Speedlinq: ervaringen!

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.221 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 16:39
bjck schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:26:
[...]

Pas op met dit soort acties. Als je in dat pand/woning maar één koperpaar beschikbaar hebt (soms komen er twee binnen maar is de tweede niet gekoppeld!) gaat dit een hele vreemde wending nemen misschien. Komt je uiteindelijk nog geen stap verder mee misschien ;)

Telco-Telco migratie is een manier om over te stappen op een ander DSL netwerk (en dus gelijk andere ISP). Ook is er de mogelijkheid om bij een andere ISP aan te vragen die toevallig op hetzelfde netwerk levert, dan wordt je ook overgezet op jou verzoek. Door de Telco-Telco mogelijkheid ligt de 'macht' dus weer bij de consument. Let wel op dat migraties niet direct een beindiging van een abonnement (opzegging) hoeft in te houden en lopende contractuele verplichtingen ondanks een migratie gewoon kunnen blijven lopen.

Zoek dus een ISP waar je aan kan geven bij de aanvraag: "ja ik heb al ADSL momenteel".
Doe ik zeker oppassen. Snugger best snugger soms :+

Ik ga voor de optie van overstappen. Wat inderdaad na eerst met Demon gecheckt te hebben, mogelijk is bij Demon.
Maar,...moet wel even mijn server ID hebben.

Ik dus speedlinq gebeld *au, au portemonnee, het is voor de goede zaak, dus toch doen* })
Krijg ik iemand die beweert dat een server ID hetzelfde is als mijn gebruikersnaam!!
[server ID is toch echt: 3 letters, 5 getallen]

Nu kan ik dus nòg niet overstappen, omdat speedlinq niet weet wat een server ID is?!?!?!?!?!
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
.

[ Voor 100% gewijzigd door Bep De Bouwer op 16-03-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
.

[ Voor 100% gewijzigd door Bep De Bouwer op 16-03-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

snugger schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:32:
YEHHHH YIIPIE YAYEEEE... :)

Demon heeft even mijn server ID opgezocht, ik heb het, ik heb het! _/-\o_

*maakt rondedansje, springt in de lucht en maakt salto* :*)

Ik kan overstappen!! :D
Heel fijn voor je, maar ken je het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
8)7 nu je het zegt, herinner ik me dat knopje weer O-)
*gaat beter opletten in vervolg*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Na anderhalve maand was ik het toch wel zat dat mijn modem (Sagem F@ST 948) telkens de verbinding verbrak. De enige manier om de verbinding te herstellen was de stekker van de adapter er uit te trekken en weer opnieuw te verbinden of de leasetijd van de verbinding af te wachten... :X

Dus maandag Speedlinq gebeld voor het eerst (vreesde het ergste) na 10 minuten kreeg ik iemand aan de lijn, meteen maar om een RMA nummer gevraagd en op het formulier aangegeven dat dit type modem niet goed werkt. Gesprek duurde 13 minuten totaal (€ 9,10).
Pakket met modem en adapter aangetekend verstuurd (€ 5,75).

Vandaag kreeg ik alweer een pakketje terug! En wat schetst mijn verbazing;
precies hetzelfde modem!! 8)7 Gewoon weer een Sagem F@ST 948...

Dus nadat ik getest had of er verschil zou zijn, wat er natuurlijk niet was, want dit modem kan blijkbaar geen goede verbinding behouden, moet immers toch kunnen downloaden en uploaden wat ik wil zonder dat daardoor meteen de verbinding van het modem wordt opgegeven?!? :/
Ik heb namelijk nog een oud SpeedTouch Home modem die het wel doet, maar weer niet tegelijk de volledige bandbreedte up en down kan benutten. :|

Weer de helpdesk (€ 10,-) bellen, zegt de helpdeskmedewerker dat hij niets kan zeggen over de eventuele bijkomende kosten!! :( Belachelijk! Weer aangetekend verstuurd vandaag (€ 5,75) en dan nog beweren dat er kosten berekend gaan worden terwijl Speedlinq mij in eerste instantie het verkeerde modem toestuurt!! :X

Ik begin te twijfelen of ik beter geen goed modem (ZyXel) meteen in de winkel had kunnen halen aangezien ik door verzendkosten en het peperdure (slechte) servicenummer nu al minimaal 30 euro kwijt ben... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Epitome schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:02:

Ik heb namelijk nog een oud SpeedTouch Home modem die het wel doet, maar weer niet tegelijk de volledige bandbreedte up en down kan benutten. :|
Je kan met een IP (TCP/IP) verbinding sowieso nooit tegelijk je volledige upload en download benutten. Controlle pakketen moeten ook de ruimte hebben.

* bjck is wel tevreden over ZyXEL ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
bjck schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:14:
[...]

Je kan met een IP (TCP/IP) verbinding sowieso nooit tegelijk je volledige upload en download benutten. Controlle pakketen moeten ook de ruimte hebben.

* bjck is wel tevreden over ZyXEL ;)
Nee, maar alleen 300K download halen als je max 10K upload is weer een andere uiterste...

En daarbij kon ik bij Planet Internet wel 72K uploaden zonder dat ik iets merkte aan mijn downloadsnelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou laten we dat maar niet hopen. Ik moet ze sowiezo opbellen omdat ze mij het verkeerde abonement geleverd hebben. Op een actie van T-Fortelecom gereageerd om voor 29,95 euro p.m. 4mb down en 1mb up gedurende één jaar te krijgen, vervolgens krijg ik 2mb down en 640 up voor 21,95. Hoop dat ik geen spijt van mij omschakeling van Wanadoo ADSL naar Speedlinq ga krijgen, maar zoals het nu gaat komt het erg onprofesioneel over bij mij. Vraag me af of ze van Speedlinq zelf wel eens op dit forum een kijkje nemen om de reacties van hun eigen klanten te lezen. Blijven lachen

dat verhaal hier boven geld ook miij
maar ik heb gelijk een email gestuurd dat niet goed was deze (4mb en 1 up had ik bestelt)
ik heb daar antwoord op gehad dat ze het voor elkaar zouden maken (dus niet)
en ik heb ook steeds uitval van internet
ik denk dat ik maar een andere modem koop
in plaats van bellen dat helpt toch niks
zo als ik op dit forum lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke modum kan ik best kopen?

groetjes hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:13:
[...]
maar ik heb gelijk een email gestuurd dat niet goed was deze (4mb en 1 up had ik bestelt)
Welkom op het forum. Ik denk dat je even de FAQ zou moeten lezen. Verder wil ik je vriendelijk doch dringend verzoeken dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif knopje te gebruiken, dat maakt het een stuk duidelijker dat je iemand quote.
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:17:
welke modum kan ik best kopen?

groetjes hans
Enige zelfwerkzaamheid wordt hier op dit forum wel verwacht en verder verzoek ik je ook dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje te gebruiken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:13:
Nou laten we dat maar niet hopen. Ik moet ze sowiezo opbellen omdat ze mij het verkeerde abonement geleverd hebben. Op een actie van T-Fortelecom gereageerd om voor 29,95 euro p.m. 4mb down en 1mb up gedurende één jaar te krijgen, vervolgens krijg ik 2mb down en 640 up voor 21,95. Hoop dat ik geen spijt van mij omschakeling van Wanadoo ADSL naar Speedlinq ga krijgen, maar zoals het nu gaat komt het erg onprofesioneel over bij mij. Vraag me af of ze van Speedlinq zelf wel eens op dit forum een kijkje nemen om de reacties van hun eigen klanten te lezen. Blijven lachen

Het ligt niet aan je modem, ze noemen het klapperen zoals al eerder besproken werd. Dit komt zoals ik in dit forum gelezen heb bij alle door hun geleverde modems voor, dus lijkt het mij dat het aan de lijn ligt. Vandaag bij thuiskomst meteen gebeld met de helpdesk (is tenslotte maar tot 19:00 geopend) Kreeg een goede gozer aan de lijn die me vertelde dat het enige wat hij me aan kan bieden is een lijncheck waar maximaal 5 dagen overheen gaat. Even afwachten dus, maar intussen is het wel mooi ^&#$# omdat er niet eens normaal een internetpagina bekeken kan worden, laat staan down of uploaden. Daarna heb ik met de aministratieve helpdesk gebeld voor mijn verkeerde aansluiting. (als je dit een helpdesk noemen kan althans) Na uitgelegd te hebben dat er iets fout gegaan is met mijn actie (2mb ipv 4mb) heeft zei zeker 5 minuten moeten overleggen met haar collega's om tot de conclusie te komen dat ik op de website van Speedlinq een snelheidsverhoging aan moet vragen en dan in de overige info maar de details van de klacht moet omschrijven.
Ben een beetje voorzichtig daarmee, omdat ik het nu al zie gebeuren dat ze mij netjes verhogen van 2mb down voor 21,95 naar 4mb down voor 45 euro pm ipv 29,95 zoals in de actie van T4telecom.
Iemand anders die op deze manier zelf zijn probleem moest oplossen waarbij dat goed gegaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Als het niet aan het modem ligt, waarom vindt het dan niet plaats bij modems die niet door Speedlinq worden geleverd, zoals de ZyXEL en de Alcatel Speedtouch?!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epitome schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:59:
Als het niet aan het modem ligt, waarom vindt het dan niet plaats bij modems die niet door Speedlinq worden geleverd, zoals de ZyXEL en de Alcatel Speedtouch?!? :?
Doet de Alcatel het wel? Die heb ik ook nog thuis liggen, de 510 versie...
Iemand die me vertellen kan hoe ik die onder Speedlinq aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:55:
Ik heb sinds 9 maart 2004 Speedlinq 3024/1024. Ook ik heb een steeds uitvallende verbinding.
Op 11 maart heb ik met de helpdesk heb gebeld. Ik moest 5 (werk)dagen tussen 8:00 en 20:00 uur mijn modem laten aanstaan. (Deed ik toch al).
Op dit forum heb ik tot nu toe slechts 1 of 2 mensen gezien die daar een positieve ervaring mee hebben. Ik heb nu 2 van die 5 dagen om. Graag had ik geweten of er meer mensen een positieve ervaring mee hebben. (Ik heb overigens een CopperJet 810 Modem).

PS. Op het werk heb ik Speedlinq via KPN aansluiting. Nooit problemen mee en een constante snelheid.
Wow, dacht ik toch effe dat ik dat gepost had ;) Precies 't zelfde. Zelfde abo, zelfde problemen.. En zelfde advies gekregen.

Telkens als ik ze belde, maar meneer als ik met de server test haal ik gewoon de volle mep, 8mbit down, 1mbit up (bij benadering)..

Heb hier twee modems liggen en met beide deden ze raar, heb 2x een lijntest gekregen van tiscali..
En ineens, was 't weer goed... Wat 't probleem nu is geweest, ik weet 't niet. Maar 't lag niet aan mijn kant.

't Begon overigens met een steeds langzamere verbinding met buitenlandse servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb een Zyxel 650-H 31 Router/modem en BabyXL verbinding. Ook ik had in eerste instantie de klapperende lijn. Bij Planet Internet (zelfde snelheid down, veel lagere upload) nooit problemen. Het ligt volgens mij aan de combinatie upload snelheid (1024) en Lijn kwaliteit. Ik heb mijn log-files van mijn Zyxel laten analyseren door de support van Zyxel en die zeggen dat mijn upload instabiel is bij 1024 kb/s en dat het (uiteraard) niet aan de Zyxel ligt. Ik was geneigd om hen te geloven en ik heb via Speedlinq gevraagd of BabyXL mijn lijn omlaag kan zetten naar 800 Kb/s (dat is net onder de 832 die mijn Zyxel officeel aankan) en heb nu al ruim een maand een stabiele verbinding met snelheden van 350 down en 75 up.

Opmerking: die Sagems zijn ontzettende klote modems. Zyxel is een erg goed product waar je veel mee kan instellen en waar ik erg tevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:08:
[...]
http://www.speedtouch.nl/support.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:48:
[...]

Het ligt niet aan je modem, ze noemen het klapperen zoals al eerder besproken werd. Dit komt zoals ik in dit forum gelezen heb bij alle door hun geleverde modems voor, dus lijkt het mij dat het aan de lijn ligt. Vandaag bij thuiskomst meteen gebeld met de helpdesk (is tenslotte maar tot 19:00 geopend) Kreeg een goede gozer aan de lijn die me vertelde dat het enige wat hij me aan kan bieden is een lijncheck waar maximaal 5 dagen overheen gaat. Even afwachten dus, maar intussen is het wel mooi ^&#$# omdat er niet eens normaal een internetpagina bekeken kan worden, laat staan down of uploaden. Daarna heb ik met de aministratieve helpdesk gebeld voor mijn verkeerde aansluiting. (als je dit een helpdesk noemen kan althans) Na uitgelegd te hebben dat er iets fout gegaan is met mijn actie (2mb ipv 4mb) heeft zei zeker 5 minuten moeten overleggen met haar collega's om tot de conclusie te komen dat ik op de website van Speedlinq een snelheidsverhoging aan moet vragen en dan in de overige info maar de details van de klacht moet omschrijven.
Ben een beetje voorzichtig daarmee, omdat ik het nu al zie gebeuren dat ze mij netjes verhogen van 2mb down voor 21,95 naar 4mb down voor 45 euro pm ipv 29,95 zoals in de actie van T4telecom.
Iemand anders die op deze manier zelf zijn probleem moest oplossen waarbij dat goed gegaan is?
ik heb de gelijk gemeld dat ik de verkeerde snelheid kreeg
via hun website maar heeft niks geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:55:
Ik heb sinds 9 maart 2004 Speedlinq 3024/1024. Ook ik heb een steeds uitvallende verbinding.
Op 11 maart heb ik met de helpdesk heb gebeld. Ik moest 5 (werk)dagen tussen 8:00 en 20:00 uur mijn modem laten aanstaan. (Deed ik toch al).
Op dit forum heb ik tot nu toe slechts 1 of 2 mensen gezien die daar een positieve ervaring mee hebben. Ik heb nu 2 van die 5 dagen om. Graag had ik geweten of er meer mensen een positieve ervaring mee hebben. (Ik heb overigens een CopperJet 810 Modem).

PS. Op het werk heb ik Speedlinq via KPN aansluiting. Nooit problemen mee en een constante snelheid.
Het is nu 3 werkdagen geleden dat ik met de helpdesk belde. Gisteravond was het echt diep treurig. Ik kon steeds 1 minuut internetten, om er vervolgens weer 10 tot 15 minuten uit te liggen. Ik ben benieuwd of het de komende 2 dagen opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:14

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:08:
[...]

Richard,

Misschien is het beter om eerst even te zoeken, voordat je zo'n vraag stelt.
Maar om antwoord te geven:
Ja, werkt perfect. Gewoon instellen voor het BabyXL netwerk (zoals het Tiscali netwerk nog in de configuratietool genoemd wordt).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:45:
[...]

Richard,

Misschien is het beter om eerst even te zoeken, voordat je zo'n vraag stelt.
Maar om antwoord te geven:
Ja, werkt perfect. Gewoon instellen voor het BabyXL netwerk (zoals het Tiscali netwerk nog in de configuratietool genoemd wordt).
Je hebt helemaal gelijk, er is gewoon de neiging om dit forum als vraagbaak en helpdesk te gaan gebruiken, mijn excusses daarvoor. In ieder geval bedankt voor het antwoordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:48:
[...]

Het ligt niet aan je modem, ze noemen het klapperen zoals al eerder besproken werd. Dit komt zoals ik in dit forum gelezen heb bij alle door hun geleverde modems voor, dus lijkt het mij dat het aan de lijn ligt.
Ligt dan toch niet aan alle lijnen. Ik heb inmiddels ruim 2 weken Speedlinq All In 3072/1024 (via BabyXL) en bij mij klappert het dus helemaal niet. Stabiele en snelle verbinding, keurig opgeleverd, niets aan het handje.
Epitome schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:59:
Alcatel Speedtouch wordt ook door Speedlinq geleverd (althans de 580) en werkt bij mij probleemloos.

Is het een ideetje om de locaties in kaart te brengen waar dit 'klapperen' wel veel voorkomt? Misschien ligt het aan een bepaalde centrale :?

Ikzelf in Amsterdam Zuidoost heb iig geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:01:
[...]

Ligt dan toch niet aan alle lijnen. Ik heb inmiddels ruim 2 weken Speedlinq All In 3072/1024 (via BabyXL) en bij mij klappert het dus helemaal niet. Stabiele en snelle verbinding, keurig opgeleverd, niets aan het handje.

[...]

Alcatel Speedtouch wordt ook door Speedlinq geleverd (althans de 580) en werkt bij mij probleemloos.

Is het een ideetje om de locaties in kaart te brengen waar dit 'klapperen' wel veel voorkomt? Misschien ligt het aan een bepaalde centrale :?

Ikzelf in Amsterdam Zuidoost heb iig geen problemen.
Den Haag centrum, voorheen KPN/Wanadoo, geen problemen, sinds maandag Speedlinq, continue KLAPPEREN 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Zuid Limburg. Zoals eerder gemeld, ik heb al ruim een week last van "klapperen". Ik heb overigens van Speedlinq inmiddels een reactie gehad op mijn e-mail van gisteren. Morgen zou men een "terugkoppeling" van het netwerk verwachten. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Beetje kort door de bocht om alle problemen met de verbinding onder de noemer "klapperen" te nemen en dan te kijken welke centrales ogenschijnlijk de oorzaak daarvan zou zijn... :X

Problemen met de verbinding kan zoveel oorzaken hebben, dat een provider het onder één noemer gooit, geeft alleen aan hoe laag het niveau van kennis is binnen die organisatie!

In mijn geval is het dus duidelijk het Sagem modem dat het wegvallen van de verbinding veroorzaakt en niet de lijn of de centrale. Het kan wel een combinatie van die oorzaken zijn, zoals een modem dat niet goed werkt met de netwerkapperatuur in de centrale. Aangezien mijn Speedtouch Home het altijd prima deedt in combinatie met Planet Internet, nu doet ie het ook maar de download gaat pas voluit kan als ik de upload terugschroef naar 10 á 20KBps...

Ik hoop morgen een Allied Data 816-2 van Speedlinq te ontvangen en dan zullen we zien of dit modem wel de afgesproken snelheid kan halen terwijl de verbinding in stand blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst Demon, maar Speedlinq was veel goedkoper, dus ben ik destijds overgestapt. Achteraf blijkt dat Demon helemaal niet zo geweldig is, als dat ik dacht. Demon hield mij veel te vaak onderhoud, waardoor je internet eruit lag en bovendien duurde het een maand voordat die gasten van Demon mijn lijn vrij gaven, zodat Speedlinq erop kon.

Maar over Speedlinq, ik raad het iedereen aan. Het is goedkoop, er zijn (bij mij dan) nooit probelemen met het netwerk, de download is echt maximaal. Heb je 2048, dan pakt ie dat ook. En een datalimiet? Nog nooit wat van gemerkt. Ik download bekant het complete internet, en ik heb nog nooit een waarschuwing, boete of wat dan ook gehad.

Je wilde een reactie? Alsjeblieft... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Speedlinq (8 Mbit, BabyXL) ruim een half jaar en ik ben er zeer tevreden mee. Installatiepakket was snel binnen. In het half jaar heeft internet het 1x niet gedaan maar verder echt perfect. Met de 8 Mbit versie (BabyXL connected) haal ik max zo'n 650 KB/s. Netjes factuur over de email en je gebruik kun je op de speedlinq site zien.

Speedlinq raad ik dus zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Het lukt me nogsteeds niet om poorten door te schakelen. Is dit wel mogelijk met het modem van Speedlinq (CopperJet 810)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een speedlinq 4096/1024 en altijd was me verbinding goed. Op den duur dacht ik eraan om een switch te gebruiken voor me speedtouch 570, omdat ik me wireless snelheid te traag vond. Heb ik een 5 ports 10/100mbps ethernet switch van DIGITUS (model/versie DN-5001C/A3) network gekocht en ertussen geplaats. In het begin ging alles goed. Maar op den duur viel me verbinding hele tijd uit.

Volgens mij kwamen mijn router en de switch in conflict met elkaar of zoiets :S

Op de router log zag ik om de zoveel minuten staan:

UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=10.0.0.1 (Success)
UPnP action 'AddPortMapping' from ip=10.0.0.1 (Success)

En dit gaat de hele tijd door. Nu heb ik die switch er weer uit gehaald en alles werkt weer perfect!

Iemand enig idee wat er was? en hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Zucht,wat een ellende,22Kb upload.Ik heb het idee dat het alleen maar slechter wordt met Speedlinq.
Had hiervoor @Home,was ik daar maar bij gebleven,want (in dit geval)goedkoop is duurkoop.
En dat er nog iemand dit iedereen aanraad om te nemen,WAKE UP!! talk for yourself 8)7

Affijn,IK raad iedereen aan om goed rond te kijken naar andere providers,want er is meer(gelukkig)dan alleen Speedlinq.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fern schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:57:
Zucht,wat een ellende,22Kb upload.Ik heb het idee dat het alleen maar slechter wordt met Speedlinq.
Had hiervoor @Home,was ik daar maar bij gebleven,want (in dit geval)goedkoop is duurkoop.
En dat er nog iemand dit iedereen aanraad om te nemen,WAKE UP!! talk for yourself 8)7

Affijn,IK raad iedereen aan om goed rond te kijken naar andere providers,want er is meer(gelukkig)dan alleen Speedlinq.
Hey Fern! In welke stad woon je? Ik dacht er eerst ook aan om Speedlinq te nemen, maar de reacties zijn me veel te verdeeld! Ik heb me toch maar aangemeld voor QuickNet (van MultiKabel). Is dat een goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Speedlinq mijn ervaringen. Ik heb een aantal klanten die speedlinq hebben en ik heb het geinstalleerd en moet zeggen. Hier waar ik woon is het geen probleem met die 3mb lijn en gaat alles perfect en heel erg snel maar bij een klant die langs een hele lange weg woont buiten het dorp woont had eerst Zonnet/Versatel. Dat ging in de eerste instantie goed en daarna vanwege een vast ipadres zijn we naar Speedlinq overgegaan. Toen zijn alle problemen begonnen. Er is een 3mb lijn aangevraagd maar ik zit nu ondertussen op een 2mb lijn. Ze hebben waarschijnlijk de verkeerde wijkcentrale gepakt. Ik krijg heel veel error maar gelukkig de verbinding is er wel. KPN kon het daar niet leveren maar dat is wel logisch als je nu de huidige problemen ziet.

Speedlinq is zeker aantrekkelijk en dat is mijn mening en levert een goede verbinding alleen helpdesk is duur!!! en ze beloven dingen en doen daarna niets meer. De helpdesk is echt verschrikkelijk om mee te werken(bij Versatel was ik na 1 minuut al bij de 2e lijn met de klacht voor een verbinding) want ze zeggen dat het bij ons lag qua de verbinding zoals ik hierboven uit had gelegd.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epitome schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:02:
Beetje kort door de bocht om alle problemen met de verbinding onder de noemer "klapperen" te nemen en dan te kijken welke centrales ogenschijnlijk de oorzaak daarvan zou zijn... :X
Tjonge, het was maar een idee hoor. Goedbedoeld overigens.
het begrip 'klapperen' komt niet bij mij vandaan maar bij Speedlinq zelf. Als Speedlinq zelf denkt dat hun eigen verbinding klappert , dan hoeven wij toch niet met zijn allen op zoek naar iets dat dat idee opheft? Ik mag toch aannemen dat Speedlinq een reden heeft om te stellen dat hun verbindingen 'klapperen'.

Aangezien die duidelijk niet overal klappert, en eventuele modem problemen daargelaten, moet het toch ergens aan liggen? :?

De gedachte was dus: misschien zit er een patroon in, bepaalde locaties wel en bepaalde niet. Als dat niet zo is, dan niet. Als het wel zo is, kan ons aller Speedlinq daar misschien eens naar kijken.
offtopic:
of ze dat dan zouden doen is natuurlijk vers 2

Nogmaals, ik zeg niet dat dit dan dus maar de oplossing is of dat er zelfs maar iets uit te herleiden moet zijn, maar het kan natuurlijk wel.
Niet geschoten is altijd mis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:21:
[...]

Hey Fern! In welke stad woon je? Ik dacht er eerst ook aan om Speedlinq te nemen, maar de reacties zijn me veel te verdeeld! Ik heb me toch maar aangemeld voor QuickNet (van MultiKabel). Is dat een goede keus?
Hoi,ik woon in Sneek(friesland)en ja QuickNet is een betere keus,had ik b.v beter kunnen nemen dan dit.Mijn verbinding is op dit moment 2x beter dan ISDN ;) jaha,2x 8)7
Affijn ik moet deze ellende dit jaar uitzitten en stap misschien wel weer over naar kabel internet.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:10:
[...]

Den Haag centrum, voorheen KPN/Wanadoo, geen problemen, sinds maandag Speedlinq, continue KLAPPEREN 8)7
Zoals eerder verteld, woensdagavond gebeld met de helpdesk vanwege mijn zogenaamde "klapperende" internetlijn. Toen werd mij verteld dat er binnen vijf dagen een lijncheck plaats zou vinden en het eventuele probleem opgelost zou worden. Nu twee dagen later, GEEN klapperende lijn meer!! Hoera hoera... voorzichtig ben ik heel erg blij.... Ik hoop dat de internetlijn het zo goed blijft doen zoals hij dat nu doet, en dat iedereen met hetzelfde probleem (klapperende lijn) ook geholpen wordt.
Halleluja!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met Speedlinq is vreselijk. Bij een klant van me werkte de verbinding niet meer. Nu werk ik zelf bij de ADSL van kpn helpdesk dus ken dat modem als mijn broekzak(oude broek). Ze had geen Rx. Modem gereset, opnieuw geconfigureerd. Nog geen Rx (ook niet op Is/Ra (zonder splitter)). Moet Speedlinq oplossen. Speedlinq een mailtje sturen.
Doen ze niet meer aan dus moet je bellen. A 70 cent per minuut meer dan 20 minuten in de wacht gestaan. Rx? Nee dat dat werkt nooit bij onze verbinding was hun reactie. Het leek met sterk, maar ik ben ook niet alwetend. Even nagevraagd op een ander forum, bleek dat enorme flauwekul. Weer terug gebeld. Gingen ze de lijn doormeten (niet dat het helpt de DSLAM in de centrale staat dan verkeerd ingestelt, maar met de bekabeling is dan niets mis). Nee hoor het lag echt aan de PC. Het koste al mijn overredingskracht om ze een storing te laten sturen naar de netwerkleverancier (in dit geval BabyXL/Versatel). Maar het lag toch aan de PC. Uit eindelijk was het na dik 2 weken pas verholpen, en was de telefoon rekening rond de E70,- gestegen. Het was zo'n bloed-onder-je-nagel-uitzuigen-sfeer bij alle medewerkers! En van de klachtenbrief nooit meer wat van gehoord. En moet je dan voorstellen dat je er geen verstand van zou hebben. Dan gaat het echt in de maanden zitten vrees ik. Voor een probleem dat bij "ons" hooguit een dag of 2 duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:12:
[...]

Zoals eerder verteld, woensdagavond gebeld met de helpdesk vanwege mijn zogenaamde "klapperende" internetlijn. Toen werd mij verteld dat er binnen vijf dagen een lijncheck plaats zou vinden en het eventuele probleem opgelost zou worden. Nu twee dagen later, GEEN klapperende lijn meer!! Hoera hoera... voorzichtig ben ik heel erg blij.... Ik hoop dat de internetlijn het zo goed blijft doen zoals hij dat nu doet, en dat iedereen met hetzelfde probleem (klapperende lijn) ook geholpen wordt.
Halleluja!! _/-\o_
Ik ben erg blij voor je dat je problemen opgelost zijn (en dit meen ik :P ), maar is het nou niet diep triest dat je god op je blote knieen dankt op het moment dat je ADSL verbinding gewoon werkt?
Ik bedoel, het is toch de bedoeling dat die lijn al vanaf de begin had moeten werken? Je bent niet de enigste met deze problemen, en zo te horen kunnen ze het ook altijd oplossen, als je maar lang genoeg zeurt (lees: lang genoeg aan die dure helpdesk lijn hangt).

Nee, voor mij geen Speedlinq. Ik blijf lekker bij mijn (dure) Telebyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aram schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 22:06:
[...]

Ik ben erg blij voor je dat je problemen opgelost zijn (en dit meen ik :P ), maar is het nou niet diep triest dat je god op je blote knieen dankt op het moment dat je ADSL verbinding gewoon werkt?
Ik bedoel, het is toch de bedoeling dat die lijn al vanaf de begin had moeten werken? Je bent niet de enigste met deze problemen, en zo te horen kunnen ze het ook altijd oplossen, als je maar lang genoeg zeurt (lees: lang genoeg aan die dure helpdesk lijn hangt).

Nee, voor mij geen Speedlinq. Ik blijf lekker bij mijn (dure) Telebyte.
uiteraard is het de bedoeling dat de lijn vanaf het begin gewoon hoort te doen, maar het is zeker niet triest om een vreugdedans te maken op het moment dat je ergens al aan vast zit (één jaar contract) en vervolgens al deze problemen leest, en dan maar één maal aan die dure helpdesklijn hoeft te hangen om het opgelost te krijgen. Plus is het wellicht goed voor andere gedupeerde om te weten dat er licht aan het eind van de "klapperende" tunnel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
itsalex schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 08:42:
Speedlinq mijn ervaringen. Ik heb een aantal klanten die speedlinq hebben en ik heb het geinstalleerd en moet zeggen. Hier waar ik woon is het geen probleem met die 3mb lijn en gaat alles perfect en heel erg snel maar bij een klant die langs een hele lange weg woont buiten het dorp woont had eerst Zonnet/Versatel. Dat ging in de eerste instantie goed en daarna vanwege een vast ipadres zijn we naar Speedlinq overgegaan. Toen zijn alle problemen begonnen. Er is een 3mb lijn aangevraagd maar ik zit nu ondertussen op een 2mb lijn. Ze hebben waarschijnlijk de verkeerde wijkcentrale gepakt. Ik krijg heel veel error maar gelukkig de verbinding is er wel. KPN kon het daar niet leveren maar dat is wel logisch als je nu de huidige problemen ziet.

Speedlinq is zeker aantrekkelijk en dat is mijn mening en levert een goede verbinding alleen helpdesk is duur!!! en ze beloven dingen en doen daarna niets meer. De helpdesk is echt verschrikkelijk om mee te werken(bij Versatel was ik na 1 minuut al bij de 2e lijn met de klacht voor een verbinding) want ze zeggen dat het bij ons lag qua de verbinding zoals ik hierboven uit had gelegd.
Ze hebben waarschijnlijk de verkeerde wijkcentrale gepakt.

Elke telefoonlijn is op een centrale aangesloten. Is niet te veranderen en wat je hier zegt kan helemaal niet.

Dan over het volgende:

KPN kon het daar niet leveren maar dat is wel logisch als je nu de huidige problemen ziet.

en

Er is een 3mb lijn aangevraagd maar ik zit nu ondertussen op een 2mb lijn.

Niet geheel vreemd opzich. DSL functioneerd minder naar mate een koperlijn langer wordt. KPN-ADSL zet al een grens op levering als de geschatte lengte (hemelsbreed) tussen jou postcode en die van de nummercentrale boven een bepaalde afstand komt.

Als KPN-ADSL niet kan leveren, of op sommige postcodes alleen het Go/Lite abonnement wil leveren is de kans dat je een wide-open lijn op de maximale 8Mbit gaat zien werken daar 0.1% misschien. Dat je nog 2Mbit haalt is daar misschien al een klein wonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 22:17:
[...]

uiteraard is het de bedoeling dat de lijn vanaf het begin gewoon hoort te doen, maar het is zeker niet triest om een vreugdedans te maken op het moment dat je ergens al aan vast zit (één jaar contract) en vervolgens al deze problemen leest, en dan maar één maal aan die dure helpdesklijn hoeft te hangen om het opgelost te krijgen. Plus is het wellicht goed voor andere gedupeerde om te weten dat er licht aan het eind van de "klapperende" tunnel is.
Volgens mij begrijp je mij niet heleaal. Ik bedoel er mee te zeggen dat wellicht de problemen worden veroorzaakt door speedlinq zelf? Zodat je gaat (moet) bellen?

Sorry, maar in dit geval is goedkoop = duurkoop. Ik raad iedereen af om met deze mensen in zee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 5 dagen nadat men een lijncheck zou doen maar weer gebeld met Speedlinq. Mijn "klapperende" lijn was er nog steeds. Nu deelde de helpdeskmedewerker me mee dat mijn modem (Copperjet 810) kapot zou zijn. Ik heb hem gisteren teruggestuurd. Ik ben benieuwd of het met een ander modem wel werkt. Ik heb meteen om een Copperjet 816 gevraagd. Daar zou je dan een Draadloze router achter kunnen zetten, wat met de 810 niet lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 11:13:
Ik heb 5 dagen nadat men een lijncheck zou doen maar weer gebeld met Speedlinq. Mijn "klapperende" lijn was er nog steeds. Nu deelde de helpdeskmedewerker me mee dat mijn modem (Copperjet 810) kapot zou zijn. Ik heb hem gisteren teruggestuurd. Ik ben benieuwd of het met een ander modem wel werkt. Ik heb meteen om een Copperjet 816 gevraagd. Daar zou je dan een Draadloze router achter kunnen zetten, wat met de 810 niet lukte.
Complimentje voor speedlinq. Ik heb vandaag al het nieuwe modem. Nu werkt eindelijk ook mijn Router. Ben benieuwd hoe het de komende uren/dagen met klapperen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 12:13:
[...]

Complimentje voor speedlinq. Ik heb vandaag al het nieuwe modem. Nu werkt eindelijk ook mijn Router. Ben benieuwd hoe het de komende uren/dagen met klapperen gaat.
Mijn verbinding heeft niet meer "geklapperd" het lag dus inderdaad aan het Modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 10:03:
[...]

Mijn verbinding heeft niet meer "geklapperd" het lag dus inderdaad aan het Modem.
Maar hoe zijn jouw snelheden nu? met name je up-load. de mijne zit rondom de 22-200 Kbit :'(

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Dataverkeerstatistieken zijn weer beschikbaar...
38Gb oops... heb natuurlijk ook al 15 dagen niet kunnen checken waar ik op zat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BAUKstEr schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:29:
Dataverkeerstatistieken zijn weer beschikbaar...
38Gb oops... heb natuurlijk ook al 15 dagen niet kunnen checken waar ik op zat :(
Snelheid is nu 2850/400. Dus die upload zou 1024 moeten zijn. Deze was eerder 550. Ik heb nu wel een router geplaatst, waarvan ik nog niet heb uitgezocht of hij een hogere upload aankan. Dit zal ik binnenkort nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 10:14:
[...]

Snelheid is nu 2850/400. Dus die upload zou 1024 moeten zijn. Deze was eerder 550. Ik heb nu wel een router geplaatst, waarvan ik nog niet heb uitgezocht of hij een hogere upload aankan. Dit zal ik binnenkort nog doen.
Sorry ik had de verkeerde gequote. Moest een hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 00:14

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 10:14:
[...]

Zijn dit de snelheden waarop het modem traint, of zijn dit de snelheden die je in de praktijk haalt ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op maandag 21 maart 2005 @ 10:19:
[...]

Zijn dit de snelheden waarop het modem traint, of zijn dit de snelheden die je in de praktijk haalt ?
Dit zijn de snelheden die ik in het weekeinde gemiddeld haalde op www.speedtest.nl
Ik weet niet of het Modem daar een invloed op heeft. Ik kan me echter niet voorstellen dat Speedlin een Modem stuurt dat de snelheden bij voorbaat niet haalt. Ik zal nog wel een keer op een rustig moment met Speedlinq Helpdesk bellen. Als de wachttijd niet te lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aram schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 00:59:
[...]

Volgens mij begrijp je mij niet heleaal. Ik bedoel er mee te zeggen dat wellicht de problemen worden veroorzaakt door speedlinq zelf? Zodat je gaat (moet) bellen?

Sorry, maar in dit geval is goedkoop = duurkoop. Ik raad iedereen af om met deze mensen in zee te gaan.
Nou volgens mij begrijp jij het niet helemaal!!!
Dit forum heet Speedlinq ervaringen, en aangezien jij geen Speedlinq klant bent en al helemaal geen interesse hebt in Speedlinq, vraag ik mij af wat je hier eigenlijk doet? Niemand is er mee geholpen om van iemand het advies te krijgen om niet in zee te gaan met Speedlinq door iemand die niet eens ervaring heeft of gaat krijgen met Speedlinq. Ik heb problemen met mijn lijn gehad tijdens de oplevering en een paar dagen daaropvolgend, ik heb ze gebeld, en het probleem is keurig opgelost.
Mijn mening is dat Speedlinq tot nu toe een keurige provider is voor een lage prijs. En voor zo'n prijs kun je niet verwachten dat zij gespecialiseerd personeel 24/7 voor 10 cent per minuut beschikbaar hebben. Daar moet je voor bij Wanadoo en co zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Ik ga nu bellen met speedlinq(sta al een tijdje in de wacht :) )om te vragen of ze mijn lijn willen meten,ik kom niet hoger dan zo'n 200 kbit upload,werkelijk een nachtmerrie die upload als je aan het gamen bent :( affijn ben nu al meer dan 5min in de wacht,maar ik moet me wel laten uitzuigen(financiëel dan)om geholpen te worden,alleen is het plezier aan hun kant ik geniet er niet van :'(

Ik had ze na ongeveer 12min aan de lijn(x0,70) en ze zullen de lijn controleren,volgens de helpdesk medewerker had ik echt wel een 3000/1000 lijn,toevallig had ik speedtest online en zelf 3x getest,had ik zelfs een keer 3,1kbps lol ,affijn ze zullen de lijn testen en misschien beter maken.

be continued

[ Voor 30% gewijzigd door Fern op 21-03-2005 14:20 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Welk modem gebruik je, Fern? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

En vertel gelijk iets meer over de set-up bij je thuis.

Dus:
-Modem
-Afstand ISRA-Splitter-ADSL Modem
-Soort kabels

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Laatst online: 12-09 11:26

TheFruitNerd

iets met fruit

Ik zou nog even een verslagje maken van mijn telco-migratie.

16-02: Opzegbrief HCCNet de deur uit.
23-02: Bevestiging opzegging HCCNet (incl. afsluitdatum: 21-03).
23-02: Aanvraag Speedlinq 3/1 via website (met opleverdatum 21-03).
24-02: Bevestigingsbrief aanvraag Speedlinq en bevestigingsbrief KPN.
25-02: Modemgeld afgeschreven.
08-03: Pakket met modem (AlliedData 810) ontvangen.
09-03: Welkomsbrief Speedlinq ontvangen.
21-03: Rond ca 14.00 uur ging de lijn down. Gelijk de modem aangesloten en het mooie http://connect.babyxl.nu scherm gekregen. De downtime duurde nog tot vlak voor 16.00 uur. Nu ben ik weer full-speed aan het internetten :)

In totaal ben ik dus iets minder dan 2 uur offline geweest en is de migratie vlekkeloos verlopen :).
Hopelijk krijg ik nu geen last van het 'klapperen'. Maar de lijn is, tot nu toe, lekker snel en stabiel.

Na de aanvraag was ik een beetje bang dat ik na veel telefoontjes met de helpdesk, pas na een week weer zou kunnen internetten. Dit kwam met name na de vele slechte ervaringen hier. Maar tot nu toe ben ik erg tevreden over de migratie. Ik verwachtte minimaal een dag uit de roulatie te zijn, maar zelfs dat is niet gebeurt, dus ik ben erg tevreden :)
Wanneer het tijd is voor de voucher, zal ik dit ook bespreken.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Standaard modem wat erbij wordt geleverd:Sagem

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
THW Arie schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:54:
[...]

En vertel gelijk iets meer over de set-up bij je thuis.

Dus:
-Modem
-Afstand ISRA-Splitter-ADSL Modem
-Soort kabels
modem:Sagem
afstand isra-splitter-modem:70 cm
afstand modem-pc:<10mtr.
soort kabel: utp

iets over de snelheden:down 2770Kb up:22-200 Kb.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Is er überhaupt iemand met een Sagemmodem met goede resultaten? :X
Dat wil zeggen:
  • Geen wegvallende verbinding (door Speedlinq professioneel "klapperen" genaamd)
  • Volledige upload (bij benadering) kunnen behalen (meer dan 60KBps)
  • Zonder problemen P2P-programma's draaien met up en down 'normale snelheden' (BitTorrent)
Als je bovenstaande dingen geen probleem is met jouw Sagem F@ST modem, gebruik je dan een router. En zo ja, van welk merk en welk type? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Epitome op 21-03-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 10:00

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

dan meldt ik me even.

sagem ethernet fast modem
router erachter draytek 2200e
hele tour om het daadwerkelijk werkend te krijgen, tid maar ik heb nu ongeveer 3x gehad dat me verbinding wegviel.
voornamelijk als de upload volledig wordt benut. bijvoorbeeld uploaden op 40k en dan daarnaast soulseek starten die een volledig nieuwe map indexeert.
online gamen gaat ook gewoon prima.
Ik zie wel in mijn router dat af en toe de verbinding weg is gevallen maar merk daar zelf niets van

downloaden van torrents doe ik met azureus en die komen normaal binnen
gemiddeld 100kb.
upload is 72k met mordax gemeten, speedtest haal ik nog een 10k
ftp uploaden gaat ook gewoon met 72k

mis alleen nog me vouchergeld maar dat komt spoedig volgens speedlinq.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net ook maar gebelt ook heeft een 15 min geduurd voor dat ik iemand aan de lijn had
ze gaan de lijn controleren moet binnen 5 dagen op gelost wezen
anders weer bellen
nu maar hopen dat over gaat (klapperen)

grooetjes hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kloppen die metingen van speedtest eigenlijk wel? Ze geven doorgaans heel andere resultaten bij mij dan bijvoorbeeld cistron :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 11:22:
Kloppen die metingen van speedtest eigenlijk wel? Ze geven doorgaans heel andere resultaten bij mij dan bijvoorbeeld cistron :?
Daarom is het verstandig om meerdere programma's te gebruiken om een totaal beeld te krijgen.
Ik gebruik speedtest en nuria,deze laatste houd zelfs een logboek bij van voorgaande metingen.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Vandaag het vervangende Allied Data 816-2 modem in goede orde ontvangen.
'T is wel een tweedehands, maar daar geef ik niet om, als ie maar werkt!
Meteen aangesloten en mijn verbinding werd gelijk een stuk sneller!! :)

Helaas maakt het modem wel een sissend geluid.
Daarom maar een telefoonkabeltje getrokken naar het verwarmingshok, waar ik nog een vrije UTP en stroomaansluiting beschikbaar had (moet dat Linuxprojectje van me maar even wachten...).
Daar mag het modem sissen wat ie wil, ik hoor 'm toch niet. ;)

Daarna eens Nuria gedownload om mijn verbinding eens grondig te testen.
Ongelofelijk, dat ik dat nog mag meemaken met mijn Speedlinq 3072/1024 All-In:
  • Surfen gemiddeld: 4,6 seconden
  • Uploaden gemiddeld: 614 kbit/sec
  • Gamen gemiddeld: 0,016 sec
  • Downloaden gemiddeld: 2706 kbit/sec
Dit zijn gemiddelden van 6 metingen vanaf vanmiddag tot nu.

Met het Sagem F@ST 948 modem kon ik ook wel hoge snelheden halen download, maar dan werkte de upload bijna niet. En als ik veel gedurende enkele minuten uploade dan hield het modem ermee op. |:(

Er zat wel een brief bij van Speedlinq dat als er geen defect aan mijn opgestuurde (Sagem F@ST 948) modem geconstateerd wordt, dat ze € 37,50 willen hebben. Ik ben bang dat ze dat ook gaan doen, want ik heb twee van die Sagems getest en ze deden allebei de verbinding verbreken wanneer er minutenlang meer dan 60 KBps werd geupload. Waarschijnlijk werken er maar een paar modems goed met Tiscali Wholesale (BaByXL), waaronder dus deze Allied Data en naar horen zeggen de Zyxel! Mijn oude Alcatel Speedtouch Home (ISDN) werkte trouwens ook niet helemaal zoals het zou moeten met uploaden. :o

Het is toch zo dat als ik een 3072/1024 abonnement bij Speedlinq afneem, dan mag ik toch wel verwachten dat het modem dat ze er "gratis" bijleveren normaal zijn werk blijft doen, ook als ik eens wat meer up- of download!! :/

Desalniettemin ben ik nu supertevreden over mijn verbinding, eindelijk de beloofde snelheid en als ik snel de kosten voor het modem, aansluiting en een gedeelte van de abonnementskosten terugkrijg en ze niet moeilijk gaan doen over extra kosten vanwege die Sagem (met fabricagefouten en al), dan hoor je mij niet meer klagen!! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Piems, heb jij inmiddels je geld al?

Ik wacht sinds 01-02-2005 op mijn geld.. nogsteeds niet en we zijn inmiddels de 23e van maart. Wat kan ik me hier enorm pissig over maken zeg! Dit kun je toch niet maken?

1 december voor het eerst 35 euro afgeschreven, 1 april wordt dus de 4e(!) maand dat ik netjes betaal.

sorry dat ik vloek maar het zijn echt k*tlui daar. druk? Maak dan geen beloftes!

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 10:00

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

nee heb mijn geld ook nog steeds niet :'(
maar ik heb een manier gevonden om toch te corresponderen en niet te bellen.
ik doe dat geintje nog een paar maal en zal hem dan sharen hier :+
gooi ik anders me eigen glazen weer in :)

* heeft te maken met je mail alias :P

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:16

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb mijn geld ook nog niet, en het is eind december voor het eerst afgeschreven. Ik vind dit echt niet kunnen hoor, extra lang wachten en dus extra rente vangen en nog geld van iedereen die belt.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga steeds positiever over Speedlinq denken. Zojuist belde en medewerker van Speedlinq om me te vragen of mijn verbinding, na ontvangst van het nieuwe modem, in orde is. Hetgeen ook het geval is.

Vindt ik toch wel netjes, dat ze uit zichzelf bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:24:
Ik ga steeds positiever over Speedlinq denken. Zojuist belde en medewerker van Speedlinq om me te vragen of mijn verbinding, na ontvangst van het nieuwe modem, in orde is. Hetgeen ook het geval is.

Vindt ik toch wel netjes, dat ze uit zichzelf bellen. :)
Zouden ze dat ook doen als het een 0900nr was? :+

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net gebelt met speedlinq
binnen een paar dagen komen ze het een algemene oplossing voor iedereen met een
klapperen lijn nieuwe firmare of een nieuw modem(ik heb een copperjet810)
ze zijn nu aan testen

de groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Kan bijna geen toeval zijn, ik heb gisteren deze brief gestuurd:
Geachte heer, mevrouw,

Door een fout van de technische helpdesk heb ik onlangs twee keer een Sagem F@ST 948 met mijn 3072 All-In verbinding kunnen gebruiken. Beide modems verbraken de verbinding als er enkele minuten meer dan 60 KBps werd geupload. De enige manier om de verbinding te herstellen was de stroom naar het modem te onderbreken.
Nu ik een Allied Data 816-2 modem heb gekregen zijn alle problemen met de verbinding verholpen en ik kan sneller uploaden dan ooit tevoren (ca. 90 KBps).

Omdat ik twee Sagem F@ST 948 modems heb kunnen testen denk ik dat het niet een defect is, maar een ontwerp-/fabricagefout van Sagem waardoor deze modems een hoge uploadsnelheid niet aankunnen. Ik verwacht dan ook niet dat er kosten in rekening worden gebracht voor het omruilen van mijn modem. Het Sagem F@ST 948 heeft in mijn geval (2x) niet de snelheden zoals overeengekomen kunnen behalen en daarnaast verbrak het de verbinding ook nog telkens.

Eventueel zou Speedlinq kunnen heroverwegen het Sagem F@ST 948 modem te leveren bij abonnementen met een 1024 kbps uploadsnelheid. Ook omdat ik op internet verhalen heb gelezen van mensen met precies dezelfde problemen als dat ik heb gehad.

Ik ben nu erg tevreden met mijn Allied Data 816-2 ondanks dat dit modem een sissend geluid maakt. Een stabiele verbinding en bij benadering de overeengekomen snelheden behalen vind ik persoonlijk toch een stuk belangrijker!

Hopelijk kunt u iets met deze informatie doen, zodat u uw klanten nog beter van dienst kunt zijn.

Met vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dit soort teksten kan dus niet Frustratie kan iedereen hebben, maar houdt het netjes.

[ Voor 140% gewijzigd door bjck op 23-03-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 28 feb een abbo speedlinq 3072/1024. Heb nu al ontzettend spijt van. Had naar collega moeten luisteren. 8)7 . Het lukt mij niet om mijn router (Edimax AR-6004) aan de paraat te krijgen. Die gratis mijgekregen modem doet het wel goed. Maar ik wil mijn eigen modem/router gebruiken i.v.m. eigen netwerk. En FTP'en naar de home directory lukt ook niet. Ik gebruik WS_FTP. Maak wel connectie maar na een tijdje krijg ik de volgende melding: "Een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord"
Naar speedlinq gemaild. Geen reactie. Nog een paar keer. Nee geen enkele reactie. Uiteendelijk toch met de helpdesk gebeld. Na 13 minuten wordt opgenomen. Krijg ik te horen dat mails niet meer worden beantwoord. Dus voortaan kun je speedlinq alleen maar via die dure 0900 nummer benaderen. Stelletje ....... Nou vooruit dan maar. Heb een eerste jaars student pabo aan de lijn geloof ik. Weet van niks. Elke vraag die ik stel gaat ie op zijn buurt aan zijn collega stellen. Na vijf, zes minuten komt ie terug en zegt probeer dit en dat eens. S....l. Ik heb al van alles geprobeerd voordat ik jullie belde. Na precies 48 minuten heb ik opgehangen zonder geholpen te worden. Echt balen man. Ik dacht dat ik veel goedkoper uit was toen ik overstapte naar speedlinq. Maar nee dus. En ik zit nog steeds met die twee problemen. Na verloop van mijn contract ben ik weer weg bij speedlinq.
Echt, als je geen hoodpijn wilt hebben, neem geen speedlinq abbo. Ze hebben aardige aanbiedingen maar voor de rest geen support. Op hun site vindt je ook ziks. En dat doen ze expres, anders kunnen ze niks verdienen aan die 0900 nummer, zei die helpdesk jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Epitome schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:26:
Kan bijna geen toeval zijn, ik heb gisteren deze brief gestuurd:

[...]
Dus jij bent onze redder in nood?hierbij van mijn kant heel veel _/-\o_

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Laatst online: 12-09 11:26

TheFruitNerd

iets met fruit

Ik heb inmiddels een dikke halve week mijn Speedlinq lijn aan de praat.
De eerste dag had ik totaal geen problemen, maar sinds gisteravond heb ik regelmatig last van een 'stotterende lijn'. Niet zozeer het 'klapperen' waar meerdere mensen het over hebben. Ik hoef namelijk niet de modem te resetten of de stroom te onderbreken. Echter is het dat de lijn af en toe wegvalt. Dan kan ik voor 3 minuten ofzo geen verbinding krijgen. Mijn modem (AlliedData 810) geeft echter aan dat er wel een verbinding is.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Gisteren was er daadwerkelijk iemand bezig in de telefoonlijn kast in de wijk(BAM infra)ik dacht :aaah!! nu wordt het beter?nee dus!,nog steeds uploads van tussen de 20-200Kb,download
steeds nog tegen de 2800Kb,heb dus nu even zitten zoeken op marktplaats voor een copperjet modem,maar hopen dat het dan beter wordt.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ja hier in Rotterdam heb ik ook last van. Ik zit via ftp downloaden maar om de 4-5 disconnect en gaat het weer. Verder heb ik af en toe lag tijdens gamen en tja upload is nu nog maar 30kb/s.

Update 14:07

Ligt het nou aan mij of aan Speedlinq? MSN/FTP/Torrent.. alles doen kut opeens.. behalve websurfing dan..

[ Voor 25% gewijzigd door DJkim op 25-03-2005 14:08 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heytram
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-03-2005
Wat een waardeloze onderneming dat speedlinq!
Ik heb mijn speedlinq 4mb verbinding nu al 5 maanden, en aan een stuk door problemen. Soms heb ik gewoon een week geen internet. Alles wat de geweldige helpdesk dan zegt is wilt u alstublieft u modem nog voor de 50e keer resetten. Nee en dat helpt niet 8)7 . Vervolgens ben ik wel 2 minuten à Eurie 0,70 kwijt + nog mijn eigen uurtarrief.

De medewerkers van de helpdesk zijn werkelijk verschrikkelijk dom :( , ik vermoed dat speedlinq een soort stageplek is voor een basisschool. Verder zijn ze absoluut niet in staat om volwaardig in ABN te communiceren. Echt heel vervelend als je een probleem hebt. Vervolgens laten ze mij terug bellen terwijl ze zelf voor de problemen zorgen. Echt onuitstaanbaar!

Ik heb nu 5 maanden een abonnement, waarvan het 2 maanden niet heeft gewerkt, een maand heel slecht en 2 maanden met een te lage snelheid. De enige manier om speedlinq te bereiken over deze problemen is hun telefonische helpdesk. Daarmee wordt je alleen nog maar meer op kosten gejaagd. Ik ben nu 5 maanden verder en heb naast mijn abonnementskosten maar liefst Eur 98,- aan telefonische kosten, omdat ze niet meer op e-mails reageren (en al helemaal niet op brieven). Ik raad daarom iedereen aan:

NEEM ABSOLUUT NOOIT EEN ABONNEMENT OP SPEEDLINQ ADSL.

het zorgt voor :
- veel frustratatie
- hoge telefoonkosten
- veel tijdverspilling
- een zeer slechte internetverbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Ik hoop dat ze met een oplossing komen,dus nieuwe modems b.v.
de Sagem heeft een goede downstream,alleen die upstream "sucks"en die heb ik juist nodig :'(

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
heytram schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 09:33:
NEEM ABSOLUUT NOOIT EEN ABONNEMENT OP SPEEDLINQ ADSL.

het zorgt voor :
- veel frustratatie
- hoge telefoonkosten
- veel tijdverspilling
- een zeer slechte internetverbinding
ik heb op dit moment dezelfde ervaring.
wil je mij eens een mailtje sturen, dan kan ik je iets helpen.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit helpt bij mij
neem de telefoon op
en laat de lijn open staat en dan heb ik half uur zonder onderbreking internet anders om de 5 min
ik heb net ook ander modem probeert maar die doet bijna niks(een sitecom)

groetjes hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:59:
dit helpt bij mij
neem de telefoon op
en laat de lijn open staat en dan heb ik half uur zonder onderbreking internet anders om de 5 min
Dat klinkt eerder als een gare splitter.
ik heb net ook ander modem probeert maar die doet bijna niks(een sitecom)
Dat is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
  • Laatst online: 09-04 16:44
Hier is ook mijn verslag, het betreft mijn telco-migratie van Planet Internet (Comfort) naar Speedlinq All-in (4096/1024)

21-01: Aanvraag Speedlinq All-in abonnement via hun website (mijn gevraagde opleverdatum is 28-02).
21-01: Opzegbrief Planet Internet de deur uit (aangetekend want ik hou niet van verrassingen).
27-01: Speedlinq heeft het volle bedrag van het modem afgeschreven, euro 145,-.
31-01: Bevestigingsbrief aanvraag Speedlinq, de opleverdatum wordt 25-02.
01-02: Bevestiging binnen gekregen opzegging van Planet Internet / KPN.
08-02: Pakket met modem (Speedtouch 510i Ethernet 4pc) van Speedlinq ontvangen.
25-02: De opleverdatum, rond ca 11.30 uur ging de ADSL lijn down. Hierna gelijk het andere modem aangesloten en het http://connect.babyxl.nu scherm gekregen, het activeren van BaByXL gaat nog wel goed maar hierna had ik geen ADSL meer. Het ADSL lampje brand wel op mijn modem? Om een lang verhaal kort te maken, ik kreeg geen ADSL want ik had de oude splitter van Planet nog laten zitten, in eerste instantie dacht ik dat deze ook goed werkte omdat het lampje van de ADSL op mijn modem brandde. Nadat ik eerst de halve middag had afgewacht dacht ik bij mezelf om toch ook maar de splitter te vervangen, hierna was de ADSL lijn direct UP & Running en kon ik full-speed internetten (de totale downtime heeft langer geduurd omdat ik dus zelf niet juist de installatie instructies had gevolgd, dit is dus ook allemaal gewoon mijn eigen schuld).

Het advies van mij is dan ook, gebruik enkel en alleen de geleverde apparatuur van je nieuwe provider. Ik had bij Planet Internet ook een Speedtouch 510i Ethernet 4-pc modem. Deze was uiterlijk hetzelfde maar wel degelijk verschillend, die van Planet had namelijk een 9 Volt adapter aansluiting en het modem dat ik van Speedlinq kreeg een aansluiting met 12 Volt, gelukkig had ik dit wel direkt in de gaten want voor hetzelfde geld laat je de adapter ook nog eens zitten omdat beide modems er hetzelfde uit zien. De splitter van Planet zag er mijn inziens fatsoenlijker uit, vandaar dat ik hem ook eerst had laten zitten, maar helaas werkte de Planet splitter dus niet in combinatie met de nieuwe modem en ADSL lijn van Speedlinq, het door Speedlinq geleverde splittertje heeft ook nog eens een niet zo logische aansluitng, ik had het in eerste instantie dus ook verkeerd aangesloten 8)7. Advies van mij is aan iedereen dan ook LEES DE HANDLEIDING en INSTRUCTIES eerst GOED door, ik had wat moeite met de benamingen in de instructie handleiding van de Speedlinq splitter maar als je deze instructies goed leest is er gewoon niets aan de hand.

Ik heb nu ruim een maand dit abonnement, het is erg snel en ik ondervind geen problemen. Altijd haal ik zo rond 470kBytes/sec. aan data binnen, de upload is rond 70kBytes/sec. Terwijl dat met Planet (Comfort) de helft was maar dit klopt ook want de ADSL lijn was ook de helft minder in snelheid, als ik de laatste snelheids verhoging hier dus even niet meerekend, die ik overigens nog wel vier dagen voor de Speedlinq oplevering heb mee mogen maken.

In één week ben ik van 2,4 naar 3,2 en uiteindelijk naar 4,4Mbit/s. gegaan, wat respectievelijk mij in Bytes de volgende down- en upload snelheidsverhogingen bracht:

- 2,4 Mbit > 230 kBytes/sec. download en 30 kB/s. upload (Planet Comfort)
- 3,2 Mbit > 330 kBytes/sec. download en 40 kB/s. upload (Planet Comfort na snelheidsverhoging)
- 4,4 Mbit > 470 kBytes/sec. download en 70 kB/s. upload (Speedlinq).

De voucher met een kopie van de KPN rekening heb ik deze week aangetekend opgestuurd (nogmaals aangetekend, omdat ik dus niet voor verrassingen wil komen te staan). Ook heb ik via hun website een ontvangst bevestiging gevraagd van deze actie-voucher, daar moet ik nog antwoord op krijgen EDIT: de actie-voucher ontvangst bevestiging heb ik inmiddels keurig netjes van Speedlinq per e-mail ontvangen.

De eerste factuur van Speedlinq heb ik inmiddels ook per e-mail ontvangen: 2 keer het volle maand-abonnement bedrag ( 2x euro 45,- plus de aansluitkosten van euro 89,- ). Het bedrag van deze factuur is nog niet van mijn rekening afgeschreven.

Ik vind de hele procedure van de "geld terug" actie-voorwaarden toch wel een beetje griezelig, want het gaat uiteindelijk toch om een hoop geld wat je eerst helemaal vooruit moet betalen en later pas terug krijgt. Ik had dit toch liever anders gezien, maar uiteraard moet ik dit eerst even afwachten hoe dit verder gaat aflopen.

Verder ben ik heel erg tevreden over deze overstap naar Speedlinq, ik heb nu méér voor minder geld.

[ Voor 5% gewijzigd door MaximumPower op 27-03-2005 13:28 ]

Minimum to the MaximumPower!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Laatst online: 26-07 23:34
Ik heb nog steeds het geld van de actiekorting niet terug :|

9 maart jl. heb ik Speedlinq gebeld, en een mailtje gestuurd (zie ook een stuk terug in dit topic);

Telefonisch heeft Speedlinq mij beloofd dat ze de actiekorting binnen 2 weken aan mij over gingen maken, en als dit om één of andere reden niet zou gaan lukken zouden ze mij bellen.

Op 12 maart heb ik een antwoord gekregen op mijn mail, waarin ook stond dat ze binnen 2 weken de korting overmaken.

Het is nu 2 weken later en je kan het al raden: ik heb niks meer van Speedlinq vernomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaximumPower schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 19:16:
v Advies van mij is aan iedereen dan ook LEES DE HANDLEIDING en INSTRUCTIES eerst GOED door, ik had wat moeite met de benamingen in de instructie handleiding van de Speedlinq splitter maar als je deze instructies goed leest is er gewoon niets aan de hand.
ja bij mij boven heb ik telefoon stekker er uit getroken
en ja nu al een uur verbinding _/-\o_
zal morgen de stekker doos wel even los halen
daar zal wel iets niet goed zitten'
wel raar met zonnet dat ik daar nooit problemen mee
dus mensen met een kijk de boel goed na

groetjes hans

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 26-03-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Toestel zit ergens voor je DSL splitter gekoppeld aan de telefoonlijn. Met lagere snelheden heb je er soms geen of minder last van inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na honderden mails en telefoontjes heb ik nog steeds mijn geld niet terug gekregen. Ik heb nadat ik een aangetekende brief had verstuurd, wel bevestiging dat ze mijn actievoucher ontvangen hebben. Die boeven zullen mij als klant gaan verliezen volgend jaar. Ik wacht al 4 maanden op mijn terugstorting.

Wat betreft de verbinding en snelheid: TOP!
Wat betreft helpdesk/service/administratie: Nooit meer.

Voor degene die dus Speedlinq overweegt: hou er rekening mee dat het heel erg lang duurt voordat je je geld krijgt. En je hebt geen enkele keus dan afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 22:47:
[...]

ja bij mij boven heb ik telefoon stekker er uit getroken
en ja nu al een uur verbinding _/-\o_
zal morgen de stekker doos wel even los halen
daar zal wel iets niet goed zitten'
wel raar met zonnet dat ik daar nooit problemen mee
dus mensen met een kijk de boel goed na

groetjes hans
Op die splitter staat toch duidelijk -line- en -dsl-?
Lijkt me dan duidelijk wat waar op hoort,moet je wel een noob zijn als dat verkeerd gaat.
Al met al is mijn upload gewoon ver beneden maat.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Fern schreef op zondag 27 maart 2005 @ 10:12:
[...]

dat is wel goed aan gesloten
maar zit daar voor daar is een telefoon lijn die naar boven loopt en dat mag niet
met zonnet had ik daar geen problemen mee met deze snelheid wel

groetjes hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Fern schreef op zondag 27 maart 2005 @ 10:12:
[...]

Lijkt me dan duidelijk wat waar op hoort,moet je wel een noob zijn als dat verkeerd gaat.
Ik wilde toch even reageren op de Speedlinq splitter: we zijn hier om elkaar te helpen niet waar!

-line- en -dsl- is voor mij ook logisch, maar het gaat ook om -phone- en -line-?

Mijn uitleg:

PHONE en LINE is wel verwarrend en sloot ik ook, in eerste instantie, verkeerd aan. Ook nog eens omdat de instructie van de Speedlinq CD-Rom helemaal afwijkend was met de splitter die in het pakket zit.

Het gaat er om hoe de splitter fysiek is opgebouwd. Een splitter is in mijn logica dat je er aan de ene kant iets in stopt en de aan andere kant dan twee keer iets uit, opgesplitst dus. Dit klinkt logisch maar is in de praktijk minder waar...
Dit is nou dus net niet het geval bij de opbouw van de splitter die je bij Speedlinq krijgt. Misschien kan je je deze verwarring niet voorstellen, maar het gebeurd mij wel. De Speedlinq splitter heeft aan één zijde een 'input' (line) en gelijk ook weer een 'output' (dsl), met aan de andere zijde dan de andere 'output' (phone). Om een lang verhaal kort te maken, ze hadden -phone- en -line- dus best om mogen draaien.

Als je het verder dus nu goed aansluit, mogen er uiteraard geen telefoontoestellen op de -line- en de -dsl- te vinden zijn, telefoon(s) mogen dus enkel en alleen maar op de -phone- aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

MaximumPower schreef op zondag 27 maart 2005 @ 12:55:
[...]

Dit is nou dus net niet het geval bij de opbouw van de splitter die je bij Speedlinq krijgt. Misschien kan je je deze verwarring niet voorstellen, maar het gebeurd mij wel. De Speedlinq splitter heeft aan één zijde een 'input' (line) en gelijk ook weer een 'output' (dsl), met aan de andere zijde dan de andere 'output' (phone). Om een lang verhaal kort te maken, ze hadden -phone- en -line- dus best om mogen draaien.
Dit is niet bepaald een probleem dat exclusief bij Speedlinq is. De laatste 3 keer dat ik ergens ADSL geinstalleerd heb (allemaal via KPN), kwam ik dezelfde splitter tegen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook een probleem gehad met Speedlinq. De centrale bleek te ver weg te zijn en ze vonden het verwonderlijk dat er nog 2mb eruit geperst kon worden. De max afstand bleek 5,3 km te zijn en deze afstand was 4,8 km. Nou ik mag het abo opzeggen of de actie van 25 euro met een 3 mb lijn verlagen naar een bedrag van 18 euro omdat er een 2mb lijn is. Dat vind ik wel keurig alleen de telefoonkosten voor dit te bereiken: 70 euro. Ik heb al 2 x ½ uur aan de lijn gezetten en daarnaast nog apart een aantal keren kort gebeld.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
THW Arie schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:01:
[...]

Dit is niet bepaald een probleem dat exclusief bij Speedlinq is. De laatste 3 keer dat ik ergens ADSL geinstalleerd heb (allemaal via KPN), kwam ik dezelfde splitter tegen.
Ben ik met je eens, maar lees hier voor mijn verslag van de Planet > Speedlinq telco-migratie. Daar gaf ik al een beetje 'summier' aan dat ik al wat problemen had met de door Speedlinq geleverde splitter. Aangezien ik nu lees dat ik niet de enige ben en nog eens wil benadrukken dat Speedlinq dus niet de zelfde splitter gebruikt in hun instructies op de hun geleverde CD-Rom, dus dit is niet geheel off-topic mag ik hopen. Hieruit blijkt dat er iets verbeterd kan worden bij Speedlinq.

Maar laten we het verder inderdaad over andere Speedlinq ervaringen hebben dan, ben ik nu ook een voorstander van... splitter goed aansluiten en nu de ervaringen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

MaximumPower schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:11:
[...]

Ben ik met je eens, maar lees hier voor mijn verslag van de Planet > Speedlinq telco-migratie. Daar gaf ik al een beetje 'summier' aan dat ik al wat problemen had met de door Speedlinq geleverde splitter. Aangezien ik nu lees dat ik niet de enige ben en nog eens wil benadrukken dat Speedlinq dus niet de zelfde splitter gebruikt in hun instructies op de hun geleverde CD-Rom, dus dit is niet geheel off-topic mag ik hopen. Hieruit blijkt dat er iets verbeterd kan worden bij Speedlinq.

Maar laten we het verder inderdaad over andere Speedlinq ervaringen hebben dan, ben ik nu ook een voorstander van... splitter goed aansluiten en nu de ervaringen...?
De splitter op de Speedlinq CD-ROM was bij mij idd ook een andere dan die in het doosje zat. Als ik het goed herinner was dat een breed ding met een Alcatel logo er op.

Was bij jullie de installatie-CDROM trouwens ook een CD-R? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Laatst online: 26-07 23:34
Bij mijn sagem prutsmodem zat ook een CD-R, zonder label of wat dan ook.
De eerste keer was het zelfs de verkeerde CD (voor een ander modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Dr_Hell schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:33:
Bij mijn sagem prutsmodem zat ook een CD-R, zonder label of wat dan ook.
De eerste keer was het zelfs de verkeerde CD (voor een ander modem)
Dat het een CD-R is kan me niets schelen, ik ga de opdruk inkt ook liever niet betalen... maar de inhoud van deze CD, daar gaat het mij om, dat het een verkeerde CD is of met de verkeerde informatie is wel erg slordig van Speedlinq. Dit valt dus nog heel erg te verbeteren bij Speedlinq.

[ Voor 4% gewijzigd door MaximumPower op 27-03-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Iemand die software bij de Alied Data Copperjet heeft gekregen dan om poorten door te schakelen? :X

Of zou dit mogelijk zijn met een eigen draadloos modem+router (in 1)? Ik bedoel, is het gewoon in te stellen of moet het geleverde modem gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Cheeky schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:04:
Iemand die software bij de Alied Data Copperjet heeft gekregen dan om poorten door te schakelen? :X

Of zou dit mogelijk zijn met een eigen draadloos modem+router (in 1)? Ik bedoel, is het gewoon in te stellen of moet het geleverde modem gebruikt worden?
Je kan toch gewoon in de Copperjet inloggen en poorten forwareden als je deze als router gebruikt.

Anders stel je die in als bridge (modem) en sluit je een lossen (wireless)router aan. Of je vervangt hem door een alles-in-één apparaat. Keuze genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
bjck schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:11:
[...]

Je kan toch gewoon in de Copperjet inloggen en poorten forwareden als je deze als router gebruikt.
Ik kan er met geen mogelijkheid op komen. Als iemand het gelukt is, zou ik graag weten hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
IP van je computer in de 172.19.3.X range staan?

Dan inloggen op http://172.19.3.1/ met admin:admin lukt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
bjck schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:34:
IP van je computer in de 172.19.3.X range staan?

Dan inloggen op http://172.19.3.1/ met admin:admin lukt niet?
Ok, opgelost! Er zit dus standaard oude firmware op zonder web interface. http://speedyron.op.het.net volgen om te updaten naar 5.15 en "NAT Reserved Mappings" gebruiken om poorten door te schakelen. Tofff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Ik heb hier een Zyxel Prestige 650,kan er ook met geen mogelijkheid opkomen met de standaard IP waardoor hij toegankelijk is.
Ik wilde deze modem proberen en eigenlijk gebruiken inplaats van de Sagem,misschien is de upload dan beter.
Weet iemand hoe hij toegankelijk is?
Het is een 650R-31 over pots.

PowerStation

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.