[Speedlinq] Ervaringen - Deel 6

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 14.980 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eX0duS schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:26:
Is een splitter wel persé noodzakelijk als je geen normale telefonie hebt?
Een splitter is een simpel dingetje dat het analoge signaal (normale telefonie) van het DSL signaal scheid, als je dus geen normale telefonie meer hebt, dan is een splitter niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:20:
In het vakje tijdserver 1 een adres van een tijdserver invullen (eentje die goed werkt voor NL is: nl.pool.ntp.org ) en het vakje zomertijd aanvinken (het is tenslotte zomer, al merk je er niet veel van met dit k*t weer :( ) op toepassen knopje drukken en voila, de tijd wordt automatisch goed gesynchroniseerd.

Nieuwe gesprekken worden nu met de correcte tijd gelogd in je bellog van je speedtouch ( de gesprekken die je al gemaakt had blijven met die ouwe tijd zitten, dat komt omdat ze al gemaakt zijn en de speedtouch de tijd waarop gebeld is registreert )
Thanx :*

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 23:13
Vanavond bij kennissen geweest met een Speedlinq abonnement. Af en toe stoppen downloads geweoon en duurt het erg lang om op sites te komen. Op het moment dat ik een speedtest doe komen ze op 200 kb/sec ongeveer, dus daar lijkt niets mis (al had ik sneller verwacht).

Wat kan dit nou zijn? Er draait verder niks maar lijkt net of de verbinding piekt af en toe (en daalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Kent iemand dit probleem. Het is nu al 2 avonden dat ik geen verbinding heb met internet meer heb als mijn computer aan staat.

Mijn Speedtouch 706 moet ik dan opnieuw opstarten, hij lijkt een soort van vast te lopen. Ik kan dan ook niet in de modem.

Na het opnieuw opstarten is alles weer okee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsmagalles schreef op zondag 29 juli 2007 @ 22:35:
Kent iemand dit probleem. Het is nu al 2 avonden dat ik geen verbinding heb met internet meer heb als mijn computer aan staat.

Mijn Speedtouch 706 moet ik dan opnieuw opstarten, hij lijkt een soort van vast te lopen. Ik kan dan ook niet in de modem.

Na het opnieuw opstarten is alles weer okee.
Klinkt als een brakke firmware, ik zou de aanbevolen firmware (http://www.speedlinqsuppo...706_Upgrade_R6172_sip.exe) opnieuw erop flashen.

Als het dan nog brak werkt, kan je de allerlaatste versie van de 6.1 serie (6.1.9.6) van de firmware voor de 706 proberen, die heb ik er zelf ook op staan en mijn 706 draait als een zonnetje ( De 6.2 serie van de firmware voor de 706 geeft problemen met speedlinq bellen, dus die is niet aan te raden ).
Firmware 6.1.9.6 is volgens mij nergens meer online te vinden, dus als ik hem online moet gooien, dan hoor ik het wel.

Succes

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 23:06:
[...]

Klinkt als een brakke firmware, ik zou de aanbevolen firmware (http://www.speedlinqsuppo...706_Upgrade_R6172_sip.exe) opnieuw erop flashen.

Als het dan nog brak werkt, kan je de allerlaatste versie van de 6.1 serie (6.1.9.6) van de firmware voor de 706 proberen, die heb ik er zelf ook op staan en mijn 706 draait als een zonnetje ( De 6.2 serie van de firmware voor de 706 geeft problemen met speedlinq bellen, dus die is niet aan te raden ).
Firmware 6.1.9.6 is volgens mij nergens meer online te vinden, dus als ik hem online moet gooien, dan hoor ik het wel.

Succes
Heb de laatst aanbevolen firmware van speedlinq 6.1.7.2

Heb de nieuwste van speedtouch er ook op gehad maar deze gaf problemen met het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsmagalles schreef op zondag 29 juli 2007 @ 23:24:
[...]

Heb de laatst aanbevolen firmware van speedlinq 6.1.7.2

Heb de nieuwste van speedtouch er ook op gehad maar deze gaf problemen met het bellen.
Een bericht goed lezen is ook een kunst :|
Ik zei ook opnieuw de aanbevolen firmware erop flashen.
En ik zei ook dat de nieuwste van speedtouch ( 6.2 ) niet aanraadbaar is, omdat deze problemen gaf met bellen.
Ik zei ook, dat als het na het opnieuw flashen van 6.1.7.2 het modem nog niet goed loopt, je firmware 6.1.9.6 nog kan proberen, deze gebruik ik zelf ook en mijn speedtouch 706 loopt als een zonnetje, ook met bellen. Deze firmware staat volgens mij nergens meer online, dus als ik hem online moet gooien hoor ik het wel.

Anyway, als je de antwoorden niet goed leest die de mensen posten, dan kan je net zo goed niet om hulp vragen.
Aangezien je dan 10 keer dezelfde vraag post, terwijl antwoorden al 9 keer zijn gegeven 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 23:45:
[...]

En ik zei ook dat de nieuwste van speedtouch ( 6.2 ) niet aanraadbaar is, omdat deze problemen gaf met bellen.
Ik zei ook, dat als het na het opnieuw flashen van 6.1.7.2 het modem nog niet goed loopt, je firmware 6.1.9.6 nog kan proberen, deze gebruik ik zelf ook en mijn speedtouch 706 loopt als een zonnetje, ook met bellen. Deze firmware staat volgens mij nergens meer online, dus als ik hem online moet gooien hoor ik het wel.

Anyway, als je de antwoorden niet goed leest die de mensen posten, dan kan je net zo goed niet om hulp vragen.
Aangezien je dan 10 keer dezelfde vraag post, terwijl antwoorden al 9 keer zijn gegeven 8)7
Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 23:45:
[...]

Zou je die versie willen posten?

firmware 6.1.9.6

[ Voor 4% gewijzigd door alsmagalles op 30-07-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:38
Waarschijnlijk al lang bekend maar ik wist het niet tot 5 minuten geleden: de enige aandeelhouder van Speedlinq B.V. is... KPN B.V.

Tsja...

*edit* echt oud nieuws dus... sorry :o

[ Voor 16% gewijzigd door Ruimzicht op 30-07-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is maart vorig jaar gebeurd. Ik net overgestapt naar Speedlinq, wegens een ernstig meningsverschil met Het Net, lees ik vervolgens dat een paar dagen later Speedlinq is overgenomen door KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:47
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:51:
Ja, dat is maart vorig jaar gebeurd. Ik net overgestapt naar Speedlinq, wegens een ernstig meningsverschil met Het Net, lees ik vervolgens dat een paar dagen later Speedlinq is overgenomen door KPN...
Dan snap ik niet waarom, wanneer ik als Planet Internet gebruiker, wat ook van KPN is, helemaal geen problemen heb met snelheden en uitvallen van de lijn. Ik heb dan wel een E-Tech modem en geen Speedtouch en ook geen internetbellen dus dat kan een mogelijke verklaring zijn.

Ik heb in de bijna twee jaar dat ik Planet Internet heb maar een keer gehad dat het internet het niet deed, maar dat was omdat ze hier kortgeleden alles opnieuw hebben bestraat en KPN waarschijnlijk toen de lijn heeft gerepareerd of vernieuwd.

Zelfde verhaal gaat eigenlijk op voor Xs4all wat een maat van me gebruikt en ook geen problemen mee heeft.

Volgens mij geeft KPN gewoon een hogere prioriteit aan de duurdere abonnementen die ze leveren en modderen ze maar wat aan met Speedlinq, wat niet hoort! :(

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bull schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:30:
[...]

Ik heb dan wel een E-Tech modem en geen Speedtouch en ook geen internetbellen dus dat kan een mogelijke verklaring zijn.
Als je af moet gaan op wat mensen hier melden, zou dat heel goed kunnen ;)

Verder heeft Speedlinq ook na de overname door KPN nog steeds abonnementen over het netwerk van BBNed en BabyXL. Ik zou niet durven zeggen of daar verschillen in zitten kwa stabiliteit.
Ik heb zelf een abo over BBNed (met een Copperjet modem, zonder internetbellen). Ik heb een poosje terug een periode gehad dat 's avonds de verbinding eerst heeeel traag werd en vervolgens helemaal weg viel, maar dit is alweer een paar weken over. Verder geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na genoeg geklaagd te hebben over Sl moet mij iets van het hart (met een traan in het oog)
Ik heb een maand geleden mijn snelheid proberen te verhogen. Daags erna kreeg ik een brief dat dit vanwege technische problemen niet mogelijk was op mijn postcode, maar wel binnenkort gepland stond.
Een maand later gemaild hoe en wat de status was.
Ik kreeg binnen een dag een mail terug dat de problemen zijn opgelost en de verhoging in de planning zit.
2 uur later een mail: sorry voor de overlast en een maand gratis internetten ?????
Ik heb hier niet om gevraagd, gezeurd of iets dergelijks maar een klasse aktie van SL.
ik heb er vertrouwen in dat ook de service met stukken vooruit gaat en hoop dat dit zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:10:
......ik heb er vertrouwen in dat ook de service met stukken vooruit gaat en hoop dat dit zo blijft.
Nou hij is besteld hoor. Volle bak, 20/1 met telefonie, XS4ALL en KPN er uit. We zien het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 16:10

KoffieNT

banaan

Op het eind van het jaar ga ik ook overstappen naar speedlinq gewoon ivm snelheid :P

Het plan is 20000/1024 (adsl, dus geen +bellen/+tv)

Geen multipcrouter betalen maar gewoon eerst de single-pc modem/router en dan een draytek of linksys multipc router.

Ik heb nu Planet internet 3072/512 waar ik heel tevreden over ben met uitval (vrijwel nooit) alleen het is echt veel te duur en toch wat te langzaam voor grote downloads.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik binnen nu en een week een nieuwe abonnement moet aanvragen hierbij alsnog mijn vaar, daar ik nog geen antwoord had gekregen:

Hallo,

ik sta op het punt om een Speedlinq 20 MB Comfort abonnement af te sluiten, echter ik zit nog met een paar vraagjes.

1).Momenteel maken 2 computers en een Xbox 360 gebruik van ons netwerk. Dit gebeurd via een Belkin Wireless Router.

Nu zag ik op de Speedlinq verschillende modems staan waaronder een single pc Voip modem en een wirelss voip modem. Nu is mijn vraag of ik gewoon een standaard modem (single pc voip modem) kan nemen en daarachter mijn router plaatsten. Of werkt dit niet en moet ik voor de 80 euro duurdere multi-pc wireless modem gaan.

2).Daarnaast hoor ik wisselende berichten over de kwaliteit van het bellen. Graag zou ik hier wat meer ervaringen over horen.

3). Ik ga ervan uit dat Speedlinq gewoon werkt in combinatie met mijn Xbox 360 en Xbox Live, toch?

Ik heb de verschillende delen van de Speedlinq ervaringen al doorgespit maar 6 delen met elk 50 pagina's reacties is erg veel. Ik wil me bij deze dan alvast verontschuldigen als deze vraag de revue al eens is gepasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:34
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:52:
Nu zag ik op de Speedlinq verschillende modems staan waaronder een single pc Voip modem en een wirelss voip modem. Nu is mijn vraag of ik gewoon een standaard modem (single pc voip modem) kan nemen en daarachter mijn router plaatsten. Of werkt dit niet en moet ik voor de 80 euro duurdere multi-pc wireless modem gaan.
Een router is niet perse nodig. Je kunt er ook gewoon een switch achter hangen. Het Single PC VoIP modem is al een router. Nog een router geeft misschien alleen maar problemen :)
Daarnaast hoor ik wisselende berichten over de kwaliteit van het bellen. Graag zou ik hier wat meer ervaringen over horen.
Mijn persoonlijke ervaringen zijn goed. Zowel qua kwaliteit als beschikbaarheid. Heel soms hoor ik een echo, maar ik heb het gevoel dat dat aan mijn telefoon ligt.
Ik ga ervan uit dat Speedlinq gewoon werkt in combinatie met mijn Xbox 360 en Xbox Live, toch?
Zou geen probleem mogen zijn :) Zolang er geen problemen bekend zijn i.c.m. de Speedtouch modems zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-08 13:52
Omdat ik binnen nu en een week een nieuwe abonnement moet aanvragen hierbij alsnog mijn vaar, daar ik nog geen antwoord had gekregen:

Hallo,

ik sta op het punt om een Speedlinq 20 MB Comfort abonnement af te sluiten, echter ik zit nog met een paar vraagjes.

1).Momenteel maken 2 computers en een Xbox 360 gebruik van ons netwerk. Dit gebeurd via een Belkin Wireless Router.

Ligt eraan welk modem je krijgt. Als dit een speedtouch of ZyXEL is dan is ook een single-pc modem een router. Jouw router erachter kan dan voor problemen zorgen. Je kunt deze modems wel in bridge mode zetten, maar dan verlies je de eventuele VoIP functionaliteit.
2).Daarnaast hoor ik wisselende berichten over de kwaliteit van het bellen. Graag zou ik hier wat meer ervaringen over horen.
Geen problemen mee gehad. (Via BabyXL netwerk)
3). Ik ga ervan uit dat Speedlinq gewoon werkt in combinatie met mijn Xbox 360 en Xbox Live, toch?
Uiteraard.

edit:
Oh, eborn was me al voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superadmin
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-08 23:29
Even een vraagje ik ben namelijk niet zo goed in het lezen van kleine lettertjes
ik heb een abonnement die ingegaan is op 14 juni 2005
betekend 6.1b nu dat ik mijn abo op kan zeggen zonder een jaar te hoeven wachten?

En zit ik niet vast aan de automatische verlenging van het contract?
wat in 6.1 a wel zo is ?

http://www.speedlinq.nl/html/alg_adsl.htm

Artikel 6 - Duur en Beëindiging van het Abonnement
6.1 Duur en beëindiging

6.1.a De Dienst wordt afgenomen voor een minimumduur van 12 of 24 maanden eindigend op de laatste dag van de maand waarin de minimumduur is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. De minimumduur vangt aan bij Oplevering van de Dienst.

Na afloop van de minimumduur wordt het Abonnement van rechtswege voor een minimumduur van telkens 12 maanden verlengd, tenzij de Klant met inachtneming van het bepaalde in de Algemene Voorwaarden opzegt.

6.1.b Voor Abonnementen welke voor 1 april 2006 tot stand zijn gekomen geldt, in afwijking van het vorige lid, het volgende. Het Abonnement wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden, te rekenen vanaf het moment dat Abonnementskosten verschuldigd zijn. Indien in het contract een andere minimumduur is overeengekomen, geldt deze minimumduur.

Ik denk dat het voor alle mensen die speedlinq willen nemen heel verstandig is om de algemene voorwaarden te lezen.
Dat doe denk ik bijna niemand, Iedereen loop te geilen op de snelheid
Dat je contract automatisch verlengd wordt momenteel is natuurlijk belachelijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 20:22
Dat is toch overal? Bij Chello (ik noem maar wat) verlengen ze dat ook weer vrolijk met een jaar hoor...
Alleen bij xs4all kun je misschien per maand opzeggen (en bij Hetnet geloof ik).
xs4all is verreweg het beste natuurlijk, maar daar betaal je dan ook weer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superadmin
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-08 23:29
maar wat is nu het verschil voor en na april 2006?

Dat iedereen het doet betekend nog niet dat het ok is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil adsl + tv van Speedlinq gaan bestellen, maar zie nergens iets staan over het wel of niet meegeleverd krijgen van een decoder voor digitenne bij die actiepaketten, of wat de prijs daar voor is...

Weet iemand dat die recent nog een aanvraag heeft geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

bij tele2 kan je naar 1 jaar ook gewoon per maand opzeggen

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:10

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb sinds ik mijn Speedtouch heb aangesloten erg vaak last van 1 sec disc's waardoor ik me weer opnieuw voor MSN moet aanmelden etc.

Is er een manier om dit te loggen? Zodat ik kan zien hoe vaak die gebeurt en waar het probleem zit?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 23:29
superadmin schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:49:
Even een vraagje ik ben namelijk niet zo goed in het lezen van kleine lettertjes
ik heb een abonnement die ingegaan is op 14 juni 2005
betekend 6.1b nu dat ik mijn abo op kan zeggen zonder een jaar te hoeven wachten?
Een paar pagina's terug had je kunnen lezen dat ik Speedlinq heb gebeld met dezelfde vraag en dat ze aangeven dat na je minimale contractduur te hebben uitgezeten je gewoon per maand kan opzeggen. De AV zijn dus onjuist en dienen aangepast te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:35

dread

Sluwe vlaming

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:22:
Nog een tip voor nieuwe gebruikers van Speedlinq.
Lees eerst de vorige topics door, daar staan al een heleboel oplossingen.
Begin hier al mee als je net het abo hebt afgesloten, wacht niet tot dat je moet gaan aansluiten.
De meeste vragen die nu gesteld worden zijn al vele malen eerder beantwoordt.
Je moet er zelf ook een beetje moeite voor willen doen, en tijdens het lezen komen er ook nog veel andere dingen voorbij die je ook kan gebruiken. :)
de vorige topics doorlezen. man man we zitten nu in deel zes. Ik snap niet dat dat altijd zo makkelijk geroepen wordt.

Waarom wordt er eigenlijk een topicstart gemaakt? Is toch helemaal niet nodig. Lees gewoon even de vorige duizend posts. staat alles toch ook in.

Dag sociaal leven. Ik ga me nu even inlezen in het dikke speedlinqboek.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:40
Weet iemand waar ik de 6.1.9.6 firmware kan downloaden voor de Speedtouch 780? Ik kan alleen maar de nieuwste 6.2.H versie vinden, maar die is niet geschikt voor DMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
Bedankt heb hem opgeslagen.

Gaat nu goed dus als het nodig is ga ik hem upgraden, heb sinds vandaag een hogere downloadsnelheid.
Zat normaal rond de 12.5 mb en is sinds vandaag rond de 14 mb!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
MarcoC schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:13:
Weet iemand waar ik de 6.1.9.6 firmware kan downloaden voor de Speedtouch 780? Ik kan alleen maar de nieuwste 6.2.H versie vinden, maar die is niet geschikt voor DMT.
Zie hierboven!!

[ Voor 7% gewijzigd door alsmagalles op 31-07-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Had hem al gevonden op een andere computer hier thuis, maar toch bedankt :P. DMT werkt met 6.1.9.6 tenminste weer :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Weet iemand toevallig wat "tx pwr" betekend?
Bij mij staat deze meestal op 0,0... ik neem aan dat dit niet helemaal normaal is wel?
Heb last van een wegvallende verbinding af en toe... Had al een mail gestuurd, maar dan krijg ik een mail terug dat ik maar moet bellen.
Slim van Speedlinq. ;) Zo verdien je wel geld met je dure helpdesk ja. :p
Zal wel een keer bellen dan, zal ik waarschijnlijk ook allemaal onnodige stappen moeten doorlopen, maar ok. Dat doen we dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik hoor weleens het programma DTM Tool maar waar is dat goed voor? heb zelf een speedtouch modem en is het daar ook mogelijk bij om dat programma te gebruiken? Had ook gezien dat iemand zijn snelheid ermee had opgekrikt?

alvast bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Je verbinding heeft een signaal-ruis ratio. Deze is standaard iets van 10 dB. Door dit wat lager te zetten (6-7 dB) kan je je intrainwaarde opkrikken (meestal paar megabit erbij). 6-7 dB is genoeg voor een snelle verbinding zonder last van problemen, onder de 6dB wordt het vaak wat instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:47:
Je verbinding heeft een signaal-ruis ratio. Deze is standaard iets van 10 dB. Door dit wat lager te zetten (6-7 dB) kan je je intrainwaarde opkrikken (meestal paar megabit erbij). 6-7 dB is genoeg voor een snelle verbinding zonder last van problemen, onder de 6dB wordt het vaak wat instabiel.
Thanks voor je reactie, maar waar vind ik de DTM Tool? En werkt die ook met een speedtouch 506?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Er bestaat een hele handige site die zulke zaken voor je kan uitzoeken, misschien heb je er wel eens van gehoord: Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:47:
Er bestaat een hele handige site die zulke zaken voor je kan uitzoeken, misschien heb je er wel eens van gehoord: Google
Is al gelukt, super het werkt echt fantastich bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek dan wel op "DMT" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha klopt inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
MarcoC schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:47:
Hoe kan ik dan iets aanpassen? Ik kan alleen maar info bekijken, ik kan niet vinden hoe ik iets aan kan passen. :?

En ja: ik heb op Google gezocht, maar ook daar kan ik het niet concreet terugvinden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:28
De vraag over DMT en hoe je daarmee je SNR aan kan passen is al vreselijk vaak in dit draadje en de vorige delen gesteld en beantwoord. Een kwestie van even zoeken dus.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb eindelijk door waarom ik DMT niet snap: ik mis aan de rechterkant het tabblad met de modem-opties. :/

Ik zoek verder en sorry voor mijn gezever over die tool! (Zet het dan ook in duidelijk de TS, dan weet iedereen het te vinden. :Y))

Gevonden: qwerty_running in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 6" _O_

Na het spelen met DMT heb ik 1Mbit winst (van 15Mbit naar 16Mbit); is niet echt veel, maar toch iets. :)

[ Voor 28% gewijzigd door pven op 02-08-2007 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Zojuist maar even de HD gebeld vanwege dat mijn DSL steeds uitvalt, wachttijd was iets van 2-3 minuten, vrij snel op zich. Verder netjes te woord gestaand, maar niet echt een oplossing uit gekomen... Kon de lijn laten meten door BabyXL en dan word ie teruggezet naar 12 mbit ofzo, maar ik blijf het zelfde betalen.
Ik zeg al dat het to het ISRA punt niet mijn probleem is als het niet werkt, na het ISRA punt wel. Ik dacht dat er gewoon iemand fysiek naar die lijn moet gaan kijken, vooral ook omdat als het regent die hele modem opnieuw in wil trainen...
Nu laat ik het maar zoals het is, want tjah, een verschil van 18 en 12mbit is vrij groot...

Die lijn (dus echt het koper), van wie is dat? Is dat nog steeds van KPN? Zou KPN dan moeten komen kijken of er niet iets onder water loopt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eX0duS schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:08:
Die lijn (dus echt het koper), van wie is dat? Is dat nog steeds van KPN? Zou KPN dan moeten komen kijken of er niet iets onder water loopt oid?
Het koper is en zal altijd eigendom van KPN blijven, de providers huren het koper van KPN tegen een maandelijks bedrag wat word doorberekend aan de klant (killed-voice toeslag), dus als het echt fysiek aan het koper zou liggen dan zou KPN er naar moeten kijken. Maar ik denk niet dat ze voor hun lolletje gaan graven om te kijken of die lijn idd niet 100% in orde is.
Waarschijnlijk schuiven ze het hele probleem toch op de DSL provider af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 16:26
eX0duS schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:08:
Zojuist maar even de HD gebeld vanwege dat mijn DSL steeds uitvalt, wachttijd was iets van 2-3 minuten, vrij snel op zich. Verder netjes te woord gestaand, maar niet echt een oplossing uit gekomen... Kon de lijn laten meten door BabyXL en dan word ie teruggezet naar 12 mbit ofzo, maar ik blijf het zelfde betalen.
Ik zeg al dat het to het ISRA punt niet mijn probleem is als het niet werkt, na het ISRA punt wel. Ik dacht dat er gewoon iemand fysiek naar die lijn moet gaan kijken, vooral ook omdat als het regent die hele modem opnieuw in wil trainen...
Nu laat ik het maar zoals het is, want tjah, een verschil van 18 en 12mbit is vrij groot...

Als je DSL uitvalt is dat dan tijdelijk. Ik bedoel, komt je DSL vanzelf weer terug na een seconde of 30? Dat probleem heb ik namelijk ook. Wat voor modem heb je? Ik heb een CopperJet 1616-2P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 21:17
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:31:
[...]

Het koper is en zal altijd eigendom van KPN blijven, de providers huren het koper van KPN tegen een maandelijks bedrag wat word doorberekend aan de klant (killed-voice toeslag), dus als het echt fysiek aan het koper zou liggen dan zou KPN er naar moeten kijken. Maar ik denk niet dat ze voor hun lolletje gaan graven om te kijken of die lijn idd niet 100% in orde is.
Waarschijnlijk schuiven ze het hele probleem toch op de DSL provider af.
kpn heeft zelf heel goede tools om fouten in kabels op te sporen, hier hoeven ze niet eens voor van hun stoel te komen. Als je een fout (lekke kabel, slechte verbinding) verwacht zou ik gewoon eens een service request doen bij KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Mjah is ook wat, moet ik weer bij KPN zijn... Wat ik wel raar vind is als ik wat met DMT tool speel. ik snelheden krijg van meer dan 21mbit... met een SNR van 2,5, maaar hij doet het dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je een snelheidsverhoging verwacht (tevens adsl 1 naar adsl 2) moet je dan de modem herstarten wanneer het zover is en gaat dat vanaf afstand of moet een monteur iets gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik wil voor mijn vader ook Speedlinq bestellen. Ik zie op internetten.nl en breedbandwinkel.nl dat er ook een Ethernet VoIP Single-PC modem wordt aangeboden. Is er hier iemand die dat modem heeft besteld? Welk merk/type modem krijg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@ eX0duS : bel dan gewoon met KPN, ze vreten je aldaar heus niet op. :Y)

@ gobbler: wat is er op tegen om, rond de tijd dat je die verhoging verwacht, je modem te resetten? Baat het niet dan schaadt het niet.

@ RichieB: volgens mij is de kans dat je dan een SpeedTouch krijgt, erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eX0duS schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:40:
Mjah is ook wat, moet ik weer bij KPN zijn... Wat ik wel raar vind is als ik wat met DMT tool speel. ik snelheden krijg van meer dan 21mbit... met een SNR van 2,5, maaar hij doet het dan weer wel...
2,5 SNR? dat is wel erg laag...krijg je geen problemen met je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nou, met 2,5 kwam ie gewoon online, heb 100 mb gdownload en dat ging dus met 2 mb/sec... heb het verder niet getest, en heb de SNR weer omhoog gedaan met DMT tool...
Tjah bellen met KPN, kan wel zijn maar die verwijzen me waarschijnlijk toch door naar Speedlinq... Heb 20 minuten aan de lijn gehangen, 20x0,70c, reken maar uit. ;) En er is niks uitgekomen, behalve dat ik kon kiezen om de lijn qua snelheid naar beneden te brengen (12 mbit) tegen hetzelfde tarief!
Tjah, als dat nou 16 mbit zou zijn, ok, maar 12 mbit vind ik eigenlijk te weinig..., Kortom ze doen er geen zak aan. Volgens mij moeten ze gewoon zelf met KPN contact opnemen en dat ze die lijn eens gaan bekijken. Ik zit iets van 900m van de centrale af, normaal krijg ik 18 mbit, eigenlijk zonder problemen, alleen wil mijn lijn er wel eens mee stoppen... En als het regent dan is het de volgende morgen nog maar 12 mbit... Toch vreemd natuurlijk.

Het is wel zo, dat voor de oplevering er hier een monteur geweest is, om de lijn te checken, deze deed het dus niet, en de kabeltjes bleken dus in de centrale niet meer ingeplugt te zitten, waarschijnlijk er uit gehaald omdat de vorige bewoners telefonie van UPC hadden ofzo...
Ik neem aan dat hij ze gewoon er goed ingeschroeft heeft daar... Tjah wat kan daar fout aan gaan?

[ Voor 16% gewijzigd door eX0duS op 02-08-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
pven schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:39:
@ RichieB: volgens mij is de kans dat je dan een SpeedTouch krijgt, erg groot.
Jawel, maar de ST510 heeft geen VOIP, de ST716/ST780 hebben 4 ethernet poorten. Dus vraag ik me af of als ik het Ethernet VoIP Single-PC modem bestel niet gewoon een Multi-PC modem krijg. Scheelt toch weer 30 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de snr waarde staan op 4.0 best laag eigenlijk, maar krijg ik dan problemen met de modem? want hij blijft gewoon stabiel en hij gaat gewoon online zonder me eraf te gooien. Maar kan het gevolgen hebben voor de toekomst?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:27:
Hallo,

Ik heb de snr waarde staan op 4.0 best laag eigenlijk, maar krijg ik dan problemen met de modem? want hij blijft gewoon stabiel en hij gaat gewoon online zonder me eraf te gooien. Maar kan het gevolgen hebben voor de toekomst?

alvast bedankt
Laat het hallo en 'alvast bedankt' weg gaarne, het is een forum geen email. (staat ook in de regels)

Het kan geen kwaad voor je modem, maar je kan wel problemen krijgen met applicaties zoals VoIP of online games. Met gewoon downloaden of surfen merk je CRC errors op je ADSL lijn niet omdat dit TCP/IP sessies zijn, maar VoIP en games maken gebruik van UDP waarvoor geldt weg-is-weg. Die worden niet her verzonden als ze onderweg kwijt raken of 'incorrect zijn aangekomen' (CRC fout/error).

Met 4dB SNR kan het stabiel zijn, wellicht valt zelfs het aantal CRC errors per minuut nog wel mee (zijn het er teveel per X tijd wordt het vanzelf instabiel). Als het regent, onweert of andere verstoringen op de lijn kan het al heel snel instabiel worden/zijn natuurlijk.

Je balanceert op een randje.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RichieB,

Ik heb zo'n single pc voip modem besteld en kreeg de ST706.
Prima kastje zoals het lijkt, leuke is dat er twee ethernet poorten op zitten dus is toch nog iets meer dan wat ik besteld had. Wat betreft de voip kwaliteit moet ik nog ff afwachten, moet nog een telefoon aanschaffen en mijn SIP account is nog niet binnen.
Er is een kans dat je een Zyxel krijgt maar daar hoor ik ook goede verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08 13:29
heeft iemand anders ook sinds een aantal uur problemen met de mail? Ik heb zo het idee dat ik geen mailtje verzonden krijg. Ik krijg echter ook geen bericht terug dat het versturen mislukt is, of dat de email niet aangekomen is.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Voor mijn gevoel heb ik daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:33
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:09:
@RichieB,

Ik heb zo'n single pc voip modem besteld en kreeg de ST706.
Prima kastje zoals het lijkt, leuke is dat er twee ethernet poorten op zitten dus is toch nog iets meer dan wat ik besteld had. Wat betreft de voip kwaliteit moet ik nog ff afwachten, moet nog een telefoon aanschaffen en mijn SIP account is nog niet binnen.
Er is een kans dat je een Zyxel krijgt maar daar hoor ik ook goede verhalen over.
Volgens mij is het zo:

Speedlinq via KPN: Speedtouch
Speedlinq via BabyXL: ZyxEL
Speedtouch via BBned: CopperJet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik kreeg een speedtouch 706 bij mijn BBned 6/1 + voip abonnement vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 4:39:54

Betekend dit dat 4 uur, 39 minuten en 54 seconden je DSL signaal weggevallen is (de sync is ook anders), of hoeft dit niet te beteken dat je verbinding weer eens weggevallen is?
Dit gebeurd dus wel enkele malen per dag.

Met DMT zie ik dit soort dingen:

Number of resets : 2

Errors
Received FEC : 3594
Received CRC : 17
Received HEC : 13
Transmitted FEC : 11
Transmitted CRC : 1
Transmitted HEC : 0

Near end failures since reset
Loss of frame: 0 failures
Loss of signal: 1 failures
Loss of power: 0 failures
Errored seconds: 41 seconds
Near end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Errored seconds: 4 seconds
Near end failures current day
Errored seconds: 41 seconds
Near end failures previous day
Errored seconds: 0 seconds

Dat is ook niet goed, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Ik had zojuist een helder moment en even wat prijzen nagekeken, wat blijkt voor 5 euro meer p/m krijg ik 5x zoveel bandbreedte :) Van 4mbit naar 20mbit upgrade besteld dus. Ben benieuwd aangezien ik 1100m van de centrale afzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xAndyx schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:31:
Ik had zojuist een helder moment en even wat prijzen nagekeken, wat blijkt voor 5 euro meer p/m krijg ik 5x zoveel bandbreedte :) Van 4mbit naar 20mbit upgrade besteld dus. Ben benieuwd aangezien ik 1100m van de centrale afzit.
Waar heb je de prijzen vergeleken en welke provider gaf het GROEN licht? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg ook problemen met de mail
kan email server niet vinden..

account gechecked.. alles staat goed.. heeft ook gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Het wegvallen van de lijn valt bij mij wel mee. Het gebeurt ongeveer een keer per week:

Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/adsl_uptime-month.png

Het is een keer voorgekomen dat de lijn 51 dagen op bleef:

Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/adsl_uptime-year.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:06:
ik krijg ook problemen met de mail
kan email server niet vinden..

account gechecked.. alles staat goed.. heeft ook gewerkt
werkt weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Laatst online: 17-08 16:58

MikeWazowski

Look into my eye

Ook ik overweeg over te stappen van Planet naar SpeedLinq omdat het goedkoper voor meer snelheid is. Wel 1 vraag: heb je bij Speedlinq via KPN ook de beschikking over de gratis Nova/KPNPlanet newsserver? In de startpost staat wel dat Speedlinq een eigen server heeft, maar ik dacht dat alle providers via KPN bij de Nova/KPNPlanet server konden (Planet uiteraard, maar ook bijvoorbeeld HetNet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:33
sweeper73 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:08:
Ook ik overweeg over te stappen van Planet naar SpeedLinq omdat het goedkoper voor meer snelheid is. Wel 1 vraag: heb je bij Speedlinq via KPN ook de beschikking over de gratis Nova/KPNPlanet newsserver? In de startpost staat wel dat Speedlinq een eigen server heeft, maar ik dacht dat alle providers via KPN bij de Nova/KPNPlanet server konden (Planet uiteraard, maar ook bijvoorbeeld HetNet).
Planet en HetNet maken inderdaad gebruik van de zelfde diensten. Ze gebruiken de zelfde mail en news servers enzo.

Speedlinq is dan wel van KPN, het gebruikt geen diensten van Het Net, Planet of XS4all.
Je krijgt toegang tot een news server van speedlinq met een snelheid 256 Kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een all in 8mb abo
ik heb gelezen dat ik snelheid kan upgraden zonder kosten het 20mb abo is qua prijs gelijk aan mijn huidige 8mb abo
moet ik wachten tot mijn eerste jaar voorbij is of kan ik de snelheid nu al laten aanpassen
b.v.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:07:
[...]

Waar heb je de prijzen vergeleken en welke provider gaf het GROEN licht? >:)
Ik zat altijd al bij speedlinq maar met een verouderd abbo (19,95 voor 4mbit)

Deze heb ik vergeleken:
Concepts-ICT: €27,50 (breedbandwinkel.nl) _ 24 Mbps / 1Mbps _ Geen nieuwsserver
Tele2: € 24,95 _ 20 Mbps / 1Mbps _ Geknepen nieuwsserver
Orange: € 23,95 _ 20 Mbps / 1Mbps _ Geknepen nieuwsserver
Abel telecom: € 14,95 _ 20 Mbps / 1Mbps _ Geen nieuwsserver
Solcon: € 34,95 _ 20 Mbps / 1Mbps
Speedlinq: 19,95 (voor nieuwe abbo's) _ 20 Mbps / 1Mbps _ Geknepen nieuwsserver

Concepts-ict was niet beschikbaar op mijn adres dus die viel af, Abel heeft geen nieuwsserver en onbekend dus die ook, Orange heeft zon livebox wat ik niks vind, Solcon te duur, Tele2 is even duur als mijn speedlinq upgrade (nieuwe abbo's krijgen 5 euro meer korting |:( ).
Flappie schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:10:
[...]

Planet en HetNet maken inderdaad gebruik van de zelfde diensten. Ze gebruiken de zelfde mail en news servers enzo.

Speedlinq is dan wel van KPN, het gebruikt geen diensten van Het Net, Planet of XS4all.
Je krijgt toegang tot een news server van speedlinq met een snelheid 256 Kbps.
Speedlinq is meer een dochteronderneming van kpn zoals XS4All dat is. Eigen services maar wel eigendom van kpn.

[ Voor 21% gewijzigd door xAndyx op 04-08-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:10

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:22:
ik heb gelezen dat ik snelheid kan upgraden zonder kosten het 20mb abo is qua prijs gelijk aan mijn huidige 8mb abo
moet ik wachten tot mijn eerste jaar voorbij is of kan ik de snelheid nu al laten aanpassen
b.v.d
Je hebt een jaar contract afgesloten dus volgens mij kan je geen verandering in je abbo nemen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:47
MrVegeta schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 10:50:
[...]

Je hebt een jaar contract afgesloten dus volgens mij kan je geen verandering in je abbo nemen.
UPC deed daar nooit moeilijk over toen ik nog Chello had en ik wou upgraden naar een sneller abonnement.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:22:
b.v.d
Upgraden kan altijd volgens mij, downgraden kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]xAndyx schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 09:43:
[...]
Ik zat altijd al bij speedlinq maar met een verouderd abbo (19,95 voor 4mbit)

Deze heb ik vergeleken:
Concepts-ICT: €27,50 (breedbandwinkel.nl) _ 24 Mbps / 1Mbps _ Geen nieuwsserver
Tele2: € 24,95 _ 20 Mbps / 1Mbps _ Geknepen nieuwsserver
Orange: € 23,95 _ 20 Mbps / 1Mbps _ Geknepen nieuwsserver
Abel telecom: € 14,95 _ 20 Mbps / 1Mbps _ Geen nieuwsserver
Solcon: € 34,95 _ 20 Mbps / 1Mbps
Speedlinq: 19,95 (voor nieuwe abbo's) _ 20 Mbps / 1Mbps _ Geknepen nieuwsserver

Concepts-ict was niet beschikbaar op mijn adres dus die viel af, Abel heeft geen nieuwsserver en onbekend dus die ook, Orange heeft zon livebox wat ik niks vind, Solcon te duur, Tele2 is even duur als mijn speedlinq upgrade (nieuwe abbo's krijgen 5 euro meer korting |:( ).

Thx voor het vergelijk. Heb je alleen vergeleken omdat je zwaarder abbo wilde? Abbo upgrade bij Speedlinq lijkt dus heel goed. Vreemd is wel dat niet alle Speedlinq abbo's zoals (2MB) daar verkrijgbaar zijn, maar alleen bij dealers zoals Internettten.nl.
Heb nu al zoveel gelezen over deze provider en vraag me af of de goedkopere prijs afweegt tegen de hoofdpijn bij aanmelding (en afmelding). Voor eenvoudig gebruik is hier niet zo een zware verbinding nodig.
Zoek wel iets sneller en bijvoorkeur voor zelfde geld of mag goedkoper, omdat veel WWW's met veel graphics en flash werken. Heb nu Demon Express 512Kb/256Kb € 19,95 die overgaat naar XS4ALL 1,5MB/768Kb voor € 21,95.

Neem aan dat ik de DEMON modem moet inleveren als ik naar Speedlinq overstap.
Hoe is de ervaring met de verbinding geweest en hoe was de aansluiting hiervan in het begin?
Ben je begonnen bij Speedlinq of eerst andere provider opgezegd?
Moet ik eerst naar een analoge lijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:27

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik vraag mij af of iemand weet of je bij een 2-jarig 20Mbit Compleet-abonnement van Speedlinq inderdaad een draadloos modem gratis kan krijgen. In de actievoorwaarden voor T for Telecom/Dixons/TellMe staat wel dat je een gratis draadloos modem krijgt, maar bij Dixons kennen ze deze actie helemaal niet :?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben pissig bij speedlinq weg gegaan; weinig service/mede-delingen, maar wel 1 voordeel.
Volgens mij kun je je eigen adsl(2+) modem gewoon meenemen, ik heb 'n sweex & Linksys modem gebruikt op 't aloude 2-jarige 3/1Mbit/s abo..
Ik zit tegenwoordig zeer tevreden@dds lagere kosten met 'n 20/1mbit geval.
paar results:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/144473690.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/157709317.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/159557280.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/106231472.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/100442938.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/93008299.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/93009039.png

M'n upload@dds via Tiscali business= zeer stabiel te noemen

ohja vergeten te zeggen; ook positief aan speedlinq: ze verhogen de snelheid@de centrale bewust voor zo hoog mogelijke snelheid binnen de limieten van het afgesloten abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:27

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 06:00:
ohja vergeten te zeggen; ook positief aan speedlinq: ze verhogen de snelheid@de centrale bewust voor zo hoog mogelijke snelheid binnen de limieten van het afgesloten abonnement
Dit doet Speedlinq niet, maar Tiscali: die compenseert de overhead zodat je netto je aangevraagde snelheid krijgt. Maar...dat werkt natuurlijk niet bij een Wide Open-abonnement... (omdat je daar geen bandbreedtelimiet meekrijgt vanuit de centrale).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik zit tegenwoordig zeer tevreden@dds lagere kosten met 'n 20/1mbit geval.
Hoe kan je dat nu beweren? Volgens http://www.dds.nl/adsl/abonnementen.php zijn de DDS abonnementen juist bizar duur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Ik ben pissig bij speedlinq weg gegaan;
Zou ik ook zijn met 2 jaar lang een 3/1 Mbit abo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je abo geupgrade wordt van 6 naar 20 MB (adsl 1 naar adsl 2) moet er dan iets gedaan worden door een monteur van de KPN of wordt dit alleen gedaan bij Sl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-08 13:52
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:53:
Wanneer je abo geupgrade wordt van 6 naar 20 MB (adsl 1 naar adsl2) moet er dan iets gedaan worden door een monteur van de KPN of wordt dit alleen gedaan bij Sl?
Bij jou thuis moet hoeft hoogstens de modem vervangen te worden door een ADSL2 exemplaar. Verders ligt het eraan op welk netwerk je zit (KPN, BBNED, Tiscali Wholesale). En het ligt eraan of je al op een ADSL2 lijnkaart bent aangesloten. Zo niet, dan moet er een monteur naar de wijkcentrale om je te migreren naar een ADSL2 lijnkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 13:48
Even tussendoor nog een goede reactie over speedlinq plaatsen:

Ik heb voor mijn ouders een internetaansluiting+bellen+digitenne besteld (Beilen)

2-7-07 Bestelling geplaatst voor 6Mbit/768kbit + VOIP + Digitenne (Direct bevestiging ontvangen)
4-7-07 Factuur ontvangen via mail (VOIP modem (ST 706) á € 89,95)
17-7-07 Complete pakket ontvangen (single tuner digitenne + VOIP modem) + factuur
Digitenne meteen geinstalleerd. Dit werkt naar behoren.
24-7-07 Oplevering ADSL-verbinding. Ook dit werkt naar behoren, netjes 6Mbit/768kbit
Dezelfde dag ook meteen Bellen geactiveerd. Meteen bevestiging via mail gekregen.
Daarin ook verteld dat bij nummerportering de omschakeling langer kan duren(5 dagen).
31-7-07 Brief van KPN: Uw telefoonaansluiting wordt afgesloten per 2-8-07
2-8-07 Telefoonaansluiting inderdaad afgesloten (geen gehoor)
4-8-07 Brief van speedlinq: inloggegevens telefoon
Inloggegevens ingeklopt in de modem, vervolgens werkt ook bellen naar behoren.
6-8-07 Alle korting/opzegbrieven verstuurd. Nu maar wachten tot het geld terug gestort is.

tot op heden een tevreden klant van Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebbie73 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:44:
Even tussendoor nog een goede reactie over speedlinq plaatsen:

Ik heb voor mijn ouders een internetaansluiting+bellen+digitenne besteld (Beilen)

2-7-07 Bestelling geplaatst voor 6Mbit/768kbit + VOIP + Digitenne (Direct bevestiging ontvangen)
4-7-07 Factuur ontvangen via mail (VOIP modem (ST 706) á € 89,95)
17-7-07 Complete pakket ontvangen (single tuner digitenne + VOIP modem) + factuur
Digitenne meteen geinstalleerd. Dit werkt naar behoren.
24-7-07 Oplevering ADSL-verbinding. Ook dit werkt naar behoren, netjes 6Mbit/768kbit
Dezelfde dag ook meteen Bellen geactiveerd. Meteen bevestiging via mail gekregen.
Daarin ook verteld dat bij nummerportering de omschakeling langer kan duren(5 dagen).
31-7-07 Brief van KPN: Uw telefoonaansluiting wordt afgesloten per 2-8-07
2-8-07 Telefoonaansluiting inderdaad afgesloten (geen gehoor)
4-8-07 Brief van speedlinq: inloggegevens telefoon
Inloggegevens ingeklopt in de modem, vervolgens werkt ook bellen naar behoren.
6-8-07 Alle korting/opzegbrieven verstuurd. Nu maar wachten tot het geld terug gestort is.
tot op heden een tevreden klant van Speedlinq
Dit kan toch pas als je de factuur meestuurt van 2 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 18-08 21:14

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:38:
[...]

Daar is het bij ons op fout gegaan iig. We hadden in Nov2006 besteld, om het abo in te laten gaan op 8 jan 2007. Door allerlei problemen bij Speedlinq/miscommunicatie met KPN werd de lijn pas half februari opgeleverd. Mijn vader heeft toen gelijk alle benodigde zooi opgestuurd (omdat toen pas de tweede factuur kwam), maar we kregen een maand geleden oid een bericht van SL dat we te laat waren met insturen. Uiteraard zijn we het daar niet mee eens, dus dit verhaal krijgt nog een staartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 13:48
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:38:
[...]

We hebben alle facturen van de apparatuur en aansluitingskosten al binnen gekregen, dus sturen we deze zsm op. Er stond niet bij dat de facturen 2 maanden oud moesten zijn.
gwystyl schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:07:
[...]

Daar is het bij ons op fout gegaan iig. We hadden in Nov2006 besteld, om het abo in te laten gaan op 8 jan 2007. Door allerlei problemen bij Speedlinq/miscommunicatie met KPN werd de lijn pas half februari opgeleverd. Mijn vader heeft toen gelijk alle benodigde zooi opgestuurd (omdat toen pas de tweede factuur kwam), maar we kregen een maand geleden oid een bericht van SL dat we te laat waren met insturen. Uiteraard zijn we het daar niet mee eens, dus dit verhaal krijgt nog een staartje.
Bij ons op het actievoucher staan o.a. de volgende voorwaarden:

- Alleen invullen en opsturen wanneer de aanvraag in juli is gedaan.
- Voor 31 oktober moet het bij Speedlinq binnen zijn

Wij voldoen aan deze voorwaarden. En het lijkt mij, omdat Speedlinq in gebreke gesteld moet worden, dat jij dan ook aan die voorwaarden voldaan hebt. Vanaf de bestelmaand (beginnend van de 1e dag van de maand) tel ik 4 maanden dat je de tijd hebt om facturen + actievoucher op te sturen. Misschien is het net wel, net niet op tijd aangekomen bij Speedlinq. Heel jammer als ze daar moeilijk over gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

formulier ingevuld voor snelheids verhoging binnen een jaar van
6 naar 20mb all in

antwoord speedlinq

Geachte heer/mevrouw,

Dank voor uw aanvraag.

Wij zullen de wijziging van uw abonnement voor u in orde maken.
Wij zullen uw abonnement z.s.m. verlengen en wijzigen naar de X-tra 20000 Compleet Bellen voor € 24,95 per maand.
Deze administratieve wijziging zullen we kosteloos doorvoeren

Reken op een dag of 7 vanaf heden. De exacte wijzigingsdatum treft u aan op de digitale factuur die wij maandelijks sturen naar uw Speedlinq mailbox.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Speedlinq Customer Care

ben ik ook nog goedkoper uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 22:19
Op de Speedlinq site wordt gesproken dat wanneer je verbinding klappert (heb ik last van :( ) ze je kunnen overzetten naar een nog stabieler profiel. Wat houdt dit nog stabielere profiel in?

Verhogen ze dan die SNR marge, met als gevolg een langzamere verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 23:02

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik ben nu een paar maanden Speedlinq abonnee en ik moet zeggen dat ik er redelijk tevreden over ben. Snelheid is top alleen de stabiliteit van de verbinding wat minder. Gemiddeld 1x in de paar dagen dat de verbinding even weg is. Maar ik ben toch geen online gamer dus dat boeit me eigenlijk ook niet eens zo.

Afbeeldingslocatie: http://www.bergie.nl/Pics/newsleecher.png
Snel genoeg dus :9

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Unicron schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:50:
Op de Speedlinq site wordt gesproken dat wanneer je verbinding klappert (heb ik last van :( ) ze je kunnen overzetten naar een nog stabieler profiel. Wat houdt dit nog stabielere profiel in?

Daar hebben ze mij niks over gezegd. Ze zeiden dat ze de lijn waarschijnlijk op een lager pitje zouden zetten, in mijn geval 12 mbit, ZONDER korting op mijn abboprijs... beetje krom, en ik vind 12 mbit te weinig, dan maar een wat minder stabiele verbinding (knalt er elk uur wel een keer uit).
Ik heb met DMT tool mijn SNRM nu omhoog gezet, en nu is de lijn veel stabieler. Hij is nu al 1 dag en 8 uur online, en eerst dus maar een uur. Hij trained nu op 17.660, hiervoor met een (nog) onstabielere lijn was dat 18.600 ongeveer. Zoveel maakt het niet uit, maar de lijn is nu volgens mij wel beter.
Dus wel een aanrader om eens met DMT tool te spelen misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 22:19
eX0duS schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:43:
[...]

Daar hebben ze mij niks over gezegd. Ze zeiden dat ze de lijn waarschijnlijk op een lager pitje zouden zetten
Bedoel je met een lager pitje niet een langzamere verbinding? Of waar hebben ze tegen jou dan niks over gezegd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:44:
[...]

Bij jou thuis moet hoeft hoogstens de modem vervangen te worden door een ADSL2 exemplaar. Verders ligt het eraan op welk netwerk je zit (KPN, BBNED, Tiscali Wholesale). En het ligt eraan of je al op een ADSL2 lijnkaart bent aangesloten. Zo niet, dan moet er een monteur naar de wijkcentrale om je te migreren naar een ADSL2 lijnkaart.
Ik heb een Speedtouch 706, welke het zou moeten doen.
Het is echter al een tijdje terug dat ik een bevestiging heb gehad van de verhoging, dus zal er wel een monteur aan te pas moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd (paar weken) is er echt belachelijk veel uitval van internet, kan niet eens eens avond op msn of 1 uur in een game blijven hangen :/ .
Als experiment heb ik het modem ge-reboot, stekker er uit getrokken, alle instellingen gecontroleerd etc.

Ik kan niets vinden van een oorzaak hiervan, maar dit viel me wel op:
00:00:51 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 4815 kbit/s, upstream: 294 kbit/s; output Power Down: 19.0 dBm, Up: 13.0 dBm; line Attenuation Down: 47.0 dB, Up: 49.5 dB; snr Margin Down: 7.5 dB, Up: 7.5 dB)
We hebben de 20Mbit, en het heeft in het verleden op iets van 19000kbit/s en 1080kbit/s gestaan, ineens is het een kwart en een speedtest komt in het algemeen niet hoger dan 3500Kbit, terwijl mijn oude max ligt op 15000.

Moet ik nou echt weer aan de telefoon met de support van Speedlinq hierover?? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Unicron schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:50:

Beide hebben hetzelfde effect eigenlijk. Meestal wordt er een profiel op je lijn geplaatst met een lagere maximale snelheid. Gevolg is dan dat je SNR wat hoger wordt omdat je verbinding niet meer maximaal loopt.
eX0duS schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:43:
[...]

Daar hebben ze mij niks over gezegd. Ze zeiden dat ze de lijn waarschijnlijk op een lager pitje zouden zetten, in mijn geval 12 mbit, ZONDER korting op mijn abboprijs... beetje krom, en ik vind 12 mbit te weinig, dan maar een wat minder stabiele verbinding (knalt er elk uur wel een keer uit).
Ik heb met DMT tool mijn SNRM nu omhoog gezet, en nu is de lijn veel stabieler. Hij is nu al 1 dag en 8 uur online, en eerst dus maar een uur. Hij trained nu op 17.660, hiervoor met een (nog) onstabielere lijn was dat 18.600 ongeveer. Zoveel maakt het niet uit, maar de lijn is nu volgens mij wel beter.
Dus wel een aanrader om eens met DMT tool te spelen misschien...
Betekent overigens niet dat dit voor iedereen geldt. Jij hebt jezelf nog aardig kunnen redden blijkbaar met een tooltje en dit type modem waar je enige invloed op hebt. Je modem had eigenlijk al helemaal niet op 18600kbps moeten verbinden en zelf lager moeten gaan zitten.

Heeft iemand al eens de laatste Speedtouch firmware gebruikt en/of de UK versie geprobeerd op het BaByXL netwerk hoe dat werkt?
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 04:43:
De laatste tijd (paar weken) is er echt belachelijk veel uitval van internet, kan niet eens eens avond op msn of 1 uur in een game blijven hangen :/ .
Als experiment heb ik het modem ge-reboot, stekker er uit getrokken, alle instellingen gecontroleerd etc.

Ik kan niets vinden van een oorzaak hiervan, maar dit viel me wel op:

line Attenuation Down: 47.0 dB, Up: 49.5 dB

We hebben de 20Mbit, en het heeft in het verleden op iets van 19000kbit/s en 1080kbit/s gestaan, ineens is het een kwart en een speedtest komt in het algemeen niet hoger dan 3500Kbit, terwijl mijn oude max ligt op 15000.

Moet ik nou echt weer aan de telefoon met de support van Speedlinq hierover?? :(
De downstream attenuation is 47dB opeens en dat zou duiden op 3400 meter lijn. Dus ergens zit opeens enorm veel demping dat je niet hoort te hebben in de kabel naar je modem (anders had je vroeger immers niet >10Mbps gehaald).

Daarbij komt dat je upstream attenuation gelijk of zelfs hoger is dan die van de downstream. Dat duidt in 99 uit de 100 gevallen op een slechte kabel, slecht contact, slechte verbinding ergens naar je modem toe.

Haal alles eens los en sluit het eens opnieuw aan. Dan druk je alles even opnieuw vast of probeer eens een nieuw/vers kabeltje tussen ISRA en je modem even rechtstreeks (alles dus los verder).

Lost het probleem dan nog niet op moet je support bellen, dan ligt het wellicht buitenshuis (ligt het bijna nooit) of is je modem defect. Maar de grootste kans is dat ergens iets niet lekker contact maakt of zelfs 2 van de twee draadjes geen contact maakt.

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 07-08-2007 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 12:40

Pogostokje

* twiet *

Ook een goed bericht:

26 juli een nieuwe ADSL2 20Mbit over Tiscali aangevraagd
6 augustus, 2 dagen voor de datum in de brief, een werkend signaal op de lijn

Hij traint op 19000/900 op zo'n 700m van de centrale dus ik tevreden met het resultaat. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Ik kreeg dit weekend te horen van een mede-speedlinq gebruiker dat, omdat kpn speedlinq heeft overgenomen, je de 9 euro lijnhuur niet hoeft te betalen als je internet bellen (a 4,95) van speedlinq afneemt. Dit klinkt goed maar er staat nergens wat over op de website.. kan iemand dit gerucht bevestigen / in de grond boren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
xAndyx schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:23:
Ik kreeg dit weekend te horen van een mede-speedlinq gebruiker dat, omdat kpn speedlinq heeft overgenomen, je de 9 euro lijnhuur niet hoeft te betalen als je internet bellen (a 4,95) van speedlinq afneemt.
Is een paar pagina's geleden over gesproken in dit forum.

[ Voor 3% gewijzigd door Ruimzicht op 07-08-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Ruimzicht schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:29:
[...]

Is een paar pagina's geleden over gesproken in dit forum.
Dank je, het kan dus wel, maar alleen als je meteen het adsl+voip abbo neemt omdat je dan een korting krijgt. Mijn huidige abbo is niet te veranderen in een adsl+voip abbo, alleen in adsl snelheid. Ik kan natuurlijk wel voip er los bij nemen maar dan ben ik duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
53 pagina's al weer. We gaan verder in deel 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RichieB schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:18:
53 pagina's al weer. We gaan verder in deel 7.
Prima, netjes!

[Speedlinq] Ervaringen - Deel 7

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.