Speedlinq: ervaringen!

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.213 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJkim schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:07:
[...]

Hey kun je effe wat meer details vrijgeven over die Speedtouch modem van jou aub?
het gaat om een Alcatel Speed Touch 330 USB modem..Verder geen Router mogelijkheden erop of zo..

deze: :)
Afbeeldingslocatie: http://benoit.papillault.free.fr/speedtouch/manta.jpg

PS: Heeel soms(maar 2 keer), viel deze ook wel uit tijdens internetten.. Maar niet om de 5 minuten als dat Sagem geval..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Het ligt dus wel aan die Sagem modem dat ie elke keer uitvalt?
Bij mij is het nu om de 5 a 8 seconden dat ie verbinding verbreekt,erug irritant als je on-line aan het spelen bent heb ik gemerkt,ben nu aan het rond kijken voor een Zyxel modem.hopelijk gaat dat beter ;(

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Epitome schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:03:
[...]

Die quote van mij is antwoord (zaterdag) op mijn gemailde vraag van donderdag.
Dus zo slecht is dat reageren van Speedlinq nu ook weer niet!
Ja en onderwerpen die Helpdesk makkelijk aan kunnen, maar zodra mensen van Helpdesk niet meer eruit komen dan reageren ze niet meer.

22 December stuurde ik mailtje waarin ik vroeg of ik mijn aanvraag kon annuleren en op 10 Jan werd met dat mail gereplied dat mijn aanvraag geannuleerd ging worden ofzo. Maak er dan een nieuwe mail ipv ouwe mail replyen. Dus ze hadden heus mijn mail ontvangen maar nooit gereageerd en dat heb ik niet alleen met administratie@speedlinq.nl maar ook andere e-mail adressen ..

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vanaf 31 dec speedlinq 3048. Opzich een topaanbieding voor 8 pleuro het eerste half jaar.
Mijn ervaringen zijn tot nu toe heel goed. Dat die helpdesk 70ct kost is kut, maar die gebruik ik toch nooit, heb niet het idee dat ze daar iets weten wat niet op dit forum te vinden is.

Groot nadeel is wel de slechte newsserver van Speedlinq. Het is zowat onmogelijk een compleet bestand te downloaden, en ik geloof ook niet dat er echt verbetering in komt. Mocht je veel dowloaden moet je er dus wel rekening mee houden dat je nog nog kosten voor een payserver krijgt.(eweka en astraweb zijn goedkope servers )

Ik zou trouwens niet al te veel afgaan op de test van speedtest.nl Over het algemeen vrij onbetrouwbaar.

Overigens ga ik abonnement wel zeker aan het eind van het jaar opzeggen. Tegen die tijd zullen de snelheden wel weer een stuk hoger liggen, en ik heb echt geen zin om € 35 te betalen voor 3mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Ik heb op het moment een zeer hoge ping (bijna 2000 ms) bij Speedlinq. Nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
rellehenk schreef op maandag 17 januari 2005 @ 01:42:
Ik heb op het moment een zeer hoge ping (bijna 2000 ms) bij Speedlinq. Nog meer mensen last van?
Nope, ik ping strak 10ms naar tweakers.net.

Purmerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
ping naar www.tweakers.net :(

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=1255 ms TTL=248
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=1841 ms TTL=248
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
DJkim schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:25:
[...]

Ja en onderwerpen die Helpdesk makkelijk aan kunnen, maar zodra mensen van Helpdesk niet meer eruit komen dan reageren ze niet meer.

22 December stuurde ik mailtje waarin ik vroeg of ik mijn aanvraag kon annuleren en op 10 Jan werd met dat mail gereplied dat mijn aanvraag geannuleerd ging worden ofzo. Maak er dan een nieuwe mail ipv ouwe mail replyen. Dus ze hadden heus mijn mail ontvangen maar nooit gereageerd en dat heb ik niet alleen met administratie@speedlinq.nl maar ook andere e-mail adressen ..
Dat ging bij mij wel aardig snel annuleren 7 jan email gestuurt voor annulering en 10 jan antwoord dat mijn aanvraag op mijn verzoek geannuleert was.
Heb wel in mijn email vermeldt dat ik gebruik maak van mijn wettelijk bepaalde herroepingsrecht van 7 kalenderdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 3Mbit versie aangevraag bij speedlinq (wie niet met zo een mooie aanbieding) :)

Maar nu kan ik nergens vinden of ik ook een mailserver kan draaien. Hebben zij ook een soort van mailkick zoals XS4ALL en DEMON?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen

Weet iemand of Speedlinq (BabyXL) goed werkt met Sitecom ADSL Modems (ik heb de DC-213) ? Op de site van sitecom staan wel de instellingen voor BabyXL. Ik lees alleen nergens ervaringen op dit vlak, terwijl SItecom toch een behoorlijk veel verkocht product is.

Als iemand iets zinnigs hierover kwijt kan... graag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:48:
Heb de 3Mbit versie aangevraag bij speedlinq (wie niet met zo een mooie aanbieding) :)

Maar nu kan ik nergens vinden of ik ook een mailserver kan draaien. Hebben zij ook een soort van mailkick zoals XS4ALL en DEMON?
Kan ik extra mailboxen aanvragen op de domeinnaam?
Nee. Op een aangevraagde nieuwe .nl domeinnaam kan geen extra mailbox aangevraagd worden. Je hebt dus standaard 1 mailbox bij het domein. Wel kunnen er onbeperkt veel aliassen (e-mail adressen) aangemaakt worden voor verschillende gebruikers. Deze zullen allemaal naar dezelfde mailbox gestuurd worden.
bedoel je zoiets? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik ben vanaf 1 februari 2005 SPeedlinq abonnee en ik merk zelf NU AL dat je beter met Tiscali-Wholesale (babyXL) direct kan praten bij problemen. Echter, zij zijn niet echt bereidwillig om je te woord te staan, omdat ze vinden dat Speedlinq je aanspreekpunt is (en terecht). Jammer alleen dat de helpdesk van SPeedlinq er NIX van bakt en totaal onkundig is.

Anyway, kunnen we niet als gebruikers samen een mail sturen naar Tiscali-Wholesale om aan te geven dat de provdider waarvan zij zo hoog opgeven op hun site (Speedlinq) niet kundig is en zodat ze dit weten en misschien wat gaan doen?

En, heeft iemand een telefoonnummer van BabyXL waar je technische vragen kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, interessant topc. Ik heb dus ook speedlinq 3024 aanbieding (6 mnd 8 euri) en en bezit asus modem ( vorig jaar myadsl + gratis pc). Nu lees ik hier veel gedonder met sagem modem, wat ik ook thuis heb gestuurd gekregen, mijn vraag: kan ik met dat asus modem ook onbezorgd online gaan bij speedlinq ? Lijkt me eigenlijk van wel.
O ja, vanaf 1 febr. a.s. start speedlinq, dus nu testen is nog niet aan de orde.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:12:
Goedemorgen

Weet iemand of Speedlinq (BabyXL) goed werkt met Sitecom ADSL Modems (ik heb de DC-213) ? Op de site van sitecom staan wel de instellingen voor BabyXL. Ik lees alleen nergens ervaringen op dit vlak, terwijl SItecom toch een behoorlijk veel verkocht product is.

Sitecom is gebaseerd op een connexant printplaat/chipset. BaByXL gebruikt twee type apparatuur in de centrales. Op de bestaande Cisco werkt het wel dit type. Voor de nieuwe apparatuur (veel centrales worden gemigreerd naar de nieuwe momenteel) werkt hij niet!

Sitecom heeft nog geen firmware klaar dat wel exact aan de standaarden voldoet waardoor dit modem problemen geeft. E-tech overigens gebaseerd op dezelfde chipset heeft wel gelijk een aanpassing in de firmware aangebracht en die werken daarmee prima.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:12:
Goedemorgen

Volgens mij moet het gewoon werken. Ik heb thuis 2 routers eentje Edimax (gewoon zelfde hardware zoals die van Sitecom) en LinksysWRT54G en beide werken gewoon goed op BaByXL netwerk (DEMON,TISCALI). Je hoeft er niks in te stellen ...gewoon DHCP kiezen klaar is kees.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je Sitecom modem echt niet werkt heb ik nog wel een Sagem modem die je mag overkopen :D :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al 3 jaar Speedlinq en ik kan je zeggen (jaja, ik ben er nog, ok) dat de helpdesk zeer onkundig is en er totaal niet op technische mail wordt gereageerd. Ik zou er wegblijven. Volgend jaar Augustus ga ik gewoon naar XS4ALL. betaal ik wat meer, maar zit ik wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-09 14:16

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Ik heb ook gebruik gemaakt van de MyADSL aanbieding van vorig jaar. MyCom/MyADSL heeft mij alleen maar positief gestemd. Een goede ondersteuning, snelle reactie, alle denkbare newsgroepen, weinig downtime. Alleen de prijs is niet meer concurrerend. Je betaald nu voor een 512/256 abbo 29,95.
Dit terwijl je bij Speedlinq voor 1024/256 24,95 betaald! Nu heb ik deze hele thread doorgelezen... weer een ochtend uit mijn leven B) Veel negatieve verhalen over modems en helpdesk, maar als de boel rolt zal dat probleem snel opgelost zijn. Maar zijn de newsgroepen bij Speedlinq niet de moeite?

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die voucher he,

Je kan dus via de mail een aanvraag mailen of speedlinq wel of niet de voucher heeft ontvangen.
En zie hier, na 1 dag:
Beste meneer [..],

We hebben de actievoucher en kpn-nota van u ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq
Inge

-----Original Message-----
From: Roy.[..].speedlinq.nl [mailto:Roy.[..].speedlinq.nl]

Sent: dinsdag 18 januari 2005 10:59
To: Speedlinq Actievragen
Subject: Aanvraag ontvangstbevestiging.

Hallo,

Ik heb begin januari de actievoucher opgestuurd incl. KPN factuur.
Kunnen jullie bevestigen dat mijn voucher is ontvangen?

Met vriendelijke groet,
R. [..]

sp[..]
Ik ben toch tevreden over Speedlinq, in ieder geval nadat ik zelf een andere modem in gebruik heb genomen.
Murmandamus schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:29:

[..]
Veel negatieve verhalen over modems en helpdesk, maar als de boel rolt zal dat probleem snel opgelost zijn. Maar zijn de newsgroepen bij Speedlinq niet de moeite?
Ja, ach ja. Als je heel kritisch wil zijn betaal ik teveel (8 euro :+ ) omdat de upload op 45% van het geadverteerde zit. Maar goed. Ik heb dan ook niet echt de moeite genomen om Speedlinq op de hoogte te brengen van hun beroerde keus in modems. Nu werkt alles inderdaad prima.

Oh en de nieuwsgroepen zijn niet veel waard.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Mijn lijn is opgeleverd :) Het zou pas morgen ingaan maar vandaag al. Thnx to Tiscali lol :)

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:31:
Over die voucher he,

Je kan dus via de mail een aanvraag mailen of speedlinq wel of niet de voucher heeft ontvangen.
En zie hier, na 1 dag:
Leuk, maar wat als ze net als bij mij nee hadden gezegd ?
En had je er wel een mail achteraan gestuurd als je mijn verhaal niet had gelezen ?
Denk ’t niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van welke maand moet je nu een KPN-nota meesturen of haalt dat niet uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
DJkim schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:27:
Mijn lijn is opgeleverd :) Het zou pas morgen ingaan maar vandaag al. Thnx to Tiscali lol :)
haha erg goed, maar...
Ik heb een opleverdatum opgegeven vlak na de datum dat de lijn vrijgemaakt wordt. Speedlinq berichtte echter over een opleverdatum een dag eerder dan opgegeven. Ik hoop dus dat het allemaal net goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x KeN x schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 00:54:
[...]

Leuk, maar wat als ze net als bij mij nee hadden gezegd ?
En had je er wel een mail achteraan gestuurd als je mijn verhaal niet had gelezen ?
Denk ’t niet.
Wel hoor, omdat het voucher geldig is t/m april, dus het zou bij mij iets anders liggen dan bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ja, met de kennis van het feit dat het weleens gebeurd dat er vouchers zoek raken wel ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is kan ik binnenkort het internet op via Speedlinq (3/1mbit). Na een hoop gezeik met Demon over een overstap (daar werkt demon dus niet aan mee!!!) en gedonder met babyXL (het signaal moest van mijn lijn maar dat duurde verschrikkelijk lang) krijg ik hopelijk binnenkort de spullen thuis en kan mijn 56K modem weer in de kast _/-\o_
Nu lees ik dat er veel problemen zijn met de modems die speedlinq opstuurt. Ik heb thuis nog een zyxel modem werkend in de meterkast hangen (nog van demon abo). Gaat dat ook met speedlinq werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 11:35:
Als het goed is kan ik binnenkort het internet op via Speedlinq (3/1mbit). Na een hoop gezeik met Demon over een overstap (daar werkt demon dus niet aan mee!!!) en gedonder met babyXL (het signaal moest van mijn lijn maar dat duurde verschrikkelijk lang) krijg ik hopelijk binnenkort de spullen thuis en kan mijn 56K modem weer in de kast _/-\o_
Nu lees ik dat er veel problemen zijn met de modems die speedlinq opstuurt. Ik heb thuis nog een zyxel modem werkend in de meterkast hangen (nog van demon abo). Gaat dat ook met speedlinq werken?
LOL,

Ja hoor dat gaat wel werken, maar je hebt het over een overstap van Demon naar Speedlinq. Ik wil jou graag over een 6 maanden nog horen. Aangezien speedlinq echt een van de grootste fouten is die je kan maken wat betreft adsl overgang. Hun hebben de meest irritante helpdesk welke belachelijk veel kost. Je hangt zeker 15 minuten aan de telefoon voordat je uberhaupt iemand spreekt. vervolgens verteld deze jou doodleuk dat je even een mailtje moet sturen en dat ze je niet verder kunnen helpen via de telefoon, want de eerste lijns zitten niet achter de telefoon |:(

Veel succes, want je hebt het echt nodig als je verbinding het niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 11:48:
<knip>
Veel succes, want je hebt het echt nodig als je verbinding het niet meer doet.
Maar als het werkt, werkt het ook. Ik heb genoeg problemen gehad met de aansluiting, maar die lagen niet bij Speedlinq. Ook hebben ze het modem twee keer terug gehad (verstuurd naar een verkeerd huisnummer, laatste cijfer weggevallen), maar dat was snel genoeg opgelost toen ze mij daar een keer over benaderden en ik met de track en trace nummers het verzendadres had achterhaald. Daar heb ik ook keurig excuses voor ontvangen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Nou ik ben gedeeltelijk met Liu eens maar goed Yzord heeft ook gelijk. Dat Speedlinq's verbinding niet slecht is, das puur te danken aan BaByXL netwerk(Tiscali) dus dat heeft niks met Speedlinq te maken. Verder over helpdesk ja idd bellen naar Helpdesk kun je beter niet doen... het is vet te duur en meeste medewerkers daar zijn onkundig. Maar goed aan andere kant... als je geen probleem hebt, dan hoef je ook niet bellen of wat dan ook.. ik heb zeker voor bijna 100 euro gebeld maar ik ben ook veelste ongeduldig hahaha

Voor geld moet je Speedlinq kiezen maar ik zou persoonlijk voor Tiscali Home kiezen. Ben nog steeds onder indruk hoe vriendelijk die gasten van Tiscali mij hebben geholpen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJkim schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:35:
Nou ik ben gedeeltelijk met Liu eens maar goed Yzord heeft ook gelijk. Dat Speedlinq's verbinding niet slecht is, das puur te danken aan BaByXL netwerk(Tiscali) dus dat heeft niks met Speedlinq te maken. Verder over helpdesk ja idd bellen naar Helpdesk kun je beter niet doen... het is vet te duur en meeste medewerkers daar zijn onkundig. Maar goed aan andere kant... als je geen probleem hebt, dan hoef je ook niet bellen of wat dan ook.. ik heb zeker voor bijna 100 euro gebeld maar ik ben ook veelste ongeduldig hahaha

Voor geld moet je Speedlinq kiezen maar ik zou persoonlijk voor Tiscali Home kiezen. Ben nog steeds onder indruk hoe vriendelijk die gasten van Tiscali mij hebben geholpen.
Ik heb 6 maanden achter mekaar doffe ellende gehad met de verbinding die om de 6 secondes eruit klapte. Daar wordt je zo gek van dat je eerst mailt, maar dan kom je erachter dat je na 2 weken nog geen bericht terug hebt gehad, dus ga je maar bellen. En als je dan 6 maanden lang die problemen hebt, wordt je echt wel gek hoor. Zo gek dat ik echt een megarekening ervan had, maar never te nooit niet is opgelost door onze knakkers bij Speedlinq.

Weet je hoe het probleem is opgelost? Ik ben verhuisd!!! Speedlinq deed er helemaal niks aan. 0,0 kennis bij die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er al eens eerder over begonnen maar: is er IEMAND die weet hoe je BabyXL / Tiscali-Wholesale kan benaderen? Ik bedoel ik word 31 januari 2005 overgezet van Planet (KPN) naar Speedlinq (BabyXL) en ik durf te wedden dat dit nooit op tijd gaat gebeuren en dan moet ik weer naar die helpdesk van Speedlinq bellen a 70 ct de minuut en mooi niet dat die snappen wat je bedoelt. Ik ben 1 keer per ongeluk doorverbonden met een medewerker van BabyXL die me gelijk kon vertellen wanneer ik overgezet wordt van KPN naar BabyXL en hij vertelde me ook waarom je geen Sitecom Modem of Sagem modem moet hebben...maar alleen Zyxel.

Speedlinq kwam 2,5 week later pas met een brief waarin mijn opleverdatum stond...
Is er iemand die kan helpen.

Wie wordt er nogmeer zeer binnenkort overgezet van KPN naar Speedlinq?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Laatst online: 11-07 15:13
Ik word ook op 31-01-2005 overgezet van Planet naar Speedlinq. :)

Antwoord op je vraag, misschien: http://www.tiscali-wholesale.nl/contact.asp

En waarom zou alleen een Zyxelmodem goed werken met BabyXL? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Epitome op 21-01-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. ja want zyxel krijg je toch niet bij je abbo geleverd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Nou ik denk dat het meer aan firmware van Saegem modem ligt. Zyxel 650 kende vroeger ook probleem met disconnect enzovoort en na 2 firmware update werkte het pas weer stabiel. Dus is er niet een nieuwe firmware update voor Saegem modem ofzo? Want het lijkt mij echt raar als ze geen firmware update uitbrengen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:47:
Ik ben er al eens eerder over begonnen maar: is er IEMAND die weet hoe je BabyXL / Tiscali-Wholesale kan benaderen? Ik bedoel ik word 31 januari 2005 overgezet van Planet (KPN) naar Speedlinq (BabyXL) en ik durf te wedden dat dit nooit op tijd gaat gebeuren en dan moet ik weer naar die helpdesk van Speedlinq bellen a 70 ct de minuut en mooi niet dat die snappen wat je bedoelt. Ik ben 1 keer per ongeluk doorverbonden met een medewerker van BabyXL die me gelijk kon vertellen wanneer ik overgezet wordt van KPN naar BabyXL en hij vertelde me ook waarom je geen Sitecom Modem of Sagem modem moet hebben...maar alleen Zyxel.

Speedlinq kwam 2,5 week later pas met een brief waarin mijn opleverdatum stond...
Is er iemand die kan helpen.

Wie wordt er nogmeer zeer binnenkort overgezet van KPN naar Speedlinq?

groeten
Sitecom werkt wel, maar niet op alle type apparatuur die door BaByXL gebruikt worden. Sitecom heeft voor bepaalde type nog geen aanpassing gemaakt in de firmware waardoor de modem zich niet geheel aan de standaarden houdt.

Niet in alle centrale's staat dezelfde apparatuur. De nieuwe houdt zich strikt aan de standaarden waardoor oa de DC-213 niet werkt tot ze bij sitecom de firmware fixen. Overigens maken de modems van e-tech en sweex ook gebruik van dezelfde chipset/print en hebben het al opgelost.
Epitome schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:41:

En waarom zou alleen een Zyxelmodem goed werken met BabyXL? :?
Niet alleen ZyXEL natuurlijk, maar is wel een club die weet wat ze maken en lees jij er veel problemen over? Lijkt me meer een advies dan een stelling.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 21-01-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:43

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

Zo, we zijn inmiddels een week of 2 verder en alles draait nog als een zonnetje.
Heb denk ik een keer of 3 een disconnect gehad met die sagem.
Zodra dat me erg gaat irriteren prop ik mijn hele ouwe speedtouch erwel tussen :)
cs en downloaden naast elkaar ook geen enkel probleem.
bittorrent geeft sowieso weinig problemen, geen disconnects.
Enige keren dat het modem irritant deed was met 200k down en tegelijk gamen, en ik snap best dat ie dan een keer over ze nek gaat.
Tot zover geen klachten, nu maar even geduld hebben totdat ik me kpn rekening krijg en ik me voucher mag invullen.
Als dat ook zonder problemen gaat ben ik een gelukkig man.

Ik draai trouwens een draytek vigor 2200e achter dat sagem geval.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:04
Zojuist mijn ADSL versatel family opgezegd (€34,- p/m) en ik ga binnenkort Speedlinq 3Mb/1Mb (DL/UL) aanvragen. Ben zeer benieuwd, want dat is natuurlijk heel snel tegen een lage prijs (€35,- p/m)

Ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Epitome !

Goed om te zien dat er nog iemand overstapt van Planet naar Speedlinq en ook nog de 31e.
Stel voor om even contact te houden rond die tijd als je dat zou willen, 2 mensen kunnen meer weten/bereiken dan 1 (i.v.m. Speedlinq / Tiscali-Wholesale)
Je kan me bereiken op jhamw1@hotmail.com

Ben benieuwd hoe het gaat de 31e.... hoop dat ik snel ovegezet word en dat niet KPN ineens toch mijn lijn gaat slopen...

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJkim schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:01:
Nou ik denk dat het meer aan firmware van Saegem modem ligt. Zyxel 650 kende vroeger ook probleem met disconnect enzovoort en na 2 firmware update werkte het pas weer stabiel. Dus is er niet een nieuwe firmware update voor Saegem modem ofzo? Want het lijkt mij echt raar als ze geen firmware update uitbrengen.
Op de site van Sagem staat een nieuwe firmware voor de ^%*@ modem maar die is speciaal voor tiscalli "getuned". Zou geen probleem moeten zijn lijkt mij. En ja, ik heb de firmware geprobeerd toen. Het resultaat is bekend.

http://www.sagem.com/supp...ccueil.php?site=1&pays=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Epitome schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:41:En waarom zou alleen een Zyxelmodem goed werken met BabyXL? :?
Ben ik net achtergekomen : Je kan hem op LLC encapsulation zetten en ook nog 0/34 VPI/VCI zetten wat niet kan zonder extra moeite met een Alcatel 510 bijvoorbeeld |:(

Werd door een vage kennis gebeld die net Speedlinq had aangevraagd/DHZ Pakket binnen heeft gekregen en hoogstwaarschijnlijk mag ik dus dit "probleempje" a.k.a. "Speedlinq deelt verkeerd modem uit" morgen gaan fixen :o

Dus ik vroeg me zo is af : Sinds meneer toch een Wireless All-In-One oplossing wil uiteindelijk, welke werkt een beetje relax i.c.m. Speedlinq over BabyXL ??

Moet straks door 3 muren heen heb ik begrepen en verder geen p2p gebruik ofzo gewoon surf/mail werk.

* nero355 is happy Planet camper :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Valt toch wel mee voor de 510 de configuratie instellen? Inzetten is het meer eigenlijk gezien je ook gewoon complete configuratie erin kan laden gelijk.

Kijk eens op De support pagina's van speedtouch.nl en dan specifiek die van de 510 variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

bjck schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:48:
Valt toch wel mee voor de 510 de configuratie instellen? Inzetten is het meer eigenlijk gezien je ook gewoon complete configuratie erin kan laden gelijk.

Kijk eens op De support pagina's van speedtouch.nl en dan specifiek die van de 510 variant.
Dat ga ik ook doen eerst ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:10:
[...]

Op de site van Sagem staat een nieuwe firmware voor de ^%*@ modem maar die is speciaal voor tiscalli "getuned". Zou geen probleem moeten zijn lijkt mij. En ja, ik heb de firmware geprobeerd toen. Het resultaat is bekend.

http://www.sagem.com/supp...ccueil.php?site=1&pays=nl
Denk niet hoor. Want Macadres inloggen is bij Tiscali precies hetzelfde als bij Speedlinq... zelfde website ... zelfde scherm.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJkim schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:01:
Sorry, maar de disconnects (om de 6 seconden) ligt niet aan de router. Ik heb er een 3com, Zyxel, Speedtouch, E-tech en nog een vage eraan gehangen en allemaal disconnecte ze. Speedlinq heeft 3 keer mijn modem vervangen, en ook dat hielp niks.

Het ligt ergens aan de centrale en je ip release. Hebben ze zelf erkend, maar omdat hardware zo duur was (Alcatel) moesten ze het proberen softwarematig op te lossen. En dat kunnen ze niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

** KLEINE UPDATE **

Gisteren bij die kennis geweest (zie hierboven ergens voor meer info) en het bleek zo te zijn dat de splitter kapot was en de 510 v4 gewoon pre-configured was door Speedlinq en nu heb ik dus een .ini voor het BabyXL netwerk aan mijn verzameling kunnen toevoegen :Y)

Verder had meneer het 3/1 abbo genomen en kon de 510 amper boven de 800 Kbps upload syncen waar de LinkSys WAG54G die we later hebben gekocht + aangesloten 896 haalde :)

Download was 3300 ofzo waarschijnlijk omdat BabyXL iets van overhead ofzo meerekent ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Ok vraag:

Ik heb die Speedlinq site ff zitten afstropen maar ik kom er niet uit.
Ligt het nou aan mij of slaat die naam "All-in" nergens op? Zit er nou een datalimiet op of niet?
Er staat "Fair use policy (geen datalimiet!)" dus ik ga er van uit van niet?

Wat is nou het addertje onder het gras dat deze provider zo goedkoop maakt t.o.v. de andere adsl aanbieders? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:07:
Ok vraag:

Ik heb die Speedlinq site ff zitten afstropen maar ik kom er niet uit.
Ligt het nou aan mij of slaat die naam "All-in" nergens op?
What's in a name? Het is gewoon een naam die ze aan het beestje gegeven hebben.
Zit er nou een datalimiet op of niet?
Er staat "Fair use policy (geen datalimiet!)" dus ik ga er van uit van niet?
Er is wel een datalimiet, maar pas bij stevige overschrijding (3 maanden meer dan 10% of 1 maand meer dan 25%) moet je bijbetalen. Speedling gaat niet afknijpen.

EDIT:
Zie ook dit staatje:
Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/meuk/speedlinqfup.png
Wat is nou het addertje onder het gras dat deze provider zo goedkoop maakt t.o.v. de andere adsl aanbieders? :?
Dure (en niet zo goede) helpdesk en de er schijnt ook iets te zijn met news binaries, maar omdat ik daar geen belangstelling voor heb, weet ik daar het fijne niet van.

[ Voor 7% gewijzigd door Freee!! op 25-01-2005 17:25 . Reden: Staatje met FUP toegevoegd. ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
ik ben aan mijn 2e jaar speedlinq bezig op de hoogste verbinding , en heb nergens last , de helpdesk is niet de beste , dat moet ik toegeven , maar hoe vaak heeft een "tweaker" een helpdesk nodig ? als je even een downtime heb ga je toch niet gelijk aan de telefoon hangen ?

of vergis ik mij nu ?

de voordelen voor mij !!

*snelle verbinding
*lage prijs
*geen gezeur over data ook niet , zoals ik 2a3 honderd per maand up en down i.v.m. server

Nadelen voor mij !!

*newsgroups niet optimaal maar goedkoop op te lossen door een pay server van +/- 8 euro
*helpdesk , niet nodig gehad in die 2 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ghostface schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:28:
*geen gezeur over data ook niet , zoals ik 2a3 honderd per maand up en down i.v.m. server
Zijn er meer mensen met ervaringen betreffende de 'datalimiet' die speedlinq hanteert?

Wie overschrijd de datalimiet voor zijn abonnement wel eens (flink) ? Wat voor reactie krijg je daarop van speedlinq?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 21:46
Ik heb op het netwerk van bbned nog nooit klachten gehad over teveel download of upload en zat er altijd dik over.

..maarre ik wou graag overstappen op een andere provider zit op netwerk van bbned en wou overstappen op speedxs of speedling alleen nou is mij vraag:
Hoe lang gaat dit duren voordat het is overgezet van de ene provider naar de ander zit ik dan maanden zonder internet of wat??

ik betaal nou 37 euro voor een 1024/512 abb vindt ik dat dat goedkoper kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

maurice_thalen schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:42:
Ik heb op het netwerk van bbned nog nooit klachten gehad over teveel download of upload en zat er altijd dik over.
Fijn voor je, genoeg andere verhalen gehoord.
..maarre ik wou graag overstappen op een andere provider zit op netwerk van bbned en wou overstappen op speedxs of speedling alleen nou is mij vraag:
Hoe lang gaat dit duren voordat het is overgezet van de ene provider naar de ander zit ik dan maanden zonder internet of wat??
Tegenwoordig moet dat in een paar minuten kunnen als alle partijen meewerken. Een alternatief om niet zonder snel internet te zitten is natuurlijk het aanvragen van een tweede telefoonlijn en daarop de Speedlinq-verbinding aanvragen. Nadat dat goed werkt, kun je de eerste lijn opzeggen.
ik betaal nou 37 euro voor een 1024/512 abb vindt ik dat dat goedkoper kan.
Dat kan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin er niet aan. "De helpdesk" verpest echt alles. Heb nu 2 klanten waarbij echt van alles fout gaat. Ze kunnen niet incasseren (terwijl alle gegevens goed zijn en het saldo ook), ze sturen je dan een e-mail, waar ik dan niet bij kan omdat ik die login gegevens niet heb (contractsovername) en ze sluiten je zonder bericht af. Een alternatief email adres, een belletje of een briefje kan er blijkbaar niet vanaf. Allemaal niet mogelijk.

Helpdesk is lang wachten a 70 cent/minuut en oplossingen worden niet geboden (en ze draaien altijd hetzelfde muziekje op repeat :X). De lijn daarentegen draait wel goed, maar je mag op je blote knietjes bidden dat dat zo blijft..... Bij een storing ben je de lul hoor...

Demon biedt dezelfde prijzen voor dezelfde services, alleen verstaan die hun vak veel beter... Ik wilde mijn Planet ook naar hun overzetten, maar weet nu beter! En de bestaande abbo's ga ik overzetten. Wegwezen bij die amateurs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:27

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:53:
Begin er niet aan. "De helpdesk" verpest echt alles. Heb nu 2 klanten waarbij echt van alles fout gaat. Ze kunnen niet incasseren (terwijl alle gegevens goed zijn en het saldo ook), ze sturen je dan een e-mail, waar ik dan niet bij kan omdat ik die login gegevens niet heb (contractsovername) en ze sluiten je zonder bericht af. Een alternatief email adres, een belletje of een briefje kan er blijkbaar niet vanaf. Allemaal niet mogelijk.

Helpdesk is lang wachten a 70 cent/minuut en oplossingen worden niet geboden (en ze draaien altijd hetzelfde muziekje op repeat :X). De lijn daarentegen draait wel goed, maar je mag op je blote knietjes bidden dat dat zo blijft..... Bij een storing ben je de lul hoor...

Demon biedt dezelfde prijzen voor dezelfde services, alleen verstaan die hun vak veel beter... Ik wilde mijn Planet ook naar hun overzetten, maar weet nu beter! En de bestaande abbo's ga ik overzetten. Wegwezen bij die amateurs!
Mmmm, bemoedigend....

Ik ga volgende week vrijdag (4 februari) over van Demon op Speedlinq. Helaas heeft Demon de verhogingen net iets te laat doorgezet en heb ik een hele slechte ervaring met het doervoeren van een upgrade bij Demon (twee weken geen Internet).

Ik zal jullie laten weten hoe deze telco-telco migratie uitgevoerd wordt...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Vandaag mijn modem opgehaald. Ik had voor een ethernetmodem zonder routerfunctie geopteerd, dus ik verwachtte een Sagem aan te treffen... Echter! Het is een oranje Allied Data CopperJet 816-2P Router VoATM. Voor een correcte afbeelding kan je in de supportsectie van hun website terecht: ftp://ftp.allieddata.nl/p...Info/SupportSite/xDSL.htm en dan natuurlijk bij 816-2P.

Eerste klacht: de modem sist. Niet fijn.

Dan nu een afweging... Ga ik hem testen op mijn huidige lijn (Cambrium/BBned-type) of laat ik hem wachten op de Speedlinq-lijn (Tiscali)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb nog nooit zulke ondeskundige mensen op 1 helpdesk meegemaakt, echt verschrikkelijk, ik zit nu bijna 3 maanden zonder internet en ze denken nu dat m'n sagem modem defect is, dus maar opgestuurd.
Ik geloof dat ik voor zeker 150 euro heb verbeld aan de helpdesk, maar ze kunnen daar niks, ze kunnen me niet aansluiten en als je erom vraag ook niet afsluiten.

Ik wil er vanaf maar ik weet op dit moment niet hoe, want ik zit aan een jaarcontract vast
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:04:
[...]

Ik heb 6 maanden achter mekaar doffe ellende gehad met de verbinding die om de 6 secondes eruit klapte. Daar wordt je zo gek van dat je eerst mailt, maar dan kom je erachter dat je na 2 weken nog geen bericht terug hebt gehad, dus ga je maar bellen. En als je dan 6 maanden lang die problemen hebt, wordt je echt wel gek hoor. Zo gek dat ik echt een megarekening ervan had, maar never te nooit niet is opgelost door onze knakkers bij Speedlinq.

Weet je hoe het probleem is opgelost? Ik ben verhuisd!!! Speedlinq deed er helemaal niks aan. 0,0 kennis bij die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bijna elke provider heeft een domme helpdesk tegenwoordig

[ Voor 186% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

lier schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:07:
[...]

Mmmm, bemoedigend....

Ik ga volgende week vrijdag (4 februari) over van Demon op Speedlinq. Helaas heeft Demon de verhogingen net iets te laat doorgezet en heb ik een hele slechte ervaring met het doervoeren van een upgrade bij Demon (twee weken geen Internet).

Ik zal jullie laten weten hoe deze telco-telco migratie uitgevoerd wordt...
Ik zelf Demon-Speedlinq en ik moet zeggen dat je heel goed moet aanpakken. Zodra Demon van je lijn is afgesloten moet je effe checken of signaal op je lijn afgehaald is. Als je hier slim in speelt, dan binnen 2 weken internet anders moet je langer dan 3 weken wachten want er is geen overstap van Demon-Speedlinq mogelijk. Ik had dat foutje gemaakt en toen gelukkig kon ik nog 1 week lang gratis Tiscali mogen gebruiken maar bij mij heeft het echt 3 weken geduurd.

Dus als je Demon definitief is afgesloten, bel effe speedlinq op voor je status. Als je order is stopgezet door Speedlinq (als signaal nog aanwezig is op je lijn) maar dan laat die Speedlinq jou niks horen (ik kwam zelf erachter door te bellen) dus check alles!

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Na drie mailtje deze week naar actievragen@sp33dl1nq.nl of mijn, een week daarvoor verstuurde niet-aangetekende, kortingsvoucher en KPN-nota in goede orde zijn ontvangen, heb ik vandaag toch eindelijk bericht (twee maal) dat ze 'm hebben. :D

Maandag word ik overgesloten ijs en wederdienende, toepasselijk met dit weer... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een collega van mij heeft volgens Speedlinq sinds 12-1 een ADSL verbinding via hun. Geld is al afgeschreven maar de modem moet hij nog ontvangen.

Leuke is dat Speedlinq niet op zijn mailtjes reageert...en alleen maar in de wacht staan bij een 0900 nummer is geen lolletje..

Speedlinq? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word ook maandag overgezet van Planet naar Speedlinq (babyXL). Het zal mij benieuwen...
ik houd iedereen op de hoogte hier zodat anderen kunnen leren van mijn ervaringen met telco-telco migraties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:59:
Een collega van mij heeft volgens Speedlinq sinds 12-1 een ADSL verbinding via hun. Geld is al afgeschreven maar de modem moet hij nog ontvangen.

Leuke is dat Speedlinq niet op zijn mailtjes reageert...en alleen maar in de wacht staan bij een 0900 nummer is geen lolletje..

Ik meen mij te herinneren dat als je de bevestigingsbrief ontvangt terwijl je nog geen modem hebt ontvangen, je contact op moet nemen met Speedlinq.

Mijn ervaring is ook dat mail slecht beantwoord wordt...

Staat wel een mooie abonnementsprijs tegenover (die al iets minder aantrekkelijk wordt door alle aanbiedingen van andere providers met gratis helpdesk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat staat ook in de brief. Maar tot nu toe heeft hij nog niemand aan de lijn kunnen krijgen.

Wel vreemd dat ze al in de welkomstbrief al melding maken dat je hun modempakket mogelijk niet zal ontvangen. Dat is wel vertrouwen in je werkprocessen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit komt omdat Speedlinq hun inkomen uit de telefoontjes haalt.

Nogmaals, neem eens voor de gein de tijd op totdat het duurt dat je eindelijk iemand aan de lijn hebt, en moet je dat de volgende keer eens proberen. Wedden dat de tijden hetzelfde zijn? Ook zijn ze vanaf 9 uur bereikbaar. Bel je 5 voor negen, dan is het volgens hun al retedruk en staat je zeker een 15 minuten in de wacht.

Zullen we even de winst tellen? Ze willen gewoon dat je belt, simple as that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ja kan iemand misschien een brief sturen naar Consumentenbond?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:58:
Dit komt omdat Speedlinq hun inkomen uit de telefoontjes haalt.
Onzin, de helpdesk is een extern bedrijf, dus zoals jij het stelt is een tikje overdreven ;)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:04:
Ik word ook maandag overgezet van Planet naar Speedlinq (babyXL). Het zal mij benieuwen...
ik houd iedereen op de hoogte hier zodat anderen kunnen leren van mijn ervaringen met telco-telco migraties..
Ik ben vandaag probleemloos overgestapt van Planet Internet naar Speedlinq! :)

En ik heb nog geen enkele keer de helpdesk hoeven bellen... B)

Hopelijk blijft dat zo! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Epitome!
Ik ben ook probleemloos overgezet..nou bijna probleemloos, ik heb nu ook dat mijn verbinding om de 6 minuten eruitknalt... dat is wel minder. Maar tevreden over de snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:16
Als ik dat zo hoor blijf ik maar lekker bij Demon. Zat ook al te kijken naar die prijzen en die snelheden, Demon heeft echter (voor mij dan) optijd die prijsverlaging/snelheidsverhoging door gevoerd.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Ach,ik maak enkel gebruik van die actie van hun (eerste halfjaar 8 euro)daarna stap ik over naar een ander aanbieder.
Waarom?
Ik vind die email aliassen maar niks(mail van mijn vriendin kan ik lezen ,en zij de mijne!!!)en de verbinding is soms erg klote,dus wegwezen als dit jaar voorbij is :)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Fern schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:51:
Ach,ik maak enkel gebruik van die actie van hun (eerste halfjaar 8 euro)daarna stap ik over naar een ander aanbieder.
Waarom?
Ik vind die email aliassen maar niks(mail van mijn vriendin kan ik lezen ,en zij de mijne!!!)en de verbinding is soms erg klote,dus wegwezen als dit jaar voorbij is :)
Voor € 2,50 per maand heb je een complete extra e-mail, dat zou te doen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
Je zit alleen wel vast aan het contract voor een jaar. Eerste 6 maanden voor 8 euro, daar na betaal je gewoon de volle pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 22:28

CSB

:D

Fern schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:51:
Dan moet je je mail goed instellen. Ik heb voor ons thuis 6 verschillende aliassen aangemaakt. Probleemloos. Jij gebruikt waarschijnlijk gewoon "jansen.demon.nl" i.p.v. "Fern@jansen.demon.nl". (voorbeeldje he? :Y) ) De instellingen staan op de site van Demon.

[ Voor 5% gewijzigd door CSB op 01-02-2005 09:12 ]

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man-o-script schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:07:
[...]

Onzin, de helpdesk is een extern bedrijf, dus zoals jij het stelt is een tikje overdreven ;)
Dus niet!! Niks tikje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:18:
[...]

Dus niet!! Niks tikje overdreven.
Wat dus niet? Geen extern bedrijf? Hoe kom je daarbij?

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man-o-script schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:29:
[...]

Wat dus niet? Geen extern bedrijf? Hoe kom je daarbij?
Quote jij dan eens fatsoenlijk. Jij reageert op mijn bericht dat het een tikkeltje overdreven is. Nou, dat is het niet! En dan kom jij ineens aan dat het een extern bedrijf is :/

Snap je het zelf nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:59:

...en mijn collega heeft nog steeds niets gehoord noch gekregen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
Speedlinq heeft een externe helpdesk , zoals eerder genoemd en er wordt gewerkt aan een oplossing van de problemen !! want deze worden daadwerkelijk serieus genomen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Epitome schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:08:
Ik ben vandaag probleemloos overgestapt van Planet Internet naar Speedlinq! :)

En ik heb nog geen enkele keer de helpdesk hoeven bellen... B)

Hopelijk blijft dat zo! O-)
dude, hoe heb je dat precies voor elkaar gekregen?? share your knowledge! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostface schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:21:
Speedlinq heeft een externe helpdesk , zoals eerder genoemd en er wordt gewerkt aan een oplossing van de problemen !! want deze worden daadwerkelijk serieus genomen !
Kerel, ik zit al 3 jaar bij Speedlinq en dit roepen ze al 3 jaar. Enige mensen waar je eventueel mee kan praten zijn de eerstelijns figuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:09:
[...]

Quote jij dan eens fatsoenlijk. Jij reageert op mijn bericht dat het een tikkeltje overdreven is. Nou, dat is het niet! En dan kom jij ineens aan dat het een extern bedrijf is :/

Snap je het zelf nog wel?
Ja ik snap het allemaal nog wel gelukkig :) Het is inderdaad een extern bedrijf dat de helpdesk verzorgt, een extern bedrijf dat de techniek verzorgt, een extern bedrijf dat de installaties verzorgt, etc.
In principe is dit een hele slimme aanpak, maar kan in geval van wanprestatie van een van die partijen uiteraard negatief uitpakken. Op dit moment wordt daar ook _echt_ aan gewerkt.
Dus stellen dat Speedlinq je eerst 10 min. laat wachten en daarmee dikke winst behaald, dat slaat gewoon nergens op, sorry als het misschien wat bot overkwam. ;)

Het staat zelfs vermeld op hun site:
(http://www.speedlinq.nl/php/profile.php)
Het hoofdkantoor is in Den Haag gevestigd. De in ADSL gespecialiseerde technische helpdesk bevindt zich in Amsterdam.

Speedlinq werkt samen met een groot aantal partners.
Deze worden geselecteerd op basis van hun specifieke expertise op een bepaald gebied. Zo werkt Speedlinq samen met BaByXL (Tiscali) als ADSL netwerkleverancier, met XB Networks als technische partner en met Planhold als installatieservice. Verder werkt Speedlinq bijvoorbeeld samen met O2 voor SMS, met Rits Tele.com voor internet telefonie en met Symantec voor internet security.
En afgelopen week toevallig als persbericht:
(http://www.telecomwereld.nl/n0000269.htm)
Speedlinq tekende een samenwerkingscontract met ResponCis Call Center.
[..]
"Minder dan één op de tien klanten belt onze helpdesk. Vaak zijn dat klanten die regelmatig behoefte hebben aan ondersteuning. De overige 90% heeft dat blijkbaar niet nodig. We hebben er daarom voor gekozen om de kosten van een helpdesk niet over al onze klanten te verdelen en zo onze abonnementstarieven laag te houden."
Overigens zijn ze pas actief sinds november 2002, dus 3 jaar klant zijn is ook wat overdreven :P

[ Voor 46% gewijzigd door man-o-script op 01-02-2005 14:03 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
het is dat iemand het hier boven zei , dat 3 jaar klant onmogelijk is.
maar overdrijven is een ook een vak !

ik verkoop speedlinq sinds dag 1 en ja net als bij andere providers gaat niet alles vlekkeloos !! alleen weet ik dat ze er wel aan werken , vandaar dat ik ook schreef dat ze met de helpdesk bezig zijn , zie link naar eerdere gepost persbericht !!

[ Voor 3% gewijzigd door Ghostface op 01-02-2005 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Ghostface schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:57:
het is dat iemand het hier boven zei , dat 3 jaar klant onmogelijk is.
maar overdrijven is een ook een vak !

ik verkoop speedlinq sinds dag 1 en ja net als bij andere providers gaat niet alles vlekkeloos !! alleen weet ik dat ze er wel aan werken , vandaar dat ik ook schreef dat ze met de helpdesk bezig zijn , zie link naar eerdere gepost persbericht !!
Hey een conculega ;) Van welke winkel als ik vragen mag?

//edit: lama, belcompany zie ik :)

[ Voor 4% gewijzigd door man-o-script op 01-02-2005 15:37 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:31:
Hey Epitome!
Ik ben ook probleemloos overgezet..nou bijna probleemloos, ik heb nu ook dat mijn verbinding om de 6 minuten eruitknalt... dat is wel minder. Maar tevreden over de snelheid!
Dat heb ik dus ook met mijn Sagem F@ST 948 ( Annex B ), de verbinding wordt om de enkele minuten verbroken, welke firmware (origineel, E2_AnxB_4_0_3D.img of E2_AnxB_4_0_3H.img) ik er ook inlaad! :(
Dit modem maakt echter wel gebruik van de "volle" bandbreedte 345 kB/s down en 85 kB/s up.

Als ik mijn oude Speedtouch Home ISDN ( Annex B ) aansluit dan blijft de verbinding wel bestaan, de download is ongeveer hetzelfde maar plots is de upload maar eenderde: 33kB/s! :/

Dit is erg lastig aangezien bij P2P-programma's je maximale download wordt bepaald aan de hand van je upload. :o

Weet iemand hoe ik de upload van mijn Speedtouch Home ISDN ADSL modem kan opschroeven? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
Wow, ze hebben nu een aanbieding voor 29,95. Dan krijg je 40xx/1024. Ik ben eigenlijk nog wel erg aan het twijfelen. Veel geld is het natuurlijk niet, maar ik wil er wel zeker van zijn dat ik rustig kan internetten. Ik heb nu Zonnet Family en betaal 34,- p/m voor 1024/320. :( Dus daar wil ik zowiezo weg. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Epitome,

Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je zo snel bent overgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Digitizers schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:04:
Epitome,

Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je zo snel bent overgezet?
Je kan tegenwoordig bij Speedlinq (en andere providers) aangeven dat je wilt overstappen.

Er wordt dan een telco-to-telco gestart waarbij je word afgesloten bij het oude netwerk (KPN) en vrijwel meteen wordt aangesloten op het nieuwe netwerk (BaByXL/ Tiscali Wholesale).

[ Voor 3% gewijzigd door Epitome op 01-02-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Vandaag kreeg ik een reactie van speedlinq over een klacht die ik-- 7 januari -- had in gestuurd 8)7
In die tijd heb ik wel kunnen overwegen om wel of niet met ze door te gaan in de toekomst :Z

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK dan, die disconnects zijn weg! Ik ben dus ook in 3 uur overgezet van Planet naar Speedlinq. Gaat dus goed. Aan te raden tot zover. Enorm snelle upload heb ik nu ook.
Probeer alleen niet in contact te komen met de helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:01:
OK dan, die disconnects zijn weg! Ik ben dus ook in 3 uur overgezet van Planet naar Speedlinq. Gaat dus goed. Aan te raden tot zover. Enorm snelle upload heb ik nu ook.
Probeer alleen niet in contact te komen met de helpdesk...
Wat heb je dan gedaan waardoor de disconnects weg zijn en je upload normaal is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag ook overgezet van Demon (BBned) naar Speedlinq (BabyXL), enige wat ik hoefde te doen bij thuiskomst was even de modem (Zyxel) instellen voor BabyXL ipv BBned en ik was online :) Dus het kan zeer zeker wel zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede users,

Ik heb een klein probleempje met Speedlinq.

Na een mislukte telco migratie(4 weken zonder internet) werd mijn speedlinq account eindelijk op 5 Januari jongstleden geactiveerd.

Na 2 weken probleemloos te hebben gewerkt op de normale 2MB verbindings snelheid begon het opeens.
Tijdens piekuren, dat is sávonds tussen 18.00 en ongeveer 23.00, komt mijn Download niet hoger dan 40 KB/ps. In de minder drukke uren, dus dat is sóchtends, geeft hij wel mijn normale snelheid aan van ongeveer 220 KB/ps.
Na 5 meeltjes te hebben verstuurd naar hun Helpdesk begin ik er echt over na te denken om de fuckers te gaan bellen. Dit wil ik eigenlijk ten alle tijden voorkomen omdat ik geen geld wil spenderen aan het in de wacht hangen bij speedlinq. Waarschijnlijk moet ik ze wel gaan bellen want ze reageren helemaal niet op mijn meeltjes.
Zelfs op de vraag of het een normaal verschijnsel is en of dit vaker bij hun voorkomt krijg ik geen gehoor.

Het geld van de ACTIE moet ik ook nog steeds terug krijgen, nadat ze 2x het geld (zonder problemen) ervan af hebben geschreven heb ik ze gemeeld en gevraagd waar mijn geld blijft, hun antwoord daarop was"we hebben je voucher nog niet ontvangen", terwijl ik dat ding 10 dagen geleden al heb opgestuurd.

Tot nu toe vind ik het echt een zuig provider, dat komt waarschijnlijk omdat ik bijna 3 jaar bij Cistron klant ben geweest en die provider was zwaar de bom. Jammer dat het nu XS4all is geworden.

Help!!!! Kent iemand dit probleem?

Computer getetst op worms, virussen, adware, spyware en niets gevonden.
Getest op 2 verschillende modems, zelfde probleem.
Getest op een andere computer en nog steeds het zelfde probleem van langzame connecties tijdens spitsuren!! 8)7

Help me !! Thanks in Advance~!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Zo erg is mijn probleem niet maar ik heb bijna zelfde probleem. Als ik smiddags effe snel een speedtest run dan geeft het mijn snelheid 150kb/s aan terwijl mijn verbinding toch een 3 mb verbinding is. Volgens mij wordt er ook connecties afgeknepen maar hoe?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:25:
Ik ben vandaag ook overgezet van Demon (BBned) naar Speedlinq (BabyXL), enige wat ik hoefde te doen bij thuiskomst was even de modem (Zyxel) instellen voor BabyXL ipv BBned en ik was online :) Dus het kan zeer zeker wel zonder problemen.
Beeskis,

Heb jij een telco-telco aangevraagd voor Demon ?
Ik word aanstaande vrijdag overgezet, maar wil graag weten wat ik kan verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Epitome,

Ik weet niet wat voor modem je hebt? Maar ik kan heb de Upstream Noise Margin verlaagd van 13->7. Ik heb dus nu een upload van 416 Kb. En hij draait nu al een dag zonder problemen. Ik ga dus nu proberen hem omhoog te schroeven naar 8 of 9. En dan weer kijken of het nog steeds goed gaat.

Geef anders even aan wat voor modem je hebt

gr,
Jeep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Ik heb zo'n gratis Sagem F@ST 948 ( Annex B )... :/

Maar nu zie ik dat nieuwe abonnees kunnen kiezen uit een gratis modem van Sagem of een Allied Data. Meteen maar een mailtje gestuurd of ik mijn Sagem kan inruilen voor één van Allied Data.
Geen flauw idee welke modems ze van Allied Data verstrekken aangezien degene in dezelfde prijsklasse alleen USB zijn en ze moeten ook voor ethernet geschikt zijn en in mijn geval ook nog voor ISDN ( Annex B ).

Hopelijk kan ik hem gratis ruilen voor het in mijn ogen betere Allied Data. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epitome

Let even op: ik had de Tiscali Helpdesk gebeld, omdat die van Speedlinq onbereikbaar is, en die vertelden mij dat Tiscali-Wholesale maar 2 modems ondersteunt:

-Sagem
-Zyxel

als je dezelfde problemen hebt als ik, namelijk disconnects om de 6 minuten of in ieder geval binnen het uur, dan heb je te maken met het probleem dat je upstream te hoog is voor je modem. Zowel de Zyxel als de Sagem hebben daar mee te kampen MAARRR de Zyxel 650 H 31 (Router/modem) kan je instellen! En dat heb ik sinds vanochtend gedaan en ik heb maar 1 keer gehad dat ie wegviel (daarvoor om de 6 minuten..afkloppen..) en ik denk dat dat kwam omdat mijn vrouw liep te !@# dus :-).
Hoe dan ook: ik houd je op de hoogte, als je die sagem omruilt dan kan je beter meteen een zyxel kopen. Ik denk dat je het best even Tiscali kan bellen (de technische dienst van Tiscali wil je best helpen ookal ben je abonnee bij Speedlinq) en even kan vragen of ze bevestigen willen dat zij eigenlijk alleen sagem en zyxel ondersteunen. Dan kan je gewoon tegen speedlinq zeggen dat ze dat modem terugkrijgen en heb je helaas wel de kosten van een nieuw modem...

ik lees het wel als je vragen opmerkingen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:36:
Epitome

Let even op: ik had de Tiscali Helpdesk gebeld, omdat die van Speedlinq onbereikbaar is, en die vertelden mij dat Tiscali-Wholesale maar 2 modems ondersteunt:

-Sagem
-Zyxel

als je dezelfde problemen hebt als ik, namelijk disconnects om de 6 minuten of in ieder geval binnen het uur, dan heb je te maken met het probleem dat je upstream te hoog is voor je modem. Zowel de Zyxel als de Sagem hebben daar mee te kampen MAARRR de Zyxel 650 H 31 (Router/modem) kan je instellen! En dat heb ik sinds vanochtend gedaan en ik heb maar 1 keer gehad dat ie wegviel (daarvoor om de 6 minuten..afkloppen..) en ik denk dat dat kwam omdat mijn vrouw liep te !@# dus :-).
Hoe dan ook: ik houd je op de hoogte, als je die sagem omruilt dan kan je beter meteen een zyxel kopen. Ik denk dat je het best even Tiscali kan bellen (de technische dienst van Tiscali wil je best helpen ookal ben je abonnee bij Speedlinq) en even kan vragen of ze bevestigen willen dat zij eigenlijk alleen sagem en zyxel ondersteunen. Dan kan je gewoon tegen speedlinq zeggen dat ze dat modem terugkrijgen en heb je helaas wel de kosten van een nieuw modem...

ik lees het wel als je vragen opmerkingen hebt
Dat Tiscali maar twee modems ondersteunt kan ik begrijpen.
Maar dat wil niet zeggen dat er maar twee modems (goed) werken met het netwerk lijkt me.

Het heeft idd met de upload te maken, want ik ben nu al uren online zonder disconnects met het Sagemmodem! Maar zodra ik torrents ga seeden met meer dan 50KB/s dan gaat het na een paar minuten mis. Daarom limiteer ik nu mijn BitTorrent programma, maar eigenlijk is dat raar.
We betalen (niet veel ok) voor 1024kb up, maar het modem gaat bij de helft al kuren vertonen.
Daarom lijkt me een Allied Data misschien een optie, al was het alleen omdat dit Sagemmodem niet naar zijn specs werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:36:
als je dezelfde problemen hebt als ik, namelijk disconnects om de 6 minuten of in ieder geval binnen het uur, dan heb je te maken met het probleem dat je upstream te hoog is voor je modem. Zowel de Zyxel als de Sagem hebben daar mee te kampen MAARRR de Zyxel 650 H 31 (Router/modem) kan je instellen!
Beetje raar verhaal? Ik heb al 2 jaar een Zyxel 650-R31en via Demon heb ik nooit problemen met mn upstream snelheid gehad (die was bij demon ook 928 Kbit). Nu, bij speedlinq, heb ik maar een upload van 832 kbits en regelmatig disconnects bij veel dataverkeer. Het verschil in upload snelheid ligt trouwens aan de gebruikte apparatuur aan de kant van de provider. In het begin had ik bij Demon ook 832, na een telefooncentrale upgrade had ik ineens 928 o.i.d.

Graag zou ik ook van jou horen waar je ingesteld hebt dat de upstream beperkt word in de Zyxel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 08:15:
[...]

Beeskis,

Heb jij een telco-telco aangevraagd voor Demon ?
Ik word aanstaande vrijdag overgezet, maar wil graag weten wat ik kan verwachten...
Ik heb bij Demon niks speciaals gedaan, anders dan mijn abbo opgezegd per 1-2-2005.
Vervolgens heb ik bij Speedlinq aangemeld, met daar op de site aan gegeven dat ik van Demon over wil stappen, en de opleverdatum graag op 1-2-2005 had gezien.

Hier netjes bevestiging over gekregen, er werd niet gerept over overstap, of acties die ik nog moest ondernemen.

En jawel, 1-2-2005 heb ik tot een uurtje of 12.00 Demon online gehad.. Toen een disconnect.. en een kwartiertje/half uurtje later had ik weer ADSL link op de router.. Echter nog niet goed aangezien de router nog op Demon (BBned) stond ingesteld. Vervolgens de router herconfigged voor BabyXl , surfen naar http://connect.babyxl.nu, je wordt dan automatisch herkend en voila.. Ik heb weer internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben overgestapt van myadsl naar speedlinq. per 1 febr aangesloten. maar dat van telco-to-telco zat dus wel mooi 10 dagen tussen. nou ja ben nu onlline en hep helpdesk niet nodig gehad. heb sagem modem wel gekregen, maar gebruik alcatel 510 speedtouch en naar tevredenheid.
eerste indruk speedlinq ?? lekker snel, payservertje voor de binaries (aviator loopt nu binnen) mij hoor je niet klagen

CU Jac
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.