[Speedlinq] Ervaringen - Deel 7

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 20.948 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Hangt af wat je er mee wilt doen in de toekomst. Als je zoiets vergelijkbaars wilt hebben wat je nu hebt, dan kan je dat modem kopen. Heb je VOIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205953

Hallo,

Ik zit er aan te denken om van hetnet af te stappen naar speedlinq. Ik woon redelijk buitenaf, en ik heb een paar vraagjes,
bij mij is alleen de 8mb verbinding beschikbaar. Maar dat is nog het dubbele van wat ik nu heb.
Ik download nogal aardig veel, en er zit een Fair use Policy op. Aan hoeveel gig moet ik dan denken? En wat als je daar overheen gaat? is Speedlinq daar precies aan? wat kost dat extra?
Verder las ik nog iets: Als je te ver van de centrale zit, kan je verbinding die maximale 8 mb niet halen.... Hoe kan ik testen/bekijken hoever ik van die centrale zit?:

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Fair Use Richtlijn
512 5 GB p/mnd
1024 15 GB p/mnd
2048 25 GB p/mnd
3072 35 GB p/mnd
4096 50 GB p/mnd
5120 100 GB p/mnd
6016 150 GB p/mnd
8000 250 GB p/mnd
8064 250 GB p/mnd
8192 250 GB p/mnd
12000 400 GB p/mnd
16000 500 GB p/mnd
20000 600 GB p/mnd

staat hier http://www.speedlinq.nl/php/faq.php en dan gedrags regels

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

vandaag aangesloten, zit op 1900 meter, tot nu toe tevreden
ook een lagere ping in wow

dit zijn mijn waardes, niet gek bij tele 2 haalde ik max 1400kb

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 3:21:21
Modulatie: G.992.5 Annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 13.295
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 12,18 / 46,76
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,5 / 25,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 8,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 26 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 26
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 7 / 7

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Airwin schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 23:26:
[...]

Ik heb inmiddels ook nog het volgende commando toegevoegd, hoop dat het nu nog beter werkt (want bij mij werkte het echt niet helemaal soepel!)

service system modify name=VOIP_SIP port=38383

Na deze laatste aanpassing krijg ik ook geen melding meer van de firewall over ICMP destination unreachable en UDP floods tijdens VoIP gesprekken :*) .....
En nog updates? Ik laat nu eerst 6.1.7.2 maar staan. 6.1.9.3 kon ik alleen van XS4all vinden, en die werkte wel maar de wizzard bestond helememaal uit XS4all shit(ppoe vpi/vci vast ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

laat maar :)

[ Voor 87% gewijzigd door thalantis op 20-08-2007 21:06 ]

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193130

Er zijn veel problemen en niemand heeft echt zin om de dure helpdesk te bellen.

Maar de meeste weten dan ook niet dat je óók gewoon het normale tarief nummer kunt bellen van Speedlink.

070- 381 6981

Ik bel dit véle malen en laat mij dus NIET afpoeieren met leuzen als: u moet de helpdesk bellen...

ik vraag ( en blijf gewoon herhalen..) geef mij maar een meerdere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 11:04
Heb momenteel orange + telefonie en ben het meer dan zat dat ze de snelheid aan het cappen zijn. (in het begin 18mbit, nu nog 10mbit) Bovendien hebben ze de toch al niet 100% stabiele livebox met firmware updates geheel de nek omgedraaid.

Lang verhaal kort, ik wil gaan overstappen naar wat anders.

Speedlinq is een optie, Abel telecom en Alice denk ik ook nog over na.

In ieder geval is het de bedoeling dat ik een 20mbit adsl verbinding pak zonder telefonie. (dit doe ik via een andere aanbieder, goedkoper!)

Ik zie dat je bij speedlinq kunt kiezen uit verschillende netwerken. Gek genoeg mag ik na de postcodecheck geen BBNED kiezen (terwijl dit wel gewoon leverbaar is op mijn postcode)
Goed, KPN en BabyXL blijven over. Welk netwerk verdient de voorkeur? (kwa ping tijden, snelheid, stabiliteit etc)

Als ik zelf nu zou moeten kiezen zou ik vermoedelijk het KPN netwerk kiezen. Maar ik heb nu nog de keuze, dus tips en opmerking zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 16:26
KBDE schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:15:
...dus tips en opmerking zijn welkom!
Tip: Neem geen Speedlinq...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
basduijn schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:28:
[...]

Tip: Neem geen Speedlinq...
:+ Is het zo erg dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
Ik heb nu een jaar een Speedling abonnement (6/1 + voip via BBned) en heb weinig te klagen. De verbinding is stabiel, en heb op afgelopen weekend na geen problemen gehad. Vanaf afgelopen vrijdag tot en met gisteren (maandag) heb ik geen verbinding gehad omdat mijn adsl modem geen IP adres van de DHCP server van Speedlinq kreeg toegewezen. Wat dan wel irritant is dat je naar de te dure helpdesk moet bellen om dat aan te kaarten. Ik was 23 euro kwijt aan telefoonkosten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Schweino schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:01:
Ik heb nu een jaar een Speedling abonnement (6/1 + voip via BBned) en heb weinig te klagen. De verbinding is stabiel, en heb op afgelopen weekend na geen problemen gehad. Vanaf afgelopen vrijdag tot en met gisteren (maandag) heb ik geen verbinding gehad omdat mijn adsl modem geen IP adres van de DHCP server van Speedlinq kreeg toegewezen. Wat dan wel irritant is dat je naar de te dure helpdesk moet bellen om dat aan te kaarten. Ik was 23 euro kwijt aan telefoonkosten :(
Speedlinq heeft volgens mij de regel dat als de fout bij Speedlinq ligt dat ze deze kosten vergoeden. Ik zou een brief sturen ipv bellen. Ook een specificatie toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In ieder geval is het de bedoeling dat ik een 20mbit adsl verbinding pak zonder telefonie. (dit doe ik via een andere aanbieder, goedkoper!)
Via wie doe jij de telefonie???

_/-\o_ en betaal jij een "vaste-lijn-toeslag" ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Laatst online: 18-06 20:16

MikeWazowski

Look into my eye

Ik overweeg van Planet over te stappen naar Speedlinq ivm de (veel) lagere prijs voor hogere snelheid. Maar ik zit met een vraag, misschien wat meer algemeen ipv Speedlinq maar toch stel ik hem :p.

Nu heb ik 2 koperlijnen: 1 voor Planet InternetPlusBellen 3 Mbit + 1 met KPN Belbudget voor ons alarm. Als ik op Speedlinq overstap moet ik dan ook 9,50 euro extra betalen voor een (2e) koperlijn, of kan Speedlinq Comfort 6016 Bellen ook over mijn koperlijn met mijn KPN Belbudget lijn lopen? Of kan ik dan alleen maar gebruik maken van ADSL (zoals het vroeger was met een splitter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
De laatste tijd heb ikzelf ook weinig te klagen. Wel reboot ik uit voorzorg elke nacht mijn modem. En soms valt de verbinding een paar seconden weg, maar over het algemeen valt het idd best wel mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 13:50
Ik wil graag een ander modem/router gebruiken met wireless-N. Gebruikt hier iemand zijn sip via een ander apparaat dan het standaard modem?

Ik zit zelf te denken aan de Linksys SPA3102, zodat ik ook nog een ander sip account kan toevoegen.
Gebruikt iemand de sip op een wifi telefoon zodat je je abo mee kan nemen onderweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
sweeper73 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:23:Nu heb ik 2 koperlijnen: 1 voor Planet InternetPlusBellen 3 Mbit + 1 met KPN Belbudget voor ons alarm. Als ik op Speedlinq overstap moet ik dan ook 9,50 euro extra betalen voor een (2e) koperlijn, of kan Speedlinq Comfort 6016 Bellen ook over mijn koperlijn met mijn KPN Belbudget lijn lopen? Of kan ik dan alleen maar gebruik maken van ADSL (zoals het vroeger was met een splitter)?
Bedoel je dat je nu 2 (Twee) fysieke aansluitingen uit de muur hebt komen, waarvan er 1 gereserveerd is voor ADSL + internetbellen en de ander alleen voor analoge telefonie? Of heb je twee kabels aangesloten op een splitter die op 1 (Eén) fysieke aansluiting in de muur (Isra-punt) zit. Dat laatste lijkt me waarschijnlijker, maar corrigeer me als ik fout zit.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Isaak Asimov schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:13:
[...]

Bedoel je dat je nu 2 (Twee) fysieke aansluitingen uit de muur hebt komen, waarvan er 1 gereserveerd is voor ADSL + internetbellen en de ander alleen voor analoge telefonie? Of heb je twee kabels aangesloten op een splitter die op 1 (Eén) fysieke aansluiting in de muur (Isra-punt) zit. Dat laatste lijkt me waarschijnlijker, maar corrigeer me als ik fout zit.. :?
Ik bedoel dat eerste: 2 fysieke koperkabels. Ff nagevraagd bij de KPN Helpdesk en de medewerker zei dat de lijn anders te veel belast wordt - dat lijkt me redelijke nonsens omdat je wel los ADSL (zonder bellen) en gewone telefoon op 1 lijn kan hebben..... daarom vraag ik het even hier na om te kijken of iemand ook deze situatie heeft en het allemaal WEL over 1 lijn heeft lopen... scheelt een berg in kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 11:10
Je kan Speedlinq gewoon over die eerste koperlijn laten lopen met BelBudget samen, dat heet gewoon linesharing net als wat Planet nu doet.

Alleen moet je dan wel een overstap aanvragen en niet een nieuwe lijn bij Speedlinq. Je Planet verbinding wordt dan los gegooid en de Speedlinq verbinding erop gezet.

Het kan wel, beide naast elkaar op een aparte lijn, natuurlijk. Het is maar net wat je wenst te hebben en wilt betalen per abonnement/aansluiting.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 22-08-2007 08:23 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 16:03
basduijn schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:38:
[...]

De laatste tijd heb ikzelf ook weinig te klagen. Wel reboot ik uit voorzorg elke nacht mijn modem. En soms valt de verbinding een paar seconden weg, maar over het algemeen valt het idd best wel mee :-)
Als het goed is kan je daar een firmware update voor downloaden.
Heb momenteel orange + telefonie en ben het meer dan zat dat ze de snelheid aan het cappen zijn. (in het begin 18mbit, nu nog 10mbit) Bovendien hebben ze de toch al niet 100% stabiele livebox met firmware updates geheel de nek omgedraaid.

Lang verhaal kort, ik wil gaan overstappen naar wat anders.

Speedlinq is een optie, Abel telecom en Alice denk ik ook nog over na.

Ik zie dat je bij speedlinq kunt kiezen uit verschillende netwerken. Gek genoeg mag ik na de postcodecheck geen BBNED kiezen (terwijl dit wel gewoon leverbaar is op mijn postcode)
Goed, KPN en BabyXL blijven over. Welk netwerk verdient de voorkeur? (kwa ping tijden, snelheid, stabiliteit etc)

Als ik zelf nu zou moeten kiezen zou ik vermoedelijk het KPN netwerk kiezen. Maar ik heb nu nog de keuze, dus tips en opmerking zijn welkom!
Naar mijn ervaring zijn de beste 2 keuzes BBned en KPN (geen specifieke volgorde). Volgens mij is het pakket met telefonie trouwens goedkoper dan zonder omdat ze dan ook je kosten van de vaste lijn erin hebben zitten. Ik heb zelf VoIP van Speedlinq gecombineerd met dat van Voipbuster met behulp van www.pbxes.org. Goedkoper dan met deze combinatie kan ik het niet maken :P

[ Voor 64% gewijzigd door flapstaart op 22-08-2007 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airwin
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 10:13
ToFast schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:48:
[...]

En nog updates? Ik laat nu eerst 6.1.7.2 maar staan. 6.1.9.3 kon ik alleen van XS4all vinden, en die werkte wel maar de wizzard bestond helememaal uit XS4all shit(ppoe vpi/vci vast ook)
Hier loopt het nu helemaal prima hoor.

Ik heb de Speedtouch Wizard v14 gebruikt en toen gekozen voor RFC1483 router VOIPBuster bellen, vervolgens de 3 aanpassingen gedaan die ik reeds melde om alle verwijzingen voor SIP naar poort 5060 om te zetten naar poort 38383. Daarna geen problemen meer gehad maar door de nieuwe firmware wel:
  • Upload van 7800 naar 11300
  • gewoon inloggen op web interface zonder digestauth gedoe
  • Internet lampje brandt/ knippert
  • meer standaard applicaties voor UPNP/firewall
  • geen mogelijkheid meer om met DMT de SNRM aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
flapstaart schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 08:42:
[...]

Naar mijn ervaring zijn de beste 2 keuzes BBned en KPN (geen specifieke volgorde). Volgens mij is het pakket met telefonie trouwens goedkoper dan zonder omdat ze dan ook je kosten van de vaste lijn erin hebben zitten. Ik heb zelf VoIP van Speedlinq gecombineerd met dat van Voipbuster met behulp van www.pbxes.org. Goedkoper dan met deze combinatie kan ik het niet maken :P
Mja, ik heb nu twee Targa DIP Phone 450 toestellen. (zijn 100% identiek aan de siemens toestellen, sterker nog ik heb een siemens firmware erin gezet)

Deze werken met een vaste lijn EN met een voip verbinding.
Helaas kon ik deze bij wanadoo/orange nooit meer gebruiken daar de livebox vanaf een bepaalde firmware elke dag vastliep.

De bedoeling is nu om het oude belbudget nummer van kpn als inkomende lijn te blijven gebruiken. Uitgaand bellen gaat in het vervolg met voipbuster achtige aanbieders. (voipcheap.com bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

bjck schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 08:22:
Je kan Speedlinq gewoon over die eerste koperlijn laten lopen met BelBudget samen, dat heet gewoon linesharing net als wat Planet nu doet.

Alleen moet je dan wel een overstap aanvragen en niet een nieuwe lijn bij Speedlinq. Je Planet verbinding wordt dan los gegooid en de Speedlinq verbinding erop gezet.

Het kan wel, beide naast elkaar op een aparte lijn, natuurlijk. Het is maar net wat je wenst te hebben en wilt betalen per abonnement/aansluiting.
Ok, ik begrijp het bijna .... je kunt voor de IPB-lijn niet echt praten over linesharing, omdat er op de fysieke lijn geen analoge lijn binnenkomt. De analoge lijn voor mijn alarm komt op de 2e fysieke lijn binnen. Als ik nu dus vraag om een overstap, gaat deze dan niet gewoon over de 1e fysieke lijn waardoor er dus niets veranderd en ik via Speedlinq toch voor de 1e fysieke lijn nog moet betalen? (betalen voor de lijn doe ik nu bij Planet dacht ik NIET, ik betaal het standaardbedrag van 42,95 euro voor IPB 3 MBit - of is dat incl. de lijn). Overigens kan ik alleen kiezen voor Speedlinq via KPN....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Snapt iemand hoe die actievoorwaarden precies in elkaar steken voor de ADSL + Bellen + TV aanbieding van speedlinq?

Het kost het eerste jaar 29,95, inclusief de vaste lijn toeslag van KPN. Nou vraag ik me zelf af wat wijsheid is.. ik heb nog geen KPN aansluiting in mijn nieuwe appartement. Nou kan ik die zelf eerst aanvragen icm belbudget. En dan het goedkope speedlinq abbonnement nemen. Maar gaat dat tientje voor de lijn dan nog wel van die 29,95 af?

Het alternatief is dat ik GEEN belbudget aanvraag bij KPN, en dat gewoon door speedlinq af laat handelen. Het nadeel daarvan is, volgens mij, dat je dan bij elke ISP wissel weer extra kosten hebt voor 'new line service'. Als ik Speedlinq na een jaar moe ben, en ik stap over naar iets anders, dan moet ik volgens mij daar *weer* XX euro betalen om adsl over de lijn zonder kpn abbonnement te laten lopen. Dus wellicht dat het goedkoper is om dat KPN BelBudget abbo te nemen, zodat ik die kosten maar 1 keer heb. Maar dan moet in dit geval speedlinq wel dat tientje weer in korting brengen .

Iemand hier die ervaring heeft met deze aanbieding van 29,95, die al een kpn abonnement heeft?

[edit] Ik kan de kosten niet eens vinden die KPN doorberekent voor het aansluiten van de lijn. Bij bijv. tweakdsl staan deze er wel bij. Hrm.

[ Voor 5% gewijzigd door brama op 22-08-2007 11:56 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Wat is dat voor bezeikte kraam daar bij speedlinq??
Op de homepage staat het volgende:
KPN Comfort 20000 €24,95 en eerste jaar 19,95

Ga je postcode check uitvoeren om het allemaal aan te vragen krijg je opeens te zien dat diezelfde verbinding welliswaar het eerste jaar 19,95 per maand kost, maar na het eerste jaar 27,85!

Tja ik twijfel er nu toch echt aan om ueberhaupt nog serieus naar deze provider te kijken.... als ze dit soort zaken niet eens voor elkaar hebben, en de klant al dan niet moedwillig proberen te naaien....

Edit:
Ik weet genoeg, we gaan op zoek naar een andere provider:
http://www.start12.nl/ads...speedlinq_788_review.html

[ Voor 12% gewijzigd door KBDE op 22-08-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ KBDE

Was je van plan om langer dan 1 jaar te blijven bij Speedlinq?
Dan ben je echt een dief van je eigen portomennee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
KBDE schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:57:
Wat is dat voor bezeikte kraam daar bij speedlinq??
Op de homepage staat het volgende:
KPN Comfort 20000 €24,95 en eerste jaar 19,95

Ga je postcode check uitvoeren om het allemaal aan te vragen krijg je opeens te zien dat diezelfde verbinding welliswaar het eerste jaar 19,95 per maand kost, maar na het eerste jaar 27,85!

Tja ik twijfel er nu toch echt aan om ueberhaupt nog serieus naar deze provider te kijken.... als ze dit soort zaken niet eens voor elkaar hebben, en de klant al dan niet moedwillig proberen te naaien....

Edit:
Ik weet genoeg, we gaan op zoek naar een andere provider:
http://www.start12.nl/ads...speedlinq_788_review.html
Die 3 euro verschil zit 'm in anti-virus en spamfilter... Maar die hoef je niet te nemen natuurlijk...

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
brama schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:31:
Dus wellicht dat het goedkoper is om dat KPN BelBudget abbo te nemen, zodat ik die kosten maar 1 keer heb. Maar dan moet in dit geval speedlinq wel dat tientje weer in korting brengen .

Iemand hier die ervaring heeft met deze aanbieding van 29,95, die al een kpn abonnement heeft?
Dat probeer ik ook al even uit te vogelen, tot nu toe is het me ook niet duidelijk......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226147

Airwin schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:33:
[...]

Hier loopt het nu helemaal prima hoor.

Ik heb de Speedtouch Wizard v14 gebruikt en toen gekozen voor RFC1483 router VOIPBuster bellen, vervolgens de 3 aanpassingen gedaan die ik reeds melde om alle verwijzingen voor SIP naar poort 5060 om te zetten naar poort 38383. Daarna geen problemen meer gehad maar door de nieuwe firmware wel:
  • Upload van 7800 naar 11300
  • gewoon inloggen op web interface zonder digestauth gedoe
  • Internet lampje brandt/ knippert
  • meer standaard applicaties voor UPNP/firewall
  • geen mogelijkheid meer om met DMT de SNRM aan te passen
Ik kan het bevestigen, hier werkt het ook prima. :*) (had ook al soortgelijke stappen ondernomen, aangezien het een poort probleem moest wezen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Vandaag heb ik mijn actiekorting teruggeboekt gekregen. helaas klopt hier helemaal niets van. De megadeal bestond uit:

20mb internet, 24,95 per maand
VoIP Telefonie, gratis bij 20mb abbo, gratis bellen enkel 5ct opstartkosten.
Digitenne (4,95 per maand) met Topfield voor 59,05

De aansluitkosten, modemkorting en maandkorting zijn teruggeboekt. De korting op de topfield is niet gekregen en de telefoontikken staan ook gespecificeerd op de rekening en worden dus ook nog steeds betaald. Daarbij word ik niet eens voor digitenne gefactureerd door speedlinq maar door KPN! De rekening van KPN is 1,95 hoger. Meer mensen met dit probleem?

Dit lijkt helemaal nergens op.

• Schweino
Dat van die telefoontikken vind ik wel erg vreemd. Is dat naar vaste nummers in Nederland (0900 uitgezonderd)?

cornfed99111 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:31:
@ KBDE

Was je van plan om langer dan 1 jaar te blijven bij Speedlinq?
Dan ben je echt een dief van je eigen portomennee.
_/-\o_ _/-\o_ 8)7

LOL... ja, ik "probeerde" mijn abo dat over één maand verstrekt te verlengen.....

man, man, wat een ellende.... ik blééf bellen..... maar lekker voor speedlinq NIET naar dat DURE service nemmer.... noteer:

0 7 0 - 3 8 1 6 9 8 1 en jawel ..je krijgt speedlinq...
IK BLEEF DUS GEWOON DOOR DRAMMEN met IK GA NIET DAT #@#@#$% dure nummer bellen ik wil alleen verlengen/heb recht op nieuwe abo keuze volgens jullie kleine lettertjes.

daar ze moeilijk bléven doen... niet terugbellen, hij zit in vergadering, hij heeft vrij, hij is met vakantie.. etc etc... lol..... vertelde ik ze het GOEDE nieuws ........

IK ZEG OP!!!!!

heeeeeeeehehehehe... wat een opluchting is dat .... :9

Ik ga voor INTERNET dus naar een ander en voor VoiP neem ik ABEL !!!!

ga maar kijken... VoiP voor 6,95!! per maand!! all -in!!! dus óók geen startkosten.

Voor email gebruik ik Gmail, dus dat hád ik al los van k#t providers.....
nu is VoiP dus óók los van mijn provider keuze..... hehhehe

jawel, langzaam wordt de internetwereld volwassen.... :*)

• Schweino
Laat nu net de ervaringen met Abel nog negatiever zijn dan Speedlinq: Abel telecom Ervaring

Schweino schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:29:
Laat nu net de ervaringen met Abel nog negatiever zijn dan Speedlinq: Abel telecom Ervaring
Wou ik net zeggen, je was net iets sneller :P

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21
Anoniem: 193130 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 08:47:
[...]
man, man, wat een ellende.... ik blééf bellen..... maar lekker voor speedlinq NIET naar dat DURE service nemmer.... noteer:
Dit nummer staat al tijden in de start post van dit draadje.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Schweino
brama schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:31:
Snapt iemand hoe die actievoorwaarden precies in elkaar steken voor de ADSL + Bellen + TV aanbieding van speedlinq?

Het kost het eerste jaar 29,95, inclusief de vaste lijn toeslag van KPN. Nou vraag ik me zelf af wat wijsheid is.. ik heb nog geen KPN aansluiting in mijn nieuwe appartement. Nou kan ik die zelf eerst aanvragen icm belbudget. En dan het goedkope speedlinq abbonnement nemen. Maar gaat dat tientje voor de lijn dan nog wel van die 29,95 af?

Het alternatief is dat ik GEEN belbudget aanvraag bij KPN, en dat gewoon door speedlinq af laat handelen. Het nadeel daarvan is, volgens mij, dat je dan bij elke ISP wissel weer extra kosten hebt voor 'new line service'. Als ik Speedlinq na een jaar moe ben, en ik stap over naar iets anders, dan moet ik volgens mij daar *weer* XX euro betalen om adsl over de lijn zonder kpn abbonnement te laten lopen. Dus wellicht dat het goedkoper is om dat KPN BelBudget abbo te nemen, zodat ik die kosten maar 1 keer heb. Maar dan moet in dit geval speedlinq wel dat tientje weer in korting brengen .

[edit] Ik kan de kosten niet eens vinden die KPN doorberekent voor het aansluiten van de lijn. Bij bijv. tweakdsl staan deze er wel bij. Hrm.
Zojuist Speedlinq maar eens gebeld om het voor eens en altijd duidelijk te krijgen:

De 20 Mbit + VOIP abonnementen zijn inclusief dedicated line toeslag. Deze toeslag blijft Speedlinq doorberekenen ook al blijf je je KPN lijn behouden. Het is een all-in pakket is mij verteld, de prijs zal dan ook niet worden aangepast.

Als je dus bijvoorbeeld een Comfort 20 Mbit compleet abonnement afsluit en je wil je KPN lijn houden ga je het volgende betalen (in het 1e jaar):

- 24,95 euro voor je Comfort 20 Mbit compleet abonnement (inclusief dedicated lijn toeslag van 9,50 euro dus)
- Daarnaast betaal je aan KPN de kosten voor je telefoonlijn

Vreemde zaak, aangezien je een dedicated line toeslag betaalt terwijl je aan line-sharing doet.... Tenzij Speedlinq in het geval dat je KPN wil behouden het ADSL signaal op een aparte lijn zet.

Misschien iets voor de startpost? Heb deze vraag wel vaker voorbij zien komen namelijk.

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Schweino schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:29:
Misschien dat je de zus van Abel kan proberen, ze heet Alice :9

• RichieB
Alice ziet er uit als een dochteronderneming van BBNed. Maar met deze prijs en voorwaarden (geen jaarcontract!) zeker interessant voor als mijn Speedlinq abbo afloopt.

Juistem:
Alice is een dochteronderneming van Telecom Italia en wordt in Nederland door BBned –
tevens dochter van Telecom Italia – op de markt gebracht.

[ Voor 45% gewijzigd door RichieB op 23-08-2007 12:07 ]

• RichieB
Schweino schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:24:
[...]
Misschien iets voor de startpost? Heb deze vraag wel vaker voorbij zien komen namelijk.
Een prijs "inclusief x" wil meestal zeggen dat als je "x" niet neemt, je toch dezelfde prijs betaalt. Maar vooruit, ik heb het toegevoegd onder de Aandachtspunten.

• cornfed99111
Ik neem ook afscheid van Speedlinq. Oktober is de laatste maand.
Niet vanwege problemen, maar puur de kosten. Ga nu naar Tele2 (slik).

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:34
Alice kan wel eens een grote speler worden op de Ned. markt.

Duidelijke prijzen, geen geneuzel achteraf.
En niet allerlei "verstopte" prijzen

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:47
Schweino schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:24:
[...]

Zojuist Speedlinq maar eens gebeld om het voor eens en altijd duidelijk te krijgen:

De 20 Mbit + VOIP abonnementen zijn inclusief dedicated line toeslag. Deze toeslag blijft Speedlinq doorberekenen ook al blijf je je KPN lijn behouden. Het is een all-in pakket is mij verteld, de prijs zal dan ook niet worden aangepast.

Als je dus bijvoorbeeld een Comfort 20 Mbit compleet abonnement afsluit en je wil je KPN lijn houden ga je het volgende betalen (in het 1e jaar):

- 24,95 euro voor je Comfort 20 Mbit compleet abonnement (inclusief dedicated lijn toeslag van 9,50 euro dus)
- Daarnaast betaal je aan KPN de kosten voor je telefoonlijn

Vreemde zaak, aangezien je een dedicated line toeslag betaalt terwijl je aan line-sharing doet.... Tenzij Speedlinq in het geval dat je KPN wil behouden het ADSL signaal op een aparte lijn zet.

Vreemd verhaal , Ik heb zelf een paar maanden geleden het 20MB+bellen aangesloten , met behoud van mijn KPN lijn ( omgezet naar belbudget) en ik betaal elke maand aan Speedlinq 15,50 voor het ADSL gedeelte en 4,95 voor het bellen gedeelte + de gemaakte telefoonkosten ( elke gesprek 5 cent starttik + kosten mobiel/0900 nummers)
1 15,50 01-08-2007 / 31-08-2007 ADSL2+ Comfort 20000 (20000/1024 Kbit/s)
1 4,95 01-08-2007 / 31-08-2007 Speedlinq Bellen
1 0,68 Speedlinq Bellen, jun 2007, 0 uur 1 min 56 sec, 1 gespr., servicenummers
1 1,20 Speedlinq Bellen, jun 2007, 2 uur 5 min 14 sec, 24

• Schweino
RichieB schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:53:
Alice ziet er uit als een dochteronderneming van BBNed. Maar met deze prijs en voorwaarden (geen jaarcontract!) zeker interessant voor als mijn Speedlinq abbo afloopt.

Juistem:

[...]
Helaas ook daar een aantal "addertjes": Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring
RichieB schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:58:
[...]

Een prijs "inclusief x" wil meestal zeggen dat als je "x" niet neemt, je toch dezelfde prijs betaalt. Maar vooruit, ik heb het toegevoegd onder de Aandachtspunten.
Heb je gelijk in, maar het wordt wel weer apart gefactureerd....

code:
1
2
3
 1      15,50  01-08-2007 / 31-08-2007  ADSL   X-tra    6016  (6016/1024 Kbit/s) compleet
 1       9,50  01-08-2007 / 31-08-2007  ADSL toeslag dedicated line
 1       4,95  01-08-2007 / 31-08-2007  Speedlinq Bellen
tvdoc schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:09:
[...]

Vreemt verhaal , Ik heb zelf een paar maanden geleden het 20MB+bellen aangesloten , met behoud van mijn KPN lijn ( omgezet naar belbudget) en ik betaal elke maand aan Speedlinq 15,50 voor het ADSL gedeelte en 4,95 voor het bellen gedeelte + de gemaakte telefoonkosten ( elke gesprek 5 cent starttik + kosten mobiel/0900 nummers)
1 15,50 01-08-2007 / 31-08-2007 ADSL2+ Comfort 20000 (20000/1024 Kbit/s)
1 4,95 01-08-2007 / 31-08-2007 Speedlinq Bellen
1 0,68 Speedlinq Bellen, jun 2007, 0 uur 1 min 56 sec, 1 gespr., servicenummers
1 1,20 Speedlinq Bellen, jun 2007, 2 uur 5 min 14 sec, 24
Vreemd inderdaad, staat weer haaks op wat de klantenservice me zojuist heeft verteld. De dame die ik sprak is het zelfs nog voor me wezen navragen.....

De situatie die jij schetst is de voor mij wenselijke situatie, maar volgens de klantenservice kan dit dus niet. Om het te proberen zal dus een gok worden.....

[ Voor 110% gewijzigd door Schweino op 23-08-2007 12:59 ]

Anoniem: 230737

Helemaal raar verhaal wat mij nu overkomt. En ja, nieuwe firmware zit erin, factory reset enz.
Ik kan alleen naar Speedlinqnummers bellen en mobiel. KPN nummers kan ik niet bellen, gaat niet eens over. Ik kan wel gebeld worden door KPN nummers.

Iemand enig idee?

Sorry, Speedtouch 706 wlan

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 230737 op 23-08-2007 13:22 ]

Anoniem: 230737 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:22:
Helemaal raar verhaal wat mij nu overkomt. En ja, nieuwe firmware zit erin, factory reset enz.
Ik kan alleen naar Speedlinqnummers bellen en mobiel. KPN nummers kan ik niet bellen, gaat niet eens over. Ik kan wel gebeld worden door KPN nummers.

Iemand enig idee?

Sorry, Speedtouch 706 wlan
Dat is een probleempje in de nieuwste firmware van de speedtouch (6.2), dan werkt speedlinq bellen niet goed.

Hoewel, met een paar aanpassingetjes werkt de nieuwste firmware gewoon perfect.

De aanpassingetjes (Mede dank aan Airwin voor het uitzoeken van de meeste settings):

1. download en flash de nieuwste firmware van de speedtouch site ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html )(voordat je flashed altijd eerst de factory defaults laden)
2. Gebruik de configurator V14 ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
connection unbind application=SIP port=5060
connection bind application=SIP port=38383
saveall
system reboot

Je modem reboot nu met de goede settings geladen.
Nu werkt speedlinq bellen perfect met de nieuwste speedtouch firmware. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 226147 op 23-08-2007 14:12 ]

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:47
Schweino schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:54:
[...]

Vreemd inderdaad, staat weer haaks op wat de klantenservice me zojuist heeft verteld. De dame die ik sprak is het zelfs nog voor me wezen navragen.....

De situatie die jij schetst is de voor mij wenselijke situatie, maar volgens de klantenservice kan dit dus niet. Om het te proberen zal dus een gok worden.....
Het blijft natuurlijk een gok dan , maar voordat ik dit abo nam , kreeg ik ook hetzelfde verhaal te horen toen ik de klantenservice belde. "Nee hoor mijnheer , die 24,95 is een vaste prijs , dat gaat u gewoon betalen of u nu wel of geen kpn abonnement houdt " , dus waarschijnlijk weten ze ook niet beter bij de KS . Als je de actievoorwaarden leest , kan je er trouwens ook uit opmaken dat die 9,50 eventueel apart berekend wordt. :

2.4 De COMPLEET Abonnementen bestaan uit ADSL, Speedlinq Bellen en een toeslag voor het gebruik van de (vaste) telefoonlijn . Speedlinq factureert per maand €15,50 voor het ADSL, €4,95 voor Speedlinq Bellen en tevens €9,50 toeslag voor het gebruik van de telefoonlijn conform artikel 11.5 van de Algemene Voorwaarden ADSL. KPN is gerechtigd deze toeslag voor het gebruik van de lijn in rekening te brengen. Speedlinq berekent deze kosten door aan de Klant.

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Ik heb al veel gelezen in de vorige topics, maar ik zie even door alle getallen niet meer wat ik zoek :? : welk modem krijg je bij ADSL Comfort 6016 (6016/ 768 Kbit/s) bellen (via KPN dus)? En is het standaardmodem hierbij ook aan te raden of kan je ivm kwaliteit beter overstappen naar een duurder modem? Ik heb al een Linksys WRT54g v2.2, dus draadloos is niet perse noodzakelijk.

Als ik weet welk modem het is ga ik even kijken of ik een USB-apparaat kan aansluiten op het modem om te delen in het netwerk (net zoals nu bij mijn Planet VOIP-modem) - tenzij iemand me dat ook al meteen kan vertellen :9....

• Schweino
tvdoc schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:10:
[...]

Het blijft natuurlijk een gok dan , maar voordat ik dit abo nam , kreeg ik ook hetzelfde verhaal te horen toen ik de klantenservice belde. "Nee hoor mijnheer , die 24,95 is een vaste prijs , dat gaat u gewoon betalen of u nu wel of geen kpn abonnement houdt " , dus waarschijnlijk weten ze ook niet beter bij de KS . Als je de actievoorwaarden leest , kan je er trouwens ook uit opmaken dat die 9,50 eventueel apart berekend wordt. :

2.4 De COMPLEET Abonnementen bestaan uit ADSL, Speedlinq Bellen en een toeslag voor het gebruik van de (vaste) telefoonlijn . Speedlinq factureert per maand €15,50 voor het ADSL, €4,95 voor Speedlinq Bellen en tevens €9,50 toeslag voor het gebruik van de telefoonlijn conform artikel 11.5 van de Algemene Voorwaarden ADSL. KPN is gerechtigd deze toeslag voor het gebruik van de lijn in rekening te brengen. Speedlinq berekent deze kosten door aan de Klant.
Via de mail kreeg ik zojuist het volgende antwoord:
Naar aanleiding van uw vraag aan onze klantenservice berichten wij u als volgt:

Indien u een KPN telefoonlijn neemt, komen deze kosten alleen te vervallen indien uw ADSL over dit telefoonnummer is geleverd.

Dit zou betekenen dat nadat u uw KPN telefoonnummer heeft gekregen, u het ADSL zou moeten verhuizen naar uw KPN telefoonnummer zodat uw dedicated line toeslag komt te vervallen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Speedlinq Customer Care
Weet iemand of het volgende mogelijk is:

- Op dit moment heb ik een 6/1 bbned verbinding + voip en geen KPN lijn. Ik betaal dus een killed voice toeslag.

- Als ik op dit moment een KPN lijn aanvraag, dan wordt dit dus op een ander aderpaar geleverd dan waar mijn ADSL nu overheen gaat.

- Ik vraag een 20 mbit comfort (kpn) verbinding aan op de lijn met het telefoonnummer van KPN en zeg mijn bbned verbinding op zodra de 20 mbit aansluiting werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Schweino op 23-08-2007 14:40 ]

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Schweino schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:36:
- Als ik op dit moment een KPN lijn aanvraag, dan wordt dit dus op een ander aderpaar geleverd dan waar mijn ADSL nu overheen gaat.
- Ik vraag een 20 mbit comfort (kpn) verbinding aan op de lijn met het telefoonnummer van KPN en zeg mijn bbned verbinding op zodra de 20 mbit aansluiting werkt.
Als dit kan heb ik ook meteen een antwoord op mijn 1e vraag, want ook bij mij gaat de Speedlinq ADSL/IPB dan lopen over mijn 1e fysieke lijn met Belbudget en komt mijn 2e fysieke lijn met alleen Planet IPB te vervallen. Ik ben dus benieuwd!

Het enige verschil met jou is dat ik mijn huidige telefoonnummer van Planet IPB overzet naar Speedlinq IPB, en dat kan jij dan niet doen als je KPN en BBNed tegelijk laat lopen totdat KPN aangesloten is....

[ Voor 14% gewijzigd door MikeWazowski op 23-08-2007 14:48 . Reden: Iets verduidelijkt ]

• Schweino
KPN net gebeld. Als je een nieuwe KPN lijn aavraagt en je hebt al ADSL, dan wordt deze in principe naast de ADSL lijn gelegd (op het 2e aderpaar dus). De medewerker die ik sprak dacht dat het misschien ook mogelijk was om de telefoonlijn "onder" de ADSL lijn te laten leggen, maar kon me daar geen uitsluitsel over geven.

Vervolgens vroeg ik of het mogelijk is om een 2e ADSL verbinding aan te vragen op het 2e aderpaar waar de KPN telefoonlijn overheen zal gaan. Volgend de medewerker is dit niet mogelijk aangezien er maar 1 ADSL signaal per ISRA punt geleverd kan worden. De nieuwe aanvraag zal dan dus gecancelled worden aangezien er al een ADSL signaal over het 1e aderpaar heenloopt.

De logische volgorde (in mijn geval) zal dan dus zijn:

- KPN telefoonlijn aanvragen
- Speedling 6/1 opzeggen
- Speedlinq 20/1 aanvragen op KPN telnummer

Nadeel hiervan is dat je een tijdje zonder ADSL komt te zitten en je je VOIP nummer kwijt bent.
In Sweeper's geval zou het wel naadloos moeten kunnen aansluiten omdat je van provider wisselt.

[ Voor 4% gewijzigd door Schweino op 23-08-2007 15:18 ]

• RichieB
Schweino schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:16:
Vervolgens vroeg ik of het mogelijk is om een 2e ADSL verbinding aan te vragen op het 2e aderpaar waar de KPN telefoonlijn overheen zal gaan. Volgend de medewerker is dit niet mogelijk aangezien er maar 1 ADSL signaal per ISRA punt geleverd kan worden. De nieuwe aanvraag zal dan dus gecancelled worden aangezien er al een ADSL signaal over het 1e aderpaar heenloopt.
Dit is onzin. Ik ben verhuisd, en op de bestaande telefoonaansluiting zat nog een ADSL sync. Ik heb speedlinq aangevraagd op een nieuwe lijn, en die kwam dus op het 2e ader paar. Dus 2x ADSL (waarvan ik er natuurlijk zelf maar 1 betaal).

• Schweino
Oh man, ik zie door de bomen het bos bijna niet meer. Waarom is alle informatie die ik krijg van de diverse bedrijven toch zo tegenstrijdig?

• Schweino
Schweino schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:36:
[...]

- Op dit moment heb ik een 6/1 bbned verbinding + voip en geen KPN lijn. Ik betaal dus een killed voice toeslag.

Speedlinq antwoordt het volgende:

Naar aanleiding van uw vraag aan onze klantenservice berichten wij u als volgt:

Dit is inderdaad een mogelijkheid voor u, u kunt dan ook gebruik maken van de actieaanbieding.

Dit zou geen verdere problemen moeten opleveren m.b.t uw verbinding.

Uw huidige abonnement kunt u vanaf heden per maand opzeggen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Speedlinq Customer Care

• thalantis

thalantis

12200 Wp

Schweino schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:16:
KPN net gebeld. Als je een nieuwe KPN lijn aavraagt en je hebt al ADSL, dan wordt deze in principe naast de ADSL lijn gelegd (op het 2e aderpaar dus). De medewerker die ik sprak dacht dat het misschien ook mogelijk was om de telefoonlijn "onder" de ADSL lijn te laten leggen, maar kon me daar geen uitsluitsel over geven.

De logische volgorde (in mijn geval) zal dan dus zijn:

- KPN telefoonlijn aanvragen
- Speedling 6/1 opzeggen
- Speedlinq 20/1 aanvragen op KPN telnummer

Nadeel hiervan is dat je een tijdje zonder ADSL komt te zitten en je je VOIP nummer kwijt bent.
In Sweeper's geval zou het wel naadloos moeten kunnen aansluiten omdat je van provider wisselt.
dat van die 1 adsl verbinding per isra punt is onzin, zit hier nu nog met speedlinq (nieuw) en tele 2 (oud) op 1 adres (wacht op telefoon nummer migratie)

Jsunnyreports

Anoniem: 224761

Hallo

Ik heb van Speedlinq de 20mbit via bbned en heb er laatste tijd een probleempje mee.
Mijn verbinding valt steeds weg.
Ik kreeg eerst steeds een melding van speedtouch: Geen dsl-verbinding !!
na een nieuwe firmware is het probleem nog steeds niet opgelost.
Ik heb geen idee wat er aan de hand is.

Productnaam: ST706

Koppelingsinformatie

Actief: 2 dagen, 5:05:18
Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.213 / 14.375
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 659,26 / 1,35
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,5 / 22,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,0 / 6,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 3 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 1.830 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 16.509 / 208.895
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 333.952 / 84.249

misschien dat dit jullie wat zegt
Voor mijn vakantie had ik geen problemen met het uitvallen van internet
Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Bedankt

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Sinds begin dit jaar Speedlinq. In het begin wat belwerk met de helpdesk ivm niet geleverd modem.
Het lijkt er (bijna) op dat men daar bewust fouten maakt zodat de helpdesk moet worden gebeld.
Of P&O neemt alleen mensen aan waardoor de kans op fouten toeneemt?!
Daarna ging het allemaal prima. Lijn goed, telefonie goed (VOIP = 100X beter dan VODSL).
Wel ligt m'n verbinding er regelmatig uit. De Speedtouch 706 zegt dan klik en even later weer. Heb nu net de laatste firmware d'r op gezet. ben benieuwd of dit wat uithaalt.
Snelheid kan ik niet goed beoordelen. Ik zou een 20/1 mb verbinding moeten hebben, maar dat haal ik niet. (Wie wel?!)
Hieronder een screenshot van DMT.
Helaas is DMT nog niet helemaal aangepast op de laatse firmware van de Speedtouch.
Als iemand toch de info in goed ABN kan vertalen en me eventueel kan aangeven wat er te tweaken is, graag.

BVD!
Albin

Afbeeldingslocatie: http://img409.imageshack.us/img409/1728/dmtui2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door albino71 op 23-08-2007 22:48 ]

Te koop....

Anoniem: 226147 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:04:
[...]

Dat is een probleempje in de nieuwste firmware van de speedtouch (6.2), dan werkt speedlinq bellen niet goed.

Hoewel, met een paar aanpassingetjes werkt de nieuwste firmware gewoon perfect.

De aanpassingetjes (Mede dank aan Airwin voor het uitzoeken van de meeste settings):

1. download en flash de nieuwste firmware van de speedtouch site ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html )(voordat je flashed altijd eerst de factory defaults laden)
2. Gebruik de configurator V14 ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
saveall
system reboot

Je modem reboot nu met de goede settings geladen.
Nu werkt speedlinq bellen perfect met de nieuwste speedtouch firmware. :)
Klopt helemaal! Het werkt beter dan voorheen. Het probleem met de internetverbinding dat wegvalt na sluimerstand is ook in de nieuwste firmware opgelost. _/-\o_

*Is het overigens mogelijk om je VOIP telefoonnummer mee te nemen naar een nieuwe provider?

Voorheen zat ik bij Orange en werden zowel de nummers die belden naar het KPN-nummer als de nummers die belden naar het Orange nummer zichtbaar in het nummerweergavescherm van de telefoon. Dat is wel prettig. Met mijn 706 wlan krijg ik 100000000 in beeld (Siemens Gigaset). KPN nummerweergave staat aan.

*Ligt het nu aan speedlinq of aan speedtouch?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 230737 op 23-08-2007 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42753

driel24 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:07:
Alice kan wel eens een grote speler worden op de Ned. markt.

Duidelijke prijzen, geen geneuzel achteraf.
En niet allerlei "verstopte" prijzen
LOL dat heet marketing! Nu maar hopen dat je KPN koperlijn in orde is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
thalantis schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:50:
[...]

dat van die 1 adsl verbinding per isra punt is onzin, zit hier nu nog met speedlinq (nieuw) en tele 2 (oud) op 1 adres (wacht op telefoon nummer migratie)
Heb je beide aansluitingen ook actief op dit moment en hoe doe je dat? Een splitter aan de telefoonlijn hangen en daar 2 modems aanhangen, en afhankelijk van de instellingen in het modem pakt 'ie het juiste ADSL signaal op?

Ik ben namelijk iets soortgelijks van plan. Wil overstappen van Speedlinq BBned naar Speedlinq KPN en m'n Speelinq VOIP nummer porteren naar de nieuwe VOIP aansluiting. Dit betekent dus dat ik beide verbindingen actief moet houden tot de portering is voltooid....

[ Voor 20% gewijzigd door Schweino op 24-08-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 16:03
Ik merk dat mijn ADSL verbinding weg valt voor 20 seconden nadat een gesprek over mijn normale PSTN lijn opgehangen wordt. Heeft iemand dit al eens meegemaakt of suggesties? Het probleem had ik voorheen met een Copperjet 1616p niet maar nu met de Speedtouch 706 wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Schweino schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:02:
[...]
Heb je beide aansluitingen ook actief op dit moment en hoe doe je dat? Een splitter aan de telefoonlijn hangen en daar 2 modems aanhangen, en afhankelijk van de instellingen in het modem pakt 'ie het juiste ADSL signaal op?
Het gaat hier om twee verschillende ADSL signalen op twee verschillende fysieke lijnen. Elk ISRA punt heeft namelijk 4 koperdraadjes waarover 2 gescheiden fysieke lijnen lopen. Dus je hangt gewoon aan elke lijn 1 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Anoniem: 226147 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:04:
[...]
Waar is dit voor nodig? Ik weet dat de VOIP dients van Speedlinq (SIP via ritstele.com) via poort 38383 gaat, maar met het bovenstaande verander je de SIP poorten van je modem. Dit is helemaal niet nodig omdat je modem bij het inloggen op ritstele.com doorgeeft op welke poorten je modem inkomende VOIP gesprekken kan ontvangen. Poort 5060 is de standaard, poort 38383 is door ritstele.com zelf verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Hmmm, er zit bij mij maar 1 aansluitmogelijkheid op mijn ISRA punt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Laatst online: 16-06 10:16

cruncher

wanna crunch someone?

Tip, neem geen speedlinq....
:( :( :( :( :( :( :( :( :(
sweeper73 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:23:
Ik overweeg van Planet over te stappen naar Speedlinq ivm de (veel) lagere prijs voor hogere snelheid. Maar ik zit met een vraag, misschien wat meer algemeen ipv Speedlinq maar toch stel ik hem :p.

Nu heb ik 2 koperlijnen: 1 voor Planet InternetPlusBellen 3 Mbit + 1 met KPN Belbudget voor ons alarm. Als ik op Speedlinq overstap moet ik dan ook 9,50 euro extra betalen voor een (2e) koperlijn, of kan Speedlinq Comfort 6016 Bellen ook over mijn koperlijn met mijn KPN Belbudget lijn lopen? Of kan ik dan alleen maar gebruik maken van ADSL (zoals het vroeger was met een splitter)?

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:54

Bergie

Lekker belangrijk...

cruncher schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:16:
Tip, neem geen speedlinq....
:( :( :( :( :( :( :( :( :(

[...]
Tip: onderbouw je geklaag even ;)

Wat gaat er precies niet goed?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Voor de goede orde: het ISRA punt is meestal niet de varkensneus stekker zoals de klantenservice beweert. Een ook al is dat wel het geval, en er is maar een stekkerdoos aanwezig, dan kan er door een KPN monteur altijd een tweede stekkerdoos bijgezet worden. Elke telefoonaansluiting heeft 4 koperdraden, dus 2 fysieke lijnen. Vaak zit er daarvan maar 1 afgemonteerd op een stekkerdoos. Slechts in het zeer uitzonderlijke geval dat er maar 2 koperdraden het huis binnen komen zal de KPN moeten graven om er een lijn bij te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik heb inderdaad een stekkerdoos (huis uit 1999) en niet een varkensneus als ISRA punt. Hierin komen 4 aders binnen, waarvan er slechts 2 zijn aangesloten, en er zit ook maar 1 RJ11 uitgang op mijn ISRA punt. Kwestie van nieuw doosje er op laten zetten door KPN als ik het goed begrijp dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Laatst online: 16-06 10:16

cruncher

wanna crunch someone?

Sinds begin mei speedlinq maar genomen.
Bellen en internet voor maar €29,95.

Sinds die tijd regelmatig wegvallende verbinding (klapperen). Bij elektrische storing in de lucht, onweer ergens in nederland, geen verbinding dus ook niet bellen.
Bellen met de helpdesk via mobiel kostte mij €40,00.
Afstand tot centrale 500 meter, profiel is daarna bijgesteld naar max 16 mb.
Problemen bleven, modem kapot werd er geroepen door speedlinq. Ok modemomruil.
Ik vraag nog, bellen jullie nog even of het probleem is opgelost. Nee was niet nodig, modem was kapot.
Nieuw modem geiinstalleerd, problemen blijven hetzelfde (klapperen verbinding)
2 weken geleden weer helpdesk gebeld en gemeld dat modemomruil niet werkt.
Niks meer gehoord.

Ik denk dat ik ze een brief ga schrijven en ze in gebreke ga stellen.

Duidelijk?
Bergie schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:21:
[...]

Tip: onderbouw je geklaag even ;)

Wat gaat er precies niet goed?

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airwin
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 10:13
RichieB schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:35:
[...]

Waar is dit voor nodig? Ik weet dat de VOIP dients van Speedlinq (SIP via ritstele.com) via poort 38383 gaat, maar met het bovenstaande verander je de SIP poorten van je modem. Dit is helemaal niet nodig omdat je modem bij het inloggen op ritstele.com doorgeeft op welke poorten je modem inkomende VOIP gesprekken kan ontvangen. Poort 5060 is de standaard, poort 38383 is door ritstele.com zelf verzonnen.
De Firmware 6.2.x.x is kennelijk veel strenger dan de v6.1. Als je niet specifiek met deze commando's het modem laat weten op welke poort VoIP binnenkomt of uitgaat, krijg je problemen met de ingebakken firewall en andere functionaliteit. Die weten dan niet dat het nu om een SIP/VoIP gesprek gaat en sluiten lekker het verkeer (gedeeltelijk) af.

Goed beschouwd is v6.1 dus eigenlijk lek. De firewall laat een VoIP gesprek door op een poort waar die volgens de instellingen niet thuis hoort.... Klinkt als een Trojan. Maar nu overdrijf ik een beetje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

Schweino schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:02:
[...]

Ik ben namelijk iets soortgelijks van plan. Wil overstappen van Speedlinq BBned naar Speedlinq KPN en m'n Speelinq VOIP nummer porteren naar de nieuwe VOIP aansluiting. Dit betekent dus dat ik beide verbindingen actief moet houden tot de portering is voltooid....
heeft al iemand anders geantwoord op deze vraag en klopt wat hij zegt, ja allebei de "lijnen" zijn actief, heb geen splitter nodig, tele 2 voip en speedlinq voip, tele 2 moet nog even actief blijven voor de voip portering

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:34

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Mensen,

Ik twijfel of ik via het kpn netwerk:

8 Mb ADSL | 8 Mb / 1 Mb | € 22,95 | 1e jaar € 14,95

Zou moeten nemen, op het moment betaal ik namelijk voor 3 Mb / 0.5 Mb 35 euro per maand ( 15 aan tele2, en 20 aan kpn ). En ik vraag me af of ik, als ik overstap, met 15 euro / maand 1e jaar, en 23 euro / maand 23 daarna, ook echt alle kosten heb. Of dat ik dezelfde 20 euro aan de kpn moet blijven betalen. De kpn noemt het : ·Maandtarief ADSL Lite € 19.95. Zouden deze kosten bij Speedlinq abbonementen vervallen, of zijn dit bijkomende kosten die niet duidelijk vermeld worden. Bedankt!

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ DualDevil

€35 voor 3/0.5 Mbit lijn??? Een abo uit het stenen tijdperk!

Er komen geen extra kosten bij voor het KPN gedeelte, zeg maar. Er is maar één factuur van Speedlinq.
Als je nog een analoog belabo hebt lopen met KPN, is dat apart te zien van het ADSL gebeuren.
Vroeger waren bijna alle abo's gesplitst. Een provider gedeelte en een ADSL gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195379

Enige probleem hier is dat ik al 3maanden niet gebeld kan worden

(opzicht een groot probleem maar gebruik die telefoon niet)

Kan er wel mee bellen maar als ik zelf erna bel (met gsm) dan krijg ik meteen voicemail.
Meerdere malen dit gemaild maar 0 reactie..

Iemand hier misschien een idee ?

(het heeft wel gewerkt in het begin en er is zover ik weet niet gewijzigd in mijn config)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195379

Hmm net een beetje zelf nog maar eens lopen zoeken

Blijkt dat op de service pagina mijn alle oproepen doorschakelen naar voicemail ineens aan staat ??
Zet hem uit en het werkt natuurlijk weer.

Beetje erg vreemd want ik weet 100% zeker dat ik dat niet heb aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch nog even in de herhaling "kick"

Iemand het probleem met nummerweergave naar het normale KPN nummer via de router kunnen fixen?

1. naar het speedlinq nummer-> prima nummerweergave van de beller

2. naar het bestaande kpn nummer-> geen nummer in beeld terwijl nummerweergave KPN aan staat.

Dit moet toch te regelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
thalantis schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:39:
Fair Use Richtlijn
512 5 GB p/mnd
1024 15 GB p/mnd
2048 25 GB p/mnd
3072 35 GB p/mnd
4096 50 GB p/mnd
5120 100 GB p/mnd
6016 150 GB p/mnd
8000 250 GB p/mnd
8064 250 GB p/mnd
8192 250 GB p/mnd
12000 400 GB p/mnd
16000 500 GB p/mnd
20000 600 GB p/mnd

staat hier http://www.speedlinq.nl/php/faq.php en dan gedrags regels
Is hier ooit iemand aangesproken omdat hij/zij zich niet aan de FUP hield?

De kans dat ik regelmatig over de 600 GB per maand heen ga, is aanwezig vandaar deze vraag.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:52
Anoniem: 230737 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 03:00:
Toch nog even in de herhaling "kick"

Iemand het probleem met nummerweergave naar het normale KPN nummer via de router kunnen fixen?

1. naar het speedlinq nummer-> prima nummerweergave van de beller

2. naar het bestaande kpn nummer-> geen nummer in beeld terwijl nummerweergave KPN aan staat.

Dit moet toch te regelen zijn?
Dan heb je zeker een speedtouch 716. Dit is een hardwarematig probleem en is niet met een firmware update op te lossen. Het probleem zit namelijk zo:

* Iemand belt jou
* Telefoon centrale verbind de beller met jou
* Bel signaal + DTMF nummerweergave code komt aan bij modem Line poort
* Modem schakelt switch zodat de telefoontoestellen aan de line poort verbonden zijn
* Telefoons gaan over. DTMF nummerweergave info is helaas verloren gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

pven schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 04:00:
[...]

De kans dat ik regelmatig over de 600 GB per maand heen ga, is aanwezig vandaar deze vraag.
Misschien moet je eens proberen om dat te matigen... Terwijl ik genoeg DVD's etc. download zit ik nu over geheel 2007 op zo'n 600 GB.

Maar omdat je geen hoger abonnement kan nemen is het enige wat ze kunnnen doen je afsluiten. Dan heb je altijd nog de mogelijkheid om te switchen naar een provider zonder datalimiet, zoals tweakDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
knakworst schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 10:48:
[...]

Misschien moet je eens proberen om dat te matigen... Terwijl ik genoeg DVD's etc. download zit ik nu over geheel 2007 op zo'n 600 GB.

Maar omdat je geen hoger abonnement kan nemen is het enige wat ze kunnnen doen je afsluiten. Dan heb je altijd nog de mogelijkheid om te switchen naar een provider zonder datalimiet, zoals tweakDSL.
Nu ik eens iets verder heb gelezen, maak ik me niet zo'n zorgen: ze gaan pas moeilijk doen als je drie maanden op rij er overheen zit en daarnaast krijg je eerst een waarschuwing.

Overigens verwijzen ze naar een breedband-statistieken-pagina, maar als ik bij het servicepunt kijk dan vind ik alleen maar wat tips terug bij dat kopje. Iemand een URL voor me?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trolleystad schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 10:13:
[...]

Dan heb je zeker een speedtouch 716. Dit is een hardwarematig probleem en is niet met een firmware update op te lossen. Het probleem zit namelijk zo:

* Iemand belt jou
* Telefoon centrale verbind de beller met jou
* Bel signaal + DTMF nummerweergave code komt aan bij modem Line poort
* Modem schakelt switch zodat de telefoontoestellen aan de line poort verbonden zijn
* Telefoons gaan over. DTMF nummerweergave info is helaas verloren gegaan.
Ik heb een speedtouch 706 wlan. Als ik, om dit probleem op te lossen, toch een andere modem/router moet hebben, zou ik er wel een willen hebben die het KPN nummer splitst van de Speedlinq. Zodat er op beide nummers tegelijk ingebeld kan worden. Welke modem geeft wel een goede nummerweergave door? (evt met dubbele lijn?) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
pven schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 04:00:
[...]

Is hier ooit iemand aangesproken omdat hij/zij zich niet aan de FUP hield?

Ik heb een 6 mbit abonnement en ga regelmatig over de 400GB heen en heb nooit iets van Speedlinq hier over gehoord. Het zou geen probleem moeten zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Wat downloaden jullie in vredesnaam zoal als je per maand >400GB aan data binnenhaalt :?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156697

Bergie schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 09:34:
Wat downloaden jullie in vredesnaam zoal als je per maand >400GB aan data binnenhaalt :?
alt.binaries.ijsklontje :)

p.s.
Schweino ,
heb jij nog ooit wat gehoord van speedlinq wat betreft betalen voor een gesprek dat je niet gevoerd hebt b.v ingesprek of je beeindigt de verbinding zonder dat de telefoon aan de andere kant opgenomen is maar je moet hievoor toch 5 eurocent betalen

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 156697 op 27-08-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

400GB aan pr0n per maand is ook een beetje te veel van het goeie lijkt me :+

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231247

Ik heb even een vraagje.

Ik heb al een hele tijd speedlinq zonder enig probleem, nu heb ik het abbo verlengd en overgestapt van een 4mbit naar een 8mbit account. Modem speedtouch 706 traint netjes in op 8 mbit maar ik haal maar max 450 kb met 1 thread. Ik heb de dtm tool al geprobeerd maar dit heeft geen doel.
Als ik ongeveer 5 a 6 threads aanzet van bijvoorbeeld nxs speedtest haal ik rond de 800kB. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Voorheen met andere provider was dit namelijk geen probleem. Heb een newsaccount van 10 mbit en ook daar haal ik max 450.

Alvast bedankt voor eventuele tips....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
LOL dat zoveel mensen meteen weten waar ijsklontje voor staat :D

@snertpan: Ik heb het destijds aangekaart het probleem is destijds door SL afgedaan als niet aanwezig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daarna nooit meer heb gecontroleerd of het nog steeds voorkomt dat er kosten worden berekend bij in gesprek of een andere manier waarop de verbinding niet tot stand komt. Ik zal zo eens kijken, heb toevallig gisteren veel gebeld naar een nummer dat in gesprek was.

/edit: ik zie net dat de in-gesprek gevallen niet zijn gefactureerd.

@Atnuk: Ik denk dat het aan je usenet provider ligt, Probeer http://speedtest.bbned.nl/ eens om te zien wat voor een snelheid je daar haalt.

Ik gebruik zelf Eweka overigens en trek daar met 1 thread mijn 8 mbit al dicht, kijk anders ook eens hier -> Newsservers met binaries [deel 6]

[ Voor 29% gewijzigd door Schweino op 28-08-2007 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Anoniem: 231247 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:47:
Modem speedtouch 706 traint netjes in op 8 mbit maar ik haal maar max 450 kb met 1 thread. Ik heb de dtm tool al geprobeerd maar dit heeft geen doel.
Als ik ongeveer 5 a 6 threads aanzet van bijvoorbeeld nxs speedtest haal ik rond de 800kB. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
800 kilobyte/s = 6400 kilobit/s = 80% van 8 megabit/s. Die 20% die je mist is de overhead van ADSL (en TCP/IP). Er lijkt me niets aan de hand dus.

Met 1 thread haal ik zelf ook nooit de maximale snelheid. Dit komt omdat postings via usenet opgeknipt worden in vrij kleine berichten waardoor je niet een constante stroom aan data kan binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 07:02
Ik heb nu ondertussen alweer ongeveer een half jaar speedlinq, tot voor kort altijd 16-18mbit gehaald. Nu heb ik al een tijdje ineens uit het niets nog maar 7mbit, upload is nog steeds 1mbit. Ik heb het eerst een paar weken zo gelaten in de hoop dat het zichzelf op zou lossen en dat ik niet zou moeten bellen, maar gisteren uiteindelijk toch maar gebeld.

Ik heb aangegeven dat ik altijd minimaal 16 mbit haalde, en dat het nu nog maar 7 was. De lijn is wel altijd stabiel geweest. Ze zouden de lijn door laten meten en ik zou na ongeveer een week het resultaat krijgen.

Nu heb ik vandaag al het resultaat gehad. De lijn wordt terug gezet naar een 6mbit lijn 8)7
Ik heb dus altijd minimaal 16mbit gehaald, haal nu nog maar 7 en hun oplossing van het probleem dat het te langzaam gaat is het gewoon nog langzamer te maken, en ze halen ook nogeens eventjes 25% van mijn upload af :( En ik moet maar blij zijn dat ik hetzelfde mag blijven betalen terwijl ik minder dan de helft krijg |:(

Ze hebben het erover dat de noise margin te hoog zou zijn en dat daardoor mijn verbinding niet stabiel is (want er werden erg veel request gedaan naar de ATM(?)), nou heb ik geen idee wat een acceptabele noise margin is en het boeit mij niks hoeveel request hun systeem van mij krijgt, ik wil gewoon waar ik voor betaal en wat ik al maanden lang zonder problemen kreeg :'(

Kan er iets anders mis zijn?

Volgens:http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 665 meter.

Volgens mijn modem (scheelt niks of ik het modem in de meterkast zet of in de kamer):
DSL Line Status:
noise margin upstream: 15 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 7 db
noise margin downstream: 10 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 20 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@SavageNL: hier hebben een heleboel Speedlinqers last van. De reden dat je terug gezet wordt naar 6Mbit is om je lijn stabieler te maken. Als je geen last hebt van een klapperende lijn moet je dit natuurlijk niet accepteren. Wat ik ook niet begrijp is dat deze problemen met de performance/stabiliteit van de lijn voornamelijk bij Speedlinq klanten optreedt, en niet bij andere ISPs.

[ Voor 71% gewijzigd door RichieB op 28-08-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik wil mijn Speedlinq telefonie (na 1 jaar) over laten nemen door Budgetphone. Heeft er hier iemand al na 1 jaar z'n telefoonnummer over laten zetten (of opgezegd)? Ging dat zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
Ik laat vanavond een vriend van me bij de helpdesk KPN kijken wat mijn maximale snelheid zou moeten (/kunnen) zijn, geen idee wat hij daar allemaal mee kan nameten. Hij zegt dat ze daar nooit kijken naar de noise margin.

De dingen die ik gelezen heb over de diagnostic resultaten zijn dat ik op ongeveer 1km van de centrale af zit, de noise margin is nog acceptabel (moet meer dan ongeveer 7 zijn) en is dat ook voor de snelheidsverlaging geweest (wel iets omhoog gegaan: toen 8, nu 10). Wat de output power precies inhoudt heb ik nog niet gevonden, maar er staat over het algemeen dat de attunuation voor het grootste deel de snelheid bepaald en die is bij mij dus best goed.

Wat is een acceptabele noise margin, en heeft deze (veel) invloed op de snelheid? Wat ik gevonden krijg is dat de noise margin boven de 6.9 moet zijn om een verbinding te kunnen krijgen, maar als deze hoog genoeg is staat er niet dat het veel invloed heeft op de snelheid.
Als ik altijd 16mbit gehaald heb en de diagnostische waarden lijken nu ook nog acceptabel, waar kan het dan aan liggen dat de snelheid zo erg omlaag gegaan is?

Wel om nog even een ervaring toe te voegen aan het topic:
Ik heb in de 2 keer dat ik gebeld heb om 13:44 en 11:19 geen wachttijden gehad en het heeft me 14 en 12 minuten gekost om geen stap verder te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door SavageNL op 28-08-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:25
SavageNL schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:27:
Ik laat vanavond een vriend van me bij de helpdesk KPN kijken wat mijn maximale snelheid zou moeten (/kunnen) zijn, geen idee wat hij daar allemaal mee kan nameten. Hij zegt dat ze daar nooit kijken naar de noise margin.

De dingen die ik gelezen heb over de diagnostic resultaten zijn dat ik op ongeveer 1km van de centrale af zit, de noise margin is nog acceptabel (moet meer dan ongeveer 7 zijn) en is dat ook voor de snelheidsverlaging geweest (wel iets omhoog gegaan: toen 8, nu 10). Wat de output power precies inhoudt heb ik nog niet gevonden, maar er staat over het algemeen dat de attunuation voor het grootste deel de snelheid bepaald en die is bij mij dus best goed.

Wat is een acceptabele noise margin, en heeft deze (veel) invloed op de snelheid? Wat ik gevonden krijg is dat de noise margin boven de 6.9 moet zijn om een verbinding te kunnen krijgen, maar als deze hoog genoeg is staat er niet dat het veel invloed heeft op de snelheid.
Als ik altijd 16mbit gehaald heb en de diagnostische waarden lijken nu ook nog acceptabel, waar kan het dan aan liggen dat de snelheid zo erg omlaag gegaan is?

Wel om nog even een ervaring toe te voegen aan het topic:
Ik heb in de 2 keer dat ik gebeld heb om 13:44 en 11:19 geen wachttijden gehad en het heeft me 14 en 12 minuten gekost om geen stap verder te komen.
Misschien moet je eens proberen alles eens opnieuw aan te sluiten met nieuwe kabels en zorgen dat alles goed vast zit met zo korte mogenlijke bedrading. Eventueel even een ander modem proberen. Welke netwerk zit je trouwens? KPN/BBned/Tiscali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11
Sinds dat ik met DMT mijn SNRM omhoog heb gedaan, heb ik geen last meer van een wegvallende verbinding. Inmiddels is de verbinding al 10 dagen op, tegen nog een halve dag eerst. En dat met een geringe snelheidsverlaging tot gevolg (17 ipv 18 mbit)...

Volgens Speedlinq lag het aan mijn modem, daarna lag het ineeens aan de lijn en vroegen ze me of ik het erg vond of ze de snelheid terug zouden zetten... Nee dankje. Na wat prutsen is mijn lijn nu gewoon stabiel.

Ik zou zeggen pruts eens wat met DMT tool in geval van een wegvallende lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
Flappie schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:35:
Misschien moet je eens proberen alles eens opnieuw aan te sluiten met nieuwe kabels en zorgen dat alles goed vast zit met zo korte mogenlijke bedrading. Eventueel even een ander modem proberen. Welke netwerk zit je trouwens? KPN/BBned/Tiscali?
Ik zit op het KPN netwerk. Blijkbaar gebruikt Speedlinq niet het standaard consumenten KPN netwerk waardoor de KPN helpdeskers niet zomaar bij je gegevens kunnen, de lijn is dus nog niet nagemeten.

Rechtstreeks op de telefoonlijn zonder splitter op een afstand van 10cm vanwaar de lijn binnen komt hielp niks volgens mij, dus als het een probleem in de bekabeling is dan is het op het stuk van KPN.

@exodus: Ik heb een Zyxel modem, volgens mij kan die DMT tool daar niet veel mee toch? De lijn valt ook niet weg, deze is instabiel volgens speedlinq maar ik heb nog nooit gehad dat die wegviel.

[ Voor 10% gewijzigd door SavageNL op 28-08-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231247

Ik heb even een vraagje.

Ik heb al een hele tijd speedlinq zonder enig probleem, nu heb ik het abbo verlengd en overgestapt van een 4mbit naar een 8mbit account. Modem speedtouch 706 traint netjes in op 8 mbit maar ik haal maar max 450 kb met 1 thread. Ik heb de dtm tool al geprobeerd maar dit heeft geen doel.
Als ik ongeveer 5 a 6 threads aanzet van bijvoorbeeld nxs speedtest haal ik rond de 800kB. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Voorheen met andere provider was dit namelijk geen probleem. Heb een newsaccount van 10 mbit en ook daar haal ik max 450.

mooi

verandert naar firmare 6.2.17.5 en nu wel volledige snelheid met 1 thread, ongeveer 825 kB.

Weet iemand of deze firmware stabiel is, speedlinq adviseert namelijk de oudere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 11:10
Ik heb even een vraagje.

RichieB schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:22:
[...]

800 kilobyte/s = 6400 kilobit/s = 80% van 8 megabit/s. Die 20% die je mist is de overhead van ADSL (en TCP/IP). Er lijkt me niets aan de hand dus.

Met 1 thread haal ik zelf ook nooit de maximale snelheid. Dit komt omdat postings via usenet opgeknipt worden in vrij kleine berichten waardoor je niet een constante stroom aan data kan binnenhalen.
TCP window size goed zetten in je windows.

Zoek even op 'TCPoptimizer' met google en zet die op 20000kbps en onderdaan op 'optimized' en dan apply + reboot.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb sinds een week ongeveer dat http://waarbenjij.nu (en onderliggende sites) niet meer bereikbaar zijn. Ik heb een BBNed 20 mbit abo. Dit is het geval op alle computers hier in huis.
Met mijn PDA kan ik er via GPRS wel gewoon bij, dus ik dacht dat het een DNS probleem moest zijn. Vanwege de brakke DNS van Speedlinq heb ik op één computer in huis al de servers van OpenDNS ingevuld, maar dat werkte niet. Ook het invullen daarvan bij de andere computers niet (logisch)

Pingen via de command prompt werkt prima. Hierbij wordt ook de hostname omgezet in een IP, dus DNS is het waarschijnlijk niet. Visualroute geeft ook een stapel goede hops, dus de server ligt er ook niet uit.

Vanuit andere plekken (school, uni) kan ik er prima bij, dus ik verwacht dat het probleem toch bij Speedlinq/BBNed moet liggen. Iemand een idee wat het kan zijn en wat ik er aan kan doen? Mijn zusje is op reis en houdt via waarbenjij.nu een weblog bij, dus die wil ik graag blijven volgen (en mijn ouders uiteraard ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
bjck schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:37:
TCP window size goed zetten in je windows.

Zoek even op 'TCPoptimizer' met google en zet die op 20000kbps en onderdaan op 'optimized' en dan apply + reboot.
Em, de TCP window size wordt uitgedrukt in bytes, niet kbps. Voor optimaal resultaat wil je die zetten op een even aantal keer je MSS (maximum segment size) die voor ethernet 1460 bytes is. Dus een TCP window size van 20440 is een beter advies.

Verder is het erg afhankelijk van je download snelheid en latency naar je server. Ik haal 10ms naar mijn newsserver en zit effectief op zo'n 8Mbps. De ideale TCP window size is dan:

8 * 1024 * 1024 / 8 bytes per sec * 0.010 sec = 10486 bytes

De default van 8760 is dus zo slecht nog niet (voor mij). Zie hier en hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
gwystyl schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:34:
Ik heb sinds een week ongeveer dat http://waarbenjij.nu (en onderliggende sites) niet meer bereikbaar zijn.
Doe eens een "telnet waarbenjij.nu 80". Mocht je verbinding krijgen, type dan:

GET / HTTP/1.0

(en dan twee keer enter).

Installeer Wireshark een kijk eens wat er precies aan pakketten van/naar waarbenjij.nu voorbij komt op je netwerk.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.