[Speedlinq] Ervaringen - Deel 6

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 14.890 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:53
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT//SpeedlinqLogo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
Vorige delen:Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Wie is Speedlinq
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Diensten - ADSL
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Diensten - Bellen
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Instellingen - ADSL
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Instellingen - Bellen
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Instellingen - ADSL modus en SNR
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Actievoucher
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Aandachtspunten
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Conclusie
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Algemene Voorwaarden
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Contact/Support

Wie is Speedlinq
Speedlinq is een in 2002 opgerichte Internet Service Provider (ISP), die zich uitsluitend richt op de verkoop van ADSL-breedband aansluitingen en daarbij passende producten en diensten. Speedlinq wil het gebruik van snel internet vooral makkelijk en leuk maken, en heeft daarop zijn producten en diensten afgestemd.

Een goed product, ook in de winkel verkrijgbaar, snel en eenvoudig te installeren en activeren en een unieke breedband startpagina. Dat is Speedlinq.
Speedlinq BV is een niet-beursgenoteerde onderneming. Het hoofdkantoor is in Den Haag gevestigd.

Diensten - ADSL
Speedlinq bied ADSL abonnementen aan via de volgende netwerken:
  • Tiscali netwerk
  • BBned netwerk
  • KPN netwerk
Voor een overzicht van de abonnementen en de kosten hiervan, ga naar de Speedlinq website

Diensten - Bellen
Speedlinq bied ook VoIP. Voor een bedrag van € 4,95 kun je onbeperkt bellen naar:
  • Speedlinq abonnees (Geen starttarief, geen kosten p/minuut)
  • Vaste telefoon nummers in Nederland (Starttarief van € 0,05, geen kosten p/minuut)
Let op! Als je een nummer belt en het is in gesprek betaal je ook € 0,05 start tarief

Voor de overige tarieven en meer info over bellen, ga naar de Speedlinq Bellen site

Instellingen - ADSL
Weet iemand alle instellingen? Zo ja, effe posten graag :)

Instellingen ADSL Tiscali Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/34

Instellingen ADSL BBned Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/35

Instellingen ADSL KPN Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/34

Instellingen - Bellen

Instellingen VoIP Tiscali Netwerk:
SIP Service Domain tel.telefoniedienst.nl
Registrar: sip.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 6000

SIP URI: Gegevens uit je brief van Speedlinq bellen (bijvoorbeeld 31201234567)
Username: Gegevens uit je brief van Speedlinq bellen (bijvoorbeeld 31201234567)

Instellingen VoIP BBned Netwerk:
Registrar: sip.ritstele.com
Registrar Port: 38383
Proxy: sip.ritstele.com
Proxy Port: 38383
Expire Time: 3600

Instellingen VoIP KPN Netwerk:
Registrar: sip.ritstele.com
Registrar Port: 38383
Proxy: sip.ritstele.com
Proxy Port: 38383
Expire Time: 3600

Instellingen - ADSL modus en SNR

Om een stabielere verbinding (of juist een hogere snelheid) te krijgen kan je de ADSL modus en de signal-to-noise ratio (SNR) aanpassen. Dit kan voor SpeedTouch modems met de DMT tool. Om in deze tool aanpassingen te doen moet je de volgende stappen doorlopen:
  • Bovenaan in programma 'misc options' selecteren
  • Klik op 'enable experimental area'
  • Bevestig met 'ja', klik op 'save/close'
  • Je hebt nu tabblad 4 en 5 zichtbaar
Om de ADSL modus aan te passen doe je vervolgens:
  • Selecteer tabblad 4 (aan de rechterkant dus)
  • Druk links op 'connect' en rechts op tabblad 4 selecteer je 'adsl2' of 'adsl1'
  • Klik op 'apply/resync'. Wacht tot de modem weer contact heeft met de dslam
  • Klik op 'save settings'

Actievoucher
Om gebruik te maken van de anbiedingen moet je een Actie Voucher invullen.
  • Vul hier de ActieVoucher in

Aandachtspunten
  • Gratis modem, geen aansluitkosten en actiekorting op abonnement dient door de abonnee eerst te worden betaald en wordt pas terugbetaald als aan alle voorwaarden is voldaan!
  • De helpdesk kost € 0,70 per minuut en het kan even duren eer je iemand aan de telefoon krijgt!
  • De deskundigheid van de helpdesk laat soms te wensen over!
  • Communicatie is alleen mogelijk middels de formulieren op de website en de te dure helpdesk!
  • Sommige modems werken niet goed samen met sommige abonnementen!
  • Speedlinq geeft weinig informatie over instellingen van de ADSL abonnementen en het Speedlinq Bellen.
  • Speedlinq heeft een eigen usenet newsserver, maar voor gebruik met meer dan 1 thread op 256 kbps moet worden bijbetaald.

Conclusie
  • Als je de goedkoopste internetverbinding zoekt en weinig service behoeft, zit je bij Speedlinq goed
  • Voor de service kun je dus in dit topic terecht ;)

Algemene Voorwaarden

Contact/Support
  • Speedlinq support
  • Speedlinq modem support
  • Vragenformulier
  • Klachtenformulier (let op: je krijgt een E-mail met een link die je aan moet klikken voordat je klacht in behandeling wordt genomen)
  • Klantenservice: (kies 2 in het menu) 0900-7733354 (€ 0,70 p/m)
    Technische Helpdesk:(kies 1 in het menu) 0900-7733354 (€ 0,70 p/m)

De helpdesk is bereikbaar van:
    maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 21:00 uur
    zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur
Adresgegevens
Speedlinq BV
Saturnusstraat 60
2516AH 's-Gravenhage
Telefoon: 070-3816981
Fax: 070-3830185

[ Voor 15% gewijzigd door RichieB op 02-08-2007 16:43 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
oke hier herhalen dan maar voor de zekerheid:
vraagje:
heeft iemand ervaring met speedlinq in den haag?
en dan vooral het 20Mbit abbonement + telefonie?

wij willen van xs4all af aangezien die erg duur is, en omdat speedlinq een mogelijkheid bied om je ISDN mee te nemen zouden we dit wel willen proberen, maar dan wil ik graag weten of het een beetje betrouwbaar is.
ik zit zelf op ongveer 930m van de centrale, kunnen wij dan de volle 20mbit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209174

@RitchieB

Wat bedoel je met
Sip URI: 310 en
Username: 310?
Dit moeten toch de gebruikers gegevens zijn die je in de brief krijgt na het aanvragen van de telephonie? Dit is wel een beetje verwarrend.
Hier gaan nieuwe gebruikers al de mist mee in, als ze dit zo invullen, dan krijgen ze zeker geen verbinding.
De Sip URI en de Username zijn het zelfde, beginnend met 31 dan je netnummer en dan je telefoonnummer. (Zo is het in ieder geval bij mij) (Voorbeeld 31161123456) :)

Een brief sturen i.p.v. bellen is ook een optie, een stuk goedkoper, maar het duurt wat langer voordat je antwoordt krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 209174 op 23-04-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 19:34
Ik wil mijn kabel er uit gooien, ik ga verhuizen, en dat kost mij iets te veel, dus dacht ik er aan om ADSL te nemen, en misschien wel van Speedlinq (vanwege de prijs), ik werk zelf in de automatisering dus mocht er iets niet lekker lopen dan kan ik zelf altijd nog het een en ander uitzoeken.
Ik woon zo'n 900 meter van de centrale af volgens zo'n bereken site. Ik kan kiezen tussen bbned, babyxl, en KPN. Ik wil dus voor de snelste gaan, nml. tot 20 mbit.
Nou is mijn vraag eigenlijk, welke kan ik het beste nemen, wat is tegenwoordig de beste, bbned, babyxl of kpn? De kosten zijn overal gelijk.
Verder, welke modem krijg je er bij en wat is de levertijd, weet iemand dat?
Je kan trouwens toch gewoon ADSL nemen ook als je geen KPN belbasis of weet ik veel hebt?
Ik heb ook aan Orange zitten denken, die zijn eigenlijk even duur, maar wel "bekender".

[ Voor 11% gewijzigd door eX0duS op 23-04-2007 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:10
Oh man, dat je die vragen durft te stellen 2 posts onder de TS...... ;)

Al je vragen zijn in eerdere delen (iig deel 5) en de TS al beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Anoniem: 209174 schreef op maandag 23 april 2007 @ 10:21:
@RitchieB

Wat bedoel je met
Sip URI: 310 en
Username: 310?
Ja dat was een beetje onduidelijk in de TS. Ik heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RichieB schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:32:
[...]

Ja dat was een beetje onduidelijk in de TS. Ik heb het aangepast.
Als de gebruikers dit overnemen zal het nog niet werken.
Het beste kan je daar vermelden.

SIP URI: Gegevens uit je brief van Speedlinq bellen (voorbeeld: 31201234567)
Username: Gegevens uit je brief van Speedlinq bellen (voorbeeld: 31201234567)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Oh? Daar staat anders niks van in de TS welke beter is, bbned, babyxl of kpn... Zal de vorige topics maar eens door gaan spitten dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een tip voor nieuwe gebruikers van Speedlinq.
Lees eerst de vorige topics door, daar staan al een heleboel oplossingen.
Begin hier al mee als je net het abo hebt afgesloten, wacht niet tot dat je moet gaan aansluiten.
De meeste vragen die nu gesteld worden zijn al vele malen eerder beantwoordt.
Je moet er zelf ook een beetje moeite voor willen doen, en tijdens het lezen komen er ook nog veel andere dingen voorbij die je ook kan gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Schweino schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:06:
Oh man, dat je die vragen durft te stellen 2 posts onder de TS...... ;)
Al je vragen zijn in eerdere delen (iig deel 5) en de TS al beantwoord.
Misschien kun je het even samenvatten dan? :z Ik zie het niet in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:05

Bergie

Lekker belangrijk...

Wortelstok schreef op maandag 23 april 2007 @ 15:57:
[...]

Misschien kun je het even samenvatten dan? :z Ik zie het niet in de TS.
Zie de post boven je ;)
Lees eerst de vorige topics door, daar staan al een heleboel oplossingen.
Zelf zoeken dus :w :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 22:47
mschol schreef op maandag 23 april 2007 @ 09:39:
oke hier herhalen dan maar voor de zekerheid:

[...]
ik ben ook wel benieuwd wat de ervaringen van mensen in den haag zijn. Zelf woon ik ook in Den Haag en heb ik al 20mbit via bbned aangevraagd. Ik hoop binnenkort het gehele pakket te ontvangen na een hoop problemen vanwege KPN.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:37
Misschien iets om toe te voegen onder 'Contact' ?
Via deze forms, waarvan de links niet echt actief worden gecommuniceerd (voor zover ik weet) ben ik al twee keer redelijk vlot door SL geantwoord:

http://www.speedlinq-faq....?step=client&qtype=normal

http://www.speedlinq-faq.nl/complaint.phtml (Let op: Na verzenden krijg je een mail met een link ' Klik hier om je vraag naar de helpdesk te versturen' -> klikken -> pas dàn wordt je vraag/klacht echt naar de helpdesk gestuurd.)

[ Voor 50% gewijzigd door Doane op 23-04-2007 18:00 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:37
Ik meldde gisteren in Deel 5 dat usenet maar op 2 mbit liep, is weer over lijkt het.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171342

Mijn verbinding loopt weer is te kloten... Verbinding ligt der nou uit, maar mn modem heeft wel een DSL signaal, maar internet geeft ie aan dat t niet werkt... Hij zegt dat er geen ATM gedetecteerd wordt en ook geen Ethernet. Mijn modem is een Speedtouch 780WL, en ik heb een Comfort 20000+bellen account.

Overigens staat er ook in mijn speedtouch logs de volgende fout:
SNTP No Server(s) configured, check configuration

Heeft dit iets te maken met mijn probleem?? Of ligt dit aan mijn verbinding zelf? Zijn er meer mensen in de regio Arnhem met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Anoniem: 171342 schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:02:
Mijn verbinding loopt weer is te kloten... Verbinding ligt der nou uit, maar mn modem heeft wel een DSL signaal, maar internet geeft ie aan dat t niet werkt... Hij zegt dat er geen ATM gedetecteerd wordt en ook geen Ethernet. Mijn modem is een Speedtouch 780WL, en ik heb een Comfort 20000+bellen account.

Heeft dit iets te maken met mijn probleem?? Of ligt dit aan mijn verbinding zelf? Zijn er meer mensen in de regio Arnhem met dit probleem?
Ik heb dus EXACT hetzelfde probleem sinds een half uurtje. Verbinding klapte er plotseling uit en bij checken van modem zie ik ook dat de DSL verbinding gewoon UP is (speedtouch 716) maar de ATM niet meer. Link status is 'diconnected' en last error message is 'Link Failure'. Heb ook het ''Comfort 20000+bellen" over KPN netwerk. En ook de melding "SNTP No Server(s) configured" in de logging maar die stond er al altijd, heeft dit niet iets met een Timeserver te maken? Kan toch niet de oorzaak van dit probleem zijn of?

Omgeving Maastricht trouwens, ik zat al een tijdje te F5én in dit topic om er achter te komen of er meer mensen dit probleem hadden, heb 't vermoeden dat er iets goed mis is met Speedlinq op dit moment. Bellen naar helpdesk is geen optie met een minimale wachttijd van 15 minuten ;(

Tot nu toe was ik tevreden met Speedlinq, goeie en stabiele verbinding. Maar nu ik de eerste keer 's de helpdesk wil bereiken begin ik de frustraties van sommigen wel te begrijpen. Hoop dat het snel opgelost is iig.

[ Voor 7% gewijzigd door CHeeCH op 23-04-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik heb dus precis hetzelfde, ligt dus gwn aan speedlinq... gelukkig bestaat het draadloze netwerk van de buren nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dit moment is er een verstoring gaande voor klanten aangesloten via de Comfort abonnementen van Speedlinq.

Er wordt druk gewerkt aan een oplossing en hopen de verstoring zo snel mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Niet online
Anoniem: 171342 schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:15:
Ja ik heb dus precis hetzelfde, ligt dus gwn aan speedlinq... gelukkig bestaat het draadloze netwerk van de buren nog
Denk 't ook ja, hopelijk snel opgelost want ik zit remote over VPN te werken en met deze verbinding via GPRS wil dat allemaal niet opschieten :( Ik ga ook maar 's scannen op wat onbeveiligde wlan's hier in de buurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Mjah mij is niet duidelijk of je dus gewoon een verbinding aan kunt vragen als je dus GEEN KPN lijn hebt (belbasis of weet ikveel hoe dat heet), dus gewoon niks, alleen een aansluitpunt in je woonkamer... Kan je dan gewoon bestellen?
Weet iemand iets over de levertijd?

/edit
Ik heb dat van de KPN uiteindelijk op hun site gevonden, maar ben wel benieuwd naar de levertijd...

[ Voor 16% gewijzigd door eX0duS op 23-04-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan, ik heb t ook gedaan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

eX0duS schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:26:
Mjah mij is niet duidelijk of je dus gewoon een verbinding aan kunt vragen als je dus GEEN KPN lijn hebt (belbasis of weet ikveel hoe dat heet), dus gewoon niks, alleen een aansluitpunt in je woonkamer... Kan je dan gewoon bestellen?
Weet iemand iets over de levertijd?

/edit
Ik heb dat van de KPN uiteindelijk op hun site gevonden, maar ben wel benieuwd naar de levertijd...
Als je nog geen telefoonlijn hebt en dit aangeeft dan zal Speedlinq een verzoek doen bij KPN om een zgn. dedicated line aan te laten leggen.
Een dedicated line is een lijn die wordt aangelegd om het ADSL signaal over te transporteren, zonder dat er door de KPN een telefoniesignaal over deze lijn wordt getransporteerd.

Bron: www.speedlinq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb een aanvraag gedaan voor 20 mbit. :p
Nu Chello nog opzeggen... Moet ik helaas nog 3 maanden voor Jan Joker betalen, maar tjah, anders met ik ook weer 35 euro verhuiskosten etc betalen...

/edit
Ehm nou heb ik het wel aangevraagd, maar ik zie nu pas dat je 150 euro moet betalen voor de wireless+voip modem, en volgens mij komen er nog meer kosten bij... Het is wel mega goedkoop, maar ook mega onduidelijk eigenlijk. 8)7

LET OP DE KORTINGSREGELING:
Onderstaande tarieven zijn standaard tarieven. Indien actie tarieven gelden worden deze conform de
actievoorwaarden op je rekening teruggestort.
ADSL Abonnement (periodiek)
€ 15,50
Modem (eenmalig)
€ 149,00
ADSL Aansluitkosten (eenmalig)
€ 89,00
ADSL Installatiekosten (i.v.m. ontbreken telefoonlijn) (eenmalig)
€ 49,00
€ 9,50Kosten dedicated lijn (periodiek)
Speedlinq Bellen abonnement (periodiek)
€ 4,95
€ 0,95Spam filter (periodiek)
Virus filter (periodiek)
€ 1,95

[ Voor 74% gewijzigd door eX0duS op 23-04-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dank voor de tip! Ik zit over een paar weken in hetzelfde schuitje, nu hoef ik dat niet meer zelf uit te zoeken. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 21:04
Zopas ruim 2 uur internet en bellen down, inmiddels weer up. Regio oost friesland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

Hi All,

ik heb 2 maanden geleden speedlinq angevragad en daarna mijn abonnement afgezegt bij mijn oude provider en doorgegeven dat het een lijn overname is per 16 april.

Maand geleden heb ik gebeld en doorgegevn aan helpdeks dat ik nog geen modem heb ontvangen daarna een week later + week later daarna iedere dag gebeld dat ik niks heb ontvangen.

de enige wat ik tot nu toe heb gehoord is er is een fout geweest we zijn bezig, uw aanvraag is in behandeling, ik kan u geen exacte oplever datum geven bla bla bla.

Nu zit ik zonder internet en weet nog steeds niet wanneer de lijn wordt aangesloten.

weet iemand een raad?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 21:04
Nieuws website:
Op dit moment ondervinden enkele van onze via Speedlinq Comfort aangesloten klanten hinder van een storing.

Er wordt druk gewerkt aan een oplossing om deze storing zo snel mogelijk te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

gex

De gekste

Hier dus precies hetzelfde (omgeving Eindhoven), eindelijk weer internet, wat heb ik een spijt van Speedlinq, heb ook nog steeds problemen met het Zyxel modem dat om de 6 uur gereset moet worden en msn en hotmail niet doorlaat, wordt er zo'n beetje moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kybuz
  • Laatst online: 27-05 15:17
hier dus ook geen verbinding omgeving zwolle.........zou ik dan toch mijn @home moeten aanhouden just in case.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kybuz
gex schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:52:
Hier dus precies hetzelfde (omgeving Eindhoven), eindelijk weer internet, wat heb ik een spijt van Speedlinq, heb ook nog steeds problemen met het Zyxel modem dat om de 6 uur gereset moet worden en msn en hotmail niet doorlaat, wordt er zo'n beetje moedeloos van.
toevallig er een router achter hangen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
kybuz schreef op maandag 23 april 2007 @ 20:03:
[...]

Ja ik ook inderdaad, hoezo is dit de oorzaak en zo ja wat kan ik er tegen doen?

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Anoniem: 171342 schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:02:
SNTP is het Simple Network Time Protocol dat gebruikt kan worden om je modem te laten weten hoe laat het is. Zie www.ntp.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
okio schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:51:
Nieuws website:
Op dit moment ondervinden enkele van onze via Speedlinq Comfort aangesloten klanten hinder van een storing.
Heb je een URL van die nieuws website? Ik wist niet dat Speedlinq klanten informeert over storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Nu online

DaWaN

'r you wicked ??

Jongens is dit een landelijke storing geweest ? En zo lang ? Wat een bout provider zeg, ik heb er ook een tijd uigelegen... Wat een prutsers.. :'(

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Niet online
RichieB schreef op maandag 23 april 2007 @ 20:41:
[...]

Heb je een URL van die nieuws website? Ik wist niet dat Speedlinq klanten informeert over storingen.
Melding staat gewoon op http://www.speedlinq.nl (midden van de pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:57
Sperminator schreef op maandag 23 april 2007 @ 20:36:
[...]

Ja ik ook inderdaad, hoezo is dit de oorzaak en zo ja wat kan ik er tegen doen?
Probeer het eens zonder router.. Werkte bij mij bij iemand anders vele malen beter (stabieler).

Vandaag lag bij mij ook internet eruit. Modem gaf aan Line failed. DSL lampje brande maar van Internet dus niet. Speedlinq 1e lijns zei dat ik geen goed (DHCP) adres kreeg. Ze deden het doorsturen naar de 2e lijns en blijkbaar hebben die het opgelost. (ik moest wel eerst een nieuwe cd installatie etc doen maar dat hielp allemaal niet).

Oja omgeving Monnickendam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik had precies hetzefde probleem, was naar T for Telecom geweest en kreeg daar een nummer dat ik kon bellen en dan zouden ze me doorverbinden tegen lokaal taries, toch wat beter dan 70 cent per minuut, maarja is blijkbaar niet meer nodig, inet en bellen doet het weer, en mn moeder denkt dat ik het gefixt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
"Op dit moment ondervinden enkele van onze via Speedlinq Comfort aangesloten klanten hinder van een storing.
Er wordt druk gewerkt aan een oplossing om deze storing zo snel mogelijk te verhelpen.
"

"Op dit moment... " ik zit al sinds maart zonder verbinding.
"...zo snel mogelijk verhelpen" Zo snel mogelijk geld verdienen bedoelen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:24
Je kan je helpdesk kosten wel terug krijgen van ze, mailde ze mij.
Geachte meneer van d,

Wij verzoeken u en gespecificeerde telefoonfactuur te zenden naar het onderstaande adres, zodat wij in alle redelijkheid kunnen kijken naar een mogelijke creditatie.

Speedlinq
t.a.v. [afdeling: klachtenbox/administratie]
Postbus 136
2270 AC Voorburg

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq Customer Care

dit kreeg ik na dat ik geklaagd had dat ik de helpdesk al verschillende keren moest bellen om mijn aansluiting werkende te krijgen, wat tot nu toe nog steeds niet gelukt is, zit nu al van af 30 Maart zonder internet . :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Nu online

gex

De gekste

kybuz schreef op maandag 23 april 2007 @ 20:03:
[...]

Dit klopt ja, heb deze nodig voor m'n draadloze netwerk, kun je me hier iets meer over vertellen, ik wil wel m'n draadloos netwerk behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kybuz
gex schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:06:
[...]

Dit klopt ja, heb deze nodig voor m'n draadloze netwerk, kun je me hier iets meer over vertellen, ik wil wel m'n draadloos netwerk behouden.
waarschijnlijk heb je last van een NAT probleem. Heb je de poorten geforwarded voor msn ? Biedt je router UpNp ondersteuning?

Misschien dat je wat meer informatie kunt verstrekken over het modem de router en hoe je het geconfigureerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Niet online
gex schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:52:
Ik had een tijdje geleden hetzelfde probleem met hotmail en ebay; supertraag en zelfs time-out. Na veel geklooi kwam ik er achter dat m'n firewall (Sygate) het probleem was. Na disable'n van deze firewall werkten bovengenoemde sites weer perfect. Met andere firewalls geen problemen maar ik vind sygate verder helemaal top en gebruik 'm al jaren dus hoop hier nog eens een oplossing voor te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kybuz
alles weer up and running here...pppffwwwt levert toch altijd ff stress op...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

De verbinding die via kpn loopt.. ligt er al vanaf 5 uur eruit :/ damn een beetje lang zeg. en waneer dit verholpen word. weten ze niet..

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Niet online
carlino schreef op maandag 23 april 2007 @ 23:17:
De verbinding die via kpn loopt.. ligt er al vanaf 5 uur eruit :/ damn een beetje lang zeg. en waneer dit verholpen word. weten ze niet..
Verbinding is hier vanaf 21:30 weer als vanouds, moest de router ff resetten maar daarna geen problemen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Nu online

gex

De gekste

kybuz schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:17:
[...]

waarschijnlijk heb je last van een NAT probleem. Heb je de poorten geforwarded voor msn ? Biedt je router UpNp ondersteuning?

Misschien dat je wat meer informatie kunt verstrekken over het modem de router en hoe je het geconfigureerd hebt.
Ik heb er een Linksys WRT54GL achter hangen, het vreemde is dat msn voor het wireless gedeelte wel werkt (evt na draaien van repair van msn zelf), maar voor de pc die rechtstreeks op de Zyxel hangt niet. Verder heb ik er niet veel aan geconfigureerd omdat dit voorheen ook nooit een probleem was, de preciese instellingen weet ik zo niet, dat zal ik kijken wanneer ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NVT schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:51:
Hi All,

ik heb 2 maanden geleden speedlinq angevragad en daarna mijn abonnement afgezegt bij mijn oude provider en doorgegeven dat het een lijn overname is per 16 april.

Maand geleden heb ik gebeld en doorgegevn aan helpdeks dat ik nog geen modem heb ontvangen daarna een week later + week later daarna iedere dag gebeld dat ik niks heb ontvangen.

de enige wat ik tot nu toe heb gehoord is er is een fout geweest we zijn bezig, uw aanvraag is in behandeling, ik kan u geen exacte oplever datum geven bla bla bla.

Nu zit ik zonder internet en weet nog steeds niet wanneer de lijn wordt aangesloten.

weet iemand een raad?

Alvast bedankt
Als je vooraf door dit forum had gebladerd, had je een aantal tips gelezen. Een van die tips is, "laat je oude provider 1 maand doorlopen na oplevering Speedlinq" zodoende zit je dan nooit zonder internet. i.p.v. bellen kan je dan ook een brief sturen, het duurt dan wel wat langer, maar dit is een stuk goedkoper. Speedlinq is geen uitvoerend orgaan, zij geven opdracht aan een leverancier, en die levert uit. Dan kan je wel elke dag naar zo'n kantoor bellen, maar dat vertraagd nog eerder als dat het er sneller van zou gaan. Je loopt kans dat er een (onduidelijke) notitie van je gesprek wordt gemaakt, dan wordt de boel stop gezet om uit te zoeken wat het probleem is, waardoor dan nog meer vertraging ontstaat.
Logistiek zit het niet goed bij Speedlinq, dat klopt helemaal. Ik heb zelf ook mijn modem 2 weken te laat binnen gekregen, en toen bleek dat dit modem kapot was, duurde het nog eens 3 weken voor ik een vervangend modem had. Ik heb echter ook meegemaakt dat iemand zijn modem al 2 maanden voor aansluitdatum in huis had. Dit is dus hele slechte logistiek.
Ik heb echter niet 1 keer gebeld met de helpdesk, wel 8 brieven gestuurd, en daarmee is het uiteidelijk ook opgelost.
Maar sinds ik mijn nieuwe modem heb binnengekregen en aangesloten heb ik geen minuut meer zonder internet of telefoon gezeten, ik ben nu gewoon een tevreden klant.
Ik heb ook nog een aantal vrienden op Speedlinq aangesloten, en dit ging allemaal probleemloos. Overschakelen van de ene ADSL provider naar Speedlinq met hooguit 2 uur downtime. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

Anoniem: 209174 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:23:
[...]

Als je vooraf door dit forum had gebladerd, had je een aantal tips gelezen. Een van die tips is, "laat je oude provider 1 maand doorlopen na oplevering Speedlinq" zodoende zit je dan nooit zonder internet. i.p.v. bellen kan je dan ook een brief sturen, het duurt dan wel wat langer, maar dit is een stuk goedkoper. Speedlinq is geen uitvoerend orgaan, zij geven opdracht aan een leverancier, en die levert uit. Dan kan je wel elke dag naar zo'n kantoor bellen, maar dat vertraagd nog eerder als dat het er sneller van zou gaan. Je loopt kans dat er een (onduidelijke) notitie van je gesprek wordt gemaakt, dan wordt de boel stop gezet om uit te zoeken wat het probleem is, waardoor dan nog meer vertraging ontstaat.
Logistiek zit het niet goed bij Speedlinq, dat klopt helemaal. Ik heb zelf ook mijn modem 2 weken te laat binnen gekregen, en toen bleek dat dit modem kapot was, duurde het nog eens 3 weken voor ik een vervangend modem had. Ik heb echter ook meegemaakt dat iemand zijn modem al 2 maanden voor aansluitdatum in huis had. Dit is dus hele slechte logistiek.
Ik heb echter niet 1 keer gebeld met de helpdesk, wel 8 brieven gestuurd, en daarmee is het uiteidelijk ook opgelost.
Maar sinds ik mijn nieuwe modem heb binnengekregen en aangesloten heb ik geen minuut meer zonder internet of telefoon gezeten, ik ben nu gewoon een tevreden klant.
Ik heb ook nog een aantal vrienden op Speedlinq aangesloten, en dit ging allemaal probleemloos. Overschakelen van de ene ADSL provider naar Speedlinq met hooguit 2 uur downtime. :)
bedankt voor de info.

ik heb wel wat gelezen en gegoogled maar waarschijnlik niet goed genoeg anyway ik dacht hoe snel de signaal van de lijn wordt afgehaald kan speedlinq beginnen met uitleveren van de lijn als ik nog een maand met de oude provider ging interneten dan zou speedlinq ondertussen de lijn niet kunnen leveren omdat er een signaal op de lijn is.

vandaag nog wachten tot reactie morgen ga ik een klachtbrieft opsturen.

groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216671

Ik zit nog steeds zonder Speedlinq vanaf vrijdagavond
En tot nu toe geen reactie van Speedlinq
Gister kreeg ik een teloontje van KPN
Die zeiden dat door mijn internet provider een ADSL lijn is aan gevraagt
Ik moest er om lachen heb al vanaf 28-02-2007 al ADSL van Speedlinq
dat ik deze problemen heb kan je zien in de vorige topic's
Speedlinq belooft veel maar komt niks na
Ik zou ook maandag 23-04-2007 terug worden gebeld
tot nu toe geen Speedlinq gehoort

Maar wel allemaal vaag gedoe

tot zover een ontvreden klant van Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NVT schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:30:
[...]

bedankt voor de info.

ik heb wel wat gelezen en gegoogled maar waarschijnlik niet goed genoeg anyway ik dacht hoe snel de signaal van de lijn wordt afgehaald kan speedlinq beginnen met uitleveren van de lijn als ik nog een maand met de oude provider ging interneten dan zou speedlinq ondertussen de lijn niet kunnen leveren omdat er een signaal op de lijn is.

vandaag nog wachten tot reactie morgen ga ik een klachtbrieft opsturen.

groetjes,
Je kan wel een tweede provider gelijktijdig aangesloten hebben, maar dan moet er aangesloten worden d.m.v. het 2e aderpaar. Als alles dan werkt, en je eerste provider sluit de boel af, kan je het eerste aderpaar laten afsluiten door de KPN, dan valt ook gelijk je vaste lasten aan de KPN weg. Als het goed is kan je zelfs de telefoon (VOIP) al op het tweede aderpaar laten overzetten, zelfs met portering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:10
Het lijkt er op dat speedlinq via KPN toch een heel stuk minder stabiel is dan de andere varianten. Ik heb een 6/1 aansluiting via BBned en nog geen enkele keer downtime gehad..... En nu biedt speedlinq via KPN sinds kort adsl2+ hier in het dorp aan, erg lastige keus dus voor me. Voor 30 euro per maand mijn 6/1 all in abonnement via BBned aanhouden of voor hetzelfde geld een 20/1 all in abonnement via KPN nemen met als mogelijk gevolg om de haverklap storingen.....

Het overstappen zoals ik hierboven beschrijf is overigens nog niet zo makkelijk. Als ik mijn 6/1 BBned aansluiting wil laten vervangen door een 20/1 KPN aansluiting (BBned of BabyXL adsl2+ is helaas niet mogelijk waar ik woon) dien ik volgens de helpdesk eerst mijn 6/1 abonnement te beëindigen en vervolgens het 20/1 abonnement aan te vragen. Gevolg: geen naadloze overstap en mijn VOIP nummer kan ik niet meenemen..... Als ik overstap op een totaal andere provider kan de naadloze overstap weer wel en kan ik mijn VOIP nummer gewoon laten porteren.... 8)7 Snappen jullie het nog?

@Nobel: zou het in het kader van jouw uitleg mogelijk zijn om op het 2e aderpaar een 20/1 speedlinq abonnement aan te sluiten terwijl op het 1e aderpaar die 6/1 aansluiting nog loopt? En op deze manier toch een naadloze overstap te kunnen maken en mijn VOIP nummer te laten porteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schweino schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:14:

@Nobel: zou het in het kader van jouw uitleg mogelijk zijn om op het 2e aderpaar een 20/1 speedlinq abonnement aan te sluiten terwijl op het 1e aderpaar die 6/1 aansluiting nog loopt? En op deze manier toch een naadloze overstap te kunnen maken en mijn VOIP nummer te laten porteren?
Volgens mij wel. Je moet dit dan als nieuwe (2e) aansluiting zien. Dus bij Speedlinq aanvragen met nieuwe KPN aansluiting, en met nummerportering. Als alles aangesloten is, kan je de eerste verbinding laten vervallen. Je betaald wel een bedrag voor die nieuwe aansluiting hoor. ADSL aansluiting dedicated lijn kost 49,- Euro
Mischien kan je dit bij de KPN navragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Wellicht een veelvoorkmende vraag maar ik kan er geen duidelijk antwoord op vinden.
Bij mijn in het dorp is nog geen ADSL2 dus max 8mbit verkrijgbaar.

Nu kan ik kiezen uit 8mbit van KPN of BBNED.. maar welke moet ik kiezen?
Ik maak nu gebruik van ADSL via een KPN provider.

Nergens kan ik de voordelen/naden naast mekaar zien van KPN/BBNED wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:33
Anoniem: 47458 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:18:
Wellicht een veelvoorkmende vraag maar ik kan er geen duidelijk antwoord op vinden.
Bij mijn in het dorp is nog geen ADSL2 dus max 8mbit verkrijgbaar.

Nu kan ik kiezen uit 8mbit van KPN of BBNED.. maar welke moet ik kiezen?
Ik maak nu gebruik van ADSL via een KPN provider.

Nergens kan ik de voordelen/naden naast mekaar zien van KPN/BBNED wat is jullie ervaring hiermee?
zou gewoon kiezen voor netwerk van KPN je zit namelijk nu al op kpn netwerk vaak kun je dan via speedlinq via kpn de zelfde kwaliteit verwachten.

zit zelf ook in een dorp waar geen adsl2 is heb nu comfort 8Mbit +bellen van speedlinq en werkt geheel prima nog geen enkele downtime gehad.
ook de overstap ging prima.

zou gewoon netwerk kpn nemen als het nu al goed werkt.

mvg

amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
....
Gisteren lag de boel plat.... en het lijkt er op dat het nu ook weer plat ligt.......

ik begin een beetje moe hier van te worden..... eerst bijna 4 maanden bezig om de boel op de poten te krijgen en nu 2 maal achter elkaar storingen van meerdere uren........

ze moeten vooral zo doorgaan.....

p.s. weet iemand waar ik op hun website kan vinden dat ze een storing hebben.... gisteren lang gezocht naar problemen thuis........ en ik zit nu nog op mijn werk om het internet te controleren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Alleen slechte berichten hier... En ik heb het net aangevraagd. :p Ik hoop dat ik hier een goede "gok" heb genomen en geen service behoef. Voor de rest is alles gewoon hetzelfde als elke andere provider, het gaat allemaal over hetzelfde netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Niet online
Mafketel schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:39:
....
Gisteren lag de boel plat.... en het lijkt er op dat het nu ook weer plat ligt.......

ik begin een beetje moe hier van te worden..... eerst bijna 4 maanden bezig om de boel op de poten te krijgen en nu 2 maal achter elkaar storingen van meerdere uren........

p.s. weet iemand waar ik op hun website kan vinden dat ze een storing hebben.... gisteren lang gezocht naar problemen thuis........ en ik zit nu nog op mijn werk om het internet te controleren....
Hier ook weer dezelfde problemen, wordt er toch een beetje moe van en enigzins te twijfelen of het opzeggen van Xs4all wel zo'n goed idee was. Hoewel xs4all veel te duur is heb ik wel nooit zo'n lange downtimes meegemaakt bij hun, altijd een retestabiele verbinding.

Maar ik blijf hopen dat dit snel (weer) opgelost is en niet dagelijkse frustratie wordt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
ik kan weer naar huis.... ik heb weer internet......overigens.... weet ik niet hoe lang het heeft geduurd maar ik check net weer even...

en als iemand weet waar ik op de speedlinq website storingen kan terug vinden graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Nu online

gex

De gekste

MSN werkt hier nog steeds niet, heb upnp aangezet op de Zyxel, poort 1863 ook geforward, maar nog steeds geen werkende msn (en hotmail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Misschien dat iemand me hier iets over kan vertellen, nu ik hier toch ben...
Ik heb dus nu een huis, deze is gebouwd midden jaren 60 (67 ofzo), in de woonkamer, welke ik nu aan het opknappen ben, zit denk ik het ISRA punt. Dit is slechts zo'n contactdoosje met 4 gaten er in, deze zit op de muur geschroeft.
Er komt slechts een niet als te dikke witte kabel vanuit de muur de woonkamer in, dus geen blauwe.
Ik heb veel mensen op ADSL aangesloten, en alle hadden ze een net ISRA punt, dikke blauwe kabel, met een fatsoenlijke aansluiting er aan.
Maar ik heb nu dus iets wta er maar gammel uit ziet. Er staat "PTT" op, maar het lijkt mij niet echt een ISRA punt, alhoewel hij dus wel uit de muur komt, samen met een dikke groene kabel van UPC, die uit een gat daar naast komt.
Kanik op de een of andere manier checken of ik wel een signaal heb (heb dus geen abbo met de KPN).

Ik heb dus gekozen voor adsl+bellen, heb ik het goed begrepen en komt er ook iemand van de KPN om een meting oid te doen? In dat geval hoef ik me natuurlijk geen zorgen te maken ,want dan zie ik vaneigens of dat er wel of niet een verbinding is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
gex schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:27:
MSN werkt hier nog steeds niet, heb upnp aangezet op de Zyxel, poort 1863 ook geforward, maar nog steeds geen werkende msn (en hotmail).
zet de upnp aan dan zou het moeten werken .... ik kan niet lezen..... ook in msn aangezet...?

en voor exodus als je newline service... hebt aangevraagd dan zorgt de monteur dat het werkt. kan overigens wel het gammele kastje blijven.....
ps bel de kpn vraag je canvas adres op en geef het door aan speedlinq.... ze hebben daar soms nogal moeite mee als je op a of b of etc woont

[ Voor 4% gewijzigd door Mafketel op 24-04-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Nu online

gex

De gekste

Mafketel schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:15:
[...]

zet de upnp aan dan zou het moeten werken .... ik kan niet lezen..... ook in msn aangezet...?
Ik heb UPNP aangezet in de instellingen van het zyxel modem, ook heb ik in het modem poort geforward.

In MSN kan ik geen instelling vinden om upnp aan te zetten?

Heel vreemd, ik start nu per ongeluk windows messenger, dat werkt nu wel, maar windows LIVE messenger doet het nog steeds niet.

Hotmail.com engmail.com moet ik eerst 1x refreshen.

[ Voor 19% gewijzigd door gex op 24-04-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Mafketel schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:15:
[...]

en voor exodus als je newline service... hebt aangevraagd dan zorgt de monteur dat het werkt. kan overigens wel het gammele kastje blijven.....
Je bedoelt monteur van KPN of van Speedlinq? Heb nml een doe-het-zelf pakket, dus mijn vraag was eigenlijk, omdat ik dus zo'n NLS heb, of er dan iemand van de KPN komt die het een en ander door meet?

Ik heb even gekeken en de kabel uit de muur is vrij dik en volgens mij is een groen of blauw, die blijft alleen in het gat in de muur zitten, en daar uit komt een witte dikkere kabel en daaruit natuurlijk weer de rood/blauwe. Maar het kaste is echt gammel, een wonder dat daar 20 mbit door zou kunnen. Ik heb het kastje trouwens even van de muur geschroeft omdat daar geschildert moet gaan worden etc... Er zat verder geen verzegeling op... Zal het in elk geval terug schoeven als er iemand komt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216763

quote]eX0duS schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:04:
Ik heb dus gekozen voor adsl+bellen, heb ik het goed begrepen en komt er ook iemand van de KPN om een meting oid te doen? In dat geval hoef ik me natuurlijk geen zorgen te maken ,want dan zie ik vaneigens of dat er wel of niet een verbinding is...
[/quote]

Maak je geen zorgen, KPN komt inderdaad een meting doen. Althans in ieder geval bij de 20mb lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
niemand in den haag die het 20mbit abbonement(+telefonie) heeft en die mij iets kan vertellen over de stabiliteit daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Mafketel schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:39:
....

Hier excact hetzelfde probleem. Internet ligt geregeld plat(regio binnenstad Groningen)

[ Voor 126% gewijzigd door Djerique op 25-04-2007 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanaf vrijdag 20-04-2007 geen internet van Speedlinq meer tot heden
Regio Heerenveen
Ben het nu echt zat met Speedlinq
Je betaalt wel maar krijgt niks terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:10
Heb sinds donderdag 19 april speedlinq comfort 4096 via KPN.

Maandagmiddag 24 april internet plat vanaf ca. 16.00 tot ca. 20.00
Dinsdagmiddag 25 april internet plat vanaf ca. 16.00 tot ca. 20.00

Ben benieuwd wat er vanmiddag gebeurt.

Ik word er niet echt blij van.

Hiervoor had ik direct-adsl van KPN, nooit een storing gehad. Ik dacht dezelfde kwaliteit te krijgen door voor comfort via KPN te kiezen.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:04

cruncher

wanna crunch someone?

Internet + bellen werkt stabiel hiero, de mail is een ander verhaal.........
Anoniem: 216763 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:23:
quote]eX0duS schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:04:
[/quote]

Maak je geen zorgen, KPN komt inderdaad een meting doen. Althans in ieder geval bij de 20mb lijn.

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Heb al sinds begin maart geen internet, dacht ook voor kwaliteit te kiezen met KPN comfort. Daarvoor heeft het 3 maanden prima gedraaid De termijn die ik gesteld heb middels een aangetekende brief loopt vandaag af. Ik pleeg vanavond of morgen nog 1 telefoontje en als ze het dan nog niet opgelost hebben dan ga ik naar een ander. Kan ik dan een formulier opsturen met het verzoek het contract te beëindigen zodat het overgenomen kan worden door een ander?

[ Voor 5% gewijzigd door Pos2007 op 25-04-2007 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Is het mogelijk om vanwege al deze klachten gezamelijk een opzegbrief op te stellen en daarmee onze Speedlinq abo kunnen laten opzeggen? Heb namelijk geen zin om nog 11 maanden aan dit instabiele abonnement vast te zitten.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net me GEBELD met Speedlinq maar ze kennen de KLACHTEN niet eens
gebeld om 0955
Het enige wat ze zeggen U WORDT TERUG GEBELD
En dat zeggen ze nu al voor 30x tegen mij
Wordt er nu schijtziek van
Ze zeggen ook doodleuk als u klachten heeft moet u even een klachten formulier downloaden
Ja dat gaat nog al moeilijk zonder internet
en dan vindt ik het meest gezakte wat deze mevrouw deed
De telefoon werdt er op gegooid
hoe bedoel je zwak ziek en misselijk

Is dit normaal tegenwoordig ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Djerique schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:19:
Is het mogelijk om vanwege al deze klachten gezamelijk een opzegbrief op te stellen en daarmee onze Speedlinq abo kunnen laten opzeggen? Heb namelijk geen zin om nog 11 maanden aan dit instabiele abonnement vast te zitten.... :(
ik doe met je mee ben er ook in getrapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino

carlino

GoT Mama

mountainbiker schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:51:
Heb sinds donderdag 19 april speedlinq comfort 4096 via KPN.

Maandagmiddag 24 april internet plat vanaf ca. 16.00 tot ca. 20.00
Dinsdagmiddag 25 april internet plat vanaf ca. 16.00 tot ca. 20.00

Ben benieuwd wat er vanmiddag gebeurt.

Ik word er niet echt blij van.

Hiervoor had ik direct-adsl van KPN, nooit een storing gehad. Ik dacht dezelfde kwaliteit te krijgen door voor comfort via KPN te kiezen.
Kan kloppen.. Dat was hier ook..
Kpn had gisteren en eergisteren last van een landelijke storing waardoor het internet niet werkte ;( best balend iig.

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
carlino schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:03:
[...]

Kan kloppen.. Dat was hier ook..
Kpn had gisteren en eergisteren last van een landelijke storing waardoor het internet niet werkte ;( best balend iig.
Waar haal je die informatie? Ik bedoel op een speciale statuspagina? Welke?

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:13
mountainbiker schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:24:
[...]

Waar haal je die informatie? Ik bedoel op een speciale statuspagina? Welke?
http://www.speedlinqsuppo...on=com_frontpage&Itemid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:09

dollyking

duck tape

Anoniem: 216671 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:19:
Heb net me GEBELD met Speedlinq maar ze kennen de KLACHTEN niet eens
gebeld om 0955
Het enige wat ze zeggen U WORDT TERUG GEBELD
En dat zeggen ze nu al voor 30x tegen mij
Wordt er nu schijtziek van
Ze zeggen ook doodleuk als u klachten heeft moet u even een klachten formulier downloaden
Ja dat gaat nog al moeilijk zonder internet
en dan vindt ik het meest gezakte wat deze mevrouw deed
De telefoon werdt er op gegooid
hoe bedoel je zwak ziek en misselijk

Is dit normaal tegenwoordig ofzo
is idd niet netjes en onbeleefd. maar hoe kan je dan hier binnen 20 minuten posten? een formuliertje downen moet dan toch ook wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Djerique schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:19:
Anoniem: 216671 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:20:
ik doe met je mee ben er ook in getrapt
Mooi, ik hoop op nog meer mensen die het met ons eens zijn, dan kunnen we even een mooie brief opstellen. Heb hier sowieso nog een aantal format juridische brieven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook op klachtensites van andere internetproviders lees je bijna alleen maar dat het niet werkt, dit is niet specifiek iets van Speedlinq. Mensen zitten nu eenmaal zo in elkaar, als ze klachten of problemen hebben beginnen ze te schreeuwen, het moet allemaal direkt opgelost worden, en als het dan opgelost is hoor je ze niet meer.
Ook ik heb wat aanloop problemen gehad, maar nu draait het al ruim 2 maanden probleemloos en stabiel, zowel internet als telefonie, en niet 1 minuut downtime gehad. Dus het is zeker niet zo dat 100% van de Speedlinq klanten ontevreden zijn, maar daar lijkt het wel op als je dit forum leest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
Heb je het daar zelf zien staan?
Ik zie alleen via algemene informatie --> storingen

OPGELOST: Mail server problemen

Geen woord over de storing van maandag en dinsdag, dat halen ze na het oplossen direct weg? en die mailserver-storing laten ze staan :?

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Gisteren een mailtje gestuurd met de vraag wat ik nou eigenlijk moet betalen (daar was ik inmiddels al achter), en zojuist bericht terug. Ok het is niet binnen het uur maar wel binnen een dag, op zich best netjes nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Anoniem: 209174 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:40: Dus het is zeker niet zo dat 100% van de Speedlinq klanten ontevreden zijn, maar daar lijkt het wel op als je dit forum leest. :)
Het is nu eenmaal zo dat je sneller geneigd bent om iets van je te laten horen bij een slechte ervaring dan wanneer het allemaal koek en ei is :+

[ Voor 8% gewijzigd door MindStorm op 25-04-2007 16:14 . Reden: qoute was (nog steeds) stuk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MindStorm schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:09:
[...]

Het is nu eenmaal zo dat je sneller geneigd bent om iets van je te laten horen bij een slechte ervaring dan wanneer het allemaal koek en ei is :+
Dat klop, maar daardoor krijg je ook een vertekend beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 16:26
Ik ben tevreden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:13
mountainbiker schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:21:
[...]

Heb je het daar zelf zien staan?
Ik zie alleen via algemene informatie --> storingen

OPGELOST: Mail server problemen

Geen woord over de storing van maandag en dinsdag, dat halen ze na het oplossen direct weg? en die mail server-storing laten ze staan :?
Ik zou het niet weten. Ik weet alleen van het bestaan af van die site.
Ik heb vrijwel nooit storing, hier is alles stabiel, dus kijk ik vrijwel nooit op deze site. Sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177664

Binnekort ga ik verhuizen en dit de kans om van @home af te komen! Was er best tevreden over, alleen is de prijs snelheid verhouding niet helemaal juist.

Zodoende kwam ik bij speedlinq uit. Ik zag dat ze mooie aanbiedingen hadden.
Nu is er op mijn adres Babyxl en BBned beschikbaar.

Welke is de betrouwbaarste? Heb nog nooit ADSL gehad dus heb er geen enkele ervaring mee.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Nu online

gex

De gekste

Ik weet niet of het toeval is, maar na het aanzetten van upnp is mijn internetverbinding met Zyxel modem niet meer weggevallen, hopelijk blijft dit nu zo, dan hoef ik alleen nog een oplossing voor het Live messenger (niet zo dringend omdat msn 4.7 wel werkt), en oa het niet goed laden van hotmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Ik heb rechtstreeks internet via de speedtouch706 modem, maar op een of andere manier wil die dc++ niet connecten...

Kent iemand toevallig de speedtouchmodem-instellingen die moeten worden veranderd voor zulke programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Oke mijn gestelde termijn om het op te lossen is afgelopen. Weet iemand wat nu de volgende stappen zijn om er vanaf te komen?
Ik dacht zelf een opzegbrief met een geldteruggave van abo (nu al 7 weken geen internet en teruggave van de gemaakte belkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202496

mschol schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:03:
niemand in den haag die het 20mbit abbonement(+telefonie) heeft en die mij iets kan vertellen over de stabiliteit daar?
Ja stabiliteit. Moeilijk te zeggen. Ik woon in Den Haag en had wat problemen in het begin. Heb 20 Mb van de KPN / Speedtouch 716. Heb nu de software gedowngrade en dat DMT tooltje geinstalleerd.

Mijn verbinding is nu maar 10 Mb, maar wel retestabiel. Het bellen vind ik minder gaan. Voorla bij uitgaande gesprekken is de geluidskwaliteit gewoon niet erg goed.

Maar voor die prijs vind ik het zeker interessant. 10 Mb voor nog geen 30e is natuurlijk spotgoedkoop.
Ik ga wel binnenkort verhuizen, iemand nog een tip dit geruisloos te laten verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Djerique schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:33:
Ik heb rechtstreeks internet via de speedtouch706 modem, maar op een of andere manier wil die dc++ niet connecten...

Kent iemand toevallig de speedtouchmodem-instellingen die moeten worden veranderd voor zulke programma's?
Je moet de poort open zetten die je met DC++ gebruikt.
Ik heb een Speedtouch780WL, hierbij doe ik dit bij Homenetwork, dan de Computer waarvoor je de poort nodig hebt, en hier moet je doen "Assign a game or application to a local network device"
Hier kies je er een, bij mij staat DC++ er al bij, en anders kan je er zelf een aanmaken, en zelf de poorten opgeven die open moeten :)

Kijk ook naar je Windows Firewall!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riley
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik kan sinds vanavond niet meer internetten. Het lijkt erop dat er een storing gaande is...net zoals een paar weken terug op een zaterdag. Wel line sync maar krijg geen ip.
Meer mensen hier last van? Ik zit op babyxl, postcode 7203.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Jep, hier hetzelfde, wel sync, geen IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211749

Nou, ik moet zeggen dat tot nu toe alles goed is opgeleverd. Heb net (vandaag) ADSL van Speedlinq, Comfort 4000, zonder toeters en bellen! Overstap van HetNet ging blijkbaar goed, want ik heb nu verbinding. Alleen kom ik niet achter alle instellingen om mijn mail te verzenden en ontvangen.

Ik heb een wazig Info@....speedlinq.nl adres gekregen. Die gebruik ik niet maar hoe stel wel in dat mail verzonden wordt via Speedlinq? Ik gebruik Thunderbird als mail programma. En wil eigenlijk mail Gmail gebruiken als standaard mailadres.

Het zal vast ergens op deze site staan, maar misschien dat iemand mij verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiOn
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 01:22
grhmpf schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:58:
Jep, hier hetzelfde, wel sync, geen IP.
Idemdito hier, Utrecht. Zucht, ben blij dat er nog inbelverbindingen bestaan. Niets te vinden op de SL website. slecht :(

Edit: wel IP adres, gateway is te pingen, met fouten (80% of minder), de rest is onbenaderbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door PiOn op 26-04-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 07:07

Robinski

A.K.A. RHarmsen

PiOn schreef op donderdag 26 april 2007 @ 22:21:
[...]

Idemdito hier, Utrecht. Zucht, ben blij dat er nog inbelverbindingen bestaan. Niets te vinden op de SL website. slecht :(

Edit: wel IP adres, gateway is te pingen, met fouten (80% of minder), de rest is onbenaderbaar.
Hier Maarssen het zelfde probleem. zit nu via een inbel lijntje te checken wat er eventueel aan de hand was, maar dan weet ik dus dat het niet aan mij ligt.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 10:15
Ook ik heb €218,00 aan actiekortingen teruggekregen zonder erover te bellen / mailen.

Alles is eigenlijk goed gegaan bij Speedlinq!!

- ADSL naar ADSL2+ zou niet naadloos gaan > bij mij wel
- Ik haal 11,5mbit van de 12mbit met 25 meter telefoonkabel tussen IS/RA en modem (!!)
- De 'klapperende lijn' is sinds febuari weg, wat ze zelf ook aangaven (maandje 'last' van gehad?)
- Telefonie werkt naar behoren
- Facturatie gaat prima!
- Ik kan Speedlinq mail ontvangen én verzenden in Outlook
- Actievoucher opgestuurd binnen termijn, volgende dag al een ontvangstbevestiging per mail
- Actiekortingen netjes teruggekregen

* _Brake_ is eigenlijk gewoon vol lof over Speedlinq!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino

carlino

GoT Mama

hehe :D
Ik heb ook helemaal geen problemen ermee.
En weet je. Als het werkt. Dan heb je nooit meer problemen. Tenzij je modem opraakt. Speedlinq ff bellen. En als het binnen de garantie valt. krijg je een nieuwe modem :Y)
En dat dan binnen 3 werkdagen.
Ik heb zelf ook nooit problemen mee gehad hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik heb ook totaal geen problemen met Speedlinq :)

Ik heb een 6mbit Speedlinq Bellen abonnement en alles is prima gegaan. De aanvraag, het modempakket, welkomsbrief, oplevering en de doe-het-zelf installatie. Internet gaat behoorlijk rap bij mij, in mijn modem staat zelfs dat de lijn gecapped is op 8mbit en de telefonie werkt ook voor 100%.

Ik lig nog steeds in een deuk om de voicemails die ik krijg via de mail. Geweldig, wav-bestandjes. Zeer handig en je kan ze opslaan :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
carlino schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 08:08:
...
En weet je. Als het werkt. Dan heb je nooit meer problemen. ...
Heb anders 3 maand internet gehad en nu al 7 weken niks.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.