Lijkt me heel sterk dat ieman je upload naar 416Kbps zet. Zal vast je modem zijn die dit doet door omstandigheden op je lijn. Een modem zakt vanzelf op een DSL verbinding als de lijn het niet toelaat om zonder problemen hoger in te trainen.
Het modem (SpeedTouch 510i) zakt inderdaad automatisch.
Het gaat hier echter om de instelling die vanaf de provider ingesteld is en dat is echt 512 en nu 416. (sinds ik gebeld heb dus geen toeval)
Of net zo toevallig als dat ik nadat ik gebeld heb en aangegeven dat ik ze een mail zou sturen ineens 2 mailtjes als reply krijg dat de E-mail adressen niet meer functioneren. (2 mailtjes waarbij ook nog om een leesbevestiging gevraagd wordt !!)
Wat betreft download is er ook niets aan de hand.
Die staat op 2240 en haalt ook wel gemiddeld ongeveer 70% van de capaciteit.
Het probleem is dus dat ik wat betreft upload gemiddeld 70% van 512 Kb tot mijn beschikking heb ipv. 70% van 1 Mb.
Het is echt een instelling bij Speedlinq.
Lees ook de berichten in de voorgaande posts over de upload van Speedlinq.
Ik denk dat dit beleid is van Speedlinq.
Bijna niemand gebruikt zijn upload en als je dan abonnementen verkoopt kun je grotere getallen noemen als verkooptrucje, er is dan toch bijna niemand die het opvalt.
Het viel mij pas op toen de latencytijden absurd hoog werden waardoor ik de instellingen van mijn Speedtouch eens ben gaan bekijken.
Overboeking op de lijn is het ook niet want ik woon niet in een wijk waar veel internetverbindingen zijn en zit bovendien op ISDN wat ook al zeldzamer is.
1024Kbps wordt sowieso zelden gehaald. Herstart je modem eens. Ze hem eens direct aan je ISRA en probeer even twee verschillende kabels! Test ook even je modem elders of een ander modem om te vergelijken.
SpeedTouch verbinding zit direct aan de ISRA in de meterkast (ongeveer 30 cm) en omdat mijn apparaten in de woonkamer staan vlak bij de meterkast is de lengte van welke verbinding dan ook nergens langer dan 3 meter.(standaard meegeleverde kabeltjes gebruikt)
Modem herstarten uiteraard vanaf november meerdere malen gedaan en kabels zijn OK.
Bij draadbreuk en slechte verbindingen van de kabels zou de verbinding ook instabiel moeten zijn en af en toe wegvallen en dat is niet het geval.
Waarom zou het niet kunnen dat jouw modem toevallig op exact 512Kbps verbinding opbouwt.
En varkens vliegen.
Simepele dingen om stap-voor-stap dingen uit te sluiten. Stel nou dat gewoon je modem de geest aan het geven is.... je een huisdier hebt dat aan een kabel heeft geknaagd... je een half vast zittend stekkertje hebt dat nu nog half vaster is gaan zitten ... je een huisgenoot hebt die op de slaapkamer een telefoon heeft ingeprikt die nu voor de splitter is afgetakt.
Modem is OK, kabels zijn OK, geen huisdieren, geen extra aftakkingen.
Plain & simple: ISRA --> ISDN --> SpeedTouch & ISRA --> ISDN --> 1 ISDN telefoon.
Zelfs de analoge telefooncentrale via ISDN is al jaren de deur uit.
De 900 meter is uit een postcode controle? Kan nog wel eens lelijk tegen vallen in de praktijk en zegt helemaal niets eigenlijk (dat het niet korter is dan 900 meter zegt het!).
Begrijp ik en daarin heb je gelijk behalve dan dat de kabels hier langs de hoofdwegen lopen die vrijwel direct van mijn huis naar de centrale lopen.
Maar goed het zou 1,5 Km kunnen zijn.
Overigens dit zijn technische details.
Bovendien zijn de latencytijden van 30 naar 100 en hoger ook ter verantwoording van Speedlinq.
Hun routers/servers ed. kunnen het gewoon niet meer aan imho.
Het topic gaat over de ervaringen met Speedlinq en die zijn dus wat mij betreft zeer slecht momenteel.
In mijn post kun je ook lezen dat ik tot half november geen enkel probleem had.(1 jaar en 7 maanden abbo)
Op een rijtje;
E-mail met de helpdesk en administratie is onmogelijk geworden.
Voor contact ben je verplicht om de dure nummers te bellen. (70 c/m).
Je staat minimaal 5 minuten in de wacht.
Helpdesk is calldesk.
FAQ op de site gaat nergens over.
Administratie mocht telefonisch geen uitspraken doen en liegt mij voor over het contact per mail.
Er werd mij verzocht om een mail te sturen naar de administratie en een paar dagen later heffen ze het mailaccount op.(per 1-11-2004 met terugwerkende kracht)
Er wordt een call aangemaakt voor hun 2de lijn waarbij al gelijk verteld wordt dat ik en niet teruggebeld wordt en niet per mail wordt ingelicht.
Ze verkopen abonnementen die ze niet waar kunnen maken.
Lees inderdaad ook:
http://www.netkwesties.nl/editie119/artikel4.html