Speedlinq: ervaringen!

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.111 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132242

Speedlinq is de grootste oplichter die er maar bestaat!!!!!

ik heb het duurste pakket van hun 8064 pakket toen ik hem aanvraagde werdt er gezegt dat ik in een gunstig gebied woonde en dat de snelheid daar optimaal is.

in praktijk kom ik niet eens tot de helft en heb ik bijna elke dag wel storing.
moet je de klantenservice bellen als je storing heb 70 cpm. vaak zit mijn vrouw thuis zonder internet en zit ik op mijn werk dus bel ik met mijn mobiel 1.25 per minuut zo duur is UPC nog niet eens.

en als je een beetje verstand heb van internet en modems dan kan je daar nog een grote bek krijgen ook.

ik heb echt een hele erge spijt dat ik SPEEDLINQ genomen hem wat een bagger zooi zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49705

Ik moet zeggen dat ik nu zeer tevreden ben over speedlinq.
Na wat opstartproblemen te hebben opgelost, werkt het nu perfect.

Ik had inderdaad ook geen linesync, en na wat heen en weer gebel bleek dit aan de KPN te liggen.
Mijn ervaring met de speedlinq helpdesk zijn heeeeel slecht.
Maar ik kreeg wel een BABYXL tel.nr van hun ;-)
En die werken super!!! Zo is die storing ook opgelost.

Later had ik nog een probleem met een linesync die om het uur voor +/- 10sec wegviel.
Daar heeft ook BABYXL me weer mee geholpen ;-)
Had iets met een modemsetting te maken wwar je zelf niet bij kan :-(
Iets met ruis van de upload in DB's, die mag niet lager zijn dan 7DB ofzo.
Na deze tuning geen problemen meer, of het moet de nieuwsserver zijn die ze nu alleen maar teksondersteunend hebben gemaakt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:04

Erikie

www.erikie.nl

het zou wel grappig zijn als jullie ook jullie woonplaats / wijk vernoemt. Kun je gelijk checken hoever je van een telefooncentrale af zit. Anyway, heb een mailtje gekregen dat ik de 28e wordt aangesloten (rotterdam noord). zit maar 650meter van de centrale (straatlengtes). check hier : http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

traktor scratch!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Speedlinq.. lol precies hetzelfde verhaal als Tiscali maar nog erger. Ik heb vorige week Speedlinq 3mbit abo besteld daarbij gemeld dat ik Demon abo nog had. En 5 keer e-mails gestuurd waarin ikke uit legde dat ik Demon via BabyXL had blabla en lijn per 22 dec opgezegd wordt.

Maar aangezien ikke niks van die Speedlinq gast hoorde, heb ik zelf gebeld wat heel dom was. 0,70 pm.. eerst 15 minuten kon ik niemand bereiken (tijdens lunchpauze neem ik aan) dus 10 euro voor niks gebeld toen daarna na 1 weer gebeld... 3 keer werd er gezegd dat helpdesk gewoon gesloten was.. lol daarna maar nog een keer gebeld.. ja weer 10 min wachten kreeg ik er eindelijk iemand aan de lijn en meteen gevraagd naar mijn ADSL status en 5 min weer in de wacht gezet en toen kwam hij het vertellen.. uh er is wat misgegaan... (haha is het creche ofzo van Helpdesk) aangezien ik had aangevinkt dat ik Demon ADSL had, kon Speedlinq verder mijn aanvraag niet meer verwerken dus het wordt geannuleerd. lol heel lekker maar konden ze geen e-mail of telefoontje plegen? Ik heb meer dan 20 euro aan alleen bellen betaald. Echt bagger helpdesk ooit. Nou ik ga weer bij Tiscali proberen aangezien ik toch weer 3-4 weken moet wachten en tja Tiscali is ook bagger maar wat vriendelijker helpdesk + bellen naar Tiscali is veel malen goedkoper. Haha mij zullen ze nooit bij Speedlinq zien aanmelden.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

uh oh.. heb de brief binnen maar nog steeds geen modem. Moet ik zeker eerst voor 30 euro bellen alvorens ik m'n moden kan ontvangen?

Ik heb gelukkig nog een zyxel liggen (650r-31), maar moet die nog anders geconfigureerd worden?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeper
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 06:35
Erikie schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:39:
uh oh.. heb de brief binnen maar nog steeds geen modem. Moet ik zeker eerst voor 30 euro bellen alvorens ik m'n moden kan ontvangen?
gister heb ik ook de brief ontvangen, vanaf 28 december is het bij mij aangesloten. Sneller dan ik aanvankelijk had verwacht; precies 2 weken nadat ik het heb aangevraagd. Vandaag heb ik de modem ontvangen. Mijn voorlopige ervaring met Speedlinq is zeer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

woeper schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:06:
[...]

gister heb ik ook de brief ontvangen, vanaf 28 december is het bij mij aangesloten. Sneller dan ik aanvankelijk had verwacht; precies 2 weken nadat ik het heb aangevraagd. Vandaag heb ik de modem ontvangen. Mijn voorlopige ervaring met Speedlinq is zeer positief.
wanneer heb je je abbo aangevraagd? ik 8 dec, en wordt ook 28 dec aangesloten.
hmm, maar zo ff naar m'n nieuwe huis lopen lol :). anyway, gelukkig kon ik met een geleende laptop met een wireless netwerkkaartje zomaar op iemands hub inloggen in de buurt :) dus gratis internet hehe :P

[ Voor 14% gewijzigd door Erikie op 24-12-2004 14:17 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 12:31

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

ik heb het 10 december aangevraagd en wordt ook 28 december opgeleverd.
modem is volgens de helpdesk op 20 december verstuurd met daarbij gezegd dat het 5 werkdagen kon duren ivm kerstdrukte.
keurig via de mail en nog dezelfde dag antwoord.
in eerste opzicht goeie ervaring, iig beter dan mijn 2 maanden proef met @home.
Maar dat is een ander verhaal, nog nooit zon arrogante zooi gezien.

ik heb goede hoop op speedlinq.
Zodra alles echt draait laat ik het wel weten.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Effe terugkomen op mijn vorige verhaal. Tiscali aangevraagd en naar aanleiding van aantal negatieve verhalen.. ging ik weer 10 minuten wachten bij Speedlinq helpdesk om bevestiging voor annulering te krijgen en ja hoor wat kreeg ik te horen? Dat mijn aanvraag helemaal niet geannuleerd was maar mijn aanvraag is effe stopgezet omdat ik tijdens mijn aanvraag op hun website had aangegeven dat ik Demon ADSL had dus ze konden verder niet verwerken en hadden reeds geld van mijn bankrekening gehaald. En ze zeiden dat ze nu eigenlijk lijn aan het klaar maken was.. lol had geen zin om straks 2 abos te zitten dus heb maar mijn Tiscali meteen die dag nog opgezegd en brief gestuurd.

Ik moet maar nog een keer kans geven aan Speedlinq maar hun Helpdesk echt om van te huilen. Langer dan 10 min wachten is niet normaal bij hun en ze vinden nog leuk om te zeggen U moet een e-mailtje sturen naar andere afdeling lol. Verander dan meteen lul zou ik zeggen. Ben al 50 euro aan telefoonkosten kwijt. Dus die korting voor 6 maanden actie lol die hebben ze nu al gedeeltelijk terug verdiend.

En mijn 10 e-mails nog steeds geen enkele reactie gehad. Ik moet mijn aanvraag veranderen van Takeover (Demon-Speedlinq) naar nieuwe aanvraag maar goed als Speedlinq binnen 2 dagen antwoordt dan is het nog wereldnieuws!

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Heeft hier iemand met een bestaand speedlinq accountje de modem instellingen voor mij? zou heel prettig zijn, kan ik mijn prestige ff anders instellen. Heb er een hard hoofd in dat ik ooit die modem van speedlinq krijg. Heb nu 6 mailtjes gestuurd, op de simpele vraag kreeg ik een antwoord terug, maar op de 'iets' lastigere vraagjes van, waar is m'n modem, heb ik nog geen reply terug gekregen. fuckers :( wel eerst geld afschrijven, maar niet leveren.. nouja. dieper kan ik me niet laten naaien, maar ik zal wel weer geduld moeten hebben :P

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Erikie schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 02:50:
Heeft hier iemand met een bestaand speedlinq accountje de modem instellingen voor mij? zou heel prettig zijn, kan ik mijn prestige ff anders instellen. Heb er een hard hoofd in dat ik ooit die modem van speedlinq krijg. Heb nu 6 mailtjes gestuurd, op de simpele vraag kreeg ik een antwoord terug, maar op de 'iets' lastigere vraagjes van, waar is m'n modem, heb ik nog geen reply terug gekregen. fuckers :( wel eerst geld afschrijven, maar niet leveren.. nouja. dieper kan ik me niet laten naaien, maar ik zal wel weer geduld moeten hebben :P
lol ze zitten te wachten todat jij gaat bellen zodat ze die modem kosten terug kunnen verdienen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 17:32
Ik heb begin deze maand een All-in 3072 abo aangevraagd en kreeg 20 December het modem en inlog gegevens binnen,en kan volgens hen 29 December on-line,ben heel benieuwd hoe dat gaat.Ik heb m'n @home abo opgezegd omdat het toch vrij duur was,en ik de laatste maanden veel problemen had met de verbinding,hoop dat dat nu beter wordt.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

maar niemand weet hier de modeminstellingen toevallig?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Erikie schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 02:50:
Heeft hier iemand met een bestaand speedlinq accountje de modem instellingen voor mij?
Heb je hier iets aan?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37496/thumb.jpg
Erikie schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 22:03:
maar niemand weet hier de modeminstellingen toevallig?
En niet zo ongeduldig, sommige mensen hebben meer te doen met Kerst :P

[ Voor 27% gewijzigd door Freee!! op 25-12-2004 22:10 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

hehe ja ik weet het :) thanx. anyway, kerst.. ik haat kerst.,. gelukkig hebben m'n schoonouders een laptop :D

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Dus gemiddeld wachttijd bij Speedlinq is rond 2-3 weken. Kan iemand nog wat andere tips sturen? Ik probeer nog bevestiging te krijgen voor het veranderen van mijn aanvraag (takeover naar gewone aanvraag) en krijg nog steeds geen antwoord van die gasten. contract@speedlinq.nl....

Nog een grappige post gevonden over Speedlinq.. lees en huiver!

http://provider.startkabel.nl/forum/?id=32476&sub=1

P.S

Kan iemand nog wat extra informatie over Speedlinq posten?

Bijvoorbeeld welke bedrag Speedlinq in eerste instantie van je bankrekening heeft afgeschreven? En wanneer / hoe je het geld hebt teruggekregen...enzovoort..

Oh nog een opmerking

Als je speedlinq website effe bekijkt, zit er in kleine letters overige kosten.... meeste zijn niet relevant voor nieuwe aanvraag maar ik zie ook administratie kosten enzovoort. Moet je die ook betalen?

[ Voor 58% gewijzigd door DJkim op 26-12-2004 14:39 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

oef, nog meer enge ervaringen : http://www.voordummies.nl/forum/viewtopic.php?id=905

iets voor de GoT-knokploeg?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Effe vraagje aan Mr.Liu. Die screenshot van jou... staat je ADSL modem ingesteld als Router? en zo ja gebruik je nog een extra router of switch erna? Ik heb mijn ADSL modem instelling gecheck en daar staat Bridge mode als standaard ingesteld.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:31
dvherk schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 15:56:
Advies gevraagd;

- Speedlinq via BabyXL aangevraagd, opleverdatum zou 2 december zijn.
- Modem (alcatel speedtouch 510) keurig optijd binnen.
- Alles aangesloten op mijn bestaande 'adsl' bekabeling. Had voorheen andere provider, werkte toen probleemloos.
- Natuurlijk nieuwe splitter en modem aangesloten en de CD op mijn laptop geinstalleerd.
- Modem config gedraait en reboot.
- Geen brandend 'lijn sync' lampje (het @ ledje). Knipperd heel langzaam oranje.
- Ook de 510 direct op de IS/RA aangesloten, ook geen lijn-sync
- Contact met Speedlinq helpdesk gehad... eerst alles aan mijn kant weer checken.
- Gedaan, alles okay.
- 'Lijntest' gedaan, lijn okay.
- Conclusie helpdesk, modem dood.
- Opgestuurt, maar nog geen andere ontvangen.
- Ondertussen Speedtouch 580 van een vriend geleend en config gedraait.
- Nog geen lijn sync... 8)7

Wat is hieruit te concluderen?
Is de lijn toch niet goed? Waar moet ik in dit geval de oorzaak zoeken?

Hoop dat iemand een helpende hand en oplossing kan bieden? _/-\o_
Is je firmware tot de laatste versie geupdate (4.27) die verhelpt bepaalde ellende met BabyXL/Tiscali netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 08:20
ik heb bij mn broertje Speedlink 2048/1024 aangesloten. Werkte vanaf t begin prima, hoewel ik m eigenlijk had gezegd geen speedlinq te nemen vanwege de enorm dure helpdesk. Anyway, het enige dat niet klopte was de de intrainsnelheid van zn modem (Alcatel Speedtouch 570, geloof ik). Download was ok (boven de 2048), maar upload stond op 768. Ik weet dat je niet altijd de max upload kunt halen, maar dit vond ik wat verdacht, omdat 768 ook heel vaak een profielwaarde van een abonnement is. Ik mail gestuurd naar de helpdesk, of ze wilde controleren of dat profiel goed ingesteld stond.
Nooit meer wat van gehoord.
Geloof wel dat mn broertje nog steeds happy is met zn verbinding.

[ Voor 1% gewijzigd door Sebas1979 op 27-12-2004 02:22 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Hehe voor non leechers onder ons maakt upload speed in principe niet uit :). Maar ben echt benieuwd en zelfs bereid straks naar die dure helpdesk te bellen voor mijn ADSL status. Ik zit hier zielig met 56k verbinding te surfen en mokkels.nl enzo is helemaal uitgesloten voor mij. Maar wilt iemand nog reageren op mijn vorige vraag naar totale kosten? Die overige kosten vind ik ontzettend verdacht. Want straks heb je ADSL van 3mbit besteld en die 9.95 voor 6 maanden lang blijkt helemaal niet zo goedkoop te zijn.... bij mij is rond 69 euro al afgeschreven...

Hier is link naar overige kosten http://www.speedlinq.nl/php/overige_tarieven.php

[ Voor 8% gewijzigd door DJkim op 27-12-2004 02:54 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeper
DJkim schreef op maandag 27 december 2004 @ 02:29:
Hehe voor non leechers onder ons maakt upload speed in principe niet uit :). Maar ben echt benieuwd en zelfs bereid straks naar die dure helpdesk te bellen voor mijn ADSL status. Ik zit hier zielig met 56k verbinding te surfen en mokkels.nl enzo is helemaal uitgesloten voor mij. Maar wilt iemand nog reageren op mijn vorige vraag naar totale kosten? Die overige kosten vind ik ontzettend verdacht. Want straks heb je ADSL van 3mbit besteld en die 9.95 voor 6 maanden lang blijkt helemaal niet zo goedkoop te zijn.... bij mij is rond 69 euro al afgeschreven...
Waarom vraag je het abo niet aan bij een van hun verkooppunten? Belcompany is er geloof ik eentje . Bij problemen zou je de verkopers daar je vragen kunnen neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Abo is al aangevraagd.. dus waarom zou ik nog een keer aanvrage?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

DJkim schreef op maandag 27 december 2004 @ 02:02:
Effe vraagje aan Mr.Liu. Die screenshot van jou... staat je ADSL modem ingesteld als Router? en zo ja gebruik je nog een extra router of switch erna? Ik heb mijn ADSL modem instelling gecheck en daar staat Bridge mode als standaard ingesteld.
Inderdaad, Zyxel als router en verder geen andere routers. Switches maken niks uit voor de instellingen (maar die heb ik ook nog niet actief staan).

EDIT:
Extra geld dat is afgeschreven krijg je netjes terug nadat twee automatische incasso's goed zijn gegaan (onder voorwaarde dat je netjes het bijbehorende formulier hebt ingevuld en teruggestuurd). Dit is een bepaalde mate van borg zodat je niet goedkoop het modem inpikt en dan direct de rekening opheft.

[ Voor 24% gewijzigd door Freee!! op 27-12-2004 16:50 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

als t goed is wordt ik over een kwartiertje (of morgen 28 dec) aangesloten. Mn dsl lampje brandt al maar er is nog geen data. Ook heb ik nog geen modem van ze ontvangen, helpdesk is down (in bezet toon) en emailen doen ze ook niet aan. Heb m'n zyxel 650r31 al goed gezet. hopelijk stroomt er zometeen data binnen ;)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Okeedan, ik zit erop :) misschien kon ik er al eerder op, want ik heb net m'n modem geresetted, en toen deed ie het :S

//edit

hmm, download is in orde (3mb's) maar upload is vrij waardeloos voor een 1mb upload. Ik haal max 65kb's, terwijl ik met demon (in de zelfde wijk) rond de 90kb's zat. beeetje jammer

[ Voor 47% gewijzigd door Erikie op 28-12-2004 04:18 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Laatst online: 03-04 16:15
Erikie schreef op maandag 27 december 2004 @ 23:44:
als t goed is wordt ik over een kwartiertje (of morgen 28 dec) aangesloten. Mn dsl lampje brandt al maar er is nog geen data. Ook heb ik nog geen modem van ze ontvangen, helpdesk is down (in bezet toon) en emailen doen ze ook niet aan. Heb m'n zyxel 650r31 al goed gezet. hopelijk stroomt er zometeen data binnen ;)
Hoe lang zit je nu al op je modem te wachten dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:24

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb mijn abo eind oktober aangevraagd en ik had pas op 24 december internet. Dat was een beetje erg lang wachten, ik heb ze ook gebeld of ik iets van een compensatie kon krijgen, maar dat kon natuurlijk niet. Uiteindelijk heb ik wel internet en het bevalt me opzich wel goed.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Epitome schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:10:
[...]

Hoe lang zit je nu al op je modem te wachten dan? :?
vanaf 8 december. Hoewel, m'n geld is de rond 12dec dacht ik al van m'n bankrekening afgeschreven, dus zou hem tussen 12 & 19 dec hebben moeten ontvangen. De brief kreeg ik wel vorige week binnen.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Wat betreft het lange wachten, ik ben bang dat dat komt omdat de posterijen het in deze tijd van het jaar eigenlijk drukker hebben dan ze aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 11:46

Macabre

Euhh...

Nou,

ik heb 2 weken geleden adsl aangevraagd maar heb alleen nog maar een bevestigingsmail ontvangen.

Geen brief, geen modem,... niets.....op mail word ook niet gereageerd...
Best klote allemaal dus..

Hoop dat ik er uberhaupt nog iets van hoor.

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Hey ben net terug uit lanparty in Belgie en ik heb modem toch ontvangen.. alleen brief zegt dat Demon signaal nog niet af is van mijn lijn.... mijn Lynsync lampje brandt al 1 week niet... hmmm toch effe naar Demon bellen.

P.S

lol ik heb nu 2 problemen. Tiscali heeft mijn aanvraag nog niet geannuleerd en in hun systeem is er niks verwerkt (heb een brief en een fax gestuurd) dus die medewerker van helpdesk van Tiscali raadde mij aan om een aangetekende brief op te sturen... is het wel must? ik kan tot 5 jan het opzeggen.. misschien doe ik maar toch.

Lynsync.. effe naar Demon gebeld en ja ze hadden via BabyXL een order gegeven om KPN signaal van mijn lijn af te halen en normaal binnen 5 werkdagen moet gebeuren maar volgens Demon kan het uitlopen.. misschien bangmakerij?

[ Voor 57% gewijzigd door DJkim op 29-12-2004 17:04 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • 20 december aanvraag verstuurd
  • 23 december modem van € 69,00 afgeschreven
  • 29 december brief met abonnementsgegevens ontvangen
  • 31 december Sagem F@ST 948 Ethernet/USB ISDN ADSL modem ontvangen
Het gaat allemaal zoals het hoort te gaan. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Epitome op 31-12-2004 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39059

Sinds 28 december ben ik aangesloten via SpeedlinQ met een 3 mbits lijntje.

Het aanmelden ging vlotjes en zonder enige moeite. (tussen aanvragen en activatie zat 2 weken)
Maar nu:

De download is goed. De upload is zeker geen 1 mbit en de stabilteit is klote. Ik ben vandaag al zooo vaak de verbinding verloren dat het surfen irritant wordt, laat staan online gamen.
Ik weet niet waar het aan kan liggen :(

Misschien de Sagem modem? de modem instellingen? Modem firmware? de fysieke verbinding misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
Anoniem: 39059 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:19:

Het aanmelden ging vlotjes en zonder enige moeite. (tussen aanvragen en activatie zat 2 weken)
Maar nu:

De download is goed. De upload is zeker geen 1 mbit en de stabilteit is klote. Ik ben vandaag al zooo vaak de verbinding verloren dat het surfen irritant wordt, laat staan online gamen.

Misschien de Sagem modem? de modem instellingen? Modem firmware? de fysieke verbinding misschien?
Verbinding tussen ISRA --> splitter --> modem is 99% van de keren de oorzaak. Daarnaast is het een te hoge lijnsnelheid voor jou lijn tussen centrale & woning. Defect modem kan het ook nog zijn maar kans is 0.01%.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:55:
[...]

Verbinding tussen ISRA --> splitter --> modem is 99% van de keren de oorzaak. Daarnaast is het een te hoge lijnsnelheid voor jou lijn tussen centrale & woning. Defect modem kan het ook nog zijn maar kans is 0.01%.
Thx voor je reply :)

Hoe groot mag de afstand tussen IS/RA en de splitter dan zijn? ik woon in een studentenhuis en de afstand is denk ik een meter of... 8?

Overigens lijkt het NU wel alsof de verbinding er na 6:30 minuten uitknalt / de modem reset. (ja, ik zit met een stopwatch naast de modem :/ )

*edit.
nu al 5 keer 6 minuten reset 6 minuten en weer een reset.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 39059 op 29-12-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Anoniem: 39059 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:44:
[...]
Hoe groot mag de afstand tussen IS/RA en de splitter dan zijn? ik woon in een studentenhuis en de afstand is denk ik een meter of... 8?
Aangeraden wordt om dat zo kort mogelijk te houden, 8 meter zou net te lang kunnen zijn.
Overigens lijkt het NU wel alsof de verbinding er na 6:30 minuten uitknalt / de modem reset. (ja, ik zit met een stopwatch naast de modem :/ )

*edit.
nu al 5 keer 6 minuten reset 6 minuten en weer een reset.
Dat is wel erg grof aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 12:31

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

duurde effe voordat ik die sagem aan de praat had i.s.m. een draytek vigor 2200, maar het draait nu als een zonnetje.
heb het 3mbit aanbiedings abbo en de snelheden die ik haal zijn acceptabel
350k down en 70k up
de hele avond al stabiel en ik hoop het beste er maar van :)
algehele indruk is tot nu toe erg positief, kan ook te maken hebben met een nieuwe aanvraag. een verhuizing wil nog wel eens lastig zijn lees ik hier.

Morgen mijn @home modem maar eens opsturen :9

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mr. Liu schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:52:
[...]

Aangeraden wordt om dat zo kort mogelijk te houden, 8 meter zou net te lang kunnen zijn.

[...]

Dat is wel erg grof aan het worden.
Elke meter extra (zeker van dat platte telefonie meuk snoer) is extra demping en signaal verlies. Elke koppeling (contactdoos & stekker etc) is een stootpunt en dus signaalverlies. Elke verbinding extra is ook een kans op slecht contact.

Om uit te sluiten dat het bij jou intern wel of niet zit kan je je modem ook direct met een kabeltje (zo kort mogelij ken twee verschillende testen om het uit te sluiten) direct aan je ISRA hangen. Zonder splitter etc.

Wat ook een probleem is bij het wegvallen van je linesync is een toestel afgetakt/aangesloten voor je splitter. Zelfs een loze ongebruikte / afgeknipte vertakking voor je splitter geeft vaak veel verlies/storing.

Als je ISRA punt niet netjes door KPN is afgemonteerd of in studentenhuis een beetje 'geknutseld' is kan het ook nog heel goed daar zitten. Kijk het gewoon even na, controleer of alles netjes vast zit etc. Gezond verstand doet wonderen. En heb je wel je ISRA punt gevonden? Zit je niet op een aansluitpunt aangesloten waar nog van alles voor zit en afgetakt is etc etc.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:24

icecoolsniper

never run from a sniper!

Anoniem: 39059 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:19:

Maar nu:

die 1 mbit zal je nooit halen omdat veel adsl modems die snelheid niet aankunnen, zeker de sagem niet. Ik heb nu een etech adsl router gekocht dat werkt veel beter dan met de sagem want daarmee viel mijn verbinding ook steeds weg.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• woeper
Ik heb sinds een dag ofzo ook mijn 3mbit speedlinq abonnement aan de gang gekregen. Download is ongeveer 350k en upload ongeveer 80k.
voor diegenen die ook het 3mbit abonnement met de sagem modem hebben, staat bij jullie de modem ook op 800kbit upload en ongeveer 3300kbit download?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-06 00:56
Ik zit erover te denken om vandaag of morgen nog maar even gebruik te maken van die 3Mbit aanbieding... Welk modem kan ik het beste aanvragen? De Sagem of de Alcatel... Ik heb nu ADSL met een Zyxel 650H11. Die zou ik natuurlijk ook nog kunnen gebruiken... ;)

• Thedarkside
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-12-2024
Woeper ik heb sinds 28 december speedlinq en bij mij staat ie inderdaad ook op down 3392 en up 832.

Martijn ik heb ook de sagem F@st 800 erbij genomen maar dat is drama om de 6 minuten viel die een paar seconden uit en met mijn sweex modem router die ik nog had blijf mijn verbinding het perfect doen.

• Martijn
Thedarkside schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:07:
Martijn ik heb ook de sagem F@st 800 erbij genomen maar dat is drama om de 6 minuten viel die een paar seconden uit en met mijn sweex modem router die ik nog had blijf mijn verbinding het perfect doen.
Ah k, dan maar voor de Alcatel gaan... Weet iemand een typenummer daarvan? En is de router functie daar ook van te disablen? Ik heb er namelijk een Linksys wireless router achter hangen...

Edit: Typenummer gevonden op speedlinq.nl --> Alcatel 510i

Ik had ergens gehoord dat de Alcatel juist die 1Mbit up niet aan kan... En volgens mij kan mijn Zyxel dat ook niet... Is dit niet nadelig?

[ Voor 17% gewijzigd door Martijn op 30-12-2004 11:12 ]

Ik heb vanochtend de splitter opnieuw aangesloten.
Mijn verbinding is nu redelijk en in ieder geval is de stabiliteit nu een stuk beter.

Download: 347.8 KByte/sec =2782 kbps
Upload: 35.9 KByte/sec =287 kbps
Verbinding: 796.0 Conn/min

Overigens ben ik nog aan het twijvelen over een nieuwe modem.

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:59
Heel vreemd, kep sinds october 8mbit van speedlinq.

De 1e 2 dagen haalde ik 800k (me modem trainde op 7.6mbit) daarna ging me modem op 6.1 draaiden, een stuk langzamer dus (640k). Sinds vandaag haal ik weer 800k \o/

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)

864 / 7616

Snel het nieuwe jaar is :D

• Martijn
Hmm, kzit effe te kijken op routershop.nl... Die Alcatel van Speedlinq is ongeveer het goedkoopste modem wat er op deze aardkloot te krijgen is of niet? :?
Meeste andere modems zijn minstens 3x zo duur... Zijn die alcatels kwalitatief wel OK? Ik bedoel voor 55 euro heb je het modem al... Mijn gedachte zegt dan: "kan niet veel zijn..."

• voil
ik heb die alcatel 510 met 4 poorten.

werkt prima opzich, 86kb/s upload en me download is 800kb/s.

alleen het irritante eraan is dat je de poorten handmatig moet toevoegen, maar dat hoef je ook maar 1x te doen. (er zijn geloof ik wel programmas die dat voor je doen, maar geen idee welke)

• JMT
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-12-2024

JMT

MOEHHHHHH

voil schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:36:
Heel vreemd, kep sinds october 8mbit van speedlinq.

De 1e 2 dagen haalde ik 800k (me modem trainde op 7.6mbit) daarna ging me modem op 6.1 draaiden, een stuk langzamer dus (640k). Sinds vandaag haal ik weer 800k \o/

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)

864 / 7616

Snel het nieuwe jaar is :D
Hier staat ie op 832 / 7616 , ook prima dus :D
Enne heb ook een Alcatel Speedtouch 510i, geen problemen hier, alleen als ik aan portforwarding doe (portje 80 open doe ofzo) gaat ie wel eens moeilijk doen, dwz om de zoveel uur totale reconnects enzo :S forwarding uitzetten en modem rebooten herstelt de constante verbinding weer..

Tamtidam... :)

Anoniem: 132966

Mijn ervaringen met Speedlinq:
Modem netjes op tijd ontvangen. In de bevestigingsbrief stond dat ik 3 dec. aangesloten zou worden. Dit werd uiteindelijk 13 dec. (dus 10 dagen verschrikkelijke ergernis :( ). Een week later weer geen ADSL-signaal. Na een boos telefoontje met het hoofdkantoor werd ik weer aangesloten. Ik vermoed dat ze je moedwillig niet op tijd aansluiten en af en toe de verbinding blokkeren om je te 'verplichten' naar hun helpdesk te bellen. Bij de helpdesk zeggen ze al gauw dat het modem waarschijnlijk defect is. Valt dit te controleren? Kan ik op een of andere manier testen of ik een ADSL-signaal op mijn ISDN-lijn heb?

Misschien is het een idee om mijn modem te testen bij iemand die hetzelfde modem heeft als ik. Van een kennis hoorde ik dat dat afhankelijk is van de instellingen in het modem. Als ik via mijn modem een dynamisch IP-adres toegewezen krijg (bij elke nieuwe sessie een ander IP-adres) zou dat volgens hem kunnen; als er een statisch IP-adres in mijn is geprogrammeerd kan dat niet.
Proberen kan geen kwaad lijkt me. Is er iemand in de omgeving Nunspeet/Harderwijk die ook een Speedlinq abonnement heeft met een Ethernet-1PC-router (ISDN)? Ik heb een grijs kastje met een doorzichtige oranje omlijsting. Voorop staat 'Powered by BBned' (er staat geen merk op). Ik heb een Speedlinq X-tra 256-abonnement.
Of kan iemand mij vertellen dat het geen zin heeft om dit te proberen? Als dit kan is het dan van belang dat die ander ook een ISDN-lijn heeft?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 132966 op 30-12-2004 15:40 ]

Anoniem: 132966

.

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 132966 op 30-12-2004 15:32 ]

• Fern
Vandaag mijn modem geinstalleerd en surfen maar,ging zonder enige problemen.
Alleen krijg ik m'n Sweex breedband router niet werkend met de adsl aansluiting.
Weet iemand misschien hoe ik achter mijn IP adres kom?zal wel iets simpels wezen,maarja ik ben ook een "cable user" daarbij kreeg ik een dynamisch IP toegewezen,en deze is volgens Speedlinq vast.Al met al gaat het surfen veel vlotter dan met @Home :)

PowerStation

• tafmaf
  • Laatst online: 17:40
Fern schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:39:
Vandaag mijn modem geinstalleerd en surfen maar,ging zonder enige problemen.
Alleen krijg ik m'n Sweex breedband router niet werkend met de adsl aansluiting.
Weet iemand misschien hoe ik achter mijn IP adres kom?zal wel iets simpels wezen,maarja ik ben ook een "cable user" daarbij kreeg ik een dynamisch IP toegewezen,en deze is volgens Speedlinq vast.Al met al gaat het surfen veel vlotter dan met @Home :)
http://www.watismijnip.nl/

• DJkim

DJkim

lol ik heb een vreemde probleem... en alles is nog erger geworden. Zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen. Had in eerste instantie een Speedlinq op 16 december besteld toen bleek dat aanvraag stop was gezet door Speedlinq dus ik dacht dan ga ik maar naar Tiscali.. op 23 dec. Toen bleek dat ik mijn Speedlinq aanvraag niet kon annuleren, dus ik heb maar Tiscali nog op 23 dec een annulerings brief gestuurd en doorgezet met Tiscali. Maar annulering van Tiscali ging ontiegelijk langzaam en ik heb reeds modem van Speedlinq ontvangen dus ik probeerde hele tijd annulering van Tiscali in orde te krijgen.

Vandaag zag ik bij Tiscali order status 4 dat houdt in dat mijn lijn op 3 jan gereed wordt gemaakt.. dus ik bellen naar Tiscali dat het echt geannuleerd moet worden maar ze verzekerden me van dat het echt geannuleerd gaat worden.

Dus net effe voor lol mijn Zyxel modem aangezet... opeens ging Lynsync branden.. dus ik dacht Halleluja.

Na Mac adres registreren zag ik iets schokkends.. haha .. uiteraard verwactte ik een verbinding door Speedlinq maar bij speedtest.nl gaf aan mijn download snelheid van 480kb/s dus dacht er klopt iets niet...

Ik kreeg deze gegevens....

IPadress: 82.169.23x.xx
Provider: tiscali
Hostname: 82-169-2xx-xx-bbxl.xdsl.tiscali.nl
Socket: 1850

Ik ben nog niet zeker of het van Tiscali of van Speedlinq is aangezien beide Tiscali netwerk gebruikt...

Wat moet ik nu doen? Want signaal van lijn gooien duurt 5 dagen... en ik twijfel nog naar Speedlinq te bellen vanwege hoge kosten (heb al voor 70 euro naar speedlinq gebeld)... is dit wel een Speedlinq verbinding?

Update :

Ik heb mijn vrienden gevraagd en ze zeggen allemaal dat het Tiscali verbinding is ..maar dan is het ongelooflijk snel van Tiscali want ik heb op 23 dec aangevraagd en vandaag aangesloten.. dat is precies binnen 5 werkdagen. Hoe kan dit dan?

[ Voor 8% gewijzigd door DJkim op 30-12-2004 17:41 ]

Lucky Goldstar

• Macabre

Macabre

Euhh...

Ik heb net maar eens de "helpdesk" gebeld....na 10 minuten á 70cent p/m te hebben gewacht op iemand van de administratie.....

Ik vroeg dus hoe het zat met mijn aanvraag......zegt ze: is het geld van je modem al afgeschreven, zo ja kan je er vanuit gaan dat het allemaal goed gaat...
Toen zei ik of ze dat niet ergens kan nakijken of ik in het systeem bekend sta oid.
Nee kan niet dan moet je de technische afdeling hebben optie 2 in het menu en that's it!!!!

Dit is toch niet normaal lijkt me.

Dus nu weet ik gewoon niet of ik wel of geen aanvraag heb lopen en misschien kan wel kan wachten tot ik een ons weeg.

Speedlinq is voor mij tot nu toe een hel

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 09:45

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Ik heb sinds dat mijn ip veranderd is ontzettend veel problemen, m'n upload (1 mbit) komt niet boven de 512 kbit uit en m'n download ligt bijna 1 mbit onder hetgene waar ik voor betaal (4 mbit). Heb al gemaild naar de helpdesk maar daar krijg ik helemaal geen reactie van. Afentoe is m'n upload zelfs zo laag dat ik het niet eens bij Speedtest kan meten (krijg dan time-outs).

Het vreemde is dat mijn bekabeling niet veranderd is (splitter zit zo'n 15 cm van m'n ISRA af) en dat het ook niet aan m'n router (Cisco 837) ligt.

Enig idee?!!?

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Dec 30 2004 om 22:13:11 UTC+0100)

Download : 392.0 KByte/sec
Upload : 62.0 KByte/sec

[ Voor 16% gewijzigd door PsychoG op 30-12-2004 22:13 . Reden: Gegevens speedtest van nu! ]

• DJkim

DJkim

uh jouw snelheid is vrijwel normaal hoor!

BTW na hoeveel dagen kun je Speedlinq gratis opzeggen? Ik zit nu echt met een dilema .

Lucky Goldstar

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 09:45

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

DJkim schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:15:

BTW na hoeveel dagen kun je Speedlinq gratis opzeggen? Ik zit nu echt met een dilema .
Ben ik dan zo verwend de eerste paar maanden?! Ik zat qua upload altijd zo rond de 100 a 110 kb/s en qua download zo rond de 450 kb/s (ook bij speedtest).

• Epitome

LOL, jij weet echt niet wat je wilt! :P

• bjck
PsychoG schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:16:
[...]

Ben ik dan zo verwend de eerste paar maanden?! Ik zat qua upload altijd zo rond de 100 a 110 kb/s en qua download zo rond de 450 kb/s (ook bij speedtest).
Vertrouw nooit op speedtest.nl!

Wat geeft je modem aan voor lijnsnelheid?

Je hebt verbinding via het Tiscali dsl netwerk. Alleen op een IP van tiscali en dus lijkt mij een abonnement van Tiscali. Waarom zou je dan moeten annuleren? Ze leveren je immers toch nog niets en kunnen ook niet gezien je lijn bezet is?

• DJkim

DJkim

Nou probleem is... ik heb Tiscali toch maar opgezegd toen Speedlinq nog in tact bleek te zijn. Dat was op 23 Dec ..aangemeld bij Tiscali en meteen die dag nog geannuleerd door een brief en fax. Dus ik had nooit verwacht dat Tiscali binnen 1 week mijn verbinding zou opleveren. Dus ik moet eigenlijk DSL lijn van Speedlinq en niet Tiscali. Daarom zit ik in dilema. Omdat ik toch Tiscali heb en ik kan kosteloos Speedlinq opzeggen dan doe ik dat wel maar volgens mij ben ik toch te laat om Speedlinq op te zeggen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 07:44

Darth Punk

professionalized prutz0r

hoe zijn trouwens de ervaringen met een speedlinq abbo(zeg ook even welk type) in combinatie met modem/routers als draytek, e-tech, billion en die alcatel series?(510(i) en 570(i) ?

offtopic: weet iemand waar Billion modem/routers in NL worden verkocht?

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DJkim schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:56:
Nou probleem is... ik heb Tiscali toch maar opgezegd toen Speedlinq nog in tact bleek te zijn. Dat was op 23 Dec ..aangemeld bij Tiscali en meteen die dag nog geannuleerd door een brief en fax. Dus ik had nooit verwacht dat Tiscali binnen 1 week mijn verbinding zou opleveren. Dus ik moet eigenlijk DSL lijn van Speedlinq en niet Tiscali. Daarom zit ik in dilema. Omdat ik toch Tiscali heb en ik kan kosteloos Speedlinq opzeggen dan doe ik dat wel maar volgens mij ben ik toch te laat om Speedlinq op te zeggen.
't Komt er op neer dat je jezelf in een aardig onzekere/vervelende positie hebt gewrongen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Haha nou ja ik had nooit verwacht dat Tiscali mijn verbinding binnen 1 week zou opleveren en normaal zijn ze nooit zo snel.. daarom vroeg ik het of het van Speedlinq of van Tiscali was.

Effe nog een vraag

Tot wanneer kun je Speedlinq opzeggen? Tiscali heeft alles binnen een week geregeld... lijn is helemaal opgeleverd terwijl ik lijn al 8 dagen geleden had geannuleerd en lijn van Tiscali is wel heerlijk en tja omdat het toch gratis is, ga ik wel aantal dagen gebruik maken... alleen nu zit ik denken dat ik misschien Speedlinq niet kan opzeggen. :)

[ Voor 51% gewijzigd door DJkim op 31-12-2004 19:47 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Darth_Punk schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 09:21:
hoe zijn trouwens de ervaringen met een speedlinq abbo(zeg ook even welk type) in combinatie met modem/routers als draytek, e-tech, billion en die alcatel series?(510(i) en 570(i) ?

offtopic: weet iemand waar Billion modem/routers in NL worden verkocht?
Ik heb de 3Mbit abbo in combinatie met een Sagem modem,die modem da's echt waardeloos,als ik hem een nachtje heb draaien is ie de volgende ochtend off-line moet ik eerst de modem re-setten voor ie het weer doet,is me nu 2 keer gebeurt in 2 nachten dat ik hem had aanstaan.
weet iemand misschien een alternatief voor die Sagem,dus een ander modem,geen router/modem.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeper
Fern schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:42:
[...]

Ik heb de 3Mbit abbo in combinatie met een Sagem modem,die modem da's echt waardeloos,als ik hem een nachtje heb draaien is ie de volgende ochtend off-line moet ik eerst de modem re-setten voor ie het weer doet,is me nu 2 keer gebeurt in 2 nachten dat ik hem had aanstaan.
weet iemand misschien een alternatief voor die Sagem,dus een ander modem,geen router/modem.
ik heb mijn speedlinq 3mbit verbinding ook met sagem modem sinds 28 december maar pas sinds vandaag voor het eerst gebruikt. Tijdens websurfen, geen problemen, verbinding doet het goed. Echter, wanneer ik iets ga downloaden met bitttorent dan valt steeds de verbinding weg na pakweg 1 uur. ADSL lampje op de Sagem modem blijft wel branden, maar BridgeMon(het software dat bij de modem zit) kan de modem niet meer vinden. Enige wat ik nog kan doen is de stekker van de modem eruit trekken en er weer in doen. Zeer teleurstellend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik heb thuis 2 Zyxel Prestige 650R 31 liggen. Ik ga eentje gebruiken voor mijn Speedlinq... op dit moment Tiscali loopt het gewoon goed. Als iemand er interesse heeft, wil ik wel verkopen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
woeper schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:22:
[...]

ik heb mijn speedlinq 3mbit verbinding ook met sagem modem sinds 28 december maar pas sinds vandaag voor het eerst gebruikt. Tijdens websurfen, geen problemen, verbinding doet het goed. Echter, wanneer ik iets ga downloaden met bitttorent dan valt steeds de verbinding weg na pakweg 1 uur. ADSL lampje op de Sagem modem blijft wel branden, maar BridgeMon(het software dat bij de modem zit) kan de modem niet meer vinden. Enige wat ik nog kan doen is de stekker van de modem eruit trekken en er weer in doen. Zeer teleurstellend
Ik heb mijn abbo sinds 29 december en heb precies het zelfde probleem ,maar dan met Emule,lampje brand maar modem wordt niet gezien alleen als ik reset.Weet niet of dit aan het modem ligt of aan de software btw.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
DJkim schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:31:
Ik heb thuis 2 Zyxel Prestige 650R 31 liggen. Ik ga eentje gebruiken voor mijn Speedlinq... op dit moment Tiscali loopt het gewoon goed. Als iemand er interesse heeft, wil ik wel verkopen.
Is dit alleen een modem?
als ie een ethernet aansluiting heeft en niet alleen usb,is het wel interessant.

[ Voor 12% gewijzigd door Fern op 02-01-2005 15:45 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

dat is een modem maar kan ook als router werken, alleen moet je wel een switch erachter hangen aangezien hij maar 1 poort heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeper
Fern schreef op zondag 02 januari 2005 @ 15:41:
[...]

Ik heb mijn abbo sinds 29 december en heb precies het zelfde probleem ,maar dan met Emule,lampje brand maar modem wordt niet gezien alleen als ik reset.Weet niet of dit aan het modem ligt of aan de software btw.
ik denk dat het aan de modem ligt omdat de verbinding ook wegvalt als ik de modem aan mijn draytek 2200 router hang, dus zonder gebruik te maken van de modem software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

ik merk dat aan de reacties dat jullie redelijk positief zijn over Speedlinq. Dus ga ik ook een 3/1 Mbit abbootje nemen. Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat KPN een telefoonlijn aansluit, omdat ik nog geen vaste telefoonllijn heb :P (morgen ff bij KPN aanvragen via inet)

BTW: eigenlijk best crap dat je minimaal een budget telefoon abbo moet hebben om ADSL te kunnen krijgen, die 10 euro had ik ook direct aan mn toekomstige ISP kunnen betalen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Darth Punk op 02-01-2005 16:42 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Speedlinq bij mij konden ze binne 2 weken.. alleen heb ik nu Tiscali die weer eraf moet.
En effe iets over Zyxel het is gewoon een ADSL modem en heeft maar 1 UTP poort.. maar je kan het icm een switch of met een router gebruiken. Ik gebruik het met LinksysWRT54G en nog nooit disconnect gehad. Ik laat het ook 24/7 hele jaar aanstaan.

[ Voor 59% gewijzigd door DJkim op 02-01-2005 17:29 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
pokeran schreef op zondag 02 januari 2005 @ 15:52:
dat is een modem maar kan ook als router werken, alleen moet je wel een switch erachter hangen aangezien hij maar 1 poort heeft
Ik heb nu een Sweex router/switch erachter hangen dat zou in dit geval dus ook werken .
Hij heeft een analoge ingang hoop ik,en geen isdn?

Die laatste vraag is voor DJkim,aangezien ik wel belangstelling heb voor het modem ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Fern op 02-01-2005 17:35 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-04 10:10
DJkim schreef op zondag 02 januari 2005 @ 17:24:
Speedlinq bij mij konden ze binne 2 weken.. alleen heb ik nu Tiscali die weer eraf moet.
En effe iets over Zyxel het is gewoon een ADSL modem en heeft maar 1 UTP poort.. maar je kan het icm een switch of met een router gebruiken. Ik gebruik het met LinksysWRT54G en nog nooit disconnect gehad. Ik laat het ook 24/7 hele jaar aanstaan.
Er kan maar 1 verbinding tegelijk op je telefoonlijn. Als Tiscali al ADSL signaal op je lijn heeft gezet kan speedlinq dat geen 2e keer dus zal die order waarschijnlijk vanuit hun al geannuleerd worden. Tenzij Tiscali al wel een opheffing heeft doorgevoerd. Dan kan het zelfs zo zijn dat de order van speedlinq in de wacht staat tot Tiscali eraf is.

[ Voor 7% gewijzigd door siknu op 02-01-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
[...]

Dit is een bekend probleem met sommige modems... Ik heb hier een Zyxel 650H11 en die heeft dat ook. Ik heb geen speedlinq maar dutchweb, dus aan de ISP ligt het niet. Probleem met sommige modems is, dat ze het aantal sessies niet een kunnen.... Die van mij klapt er bv. bij meer dan 250 sessies tegelijk uit... Met gewoon browsen heb je er geen last van maar bittorrent uiteraard wel... Dit is dus niet iets van Speedlinq, maar gewoon brakke modems... BTW, weet iemand of de Alcatel 510 modems er ook last van hebben...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

weet iemand hoe lang het duurt vvoordat KPN mn telefoonaansluiting heeft aangesloten als ik t vandaag aanvraag?

Ik weet dat je van Draytek.nl website ISP settings voor je Draytek modem kan halen...maar draytek is zo #$^#%@# duur!

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

siknu schreef op zondag 02 januari 2005 @ 17:37:
[...]

Er kan maar 1 verbinding tegelijk op je telefoonlijn. Als Tiscali al ADSL signaal op je lijn heeft gezet kan speedlinq dat geen 2e keer dus zal die order waarschijnlijk vanuit hun al geannuleerd worden. Tenzij Tiscali al wel een opheffing heeft doorgevoerd. Dan kan het zelfs zo zijn dat de order van speedlinq in de wacht staat tot Tiscali eraf is.
Tiscali heeft opheffing nog niet eens doorgevoerd. Terwijl ik bestelling op 23ste Dec al geannuleerd had. Haha daarom zeg ik.. ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ADSL binnen 1 week was aangesloten zoals bij mij. Tiscali heeft binnen 1 week lijn opgeleverd alleen heb ik 5 keer gebeld naar Tiscali en gezegd dat ze lijn niet moest opleveren en toch is het gebeurd. Ik kan tot 5 Jan kostloos opzeggen en hoewel ik al 6 keer brief/fax heb gestuurd ga ik vandaag nog voor zekerheid een aangetekend brief sturen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre

Macabre

Euhh...

Ik heb de moed maar opgegeven, die gore klote helpdesk schiet je TOTAAL niets mee op.
Ze kunnen niet eens kijken of je bij hen bekend staat als klant en dit gaat mij toch echt ff iets te ver.

Heb nu een aanvraag geplaatst bij Quicknet, kijken hoe dat gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Macabre... ik gebruik nu effe Tiscali tegen mijn wil maar ik moet zeggen ben eigenlijk heel erg tevreden. Heel goeie verbinding en helpdesk is eigenlijk toppie. Dus ik zou zeggen neem Tiscali als je toch andere provider neemt. Bij mij is lijn binnen 1 week opgeleverd door Tiscali.. zonder modem dan. Ik zit nu naar Tiscali te bellen om het annuleren.. klinkt raar maar Speedlinq die ik op 16 dec had besteld die is nog in wacht...eerst door Demon.. signaal op lijn dus dat kon niet doorgaan dus ik dacht dat neem ik wel Tiscali en die was binnen 1 week online alleen Speedlinq heeft mijn order dus niet geannuleerd maar stopgezet..dat heeft helpdesk in eerste instantie nooit gezegd (heel sneaky uiteraard)

Maar ik moet zeggen ik vind spijtig dat ik mijn Tiscali (gemiddeld ping rond 10-15 in Nederland... gamen rond 10-20 ping gemiddeld) straks weer offline gaat.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:31
Martijn schreef op zondag 02 januari 2005 @ 18:07:
[...]

BTW, weet iemand of de Alcatel 510 modems er ook last van hebben...?
Er zijn issues met de Speedtouch 510 op het Tiscali netwerk maar die zijn opgelost met de laatste firmware update, versie 4.2.7 zo even uit het hoofd. Kun je op de site van http://www.speedtouch.nl/ ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dus vorige week vrijdag dat het opnieuw aansluiten van de splitter genoeg was.
Kom ik vandaag op mijn kamer een Sagem modem tegen in slaapstand ofzo :S

Ding gereset en weer werken. maarja, elke 6 minuten een rustpauze is ook weer overdreven.

Afbeeldingslocatie: http://langendam.homepage.t-online.de/images/dropout.jpg

Screenshot illustreerd mooi hoe het signaal compleet wegvalt na 6 minuten.

(*edit misschien is de interval 10 minuten. Niet dat het nu minder irritant is ofzo...)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 39059 op 03-01-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-04 10:10
DJkim schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:38:
[...]Tiscali heeft opheffing nog niet eens doorgevoerd. Terwijl ik bestelling op 23ste Dec al geannuleerd had. Haha daarom zeg ik.. ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ADSL binnen 1 week was aangesloten zoals bij mij. Tiscali heeft binnen 1 week lijn opgeleverd alleen heb ik 5 keer gebeld naar Tiscali en gezegd dat ze lijn niet moest opleveren en toch is het gebeurd. Ik kan tot 5 Jan kostloos opzeggen en hoewel ik al 6 keer brief/fax heb gestuurd ga ik vandaag nog voor zekerheid een aangetekend brief sturen.
Als je lijn al bijna opgeleverd is kan hij bij een annulering niet zomaar ervanaf gehaald worden. Dan moet de netwerkprovider van Tiscali eerst de lijn opleveren en daarna weer opheffen. Het is erg krom maar het is niet anders als de lijn al te ver is opgeleverd ten tijde van de annulering. Een annulering moet trouwens altijd schriftelijk (tpg post of fax) gebeuren en niet via de telefoon.

Speedlinq heeft trouwens ook aansluitingen via Tiscali Wholesale (het vroegere BabyXL) daarop zullen de pingtijden dus waarschijnlijk ook even hoog zijn. Het BabyXL netwerk is nieuwer en kwalitatief beter dat dat van KPN bijvoorbeeld. Het nadeel is wel dat je IP dynamisch is en niet statisch. Al heb ik nu al bijna driekwart jaar dezelfde ip, zodra je modem offline gaat en weer online komt krijg je dezelfde ip weer als deze nog vrij is in de dhcp.

[ Voor 19% gewijzigd door siknu op 03-01-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

siknu schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:41:
[...]

Als je lijn al bijna opgeleverd is kan hij bij een annulering niet zomaar ervanaf gehaald worden. Dan moet de netwerkprovider van Tiscali eerst de lijn opleveren en daarna weer opheffen. Het is erg krom maar het is niet anders als de lijn al te ver is opgeleverd ten tijde van de annulering. Een annulering moet trouwens altijd schriftelijk (tpg post of fax) gebeuren en niet via de telefoon.

Speedlinq heeft trouwens ook aansluitingen via Tiscali Wholesale (het vroegere BabyXL) daarop zullen de pingtijden dus waarschijnlijk ook even hoog zijn. Het BabyXL netwerk is nieuwer en kwalitatief beter dat dat van KPN bijvoorbeeld. Het nadeel is wel dat je IP dynamisch is en niet statisch. Al heb ik nu al bijna driekwart jaar dezelfde ip, zodra je modem offline gaat en weer online komt krijg je dezelfde ip weer als deze nog vrij is in de dhcp.
Ik heb brief en 5 keer fax gestuurd om zeker van te zijn :) en nog is lijn opgeleverd.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Heb op 3 december speedlinq 3/1 mbit aangevraagd. Ben geswitched van planet die op 2 dec afliep. Op voorhand allemaal afgeraden omdat het problemen op zou leveren.....mja 8 december brief gekregen en 13 december was alles in de lucht. Geen problemen of iets, prima switch al was het ff afzien die 10 dagen :)
Heb alleen idd niet helemaal de snelheid die ze voorschotelden maar daar ging ik de praktijk niet van uit, dat is toch altijd iets lager dan de theoretische snelheden.
Ik gebruik mn Micronet router met Conexant chip, doet t overigens stabiel en prima, alleen dus snelheden staan op dit moment geregistreerd als 3392 kbit down en 736 kbit up dus ja.....
Maar al met al goede ervaring met speedlinq, ik heb het overigens wel via een retailer aangevraagd omdat mijn eigen werkervaring leert dat de retailkanalen er op de 1 of andere manier sneller bijkomen bij de isp's dan de i-net aanvragen. Daarbij krijg je vaak ook nog wel iets dr bij, bij je aansluiting voor hetzelfde voordeel.......dus mijn oordeel: speedlinq = oke
Darth_Punk schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:41: Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat KPN een telefoonlijn aansluit, omdat ik nog geen vaste telefoonllijn heb :P (morgen ff bij KPN aanvragen via inet)

BTW: eigenlijk best crap dat je minimaal een budget telefoon abbo moet hebben om ADSL te kunnen krijgen, die 10 euro had ik ook direct aan mn toekomstige ISP kunnen betalen :P
Volgens mij is het mogelijk om zo een voice kill abbo bij kpn af te sluiten, is je vaste lijn wel geschikt voor adsl en iets goedkoper, ik weet dat ze het zouden introduceren maar weet niet of dat dat nu wel of niet al gebeurd is.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63847

Ik ben van plan om van XS4all basic adsl (+ goede nieuwsserver - duur voor 2,2 mbit), is het een goede keus om over te stappen naar speedlinq, all in 8 mbit?

De prijs is praktisch hetzelfde als mijn huidige abbo, maar wat voor snelheden worden er gemiddeld gehaald, zit dit een beetje in de buurt van de 8 mbit?

Ik was van plan om er dat een abbotje bij te nemen op een pay newsserver.

Maar door de goede service van xs4all twijfel ik toch een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Tiscali is misschien ook een optie. Als ik eerder had geweten dan had ik ook gewoon Tiscali genomen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
DJkim schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 02:11:
Tiscali is misschien ook een optie. Als ik eerder had geweten dan had ik ook gewoon Tiscali genomen.
Ik vind de upload bij tiscali relatief te laag... Daarbij komt dat ik niet volgend jaar weer een andere provider wil zoeken omdat de snelheid weer gehalveerd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108842

[...]
Ik heb precies hetzelfde, met gewoon internetten gaat alles prima maar zodra ik bittorrent opstart knalt hij eruit. Dit ligt dus aan het modem? Is dit iets waar speedlinq mij mee kan helpen of doen ze hier niets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Anoniem: 108842 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:06:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, met gewoon internetten gaat alles prima maar zodra ik bittorrent opstart knalt hij eruit. Dit ligt dus aan het modem? Is dit iets waar speedlinq mij mee kan helpen of doen ze hier niets aan?
Lees eerst ff aub...

Ik schreef een aantal posts naar boven:
Dit is een bekend probleem met sommige modems... Ik heb hier een Zyxel 650H11 en die heeft dat ook. Ik heb geen speedlinq maar dutchweb, dus aan de ISP ligt het niet. Probleem met sommige modems is, dat ze het aantal sessies niet een kunnen.... Die van mij klapt er bv. bij meer dan 250 sessies tegelijk uit... Met gewoon browsen heb je er geen last van maar bittorrent uiteraard wel... Dit is dus niet iets van Speedlinq, maar gewoon brakke modems... BTW, weet iemand of de Alcatel 510 modems er ook last van hebben...?
Waarschijnlijk zal speedlinq hier niks aan doen, doet mijn huidige provider ook niet... Bittorrent is geen bepalende factor bij ISP's. Nieuw modem is een optie, OF bittorrent connecties lager zetten / minder tegelijk downloaden. Ik zou zeggen, try and find out...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeper
Martijn schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:17:
[...]

Lees eerst ff aub...

[...]

Waarschijnlijk zal speedlinq hier niks aan doen, doet mijn huidige provider ook niet... Bittorrent is geen bepalende factor bij ISP's. Nieuw modem is een optie, OF bittorrent connecties lager zetten / minder tegelijk downloaden. Ik zou zeggen, try and find out...
ik heb voor bittorent het aantal connecties op maximaal 100 gezet en de upload op maximaal 40k, dan loopt alles gedurende een paar uur goed. Zodra ik de upload boven 50k valt de verbinding na een tijdje weg. Dus... aan iedereen dit bittorent gebruikt en overweegt speedlinq te nemen: neem NIET de Sagem modem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
ik heb het zelfde probleem met 2,2 mbit mxtream met een linksys wireless G WAG54G
ik ben ook van plan over te stappen naar speedlinq all in 8 mbit, goede keus?

wil er ook een pay-newsserver bij. maar dat komt later wel :)
wat zijn trouwens de data limieten? (fair use gemiddelde)

thanks!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

woeper schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:26:
[...]

ik heb voor bittorent het aantal connecties op maximaal 100 gezet en de upload op maximaal 40k, dan loopt alles gedurende een paar uur goed. Zodra ik de upload boven 50k valt de verbinding na een tijdje weg. Dus... aan iedereen dit bittorent gebruikt en overweegt speedlinq te nemen: neem NIET de Sagem modem!
Helaas heb ik m wel :( als iemand m wil hebben stuur me maar een mailtje :) . gebruik zelf de zyxel in bridge mode, en die kan genoeg connecties aan. Die sagem is echt zo'n noob dingetje met utp & usb aansluiting :S en nog kleiner dan m'n telefoon haha.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Extera schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:32:
ik heb het zelfde probleem met 2,2 mbit mxtream met een linksys wireless G WAG54G
ik ben ook van plan over te stappen naar speedlinq all in 8 mbit, goede keus?

wil er ook een pay-newsserver bij. maar dat komt later wel :)
wat zijn trouwens de data limieten? (fair use gemiddelde)

thanks!
op de site geven ze 100gb aan.

ik zit daar al 3 maanden ruim boven

October 146342 4418
November 229114 14803
December 190935 20505

[ Voor 13% gewijzigd door voil op 05-01-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martijn schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:17:
[...]

Lees eerst ff aub...

[...]

Ik had dat dus duidelijk ook met die Sagem troep. Bij mij knalde de verbinding er dus werkelijk elke 6 minuten uit zonder ook maar iets te doen. 's ochtens moest ik de stroomstekker uit de sagem modem trekken om hem weer aan de praat te krijgen.

Nieuwe modem aangesloten en ik ben verlost van de disconnects. Ook geen last meer van met torrents.

*edit Upload is ook ineens hoger. (65kb/s)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 39059 op 05-01-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeper
Anoniem: 39059 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:36:
[...]

Ik had dat dus duidelijk ook met die Sagem troep. Bij mij knalde de verbinding er dus werkelijk elke 6 minuten uit zonder ook maar iets te doen. 's ochtens moest ik de stroomstekker uit de sagem modem trekken om hem weer aan de praat te krijgen.

Nieuwe modem aangesloten en ik ben verlost van de disconnects. Ook geen last meer van met torrents.

*edit Upload is ook ineens hoger. (65kb/s)
V2 welk modem heb je nu? Ik ben van plan om een andere modem te gaan halen, maar weet nog niet welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117064

@Extera ik zit zelf op 2 mb abbo met volgens mij max 25 maar heb in de afgelopen dagen al 40 gedownload, volgens mij zijn ze vrij relaxt met de fair-use.

@voil ... hoe ken je die stats genereren? Met welk proggie?

Nu weer ff ontopic:

Ik heb vandaag naar Speedlinq de volgende mail gestuurd, ff kijken wat ze zeggen:

Beste helpdesk,

Sinds augustus 2004 heb ik een X-tra 2048 abbo die
loopt via BBNED, toen ik inschreef bij jullie kon ik
nog niet op het BabyXL netwerk. Nu checkte ik gisteren
en kwam ik erachter dat ik op mijn adres nu wel op het
BabyXL netwerk kan komen.

Ik wil graag weten of ik nu kan overstappen van het
BBNED X-tra 2048 naar BabyXl All-in 8064 abbo, dit is
dus een hogere snelheid. Ik betaal nu 50 euro p.m.
hierna dus 55 euro p.m. Ik wil graag weten of dit
mogelijk is en zo ja hoeveel me dit gaat kosten.

Groeten,

XXXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Die e-mail had je aan de administratie (administratie@) of de contract-afdeling (contract@) moeten sturen. Afhankelijk van hoe lang je al gebruik maak van hun diensten en hoe lang je verplichte contract nog loopt, maak je verder een heel aardige kans.

EDIT:
Augustus 2004 is nog een beetje kort, waarschijnlijk komen ze met een voorstel waarmee je dan tot augustus 2006 een verplicht contract hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Freee!! op 05-01-2005 17:53 . Reden: Correctie plus aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Ik heb nu ook de Sagem F@ST 948 ontvangen, maar wil mijn SpeedTouch Home ISDN ADSL-modem blijven gebruiken als die beter werkt. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtouch.com/img/products/home.jpg

Heeft iemand misschien de instellingen voor een SpeedTouch Home ISDN ADSL-modem voor het Speedlinq All-in abonnement? :?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.