[Speedlinq] Ervaringen - Deel 7

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 20.936 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:30
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT//SpeedlinqLogo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
Vorige delen:Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Wie is Speedlinq
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Diensten - ADSL
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Diensten - Bellen
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Instellingen - ADSL
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Instellingen - Bellen
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Instellingen - ADSL modus en SNR
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Actievoucher
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Aandachtspunten
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Conclusie
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Algemene Voorwaarden
Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Contact/Support

Wie is Speedlinq
Speedlinq is een in 2002 opgerichte Internet Service Provider (ISP), die zich uitsluitend richt op de verkoop van ADSL-breedband aansluitingen en daarbij passende producten en diensten. Speedlinq wil het gebruik van snel internet vooral makkelijk en leuk maken, en heeft daarop zijn producten en diensten afgestemd.

Een goed product, ook in de winkel verkrijgbaar, snel en eenvoudig te installeren en activeren en een unieke breedband startpagina. Dat is Speedlinq.
Speedlinq BV is een niet-beursgenoteerde onderneming. Het hoofdkantoor is in Den Haag gevestigd.

Diensten - ADSL
Speedlinq bied ADSL abonnementen aan via de volgende netwerken:
  • Tiscali netwerk
  • BBned netwerk
  • KPN netwerk
Voor een overzicht van de abonnementen en de kosten hiervan, ga naar de Speedlinq website

Diensten - Bellen
Speedlinq bied ook VoIP. Voor een bedrag van € 4,95 kun je onbeperkt bellen naar:
  • Speedlinq abonnees (Geen starttarief, geen kosten p/minuut)
  • Vaste telefoon nummers in Nederland (Starttarief van € 0,05, geen kosten p/minuut)
Let op! Als je een nummer belt en het is in gesprek betaal je ook € 0,05 start tarief

Voor de overige tarieven en meer info over bellen, ga naar de Speedlinq Bellen site

Instellingen - ADSL
Weet iemand alle instellingen? Zo ja, effe posten graag :)

Instellingen ADSL Tiscali Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/34

Instellingen ADSL BBned Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/35

Instellingen ADSL KPN Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/34

Instellingen - Bellen

Let op! Per 21 november 2007 worden alle Speedlinq Bellen klanten overgezet naar het Tiscali/Telfort systeem.

Instellingen VoIP Tiscali Netwerk:
SIP Service Domain tel.telefoniedienst.nl
Registrar: sip.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 6000

SIP URI: Gegevens uit je brief van Speedlinq bellen (bijvoorbeeld 31201234567)
Username: Gegevens uit je brief van Speedlinq bellen (bijvoorbeeld 31201234567)

Instellingen VoIP BBned Netwerk:
Registrar: sip.ritstele.com
Registrar Port: 38383
Proxy: sip.ritstele.com
Proxy Port: 38383
Expire Time: 3600

Instellingen VoIP KPN Netwerk:
Registrar: sip.ritstele.com
Registrar Port: 38383
Proxy: sip.ritstele.com
Proxy Port: 38383
Expire Time: 3600

Instellingen - ADSL modus en SNR

Om een stabielere verbinding (of juist een hogere snelheid) te krijgen kan je de ADSL modus en de signal-to-noise ratio (SNR) aanpassen. Dit kan voor SpeedTouch modems met de DMT tool. Om in deze tool aanpassingen te doen moet je de volgende stappen doorlopen:
  • Bovenaan in programma 'misc options' selecteren
  • Klik op 'enable experimental area'
  • Bevestig met 'ja', klik op 'save/close'
  • Je hebt nu tabblad 4 en 5 zichtbaar
Om de ADSL modus aan te passen doe je vervolgens:
  • Selecteer tabblad 4 (aan de rechterkant dus)
  • Druk links op 'connect' en rechts op tabblad 4 selecteer je 'adsl2' of 'adsl1'
  • Klik op 'apply/resync'. Wacht tot de modem weer contact heeft met de dslam
  • Klik op 'save settings'

Actievoucher
Om gebruik te maken van de anbiedingen moet je een Actie Voucher invullen.
  • Vul hier de ActieVoucher in

Aandachtspunten
  • Gratis modem, geen aansluitkosten en actiekorting op abonnement dient door de abonnee eerst te worden betaald en wordt pas terugbetaald als aan alle voorwaarden is voldaan!
  • De helpdesk kost € 0,70 per minuut en het kan even duren eer je iemand aan de telefoon krijgt!
  • De deskundigheid van de helpdesk laat soms te wensen over!
  • Communicatie is alleen mogelijk middels de formulieren op de website en de te dure helpdesk!
  • Sommige modems werken niet goed samen met sommige abonnementen!
  • Speedlinq geeft weinig informatie over instellingen van de ADSL abonnementen en het Speedlinq Bellen.
  • Speedlinq heeft een eigen usenet newsserver, maar voor gebruik met meer dan 1 thread op 256 kbps moet worden bijbetaald.
  • Een aantal aanbiedingen van Speedlinq zijn inclusief de € 9,50 lijnhuur ("killed voice" toeslag) die andere ISPs apart berekenen. Als je deze aanbiedingen bestelt maar toch je KPN telefonie wilt behouden krijg je geen korting op de abonnementsprijs.

Conclusie
  • Als je de goedkoopste internetverbinding zoekt en weinig service behoeft, zit je bij Speedlinq goed
  • Voor de service kun je dus in dit topic terecht ;)

Algemene Voorwaarden

Contact/SupportAdresgegevens
Speedlinq BV
Saturnusstraat 60
2516AH 's-Gravenhage
Telefoon: 070-3816981
Fax: 070-3830185

Postadres
Speedlinq BV
Antwoordnummer 10988
2501WB 's-Gravenhage

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

heb al een tijd niks gehoord van speedlinq, 20 juli besteld, geld was paar dagen later afgeschreven.
plus brief van aanmelding gehad en via de mail, sindsdien is het stil
afwachten ??

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

thalantis schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:19:
heb al een tijd niks gehoord van speedlinq, 20 juli besteld, geld was paar dagen later afgeschreven.
afwachten ??
ja, dat kan wel een paar weken duren. Ze zijn af en toe wat vaag met wanneer het precies aangesloten wordt, maar uiteindelijk komt er wel wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:18
Toch raar hoor dat speedlinq.

Eigenlijk gaat allles tot nu toe goed:
1: Netjes op tijd modem
2: redelijk snelheid voor een 20mbps lijn (15 mbps)
3: Kortingskosten ook netjes terug.

Dus ik denk alles gaat lekker

Todat ik een klapperende lijn krijg(verbinding valt paar keer per avond 10 sec weg).
Dus ik bel op en ze zeggen dat ze het probleem gaan oplossen en dat ik binnen 4-5 dagen wordt teruggebeld.
Nu raad je het al ik moest zelf terugbellen.

Hun antwoord: Ja we hebben u abb teruggezet naar een 12mbps verbinding. Volgens mij kan dit niet eens en als ik kijk naar mijn snelheid hebben ze me gewoon op 8 mbps gezet.

Ik zal ze morgen eens bellen want dit is natuurlijk geen oplossing voor het probleem van me.
Je kan een klant toch niet zomaar zonder overleggen terugzetten in snelheid 8)7

Ze moeten gewoon zorgen dat die lijn goed werkt.
maar ja we kijken morgen verder

Toch raar dat speedlinq :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 23:00
Konjo schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:10:
Toch raar hoor dat speedlinq.

Eigenlijk gaat allles tot nu toe goed:
1: Netjes op tijd modem
2: redelijk snelheid voor een 20mbps lijn (15 mbps)
3: Kortingskosten ook netjes terug.

Dus ik denk alles gaat lekker

Todat ik een klapperende lijn krijg(verbinding valt paar keer per avond 10 sec weg).
Dus ik bel op en ze zeggen dat ze het probleem gaan oplossen en dat ik binnen 4-5 dagen wordt teruggebeld.
Nu raad je het al ik moest zelf terugbellen.

Hun antwoord: Ja we hebben u abb teruggezet naar een 12mbps verbinding. Volgens mij kan dit niet eens en als ik kijk naar mijn snelheid hebben ze me gewoon op 8 mbps gezet.

Ik zal ze morgen eens bellen want dit is natuurlijk geen oplossing voor het probleem van me.
Je kan een klant toch niet zomaar zonder overleggen terugzetten in snelheid 8)7

Ze moeten gewoon zorgen dat die lijn goed werkt.
maar ja we kijken morgen verder

Toch raar dat speedlinq :P
toon volledige bericht
Daarom twijfel ik dus ook of ik nou wel moet gaan bellen omdat mijn adsl verbinding ook klappert. Krijg ik dadelijk nog een langzamere verbinding.

Ik heb nu 4mbit down/ 1mbit up. De line attenuation is hier 56dB down(7.5 marge) en 30dB up(9.5 marge). Volgens mij heb ik het record wat betreft afstand tot de centrale :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228904

bjck schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 07:50:
[...]
De downstream attenuation is 47dB opeens en dat zou duiden op 3400 meter lijn. Dus ergens zit opeens enorm veel demping dat je niet hoort te hebben in de kabel naar je modem (anders had je vroeger immers niet >10Mbps gehaald).

Daarbij komt dat je upstream attenuation gelijk of zelfs hoger is dan die van de downstream. Dat duidt in 99 uit de 100 gevallen op een slechte kabel, slecht contact, slechte verbinding ergens naar je modem toe.

Haal alles eens los en sluit het eens opnieuw aan. Dan druk je alles even opnieuw vast of probeer eens een nieuw/vers kabeltje tussen ISRA en je modem even rechtstreeks (alles dus los verder).

Lost het probleem dan nog niet op moet je support bellen, dan ligt het wellicht buitenshuis (ligt het bijna nooit) of is je modem defect. Maar de grootste kans is dat ergens iets niet lekker contact maakt of zelfs 2 van de twee draadjes geen contact maakt.
Hah, Ja dit zocht ik, het werkt nu weer goed:
xDSL linestate up (downstream: 18371 kbit/s, upstream: 1409 kbit/s; 
output Power Down: 19.0 dBm, Up: 12.5 dBm; 
line Attenuation Down: 19.5 dB, Up: 6.5 dB; snr Margin Down: 7.5 dB, Up: 8.0 dB)

Bedankt !!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

thalantis schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:19:
afwachten ??
20 augustus komt de kpn om de lijn te testen, afwachten dus

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
ik heb de vorige draadjes ook allemaal doorgelezen, en heb dus ook heel even DMT gebruikt om het modem te monitoren. Wat me meteen opviel was dat er een gat in het frequentiebereik zit:

Gap1 1479kHz-1496kHz (Tone343-Tone346)

Hieronder de gegevens die de Speedtouch, en ook DMT, aangeven:

Uptime: 0 days, 7:54:11
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.197 / 9.817
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 396,69 / 451,53
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 18,0 / 35,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,5 / 6,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 20 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 7.751 / 7.822
HEC Errors (Up/Down): 3.736 / 4.534

het modem geeft erg veel CRC en HEC errors aan. Iedere keer als ik bijvoorbeeld een pagina ververs, dan zijn er weer een aantal bij.

Verder zou de Line Attenuation van 18/35,5 erop duiden dat ik veel verder van de centrale af zit dan volgens de bekende site. Volgens de site: 1769 meter, volgens de berekening 35,5/13,8 krijg ik 2500 m. Dit zijn beide dan wel schattingen, maar het is toch een groot verschil.

Ik heb alles een aantal keer opnieuw aangesloten. Ook heb ik het kabeltje tussen modem en ISRA punt een aantal keer vervangen; ik heb kabeltjes van 0,2 , 2 en 3 meter geprobeerd, maar dat maakte niets uit verder.

De verbinding valt dagelijks meerdere malen weg, soms wel 4 keer in het uur. Ook lijkt het modem dan nogal eens vast te lopen, ik kan dan meteen het lokale netwerk niet meer gebruiken en de webinterface ook niet bereiken. Telnet naar het modem werkt echter nog wel.

Ik denk dat ik morgen maar even contact opneem met Speedlinq.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 12:29

dread

Sluwe vlaming

ok ik heb eindelijk ook internet van speedlinq. (eindelijk in de zin dat het een tijdje duurde ;) )

Nu wil ik graag mijn asus wL500g op de modem aansluiten maar dat werkt dus niet.
Wat ik normaal doe is eerst mijn laptop direct op de modem aansluiten en dan kijken welk ipadres, subnetmask, standard gateway enz hij krijgt en dit dan invoeren in de WL500g.

nu is die speedtouch 546 die speedlinq gratis meelevert natuurlijk ook een soort modem router. Dus ik dacht ik zet er gewoon mijn oude demon modem (copperjet 1616) op en probeer het dan. Bij bedie kan ik gewoon internetten als ik er een laptop direct aanhang maar niet als ik de router (WL500g) erop hang.

Wat zijn de exacte instellingen die speedlinq gebruikt eigenlijk? Is het een vast ipadres dat je krijgt? Ze zijn helaas heel karig met informatie.

Ik gebruik het liefst de WL500g omdat mijn hele netwerk daarin zit (alle pc's en xbox) heb geen zin dat opnieuw in te stellen. Hij is ook wireless.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@dread: wat je moet doen is of je ST546 in bridging mode zetten zodat je WL500g het publieke IP adres krijgt, of je WL500g als switch/access point gebruiken. Dan zet je in de WL500g de DHCP server uit, en sluit je de ST546 aan op een LAN poort van de WL500g. Maar aangezien je de instellingen op de WL500g wilt behouden, zal je dus de eerste optie moeten kiezen: de ST546 (of Copperjet 1616) in bridging mode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

RichieB schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:12:
@dread: wat je moet doen is of je ST546 in bridging mode zetten zodat je WL500g het publieke IP adres krijgt, of je WL500g als switch/access point gebruiken. Dan zet je in de WL500g de DHCP server uit, en sluit je de ST546 aan op een LAN poort van de WL500g. Maar aangezien je de instellingen op de WL500g wilt behouden, zal je dus de eerste optie moeten kiezen: de ST546 (of Copperjet 1616) in bridging mode zetten.
thx richieB
Ik was al zoiets aan het zoeken op de ST546. Maar er zijn zo weinig opties dat ik dat nog niet ben tegengekomen. Maals als het er moet zijn zoek ik nog wel even door ;)

"of je WL500g als switch/access point gebruiken" deze was ik in dit topic al tegengekomen maar ik wil idd de DHCP server gebruiken.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:55
dread schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:16:
[...]

thx richieB
Ik was al zoiets aan het zoeken op de ST546. Maar er zijn zo weinig opties dat ik dat nog niet ben tegengekomen. Maals als het er moet zijn zoek ik nog wel even door ;)

"of je WL500g als switch/access point gebruiken" deze was ik in dit topic al tegengekomen maar ik wil idd de DHCP server gebruiken.
Ik zou gewoon de Speedtouch in router mode laten draaien. De WL500g in Access Point mode. Heb ik ook. Je kunt eventueel via www.wl500g.info nog aangepaste firmware voor de WL500g downloaden. Deze heeft wat meer mogenlijkheden dan de standaard firmware.

Als je gewoon alle instellingen (WEP/WPA key en SSID) weer overneemt hoef je ook geen instellingen in al je andere apparaten te veranderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Flappie op 09-08-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 23:00
Heb mijn Speedlinq abbo-tje voor telefonie+Internet alvast aangevraagd. Mijn appartement zal over een klein maandje opgeleverd worden. En hoop de shizzle tegen die tijd binnen te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

ok

ik heb een beetje zitten spelen met de 'bridged' connection van de ST546.

En, stupid me heeft de instellingen niet eerst gesaved. Resultaat is dat ik geen internet meer heb. heb echt alles geprobeerd van instellingen.

heb op www.speedlinqsupport.nl al software en een gebruiksaanwijzing gedownload om terug de goede instellingen op de modem te zetten. raar dat ze niet gewoon de juiste instellingen op de site kunnen zetten.

Is er iemand die ook de ST546 heeft en deze in bridged heeft gezet? wat zijn de juiste instellingen?
heb zelf het comfort abbo.

moet de router (asus WL500g) werken met een vast of een variabel ip adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
dread schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:53:
ok

ik heb een beetje zitten spelen met de 'bridged' connection van de ST546.

En, stupid me heeft de instellingen niet eerst gesaved. Resultaat is dat ik geen internet meer heb. heb echt alles geprobeerd van instellingen.

heb op www.speedlinqsupport.nl al software en een gebruiksaanwijzing gedownload om terug de goede instellingen op de modem te zetten. raar dat ze niet gewoon de juiste instellingen op de site kunnen zetten.

Is er iemand die ook de ST546 heeft en deze in bridged heeft gezet? wat zijn de juiste instellingen?
heb zelf het comfort abbo.

moet de router (asus WL500g) werken met een vast of een variabel ip adres?
Hier staat een handleiding om de Speedtouch 780 als bridge in te stellen. Dan werkt denk ik ook wel voor de 546.

De WL500g wan instellingen moet je dan op DHCP zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 10:56
Anoniem: 228904 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:14:
[...]

Hah, Ja dit zocht ik, het werkt nu weer goed:
xDSL linestate up (downstream: 18371 kbit/s, upstream: 1409 kbit/s; 
output Power Down: 19.0 dBm, Up: 12.5 dBm; 
line Attenuation Down: 19.5 dB, Up: 6.5 dB; snr Margin Down: 7.5 dB, Up: 8.0 dB)

Bedankt !!!! :)
Lekkere upstream snelheid. Dat is goede annexB lijn en geen lijn op het KPN netwerk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@bjck: euh, annex B (ISDN) lijnen zijn toch ook van KPN? Inderdaad, 1409 kbit/s is wel een erg hoge upstream. @aapbroodje: wat voor lijn heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Flappie schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:05:
[...]

Hier staat een handleiding om de Speedtouch 780 als bridge in te stellen. Dan werkt denk ik ook wel voor de 546.

De WL500g wan instellingen moet je dan op DHCP zetten.
maar hoe moet ik de WL500 g instellen vast of variabel ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
dread schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:54:
[...]

maar hoe moet ik de WL500 g instellen vast of variabel ip?
Variabel (DHCP) dus. De modem kent dan je IP adres toe aan je WL500g router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 08:23

cruncher

wanna crunch someone?

Speedlinq |:(

Wat ben ik stom geweest, xs4all ingeruild voor speedlinq+Voip......

Ik zit op 500 meter van de centrale en dacht dus lekker met 20mbit stabiel te kunnen surfen en bellen.....
Helaas, vele dropouts. Bij elektrische storingen zoals onweer, is er totaal geen internet of bellen mogelijk. Ook daarbuiten willekeurige storingen (klapperende verbinding) Aangezien ik de helpdesk dus alleen met mijn mobiel kan bellen, kostte mij dit €40, om een storing te melden.

Afijn, modem was kapot volgens de helpdesk, vervangen dus.
Netjes nieuw modem gekregen, ze hoefden niet terug te bellen of nu wel alles in orde was want probleem ligt aan modem......
Afgelopen zaterdag modem vervangen en wat denk je, nog steeds hetzelfde probleem.
Vanavond weer bellen, ze zullen me wel terugzetten naar 8mbit.
Zodra jaar om is, weg met deze zooi.......... :(

Zo dat is eruit.........

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46
Dat is ook het eerste wat ze tegen mij zeiden, dat het aan de modem lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 16:03
Ik heb absoluut geen problemen met Speedlinq. Ik zit op 1,3Km van de centrale af en de modem traint netjes rond de 19Mbit. Enige problemen die ik tot noch toe heb gehad zijn zaken als iets op mijn eigen utp-koppelstukje zetten waardoor de netwerkverbinding eruit viel...

Een collega van mij had wel regelmatig het probleem dat zijn verbinding het af liet weten, dit is inmiddels opgelost want het bleek aan zijn telefoon-verlengkabel te liggen die tussen het isra-punt en zijn modem zat.. Verlengkabel ertussenuit en verbinding is stabiel, verlengkabel er terug tussen en hij begon weer te klapperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

alles werkt zoals het zou moeten.
even modem opnieuw instellingen goed zetten. bridged handleiding gevolgd voor ST780 (werkt dus ook voor 546).
dhcp ingeschakeld
geen helpdesk a 1 euro per minuut gebeld
and it does the trick.

thx guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RichieB schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:45:
@bjck: euh, annex B (ISDN) lijnen zijn toch ook van KPN? Inderdaad, 1409 kbit/s is wel een erg hoge upstream. @aapbroodje: wat voor lijn heb je precies?
ISDN dienst voor telefonie is KPN ja.

Maar een annexB ADSL signaal kan zowel KPN, BBned als Tiscali leveren en je kunt kiezen bij Speedlinq. Het is dus één van die drie netwerken en KPN valt af want die limiteren op 1024kbps wat BBned en Tiscali niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:28
hallo ,

ik ga binnenkort ook over op speedlinq , en ik heb al iemand met succes overgezet ,
alleen waar ik tegenaan liep is het volgende ,

Omdat het modem in bridge gezet dient te worden , vervalt de dhcp functie van het modem ,
maar ik zelf heb ik hier een netwerkje liggen wat nu functioneert via deze dhcp functie ,
hoe gaat dit werken als mijn Speedtouch 716 straks in bridge komt te staan ?
en ook of de firewall functie die nu aan staat straks er nog wel is ?

en last but nog least , ik heb al ontdekt dat er een DMT tool bestaat om in het modem instellingen te kunnen veranderen , geldt dit ook voor het voip gedeelte ?
ik gebruik namelijk nu voipbuster in mijn ST 716

bvd voor info linkjes en tips

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111033

Ik heb altijd een 8mb abo gehad en met newsleecher behaalde ik goede resultaten en een stabiele download van om en nabij de 600k
Na 2 dagen een 20mb abo 16mb effectief behaal ik nog maar 550k en een slingerende download (hij hapert)

Is dit op te lossen of een neveneffect van een hoge downloadsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206812

Misterpc schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:39:
hallo ,

ik ga binnenkort ook over op speedlinq , en ik heb al iemand met succes overgezet ,
alleen waar ik tegenaan liep is het volgende ,

Omdat het modem in bridge gezet dient te worden , vervalt de dhcp functie van het modem ,
maar ik zelf heb ik hier een netwerkje liggen wat nu functioneert via deze dhcp functie ,

en last but nog least , ik heb al ontdekt dat er een DMT tool bestaat om in het modem instellingen te kunnen veranderen , geldt dit ook voor het voip gedeelte ?
ik gebruik namelijk nu voipbuster in mijn ST 716

bvd voor info linkjes en tips
toon volledige bericht
als je een st krijgt kan je hier een dmt tool halen http://dmt.mhilfe.de/ voor de zyxel wekrt ie bij mij niet maar mischien zijn er mensen waarbij ie wel werkt
sucses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 13:31

Pogostokje

* twiet *

Misterpc schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:39:
Ik weet niet waarom jij je modem perse in bridged mode moet zetten, maar als je dat doet vervalt per definitie je firewall en dhcp omdat je modem niet langer zich bemoeit met de routering van het verkeer en als het ware niet langer op je netwerk bestaat. Vandaar de naam 'bridge': hij vormt een overstap (bruggetje) tussen het ADSL signaal en Ethernet, meer niet.

Als je je modem in bridged stand gooit, zul je een extra router achter je modem moeten plaatsen die al je gevraagde functionaliteiten als dhcp/firewall overneemt.
Het is erg onverstandig om je PC rechtstreeks aan een bridged modem te hangen, die PC hangt dan direkt aan internet. Je bent dan overigens ook beperkt tot maar 1 computer achter de ADSL aansluiting, deze krijgt het externe IP wat je van je provider hebt gekregen. Kortom ... er is vrijwel geen goede reden om dat te doen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Ik heb eerst ook last gehad van een steeds uitvallende adsl lijn, toen de nieuwste firmware op het modem geflashed en de nieuwste configuration wizard gebruikt, en nu werkt alles perfect :).

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

Onlangs een snelheidswijziging doorgevoerd van speedlinq all-in 8064 naar all-in 20000 .
Om de nieuwe snelheid te kunnen benutten zou ik dus een firmware update moeten doen voor mijn modem (copperjet 816)
Heb dit echter nog steeds niet voor elkaar gekregen , al meerdere keren gebeld met de uiterst trage helpdesk , zonder een oplossing gevonden te hebben .
Ik heb de modem recovery tool ook al meerdere keren geprobeerd , maar kom niet verder als het modem powercyclen , dan loopt het programma niet verder .
Volgens de helpdesk ligt het aan windows vista , daar schiet ik dus ook weinig mee op ,
denk dat ik beter een nieuw modem kan bestellen .
Welk modem zou het beste zijn voor deze snelheid , het liefst zonder firmware updates enz. ?
Denk dat een nieuw modem goedkoper is als weer bellen naar de helpdesk , waar ik al veel te veel geld aan heb uitgegeven :+

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-03 13:57
Ik heb sinds juni een 20mbit comfort abonnement. Daarvoor had ik een 4mbit abbo, waar ik nooit problemen mee heb gehad. Sinds de snelheidsverhoging alleen maar problemen gehad. Verschillende keren de helpdesk gebeld. Ik vind 70 eurocent per minuut duur, maar als je goed wordt geadviseerd, is dat nog te doen. Ik zal het misschien dan wel slecht getroffen hebben, maar die helpdesk is echt een ramp. Ze adviseerden mij om een nieuw modem te kopen, omdat het modem wat ik gebruikte(Speedtouch 716) defect zou zijn. Ik heb dus gisteren een nieuw modem gekocht en op advies van de helpdeskmedewerker er een nieuwe firmware ingeflasht. En daar ging het fout. Het modem staat nu in de upgrade modus(oranje lampje) en is er met geen mogelijkheid meer uit te krijgen. Die vrouw van de helpdesk zei doodleuk:"ga je maandag maar een andere kopen'. Btw, het modem dat nu in de upgrade modus blijft staan is eveneeens een Speedtouch 716. Iemand nog een suggestie hoe ik het modem weer aan de praat krijg?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226221

kingfriko schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:42:
Volgens de helpdesk ligt het aan windows vista, daar schiet ik dus ook weinig mee op,
denk dat ik beter een nieuw modem kan bestellen.
Welk modem zou het beste zijn voor deze snelheid , het liefst zonder firmware updates enz. ?
Denk dat een nieuw modem goedkoper is als weer bellen naar de helpdesk , waar ik al veel te veel geld aan heb uitgegeven :+
Ik heb ook een CJ 816 (2P). Weliswaar met Windows XP. Bij mij ging het updaten van de software als een zonnetje, heb dit echter niet met Internet explorer gedaan, maar met Mozilla Firefox. Ik gok dat, als er een probleem zou zijn met Vista, dit ook in Internet explorer zit. Dus zou ik zeggen: probeer het eens met Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144889

Ik heb sinds vandaag problemen met het sturen van email.
Na de dramatische internet verbinding lijkt nu mail aan de beurt te zijn.

Ik verstuurd via mail.[sp_username].speedlinq.nl dit heeft altijd gewerkt. Ik krijg ook vandaag geen foutmelding of email retour. E-mail komt gewoon niet aan en verdwijnt spoorloos in de speedlinq smtp server.

Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229735

Nee je bent niet de enige, sinds 11 elf uur geen mail meer. KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij dito, mail verzenden en ontvangen op speedlinq werkt niet. Zit op BBNed, maar lijkt me erg sterk dat dit er iets mee te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gvd en dan niet eens bericht, of een storingsmelder. Gelukkig werkt webmail (niet bij speedlinq) nog wel. Hopelijk belt nu niemand het 0900 sponsor speedlinq nummer.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 144889 op 14-08-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04-2023
Ik heb hetzelfde. Na een relatief lange tijd zonder problemen kan ik geen mail meer versturen. ontvangen gaat nog wel. krijg een melding dat er te weinig system storage is bij mail provider. zouden te een paar externe hdd'tjes bij het kruidvat moeten gaan halen om hun opslagcapaciteit te verhogen?

Zonder gein, dit is niet leuk meer. Speelinq: laat in ieder geval iets van je horen en publiceer op jullie site wat er aan de hand is, dan klan je daar rekening mee houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215655

Kon eerst wel versturen maar niet ontvangen
weet natuurlijk niet of het aankomt.
Volgens www.speedlinqsupport.nl/index.php zijn er geen storingen
Misschien heeft nog niemand ze wakker gebeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airwin
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 10:13
Dit is al een tijdje een hekel punt: Voor Speedlinq bellen kun je niet de nieuwste firmware gebruiken.... Meestal is het probleem dat het geluid slechts 1 kant opgaat, zodat je als het ware een eenrichtingsgesprek kunt houden. Dat was niet de bedoeling van bellen.

Ik draai nu met 6.2.H.5 en bellen lijkt goed te gaan. Ik zou graag horen van anderen dat het ze ook lukt.

Ik heb het volgende gedaan:
Config van beide versies firmware (6.1.7.2 en 6.2.17.5) met WinMerge vergeleken en alles wat met VOIP te maken zou kunnen hebben opgenomen in de config voor 6.2.17.5
In de Speedtouch de volgende commando's gegeven:
connection unbind application=SIP port=5060
connection bind application=SIP port=38383

Presto!

Ik post nog even niet mijn .ini, want ik wil weten of anderen die ook lukt ... Als het goed gaat, zal ik proberen te zorgen dat speedlinq de juiste ini via hun support site uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215655 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:32:
Kon eerst wel versturen maar niet ontvangen
weet natuurlijk niet of het aankomt.
Volgens www.speedlinqsupport.nl/index.php zijn er geen storingen
Misschien heeft nog niemand ze wakker gebeld
Je bent gek als je Speedlinq nog belt, kost je klauwen vol, en het levert gegarandeerd niets op.
Buitengewoon belachelijk dat ze geen normaal emailadres of werkend mailform hebben, ik heb iedergeval gepost naar:

Speedlinq
Antwoordnummer 10988
2501 WB Den Haag

Print alle mailtje maar uit en stuur ze GRATIS per post!

Maar hopelijk gaat het snel weer werken. Probleem hier is dat ik niet weet wanneer het is begonnen. Kan ook niet zien of mail van vanochtend wel/niet is aangekomen :(

F*ck Speedlinq 10-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via Googe een klachtenformulier gevonden, post voortaan dus ook hier al je klachten:
http://www.speedlinq-faq.nl/complaint.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229782

Anoniem: 144889 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:46:
gvd en dan niet eens bericht, of een storingsmelder. Gelukkig werkt webmail (niet bij speedlinq) nog wel. Hopelijk belt nu niemand het 0900 sponsor speedlinq nummer.
Ik ben al ruim 2 jaar klant van Speedlinq via BBNed en heb sinds vanmorgen vroeg inderdaad het probleem van geen mail kunnen verzenden.
En inderdaad.. Het is ZEER FRUSTREREND dat je min of meer verplicht bent om voor 70 C/p/m te bellen naar dat klote-nummer waar je rustig 3 kwartier (= 30 EURO!!!!!!!!) in de wacht hangt om je probleem te melden, want ze VERDOMMEN het om een storingsmelding op de site te flikkeren, zelfs al duurt de storing een hele dag!!!!

Niet dat ik heb gebeld, want ik ken ze al een tijdje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229782

Bovendien vindt Speedlinq het onterecht, om servicekosten in het abonnement door te berekenen, wanneer slechts een klein percentage van onze klanten gebruik maakt van die service.

Nu hoeft er alleen betaald te worden voor ondersteuning als deze nodig is. En zo kan Speedlinq zijn zeer voordelige tarieven blijven aanbieden
:')

Ik vind dat Speedlinq -gezien de prijs van de helpdesk- verplicht moet worden gesteld om op z'n minst een bandje te draaien met daarop de huidige storingen, want ook leden die wél verstand van zaken hebben, hebben inderdaad geen andere keus dan dat fokking dure klote-nummer te bellen. Al is het alleen maar om hun frustratie kwijt te kunnen, dat nergens anders mogelijk is...

En juist in je frustratie ga je de gekste scenario's in je hoofd halen (ja, alsof ze het erom doen, b.v. te rustig op de dure helpdesk, dus laten we de mailserver ff platgooien en laat ze maar bellen, die lamzakken) :(

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 229782 op 15-08-2007 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225698

Ik heb spijt dat ik voor Speedlinq heb gekozen.

Ik vind het nog zieliger voor mensen die overwegen c.q. op de website van Speedlinq zijn om een abonnement af te sluiten. Ook mensen die morgen en overmorgen en de dag na overmorgen etc. zich bevinden op Speedlinq site voor een abonnement. Onder het mom van 'ik ben goedkoper uit'. Mooi dus niet, je bent juist duurder uit MENSEN!

Mensen blijf a.u.b. bij KPN, Tele2, Orange, Vespa, Tiscali

Btw. Vespa; das mijn brommer bedoel eigenlijk Versatel ;) (heb een Vespa Ciao voor de geïnteresseerde onder ons :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukkig ben ik niet afhankelijk van de Speedlinq mail. Ik gebruik het adres nu wel, met name voor mail groepen, maar dit kan ik zo omzetten naar 1 van mijn (vele) andere adressen. Verder werk ik met een doorstuur adres. Dit zou ik ook zo om kunnen zetten naar een ander adres. Dit wijst echter al een paar maanden niet meer naar Speedlinq... Mijn vrienden mailen dus al jaren naar hetzelfde adres en ik zorg ervoor dat het doorgestuurd wordt naar een op dat moment werkende mailbox.

Ik reken mezelf tot de leden met (wat) verstand van zaken, maar ik ga echt de helpdesk hiervoor niet bellen. Ik heb destijds voor Speedlinq gekozen, met de wetenschap dat ik al zolang ik internet heb nog maar 2 keer een helpdesk gebeld heb, waarvan 1 keer voor een vriendin die bij xs4all zit (geen steek verder mee gekomen trouwens). 't Is een kwestie van het risico inschatten.

Maar fatsoenlijk storingen melden zou inderdaad wel klantvriendelijker zijn. Maarja, als daarvan de abonnementskosten weer omhoog gaan... En frustraties uiten doen we toch gewoon hier ;-)

Ik vind het nog steeds jammer dat ik niet bij Quicknet kon blijven. Goedkoop, werkend, een actuele storingen pagina, een mail-bare helpdesk... Het enige was dat ze een meningsverschil kregen met BBNed, waardoor voor mij 512 kb het max. haalbare was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Anoniem: 144889 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:37:
Via Googe een klachtenformulier gevonden, post voortaan dus ook hier al je klachten:
http://www.speedlinq-faq.nl/complaint.phtml
Google? Kijk eens in de start post van dit draadje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

20 juli aangevraagd, 20 augustus komt de kpn de lijn leveren hoe land erna zit er dan dsl signaal op de lijn

welkomstbrief met naam en wachtwoord gehad, modem heeft de tnt gister proberen af te leveren was niet thuis.

afwachten maar weer

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er komen druppelsgewijs weer wat mailtjes binnen bij mij. Echter nog geen spoor van de testmailtjes die ik van en naar mijn werk heb gestuurd.

Edit (12:30): testmailtjes komen nu ook binnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 226221 op 15-08-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215655

gezien op www.speedlinqsupport.nl
Mailserver problemen
Op dit moment (15/08/2007) ervaren wij problemen met de mailserver. Het kan zijn dat u geen mail kunt versturen, of dat de mail met vertraging verstuurd wordt.
Wanneer ze het denken te hebben opgelost staat er nog niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226147

timbry schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:46:Btw, het modem dat nu in de upgrade modus blijft staan is eveneeens een Speedtouch 716. Iemand nog een suggestie hoe ik het modem weer aan de praat krijg?
Het modem uitzetten, en een tandestoker (of iets soortgelijks) in het reset gaatje drukken terwijl je het modem aanzet(paar seconden ingedouwd) houden.

Dan zou die als het goed is moeten resetten.

Ik heb het ook gehad dattie bleef hangen bij een bepaalde firmware update, en dat heeft het gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226147

Airwin schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:08:
Dit is al een tijdje een hekel punt: Voor Speedlinq bellen kun je niet de nieuwste firmware gebruiken.... Meestal is het probleem dat het geluid slechts 1 kant opgaat, zodat je als het ware een eenrichtingsgesprek kunt houden. Dat was niet de bedoeling van bellen.

Ik draai nu met 6.2.H.5 en bellen lijkt goed te gaan. Ik zou graag horen van anderen dat het ze ook lukt.

Config van beide versies firmware (6.1.7.2 en 6.2.17.5) met WinMerge vergeleken en alles wat met VOIP te maken zou kunnen hebben opgenomen in de config voor 6.2.17.5

Presto!

Ik post nog even niet mijn .ini, want ik wil weten of anderen die ook lukt ... Als het goed gaat, zal ik proberen te zorgen dat speedlinq de juiste ini via hun support site uitgeven.
toon volledige bericht
Ik draai nu 6.1.9.6, maar ik zal het proberen, we zullen zien (heb toch nog config en flash image van huidige firmware achter de hand, dus zo gefixt als het niet werkt) :)

*UPDATE*

Ik heb het uitgeprobeerd.
Ik heb de laatste firmware erop geflashed en ook de verschillen tussen de config van speedlinq en die van firmware 6.2 in de user.cfg van firmware 6.2 doorgevoerd bij de relevante onderdelen (internet & voip), en daarna de commando's die je noemt ingevoerd gevolgd.
Internet werkt en VOIP werkt, _/-\o_
Het leuke is het ledje van internet op het modem brand nu :)

En wat helemaal mooi is, met deze firmware werkt bij mij eindelijk de voicemail van speedlinq goed.
Eerst werkte de menu's daarbij met firmware 6.1.7.2 en 6.1.9.6 niet, werkt nu perfect _/-\o_

Kan ik eindelijk fantsoenlijk gebruik maken van me voicemail (had het al ingesteld met behulp van een vriend zijn modem), kon het eerst alleen maar afluisteren.

Moet me config nog wel perfectioneren, en beetje alles nakijken, maar thanx voor de tip. d:)b

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 226147 op 15-08-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airwin
Hmm. Het lijkt erop dat na verloop van tijd de verbinding vanaf één kant weer wegvalt. Als ik net m'n config laad dan werkt alles prima. Als ik een uur later gebeld wordt dan blijkt in ene de andere kant weer niet te verstaan, terwijl ze mij wel horen.... :'(

Zal wel een config probleem zijn. Vreemd hoor.

EDIT:

Nou ja zeg. Nu werkt het wel weer, terwijl ik toch echt m'n config niet heb aangepast of opnieuw geladen :?

Me denkt dat dit wellicht met QoS te maken heeft. Zal eens een grote download starten en dan bellen naar me GSM. Kijken wat ie dan doet.

Wat ook wel fijn is met de nieuwe firmware : Downloadsnelheid van 8MB naar 12 MB (en stabiel) _/-\o_ Met 6172 werd er bij mij altijd na een paar uur weer geconnect op 8MB.... :(

[ Voor 42% gewijzigd door Airwin op 15-08-2007 17:00 . Reden: Vreemd gedrag modem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
QoS met VOIP is een bekend probleem. Tenzij de VOIP pakketjes aan beide kanten worden gemarkeerd en met voorrang worden doorgelaten kan je geen grote downloads doen terwijl je aan de telefoon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-06 09:31
Hoe krijg ik die commado's in mijn modem, via telnet?. kan je die aangepaste ini file niet ergens posten voor mij, kan ik kijken of mijn NAS schijf nu ook werkt via wifi.

Presto!

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kleine correctie op mijn eerdere berichtje: in webmail komen de berichtjes binnendruppelen, maar het ophalen via de pop3 server lukt nog niet erg. Die geeft 9 van de 10 keer niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airwin
dirk38 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:47:
Hoe krijg ik die commado's in mijn modem, via telnet?. kan je die aangepaste ini file niet ergens posten voor mij, kan ik kijken of mijn NAS schijf nu ook werkt via wifi.
Inderdaad doe je dat via Telnet.

Eigenlijk gaat het om de regels in de ini file die definiëren dat voor applicatie SIP poorten 5060-5060 gebruikt worden. In de ini kun je de 5060-5060 aanpassen naar 38383-38383.

Zolang ik nog niet helemaal zeker ben dat alles goed werkt, post ik mijn ini nog niet. Daarnet belde ik zelf vanuit de auto naar huis en mooi dat ze mij niet verstonden. Ik verstond hun wel. Niet goed dus. :(

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 23:32
Nog steeds email problemen..... :(

http://www.speedlinqsupport.nl/index.php

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Anoniem: 205350

[quote]Anoniem: 225698 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 04:25:
Ik heb spijt dat ik voor Speedlinq heb gekozen.

Ik vind het nog zieliger voor mensen die overwegen c.q. op de website van Speedlinq zijn om een abonnement af te sluiten. Ook mensen die morgen en overmorgen en de dag na overmorgen etc. zich bevinden op Speedlinq site voor een abonnement. Onder het mom van 'ik ben goedkoper uit'. Mooi dus niet, je bent juist duurder uit MENSEN!

Mensen blijf a.u.b. bij KPN, Tele2, Orange, Vespa, Tiscali

Ik geloof dat we zins jan. op speedlinq zitten, tuurlijk wel iets problemen gehad maar dat je zegt duurder uit te wezen gaat hier niet op, ik bespaar vergeleken met orange 25€ permaand en dit verbel ik zeker niet per maand. vind de service tot dus ver ook goed, had een kapotte modem en kreeg zo weer een nieuwe. zit nu voor de 2de keer zonder mail, maar gelukkig kunnen wij dat wel hebben

het jaar is bijna om, zit nu te dubben, blijven of gaan, internet met telefoon of gewoon maar laten voor wat het is

jammer voor alle mensen hier die veel problemen hebben, maar ik denk dat het bij heel veel ook wel goed gaat

Ja, bij al die mensen die hier niet schrijven...

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 21:36
Het zal vast al wel gevraagd zijn. Maar wat is de ervaring betreffende latency/ping? Mijn belangrijkste doel van internet is gamen. Op de 2e plek downloaden. Ik wil hierbij overwegen om de 20Mbit lijn + voip te nemen. Is dat een goede keus of niet? Heb ik meer kans op betere latency/ping met een ander abbo?

3kwp pvoutput

• Airwin
Airwin schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:09:
[...]

Inderdaad doe je dat via Telnet.

Eigenlijk gaat het om de regels in de ini file die definiëren dat voor applicatie SIP poorten 5060-5060 gebruikt worden. In de ini kun je de 5060-5060 aanpassen naar 38383-38383.

Zolang ik nog niet helemaal zeker ben dat alles goed werkt, post ik mijn ini nog niet. Daarnet belde ik zelf vanuit de auto naar huis en mooi dat ze mij niet verstonden. Ik verstond hun wel. Niet goed dus. :(
Ik heb inmiddels ook nog het volgende commando toegevoegd, hoop dat het nu nog beter werkt (want bij mij werkte het echt niet helemaal soepel!)

service system modify name=VOIP_SIP port=38383

Na deze laatste aanpassing krijg ik ook geen melding meer van de firewall over ICMP destination unreachable en UDP floods tijdens VoIP gesprekken :*) .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7346

Ik dacht: goede snelheid voor lage prijs, helpdesk heb ik niet of hooguit heel kort nodig, dus deze provider is wel wat voor mij, maar....

Ze lijken me maar niet als klant te willen hebben. Ik ben nu 3 weken verder, heb vele mensen daar gesproken van de 1e en 2e lijns helpdesk en ik heb maar 1 conclusie: Wat een kudde slecht bereikbare, ongeorganiseerde en veel te dure mongolen zijn het!

Ze hebben inmiddels al zoveel onzin verkocht, maar dat weet ik alleen maar doordat ik een paar jaar bij xs4all op de helpdesk heb gezeten vroeger. Ze zijn dus ook nog eens erg klantonvriendelijk.

Ik krijg mail van ze of ik contact met ze op wil nemen, dat doe ik met een reply en formulier via hun site, maar iets laten horen ho maar..... Voorgaande faxen en mails zijn ook onbeantwoord gebleven.

Ik sta op het punt om maar eens bij ze langs te gaan en het direct te regelen; direct aansluiten of direct al mijn geld plus gemaakte kosten terug en dat zijn er wel wat met die #$^helpdesk

Als alles gaat zoals zij verwacht hadden zal het wel goed gaan, maar als er ook maar iets anders is dan standaard..... berg je!

Ik kan dan ook niet anders dan iedereen speedlinq afraden!

To be continued!

Nog wat info over speedslow-and-expensive-linq:

"
Algemeen directeur: Hans Huygens (hans.huygens@speedlinq.nl
Commercieel directeur: Pieter Porte (p.porte@speedlinq.nl)
=======
Wilt u toch de helpdesk spreken, dan adviseer ik u contact op te nemen met ResponCis in Den Haag. Zij verzorgen het call center voor Speedlinq. Ik vermoed, maar ben niet zeker, dat het Speedlinq Call Center op het adres van ResponCis is gevestigd. ResponCis is te bereiken via:

ResponCis Call Center
Binckhorstlaan 161
2516 BB Den Haag
Tel. 070-3464115
E-mail: info@responcis.nl"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Afgelopen dinsdag bellen aangevraagd.
Vanmiddag de inloggegevens en het werkt !!
3 Dagen, toch niet gek/

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226054

Afbeeldingslocatie: http://users.keyaccess.nl/~nijle02/dmt.jpg

20mbit abbonement
snelheid is dramatisch, al vanaf het begin.
bekabeling zit goed, hier eerder ook via bbnet 24mbit gehad (xsdsl)

500 meter van het kastje in de straat volgens tool op bbnet site.

Wie heeft een idee?

hij staat op adsl2+ zet ik hem op een andere dan is het nog trager
speedtouch 706

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb trouwens ook spijt van speedlinq
bleek echt duurkoop te zijn..
heb inmiddels de eerste vodafone rekening binnen en dat was even slikken.
en de helpdesk heeft me voor dat geld niet eens geholpen.

oneerlijk trouwens dat je er gelijk een jaar aanvast zit.
ze zouden proefperiodes in moeten schakelen.. 3 maanden proeftijd oid.
als je er nu vanaf wilt om bijv het nieuwe alice van bbnet te gebruiken dan kan je alle niet gebruikte maanden ook nog betalen.. schande.. betalen voor een dienst die niet geleverd wordt

opta, regel wat!

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 226054 op 17-08-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Volgens die waarden zou je meer dan 3 km. vanaf de centrale zitten...
Sowieso zien die grafieken er slecht uit. Je komt niet verder dan de helft van het bereik.

Als je al de meest recente firmware op je 706 hebt gezet, dan vermoed ik een defect modem.
Anders moet je even updaten. Dan weer eens proberen.

Is de 706 van Speedlinq? Zo ja, kan je nog dat oude modem van de vorige provider inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
wyrdt schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:44:
Afgelopen dinsdag bellen aangevraagd.
Vanmiddag de inloggegevens en het werkt !!
3 Dagen, toch niet gek/
't Kan in 2 minuten eigenlijk, behalve dan de post natuurlijk voor login/wachtwoord. Als dat per mail gaat kan het in 2 minuten.

VoIP is niet meer dan een nummer/login+wachtwoord aanmaken en toelaten in het VoIP systeem natuurlijk.
Anoniem: 226054 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:13:
[afbeelding]

20mbit abbonement
snelheid is dramatisch, al vanaf het begin.
bekabeling zit goed, hier eerder ook via bbnet 24mbit gehad (xsdsl)

500 meter van het kastje in de straat volgens tool op bbnet site.

Wie heeft een idee?

hij staat op adsl2+ zet ik hem op een andere dan is het nog trager
speedtouch 706
Kastje in de straat is niets meer dan een kabelkast wat je bedoelt. Dingen zijn een meter hoog en 60x30cm ongeveer. Daar komen alleen maar kabels vanaf de centrale en kabels vanaf de woningen/straten op uit die aan elkaar zijn gekoppeld.

Een telefooncentrale is wel een wat groter en verschilt van een ruim tuinhuis/garage formaat tot hele kantoor panden qua formaat.

Plaatje is wel raar, lijkt wel op ADSL2 (G.992.5) verbonden, maar gebruikt de hogere frequenties helemaal niet. Dus je gebruikt alleen de frequenties die voor ADSL1 zijn (G992.1) en dan kom je logischerwijs niet boven de 8Mbps uit (net er onder door wat verstoring op de lijn en lengte).

Goed opletten, je upstream attenuation is hoger dan je downstream attenuation. Je aansluiting loopt op 1 ader (bijna 1 ader eigenlijk) zo'n beetje. Ergens zit een draadbreuk of maakt 1 van de twee aders (draadjes) niet tot nauwelijks contact.

Kan onderweg zijn of op de centrale, maar 9 uit 10x is het binnenshuis ergens... Kan je het thuis niet vinden/oplossen moet je het aan je ISP melden zodat zij de telco kunnen informeren die dan op (storings)onderzoek uit kunnen waar je lijn niet lekker verbonden is.

Bij een annexA verbinding kan je upstream SNR niet hoger zijn dan downstream. Daarbij is die 43dB downstream SNR een ruime 3000meter lijn, dat klopt ook niet met de snelheid die je haalt op deze frequenties.

Lijn is ergens niet juist verbonden en maakt slecht contact.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 18-08-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cornfed99111 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:56:
Volgens die waarden zou je meer dan 3 km. vanaf de centrale zitten...
Sowieso zien die grafieken er slecht uit. Je komt niet verder dan de helft van het bereik.

Als je al de meest recente firmware op je 706 hebt gezet, dan vermoed ik een defect modem.
Anders moet je even updaten. Dan weer eens proberen.

Is de 706 van Speedlinq? Zo ja, kan je nog dat oude modem van de vorige provider inzetten?
ik ga morgen de adapter van mijn vorige modem es zoeken..
zit toch echt bijna op de centrale
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:16:
[...]

't Kan in 2 minuten eigenlijk, behalve dan de post natuurlijk voor login/wachtwoord. Als dat per mail gaat kan het in 2 minuten.

VoIP is niet meer dan een nummer/login+wachtwoord aanmaken en toelaten in het VoIP systeem natuurlijk.

[...]

Kastje in de straat is niets meer dan een kabelkast wat je bedoelt. Dingen zijn een meter hoog en 60x30cm ongeveer. Daar komen alleen maar kabels vanaf de centrale en kabels vanaf de woningen/straten op uit die aan elkaar zijn gekoppeld.

Een telefooncentrale is wel een wat groter en verschilt van een ruim tuinhuis/garage formaat tot hele kantoor panden qua formaat.

Plaatje is wel raar, lijkt wel op ADSL2 (G.992.5) verbonden, maar gebruikt de hogere frequenties helemaal niet. Dus je gebruikt alleen de frequenties die voor ADSL1 zijn (G992.1) en dan kom je logischerwijs niet boven de 8Mbps uit (net er onder door wat verstoring op de lijn en lengte).

Goed opletten, je upstream attenuation is hoger dan je downstream attenuation. Je aansluiting loopt op 1 ader (bijna 1 ader eigenlijk) zo'n beetje. Ergens zit een draadbreuk of maakt 1 van de twee aders (draadjes) niet tot nauwelijks contact.

Kan onderweg zijn of op de centrale, maar 9 uit 10x is het binnenshuis ergens... Kan je het thuis niet vinden/oplossen moet je het aan je ISP melden zodat zij de telco kunnen informeren die dan op (storings)onderzoek uit kunnen waar je lijn niet lekker verbonden is.

Bij een annexA verbinding kan je upstream SNR niet hoger zijn dan downstream. Daarbij is die 43dB downstream SNR een ruime 3000meter lijn, dat klopt ook niet met de snelheid die je haalt op deze frequenties.

Lijn is ergens niet juist verbonden en maakt slecht contact.
toon volledige bericht
dank je, ik ga weer verder op onderzoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Meer mensen problemen met een wegvallende internet verbinding? Bbned, regio Heerlen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Eiríkr schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:48:
Meer mensen problemen met een wegvallende internet verbinding? Bbned, regio Heerlen.
DNS werkt ook traag en kan niet alle pagina's vinden.
bjck schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:16:
[...]

Klopt, maar probeer het maar eens bij grote broer KPN

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:59
al weken....

verbinding klapt er om de haveklap uit, reset van modem levert meestal weer connectie.... maar ja, als ik dat elke 10 min moet doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:26
Ik wil graag de speedlinq settings in mijn Nokia e65 krijgen.
Dan zou ik, wanneer er een open wlan in de buurt is, gratis met mijn
speedlinq bellen abbo kunnen bellen.

Hier staat hoe het met een ander abbo moet.
radicalEMT in "Het Nokia E65 Topic"

Maar ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand een gouden tip ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Over Speelinq bellen.
Bellen en gebeld gaat prima, alleen de voicemail krijg ik niet ingesproken.
Na de openingszinnen van de voicemailmachine kan ik nog een 8 indrukken die ook "gehoord"worden door het apparaat. Het volgende cijfer is een 0 maar die hoort hij niet.
Met tone en Puls geprobeerd, geen verschil en kom niet verder.
Iemand een idee?
Zou het een storing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Nog werkt alles. Maar in mijn log van mijn 780WL staat, dat elke 5 minuten mijn ip lease wordt
vernieuwd. Dat komt normaal maar enkele keren per dag voor. Heb overigens steeds dezelfde ip.
Ook BBNed en centrale Heerlen-Hoensbroek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
cornfed99111 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:56:
[...]

Nog werkt alles. Maar in mijn log van mijn 780WL staat, dat elke 5 minuten mijn ip lease wordt
vernieuwd. Dat komt normaal maar enkele keren per dag voor. Heb overigens steeds dezelfde ip.
Ook BBNed en centrale Heerlen-Hoensbroek.
Blijkbaar hebben ze een kortere DHCP leasetijd gezet bij Speedlinq dan. Opzich geen probleem natuurlijk, soms juist wel handig korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226054 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:28:
[...]

ik ga morgen de adapter van mijn vorige modem es zoeken..
zit toch echt bijna op de centrale
thanks
Vandaag even proberen of ik wat voor mekaar kan krijgen..
Als ik de draden bekijk dan zie ik dat de draden die uit de muur komen verbonden zijn met de gele en zwarte draad van het door speedlinq geleverde aansluit geval.. (tja hoe heten die dingen)
Zitten die kabels goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Qua kleuren en zo, hangt af van de ouderdom van je aansluiting.
Als je al internet verbinding had, dan zouden die wel kloppen. Kijk ze heel precies na of ze goed verbonden zitten en er geen kabelbreuk in zit. Het zijn meestal dezelfde draadjes waar ook je
analoge telefonie op zit of zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt maar het is hier een bos van jewelste.. woning uit de 60'er jaren..
ze hadden toen ook draden voor iets anders, radio oid?? echt wel 10 draden.
vorig jaar is er zo'n kpn man geweest en die heeft er een soort van telefoon opgezet en er 2 draden uitgepakt.. dat heeft gewerkt met 24mbit.. dus die 2 draden die zijn ok.. (transparant en zwart)
ik vraag me alleen af of ze op de juiste punten zijn aangesloten op dat ding van speedling met 4 aansluitpunten. geel en zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Je bedoelt zeker het vierkante doosje met vier pinnen. De varkenssnuit. Die is alleen voor telefonie.
Als je geen analoog abo meer hebt, kan je die 2 draadjes direct aansluiten op je modem.
Het beste is dan een modulaire plug aansluiting (RJ-45) op die draden te zetten.
Heb je ook nog een splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ADSL (en ook een telefoon verbinding) heeft maar 2 draden. De stekkers zijn allemaal 4 polig/aderig inderdaad, is iets van vroeger nog.

En inderdaad, vroeger had je meer diensten via die kabels. Soms heb je er wel een stuk of 10 in allerlei kleuren van de regenboog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cornfed99111 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:04:
Je bedoelt zeker het vierkante doosje met vier pinnen. De varkenssnuit. Die is alleen voor telefonie.
Als je geen analoog abo meer hebt, kan je die 2 draadjes direct aansluiten op je modem.
Het beste is dan een modulaire plug aansluiting (RJ-45) op die draden te zetten.
Heb je ook nog een splitter?
die snuit is al vervangen door het bijgeleverde kasje van speedlinq waar je direct een rj45 in kan doen.
vraag blijft echter.. zet ik de 2 draden op rood en zwart?
splitter gebruik ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:25:
ADSL (en ook een telefoon verbinding) heeft maar 2 draden. De stekkers zijn allemaal 4 polig/aderig inderdaad, is iets van vroeger nog.

En inderdaad, vroeger had je meer diensten via die kabels. Soms heb je er wel een stuk of 10 in allerlei kleuren van de regenboog.
in de 60's hadden ze gewoon extra kabels..
zal met de koude oorlog te maken hebben haha of voor jimmy van de wehkamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ik heb andere kleuren. Bij mij zit ie op blauw en rood. Maar ik nog een ander doosje liggen.
Daar zitten groen en rood in. Gewoon even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wow ongelovelijk!! Blauw en rood dus.. de 2 bovenste schroefjes.
ze zaten bij mij op de onderste 2 geel en zwart in tegenstelling tot het eerder genoemde rood en zwart.

gelijk 1952 als snelheid!! dag kan niet meer stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 226054 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:17:
ze zaten bij mij op de onderste 2 geel en zwart in tegenstelling tot het eerder genoemde rood en zwart.

En dus wist je ADSL verbinding maar net-aan een verbinding op te bouwen en was het beroerd.....

Misschien had een monteur het ooit zo gemaakt dat met een stekker die ook zo bekabeld is de splitter kon worden aangesloten en ook weer een toestel op dezelfde aansluiting.

Zo loodsen ze via de onderste twee pinnen het signaal naar de splitter en weer terug naar dezelfde stekker naar de bovenste twee pinnen. Op die manier kan je een toestel ook in dezelfde aansluiting prikken en loopt het signaal wel netjes via de splitter. Het kan, maar maakt het nodeloos complex en zeker na een jaar ben je dat vergeten weer.....

Hoe ziet nu een screenshot eruit zoals in je eerste post?

Anoniem: 226054 in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Anoniem: 226054 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:17:

Fijn te horen...!! Dus de twee onderste pinnen of de twee bovenste pinnen.
Dus al die tijd een slechte verbinding gehad, tsss. Ben benieuwd naar de DMT waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
cornfed99111 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:26:
[...]

Fijn te horen...!! Dus de twee onderste pinnen of de twee bovenste pinnen.
Dus al die tijd een slechte verbinding gehad, tsss. Ben benieuwd naar de DMT waardes.
Eigenlijk was het (of had hij) het dus onjuist aangesloten thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://users.keyaccess.nl/~nijle02/dmt2.jpg

ik heb geen idee of ik of die monteur het fout heeft gedaan, zal ik wel geweest zijn..
geen kwaad woord meer over speedlinq nu :p

3dvd's binnen 2 uur is wel netjes lijkt me :-)

hij staat nu wel op adsl2+

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 226054 op 19-08-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dat ziet er veel beter uit. Die waarden zeggen nu dat je 900 meter van de centrale zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand of er een dmt tool is die werkt met zyxel P-2602HW-D1A
heb er al vele geprobeerd maar krijg er geen te werken [ geprobeerd v4.16/v5.22/v6.12/dmt_clientdmtC.zip] maar geen doet t

wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 11:09
Anoniem: 206812 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:18:
weet iemand of er een dmt tool is die werkt met zyxel P-2602HW-D1A
heb er al vele geprobeerd maar krijg er geen te werken [ geprobeerd v4.16/v5.22/v6.12/dmt_clientdmtC.zip] maar geen doet t

wie kan me helpen?
De D1A is nog redelijk nieuw. Als de DMT tools van de maker niet werken, dan zul je geduldig moeten wachten tot hij een update uitbrengt die de D1A ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thnx voor je super snelle antwoord _/-\o_

en ja dan moet ik maar geduld hebben..... [is wel moeilijk *O* ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cornfed99111 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:11:
Dat ziet er veel beter uit. Die waarden zeggen nu dat je 900 meter van de centrale zit.
ik zit er nog iets dichterbij.. 500 nog wat.. maar goed.. ik ben zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Advies gevraagd:

Ik heb nu al 16 maanden een 8mbit abo bij speedlinq voor 35 euro in de maand. Het 12 maanden contract is dus al voorbij en kan nu gewoon opzeggen lijkt me en op een andere provider overstappen.
Maar ik kan het contract ook upgraden naar een 20mbit abo.

Nu zie ik op de site van speedlinq dat er staat " - actietarief 12 maanden voor € 19,95 per maand. Daarna € 24,95 per maand" Betekent dit dat je er nu dus 2 jaar aan vastzit?

Of is het slimmer om gewoon 35 euro te blijven betalen maar wel de mogelijkheid te hebben elk moment op te stappen?

Als je overstapt op het 20mbit abo, krijg je dan een andere modem? Hoe gaat dat in z'n werk? Iemand de die overstap heeft gemaakt?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Als je tevreden bent met Speedlinq kan je gewoon direct gratis upgraden naar een 20Mb abo.
Als je nu 8Mb hebt, heb je zeer waarschijnlijk een ADSL2+ modem. Kan je blijven gebruiken.
Vermeld maar je huidige modem merk/type maar even.
Er is een formulier op de site van Speedlinq (snelheidswijziging) of je moet bellen.
Ik weet niet of die prijzen gelden voor bestaande abonnees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:00
hier gaat ook alles goed sinds 16-8 is de lijn actief tevens ook met telefonie gaat allemaal goed
downloads gaan via newsgroepen (payserver) lkkr vlot 2.7mb zit hier 700mtr van centrale.ben zeer tevreden.

downstream bitrate 20112 kbit/s 15.5db snrm:6.0db txpwr: 17.5dBm
Upstream bitrate 1253 kbit/s 6.5 db snrm:8.0db txpwr: 12.0dBm

krijg alleen nog geen grafieken in DMT krijg er een firmware error in me (grafieken)scherm.

[ Voor 36% gewijzigd door diehard889 op 20-08-2007 12:38 ]

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

cornfed99111 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 12:25:
Als je tevreden bent met Speedlinq kan je gewoon direct gratis upgraden naar een 20Mb abo.
Als je nu 8Mb hebt, heb je zeer waarschijnlijk een ADSL2+ modem. Kan je blijven gebruiken.
Vermeld maar je huidige modem merk/type maar even.
Er is een formulier op de site van Speedlinq (snelheidswijziging) of je moet bellen.
Ik weet niet of die prijzen gelden voor bestaande abonnees.
Op zich ben ik wel tevreden met ze. Ben van 3mbit naar 8mbit gegaan na 12 maanden en nu dus 16 maanden later wil ik dan de 20mbit.
Heb in deze 2.5 jaar maar iets van 4-5x gehad dat er geen verbinding was. Verder geen problemen.
Ik zie nu bij het snelheidswijzigings formulier dat de 20 mbit dan gewoon 25 euro is maar wel voor 12 maanden. Dat vind ik wel goed.

Ik heb thuis zo'n modem van speedlinq gekregen:
Ik weet het type niet precies. Bij mij brandt het lampje 8M dan.
Afbeeldingslocatie: http://www.breedbandmodems.info/Pics/adslmodem-leds.jpg

En als ik een andere modem nodig heb, moet ik deze dan weer naar speedlinq opsturen?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dat is volgens mij een Copperjet 810. Die kan alleen ADSL1.
Dit modem kan je houden (je hebt hem toch niet in bruikleen?). Je moet wel een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

cornfed99111 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:17:
Dat is volgens mij een Copperjet 810. Die kan alleen ADSL1.
Dit modem kan je houden (je hebt hem toch niet in bruikleen?). Je moet wel een nieuwe kopen.
Okej bedankt. Nee niet in bruikleen volgens mij. Tenminste niet dat ik er iets van weet.
Speedlinq biedt nu dan als je overstapt op 20mbit zo'n single pc modem aan voor iets van 50 euro. Is het afwachten en hopen dat je een goede krijgt of is het slimmer om zelf een modem te kopen?

Signature

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.