ADSL aanvraag gecancelled zonder bericht

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Topicstarter
Ter lering ende vermaak:

Situatie:

ADSL aangevraagd bij Zon(net) op 8 maart. Aanvraag is in behandeling genomen en in april krijg ik een brief van KPN dat de ADSL lijn is opgeleverd en dat ik spoedig meer informatie van m'n uitgekozen provider kan verwachten als ik die niet al gehad heb. Van Zon(net) geen teken van leven. Na nog enige tijd wachten toch maar eens een e-mailtje gestuurd. Krijg als antwoord dat mijn aanvraag gecancelled. Maar daar hebben ze me nooit bericht van gestuurd.

Ter info de e-mail (ontvangen op 21 mei):
Citeren Klantenservice Zonnet <klantenservice@zonnet.nl>:

> Geachte heer/mevrouw niet echt belangrijk,
>
> Bedankt voor uw email.
> Het antwoord van Zon op uw email is:
>
> Volgens onze gegevens is uw aanvraag gecancelled omdat er al een ADSL
> aansluiting op uw adres zou zijn. Er zijn geen andere aanvragen die via
> ons lopen. Het is mogelijk dat u eerder ADSL had bij een andere provider
> en dat deze de ADSL nog niet van uw lijn heeft verwijderd.
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Zon Nederland NV
> klantenservice@zonnet.nl
>
> U stelde op 16-05-2003 om 09:52 de volgende vraag:
>
> LS,
>
> Ik heb enige tijd geleden een ADSL aansluiting aangevraagd. Tot op heden
>
> heb ik niks van Zonnet vernomen. Bij het bekijken van de order status
> staat
> een opleverdatum van 19 april 2003, welke datum al bijna een maand in
> het
> verleden ligt. Andere informatie die ik kan vinden is dat mijn
> registratieformulier geaccepteerd is en dat het abonnement (Zon
> Breedband
> Familie) niet aktief is.
>
> Gaarne zou ik willen vernemen wanneer ik wel gebruik kan maken van ADSL
> en
> wanneer ik de benodigde spullen in huis mag verwachten.
>
> [strike]niet echt belangrijk[/]

[ Voor 12% gewijzigd door Freee!! op 12-06-2003 09:34 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59086

had je daarvoor al adsl bij een andere provider dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Anoniem: 59086 schreef op 28 mei 2003 @ 13:37:
had je daarvoor al adsl bij een andere provider dan?
Dus niet. Ik heb de lijn en het nummer gekregen toen ik huis kocht, kort voordat ik naar Rotterdam verhuisde. Verder denk ik dat ik dan toch een andere brief van de KPN gehad zou hebben :P

Update:
> Geachte niet echt belangrijk
>
> Het antwoord van Zon op uw vraag is:
>
> Naar aanleiding van uw email heb ik contact opgenomen met onze DSL
> leverancier.
> Uit dit contact bleek dat er bij KPN twee maal een order is geplaatst.
> dit heeft gezorgd voor een afwijzing van KPN.
> Dit is inmiddels opgehelderd en de aansluiting zal dan ook binnen 1 a 2
> weken
> gerealiseerd worden.
>
>
> Zon Nederland NV
> Afdeling helpdesk
>
> u heeft de volgende vraag aan ons gesteld:
>
> Wi wten waar mijn aansluiting blijft, heb al meerdere keren een mail
> gestuurt, maar heb geen antwoord gekregen.

[ Voor 50% gewijzigd door Freee!! op 12-06-2003 09:33 . Reden: Update ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Kick (niet aan gedacht dat bij een edit het topic niet omhoog komt 8)7 |:( ). Info in bovenstaande post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 12:26
Tja, en waarom een kick? Feli iig dat je nu ADSL hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:33

fcs

ALs zonnet niet kan leveren omdat er al een andere provider gebruik van maakt, dan zou je even kunnen bellen naar kpn, en vragen welke provider er op de lijn zit.
Het wil namelijk niks zegen dat een klant een brief van KPN krijgt. Heb al meerdere malen meegemaakt dat kpn beweerde dat lijn in orde was, bij een lijnmeting, of plaatsing van router bleek dat lijn niet in orde was.

In zulke gevallen kom je er ook pas veel later achter. Denk dat dit ook met jou is gebeurt. Als zonnet dat aangeeft, dan geven ze dat aan omdat ze die info van KPN gekregen hebben (alle isp's behalve kpn, hebben geen informatie omrent de status van een lijntje. Die moeten ze eerst opvragen). KPN laat geen andere providers toe op een lijn, als er al een provider op zit.

Ik zou zegen, bel even met kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 17:53
fcs schreef op 12 June 2003 @ 10:00:
ALs zonnet niet kan leveren omdat er al een andere provider gebruik van maakt, dan zou je even kunnen bellen naar kpn, en vragen welke provider er op de lijn zit.
Het wil namelijk niks zegen dat een klant een brief van KPN krijgt. Heb al meerdere malen meegemaakt dat kpn beweerde dat lijn in orde was, bij een lijnmeting, of plaatsing van router bleek dat lijn niet in orde was.

In zulke gevallen kom je er ook pas veel later achter. Denk dat dit ook met jou is gebeurt. Als zonnet dat aangeeft, dan geven ze dat aan omdat ze die info van KPN gekregen hebben (alle isp's behalve kpn, hebben geen informatie omrent de status van een lijntje. Die moeten ze eerst opvragen). KPN laat geen andere providers toe op een lijn, als er al een provider op zit.

Ik zou zegen, bel even met kpn.
Lees die post hierboven ergens en je ziet dat het al gerealiseerd wordt.

Erm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Aanvullende update:
Het heeft me veel te lang geduurd, dus ik heb al bij een andere provider een aanvraag lopen. Dit heb heb ik Zon nu ook laten weten. Zon heeft gecanceld, dus ik ben vrij om naar een ander te gaan. Hopelijk gaat dit wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Aanvullende update:

De andere provider kan niets aansluiten (al een tijdje) omdat Zonnet (via Versatel) de ADSL-aansluiting bezet houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Maar weer eens een update:
Via via het directe telefoonnummer te pakken gekregen van een manager bij Zonnet (Patrick de Bok), deze op maandag 14 juli gebeld, zou teruggebeld worden (niet gebeurd). Op 15 juli weer gebeld, uiteindelijk doorverbonden met Vincent Letnom, die zou opdracht geven om de lijn vrij te maken. Op donderdag 17 juli een brief gedateerd 14 juli ontvangen de mededeling dat de lijn nog niet ADSL vrij is en met een aanbod om het nu snel te regelen. Vandaag was ik weer in de gelegenheid om Vincent Letnom te bellen (doorverbonden door Patrick de Bok :P) en heb hem verteld dat hier blijkbaar sprake was van een totaal gebrek aan inzicht aan hun kant. Zonnet heeft de aanvraag gecancelled, waar ik achter moest komen door zelf navraag te doen en ik heb daarna een contract afgesloten met een andere provider. Ingaan op hun aanbod zou contractbreuk betekenen en dat, terwijl ik een goede reputatie heb op het gebied van integriteit. Ik heb Vincent Letnom dus verteld dat alleen de datum op die brief me ervan weerhouden heeft om een aanklacht wegens belediging in te dienen (hij kan aannemelijk maken dat hij op 14 juli niet alles wist, op 15 juli na het telefoongesprek wel). Hij heeft Versatel gebeld en mij daarna teruggebeld met de mededeling dat Versatel verwacht dat de lijn eind deze week vrij is, dat Versatel hem daar over in zal lichten en dat hij mij zal bellen en een schriftelijke bevestiging sturen zogauw de lijn vrij is.

Tot zover deze update, als er meer is laat ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Lekker smeuïg verhaaltje. Dat het in zee gaan met een andere provider problemen, terwijl er nog een soort van procedure bezig bij een eerste provider, zou gaan opleveren had ik opzich wel verwacht. Hieruit blijkt dat het nog best wel een zooitje is met aanvragen van ADSL via KPN.

Laat ons verder meegenieten van de vorderingen!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ch!pY-J schreef op 22 July 2003 @ 12:08:
Lekker smeuïg verhaaltje. Dat het in zee gaan met een andere provider problemen, terwijl er nog een soort van procedure bezig bij een eerste provider, zou gaan opleveren had ik opzich wel verwacht. Hieruit blijkt dat het nog best wel een zooitje is met aanvragen van ADSL via KPN.
Mag ik, mag ik mag ik? Ok dan, komt-ie: |:(. Ten eerste komen er zo'n 10-20.000 klanten per week bij, waarvan er volgens mij minder dan 0.5% echt technise problemen heeft met de verbinding (dat zijn er nog steeds 100 / week) na aanleg. Lijkt me een nette score.

Mijn interpretatie van het verhaal (lastig omdat het allemaal mailtjes zijn):

Er was een dubbele order bij kpn binnen gekomen, eentje daarvan is (terecht) afgewezen, als er al adsl op de lijn zit, kan er niet nog een keer adsl bij :P. Zonnet moest gewoon met de wel aangelegde aansluiting doorgaan en dat ging niet goed, omdat er versatel op de lijn zat! (hoe dat er dan is opgekomen is me een beetje een raadsel overigens, aangezien er bij zonnet adsl van kpn was aangevraagd). Daarna heeft hij zonnet afgezegd maar dat versatel signaal zit nog steeds op de lijn.

Zonnet heeft volgens mij dus iets heel raars gedaan door een kpn adsl lijn te laten opleveren en ook een versatel lijn te laten aanleggen ofzo :?. iig zit het versatel signaal nu nog in de weg en was er blijkbaar geen mogelijkheid het eraf te krijgen... Maar waarom er in godesnaam versatel op die lijn zit, is me totaal niet duidelijk uit dit topic?

Lezen voor je commentaar geeft :)

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 22-07-2003 12:20 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
JvS schreef op 22 July 2003 @ 12:18:
[...]
Mag ik, mag ik mag ik? Ok dan, komt-ie: |:(. Ten eerste komen er zo'n 10-20.000 klanten per week bij, waarvan er volgens mij minder dan 0.5% echt technise problemen heeft met de verbinding (dat zijn er nog steeds 100 / week) na aanleg. Lijkt me een nette score.

Mijn interpretatie van het verhaal (lastig omdat het allemaal mailtjes zijn):

Er was een dubbele order bij kpn binnen gekomen, eentje daarvan is (terecht) afgewezen, als er al adsl op de lijn zit, kan er niet nog een keer adsl bij :P. Zonnet moest gewoon met de wel aangelegde aansluiting doorgaan en dat ging niet goed, omdat er versatel op de lijn zat! (hoe dat er dan is opgekomen is me een beetje een raadsel overigens, aangezien er bij zonnet adsl van kpn was aangevraagd). Daarna heeft hij zonnet afgezegd maar dat versatel signaal zit nog steeds op de lijn.

Zonnet heeft volgens mij dus iets heel raars gedaan door een kpn adsl lijn te laten opleveren en ook een versatel lijn te laten aanleggen ofzo :?. iig zit het versatel signaal nu nog in de weg en was er blijkbaar geen mogelijkheid het eraf te krijgen... Maar waarom er in godesnaam versatel op die lijn zit, is me totaal niet duidelijk uit dit topic?

Lezen voor je commentaar geeft :)
Versatel zit op die lijn omdat het een aanbieding was van Zonnet via Versatel, niet via KPN. Van Zonnet is er een dubbele aanvraag naar Versatel gegaan en Versatel moet dat soort aanvragen weer doorsturen naar KPN (toegang tot KPN centrales e.d.). Maar inderdaad, het Versatel-signaal zit nog in de weg en KPN mag er niet aanzitten (hoewel het in hun centrale is) omdat het van Versatel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Update:

Ik ben net teruggebeld door Vincent Letnom (van Zonnet). Hij heeft bij Versatel navraag gedaan en die zeggen nu dat het zeker 15 augustus wordt in verband met de drukte. Hij zal proberen druk uit te oefenen zodat het eerder kan, maar hij heeft er weinig hoop op. Hij heeft verder nog wat meer uitleg gegeven over het systeem en verteld dat Zonnet geen feedback krijgt van Versatel als er iets misgaat, waardoor ze pas in de gaten krijgen dat er wat mis is als klanten navraag gaan doen. Als ik een aanbieding had gekozen met KPN was waarschijnlijk alles goed gegaan, ook als er wat probleempjes waren geweest, maar Versatel doet lastig.

Als iemand een manier weet om serieus druk uit te oefenen op Versatel, houd ik mee aanbevolen.

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Update (en hopelijk einde verhaal):

Op 22 augustus heb ik dus maar weer eens een e-mail gestuurd, waarom die ADSL-aansluiting nog steeds niet verwijderd was. Op 27 augustus kreeg ik antwoord dat er iets was misgegaan en dat er een spoedorder was verstuurd om die ADSL-aansluiting te verwijderen. Op maandagochtend (1 spetember) rond 8 uur heb ik een mailtje gestuurd met de vraag hoe lang het normaal duurde voordat zo'n spoedorder was afgehandeld, omdat ik kon zien dat er nog steeds een ADSL-signaal op mijn telefoonlijn stond. Rond 11.30 uur bemerkte ik dat dit ADSL-signaal verdwenen was, dus nog maar een mailtje er achteraan. Dit heb ik ook gelijk laten weten aan de andere ADSL-provider, die daar op zat te wachten. Woensdag 3 september kreeg ik een antwoord-mailtje van Zonnet dat zo'n spoedorder ongeveer 5 werkdagen neemt. Vandaag kreeg ik een e-mail van de andere provider dat op ik 10 september een werkende ADSL-aansluiting zou moeten hebben.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Gefeliciteerd dat het nu _eindelijk_ voor elkaar is.

Persoonlijk had ik niet het geduld gehad wat jij heb getoont hier. Waarschijnlijk was ik in mijn geval half juni als in staat geweest om een monteur hardhandig op te gaan halen bij versatel en dan onder toezicht zelf die kabel los te gaan trekken. :P

Ik denk dat jij hier echt te maken heb gehad met een fout die gewoon heel weinig voorkomt.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Eerste aanvraag is gedaan op 8 maart, je krijgt nu per 10 september ADSL... was die oplevertermijn nou zes weken of zes maanden 8)7

Ik hoop dat Airwolf gelijk heeft en dat dit echt tot de uitzonderingen behoort, maar het geeft wel aan dat er nog een hoop kan verbeteren in ADSL-land :|

Wat betekent mijn avatar?

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Ik hoop ook dat het tot de uitzonderingen behoort, maar ik ben bang dat het met sommige providers toch echt vaker voorkomt. De helft van het probleem was natuurlijk dat KPN er niet bij betrokken was. Als ik als tweede provider één van de KPN-dochters had uitgekozen, was Versatel zo van die telefoonlijn getrapt :( .
Persoonlijk had ik niet het geduld gehad wat jij heb getoont hier. Waarschijnlijk was ik in mijn geval half juni als in staat geweest om een monteur hardhandig op te gaan halen bij versatel en dan onder toezicht zelf die kabel los te gaan trekken.
Ik heb er serieus over gedacht, maar elke keer kreeg ik te horen dat het snel opgelost zou worden.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Mr. Liu schreef op 04 September 2003 @ 15:02:
Ik heb er serieus over gedacht, maar elke keer kreeg ik te horen dat het snel opgelost zou worden.
Tja, dat begrijp ik. Alleen persoonlijk raakt bij mijn na 3 toezeggingen die niet nagekomen worden het geduld toch eigenlijk echt wel op. Heel simpel, je moet geen toezeggingen doen die je niet na kan komen, ik hoor liever 1x dat het 2 maanden duurt dan 5x dat het 1,5week duurt.

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 04 september 2003 @ 15:48:
[...]
Tja, dat begrijp ik. Alleen persoonlijk raakt bij mijn na 3 toezeggingen die niet nagekomen worden het geduld toch eigenlijk echt wel op. Heel simpel, je moet geen toezeggingen doen die je niet na kan komen, ik hoor liever 1x dat het 2 maanden duurt dan 5x dat het 1,5week duurt.
Allemaal volkomen waar. Ik ben dan ook behoorlijk pissig, maar ik weet (door schade en schande :( ) welke enorme schade ik aan kan richten als ik in zo'n stemming actie onderneem, dus ik blijf tegenwoordig maar liever voorzichtig.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat jij hier echt te maken heb gehad met een fout die gewoon heel weinig voorkomt
Het probleem is dat je met een partij in zee bent gegaan die dit soort problemen dus blijkbaar gewoon niet snel oplost... Er onprettig wel.

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
JvS schreef op 04 September 2003 @ 16:25:
[...]
Het probleem is dat je met een partij in zee bent gegaan die dit soort problemen dus blijkbaar gewoon niet snel oplost... Er onprettig wel.
Dat was voor mij dus ook een reden voor deze update: Zodat 80.000 GoTters er kennis van kunnen nemen en deze informatie mee kunnen nemen in hun beslissing om wel of niet met Zonnet en/of Versatel in zee te gaan >:)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ach, zo zijn er nog wel wat partijen hoor :). Planet / hetnet moet je ook niet hebben vanwege de service, Wanadoo word je volgens mij ook niet erg gelukkig van en dan heb je uiteraard nog de UPC's en @home's :P.

• don_appie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 14:00
XS4EVER! :D

Dit soort nietszeggende replies zijn nergens voor nodig. Laat dat in het vervolg gewoon :)

[ Voor 87% gewijzigd door intoxicated op 04-09-2003 18:02 ]

http://500px.com/Abd3licious

Pagina: 1