Speedlinq: ervaringen!

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.130 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-06 19:47
Epitome schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:40:
Geen flauw idee welke modems ze van Allied Data verstrekken
Ik heb een Allied Data Copperjet 816-2P gekregen. Op zich qua specs een mooi modem, heeft ook 2 telefoon aansluitingen voor VoDSL, maar maakt wel een zacht sissend geluid (dat van mij althans). Heb dus de helpdesk gebeld (20 min à 70 ct. :( ) of dit normaal was, ze zeiden van wel omdat er een kleine fan in zit. Nu weet ik niet of ik dit moet geloven ... hebben andere mensen hier ook last van?

Volgens die figuur bij de helpdesk zou ik het om kunnen ruilen voor iets anders, daarvoor moest ik de administratie mailen. Heb ik dus gedaan, maar na 5 dagen nog niks gehoord, behalve een automatisch bericht dat ze hun administratie anders in aan het richten zijn. Behoorlijk waardeloos, begin langzamerhand te twijfelen of het wel zo'n goed idee was bij Demon weg te gaan (net voor de prijsverlagingen :| )

Ik denk dat ik maar gewoon m'n Zyxel 650R-31 blijf gebruiken dat ik van Demon had, zo'n Sagem lijkt me ook niks.

Over 6 dagen moet de migratie plaatsvinden. Ben benieuwd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50
Epitome schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:10:
[...]

Dat Tiscali maar twee modems ondersteunt kan ik begrijpen.
Maar dat wil niet zeggen dat er maar twee modems (goed) werken met het netwerk lijkt me.
Ik denk ook dat hier een verschil in 'ondersteund' zit als in support leveren op aan klanten van Tiscali. En 'ondersteund' als in: "werken prima op het netwerk van Tiscali".

Ook de AlliedData werkt prima. De Thompson/Speedtouch 510's werken ook prima (de V4 thans in ieder geval zowel ISDN(i) als PSTN).
paul123 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:09:
[...]

Ik heb een Allied Data Copperjet 816-2P gekregen. Op zich qua specs een mooi modem, heeft ook 2 telefoon aansluitingen voor VoDSL, maar maakt wel een zacht sissend geluid (dat van mij althans). Heb dus de helpdesk gebeld (20 min à 70 ct. :( ) of dit normaal was, ze zeiden van wel omdat er een kleine fan in zit. Nu weet ik niet of ik dit moet geloven ... hebben andere mensen hier ook last van?

Volgens die figuur bij de helpdesk zou ik het om kunnen ruilen voor iets anders, daarvoor moest ik de administratie mailen. Heb ik dus gedaan, maar na 5 dagen nog niks gehoord, behalve een automatisch bericht dat ze hun administratie anders in aan het richten zijn. Behoorlijk waardeloos, begin langzamerhand te twijfelen of het wel zo'n goed idee was bij Demon weg te gaan (net voor de prijsverlagingen :| )

Ik denk dat ik maar gewoon m'n Zyxel 650R-31 blijf gebruiken dat ik van Demon had, zo'n Sagem lijkt me ook niks.

Over 6 dagen moet de migratie plaatsvinden. Ben benieuwd ...
Sissen doen die AlliedData's inderdaad. Is niets om je druk over te maken. Pak je 100 nieuwe uit de doos sissen ze allemaal dus hoort zo ;) Is een spoeltje / omvormertje die dat geluid maakt. Geen fannetje dacht ik, maar maakt ook niet uit.

Meerdere modems hebben en houden is soms heel handig. Bij storing of problemen kan je dan ook even wisselen ter test of een kennsi/vriend uit de brand helpen als het nodig is. Gewoon gebruiken welke je het meest bevalt en als je dus nu al een ZyXEL netjes aangesloten hebt gewoon omconfiggen en blijven gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 02-02-2005 23:32 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

vandaag telefoonrekening binnen.... 80 euro gebeld naar Speedlinq :( daar gaat mijn 6 maanden korting.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67173

DJkim schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 02:37:
vandaag telefoonrekening binnen.... 80 euro gebeld naar Speedlinq :( daar gaat mijn 6 maanden korting.
Is nog niks. Wacht maar totdat je ze ECHT nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 17:32
DJkim schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 02:37:
Heb jij je korting al terug gekregen?
Ik denk dat ik het maar aangetekend verstuur,kunnen ze niet zeuren dat ze het niet binnen hebben gekregen.
Bij mij hebben ze ineens zo'n 168 euro afgeschreven',da's dus ook inclusief eerste twee maanden en nog meer shit.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107484

Anoniem: 107484 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:16:
[...]

...en mijn collega heeft nog steeds niets gehoord noch gekregen....
Hehe..raad eens... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 19:25

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Heeft speedlinq trouwens een nieuwsgroep??

The "real" Champ will always be The Champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132280

hallo en goedendag,

Ik heb een 3072/1024 all-in abo van speedling, met daarbij een alcatel speedtouch 510 multi-router.
De probleem is dat de onderste lampje ( @ icon) om de paar minuten uit gaat en weer aan en heb ik even 10 seconde geen internet. Mischien hebben jullie deze probleem ook/gehad en de oplossing ervoor.

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Ze reageren pas 4 weken na een mailtje ,dus da's normaal voor hun,mocht het met het geld langer duren(voor mij)dan schakel ik mijn rechtsbijstand verzekering in :7

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Anoniem: 132280 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 13:54:
hallo en goedendag,

Ik heb een 3072/1024 all-in abo van speedling, met daarbij een alcatel speedtouch 510 multi-router.
De probleem is dat de onderste lampje ( @ icon) om de paar minuten uit gaat en weer aan en heb ik even 10 seconde geen internet. Mischien hebben jullie deze probleem ook/gehad en de oplossing ervoor.

alvast bedankt,
lees maar eens door dit topic ;)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132280

Fern schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 13:55:
[...]

lees maar eens door dit topic ;)
sorry maar er staat nergens een oplossing voor, ook niet over de alcatel modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
The Champ schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:10:
Heeft speedlinq trouwens een nieuwsgroep??
CTRL + F

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Laatst online: 03-04 16:15
Fern schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 13:54:
[...]

Ze reageren pas 4 weken na een mailtje ,dus da's normaal voor hun,mocht het met het geld langer duren(voor mij)dan schakel ik mijn rechtsbijstand verzekering in :7
Het is mijn ervaring dat wanneer je je volledige NAW-gegevens, je e-mailadres en je debiteurnummer in het mailtje vermeld je wel binnen enkele dagen antwoord krijgt op mail! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Epitome schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:37:
[...]

Het is mijn ervaring dat wanneer je je volledige NAW-gegevens, je e-mailadres en je debiteurnummer in het mailtje vermeld je wel binnen enkele dagen antwoord krijgt op mail! :)
Bullshit!! je hebt gewoon mazzel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107484

Anoniem: 67173 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:09:
[...]

Met die koeiepoep ben ik het ook eens... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat betaal je nou precies per maand?

want ik lees ook dat er een killed voice toeslag is van 9,50 per maand.
zo gaat je abo natuurlijk een stuk omhoog.

ik hoor graag wat meer over.

en is het bij het 8 mbit lijntje echt 100 gig download limiet?? want download normaal wat meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
lees gewoon het topic door misschien dat je dan wat info ! vindt over de fair use !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 19:24
Anoniem: 67173 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:09:
[...]

Heb je het getest? ajb beetje inhouden, meteen beginnen te schreeuwen is nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Laatst online: 28-08-2024
ik lees wat mensen over hoge rekeningen en zo

maar er staat in de voorwaarden

dat je de

1 maand voorruit betaald + resterende aangesloten maand (max 2 maanden)
je modem en je aansluitkosten

en de korting pas achteraf verrekend wordt de ook als je 3072 abbo neemt voor 7,95

en maanden normaal afschrijven dan krijg je je resterende
modemkosten + aansluitkosten pas terug !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xandrios schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 00:27:
[...]

Heb je het getest? ajb beetje inhouden, meteen beginnen te schreeuwen is nergens voor nodig.
Ja ik heb het zeer zekers getest. Jarenlang. Heeft niks met NWA te maken.

En wat doe ik fout eigenlijk? De een noemt het gelul, de ander bullshit. Feit is dat het niet waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 20:03

GforceNL

Out of memory....

Welke (wireless) router raden jullie aan icm de speedlink apparatuur? Heb zelf per volgende week een 3072 abo met ethernet modem, zoek alleen nog een knap routerje, zat zelf aan de linksys te denken.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88892

Een maat van me heeft 5 december een Speedlinq Xtra 1024 abbo besteld.

Na de jaarwisseling was hij toch wel benieuwd wanneer het kwam, dus dacht hij
kom ik stuur een mailtje. 6 werkdagen later geen antwoord, nog maar een mailtje
2 weken na de jaarwisseling nog steeds geen mail.
Nouwjah als het zo lang moet duren en hij zo lang moest wachtten op een mail terug,
besloot hij de bestelling maar te annuleren..

En tot nu toe is er op 2 mails over de status van de bestelling en 2(!) over de annulering nog niet gereageerd.

Super service :r :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136213

Voor de mensen welke nog geen speedlinq hebben en het toch overwegen is er maar 1 advies nooit aan beginnen.
Voor het "lage" bedrag per maand krijg je:

- een helpdesk welke slecht te bereiken is.
- een helpdesk welke niet in staat zijn om je problemen op te lossen.
- een verbinding waarvan de bandbreedte nog niet in de buurt komt van dat waarvoor je betaalt.
- communicatie vanaf moment aanvragen is ronduit slecht.
- de kans als kredietverstrekker voor speedlinq te fungeren.

Ik heb 4 maanden voordat mijn abbo bij 1024/512Kb BBNED bij Demon afliep een aanvraag ingediend. Desondanks zaten we toch nog 6 weken zonder internet. Op vragen welke per mail verstuurd worden wordt niet of traag gereageerd. Bellen met de helpdesk is naast erg duur weinig effectief.

Momenteel is eindelijk een en ander opgeleverd (1024/512Kb BBNED) verbinding via speedlinq ping tijden vanaf de router naar de eerste hop (84.41.176.1) zijn echter meer dan 80ms!! Dowload snelheden varieren sterk tijdens downloaden. Heb een Allied Data 816-2p modem (welke afgezien van het sissende geluid het gewoon doet)

Voorheen heb ik via Demon BBNED 1025/512Kb BBNED gehad nooit storingen gehad, en als er al werkzaamheden waren dan was dit te lezen op de website. ping tijden waren rond de 40ms.
Download snelheden waren altijd tegen het maximum van de beschikbare bandbreedte

Heb al een ander modem (Zyxel 650) geprobeerd met hetzelfde resultaat. Vanaf meerdere Pc's (windows 98 / XP / Linux) dezelfde ping resultaten, dezelfde ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Speedlinq moet je ook niet via BBNed, maar via BabyXL hebben.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57276

Ik ben vooralsnog niet negatief over Speedlinq. Eerst maar eens een kans geven voor ik begin te zeuren. Zoals eerder gezegd, de migratie Demon --> Speedlinq is zonder problemen gegaan, alleen heb ik nu last van de disconnects... Ik ben er ook achter dat ik deze alleen heb na 20.00 's avonds en dat de disconnects voorbij zijn tegen 23.30 's avonds... Lijntest is aangevraagd, en ik wacht het nog lekker rustig af...Zeuren kan altijd nog :)

En laten we eerlijk wezen, als je gaat zoeken naar provider-reviews dan kom je altijd negatieve verhalen tegen. Er zijn weinig mensen die een topic openen omdat iets zo goed is... Ik zelf kom van Demon, en eerlijk gezegd, nooit problemen gehad. Een vriend van mij had ook Demon, en had niks dan problemen en miscommunicatie.. Dus bij iedere provider is wel eens wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135927

Anoniem: 136213 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:00:
Voor de mensen welke nog geen speedlinq hebben en het toch overwegen is er maar 1 advies nooit aan beginnen.
Voor het "lage" bedrag per maand krijg je:

- een helpdesk welke slecht te bereiken is.
- een helpdesk welke niet in staat zijn om je problemen op te lossen.
- een verbinding waarvan de bandbreedte nog niet in de buurt komt van dat waarvoor je betaalt.
- communicatie vanaf moment aanvragen is ronduit slecht.
- de kans als kredietverstrekker voor speedlinq te fungeren.

Ik heb 4 maanden voordat mijn abbo bij 1024/512Kb BBNED bij Demon afliep een aanvraag ingediend. Desondanks zaten we toch nog 6 weken zonder internet. Op vragen welke per mail verstuurd worden wordt niet of traag gereageerd. Bellen met de helpdesk is naast erg duur weinig effectief.

Momenteel is eindelijk een en ander opgeleverd (1024/512Kb BBNED) verbinding via speedlinq ping tijden vanaf de router naar de eerste hop (84.41.176.1) zijn echter meer dan 80ms!! Dowload snelheden varieren sterk tijdens downloaden. Heb een Allied Data 816-2p modem (welke afgezien van het sissende geluid het gewoon doet)

Voorheen heb ik via Demon BBNED 1025/512Kb BBNED gehad nooit storingen gehad, en als er al werkzaamheden waren dan was dit te lezen op de website. ping tijden waren rond de 40ms.
Download snelheden waren altijd tegen het maximum van de beschikbare bandbreedte
Reg. datum: 01 februari 2005
--------------------------------------------------------------------------------
Beste mede users,

Ik heb een klein probleempje met Speedlinq.

Na een mislukte telco migratie(4 weken zonder internet) werd mijn speedlinq account eindelijk op 5 Januari jongstleden geactiveerd.

Na 2 weken probleemloos te hebben gewerkt op de normale 2MB verbindings snelheid begon het opeens.
Tijdens piekuren, dat is sávonds tussen 18.00 en ongeveer 23.00, komt mijn Download niet hoger dan 40 KB/ps. In de minder drukke uren, dus dat is sóchtends, geeft hij wel mijn normale snelheid aan van ongeveer 220 KB/ps.
Na 5 meeltjes te hebben verstuurd naar hun Helpdesk begin ik er echt over na te denken om de fuckers te gaan bellen. Dit wil ik eigenlijk ten alle tijden voorkomen omdat ik geen geld wil spenderen aan het in de wacht hangen bij speedlinq. Waarschijnlijk moet ik ze wel gaan bellen want ze reageren helemaal niet op mijn meeltjes.
Zelfs op de vraag of het een normaal verschijnsel is en of dit vaker bij hun voorkomt krijg ik geen gehoor.

Het geld van de ACTIE moet ik ook nog steeds terug krijgen, nadat ze 2x het geld (zonder problemen) ervan af hebben geschreven heb ik ze gemeeld en gevraagd waar mijn geld blijft, hun antwoord daarop was"we hebben je voucher nog niet ontvangen", terwijl ik dat ding 10 dagen geleden al heb opgestuurd.

Tot nu toe vind ik het echt een zuig provider, dat komt waarschijnlijk omdat ik bijna 3 jaar bij Cistron klant ben geweest en die provider was zwaar de bom. Jammer dat het nu XS4all is geworden.

Help!!!! Kent iemand dit probleem?

Computer getetst op worms, virussen, adware, spyware en niets gevonden.
Getest op 2 verschillende modems, zelfde probleem.
Getest op een andere computer en nog steeds het zelfde probleem van langzame connecties tijdens spitsuren!!

Heb al een ander modem (Zyxel 650) geprobeerd met hetzelfde resultaat. Vanaf meerdere Pc's (windows 98 / XP / Linux) dezelfde ping resultaten, dezelfde ellende.
Same MOFO problem here!!!
:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Begin Januari speedlinq 256-Xtra aangevraagt voor de buren. Nogmaal wordt die Xtra via BabyXL geleverd en ik heb zelf wel goede ervaringen heb met BabyXL. Helaas heeft Speedlinq besloten om de lijn via BBnet te leveren. Modem is zo'n oranje CopperJet 816-2P
1 Februari zou de lijn opgeleverd worden en na het aansluiten van het modem hadden we inderdaad een ADSL-signaal. Alleen kreeg ik met geen mogelijkheid een IP adres op de PC. Modem toen maar als router geconfigureerd maar nog steeds geen IP.
Vrijdag gebeld met de helpdesk, eerst iets voor 12 uur. Meer dan 5 minuten wachttijd volgens het bandje maar na 10 minuten hing ik nog aan de lijn dus ik gaf het op. Toen binnen een uur nog 2 keer gebeld maar toen was er meer dan 10 minuten wachttijd dus meteen opgehagen. Iets voor 2 uur nog een keer gebeld. Toen was er weer meer dan 5 minuten wachtijd en na 7 minuten werd de telefoon opgenomen door een medewerker. Even snel uitgelegd dat ik geen IP kreeg en hij ging het controleren. Het bleek dat er tijdens de lijnaanvraag wat was blijven hangen bij bbnet (of ze leiden aan het schulddoorschuif syndroom). Telefoontje duurde totaal een minuut of 12.
Nu ben ik dus iets van 16 euro lichter en het kan wel 10 werkdagen duren voor het probleem gefixed is :(

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Vandaag eindelijk klaar met al het klussen in m'n huis en maak nu dus gebruik van m'n Speedlinq aansluiting (3mbit down, 1mbit up).
Het speedtouch 510 modem traint op 832kbit, wat zorgt voor een max upload van ongeveer 90kb/s, dat wist ik van tevoren, maar heb toch gekozen voor de speedtouch vanwege de goede ervaringen ermee op het KPN netwerk.
Ook op BabyXL werkt ie perfect.

Ping is prima (10-12ms naar server in A'dam, in dosbox), downloadsnelheid is full, precies wat je met de (3*1024)/9,6 regel zou verwachten. Uploadsnelheid wordt dus beperkt door het modem, maar wat het modem aankan wordt behaald.

Erg tevreden dus!

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-06 22:40
Maakt het nog een groot verschil (in BabyXL netwerk) of je in de richting van Amsterdam woont, of in Drenthe enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136352

ik heb een sitecom modem gekocht voor tiscali babyxl te activeren,hij doet het heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

offtopic:
Zoals beloofd hierbij een update van mijn ervaring

In de bevestigingsbrief waarin ook de inloggegevens staan van Speedlinq, werd over 4 februari gesproken waarop de verbinding gerealiseerd zou moeten zijn, terwijl Demon mij bericht had dat de verbinding pas 7 februari afgesloten zou worden. Hierover heb ik per mail contact gehad met Speedlinq en zij gaven aan dat ik mij geen zorgen moest maken.

Vrijdag 4 februari halverwege de dag doet de telefoon het even niet meer (duurde ongeveer 10 minuten) en daarna was mijn server niet meer via het oude IP adres bereikbaar. Blijkbaar was er iets gebeurd (ik zat zelf niet thuis...)

's Avonds thuisgekomen aan de slag en binnen korte tijd een keurige snelle verbinding. Maximale download, afhankelijk van de site en de upload wordt beperkt door mijn modem (Speedtouch 510i).

Enig punt van kritiek is dat de ping te hoog is: de gateway bereik ik op 40 ms en dat is echt te hoog...

Verder alleen maar positieve berichten (ik heb volgens mij nog geen disconnects meegemaakt).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136213

Mr. Liu schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 02:06:
Speedlinq moet je ook niet via BBNed, maar via BabyXL hebben.
Helaas was op het moment van aanvragen BabyXl nog niet beschikbaar in Zevenaar. Ik heb geprobeerd om e.a. nog om te zetten (3Mb/1Mb voor lager bedrag per maand) dit is ook toegezegd echter omdat er geen poorten beschikbaar waren kreeg ik uiteindelijk toch BBNED.

Verder ben ik van mening dat het niet uit mag maken welke netwerk operater je hebt. Speedlinq moet gewoon zorgen dat je waar voor je geldt krijgt, uiteindelijk levert speedlinq deze dienst (=internettoegang) en niet BBNED of BabyXL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123
Vandaag is m'n Speedlinq 3/1 verbinding opgeleverd. Ervaringen tot nu toe:

- aanvraag redelijk snel afgehandeld, had binnen twee weken het modem en de abonnementsgegevens in huis
- lange wachttijd bij dure telefonische helpdesk, niet erg deskundig
- geen reactie op emails tot nu toe
- switch van Demon BBned naar Speedlinq BaByXL goed verlopen, bijna geen downtime
- snelheid goed (380k down/ 89k up)
- ping ook goed, 16ms
- news server zeer incompleet, wel snel (vgl. Demon: zeer compleet maar langzaam)

conclusie: zolang alles goed gaat, zit je niet zo slecht bij Speedlinq via BaByXL met de huidige 3/1 aanbieding. Als je veel waarde hecht aan news dan moet je een apart news abonnementje nemen. Helpdesk (telefoon en email) is vrij waardeloos, ik hoop dat ik ze niet veel nodig heb het komend jaar, anders zijn die paar honderd euro die ik t.o.v. m'n Demon 8/1 bespaar weer weg ...

PS ik gebruik nu toch het Copperjet 816-2P modem ondanks het sissende geluid, heb 'm in een andere kamer gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18638

Sinds 1 jan 2005 heb ik speedlinq.
Er waren wel wat problemen ,maar die zijn nu gelukkig opgelost.
Alleen ben ik niet zo heel erg tevreden met de sagem "fast" modem.
Teneerste haal je niet de max upload snelheid en met emule klapt hij er vaak uit.
Ik ben bang dat de modem de aantal verbindingen niet aan kan.
Door middel van de modem een keertje uit en aan tezette doet hij het weer.
Zijn hier ook nog oplossingen voor ? Zonder een nieuwe modem tekopen?:P

Zijn er ook mensen met een andere modem met een 3072/1024 abbo. en die echt de max upload halen?

Vr.Gr.

Geef speedlinq een kans;) ..
een tip: bel nooit de helpdesk alleen als het echt maar dan ook ECHT nodig is :9

owhjah ik zit via het Tiscali/BabyXL netwerk

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 18638 op 08-02-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57276

Anoniem: 18638 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 19:16:
Sinds 1 jan 2005 heb ik speedlinq.
Er waren wel wat problemen ,maar die zijn nu gelukkig opgelost.
Alleen ben ik niet zo heel erg tevreden met de sagem "fast" modem.
Teneerste haal je niet de max upload snelheid en met emule klapt hij er vaak uit.
Ik ben bang dat de modem de aantal verbindingen niet aan kan.
Door middel van de modem een keertje uit en aan tezette doet hij het weer.
Zijn hier ook nog oplossingen voor ? Zonder een nieuwe modem tekopen?:P

Zijn er ook mensen met een andere modem met een 3072/1024 abbo. en die echt de max upload halen?

Vr.Gr.

Geef speedlinq een kans;) ..
een tip: bel nooit de helpdesk alleen als het echt maar dan ook ECHT nodig is :9

owhjah ik zit via het Tiscali/BabyXL netwerk
De maximale upload haal je nooit. 1mbit is een theoretische maximale snelheid, die beperkt wordt door verschillende factoren. Een daarvan is het type modem, de ene haalt 832 kbit, de ander 926 kbit, etc. Ook een echte 1 mbit upload capable modem zal nooit de maximale snelheid halen, zeker niet continu. Een aspect wat daarin meespeelt is de kwaliteit van de koperdraad (de KPN lijn) en de afstand van de wijkcentrale en de gebruikte apparatuur aan de provider kant.

Als je 80 kilobyte upload haalt heb je een nette uploadsnelheid voor 1 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
hebben ze nieuwsgroepen daar bij speedlinq??

The "real" Champ will always be The Champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 22:29
Ja,

maar eigenlijk ook niet omdat je er toch geen gebruik kan van maken voor binary's omdat de retentie heel slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-06 15:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Een paar pagina’s terug had ik mijn verhaal gepost over het feit dat ik mijn voucher een heeeeeele tijd geleden heb opgestuurd en nog steeds mijn geld niet heb.

Na tig mailtjes met Inge van Speedlinq hebben ze volgens mij besloten mij maar te gaan negeren/doodzwijgen.
Het laatste wat ik heb gehoord is dat ze er intern nog even zou overleggen.
Dat is inmiddels drie weken geleden.

Hier moet toch wat tegen te doen zijn ??
Ik ga iig even Kassa aanschrijven.
Misschien dat dat iets uit zal maken.

Als mede 'gedupeerden' dit nou ook even doen heeft het misschien nog nut ook.

Anoniem: 39059

Ik ben benieuwd :)

Speedlinq heeft nu 2x flink afgeschreven van mijn rekening, nu is het mijn beurt :p

wordt het }) of wordt het }:O ...

Een nóg steeds tevreden klant...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 39059 op 10-02-2005 17:23 ]

• Fern
x KeN x schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:28:
Een paar pagina’s terug had ik mijn verhaal gepost over het feit dat ik mijn voucher een heeeeeele tijd geleden heb opgestuurd en nog steeds mijn geld niet heb.

Na tig mailtjes met Inge van Speedlinq hebben ze volgens mij besloten mij maar te gaan negeren/doodzwijgen.
Het laatste wat ik heb gehoord is dat ze er intern nog even zou overleggen.
Dat is inmiddels drie weken geleden.

Hier moet toch wat tegen te doen zijn ??
Ik ga iig even Kassa aanschrijven.
Misschien dat dat iets uit zal maken.

Als mede 'gedupeerden' dit nou ook even doen heeft het misschien nog nut ook.
Ik hou het in de gaten,moet de mijne nog opsturen(aangetekend!) ;)

PowerStation

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 13:59

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik heb het idee dat vandaag mijn abonnement is geactiveerd. Overstap van Demon gemaakt.

Heeft iemand een linkje naar de instellingen die ik voor de Zyxel Prestige 650 moet maken om via BabyXL te internetten? Ik zoek me een breuk, maar nergens duidelijke info te vinden.

Het enige dat ik weet is VPI/VCI = 0/34

Overigens staat hij voor de rest nu nog op de instellingen van Demon. Tevens staat ie als router ingesteld.... dat kan toch wel zo blijven hoop ik?

Dat Sagem modem krijg ik iig niet aan de praat. Wat een bagger is dat zeg.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• paul123
jagermeister1 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:28:
Ik heb het idee dat vandaag mijn abonnement is geactiveerd. Overstap van Demon gemaakt.
welcome to the club ;)
Heeft iemand een linkje naar de instellingen die ik voor de Zyxel Prestige 650 moet maken om via BabyXL te internetten? Ik zoek me een breuk, maar nergens duidelijke info te vinden.
probeer dit eens:

http://www.zyxel.nl/p650/p65x-babyxl.html

heb 't zelf nog niet geprobeerd, laat ff weten of het werkt.

• Freee!!

Freee!!

jagermeister1 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:28:

Het enige dat ik weet is VPI/VCI = 0/34

Overigens staat hij voor de rest nu nog op de instellingen van Demon. Tevens staat ie als router ingesteld.... dat kan toch wel zo blijven hoop ik?

Dat Sagem modem krijg ik iig niet aan de praat. Wat een bagger is dat zeg.
Kijk eens naar het volgende plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37496/thumb.jpg

En ja, router kan uitstekend (doe het zelf ook, zie plaatje).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:01
Hier ook speedlinq 3/1 abbo gepakt, maar ook hier disconnects om de 6 minuten...
zeer irritant toevallig 1 x met het inloggen kwam de snelheid van de upstream op 672 kbs en toen deed hij het wel zonder disconnects (zoals overal)...
Overigens is de snelheid ook niet echt wat beloofd is, de downstream is wel ok, maar de upstream komt bij mij maar op 200 kbit/s uit ofzo wat echt veel te laag is ... Is verder nog niet zon groot probleem, maar die disconnects zijn wel een groot probleem...
Modem is Sagem F@st 800... Is ook erg lastig dat je zelf die upstream snelheid niet kan instellen maar dat dit geinitialiseerd word, want heb nu alweer 143 x gereconnect, maar hij blijft maar op 896 kbit connecten, en dus disconnect ik gewoon om de 6 minuten.... erg irritant allemaal...
Nouja als iemand een oplossing heeft zou ik t graag horen, maarja dat geld voor iedereen hier wel denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 10:31

6Pac

"Roma Victor"

Hoi,

Mensen hier uit de regio Zaanstad die niet meer kunnen internetten sinds woensdag ochtend?

Ik las op de Tiscali site (eigenaar BabyXL) dat ze onderhoud zouden plegen in Zaandam centrum op woensdag. Sinds ze klaar zijn krijg ik geen IP meer toegewezen. (mijn ADSL/WAN verbinding is gewoon op)..

Aan de Speedlinq helpdesk heb je ook geen ene flikker..helpdesk mail adres werkt niet meer dus je bent verplicht om te bellen (a 0.70 ec/m).. 2 keer gebeld en na een uur in de wacht krijg ik te horen dat ze het probleem zouden melden bij BaByXL en dat ik maar moest afwachten :(

Volgens Speedlinq houd BaByXL (een maximum van) 5 dagen aan om een probleem op te lossen.. echt de grootste kolder ever!!! :( :r

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Mr. Liu schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:38:
[...]

Kijk eens naar het volgende plaatje:
[afbeelding]

En ja, router kan uitstekend (doe het zelf ook, zie plaatje).
@Paul123: Bedankt, ik zal het vanavond ff proberen

@ Mr. Liu..jij ook bedankt. Volgens mij staat mijn modem wel goed. Krijg namelijk wel een IP adres. Een tracert naar een willekeurig IP adres levert me alleen 1 hop op. Dat vind ik wel vreemd. Ik hoorde dat je net als bij Demon je mac-adres eenmalig moet registreren. Helaas heb ik geen brieven of wat dan ook ontvangen waarin dat te lezen is.

Heeft iemand de url voor mij waar ik mijn mac-adres kan registreren?

Ipconfig /all levert me het volgende op (router staat dan in bridged-mode uiteraard):

IP= 1.253.41.x
255.255.255.0
DHCP=1.253.41.1
Default Gateway 1.253.41.1
DNS=1.254.254.253

Lijkt me inorde of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

jagermeister1 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 09:34:
[...]

@Paul123: Bedankt, ik zal het vanavond ff proberen

@ Mr. Liu..jij ook bedankt. Volgens mij staat mijn modem wel goed. Krijg namelijk wel een IP adres. Een tracert naar een willekeurig IP adres levert me alleen 1 hop op. Dat vind ik wel vreemd. Ik hoorde dat je net als bij Demon je mac-adres eenmalig moet registreren. Helaas heb ik geen brieven of wat dan ook ontvangen waarin dat te lezen is.

Heeft iemand de url voor mij waar ik mijn mac-adres kan registreren?

Ipconfig /all levert me het volgende op (router staat dan in bridged-mode uiteraard):

IP= 1.253.41.x
255.255.255.0
DHCP=1.253.41.1
DNS=1.254.254.253

Lijkt me inorde of niet?
Nee, dit is niet in orde !

Wat ik heb gedaan (nadat ik met mijn bestaande infrastructuur tegen eenzelfde IP adres aan liep) is eerst een keer de installatie doorlopen met behulp van de CD-Rom en het Sagem modem. Voor diegene die de installatie met dit modem moeilijk vinden...naar mijn bescheiden mening onmogelijk ! Binnen twee minuten online waarbij de muiskliks ongeveer het moeilijkste onderdeel van de installatie was.

Nadat dit modem geregistreerd was bij Speedlinq, de Speedtouch teruggezet en sindsdien alleen nog maar een iets te hoge ping, verder lekker stabiel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

lier schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 09:45:
[...]

Nee, dit is niet in orde !

Wat ik heb gedaan (nadat ik met mijn bestaande infrastructuur tegen eenzelfde IP adres aan liep) is eerst een keer de installatie doorlopen met behulp van de CD-Rom en het Sagem modem. Voor diegene die de installatie met dit modem moeilijk vinden...naar mijn bescheiden mening onmogelijk ! Binnen twee minuten online waarbij de muiskliks ongeveer het moeilijkste onderdeel van de installatie was.

Nadat dit modem geregistreerd was bij Speedlinq, de Speedtouch teruggezet en sindsdien alleen nog maar een iets te hoge ping, verder lekker stabiel !
Nou sorry.. maar het installeren van het Sagem modem is zeker onmogelijk. USB installatie lijkt te lukken, maar op het moment dat ik de USB kabel inplug ...poef.... ADSL ledje uit 8)7

Software eraf gegooid.. dan maar de Ethernet installatie proberen dacht ik. Deze blijft oneindig hangen in het venster waar je een taal kunt selecteren. Ik kan klikken wat ik wil op het [OK] knopje, maar verder komt ie niet. Mijn conclusie is dus dat het Sagem modem verschrikkelijk zuigt.

In welke range zou mijn IP adres dan moeten vallen eigenlijk? ipconfig gaf wel babyxl.nu aan...

[ Voor 5% gewijzigd door jagermeister op 11-02-2005 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Bij voorkeur geen gebruik maken van USB modem (nooit !).
Ja, er zijn vast zat positieve ervaringen...

Heb je een keer geprobeerd om de pc opnieuw op te starten en de installatie op basis van de netwerkaansluiting uit te voeren ? Is er een kans dat je pc last heeft van spyware/adware/virussen ? Heb je een andere pc tot je beschikking om de installatie opnieuw op uit te voeren ?

Mijn IP adres zit in de 84.41.149.xxx range

[ Voor 6% gewijzigd door lier op 11-02-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 10-06 16:51
Gisteren 2048/1024 all-in aangevraagd bij tfortelecom voor 21.95 PM, Geen aansluitkosten, Gratis modem, 1 jaar abo.

Eens kijken wat ze hier in A'dam West voor elkaar krijgen. Iemand idee hoelang het duurt na de aanvraag?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

vacuumcleaner schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 10:59:
Gisteren 2048/1024 all-in aangevraagd bij tfortelecom voor 21.95 PM, Geen aansluitkosten, Gratis modem, 1 jaar abo.

Eens kijken wat ze hier in A'dam West voor elkaar krijgen. Iemand idee hoelang het duurt na de aanvraag?
Een beetje initiatief kan geen kwaad, vacuum.
Dit bericht heb ik even voor je opgezocht op de webpage van Speedlinq (waar moet je anders kijken...):

Ik heb nog niets gehoord van Speedlinq nadat ik heb aangevraagd

Als je op je contractsaanvraag geen e-mail adres hebt ingevuld, heb je inderdaad geen bevestiging van Speedlinq ontvangen. Wanneer je wel je e-mail adres hebt ingevuld, ontvang je per mail de bevestiging van je aanvraag. Hieronder volgen nog een keer de stappen, die je ook getoond zijn in de pop-up, nadat je je aanvraag verzonden hebt.

Nadat de modemkosten zijn afgeschreven, ontvang je eerst je modempakket en vervolgens je welkomstbrief, met daarin de datum waarop je Speedlinq verbinding wordt opgeleverd.

Het afschrijven van de modemkosten duurt meestal een week, waarna je binnen 3 weken de welkomstbrief ontvangt. Bijna 90 % van de aansluitingen wordt binnen 4 weken na aanvraag opgeleverd.

Helaas is het niet mogelijk je tussentijds op de hoogte te houden van de status van je aanvraag. Mocht er 2 weken na aanvraag nog geen geld voor het modempakket afgeschreven zijn, bel dan naar de Technische Helpdesk, (0900 – 77 333 54).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
lier schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:16:
[...]

Een beetje initiatief kan geen kwaad, vacuum.
Dit bericht heb ik even voor je opgezocht op de webpage van Speedlinq (waar moet je anders kijken...):

Ik heb nog niets gehoord van Speedlinq nadat ik heb aangevraagd

Als je op je contractsaanvraag geen e-mail adres hebt ingevuld, heb je inderdaad geen bevestiging van Speedlinq ontvangen. Wanneer je wel je e-mail adres hebt ingevuld, ontvang je per mail de bevestiging van je aanvraag. Hieronder volgen nog een keer de stappen, die je ook getoond zijn in de pop-up, nadat je je aanvraag verzonden hebt.

Nadat de modemkosten zijn afgeschreven, ontvang je eerst je modempakket en vervolgens je welkomstbrief, met daarin de datum waarop je Speedlinq verbinding wordt opgeleverd.

Het afschrijven van de modemkosten duurt meestal een week, waarna je binnen 3 weken de welkomstbrief ontvangt. Bijna 90 % van de aansluitingen wordt binnen 4 weken na aanvraag opgeleverd.

Helaas is het niet mogelijk je tussentijds op de hoogte te houden van de status van je aanvraag. Mocht er 2 weken na aanvraag nog geen geld voor het modempakket afgeschreven zijn, bel dan naar de Technische Helpdesk, (0900 – 77 333 54).
Das juist het probleem, het staat op de site, theoretisch gezien moet het kloppen, maar wat zijn de ervaringen hier?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Bij mij heeft het in totaal 6 weken geduurd. Dit betrof echter een telco-telco migratie, waarbij ik expliciet aangegeven had dat ze per die datum de lijn konden overzetten.

Heb je op dit moment een ADSL aansluiting op die lijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

lier schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 10:45:
Bij voorkeur geen gebruik maken van USB modem (nooit !).
Ja, er zijn vast zat positieve ervaringen...

Heb je een keer geprobeerd om de pc opnieuw op te starten en de installatie op basis van de netwerkaansluiting uit te voeren ? Is er een kans dat je pc last heeft van spyware/adware/virussen ? Heb je een andere pc tot je beschikking om de installatie opnieuw op uit te voeren ?

Mijn IP adres zit in de 84.41.149.xxx range
PC is virus + spyware vrij. Heb ik laatst nog gechecked + ik heb sowieso nooit zo'n last daarvan. Bovendien zat ik eergisteren nog vrolijk te internetten via Demon.

Tuurlijk zullen er positieve ervaringen zijn. Ik zal de Sagem nogmaals aan mijn Ethernetkaart hangen. Kijken wat ie dan voor IP krijgt.

Wat me opvalt is dat wanneer ik ipconfig /all uitvoer, ik babyxl.nu te zien krijg. Vreemd, aangezien mijn collega (ook speedlinq abonnee) speedlinq.nl of iets in die richting te zien krijgt. Wellicht is mijn account bij BaByXL geactiveerd, maar niet bij speedlinq.... Gebeurt dat wel eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
lier schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:26:
Bij mij heeft het in totaal 6 weken geduurd. Dit betrof echter een telco-telco migratie, waarbij ik expliciet aangegeven had dat ze per die datum de lijn konden overzetten.

Heb je op dit moment een ADSL aansluiting op die lijn ?
Nee, heb dus eerst bij kpn een aansluiting aangevraagd en die is inmiddels binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-06 13:16
jagermeister1 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 09:34:
op (router staat dan in bridged-mode uiteraard):

IP= 1.253.41.x
255.255.255.0
DHCP=1.253.41.1
DNS=1.254.254.253

Lijkt me inorde of niet?
Ik heb laatst voor iemand Demon via BabyXL geïnstalleerd. Toen kwam ik ook op zo'n 1.-ip uit. Je kunt daarna naar de pagina http://connect.babyxl.nu in je browser om de verbinding te bevestigen. Hierna werd er een 'normaal' ip-adres en gateway toegekend aan de router.

[ Voor 13% gewijzigd door BAUKstEr op 11-02-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136786

Sinds enkele dagen heb ik Speedlinq 3/1 abbo (icm Speedtouch 570 router/modem en Wifi). Was snel geleverd en deed het meteen prima. Alleen gisteravond knalde mijn internet er tijdens het surfen ineens uit. Ik had opeens geen internetverbinding meer. Ik heb gezocht naar een oplossing maar kan het niet vinden. Ik heb geprobeerd om ipv WiFi een ethernetkaart te gebruiken maar krijg bij allebei een IP adres door (of een 169.xxx.x.x wat ook niet goed is :)). Ik heb de helpdesk gebeld maar dat is een klein drama: weinig kennis. Enige wat ze konden doen was een linecheck maar het kan ook aan de WiFi verbinding liggen al zou dat vaag zijn aangezien die er ineens mee ophield. Als ik naar de WiFi aan de PC kijk, dan zie ik hem een paar keer knipperen en dan weer even nix. Dan weer knipperen en dan weer nix. Hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Kaboom,

Test eerst je verbinding even met een ander modem...
Dat jij niet meer een IP adres krijgt lijkt mij eerder met je Speedtouch dan met je Speedlinq te maken hebben. Of is dit 169. adres op je Speedtouch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een andere modem? Die heb ik helaas niet zo bij de hand.
Als ik naar de speedtouch modem z'n instellingen kijk dan staat in het tablad waar normaal het ip-adres, DNSadres etc etc helemaal leeg. alleen de naam van mijn PC staat er. Als ik scan naar lokaties vind ie wel de Speedtouch modem. Ik heb al WEP eraf gehaald e.d. maar lijkt niet te helpen.
Dat 169.x.x.x adres kreg ik terug toen ik met mijn ethernet verbinding probeerde te maken. Dat was dus het IP adres van de ethernetkaart en niet van de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Extra info:

Lampje ADSL: groen
Lampje Internet: groen
Lampje WLAN : oranje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

BAUKstEr schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 13:25:
[...]

Ik heb laatst voor iemand Demon via BabyXL geïnstalleerd. Toen kwam ik ook op zo'n 1.-ip uit. Je kunt daarna naar de pagina http://connect.babyxl.nu in je browser om de verbinding te bevestigen. Hierna werd er een 'normaal' ip-adres en gateway toegekend aan de router.
Zou ik dan toch iets verkeerds gedaan hebben? Pagina http://connect.babyxl.nu werd namelijk niet geopend of gevonden. Er leek helemaal geen connectie naar buiten te zijn. Maar goed.. vanavond nogmaals een poging wagen. Laten we hopen dat het werkt en dat ik geen contact met de Heldesk hoef op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*huk* Ik zie nu dat ik een Speedtouch 580 + 120g ontvanger heb geleverd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Nou mensen.. probleem is opgelost. Ik was vergeten dat ik bij Demon via een proxy surfte. Schoot me net ineens te binnen. Het was dus niet zo gek dat ik niet naar http://connect.babyxl.nu kon.

Kortom... 0 dagen zonder internet gezeten als je mijn domme fout niet meetelt. Hulde voor Speedlinq tot nu toe! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Stoer, want ik heb van Speedlinq nog geen documentatie ontvangen waarin die pagina vermeld staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Anoniem: 136786 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:19:
Met een andere modem? Die heb ik helaas niet zo bij de hand.
Als ik naar de speedtouch modem z'n instellingen kijk dan staat in het tablad waar normaal het ip-adres, DNSadres etc etc helemaal leeg. alleen de naam van mijn PC staat er. Als ik scan naar lokaties vind ie wel de Speedtouch modem. Ik heb al WEP eraf gehaald e.d. maar lijkt niet te helpen.
Dat 169.x.x.x adres kreg ik terug toen ik met mijn ethernet verbinding probeerde te maken. Dat was dus het IP adres van de ethernetkaart en niet van de modem.
169.x.x.x is een automatisch toegewezen adres. Je netwerkkaart krijgt dus geen ip-adres toegewezen van de dhcp-server in de router/modem. Je kan in ieder geval even tijdelijk een vast ip-adres instellen op je netwerkkaart:

ip-adres 10.0.0.150
subnet mask 255.255.255.0
gateway 10.0.0.138

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

BAUKstEr schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 20:13:
Stoer, want ik heb van Speedlinq nog geen documentatie ontvangen waarin die pagina vermeld staat :)
Staat ook nergens als je een modem hebt ontvangen. Er staat een linkje op de html pagina welke start als je de meegeleverde CD erin propt.

Had wat mij betreft ook nog expliciet in een brief vermeld mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gied
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 23:33
Ondanks de vele minder goede ervaringen die ik op dit forum gelezen heb, heb ik 29 januari toch besloten mijn @Home abonnement (van 47,95 per maand) in te ruilen voor het Speedling 3mbit/1mbit abonnement. Ik kon het niet over m'n hart verkrijgen om 6 maanden lang 40 euro teveel te betalen voor ongeveer dezelfde snelheid.
Ik moet zeggen dat ik erg blij verrast ben na alle negatieve ervaringen op dit forum:

- 29 januari abonnement afgesloten bij de Belcompany (je krijgt je modem gelijk mee, dus dat is weer een risicootje minder)
- 2 februari brief van Speedlinq ontvangen met gebruikers instellingen en aansluitdatum (10 februari)
- 10 februari de sagem modem aangesloten en het net opgegaan.
- m'n SMC router er achter gehangen en de andere pc's aangesloten.

Speedtest (ook al is dit niet zaligmakend) geeft een download van +/- 2840 kbps en een een upload van +/- 540 kbps. Upload valt dus wat tegen, maar ach.
Ik ben erg tevreden met Speedlinq, maar ik heb de helpdesk dan ook niet hoeven bellen ;). Ik moet de boel nog even testen met bittorrent e.d., maar als dat echt bagger is, dan koop ik nog wel een fatsoenlijke modem.

Oja ik had nog wel even problemen met het aansluiten van het gedeelte tussen de splitter en mijn telefoon. Dat stukje (het kabeltje en/of het telefoonstopcontact) werkte niet, waardoor mijn telefoon het niet meer deed. Gelukkig kon ik m'n telefoon rechtstreeks op de splitter aansluiten en was het probleem verholpen. Ook vond ik het een beetje lomp (voor de onwetende gebruikers) dat ze vergeten zijn te vermelden dat je de modem (mbv de adapter) van stroom moet voorzien. Ook al is dat uiteraard heel logisch.

Nu moet ik alleen nog even het geld terugkrijgen en dan heeft Speedlinq er weer een tevreden klant bij!
Is het opsturen van een KPN afschrift van de maand voordat je je abonnement hebt gekregen trouwens recent genoeg, of moet het afschrift echt van de periode zijn dat je abonnee bij Speedlinq bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BAUKstEr schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 20:17:
[...]

169.x.x.x is een automatisch toegewezen adres. Je netwerkkaart krijgt dus geen ip-adres toegewezen van de dhcp-server in de router/modem. Je kan in ieder geval even tijdelijk een vast ip-adres instellen op je netwerkkaart:

ip-adres 10.0.0.150
subnet mask 255.255.255.0
gateway 10.0.0.138
En moet ik iets bij DNS instellen? Sorry, beetje leek hiero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Gied schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 23:58:Is het opsturen van een KPN afschrift van de maand voordat je je abonnement hebt gekregen trouwens recent genoeg, of moet het afschrift echt van de periode zijn dat je abonnee bij Speedlinq bent?
Dat zou ik ook graag willen weten want, de voucher moet voor 30 april bij hun binnen zijn, maar mijn abbo gaat pas april in dus als ik op de eerste afschrijving moet wachten ben ik denk ik te laat :?

PS: Ze hebben me 2 Modems opgestuurd 8)7

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Bij mij is mijn upload volgens speedtest zo'n 525 kbps... erg magertjes als je 1024 kbps upstream zou moeten hebben. Lijkt me niet dat de helft overhead is. Nog meer mensen met dit 'probleem'? Download snelheid is zo'n 2799 kbps (+/- 350 KB/s).. komt meer in de richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

jagermeister1 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 00:52:
Bij mij is mijn upload volgens speedtest zo'n 525 kbps... erg magertjes als je 1024 kbps upstream zou moeten hebben. Lijkt me niet dat de helft overhead is. Nog meer mensen met dit 'probleem'? Download snelheid is zo'n 2799 kbps (+/- 350 KB/s).. komt meer in de richting.
Wat voor modem heb je :? BabyXL heeft de neiging de overheid te compenseren (en nog wat extra toe te geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Mijn up volgens Speedtest is 680kpbs en down 2860 dus die overhead is behoorlijk. :/

Bij het Speedlinq servicepunt is mijn max. up 648.9 geweest en down 2978.0 (Yearly)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Mr. Liu schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 01:16:
[...]

Wat voor modem heb je :? BabyXL heeft de neiging de overheid te compenseren (en nog wat extra toe te geven).
Zyxel Prestige 650-R.

Bij Demon haalde ik upstream bijna 700 kbps. Dus aan het modem of de afstand tot de centrale ligt het niet. Die 525 kbps vind ik dan toch wat magertjes.
Epitome schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 01:23:
Mijn up volgens Speedtest is 680kpbs en down 2860 dus die overhead is behoorlijk. :/

Bij het Speedlinq servicepunt is mijn max. up 648.9 geweest en down 2978.0 (Yearly)
In ieder geval alweer een stuk beter dan bij mij. Maar goed.. wat kun je er als klant aan doen? Heeft klagen zin? Ik bedoel... ze verkopen het abonnement als zijnde 3072/1024 kbps. Nou... zo'n 10 tot 15% aan overhead eraf... of hou ik nou ergens geen rekening mee? Heb er niet zoveel verstand van, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-06 19:11
Ik ben onwijs blij dat ik niet naar Speedlinq overgegaan ben zeg, tjongejonge wat een beerput als je de deksel er af trekt. Voor de geïnteresseerden is er eindelijk door een (onafhankelijke) partij een samenvattinkje gemaakt:
http://www.netkwesties.nl/editie119/artikel4.html

Die link verdient zo ongeveer een plaatsje in de FAQ en de startpost van dit topic :X.

[ Voor 15% gewijzigd door flipjevandejam op 12-02-2005 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb al in midden december Speedling All in 3/1 besteld..
echter tot op vandaag geen verbinding..
Wie kan me helpen?

Ik heb alles aangesloten (splitter zit goed, ethernetmodem in de pc etc.)
Het DSL-lampje op de modem brandt ook continu, wat moet betekenen dat er een ADSL-signaal is. Over de modem zelf kan ik niet veel vertellen :S
Het is lichtgrijs met oranje rand. Er staat verder geen merk op.

In de doos zat een knullig A4-tje met daarop beschreven hoe de splitter aangesloten moest worden. Verder geen handleiding/cd-rom. Niks!
Op dat knullig A4-tje staat echter ook dat er bij sommige abbo's geen cd-rom geleverd hoeft worden. Ik neem dus aan dat dat bij mij het geval is.

Ik heb ook al de brief met m'n gebruikersnaam en wachtwoord gekregen van Speedlinq.
Mijn abonnement zou op 2 februari geactiveerd worden.

Als ik mijn modem op m'n PC aansluit (winXP), dan gaat ie op zoek naar de connectie
en na 1 minuut ofzo zegt ie dat er geen connectivity is.
Als ik in de properties kijk, zie ik daar dat ik geen IP krijg toegewezen.

Kan iemand me helpen? want zoals jullie allemaal
wel weten heb je aan de helpdesk van Speedling geen ene reet.

Mis ik toch een cd-rom ofzo?
Someone help me please!!
Mijn dank zal groot zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Je hebt de Allied Data CopperJet 816-2P

Afbeeldingslocatie: http://www.edpnet.nl/pics/HelpCentre/Internetconnections/ADSL/Neutrino-Lepton-Meson/copperJet816-2p.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Bij de properties van je netwerkverbinding wordt nooit zomaar een IP-adres ingevuld, dat zou je dan zelf gedaan moeten hebben. Als dit leeg is dan zit je in feite goed dus.

Doe eens Start>Uitvoeren>cmd <enter>

En typ in de daarna geopende Dosbox: ipconfig /all
Kopieer het resultaat eens naar je clipboard en plak het ff in dit topic.

Je kunt ook alvast eens proberen of je naar http://connect.babyxl.nu kunt surfen. Dat is de URL waar je 1 malig je Mac-adres moet registreren. Indien dat nog niet gebeurd is, kom je ook niet veel verder.

[ Voor 38% gewijzigd door jagermeister op 12-02-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136883

Ik wil even een waarschuwing plaatsen voor mensen die overwegen een Speedlinq abonnement te nemen, zelf heb ik nu bijna 1 jaar en 7 maanden een abbo.(All-in Baby-XL)
Sinds aug. vorig jaar 2 Mb / 1 Mb.
Weet zelf ook wel het een en ander dus de dure helpdesk nam ik voor lief omdat ik toch nooit zou bellen en ze waren per mail te bereiken.
De problemen begonnen in nov., tot die tijd heel tevreden.
Latency tijden liepen op van gem. 30 ms naar gem.150 ms (voor een gamer dodelijk) en Upload stond op 512 Kb ipv. 1 Mb.
Door vakanties ed. in januari uiteindelijk diverse mails gestuurd naar de helpdesk maar nooit een reactie terug gehad.
Uiteindelijk de administratie en calldesk (het is namelijk geen helpdesk) gebeld a 70 c/m (2x 5 min. in de wacht) die alleen het standaard riedeltje kennen. (firewall, lijnlengte naar de centrale, snelheidstest etc.)
Beiden gaven toe dat ze zeker 3 weken achterliepen met de mail.
Uiteindelijk is er een call aangemaakt voor de 2de lijn maar ik kreeg te horen dat er geen kontakt werd opgenomen en als het na 5 dagen nog niet goed was dat ik dan maar terug moest bellen.(dure nummer en wachttijd)
Dat is echt de meest ergelijke vorm van een klachtafhandeling.
Ook zou er een lijntest worden gedaan.
Er is niets mis met mijn lijn (900 meter van de centrale) maar met de instellingen van Speedlinq.
Gisteren kwam ik er achter dat ze de upload nu van 512 naar 416 gezet hebben !!!!
Vandaag weer een mail gestuurd en ik kreeg dit automatische antwoord per mail.

Per 1 november 2004 is Speedlinq gestopt met de technische e-mail helpdesk.
Uw e-mail kan niet meer in behandeling worden genomen.

En

L.S.

Vanaf heden is het emailadres administratie@speedlinq.nl niet meer in gebruik.

Ze lezen hun mail dus niet meer sinds 1 november 2004 terwijl er tot afgelopen week wel naartoe gestuurd kon worden zonder de klanten op de hoogte te stellen en hun helpdesk liegt daarover.
Er wordt verwezen naar de site voor hulp maar daar staat echt niets bijzonders.
Bijna alle FAQ's gaan over abonnementsvormen en dit is een instelling die zij moeten aanpassen.
Het enige goede is het voorgeprinte klachtenformulier dat via de post verstuurd moet worden.
Daar staat echter standaard op:

Verder kan Speedlinq besluiten de behandeling van een klacht uit te stellen, totdat er bijvoorbeeld zekerheid is over de aard van een probleem.

Kortom je kan wachten tot je een ons weegt.

Uit de manier van de mailafhandeling en de 2 gesprekken met Speedlinq krijg ik de indruk dat ze op de rand van de afgrond staan en het zou me niets verbazen als ze voor juni failliet zijn.

Mocht ik nog een antwoord krijgen of de problemen worden opgelost dan post ik dat ook hier maar ik ben bang dat ik nog maar 1 formulier van ze ga gebruiken en dat is het opzegformulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 136883 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 18:13:

[knip]

Latency tijden liepen op van gem. 30 ms naar gem.150 ms (voor een gamer dodelijk) en Upload stond op 512 Kb ipv. 1 Mb.

[knip]

Er is niets mis met mijn lijn (900 meter van de centrale) maar met de instellingen van Speedlinq.
Gisteren kwam ik er achter dat ze de upload nu van 512 naar 416 gezet hebben !!!!
Lijkt me heel sterk dat ieman je upload naar 416Kbps zet. Zal vast je modem zijn die dit doet door omstandigheden op je lijn. Een modem zakt vanzelf op een DSL verbinding als de lijn het niet toelaat om zonder problemen hoger in te trainen.

1024Kbps wordt sowieso zelden gehaald. Herstart je modem eens. Ze hem eens direct aan je ISRA en probeer even twee verschillende kabels! Test ook even je modem elders of een ander modem om te vergelijken.

Waarom zou het niet kunnen dat jouw modem toevallig op exact 512Kbps verbinding opbouwt.

Simepele dingen om stap-voor-stap dingen uit te sluiten. Stel nou dat gewoon je modem de geest aan het geven is.... je een huisdier hebt dat aan een kabel heeft geknaagd... je een half vast zittend stekkertje hebt dat nu nog half vaster is gaan zitten ... je een huisgenoot hebt die op de slaapkamer een telefoon heeft ingeprikt die nu voor de splitter is afgetakt.

De 900 meter is uit een postcode controle? Kan nog wel eens lelijk tegen vallen in de praktijk en zegt helemaal niets eigenlijk (dat het niet korter is dan 900 meter zegt het!).

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 12-02-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133370

Bedankt voor de waarschuwing, MoronDragon, stond vandaag op het punt om te verhuizen van hccnet (na de prijsverhoging) naar speedlinq 3/1.
Gelukkig deze topic eens goed doorgelezen, geschrokken van al die narigheid, helaas maar weinig goede ervaringen.
Dat krantenberichtje bevestigde alles nog eens.
Inderdaad heeft zo'n bedrijf weinig kans van overleven.
Heeft iemand nog een goed en betrouwbaar alternatief op basis van 3/1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:37
flipjevandejam schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 02:13:
Ik ben onwijs blij dat ik niet naar Speedlinq overgegaan ben zeg, tjongejonge wat een beerput als je de deksel er af trekt. Voor de geïnteresseerden is er eindelijk door een (onafhankelijke) partij een samenvattinkje gemaakt:
http://www.netkwesties.nl/editie119/artikel4.html

Die link verdient zo ongeveer een plaatsje in de FAQ en de startpost van dit topic :X.
Gezien de lage prijzen werd ook mijn interesse gewekt in Speedlinq. Ben blij dat ik eerst even GoT gecheckt heb en dit artikel gezien heb. Wat een zooitje zeg.
Ik blijf voorlopig toch maar zorgeloos bij Xs4All.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136883

Lijkt me heel sterk dat ieman je upload naar 416Kbps zet. Zal vast je modem zijn die dit doet door omstandigheden op je lijn. Een modem zakt vanzelf op een DSL verbinding als de lijn het niet toelaat om zonder problemen hoger in te trainen.
Het modem (SpeedTouch 510i) zakt inderdaad automatisch.
Het gaat hier echter om de instelling die vanaf de provider ingesteld is en dat is echt 512 en nu 416. (sinds ik gebeld heb dus geen toeval)
Of net zo toevallig als dat ik nadat ik gebeld heb en aangegeven dat ik ze een mail zou sturen ineens 2 mailtjes als reply krijg dat de E-mail adressen niet meer functioneren. (2 mailtjes waarbij ook nog om een leesbevestiging gevraagd wordt !!)
Wat betreft download is er ook niets aan de hand.
Die staat op 2240 en haalt ook wel gemiddeld ongeveer 70% van de capaciteit.
Het probleem is dus dat ik wat betreft upload gemiddeld 70% van 512 Kb tot mijn beschikking heb ipv. 70% van 1 Mb.
Het is echt een instelling bij Speedlinq.
Lees ook de berichten in de voorgaande posts over de upload van Speedlinq.
Ik denk dat dit beleid is van Speedlinq.
Bijna niemand gebruikt zijn upload en als je dan abonnementen verkoopt kun je grotere getallen noemen als verkooptrucje, er is dan toch bijna niemand die het opvalt.
Het viel mij pas op toen de latencytijden absurd hoog werden waardoor ik de instellingen van mijn Speedtouch eens ben gaan bekijken.

Overboeking op de lijn is het ook niet want ik woon niet in een wijk waar veel internetverbindingen zijn en zit bovendien op ISDN wat ook al zeldzamer is.
1024Kbps wordt sowieso zelden gehaald. Herstart je modem eens. Ze hem eens direct aan je ISRA en probeer even twee verschillende kabels! Test ook even je modem elders of een ander modem om te vergelijken.
SpeedTouch verbinding zit direct aan de ISRA in de meterkast (ongeveer 30 cm) en omdat mijn apparaten in de woonkamer staan vlak bij de meterkast is de lengte van welke verbinding dan ook nergens langer dan 3 meter.(standaard meegeleverde kabeltjes gebruikt)
Modem herstarten uiteraard vanaf november meerdere malen gedaan en kabels zijn OK.
Bij draadbreuk en slechte verbindingen van de kabels zou de verbinding ook instabiel moeten zijn en af en toe wegvallen en dat is niet het geval.
Waarom zou het niet kunnen dat jouw modem toevallig op exact 512Kbps verbinding opbouwt.
En varkens vliegen.
Simepele dingen om stap-voor-stap dingen uit te sluiten. Stel nou dat gewoon je modem de geest aan het geven is.... je een huisdier hebt dat aan een kabel heeft geknaagd... je een half vast zittend stekkertje hebt dat nu nog half vaster is gaan zitten ... je een huisgenoot hebt die op de slaapkamer een telefoon heeft ingeprikt die nu voor de splitter is afgetakt.
Modem is OK, kabels zijn OK, geen huisdieren, geen extra aftakkingen.
Plain & simple: ISRA --> ISDN --> SpeedTouch & ISRA --> ISDN --> 1 ISDN telefoon.
Zelfs de analoge telefooncentrale via ISDN is al jaren de deur uit.
De 900 meter is uit een postcode controle? Kan nog wel eens lelijk tegen vallen in de praktijk en zegt helemaal niets eigenlijk (dat het niet korter is dan 900 meter zegt het!).
Begrijp ik en daarin heb je gelijk behalve dan dat de kabels hier langs de hoofdwegen lopen die vrijwel direct van mijn huis naar de centrale lopen.
Maar goed het zou 1,5 Km kunnen zijn.

Overigens dit zijn technische details.
Bovendien zijn de latencytijden van 30 naar 100 en hoger ook ter verantwoording van Speedlinq.
Hun routers/servers ed. kunnen het gewoon niet meer aan imho.
Het topic gaat over de ervaringen met Speedlinq en die zijn dus wat mij betreft zeer slecht momenteel.
In mijn post kun je ook lezen dat ik tot half november geen enkel probleem had.(1 jaar en 7 maanden abbo)

Op een rijtje;

E-mail met de helpdesk en administratie is onmogelijk geworden.
Voor contact ben je verplicht om de dure nummers te bellen. (70 c/m).
Je staat minimaal 5 minuten in de wacht.
Helpdesk is calldesk.
FAQ op de site gaat nergens over.
Administratie mocht telefonisch geen uitspraken doen en liegt mij voor over het contact per mail.
Er werd mij verzocht om een mail te sturen naar de administratie en een paar dagen later heffen ze het mailaccount op.(per 1-11-2004 met terugwerkende kracht)
Er wordt een call aangemaakt voor hun 2de lijn waarbij al gelijk verteld wordt dat ik en niet teruggebeld wordt en niet per mail wordt ingelicht.
Ze verkopen abonnementen die ze niet waar kunnen maken.

Lees inderdaad ook: http://www.netkwesties.nl/editie119/artikel4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
jagermeister1 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:03:
Bij de properties van je netwerkverbinding wordt nooit zomaar een IP-adres ingevuld, dat zou je dan zelf gedaan moeten hebben. Als dit leeg is dan zit je in feite goed dus.

Doe eens Start>Uitvoeren>cmd <enter>

En typ in de daarna geopende Dosbox: ipconfig /all
Kopieer het resultaat eens naar je clipboard en plak het ff in dit topic.

Je kunt ook alvast eens proberen of je naar http://connect.babyxl.nu kunt surfen. Dat is de URL waar je 1 malig je Mac-adres moet registreren. Indien dat nog niet gebeurd is, kom je ook niet veel verder.
C:\Documents and Settings\Justin>ipconfig /all

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : justinpc82
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : VIA compatible Fast Ethernet Adapter
Physical Address. . . . . . . . . : 00-0B-6A-7F-**-**
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Auto-configuration Enabled. . . . : Yes
Auto- Configuration IP Address. . : 169.254.255.48
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Default Gateway . . . . . . . . . :

Dat adres om m'n MAC-adres te registeren (connect.babyxl.nu) werkt niet.
Hopelijk heb je wat aan bovenstaande gegevens.
Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
energizer23 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:17:
[...]

Auto- Configuration IP Address. . : 169.254.255.48
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Default Gateway . . . . . . . . . :

Dat adres om m'n MAC-adres te registeren (connect.babyxl.nu) werkt niet.
Hopelijk heb je wat aan bovenstaande gegevens.
Thanks alvast!
Dit is een IP wat windows toekent aan je adapter (netwerkkaart) als er geen DHCP server wordt gevonden of deze niet antwoord. Er is iets niet inorde met je modem, de instellingen, je pc (software) of je verbinding. Kan eigenlijk overal liggen.

connect.babyxl.nu werkt alleen als je van de DHCP server voor een nieuwe verbinding een 1.253.X.X IP ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
bjck schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:36:
[...]

Dit is een IP wat windows toekent aan je adapter (netwerkkaart) als er geen DHCP server wordt gevonden of deze niet antwoord. Er is iets niet inorde met je modem, de instellingen, je pc (software) of je verbinding. Kan eigenlijk overal liggen.

connect.babyxl.nu werkt alleen als je van de DHCP server voor een nieuwe verbinding een 1.253.X.X IP ontvangt.
wat zou je nu adviseren?
aangezien we allemaal weten dat bellen met de helpdesk van speedlinq niks helpt, heb ik er een
hard hoofd in om dat te doen |:(

de software op mijn pc is voor 99% zeker in orde. Het DSL lampje op de modem brandt ook, dus verbinding heb ik ook.
Wat mij het meest waarschijnlijke lijkt is dat er een modemsetting niet goed staat.
Aangezien ik deze modem ook zonder enige documentatie/cd heb ontvangen, zou ik ook niet
weten wat ik in moet stellen.

Op internet ben ik al wel het e.e.a. tegengekomen. Bijvoorbeeld dat VCI op 34 moet staan voor het BabyXL netwerk.
Ik ben in de modemsettings gaan kijken (via de webinterface) en daar stond hij op 35. Dit verandert in 34, maar zonder resultaat.

Nog iets dat me daar opviel, was dat zowel bij ethernet als bij DSL het een groen vinkje geeft.
Dus de modem ontvangt beide signalen goed.
Nog iets merkwaardigers: Op de voorpagina van die webinterface stond er: IP address: static.
Moet dit niet dynamic zijn? Het is me niet gelukt die waarde te veranderen.

Heb je nog een goeie tip?

PS: in de welkomstbrief van Speedling heb ik ook een gebruikersnaam en wachtwoord
gekregen. Ik neem aan dat deze alleen nodig is voor webmail/datagebruik bekijken etc toch?
Ik heb ze niet nodig om op internet zelf te komen toch?

[ Voor 9% gewijzigd door energizer23 op 12-02-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
energizer23 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:45:
[...]

wat zou je nu adviseren?
aangezien we allemaal weten dat bellen met de helpdesk van speedlinq niks helpt, heb ik er een
hard hoofd in om dat te doen |:(

de software op mijn pc is voor 99% zeker in orde. Het DSL lampje op de modem brandt ook, dus verbinding heb ik ook.
Wat mij het meest waarschijnlijke lijkt is dat er een modemsetting niet goed staat.
Aangezien ik deze modem ook zonder enige documentatie/cd heb ontvangen, zou ik ook niet
weten wat ik in moet stellen.

Op internet ben ik al wel het e.e.a. tegengekomen. Bijvoorbeeld dat VCI op 34 moet staan voor het BabyXL netwerk.
Ik ben in de modemsettings gaan kijken (via de webinterface) en daar stond hij op 35. Dit verandert in 34, maar zonder resultaat.

Nog iets dat me daar opviel, was dat zowel bij ethernet als bij DSL het een groen vinkje geeft.
Dus de modem ontvangt beide signalen goed.
Nog iets merkwaardigers: Op de voorpagina van die webinterface stond er: IP address: static.
Moet dit niet dynamic zijn? Het is me niet gelukt die waarde te veranderen.

Heb je nog een goeie tip?

PS: in de welkomstbrief van Speedling heb ik ook een gebruikersnaam en wachtwoord
gekregen. Ik neem aan dat deze alleen nodig is voor webmail/datagebruik bekijken etc toch?
Ik heb ze niet nodig om op internet zelf te komen toch?
Als je verbonden bent via BaByXL is het 0/34 inderdaad met 1483BridgedIP-LLC. (BBned is 0/35).

Static in je modem? En deze is router of alleen als bridge (modem only zegmaar) ingesteld? En welk type modem is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
Het is de Allied Data CopperJet 816-2P. Iets bovenin deze pagina vindt je er een plaatje van.

De modem hangt direct aan de PC. Er komt geen router aan te pas.
Voorzover ik weet heeft de modem wel routercapaciteiten, maar hij staat echter
alleen ingesteld als modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Als eerste zou ik eens controleren of je TCP/IP instellingen van je netwerkkaart in orde zijn.

Ga eens naar http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp
Daar kun je je TCP/IP instellingen gedeeltelijk nakijken. Het is hierbij belangrijk dat je 'automatisch een IP-adres laten toewijzen' aan hebt staan. Geldt tevens voor het DNS-serveradres. Zorg er wel voor dat je dit bij de correcte netwerkverbinding doet ;)

Open daarna weer eens een Dosbox via Start>Uitvoeren>cmd en typ: ipconfig /release gevolgd door een <enter> en daarna ipconfig /renew gevolgd door een <enter>. Controleer daarna middels ipconfig /all of je een ander adres dan het adres beginnende met 196 toegewezen hebt gekregen.

Als daar nog steeds dat 196.x.x.x adres staat, dan kun je er bijna wel vanuit gaan dat er iets in je modem niet goed staat ingesteld of dat er iets aan de hand is met je bekabeling. Bekabeling lijkt me wel in orde aangezien je aangeeft dat het dsl ledje stabiel brandt.

Rest nu nog je modem instellingen na te lopen. Ik heb zo'n idee dat je met deze link wel een stukje wijzer zal worden. Is wel een link naar demon, maar goed.. Demon heeft tenslotte ook dsl verbindingen bij Babyxl. (Heb het zelf niet helemaal doorgelezen, dus ik weet niet of je er veel aan hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 10-06 20:06
Ik heb eenvraag over de homepageruimte van speedlinq. Ik wil graag iets uploaden maar wanneer ik een ftp verbinding openzet naar mijn ruimte dan zie ik de mappen bin, dev, etc,lib,misca,miscb,miscc,miscd en usr. In geen van de mappen of in de root kan ik iets uploaden. Ik krijg een 553:no such file or directory op alles wa ik probeer te zenden.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

tatata schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:17:
Ik heb eenvraag over de homepageruimte van speedlinq. Ik wil graag iets uploaden maar wanneer ik een ftp verbinding openzet naar mijn ruimte dan zie ik de mappen bin, dev, etc,lib,misca,miscb,miscc,miscd en usr. In geen van de mappen of in de root kan ik iets uploaden. Ik krijg een 553:no such file or directory op alles wa ik probeer te zenden.

Iemand?
Dat is heel vaag, dat zou je niet mogen zien. Wat gebruik je voor het opzetten van de FTP-verbinding en het uploaden van de data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
jagermeister1 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:16:
Als eerste zou ik eens controleren of je TCP/IP instellingen van je netwerkkaart in orde zijn.

Ga eens naar http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp
Daar kun je je TCP/IP instellingen gedeeltelijk nakijken. Het is hierbij belangrijk dat je 'automatisch een IP-adres laten toewijzen' aan hebt staan. Geldt tevens voor het DNS-serveradres. Zorg er wel voor dat je dit bij de correcte netwerkverbinding doet ;)

Open daarna weer eens een Dosbox via Start>Uitvoeren>cmd en typ: ipconfig /release gevolgd door een <enter> en daarna ipconfig /renew gevolgd door een <enter>. Controleer daarna middels ipconfig /all of je een ander adres dan het adres beginnende met 196 toegewezen hebt gekregen.

Als daar nog steeds dat 196.x.x.x adres staat, dan kun je er bijna wel vanuit gaan dat er iets in je modem niet goed staat ingesteld of dat er iets aan de hand is met je bekabeling. Bekabeling lijkt me wel in orde aangezien je aangeeft dat het dsl ledje stabiel brandt.

Rest nu nog je modem instellingen na te lopen. Ik heb zo'n idee dat je met deze link wel een stukje wijzer zal worden. Is wel een link naar demon, maar goed.. Demon heeft tenslotte ook dsl verbindingen bij Babyxl. (Heb het zelf niet helemaal doorgelezen, dus ik weet niet of je er veel aan hebt)
Automatische IP/DNS toewijzingen staan ingesteld.
Die link van Demon had ik ook al gevonden. Maar ik ben daar niks tegengekomen wat nog niet goed stond bij mij. Heel raar allemaal.

Als ik in een dosbox release en renew doe, dan krijg ik bij renew een error dat hij de DHCP-server niet kan vinden ofzo.. So guess there's the problem..
Maar ligt dat dan aan WinXP (hij staat echt op automatically assign IP/DNS), aan het ADSL-signaal of aan de modem instellingen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Hmm.. kan zijn dat je lijn nog niet officiëel opgeleverd is. Heb ik vorig jaar namelijk ook gehad toen ik bij Demon aangesloten zou moeten worden. ADSL signaal staat dan wel op de lijn, maar het aansluiten is dan simpelweg nog niet voltooid.

Wat je nog kunt proberen is dmv een telnet sessie je modem instellingen te checken. DHCP is daarbij natuurlijk erg belangrijk. Zo is het waarschijnlijk mogelijk om ergens bij de DHCP setup instellingen DHCP op server te zetten. Je modem gaat dan als DHCP-server fungeren. Standaard zullen de instellingen goed staan, maar je weet maar nooit.

Hier nog een linkje hoe je de Copperjet instelt als Bridge via je browser. Wie weet heb je er iets aan.
http://www.speedxs.nl/index/support/doc_view?did=13

En hier nog iets over een bug in de copperjet. Het betreft ook iets met DHCP, dus wie weet kun je hier wat mee. Je kunt er iig zien hoe je DHCP moet enablen
http://www.speedxs.nl/index/support/doc_view?did=15

Ik denk alleen dat je die dns-server adressen weg moet laten... in mijn modem staan die ook gewoon op 0.0.0.0

Succes maar weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hallo allemaal ik ben weer terug.

Nog geld van Speedlinq ontvangen? Ik heb mijn eerste telefoonrekening ontvangen en die wil ik gaan opsturen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 10-06 20:06
Mr. Liu schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:24:
[...]

Dat is heel vaag, dat zou je niet mogen zien. Wat gebruik je voor het opzetten van de FTP-verbinding en het uploaden van de data?
Flashfxp

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
WinSock 2.0 -- OpenSSL 0.9.7d 17 Mar 2004
[R] Connecting to bama -> IP=62.100.*.* PORT=21
[R] Connected to bama
[R] 220 Welcome to the FreeSurf homepage FTP server
[R] USER sp803349
[R] 331 Password required for sp803349.
[R] PASS (hidden)
[R] 230 User sp803349 logged in.  Access restrictions apply.
[R] SYST
[R] 215 UNIX Type: L8
[R] FEAT
[R] 500 'FEAT': command not understood.
[R] REST 100
[R] 350 Restarting at 100. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
[R] REST 0
[R] 350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
[R] PWD
[R] 257 "/" is current directory.
[R] TYPE A
[R] 200 Type set to A.
[R] PORT 192,168,2,101,4,202
[R] 200 PORT command successful.
[R] LIST -al
[R] 150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
[R] 226 Transfer complete.
[R] List Complete: 541 bytes in 0,36 seconds (1,5 KB/s)

en dan zie ik
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/RKZ9QFEN0WH7/256/p.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12587

Een vriend van me heeft 2 dagen als bijbaantje op de helpdesk gewerkt daar.

Ze hebben daar niet eens informatie over de modems.
Hij wilde de mensen wel helpen maar hij kon gewoon helemaal niets.
alleen de standaard dingen checken. 2de lijn bestond niet.
Hij moest zeggen dat ze de splitter er tussenuit moesten trekken, zodat de verbinding verbroken werdt. De mensen belden dan 20min later woest terug. terug bellen ging niet, mensen worden 10min in de wacht gezet voor "overleg" maar dat bleek gewoon koffie pauze.

Ik kan zo wel even doorgaan.

/ edit de ik in hij vorm veranderd :) was gecopy past.

ps. http://www.planhold.nl/nl/index.asp is het bedrijf achter de helpdesk

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 12587 op 14-02-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Dan zit er iets behoorlijk fout bij Speedlinq, probeer het eens met FTP vanaf de command-line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Bellen met de helpdesk help wel. Had een lijn aangevraagt en kreeg na oplevering geen IP. Gebeld met helpdesk en na 5 tot 10 minuten wachten en 5 tot 10 minuten uitleggen/wachten kwam de helpdesker er achter dat er iets niet goed gegaan was met de aanvraag afhandeling. Hij zou het melden maar het zou wel 10 werkdagen kunnen duren voor het zou worden opgelost. Binnen 5 dagen werkte het.

* NBK vooralsnog redelijk positief, jammer van die dure helpdesk.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
Het is me eindelijk gelukt om op internet te komen.

Het kunnen 2 dingen zijn geweest..
-Of het was de standaard WinXP firewall die nog aanstond die het verkrijgen van een IP in de weg stond.
-Of het was het feit dat ik de modem 3 uur uit moest zetten zodat ie een verandering kon verwerken (zoals vermeld op die pagina's van SpeedXS -> tnx Jagermeister1!)

toen kreeg ik dus eindelijk dat 1.253.*.* IP adres toegewezen, waarna ik naar http://connect.babyxl.nu kon surfen en mezelf kon activeren.. (tnx ook daarvoor Jagermeister1!)

Het is toch belachelijk dat SpeedLinq deze informatie niet standaard bij hun welkomstpakket levert!

Bedankt voor de hulp iedereen!
Ik ga lekker snel surfen!!
(362KB down en een ping van 13ms!! met 3/1 abo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
energizer23 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 23:12:
toen kreeg ik dus eindelijk dat 1.253.*.* IP adres toegewezen, waarna ik naar http://connect.babyxl.nu kon surfen en mezelf kon activeren.. (tnx ook daarvoor Jagermeister1!)
Hey hey! in dit topic was ik het eerst :P ghehe
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.