Speedlinq: ervaringen!

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.216 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
BAUKstEr schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 00:48:
[...]

Hey hey! in dit topic was ik het eerst :P ghehe
Nou jij ook bedankt voor het doorgeven van je kennis aan Jagermeister1 dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelkast schreef op maandag 09 februari 2004 @ 22:15:
Ik zit eraan te denken om een speedlinq 2048/1024 ADSL abonnement te nemen ipv mijn gare @home verbinding. Nu is speedlinq niet erg bekend, dus vandaar dit draadje.

Nu vraag ik me af:

- Er zit een datalimiet van 25 gb op (ze noemen het fair use). Zijn er mensen al eens overheen gegaan, en wat is de echte consequentie? Geldt deze datalimiet alleen voor download, of ook voor upload?

- Wat zijn de snelheden van het 2048/1024 abonnement? Worden deze echt gehaald?

- Zijn er nog 'addertjes onder het gras'?
Wij thuis, hebben een Planet-Comfort 3200/768 verbinding, we halen down 340 kb/s en up ongv 50-80 k. de echte snelheid haal je nooit, maar er ver vanaf zit je niet echt. En eerder hadden we ook FUP, waar we regelmatig wel over heen zaten, dachten we... maar nooit een waarschuwing oid gekregen, ze zijn niet erg nauwkeurig hoor. als je er een gbtje of paar naast zit, vinden ze vast niet erg, en anders krijg je altijd eerst nog een waarschuwing, ze kappen heus niet gelijk je I-net eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn eerdere post gaf ik aan dat mijn internet eruit was geknald en dat is foutief: het ligt niet aan Speedlinq. Als ik geen gebruik maak van WiFi maar een UTP kabel trek werkt het wel (EN snel). Hte ligt dus aan de WiFi verbinding die niet wil werken.
Vooralsnog ben ik positief over de verbinding (fast & cheap) maar de helpdesk is 1 verdomd grote drama. Ik vind het op zich niet erg dat ze het uitbesteden a € 0.70 / minuut. Dat is iets waar je bij het tekenen van je contract bij Speedlinq voor kiest. Ik vind het WEL erg dat ze daar zo incompetent zijn. Ik las dat de medewerkers aldaar ook niet de volledige blaam treffen aangezien ze zelfs geen info over de modems hebben e.d. Speedlinq zou er dus heel goed aan doen om die helpdesk van de noodzakelijke info te voorzien OF moeten uitbesteden aan een ander.
Conclusie: Speedlinq is een goede keuze op basis van prijs/snelheid MAAR ALS JE DE HELPDESK NODIG HEBT BEN JE GAAR!!! Heb je niet veel verstand van PC's, internet e.d. neem dan GEEN Speedlinq!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

energizer23 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 23:12:
Het is me eindelijk gelukt om op internet te komen.

Het kunnen 2 dingen zijn geweest..
-Of het was de standaard WinXP firewall die nog aanstond die het verkrijgen van een IP in de weg stond.
-Of het was het feit dat ik de modem 3 uur uit moest zetten zodat ie een verandering kon verwerken (zoals vermeld op die pagina's van SpeedXS -> tnx Jagermeister1!)

toen kreeg ik dus eindelijk dat 1.253.*.* IP adres toegewezen, waarna ik naar http://connect.babyxl.nu kon surfen en mezelf kon activeren.. (tnx ook daarvoor Jagermeister1!)

Het is toch belachelijk dat SpeedLinq deze informatie niet standaard bij hun welkomstpakket levert!

Bedankt voor de hulp iedereen!
Ik ga lekker snel surfen!!
(362KB down en een ping van 13ms!! met 3/1 abo)
Ok geweldig! Goed te horen dat je nu kunt Internetten. Succes ;)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:22

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Tis wel ff schrikken, maar ik kreeg via de mail na een maand antwoord op mijn vraag, althans dat dacht ik:
Verzonden: maandag 14 februari 2005 17:49
Aan: Speedlinq Administratie
Onderwerp: We moeten je vragen

L.S.

Vanaf heden is het emailadres administratie@speedlinq.nl niet meer in gebruik.

Zoals we eerder hebben aangegeven, heeft Speedlinq nu het nieuwe vraag en antwoord / FAQ systeem ingevoerd. Je hebt ons eerder een vraag gesteld. Helaas moeten we je vragen je vraag nogmaals te stellen, maar ditmaal via het nieuwe systeem.
Bij deze bieden wij je onze excuses hiervoor aan.

Je komt in het nieuwe systeem via www.speedlinq.nl/faq

We hopen dat je zo meteen al antwoord hebt op je vraag.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq
En dan heb ik het nog niet over de datum (14-feb) icm het onderwerp dat ook nog voor wat verwarring zorgde...
Maar goed. Exit Speedlinq voor mij...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ik heb 9 februari mijn actie-voucher samen met de laatste rekening van KPN gestuurd aan speedlinq.
11 februari kreeg ik de handtekening-retour kaart in de bus(Ik had hem aangetekend met handtekening retour verstuurd aan hen).

Krijg ik doodleuk een antwoord terug dat:
- ten eerste het mail-adres actievragen@speedlinq.nl niet meer in gebruik is;
- zij mijn actievoucher nog niet ontvangen hebben!!!

Nou breekt mijn klomp dus.....

Heeft iemand een mailadres van speedlinq waar nog wel antwoord op gegeven wordt???

Ik ga gewoon(nadat ik mijn copie-factuur van KPN heb ontvangen) elke dag een brief sturen en iedere dag mailen of ze hem al ontvangen hebben... Kijken hoelang ze dat nog volhouden....

Toch jammer, dat ze zo slordig met de administratie omgaan, het drijft een mens tot uitersten vaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:27

lier

MikroTik nerd

Punica schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:21:
Ik heb 9 februari mijn actie-voucher samen met de laatste rekening van KPN gestuurd aan speedlinq.
11 februari kreeg ik de handtekening-retour kaart in de bus(Ik had hem aangetekend met handtekening retour verstuurd aan hen).

Krijg ik doodleuk een antwoord terug dat:
- ten eerste het mail-adres actievragen@speedlinq.nl niet meer in gebruik is;
- zij mijn actievoucher nog niet ontvangen hebben!!!

Nou breekt mijn klomp dus.....

Heeft iemand een mailadres van speedlinq waar nog wel antwoord op gegeven wordt???

Ik ga gewoon(nadat ik mijn copie-factuur van KPN heb ontvangen) elke dag een brief sturen en iedere dag mailen of ze hem al ontvangen hebben... Kijken hoelang ze dat nog volhouden....

Toch jammer, dat ze zo slordig met de administratie omgaan, het drijft een mens tot uitersten vaak...
Maar waar maak je je nou precies druk om ?

Je hebt de voucher goed (toch ?) ingevuld, een kopie van de nota bijgevoegd en deze naar het juiste adres gestuurd. Hiervan heb je een bevestiging van ontvangst (omdat de brief aangetekend gestuurd is). Had je trouwens de ontvangstbevestiging voucher meegestuurd (http://www.speedlinq.nl/php/form_ontvangstbewijs.php) ?

Houdt dus in dat je na twee maanden betalen (uit mijn hoofd) het bedrag teruggestort krijgt.

Wel is het vreemd dat ontkend wordt dat jouw brief ontvangen is, maar misschien lag jouw brief niet op de juiste afdeling, of was deze nog niet verwerkt...
(Zelf heb ik ook slechte ervaring in de communicatie met Speedlinq).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Heeft iemand voor mij de juiste instellingen van een Zyxel prestige 650 router om bij Speedlinq on line te komen, hun helpdesk is zo slecht dat ze zelfs de naam van dit modem niet kunnen onthouden. 8)7

Ik kan nu alleen on line met hun sagem modem (wel zonder problemen) en wil graag weer via mijn switch met meerdere computers on line. _/-\o_

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:59:
Heeft iemand voor mij de juiste instellingen van een Zyxel prestige 650 router om bij Speedlinq on line te komen, hun helpdesk is zo slecht dat ze zelfs de naam van dit modem niet kunnen onthouden. 8)7

Ik kan nu alleen on line met hun sagem modem (wel zonder problemen) en wil graag weer via mijn switch met meerdere computers on line. _/-\o_
Ik heb al een paar keer een screen-shot gepost (volgens mij ook in deze topic), maar hier is het nog een keer:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37496/thumb.jpg

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

lier schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 15:34:
[...]

Maar waar maak je je nou precies druk om ?

Je hebt de voucher goed (toch ?) ingevuld, een kopie van de nota bijgevoegd en deze naar het juiste adres gestuurd. Hiervan heb je een bevestiging van ontvangst (omdat de brief aangetekend gestuurd is). Had je trouwens de ontvangstbevestiging voucher meegestuurd (http://www.speedlinq.nl/php/form_ontvangstbewijs.php) ?

Houdt dus in dat je na twee maanden betalen (uit mijn hoofd) het bedrag teruggestort krijgt.

Wel is het vreemd dat ontkend wordt dat jouw brief ontvangen is, maar misschien lag jouw brief niet op de juiste afdeling, of was deze nog niet verwerkt...
(Zelf heb ik ook slechte ervaring in de communicatie met Speedlinq).
Daar gaat het juist om. ik heb wel een handtekening retour, maar in hoeverre is die rechtsgelding???
Ik heb de form op: (http://www.speedlinq.nl/php/form_ontvangstbewijs.php) al 2 keer gestuurd, beide keren zeiden ze, dat zij mijn actie voucher (nog) niet hadden ontvangen.
Op de website stond, dat je de volgende dag een mail kon sturen(oude situatie), dit heb ik al 2 keer gedaan, maar daar dus geen antwoord op gekregen.

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
Ik heb ook een vraag mbt een zyxel prestige 650 modem-router.
Ik wil namelijk mijn sagem modem vervangen door de Zyxel, kan dit zo maar en zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten?
Het instellen gaat wel lukken neem ik aan.

• Freee!!

Freee!!

Dr_Hell schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:38:
Ik heb ook een vraag mbt een zyxel prestige 650 modem-router.
Ik wil namelijk mijn sagem modem vervangen door de Zyxel, kan dit zo maar en zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten?
Het instellen gaat wel lukken neem ik aan.
Even opletten op welk IP-adres die Zyxel zit, zit vaak op het niet helemaal standaard adres 192.168.1.254.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Lol, weet je hoe ze een firewall noemen? Een fireball 8)7 8)7

toen heb ik maar opgehangen

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:25
Ik las in de Metro dat je Speelinq 4.096/1.024 kbit/s kan nemen van 45 euro nu blijvend voor 29,95 per maand.

Op de site van Speedlinq zie ik daar niks over. Het is exclusief bij t for Telecom.

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:04
Lees de kleine lettertjes! Na 12 maanden wordt de snelheid gehalveerd.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13

Geef je IP even vrij voordat je de boel loskoppeld in de oude situatie. Of sluit het aan als je gaat slapen en de volgende morgen krijgt je (goed ingestelde) ZyXEL een IP.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Freee!!

Freee!!

bjck schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:12:
[...]
Geef je IP even vrij voordat je de boel loskoppeld in de oude situatie. Of sluit het aan als je gaat slapen en de volgende morgen krijgt je (goed ingestelde) ZyXEL een IP.
Die wachttijd/dat vrijgeven is niet nodig, ik heb al lang een reserve modem-router liggen en ingeregeld en die deed het meteen. Dat is één voordeel van Speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:25
T-mo-T schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:38:
Lees de kleine lettertjes! Na 12 maanden wordt de snelheid gehalveerd.
Je hebt gelijk: op de site van t for telecom staat:

"ALLEEN bij t for telecom: 4Mbit voor blijvend van € 45,- voor € 29,95 per maand. Dubelle snelheid(4 Mbit ipv 2 Mbit) voor het eerste jaar"

Dus na een jaar is de snelheid gewoon weer 2Mbit.

DIt was mij in dat krantje niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Toad schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 08:10:
[...]

Je hebt gelijk: op de site van t for telecom staat:

"ALLEEN bij t for telecom: 4Mbit voor blijvend van € 45,- voor € 29,95 per maand. Dubelle snelheid(4 Mbit ipv 2 Mbit) voor het eerste jaar"

Dus na een jaar is de snelheid gewoon weer 2Mbit.

DIt was mij in dat krantje niet opgevallen.
En dan zeg je gewoon op en neem je een ander abo die op dat moment voordelig is :)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 22:28

CSB

:D

Wij gaan nu over van Demon naar Compuserve. Waarom?
Omdat je voor 512 kb/s 19,95 betaald bij Demon en bij compuserve 24,95 voor 3 mbit!
Dan ben je gek als je het niet doet, toch?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

CSB schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:05:
Wij gaan nu over van Demon naar Compuserve. Waarom?
Omdat je voor 512 kb/s 19,95 betaald bij Demon en bij compuserve 24,95 voor 3 mbit!
Dan ben je gek als je het niet doet, toch?
Dan ben je gek als je zomaar neemt... zoek even op internet wat voor problemen mensen hebben met Compuserve. Misschien hebben ze strengere FUP dan andere provider.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Heeft iemand van jullie al geld teruggekregen van de voucher die je in moest sturen?
Ik heb een tijd geleden al die voucher opgestuurd, maar nog geen geld ontvangen.
Ondertussen heb ik al een aantal mailtjes daarover gestuurd, maar nog geen reactie gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik, maar dat is al meer dan een jaar geleden (mei 2003 aangevraagd, september opgeleverd* en in oktober/november had ik mijn geld binnen).

*Problemen die niet door Speedlinq veroorzaakt waren, zie ook: ADSL aanvraag gecancelled zonder bericht

[ Voor 4% gewijzigd door Freee!! op 21-02-2005 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Punica schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:29:
[...]

Daar gaat het juist om. ik heb wel een handtekening retour, maar in hoeverre is die rechtsgelding???
Ik heb de form op: (http://www.speedlinq.nl/php/form_ontvangstbewijs.php) al 2 keer gestuurd, beide keren zeiden ze, dat zij mijn actie voucher (nog) niet hadden ontvangen.
Op de website stond, dat je de volgende dag een mail kon sturen(oude situatie), dit heb ik al 2 keer gedaan, maar daar dus geen antwoord op gekregen.
Ik zeg het je.. Ze misbruiken die 'actie'-regeling waar je bij staat.
Lees mijn replies maar in deze thread.
Mooi € 300 die ze van me hebben gestolen (ja zo kun je het toch echt wel noemen.. ik heb het hun voorgeschoten en ze weigeren het me terug te geven !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Jongens het duurt gewoon 2 maanden maar je krijgt het echt wel terug. Iedereen in dit topic heeft zijn geld terug gehad.
Speedlinq is gewoon prima, lage prijs voor goede snelheid en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Laatst online: 18-08 21:01
tatata schreef op maandag 21 februari 2005 @ 09:29:
Jongens het duurt gewoon 2 maanden maar je krijgt het echt wel terug. Iedereen in dit topic heeft zijn geld terug gehad.
Dus aangetekend versturen is niet nodig :?

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Fern schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:31:
[...]
Lekker inscannen en e-mailen, maar als je het per post verstuurd, zou ik het toch echt wel aangetekend versturen want het gaat niet om een klein bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Fern schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:31:
[...]

Nee waarom. Stel hij komt echt niet aan omdat ze het bij de post verklooien oid. Dan heb je na 2 mnd je geld niet terug, dan mail je administratir@speedlinq.nl en vraag je een nieuwe voucher. Van mij mag je hem aangetekend versturen, kost je 6? euro en weet je zeker dat ze hem ontvangen. Maar nodig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Lees mijn verhaal en stuur hem alsjeblieft aangetekend op naar die ratten (nee geen flame, feit helaas)
tatata schreef op maandag 21 februari 2005 @ 09:29:
Duidelijk mijn replies niet gelezen huh ?
Ik heb meegedaan aan de zomeractie van AUGUSTUS 2004.
En nee ik heb mijn geld niet teruggekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:42
Recentelijk de speedlink 3072/1024 abo genomen met mn huisgenoten. Omdat we nog een switch hadden liggen de router (niet multi-pc) besteld. Werd een oranje ding van Allied Data afgeleverd (een Copperjet). Bleek als bridge ingesteld te zijn.
Helpdesk gebeld, die wisten niet hoe ze het moesten oplossen (hoe je em in router-modus kreeg). Ze adviseerde om om te ruilen naar multipc modem (40 euro erbij! ja doei!!).
Zelf uitgezocht hoe je er een router van moest maken... uurtje werk aan gehad.

Verbinding zelf werkt prima, beetje zielig voor de helpdeskboys dat hun bedrijf spul levert waar ze geen idee van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
x KeN x schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 13:04:
Lees mijn verhaal en stuur hem alsjeblieft aangetekend op naar die ratten (nee geen flame, feit helaas)

[...]

Duidelijk mijn replies niet gelezen huh ?
Ik heb meegedaan aan de zomeractie van AUGUSTUS 2004.
En nee ik heb mijn geld niet teruggekregen...
Jawel ik heb het hele topic gelezen. Een ding is duidelijk geworden daarin en dat is dat je continue loopt te zeiken over speedlinq.
In het begin zoek je niet goed. Dan mail jij hun veel te laat en dan ga je een 'zeikmail' sturen. Nee dat lijkt me slim van je. Stuur netjes nog een keer een mailtje en ze lossen het heus wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
tatata schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 08:40:
[...]

Nee waarom. Stel hij komt echt niet aan omdat ze het bij de post verklooien oid. Dan heb je na 2 mnd je geld niet terug, dan mail je administratir@speedlinq.nl en vraag je een nieuwe voucher. Van mij mag je hem aangetekend versturen, kost je 6? euro en weet je zeker dat ze hem ontvangen. Maar nodig is het niet.
Dat mailadres ( administratie@speedlinq.nl ) is niet meer in gebruik, IIRC.
Wat je wel kan doen is brieven sturen, het adres staat op de site.
Dat ga ik nu ook maar doen, want ze zijn per mail niet meer bereikbaar lijkt het |:(

Edit: Ik heb zojuist een mailtje gekregen (van administratie@speedlinq.nl !!) dat ze mijn voucher al op 18-1 ontvangen hebben, en dat het geld overgemaakt gaat worden.
Ik heb echter nog niks ontvangen :(

En helemaal onderaan de mail staat in grote rode letters dat je niet automatisch kan beantwoorden, dat betekent waarschijnlijk dus dat ze dat email adres alleen gebruiken om mail mee te versturen, en dat ze dat adres dus niet meer lezen.

Heel vervelend dus dat ze alleen bereikbaar zijn via een duur telefoonnummer of via de post :X

[ Voor 30% gewijzigd door Dr_Hell op 22-02-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
bij kenissen ben ik speedlinq aan het aansluiten. het wil alleen niet echt lukken.

het adsl lampje brand en ik heb alle dingen al gedaan die hier besproken worden (opnieuw instellen zoals bij demon besproken wordt)
ik heb gecheck of het juiste netwerk gebruikt wordt:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/speedlinq2.jpg

dat klopt dus (vci35, het is bbned)

de adsl en netwerk staan aan:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/speedlinq3.jpg

(die dns heb ik ff als test ingevoerd)

maar als ik in windows zelf geen ip toewijs, krijg ik er ook geen (tenminste geen juiste natuurlijk)
ik heb gebeld met de helpdesk, die man dacht dat de lijn misschien nog niet helemaal opgeleverd was.
(zou 04-02-2005 klaar zijn, het is nu 21-02-2005).

nou viel mij op dat de lijn niet aanstaat volgens:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/speedlinq.jpg

"activate line" staat uit, zet ik die aan en druk op "apply" dan gaat het adsl lampje op het modem knipperen en na 5 seconden blijft ie branden. ververs ik dan deze pagina, staat "activate line" weer uit :(
de gemelde snelheid klopt ook niet.

is de lijn nu wel of niet geleverd? heeft iemand dit vaker gezien? heeft iemand oplossingen? of doe ik wat fout? zou iemand een paar webachieven kunnen maken?, dan kan ik ze vergelijken.

bellen naar de helpdesk helpt niks, die zeiden dat ik _waarschijnlijk_ moest wachten. dat was vorige weer donderdag. zijn letterlijke woorden waren:'als het morgen niet werkt, dan waarschijnlijk maandag, maar anders werkt het zeker voor donderdag'. een antwoord die aangeeft dat ie zelf ook geen idee heeft.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Laatst online: 18-08 21:01
Dr_Hell schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:53:
[...]

Dat mailadres ( administratie@speedlinq.nl ) is niet meer in gebruik, IIRC.
Wat je wel kan doen is brieven sturen, het adres staat op de site.
Dat ga ik nu ook maar doen, want ze zijn per mail niet meer bereikbaar lijkt het |:(

Edit: Ik heb zojuist een mailtje gekregen (van administratie@speedlinq.nl !!) dat ze mijn voucher al op 18-1 ontvangen hebben, en dat het geld overgemaakt gaat worden.
Ik heb echter nog niks ontvangen :(

En helemaal onderaan de mail staat in grote rode letters dat je niet automatisch kan beantwoorden, dat betekent waarschijnlijk dus dat ze dat email adres alleen gebruiken om mail mee te versturen, en dat ze dat adres dus niet meer lezen.

Heel vervelend dus dat ze alleen bereikbaar zijn via een duur telefoonnummer of via de post :X
Ik stel voor,aan iedereen die meedoet met die "voucher"actie,om dit met z'n allen in de gaten te houden .
Mocht het zo zijn dat velen van ons na die "2 maanden?"nog z'n geld niet heeft of dat ze bij speedlinq ontkennen dat ze hem binnen hebben,die voucher,dat we collectief een advocaat of een ander recht-instantie inschakelen.(misschien "breekijzer" :) )
Wie is hier voor?

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
@Mr. Nobody:

Ik had hetzelfde probleem..
Bij mij was de een van de volgende 2 punten de oplossing:
- M'n standaard winXP firewall stond nog aan. Zet deze uit!
- Haal je modem voor 3 uur lang uit het stopcontact. Stop 'm er daarna weer in.

Wie weet lukt het hiermee. Success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mr.Nobody

Ik heb exact dezelfde problemen. Vanaf 10 feb 2005 ook Speedlinq via bbned en wel een adsl signaal op de (mooie oranje) Copperjet maar ook ik krijg geen IP adres toegewezen.

Enkele malen met de helpdesk gebeld en de ene keer lag het aan het netwerk in Engeland??? en daarna was het weer een fout van bbned die geen IP adressen uitdeelde (hier hadden meer klanten last van zei de beste jongen). Hij zou een mail sturen naar bbned wat hooguit 5 werkdagen zou duren en dan zou het opgelost zijn. Nu nog niet dus.

@energizer23

XP Firewall heb ik uit. Heb elders ook gelezen dat de modem 3 uur uitgezet dient te worden, ik zet hem nu elke avond uit en probeer 's ochtends weer, tot nu toe zonder resultaat.

/edit
wederom de helpdesk van speedlinq aan de lijn gehad. bbned schijnt alles nu goed gemaakt te hebben, alleen is de "lijn activatie" procedure nog niet/niet juist uitgevoerd. (ik weet zelf niet precies wat dit inhoud).
Ik heb ze nu zover gekregen dat ze mij vaste IP adres hebben doorgegeven zodat ik deze handmatig kan ingeven in de router. ;)
vanavond maar eens proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 13:41 . Reden: call met speedlinq helpdesk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
Bij mijn speedtouch (babyxl) moest ik een correcte config in mijn modem laden. Die staat gewoon op de cdrom..

Ook stom, dat ze dat niet sowieso doen, ze willen zeker dat je belt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 11:26

TheFruitNerd

iets met fruit

Ik heb deze link nog niet voorbij zien komen, maar misschien dat ik m over het hoofd heb gezien. Hier staat duidelijk uitgelegd wat de voorwaarden zijn mbt de actie. Voordat ik de aanvraag bevestigde, 15 min geleden, kon ik hier ook nog een blik op werpen. Hier staat dus ook in vermeld hoe het zit met de voucher etc. -> link <-

Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen van mijn aanvraag ;)
Ik zit nu nog vol goede moed, hopen dat dat ook zo blijft :P

-edit-
Uit de actievoorwaarden haal ik een sneaky punt...

5.2 Speedlinq hanteert net als alle Internet Service Providers een Fair Use Policy. Dit betekent dat de Abonnee onbeperkt van internet gebruik kan maken, mits dit binnen een redelijke hoeveelheid dataverkeer gebeurt, de zgn. fair use richtlijn. In geval van structureel gebruik boven de richtlijn neemt Speedlinq hierover contact met de Abonnee op en kan bij voortduring de kosten van de overschrijding in rekening brengen. Voor abonnementen afgesloten tijdens de actieperiode wordt in afwijking van de Gedragsregels de volgende Actie richtlijn aangehouden: op de 1024 : 15 GB, op de 2048 : 25 GB p.m., op de 3072: 35GB, op de 4096: 50 GB p.m. op de 8064 : 100 GB p.m.. Abonnee wordt ten hoogste EUR 15 p.m. extra in rekening gebracht voor gebruik tot de standaard richtlijn als opgenomen in de Speedlinq Gedragsregels.

[ Voor 47% gewijzigd door TheFruitNerd op 23-02-2005 12:22 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
energizer23 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:32:
@Mr. Nobody:

Ik had hetzelfde probleem..
Bij mij was de een van de volgende 2 punten de oplossing:
- M'n standaard winXP firewall stond nog aan. Zet deze uit!
- Haal je modem voor 3 uur lang uit het stopcontact. Stop 'm er daarna weer in.

Wie weet lukt het hiermee. Success!
helaas, dat had ik al gedaan, bedankt :)

kan iemand me nog wel bevestigen dat 'activate line' op true moet staan?
als iemand een paar webarchieven kan maken met de internetexplorer (bestand -> save as -> kiezen voor webachief als formaat), zou dat helemaal aardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

tatata schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:44:
[...]

Jawel ik heb het hele topic gelezen. Een ding is duidelijk geworden daarin en dat is dat je continue loopt te zeiken over speedlinq.
In het begin zoek je niet goed. Dan mail jij hun veel te laat en dan ga je een 'zeikmail' sturen. Nee dat lijkt me slim van je. Stuur netjes nog een keer een mailtje en ze lossen het heus wel op.
Ik doe niet anders dan netjes mailen.
Eens kijken hoelang het duurt voor jij pissig wordt als ze jou 300 euro weigeren terug te geven ;)
Ik ben heel rustig in het contact met ze, maar hier moet ik toch echt even stoom afblazen en een signaal afgeven aan mensen hier dat het daadwerkelijk fout kan lopen.
Fern schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:38:
[...]

Ik stel voor,aan iedereen die meedoet met die "voucher"actie,om dit met z'n allen in de gaten te houden .
Mocht het zo zijn dat velen van ons na die "2 maanden?"nog z'n geld niet heeft of dat ze bij speedlinq ontkennen dat ze hem binnen hebben,die voucher,dat we collectief een advocaat of een ander recht-instantie inschakelen.(misschien "breekijzer" :) )
Wie is hier voor?
I’m all for that ! :)
Ik doe mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Mijn bevindingen:
10-02-2005 - 2048/1024 besteld via de site van tfortelecom
10-02-2005 - Bevestiging van tfortelecom
11-02-2005 - Bevestiging webaanmelding van speedlinq
16-02-2005 - Modemgeld afgeschreven
16-02-2005 - Schriftelijke bevestiging aanvraag via post + tijdsplanning
21-02-2005 - Welkomsbrief + inloggegevens
23-02-2005 - Opleveren modem (Allied Data)

Oplever datum verbinding 11-03-2005

Zou dus precies 1 maand moeten duren van bestelling tot oplevering (20 werkdagen)

So far so good....

/edit
Ik kan mijn mail wel al gebruiken, + punt

[ Voor 7% gewijzigd door vacuumcleaner op 24-02-2005 11:45 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 16:43

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

verder geen klagen tot nog toe over speedlinq.

Even een vraag/constatering. Sinds ik speedlinq heb kan ik niet meer irc komen.
Mijn mirc client geeft vrolijk software caused connection to abort maar dan aleen op servers met poort 6667 of 6668. Poort 7000 geen enkel probleem.
Heeft altijd gewoon zo gewerkt bij xs4all, kon altijd connecten zonder verdere instellingen in mijn draytek hoeven proggen.
Met of zonder port forwarding van deze poorten, het werkt niet.

Blocked speedlinq deze poorten?

Heb al reinstall van de mirc client gedaan en de nieuwste versie draait op dit moment.

edit:
Zit via babyxl ook met een 3072 abbo, en dat het wel werkt op een 7000 poort is dan toch vaag.

[ Voor 9% gewijzigd door piems op 25-02-2005 12:40 ]

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

piems schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:46:
verder geen klagen tot nog toe over speedlinq.

Even een vraag/constatering. Sinds ik speedlinq heb kan ik niet meer irc komen.
Mijn mirc client geeft vrolijk software caused connection to abort maar dan aleen op servers met poort 6667 of 6668. Poort 7000 geen enkel probleem.
Heeft altijd gewoon zo gewerkt bij xs4all, kon altijd connecten zonder verdere instellingen in mijn draytek hoeven proggen.
Met of zonder port forwarding van deze poorten, het werkt niet.

Blocked speedlinq deze poorten?

Heb al reinstall van de mirc client gedaan en de nieuwste versie draait op dit moment.
[12:29:30] * Connecting to irc.quakenet.org (6667)
-
[12:29:31] * (irc.quakenet.org) *** Looking up your hostname
[12:29:31] * (irc.quakenet.org) *** Checking Ident
[12:29:31] * (irc.quakenet.org) *** Found your hostname
[12:29:31] * (sw2.de.quakenet.org) Highest connection count: 10846 (10845 clients)
[12:29:32] * (sw2.de.quakenet.org) on 1 ca 1(4) ft 20(20)

Werkt prima hier met Speedlinq 3/1 via BabyXL.

Heb je al geprobeerd met DMZ?
Zit je op speedlinq via BabyXL of BBned?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems

piems

ben net thuis en test het even zonder router ertussen rechtstreeks op de sagem ethernet modem.
en ook hou ik dan het mirc probleem.
In ieder geval is dus de draytek niet de remmende factor.
wat kan het dan zijn?

en ook met de firewall uit doet ie exact hetzelde. Mirc connect op 6667 niet en op 7000 wel.

[ Voor 19% gewijzigd door piems op 25-02-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
probeer het is met je firewall uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

22 februari m'n speedlinq actievoucher ingestuurd.

Zojuist het mailtje ontvangen van speedlinq:
De benodigde documenten zijn door ons ontvangen op: 23-2-5.

Uitbetaling van de actiekorting vindt plaats conform de actievoorwaarden.
Speedlinq werkt dus echt foutloos bij mij, jammer dat andere mensen zoveel problemen hebben.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ja ik zat in het begin ook te zeuren over Helpdesk maar verbinding is bij mij nog gewoon perfect. Lage ping bij gamen...meestal laagste ping op Ned,Duitse,UK en Franse servers. Verder nog geen disconnect meegemaakt.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
wil iemand met een werkende verbinding ff please kijken of line activate op none hoort te staan?
(zie post Mr.Nobody in "Speedlinq: ervaringen!")

je doet mij daarmee een groot plezier, dan weet ik tenminste of het aan het modem of aan de lijn ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Line activate?

Ik zie wel line status in me speedtouch 510 en die staat op Enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Iemand al eens een waarschuwing of iets dergelijks van Speedlinq gehad m.b.t. de FUP?

Ik ben benieuwd of Speedlinq die richtlijn van 35 GB echt strikt aanhoudt.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Volgens de FUP sturen ze je een bericht als je over de limiet heengaat, alvorens ze maatregelen nemen.

Op het moment zit ik op 35000 MB down en 14000 MB up (af te lezen op de speedlinq statistieken pagina) en heb nog niet zo'n bericht gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Volgens ISP Monitor (die leest de statistieken rechtstreeks van de Speedlinq pagina) zit ik deze maand op 80 GB dataverkeer :) gelukkig nog niks van Speedlinq gehoord daarover :)
Ik heb het 4 Mbit abbo

Weer even over dat geld terugkrijgen via de voucher actie: Ik heb een mailtje gekregen dat ze mn voucher op 18-1 ontvangen hebben en dat het geld overgemaakt zou worden. Maar ik heb nog niks van ze mogen ontvangen helaas... Iemand enig idee hoelang dat zou kunnen gaan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mr.Nobody schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:35:
bij kenissen ben ik speedlinq aan het aansluiten. het wil alleen niet echt lukken.

het adsl lampje brand en ik heb alle dingen al gedaan die hier besproken worden (opnieuw instellen zoals bij demon besproken wordt)
ik heb gecheck of het juiste netwerk gebruikt wordt:

[afbeelding]

dat klopt dus (vci35, het is bbned)

de adsl en netwerk staan aan:

[afbeelding]

(die dns heb ik ff als test ingevoerd)

maar als ik in windows zelf geen ip toewijs, krijg ik er ook geen (tenminste geen juiste natuurlijk)
ik heb gebeld met de helpdesk, die man dacht dat de lijn misschien nog niet helemaal opgeleverd was.
(zou 04-02-2005 klaar zijn, het is nu 21-02-2005).

nou viel mij op dat de lijn niet aanstaat volgens:

[afbeelding]

"activate line" staat uit, zet ik die aan en druk op "apply" dan gaat het adsl lampje op het modem knipperen en na 5 seconden blijft ie branden. ververs ik dan deze pagina, staat "activate line" weer uit :(
de gemelde snelheid klopt ook niet.

is de lijn nu wel of niet geleverd? heeft iemand dit vaker gezien? heeft iemand oplossingen? of doe ik wat fout? zou iemand een paar webachieven kunnen maken?, dan kan ik ze vergelijken.

bellen naar de helpdesk helpt niks, die zeiden dat ik _waarschijnlijk_ moest wachten. dat was vorige weer donderdag. zijn letterlijke woorden waren:'als het morgen niet werkt, dan waarschijnlijk maandag, maar anders werkt het zeker voor donderdag'. een antwoord die aangeeft dat ie zelf ook geen idee heeft.
Die 640/128 verbinding lijkt heel sterk op een default profiel van BBned. Hier is waarschijnlijk iets niet inorde of nog niet afgerond in de configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
dus waarschijnlijk moet ik weer bellen naar de helpdesk :? ... :(
of denk je dat er iets veranderd moet worden in het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mr.Nobody schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:48:
dus waarschijnlijk moet ik weer bellen naar de helpdesk :? ... :(
of denk je dat er iets veranderd moet worden in het modem?
Die 640/128 klopt niet met je abonnement en is een default profiel gebruikt door BBned. Als dit niet vanzelf veranderd moet je dit doorgeven aan de helpdesk zodat ze het bij BBned kunnen doorgeven.

Of dit echt niet klopt kan je daar even voorleggen. Ik doe het ook niet helemaal zeker weten. Verder als je in je modem 1483-bridge-llc hebt gekozen moet het goed gaan verders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Laatst online: 02-09 10:14
Dr_Hell schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:24:
Volgens ISP Monitor (die leest de statistieken rechtstreeks van de Speedlinq pagina) zit ik deze maand op 80 GB dataverkeer :) gelukkig nog niks van Speedlinq gehoord daarover :)
Ik heb het 4 Mbit abbo

Weer even over dat geld terugkrijgen via de voucher actie: Ik heb een mailtje gekregen dat ze mn voucher op 18-1 ontvangen hebben en dat het geld overgemaakt zou worden. Maar ik heb nog niks van ze mogen ontvangen helaas... Iemand enig idee hoelang dat zou kunnen gaan duren?
Pas nadat ze 'succesvol' 2 maal abbokosten hebben afgeschreven van je rekening. Dat betekent toch wel minstens 2 maanden. Dus hou je hart maar vast. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Slurpie Blauw op 27-02-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Mijn abbo loopt al vanaf oktober, en ze hebben al vaak genoeg succesvol afgeschreven lijkt me :X
Het is ook wel een beetje raar dat ze mn voucher pas in januari ontvangen hebben, terwijl ik eind november alles al had ingestuurd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er verder nog iemand die vandaag problemen heeft om met Speedlinq gebruik te maken van ICQ? Ik heb een All-in 3-1 en ICQ wil niet inloggen, www.icq.com en www.aol.com openen ook niet meer. Dit op verschillende computers, verschillende OSen (WinXP, Win98, Ubuntu-live). De laatste keer dat het nog wel werkte was vannacht om een uur of twee. Voor de rest is alles prima in orde, e-mail, surfen, msnmessenger... Ik vermoedde dat het probleem bij de firma AOL lag tot ik van mijn broer hoorde dat zijn Speedlinq Xtra ook geen icq-verbinding wilde maken. Het lijkt dus niet aan mijn pc's / netwerk thuis te liggen en ook niet aan de adsl provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

De beide genoemde sites zijn uitstekend bereikbaar. Ik gebruik ICQ niet, dus daar kan ik verder niets over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En bij mij inmiddels ook weer. Jammer, nu weet ik niet zeker dat het een Speedlinq-probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Ik kon vanmiddag niet op ICQ komen.. 8mbit babyxl in purmerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:43
Hey, mischien is het al voorbij gekomen in dit topic maar in dit bestand staat precies hoe je het oranje BBned modem (Allied Data Copperjet 1PC) in router functie zet :) :

http://aftp.mine.nu/helderem/bbned%20tune.doc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Het is niet noodzakelijk een KPN factuur bij te voegen. Je kunt ook je Speedlinq factuur meesturen. Deze vind je in je Speedlinq mailbox. Ook wanneer je deze niet standaard gebruikt, kun je deze makkelijk via je webmail bereiken.
:?

Ik snap niet precies wat ze met je kpn factuur willen, dat is toch alleen van toepassing als je een speedlinq abbo neemt op het kpn netwerk. Die actie is via BabyXL dus dan heeft kpn er toch niks mee te maken ?

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Laatst online: 11-07 15:13
Het is gewoon een bevestiging van het telefoonnummer waar ze ADSL op (gaan) leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems

piems

even over mijn probleem nog, heb het gevonden :)
had mijn mcafee geupgrade een maandje of 4 geleden.
nieuwe versie zit ook access protection als nieuwe feature :) rara wat daar stond aangevinkt bij blocked, idd irc 8)7

nooit aan gedacht |:( maar gelukkig wel gevonden
vooralsnog niets dan goed voor speedlinq.

vandaag voucher op de bus gedaan, kijken hoelang het duurt voordat ik me geld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Morgen wordt de aansluiting (3072/1024@BabyXL) opgeleverd. Mijn lijn lijkt vandaag dus nog niet vrijgemaakt te zijn door MyADSL. Hopelijk doen ze dan morgen zo'n snelle switchactie. Ik doe nog even een schietgebedje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Deacon schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:34:
[...]

:?

Ik snap niet precies wat ze met je kpn factuur willen, dat is toch alleen van toepassing als je een speedlinq abbo neemt op het kpn netwerk. Die actie is via BabyXL dus dan heeft kpn er toch niks mee te maken ?
Ze willen je KPN factuur om zeker te weten dat jij nog een telefoonabo hebt bij KPN. Wanneer je dit niet hebt moeten zij namelijk 9 euro per maand aan KPN gaan betalen (die ongetwijfeld weer verrekend wordt met jouw Speedlinq rekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
THW Arie schreef op maandag 28 februari 2005 @ 19:46:
[...]

Ze willen je KPN factuur om zeker te weten dat jij nog een telefoonabo hebt bij KPN. Wanneer je dit niet hebt moeten zij namelijk 9 euro per maand aan KPN gaan betalen (die ongetwijfeld weer verrekend wordt met jouw Speedlinq rekening).
Dat lijkt mij dan weer niet het idee, want dan zou je nadat je die facturen hebt opgestuurd je KPN abbo op kunnen zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BAUKstEr schreef op maandag 28 februari 2005 @ 19:30:
Morgen wordt de aansluiting (3072/1024@BabyXL) opgeleverd. Mijn lijn lijkt vandaag dus nog niet vrijgemaakt te zijn door MyADSL. Hopelijk doen ze dan morgen zo'n snelle switchactie. Ik doe nog even een schietgebedje :)
Lijn wordt bij een overname niet 'vrijgemaakt' maar gewoon door nieuwe netwerk 'overgenomen'.
Dr_Hell schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:11:
[...]

Dat lijkt mij dan weer niet het idee, want dan zou je nadat je die facturen hebt opgestuurd je KPN abbo op kunnen zeggen
Of dubbele controle van lijntype bijvoorbeeld. Zijn legio redenen te bedenken.

[ Voor 41% gewijzigd door bjck op 28-02-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Heb nu al mijn modem in inlog gegevens maar mijn lijn wordt pas over 10dagen opgeleverd, beetje jmmr.

Modem is een Allied Data (zwart vierkant geval met de txt ADSL aan de zijkant)
Ales ik deze aansluit op mijn telefoonaansluiting + pc branden er 4 lichtjes.

- Stroom
- PC verbinding
- ? (Bovenste lichtje kleurt oranje)
- ? (1na bovenste lichte kleurt oranje)

Iemand een idee wat de bovenste lichtjes betekenen en wat er gebeurt als mij lijn is opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Goudstof schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:25:
[...]

Pas nadat ze 'succesvol' 2 maal abbokosten hebben afgeschreven van je rekening. Dat betekent toch wel minstens 2 maanden. Dus hou je hart maar vast. :/
Ik heb op 26 januari m'n voucher opgestuurd, en had 26 februari bijna 300 euro op mijn rekening van hen bijgeschreven, dus ging hier erg rap. Heb het abonnement sinds begin december.

Ik ben trouwens zeer tevreden over Speedlinq, nog geen problemen gehad. Alleen geen nieuwsserver, das wel jammer. Heb trouwens 1 raar iets, wat verder niet echt relevant is, omdat ik mijn pc nooit uitzet, maar als mijn pc uit is geweest, en ik start hem op, moet ik handmatig ipconfig /renew geven om op inet te kunnen, omdat er anders geen gegevens worden doorgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

ToBe schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 10:27:
[...]
Ik heb op 26 januari m'n voucher opgestuurd, en had 26 februari bijna 300 euro op mijn rekening van hen bijgeschreven, dus ging hier erg rap. Heb het abonnement sinds begin december.
Blij te horen dat het wel goed kan gaan.
Ik ben trouwens zeer tevreden over Speedlinq, nog geen problemen gehad.
Mooi zo.
Alleen geen nieuwsserver, das wel jammer.
Dat had je van te voren kunnen weten (dit draadje loopt al lang genoeg).
Heb trouwens 1 raar iets, wat verder niet echt relevant is, omdat ik mijn pc nooit uitzet, maar als mijn pc uit is geweest, en ik start hem op, moet ik handmatig ipconfig /renew geven om op inet te kunnen, omdat er anders geen gegevens worden doorgespeeld.
Ik ben bang dat dat aan je modem ligt, ik heb dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Is inderdaad vanmiddag binnen een mum van tijd overgenomen...

Ik ga nog even wat onderzoek verrichten naar de modems en dslam en afstand tot de centrale. Ik heb een Allied Data 816-2P welke bijna 3Mbit down doet, maar slecht 0,5Mbit up en ongeveer 60 connecties per minuut (grove test op speedtest.nl). Dit gebeurt ook wanneer ik mijn Thomson/Alcatel SpeedTouch 510v1 gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToBe schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 10:27:
[...]
Alleen geen nieuwsserver, das wel jammer.
Ze hebben wel iets van een nieuws server,die kun je vinden op:

news.<jouw domeinnaam>.speedlinq.nl
werkt dat niet, vervang dan news met nntp ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 01:46:
[...]
news.<jouw domeinnaam>.speedlinq.nl
werkt dat niet, vervang dan news met nntp ;)
Werkt allebei niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, ik vroeg me af of meer mensen de laatste dagen slecht tot geen download-snelheid hebben. Ben in bezit van een speedlinq 3072/1024 ADSL verbinding

Ik heb nergens iets kunnen lezen van veraderingen of werk aan het netwerk maar ik heb sinds enkele dagen dat mijn download snelheid mega laag is . (Laden van een pagina binnen www.speedlinq.nl duurt een minuut en www.speedtest.nl geef een download aan van 155 kbit /s enz...) Heb ook geen andere bandbreedte consumerende dingen actief.(Geen torrent/P2P/FTP/IRC gebeuren...) Upload is ok(maximaal) en in het verleden werkte alles toppie en het probleem doet zich voor op verschillende modems en computers. Zijn jullie op de hoogte van enige storingen in het netwerk? Kunnen jullie me helpen?

Groet,
Andi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een beter nummer naar de Speedlinq-helpdesk voor jullie: *knip*

Niet zo duur als dat 0900 nummer...!!!

:) :) :) Succes

Lusco

Modbreak:Het telefoonnummer op is verzoek van Speedlinq verwijderd. Het nummer is van een dealer-helpdesk en niet bedoeld voor consumenten

[ Voor 63% gewijzigd door Daniel op 03-03-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
En wie of wat bel je dan? Ik weet ook nog wel wat willekeurig nummers... :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 03-03-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
wat is dat voor nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh? Er staat toch Speedlinq-helpdesk? Dit is alleen een nummer wat je als dealer mag en moet bellen! Klanten kunnen het ook bellen...

Lusco

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

BAUKstEr schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:17:
[...]
En wie of wat bel je dan? Ik weet ook nog wel wat willekeurig nummers... :-)
Hij beweert de Speedlinq helpdesk. De gein is dat achter elk 0800- en 09xx- nummer een gewoon nummer zit, dat ook gebeld kan worden. Het is alleen heel moeilijk normaal gesproken om dat gewone nummer te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:49:
[...]

Huh? Er staat toch Speedlinq-helpdesk? Dit is alleen een nummer wat je als dealer mag en moet bellen! Klanten kunnen het ook bellen...

Lusco
ik snap wel dat het een helpdesknummer is. maar het is dus een speciale helpdesk, niet speciaal bedoelt voor gebruikers :? ik moet nog bellen naar ze, vanwege het niet opleveren van de lijn, dus dit zou mooi uitkomen. ik baal er zo van dat ik moet bellen naar een helpdesk voor een probleem waar ik niks aan kan doen. alle andere problemen (hardware / software) los ik wel op, maar het niet opleveren van een lijn ... :(

[ Voor 28% gewijzigd door Mr.Nobody op 02-03-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer deze eens: news.h-isitir.speedlinq.nl

via dat adres kwam ik d'r achter dat speedlinq ook een newsservertje heeft.. 't trieste ding stelt alleen erg weinig voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

hey ik ga morgen die voucher opsturen maar ik wil voor zekerheid nog een keer vragen.

Je moet dus nota van KPN van eerste maand plus die voucher opsturen toch? Want ik hoor ook andere verhalen zoals factuur van Speedlinq enzovoort. Dus wat moet ik precies opsturen?

Thnx

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghilas
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
DJkim schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 04:28:
hey ik ga morgen die voucher opsturen maar ik wil voor zekerheid nog een keer vragen.

Je moet dus nota van KPN van eerste maand plus die voucher opsturen toch? Want ik hoor ook andere verhalen zoals factuur van Speedlinq enzovoort. Dus wat moet ik precies opsturen?

Thnx
Wat ik heb gedaan (maandje geleden ongeveer):

Kopie van recentste KPN-factuur (voorblad) + Actievoucher aangetekend met handtekening retour opgestuurd. Enkele dagen later handtekening thuisgestuurd gekregen. Weekje later mailtje gestuurd naar actievragen@speedlinq.nl voor de door Speedlinq aanbevolen vraag om bevestiging van ontvangst van de voucher. Vijf dagen later het antwoord:
Beste meneer (..),

We hebben de actievoucher en kpn-nota van u ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq
Inge

[ Voor 5% gewijzigd door Aghilas op 03-03-2005 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Ook met een postzegeltje komt het goed, je moet namelijk nog een ontvangstbevestiging ontvangen.

Een beetje dubbel om dan aangetekend met handtekening retour (=ontvangstbevesting) je voucher te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Epitome schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:01:
Ook met een postzegeltje komt het goed, je moet namelijk nog een ontvangstbevestiging ontvangen.

Een beetje dubbel om dan aangetekend met handtekening retour (=ontvangstbevesting) je voucher te versturen.
Als je de topic doorleest, zul je merken dat meerdere mensen het zo hebben opgestuurd (gewone post) en dat het niet "ontvangen" is door deze firma. Dan gaan ze moeilijk doen om alsnog de korting toe te kennen.

Dus aangetekend versturen is zo gek nog niet, tenzij het de korting qua kosten overschrijdt.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Gisteren actie voucher met een kopie van de laatste telefoonrekening aangetekend met handtekening retour. Kost je € 6,75, maar het kan een steun zijn mocht er iets in het traject misgaan bij Speedlinq. Ik ben liever dat bedrag kwijt dan die actiekorting en het bedrag van de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
PcDealer schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:22:
[...]

Als je de topic doorleest, zul je merken dat meerdere mensen het zo hebben opgestuurd (gewone post) en dat het niet "ontvangen" is door deze firma. Dan gaan ze moeilijk doen om alsnog de korting toe te kennen.

Dus aangetekend versturen is zo gek nog niet, tenzij het de korting qua kosten overschrijdt.
Dat is bij welgeteld één persoon in dit forum voorgekomen en die was ook nog eens te laat met het terugsturen van zijn voucher. :X

Je haalt dit topic en de nieuwe berichten van de consumentenbond door elkaar! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Voucheracitie is tm April toch?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

WTF

Speedlinq heeft die actievragen@speedlinq.nl weer niet meer in gebruik

Ik kreeg deze mail terug

L.S.

Vanaf heden is het emailadres actievragen@speedlinq.nl niet meer in gebruik.

Zoals we eerder hebben aangegeven, heeft Speedlinq nu het nieuwe vraag en antwoord / FAQ systeem ingevoerd.
Dit betekent dat je voortaan nog makkelijker een antwoord vindt op je vraag.
Mocht de overgang naar het nieuwe systeem in het begin niet soepel verlopen, dan bieden wij hiervoor bij voorbaat onze excuses aan.
Voor ons nieuwe vraag en antwoord / FAQ systeem, ga je naar www.speedlinq.nl/faq

-----------------------------------------------
This is an automatically generated message. Please do not reply.

This e-mailadress (actievragen@speedlinq.nl) is an unmonitored alias. Please use our FAQ system (www.speedlinq.nl/FAQ) to find the answer you are looking for.

Heeft iemand welke andere e-mail adres die ik mailtje kan sturen?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Als je bedoelt dat je een ontvangstbewijs wilt:
http://www.speedlinq.nl/php/form_ontvangstbewijs.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:53:
Hi, ik vroeg me af of meer mensen de laatste dagen slecht tot geen download-snelheid hebben. Ben in bezit van een speedlinq 3072/1024 ADSL verbinding
Nee, geen lage download maar wel een lage upload snelheid en ongeveer 23 conn/min... :?
ook een beetje vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedlinq All-in 512, Mandrake 10.1 Community Edition en de paarse speedtouch 330 modem.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pschram/speedtouch330.gif

Ik heb al eens eerder geprobeerd via Mandrake op het internet te komen, maar toen lukte het niet. Ik wil later vandaag of later in het weekend nogmaals een poging wagen om het werkend te krijgen.

Het makkelijkste zou het zijn om de boel aan de praat te krijgen via het Mandrake Control Centre, maar dit lukt helaas niet.

De vorige keer heb ik bij het installeren gebruikt gemaakt van de volgende sites:
http://linux-usb.sourceforge.net/SpeedTouch/
http://speedtouchconf.sourceforge.net/
Helaas dus niet met het benodigde succes.

Als er nog mensen zijn die tips kunnen geven of overige nuttige informatie over de installatie die niet op de bovengenoemde sites staat dan hoor ik het graag, maar het belangrijkste wat ik graag wil weten of ik in ieder geval de juiste informatie van mijn speedlinq abonnement heb. Dat ik daar in ieder geval niet vast blijf zitten.

Ik heb het papier van Speedlinq voor mij en ook wat aantekeningen van de vorige poging.
Abonnement: All-in 512
Geleverd door: Tiscali/BabyXL
VPI:0
VCI:34
wachtwoord:*******
gebruikersnaam:sp******

Nou is er de mogelijkheid voor PPPoA of PPPoE. Ik heb de vorige keer beide geprobeerd, maar ik ga uit van PPPoA. Bij de gebruikersnaam is er vaak een toevoeging aan het einde. (@ en dan de naam van de provider), als ik het dus goed heb begrepen zou dit dus sp******@speedlinq.nl moeten zijn. Hier heb ik ook alle mogelijke combinaties geprobeerd, dus de fout zou daar niet moeten zitten.

Zoals eerder gezegd zijn alle mogelijks tips en verder informatie welkom. Misschien informatie die ik over het hoofd heb gezien of instellingen die ik fout zou hebben.

Hopelijk zijn hier Linux-gebruikers die het installeren al wel gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

BabyXL is geen PPPoA of PPPoE maar Bridge/LLC :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel erg slechte verbindingen naar sites buiten europa.. Binnen europa zijn ze ook niet super maar ook niet heel erg langzaam.. Maar Google is al bijna onbereikbaar

Iemand anders hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Jihp ik heb ook problemen met sites buiten europa... binnen nederland is alles top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen nederland is ook nog wel te doen inderdaan. Maar een Ping test naar Google wijst naar 399 ms.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Bij mij is alles buiten Europa ook belachelijk traag
MSN wil bijna niet meer connecten en google doet er 2 minuten over om in beeld te komen :(
MIjn virusscanner kan nu ook niet normaal meer updaten en dat schiet natuurlijk helemaal niet op.
Mail ophalen van bijvoorbeeld gmail.com is ook niet echt te doen.

En over het niet terugstorten van de actiekorting heb ik via internet (Link)
Al een mailtje naar de administratie/helpdesk van Speedlinq gestuurd, ik wacht nog op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Bij mij gaat alles nog steeds behoorlijk vlot (alleen T.net was eerder vanmiddag een beetje traag).

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.