Speedlinq: ervaringen!

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.112 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Probeer dan IP-adres 192.168.1.254 eens, daar zit dat ding namelijk vrij standaard (is ook gemakkelijk genoeg te controleren met ipconfig /all, DNS servers).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
Mr. Liu schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:17:
Probeer dan IP-adres 192.168.1.254 eens, daar zit dat ding namelijk vrij standaard (is ook gemakkelijk genoeg te controleren met ipconfig /all, DNS servers).
Kijken bij je standaard gateway lijkt me handiger ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

bjck schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:40:
[...]
Kijken bij je standaard gateway lijkt me handiger ;)
Dat is hetzelfde IP-adres :P

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 17:32
Moet ik dat bij uitvoeren invullen?
Als ik dat doe gebeurt er niets :?

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Twee mogelijkheden:
• Je start het commando telnet en geeft daarbij het IP adres mee
• Je vult het IP adres in in de adres regel van je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-02 18:59
Fern schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:45:
Ik heb hier een Zyxel Prestige 650,kan er ook met geen mogelijkheid opkomen met de standaard IP waardoor hij toegankelijk is.
Ik wilde deze modem proberen en eigenlijk gebruiken inplaats van de Sagem,misschien is de upload dan beter.
Weet iemand hoe hij toegankelijk is?
Het is een 650R-31 over pots.
In de handleiding van mijn Zyxel 650 H staat dat hij standaard op 192.168.1.1 zit
Dus in je browser of met telnet kan je er met dat IP op komen. standaard wachtwoorden en dergelijke staan ook in je handleiding. (Bij mij is het default password 1234)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Dr_Hell schreef op maandag 28 maart 2005 @ 16:34:
[...]
In de handleiding van mijn Zyxel 650 H staat dat hij standaard op 192.168.1.1 zit
Dus in je browser of met telnet kan je er met dat IP op komen. standaard wachtwoorden en dergelijke staan ook in je handleiding. (Bij mij is het default password 1234)
Dat adres staat ook in mijn handleiding, maar mooi dat mijn Zyxel dus toch op 192.168.1.254 zit (en het heeft me even gekost voordat ik daarachter was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Dat is juist mijn punt:ik kom er niet in.
Affijn dit heeft ook niets met speedlinq te maken,maar leek mij wel een oplossing,een ander modem.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Wat staat er bij gateway als je start->uitvoeren->cmd<enter> en dan ipconfig<enter> typt?
met dat IP moet je er in kunnen komen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Dr_Hell schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:50:
Wat staat er bij gateway als je start->uitvoeren->cmd<enter> en dan ipconfig<enter> typt?
met dat IP moet je er in kunnen komen volgens mij
Ok,ik heb dit gedaan,blijkt dus de eerste regel en de vierde regel helemaal niets aan geven?
Betekend dit dat het modem kapot is?
Heb hem wel tweedehands gekocht |:(

btw.moet er wel een signaal binnen op het modem komen wil je er in komen.of kun je hem ook offline configureren?

[ Voor 15% gewijzigd door Fern op 29-03-2005 00:10 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Fern schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 00:08:
[...]

Ok,ik heb dit gedaan,blijkt dus de eerste regel en de vierde regel helemaal niets aan geven?
Betekend dit dat het modem kapot is?
Heb hem wel tweedehands gekocht |:(

btw.moet er wel een signaal binnen op het modem komen wil je er in komen.of kun je hem ook offline configureren?
Hoeft helemaal niet te betekenen dat het modem stuk is natuurlijk. Kan ook als bridge ingesteld staan voor een ander netwerk. Reset hem anders naar de fabrieks instellingen (als hij is opgestart (sys brandt dan) knopje ingedrukt houden tot hij herstart).

Misschien dat jou PC alleen niet meewerkt mbt verkrijgen van DHCP lease vanaf de router. Je zou kunnen proberen de PC vast 192.168.1.10 te geven en even te kijken of je .1 of .254 kunt pingen en of inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Speedlinq heeft eindelijk geld overgemaakt! :9 _/-\o_
Het duurt even (:X), maar dan heb je ook weer 188 euro terug op je rekening 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

De 31ste ga ik van wanadoo naar speedlinq. Ik gebruik mijn eigen WLAN modem/router om verbinding te maken, maar in het speedlinq welkoms pakketje zit helemaal geen informatie over dns adressen en modem instellingen etc..

Op de site heb ik (tot nu toe) ook geen info kunnen vinden over inlog instellingen :?

De 31ste kan ik GoT niet checken om te kijken wat ik zou moeten doen om het werkende te krijgen, dus heeft iemand een soort van checklist voor me :)

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Deacon schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:10:
De 31ste ga ik van wanadoo naar speedlinq. Ik gebruik mijn eigen WLAN modem/router om verbinding te maken, maar in het speedlinq welkoms pakketje zit helemaal geen informatie over dns adressen en modem instellingen etc..

Op de site heb ik (tot nu toe) ook geen info kunnen vinden over inlog instellingen :?
Veel geluk gewenst.
De 31ste kan ik GoT niet checken om te kijken wat ik zou moeten doen om het werkende te krijgen, dus heeft iemand een soort van checklist voor me :)
Niet echt, ik zou je aanraden om toch maar even een modem en een inbel-account te regelen, zodat je GoT wel kan checken met relevante gegevens bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Dr_Hell schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:19:
Speedlinq heeft eindelijk geld overgemaakt! :9 _/-\o_
Het duurt even (:X), maar dan heb je ook weer 188 euro terug op je rekening 8)
29-03-2005 by 5466.26.432 SPEEDLINQ BV bij
€ 311,30

ACTIE KORTING
Wuuuh :)

Hier ook mijn geld terug gehad.

Mijn ervaringen tot nu toe:

1. Mijn welkomstpakket en modem waren op tijd
2. Aansluiting was actief, zelfs voor de afgesproken aansluitdatum
3. Aansluiting werkt sindsdien feilloos
4. Kortingsactie is vreemd, maar ik heb wel mijn geld ontvangen.

Geen negatieve ervaringen tot nu toe dus :) Ze kunnen het dus blijkbaar wel bij Speedlinq

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Ik heb m'n geld ook á 320 euro,heb tegelijk ook een opzeg formulier aangevraagd 8)

waarom? zullen enkele mensen denken:ze beloven 1024Kb upload ,waarvan ik maar 29Kb krijg(en soms iets meer :9~ )maar daar neem ik geen genoegen mee,zelfs hun helpdesk belooft dat ze wat(ja wat :? )zullen doen,maar helaas,hastalavista Speedlinq,ga zo door :Z

[ Voor 63% gewijzigd door Fern op 29-03-2005 20:57 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Mr. Liu schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:52:Niet echt, ik zou je aanraden om toch maar even een modem en een inbel-account te regelen, zodat je GoT wel kan checken met relevante gegevens bij de hand.
Maar heeft niemand die informatie dan ? Ik moet weten wat ik hier in moet vullen ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Protocol: Bridging /1483 Bridging - DHCP / 1483 Bridging Fix IP / PPPoA / 1483 Routing 
VPI/VCI: 
Encapsulation  VC MUX / LLC 
IP assigned by ISP  Yes / No 
IP Address:
Subnet Mask:  
Dial on Demand:  
MTU:

[ Voor 27% gewijzigd door Deacon op 29-03-2005 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18185

Hoelang wachten mensen nu gemiddeld op hun actie geld? Bij mij hebben nu voor de tweede maal geld afgeboekt. 28 feb 2005 heb ik de aktievoucher opgestuurd. Per 28 jan. 2005 ben ik online bij speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 18185 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:37:
Hoelang wachten mensen nu gemiddeld op hun actie geld? Bij mij hebben nu voor de tweede maal geld afgeboekt. 28 feb 2005 heb ik de aktievoucher opgestuurd. Per 28 jan. 2005 ben ik online bij speedlinq.
Eind januari aangesloten, deze week m'n geld terug gehad.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:22
Deacon schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:18:
[...]

Maar heeft niemand die informatie dan ? Ik moet weten wat ik hier in moet vullen ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Protocol: Bridging /1483 Bridging - DHCP / 1483 Bridging Fix IP / PPPoA / 1483 Routing 
VPI/VCI: 
Encapsulation  VC MUX / LLC 
IP assigned by ISP  Yes / No 
IP Address:
Subnet Mask:  
Dial on Demand:  
MTU:
1483/bridging - dhcp
vpi 0
vci 34 voor tis, 35 voor bbned
encapsulation llc (volgens mij)
ip assigned bij isp: yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Anoniem: 18185 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:37:
Eind december 2004 aangesloten,deze week geld terug.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Deacon schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:18:
[...]
Lees deze topic eens door, ik heb die info vaak genoeg gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Ghandi schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:14:
1483/bridging - dhcp
vpi 0
vci 34 voor tis, 35 voor bbned
encapsulation llc (volgens mij)
ip assigned bij isp: yes
Bedankt, zelf had ik deze instellingen gevonden.

BabyXL (tegenwoordig Tiscali):
Encapsulation = 1483 Bridged LLC
VPI = 0
VCI = 34

En als ik het goed begrijp log je in zonder username en password, dus ik weet genoeg. En nu hopen dat morgen alles goed gaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Laatst online: 20:05

Sherlock

No Shit

"Even" een ervaring met/over Speedlinq/Wanadoo:
Eind december 2004 Speedlinq ADSL aangevraagd op ons nieuwe huisadres (we zouden in januari gaan verhuizen maar het huis stond al wel op onze naam, telefoonlijn nog niet).

Paar dagen later even gebeld om te vragen waarom er al 99 euro van onze rekening afgeschreven was, dit bleek vanwege het modem te zijn. (Stond in de voorwaarden, had ik overheen gelezen). Tijdens hetzelfde telefoongesprek gevraagd of het een probleem kon zijn dat de telefoonlijn op het nieuwe adres nog niet op onze naam stond. Dit was dus inderdaad een probleem, we zouden dan automatisch afgewezen worden. Gelukkig was het nog binnen 7 dagen na de aanvraag, dus ik heb de aanvraag meteen geannuleerd.

Vervolgens kwam Wanadoo met hun ADSL+telefonie, wat mij eigenlijk ook wel interessant leek, en omdat ik Speedlinq toch opgezegd had heb ik dit aangevraagd bij Wanadoo.

Vervolgens wordt er weer een bedrag afgeschreven van onze rekening door Speedlinq, en ontvangen we ook nog eens het modem. De twee bedragen die afgeschreven zijn hebben we toen terug laten halen door de bank, en het modem aangetekend retour gezonden.

Enkele dagen later ontvangen we een brief van Wanadoo met de gegevens van de aanvraag; eindelijk een provider die eens wat van zich laat horen! Maar dan, twee dagen later krijgen we een brief van speedlinq met onze aansluitgegevens. Hieruit blijkt dat de aansluiting al opgeleverd is!

Op de site van Wanadoo staat dan de status van onze aanvraag al enkele dagen op "technische registratie, het is niet meer mogelijk om uw aanvraag te annuleren".

Dus wij wachten en wachten (een maand lang), totdat dat eens verandert. Uiteraard gebeurt dat niet. Dus dan maar een fax naar Wanadoo gestuurd, met de vraag waarom het zo lang duurt voordat de aansluiting opgeleverd wordt. Een week gaat voorbij en geen antwoord van Wanadoo. Dan maar bellen (half uur wachten, à 10 ct per minuut) en er wordt bevestigd dat een aansluiting op dit adres niet mogelijk is. Op mijn vraag of dat wellicht kan komen doordat er een andere provider op de lijn zit wordt bevestigend geantwoord.

Dus ik bel naar speedlinq (10 minuten wachten, à 50 ct per minuut) en zij bevestigen dat de aanvraag tijdig geannuleerd is, maar dat er "iets fout" is gegaan met de behandeling ervan. Het zou meteen opgelost worden en het betaalde geld zou teruggestort worden. (Ondertussen hadden wij alles al via de bank teruggehaald, op 15 euro na. Dit heb ik overigens tijdens het telefoongesprek wel vermeld)

Ik bel dus naar Wanadoo om te zeggen dat Speedlinq de lijn heeft vrijgegeven, en dat de weg voor Wanadoo vrij is. Oké, wij worden "opnieuw ingeschoten" en ik krijg zelfs een datum: over +/- 3 weken heb ik een werkende aansluiting.

Na een week eens kijken op de site van Wanadoo: Attentie! Uw aanvraag is afgewezen.

Dus ik bel weer naar Wanadoo: De lijn blijkt nog niet vrij te zijn.
Ik bel naar Speedlinq: men zegt dat de lijn vrij is.
Ik bel naar Wanadoo: ik wordt teruggebeld.
Ik wordt teruggebeld: het is technisch gezien niet mogelijk om een ADSL verbinding te realiseren op dit adres, omdat de wijkcentrale vol zit!!

Dit kwam dus niet naar voren tijdens de postcodecheck, speedlinq had hier begin januari ook nog geen last van, maar omdat alles zo lang heeft geduurd zijn we nu te laat...

Ik baal hier echt enorm van, we moeten nu weer terug naar de veel te dure provider Zeelandnet,terwijl ik al een werkende aansluiting in huis heb gehad!!

Moraal van het verhaal: is er niet. Ik moest het echt gewoon even kwijt, en hopelijk kan ik anderen door dit verhaal behoeden om dezelfde fouten (te lang afwachten, met het één beginnen terwijl het andere nog niet afgerond is) te maken.

Overigens ben ik over de deskundigheid, behulpzaamheid en vriendelijkheid van beide helpdesks erg tevreden, de tijd die je er echter op moet wachten is echt ronduit belachelijk.

/zo dat is er uit.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:15
THW Arie schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:09:
[...]

Eind januari aangesloten, deze week m'n geld terug gehad.
En was de tweede (zeg maar derde) 35 euro al afgeschreven?

Ik heb trouwens sinds de laastste dag in januari al Speedlinq, zouden ze die ook als een hele maand met korting rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Epitome schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:29:
[...]

En was de tweede (zeg maar derde) 35 euro al afgeschreven?

Ik heb trouwens sinds de laastste dag in januari al Speedlinq, zouden ze die ook als een hele maand met korting rekenen?
Hier even het factuuroverzicht.

Allereerst werden er geld afgeschreven voor het modem.
Factuurdatum : 05-01-2005
99,00 Alcatel single-pc ethernet router (analoog)
Vervolgens in 1 rekening, aansluitkosten, kosten voor abo van resterende dagen van januari, kosten abo februari.
Factuurdatum : 28-01-2005
89,00 ADSL aansluitkosten, zie actievoorwaarden
14,68 19-01-2005 / 31-01-2005 ADSL All-in 3072 (3072/1024 kbps)
35,00 01-02-2005 / 28-02-2005 ADSL All-in 3072 (3072/1024 kbps)
Abo maart
Factuurdatum : 25-02-2005

35,00 01-03-2005 / 31-03-2005 ADSL All-in 3072 (3072/1024 kbps)
Abo April
Factuurdatum : 25-03-2005

35,00 01-04-2005 / 30-04-2005 ADSL All-in 3072 (3072/1024 kbps)
En deze week heb ik dus 311 euro teruggehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 12:31

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

320,30 euro op de rekening gestort
prima speedlinq! _/-\o_

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Heb dus om een opzeg formulier gemaild,krijg ik een mail terug dat ze alles zullen doen om de verbinding beter te maken en mij vriendelijk hebben gevraagd nog even te wachten met de definitieve opzegging omdat ik nog maar enkele maanden een abbo bij hun heb.
affijn ik wacht uiteraard tot eind dit jaar(contract duur) en wacht wel af hoelang :? dit duurt,wie weet misschien een ander modem.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Fern schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:44:
Heb dus om een opzeg formulier gemaild,krijg ik een mail terug dat ze alles zullen doen om de verbinding beter te maken en mij vriendelijk hebben gevraagd nog even te wachten met de definitieve opzegging omdat ik nog maar enkele maanden een abbo bij hun heb.
affijn ik wacht uiteraard tot eind dit jaar(contract duur) en wacht wel af hoelang :? dit duurt,wie weet misschien een ander modem.
Je moet gewoon vragen om een Allied Data 816-2, die heb ik nu ook en mijn up is zelfs soms 100KBps en down 350KBps!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Epitome schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:52:
[...]
Je moet gewoon vragen om een Allied Data 816-2, die heb ik nu ook en mijn up is zelfs soms 100KBps en down 350KBps!! :*)
Ja hoe? via mail!
Laat ze maar met een oplossing komen,tuurlijk wil ik wel een nieuw modem proberen.
Hoe heb jij dat geregeld?

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Na halve dag bezich zijn geweest werkt het eindelijk :/

* Deacon heeft nu ook Speedlinq, mijn Down is 3.28 Mbps de Up nog niet kunnen testen moet de firewall eerst goed instellen.

code:
1
2
3
Modem says:
Up Stream:  768 Kbps 
Down Stream:  3392 Kbps

Waarom de Up zo laag ? Ik heb een Speedlinq 3072/1024 abbo en het ligt niet aan de modem, kijk ik ergens over heen :?

PS: en Emule gaat opeens heel sloom, krijg lowid. Speedlinq blockt die poorten toch niet ?

[ Voor 76% gewijzigd door Deacon op 31-03-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Deacon schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:19:
Na halve dag bezich zijn geweest werkt het eindelijk :/

* Deacon heeft nu ook Speedlinq, mijn Down is 3.28 Mbps de Up nog niet kunnen testen moet de firewall eerst goed instellen.

code:
1
2
3
Modem says:
Up Stream:  768 Kbps 
Down Stream:  3392 Kbps

Waarom de Up zo laag ? Ik heb een Speedlinq 3072/1024 abbo en het ligt niet aan de modem, kijk ik ergens over heen :?

PS: en Emule gaat opeens heel sloom, krijg lowid. Speedlinq blockt die poorten toch niet ?
Gefeliciteerd!!
Hoe bedoel je "Up zo laag" 768Kbps is hartstikke mooi,wat is je gemiddelde?
P2P gaat niet zo best met Speedlinq of een Sagem modem,lees maar eens terug in dit topic.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Fern schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:44:
[...]

Gefeliciteerd!!
P2P gaat niet zo best met Speedlinq of een Sagem modem,lees maar eens terug in dit topic.
P2P gaat prima met Speedlinq hoor :) Misschien niet met een Sagem modem, maar om nou te stellen dat P2P niet goed gaat met Speedling gaat mij wat ver.

Ook krijg ik bij emule gewoon een high id. Kwestie van de juiste porten forwarden en een degelijk ADSL modem aanschaffen.

Mijn Speedtouch 510 trainde ook op 700-860kbit up, m'n Linksys WAG54Gv2 doet 960kbps up. Zelfde lijn, zelfde splitter, zelfde kabels. Na het aansluiten van de WAG54Gv2 nog twee keer de speedtouch 510 getest, maar die kwam gewoon niet boven de 860 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
THW Arie schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:56:
[...]

P2P gaat prima met Speedlinq hoor :) Misschien niet met een Sagem modem, maar om nou te stellen dat P2P niet goed gaat met Speedling gaat mij wat ver.

Ook krijg ik bij emule gewoon een high id. Kwestie van de juiste porten forwarden en een degelijk ADSL modem aanschaffen.

Mijn Speedtouch 510 trainde ook op 700-860kbit up, m'n Linksys WAG54Gv2 doet 960kbps up. Zelfde lijn, zelfde splitter, zelfde kabels. Na het aansluiten van de WAG54Gv2 nog twee keer de speedtouch 510 getest, maar die kwam gewoon niet boven de 860 uit.
Argh, 960Kbps upload,kan ik alleen van dromen,maar dat komt waarschijnlijk door het modem wat ik heb(Sagem).
Die Linksys van je,heb je die van speedlinq of zelf gekocht.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Fern schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:44:
Gefeliciteerd!!
Die 768kbps is de snelheid die de modem weergeeft bij Data Rate Information. Vroeger stond daar altijd mooi 512. Dus ik dacht dat is de snelheid van je abbo waarmee je verbonden bent (dus niet de werkelijke snelheid) Dus daarom vond ik het raar dat er geen 1024 stond. Of ben ik nu in de war :?

En de lowid bij Emule kan niet liggen aan mijn modem of firewall want gisteren werkte alles nog en aan die instellingen heb ik niet gezeten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
768kbps is de maximale upload van je modem, denk ik.

Met een ander modem kan je wel (bij benadering) 1024 kbps halen!

De download klopt wel, dat is idd 3292 kbps ipv 3072, misschien vinden ze 3072 mooier staan, maar je krijgt gewoon 3292 kbps. Misschien als je wat verder woont van een wijkcentrale dat je dan wel 'maar' 3072 haalt. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Epitome op 01-04-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Epitome schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:50:

De download klopt wel, dat is idd 3292 kbps ipv 3072, misschien vinden ze 3072 mooier staan, maar je krijgt gewoon 3292 kbps. Misschien als je wat verder woont van een wijkcentrale dat je dan wel 'maar' 3072 haalt. :)
BabyXL/Tiscali compenseert de overhead van je downloadsnelheid, waardoor een 3MBIT abo bij BabyXL/Tiscali, ook echt 3 mbit is.
BBned en KPN compenseren de overhead niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116827

actie korting = binnen .. 320.30 euro op mijn rekening gestort :)

Voor zover zeer tevreden over speedinq..
Gebruik alleen wel mijn oude alcatel modem..
Sagem geval was bagger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81993

Mijn ervaring met Speedlinq is dat het goed gaat (geode verbinding etc) als je geluk hebt. Als je pech hebt zoals in mijn geval kost het 100-den euro's helpdesk heb je maanden disconnecties op je verbinding en weigeren ze pertinent je geld terug te geven.
Daarnaast was ik omgegaan van een abonnement van 8 mbit (89 eur) naar 8 mbit (55 eur) en dezelfde dag dat mijn aansluiting omging, nota bene op hetzelfde netwerk, ging mijn snelheid achteruit met 360 KB/sec.
Reakties op vragen zijn alleen standaardreplies zoals "licht ad afstand van de centrale" ook als je duidelijk maakt dat je voorheen wel de goede snelheid had. Ik ben iig geen fan van Speedlinq ook al lijkt de prijs heel scherp.
Je kunt trouwens via Speedlinq mail ook geen attachments versturen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Epitome schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:50:
Deacon schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:19:
en het ligt niet aan de modem, kijk ik ergens over heen :?
De modem moet een up van 4mbit aan kunnen. Nu staat hij trouwens op 672 (Kbps.) :? Het getal van de Down Stream blijft altijd het zelfde... (zoals het hoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

lier

MikroTik nerd

Deacon schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:29:
[...]

[...]

De modem moet een up van 4mbit aan kunnen. Nu staat hij trouwens op 672 (Kbps.) :? Het getal van de Down Stream blijft altijd het zelfde... (zoals het hoort)
Het trainen van het modem is iets dynamisch. Houdt dus in dat de snelheid telkens iets lager wordt (tot een bepaalde grens waarp het modem "wel" goed werkt). Hierbij hebben een heleboel factoren invloed, inclusief het gebruikte modem (en de daarin gebruikte chipset).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

lier schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:41:
[...]
Het trainen van het modem is iets dynamisch. Houdt dus in dat de snelheid telkens iets lager wordt (tot een bepaalde grens waarp het modem "wel" goed werkt). Hierbij hebben een heleboel factoren invloed, inclusief het gebruikte modem (en de daarin gebruikte chipset).
Ok, maar de modem trainde bij mijn vorige abbo wel op 1mbit. Kan ik hieruit concluderen dat het aan speedlinq ligt ? (omdat ik gelezen had, dat sommige mensen expres hun down stream hadden verlaagd om het klapperen van de lijn tegen te gaan)

edit:

Ik had ze gebeld en hun zagen ook dat de snelheid te laag was/is. Ze gaan BabyXL informeren en die gaan de lijn doormeten etc... Het lag dus niet aan mijn modempjes O+

[ Voor 15% gewijzigd door Deacon op 01-04-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28
ik kan al een dag niet meer op google komen. een ping op www.google.nl .com of welke dan ook levert niets op.

IP adres achterhaald via web based dns tool. via het ip adres kan ik zo op google komen. Alleen de speedlinq dns server geeft niet thuis voor google.. Vaag :(

[ Voor 44% gewijzigd door wortelsoft op 01-04-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:22
Deacon schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:29:
[...]

[...]

Zit al je bekabeling goed???

Wat is je afstand tot de centrale? Is het linesharing over ISDN?

Dit zijn 3km+ waarden voor ISDN of 4km+ waarden voor analoog

--

Heb niet goed gelezen.

Een down van 4Mbit versus een up van 4Mbit.

Downstream zijn bovenstaande waarden 'reeel'; upstream moet je toch minimaal 512 halen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ghandi op 01-04-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Een modem dat upstream 4mbit aan zou kunnen :?

Alles tussen 640Kbps & 1024Kbps is mogelijk en heel normaal. Veel geziene waardes zijn 800, 832 & 896Kbps.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 01-04-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
  • Laatst online: 09-04 16:44
THW Arie schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 01:20:

BabyXL/Tiscali compenseert de overhead van je downloadsnelheid, waardoor een 3MBIT abo bij BabyXL/Tiscali, ook echt 3 mbit is. BBned en KPN compenseren de overhead niet
Ik wilde hier toch ook graag op reageren en tevens benadrukken dat ik erg tevreden bent met de geleverde snelheden van mijn Speedlinq All-in (BaByXL/Tiscali) abonnement.

Velen hebben het er maar over dat de upload snelheden niet geheel gehaald worden maar over wat betreft de hogere download hoor je dan weer bijna niemand. Kijk... dan zou je Speedlinq ook moeten aanklagen dat de download hoger is dan is afgesproken omdat dit dus ook niet klopt... maar dat doen we natuurlijk weer niet, wat zijn we toch een hypocriet ingesteld volkje.

Ik heb een Speedlinq All-in (BaByXL/Tiscali) abonnement van 4096/1024 afgesloten en in de praktijk blijkt mijn verbinding 4480 / 896 te zijn. Nou lig ik echt niet wakker van het verschil van 128 kbit minder in de upload, je hoort mij ook zeker niet klagen dat de download 384 kbit méér is, wat dus een behoorlijke opwaardering is van je totale abonnement.

Ik vind dat men best commentaar mag geven maar het moet ook wel reëel blijven. Natuurlijk moet je een bepaalde grens stellen van wat nu wel toelaatbaar is en wat weer niet, maar ga nou niet "mieren ziften" om een paar kilobitjes minder als het dan aan de andere kant er dubbel en dwars méér bij zit.

Helaas voor de mensen met BBned en KPN, waar ik verder natuurlijk geen ervaring mee hebt, ik ben dus erg benieuwd naar hun commentaar.

Dus mag ik nu al concluderen dat Speedlinq BaByXL/Tiscali beter is dan met BBned en KPN? (behalve dan dat je ook nog eens minder betaald voor de BaByXL/Tiscali variant)

Laten we dan ook afspreken dat je bij elk commentaar wat je geeft ook duidelijk erbij vermeld welke van de varianten van Speedlinq je het over hebt, dit is namelijk wel zo eerlijk en wordt het overzichtelijk voor anderen mensen die nog een keuze moeten maken. Dus laat je ervaringen hier -duidelijker- spreken, om anderen te helpen.

EDIT: om nog duidelijker te zijn in dit hele verhaal en zeker geen onbelangrijke informatie is dat ik een Alcatel Speedtouch 510i v4 mulit-pc ethernet modem gebruik bij dit abonnement. De telefoonlijn is ISDN.

[ Voor 15% gewijzigd door MaximumPower op 02-04-2005 12:18 ]

Minimum to the MaximumPower!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eager
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 23:54
Wortelsoft schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:10:
ik kan al een dag niet meer op google komen. een ping op www.google.nl .com of welke dan ook levert niets op.

IP adres achterhaald via web based dns tool. via het ip adres kan ik zo op google komen. Alleen de speedlinq dns server geeft niet thuis voor google.. Vaag :(
hier hetzelfde verhaal.
heb gebeld met de helpdesk, ze gingen het "navragen" terwijl ik aan de lijn hing voor € 0,70 per minuut. Volgens de helpdesk lag het probleem niet bij speedlinq, omdat zij google zelf wel konden bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik heb het probleem ook even gehad, maar ondertussen is Google al weer uitstekend bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eager
ik heb sinds 1 april speedlinq 3072/1024 en daarmee niets dan ergernis gehad.
helemaal geen of anders verbindingen die steeds wegvielen, server not found, mailserver timeouts etc.
had de Allied Data 810 aangesloten wat ik van hun heb gehad.
Begon te vermoeden dat de problemen bij het modem lagen, heb dat net vervangen door mijn 5 jaar oude alcatel speedtouch met een draytek wireless router erachter en het werkt als een zonnetje (Knock on wood)
down 389 KByte
up 73,2 KByte
connection 245
ping 11 ms
nou maar hopen dat dat morgen ook nog zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Snap er niets van,er zijn hier ook mensen die een Allied Data modem gebruiken die juist wel goede verbinding hebben?

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Ook eindelijk mijn 320 Eetjes terug gekregen!

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eager
Fern schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:02:
Snap er niets van,er zijn hier ook mensen die een Allied Data modem gebruiken die juist wel goede verbinding hebben?
zou natuurlijk kunnen dat ik een brak exemplaar had ?
verder gebruik ik MacOSX, al kan ik me niet voorstellen dat dat verschil zou maken.
Wat misschien nog wel uitmaakt is dat ik nu verbinding maak via mijn router,
Met de Allied Data is dat niet mogelijk, althans het is mij niet gelukt.

verbinding heeft er vanmorgen trouwens weer uitgelegen. De line-sync lampjes brandden wel gewoon, en volgens de "online status" in mijn draytek router was ik ook nog gewoon online.

vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

bjck schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:30:
Een modem dat upstream 4mbit aan zou kunnen :?

Alles tussen 640Kbps & 1024Kbps is mogelijk en heel normaal. Veel geziene waardes zijn 800, 832 & 896Kbps.
Ja dat vertelde ze mij, iig de Modem moet minimaal een up van 1mbit halen.
Nu staat mijn up op 328 kbp/s trouwens. En volgens mij is er een verschil in hoe een modem de data rate aangeeft bij een dhcp-bridged en een PPPoA/E verbinding.

Bij mijn oude wanadoo abbo bleven de getallen gewoon op een vaste waarde staan. Maar nu verschilt het om de zoveel tijd en het wordt er niet beter op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Ik heb sinds het begin problemen met de ping.
Niet "echte" problemen, maar de eerste hop levert voor mij al een ping van 40ms op.
Bijzonder vervelend tijdens online gamen...

Gistermiddag contact gehad met de helpdesk om (voor de tweede keer) dit probleem voor te leggen. Uiteindelijk vandaag een mail terug gekregen dat de firmware van de wijkcentrale geupdate moet worden en dat dit 2 tot 4 weken gaat duren.

Ben benieuwd (misschien kennen andere mensen dit probleem ?).

Ik woon overigens in Doorn (for what it's worth...).

[ Voor 3% gewijzigd door lier op 06-04-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19009

Ok hier mijn probleem:

Ik heb nu ook de 3mbit abbo met een AlliedData copperjet 810 modem. Na ontvangst heb ik het direct geflashed naar versie 5.15-SR1.

Nu het probleem:

Na inloggen op de modem (http://172.19.3.1/) kan ik via de quickmenu BaByXL-bridged of -router selecteren. Ik wil het graag op bridged mode want ik heb achter de modem een router hangen. Alleen ik als ik bridged kies, kan ik geen verbinding meer maken met het internet. Via router mode kan dat weer wel, maar internet signaal wordt dus 2x geroute....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 19009 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:05:
Ok hier mijn probleem:

Ik heb nu ook de 3mbit abbo met een AlliedData copperjet 810 modem. Na ontvangst heb ik het direct geflashed naar versie 5.15-SR1.

Nu het probleem:

Na inloggen op de modem (http://172.19.3.1/) kan ik via de quickmenu BaByXL-bridged of -router selecteren. Ik wil het graag op bridged mode want ik heb achter de modem een router hangen. Alleen ik als ik bridged kies, kan ik geen verbinding meer maken met het internet. Via router mode kan dat weer wel, maar internet signaal wordt dus 2x geroute....
BabyXL/Tiscali maakt gebruik van RFC1483-Bridged en NIET RFC1483-Routed. Dit heeft niets te maken met je interne netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 19009 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:05:
Ok hier mijn probleem:

Nu het probleem:

Waarschijnlijk eerst als router online gegaan en je IP zit vast in leasetijd. Even omzetten naar bridge en morgen ochtend kijken of je router een IP heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141348

Heb sinds kort een abonnement bij Speedlinq. Na een week kreeg ik last van klapperen, vervolgens een kwartier met de helpdesk gebeld die mij een lijncheck beloofden. Na 5 dagen leek alles weer goed te werken. Tot een week geleden. Wederom last van klapperen, kon geen fatsoenlijke internetverbinding meer krijgen. Wederom een kwartier met de helpdesk gebeld die mij wederom een lijn checkbeloofden. Gisteren kreeg ik uit het niets een bericht van de PTT, ik kon een pakketje van Allied Data ophalen (dezelfde lelijke modem CJ8M0-E-U), welke ik inmiddels vandaag heb opgehaald. Op mijn voicemail stond een bericht van Speedlinq met de vraag of alles weer naar behoren werkte. Het antwoord luidt: ja het werkt!!! Echter zonder de nieuwe modem te installeren, met de oorspronkelijk (door renteloze verstrekte lening aan Speedlinq) verkregen modem werkt mijn verbinding weer perfect (zonder dat ik ook maar iets heb aangepast). Ik kijk het maar even aan. Zodra de verbinding weer klappert zal ik de nieuwe modem wel gaan testen. Volgens mij lag het toch aan de lijn .... We zullen wel zien ...
Ik vraag me overigens af of ik deze modem kan gebruiken in combinatie met een wireless lan router/accespoint (weet het verschil niet)? Of is het het beste om een all-in wireless modem te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Laatst online: 22:00

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb mijn geld nu nog niet terug. Eind december is de lijn opgeleverd :(

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 27-05 15:59
Je kan nog wel even wachten...Mijn ljin werd october opgeleverd en pas 1 maand geleden kreeg ik geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
icecoolsniper schreef op donderdag 07 april 2005 @ 09:53:
Ik heb mijn geld nu nog niet terug. Eind december is de lijn opgeleverd :(
wel een bevestiging dat je Voucher is ontvangen?

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Laatst online: 22:00

icecoolsniper

never run from a sniper!

Fern schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:20:
[...]

wel een bevestiging dat je Voucher is ontvangen?
ja die heb ik in januari opgestuurd en halverwege jan hebben ze bevestigd dat ze em ontvangen hebben

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
icecoolsniper schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:44:
[...]

ja die heb ik in januari opgestuurd en halverwege jan hebben ze bevestigd dat ze em ontvangen hebben
Als je die bevestiging hebt zit je gewoon goed,zou even geduld hebben,niet iedereen krijgt z'n geld even snel terug als anderen.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 12:18

TheFruitNerd

iets met fruit

Eager schreef op maandag 04 april 2005 @ 01:12:
ik heb sinds 1 april speedlinq 3072/1024 en daarmee niets dan ergernis gehad.
helemaal geen of anders verbindingen die steeds wegvielen, server not found, mailserver timeouts etc.
had de Allied Data 810 aangesloten wat ik van hun heb gehad.
Begon te vermoeden dat de problemen bij het modem lagen, heb dat net vervangen door mijn 5 jaar oude alcatel speedtouch met een draytek wireless router erachter en het werkt als een zonnetje (Knock on wood)
down 389 KByte
up 73,2 KByte
connection 245
ping 11 ms
nou maar hopen dat dat morgen ook nog zo is...
Ik heb ook de Allied Data 810. Tijdens de eerste 3 dagen na mijn aansluiting, had ik totaal geen problemen, maar in een keer kreeg ik ook last van een klapperende lijn. De eerste paar keren was het alleen 's avonds, met een onderbreking van een halve minuut ofzo. Maar later gebeurde het bijna elk half uur, met een onderbreking van enkele minuten.
Net zoals jij heb ik ook nog een oud modem liggen (Speedtouch Home), welke ik er aan heb gehangen (met BabyXL instellingen). Hij draait nu al 2 dagen zonder een onderbreking op volle snelheid _/-\o_

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Mijn ervaring:

Ik zou gaan verhuizen, dus ben ik overgestapt van Kabel naar ADSL van speedlinq.
Heb 25 Feb. de 3/1 lijn aangevraagd met die kortingen van 8 euro per maand.
Paar weken later kreeg ik een brief dat het niet kon omdat de lijn die ik had opgegeven niet vrij was. Dat klopte ook wel aangezien ik mijn telefoonaansluiting nog niet had verhuist. Ze vroegen mijn uitleg in een mailtje.
Ik had aangegeven dat de lijn per 21 maart zou worden overgeplaatst. Volgende dag kreeg ik een mail terug dat ze op 22 maart de lijn opnieuw zouden aanvraagen. En dat ik 10 werkdagen later wel bericht zou krijgen.
Dit klopte dus ook want gister (07/04) heeft de postbode mijn modem, een Copperjet 812 bezorgd en mijn welkomsbrief met gegevens. Per 12/4 word ik aangesloten.

Tot nu toe ben ik wel tevreden over de gang van zaken. We zien wel hoe het verder gaat.
Ik denk dat je gewoon geduldig moet zijn en op je spullen moet wachten, als je gaat zeuren en bellen waar alles blijft gaat het alleen maar langzamer.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Ik heb nu enkele dagen een upload van omstreeks 600Kb,dit was nadat ze onderhoud hebben gepleegd aan de centrale kast in de wijk,ik ben reuze benieuwd hoelang dat zo blijft.
Ik denk dat de Sagem geen hogere upload aankan dan 600Kb omdat deze waarde bijna constant is,ben dus wel benieuwd wat een nieuw modem gaat doen straks.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141540

Beste mensen,

Na alles gelezen te hebben wat hier staat over Speedlinq.
Heb ik maar besloten de bestelling te annuleren (dit is binnen 3 uur).

Mijn voornaamste reden zijn:

Te hoge bel kosten voor support bij al dan niet bekwaam personeel.
Rare en vreemde fouten op de lijn van Speedlinq.
Vreemde geld terug geef akties.

Ik ben zelf wel blij met deze forum, zo kan ik zelf bepalen (na lezen) wat goed of minder goed is.

Voortaan maar eerst op forums kijken en dan bestellen dus.

Mijn dank voor jullie bijdrage en gedeelde ervaringen.

Groet

Alfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60126

Het is inderdaad zeer belangrijk om goed de forums na te lezen over hoe goed een provider is. Mijn ervaring met speedlinq is dan ook echt dramatisch slecht. Momenteel zit ik al 4 weken zonder internet. En ik word gewoon niet geholpen.

De verbinding viel opeens weg (terwijl ik op het werk was). Dit gebeurde wel vaker, dus net zoals gewoonlijk resette ik het modem, dit hielp niet. Helpdesk gebeld. Na 20 minuten in de wacht was het enige wat ik te horen kreeg: U dient de splitter ertussen uithalen. Dat geprobeerd, geen effect.

Weer gebeld. Het modem zou stuk zijn en dat moest ik dan opsturen, maar als bleek dat het modem nog goed was zou ik onderzoekskosten moeten betalen. Dus eerst maar het modem getest op een andere lijn. Wat blijkt, het modem doet het prima.

Weer gebeld. Het enige wat de helpdesk bleef roepen was dat het modem defect was en dat de lijn in orde was. Dus na veel geemmer zouden ze een andere opsturen, zonder dat ik de oude eerst op hoefde te sturen (ondanks dat het modem gewoon werkt). Bij aankomst blijkt de voeding van het opgestuurde modem defect. Gelukkig had ik het oude modem nog gehouden en met de adapter van de oude nog maar eens getest. Uiteraard geen resultaat.

Weer bellen. Weer gefrustreerder opgehangen, want ik krijg een derde modem opgestuurd. Bellen naar de administratie, het invullen van klachten formulieren heeft allemaal geen zin. Er wordt gewoonweg niet op gereageerd. Via e-mail is de helpdesk/administratie niet meer bereikbaar. De enige reactie die ik via internet vernomen heb is na de aanvraag van opzeg-formulieren. De reactie was dat ik dat maar eens goed moest overwegen, aangezien de minimale contractduur nog niet verstreken was. Speedlinq kan zelfs geen contact met je opnemen, want dat vergeten ze gewoon.
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar het algemene beeld is wel duidelijk denk ik zo

Ik vind het echt abnormaal dat een helpdesk waar 0,70 cent per minuut gevraagd wordt, bezet is met incapabele mensen die ook nog eens geen fatsoenlijk nederlands spreken en je geen steek verder kunnen helpen.

Af en toe begint mij het gevoel te bekruipen dat de helpdesk zichzelf in leven houdt door her en der een "storing" te veroorzaken. Zelfs na zoveel contact met de helpdesk wordt geen regeling getroffen voor de onnodig betaalde abbonnementskosten, danwel telefoon kosten.

Ik kan dan ook iedereen adviseren om goed te overwegen of het wel die paar euro's per maand minder abonnement waard is. Wanneer er namelijk problemen ontstaan, heb je echt een probleem en niet speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Heeft iemand hier de Linksys ADSL modem?
Ik heb deze nu en wil hem in de plaats voor de sagem hebben,kijken of de upload beter wil dan die 600Kb die ik nu heb.
Ik krijg hem niet goed geconfigureerd,maw,ik kom het internet niet op,terwijl ik hem bridged heb ingesteld(dus enkel als modem)ligt dit aan speedlinq of doe ik iets verkeerd?

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Fern schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:31:
Heeft iemand hier de Linksys ADSL modem?
Ik heb deze nu en wil hem in de plaats voor de sagem hebben,kijken of de upload beter wil dan die 600Kb die ik nu heb.
Ik krijg hem niet goed geconfigureerd,maw,ik kom het internet niet op,terwijl ik hem bridged heb ingesteld(dus enkel als modem)ligt dit aan speedlinq of doe ik iets verkeerd?
Heb de Linksys WAG54Gv2 op BabyXL netwerk via Speedlinq. Doet 960kbps upload.

Bij Setup, Basic Setup:
Encapsulation: RFC1483 Bridged
Multiplexing: LLC
Qos type: UBR
Autodetect: disable
Virtual circuit: 0 VPI / 34 VCI

Daarmee zou het moeten werken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kanarie op 12-04-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
OK,bedankt,ga ik morgen proberen ;)

Is gelukt,alleen is m'n upload nog steeds rond de 600Kb,ik denk dat ik op m'n max zit op deze lijn :'(

[ Voor 61% gewijzigd door Fern op 13-04-2005 22:11 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 19:48
Wat een k*t bedrijf...

Na de prijsverhoging van HCCnet besloot ik ook maar is een sprong in het diepe te wagen.
Nog even alles keurig nagevraagd. Ik zie dat jullie een FUP hanteren? ik download nu iets van 100Gb per maand. Is dat een probleem op jullie 3/1 abbo? Nee, geen probleem, tenzij ik daar ver boven kwam. Verder zou de stap van HCCnet naar Speedl. binnen 2 dagen klaar zijn.

6 dagen zonder internet gezeten. (75 euro naar de klere aan de helpdesk) En nou kom ik ook nog is achter hun wel heel vaste FUP van 35 Gb per maand. Ja ze hebben me, ik ben er mooi ingestonken. Had al die voorwaarden die je normaal gewoon wegklikt moeten lezen. Zal ik ook zeker in het vervolg doen.

Kom ik vandaag nog ergens achter. De modem die ze mij hebben verkocht, de speedtouch 510, haalt de upstream waarvoor ik betaal helemaal niet. Staat ook gewoon in de specificaties. Had ze al opgebeld, van jonges, ik heb niet de volledige snelheid. Ja meneer, komt door uw lijn. Had volgens mij veel beter een copperjet kunnen nemen. Voor de router functies van de 510 hoef je `t namelijk niet te doen. Zou zoo veel beter zijn tegen virussen, terwijl de gratis copperjet hetzelfde doet.

Ik kreeg wel 1 tip van de vriendelijke basisschool-stage-student aan de andere kant van de lijn. Bemachtig een 0900 specificatie van KPN, en claim de gemaakte kosten bij ze terug. (op het adres in almere, waar je ook je voucher naartoe stuurt). Dat werkt overigens niet als het je eigen schuld was ;)

Wat mij betreft, denk dat er (inmiddels) vandaag de 3e brief de deur uit gaat waarin ik ze vraag om mijn speedtouch 510 te vervangen voor een coperjet. (en dus m`n 39 euro`s terug te betalen.)

Vraagje aan mensen die al langer gebruik maken van speedlinq:
Die FUP, zijn jullie daar structureel overheen gekomen, en heb je er problemen mee gehad? Heeft hier iemand ooit last gehad met de FUP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Hier meldt zich nogmaals een tevreden Speedlinq gebruiker. Ik heb nooit last gehad van de FUP (en ja, ik ben er echt wel eens grof overheen gegaan).

Wat betreft klachtafhandeling: Ik heb één keer een probleem gehad met e-mail (bleek dat een spamrun via hun servers liep met vertraging voor mij tot gevolg), ik heb via de website een klachtenformulier ingevuld en daarbij vermeld dat niet ontvangen facturen (welke ik normaal per e-mail ontvang) ook niet betaald worden. Natuurlijk werkt Speedlinq met automatische incasso's, maar die kunnen gestorneerd worden. Ik weet niet of het geholpen heeft, maar het heeft zeker niet geschaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
nijn-01 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 01:30:
Wat een k*t bedrijf...

Kom ik vandaag nog ergens achter. De modem die ze mij hebben verkocht, de speedtouch 510, haalt de upstream waarvoor ik betaal helemaal niet. Staat ook gewoon in de specificaties. Had ze al opgebeld, van jonges, ik heb niet de volledige snelheid. Ja meneer, komt door uw lijn. Had volgens mij veel beter een copperjet kunnen nemen. Voor de router functies van de 510 hoef je `t namelijk niet te doen. Zou zoo veel beter zijn tegen virussen, terwijl de gratis copperjet hetzelfde doet.
Ustream op huidige DSL verbindingen is maximaal 1024Kbps. Eigenlijk zouden alle modems dat kunnen halen ook de Alcatel en de ZyXEL die netjes (volgens de standaarden) de snelhede noteren op het product. Officieel is het ook lager dan 1024Kbps maar elk modem kan het.

Haal je het niet is het een mogelijkheid om een ander modem op jou lijn te proberen. Iedere koperlijn is anders qua karakteristiek en veel verschillende apparatuur wordt gebruikt in de centrale door de verschillende telco's momenteel. Het is een kwestie van proberen. Maar dan heb je een modem dat net die 60Kbps meer kan halen op je lijn en wordt de apparatuur in de centrale vervangen.... begin je weer opniew :X

Alles tussen 640Kbps & 1024Kbps is heel normaal op de upstream. Veel geziene waardes zijn: 768, 800, 896. Waardes als 960 & 1024 is meer zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

nijn-01 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 01:30:
Wat een k*t bedrijf...

Na de prijsverhoging van HCCnet besloot ik ook maar is een sprong in het diepe te wagen.
Nog even alles keurig nagevraagd. Ik zie dat jullie een FUP hanteren? ik download nu iets van 100Gb per maand. Is dat een probleem op jullie 3/1 abbo? Nee, geen probleem, tenzij ik daar ver boven kwam. Verder zou de stap van HCCnet naar Speedl. binnen 2 dagen klaar zijn.

6 dagen zonder internet gezeten. (75 euro naar de klere aan de helpdesk) En nou kom ik ook nog is achter hun wel heel vaste FUP van 35 Gb per maand. Ja ze hebben me, ik ben er mooi ingestonken. Had al die voorwaarden die je normaal gewoon wegklikt moeten lezen. Zal ik ook zeker in het vervolg doen.

Ik kreeg wel 1 tip van de vriendelijke basisschool-stage-student aan de andere kant van de lijn. Bemachtig een 0900 specificatie van KPN, en claim de gemaakte kosten bij ze terug. (op het adres in almere, waar je ook je voucher naartoe stuurt). Dat werkt overigens niet als het je eigen schuld was ;)

Wat mij betreft, denk dat er (inmiddels) vandaag de 3e brief de deur uit gaat waarin ik ze vraag om mijn speedtouch 510 te vervangen voor een coperjet. (en dus m`n 39 euro`s terug te betalen.)

Vraagje aan mensen die al langer gebruik maken van speedlinq:
Die FUP, zijn jullie daar structureel overheen gekomen, en heb je er problemen mee gehad? Heeft hier iemand ooit last gehad met de FUP?
Nog geen problemen met deze up/down statistieken

MaandINOUT
February4127517487
March3772223374
April1318521261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-06 13:16
Bij mij ook nog geen problemen met deze stats:

monthINOUT
March 46153 1004
April 12024 252
58177 1256

Overigens al wel in Maart een e-mail via de website verzonden met een klacht over het geruime tijd niet beschikbaar zijn van de dataverkeerstatistieken via het servicepunt.

Ik heb alleen in deze thread nog gelezen over een persoon die makkelijk over de 100Gb/maand ging met een waarschuwing... :)

[ Voor 20% gewijzigd door BAUKstEr op 13-04-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 27-05 15:59
Ik heb dan wel niet 3mbit of 4mbit abbonement maar die 8mbit abbo.. en die 100gig ben ik al aantal maanden overheen gegaan en nix gehoord.. 200+gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Citaat uit een computer tijdschrift:

"Koning Klant...

Soms komen op de redactie van een computer tijdschrift verhalen binnen die je nauwelijks kan geloven. Zo riep een lezer van zo'n tijdschrift onlangs de hulp in bij een conflict met Speedlinq. Haar huis was door brand onbewoonbaar geworden. Een naar avontuur, en nog vervelender werd het toen zij enkele maanden later een rekening kreeg voor het internet abonnement in die woning. Daar had zij niet meer een gedacht. Pogingen om het abonnement over te hevelen naar haar nieuwe woning liepen op niets uit: Speedlinq wilde er niet aan. Bovendien verliep de communicatie buitengewoon stroef. De communicatie hield zelfs helemaal op toen het incassobureau plots op de stoep stond. Brand of geen brand: betalen mevrouw. Omdat het tenslotte waar was dat zij er nooit aan had gedacht op te zeggen, heeft zij maar betaald. Gelukkig was daarmee de kous af, verzekerde het incassobureau.

Wie schetst haar verbazing toen een jaar later opnieuw een rekening binnen kwam. Immers, zij had nog steeds niet via 'de officiele weg' opgezegd. Dat de lezer door de brand dat abonnement al anderhalf jaar lang onmogelijk had kunnen gebruiken, en dat Speedlinq daarvan op de hoogte was, deed niet ter zake: zo stond het nu eenmaal in de voorwaarden. Deze lezer probeerde opnieuw contact te leggen met Speedlinq, maar inmiddels stond het incassobureau al weer op de stoep...

Het computer tijdschrift heeft inmiddels contact gezocht met Speedlinq. Dat was nog niet al te eenvoudig: de website vermeldt geen mailadressen maar alleen standaard formulieren, en het enige telefoonnummer leidt naar een technische helpdesk die (zoals de lezer al had gemerkt) vrijwel onbereikbaar bleek te zijn. Gelukkig is er dan altijd nog de goede oude post.

Ruim twee weken later werd de redactie van het computer tijdschrift gebeld door de directie. Dat was een prettig en menselijk gesprek. Natuurlijk zien zij ook wel dat je zoiets niemand aan kunt doen. Het bedrijf betuigt dan ook zijn spijt voor de wel erg rigide houding van zijn medewerkers, en belooft de lezer een elegante oplossing voor het probleem. Simpel geregeld met één brief en een telefoontje. Maar dit was dan ook van de redactie van een computer tijdschrift, en wel het grootste computermaandblad in de Benelux, dat iedere maand door 850.000 mensen wordt gelezen. Dat helpt dus!

Veel bedrijven beschermen hun normale werkproces door zich te verschuilen achter een ondoordringbaar cordon van FAQ's, mailadressen, 0900-nummers en helpdeskmedewerkers met een simpele handleiding en een lijst algemene voorwaarden. Dat houdt dingen simpel en overzichtelijk, maar kan heel vervelend zijn als je in een uitzonderingssituatie zit. Bij de helpdesk is dan niemand in staat of bevoegd je te helpen, en doorverbinden naar iemand die dat wel kan, mogen ze niet. Schreeuwen helpt niet, slaan mag niet, en boze brieven belanden maar al te vaak in het in het beruchte ronde archief. In dat geval is het goed te weten dat er ook organisaties zijn wier stem wel wordt gehoord. In je eentje doe je weinig, maak daar dus gebruik van. Als je een probleem hebt waar je niet uitkomt, laat het dan weten. Want in onze consumentenmonarchie komt het nog te vaak voor dat leveranciers vergeten wie er hier koning is...
".

De klant is koning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb op dinsdag 12-04-05 een brief naar de financiele administratie van speedlinq gestuurd met de vraag waarom ik mijn actiegeld nog niet heb mogen ontvangen. Tevens in de brief gemeld dat ik aan alle actie-voorwaarden heb voldaan die zijn beschreven. Helaas nog niks gehoord per mail / brief / telefoon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 18185 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 10:57:
Heb op dinsdag 12-04-05 een brief naar de financiele administratie van speedlinq gestuurd met de vraag waarom ik mijn actiegeld nog niet heb mogen ontvangen. Tevens in de brief gemeld dat ik aan alle actie-voorwaarden heb voldaan die zijn beschreven. Helaas nog niks gehoord per mail / brief / telefoon :(
Je bent wel heel vlot. De gemiddelde verwerkingstijd van bedrijven op post ligt nogsteeds rond de twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn hier meerdere mensen die sinds zondag problemen hebben met het ontvangen en versturen van email.

Mail die ik verstuur komt totaal niet aan bij de mensen. Krijg ook geen foutmelding terug.
Mail die naar mij verzonden wordt komt ook niet aan.

Ik maak gebruik van Kerio mailserver. Deze geeft geen foutmeldingen in logs

Update:

mail verzonden via webmail van speedlinq komt ook niet aan.
Net gebeld met speedlinq. Volgens hun is er niks aan de hand met mailserver.
Het zal wel druk zijn op mailserver zei de medewerker. Waarop ik zei...mailtjes die zondag zijn verstuurd zijn nog steeds niet binnen. Ook de mail die ik 2 uur geleden heb verstuurd komen niet aan.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 18185 op 18-04-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Anoniem: 18185 schreef op maandag 18 april 2005 @ 10:10:
Zijn hier meerdere mensen die sinds zondag problemen hebben met het ontvangen en versturen van email.

Mail die ik verstuur komt totaal niet aan bij de mensen. Krijg ook geen foutmelding terug.
Mail die naar mij verzonden wordt komt ook niet aan.

Ik maak gebruik van Kerio mailserver. Deze geeft geen foutmeldingen in logs

Update:

mail verzonden via webmail van speedlinq komt ook niet aan.
Net gebeld met speedlinq. Volgens hun is er niks aan de hand met mailserver.
Het zal wel druk zijn op mailserver zei de medewerker. Waarop ik zei...mailtjes die zondag zijn verstuurd zijn nog steeds niet binnen. Ook de mail die ik 2 uur geleden heb verstuurd komen niet aan.
Geen enkel probleem met de e-mail van Speedlinq (BaByXL/Tiscali netwerk). Ik zou de Kerio mail server anders nog maar eens checken, maar dit is verder dan wel off-topic, dacht ik zo. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 17:31
MaximumPower schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:48:
Citaat uit een computer tijdschrift:

"Koning Klant...

Soms komen op de redactie van een computer tijdschrift verhalen binnen die je nauwelijks kan geloven. Zo riep een lezer van zo'n tijdschrift onlangs de hulp in bij een conflict met Speedlinq. Haar huis was door brand onbewoonbaar geworden. Een naar avontuur, en nog vervelender werd het toen zij enkele maanden later een rekening kreeg voor het internet abonnement in die woning. Daar had zij niet meer een gedacht. Pogingen om het abonnement over te hevelen naar haar nieuwe woning liepen op niets uit: Speedlinq wilde er niet aan. Bovendien verliep de communicatie buitengewoon stroef. De communicatie hield zelfs helemaal op toen het incassobureau plots op de stoep stond. Brand of geen brand: betalen mevrouw. Omdat het tenslotte waar was dat zij er nooit aan had gedacht op te zeggen, heeft zij maar betaald. Gelukkig was daarmee de kous af, verzekerde het incassobureau.

Wie schetst haar verbazing toen een jaar later opnieuw een rekening binnen kwam. Immers, zij had nog steeds niet via 'de officiele weg' opgezegd. Dat de lezer door de brand dat abonnement al anderhalf jaar lang onmogelijk had kunnen gebruiken, en dat Speedlinq daarvan op de hoogte was, deed niet ter zake: zo stond het nu eenmaal in de voorwaarden. Deze lezer probeerde opnieuw contact te leggen met Speedlinq, maar inmiddels stond het incassobureau al weer op de stoep...

Het computer tijdschrift heeft inmiddels contact gezocht met Speedlinq. Dat was nog niet al te eenvoudig: de website vermeldt geen mailadressen maar alleen standaard formulieren, en het enige telefoonnummer leidt naar een technische helpdesk die (zoals de lezer al had gemerkt) vrijwel onbereikbaar bleek te zijn. Gelukkig is er dan altijd nog de goede oude post.

Ruim twee weken later werd de redactie van het computer tijdschrift gebeld door de directie. Dat was een prettig en menselijk gesprek. Natuurlijk zien zij ook wel dat je zoiets niemand aan kunt doen. Het bedrijf betuigt dan ook zijn spijt voor de wel erg rigide houding van zijn medewerkers, en belooft de lezer een elegante oplossing voor het probleem. Simpel geregeld met één brief en een telefoontje. Maar dit was dan ook van de redactie van een computer tijdschrift, en wel het grootste computermaandblad in de Benelux, dat iedere maand door 850.000 mensen wordt gelezen. Dat helpt dus!

Veel bedrijven beschermen hun normale werkproces door zich te verschuilen achter een ondoordringbaar cordon van FAQ's, mailadressen, 0900-nummers en helpdeskmedewerkers met een simpele handleiding en een lijst algemene voorwaarden. Dat houdt dingen simpel en overzichtelijk, maar kan heel vervelend zijn als je in een uitzonderingssituatie zit. Bij de helpdesk is dan niemand in staat of bevoegd je te helpen, en doorverbinden naar iemand die dat wel kan, mogen ze niet. Schreeuwen helpt niet, slaan mag niet, en boze brieven belanden maar al te vaak in het in het beruchte ronde archief. In dat geval is het goed te weten dat er ook organisaties zijn wier stem wel wordt gehoord. In je eentje doe je weinig, maak daar dus gebruik van. Als je een probleem hebt waar je niet uitkomt, laat het dan weten. Want in onze consumentenmonarchie komt het nog te vaak voor dat leveranciers vergeten wie er hier koning is...
".

De klant is koning.
I second that, ik wilde het al aanhalen, maar blijkbaar heb jij het hele stuk uit de ComputerTotaal! kunnen kopiëren. Demon is misschien niet alles, maar Speedlinq is toch zeker nog wel minimaal 1 gradatie lager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Vanmiddag weer problemen met Speedlinq gehad:
Internet vloog er ineens uit, en ik kon niks meer bereiken.
In de system status en diagnostische pagina's van mijn Zyxel modem stond dat ik geen IP adres kreeg van Speedlinq.
Na wat dingen geprobeerd te hebben, waaronder het aansluiten van mijn oude Sagem modem, kreeg ik nog steeds geen IP van Speedlinq :(

Daarom heb ik de helpdesk gebeld, die mij helemaal niks kon vertellen, behalve dan dat volgens hun systeem alles in orde was en dat mijn modem gewoon een IP zou moeten krijgen.
Na nog een paar keer resetten en de modem een tijdje uit laten staan kreeg ik ineens weer verbinding... Maar mijn IP adres is gewijzigd :? Normaal had ik altijd een 84.41.*** IP nummer.
Nu is dat echter veranderd in een 62.100.**.*** nummer.

Nu vind ik het heel fijn dat de verbinding weer werkt, maar dat had de helpdesk mij toch ook wel kunnen vertellen?? Nu heeft het mij een aantal telefoontjes gekost, en waarschijnlijk weer 15 euro belkosten :X
Ook is het vreemd dat er nergens een bericht te vinden is dat er iets zou gaan veranderen, zoiets kunnen ze toch best van te voren aangeven? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Helpdesk bij Speedlinq is gewoon outsource. Die kunnen je weinig tot niets helpen. Heeft niemand andere omweg geprobeerd? Bijvoorbeeld via BaByXL zelf proberen regelen? :D

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Dr_Hell schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:19:
Vanmiddag weer problemen met Speedlinq gehad:
Internet vloog er ineens uit, en ik kon niks meer bereiken.
In de system status en diagnostische pagina's van mijn Zyxel modem stond dat ik geen IP adres kreeg van Speedlinq.
Na wat dingen geprobeerd te hebben, waaronder het aansluiten van mijn oude Sagem modem, kreeg ik nog steeds geen IP van Speedlinq :(

Daarom heb ik de helpdesk gebeld, die mij helemaal niks kon vertellen, behalve dan dat volgens hun systeem alles in orde was en dat mijn modem gewoon een IP zou moeten krijgen.
Na nog een paar keer resetten en de modem een tijdje uit laten staan kreeg ik ineens weer verbinding... Maar mijn IP adres is gewijzigd :? Normaal had ik altijd een 84.41.*** IP nummer.
Nu is dat echter veranderd in een 62.100.**.*** nummer.

Nu vind ik het heel fijn dat de verbinding weer werkt, maar dat had de helpdesk mij toch ook wel kunnen vertellen?? Nu heeft het mij een aantal telefoontjes gekost, en waarschijnlijk weer 15 euro belkosten :X
Ook is het vreemd dat er nergens een bericht te vinden is dat er iets zou gaan veranderen, zoiets kunnen ze toch best van te voren aangeven? |:(
Ik heb vandaag bericht gekregen dat ze maandag 25 april aan mijn verbinding gaan knutselen en dat ik dan ook een ander IP-adres krijg, dus ik vind het vreemd dat jij totaal niks ontvangen zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Wie gebruikt mail client van speedlinq zelf? Ik niet eigenlijk gezegd.. moet dat?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

DJkim schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:40:
Wie gebruikt mail client van speedlinq zelf? Ik niet eigenlijk gezegd.. moet dat?
Hoe bedoel je, "mail client". Als je de mailbox bedoelt die Speedlinq bij je ADSL-aansluiting doet, zou ik je toch aanraden die geregeld op te halen. Speedlinq stuurt namelijk alle e-mail (inclusief facturen) standaard daarheen. Verder gebruik ik tegenwoordig Thunderbird als e-mail client (en tot voor een paar maanden Outlook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Mr. Liu schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:17:
[...]

Ik heb vandaag bericht gekregen dat ze maandag 25 april aan mijn verbinding gaan knutselen en dat ik dan ook een ander IP-adres krijg, dus ik vind het vreemd dat jij totaal niks ontvangen zou hebben.
Hoe heb je dat bericht gekregen? Via email of via een brief?

Edit: Ik lees net mn Speedlinq email, en waarempel, ze kondigen aan dat ze op 26 april gaan knutselen, en dat ik een 84.41.* ip krijg. (Exacte ip staat in de mail)

Waarom ze dan vandaag de boel door elkaar gooien en me een compleet ander ip geven is me echt een raadsel. En aangezien ik erg druk ben met de studie en veel dingen online moet doen kwam me dat helemaal niet goed uit :|

Nog een edit:
Ik heb vandaag DRIE mailtjes ontvangen over de werkzaamheden, in 2 ervan staat welk ip adres ik ga krijgen. En ja hoor, die verschillen |:(

[ Voor 44% gewijzigd door Dr_Hell op 18-04-2005 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Dr_Hell schreef op maandag 18 april 2005 @ 18:10:
[...]
Hoe heb je dat bericht gekregen? Via email of via een brief?

Edit: Ik lees net mn Speedlinq email, en waarempel, ze kondigen aan dat ze op 26 april gaan knutselen, en dat ik een 84.41.* ip krijg. (Exacte ip staat in de mail)

Waarom ze dan vandaag de boel door elkaar gooien en me een compleet ander ip geven is me echt een raadsel. En aangezien ik erg druk ben met de studie en veel dingen online moet doen kwam me dat helemaal niet goed uit :|

Nog een edit:
Ik heb vandaag DRIE mailtjes ontvangen over de werkzaamheden, in 2 ervan staat welk ip adres ik ga krijgen. En ja hoor, die verschillen |:(
Zoals je zelf ook al gemerkt hebt via e-mail. En ik heb inderdaad ook 3 mailtjes ontvangen, waarvan de eerste melding maakte van een eerdere e-mail en een nieuw IP-adres, maar dat was blanco gelaten. Die eerdere e-mail heb ik dus pas later vandaag ontvangen, samen met een tweede e-mailtje dat gelijk is aan de eerste behalve dat daar nu wel een IP-adres in staat.

Ter verhoging van de feestvreugde ben ik dus vandaag ook nog even off-line geweest, maar toen ik mijn modem uit- en weer aanzette, was dat probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130977

Sinds vrijdag heb ik dan mijn Speedlinq verbinding. De ervaring tot nu is oke: besteld op 30 maart en het zou zo'n 6 weken duren, maar dat werden er maar 2 _/-\o_ Ze waren hierdoor zelf wel vergeten de modem op tijd op te sturen, want de officiele verbinding was al ingegaan op 12 april, maar toen was de modem er nog niet en na kwartiertje "al onze medewerkers zijn bezet" (ehm...AL jullie medewerkers?? Volgens mij zit er maar 1) beloofden ze me hem op te sturen en dat duurde drie dagen...nou vooruit, daar doe ik niet moeilijk over, ik hoef niet te betalen voor de gemiste dagen is mij ook beloofd.

De installatie was een appeltje/eitje.

Het enige probleem dat ik nu tegenkom is dat ik wel kan POP'pen maar geen mail meer kan versturen. Zowel thunderbird als outlook geven hierop een foutmelding. De instelling is smtp.zonnet.nl en het heeft tot nu toe altijd nog gewerkt.
Beetje vreemd: de website van Speedlinq is niet bereikbaar voor mij, voor anderen blijkbaar wel...(zowel in Firefox als in Explorer niet...)
Ik ga morgen maar eens bellen, kijken hoe lang het deze keer duurt voordat ik eindelijk iemand spreek (of moet ik hiermee niet eens bij Speedlinq zijn??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Anoniem: 130977 schreef op maandag 18 april 2005 @ 22:25:
Sinds vrijdag heb ik dan mijn Speedlinq verbinding. De ervaring tot nu is oke: besteld op 30 maart en het zou zo'n 6 weken duren, maar dat werden er maar 2 _/-\o_ Ze waren hierdoor zelf wel vergeten de modem op tijd op te sturen, want de officiele verbinding was al ingegaan op 12 april, maar toen was de modem er nog niet en na kwartiertje "al onze medewerkers zijn bezet" (ehm...AL jullie medewerkers?? Volgens mij zit er maar 1) beloofden ze me hem op te sturen en dat duurde drie dagen...nou vooruit, daar doe ik niet moeilijk over, ik hoef niet te betalen voor de gemiste dagen is mij ook beloofd.

De installatie was een appeltje/eitje.

Het enige probleem dat ik nu tegenkom is dat ik wel kan POP'pen maar geen mail meer kan versturen. Zowel thunderbird als outlook geven hierop een foutmelding. De instelling is smtp.zonnet.nl en het heeft tot nu toe altijd nog gewerkt.
Beetje vreemd: de website van Speedlinq is niet bereikbaar voor mij, voor anderen blijkbaar wel...(zowel in Firefox als in Explorer niet...)
Ik ga morgen maar eens bellen, kijken hoe lang het deze keer duurt voordat ik eindelijk iemand spreek (of moet ik hiermee niet eens bij Speedlinq zijn??)
Ik gebruik ook een andere POP e-mail, en je SMTP uitgaande post is dus niet goed ingested. Hier moet je mail.gebruikersnaam.speedlinq.nl invullen en waar gebruikersnaam staat is dan jou domeinnaam, standaard is dit iets met jou achternaam er in.

Uiteraard kan je jou gebruikersnaam (= domeinnaam) ook veranderen op de website van Speedlinq. Ik heb wel gemerkt dat het veranderen van je domeinnaam even duurt voordat dit op alle (andere) servers gesynchroniseerd is, je krijgt daar ook een melding van als je dit net gewijzigd heb, hou daar dus wel rekening mee. Met een dag of wat nadat ik mijn domeinnaam had gewijzigd en dit bij de SMTP uitgaande e-mail had ingevuld in mijn e-mail client (Outlook in dit geval) werkte bij mij de e-mail prima en verder nooit geen problemen mee gehad.

Korte samenvatting instellen e-mail POP:

- bijvoorbeeld HCCnet e-mail instellen in je e-mail client:
Server voor inkomende post: pop.hccnet.nl
Server voor uitgaande post: mail.gebruikersnaam.speedlinq.nl

- voor je speedlinq e-mail zelf moet je zowel de inkomende als de uitgaande instellen:
Server voor inkomende post: mail.gebruikersnaam.speedlinq.nl
Server voor uitgaande post: mail.gebruikersnaam.speedlinq.nl

Zo... ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie, scheelt misschien weer een (duur) telefoontje ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MaximumPower op 18-04-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130977

yo bedankt zeg!

dat klinkt misschien ook wel logisch, gewoon je mail versturen op je speedlinq account!!
ik ga het even uitproberen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaeGaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 17:38
ik zal ook ff mijn ervaringen met speedlinq ventileren,

preciese data weet ik niet meer, maar iets van 2 mnd geleden besteld, keurige bevestiging met de melding dat ik een brief zal ontvangen over de betaling ed. Goed brief komt, geld overgemaakt en lees in de brief dat ik een welkomstbrief zal ontvangen na overschrijving van het geld. Ik ontvang vervolgens 2 week later idd. een brief met daarin username ed. (is dit de welkomstbrief?). Weer 2 weken later ontvang ik de Allied Data Modem, een naar wat later blijkt antieke copperjet 810 uit 2003
rev.1 !!!!!!!!! Alles ruimschoots optijd voor de migratie van gisteren.

Gisteren op 11h s'ochtends ging de line down.
S'middags na thuis komst, meteen de splitter omgewisseld (had hier gelezen dat dat ook moest) en de modem aangesloten, en nu?????? Gelukkig had ik ook hier gelezen dat ik een BabyXL scherm zou moeten zien. Want in het pakket en de 2 brieven staat niets over wat ik zou kunnen verwachten. Zat ook geen cd in waarover in de handleiding gerept wordt.
Goed, ik reset de modem maar es, wat denk je?, een BabyXL scherm, gegevens juist?, Ja, Activeren?, Ja. En ik ben live!!!!!!! So far so good, direct ff naar speedtest, hmmz, teleurstellend een upload van 560 en ik heb toch echt 1024 besteld. Okay, ik heb iig. internet en geen klapperende lijnen tot nog toe, ik ken het verschijnsel, ik heb ook zoiets gehad bij de kabel via @home.

Vervolgens wil ik een router achter de copperjet schakelen, zodat ik mijn andere computers en gameserver weer online krijg. Dit krijg ik echter niet voor elkaar. De modem staat bridged, dan kan ik toch de router functie van de linksys inschakelen(of snap ik et niet),ook als ik deze functie uitzet, werkt et niet, zelfs als ik em connect via een crosscable op 1 van de gewone poorten, zodat ie als switch werkt, functioneerd niet. anywayz, ik ga eerst maar es naar mijn good old speedtouch 510, nieuwe firmware erin, configtooltje voor nederlandse providers opgestart en live, HULDE SPEEDTOUCH. goede support daaro.

Vanavond verder met de Allied Data, want nu kan ik er niks mee, ik kan niet zien hoe dat ding ingesteld staat, Ja via een telnetsessie, pffff, verschrikkelijk, antiek man. Deze hebben ze bij Speedlinq vast uit de kelder van Allied Data opgeduikeld, mochten ze voor 3 tientjes per doos a honderd stuks meenemen, haha............ jaja ze weten bij speedlinq wel wat ze moeten weggeven bij een goekope aanbieding. Zal eerst de firmware updaten, dan kan ik tenminste via een webinterface op mn gemak alle instellingen van dat ding doorneuzen.

Volgens Speedtest doet de speedtouch 510 een upload van 510 (hey is dat nummer een indicatie voor de max upload,haha) en de Allied Data deed 560, erg onbevredigend.

Tot nu 2 probleempjes;

1) Een te lage Upload (zal nieuwe firmware in de copperjet ook uitmaken qua upload?)

2) Ik kan niet gepinged worden en Speedtest kan ook niet pingen (WTF wa's dat nou weer)

Ik houd jullie op de hoogte.

P.s. een fantastisch draadje dit, heb ik al veel tips uitgehaald, ik wist wat ik ongeveer kon verwachten.

@Fern, ik woon bij je op de hoek in Ijsbrechtum, is de centrale in Sneek misschien verneukt? (zie m'n upload)

//////kleine tussentijdse Update\\\\\\\

heb speedlinq op de helpdesk gebeld en werwachtte het ergste, gezien de meningen hierover.
Ik had binnen 5 min iemand aan de lijn, hij sprak fatsoenlijk nederlands ook nog. :)

Geklaagd over m'n Upload, volgens de lijntest die hij deed, had ik een Downstream van 3392 !! en een Upstream van 768 !!. D'as echt wel wat anders dan ik gisteravond had. Ik zal het vanmiddag / avond even controleren.

[ Voor 10% gewijzigd door PaeGaN op 22-04-2005 10:25 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Als je upload lager is dan je had besteld kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn:
1. Je woont te ver weg van de centrale om de maximale upload te halen (1024 haalt bijna niemand, zeker met een speedtouch niet).
2. De bekabeling naar je huis is van slechte kwaliteit
3. De bekabeling binnen je huis is van slechte kwaliteit.
4. Je splitter is gaar.
5. Je modem is gaar (maar je hebt al met twee verschillende modems getest, dus die sloten we voorlopig uit).

Een aantal dingen kun je zelf testen.
Om de maximale snelheid uit je ADSL lijn te halen sluit je je modem aan direct achter het ISRA punt (de plek waar de telefoonlijn je huis binnenkomt), zonder splitter (dan kun je dus tijdens het testen niet bellen).
Controleer nu nog eens wat je trainingswaarden zijn.
Zijn deze beter dan eerst, zet dan de splitter er weer tussen en controleer dit opnieuw.
Zijn de resultaten nog steeds beter dan eerst, dan zijn waarschijnlijk de draden die naar de plek lopen waar je modem staat niet goed. (Altijd twisted draden gebruiken, nooit van die platte evenwijdige telefoondraden).

Je kan niet gepingt worden bij de speedtest omdat een Speedtouch standaard deze ping requests niet doorstuurt naar jouw computer. Om toch de ping test te kunnen uitvoeren, moet je tijdelijk jouw PC instellen als "Default Server" in de web configuratie van de speedtouch.
Dit maakt je PC wel veel kwetsbaarder voor poort scans en andere ongein vanaf internet, omdat alles standaard naar jou toegestuurt wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Kanarie op 22-04-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Inderdaad kan je beginnen om te kijken op welke snelheid je modem traint en met behulp van bovenstaand (mooi compleet !) verhaal dit eventueel positief beinvloeden.

Daarnaast is het aan te raden om niet (alleen) met speedtest te testen, omdat daarvan de waarden niet altijd nauwkeurig zijn. Beter is om met meerdere testsites te werken, of een file uploaden naar bijvoorbeeld een FTP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

BTW ik hoorde van een kennis die bij Xs4all werkt dat er maar 4 mensen bij Speedlinq helpdesk werken en dat ze niet eens training krijgen maar boekje met stappen die ze door moeten nemen. Dus bellen heeft weinig zin als je technisch probleem hebt. Alleen als je iets wilt aankaarten maar goed ik ga zowiezo naar andere provider als deze afgelopen is.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Hey Paegan,zou kunnen dat het aan de centrale ligt,is wel heeel toevallig dat je upload ook zo laag zit als de mijne(600Kb).
Ik had hiervoor de Sagem en nu een Linksys en bij beiden is de upload 600Kb,bij mij zeiden ze ook dat mijn upload rond de 800Kb zat,maar dat heb ik nog niet mogen meemaken.Anyway ik ga toch opzeggen en probeer denk ik XS4all,op m'n werk hebben ze dat ook,en dat gaat als een tierelier.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132995

weet iemand hoe je speedlinq kunt aanmanen om het actiegeld terug te storten? Ik heb al een aangetekende brief verstuurd, vervolgens bevestiging dat de brief ontvangen is. Tot op heden geen geld hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Fern schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 23:15:
Hey Paegan,zou kunnen dat het aan de centrale ligt,is wel heeel toevallig dat je upload ook zo laag zit als de mijne(600Kb).
Ik had hiervoor de Sagem en nu een Linksys en bij beiden is de upload 600Kb,bij mij zeiden ze ook dat mijn upload rond de 800Kb zat,maar dat heb ik nog niet mogen meemaken.Anyway ik ga toch opzeggen en probeer denk ik XS4all,op m'n werk hebben ze dat ook,en dat gaat als een tierelier.
Het verschil zit in de verbindingsnelheid van je modem (dus je lijnsnelheid die je hebt op jou lijn) die ze controleren. Dus op een lijn kan 1024Kbit ingesteld staan en je modem bouwt een verbinding op van 800Kbit upstream (heel normaal).

Dat je dan misschien effectief 80Kbyte/s haalt en dat omrekent met factor 8 kom je op 600Kbit uit ongeveer. Dat laat speedtest.nl ook zien bijvoorbeeld. Echter moet je met 10 (of 9.5) rekenen.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.