Beide hebben hetzelfde effect eigenlijk. Meestal wordt er een profiel op je lijn geplaatst met een lagere maximale snelheid. Gevolg is dan dat je SNR wat hoger wordt omdat je verbinding niet meer maximaal loopt.Unicron schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:50:
Op de Speedlinq site wordt gesproken dat wanneer je verbinding klappert (heb ik last van) ze je kunnen overzetten naar een nog stabieler profiel. Wat houdt dit nog stabielere profiel in?
Verhogen ze dan die SNR marge, met als gevolg een langzamere verbinding?
Betekent overigens niet dat dit voor iedereen geldt. Jij hebt jezelf nog aardig kunnen redden blijkbaar met een tooltje en dit type modem waar je enige invloed op hebt. Je modem had eigenlijk al helemaal niet op 18600kbps moeten verbinden en zelf lager moeten gaan zitten.eX0duS schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:43:
[...]
Daar hebben ze mij niks over gezegd. Ze zeiden dat ze de lijn waarschijnlijk op een lager pitje zouden zetten, in mijn geval 12 mbit, ZONDER korting op mijn abboprijs... beetje krom, en ik vind 12 mbit te weinig, dan maar een wat minder stabiele verbinding (knalt er elk uur wel een keer uit).
Ik heb met DMT tool mijn SNRM nu omhoog gezet, en nu is de lijn veel stabieler. Hij is nu al 1 dag en 8 uur online, en eerst dus maar een uur. Hij trained nu op 17.660, hiervoor met een (nog) onstabielere lijn was dat 18.600 ongeveer. Zoveel maakt het niet uit, maar de lijn is nu volgens mij wel beter.
Dus wel een aanrader om eens met DMT tool te spelen misschien...
Heeft iemand al eens de laatste Speedtouch firmware gebruikt en/of de UK versie geprobeerd op het BaByXL netwerk hoe dat werkt?
De downstream attenuation is 47dB opeens en dat zou duiden op 3400 meter lijn. Dus ergens zit opeens enorm veel demping dat je niet hoort te hebben in de kabel naar je modem (anders had je vroeger immers niet >10Mbps gehaald).Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 04:43:
De laatste tijd (paar weken) is er echt belachelijk veel uitval van internet, kan niet eens eens avond op msn of 1 uur in een game blijven hangen.
Als experiment heb ik het modem ge-reboot, stekker er uit getrokken, alle instellingen gecontroleerd etc.
Ik kan niets vinden van een oorzaak hiervan, maar dit viel me wel op:
line Attenuation Down: 47.0 dB, Up: 49.5 dB
We hebben de 20Mbit, en het heeft in het verleden op iets van 19000kbit/s en 1080kbit/s gestaan, ineens is het een kwart en een speedtest komt in het algemeen niet hoger dan 3500Kbit, terwijl mijn oude max ligt op 15000.
Moet ik nou echt weer aan de telefoon met de support van Speedlinq hierover??
Daarbij komt dat je upstream attenuation gelijk of zelfs hoger is dan die van de downstream. Dat duidt in 99 uit de 100 gevallen op een slechte kabel, slecht contact, slechte verbinding ergens naar je modem toe.
Haal alles eens los en sluit het eens opnieuw aan. Dan druk je alles even opnieuw vast of probeer eens een nieuw/vers kabeltje tussen ISRA en je modem even rechtstreeks (alles dus los verder).
Lost het probleem dan nog niet op moet je support bellen, dan ligt het wellicht buitenshuis (ligt het bijna nooit) of is je modem defect. Maar de grootste kans is dat ergens iets niet lekker contact maakt of zelfs 2 van de twee draadjes geen contact maakt.
[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 07-08-2007 08:01 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.