eigen woorden

Anderhalf uur aan de telefoon gehangen, maar helaas die snappen het ook niet daarzo...
Waar hebben we het hier eigenlijk over dan, vraag ik me af? Want de enige eigen ervaring van jou zelf, die je hier op het forum neerzet is de volgende:

[Naar aanleiding van technische problemen bij Speedlinq en de incompetentie van hun helpdesk heb ik uiteindelijk via hun site een aanvraagformulier ingevuld om een opzeggingsformulier opgestuurd te krijgen.
De lezers die ervaringen hebben met Speedlinq vermoeden het waarschijnlijk al, geen reactie.onbeschoft
De manier om te checken of zij mijn formulier binnen hadden was door mij de vraag te stellen of ik een mail had gehad met een "aanbieding die ik niet kon afslaan".incompetent
Op mijn "nee" was de conclusie dat ze mijn aanvraag dus niet hadden.onbeschoft
Hij zou het doorspelen naar iemand die meer kon doen incompetent en beweerde en passant dat ik toch vastzat aan het jaarkontrakt hierbij bewerend dat een snelheidsverhoging een nieuw jaarkontrakt betekent.onbeschoft
........
Uiteraard na nog een week nog steeds geen opzegformulier of reactie.onbeschoft
........
Ze leveren via de site op geen enkele manier gegevens en verschuilen zich achter webformulieren.onbeschoft
........

Wat is hier dan onbeschoft aan?Zie boven Ik zie het totáál niet, het woordgebruik "onbeschoft" is hier helemaal nergens op zijn plaats.

[...]

Je zegt dus dat je "onbeschoft" behandeld bent? Is het omdat Speedlinq nog probeerde een andere aanbieding te doen om je zo alsnog als klant te behouden?Nee, maar het is een manier van hun om het kontrakt te rekken

...dit schiet bij mij dus het verkeerde keelgat in.
Mij ook wat dat betreft zijn we het eens.

Ik zal voor de zekerheid nog de definitie van het woord "Onbeschoft" geven:
Ik bedoel het volgens de vetgedrukte omschrijvingen.
on·be·schoft (bn.)
1 lomp, grof in manieren => hufterig, vlegelachtig, vlerkachtig

on·be·schof·te·rik (de ~ (m.), ~en)
1 lomperd

on·be·schoft·heid (de ~ (v.), -heden)
1 extreme onbeleefdheid

Ik heb hier in het "Speedlinq: ervaringen!" forum en ook verder nergens anders op het internet een verhaal gevonden over Speedlinq waar het woord 'onbeschoft' op zijn plaats is. Zo praat je dus nooit..!

Resultaten 1 - 7 van circa 9 voor Speedlinq onbeschoft (0,48 seconden)

[...]

De rest van je verhaal is dus "gelul in de ruimte". Het zijn gewoon de verhalen en geruchten van anderen, niets van je eigen ervaring staan hier bij...
Ik kan je verzekeren dat het grootste gedeelte wel degelijk uit eigen ervaring is.

...had je de moeite maar bespaard, zo bijdehand zijn de tweakers hier zelf ook wel hoor, je dacht toch zeker niet dat we die verhalen zelf niet kunnen vinden...

Kleine moeite, tweakers kunnen dat zeker zelf vinden maar het is soms prettig dat iemand het op een rijtje zet naast het feit dat ik zelf nogal geschrokken ben van deze verhalen.

Een goed verstaander (in dit geval lezer) heeft maar een half woord nodig. Maar ik vind het zeker niet netjes, om maar niet te noemen eigenlijk misschien wel erg onbeschoft, om maar even je eigen woord te gebruiken, hier de persoons gegevens te noemen van andere mensen...!

Dit zijn geen prive-gegevens maar bedrijfsgegevens die door middel van 2 woorden in google zo op te roepen zijn.(die ik hier maar niet zal plaatsen uit voorzorg)
Ik ben het dan ook niet met de moderator eens, maar goed het is niet mijn site.

En inderdaad het was misschien wel "vlegelachtig" van mij. })

...dit komt over als: "een ander, in dit geval Speedlinq, nog even natrappen".geen natrappen maar waarschuwen Heb je last van frustraties of zo..?Nou en of !

...dit schiet dus bij mij in het verkeerde keelgat.
Weer idem.

...laten we alleen de ervaringen die we ZELF hebben meegemaakt met Speedlinq hier ventileren en daar verder over discussieren, gedraag je daarbij zoals het hoort ik wel, Speedlinq niet en houd uiteraard de etiquettes aan die hiervoor zijn afgesproken.

Ik ben uitgepraat...
Ik nog lang niet

-punt-[/quote]

P.S.
Nog even over het zelf kiezen van Speedlinq.
Toendertijd uiteraard vooraf forum's/artikelen gelezen en op basis daarvan mijn keus gemaakt.
Kortom ruim anderhalf jaar geleden was Speedlinq een goede keus.
Ook mijn voucher en teruggave van geld werden op tijd afgehandeld.
Via de mail was er met ze te communiceren en ze reageerden ook op mail.
Op mijn advies hebben zelfs vrienden/kenissen ook een abonnement genomen.
Het is wat Speedlinq zelf zegt, ze zijn groot geworden door mond op mond reclame.
Sinds halverwege 2004 zitten ze in mijn ogen echter in een negatieve spiraal waarvan de klant de dupe is.
Alle tekenen wijzen op een bedrijf met financiële problemen en dat is jammer omdat ik zelf een groot voorstander ben van kleine tot middelgrote bedrijven die service nog hoog in het vaandel hebben staan en alert reageren op de wensen vanuit de markt.
Dit topic helpt mensen zoals ik anderhalf jaar geleden met het maken van een keuze voor een provider en op dit moment zou ik dus geen Speedlinq adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Ik ben het deels met bovenstaande topicposter eens.

Echter vind ik het heel bijzonder als een provider een actie aanbiedt die ze zelf niet (lijkt) uit te voeren.
Ik heb bijvoorbeeld (na uit mijn hoofd inmiddels 4 keer succesvol afschrijven) nog steeds geen geld ontvangen, ondanks dat ik mij aan de eisen heb gehouden. Zelfs een bevestiging van ontvangst van de actievoucher heeft hier niet aan bijgedragen.

Gelukkig was (alhoewel, dat moet nog blijken) een met de juiste formulering ingevuld formulier voldoende om mij binnen een uur de volgende mail te sturen:

Beste meneer "lier",

Wij hebben de actiekorting naar u overgemaakt. U kunt deze dan ook aan het einde van de week verwachtten.

met vriendelijke groet,

Jennifer

Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
lier schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:13:
Ik ben het deels met bovenstaande topicposter eens.

Echter vind ik het heel bijzonder als een provider een actie aanbiedt die ze zelf niet (lijkt) uit te voeren.
Ik heb bijvoorbeeld (na uit mijn hoofd inmiddels 4 keer succesvol afschrijven) nog steeds geen geld ontvangen, ondanks dat ik mij aan de eisen heb gehouden. Zelfs een bevestiging van ontvangst van de actievoucher heeft hier niet aan bijgedragen.

Gelukkig was (alhoewel, dat moet nog blijken) een met de juiste formulering ingevuld formulier voldoende om mij binnen een uur de volgende mail te sturen:

Beste meneer "lier",

Wij hebben de actiekorting naar u overgemaakt. U kunt deze dan ook aan het einde van de week verwachtten.

met vriendelijke groet,

Jennifer

Speedlinq
Laat me raden, dat was het opzegformulier met scherpe overige opmerkingen? :?

Goed idee! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Epitome schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:35:
[...]

Laat me raden, dat was het opzegformulier met scherpe overige opmerkingen? :?

Goed idee! >:)
Jammer, je gaat niet door voor de wasmachine...

Klachtformulier in combinatie met een aantal steekwoorden
"in gebreke","voorwaarden","andere stappen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 08-06 12:25

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Ik ken een paar mensen die bij Speedlinq werken (voor de duidelijkheid: ik niet! ik weet er dus verder ook niets van af en ik kan je niet vertellen wanneer je je actie-geld krijgt o.i.d.!). Niet dat het me verder daadwerkelijk heel erg interesseert, maar voordat de broodje-aap boemel doorraast door internettend Nederland een paar kleine correcties op posts hierboven:

• Speedlinq staat niet op het punt failliet te gaan. Verre van zelfs, ze groeien als een dolle op het moment.

• Ze creeren niet zoveel mogelijk telefoonverkeer naar de helpdesk of zelfs opzettelijke problemen zodat er naar de helpdesk gebeld wordt - hoe kom je er echt op MoronDragon 8)7 De helpdesk wordt gewoon extern ingehuurd en als je even Googelt zul je zien dat ze onlangs van helpdesk veranderd zijn (de oude deed zijn werk niet goed en was veel te slecht bereikbaar). Afaik is het gewoon kostendekkend, het levert iig niets op.

• De voornaamste problemen die Speedlinq heeft hebben te maken met de enorme groei van de afgelopen anderhalf jaar. Het kost nogal wat moeite om je service-organisatie mee te laten groeien en dat merk je in de overgangsperiode aan de trage beantwoording van mail, brieven e.d., maar imho komt dat allemaal wel weer goed.

Volgens mij geeft dit een wat eerlijker beeld dan bijvoorbeeld het lijstje van MoronDragon |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jippie....ik heb eindelijk de actiekorting op mijn bank gestort gekregen :)

Ik ben errug blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Voor jou geld dit dus echt en ik meen het uit de grond van m'n hart:

Neem de gouden gids... kan je namelijk ook alles in vinden en is nog gratis ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Modbreak:Wil iedereen even meer op zijn woorden, uitspraken, uitingen en taal gebruik gaan letten hier.

Ik hoop en neem aan dat dit voldoende is als melding, eerst volgende krijgt zonder pardon een OW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
MaximumPower schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:25:
[...]

Voor jou geld dit dus echt en ik meen het uit de grond van m'n hart:

Neem de gouden gids... kan je namelijk ook alles in vinden en is nog gratis ook!
Dit forum is er om ervaringen uit te wisselen, het staat immers in de titel!!

Dat volgens jou dat onterecht, ongeloofwaardig, klagen achteraf (vooraf klagen is dat wel mogelijk?) en logisch is bij een goedkoop internet abonnement is volslagen irrelevant.

Het zijn immers de verschillende ervaringen van de gebruikers, je hoeft ze daardoor niet met halve waarheden en kromme beeldspraak te betichten dat het allemaal hun eigen schuld is.

Dat zet alleen maar kwaad bloed bij mensen die toch al ontevreden zijn met de gang van zaken.

En De Gouden Gids is trouwens iets meer beperkt qua vorm en inhoud dan het internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je kan een kaarsje natuurlijk ook rustig laten doven, een nieuwe plaatsen is niet handig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
PowerFlower schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:55:
Ik ken een paar mensen die bij Speedlinq werken (voor de duidelijkheid: ik niet! ik weet er dus verder ook niets van af en ik kan je niet vertellen wanneer je je actie-geld krijgt o.i.d.!). Niet dat het me verder daadwerkelijk heel erg interesseert, maar voordat de broodje-aap boemel doorraast door internettend Nederland een paar kleine correcties op posts hierboven:

• Speedlinq staat niet op het punt failliet te gaan. Verre van zelfs, ze groeien als een dolle op het moment.

• Ze creeren niet zoveel mogelijk telefoonverkeer naar de helpdesk of zelfs opzettelijke problemen zodat er naar de helpdesk gebeld wordt - hoe kom je er echt op MoronDragon 8)7 De helpdesk wordt gewoon extern ingehuurd en als je even Googelt zul je zien dat ze onlangs van helpdesk veranderd zijn (de oude deed zijn werk niet goed en was veel te slecht bereikbaar). Afaik is het gewoon kostendekkend, het levert iig niets op.

• De voornaamste problemen die Speedlinq heeft hebben te maken met de enorme groei van de afgelopen anderhalf jaar. Het kost nogal wat moeite om je service-organisatie mee te laten groeien en dat merk je in de overgangsperiode aan de trage beantwoording van mail, brieven e.d., maar imho komt dat allemaal wel weer goed.

Volgens mij geeft dit een wat eerlijker beeld dan bijvoorbeeld het lijstje van MoronDragon |:(
En zo is het ;)
Eerder in dit topic al: man-o-script in "Speedlinq: ervaringen!"
Het is er maar moeilijk in te krijgen bij sommige zwartkijkers :|

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeper
  • Laatst online: 07-06 06:35
ik had dinsdag via het formulier voor een ontvangstbevestiging van de kortingscoupon voor de tweede maal ingevuld. In het "naam" veld had ik de vraag gezet waar het geld nou blijft. Vandaag een bericht terug gehad dat het geld gisteren is overgeboekt. En waarempel :o het geld is binnen :)
Aan het aantal email adressen in de CC van de email zag ik dat ongeveer 50 mensen dezelfde mail hebben gehad.
Ik had trouwens mijn kortingscoupon begin maart opgestuurd.
Snelheid vind ik dik okay. Jammer van die brakke Sagem modems, ik heb de mijne op eigen kosten vervangen door een etech modem en sindsdien draait alles als een zonnetje. En nu ik mijn korting binnen heb, ben ik voorlopig weer tevreden over speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En jawel ook ik ben een gelukkig man: mijn actiekorting is binnen ! Mijn vetrouwen in Speedlinq is weer een beetje terug, alhoewel de procedures uiterst vaag blijven.. maar goed. Ik ben blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaeGaN
THW Arie schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:30:
Als je upload lager is dan je had besteld kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn:
1. Je woont te ver weg van de centrale om de maximale upload te halen (1024 haalt bijna niemand, zeker met een speedtouch niet).
2. De bekabeling naar je huis is van slechte kwaliteit
3. De bekabeling binnen je huis is van slechte kwaliteit.
4. Je splitter is gaar.
5. Je modem is gaar (maar je hebt al met twee verschillende modems getest, dus die sloten we voorlopig uit).

Een aantal dingen kun je zelf testen.
Om de maximale snelheid uit je ADSL lijn te halen sluit je je modem aan direct achter het ISRA punt (de plek waar de telefoonlijn je huis binnenkomt), zonder splitter (dan kun je dus tijdens het testen niet bellen).
Controleer nu nog eens wat je trainingswaarden zijn.
Zijn deze beter dan eerst, zet dan de splitter er weer tussen en controleer dit opnieuw.
Zijn de resultaten nog steeds beter dan eerst, dan zijn waarschijnlijk de draden die naar de plek lopen waar je modem staat niet goed. (Altijd twisted draden gebruiken, nooit van die platte evenwijdige telefoondraden).

Je kan niet gepingt worden bij de speedtest omdat een Speedtouch standaard deze ping requests niet doorstuurt naar jouw computer. Om toch de ping test te kunnen uitvoeren, moet je tijdelijk jouw PC instellen als "Default Server" in de web configuratie van de speedtouch.
Dit maakt je PC wel veel kwetsbaarder voor poort scans en andere ongein vanaf internet, omdat alles standaard naar jou toegestuurt wordt.
Okay, ik heb nu de Allied Data 810 aan de praat en haal nu een iets hogere upload 532 ipv 510 met de speedtouch.

Daarnaast heb ik met FTP kabel een rechtstreekse verbinding naar m'n isra-punt gemaakt, ergo, maakt niets uit. Dus aan de bekabeling cq. splitter in huis ligt et niet. Blijft over, externe bekabeling en afstand centrale.

Weet iemand hier hoe je achter jouw afstand naar de centrale komt, (behalve het traject af fietsen).?
lier schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:22:
Inderdaad kan je beginnen om te kijken op welke snelheid je modem traint en met behulp van bovenstaand (mooi compleet !) verhaal dit eventueel positief beinvloeden.

Daarnaast is het aan te raden om niet (alleen) met speedtest te testen, omdat daarvan de waarden niet altijd nauwkeurig zijn. Beter is om met meerdere testsites te werken, of een file uploaden naar bijvoorbeeld een FTP server.
Kun je mij andere test-site's geven?
Fern schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 23:15:
@Fern; weet jij hoever je van de centrale afzit? Waar staat die trouwens in Sneek?

En dan nog een algemene vraag, nou en vraag uit 2 delen eigenlijk, Is het voor mij aan te bevelen om de Allied data 810 om te ruilen bij Speedlinq, zo ja welk modem moet ik dan om vragen bij hun?

Algemeen gevoel blijft toch wel dat ik idd. een stuk goedkoper uit ben bij Speedlinq, maar dat ik me toch enigzins genomen voel. Ik host immers een Gameserver en wil daarom 1024 upload, ik haal dus net de helft en hoor dan van alle kanten dat dat heel redelijk is?? Ikke niet begraip..

Greetz PaeGaN.....

[ Voor 12% gewijzigd door PaeGaN op 28-04-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Je kan een vrij grove schatting opvragen bij BBned: http://pcdb.bbned.nl/

1024 upload is gewoon de maximaal haalbare snelheid voor een ADSL 1 lijntje. Om deze snelheid te halen moet alles meezitten, afstand naar de centrale, gebruikte chipset van je modem en gebruikte chipset van de centrale.
Zelf zit ik zo'n 400 meter van de centrale af en nog haalde de Speedtouch bijna nooit trainingswaarden boven de 800 kbps.
M'n nieuwe Linksys ADSL(2+) modem traint op 960kbps. Echt 1024 kbps is gewoon behoorlijk zeldzaam.

De maximale snelheid is afhankelijk van interne bekabeling, externe bekabeling en afstand tot de centrale (en nog een beetje de chipsets).
Je hebt nu zelf al de interne bekabeling uitgesloten, dus blijven er 2 opties over.
De koperdraden die naar je huis liggen zijn van slechte kwaliteit of je woont gewoon te ver van de centrale voor een hogere upload.

Mijn ouders wonen meer dan 4 kilometer van de centrale af en hebben ADSL over ISDN (wat niet al te best is voor je maximale uploadsnelheid). De koperdraad die er ligt is echter redelijk nieuw waardoor er toch nog een upload van 512 kbps uit die lijn te persen valt.

[ Voor 39% gewijzigd door Kanarie op 28-04-2005 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je juist een verbinding wilt met een zekere upload bestaat er SDSL. ADSL is daar gewoon niet voor geschikt eigenlijk om die zekerheid te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
YES, kan mijn toon weer matigen aangezien Speedlinq vandaag de actiekorting heeft teruggestort... :*)

* Epitome is weer tevreden klant!! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

bjck schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:05:
Als je juist een verbinding wilt met een zekere upload bestaat er SDSL. ADSL is daar gewoon niet voor geschikt eigenlijk om die zekerheid te geven.
Bovendien is SDSL beter geschikt voor het hosten van een gameserver ( als je dat al wilt op een thuislijntje ). Aangezien SDSL een hogere maximale down/upload snelheid heeft. (2.3mbit).

[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 28-04-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
PaeGaN schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:16:
[...]
Kun je mij andere test-site's geven?
[...]
http://www.mordax.nl/
http://www.beelinebandwidthtest.com/nederlands/
http://bandwidthplace.com/speedtest/
http://www.cable-modem.net/perf.html

of makkelijker, download een bestandje van 100MB: http://www.2fast.nl/helpdesk/binfiles/100mb.bin

//edit: het ging om uploaden zag ik, dan idd zelf even uploaden naar een snelle ftp :)

[ Voor 11% gewijzigd door man-o-script op 28-04-2005 11:50 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaeGaN
PaeGaN schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:16:
[...]

En dan nog een algemene vraag, nou en vraag uit 2 delen eigenlijk, Is het voor mij aan te bevelen om de Allied data 810 om te ruilen bij Speedlinq, zo ja welk modem moet ik dan om vragen bij hun?

[...]
anyone?

Greetz PaeGaN.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaeGaN
bbned zipcode check

--------------------------------------------------------------------------------

Uw regio is beschikbaar
Gefeliciteerd!
ADSL is beschikbaar in uw regio.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Sk-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2284 meter
volgens mij is dit ruim binnen de specs.

blijft dan nog nog de chipsets,

die van m'n modem ; Allied Data Copperjet 810, (is dit wat, of rommel????)

die van de centrale ; in m'n modem staat ingesteld 768 / nogwat, dit getal wordt toch onderhandeld door mijn modem met de cisco router in de telefooncentrale.

Enne... wordt dit getal dan onderhandeld omdat de lijn zo'n slechte kwaliteit heeft en daarom dan geen 1024 kan zijn.

En als het dan 768 is haal ik dan maar 532 vanwege overhead en of chipset modem. Zo ja heb je dan niet 2 x met overhead rekening gehouden => 1024 =>768 => 532....???????

Sorry, dat ik zo doorzanik, maarreee... ik snap het nog niet geheel. (klok en klepel, je kent het wel)

In ieder geval enorm dank alvast, voor jullie duidelijke antwoorden en uitleg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Je hebt de technisch maximale snelheid: 1024
Je modem traint op een bepaalde snelheid: 768 (bijvoorbeeld...)
Je hebt je praktische snelheid: 768 - overhead (uitgangspunt is dat de afzender een hogere snelheid kan halen !)

Lees maar eens een stukje over TCP/IP en dan met name het onderdeel overhead.
Komt sterk vereenvoudigd erop neer dat naast je ruwe data ook wat transport informatie meegestuurd wordt (waar je in praktische zin niets aan hebt).

[ Voor 35% gewijzigd door lier op 28-04-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Modbreak:Zou iemand een tweede deel willen opstarten met een mooie openingspost? Iemand die zich geroepen voelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Dat wil ik best wel doen! :)

Wat zijn goede voorbeelden van een openingspost?

Zijn er op voorhand al suggesties wat er absoluut in moet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Epitome schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:19:
Dat wil ik best wel doen! :)

Wat zijn goede voorbeelden van een openingspost?

Misschien alle Speedlinq abo's naast elkaar?

Tiscali netwerk:
Speedlinq All-in 384 / Speedlinq All-in 1024 / Speedlinq All-in 2048
http://www.breedbandwinkel.nl/details/91/10/9
Speedlinq All-in 3072 / Speedlinq All-in 4096 /Speedlinq All-in 8064
http://www.breedbandwinkel.nl/details/83/12/13

BBned netwerk: (beschikbaarheid afhankelijk van dekking op Tiscali)
Speedlinq X-tra 256 / Speedlinq X-tra 512 / Speedlinq X-tra 1024
http://www.breedbandwinkel.nl/details/92/14/15
Speedlinq X-tra 2048 / Speedlinq X-tra 8192
http://www.breedbandwinkel.nl/details/16/17

KPN netwerk: (beschikbaarheid afhankelijk van dekking op Tiscali en BBned)
Speedlinq Comfort 800 / Speedlinq Comfort 1600 / Speedlinq Comfort 3200
http://www.breedbandwinkel.nl/details/66/67/68
Speedlinq Comfort 8000
http://www.breedbandwinkel.nl/details/69

Postcodecheck erbij en je weet precies wat je kan bestellen :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Epitome schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:19:

absoluut----on topic----blijven,zou erin moeten staan voor diegene die dat niet begrijpt ;)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
De discussie graag vervolgen in deel 2

Speedlinq: ervaringen! - Deel 2

[ Voor 20% gewijzigd door Epitome op 29-04-2005 14:03 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.