Speedlinq: ervaringen!

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.217 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is alles weer een beetje naar behoren hersteld.. Kan weer surfen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 12:50
Ik had vanmiddag inderdaad ook problemen met de verbinding (all in 3072). Ik heb sinds een paar dagen speedlinq en de download is wel ok, maar de upload is belabberd slecht, zo'n 15kb/s (getest bij speedtest.nl). Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee.. Heb hetzelfde pakket als jij, en kamp met hetzelfde "probleem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:00

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

test net ook even de upload bij speedtest en haal nog geen 4K

daarna gelijk connectie gemaakt met een ftp van een collega, upload gewoon 75K
Ook even de test gedaan op mordax.nl en daar haal ik mijn 78k die ik gewend ben.

Weet dus niet wat er aan de hand is maar de upload houdt zich prima hier.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Misschien is de test suite van speedtest.nl niet representatief voor het BabyXL-netwerk. Mijn upload komt volgens hen momenteel op 24,5 kbyte/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Ik heb het wel bekeken met speedlinq,dit jaar nog effe uitzitten en dan :r
meteen een andere adsl provider zoeken,die hun eigen "voorwaarden"nog respecteren,en hun klanten ;)

nog even een speedtest gedaan:22KB upload(4x getest)met een 1024/3000 abbo?
Knap staaltje van "hoe bedonder ik mijn klanten".Download was omstreeks de 270KB.
Mij ging de abbo puur om de upload,omdat ik veel on-line speel,en het ging al zo moeizaam,vandaar even getest met nuria.

[ Voor 47% gewijzigd door Fern op 08-03-2005 22:13 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
Online gaat prima met die snelheden. Zo niet, ligt het ergens anders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Ik zag met verschillende FTP-programma's dat de upload netjes rond 80kb/s trekt. Hiermee klopt voor mij de geadverteerde verbinding weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Hallo,

Ik kwam gisteren (08-03-05) middag thuis en ik zag dat mijn modem geactiveerd was terwijl 11-03-05 staat gepland in de speedlinqbrief.

Omdat ik mijn modem al een week in huis heb en natuurlijk ook heb aangesloten zag ik dat het adsl lampje nu brandde en dat de snelheid staat aangegeven. Het is een Allied Data Copperjet 810.

Dus ik mijn pc aangedaan, internet opgestart en promt krijg ik de pagina van speedlinq voor mijn neus waarop staat dat ik op het knopje activeren moet klikken. Ik klikken.

Vervolgens komt er een pagina waar staat dat ik mijn modem moet resetten (heb hem aangesloten via een NIC en niet via USB) en dat mijn internet activiteiten kunnen beginnen!

Niet dus, na mijn modem te hebben gereset, mijn pc opnieuw te hebben gestart komt er geen verbinding. Via ipconfig mijn ip gegevens opgevraagd (192.***.***.*) en die krijg ik dan ook meteen toegewezen van het modem. Heb gereleased en gerenew maar geen verschil.

TCP/IP verwijderd/toegevoegd mocht ook niet baten.

Modem een hard-reset gegeven evenals mijn PC maar nog steeds nix :(

Nu is mijn vraag, haalt Babyxl de 11de pas de switch over voor mijn internet en had speedlinq dit al eerder gedaan?

Of moet ik nog iets in mijn PC aanpassen?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Fern schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:44:
Ik heb het wel bekeken met speedlinq,dit jaar nog effe uitzitten en dan :r
meteen een andere adsl provider zoeken,die hun eigen "voorwaarden"nog respecteren,en hun klanten ;)

nog even een speedtest gedaan:22KB upload(4x getest)met een 1024/3000 abbo?
Knap staaltje van "hoe bedonder ik mijn klanten".Download was omstreeks de 270KB.
Mij ging de abbo puur om de upload,omdat ik veel on-line speel,en het ging al zo moeizaam,vandaar even getest met nuria.
Check de trainingswaarden van je ADSL modem anders even.
Dikke kans dat er iets mankeert aan de bedrading in je huis of je modem. En dan zal het switchen van provider geen verschil maken.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Iedereen die problemen heeft met het tiscali/babyxl netwerk, kijk eens of er een nieuwe firmware voor de router beschikbaar is.
Heb een tijdje hetzelfde gehad met surfen dat heel langzaam ging, maar het downloaden/uploaden zelf bij ftp of nieuwsservers ging uitstekend.
Ben zelf in het bezit van een sweex wireless, maar sweex en trawanten, je weet wel, het type van 13 in een dozijn, daar moeten denk ik allemaal ook nieuwe firmwares voor beschikbaar zijn.

@ vacuumcleaner
Babyxl-verificatie werkt oa op basis van mac-adres. Meld je aan met hetUSB geval, kopieer het macadres van de USB, en zet die in de router.
Hoop dat je nog niet aangemeld hebt, anders kun je gaan bellen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:34:
Vervolgens komt er een pagina waar staat dat ik mijn modem moet resetten (heb hem aangesloten via een NIC en niet via USB) en dat mijn internet activiteiten kunnen beginnen!
Ehm...... misschien een vreemde vraag hoor, maar bij mij was het zo dat ik het modem heb aangesloten, het modem heb geconfigureerd, een paar dagen moest wachten op de oplevering van adsl... en zodra ik die pagina van speedlinq zag, waar je op de activatie link klikt, was ik online
Zo staat het zelfs in mijn brief en ook in de wizard van mijn modem (alcatel speedtouch trouwens), als je de welkomstpagina van speedlinq met activatie link te zien krijgt, is alles goed geconfigureerd.

Als we daarvan uit gaan, snap ik dus niet waarom jij, na alles goed te hebben staan, je modem zou moeten resetten? :?

Maar heb je al geprobeerd om het modem weer opnieuw in te stellen? En wat gebeurde er toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:58:
[...]

Ehm...... misschien een vreemde vraag hoor, maar bij mij was het zo dat ik het modem heb aangesloten, het modem heb geconfigureerd, een paar dagen moest wachten op de oplevering van adsl... en zodra ik die pagina van speedlinq zag, waar je op de activatie link klikt, was ik online
Zo staat het zelfs in mijn brief en ook in de wizard van mijn modem (alcatel speedtouch trouwens), als je de welkomstpagina van speedlinq met activatie link te zien krijgt, is alles goed geconfigureerd.

Als we daarvan uit gaan, snap ik dus niet waarom jij, na alles goed te hebben staan, je modem zou moeten resetten? :?

Maar heb je al geprobeerd om het modem weer opnieuw in te stellen? En wat gebeurde er toen?
In mijn begeleidende brief staat dat ik helemaal niks hoef te doen aan het modem, heb ook geen cd gekregen voor installatie of iets dergelijks.

1. Splitter installeren
2. Modem aansluiten op splitter en pc via utp kabel
3. Internet starten
4. pagina: http://connect.babyxl.com openen
5. Op activeren klikken
6. Instructies volgen op pagina, daar staat dus dat ik mijn modem uit moet zetten, 15 sec wachten, en weer aan moet zetten (hard reset toch?)

^^^^
Dit heb ik dus gedaan maar geen verbinding.
Ik denk dat de speedlinq mijn account wel heeft geactiveerd maar dat babyxl hem pas de 11 activeert.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
http://connect.babyxl.nu
nu niet com
Overigens heb ik nog steeds niet een document van Speedlinq ontvangen waarin staat dat deze stap nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
BAUKstEr schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:19:
http://connect.babyxl.nu
nu niet com
Overigens heb ik nog steeds niet een document van Speedlinq ontvangen waarin staat dat deze stap nodig is :)
.Com staat in mijn documentatie (aansluiting modem om precies te zijn)

bij .nu krijg ik:

THIS DOMAIN HAS BEEN REVOKED

Need Help? Click here.

For more information on how to register your own .nu domain, along with a web address that can use Swedish, Spanish, Greek, Arabic, Japanese - in fact, nearly any language - go to the .NU Domain Ltd website at http://www.nunames.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, de activatie link op .nu wordt ook inactief nadat jij geklikt hebt. dat was bij mij precies hetzelfde.

Ehm...... op mijn modem is uitschakelen met de 'uit' knop niet hetzelfde als een hard reset. Maar dat kan op jouw modem wel zo zijn, ik ken jouw modem eigenlijk niet.

Ik dacht wel dat de activatie link betrekking heeft op het speedlinq abonnement en niet op de lijn van tiscali (die er bij mij ook een paar dagen vantevoren op zat maar toen kon ik de link evengoed niet klikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:29:
Dat klopt, de activatie link op .nu wordt ook inactief nadat jij geklikt hebt. dat was bij mij precies hetzelfde.

Ehm...... op mijn modem is uitschakelen met de 'uit' knop niet hetzelfde als een hard reset. Maar dat kan op jouw modem wel zo zijn, ik ken jouw modem eigenlijk niet.

Ik dacht wel dat de activatie link betrekking heeft op het speedlinq abonnement en niet op de lijn van tiscali (die er bij mij ook een paar dagen vantevoren op zat maar toen kon ik de link evengoed niet klikken)
Ik opende de .nu link op mijn werk, vandaar dat ik: THIS DOMAIN HAS BEEN REVOKED kreeg?

Thuis heb ik .nu nog niet geprobeerd.

Ik heb een Allieddata Copperjet 810, zie ook hier:
http://www.allieddata.nl/...s&productid=44&brandid=14

[ Voor 15% gewijzigd door vacuumcleaner op 09-03-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 11-09 14:11
Nee, had ik ook.

Je moet goede config file in je modem laden en dan moet het werken.

Alleen als je speedlinq helpdesk belt dan krijg je geen support aangezien je verbinding nog niet opgeleverd is..

Ik zal vanavond ff posten hoe je dat exact doet, en welke file het is. Ik ken iemand die werkt bij speedlinq dus. :)

Hoi co :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:29:

Heeft betrekking op alles aansluitingen op het Tiscali/BaByXL netwerk.

Je kunt ook naar http://1.254.254.253/ gaan. In princiepe krijg je een DNS server via DHCP in dezelfde range die elke pagina naar de activatie pagina laat gaan. Dus je zou in princiepe ook www.watbenjedan.nl kunnen intikken dan.

(mits je natuurlijk geen DNS vast ingesteld hebt staan)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
voil schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:38:
Nee, had ik ook.

Je moet goede config file in je modem laden en dan moet het werken.

Alleen als je speedlinq helpdesk belt dan krijg je geen support aangezien je verbinding nog niet opgeleverd is..

Ik zal vanavond ff posten hoe je dat exact doet, en welke file het is. Ik ken iemand die werkt bij speedlinq dus. :)

Hoi co :x
_/-\o_ Tnx!
Kan je mailen naar larsvdberg[at]planet[punt]nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
bjck schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:42:
Heeft betrekking op alles aansluitingen op het Tiscali/BaByXL netwerk.

Je kunt ook naar http://1.254.254.253/ gaan. In princiepe krijg je een DNS server via DHCP in dezelfde range die elke pagina naar de activatie pagina laat gaan. Dus je zou in princiepe ook www.watbenjedan.nl kunnen intikken dan.

(mits je natuurlijk geen DNS vast ingesteld hebt staan)
Ik kwam bij het aansluiten wel via wat voor url bij de activatiepagina van Speedlinq zelf. Die van BabyXL moest ik echt invoeren als specifieke url. DNS stond op automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
Zie ook eerdere posts van mij over mijn problemen met Speedlinq,

Even een overzicht:

-24 sept. 2004 Adsl aangevraagd
-28 sept. Bevestiging gekregen dat ze mn aanvraag ontvangen hebben
-7 okt. Modem ontvangen (met verkeerde drivers cd |:( )
-Daarna een brief gekregen dat op 13 okt. de aansluiting opgeleverd zou gaan worden.

De aansluiting werd op tijd opgeleverd, alleen verbrak iedere 6 minuten de verbinding.
Daarvoor heb ik echt een paar uur bij de helpdesk aan de telefoon gehangen :o :X
Die adviseerden mij om het modem via usb te proberen. Dit werkte niet omdat bij mijn modem de verkeerde driver-cd meegeleverd was.
Na een week ongeveer is de verbinding eindelijk in orde, nadat ze een nieuwe cd opgestuurd hadden.

Nu weer terug naar de kortingsaktie:

19 nov. de voucher en kopie telefoonrekening en dergelijke opgestuurd, daar hoor ik verder niks van.
Mailtjes sturen naar Speedlinq is mogelijk, maar die worden niet eens gelezen lijkt het.
En veel geld kwijt zijn om iedere keer de helpdesk te bellen heb ik natuurlijk ook geen zin in.

Uiteindelijk via de website een formulier ingevuld (ontvangstbevestiging van de actievoucher)

Op 22 feb. 2005 !!! 8)7 krijg ik de bevestiging, na een aantal formulieren te hebben ingevuld, dat ze mijn voucher op 18 jan. ontvangen hebben :o 8)7 . En dat terwijl ik die in november al op de post gedaan heb!

Daarna heb ik via de site nog een aantal berichten gestuurd waarom ik nog geen korting teruggekregen heb, en dit was hun antwoord:
Beste ,

We hebben de voucher van u ontvangen op 18 januari 2005. De uiterste inzenddatum was echter 31 oktober 2004. Daarom kunnen wij de actiekorting niet aan u uitbetalen.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq
Inge
Dit vind ik echter een wel heel vreemde mail: Ik heb namelijk hier voor mij een kopie van de actievoucher liggen, waarop staat dat die samen met een recente telefoonrekening van KPN opgestuurd moet worden en dat alles voor 31 januari 2005 bij Speedlinq moet zijn.

Nu heb ik al een bevestiging gekregen van Speedlinq dat ze mijn voucher ontvangen hebben op 18 januari. Hoe kan ik het nu het beste aanpakken? Ik heb via een formulier op de site al weer een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Laatst online: 07-09 23:28
Mijn lijn wordt opgeleverd op 12 maart. Begrijp ik het nou goed dat ik dus ook beter kan wachten tot die datum met aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Dr_Hell schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 12:43:
Zie ook eerdere posts van mij over mijn problemen met Speedlinq,

Even een overzicht:

-24 sept. 2004 Adsl aangevraagd
-28 sept. Bevestiging gekregen dat ze mn aanvraag ontvangen hebben
-7 okt. Modem ontvangen (met verkeerde drivers cd |:( )
-Daarna een brief gekregen dat op 13 okt. de aansluiting opgeleverd zou gaan worden.

De aansluiting werd op tijd opgeleverd, alleen verbrak iedere 6 minuten de verbinding.
Daarvoor heb ik echt een paar uur bij de helpdesk aan de telefoon gehangen :o :X
Die adviseerden mij om het modem via usb te proberen. Dit werkte niet omdat bij mijn modem de verkeerde driver-cd meegeleverd was.
Na een week ongeveer is de verbinding eindelijk in orde, nadat ze een nieuwe cd opgestuurd hadden.

Nu weer terug naar de kortingsaktie:

19 nov. de voucher en kopie telefoonrekening en dergelijke opgestuurd, daar hoor ik verder niks van.
Mailtjes sturen naar Speedlinq is mogelijk, maar die worden niet eens gelezen lijkt het.
En veel geld kwijt zijn om iedere keer de helpdesk te bellen heb ik natuurlijk ook geen zin in.

Uiteindelijk via de website een formulier ingevuld (ontvangstbevestiging van de actievoucher)

Op 22 feb. 2005 !!! 8)7 krijg ik de bevestiging, na een aantal formulieren te hebben ingevuld, dat ze mijn voucher op 18 jan. ontvangen hebben :o 8)7 . En dat terwijl ik die in november al op de post gedaan heb!

Daarna heb ik via de site nog een aantal berichten gestuurd waarom ik nog geen korting teruggekregen heb, en dit was hun antwoord:

[...]

Dit vind ik echter een wel heel vreemde mail: Ik heb namelijk hier voor mij een kopie van de actievoucher liggen, waarop staat dat die samen met een recente telefoonrekening van KPN opgestuurd moet worden en dat alles voor 31 januari 2005 bij Speedlinq moet zijn.

Nu heb ik al een bevestiging gekregen van Speedlinq dat ze mijn voucher ontvangen hebben op 18 januari. Hoe kan ik het nu het beste aanpakken? Ik heb via een formulier op de site al weer een mailtje gestuurd.
Gevalletje Belbus lijkt me... :Y)

[ Voor 92% gewijzigd door Epitome op 09-03-2005 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheeky schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 12:46:
Mijn lijn wordt opgeleverd op 12 maart. Begrijp ik het nou goed dat ik dus ook beter kan wachten tot die datum met aansluiten?
Maakt niets uit. Dat schrijft speedlinq wel in hun brief maar waarom zou je wachten? Zoals gezegd heb ik ook eerder aangesloten. Ik heb bij ontvnagst van het pakket mety modem en CD direct zitten te klussen. Dan kun je meteen zien of je de juiste cd hebt enzo....

Nadat alles was aangesloten, wireless geïnstalleerd, netwerkje geboeuwd enzovoort heb ik nog een ruime week moeten wachten voor speedlinq ging opleveren. Een dag vantevoren had ik adsl signaal op de lijn (lichtje aan) en op de afgesproken dag kon ik zomaar bij de activatie link komen (kon eerder niet) en sindsdien heeft het bij mij gewerkt, zonder mankeren (behalve 1 dag gare upload maar da's ook alweer verholpen)

Al met al ben ik niet ontevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Nja, als ik toch nog niet kan internetten (activeren), ga ik het ook nog niet installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Cheeky schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 13:42:
Nja, als ik toch nog niet kan internetten (activeren), ga ik het ook nog niet installeren..
Als je alles klaar legt en installeerd weet je de opleverdag meteen of alles het doet :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
vacuumcleaner schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 13:46:
[...]

Als je alles klaar legt en installeerd weet je de opleverdag meteen of alles het doet :>
Ik heb al genoeg rommel. >:) Verder een kwestie van een paar kabeltjes (zit geen cd bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Cheeky schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 13:55:
[...]

Ik heb al genoeg rommel. >:) Verder een kwestie van een paar kabeltjes (zit geen cd bij).
Mijn lijn zou de 11de moeten wordfen opgeleverd, maar het modem staat nu al geactiveerd. Welk modem heb jij, ook een Allied data copperjet 810?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
vacuumcleaner schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:06:
[...]

Mijn lijn zou de 11de moeten wordfen opgeleverd, maar het modem staat nu al geactiveerd. Welk modem heb jij, ook een Allied data copperjet 810?
Is niet hetzelfde als de Allied Data Ethernet analoog 810?

Maar kun je al op het net dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Cheeky schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:14:
[...]
Is niet hetzelfde als de Allied Data Ethernet analoog 810?

Maar kun je al op het net dan?
Modem is hetzelfde.

Zou moeten kunnen (Modem online + PC krijgt IP adres sinds gisteren)

Alleen lukt dat dus niet, vandaar dat ik benieuwd ben of jou modem ook online is en of je verbinding krijgt. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door vacuumcleaner op 09-03-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Ok, zal het zo ff proberen dan.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Geen groen lampje bij ADSL, dus nog geen aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Cheeky schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:53:
Geen groen lampje bij ADSL, dus nog geen aansluiting?
Geen aansluiting:
Oranje G.DMT lampje aan
Oranje G.Lite aan
Groene powerlampje aan
Eventueel oranje link lampje aan (verbinding met pc)

Wel aansluiting:
Oranje G.DMT lampje aan
Oranje Snelheidlampje aan
Oranje ADSL lampje aan
Eventueel oranje Link lampje aan (verbinding met pc)
Groen Powerlampje aan

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://speedyron.op.het.net/Pics/adslmodem-leds.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Klopt, nog geen aansluiting. Alsie nog komt vandaag of morgen meld ik het wel even. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Heeft iemand hier een werkend emailadres van de administratie/helpdesk van Speedlinq?
En dan ook dat emails die daarheen gestuurd worden ook gelezen worden? :X

Berichten sturen via een form op een webpagina is niet echt ideaal te noemen.
En ik wil ook wel graag een bevestiging hebben als ze die mail ontvangen/gelezen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Net toch maar even gebeld met dat dure |:( -nummer...
Kwartier aan de lijn gehangen, dat kost me dus weer 10 euro :'( (arme student)
Maar gelukkig kreeg ik een aardige meneer aan de lijn die na overleg heeft besloten dat ze er collectief niets van snappen dat ik dat geld nog niet gekregen heb 8)7 .
Dus hij gaat regelen dat ik zo snel mogelijk het geld krijg, dus binnen een week, en als het om de één of andere reden niet mocht gaan lukken dan zouden zij mij bellen _/-\o_ zodat ik niet zelf naar dat dure nummer hoef te bellen _/-\o_

Ik wacht af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems

piems

wanneer heb je de voucher ingestuurd dan? lol jou post hierboven gemist 8)7
en wanneer zou je je geld moeten krijgen?

Ik heb namelijk bevestiging gehad dat mijn voucher met betreffende zaken op 1-3-2005 is ontvangen en dat er conform voorwaarden wordt uitbetaald.
nog niks gezien op de rekening :(
ik wacht rustig af.

[ Voor 6% gewijzigd door piems op 09-03-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
dat staat een paar berichten terug -> Dr_Hell in "Speedlinq: ervaringen!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hey effe tussendoor. Misschien ook leuk om hier te melden wie wel geld heeft teruggekregen. Ik heb voucher dus 4-3-2005 opgestuurd en meteen die formulier ingevuld en vandaag hadden ze mail teruggestuurd dat ze mijn actievoucher op 5-3-2005 hebben ontvangen. En op mijn voucher stond dat actie uiterlijk april geldig was of staat op elke voucher iets anders?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
DJkim schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:29:
Hey effe tussendoor. Misschien ook leuk om hier te melden wie wel geld heeft teruggekregen. Ik heb voucher dus 4-3-2005 opgestuurd en meteen die formulier ingevuld en vandaag hadden ze mail teruggestuurd dat ze mijn actievoucher op 5-3-2005 hebben ontvangen. En op mijn voucher stond dat actie uiterlijk april geldig was of staat op elke voucher iets anders?
Jup, mijne juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:28
Nog ff over datalimiet he..
9.8 Indien een abonnementsvorm een Fair Use Policy heeft, en de Klant overschrijdt herhaaldelijk de Fair Use richtlijn van de Dienst, is Speedlinq gerechtigd klant te (tijdelijk) te beperken in het gebruik van de Dienst, Klant te migreren naar een hoger abonnement of bundel en / of de kosten van de overschrijding in rekening te brengen tegen de doorvoor geldende prijzen, als nader bepaald in de Speedlinq Gedragsregels.

9.9 De in art. 9.8 genoemde Fair Use Policy houdt voor Speedlinq in dat het de kosten van eenmalige overschrijding van dataverkeer niet aan Klant doorberekent, terwijl het daar zelf wel voor wordt belast. Voor Klant houdt dit in dat hij bij herhaalde overschrijding migreert naar een abonnement en of bundel passende bij het door hem gegenereerde dataverkeer.

9.10 Indien een abonnementsvorm een Datalimiet heeft, en de Klant overschrijdt de Datalimiet, is Klant gehouden de kosten ter grootte van de overschrijding te betalen
Bij de voorwaarden van speedlinq 3072/1024 staat FUP (geen datalimiet) dus houdt dat nu in dat, omdat er bij 9.10 INDIEN staat, er geen datalimiet is..

zit na 3 weken al op 172 gb namelijk... Maar dat krijg je als je webhoster bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Ik denk dat je dan wat piekt tussen de andere <35Gb abonnees. Maar vooral doorgaan, dan kunnen wij minderdownloaders ook met meer wegkomen :)

Je bent gewoon akkoord gegaan met een datalimiet van 35Gb en bent daar overheen gegaan. Als dit je eerste overschrijding is, kunnen ze enkel waarschuwen en een overstap naar 8Mbit voorstellen. Volgende keer zal je moeten dokken. Er stond ook ergens hoeveel euro per hoeveel data geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
172GB in drie weken, dat dat überhaupt gaat met een 3mbit verbinding!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Hmmm.. er staat toch echt bij speedlinq : Geen datalimiet..

heb ook geen mail gehad van ze..dus ik blijf mooi doorgaan.

Ik zal jullie op de hoogte houden, want volgens mij hebben zij ook dat datalimiet afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Nee dat hebben ze niet. Er was nooit een limiet maar wel een FUP met consequenties. Ga je herhaaldelijk erover dan kunnen ze jou verplichten een duurder abbo te nemen.
Welk gedeelte snap je niet?

Het klopt dat ze (nu nog) heel makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems

piems

ik snap de redenatie webhoster en 172 gb downloaden niet.
volgens mij als je iets host willen ze wat van je en heb je meer baat bij upload, of zie ik dat verkeerd?
maximaal in 21 dagen zou je 221 gb kunnen downloaden maar dan moet je je verbinding wel 24 uur per dag maxen.
sowieso iets hosten op een commerciele lijn vind ik al vrij brutaal en zeker niet de slimste aanpak, wel de goedkoopste maar of je daar nou op zit te wachten als klant :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
piems schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 09:14:
ik snap de redenatie webhoster en 172 gb downloaden niet.
volgens mij als je iets host willen ze wat van je en heb je meer baat bij upload, of zie ik dat verkeerd?
maximaal in 21 dagen zou je 221 gb kunnen downloaden maar dan moet je je verbinding wel 24 uur per dag maxen.
sowieso iets hosten op een commerciele lijn vind ik al vrij brutaal en zeker niet de slimste aanpak, wel de goedkoopste maar of je daar nou op zit te wachten als klant :?
nou, ik download geregeld dingen van de servers.. denk aan backups... We hebben wel een backup server, maar die is nog niet operationeel. Elke avond een kopie van ons klanten bestand etc. etc.

In iedergeval.. IK heb speedlinq hier over gevraagd. Zij zeggen dat als het herhaaldelijk gebeurd ze me gaan migreren naar een abbonnement dat bij me past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Scr33x0r schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:38:
[...]

nou, ik download geregeld dingen van de servers.. denk aan backups... We hebben wel een backup server, maar die is nog niet operationeel. Elke avond een kopie van ons klanten bestand etc. etc.

In iedergeval.. IK heb speedlinq hier over gevraagd. Zij zeggen dat als het herhaaldelijk gebeurd ze me gaan migreren naar een abbonnement dat bij me past.
Volgens de voorwaarden zijn ze verplicht je hierover eerst een waarschuwing te sturen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghilas
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Scr33x0r schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:59:
Nog ff over datalimiet he..

[...]

Bij de voorwaarden van speedlinq 3072/1024 staat FUP (geen datalimiet) dus houdt dat nu in dat, omdat er bij 9.10 INDIEN staat, er geen datalimiet is..

zit na 3 weken al op 172 gb namelijk... Maar dat krijg je als je webhoster bent.
Voor de acties gelden helaas aanvullende (in dit geval 'vervangende') voorwaarden:
5.2 Speedlinq hanteert net als alle Internet Service Providers een Fair Use Policy. Dit betekent dat de Abonnee onbeperkt van internet gebruik kan maken, mits dit binnen een redelijke hoeveelheid dataverkeer gebeurt, de zgn. fair use richtlijn. In geval van structureel gebruik boven de richtlijn neemt Speedlinq hierover contact met de Abonnee op en kan bij voortduring de kosten van de overschrijding in rekening brengen. Voor abonnementen afgesloten tijdens de actieperiode wordt in afwijking van de Gedragsregels de volgende Actie richtlijn aangehouden: op de 1024 : 15 GB, op de 2048 : 25 GB p.m., op de 3072: 35GB, op de 4096: 50 GB p.m. op de 8064 : 250 GB p.m.. Abonnee wordt ten hoogste EUR 15 p.m. extra in rekening gebracht voor gebruik tot de standaard richtlijn als opgenomen in de Speedlinq Gedragsregels.

[ Voor 7% gewijzigd door Aghilas op 10-03-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig is er bij Speedlinq altijd wel een of andere acttie aan de gang, dus we zitten met zijn allen gewoon aan een harde data limiet vast :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Mijn bevindingen met speedlinq tot nu toe:

Mijn bevindingen:
10-02-2005 - 2048/1024 besteld via de site van tfortelecom
10-02-2005 - Bevestiging van tfortelecom
11-02-2005 - Bevestiging webaanmelding van speedlinq
16-02-2005 - Modemgeld afgeschreven
16-02-2005 - Schriftelijke bevestiging aanvraag via post + tijdsplanning
21-02-2005 - Welkomsbrief + inloggegevens
23-02-2005 - Opleveren modem (Allied Data)
10-03-2005 - Verbinding

Geen problemen gehad, alles binnen gekregen op tijd.
Snelheid 's avonds down +/- 250 kB/s, Up nog niet echt getest.

Dus nog geen negatieve ervaringen. Nu wachten tot kpn mijn factuur verstuurd en dan mijn modemgeld claimen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
vacuumcleaner schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:00:
[...]

Geen aansluiting:
Oranje G.DMT lampje aan
Oranje G.Lite aan
Groene powerlampje aan
Eventueel oranje link lampje aan (verbinding met pc)

Wel aansluiting:
Oranje G.DMT lampje aan
Oranje Snelheidlampje aan
Oranje ADSL lampje aan
Eventueel oranje Link lampje aan (verbinding met pc)
Groen Powerlampje aan

Plaatje:
[afbeelding]
Nog steeds geen lampjes, wordt morgen opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Cheeky schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 10:29:
[...]

Nog steeds geen lampjes, wordt morgen opgeleverd.
Goed aangesloten? (Probeer eventueel ook zonder splitter)

Als het morgen wordt opgeleverd dan kan je helaas nog geen conclusies trekken, behalve dat het gek is dat mijn modem 4 dagen voor de opleverdatum wordt geactiveerd en andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Was jouw lijn soms al vrij op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 18:04

kingfriko

100 % BULLY

Zie dat ik niet de enige ontevreden speedlinq klant ben ;)
Ben eind 2004 overgestapt van zonnet naar speedlinq .
Sinds de kerst heb ik geen internet meer gehad , modem wat speedlinq geleverd had deed het gewoon niet maar na 2 linechecks en 90 euro bellen naar de helpdesk regelden ze dat er een monteur zou komen via tiscali .
Die verving het modem (een sagem 908) en hij deed het gelijk .
Ik blij natuurlijk , maar niet voor lang ...
Zoals meerdere mensen hier had ik soms weinig tot geen upload en de verbinding werd ook telkens verbroken .
Ik heb toen dus weer contact opgenomen met speedlinq dat ik graag het modem om zou willen ruilen .
Dit was geen probleem volgend de helpdesk .
Ik heb toen het modem dus weer terug gestuurd en de sagem omgerolen voor een allied data , die ik vandaag bezorgd kreeg .
Ik zo blij als een kind die doos openscheuren maar er was uiteraard wel wat aan de hand :(
Er zat namelijk alleen een modem in de doos , geen ethernet kabel en geen voedingskabel/adapter
Ook wilden ze even 37,50 in rekening brengen voor het 2maal versturen van het modem .
Ik heb toen zelf maar wat kabels verzorgd en nou doet alles het gelukkig , maar ik ben inmiddels al 350 euro verder en dat voor 5 dagen internet tot nu toe :'(
Hopelijk blijft hij het nou gewoon doen , ga volgende week wel weer bellen naar de helpdesk , kan het even niet meer aan 8)7

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Maar is tot nu toe je verbinding niet verbroken?

En andere mensen met een Allied Data hebben die nog last van verbroken verbindingen?

Ik zit er namelijk over te denken om mijn Sagem F@ST 948 om te ruilen voor zo'n Allied Data, maar als dat niet betekend dat het wegvallen van de verbinding stopt, dan heeft het imho geen zin... :/

Kreeg trouwens net antwoord op een mailtje dat ik 4 februari naar Speedlinq had vestuurd!! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 18:04

kingfriko

100 % BULLY

Verbinding word niet meer verbroken nee , modem werkt perfect , haal nou ook eindelijk de beloofde uploadsnelheid ...
Nou alleen nog kijken hoe ik de poorten open zet (heb hem pas sinds vanmiddag :) )

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Als je aan alle de Actievoorwaarden voldaan hebt, stort Speedlinq je de actiekortingen terug, nadat (probleemloos) twee keer de abonnementskosten van je rekening zijn afgeschreven. Let op, de afschrijving van je modempakket telt dus niet mee.
Bedoelen ze nadat de eerste keer de aansluitkosten (€ 89,-) en twee maal de eerste twee maanden (€ 35,- + € 35,-) afgeschreven hebben of pas na de volgende afschrijving? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
vacuumcleaner schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 10:41:
[...]

Goed aangesloten? (Probeer eventueel ook zonder splitter)

Als het morgen wordt opgeleverd dan kan je helaas nog geen conclusies trekken, behalve dat het gek is dat mijn modem 4 dagen voor de opleverdatum wordt geactiveerd en andere niet.
Hm, lag toch aan de splitter. Heb m´n verbinding net geactiveerd. 8) Maar met splitter werkt het niet. Verschillende splitters en kabels geprobeerd. Komt misschien omdat de telefoonlijn nog ergens anders eerst binnenkomt ? Nu heb ik no telefoon.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat vraag ik me ook af. Krijg je je knaken van Speedlinq terug als ze de aansluitkosten en twee keer de abonnementskosten hebben afgeschreven OF als ze twee verschillende keren de abonnementskosten afgeschreven hebben? Want bij mij schreven ze in 1 keer 160 euro af (2 keer 35,- en 1 keer 89) Dat is dus 1 afschrijving. Maar je kan het ook zien als 2 keer abonnementsgeld afgeschreven. (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft inderdaad al zijn geld terug gehad van Speedlinq? Het lijkt wel alsof er alleen maar mensen op dit forum zijn die net lid geworden zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
Ik heb mijn geld gewoon zonder zeuren terug gekregen.(ben bijna een jaar abonnee)
Probeer op dit moment mijn abonnement op te zeggen. Daarvoor moet je een opzegformulier 'aanvragen' :? Ik heb na een week niets gehoord te hebben vandaag, het formulier nog een keer aangevraagt.
Ben benieuwt hoe lang dit gaat duren bij deze toko.

[ Voor 10% gewijzigd door wortelsoft op 12-03-2005 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Ik heb zelf ook Speedlinq. Vorige zomer aangevraagd. Snel geleverd. In 1x werkend. Ook met een kortings voucher. Dit heb ik opgestuurd en na de aangeven 3 maanden ook netjes het geld terug gehad.

ook heb ik nog geen problemen gehad met de verbinding. Altijd snel en stabiel.

Dus hier wel een tevreden klant van Speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 10:13:
Ja dat vraag ik me ook af. Krijg je je knaken van Speedlinq terug als ze de aansluitkosten en twee keer de abonnementskosten hebben afgeschreven OF als ze twee verschillende keren de abonnementskosten afgeschreven hebben? Want bij mij schreven ze in 1 keer 160 euro af (2 keer 35,- en 1 keer 89) Dat is dus 1 afschrijving. Maar je kan het ook zien als 2 keer abonnementsgeld afgeschreven. (?)
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar. Heb al een bevestiging dat ze de kortingsvoucher met bijbehorende formulieren hebben ontvangen. Daarnaast hebben ook bij mij aansluitkosten en 2x abonnementsgeld afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Wortelsoft schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 10:27:
<knip>
Probeer op dit moment mijn abonnement op te zeggen. Daarvoor moet je een opzegformulier 'aanvragen' :? Ik heb na een week niets gehoord te hebben vandaag, het formulier nog een keer aangevraagt.
Ben benieuwt hoe lang dit gaat duren bij deze toko.
Als je het niet snel genoeg krijgt, gewoon een brief schrijven dat je op zegt en daarin de reden vermelden dat je het niet met het voorgeschreven formulier doet. Meteen aangeven dat zonder anders luidend tegenbericht binnen drie weken je ervan uitgaat dat ze accoord gaan. Aangetekend verzenden en elke automatische incasso na de opzegdatum laten storneren.

Overigens zou ik eerst even proberen of het ook mogelijk is dat formulier te downloaden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Bij het servicepunt zie ik trouwens mijn dataverbruik maar tot 5 maart vermeld staan. Erg onhandig :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn bandbreedte verbuik niet zien op servicepunt.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
Ik zit net in de opzech voorwaarden van die gasten te kijkken:
Ze geven een voorbeeld van de opzegtermijn:

Op 15 januari 2005 is het abonnement aangevangen. Op 15 december 2005 ontvangt Speedlinq het Opzegformulier. Dit is voor het verstrijken van de minimum contractsduur.
De opzegtermijn van 1 maand gaat lopen vanaf 15 januari 2006 en eindigt op 15 februari. Eind februari 2006 wordt het abonnement beeindigd en laat Speedlinq de lijn vrijmaken.

Conclusie: een jaarabonnement duurt minimaal 13 maanden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
  • Laatst online: 24-03 12:50
Mijn verbinding is nu wel helemaal in orde, ik had eerst een wat lage upload bij speedtest.nl. Al met al wel tevreden, overgestapt van xs4all naar speedlinq, wat allemaal goed is gegaan. Nu maar afwachten of het goed gaat met het geld terugkrijgen van de modem.
Is het iemand trouwens gelukt om de nieuwsgroep aan de praat te krijgen?

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
BAUKstEr schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 14:31:
Bij het servicepunt zie ik trouwens mijn dataverbruik maar tot 5 maart vermeld staan. Erg onhandig :S
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 16:37:
Ik kan mijn bandbreedte verbuik niet zien op servicepunt.. :?
Sinds 5 maart is de service om je dataverbruik te zien (tijdelijk) niet beschikbaar... :/

Speedlinq Servicepunt

Dus nu kan je onbeperkt dowloaden, als het toch niet wordt bijgehouden!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Kun je ook poorten doorschakelen op de CoperJet 810? Dat adres (172.19.3.1) werkt nl. niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:14

lier

MikroTik nerd

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Ja, ok, maar dan moet je 'm dus USB aansluiten, is ff moeilijk op dit moment. Waarom dat ip niet werkt..? (komt uit dezelfde handleiding) Naja, misschien maar ff wachten op USB dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 16:39
Sinds een jaar heb ik speedlinq abbo All-in 2048/1024. Het eerste half jaar viel verbinding steeds vaker weg. Soms hele weekenden zonder.

-mails aan helpdesk worden nooit beantwoord
-ontvangstbevestiging krijg je nimmer
-extreem duur helpsdesk telefoon nummer [bijkomend,..ze weten nooit iets] :X

Na ongeveer een half jaar, waren de 'internet uitval-problemen' ineens weg. Ook nooit meer last van gehad. Snelheden ben ik redelijk tevreden over.

Na vele tientallen euro's lichter te zijn en aangetekende brieven:
Besloten abbo op te zeggen en over te stappen op Demon abonnement [mede ivm hun nieuwsgroepen].

Begin januari 2005 mijn abb bij speedlinq opgezegd. Na meer dan een maand een reactie.
"we willen u niet als abb kwijt, we gaan u binnenkort een aanbod doen'

Daar wacht ik nu nog steeds op. Het abb wat ik had €45 pm, wat nu nog steeds afgeschreven wordt maandelijks. Nee, durf niet te storneren, aangezien ik dan helemaal geen internet meer heb. Mijn lijn niet vrijgegeven is, dus ik ook geen andere internetprovider kan nemen.

NB: het abonnement wat ik had/heb, hebben mensen nu voor €24,95 pm!! :X

[ Voor 3% gewijzigd door Bep De Bouwer op 15-03-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar heb je nu wel of niet opgezegd? Je kan toch niet blijven zitten wachten? 8)7
Als je opgezegd hebt en zij verwerken het niet zou ik dus mooi wel het incasso storneren, als je alles op schrift hebt moeten ze je lijn vrijmaken en je geld teruggeven. Maar ik ben met je eens dat je wel op een paar weken zonder adsl zult moeten rekenen. :X
Als je niet opgezegd hebt, dan zou ik dat toch maar eens gaan doen :P

Nou ja... ikzelf ben best tevreden over de snelheden, verbinding is nog niet 1 x uitgevallen en na mijn Zonnet/Versatel ellende is dat echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
Ik heb begin januari aangetekend speedlinq opgezegd.
Toen nog in gedachten hebbende: dan ben ik mooi op tijd voor aanbieding Demon.

Ik was ook van mening dat ze je lijn vrij moeten maken. Alleen: dat doen ze dus niet...
En telefonisch zijn ze haast onbereikbaar. Ook nog eens alleen via dat peperdure helpdesknummer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heb je antwoord gehad? bevestiging dat ze per een bepaalde datum het abo beëindigen? Je jaarcontract was om he?

Wederom aangetekend briefje dat je ze een week (of maand of wat jij wilt) geeft om de lijn vrij te maken en dat je verder niet wenst te betalen, kopietje van de originele (gedateerde!) opzegging erbij, eis schriftelijk antwoord binnen 5 werkdagen, dreig desnoods met juridische stappen, laat ze maar ff bibberen, is toch te gek dat ze gewoon niet laten opzeggen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
Na 6 weken kreeg ik antwoord. Dat ze me niet als abonnee kwijt wilden. En dat ze me binnenkort een aanbieding zouden doen. Dan kon ik alsnog besluiten of ik ècht mijn abbo zou opzeggen 8)7

Hierbij negeren ze compleet:
1) dat ik mijn abbonement al opgezegd heb! |:(
2) die "aanbieding" heb ik nooit gekregen :O
3) mijn opzegging wordt gewoon niet doorgevoerd })
4) mijn lijn dus ook niet vrijgemaakt })
5) ik kan dus niet een andere provider nemen :(

En ja,..ik kan weer een aangetekende brief de deur uit doen. Maar dit lost mijn probleem niet op.
Ze maken mijn lijn niet vrij namelijk.
Vandaar dat ik het bedrag ook niet durf te storneren. Dan ben ik wèl mijn internet kwijt, maar is mijn lijn nog steeds niet vrij. |:(
Dan ben ik dus dubbel genaaid [excuus voor taalgebruik]. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet gewoon een telco-telco migratie doen? Van Speedlinq naar X? Dan pakt de nieuwe provider je oude lijn over daar kan Speedlinq niks tegen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

snugger schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:38:
Na 6 weken kreeg ik antwoord. Dat ze me niet als abonnee kwijt wilden. En dat ze me binnenkort een aanbieding zouden doen. Dan kon ik alsnog besluiten of ik ècht mijn abbo zou opzeggen 8)7

Hierbij negeren ze compleet:
1) dat ik mijn abbonement al opgezegd heb! |:(
2) die "aanbieding" heb ik nooit gekregen :O
3) mijn opzegging wordt gewoon niet doorgevoerd })
4) mijn lijn dus ook niet vrijgemaakt })
5) ik kan dus niet een andere provider nemen :(

En ja,..ik kan weer een aangetekende brief de deur uit doen. Maar dit lost mijn probleem niet op.
Tot zover heel vervelend en ik kan je overwegingen en acties snappen.
Ze maken mijn lijn niet vrij namelijk.
Vandaar dat ik het bedrag ook niet durf te storneren. Dan ben ik wèl mijn internet kwijt, maar is mijn lijn nog steeds niet vrij. |:(
Dan ben ik dus dubbel genaaid [excuus voor taalgebruik]. O-)
De oplossing voor dit deel van het probleem is vrij gemakkelijk, maar kost wel iets extra. Vraag bij de KPN een tweede telefoonlijn aan met het goedkoopste abonnement. Vraag over deze nieuwe telefoonlijn ADSL aan bij de gewenste provider. Zogauw dit allemaal naar tevredenheid werkt, zeg je bij KPN de eerste telefoonlijn op. Laat daarna Speedlinq lekker in de <gecensureerd> zakken.
Enige nadeel naast de extra kosten (€ 50 voor extra telefoonaansluiting, dubbele abonnementskosten gedurende twee maanden) is dat je een nieuw telefoonnummer door moet geven aan iedereen waarvan jij vindt dat ze je mogen bellen. Bijkomend voordeel is dat call-centers je de eerste paar maanden waarschijnlijk niet weten te vinden >:)
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:48:
Kan je niet gewoon een telco-telco migratie doen? Van Speedlinq naar X? Dan pakt de nieuwe provider je oude lijn over daar kan Speedlinq niks tegen doen...
* Freee!! moet iets meer met de tijd meegaan 7(8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Freee!! op 15-03-2005 15:53 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
Een telco-telco migratie, dat ik daar niet aan gedacht heb! 8)7

*had nog nooit van een telco-telco migratie gehoord* :+

Ga direct kijken of dit kan. Héééé'l erg bedankt voor de tip! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 9 maart 2004 Speedlinq 3024/1024. Ook ik heb een steeds uitvallende verbinding.
Op 11 maart heb ik met de helpdesk heb gebeld. Ik moest 5 (werk)dagen tussen 8:00 en 20:00 uur mijn modem laten aanstaan. (Deed ik toch al).
Op dit forum heb ik tot nu toe slechts 1 of 2 mensen gezien die daar een positieve ervaring mee hebben. Ik heb nu 2 van die 5 dagen om. Graag had ik geweten of er meer mensen een positieve ervaring mee hebben. (Ik heb overigens een CopperJet 810 Modem).

PS. Op het werk heb ik Speedlinq via KPN aansluiting. Nooit problemen mee en een constante snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
[b][message=22981937,noline]Mr. Liu schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:52[/message

De oplossing voor dit deel van het probleem is vrij gemakkelijk, maar kost wel iets extra. Vraag bij de KPN een tweede telefoonlijn aan met het goedkoopste abonnement. Vraag over deze nieuwe telefoonlijn ADSL aan bij de gewenste provider. Zogauw dit allemaal naar tevredenheid werkt, zeg je bij KPN de eerste telefoonlijn op. Laat daarna Speedlinq lekker in de <gecensureerd> zakken.
Enige nadeel naast de extra kosten (€ 50 voor extra telefoonaansluiting, dubbele abonnementskosten gedurende twee maanden) is dat je een nieuw telefoonnummer door moet geven aan iedereen waarvan jij vindt dat ze je mogen bellen. Bijkomend voordeel is dat call-centers je de eerste paar maanden waarschijnlijk niet weten te vinden >:)

[...]

* Bep De Bouwer moet iets meer met de tijd meegaan 7(8)7
Hmz,..dat is ook een idee...
Maar voor ik zo drastisch te werk zal moeten gaan, wil ik toch nog even die optie van telco-telco migratie proberen...

Alvast wel heel erg bedankt voor meedenken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:55:
Ik heb sinds 9 maart 2004 Speedlinq 3024/1024. Ook ik heb een steeds uitvallende verbinding.
Op 11 maart heb ik met de helpdesk heb gebeld. Ik moest 5 (werk)dagen tussen 8:00 en 20:00 uur mijn modem laten aanstaan. (Deed ik toch al).
Op dit forum heb ik tot nu toe slechts 1 of 2 mensen gezien die daar een positieve ervaring mee hebben. Ik heb nu 2 van die 5 dagen om. Graag had ik geweten of er meer mensen een positieve ervaring mee hebben. (Ik heb overigens een CopperJet 810 Modem).

PS. Op het werk heb ik Speedlinq via KPN aansluiting. Nooit problemen mee en een constante snelheid.
En over welk netwerk heb jij verbinding met Speedlinq :? BBNed of BabyXL (Tiscali) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Baby XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner

Hoe heb je je modem geconfigureerd?
Heb je de "soft-key" al 20sec ingehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer

Ja deels positieve ervaring mee.
Ook ik kreeg de mededeling mijn pc/modem aan te laten staan.
Nooit meer iets gehoord van speedlinq.
Maar na een half jaar, was het probleem van 'uitvallen' weg. Is ook nooit meer terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een ...*&@@##@~@~**!!! :o

Tja maar als je niet storneert komen ze ermee weg :X

hmmmmmm....... toch een consumentenbond of radar of zo iets inschakelen?
Dit kunnen ze toch niet maken? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de softkey heeft bij Speedlinq niemand wat gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat de configuratie van het modem betreft. Deze was door Speedlinq al geconfigureerd. Ik zat binnen 5 minuten online. Allen bleek leter dus dat ik wel 5x per uur "eruit vlieg".
Het schijnt bij Speedlinq een bekend probleem te zijn. Het wordt op hun site "klapperen" genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet hoe het zit met het terugbetalen van de actiekorting. Als je een bevestiging hebt gehad dat ze je voucher hebben ontvangen, en ze hebben de aansluitkosten en twee fysiek verschillende maandbedragen van het abonnementsgeld afgeschreven dan wordt daarna binnen twee weken de actiekorting teruggestort. Stel je abonnement gaat in op 1 februari 2005. Eind februari wordt de aansluitkosten en de abonnementsgelden van februari en maart afgeschreven. Eind maart wordt het abonnementsgeld van april afgeschreven. Dan gaan de twee weken in. Dus midden april (binnen 2 en een halve maand) kan je je knaken terug verwachten. Overigens worden de 6 maanden actiekorting + 'gratis' modem + aansluitkosten in 1 keer terugbetaald.

In mijn geval moet ik de tweede fysieke keer dat mijn afschrijving plaats vindt nog meemaken wat betekent dat ik op dit moment:
- 1 gratis modem a 69,-
- 1 keer aansluitkosten 89,-
- 6 keer maandkorting a 27,05 (162,30)
- 3 keer abonnementsgeld a 35,- (105,-)
=========================================
- Totaal: 452,35

aan Speedlinq betaald waarvan ik 320,- weer terug moet krijgen. Ik ben erg benieuwd of ik die knaken ga terug zien. Het was wel de laatste keer dat ik zoiets doe, de voorwaarden zijn absoluut onduidelijk geformuleerd en ik vind het ook zuur dat ze rente gaan trekken over mijn geld (of ermee gaan beleggen).

Ben overigens wel redelijk tevreden over de dienst. Eerst wel gezeik met de disconnects om de 6 minuten maar nadat ze mijn upload verlaagd hadden naar 800 Kb/s gaat het nu als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb uitleg gevraagd over de eerste factuur.... want ze hebben 198 euro afgeschrven met als einige omschrijving 'modem'

Heeft iemand wel eens eerder over de rekening gemaild? En antwoord gehad? Hoelang duurde dat? Ik heb ze 10 werkdagen gegeven om een echte specificatie van dat bedrag te geven want ik kom er op geen enkele manier aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Mr. Liu schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:52:
[...]

Tot zover heel vervelend en ik kan je overwegingen en acties snappen.

[...]

[...]

* bjck moet iets meer met de tijd meegaan 7(8)7
Pas op met dit soort acties. Als je in dat pand/woning maar één koperpaar beschikbaar hebt (soms komen er twee binnen maar is de tweede niet gekoppeld!) gaat dit een hele vreemde wending nemen misschien. Komt je uiteindelijk nog geen stap verder mee misschien ;)

Telco-Telco migratie is een manier om over te stappen op een ander DSL netwerk (en dus gelijk andere ISP). Ook is er de mogelijkheid om bij een andere ISP aan te vragen die toevallig op hetzelfde netwerk levert, dan wordt je ook overgezet op jou verzoek. Door de Telco-Telco mogelijkheid ligt de 'macht' dus weer bij de consument. Let wel op dat migraties niet direct een beindiging van een abonnement (opzegging) hoeft in te houden en lopende contractuele verplichtingen ondanks een migratie gewoon kunnen blijven lopen.

Zoek dus een ISP waar je aan kan geven bij de aanvraag: "ja ik heb al ADSL momenteel".

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 16-03-2005 09:27 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems

piems

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:06:
heel verhaal met uitleg m.b.t uitbetaling.
28 december opgeleverd.
inmiddels al 3 maal 35 euro afgeschreven.
voucher ontvangen bij speedlinq op 1-3-2005, bevestigings mail gehad.
nog geen geld terug gehad tot op heden.

dus binnen 2 weken maken ze niet waar, of ze moeten het nu hebben overgemaakt en de postbank is weer eens traag. dan kan het nog een weekje duren.
volgende week nog niet gestort dan is die 2 weken dus ook stierepoep.
ik meld me weer zodra ik wat ontvagen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:07:
Wat de configuratie van het modem betreft. Deze was door Speedlinq al geconfigureerd. Ik zat binnen 5 minuten online. Allen bleek leter dus dat ik wel 5x per uur "eruit vlieg".
Het schijnt bij Speedlinq een bekend probleem te zijn. Het wordt op hun site "klapperen" genoemd.
Wat is er tegen dat "klapperen" te doen dan? Ik heb drie dagen internet via Speedlinq en ook last van continue uitvallende lijnen, maar geen zin om al direct in discussie te gaan a 70 eurocent p.m. met een helpdesk die volgens dit forum zichzelf niet eens een helpdesk noemen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

bjck schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:26:
[...]
Pas op met dit soort acties. Als je in dat pand/woning maar één koperpaar beschikbaar hebt (soms komen er twee binnen maar is de tweede niet gekoppeld!) gaat dit een hele vreemde wending nemen misschien. Komt je uiteindelijk nog geen stap verder mee misschien ;)
Ik weet er alles van, Dido heeft zo'n geintje bij de poot gehad (en KPN was totaal niet geamuseerd daarna >:) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:49:
[...]

Wat is er tegen dat "klapperen" te doen dan? Ik heb drie dagen internet via Speedlinq en ook last van continue uitvallende lijnen, maar geen zin om al direct in discussie te gaan a 70 eurocent p.m. met een helpdesk die volgens dit forum zichzelf niet eens een helpdesk noemen mag.
Als het waar is wat Speedlinq zegt. Dat het aan het netwerk ligt. Dan zul je toch contact op moeten nemen met Speedlinq om aan te geven, dat je problemen hebt.
Bij mij is nu de 3de dag lopende sinds ik gebeld heb. Ik heb de afgelopen 2 avonden in ieder geval 2 uur achter elkaar kunnen Gamen zonder onderbreking. Maar uitvallen doet hij nog steeds. Allen niet meer zo vaak. Ik wacht nu nog toto vrijdag, asl het dan niet beter is ga ik toch bellen.

Volgens mij zetten ze nieuwe klanten gewoon op een onstabiel (goedkoop) netwerk, zolang niemand klaagt, hebben zij geld verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:41:
[...]

Als het waar is wat Speedlinq zegt. Dat het aan het netwerk ligt. Dan zul je toch contact op moeten nemen met Speedlinq om aan te geven, dat je problemen hebt.
Bij mij is nu de 3de dag lopende sinds ik gebeld heb. Ik heb de afgelopen 2 avonden in ieder geval 2 uur achter elkaar kunnen Gamen zonder onderbreking. Maar uitvallen doet hij nog steeds. Allen niet meer zo vaak. Ik wacht nu nog toto vrijdag, asl het dan niet beter is ga ik toch bellen.

Volgens mij zetten ze nieuwe klanten gewoon op een onstabiel (goedkoop) netwerk, zolang niemand klaagt, hebben zij geld verdient.
Nou laten we dat maar niet hopen. Ik moet ze sowiezo opbellen omdat ze mij het verkeerde abonement geleverd hebben. Op een actie van T-Fortelecom gereageerd om voor 29,95 euro p.m. 4mb down en 1mb up gedurende één jaar te krijgen, vervolgens krijg ik 2mb down en 640 up voor 21,95. Hoop dat ik geen spijt van mij omschakeling van Wanadoo ADSL naar Speedlinq ga krijgen, maar zoals het nu gaat komt het erg onprofesioneel over bij mij. Vraag me af of ze van Speedlinq zelf wel eens op dit forum een kijkje nemen om de reacties van hun eigen klanten te lezen. Blijven lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:20:
[...]

Nou laten we dat maar niet hopen. Ik moet ze sowiezo opbellen omdat ze mij het verkeerde abonement geleverd hebben. Op een actie van T-Fortelecom gereageerd om voor 29,95 euro p.m. 4mb down en 1mb up gedurende één jaar te krijgen, vervolgens krijg ik 2mb down en 640 up voor 21,95. Hoop dat ik geen spijt van mij omschakeling van Wanadoo ADSL naar Speedlinq ga krijgen, maar zoals het nu gaat komt het erg onprofesioneel over bij mij. Vraag me af of ze van Speedlinq zelf wel eens op dit forum een kijkje nemen om de reacties van hun eigen klanten te lezen. Blijven lachen :)
Bij Speedlinq moet je geluk hebben dat je iemand aan de lijn krijgt die wel IETS weet. Ik heb over het ruilen van mijn modem 2 verschillende mensen gesproken. De een moest eerst gaan vragen bij collega's en legt het vervolgens onduidelijk uit. De ander hielp mij later wel goed.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.